القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اميرة الرعد البارت 11_12_13_14_15بقلم رندا الشرقاوي كامله جميع الفصول

البارت الحادي عشر

صلوا على الحبيب المصطفى


رعد /عمي أحمد

جري رعد حضن احمد حضه فهو اشتاق اليه خمس سنوات في غيبوبه

عم رعد (احمد) /رعد في اي واي اللي بيحصل

رعد /هحكيلك كل حاجه

بدا رعد يحكي كل حاجه حصلت في الخمس سنين دول وان الحادثه كانت كبيره واثرت علية والدكاترة  

فاقد الامل انه يفوق ويرجع للحياه

احمد /بس انا مش فاكر حاجه يارعد غير أن بنتي نجحت في 2اعدادي 

رعد بصدمه واستغراب /ايييه

جه الدكتور

الدكتور /ايوه مستر رعد المريض فقد الزكره لان المده كانت كبيره وهو بالنسباله انه دخل المستشفي امبارح

رعد /اتفضل حضرتك

رعد /عمي أحمد انت..... انت في غيبوبة بقالك 5 سنين

احمد بصدمه /اي

رعد باسف /للأسف لان الحادثه اللي حصلتلك كانت كبيرة

وحصل حاجات كتير في ال5 سنين دول 

احمد /اي اللي حصل يارعد 

          Stop    

(احمد الشامي صديق سليم المقرب ورعد بيعتبره مثل والده) 

بدا رعد يحكي كل حاجه حصلت في ال5 سنين دول 

ورعد استغرب حكايه بنته دي لانه ميعرفش ان احمد عنده بنت

بقلم ندا الشرقاوي 

احمد /وانت عامل اي يارعد 

رعد /اهو الحمد لله اتجوزت ومراتي توفت ومعايا جنه 

احمد بحزن /البقاء الله وتتجوز تاني 

رعد تفتكر اميرته /اه اتجوزت من شهرين 

احمد /ربنا يهنيك يابني هنرجع مصر أمته 

رعد /بعد فتره هنرجع مصر بس انا معرفش اهلك خالص ياعمي ولا اي حد يعني لما ترجع مصر هتعمل اي 

احمد /انا كان عندي بنت اسمها اميره 

رعد /نفس اسم مراتي 

احمد /بس بنتي حاجه تانيه بنت بريئه وطيبه وشعرها احمر حاجه تانيه 

رعد /لا استني كده اميره بنتك المفروض دوقتي دخله أوله جامعه صح 

احمد /صح 

طلع رعد صوره اميرة وخلي احمد يشوفها  وطبعا عرف اميره 

احمد /بس انت تعرفها منين 

رعد بابتسامه /دي اميرتي... احم اميرة مراتي 

احمد /نننننننعم 

رعد /مراتي 

احمد /ازاي اميره صغيرة ازاي وفاء قبلت بالوضع دا واخويا 

رعد قاله ان اخوه هو اللي باع اميره وان وفاء سافرت بره مصر وهتتجوز 

رعد /بس حاجه ازاي هتتجوز وهيا علي زمتك دا حرام وقضية 

احمد /قبل الحادثه بأسبوع انا  طلقتها 

بقلم ندا الشرقاوي 

        Back

وفاء /طلقني ياأحمد طلقني 

احمد /هطلقك علشان انتي وحده خاينه ور**خ**ه انا اللي غلطان هاخد بنتي وابعد عنك 

وفاء /بتحلم انا هاخد بنتي واسافر 

احمد بصوت عالي /عاوزاها تطلع زيك عا**ر**ه

وفاء /هسبهالك واخد 5مليون جنيه 

احمد /انتي طالق طالق طالق 


     Fact 

احمد /دا اللي حصل 

رعد /انا كده فهمت انا هقول للدكتور هتطلع أمته والعلاج الطبيعي. 


في مصر. 

في الفيلا 

رحمه بتكبر /انتي هتيلي فنجان قهوه 

احد الخادمات /هطلع العصير لاميره هانم واعمل لحضرتك 

رحمه /مفيش هانم هنا غيري 

نزلت اميره بقوه اول مره 

اميره بقوه مصتنعه /لا في انا هنا الهانم انتي هنا ضيفه وبس يارحمه مفيش هنا هوانم غير اتنين انا وياسمين سامعه 

رحمه بصدمه من كلامها هل الطفله البريئه بترد عليها /انا... انا مقصدش معلش ياأميره وبعدين انا كنت هانم الفيلا قبل ما انتي تيجي 

اميرة /زمان بقا دلوقتي انا مرات رعد  عن اذنك لو سمحت العصير بتاعي والاكل بتاع جنه 

الخادمة /حاضر 

رحمه /ماشي ياأميره يا انا ياانتي 


طلعت اميره لقت ياسمين وقفه 

ياسمين /لا عجبتيني والله انا ياسمين اندهشت منك كل دا يطلع منك والله لقول لرعد وطلعت تجري 

اميره وهيا بتجري وراها /خدي هنا هزعل منك ياياسمين رعد هيزعل ويقول عليا شريره 


في أمريكا 

وفاء/مالك ياحبيبي 

يوسف بخبث /ولا حاجه ياروحي اه عاوز فلوس 

وفاء /حاضر ياحبيبي انا خت كل ورث اميره وفهمتها ان عمها هو اللي خد الفلوس وانها مدخلتش جامعه علشان دا طلب عمها

يوسف بخبث /بس اتجوزت  رعد المنشاوي 

وفاء /وقعت وقفه 

يوسف /هنطلع منه بمصلحه حلوة 

        Stop

(يوسف واحد نصاب بتجوز الستات  الكبيرة في السن وينصب عليهم في الفلوس ومن ضمنهم وفاء طبعا 35 سنه) 


في مصر 

ياسمين /اه والله يا رعد دا اللي حصل 

رعد بصدمه /اميره قالت كده 

ياسمين /اه وكانت قويه اوي 

رعد /مش معقول اميره مراتي انا قالت كده 

ياسمين /اه دي من ساعتها خايفة تكلمك لتزعق فيها وتقول عليها شريره 

ضحك رعد بصوت عالي علي تفكير صغيرته 

رعد /طب خليها تكلمني 

ياسمين /استني 

دخلت اوضه اميره 

ياسمين /اميره اطلعي رعد عاوز يكلمك 

اميره في الدولاب /قوليله نزلت الصعيد اجازه 

ياسمين بضحك  /الله يهديكي اطلعي 

اميرة /طيب هطلع 

طلعت اميره من الدولاب 

ومسكت الفون 

اميره /اي دا  رعد  عامل اي 

رعد /عملتي اي يامصيبه حياتي 

اميره /انا مين انا عملت حاجه دي ياسمين 

رعد /ياسمين برده 

اميره /طيب انا اسفه 

رعد /اطلعي بره يا ياسمين 

طلعت ياسمين 

رعد /انتي بتتاسفي ليه 

اميره /علشان عليت صوتي علي بنت خالتك 

رعد /والله لو كنتي طرتيها مكنتش هكلمك 

اميره/ 😳😳😲

رعد /مرات رعد المنشاوي متعتذرش ورسها علي طول مرفوعه 

اميرة /ماشي 

رعد /عندي ليكي مفاجأه 

اميره بفرحه /اي قول 

رعد /لا لما اجي 

اميره بعبث طفولي /ماشي يارعد 

رعد /سلام ياأميرتي

عدا اسبوع وجه يوم وصول رعد 

دخل رعد واميره اول ما عرفت جريت عليه لاكن وقفت فاجاه 

اميره بصدمه /رع...... بابي 

واغمي عليها. 


بااااي تفاعل بقا

صلوا على الحبيب المصطفى



البارت الثاني عشر من اميره الرعد

صلوا على الحبيب المصطفى


اميره /رع.... با.. بابي. 

واغمي عليها. 

جري رعد واحمد عليها. 

رعد بخوف/اميره اميره. 

احمد بدموع /اميره. 

ياسمين /خد يارعد برفان اهو. 

بدأت اميره تفوق. 

رعد /اميره خوفتيني عليكي. 

امير ببكاء /رعد انا.... انا شفت بابي. 

رعد بحنان /بصي ياروحي ايوه بابي عايش وهو كان تعبان بس خلاص خف خالص وانا هحكيلك كل حاجه بس اللي عرفينه ان بابي عايش.

اميره وهيا بتبكي وتتجه لأحمد 

اميره ببكاء شديد /بابي 

احتضنها احمد بشوق كبير وكاد ان يكسر اضلاعها من شده الحضن 

احمد /وحشتيني ياأميره وحشتيني اوي 

اميره /وانت وحشتني اوي يابابي كلهم سابوني 

مامي وعمو

احمد وهو يملس علي شعرها /خلاص ياروحي انا رجعت اهو ومفيش حاجه هتفرقنا عن بعض

كل هذا وهم غافلنين عن العاشق الذي كاد ان يقتل احمد ويأخذ صغيرته بعيدا عن الجميع.

رعد /ياسمين قوللهم خلاص

ياسمين بصدمه /خلاص اي دا بيحصنها بس وبعدين اي دا  ابوها

رعد بغيرة /هو كده كده كان ميت قوليله خلاص بدل ما اموته بجد

ياسمين /استهدا بالله

رعد بصوت عالي /ما خلاص بقا

وراح شد اميره من اديها وخلاها في حضنه

رعد /كفايه عليك كده ياعم احمد 

احمد بضحك /اي يابني هو انا عملت حاجه امال لو قلت تنام في حضني انهارده اي رايك ياأميرتي 

اميره /موافقه يابابي 

رعد بصوت عالي وغيره عامية /اييييه تبات فين وانا انام فين بقا انا بقالي اسبوع منمتش عن اذنك بقا البيت بيتك انا هاخد اميره في كلمة 

طلع رعد هو واميرة 

ياسمين /معلش ياعمو اميرة طيرت عقله 

احمد /عامله اي ياياسمين 

ياسمين /الحمد لله وحضرتك 

احمد /بخير يابنتي 


فوق عند رعد واميرة 

رعد وهو بيحضنها /وحشتيني اوي

اميره /وانت كمان 

رعد /انتي ازاي تحضنيه كده 

اميره بستغراب /رعد انت بتتحول 

رعد /سيبك مني ازاي تحضنيه لا وكمان عاوزه تنامي  معاه وتسبيني 

اميره بغضب /يارعد دا بابي 

رعد بتملك /لو جنه نفسها سامعه 

اميره /حاضر 

رعد بابتسامه /شطوره ياروحي

Nada Elsharkawy.                              


تحت دخل يوسف 

يوسف /انا جيت..... ياخرااااابي عفريت عفريت يالههههههوي 

نزل رعد واميره علي صوت يوسف 

رعد /اي في اي 

يوسف بخوف /الحق عفريت عمي 

رعد /عفريت اي ياحي*و*ن دا عمك تعال احكيلك 

اخد رعد يوسف وفهمه الحكايه كلها 

طلع يوسف باسف وهو بيحضن عمه /معلش ياعمي بس اعمل اي بقا 

احمد /كبرت يايوسف 

يوسف بغرور مصتنع /واحلويت كمان ملقيش عندك عروسه 

ياسمين /عندي ليك عروسه اي فله 

يوسف /والنبي اي فين هيا 

ياسمين /مسعده ميغوركش الاسم بس اي جمال رباني هيا بس شفتها كبيره شويه 

يوسف /عادي دي بيعملوا عمليات علشان الشفايف دي انتي متفهميش في الحاجات دي 

رعد بضحك عالي /لا مش قادر هيا فعلا مسعده هتليق عليك بس استناها 3 سنين 

يوسف بعدم فهم /ليه 

رعد /أصلها لسه قتله جوزها من شهرين واتحبست 

يوسف /😲😲مش عاوز اتجوز ياعم 

رعد /ياله علي السفره نتغدا وبعدين اجوزك 

اميره /استنوا اجيب جنة معانا بدل ما كلنا هنا 

راحت جابت جنه وكانت لابسه سلوبت جينز جميل ورقيق

قام رعد وحضنها

رعد /وحشتيني ياجنتي

جنه /تنيي(وحشتني)

احمد /ما شاء الله قمروه ربنا يخلهالك

اميره بغضب طفولي /يخلهالنا مش يخلهالك دي بتعتي انا

ضحك الجميع علي طفولتها وبصلها رعد بحب.

اميره /هات جنه بقا واقعد

وقضوا وقت جميل مع بعض

دخلت رحمةجريت علي رعد علشان تحضنه

رحمه /رعد وحشتني

لاكن دخلت اميره في النص

اميره /معلش أصله متوضي صح

رعد وهو يكلم ضحكته /صح صح

دخلت رحمه قعدت

رحمه /في ضيوف مين حضرتك

رعد /دا صديق بابا وهيقعد معانا يومين

بصوله باستغراب ليه مقلش انه بابا اميره

رحمه /هاي يااونكل انا رحمه بنت خالت رعد

احمد /اتشرفت

رحمه /عامله اي ياأميره 

اميره عاوزه تستفز رحمه /كويسه اوي مش رعد جه اكيد كويسه 

الكل  مستغرب شجاعت اميره في الكلام 

رحمه /اه رعد كان وحشني خالص والله 

ياسمين /انا طالعه انام ياجماعه مش قادره 

يوسف /وانا كمان 

رعد /اتفضل ياعمي اوصلك اوضتك 

اميره /انا هروح ادخل جنه علشان نامت

Nada Elsharkawy.                       

في الصعيد 

أكرم /هو دا اللي بجولة عين العقل اني مش هكمل معاكي ياما 

ساميه بصوت عالي /وه مش هتاخد تار خيتك  إياك  

أكرم /خيتي ماتت كيف ياما

ساميه بتوتر /هما اللي جتلوها 

أكرم /جتلوها كيف بجا اني الكلام دي مدخلش دماغي واصل واني هصلح علاقتي برعد وملكيش دعوه بيهم خالص 

ساميه /ماشي ياولدي اما نشوف 


في غرفه اميره ورعد 

رعد وهو يحاصر اميره بينه وبين الباب /بس اي الشجاعه دي 

اميره بتوتر /ا.. اي في اي.. ش.. شجاعه اي 

رعد بخبث  /اممممم يعني مثلا مش غيرانه من رحمه 

اميره بتوتر اكتر واخدودها احمرت /انا... انا عاوزه انام 

رعد /اممم مش هتتحركي من هنا غير لما اعرف اي الشجاعه والكلام المفاجأ دا 

اميره /اصل... بص اصل اصل انا عاوزه انام 

رعد /اممممم ماشي ياأميره مسيرك تيجي لحد عندي ياأميرتي 

وقبل خدها ودخل غرفه الملابس 

وعدا اليوم عليهم تاني يوم صحيت اميره ونزلت عند البسين 

صحي رعد لقا رساله جيالها وفتح الرساله بس انصدم من اللي شافه وفاجاه أصبح وجه رعد احمر من كتر الغضب وبرز عروق يده 

رعد /ررررررررحمه 


تفتكروا رحمه عملت اي؟ 

رعد شاف اي؟ 

واي اللي هيحصل. 


معلش علي التأخير معلش كنت مشغوله 😍صلوا على النبي صلى الله عليه وسلم. تفاعل زي البارت اللي فات

عارفه انه صغير معلش .معرفش بقا البارت هتيقبل أمته بقا 💓♥️



البارت الثالث عشر من اميره الرعد 

صلوا على الحبيب المصطفى


رعد /ررررررحمه

طلع رعد من الجناح بتاعه والجميع طلع علي صوته

دخل رعد اوضه رحمه

رعد /ررررررحمه

قامت رحمه من النوم مفزوعه /اي في اي يارعد

رعد وهو بيمسكها من شعرها /متعرفيش في اي ياز**ا**له

رحمه /اي انا مسمحلكش

رعد صفعها صفعات متتاليه

يوسف وهو بيبعد رعد /في اي يارعد مالك داخل همجي عليها ليه

رعد بغضب /سبني اموتها سبني

اميره /مالك يارعد اي اللي حصل علشان تضربها كده

ضرب رعد يوسف بالبوكس وراح مسك رحمه وفتح الفون

رعد بصوت عالي /ليه ليه تعملي كده

رحمه بخوف من رعد /لا لا مش انا مش انا

رعد بصوت كالافعي/كمان بتكذبي يعني مش انتي اللي في الفيديو بتقتلي مي وهيا في المستشفي مش انتي اللي قتلتي مراتي مش انتي اللي خليتي بنتي يتيمه من قبل ما تشوف امها

رحمه بهستريه/ايوه انا انا اللي شلت من عليها الأكسجين وانا اللي موتها عارف ليه علشان انت ليا لوحدي يارعد ومش كده وبس انا اللي كنت بخطط علشان اقتل اميره هيا كمان 

هنا رعد ضربها بالقلم /اخرسي 

وكلم الحرس ييجوا 

رعد /خدوها المخزن لو هربت منكوا هقتلكم بايدي  خدوها

رحمه ببكاء وهستريه /لا لا رعد انا عملت كده علشان بحبك رعد

رعد /خدوها

قعد رعد علي الارض وحد وجهه بين يده

احمد بحزن عليه /معلش يابني هدي نفسك ربنا يقويك

ياسمين ما زالت في صدمه مي صديقه طفولتها رحمه هيا من قتلتها 

طلع الجميع وظل رعد جت اميره تطلع 

رعد بصوت علي وشك البكاء وهدوء  /اميرة 

اميره رجعت بتوتر /ن... نعم

رعد /تعالي

راحت اميره لرعد

رعد /انتي.... انتي خايفه مني

اميره بهدوء مصتنع /هاااااا لا

رعد /تعالي

امسك رعد يداها وذهب الي غرفتهم

قعدت اميره علي السرير ورعد حط راسه علي رجلها

رعد بهدوء /ممكن ادني كده وايده علي خصرها

اميره وهيا تملس علي شعره /موافقه 

ودنهم علي هذا الوضع. 


عند الجميع تحت 

ياسمين /انا مش مصدقه  رحمه هيا اللي موتت مي 

يوسف /قدر الله وما شاء فعل ان شاء الله خير أما نشوف رعد هيسلمها ولا اي 

احمد /ياسمين تعالي احكيلي في اي 

بدأت ياسمين تحكي لأحمد كل حاجه عن مي والاعيب رحمه


عدا عده ساعات ورعد نايم زي ما هو وخاصن اميره كأنها هتمشي وتسيبه زي الطفل الذي يخاف من فقدان أمة 

صحي رعد لقا اميره زي ما هيا صاحيه واديها علي شعرة 

رعد /انا نمت كتير 

اميره بابتسامة /معرفش 

قام رعد يشوف الساعه كام 

رعد بصدمه /ياااه 4 ساعات اكيد تعبتك صح 

اميره بابتسامه جذابه /لا المهم تكون انت أتحسنت عن الصبح 

رعد /اوي محستش بنفسي 

اميره بتلقائيه /كنت بتحبها 

رعد /هيا مين 

اميره/مي مراتك 

رعد /لا بس هيا اه 


           Back  

مي بحب وابتسامه /علي فكره ياواد عمي انا عارفه زين انك متحبنيش وبتعملني كويس وطلباطي مچابه بس علشان ترضيني 

رعد /يامي افهميني قلبي مش بايدي بس انا اوعدك طول ما انتي علي زمتي عمري ما هقصر معاكي في حاجه وبعدين انتي حامل في حته بتجمعنا سوا

مي بابتسامه /وراضيه وصابره 

رعد وهو يقبل راسها /ربنا يخليكي ليا 

مي/ويخليك ياحبيبي 


         Fact

رعد /هيا كانت بتحبني اوي ومع ذالك مستنتش مني حب بس انا كنت بعملها كويس يعني مش علشان مش بحبها يبقي اعملها وحش لا بس دي وصيه الرسول صلى الله عليه وسلم. 

اميرة /لو كانت لسه عايشة وانت قبلتني كنت هتعمل اي 

رعد بيتفاجئ بالاساله بتعتها 

رعد بتفكير /معرفش بس اللي متأكد منه اني عمري ما كنت هسيبك 

اميره /انا هروح اشوف جنه 

رعد مسك اديها /راحه فين احنا مش بنتكلم 

اميرة /هنتكلم في اي تاني رعد انت اتجوزتني ليه

رعد /علشان......... اميره انتي عاوزه توصلي لايه 

اميرة بصوت عالي /عاوزه اعرف انا ايه اتجوزتني ليه علشان جنة ولا علشان ترضي والدك ولا اي هااا اي 

رعد بصوت عالي /انتي بتعلي صوتك عليا ياأميره في اي فوقي كده اتجوزتك ليه انتي فكراني بنت علشان اتغصب علي حته جوازه لا فوقي 

وسبها ونزل 


نزل رعد عند احمد وياسمين ويوسف 

احمد /اي يارعد انت كويس 

رعد /اه الحمد لله 

يوسف/انت هتعمل اي مع رحمه هتسلمها ولا اي 

رعد /هسلمها بس انا اخد حق ام بنتي الأول 

دخل أكرم 

أكرم /هتاخد حق مي ازاي يارعد ولا من مين 

رعد /انت اي اللي جابك هنا 

أكرم بغضب /رد عليا هتاخد حق اختي من مين انطق 

رعد /تعال معايا 

اخد رعد أكرم ودخلوا المكتب 

رعد /رحمه هيا اللي موتت مي 

أكرم بصدمه /انت بتقول اي لا مستحيل 

طلع رعد الفيديو ورحمه بتعمل الجريمه 

أكرم /يابنت ال******هموتها هموتها يارعد 

رعد /استني بس هيا في المخزن 

اكرم بغضب وعلي وشك البكاء وضعف /سامحني يارعد 

رعد /اسامحك علي اي 

أكرم /علي كل حاجه علي اللي عملته مع ياسمين واميره واني كنت عاوز انتقم منك واني عملت كل حاجه والله علشان اخد حق مي امي قالتي ان انت السبب في موتها 

رعد بصدمه /انا السبب ازاي دي ام بنتي ازاي اموتها

أكرم بندم /كنت غبي وصدقت سامحني ونرجع زي زمان 

رعد /زي زمان بقا انت أكرم ابن عمي اللي كان اخويا 

ولا أكرم اللي حاول يعتدي علي اختي وكان عينه علي مراتي 

أكرم /سامحني والله الانتقام عماني 

رعد وقد عرف انه صادق /مسامحاك 

اكرم بفرح /بجد 

رعد وهو يحتضنه /اه بس تصالح ياسمين 

أكرم بتوتر /ما دا الموضوع اللي عاوز افتحك فيه 

رعد بتحذير /اي في اي 

أكرم /اصل انا عاوز 

رعد /عاوز اي 

اكرم /عاوز اتجوز ياسمين 

رعد /وانا موافق بس لما ياسمين توافق 

أكرم بسعاده حقيقه /حاضر والله هصالحها

رعد /طب ياله نروح المخزن 

راحوا المخزن بس كانت رحمة مش هيا خالص وتتكلم كلام مش مفهوم ووجهها باللون الاسود 

رحمه بهستريه /رعد حبيبي انت جيت تمشيني صح 

رعد /لا جيت اخد حق مراتي 

أكرم بكره /وانا اخد حق اختي 

وقلع حزامه الجلد وقعد يضرب في رحمه بدون رحمه وشفقه ورحمه بتصرخ 

رعد امر الحرس يمسكوا أكرم 

أكرم /سبني اموتها سبوني رعد خليهم يسبوني 

رعد بصوت عالي /اسكت بقا دي قطعه النفس 

امر رعد الحرس يجيبوا دكتور 

كشف الدكتور علي رحمه 

الدكتور /دي لازم تروح مستشفي الأمراض العقليه وفي شويه تحاليل لازم تتعمل لان المريضه ممكن تكون بتاخد مواد مخدره 

رعد بصدمه /مدمنه 

الدكتور /يارعد باشا دي لازم تروح المستشفى لو فضلت كده هتموت 

اخدو رحمه للمستشفي

ورجعوا بعد إرهاق شديد 

في الفيلا 

ياسمين /بتعمل اي هنا يااكرم 

أكرم /عامله اي ياقمر 

رعد ضربه في كتفه /اتلم ياحي*ا*ن

اكرم /ايدك لسه تقيله 

رعد /أكرم اعتذر عن كل حاجه وخلاص الموضوع خلص ورع أكرم بتاع زمان ولا اي 

أكرم /طبعا طبعا وانا بعتذر ليكوا 

اميره بطيبه /انا قبلت الاعتذار 

أكرم بضحك /والنبي عسل 

رعد /انا قلت انت عاوز تنضرب 

أكرم /خلاص خلاص انا طالع اوضتي لسه زي ما هيا ولا اي 

رعد /زي ما هيا ياخويا 

طلع أكرم والباقي طلعوا علي اوضهم لان اليوم كان متعب جدا 

في غرفه اميره ورعد 

اميره في سرها /انا غلط مكنش ينفع اعلي صوتي عليه طب اعمل اي 

اميرة بصوت هادي  /رعد 

رعد في نفسه /ياخراااابي علي رعد وسنين رعد 

رعد بلا مبالاه /نعم 

اميره /احمممم انا انا 

رعد /انتي اي 

اميره باسف  /انا اسفة 

رعد ببرود /ماشي ودخل غرفه الملابس 

طلع رعد ونام علي السرير 

اميره بغيظ /طب اعمل اي بقا 

رعد /اقفلي النور علشان انام 

اميرة /حاضر 

اميرة /طب انام في حضنه طيب 

ونامت اميره 

قام رعد من النوم بعد ما نامت 

رعد /اعمل فيكي اي مش عارف اعقبك حته بس اعمل اي بقيت بعشقك ياأميره الرعد 

وحضنها وناموا. 


بارت كبير تعويض عن امبارح بعتذر اني منزلتش امبارح

ان شاء الله البارت يعجبكوا ولو في تفاعل كبير ودا بيفرحني هنزل بعد كده البارت كبير زي دا .

باااااااي

صلوا على الحبيب المصطفى


البارت الرابع عشر من اميره الرعد

صلوا على الحبيب المصطفى

#بقلم /ندا الشرقاوي 

تاني يوم صحيت اميره ملقتش رعد لاكن لقت مسچ منه

(تفطري وتشربي العصير وتروحي الجامعه مع الحرس والسواق هيوديكي ويرجعك لو ماكلتيش هزعلك. بابي)

ابتسمت اميرة ان واخد باله من كل حاجه حته لو صغيرة

قامت اميره صلت فرضها (حته لو هيا بشعرها ملتزمه بالصلاه) 

ولبست بنطلون جينز وتيشرت عليه ورد صغير 

ونزلت 

ياسمين /ايوه بقا اي الجمال دا 

اميره بغرور مصتنع /اقل ما عندي 

أكرم /اعاكس عادي ولا رعد فين 

اميره بضحك /لا مش هنا 

أكرم بابتسامه /طيب اي القمر دا بس 

ياسمين بغضب مصتنع /اتحشم ياواد

أكرم بخوف مصتنع /اوامرك ياكبيره 

اميره بضحك عليهم /ههههه معنتش قادره انا هروح الجامعه وعاوزه اطلع من هناك علي شركه رعد مين هيوديني 

أكرم بخوف /لا يااختي جوزك ايده تقيله لو شافني معاكي هقتلني وانا علي وش جواز ولا اي ياياسمين 

ياسمين برفع حاجب /مالك بياسمين 

أكرم /اصلك هتختاريلي عروسه بس اي البت جمر يابت عمي بدر منور 

ياسمين بغيره /وه جمر وبدر لازم اشوفها 

اميره بدلع /چوووو

يوسف /امممم چوووو عاوزه اي 

اميره /مش انت هتروح الشركة 

يوسف /اه 

اميره /يبقي تيجي تخدني من الجامعه توديني الشركه 

يوسف بابتسامة /حاضر 

اميره باستسامه جذابه /طيب اشرب العصير قبل ما رعد يعاقبني 

أكرم /اشربي ياطفله 

اميره بغضب طفولي /هقول لرعد 

أكرم /انا ماشي احسن مش نقصه جوزك 

اميرة /بابي فين 

يوسف /قاعد فوق مع جنة 

كل واحد راح شغله واميره وياسمين كل واحده راحت الجامعه 

في الجامعه 

مايا /اي ياأحمد محدش شافت يعني اي كنت مختفي فين 

احمد بقلق حاول يداريه/هااا عادي كنت في الجونه 

مايا شافت اميره داخله 

مايا/ما تيجي نرزل عليها الحرس بره 

احمد بخوف /هااا لا سبيها في حالها واحنا في حالنا 

       Back

احمد بغضب /انتوا مين فوكني ياحي**ان

يوسف  بغضب/عاوز تتعرف صح تحب اعرفك انا 

احمد /انت متعرفش انا مين انا احمد العربي اي متعرفش انا ابن مين 

يوسف وهو بيضربه بالبوكس /لا احب اعرف ياروح ***

       Fact 

مايا /ياله المحاضره هتبدا 

احمد بلا مبالاه  /ياله 

في شركة المنشاوي 

رعد /يعني اميرة هتيجي الشركه 

يوسف /اه وانا هجبها 

رعد في نفسه /امممم ماشي ومقلتليش عقابها بيزيد 

يوسف /طيب انا هروح مكتبي وانت كمل شغل 

رعد /ماشي يايوسف 


في الولايات المتحدة الأمريكية 

يوسف بخبث /بيبي اي رايك تشاركيني 

وفاء /طبعا ياروحي 

يوسف/بس هعوز 2 مليون 

وفء بطاعة /حاضر بكره هسحب من البنك 


في مصر 

خلصت اميرة وطلعت لقت يوسف واقف 

اميرة /ياله ياچوووو

يوسف /دلوقتي چوووو لما يكون ليكي  طلب قبل كده كان ابية 

اميرة /ياله بقا وديني عند رعد 

يوسف بابتسامة وحنيه /تعالي ياأميرتي 

وصلوا الشركه وطلعت اميرة لمكتب رعد ودخلها يوسف 

ورعد كان عنده اجتماع 

دخل رعد ليا اميره قعده علي المكتب وبتاكل مصاصه وبتهز في رجلها زي الأطفال 

كتم رعد ضحكته واتظاهر بالبرود 

اميره بابتسامه /اذيك يابابي 

رعد /الحمد لله جايه ليه وازاي تيجي من غير اذن مني 

اميره /اصل في واحد زعلان مني قلت لازم اصالحه ولا انت رايك اي 

رعد /مش كل غلط بيتقال اسف 

اميره وهيا مضايقه من معاملته /يعني امشي 

رعد /اللي انتي عاوزاه 

اميره علي وشك البكاء ونزلت من علي المكتب /انا ماشيه يارعد 

وتوجهت الي الباب وبتفتح لاكن ايد رعد منعتها 

مسك رعد اديها  وخدها عند المكتب وقعدها علي رجله 

رعد وهو بيزيل (يمسح) دموعها /ليه الدموع دي 

اميره بزعل  /علشان انت مخاصمني 

رعد بحنان /مين قال كده انا عمري ما اخاصم اميرتي بس اميرتي غلطت صح 

اميره باسف /اه غلط بس اعتذرت وانت منعتني انام في حضنك ونمت بعد ساعه 

رعد بأمر /عدي غلطاتك 

اميره بزهول /اي.        Nada Elsharkawy 

رعد /عدي غلطاتك 

اميره /صوتي كان عالي وانا بكلمك 

رعد /واحد اللي بعده 

اميره /اتكلمت باسلوب مش كويس 

رعد /اتنين اللي بعده 

اميره /قولتلك انك مغصوب علي الجواز علشان خاطر جنه

رعد /  كده 3 غلطاتك ب3 عقابات 

اميره بدلع /عاوز تعاقبني يارعدي 

رعد بتوهان /ياخرابي علي رعدي دي لا خلاص مفيش عقاب 

اميره وهيا في قمه السعاده /هيهيهيهي مفيش عقاب 

رعد /لا في عقابك هتفصلي قعده علي رجلي وانا بشتغل 

اميره بصدمه /نعم 

رعد ببرود /نفذي العقاب 

نفذت العقاب 

دق دق دق         Nada Elsharkawy 

اميره بفزع وجت تقوم مسكها رعد بتملك /هتفصلي كده ويدخل اي حد 

رعد /ادخل 

السكرتيرة باحترام /انا لغيت الاجتماع زي ما حضرتك أمرت حاجه تانيه يافندم 

رعد /لا اتفضلي وهاتي ليمون للمدام 

السكرتيرة /حاضر يافندم 

طلعت 

اميره /مين دي 

رعد بستغراب /اي المساعده بتعتي 

اميره /اي دا فين المساعده اللي لبسه ومش لبسه وبتدلع وفي الاخر تكون بتحبك وعاوزه تموتني علشان انت تتجوزها وانت تطلقني واكون حامل 

رعد بصدمه /اي اي كفايه انتي الروايات جننتك (مش هيا بس واللة كلنا 😂) 

اميره /مليش دعوه دي سكرتيره محترمه 

رعد /الله يهديكي يابنتي 

اميره /طب ياله نروح 

رعد /لا مليش مزاج بس اي اشمعنا اطلقك وانتي حامل 

اميره بتردد /اصل اصل 

رعد /ايوه اصل اي ياله يابنتي اصل انا مخلق اتنين 

طلعوا من الشركه وفي في الشركه اللي بيتكلم علي جمال اميرة وفي اللي غيران من جمالها

روحوا علي الفيلا 

وقضوا يوم جميل مع العائلة وقرروا انهم يروحوا الصعيد يغيروا جو واستغربوا ازاي هيام مسالتش عن رحمة 

استأذنت اميره وطلعت 

بعد ساعه استأذن الجميع وطلع رعد 

بس استغرب هدوء الجناح وفي شمع صغير واضاءه خفيفه جدا جدا 

وطلعت اميره من الحمام وهيا لبسه فستان رقيق جدا جدا باللون الأبيض شفاف وكانت تشبه الحوريه  وشعرها الأحمر الناري ورعد سرحان وتايهه في جمالها ولبسها 

تقدم رعد بتوهان وحضنها واسه في عنقها /انتي جميله اوي 

اميرة بكسوف /م... ميرسي 

رعد بعشق  /اميره 

اميرة /نعم 

رعد وهو يقبلها في عنقها /بحبك تؤتؤ انا بقيت بدمنك 

اميره بحب /وانا بحبك يارعدي 

وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح وذهبوا الي عالمهم الخاص 


هل رعد واميره الحياه هتفضل سعيده معاهم ولا القدر ليه رأي آخر؟ 


بارت جميل بدون خناق ولا مشاكل لذيذ كده

تفاعل حلو بقا

بكره هنزل مواعيد الرواية لاني هبدا في الدروس 😍😘♥️

صلوا على الحبيب المصطفى



البارت الخامس عشر من اميره الرعد

صلوا على الحبيب المصطفى


في صباح في يوم ملئ بالسعاده والفرح

فاق رعد من نومه لقي اميره في حضنه ابتسم بسعاده أمتلك العالم وما فيه

رعد وهو يقبل خدها  /اميره اميرتي

اميره /امممم سبوني انام بقا

رعد /سبوني مين يابت انا رعد

اميره بنوم /لا محدش ليه دعوه برعد دا رعدي انا

رعد وهو بيفوقها /اصحي يااميرتي ياله

صحيت اميره وبصت لرعد بصدمه

اميره /هو هو.... 

رعد بخبث /هو اي ياروحي

امير /هو انا مكنتش بحلم

رعد بخبث وغمزه /حلمتي باي بالظبط 

اميره بتغيير الموضوع /احمم صباح الفل 

رعد وقد فهم /صباح الفل والياسمين علي احلي عروسه صباحيه مباركه 

اميرة بابتسامه  /الله يبارك فيك 

رعد بابتسامه جذابه وهو بيحضنها بتملك /حاسس اني امتلكت الدنيا 

اميره /مبسوط يارعد 

رعد بحب /كلمه مبسوط بسيطه 

رعد /اعملي حسابك هنسافر بليل 

اميره بفرح /بجد هنروح فين 

رعد /مفاجأه ياله خدي شاور والبسي علشان عملك مفاجأه تانية 

اميره /بس هناخد جنه صح 

رعد /لا دا شهر عسل ليكي انتي 

اميره بعبث /لا بنتي هخدها معايا 

فرح رعد من كلمه بنتي 

رعد بجديه /اميره انتي بتحبي جنه لا بتحبيها علشاني انا وترضيني

اميره بحب /بحبها علشان هيا حته منك انت حته لو كانت من مراتك الاولي بس خلاص انا بقيت بحبها اوي وكان نفسي اكون امها 

رعد /مش لازم تكوني انتي اللي امها بس انتي اللي هتربيها واول وحده هقولها مامي هيا انتي 

اميره /ياله انا هاخد شاور 

رعد /ماشي ياروحي 


في مستشفي الأمراض العقليه 

رحمه بهستريه /هقتلك ياأميره انتي وسامية هقتلك انتي السبب ياساميه رعد ليا لوحدي جنة جنه لازم تموت 

كملت بحزن مامي سابتني هنا لوحدي مامي عاوزه الفلوس والشوبنج والشركات. 


في فيلا رعد 

دخلت ياسمين غرفتها لقت ورد علي شكل قلب علي السرير وبوكس كبير 

فتحت البوكس طلع بلوبنه مكتوب عليها سامحيني ياست البنات 

ولقت شوكلت كتير اوي وهدايا كتير وفي الاخر جواب 

(سامحيني ياياسمنتي انا بحبك والله اللي حصل زمان غصب عني سامحيني يارفيقه عمري وصحبتي وحبيبتي وكل حاجه 

لو موافقه تسامحيني تعالي الاوضه بتاعتي. بحبك) 

بكت ياسمين هيا بتحبه بس مش قادره تسامحه بس قررت انها تديه فرصه جديده زي ما رعد اداله فرصه 

وراحت علي اوضه أكرم وخبطتت 

أكرم /ادخل 

دخلت ياسمين فرح اكرم جدا 

اكرم /ياسمين انتي جيتي قولي انك سامحتيني 

ياسمين وهيا بتبعد /لا مسمحتكش بس قررت اديك فرصه جديده 

أكرم بسعاده /موافق موافق 

في مكان تاني 

مجهول /ايوه انا اللي قتلتها وطلعت منها زي الشعره من العجين 

وهكمل علي رعد ولسه ولسه 


في الجناح عند رعد 

اميره طلعت من الحمام 

اميره بفرحه /هيهيهيهي هنسافر 

رعد وهو بيضحك عليها /اهدي ياحبيبتي 

اميره بعبث طفولي /اي بتضحك عليا 

رعد /خلاص خلاص 

اميره /شوفت هتنسيني اهم سوال 

رعد وهو يحاصرها بين يده والباب/اسألي ياروحي 

اميره بوتر من قربه /احم قصدي يعني المكان اللي هنروحه فيه بحر 

رعد وهو يقرب اكثر /اممممم اه ياروحي 

اميره وهيا بتهرب منه وبسعاده /يبقي اجيب المايوه

رعد بغضب ومسك اديها جامد /مايوه اي يامدام يامحترمه 

اميره بوجع /اي يارعد في اي 

رعد بغيره واضحه /اي تلبسي مايوه علشان الناس تتفرج عليكي اي واخد في أيدي رق**صه 

اميره علي وشك البكاء /سبني يارعد لو سمحت ايدي بتوجعني 

سابها رعد ودخل ياخد شاور يطفئ ناره التي شعللتها اميره ويطرد فكره ان احد يرا اميره بالمايوه

ذهبت اميرة الي غرفه جنه وجدتها مستيقظه 

اميره بحزن /شوفتي ياجنتي بابي وجعلي ايدي ازاي 

جنة وهيا بتحط اديها علي ايد اميره /لسي(معلشي) 

اميره /ياله ياروحي نلبس علشان هنسافر 

جهزت اميره جنه وكل حاجه جهزة سابت اميرة جنه مع المربيه 

دخلت الجناح كان رعد طلع من الحمام بمنشفه حول خصره 

غمضت اميره عيونها بسرعه 

رعد ببرود  /انا جوزك علي فكره 

اميره وهيا مستمره/بس مينفعش كده 

رعد ببرود ولا مبالاه /يعني مكسوفه ان جوزك واقف قدامك ومش مكسوفه لما تمشي قدام الرجاله بالمايوه 

اميره بحزن /علي فكره يارعد انت حكمة عليا قبل ما تعرف 

راحت طلعت من غرفه الملابس مايوه (إسلامي)

اميره /دا المايوه اللي كنت هلبسه مكنتش هلبس اللي في دماغك وانا كنت هنزل معاك انت مش نزله مع حد تاني عن اذنك.      Nada Elsharkawy 

سابت رعد ودخلت تلبس 

ورعد لسه واقف مصدوم من اللي حصل هو كان فاكر انها عاوزه تلبس  مايوه bikini. فكره انها تلبس مايوه وحد يشوفها دي مجنناه هيا ملك ليه هو محدش يقدر يشوفها لو قدر يخفيها عن العالم  كله 

لبس رعد قميص ابيض وبنطلون وجهز 

لقا اميره طالعه من غرفه النبلابس لبسه فستان طويل باللون اللبني شفاف من عند الايد 

مسك رعد اديها 

اميره بوجع /ااااه 

رعد بخصه /اي مالك 

اميره وهيا بتبصله نظره عتاب /ايدي يارعد 

بص رعد علي اديها لقا اديها لونها ازرق 

رعد /انا اسف واللة مكنتش اقصد والله 

وضمها الي صدره ويذيد من احتضنها وقبل راسها 

قام رعد جاب حاجه تخفف الألم 

رعد باسف /اسف لسه بتوجع 

اميره /خلاص ممكن نقوم بقا 

رعد /اميره 

اميره /نعم يارعد 

رعد /مكنتش اقصد 

اميره /عارفه انت عملت كده من غيرتك عليا صح 

رعد بابتسامه /اه واللة 

اميره بابتسامه /طب ياله بقا علشان نسافر 

رعد /ياله ياروحي 

نزلوا تحت وكان كل شئ جاهز  

أكرم /رايح فين يابرنس

رعد /شهر عسل عندك مانع 

أكرم بغمزه /انت متجوز بقالك 3 شهور جاي تعمل شهر عسل انهارده 

رعد بغيظ  /عندك مانع 

أكرم /طب ما تجوزني ونروح سوا 

رعد /ياله يابابا من هنا 

احمد بابتسامة  /توصلوا بالسلامه يابني 

اميره بابتسامه  /هتوحشيني يابابي 

احمد /انتي اكتر ياعيون بابي 

ياسمين /وهتاخدوا جنه ليه 

رعد بابتسامه /اميره عاوزه كده 

وودعوا الجميع 

في الطريق 

اميره /رعد دا مش طريق المطار 

رعد بتبسامه /عارف ياروحي 

اميره /هو احنا هنسافر بالعربيه 

رعد /لا ساعه كده وتعرفي 

اميره /ماشي 

بعد ساعه ونص وصلوا لمكان فاضي 

رعد/ياله ياأميرتي 

اميره بابتسامه /احنا فين 

رعد بابتسامه جذابه /بصي كده 

لقت اميره طياره هليكوبتر 

اميره بفرح وسعاده  /الله حلوه اوي 

رعد وهو يحضنها من الخلف /ياله ياروحي 

ركبوا الطياره الخاصه برعد 


في الصعيد 

سليم/ربنا يفرحهم يارب ويرزقهم بالخلف الصالح

هدي /يارب البنيه طيبه جوي جوي 

سليم /اعملي حسابك انهم هيچوا يقضوا يومين هنا في الصعيد 

هدي  /يامرحب يامرحب 

ساميه /يشرفوا نفرش السرايا ورد 

Nada Elsharkawy.            

في الطياره 

اميره /رعد احنا فين 

رعد بحب /بصي كده 

اميره بخوف /لا أخاف 

رعد بضحك /متخافيش بصي بصه صغيره

بصت اميره وانبهرت من جمال المكان 

اميره /الله دي جميله اوي اوي احنا في جزر المالديف صح 

رعد /ايوه 

اميره /دي شكلها جميل اوي اوي 

رعد /المكان دا اسمه  اميره الرعد محدش هيدخلها غيري انا وانتي بس 

اميره بحب /انا بحبك اوي 

وصلوا الي المكان 

وكان شكلها جميل اوي 

ورعد بيفرح اميره وجنه علي المكان 

رعد /اي رايك بقا 

اميره بفرحه /شكله جميل اوي اوي 

رعد بابتسامه  /تعالي ننزل نفطر بقا الكمان جميل

(الصور موجوده) 

وكان يوم جميل جدا بالنسبلهم واميره كانت بتشكر ربنا انها مع رعد 


بارت انهارده بعتذر عن التأخير بس كنت بظبط الدروس

في أحداث كتير وصدمات اكتر بس قولت نفرح شويه

تفاعل بقا. صلوا على الحبيب المصطفى


تكملة الروايه من هنا هنا  







 

تعليقات

التنقل السريع