القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب يتخطى الزمن الفصل الرابع عشر 14بقلم ياسمين المصطفى


رواية حب يتخطى الزمن البارت الرابع عشر 14بقلم ياسمين المصطفى 


رواية حب يتخطى الزمن الجزء الرابع عشر 14بقلم ياسمين المصطفى 





رواية حب يتخطى الزمن الحلقه الرابعة عشر 14بقلم ياسمين المصطفى 



بارت 14

امسح الرقم اللي مستنيه يتصل بيك وبلاش تبص ع حد online من قد ايه وبلاش تقرأ الشات القديم كل شويه وشوف مستقبلك ومتوقفش حياتك ع حد ريح دماغك متخليش حد مش حاسس بيك ولا عامل ليك اهميه ف حياته يوقف حالك وحياتك لمجرد انك عايش ف وهم انه بيحبك هو لو بيحبك مش هيخليك تستني اصلا فكك من التعلق وبسرعه وبطل تضيع فرصه حلوه بتجيلك امسح دموعك واقف ع رجلك بكامل قوتك و أنجح واهتم بنفسك و بكرا اللي سابك هو اللي يعرف انه خسر حد صادق زيك 👌👌❤️

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ف فيلا العسيلى⛪

ذهبت فريدة للإطمئنان ع مليكة وجدتها تجلس ف الحديقه شارده للغايه فها قد اصبحت لا تستطيع المشى. 

فريدة بأبتسامه: صباح الخير. 

مليكة وهى تنظر للفراغ: صباح الخير. 

فريدة: ممكن اقعد معاكى؟ 

مليكة: اتفضلى. 

فريدة: انتى زعلانه علشان تعبانه شويه؟! 

مليكة دمعت: لا عادى. 

فريدة: ازاى بقى؟ تحبى احكيلك قصه جميله 😊؟ 

مليكة: ممكن 

فريدة: هحكيلك قصه سيدنا ايوب عليه السلام.... سيدنا ايوب كان غنى جدا جدا عنده من كل شي... حدائق، اشجار، وخدم، حشم واربعه عشر ولد وبنت وزوجة صالحه وكانت جميله جداً، والناس كانت بتبصله انه نبى وغنى وثرى كل هذا الثراء بدأ البلاء على سيدنا ايوب بمرض دب به فقد أولاده وثراءه حتى الخدم اللى كانوا بيشتغلوا عنده سابوه، فقد كل حاجه ف حياته لدرجه أن الناس مش كانت حابه تقعد معاه.... عارفه ي كوكى المرض ده كان بيخلى جلد  جسمه يتساقط وتخرج منه رائحه مش لطيفه فالناس كانت تخاف انه ينقلهم المرض..... قعد 18سنه مريض فعلا مثال عظيم للصبر. 

مراته كانت بتخدم الناس علشان تقبض شويه قروش علشان تقدر تجبله آكل بعدما كانت ذات ثراء ليس له حدود. 

ف مره راحتله زوجته تلك الزوجه الصالحه التقيه وقالتله يا ايوب انت نبى وربنا هيستجيب لدعائك بس سيدنا ايوب مكنش بيبالى بالمرض يعنى مش بيهتم بيه فقالها يا رحمه كان اسمها رحمه.... انا قعدت كام سنه ف ثراء ونعمه؟؟ 

فهى قالت بكل بساطه: سبعون سنه!!! 

سيدنا ايوب عليه السلام قال: ربنا سبحانه وتعالى انعم عليا بالصحه والعافية سبعين سنه وانا مش قادر اصبر على المرض سبعين سنه آخرى؟ …

ف يوم من الايام كانت تروح علشان تشتغل فالناس كانت تعاملها معامله وحشه جدا.. وبيطردوها من بيوتهم فهى معرفتش تعمل ايه... بس من رحمة ربنا بيها كان ف الزمن بتاعهم ضافير  الشعر يتتباع.. ف هى قصت شعرها اللى كانت خصلاته ذهبيه والسيدات بيحسدوها عليه وباعته. 

تانى يوم راحت لسيدنا ايوب وهو سألها: ليه مقولتيش إن الناس بيطردوكى من العمل؟ 

زعلت جداً وقالتله: کُل يا نبى الله وبعدين احكيلك..... رفض سيدنا ايوب وبعد اصراره قصت عليه كل شئ وكشفت عن خمارها. 

هنا سيدنا ايوب عليه السلام وصل لقمه الصبر ودعى ربنا بس لما دعى قال: ربى أنى مسنى الضر وانت ارحم الراحمين. 

عارفه مطلبش من ربنا بطريقه مباشره هو قال يا رب الضر لمسنى.... يعنى بعد 18سنه تعب وعذاب قال لمسنى الضر. 

مليكة: كلامك حلو اووى. 

فريدة بغرور مصطنع: اممم مبحبش اتكلم عن نفسي كتير والله 😂

ضحكت مليكة بشده 😂😂😂😂😂

فريدة: يلاهووووى ع الحلاوه والعيون الزرق لما يضحكوا 😊واكملت ف سرها يخربيت ضحكته هو كمان بتهبلنى ولا وسامته. 🙂

اكمل من ورائها: عارف انا وسيم جدا ع فكره. 

صدمت فريدة وقامت وقفت من مكانها وصرخت بجنون. 

مليكة بصتلها بعدم فهم هل هذه مجنونه ام ماذا؟ 

وزعت فريدة نظراتها ف المكان وملقتش حد ابتسمت بأحراج على غبائها: بصى هو جنون بس مش بيخوف يعنى او مش هتتعدى. 

ضحكت مليكة بشده عليها وعلى طريقتها ف الكلام. 

واحد من الحرس: فى حاجه ي هانم؟ 

مليكة: احم...... لا ي عمو مفيش. 

الراجل استغرب ومشى وهو بيخبط كف على كف: ولسه..... شكله هتتغير قوانين كتير بالبيت. 

فريدة: طيب دلوقتى ميعاد العلاج يلا بينا 😊

مليكة بأحباط: يلا. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فى مخزن العسيلى 

كان كلا من شذى وعصام وآدم متربطين بالحبال 

عصام بتعب: اااه هما فين كلو دا مسألوش فينا؟ 

شذى: متخفش هييجوا يمسوا عليك وعلينا ويروقونا تمام. 

آدم: انا كان مالى ومال اللعبه بتاعتكم دى! …انا بس مش عايز غير البت. 

عصام بشماته : هجبهالك ورحمه ابويا لأجبهالك تحت رجلك. 

شذى بسخريه: هاا دا مش قصده اللى ف بالك دا قصده حبيبه القلب. 

عصام بعدم فهم: حبيبه القلب؟!  تقصدى مين؟... هو مش قصده مليكة. 

شذى: لا ي عمرى دا ملحقش يقرب من مليكة علشان لقى وتينه 😒

عصام: يعنى كل تعبنا ضاع ع الفاضى بسبب الغبى دا. 

شخص من خلفهم: معلهش هقطع عليكم اللمه العائليه دى 🙁بس محتاج من وقتكم شويه قد كدا اهو 🤏

عصام بخوف: ااا... انت مين؟ 

الشخص: ههههههههه ما انا هعرفك بنفسى بس بلاش نظره الخوف دى من اولها..... لسه يومكم طويل 😉

شذى: عايز اى ي احمد مننا؟ مش حبيبه القلب عندك سليمه؟! 

احمد عصبيه ونزل على وجهها بالكف: اخررررررررررسى 

سيرتها مت



جيش ع لسانك الوسخ دا. 

آدم: انت اتجننت ازاى تمد ايدك عليها؟ 

أحمد بسخريه: لا اصبر عليا ي نغه 🤌.... دورك جاى. 

وناده على الحرس وقال بصفه أمر: ظبطوهم …لحد ما نفضالهم... مش عايزهم يوصلهم آكل ولا ميه من غير أوامر مفهوم 

قائد الحرس: امرك يا باشا. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ف منزل حلا وسليم 🏠

كانت حلا مستيقظه تحضر الفطار لأخيها وهى ف المطبخ ولكنها ف عالم آخر سرحانه ف شئ آخر 

دخل سليم المطبخ وجد اللبن غلى وهى ليست معه ع الاطلاق نادى عليها: حلا     ولكنها لا تجيب ابتسم بخبث: حلااااااااااااااااااااااااااااا😲

وفجأه سقطت من يدها المعلقه : عاااااااااااااااا. ف اى اللى مات... مين اطلق 

وقع سليم من فرط الضحك عليها وع منظرها 

نظرت له بغيظ: حرام عليك ي شيخ خضتنى .... قطعت الخلف 😟

سليم بحنان اخوى: الف سلامة عليكى من الخضه يا عُمر وروح ودنيت سليم كلها. 

تطلعت عليه بأبتسامه هادئه: بجد ي سليم بتحبى اوى كده؟ 

سليم وهو يدخلها بين احضانه: طبعا واكتر من كدا كمان... ي بت انتى مش اختى... انتى بنتى اللى اتربت ع ايدى وف حضنى...... وامى اللى شيلانى ف تعبى وصحتى وابويا واخويا وقت الشده انتى عيونى اللى بشوف بيها.... ومن غيرك مقدرش اتخيل الدنيا دى... ولا اقدر اتخيل حياتى.... انتى ماليه عليا كل دنيتى وحياتى انتى النفس اللى بتنفسه... ومتقدريش تتخيل وقت ما كنت بتصل بيكى وتلفونك كان مقفول وقتها الف سينارويو جه ف بالى وكنت عامل زى المجنون..... حسيت انك ف خطر... حسيت روحى بتنسحب منى..... حسيتك بتندهينى كل شويه... وانا مش جمبك.... ومحتجانى مقدرتش استنى لحظه كمان وجيت علطول..... كل دا علشان بس قلقت عليكى وانتى زى القرده اقدامى اهو.... مابالك بقى لو جرالك حاجه... دا انا روحى تنسحب منى 🥺

ظلت حلا تبكى بشدة داخل أحضانه متأثره بكلامه وانها عرفت وحست بقيمتها عنده وحست بكل كلمه طالعه من قلبه. 

خرجها سليم من حضنه ومسح لها دموعها وباس جبينها: مالك ي روحي فيكى اى؟! حاسك موجوعه احكى انا امانك 🫂👫

حلا وهى تشهقت من فرط البكاء: ا.. انا... ات.. اتكسرت... يا اخويا. 

سليم بأستغراب: ازاى مش فاهم... ومين يقدر وانا موجود ع وش الدنيا. 

حلا لم تستطع الكلام من البكاء : سامحنى ي سليم.... سامحنى وغابت عن الوعى اخذها سليم داخل احضانه وظلت يضرب على وجنتها بهدوء وبصوت متوتر وقلق: حلا.... حلاى... حلاى حبيبتى فوووقى اخذها ع غرفتها وجلب زجاجه العطر ورش على انفها حتى ابتدأت أن تفيق. 

سليم بقلق: انتى كويسه ي حبيبتي؟! 

هزت حلا رأسها بهدوء: ايوه. 

سليم: مالك ي قلب سليم فيكى اى ؟ 

حلا: لا دى ارهاق بس من الشغل والكليه. 

سليم: طيب.... ليه قلتى سامحنى؟ 

حلا بتوتر: ها... مش عارفه ي سليم.... انا تعبانه. 

سليم محبش يضغط عليها: تمام ارتاحى دلوقتى وانا هروح اكلم صحبى.... وافتكرى حاجه واحده …اى وقت حابه تحكيلى انا موجود وهسمعك... ولو ليكى حق عند حق هجبهولك غصبن عن الكل فاهمه. 

حلا بأبتسامه: تسلملي ي بطل واعطته قبله ف الهواء 😘

خرج سليم وهو يبتسم ع صغيرته ولكن الخوف والقلق يزدادوا عنده تجاهها وقرر الاتصال بصديق عمره. 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بالمستشفى 🏥

كان يتواجد كلا من اللواء وجاسر القائد المنافس ل آسر ف العمل فقط ولكنه صديقه المثالى 

اللواء: الحمدلله على سلامتك يا بطل 

آسر: اللّٰه يسلم حضرتك. 

جاسر: عامل ايه يا آسر. 

آسر: لوكس يا برنس. 

جاسر بقلق وبعض الخوف: فيك نفس للهزار؟ انت تعبان دلوقتى يا آسر. 

اللواء: مكبر الموضوع ليه ي سيف باشا... هو كده كده عارف انه ظابط وحياته واقفه على شعرايه... مش كده يا آسر. 


جاسر اتكسف وبص ل آسر بحزن: اسيبكم تتكلموا براحتكم... والف سلامه عليك يا آسر. عن اذنكم. 

خرج سيف وهو محرج جدا وقفاه يقمر عيش 

بص آسر للواء بأحتقار من معاملته لصديقه: جاسر مش وحش عشان تعامله المعامله السم دى. 

اللواء: عارف بس هو خرع 

آسر بغيظ وضيق: يبقى متعرفوش …جاسر صاحبي وانا اعرفه اكتر من اى حد.... يمكن موت اقرب الناس ليه بنفس الطريقه هو اللى مأثر فيه. 

اللواء: ارتاح انت لسه تعبان.... وخرج. 

دق هاتف آسر: الووو . 

سليم: اخبارك.. عامل اى ي بوص.؟ 

آسر ببعض التعب : كويس.. وانت؟ 

سليم بقلق من نبره صوته: مالك ي آسر فى ايه؟ 

آسر :  مفيش حاجه متشغلش بالك. 

سليم: انت متصاب صح! 

آسر بتعب : اه اتصبت فى صدرى. 

سليم بذعر: إصابه جامده يا آسر؟.... آسر رد. 

آسر إبتسم على حب صديقه له:: متقلقش انا زى ما انا..... قربت توصل؟ 

سليم: لسه واصل بالليل... وريحت شويه. 

آسر: أخيرا... وحشتنى ياض يا سليم. 

سليم: بينى وبينك ربع ساعه بالكتير. 

آسر: تمام... علشان تشوف المغامرات اللى بتحصل هنا. 

سليم: حصل حاجه تاني غير حرق المخزن؟ 

آسر: ييييييييه.. دا انت قديم اوى. 

سليم: من ايمته يعنى؟ 

آسر: من ايام رد قلب


ى ي غالى. 

سليم ضحك 😂: لا شوقتنى... انت فى مستشفى ايه؟ 

آسر:******

سليم: تمام.. حمامه هلبس وجايلك... سلام. 

قفل آسر مع صديق عمره وتنهد تنهيده طويله: ااااااه يا صحبى لو تعرف إن المرادى اختك جات ف الموضوع بسببنا... ولولا ستر ربنا كان زمانها... 

وعند هذه النقطه احمرت اعين آسر وسارت كالجمر من شده الغضب... ماذا؟.... ماذا كان سيحل بها❓بنتى... كما كان يلقبها ايام طفولتهم. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ف مقر شركات العسيلى 🏢

حمزة: انا اللى بطلع من اين بردوا؟ ولا انت اللى بتخبى ايه؟ 

سامر بتوتر: هااااه..... لا مفيش. 

حمزة: مش فايقلك خالص يا سامر …عايز اخلص شويه ورق علشان اروح ل آسر. 

سامر اتنهد براحه: احسن بردوا...... سليم راجع ايمتى؟ 

حمزة: رجع النهارده ف طياره 1ص . 

سامر: يا ابن الذين مفيش حاجه بتخفى عليك. 

حمزة: مبقاش حمزة العسيلى يا ابنى...... وصدقنى سليم اخويا زى آسر بالظبط. 

سامر: ربنا يديم المحبه بينكم..... بس ازاى كان خافى عننا امور اخته دى يعنى عمرنا مشفناها. 

حمزة: ابداً انا عارفها وعارف عنها كل حاجه... بس هى اللى حبت تنعزل عن الكل من بعد وفاه والديها اتأثرت جامد بيهم وبعدت فتره جامد وكان سليم بيكافح انه يخرجها من اللى هى فيه... ومصدق انها اتحسنت ورجعت احسن من قبل سابها ع راحتها تتعرف ع الاشخاص اللى حباهم.... بس مش خايف غير من حاجه واحده..... انها ترجع زى زمان بسبب حادثه الخطف.... وكنت بعت ليها دكتور امبارح خاص بالعلاج النفسى وقال انها حاليا ف حاله صدمه ومش عارف تأثيرها هيبقى اى؟ ربنا يستر. 


سامر بأعجاب: يا ابن اللعيبه دا انت مخك ده صاروخ . عارف كل حاجه. 

حمزة: قل اعوذ برب الفلق. 

سامر بخبث : والبنت اللى انتوا بتقولوا انها اخت سليم دى حلوه؟ 

حمزة بغيظ: وانت مالك... اياك اسمعك تجيب سيرتها على لسانك. 

سامر: خلاص يا اعم براحه... انا رايح اعاكس ف اختى المزه مليش غيرها. 

حمزة بغيظ وغيره: تعاكس! 🤨... طيب ابقى اعملها. 

سامر ضحك وهو بيهرب لبره: يالهوى ده انت واقع لشوشتك. 

حمزة ف نفسه: ومين سمعك. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ف مكان آخر 

مجهول 1:لازم نعرف مكانهم بأى طريقه ممكنه. 

مجهول 2:ليه؟ 

مجهول 1: انت حمار يا ابنى.... لازم نوصل لعصام لازم يطلع احنا محتاجينه جدا. 

مجهول 2: وهنعرف مكانهم من اين؟ دا اللى بياخده حمزة العسيلى مش بيتعرفله طريق دره. 

مجهول 1بضيق شديد: عارف عارف.... بس ممكن يطلع شذى لانها بنت. 

مجهول2: لا دا جنان رسمى انت متعرفش شذى دى عملت ايه بغبائها.... دى بسببها اخت حمزة العسيلى بقت مشلوله.. واخت سليم كسرت نفسها انت فاهم؟ 

مجهول 1: احسن ولسه. 

مجهول 2: والحل؟ 

مجهول 1:عندى فكره جهنميه!!! 

مجهول 2: ها 

مجهول 1:****

وبكدا هنكون ضامنين خروج شذى زى الشعره من العجينه. 

مجهول 2: يا ابن القرده. 

مجهول 1 بصله بغضب كاد ان يفتك به:اطلع بره. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ف فيلا العسيلى ⛪

تجلس مليكه وفريدة ف غرفه مليكة

فريدة: اوضتك حلوه جدا. 

مليكة: ميرسى. 

فريدة: مليكة ممكن اسألك سؤال؟ 

مليكة: ممكن بس آخد شاور وبعدين نتكلم. 

فريدة بأبتسامه: طبعا. 

دخلت مليكة أخدت شاور وغيرت هدومها وخرجت. 

فريدة: يلاهووووى ع الجمال ما شاءلله عليكي 💖.. لبسك كله كدا ي لوكا. 

بصت لنفسها وكانت لابسه شورت چينز وبلوزه قصيره وكانت شيك جدا ودى عادتها 

ـ( يعنى مليكة بنوته جميله جدا يلقبونها بالفتنه من شده جمالها جذابه كيوت، هاديه جدا... عيونها بلون البحر تقريبا كأن البحر سكن عيناها شعرها اسود قصير ع الموضه بشرتها بيضاء وقصيره.... ولكن تخاف من حمزة رغم معاملته الهاديه الحنونه معها، بتحب اللبس والفاشون وتهوى السباحه مثل آسر.... عمرها 17سنه شطوره جداً ف دراستها.... يحبها اخواتها جدا) 

مليكة: ممكن تسألى سؤالك. 

ارتبكت فريدة: هو... هو يعنى... هو يعنى حمزة  ااا... اقصد استاذ حمزة كان فعلا خاطب؟ 

مليكة بأستغراب من سؤالها: اه.. ليه بتسالى 

لا تعلموا ما هى تشقق القلب لكسور بسيطه كاد صوت كسرت قلبها يسمع من هول ما سمعته تكاد تكذب اُذونيها فهى تثق بحبها فكيف يتركها ويرتبط بغيرها اهذا كلام يعقل اهذا قلبها هو من ذلها.... ايعقل ان يكون حبهما هو حب مراهقه لا اكتر؟ ام ماذا؟ لا لا لا هذا قلبى يعشقه بشدة. ايعقل أن يكون حب من طرف واحد ☝ألا وهو انا؟!! 

فاقت من كميه الاسئله ع ايد تربط ع كتفها. 

مليكه: مالك ي فرى بكلمك.. 

فريدة بأنتباه: هااااه انا انا لازم امشى علشان اتأخرت. 

غادرت الغرفه وهى تمنع دموعها من الهبوط. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ف المستشفى 🏥

سليم: سلامتك يا آسر.... عامل ايه دلوقتي؟ 

آسر: كويس والله... هى دى اول مره اتصاب؟ 

سليم بقلق: لا بس دلوقتي الإصابة خطيره وف مكان حساس افهم بقى وخاف على حياتك شويه... انت ليه


مش مهتم بنفسك وليه دايما مضحى بحياتك كأنها ملهاش قيمه عندك؟ 

آسر: لان دا شغلى واظن انت اكتر واحد تفهمنى. 

سليم: لا مش فاهمك خالص... يعنى بص لنفسك وبص للعيشه اللى انت عايشها حياة آخر رفاهيه.... عيلتك حواليك... اخوك جمبك وسندك على طول.. عمره مزعلك ف حاجه رغم إنى لو مكانه مكنتش هكتفى بدفنك حى!!! 

آسر ضحك: كنت بقول علي حمزة مفترى... طلعت انت جاحد يا اخى. 

سليم: اومال حمزة فين؟ 

آسر: جاله اتصال مهم من المقر وف ورق لازم يخلص وكدا يعنى. 

سليم: امممم. خلاص اسكت وبطل كلام. 

آسر: هربنى يلا. 

سليم رفع حاجبه: أفندم؟ 

آسر: من ايمته بحب قعده المستشفيات انا؟ انجز يلا. 

سليم: آسر افهم خطوره الموقف اللى انت فيه. 

حمزة من وراه: عايز اى ي حبيبي؟ 

ابتلع آسر ريقه بصعوبه: لا يا حمزة عايز سلامتك. 

سليم بشماته وهو يقف يسلم على حمزة: ناس متجيش غير بالعين الحمرا 😜

حمزة حضن سليم: عامل ايه؟  ليك وحشه. 

سليم: وانت والله. 

آسر بصراخ: ااااااااااه ناس تحضن وناس تموت من الغيظ. 

حمزة: آسر لم نفسك وعدى يومك على خير 🙂. 

آسر: انا عايز سامر حبيبى. 

سامر من خلفهم: عيونه. 

آسر: حبيبى يا برووو... خرجنى من هنا بسرررررعه. 

سامر بضحك: حاضر. 

سليم: اول مره مليكة متجيش تشوف حبيبها... هى فين؟ 

كلهم بصوا لبعض وسكتوا 

سليم وزع نظراته بينهم: مالكم ف ايه؟ 

سامر: مليكة اتعرضت لشلل ف الاطراف ي سليم. 

سليم وقف مصدوم: بتهزر صح 😳؟ اكيد بتهزر.! 

حمزة: لا 

آسر: ي ابنى الخبر كان ف كل حته اصلا صحافه وإعلام.... بص كان بالخط العريض كده انفصال رجل الاعمال العملاق حمزة العسيلى عن خطيبته شذى الجمال وإصابه اخته بشلل ف الاطراف لفتره مؤقته... اومال انت كنت فين؟ 

سليم بضحك: كنت ف الصعيد يا اخويا. 

سامر: واختك محكتلكش ع اللى حصل معاهم 

سليم بصدمه: اختى 😳؟؟! 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بمناسبه إن النهارده يوم الام حبيت اوضح حاجه 

طبعا كل سنه وانتم طيبين بمناسبه رمضان وكمان كل سنه وانتم سعداء وسط اهلكم واحبابكم.... كل يوم بيتدى بخير علينا بيكون بالنسبالنا عيد... 

بالله عليكوا يا جماعه يوم الام بكره أهو و فى ناس كتير أمها مش معاها فبلاش جو الهيصه ده والبوستات اللى ملهاش لازمه و الفشخره و فى الأخر أمك مابتشوفش حاجه و بتقهرى قلب صحابك بس وبتفكريهم انهم أيتام  اللى عنده كلمتين حلوين على كام فيديو يستهدى بالله كده ويسمعهم لأمه فى البيت ارحموا من فى الارض يرحمكم من فى السماء و بعدين الأم وجودها فى حد ذاته فى حياتك انتى وهى عيد

فـ بلاش الجو اللى بتعملوه ده يعنى. لما تنشر ع الفيس او السوشيال اي الاستفاده بلاش والله نجرح بعض بدون مانقصد دي رساله حابه اوضحها لبعض الناس والله ماقصد حاجه ولا حد يزعل مني بس ياريت نقدر مشاعر بعض شويه. 

ـ اشوفكم على خير ديما 🙂ـ

بقلم✍️: Yasmin El Moustafa

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع