لانني انشرقصص كامله لا أحديتابعني ويدعمني
ليله الدخله.
اليوم الي كنت مستنيه من زمان اليوم الي كنت هبتدي حياه جديده مع الشخص الي هرتبط بيه طول عمري كنا قاعدين في القاعه وحسيت زوجي انه غير سعيد ونظرت عيونه مليانه حزن قولت يمكن مجهد من توضيب الشقه بتاعتنا وتجهيزات الفرح ومحطتش الموضوع في دماغي واول مدخلنا شقتنا الي حلمت ازي اخليه اسعد بيت ونكون اسعد زوجين
كانت المفاجا ان اول متقفل علينا باب واحد لقيت زوجي وحبي عمري بيقولي انتي زي اختي ملكيش عندي وجبات ولا حقوق زوجيه وانا هنام في اوضه وانتي في اوضه انا دمعت لما سمعت كلامه وقولت يمكن بيهزر لقيته فعلا خلص كلامه واخد كل شئ يخصه من غرفتنا وانتقل لغرفه اخري مبقتش عارفه اتصرف ازي ولا اعمل ايه اضحك ولا اعيط
كنت في حاله زهول محولتش حتي اقوله انت ايه الي بتقوله ده وهو اصلا مدنيش فرصه اني اتكلم فضلت افكر طب ليه وازي وايه الي خلاه يعمل كده اكيد بعرف حد غيري اكيد مبيحبنيش يمكن حد عملنا عمل كنت هتجنن واعرف ايه السبب الي خلاه يعمل كده عيني مغمضتش لحد الصبح لحد مجرس الباب رن وكانواهلي واهله جاين يطمنو علينا لقيته قام فتح الباب وسلم علي اهله وتجاهل اهلي خالص رغم انه كان بيحترمهم جداااا قولت لا اكيد في شئ صدر مني او من اهلي خلاه يعمل كده اهلي واهله اطمنو علينا وقولتلهم كل شئ تمام واهلي كانو مستغربين من طريقه معاملته وانا قولتلهم معلش يمكن من الضغط الي كان عليه الايام الي فاتت واقنعتهم وبعد ما مشيو من عندنا دخل الاوضه بتاعته وقفل الباب فضلت اخبط عليه وهو مش راضي يفتحلي قولتله مش همشي من قدام الباب الا لما تفهمني انت بتعمل ليه كده ايه الي خلاك تتغير معايا انا واهلي في يوم وليله مرديش يرد عليه ولا كاءني بتكلم قولته مين دي الي خلتك تعمل فيا كده عشانها حرام عليك قالي بصراحه ايوه انا بحب واحده تانيه ومش بحبك ومش هقدر اعيش معاكي قولتله امتي وازي دانا كنت كل حاجه في حياتك قالي كنت بضحك عليكي واهلي هما الي غصبوني عليكي لقيت الدنيا اسودت في وشي وسكت خالص ومتكلمتش دخلت الاوضه وفضلت افكر اعمل ايه امشي واسيب البيت وانا لسه متجوزه امبارح ولا افضل مبقتش عارفه اتصرف ازي بس كان في حاجه جوايا مخلايني مش قادره اصدقه جريت عليه وقولتله مش مصدقاك قلبي مش قادر يصدق الكلام الي بتقوله دانا كنت بشوف الحب في عيونك من غير متتكلم سكت ومردش عليا بعد شويه لقيت تلفوني بيرن وكانت المكالمه من وحده بقولها انتي مين قالتلي انا حبيبه جوزك الي انتي اخديه مني قولتلها انتي كداابه انا زوجي بيحبني انا بس ردت بكل برود وقالتلي ازي بيحبك وانتي بتنامي في اوضه وهو في اوضه تاني قفلت التلفون وفضلت ابكي ازي ازي يحكلها حاجه زي كده ليه بيعمل معايا كده وعرفها امتي وفين وازي.. ازي كنت مخدوعه طول الفتره دي وقولت بردو مش هسيبه يكون لحد غيري انا هستحمل ومش هسيبه ابدااا لاني مقدرش اعيش من غيره معمالته ليه كل يوم بتسوء وبردو قولت مش هبعد وبعد مرور شهر علي جوازنا نزل الشغل وبقا يجي متاءخر وعلطول شارد ومبيتكلمش نهااائي حالته غريبه جداااا وفي يوم كان في الحمام وتلفونه رن جريت ‘رديت علي المكالمه من غير مشوف الاسم قولت اكيد هي دي الي خدته مني فتحت وقبل متكلم سمعت صوت واحد بيقول ايه يامحمد هو الجواز خدك مننا لدرجه انك حتي متجيش الشغل قفلت وجريت عليه وقولتله انت كمان مبتروحش شغل اكيد بتروح تقبلها بتخوني وانا معاك طب ليه انا عملت ايه بقيت هتجنن وعايزه اعرف مين دي قولت انا لازم اعرف مسكت فونه ونزلت برنامج بيسجل المكالمات وقولت لازم اسجله واعرف مين دي الي بيكلمها ومش بيروح الشغل وبيروح يقابلها تاني يوم مسكت الفون بتاعه وسمعت التسجيلات الي عليها
وكاااااااااانت المفاجاء
بعد مسمعت سجلات تلفون زوجي كانت المفاجآ
زوجي حبيبي ونور عيني مكنش بيخوني ولا بيضحك عليا بلعكس حبيبي كان بيعمل كده عشاني عشان خايف عليه وانا الي كنت فاهمه غلط وكنت بعلي صوتي عليه وبقوله كلام يزعله وهو شايل كل ده ومخبيه عني سمعت مكالمه مع صديق ليه وكان بيحكيله انه كان لازم يعمل معايا كده لانه مش هيقدر يشوفني وانا زعلانه كان لازم اكرها فيا وابعدها عني عشان هبقا بظلمها لما اخليها تعيش مع واحد مريض كانسر. 😢😢 ااااااه زوجي حبيبي وحب عمررري مريض بلكانسر حسيت اني قلبي هيقف من الي بسمعه واتمنيت يكون فعلا مبيحبنيش وبيحب حد غيري بس ميكنش مريض بلمرض ده جريت عليه وقولتله ازي تخبي عني كل ده ازي شايل كل ده في قلبك وساكت بصلي والدموع في عينه وقالي كان لازم اعمل كده وفضلت يبكي زي الطفل الصغير ويقولي سمحيني انا اسف علي كل كلمه سمعتيها مني جرحتك كان لازم اعمل كده عشان تكرهيني وتبعدي عني ومتشوفنيش في مرضي ومتزعليش عليا لما اموت .
اخدته في حضني قولتله اسكت متجبش سيره الموت انت هتعيش وهنكمل حياتنا مع بعض وهنحقق احلامنا احنا لسه بنبتدي حياتنا
قالي كان نفسي في حضنك ده من زماان كان نفسي احكي وابكي وانا في حضنك
قومت ولبست وظبط نفسي وكاءني عروووسه في ليله دخلتها وكان اليوم ده من اجمل ليالي حياتي كانت فعلا دخلتي علي حبيبي وزوجي ونور عيوني النهارده بقينا شخص واحد وعهدت نفسي اكون جنبه ومعاه علطول في شدته قبل فرحه ولما صحيت من النوم صحيته هو كمان وقولتله اللبس عشان ننزل نروح لاكبر دكتور انت هتبقا كويس مرضيش يروح معايا وقالي خلاص العمر قرب يخلص وملوش لازمه الدكتور ولا العلاج كلها كام شهر وربنا ياخد امنته قولتله بردو هنعمل الي علينا وهنروح للدكتور اقنعته وفعلا نزلنا وروحنا وطلع المرض الي عنده سرطان علي المخ وحالته متاءخره جداااا وملوش علاج بردو مستسلمتش لكلام الدكتور وقولتله هناخد العلاج والي ربنا رايده هيكون وابتدينا العلاج وللاسف كل يوم حاله زوجي بتسوء اكتر بس كان بيحاول يخبي عني نظرته ليا دايما وكاءنه بيودعني كان دايما يخدني في حضنه وكاءنه اخر حضن فضلنا شهرين مابين الدكاتره والعلاج علي امل يكون في نتيجه بس كانت كلها محاولات فاشله ورغم كده زوجي كان مكمل في علاجه عشان خطري لحد مافي يوم حسيت بتعب شديد وقولت اروح اطمن علي نفسي لاني لازم اكون قويه عشان اقدر اقف جنب زوجي لانه المرض خلاه مش قادر يقف علي رجله ولا يتحرك انا الي بلبسه واشربه واكله وبعمله كل حاجه طلب مني الطبيب اعمل تحليل ومن ضمنها كان تحليل حمل وكنت متاءكده اني مش حامل لانه زوجي مقربليش غير مره واحده ولاكن يشاء القدر اني اطلع حامل واشيل قطعه من زوجي وحبيبي بقيت مش مصدقه وحاسه اني هطير من السعاده جريت علي زوجي اخبره الخبر السعيد ده يمكن يخرج من حزنه ويعرف اني مفيش حاجه بعيده عن ربنا وقادر يشفي عنه لقيت اتصال من زوجي وانا في الطريق بيقولي وحشتني انتي اتاءخرتي عليا ليه مش قادر اعيش ساعه من غيرك بكيت وقولتله انا في الطريق ومعايا خبر ليك خبر جميل قالي حبيبة زوجي كمان معايا خبر حلو ليكي قولتله 10دقايق وهكون عندك رجعت علي البيت عشان اوصله الخبر السعيد دخلت عليه الاوضه لقيت قاعد مستنيني قالي تعالي خديني في حضنك الحمدلله انك متاءخرتيش عليا كنت خايف امشي قبل ماشوفك قولتله تمشي تروح فين انت هتفضل معايا انا وابنك او بنتك بكي وقالي قصدك ايه قولتله قصدي اني شايله حته منك قالي يعني انا هموت وانتي شايله حته مني طيب اوعديني لو جبتي ولد تسميه علي اسمي قولتله انت الي هتسميه قالي كاان نفسي بس غصب عني قالي ابقي احكيله عني وعينه غمضت ولقيت ورقه جنب منه كتبلي فيها هو ده الخبر الحلو الي كنت عايزه اقولهولك اني خلاص انا هموت وحسيت بده اخيرا هترتاحي مني ومن همي اخيراا هتخلصي من حملي الي شايله علي كتافك لوحدك بدل مااكون انا سند ليكي بقيتي انتي سندي سمحيني 😭😭
تمت
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا