القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج بالإكراه البارت السابع والثامن بقلم الاء العطفي في ملك الروايات الحصريه

رواية زواج بالإكراه البارت السابع والثامن بقلم الاء العطفي في ملك الروايات الحصريه 


زواج بالاكراه

#البارت السابع


عمر بص لنور بصدمه وقال: ‏ايه اللي خلاكي تسامحيني بسهولة دي


نور: المسامح كريم


عمر: يعني بجد انتي مسمحاني


نور: اه


جاسم: كويس انا كنت عايز اعترف وأقول حاجه


عمر:ايه يا بابا


جاسم: انا عندي السرطان


عمر ونور في صوت واحد: اييييييييه ودا حصل امتى


جاسم: ايوا انا عندي السرطان و انا عرفت الموضوع دا قبل ما باباكي يموت يا نور


فلاش باك:


جاسم: اه راسي في ايه انا لازم اروح عند الدكتور انهرده قبل بكرا


عند الدكتور: 


الدكتور: احنا عملنا لحضرتك تحاليل ولسا النتيجه هتطلع بكرا


جاسم : ماشي أبقى بلغني


(اليوم اللي بعده)


جاسم: الو مين معايا


الممرضة تسنيم: الو معاك الممرضة تسنيم 


جاسم: اه اللي عملتلك التحليلات انبارح


الممرضة تسنيم: اه


جاسم: خير


تسنيم: حضرتك نتيجه التحلاليل ظهرت وحضرتك عندك سرطان في المخ


جاسم: اييه انتي بتهزري صح


تسنيم : لا والله النتيجه طلعت كدا


جاسم: ماشي السلام عليكم


تسنيم: وعليكم السلام


جاسم قفل المكالمة وكلم بابا نور(مالك)


جاسم: ايوا يا مالك


مالك: في ايه يا جاسم


جاسم: انا لازم اقابلك 


مالك: مانتا عارف ان مش هينفع اخرج من البيت


جاسم: انا هجيلك


مالك : ماشي


(في بيت مالك):


مالك: ايوا يا جاسم في ايه 


جاسم: حكاله كل حاجه


مالك: لا اله الا الله 


جاسم: احنا الاتنين دلوقتي فاضل لينا ايّام معدوده


مالك: وانا عايز نور تبقى في أمان


جاسم: ايه رايك نجوز اولادنا لبعض


مالك: ايوا فكره كويسه

(باك):


جاسم: وكدا جوزناكو لبعض وفاضل ايّام معدوده وأموت 


عمر: بعد الشر عليك يا بابا


جاسم: كلنا هنموت يا ابني 


عمر: ايوا يا بابا اكيد بس بردو متفولش على نفسك


جاسم: لا يا ابني دي الحقيقه وانا عايزكو تعيشو مع بعض ومتسيبوش بعض ابدا علشان خاطري


نور: بس يا عمو استريح وان شاء الله خير


عمر: ايوا يا بابا


جاسم: لبسين ومتشيكين يعني غريبه


عمر: انا كنت ناوي اني اخرج انا و نور بس خلاص هنفضل


جاسم: لا يا ابني اخرج عادي


عمر: لا يا بابا احنا لاذم نفضل معاك


جاسم: لا يا حبيبي اخرجو انتو عادي


نور: انا شايفه ان الأفضل ان احنا نفضل معاك


جاسم: لا اخرجو انتو


عمر: زي ما انتا شايف يا بابا


عمر ونور خرجو و بصراحه الخروجه كانت حلوه بس كانو زعلانين ان جاسم قرب يموت وكانو عمالين يدعو ان ربنا يشفيه 

بس عمر ونور مينكروش انهم استمتعو بالخروجه


عمر: نور


نور: نعم


عمر: ايه رايك نروح البحر


نور: ايه دا بجد يلااا


عمر: حاضر يا هبله


نور: انا مش هبله


عمر: ماشي يا عاقله


نور: ايوا كدا


بصراحه كل واحد حاول يخفي الحزن عن التاني  بس على مين الاتنين كانو عارفين ان كل واحد فيهم بيتألم وخاصه نور لان باباها لسه ميت من شهر 


نور كسرت الصمت اللي مابنهم وقالت: هييييه وصلنا البحر


عمر(في نفسه): عبيطه بس عسل


نور: يلا يا عمر


عمر: حاضر جاي اهو بس مفيش نزول بحر


نور: ليه كدا ان شاء الله


عمر: يعني هتنزلي البحر بفستان وكمان مش معاكي غيار


نور: صح تصدق


عمر: صبرني على مابتلتني يا رب


نور: يلا ياخويا


عمر: جاي


نور: يلا


جرينا على البحر واستمتعنا

وروحنا الفيله


عمر: ازيك يا بابا


جاسم: كويس يا ابني


عمر: طيب يا بابا انا طالع فوق


جاسم: ماشي نور تعالى


نور: حاضر يا عمو 


جاسم: عمر كويس معاكي ولا بيضربك زي الاول


نور: والله احسن من قبل كدا بكتير


جاسم: طيب كويس انا عايزك تهتمي بيه يا بنتي


نور: حاضر يا عمي انا هطلع فوق بقى حضرتك عايز مني حاجه قبل ماطلع


جاسم: لا شكرا


نور: طيب استأذنك


نور طلعت فوق ودخلت لاقت عمر لسا طلع من الحمام ومكانش لا بس حاجه غير فوطه ملفوفة على خصره


نور: يااااه


عمر: في ايه 


نور(وهيا مغميه عينيها): ادخل جوا البس حاجه بسرعهه 


عمر: والله


نور: والله ايه 


عمر: انتي مراتي


نور: مراتك بالإجبار 


عمر: مش قضينا الموضوع دا


نور: ادخل بس غير


عمر: ماشي بس ليكي حساب تاني معايا


نور: ليه


عمر: هبرد


نور: خلاص ادخل غير 


عمر: ماشي


عمر دخل الدرسنج روم وغير 

ونور  استحمت ولبست


نور جت علشان تنام لقت عمر قاعد على السرير 


نور: يلا انا عايزه انام


عمر: متنامي


نور: ايوا انتا قاعد على السرير


عمر: وايه يعني


نور: هوا انتا هتنانم جنبي


عمر: ايوا


نور: ايه لا طبعا


عمر: ليه ان شاء الله 


نور: انا مش عايزه انام جنبك


عمر: مش انتي سامحتيني


نور: اه بس مقلتش اني مراتك


عمر: قصدك ايه؟


نور: انا مش هنام جنبك


عمر: لا هتنامي


نور: لا مش هنام


عمر: نووووور (بزعيق)


نور: خلاص


عمر: ايوا ستات مبتجيش غير بالعين الحمرا


نور: خلاص بقى


(تاني يوم):


نور: عمر عمر عمر


عمر: ايه سرعتيني


نور: عندنا جامعه


عمر: انا هقوم اهو


عمر قام وخلص هوا ونور وراحو الجامعه


(في الجامعه):


عمر: لسا متقوليش لحد ان احنا متجوزين


نور: وحد قالك اني هقولهم


عمر: بعرفك بس


نور: ماشي


(تسريع الأحداث: بعد المحاضرات)


نور: خلصت محاضرات ولا لسه


عمر: ايوا وانتي 


نور: يعني بسألك ليه مش علشان انا خلصت


عمر:اه صح


نور:انا اللي غبيه دلوقتي هه


عمر:خلاص بقى


بعد كدا حد اتصل على عمر وقالو حاجه


عمر: اييييييه


يا ترى مين الي اتصل على عمر وقالو ايه؟


#يتبع

#بخطي الاء


زواج بالاكراه

# البارت الثامن


عمر: طيب انا جاي


نور: في ايه يا عمر


عمر: بابا في المستشفى


نور: اييييه


عمر: يلا بسرعه


نور: حاضر


عمر ونور مشيو وراحو المستشفى


(في المستشفى):


عمر: فين غرفه المريض جاسم المالكى مريض سرطان 


الممرضة: في غرفه ١٢١ الدور الثامن


عمر: ماشي


نور وعمر جريو علي الغرفه اللي فيها جاسم


نور وعمر: في ايه يا دكتور ايه حاله


الدكتور: للاسف الحاله حرجه جدا احنا محتاجين نعمله عمليه حالا بس لازم ميتعرضش لأي صدمه كبيره


عمر: طيب هتعملوها امتا


الدكتور: المفرض حالا بس المبلغ كبير


عمر: ماشي هدفع


(بعد تلات سعات)


نور نامت وعمر كان قاعد متوتر والدكتور طلع من غرفه العمليات فعمر قام جري ساله: هه يا دكتور بابا كويس


الدكتور: اه بس محتاج راحه شويه


عمر: طيب انا ممكن ادخله امتى


الدكتور: كمان نص ساعه


عمر: تمام


بعد نص ساعه:


عمر: ازيك يا بابا انتا كويس


جاسم: اه يا ابني انا كويس

فين نور


عمر: نور عند الممرضة بتسالها عن حاجه


جاسم: ماشي يا ابني


عمر: انتا دلوقتي حاسس انك احسن من الاول ولا ايه


جاسم: ايوا الحمد لله 


عمر: طيب الحمد لله


نور: السلام عليكم انا جيت


عمر و جاسم: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 


نور: عامل ايه يا عمو دلوقتي


جاسم: كويس الحمد لله


نور: طيب كويس


عمر: كنتي بتسألي الممرضه على ايه


نور: كنت بسالها هوا عمو هيطلع من المستشفى امتى


عمر: وقالتلك ايه


نور: قالتلي انه هيخرج بعد تلات ايّام 


جاسم: ليه دا كله


عمر: دا علشان مصلحتك يا بابا


جاسم خلاص روحو انتو


عمر: لا نروح ايه هنقعد هنا علشان نطمن عليك


جاسم: لا انتو امشو علشان الجامعه بتاعتكو


عمر: ماشي يا بابا


تسريع الأحداث : بعد تلات ايام جاسم خرج من المستشفى 

(في الفيله)


عمر: اتفضل يا بابا


نور: انا هروح اعمل الغدا


جاسم: متتعبيش نفسك 


نور: لا انا لازم اعمل الاكل بمناسبة خروجك من الستشفى


جاسم: بس في خدم ممكن يعملو الاكل


نور: لا انا اللي هعمله


جاسم: زي ما انتي شايفه


نور دخلت المطبخ وجاسم دخل أوضته علشان يستريح


عمر: مين المقرف اللي بيتصل


عمر: الو مين معايا


جنى: ايه يا بيبي هوا لازم انا اللي اتصل علشان تعبرني


عمر: بقلك ايه انا مش ناقصك


جني: في ايه يا عمر


عمر: انا اتجوزت مش عايزك تتصلي بيا


جنى: ههه عارفه انك بتهزر صح


عمر: لا مش بهزر ممكن متكلمنيش


جنى: لا يا عمر انا مش هسيبك وانا عارفه انك اكيد مش بتحبها وأنك بتحبني انا


عمر: لا انا بحبها وملكيش دعوه


جنى: يا عمر بطل هزار


عمر: انا مش بهزر


وقفل الخط في وشها


(عند جنى): 


جنى: على أساس اني مش عارفه انك اتجوزت اهم حاجه اخد اللي عيزاه


مجهول: اساسا دي بنت معفنه


جنى: المهم انا عايزه عمر باي وقت


مجهول: اساسا هيا مش بتحبه


جنى: طيب كويس


(عند عمر):


عمر: يلا يا نور


نور: حاضر جايه


وأول ما عمر وجاسم ابتدو اكل قالو: بسم الله ماشاء الله طبخك جميل


نور: شكرا


(وبعد ما خلصو اكل):


نور: انا طالعه فوق


عمر: خذيني معاكي


نور: ايه خديني معاكي دي هوا انتا عيل صغير 


عمر: نووووووور


نور: خلاص


وطلعو فوق


نور: عمر


عمر: نعم


نور: ممكن لو سمحت اروح أزور قبر بابا الله يرحمه


عمر: ماشي


نور: شكرا بجد


عمر: عفوا ممكن ننام


نور: ماشي


(تاني يوم):


نور: يلا يا عمر


عمر: يلا انا جاي


نور وعمر مشيو وراحو الجامعه نور دخلت المحاضره وكان عليها المحاضره الاولي عمر


 سمعت البنات عمالين يقولو


البنت الاولي: الدكتور المز علينا المحاضره الاولى


البنت التانيه: دا عسل اوي


البنت التالته: انا هموت انا بزاكر مادته دي مخصوص بس هو عامل زي وكإنه تلاجه متحركه


البنت الاولى: يا بنتي دا اكيد جوزي المستقبلي


البنت التانيه: مراته ايه دا جوزي انا


البنت الاولى: لا جوزي


البنت التالته: لا ياختي انا سمعت انه متجوز


البنت التانيه:مين المعفنة اللي ممكن يتجوزها اكيد عيزاه علشان فلوسه


نور مستحملتش وقامت وقالت:

بس يا ماما انتى وهيا ممكن تبطلو كلام بقى


البنت الاولى: اه يا عيني مالك يا حببتي مالك عامله كدا ايه كنتي حببته ولا حاجه


نور: مش ممكن تخرسي انتي وهيا شويه ولا محتاجين حد يخرسكو


البنت التالته: في ايه يا ماما مخلاص


نور: حضرتك دا مدرج مش مكان نقعر نعاكس فيه الدكاتره 


البنت الاولى: بس يا حجه وانتي مالك


نور: انا كطالبه من حقي اني احس بالهدوء علشان اذاكر


البنت التانيه: خلاص


نور: طيب بس لو سمحتو ممكن متتكلموش في المدرج لان انا مش عارفه ازاكر


وكانت لسه البنت الاولى هترفع إيدها  على نور لاقت عمر بيقول بس هوا مفيش اخلاق خالص بتعاكسو دكتور في المحاضره وكمان بتضربي طالبه في المحاضره امشي اطلعي برا


الطالبه الاولى: خلاص يا دكتور مش هعيدها


عمر: اطلعي براا


وطلعت برا وبعدين عمر قال : دي عبره لكل حد يحازل يتعدي حدوده


بعد المحاضره


عمر: نور 


نور: نعم يا دكتور


عمر: على مكتبي


نور: حاضر


(في مكتب عمر):


عمر: مش عايز اللي حصل ده يتعاد تاني


نور: حاضر


عمر: وايه يعنى لما يتكلّمو


نور: كان صوتهم عالي اوي


عمر: صوتهم عالي ولا انتي كنتي غيرانه انهم بيتكلمو عليا


نور: لا وكمان شتموني في نص كلامهم


عمر: ازاي يعني


نور: كانو بيقولو انا مراتك معفنه وهما كدا قصدهم اني معفنه


عمر: وعرفو منين اني متجوز 


نور: مش عارفه


عمر: ازاي بقلك محدش غيرنا يعرف


نور: والله ما عارفه بس بردو حبيبه عارفه


عمر: يبقى هيا اللي قالتلهم


نور: مش عارفه بس مظنش لانها البيست بتاعتي اه وكمان في بنت منهم تكون قريبتها فممكن تكون قالتلها حاجه 


عمر: ممكن


نور: طيب ممكن امشي


عمر: ماشي


(بعد المحاضرات)


نور: عمر


عمر: ايوا


نور: ممكن نروح المقابر علشان نشوف بابا النهرده


عمر: ماشي


(بعد ما وصلو):


نور: راحت وابتدت تعيط بصوت واطي وقالت : بجد وحشتني يا بابا انتا بجد كنت من احسن الناس وعملت حاجه صح لما قلت لعمو جاسم يهتم بيا ويوجزني لعمر( كانت بتقول كدا في سرها)


عمر لقى نور بتعيط فراح وحضنها وقلها كل الناس بتموت والعياط مش هيغير حاجه


نور: صح بس انا كنت بحب بابا اوي


عمر: معلش عندك انا دلوقتي


نور: شكرا بجد يا عمر


عمر: عادي دا واجبي ليكي. كزوج 


نور: بجد


عمر: بجد ايه


نور: انتا بتعتبرني مراتك 


عمر: ايوا يا نور 


نور: شكرا بجد


نور لقت عمر بيبو*سها على رأسها 


نور سكتت


عمر: يلا علشان نروح


اول ما وصلو لاقو مصيبه

يتبع 

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع