القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الادهم البارت السادس والسابع والثامن بقلم ايمان على



رواية عشق الادهم البارت السادس والسابع والثامن بقلم ايمان على 




رواية عشق الادهم البارت السادس والسابع والثامن بقلم ايمان على 




البارت السادس: 

تاني يوم بيروح كل واحد علي شغله واميرة بتوصل وعشق بتروح لاميرة تقولها ان كريم عايزها وبتدخل اميرة وتقوله: 

اميرة: صباح الخير يا اسطا 

كريم: اسطا انتي فاكرة نفسك فين يا بنتي! في الشارع؟ 

اميرة بمرح: لا فاكرة نفسي في شركة 

كريم بنفاذ صبر طيب خدي الملفات دي وعايزك في خلال ساعتين تكوني كتبتيهاعلي الكمبيوتر 

اميرة دا ولا سنتين علشان اكتبها 

كريم: نعم؟ 

اميرة: ولا اي حاجة اعتبرني نقلتهم يا باشا. وبتجري تطلع لمكتبها

كريم بيضحك علي المجنونة اللي خطفت قلبه بعفويتها 

وفي نهاية اليوم بتروح عشق البيت عند زيدان وتجمع حاجاتها وبيوصلها زيدان الشقة وبتبدا تظبط حاجتها وزيدان بيطلب اكل بياكلوا سوا ويرجع زيدان علي البيت بتاعه وبتمر الايام  بدون احداث ولكن مبتخلاش من خفه دم اميرة وكريم اللي بيتعلق بيها وهي كمان بتعجب بيه 

اول يوم في امتحانات عشق وبتكون متوترة اوي وزيدان بيبدا يهديها ويقولها: 

زيدان:  اهدي يا عشق مش اول مرة تمتحني 

عشق بتوتر: خايفة اوي وحاسة اني مش مذاكرة 

زيدان:  انتي مذاكرة كويس وثقي في نفسك وتوكلي علي الله 

وبتدخل عشق اللجنه وبعد الامتحان بيكون زيدان مستنيها 

زيدان: عملتي اي يا عشق 

عشق: الحمدلله الامتحان كان سهل وكل اللي ذاكرته معايا جه

شكرا خالص يا زيدان حقيقي انا محظوظة بوجودك في حياتي 

زيدان ربنا يخليكي ليا يا حببتي يارب 

وبتعدي الايام وعشق بتحل كويس في الامتحانات ودا بمساعدة زيدان وفي اخر يوم ليها 

زيدان: اه يا عشق عملتي اي 

عشق: دكتور المادة دا رخم اوي وجايب سوال صعب 

زيدان بضحك لانه دكتور المادة والله يا ست عشق بقا كدا طيب نلغي العشا برا بقا 

عشق بتراجع في كلامها: حبيبي يا زوز انا بهزر دا دكتور سكر اوي وانا بحبه اوي اوي 

زيدان: وهو كمان بيحبك اوي يلا علشان تروحي واعدي عليكي باليل 

ونروح لكريم واميرة في الشركة 

كريم: اميرة انا عازمك النهاردة علي العشا 

اميرة: انت اطلع معاك انت لا يا عم 

كريم: ليه 

اميرة بضحك: انتي ممكن تحطلي سم يا عم الاكل 

كريم بضحك: لا يا اختي متخفيش 

اميرة: اذا كان كدا هكلم سوسو اقولها 

كريم:  ماشي كلميها 

اميرة بتكلم ماماتها 

اميرة: عاملة اي يا نبع الحنان وحشتيني 

مامتها: كويسة في اي يابت 

اميرة: اي يا نبع الحنان بطمن عليكي 

ماماتها: تطمني عليا برضو عملتي مصيبة اي قولي 

اميرة:  واخدة عني فكرة وحشة يا سوسو دا انا عايزة اقولك اني مديري عازمني علي العشا 

مامتها: طيب متجبيه يتعشي معانا هنا في البيت 

اميرة: ماشي يا سوسو هقوله ونيجي 

وبتقفل اميرة مع امها وبتقول لكريم اللي بيوافق وبيروحو البيت 

اميرة: سوسو يا سوسو انا جيت 

مامتها: حمدلله علي السلامة متعرفيش تدخلي هادية ابدا، وبعدين لتاخد بالها من كريم فبتسلم عليه وبتقوله اتفضل يا ابني 

بيدخلو ومامتها بتحضر الاكل وبيقعدوا علي السفرة وبيتكلموا وكريم بيكون مبسوط من الجو دا لانه محروم منه بسبب سفر اهله برا مصر 

وبعد الاكل والدة اميرة بتطلب من كريم انهم يقعدوا علي انفراد واميرة بتقوله انتو بتزحلقوني ماشي انا همشي بمزاجي اعمل الشاي 

مامتها: منورة يا ابني 

كريم: شكرا با طنط انا مبسوط اني اتعرفت علي حضرتك بالسهولة دي 

مامتها: ليه يا ابني في حاجه 

كريم: بصراحة انا معجب باميرة وكنت عايز اطلب ايدها

مامتها: وهي تعرف حاجه 

كريم: لا لسا مفتحتهاش في الموضوع دا 

مامتها: والله يا ابني انا معنديش مانع بس دا قرار اميرة 

وبتطلع اميرة وكريم بيقولها: اميرة تتجوزيني؟؟؟؟ 

اميرة بصدمة: ايه؟؟؟؟ 

كريم: تتجوزيني؟؟؟؟؟ 

استوووووب هنقف هنا وهنعرف في البارت الجاي اي رد اميرة



البارت السابع: 

اميرة: اه موافقة 

مامتها: يا بنتي قوليله اديني فرصه افكر اي حاجة متدلقيش كدا 

اميرة بمرح: افكر اي يا سوسو الواد يضيع وبعدين هو انا هلاقي زي كيمو 

كريم بفرح وضحك علي طريقتها العفوية بجد يا اميرة انا اللي مش هلاقي زيك انا محظوظ بظهورك في حياتي،،،، وبعدين بيكمل كلامه مع والدتها انهم يكتبوا الكتاب علي طول ومش لازم خطوبة 

والدة اميرة بتبصلها علشان تشوف رايها بتلاقيها بتحرك دماغها بموافقة فبترد مامتها خلاص يا ابني اللي تشوفو واميرة كانت مبسوطة جدا،،، وبعدين كريم بيحدد معاد كتب الكتاب والفرح بعد شهر 

ونسيبهم ونروح لزيدان وعشق- بعد ما بيعدي زيدان علي عشق وبياخدها علي المطعم علشان يتعشوا ويقضوا وقت مع بعض وبعدين بيروح زيدان عشق علي شقتها وبيروح بيته 

تاني يوم عند عشق في الشغل اميرة بتروح لعشق وتقولها ان كريم اتقدملها وهي وافقت 

عشق بفرح: مبروك يا ميرو ربنا يتمملك علي خير انتي وكريم طيبين وتستاهلو كل خير 

اميرة: الله يبارك فيكي يا قلبي عبالك انتي وزيدان 

عشق حببتي ربنا يخليكي يارب 

وعند كريم بيكون بيكلم اهله وبيقولهم 

كريم: ازيك يا ماما عامله اي 

مامته: انا كويسة يا حبيبي انت عامل اي

كريم: انا كويس يا ماما وبابا عامل اي 

مامته: بابا كويس يا حبيبي وبيسلم عليك

كريم: انا كنت عايز اقولك حاجه يا ماما

مامته: خير يا كريم 

كريم: انا خطبت يا ماما وفرحي اخر الشهر 

مامته: مبروك يا حبيبي احنا هنظبط كل حاجه وهننزلك انا وباباك 

كريم: الله يبارك فيكي يا حببتي خلاص عرفوني لما تيجوا تنزلوا علشان استناكو في المطار 

مامته: ماشي يا حبيبي.. سلام

ونروح بقا في مكان تاني خالص عند والد عشق 

اللي بتكون مراته بتنفذ خطتها بنجاح وهي تحطله دوا في الاكل يعملوا ورم في المخ  ويتلف الاعصاب وبدا المرض يظهر عليه لكن هي كانت بتقوله انه صداع وارهاق من الشغل وبتديه دوا يزود الورم وبعد ما تلفت اغلب اعصابه ومكنتش بيقدر يتحرك وبيتحرك بكرسي فطلبت منه يعملها توكيل علشان تعرف تدير محلاته لانه كان تاجر كبير ولانه مكنش قادر يتحرك وافق وعملها التوكيل وبعدها نقلت كل ممتلكاته لنفسها وبدات تعامله بطريقة وحشة 

وقالتله انها مش هتقدر تتحمل انها تراعي واحد مريض زيه 

والد عشق: انتي بتقولي اي 

مراته: اللي انت سمعته انا مش هقدر اضيع حياتي مع واحد زيك انا لسا صغيرة ومش هضيع عمري معاك انا من بكرة هشوف اي دار مسنين اوديك فيه 

والد عشق:  دار مسنين؟؟ انا اللي هرميكي برا البيت وارجعك للشارع اللي جبتك منه 

مراته: الشارع دا انا اللي هرميك فيه انا خدت كل ممتلكات وانت ملكش عندي حاجة وهسيبك وهتجوز حبيبي،،،  وفعلا مستنتش انها توديه حتي دار المسنين ورمته برا البيت وبعد ما كان من اكبر التجار في البلد بقي لا يملك اي شي بقا شحات  وبقا مكانه الوحيد الشارع 

وبدا يفكر في بنته ومراته بس هي فين بنته وفين مراته وبدا يبكي علي مراته اللي مرضيش يعالجها ولاحتي يعملها عزا،،،  ندم بس اي فايدة الندم في الوقت المتاخر وبسبب الكانسر اللي اتصاب بيه وتلف اعصابه والصدمات اللي خدها مات...... مات ومحدش عرف انه مات غير لما بدا جسمه تظهرله ريحه كانت نهايته موسفه ولكن النهاية اللي يستحقها ومراته بعد كام يوم كانت صورتها ماليه كل المواقع بسبب قتلها بطريقة بشعة لان حبيبها اللي كانت بتقول عليه قتلها بعد ظا مشيت علي خطته وجبتله كل الفلوس اللي عايزها ولكن للاسف ملحقش يهرب واتعدم كانت نهايتهم نهايه يستحقوها لانهم اتصفوا بصفات غير بشرية الطمع والخيانه والغدر 

ونروح لعشق اللي زيدان كان بيقولها انها نجحت وبتقدير عالي والكلية مرشحها في المعيدين الجدد 

عشق كانت مبسوطة لانها حققت هدفها ولانها لقيت الانسان اللي اقل ما يقال انه سند وامان بجد 

استوووووووب البارت خلص والبارت الجاي هنروح لفرح كريم واميرة ونشوف اللي القدر مخبيه لعشق وزيدان.........



البارت التامن: 

وفعلا عشق بتجهز كل ورقها المطلوب ولانها كانت من المتفوقين في دفعتها خلال سنوات الدراسة وصاحبة اخلاق حسنه بشهادة دكاترها واصحابه اتعينت معيدة في الكلية ولما عشق بتعرف بتكلم زيدان 

عشق: ايوة يا زيدان انا قبلت انا مبسوطة جدا 

زيدان: الف مبروك يا حببتي ان شاء الله دي تكون اول خطوة في نجاحك 

عشق: شكرا..... شكرا بجد يا زيدان من غيرك مكنتش هوصل لاي حاجة 

زيدان: متقوليش كدا يا عشق انا دايما معاكي وعلي فكرة انا عندي ليكي خبر حلو جدا 

عشق:  اي هو؟؟؟ 

زيدان: انا قدمت رسالة الدكتوراة بتاعتي ونجحت وترقيت لدكتور يعني انا اللي هشرف عليكي 

عشق: مبروك با حبيبي 

زيدان: الله يبارك فيكي 

ونروح عند اميرة اللي كانت مجننه كريم وهما بيحضرو للفرح 

كريم: ليه يا اميرة مش عايزاني انزل معاكي 

اميرة: لا يا كريم انا بحب اشتري براحتي وانت هتستعجلني زي امبارح ومش هعرف اشتري اللي عوزاه

كريم وهو بيهدي نفسه علشان مينجلطش منها بقا انا بستعجلك!!!!! ست ساعات وبستعجلك تصدقي انا ظالم غورى يا اميرة غوري من وشي روحي لوحدك

اميرة لا مش هروح لوحدي هاخد عشق معايا 

كريم خلاص ماشي بس حاولي متتاخريش ولما تروحي رني عليا 

اميرة بفرح ماشي يا كيمو

وبتروح لعشق وتقولها ان كريم موافق وعشق بتقولها انها هتكلم زيدان تقوله وبتكلم زيدان وبيوافق 

بتنزل عشق واميرة،،،  واميرة بتقولها قبل اي حاجه انا جعانه تعالي ناكل علشان نقدر نمشي وفعلا بيدخلو مطعم واميرة بتطلب اكل كتير وعشق كانت مستغربة لانه مش باين عليها خالص وبيخلصوا اكل وبيشتروا كل الحاجات اللي اميرة محتجاها وبعدين كل واحدة بتروح بيتها 

وبعد كام يوم بيكون كريم في المطار مستني اهله اللي وصلو مصر وبعد السلام بينهم بياخدهم كريم علي البيت وبيطلعوا يرتاحوا وباليل بيكونوا جاهزين علشان يرحو بيت اميرة 

والدة اميرة: بتسلم عليهم وبتقولهم يتفضلو 

وبعدين اميرة بتخرج وهي معاها العصير وبتبدا تقدمه وبتسلم علي والد كريم ووالدته 

والدة كريم: عروستك قمر يا كريم عرفت تختار 

اميرة بخجل: شكرا يا طنط 

وبعدين بيقعدوا يتكلموا شوية وفي نص الكلام والدة كريم بتطلع من شنطها علبه جميلة اوي وبتديها لكريم وبتقوله خد لبس عروستك الشبكة وبيفتح كريم العلبة وبينبهر من الطقم الالماظ اللي مامته كانت جايبه وفعلا بيلبسوا لاميرة اللي بتكون مبسوطة انا حماتها كويسة 

وبعدين كريم بيقوم يحضن والدته وبيقعدوا شوية وبيروحو البيت وبتمر الايام وبيجي يوم فرح كريم واميرة 

بيعدي زيدان علي عشق اللي بتبهروا بجملها في كل مرة بيشوفها فيها وبيروحو الاوتيل اللي فيه الفرح 

وبيروح زيدان وعشق وبيباركوا لكريم واميرة وبعد ما الفرح بيخلص بياخد زيدان عشق علشان يروحها ولكن بيكون مصدوم ان في عربية بترقبهم وببحاول زيدان يسرع ولكن بيتفاجئ بعربية بتظهر قدامه وزيدان مش بيكون عارف يهرب منهم وبينزل من العربيات رجالة ملثمين وبيرحوا لعربية زيدان...... 

استوووووب البارت خلص ياتري مين الناس دي وعايزين اي من عشق وزيدان؟؟؟؟

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 



تعليقات

التنقل السريع