القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بريئه في عالم قاسي البارت 15_16 الأخير بقلم ميساء عنتر


عز : أنا هتجوزها ي جدي 

ندي بصدمة : نعممممم 

الجد بخبث : ونا موافق ي عز 

ندي بعصبية : أنا مش موافقة طبعا أنا مش لعبة في ايديكو 


سناء بهدوء : شششش اهدي ي بتي تعالي معايا دلوجت 

ندي راحت معاها وهي اقل وصف ليها(هتطلع دخان من راسها) 


الجد بصرامة : انت فعلا عاوز تتجوزها عاد يولدي 

عز بجدية : ايوا ي جدي أنا بحبها وعاوز اتجوزها 

الجد : علي خيرة الله عاد 


عز : احم هو فرح رحيم وقدر يوم الخميس ممكن اكون معاه أنا جاهز وانت عارف 

الجد : حتي لو مش جاهز يولدي أنا في ضهرك وموافق الفرح يوم الخميس 

عز بفرحة : تمام شكرا اوي 


                                       *** 


ريان رجع بيته لقي لين قاعدة علي سريره 

لين بعصبية : انت كنت فين 

ريان ببرود : ونتي مالك ي حبيبتي 

لين بعصبية وغيرة واضحة : كنت معاها صح كنت معاها 


ريان بخبث : ونتي مالك ي بنتي الاه 

لين بدموع : ريان هو أنا بالنسبالك اي 

ريان بخبث : انتي أختي الصغيرة ي لينو 


لين بغضب : اختتتتتتتتك 

ريان : اه اختي في اي يعني 

لين بصتله وانفجرت من العياط : ر ر ر ريان أنا بحبك 

ريان بصلها بصدمة و قرب منها حضنها بحب : ششش متعيطيش ي لينو متعيطيش ي حبيبتي 


لين بعياط أشد : أنا معرفش حبيتك أمتي وازاي بس انا دلوقت بحبك اوي ي ريان بحبك اوي اوي 


ريان بحنان : لين أنا مش بحبك بس اوعدك أن هسيب نفسي ليكي هديكي فرصة وادي نفسي فرصة أحبك 


لين بفرحة : بجد 

ريان : اه بجد 


لين حضنته بفرحة وهو بادلها 

استوعبت انها في حضنه وبعدت : أنا اسفه 


ريان بتنهيدة : عادي ي لين عادي يلا قومي بقي اعملي اكل عقبال م انام ساعة علي م ماما ترجع 


لين : حاضر 

وسابته وقامت وهي تكاد تموت من فرط السعادة...

    *** 

       عند سليم وسجدة 


سجدة بحزن : هتمشي خلاص 

سليم بحنان : دودو فرحنا الاسبوع الجاي ومش هسيبك بعده ابدا ي حبيبتي متقلقيش 


سجدة : نا بحبك اوي 

سليم : ونا بعشقك يقلب سليم 


قعدوا يتكلموا حبة وسليم لبس وسجدة نزلت معاه توصله لبرا 

سليم : هتوحشني يقمر أنت 

سجدة بوهن : ونت كمان ي 

مكملتش كلامها ووقعت مغمي عليها بين ايده 


سليم بلهفة : سجدة سجدة مالك ي حبيبتي فوقي 

شالها ودخل جوا وياسين اتخض لما شاف أخته كدا 


نور : هي مالها 

سليم بقلق : مش عارف مش عارف 

ياسين كشف عليها و بفرحة : سجدة حامل 


سليم بفرحة : بجد حامل بجد 

نور بضحك : الله هيبقي احنا الاتنين حوامل سوا هيييييه 


ياسين ضحك علي طفولتها وحضنها بحب 

سليم حضن سجدة ال فاقت : الف مبروك ي نور عيني 

سجدة : الله يبارك فيك ي حبيبي 


 **** 


    رحيم : ماما عز فين 

الام بضحك : اهلا ي عريس اخوك نزل البلد 

رحيم : نزل هو متسربع كدا ليه بس 

الام بخبث : عشان يتجوز معاك 


رحيم بخبث مماثل : مش سهلة انتي ي زوزو 

الام بضحك : قوم ي رحيم قوم الله يخليك اهو بيرن اهو بيجي علي السيرة 


  عز بفرحة : جدي وافق ي ماما 

الام بحب : الف مبروك ي حبيبي المهم هي اي 

عز بخبث : هي محتاجة اتكلم معاها حبة بس موافقة 


الام : الله الف مبروك ي بني ربنا يفرحك كمان وكمان 

عز : الله يبارك فيكي ي حبيبتي الفرح هيبقي مع رحيم وقدر 


الام : ماشي ي حبيبي سلام 

عز : سلام 


رحيم بضحك : وقع ومحدش سمي عليه 

الام ضحكت وهو طلع لقدر تاني 


دخل الاوضة لقي قدر قاعدة علي السرير وحاطة ايديها علي شفايفها وبتبتسم 

قرب منها براحة و *** 


( بريئة في عالم قاسي) 

ميساء عنتر 


دا ال قبل الأخير 

لو جاب تفاعل كويس هنزل الاخير باليل🍃



البارت الاخير(بريئة في عالم قاسي) 


رحيم دخل لقي قدر قاعدة وحاطة ايديها علي شفايفها وبتبتسم 

قرب منها وباسها بخفة 


قدر بفزع : ر رحيم 

رحيم بخبث : اي ي قلب رحيم اصفريتي كدا ليه 

قدر بصت في الأرض بكسوف 


رحيم بضحك : يتي يتي علي المكسوف 

قدر بضحك مع خجل طفيف : بس بقي ي رحيم عاوز اي 

رحيم : مش عاوز يستي كنت طالع اقولك البسي وتعالي ع ناكل 

قدر : اوكي انزل وهاجي وراك 


اومأ برأسه وقام نزل 


                                      *** 


عز : ندي 

ندي بعيون حمرا من العياط : ملكش دعوة بيا ي عز 

عز بحنان : طب انتي مش موافقة !؟ 

ندي بصت في الأرض معرفتش ترد 


عز بصرامة : ندي انتي بتحبي رحيم 

ندي بدموع : لا  

عز : متأكدة 

ندي : ايوا 


عز بجمود : الفرح يوم الخميس مع رحيم وقدر 

ندي بصتله وسكتت 


جهزي هدومك عشان هنسافر لان الفرح هيتعمل في القاهرة مش هنا 

اومأت بدون حديث وهو بصلها بقلة حيلة ونزل 


                                 *** 


فات كتير ولسي هيفوت الاكتر

نزلوا القاهرة وقاعدين في بيت رحيم وعز 

عز بيحاول يقرب من ندي وهي اتقبلت علاقتهم 


سناء وندي صلحوا العلاقة مع قدر 

ريان بيقرب من لين وحب شخصيتها وطريقتها المرحة 


سليم وسجدة أعلنوا جوازهم وهو خدها لبيته 

وياسين ونور عايشين في حب 


      *** 

             يوم الفرح 


رحيم حاضن قدر وبيرقص معاها 

وبيقرب منها بيهمس بكلام يخليها تحمر من الكسوف 


بحبك اي بحبك كلمة توصف اي في احساسي(كملوها انتو بقي) 


عز بيرقص مع ندي ال بيبصلها بخبث وهي بتبادله بتوتر 


رقصوا وفرحوا كلهم 

وعز اتج*نن وغني لندي ادا هو انتي جيتي😂

ورقص علي شعبي ولبس تنورة ورقص بيها 


والفرح كان هيصة ورحيم رقص مع صحابه 

واتج*نن مع عز علي المهرجانات 


وقضوا ليلة جميلة وكل واحد اخد اميرته ال بيتها 

وعاشوا ف تبات ونبات وخلفوا ميساءات😂♥️


     *** 


بعد ١٠ سنين" 


( ياسين ونور) معاهم حور ورنيم 

( سليم وسجدة ) معاهم حمزة 


(ريان ولين) معاهم ليان وايان 

( رحيم وقدر) معاهم ليليان 


( عز ومجنو*نته ) معاهم " ليث وكارما 


)


...نا بحبك اوي اوي ي لين 

لين بابتسامة : ونا بعشقك ي قلب لين 

ريان : مش عاوزة تشكري حد 

لين بابتسامة : عاوزة اشكر الكاتبة  ميساء ال تعبت عشان تجمعني بيك ي حبيبي 


ريان بحب : اه والله شكرا اوي ليها عشان جمعتني مع القمر 

لين حضنته وابتسمت 


  ** 


      عززززززززززز


عز بفزع : يالهوووووي أجروا يولاد هنتاكل 

كارما بضحك : اجري ي بابي مامي جاية 


ندي بعياط : ي عز 

عز بحنان : أنا اهو ي قلب عز 

ندي : أنا تعبت 


عز حضنها بحب : طب تعالي في حضني وانسي الدنيا 

ندي حضنته بحب : بحبك ي عز 

عز : ونا بموت فيكي يقلب عز 


( أنا قفلت الرواية علي ثنائي) 

عز ال اتجوز ندي وهي مش بتحبه 

ولين ال اتجوزت ريان وهو مش بيحبها 


بس يشاء القدر أنه يجمع قلوبهم...


#تمت 

بريئة في عالم قاسي 

بقلم / ميساء عنتر 


يارب تكون عجبتكو ي حلوين



 

تعليقات

التنقل السريع