القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج بالإكراه البارت الثالث والرابع بقلم الاء العطفي في ملك الروايات الحصريه


رواية زواج بالإكراه البارت الثالث والرابع بقلم الاء العطفي في ملك الروايات الحصريه 


زواج بالاكراه

# البارت الثالث

عمر دخل المدرج وقال : انا الدكتور الجديد


بصيت بصدمه وصوت البنات اللي عماله تمدح في جماله وحلاوته وانا عماله أفكر ازاي هوا متخرج من سنتين وبقا دكتور على تالته جامعه


وبعدها بصيت على أيده لقيته مش لابس الدبله فقلت: مش هوا لوحده اللي هيخلعها انا كمان وقمت خالعت الدبله وحطتها في الشنطه 


ابتدت المحاضره وكنت عماله أفكر ازاي اقنع  باسم اني متجوزه اجبار


فجأة لقيت عمر بييقول نوووور مش بقلك جاوبي على السؤال


 نور:هه اسفه يا دكتور ممكن تعيده تاني


عمر: برا المحاضره معنديش ناس فاشله تحضرلي محاضرات


نور: اسفه


عمر: برااا


طلعت برا وكنت عماله اعيط عاده انا ببقى الاولى بس مش علشان سرحت يقوم طاردني برا المحاضره


بعدها قعدت في الحرم الجامعي وابتديت اني ازاكر علشان الامتحان


جت الساعه ٩ وكان عندي محاضره تانيه اللي همتحن فيها


(بعد الامتحان):


حبيبه: ايه دا يا نور هوا الدكتور عمر بيعاملك كدا في البيت


نور:اه يا بنتي هوا انا عملتله حاجه


حبيبه: انتي غبيه اوي انتي مش فاهمه هوا بيعمل كدا ليه؟


نور: ليه ان شاء الله


حبيبه: يا غبيه هو بينتقم منك علشان لما اعترفتك بحبه رفضتيه وقلتيله انا بحب باسم


نور: يعني أقله وانا كمان وأكون كدا بضحك عليه


حبيبه: لا بس مكانش لازم تقليله كدا قدام الناس في الكفيتريا وبعدين دا حضرلك حجات كتيره اوي وانتي معبرتهوش


نور: بس هوا اللي كان بيتنمر عليا في الاول فطبيعي اني اكرهه


حبيبه: بس حرام عليكي مش قدام الناس


نور: دا كان انتقام بسيط مني علي تنمره عليا


حبيبه : انتي حره بس على فكره عندنا امتحان في مادته بعد اسبوع ومحاضره النهرده كانت مهمه اوي


نور: ايييه لا دا زودها اوي وبعدين هوا عامل كدا قصد علشان يغظني 


حبيبه : الله اعلم


بعد كدا جيه باسم 


باسم: الف مبروك يا خاينه


نور: اسفه والله يا باسم انا مجبره علشان وصيه بابا


باسم: كذابه هتيجي معايا ليه ماهوا معاه فلوس وكل البنات عيزاه


نور: لا والله انا بحبك انتا


باسم: وانا بكرهك 


نور: انا اسفه يا باسم 


باسم: مش عايز اشوف وشك تاني

وقام مشي


حبيبه: معلش يا نور


قعدت اعيط وانا قلبي مكسور خالص


عمر كان بيسمع دا كله وراح لباسم وقاله....


يتبع

بخط القلم: الاء



زواج بالاكراه

#البارت الرابع


عمر:ممتاز هحولك الفلوس دلوقتي( وحوله مبلغ كبير اوي)


باسم: دا عادي انا اساسا مش بحبها


عمر: طيب امشي


باسم: حاضر


عمر في نفسه: احسن هردلها اللي عملته فيا


عمر بعت لنور رساله علشان يروحو


(عند نور)


نور: هوا انا نقصاك انتا كمان


حبيبه: في ايه يا بنتي


نور: عمر بيقلي اجي علشان نروح


حبيبه: طيب سلام


نور: سلام


نور راحت لعمر وركبت وكان واضح عليها انها معيطه 


عمر: مش كفايه انك فاشله وكمان غبيه


نور: دلوقتي انا عملتلك حاجه


عمر: على فكره انا اللي قلت لباسم يبعد عنك


نور:ايه ازاي


عمر(بيحكلها)

فلاش باك:


عمر: باسم تعالى على مكتبي بعد المحاضره


باسم: حاضر يا دكتور


(بعد المحاضره) 


باسم: نعم يا دكتور


عمر: تاخد كام


باسم: مش فاهم


عمر: انتا غبي يالا تاخد كام وتسيب نور


باسم : قصدك ايه انا بحب نور


عمر: بس يالا انا شفتك مع واحده من كام يوم


باسم: ايه دي اختي


عمر بعصبيه:بطل كذب يا حيوان 


باسم: خلاص يا دكتور هاخد ٥٠٠ الف جنيه 


عمر: ماشي بس لاذم تحرجها قدام الجامعه كلها


باسم: ماشي


(باك):


نور: حرام عليك ليه كدا(بعياط)


عمر: كما تدين تدان


نور: انا مش مصدقه ان باسم  ممكن يعمل كدا


عمر: اهو عمل كدا


نور: انا عايزه اروح بسرعه


عمر: قربنا نوصل

(بعدما وصلو)


عمر: خدي دي  مش عايز بابا يعرف عن الموضوع دا حاجه


نور: مش هاخد وخليه يعرف


لقيته مسكنى من شعري وشده جامد وقال : الكلمه اللي اقولها تتسمع فاهمه


نور: اااااهه شعري خلاص حاضر هات مسحت وشي بالمناديل


نزلت من العربيه ودخلت الفيله


جاسم: ازيك يا بنتي 


مقدرتش أمسك نفسي اكتر من كدا وطلعت الأوضه جري وقَعَدت اعيط


جاسم : عملت لنور ايه ياعمر


عمر: معملتلهاش حاجه يا بابا


جاسم: عملتها ايه يا عمر


عمر: والله معملتلها حاجه


جاسم: خلاص اطلع شوف فيها ايه


عمر: حاضر


عمر طلع الأوضه وقال لنور: مش قلتلك متتنيليش تحسسي بابا ان في حاجه


نور: ‏اعمل ايه يعني ما أنا مكنتش قادرة امسك نفسي وعيط فجأة ‏


عمر: ‏مليش دعوة أنا مش عايز بابا يعرف أي حاجة عن اللي حصل باي طريقة


نور: ‏خلاص ماشي لو سمحت ممكن تشرح لي محاضرة النهارده


عمر: ‏وأنا مالي أنا مش المدرس الخصوصي بتاعك


نور: ‏أنت اللي طردتني من المحاضرة بسبب تافه


عمر: ‏لا مش سبب تافه  كل حد هيسرح في المحاضرة بتاعتي ملهوش مكان فيها


نور: ‏خلاص ماشي مش عايز منك حاجة


عمر: ‏على فكرة في امتحان بعد أسبوع


نور: ‏ايوه ايوا حبيبه قالتلي


عمر: ‏على فكرة اللى هيجيب اقل من 90 في المية هيتعاقب


نور: ‏قصدك إنك عايزني اجيب اقل من 90 في المية علشان تعاقبني


عمر: ‏لا أنت اللي فهمتي غلط أنتي تقدرب تجيبي أكثر من 90 في المية بس لو ذاكرتي


نور: ‏طب لو جبت اكثر من 90 في المية


عمر: ‏هوديكي تتفسحي بس بشرط تجيبي  اكثر من 95 في المية


نور: ماشي


بصراحه ابتديت ازاكر لحد ما امتحنت وطلعت نتيجه الامتحان


في المحاضره:


عمر: نور مالك حسن


نور: نعم يا دكتور


عمر: الف مبروك جبتي ٩٩٪‏


نور: الله يبارك فيك


عمر: متوقعتش انك ممكن تجبي الدرجه دي


نور: انا زاكرت ودا جزائي


عمر: تمام


بعد المحاضره:


نور: يلا علشان نتفسح 


عمر: اوك


بعد كدا حد اتصل على عمر 

 يا ترا مين اتصل عليه وقاله ايه؟


شكرا بجد البارت الثالث جاب تفاعل كبير اوي يارب تتفاعلو مع البارت دا كمان زيو


بخط القلم: الاء


 

تعليقات

التنقل السريع