رواية زواج بالإكراه البارت 11_12بقلم الاء العطفي في ملك الروايات الحصريه
#زواج_بالاكراه
#البارت_الحادي عشر
الخدم كانو في المطبخ فجاه سمعو صوت طلقه
(عند عمر ونور)
عمر ضرب طلقه فوق وقال ممكن اضربها هنا لو عايزه
(وشاور علي قلبها)
نور(بارتعاش):حرام عليك منتا عارف ان جنى حبيبتك القديمه وهتحاول تخليك تكرهني
عمر فكر للحظه وقال: مستحيل لان عيا بتاعت فلوس وبس لاكن مش ممكن تتهم حد بالقتل
نور:طب والله ما عملت حاجه وانا هعمل كدا ليه
عمر:علشان تاخدي الفلوس اللي بابا كتبهالك
نور:والله ما حصل
عمر:بس اخرسي
نور:مش هخرس لانك حيوان وغبي
عمر:انا مش غبي
نور:لا غبي انك تتهمني بالطريقه دي رغم انك مشفتش مني حاجه وحشه قبل كدا
عمر:لا لما رفضتيني قدام الجامعه كلها
نور:لاني مكنتش بحبك
عمر:مكنتيش؟؟ يعني دلوقتي...
نور:لا بردو انا بتكلم في زمن الماضي وكل ما ابتدي احبك تكرهني فيك
عمر: انتي كذابه لان لو كنتي بتحبيني كان مستحيل تقتلي بابا
نور: انتا غبي قلتلك مقتلتش حد
عم مسكها من ايدها جامد وقال:اوعي تحاولي تشتميني على لسانك بدل ما والله لاوريكي ايام سوده
نور بعياط:خلاص سيبني حرام عليك تظلمني كدا
عمر: انا ظالم مش انتي اللي قتلتي بابا
نور:وانا هقتله لييه بقى انتا عبيط
عمر رماها على الارض جامد وقال:مش قلت متشتميش وبعدين محدش غيرك يعرف ان في باب خلفي للبيت
نور:ايوا بس...
عمر:اخرسي وبعدين مش هتفضلي هنا انتي هتيجي القصر وتكوني زيك زي الخدم اللي هناك وهتنامي معاهم علشان اضمن انك مش هتهربي
نور: ايه زيي زي الخدم دا انتا بتهزر صح
عمر: اكيد لا اخلصي وقام شاددها وراه
(في قصر عمر)
الخدم كانو خايفين على نور لانها كانت طيبه معاهم وبتساعدهم وكانو واقفين مستنيين يعرفو ايه اللي حصل لنور
عمر دخل وبعد كدا رما نور على الارض وقال:زيها زيكو هنا وتقسمو الشغل بينكو وهتقعد معاكو في نفس المكان فاهمين
الخدم استريحو لان نور محصلهاش حاجه وكانو بيبصلها بحزن وشفقه علشان عمر لما بيغضب مبيشفش قدامه
عمر طلع اوضته وبعد كدا الخدم اتلمو علشان يساعدو نور
سما(واحده من الخدم):مدام نور قومي براحه علشان ضهرك (عمر رما نور على ضهرها)
نور:شكرا يا سما انا بقى اسمي نور زيي زيكو
منار(رإيسه الخدم):قومي يا بنتي وتعالي علشان اشوف وشك انتي متعوره اوي
نور:شكرا يا طنط(نور كانت بتقولها كدا احتراما ليها ولانها قد مامتها)
سما ومنار قومو نور براحه علشان ضهرها وبعدين عالجوها وفي الوقت دا كانت شيماء عماله تبص على نور وبتقول:جه اليوم اللي تكوني فيه زيك زينا (بشر)
(في نفس الوقت عند عمر)
كان قاعد في اوضته وكان بيعيط لان هوا مش عارف يعمل ايه لان كل الادله اللي قدامه بتقول ان نور هيا اللي ورا قتل باباه لان كفيش حد غيره هوا وهيا وباباه عارف مكان الباب الخلفي واكيد مش باباه اللي هيكون قتل نفسه
قام لبس وراح حا*نه وشرب كتير جدا لدرجه انه لما روح مكانش شايف قدامه كويس وبعدين لمح حد واقف قدام اوضته فقرب علشان يشوف كوبس لقاها نور قلها(بصوت ثمل) بتعملي ايه هنا
نور(بخوف): كنت هجيب هدومي بس....
ملحقتش تكمل لاقت عمر بيبو*سها جامد جدا وهيا مكانتش عارفه تقاومه لانه ضخم بانسبالها
نور بتحاول تزق عمر بس هوا مش بيتحرك وكل ما بترق فيه يجمد عليها اكتر علشان متزقش وبعدين.....يتبع
عمر مبقاش زوج نور على الورق بس بقى زوجها في الحقيقه وا كله ونور بتعيط لحد ما نامت من العياط جنب عمر
(تاني يوم)
نور صحيت مش حاسه بنفسها من الوجع لاقت عمر صاحي وبيبصلها وهوا بيحاول يستوعب ايه اللي حصل
نور غطت نفسها كويس وضربت عمر بالقلم وقالت:انتا واحد حيوان ومش راجل علشان اللي انتا عملته ده
عمر اتعصب جامد وكان لسه هيضربها بس افتكر كل حاجه وقال: اخرسي اعمل اللي انا عايز اعمله ومحدش يقولي لا
نور:تقوم تغت*صبني
عمر:انتي مراتي فاهمه يعني ايه
نور:مراتك على الورق وبعدين في حد بيعذب مراته كدا
عمر:اه علشان قاتله
نور ضربته بالقلم وقالتله:انا مقتلتش حد
عمر رماها جامد على الارض وقال: علشان بس اللي حصل انبارح مش هضربك بس والله العظيم لو لمستيني تاني مانا سايبك وهوريكي الوش التاني
نور(بعياط):الوش التاني هوا لسه في واحد كمان
عمر:وتالت ورابع والله يا نور لولا انك بنت كنت موتك من الجلد
نور:لا والله متموتني
عمر طنشها ودخل الحمام وبعدين قعد فتره يحاول يفتكر هوا عمل كدا ليه وقال في نفسه:انتا غبي غبي ازاي تعمل كدا مع بنت
وضرب الحيطه بايده
(من الناحيه التانيه عند نور)
لمت هدومها ولبست رغم انها مش قادره تتحرك ونزلت تحت بتعرج وجسمها كله متعلم من علماته
شيماء شافتها كدا واتغاظت جامد بحكم ان هيا بتغير من نور علشان قريبه من عمر وقالت في نفسها:ايه ده ازاي دا يحصل ان ما وريتك يا نور
وبعد كدا دخلت سهيله(الطباخه) واول ما شافت نور اتخضت وقالت:مالك يا مدام نور ايه اللي عمل فيكي كدا (سهيله كانت واخده اجازه علشان كانت تعبانه)
نور بصتلها وكانت لسه هتتكلم لاكن قاطعتها شيماء وقالت:لا مدام ايه دي باقت خدامه زيها زينا هنا ولا ايه يا برنسيسه
نور:ايوا يا سهيله انا بقيت زيي زيكم بس معلش ممكن تسنديني
سهيله اتكلمت بحيره:هوا ايه يا جماعه هوا ايه اللي حصل في الدنيا مكانوش يومين اجازه جت لقيت مصايب وكملت بكسره سيدي جاسم مات الله يرحمه وانتي يا مدام نور ... مرضتش تكمل
نور قعدت على السلم وقالت: كملي يا سهيله انا بقيت واحده زيي زيكو هنا خدامه بس الفرق ان عمر مش بيطقني وانا بجد مش عارفه دا حصل ازاي من يوم وليله
شيماء:ايوا ياختي علشان انتي اللي قتلتي سيدي جاسم
سهيله بصدمه:مستحيل دا يحصل
عمر طلع من اوضته وقال:ايه التسيب دا يلا كل واحده على شغلها واهلا بيكي يا سهيله معلش حصلت حاجات الفتره الاخيره
سهيله:طب بزمتك يابني دا منظر وهيا بتشاور على نور وكملت حرام عليك ايه اللي ضمنك ان هيا قتلت سيدي جاسم
عمر: لا الله الله لحقتي تنشري الخبر وهوا بيوجه كلامه لنور
نور:لا والله انا مش عارفه هما عرفو ازاي انا لقيت شيماء بتتكلم في الموضوع
عمر:قومي فزي من على السلم كدا وبعدين شوفي وراكي ايه واعمليه ومش عايز اشوف وشك غير في الشغل بس وابعدي عني على قد ما تقدري وانتي يا زفته ياللي اسمك شيماء
شيماء:نعم يا بيه (بخوف)
عمر: ايه اللي خلاكي تقولي كده
شيماء باستعباط:اقول ايه يا بيه
عمر:انتي هتستعبطي ولا ايه اقسم بالله لو مجاوبتي لاطردك
شيماء بخوف:خلاص يا بيه انا كنت معديه من جنب المخزن انبارح وبالصدفه سمعت كل حاجه
عمر:بالصدفه بردو قسما عظما لو في يوم بس كدا عرفت او لمحت انك بتتجسسي على الكلام والله ما هيحصل خير يا شيماء
شيماء:خلاص يا بيه انا اسفه
عمر:يا خدو الزفته نور ووروها شغلها ومش عايز استعباط
سهيله:حاضر يا عمر(سهيله ومنار بيشتغلو في القصر من وعمر كان صغير وهما بمسابه ممته فعلشان كدا بينادوه عمر عادي)
سهيله سندت نور وخادتها اوضتها في جناح الخدم وبعدين عالجتها وطلبت منها تحكلها كل حاجه
نور حكت كل حاجه وسهيله كانت مصدومه من اللي نور بتقوله لان مستحيل نور تعمل حاجه زي كده ونور قالت: انت عارفاني يا طنط سهيله وانا مستحيل اعمل حاجه زي كده
سهيله بتفاهم: ايوه يا بنتي انا عارفه ان انتي مستحيل تعملي حاجه زي كده وانت مش هتستفيدي حاجه واكيد دي مكيده حد مدبرهالك بس اصبري واحنا هنعرف كل حاجه في المستقبل
نور:شكرا جدا يا طنط سهيله
سهيله: بصي يا نور انت مش هتعملي حاجه علشان انتي سيدتنا وبعدين انت تعبانه جدا
نور: لا يا طنط سهيله ما ينفعش ان انا اقعد كده علشان عمر قالي ان انا لازم اشتغل زي زيكم هنا كلها بس خمس دقائق وهتلاقيني بقيت كويسه وهاقوم انظف عادي
سهيله: طب علشان خاطري يا نور ما تشتغليش بس النهارده وعلشان تبقي كويسه واقعدي وبلاش تشتغلي قدام عمر وانا هشوفلك حاجه تكون بعيده عنه علشان ميناكفش فيكي
نور: شكرا قوي يا طنط سهيله مش عارفه اشكرك ازاي بس لو عمر شافني مش بيشتغل هيضربني وانا مش ناقصه و جسمي بيوجعني جامد وهو لو ضربني هيوجعني اكثر
سهيله: ما تقلقيش يا حبيبتي انا هاعرف اتصرف في الموضوع ده وبعدين عمر مش هيعرف حاجه غير لو شيماء بقى راحت تقول له بس انا هاعرف اتصرف معها
نور:شكرا اوي بحد
سهيله: انتي زي بنتي يا نور وانا اكيد مش هرضى ليكي الضرر استريحي بس وانا هشوف كل حاجه وهتكلم مع منار وهنقيلك حاجه كويسه وتكون بعيده عن نظر عمر
نور:ماشي يا طنط
(تاني يوم) جنى دخلت الفيلا وقالت عمر فينك يا حبيبي
عمر بصلها وقال....يتبع
#زواج_بالاكراه
#البارت_الثاني عشر
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا