القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كامل . انا حامل عمر بفرحة : بجد مريم : ايوه بجد حضنها بفرحة : انا مبسوط اوي هبقى اب يا ناس ******** مريم بدموع : عمر اسيل تعبانة اوي عمر بخضة : مالها في ايه مريم : سخنة اوي تعالى بسرعة ونبي جه عمر بسرعة و اخد مريم و اسيل و راحو المستشفى عمر… اهدي يا حبيبتي هتبقى كويسة مريم … انا خايفة خايفة اوي ****** عمر بحب… مبروك يا حبيبتي التخرج اشطر دكتورة في الدنيا مريم .. حبيبي بقلم مريم


.. انا حامل 

عمر بفرحة : بجد 


مريم : ايوه بجد 


حضنها بفرحة : انا مبسوط اوي هبقى اب يا ناس 


********


مريم بدموع : عمر اسيل تعبانة اوي 


عمر بخضة : مالها في ايه 


مريم : سخنة اوي تعالى بسرعة ونبي 


جه عمر بسرعة و اخد مريم و اسيل و راحو المستشفى 


عمر… اهدي يا حبيبتي هتبقى كويسة 


مريم … انا خايفة خايفة اوي 


******


عمر بحب… مبروك يا حبيبتي التخرج اشطر دكتورة في الدنيا 


مريم .. حبيبي 


اسيل… بابا كلاتة (شكولاتة ) 


عمر بيشيلها… احلا شكولاتة ل احلا اسيل 


**

كنت قاعدة بفتكر زكرياتي مع جوزي اللي اختفى و معرفش عنه حاجة اتجوزته و انا في تانية جامعة خلفت بنتي في امتحانات سنة تالتة كان هو شايلها طول الوقت كان جاري كنت بحبه من و انا صغيرة معرفش راح فين بقاله تلت سنين مختفي يوم تخرجي انا فاكرة فاكرة كويس جاتله رسالة و قالي اطلعي و بعد كده اختفى تلت سنين مختفي 

انا وقفت على رجلي و دلوقتي فاتحة عيادة   


فوقت على صوت بنتي الصغيرة 


اسيل… ماما بصي انا رسمتك انتي و بابا 


مريم و هي بتاخدها على رجلها… بجد وريني… الله حلوة اوي يا لولو


اسيل… هوريها لبابا لما يجي من السفر 


مريم بتكتم دموعها… أكيد طبعًا يا حبيبتي 


الباب بيخبط جامد قومت بفزع افتح لقيتها ام عمر 


مريم … ازيك يا طنط  اتفضل 


سلوى… مالك بتعامليني زي الضيف كده ايه ده بيت ابني 


و زقتها و دخلت قعد اسيل بتبص عليها بخوف 


سلوى.. مالك يا بت تعالى سلمي عليا 


اسيل بتستخبى في حضن مريم 


مريم بهمس… اسيل سلمي على تيتا 


سلوى… طبعًا محر"ضاها عليا 


مريم بعصبيه… انا مش مح"رضة حد على حاجة حفيدتك هي اللي مش بتحبك عارفة ليه من طريقتك دي و عمرها ما هتحبك و لو سحمتي اتفضلي اطلعي برا 


سلوى بشهقة.. اطلع برا ده بيت ابني 


مريم … و ابنك مشي و سابنا دلوقتي ده بيتي انا فاهمة


سلوى مس"كتها من شعرها و مريم بتصرخ الجيران سمعو الصوت و دخلوا فصلوا ما بينهم 


اسيل بدموع… ت تيتا ووو وحشة ض"ربتك 


مريم اخدتها في حضنها… اهدي يا حبيبتي 


سلوى بزعيق… ولله ما هسيبك مش هسيبك و هاخد حفيدتي منك 


و خرجت و الجيران خرجوا 


روحت العيادة بتاعتي تاني يوم و وصلت مريم المدرسة 


دكتور احمد… ازيك يا مريم 


مريم … الحمدلله يا دكتور احمد 


دكتور احمد دكتور عظام في الاوضة اللي جنبي و معايا دكتور محمد كبير في السن اورام 


احمد… ليه دكتور احمد دي احمد بس 


مريم … لو سمحت يا دكتور احمد لازم حدودك معايا انا سا متجوزة فاهم 


احمد… و جوزك سابك و مشي صح 


ض"ربته بالقلم بقوة… انا حذرتك كزا مرا 


و دخلت العيادة و قعدت على الكرسي و عيطت هو عنده حق انا جوزي سابني و مشي فعلًا ليه يا عمر عملت كده 


بعد اسبوع 


الباب بيخبط قومت افتح 


.. حضرتك استاذك مريم 


مريم … ايوه


… جوز حضرتك رافع عليكي دعوة طلاق في المحكمة ممكن تمضي 


يتبع..


اسكريبت 2


… جوز حضرتك رافع عليكي دعوة طلاق في المحكمة ممكن تمضي 


مسكت القلم بتوهان و مضيت و اخدت الورقة عمر عمر رجع و عايز يطلقني محستش بحاجة بعد كده و فوقت و انا 

في المستشفى 


اسيل بدموع… ماما انتي كويسة 


مريم .. متخافيش يا حبيبتي و اخدتها في حضني دموعي نزلت الباب خبطت جارتي سلمى صاحبتي و مامتها و دخلت ساكنة معانا في البيت


وفاء… انتي كويسة يبنتي 

 

مريم… انا كويسة شكرًا لحضرتك 


وفاء… العفو 


سلمى… ايه اللي حصلك يا مريم الدكتور قال جالك انهيار عصبي 


حكيتلها كل حاجة و انا بعيط انا انا مش متخيلة 


سلمى… انتي متأكدة انه عمر 


مريم … قصدك ايه


سلمى… قصدي اني عمر بيحبك و عمرو ما هيعمل كده 


مريم … انتي قاصدك ممكن تكون امه 


سلمى… عمر لازم يكون عاملها توكيل و الا مش هتعرف تتصرف في حاجة 


روحت البيت و انا تايهة قعدت على السرير و مسكت صورك عمر 


مريم بدموع… ليه ليه يا عمر تعمل كده انا بحبك انا مليش غيرك في الدنيا متخيل اني اقدر اعيش من غيرك طب لو انت واجهني واجهني و انا هبقى عارفة ان خلاص مفيش امل طب انت فين طيب قولي 


بعد اسبوعين بيكون معاد الجلسة جه و بتروح المحكمة 

بتدخل بتلاقي سلوى قاعدة و بتبصلها بشماتة مريم قعدت ببرود 


سلوى و هي بتبص قدامها… و لسة 


القاضي دخل و بعد دقيقة لقيت حد دخل و كانت الصدمة ده عمر 


يتبع



سكريبت ٣


القاضي دخل و بعد دقيقة لقيت حد دخل و كانت الصدمة ده عمر 

اتصدمت و امه بتبصلي بشماته دموعي نزلت و انا ببص بحسرة و قهرة ده عمو حب عمري ده اللي مهموش اني كنت عايشة ف دار ايتام بعد موت امي و ابويا افتكرت كل حاجة في اللحظة دي اما كان بيجيلي عند دار الايتام 


مقدرتش اكمل طلعت اجري برا و انا بجري و دموعي على خدي ركبت العربية و روحت البيت


🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 


سلمى.. عملتي ايه انا مستنياكي 


اترميت في حضنها و عيطت.. طلع عمر عمر هو اللي عمل كده ليه ليه انا بحبه 


سلمى… اهدي هو ميستهلكيش 


مريم … طب اسيل اسيل ذنبها ايه ليه اختفى طول السنين دي 


الباب خبط مسحت دموعي و قومت فتحت لقيته عمر 


مريم… ايه اللي جابك هنا 


عمر…مشيتي ليه 


سلمى… انا هسيبكم تتكلموا مع بعض و خرجت 


مريم… عمر اللي بيحصل ده كذب صح 


عمر … لا و صدقي 


مريم… انا بك”رهك يا عمو بكر”هك 


عمر حس بوجع في قلبه.. كده كده هنطلق بعد اللي عملتيه 


مريم… انا عملت ايه و صرخت في وجهه عملت ايه رد عليا 


عمر… انتي خنتيني يا مريم و بتنكري و كفايا اوي اني مرفعتش قضية ز*نا 


ضربت”ه بالقلم.. انت دلوقتي هتمشي و مش عايزة اشوف وشك انا بك”رهك 


🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷


سلوى… عملت ايه معاها 


عمر… واجهتها 


سلوى… و نكرت طبعًا دي بنت **** بكره اجوزك ست ستها 


عمر… انا مش عايز اتجوز 


سلوى… يا حبيبي انا بعد ما عرفت اللي حصلك من تلت سنين و الحزن ده انا عايزة افرح بيك 


عمر في نفسه… ههه الحدثة الحدثة اللي نسيتني ازاي كانت بتخوني و بعدتني عن اهلي لتلت سنين


🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 


احمد… دكتور مريم 


مريم .. نعم 


احمد… انا اسف على اخر مرا اتكلمنا فيها انا بحبك و عايز اتجوزك 


مريم في نفسها… لازم اقهره لازم 


مريم… موافقة 


دخل بغضب… موافقة ازاي يا هانم و انتي متجوزة 


يتبع


اسكريبت ٤


دخل بغضب… موافقة ازاي يا هانم و انتي متجوزة 


مريم بصدمة… عمر ايه الللي جابك هنا 


عمر.. جاي اشوف بتعملي ايه 


مريم … و انت مالك انا و انت بنطلق 


عمر بعصبيه… و انا بقى مش هطلقك 


مريم … اتفضل امشي


عمر مسك دراعها… يلا معايا 


احمد بيبعد ذراعه… هي مش قالتلك امشي 


بيض:ربه عمر بالبوكس 


مريم … احمد انت كويس 


بيشدها عمر من ايدها و بيروحو اوضة الكشف بتاعتها و بيقفل الباب 


مريم … انت عايز ايه ابعد عني عايز ايه مني مش اتهمتني في شرفي عايز ايه من واحدة خاين'"ة ها 


عمر بيحط ايده على خدها… مريم انا 


قاطعه حد فتح الباب و كانت اسيل


اسيل… مامي انا جيت … اي ده بابا 


عمر بينزل لمستواها… عاملة ايه يا حبيبة بابا 


اسيل… كويسة هو كده رجعت من السفر يعني هتقعد معانا و اخرج معاك و تجبلي شوكليت كتير 


عمر بيبص لمريم بحزن 


مريم … اسيل بابي تعبان خلي ليلى تغسلك وشك و ايدك 


اسيل بدموع… لا انا عارفة انتي مش عايزة بابا معانا انا سمعتك 


مريم .. اسيل حبيبتي اهدي خلاص بابا هايجي يقعد معانا 

يلا نروح انا خلصت شغل 


السيل بتبقى فرحانة و بتخلي عمر يشيلها على كتفه بتبص بابتسامة على بنتها اللي مبسوطة بس قررت هتعيش حياة حلوة قدام بنتها 


🌷🌷🌷✨🌷🌷✨🌷🌷🌷


مريم … اسيل نامت اتفضل امشي بقى و لما تصحى هقولها راح الشغل 


عمر… مريم اسمعيني 


مريم … هسمع اي مبررات ل سبتنا ليه ها انت مصدق يا عمو ها مين قالك مامتك مامتك اللي كانت بتوقع ما بينا كل شوية و لما جت من اسبوعين و ضربتني في بيتي ها رد عليا و بتضرب:به في صدره ضربات متتالية 


عمر… انا كنت فاقد الذاكرة 


مريم بصدمة… ايه 


فلاش باك


الممرضة… أخيرًا يا استاذ فوقت بقالة تلت سنين في غيبوبة 


عمر… بصدمة ايه تلت سنين 


الممرضة… حضرتك خبطت في تريلا حادثة يعني و دخلت غيبوبة


عمر… انا معرفش انا انا مش فاكر 


الممرضة… انا هتصل بوالدتك 


جت سلوى 


سلوى… عمر ابني حبيبي أنت كويس


عمر.. انا كويس


سلوى… الحمدلله … المهم يا حبيبي انت فوقت و دلوقتي مش عارف حاجة انت متجوز و مخلف


عمر… طب طب فين مراتي 


سلوى… منها لله هي السبب في اللي انت فيه انت يا عيني 

قفشتها في شقة و نزلت جري من صدمت و عملت حدثة 


عمر… و حضرتك عرفتي منين 


سلوك… ها هي اللي حكت البجحة دي حته متعرفش مكانك ولا سألت 


بااك 


فلاش باك تاني 


عمر… انا هروح ليها تاني 


سلوى بتوتر… اوعى تروح يا حبيبي احسن تلعب في دماغك دي شيطان'ة كفايا اللي عملته 


عمر دخل اوضتها وقف على الكرسي يجيب حاجة الكرسي اتهز و قع راسه اتخبطت في السرير الذكريات بدأت تظهر في دماغه كلام كتير حواليه و غاب عن الوعي 


عمر… ااه راسي


سلوى… حبيبي انت فوقت كويس 


عمر… مريم مريم 


سلوى… منها لله عايزها ليه 


عمر بصلها بشرود 


باك 


مريم.. يعني انت مظلوم 


عمر… انا اسف

 

مريم .. انت وحشتني اوي مش متخيل طول السنين ده انا كنت عاملة ازاي  انا بحبك اوي. يا عمر


عمر … و انا كمان بحبك… بيحاوط وسطها بايدها … بقولك ايه 


مريم بدلع و هي تتشبت في رقبته.. قول 


قبل"ها بحب و لكن سمع صوت شهقة ف ابتعدو عن بعض بخضة 


اسيل و هي حطة ايدها على عينها… عيب يا بابا 


عمر… انتي اللي جا يا بت انتي مش كنتي نايمة 


اسيل… شوفت كام يخوف اوي يا بابا وحش كبير كان بياكلنا كلنا و انا بعيط عشان كلكوا انتو الاتنين و سابني مع الوحشين 


عمر.. احنا مش هنسي ابدًا مع الوحشين يلا روحي كملي نوم في اوضتك


اسيل… لا انا عايزة انام جنبكو انا خايفة 


عمو شالها… هو يوم تحفة من اوله 


و دخلوا حوا و نامو بسعادة 


تاني يوم عمو راح عند سلوى


سلوى… كنت فين طول الليل ها 


عمر… كنت عند بنتي 


سلوى… بنتك و طبعًا هي كانت موجودة انا مش فاهم انت صابر كل ده على ايه و مش بتطلقوا ليه 


عمر… لا ما انا مش هطلقها 


سلوى… ليه 


عمر بهمس في اذنها… اصل عرفت كل حاجة 


سلوى بتوتر … هاا 


يتبع

سكريبت 5


سلوى بتوتر … هاا 


عمر… عرفت كل حاجة انك السبب في شكي في مراتي و انتي الللي بعتيلي الرسالة ساعة يوم تخرجها و ساعتها عملت حدثة انتي كل حاجة وحشة حصلتلي بسببك ليه ليه هي عملتلك ايه دي كانت بتعتبرك امها


سلوى بحقد… عارف ليه عشان كانت امها و ابوها محبوبين من كل الناس الا انا امنية عملت امنية سوت دي امنية بتراعي جارتنا الست الكبيرة و بنتها و كان كل حاجة حلوين فيها و مكنش حد بيرضى يكلمني 


عمر… كل ده ليه 


سلوى.. هو كده ف هطلقها و هتتجوز بنت اختي


عمر… ابدًا 


سلوى… طب خلاص هتشوف انا لآمك ولا اعرفك


بيخرج عمر بخذلان كبير من امه بيرجع بيته قرر انه ياخد اجازة من شغله يومين 

بيدخل البيت و بيلاقي مريم


مريم … عمر كويس انك جيت انا كنت لسة هتصل بيك و اقول..


عمر بيحضنها… متسيبنيش ابدًا ماشي


مريم … حاضر يا حبيبي بس مالك 


عمر… مش عايزك تسأليني مش قادر 


امسك خصلة من خصلات شعرها و استنشقها و وضع يده على خصرها و قب"ها و و و و 


🌷🌷🌷💖🌷🌷🌷🌷


في مكان تاني 


سلوى… بص انا هقولك على اللي هنعمله 


المجهول… ايه 


سلوى… اول ما تنزل من بيتها لواحدها تنفذ الخطة 


المجهول… بس عمر ليه مش سها ده ظابط شرطة 


سلوى… انا هعرف اتصرف بقى 


🌷🌷🌷🌷🌷🌷


مريم … عمر


عمر… اممم 


مريم … انا بكره هنزل مش هينفع اخد اجازة تاني 


عمر… مريم انا خلاص بقيت موجود ليه عايزة تشتغلي 


مريم … عشان بحب شغلي يا عمر


عمر… طب انقلي مكان العيادة لو سمحتي متبقيش مع دكتور الزف؟ت ده 


مريم ضحكت… قول بقى انك غيران 


عمر… يعني بعد اللي حصل ده و مغرش يعني 


تاني يوم 


مريم … يلا يا سيلو عشان الباص فاضله عشر دقيق قومي بقى  


اسيل بعصبيه … مش عايزة انزل سبيني انام بقى 


مريم … على فكرة انا مش هتكلم معاكي عشان تبقي تزعقي كويس و خرجت 


عمر صحي من النوم دخل الحمام و هو خارج سمع صوت عياط اسيل دخل الاوضة 


عمر… مالك يا حبيبتي انتي كويسة 


اسيل… ماما زعلانة مني عشان كلمتها وحش 


عمر… طب هو ينفع نكلم ماما كده 


اسيل… لا 


عمر… روحي اتأسفي ليها طيب


اسيل بتخرج بره … ماما انا اسفة مش هعمل كده تاني 


مريم … لا 


اسيل.. ونبي 


عمر.. اسيل هتروح تبوس ماما عشان تصالحها صح 


اسيل بتبوسها و مريم بتبصلها بطرف عينها و بتحضنها 


مريم … خلاص اسفك مقبول 


مريم بتلبس اسيل و الباص بيجي ياخدها و بعد شوية مريم بتلبس و انزل قبل عمر بتخرج من باب العمارة فجأة 

حد ضر،ب نار كزا مرا طلقات كتير عمر سمع الصوت و نزل بسرعة وقف بصدمة بيبص على مريم اللي د:مها س؛ايح 


عمر… مريم مريم قومي ونبي انا بحبك عشان خطري 


مريم بتبصله بضعة و بتقفل عنيها بهدوء تام 


عمر… مريم لا ارجوكي متعمليش كده متسيبنيش عشان خطري انا بحبك طب طب عشان اسيل دي هتموت من غيرك ونبي انتي عمري كله يا مريم انا بحبك انتي هتسيبيني ليه مش هقدر اكمل لواحدي متسيبنيش يا مريم عشان خطري مريم مرييييييييم


بيفوق من النوم بخضة بتبقى مريم جنبه بتديله مياه 


عمر… متسيبنيش يا مريم 


مريم … اهدى انا معاك 


عمر… ده حلم ده حلم يعني انا مدخلتش في غيبوبة ولا حصل كل ده 


مريم .. محصلش حاجة 


بتفوق طفلتهم الصغيرة و هي بتعيط 


مريم بتعب… ششش نامي يا اسيل 


اسيل… ببببب بببب 


اسيل بتحضن عمر و مريم بتنام و عمر بيحضنها 


تمت







 

تعليقات

التنقل السريع