القصه كامله اشكركم علي المتابعه حبايبي❤
التجربه المجنونه كما وعدتكم قصة كامله
لما نتيجه الكليه طلعت والحمد للع نجحت بعد ماكنت متخيله اني هشيل مواد وعدت الحمد لله
جاتلي رساله علي واتس من ابن خالي بيباركلي وبيقولي دلوقتي اقدر اقولك عل الهديه الل محضرهالك وقالي ان باباه ومامته جايين يطلبوني عشان هو كان ف الكويت كان احلي واجمل يوم ف حياتي واتخطبنا وهو كان معانا فيديو طول الخطوبه وفضلنا بنكلم بعض زي ماكنا بنكلم بعض قبل الخطوبه بس المرادي كان ف العلن مش ف السر وعدت ايام كتير واحنا بنتكلم واتس وفيديو وبطبيعه الحال الكلام بينا كان جرئ لاننا بنحب بعض من زمان وواخدين علي بعض جدا وبنتكلم ف كل حاجه واي حاحه دخلت سنه رابعه طب بيطري وخدنا ماده اسمها الولاده كنت بحبها اوي وكنا بندرس تلقيح الحيوانات وكل الكلام دا وعجبني اوي حكايه التلقيح الصناعي وجت افكار كتير ف دماغي بس ساعتها اتكسفت اكلم خطيبي فيها ومرت الايام وانا بفكر ف الموضوع دا واتخرجت من الكليه
واتجوزنا بعد سنتين خطوبه وجه الوقت اني اصارحه بالموضوع اللي شاغلني من زمان
وف قعده صفا قولتله ايه رايك ياحبيبي لما اخد الحيوانات المنويه منك ف سرنجه والقحها لقطه مثلا
..
ضحك وقالي هو انا عارف انك مجنونه بس مش للدرجادي يعني انتي اكيد بتهزري
قولتله لا مش بهزر انا بفكر ف كدا من زمان ونفسي اعمل التجربه دي ..
قالي بطلي هبل ويلا ننام ونمنا فعلا
بعد كدا لاقيته بيقولي انا فكرت ف الموضوع االي قولتيلي عليه وموافق اني اعمل كدا
..............
الجزء التاني
/: انا موافق علي الموضوع اللي كلمتيني فيه عايز افهم اكتر عن الموضوع
انا فرحت جدا وقولتله بص ياسيدي الموضوع كله ان انا خدت ف الكليه ان مثلا فيه تور صفاته الجينيه كويسيه بس مش موجود ف مصر تور اجنبي بعني وعايزينه يتجوز البقره المصريه بتاعتنا طبعا لو جبنا التور بنفسه هنتكلف كتير وهتبقي مصاريف وهنأكله وبتاع لا وعلي ايه احنا نجيب الحيوانات المنويه بتاعته ونسيبه قاعد ف بلده بعد كدا نلقح الحيوانات المنويه دي ف البقره بتاعتنا فهنلاقيها جابت بيبي فيه من صفات الاب الكويسه االي عايزينها تبقي موجوده فيه
فكك بقي من الكلام دا كله اللي فكرت فيه انا بقي طيب لو خدنا حيوانات منويه بتاعت بني ادم ونلقحها ف حيوان ايا كان بقي بس انا قولتلك قطه عشان هعرف اتحكم فيها وهي المتداوله يعني هننزل نجيب انا وانت قطه من الشارع ونعمال عليها التجربه ونشوف ايه اللي هيحصل واعمل ابحاث بقي وابقي مشهوره والزهر يلعب
رد عليا وقالي مش مقتنع بس نجرب مافيش مشكله
بس هتنفذي امتي
قولتله دلوقتي لو عايز..
قالي موافق
ونزلنا انا وهو ندور علي قطه
*في الشارع *
ايه دا هي القطط دول شكلهم وحش ليه
رد علبا وقالي :شكلهم وحش ايه يابنتي هيفرق شكلها ف حاجه يعني اخلصي نقي اي قطه
اضطريت انقي احسن الوحشين وخدرتها وخدتها علي البيت
عمرو: ها هتعملي ايه بعد كدا
قولتله لسه طبعا اما افحصها الاول ولازم نعرف الوقت اللي هتقبل فيه التلقيح امتي
عمرو:ايه دا هو لازم وقت معين مش ف اي وقت بتقبل
لبست النضاره وعملت نفسي مهمه وقولتله :بص يابني عشان انت شكلك مش فاهم انا دكتوره وفاهمه القطط ليها وقت معين بتقبل فيه التلقيح وليها سلوكيات معينه بتبان اما تبقي عايزه دا وكلام كتير مش عايزه ادوشك بيه المهم انا فاهماه .. انا هفحصها كدا حبه فحوصات ولما تفوق هحميها وانضفها ولازم نأكلها يومين تلاته ولما اجهز وادون دا ف ورق هديك الاوك تمام
عمرو:ماشي يامجنونه انا نازل سلام
#بعد مرور اسبوع #
قولت لعمرو :خلاص ياحبيبي انا جهزت كل حاحه وهنحتاح السائل انهارده وهنفذ انهارده
وفعلا خدت السائل وحطيته ف سرنجه وخدرت القطه وحقنته فيها
عمرو:احنا لسه هنستني 9شهور لحد ماتحمل
انا :لا يابني 9شهور ايه القطط بتحمل تقريبا شهرين
وبعد ماحقناها فضلنا مستنين فتره
عمرو:تجربتك فشلت اعترفي انا :لا مافشلتش هتنجح انا متبعاها بقالي اسبوع
وبعد يومين هفحصها فحص نهائي وساعتها هقولك تجربتي نجحت ولا فشلت
وبعد يومين روحت وانا يائسه وبشوف القطه لاقيت فعلااا ظهر عليها علامات الحمل
----------------------
+الجزء الثالث+
روحت جريت علي عمرو وقولتله القطه حملت
بصلي باستغراب وقالي : بطلي تهيؤات
قولتله والله حملت وظهر عليها علامه انهارده وكلها شهرين ونشوف النتيجه انا مش مصدقه نفسي
تفتكر ممكن تخلف ايه هيبقي شكلك ولا شكلها
عمرو بنرفزه :اسكتي بقي اكيد االي انتي بتقوليه دا غلط ومافيش حاجه كدا اصلا رديت وقولتله تعالي طيب اوريك واشرحلك
وخدته وشرحتله كل حاحه وتقريبا اقتنع
رد وقالي:طيب ماشي اما نشوف اخرتها
انا :انا هروح اقول لماما وبابا علي اللي حصل دا عشان ييجو يشوفو النتيحه معانا
عمرو:لااااا مش عايزك تقووولي لحد انتي هبله ولا ايه
انا:طيب ماشي انا رايحه بقي دلوقتي اكتب حبه حاجات ف البحث بتاعي شكلها هتلعب يامعلم
وعدي شهر والقطه فعلا بطنها بتكبر وعمرو كل مايعدي ويشوف القطه ف القفص يقلق اكتر
عمرو: تبقي مصيبه لو الهبل اللي عملته دا اتحقق هيطلع مخلوق شكله ايه دا ربنا يستر
انا :عمرو انا رايحه للدكتوو بسيوني اناقشه ف اللي وصلتله دا واشرف رايه ايه
عمرو:مش قولتلك ماتقوليش لحد غير لما نتاكد
انا:لا مش قادره الدكتور بسيوني دا كان دحيح واكيد هيقدر يساعدني ويفهمني اكتر اللي ممكن يحصل .. انا نازله سلام
*ف عياده دكتور بسيوني *
بس ياسيدي هو دا كل اللي عملته باختصار شديد هو انا ممكن اسجل دا فين عشان محدش يسرق البحث مني
دكتور بسيوني:والله اللي بتقوليه دا كلام عجيب جدا علميا وعمليا مستحييييل يحصل
انا:بس حصل ولو عايز تشوف بعينيك تعالي معايا وخلاص القطه علي وش ولاده و هننبهر كلنا
دكتور بسيوني:بصراحه يادكتوره ندا انا عاجز اني اصدق الكلام دا بس هنشوف.. اما بخصوص انك تحافظي علي البحث بتاعك من السرقه ممكن تسجليه ف اي موسسه بس انا معنديش فكره والله
::خلاص شكرا يادكتور انا همشي بقي دلوقتي بس هحتاجك اكيد يوم الولاده
دكتور بسيوني:حاضر بابتسامه سخريه
روحت اابيت لاقيت عمرو متوتر وماسك التليفون بعصبيه
عمرو: ايه كنتي فين دا كله ومش بتردي علي الزفت التليفون ليه
::انا اسفه عملاه سايلنت هو في ايه ؟!
عمرو:فيه ان القطه الزفت اللي انتي حيبهالنا دي من ساعه مانزلتي وهي عماله تعمل اصوات غريبه ولمت علينا العماره
::هو دا بس اللي حصل ههههه ماهو دا الطبيعي مانقلقش انت هديها حقنه مهدئه وهحطلها اكل
***وبعد مرور شهر تاني جه وقت الولاده *****
صحيت علي صوت القطه وفهمت من نبره ااصوت ان خلاص جت اهم لحظه وهي الولاده وطلعت بسرعه وبعدين افتكرت معلومه من ايام الكليه اني لازم اسيبها لوحدها تولد عشان لو لاقت عيوت كتير عليها مش هتولد لازم تبقي براحتها بمعني اصح وسيبتها فتره لحد مالصوت بتاعها راح خالص ساعتها عرفت انها خلاص ولدت ودي كانت اللحظه اللي كان لازم اتدخل فيها
طلعت انا وعمرو وكانت المفاجأه #########
+الجزء الرابع +
عمرو ضحك ضحك هستيري وانا واقفه مصدومه
عمرو: قطه عاديه خلفت قطه عاديه
انا رديت بعصبيه :بطل ضحك بقي عاديه ازاااااااااااي انا متاكده ان فيه حاجه غلط وقربت من المولود وفحصته فحص سطحي كدا فعلا قطه عاديه جدا مش شايفه فيها اي اختلاف
مشيت وانا يائسه
عمرو:ايه يابنتي مزعله نفسك ليه ماعادي يعني
انا :عادي ازاي بس كل اللي عملته راح علي الارض انا مش مستوعبه ازاي دا حصل بس اكيد فيه حاحه انا مش واخده بالي منها انا هاخد القطه اامولوده واوديها للدكتور بسيوني الصبح وهو هيعرف
*في عياده دكتور بسيوني *
اهو يادكتور النتيجه من تلقيح حيوانات منويه بتاعن انسان لقطه انا كنت متوقعه ان هيطلع كائن غريب بس زي مانت شايف النتيحه مجرد قط عادي
دكتور بسيوني : مالك مصدومه كدا ليه اكيد مكنش هيطلع طفل مقطقط
انا رديت بعصبيه: لو سمحت يادكتور ماتتريقش
دكتور بسيوني : انا بحاول الطف الجو المهم ياستي سيبيلي القط دا انهارده هفحصه وتعالي بكرا اقولك وصلت لايه
*في البيت*
عمرو : ااقطه دوشانا طول النهار شكلها عايزه ابنها ولا بنتها.. الا صحيح هو طلع ولد ولا بنت
انا:عمرو لو كنن هتهزر فانا مش فايقه الله يكرمك انا خدت تريقه كتير انهارده
عمرو:لا والله بسأل بحد
انا :ولد ياسيدي
عمرو :طيب تمام مش هتشوفي امه اللي بتصرخ من بدري دي
قولتله اني هطلع احطلها اكل وجايا
فضلت واقفه قدام القطه عماله افكر انه ليه مطلعش كائن غريب زي ماكنت متخيله وياتري دكتور بسيوني هيكتشف ايه
*في عياده دكتور بسيوني *
دكتور بسيوني :انا اسف اني رنيت عليكي بدري اوي كدا وصحيتك بس كان لازم تيجي وتعرفي اللي انا وصلتله
رديت وقولتله :قولي بسرعه االي وصلتله
دكتور بسيوني :انا فضلت طول الليل افحصه فحص دقيق وعملتله اشاعات وسونار وخدت عينه من الدم وكل الاحراءت اللي انتي عارفاها بالظبط اكتشفت ان كل اعضائه زي الانسان بالظبط وعنده كل الانزيمات والهرمونات اللي عندنا كل حاجخ داخليه فيه بتقول انه انسان حتي فصيله دمه زي الانسان بس الشكله هو اللي قطه واخد من امه جينات ااشكل فقط معني كدا انه ممكن يتبرع للانسان بالكلي او بالكبد وكمان بالدم والاكتشاف الاكبر بقي ان مخه زينا بيفكر وعنده القدره علي الكلام كمان وفحصت نسبه ذكاءه طلعت عاليه جدا يعني الكائن اللي بين ايدينا دا لا يقدر بتمن انتي بأقل حاحه جيبتي كائن ممكن يساعدنا ف كل حاحه وكمان ممكن ناخد اعضائه ونساعد الناس اللي محتاحه كلي
انا كل دا بصاله وانا مبلمه ومبسوطه جدا باللي بيقوله
::يعني تجربتي مفشلتش زي ماكتت متخيله
متشكرررره جدا يادكتوو بسيوني انا مش عارفه اقولك ايه.. بس انا دلوقتي مضطره اخد القط واروح البيت وهكمل فحوصات عليه برصو واي حاحه هوصلها هكلمك علي طول
*في البيت *
قعدت ف المكتب ادون كل اللي قالهولي دكتور بسيوني
سمعت حد بيفتح الباب
عمرو بتريقه وهو داخل عليا المكتب : اخيرا جبتيلي ابني حبيبي
انا :بطل تريقه بقي تجربني مفشلتش خد اقرا التقربر الللي انا كاتباه دا وانت هتفهم كل حاحه
انا طالعه ااكل القطط
وسبت عمرو وهو بيقرا وهو مذبهل
*عند القطط*
لاقيت الكائن االي مش عارفه اسميه ايه بينمو بسرعه جدا وصوته زي الاطفال الصغيره
بس لاقيت حاحه غريبه
____
(الجزء الخامس)
لاقيت ان القط رافض يرضع تماما فروحت لعمرو وقولتله علي الحوار
عمرو:ايه يعني لازم تجيبيله لبن بني ادمين ولا ايه مش فاهم
قولتله :قولتله اه ماتعرفش حد والد جديد
عمرو:وانا اعرف منين يعني
ساعتها افتكرت ان بنت عمي والده جديد فروحتلها اجيب حتي بيبرونه لبن
$$ف بيت بنت عمي $$
ازيك ياعلا اخبارك ايه سامحيني اني مجيتش السبوع والله كنت مشغوله خالص الفتره اللي فاتت
وحكيتلها كل الموضوع
علا:بعد ذهول... انتي اتجننتي ياندا ايه اللي انتي غملتيه دا وكمان جايا عايزاله لبن....... ابني يبثي اخو القط!
وبعد كلام ومحايلات كتير طلعت ببيبرونه لبن من علا
$$ف البيت$$
مسكته القط ورضعته بالبيبرونه وخد اللبن ومرفضوش نهائي
""التليفون رن "
الو السلام عليكم
::ايوه الدكتوره ندا معايا
:ايوه انا ندا مين حضرتك
::انا المسئول عن البحوث الغريبه ف الامم المتحده وسمعنا عن البحث بتاعك وعايزين نشوف النتيجه اللي وصلتيلها
:تمام اجي امتي
::احنا هنبعتلك المندوب للبيت وهياخد منك كل الحاجات
:خلاص ماشي
خلصت المكالمه وروحت قولت لعمرو
عمرو:طب انتي ايه ضمنك ان ممكن مايسرقوش مجهودك
ندي :لا يابني الامم المتحده هيسرقوه ازاي يعني اكيد لا
عمرو :خلاص براحتك
وفعلا جه المندوب وخد كل الابحاث والتقارير وخد القط
وبعد شهر مافيش سيره عن الموضوع ولا حذ اتصل بيا كنت هتجنن
بعدها بالصدفه وعمرو بيقلب ف التليفزيون
انا:استني استني ياعمرو اقلب علي القناع اللي قبل دي
وقلب فعلا ولاقيت الدكتور بسيوني ف لقاء ف التليفزيون بيتكلم عن اكتشافع وبحثه الفظيع اللي هو اصلا بحثي
انهارت ومبقيتش مصدقه نفسي ووقعت من طولي
#ف المستشفي #
الدكتور :انا اسف يادكتور عمرو المدام كانت حامل وسقطت ومافيش احتمال تبقي حامل تاني
عمرو :ازااااي دا حصل
الدكتور:قدر الله وماشاء فعل يااستاذ عمرو
#ف اوضتي#
عمرو:شوفتي جنانك عمل فينا ايه ووصلك لايه من كتر النرفزه وااضغط سقطتي وضيعتي ابننا والدكتور قال مش هتحملي تاني
جالي صدمه ومنطقتش خالص
وقعدت اسبوع ف المستشفي وبعدها رجعت البيت
اتصلت بالدكتور بسيوني اساله ليه عمل معايا كدا مردش عليا
روحتلع عيادته السكرتيره قالتلي مش موجود وسالت علي القط قالتلي دا تاه من للدكتور بسيوني وحاليا بيلقح قطه جديده عشان يوصل للي انتي وصلتيله
#ف البيت#
عمرو:انا عايز ابني
انا رديت بصدمه :ابنك ازاي يعني
رد بمنتهي البرود :غايز القط
انا اتصدمت انه بيقول ابني وقولتله بنفس بروده مابقاش موجود بسيوني الزفت ضيعه
اتجنن واتنرفز وقالي :انتي متك لله ضيعتي ولادي الاتنين انا هنزل ادور عليه ونزل وملحقتش اتكلم معاه خالص ولا اهديه
نزل زي المجنونه... لا هو عمرو اتجنن فعلا وانا خسرت كل حاجه ومابقتش اقدر اخلف تاني
وفضلت اعيط وادعي ربنا انه ينجيني من اللي عملته ف نفسي
وفجأه صحيت من النوم بعيط وبص جمبي لاقيته عمرو نايم ف سابع نومه وصحي علي عياطي
عمرو: ايه دا في ايع مالك
انا :هو انت متجننتش
عمرو: هتجنن وانا نايم ازاي يعني
ضحكت كتييييير وقولتله كنت بحلم حلم وحش اوي فاكر الموضوع الللي كنت بكلمك فيه قبل ماننام وحكيتله كل الحلم
فضل يضحك
وقالي :ربنا مايحرمك من الهبل ياندا وايه بسيوني دا كمان حد يحلم بحد اسمه بسيوني
نامي نامي بلاش جنان
قولتله بص انل شيلت الفكره من دماغي خلاص بس ايه رايك لما اجرب القح سائل كلب لقطه
عمرو:يخربيت هبلك يابنتي ماتسيبي كائنات ربنا ف حالها انتي غاويه تلقيح اي حاجه لاي حاجه ربنا يهديكي.
ندي:طب اجرب بس
عمرو:نامي بقي نااااااامي وحدفني بالمخده
وخلصت الحكايه عجبتكم دي قصه خياليه
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا