رواية عشق خالد البارت 8_9_10بقلم رنا احمد عماد
رواية عشق خالد البارت 8_9_10بقلم رنا احمد عماد
عشق خالد ❤️❤️❤️❤️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 8...
في شقه خالد ..
كان يجلس بحزن شديد وضيق لتلك الكلمات التي تفوهت بها والتي اخترقت قلبه بلا رحمه ليحدث نفسه بحيره.
/هتعمل ايه ي خالد شكلك هتفشل في المهمه دي واضح انها مش هتحبك بسهوله وانت كرامتك فوق أي شي ي ولد المرشدي شكل حكايتنا هتنتهي كده ي عشق ليرا طرقات علي الباب ليفتح ل ام فله .
خالد بابتسامه/اتفضلي ي ام فله .
ام فله بقلق /مالك ي ضنايا فيه ايه احكيلي ده انا امك برضه .
خالد بتعب شديد/تعبان اوي ي خالتي جبل علي قلبي هيموتني مش عارف اعمل .
ام فله بابتسامه /عشق مش كده تصدق انا اتكلمت معاها كلمتين بس وحاستها بنت غلبانه اوي صدقني ي خالد البت دي محتاجه حد جنبها يبقا في ضهرها شكلك اتحرمت من الحنان والحب كتير ي خالد صدقني ي ابني خليك معاها .
خالد بابتسامه باهته /انا معاها ي خالتي نفسي هي الي تكون معايا .
ام فله وهي تربت على يده بحنان/أن شاء الله ي ضنايا كل حاجه هتتعدل وهتبقا انت وهي زي روميو وجوليت كده .
خالد بابتسامه /يسمع من بوقك ربنا ي خالتي .
**********************.
صباحا ..
كانت تفتح عشق عيناها وهي تنظر حولها لتغطي نفسها سريعا لتتحدث باستغراب.
/هو راح فين الزفت ده .
خالد بحده وهو يرمي الاكياس بجانبها /هقطعه لسانك ده قريب إن شاء الله امسكي لبسك .
عشق وهي تتفحصه بلهفه /بجد كويس انا مش عارفه اتحرك خالص .
خالد بقوه وثبات/انا جوزك علي فكره وفيه حاجه كمان انتي تقدري تنزلي الشركه بتاعتك من النهارده .
عشق بلهفه /بجد ي خالد هروح شركتي .
خالد بقوه وثبات/ايوه بس بشروطي حتي لبسك انا الي هحدده .
عشق بزهق /اوووف ماشي ي خالد ماشي .
خالد بنظره خبيثه/قومي اعمليلي الفطار ونضفي الصاله يلا .
عشق بغيظ /حاضر ي سي السيد بس اتفضل بقا علشان اغير هدومي .
خالد ببرود/ماشي .
*********************.
في فيلا المرشدي ..
في غرفه عاصم ..
كانت تجلس نور في احضان عاصم بشرود ليقبلها عاصم بحنان .
/مالك ي روحي ساكته ليه كده .
نور بحزن /اختي عشق وحشتني ي عاصم وقلقانه عليها اوي خالد عصبي وهي كمان .
عاصم وهو يقبل يدها بعشق/بس الي انتي متعرفهوش بقا أن خالد بيحبها من زمان اوي ومستحيل ياذيها .
نور بابتسامه وسعاده /حبيبي ي عاصم بجد ريحتنى.
عاصم بغمزه وابتسامه/طب ايه مش هتريحيني انتي كمان ولا ايه.
نور وهي ترتمي في أحضانه بدلع ودلال/طبعا ي روح نور ...
*********************.
كانت تجلس وهي تمسح الارضيه بغل وغيظ .
/ماشي ي خالد ماشي .
خالد ببرود /نضفي كويس عايزها انضف من وشك .
عشق بغيظ /هو انا هفضل عايشه في الشقه المقرفه دي زي الخدامين كده .
خالد بحده /هو ده الي عندي وكفايه اوي الي عملتيه .
فله جاره خالد بابتسامه /اتفضل ي استاذ خالد عملتلك الكيكه الي بتحبها .
خالد بابتسامه ساحره/من يد منعدمها ي فله اكيد جميله زيك .
فله بخجل شديد/ميرسي .
عشق بغيظ وغيره /تحبوا الخدامه تعملكم اتنين ليمون لا والله اتننين ليمون واجيب بيتزه نطري القعده ي عني واعتبروني مش موجوده .
فله بغيظ شديد/عن اذنك ي خالد .
عشق بغيظ شديد/شوف بقا لو هنفضل موجودين هنا البنت دي متتدخليش هنا تاني انا بشوفها ودمي بيفور .
خالد وهو يشرب قهوته /طبيعي دمك يفور لأنها فرسه .
عشق بغيظ وغيره /فرسه انت زوقك زفت في الستات .
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /اكيد علشان كده اختارتك .
عشق بزهق /اوووف طب انا خلصت كل حاجه ممكن توصلني الشركه في طريقك .
خالد ببرود /تمام البسي ويلا .
عشق وهي تنظر الي تلك الملابس بضيق /انا مش فاهمه ده فستان البسه ولا اعوم فيه ايه كل الوسع ده خليني البس لبسي الله يخليك .
خالد بحده /لبس ايه ي ام لبس لبسك ده الي عملك شبه الرجاله بالظبط ده لبس حشمه وفي نفس الوقت شيك.
عشق بزهق /ي عني عايزني اقابل العملاء بتوعي كده ي خالد .
خالد بحده /يولعوا العملاء دول انتي كل الي يهمك جوزك وبس اعقلي كده بدل قسما بالله ارجع في كل الي قولته .
عشق سريعا بلهفه /لا خلاص خلاص مش هتكلم هسكت اهوه .
خالد بحده /يبقا احسن برضه يلا اتفضلي .
********************.
في فيلا المرشدي ..
علي مائده الافطار..
ربيع بابتسامه /منوره ي عروسه ربنا يهنيكم يارب ي ولاد عقبال الي في بالي يارب .
عاصم بابتسامه/أن شاء الله ي جدي .
نور بابتسامه/جدي هما كويسين ارجوك طمني عليهم.
ربيع بابتسامه /اطمني ي ضنايا هما بخير بيلعبوا قط وفار.
امينه حماه عاصم بحده /طبعا قاعد بتاكل مع عروستك ومش همك هو ده حبك ل سما بنتي الله يرحمها انت غشاش ي عاصم وانا مش هسكت .
ربيع بحده /حديد ايه ده ي ست امينه حفيدي لعمل حاجه عيب ولا حرام ده اتجوز علي سنه الله ورسوله بنتك الله يرحمها .
امينه بحده /ماشي ي ربيع باشا بس القانون في صفي انا هاخد فرح لاني مش هسيبها تتربا مع مرات اب .
عاصم وهو يحتضن فرح بتماسك ليهتف بحده /انا مش هسيب بنتي انتي فاهمه ولا لا انتي من امتا كانت بنتك الله يرحمها بتهممك اصلا علشان تهمك بنتها امشي من هنا بالذوق احسالك .
امينه بتوعد شديد/ماشي ي عاصم هتشوف.
نور ببكاء وحزن /انا اسف ي عاصم انا السبب انا السبب .
عاصم وهو يقبل يدها بحنان /لا ي يروحي مش انتي السبب متخافيش ي قلبي محدش هياخد بنتنا مننا ابدا ..
*********************.
في شركه عشق ..
كانت تسير وهي ترا نظرات الجميع الذين ينظرون إليها بصدمه من هيئتها لتسير الي مكتبها لتحلقها سوزي بابتسامه .
/حبيب قلبي الي وحشني نورت شركتك ي قمر .
عشق وهي تمسكها بغيظ /اهلا ب صحبتي كده ي سوزي تبلغي خالد بكل حاجه.
سوزي بغيظ /بصراحه بقا انا كان لازم اعمل كده خالد ميستهلش كده ي عشق دي كانت هتبقي فضيحه .
عشق بغيظ وغيره/مشاء الله حساكي خايفه اكتر من مني علي ابن عمي وجوزي.
سوزي بنظره خبيثه/ايه ده ي عشق انتي اعترفتي خلاص أن خالد جوزك .
عشق بارتباك شديد/طب ماهو جوزي سواء رضيت أو لا قوليلي هي رانيا فين .
رانيا بابتسامه /موجوده ي مدام عشق نورتي الشركه بس كنت عايزه استأذن حضرتك اني هسيب الشركه .
عشق باستغراب /ليه ي رانيا .
رانيا بجديه /جوزي طلب مني كده وانا مقدرش ارفضله طاعه الزوج واجبه وبصراحه هو فعلا مصاريفنا علي القد بس برضه ده طلبه وانا لازم انفذه وربنا يسهلها من عنده .
عشق بشرود /بسهوله كده ي رانيا ده انتي بتحبي شغلك اوي .
رانيا بابتسامه /بس بحب جوزي اكتر ي مدام عشق بصراحه الست لما تتجوز راجل بجد بيعاملها كأنها ملكه بيخاف ويغير عليها تبقا غبيه لو فرطت فيه .
/انتي مش متجوزه طرطور ي هانم مش هتخرجي كده ي عشق علي جثتي .
/الي باين منك ده مش من حقي اشوفه غير لما تبقا في بيتي .
/انتي هتخرجي بتلبس الي انا اختاره ي عشق ياما قسما بالله مافي خروج انا مستحملش حد يشوفك كده .
كانت كلماته ترن في عقلها وقلبها تتضع تلك المقارنه لتبتسم بخفه لترا أن رامي مجرد نحاس أما خالد فهو الذهب الخالص ❤️❤️❤️.
لتسير الي الخارج في مقابله لابد منها لإنهاء كل شي .
*******************
في شركه خالد ..
في مكتب ..
كان يمسك هاتفه بحيره فهو يريد أن يطمئن عليها لكن كرامته تمنعه قلبه وعقله في صراع .
/ي ترا ي عشق هترجعي تاني ولا خلاص هكون انا الي طيرت من العش وعمرك مهترجعي ي عصفوره حياتي اه بحبك ي عشق بحبك .
تقي بابتسامه/خالد بيه خالد بيه .
خالد بانتباه /تقي نعم فيه حاجه.
تقي بابتسامه/انا اسفه حضرتك بس بقالي كتير بنده علي حضرتك الفايل الي حضرتك طلبته.
خالد بعدم تركيز/خلاص سبيه وروحي انتي .
تقي بابتسامه/تحت امرك ي افندم .
ليرن هاتف خالد ليرد ليصعق مما يسمع .
/بتقول ايه طب انا جاي حالا اه منك ي عشق مصممه تكسري قلبي .
ليسرع الي الخارج بوجع ومراره.
*******************.
في أحدا المطاعم الفاخمه..
كانت تجلس عشق مع رامي .
رامي بابتسامه /مصدقتش نفسي لما كلمتيني ي عشق وحشتيني اوي.
عشق بحده /بس انت موحشتنيش خالص ي رامي تخيل رامي كل الي بينا انتهاء ده إذا كان كان فيه بينا حاجه اصلا .
رامي بصدمه /ي عني ايه ي عشق انتي بتهزري صح .
عشق بحده /اولا اسمي مدام خالد المرشدي ثانيا بقا انت عارف ان الهزار عمره مكان من طبعي ابعد عني ي رامي لانك لو قربت مني ساعتها انا بنفسي الي هطلب من خالد يوديك وراء الشمس فاهم ولا .
لتقف عشق ليمسك رامي يدها بحده لتصفعه بغضب جحيمي.
/لو فكرت تمدها تاني هقطعها مش حشره زيك الي يمس ممتلكات خالد المرشدي حيوان .
لتخرج عشق تحت نظرات من يراقب كل مايحدث بسعاده لا توصف ليطمئن أنها غادرت بسيارتها ليسرع سريعا الي شركته بقلبا يصرخ فرحا عشقا ❤️❤️.
*****************.
في شقه خالد ..
كانت تجلس عشق وهي تمسك هاتفها .
/لا خلاص مش قادره عايزه اسمع صوته وحشني معقول ي عشق بالسرعه دي اه ي خالد .
لتمسك هاتفها لياتيها الرد سريعا .
/افندم .
عشق بابتسامه /صوتك بيقول انك مبسوط .
خالد بابتسامه عاشقه /وصوتك كمان بس ي ترا ايه السبب .
عشق بابتسامه /وحشتني ي خالد الكام ساعه الي غبتهم عني حساهم سنين كسبت الرهان ي خالد ووقعتني في حبك فوقتني من كل الي كنت فيه كنت ضائعه من غيرك ي خالد .
خالد بفرحه وسعاده /انتي بتتكلمي بجد اوعي تتحركي انا جيالك طاير .
فيروز بدلع ودلال/مستر خالد ازيك .
خالد بزهق وضيق /استاذه فيروز هو اجتماع حضرتك دلوقتي اسف نسيت اتفضلي هكون مع حضرتك حالا .
فيروز بدلع ودلال/وانا مستنيه .
خالد بضيق /معلش ي عشق شويه وهكلمك سلام .
عشق بغيظ شديد وغيره /فيروز كمال اه ي بنت الجزمه دي بت شمال الي لمها علي خالد طيب ورحمه امي لوريكي النجوم في عز الضهر .
لتسرع الي النزول الي الشركه ..
***************.
في شركه خالد .
غرفه الاجتماعات ..
كان يجلس خالد مع فيروز وبعض رجال الأعمال لتسير عشق بنظره خبيثه .
/هاااااي .
فيروز بغيظ شديد/عشق المرشدي انتي ايه الي جابك هنا .
عشق وهي تجلس علي قدم خالد بمكر .
/توتو انتي متعرفيش أن خالد يبقا جوزي حرام اتصدمتي صح خالود حبيبي هات بوسه .
خالد بغيظ ورفع حاجب/افندم .يتتتتتتتبع .
******
بحبكم قد الدنيا ❤️❤️❤️هستنا تعليقاتكم ورأيكم وتوقعاتكم دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️❤️.
عشق خالد ❤️❤️❤️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 9...
في شركه خالد...
كان يجلس خالد وهو ينظر إليها بغيظ شديد ليهمس .
/عشق ايه الي بتعمليه ده .
عشق بنظره خبيثه/ايه ي روح عشق جوزي حبيبي وعايزه بوسه عادي ي عني .
فيروز بغيظ شديد/ايه المسخره دي ي خالد .
عشق بحده وغيظ/خالد اسمه خالد بيه فاهمه ولا لا واتفضلي من هنا معندناش شغل بينا وبينك يلا .
فيروز بغيظ شديد/انت موافق علي كده ي خالد .
عشق بخبث ومكر/خالد حبيبي هيرفض لعشقه طلب .
خالد بسعاده وهمس /يلهووي علي الرقه والدلع ي ناس ده انا ابقا جاحد لو رفضت ي عشق حياتي كلها .
فيروز بغيظ شديد/والله انا مستغربه انت ازي واحد في شكلك كده تتجوز دي الي شبه عبده موته .
عشق بغيظ شديد/واضح أن جه الوقت المناسب لتنفيذ كلام ام فله .
فلاش باك...
عشق كانت خارجه من الشقه وباين عليها الغيظ وقفتها ام فله بقلق .
/عشق ي بنتي مالك ورايحه كده فين .
عشق بغيظ /متغاظه ي ام فله فيه بنت كده بتلف علي خالد وانا بصراحه مش هقدر اسكت .
ام فله بابتسامه/جدعه ي بت انتي لو فيتي الدنيا كلها مش هتلاقي زي خالد بس اسمعي بقا استفيزيها اقلبي الطربيزه عليها هاتيها من شعرها ي بت خليكي واعيه وناصحه فهماني.
عشق بنظره خبيثه/فهمتك ي ام فله .
باك ....
عشق بغيظ شديد/انتي قولتي ايه ي حلوه .
فيروز بغيظ /الي سمعتيه وممكن اقول اكتر من كده كمان .
خالدبغيظ /كفايه كده ي عشق .
عشق وهي تتدفعه بغيظ /خليك انت بعيد عن خناقه الستات دي تعالي بقا ي حلوه .
لتنقض عليها عشق ليتشابكوا بالأيدي تحت صدمه خالد مما يحدث .
*******************.
في القسم ...
خالد كان واقف بغيظ ان الموضوع اتطور لدرجه دي ووصل للقسم .
خالد بضيق /ازي الموضوع اتطور كده ي كمال .
كمال محامي خالد /انا اسف ي افندم فيه حد من العملاء طلب البوليس أن شاء الله كل حاجه هتنتهي وهندخل والموضوع هيتقفل .
******************.
من داخل مكتب الظابط ...
كان قاعد بيبص عليهم بصدمه شكلهم بنات ناس .
الظابط باستغراب /انا عايزه افهم بقا ازي سيدات اعمال زيكم يوصلوا للدرجه دي خليتوا ايه للولاد الشوارع .
عشق بغيظ شديد/انا كنت بدافع عن خالد جوزي الي الحربايه دي عايزه تاخده مني .
فيروز بغيظ/احنا في شغل ي متخلفه مش عارفه ازي واحده شيك وابن ناس زي خالد يتجوز واحده سوقيه زيك .
عشق بغيظ شديد/انا سوقيه ي بنت بياع الكبده انتي خالد ده بعيد عن عنيكي .
الظابط بحده /رجب دخلي استاذ خالد .
خالد بجديه /مساء الخير ي افندم .
الظابط بتفحص /ماله ي عني ماهو راجل زي بقيه الرجاله مش نسخه من توم كروز ولا حاجه علشان الي عملينه عليه ده كله .
خالد بغيظ /من فضلك ي حضره الظابط عايزين ننهي الموضوع ده .
الظابط بجديه /اتفضلوا أمضوا علي الصلح ده .
******************.
في شقه خالد .
اول ما دخلوا جريت عشق واستخبت تحت الطربيزه وهي خايفه .
خالد بغيظ /وانتي فاكره انك كده هتستخبي مني حرام عليكي انا كنت عايزه اخلص الاجتماع ده في لمح البصر وارجعلك جري .
عشق بابتسامه واسف وهي تقبل يده /انا اسفه ي حبيبي اسفه بس غيرتي عليك مخلتنيش افكر خصوصا اني عرفاها كويس وعارفه أنها مش كويسه بس خلاص انا فعلا اسفه .
خالد بابتسامه وسعاده/ايوه خلينا كده في الكلام الحلو ده بس قوليلي ممكن اعرف ايه الي غيرك كده .
عشق بابتسامه ساحره/ايه الي اتغير اني عرفت قيمتك ي خالد عرفت انك بقيه ليا السند والحماية والعشق والحب عرفت انك ذهب والباقي فضه انت الوحيد الي قدرت تغير عشق المسترجله لواحده بتحب وتعشق بحبك يا خالد بحبك وبقولها من كل قلبي.
خالد وهو بيحنضنها بتنهيده عاليه اخيرررا ارتاح .
/اه ي عشق اه كنت مستعد ادفع عمري كله واسمع الكلمتين دول .
عشق وهي مصدومه /معقول ي خالد حبتني اوي كده في اليومين .
خالد ابتسم /اليومين دول انتي في روحي وكياني من سنين طويله اووووي من وانتي لسه صغيره كنت دائما شايفك بتاعتي كنت متابع كل حاجه عنك كنت مراقبك حكايه أن جدي يقترح عليا دي كانت حجه انتي بتاعتي من زمان اوووي عمري مكنت هسيبك لغيري ي عشق انتي عشق خالد ❤️.
عشق وهي حاطه راسها علي صدره بدموع فرح .
/اسفه ي حبيبي اسفه اني تعبتك اوي كده بس خلاص انا بقيت ملكك ورهن اشارتك انا بحب اوي ي خالد .
خالد وهو يحملها بخبث /طب ايه بقا هنقضيها كلام ولا ايه انتي وحشاني بشكل مش طبيعي .
عشق بابتسامه /طب ممكن اطلب اخر طلب.
خالد وهو يقبلها بعشق /طبعا اؤمري ي حبيبتي.
عشق بابتسامه /انا عايزه دخلتنا تكون في البلد عايزه اعتزر ل جدي وعايزه نعمل فرحنا الي متعملش ي خالد .
خالد بنظره خبيثه/حرام عليكي ي شيخه ولهفتي عليكي دي اتحكم فيها ازي ده انا هموت عليكي بس خلاص ي نور عيني الي تشوفيه ايه رايك ننزل نتعشاء بره علشان تشوفي المفاجاه .
عشق بسعاده/يلا بينا ي حبيبي .
*******************.
من أمام اليخت المحبب لقلب خالد واسمه عشق كانت واقفه عشق بانبهار وفرحه .
/ايه ده ي خالد ده علشاني .
خالد بابتسامه ساحره/ده يخت عشق عندي من سنين سميته علي اسمك علشان كل ماشوفه افتكرك مع اني عمري منسيتك ابدا ي عشق .
عشق وهي بتعيط بفرحه /معقوله ي خالد كل ده علشاني معقول انا كنت غبيه لدرجه دي ومضيعاك من ايدي .
خالد وهو يقبلها بعشق /كله باوانه ي حبيبتي تعالي بقا علشان محضرلك برنامج وهم هيعجبك اوي متيجي ندخل هنا وخلاص ي بنت الناس .
عشق بضحك /ههههه بعينك ي ابن المرشدي مش هتاخدني كده بالساهل يلا بينا .
خالد بغمزه /يلا ي عسل .
******************.
من أمام شركه خالد.
كانت داخله تقي للشركه مسكها جمال بحده .
/الله الله ده الموضوع بجد بقا مش تقويلي انك اشتغلتي هنا كنا نيجي نبارك .
تقي بغيظ وارتباك /انت ايه الي جابك هنا مش باجي ارقص في الكباريه وبتاخد من ورايا قد كده عايزه ايه تاني .
جمال بحده /مش انا الي عايز ي روح امك ده ناس علووي اوي عايزين ملف مهم من مكتب خالد المرشدي وهتااخدي نص مليون جنيه اظن مبلغ يعيشك ملكه انتي وامك .
تقي بصدمه /بتقول كام نص مليون جنيه.
جمال بنظره خبيثه/شوفي بقا وهو ملف هتجبيه من مكتبه بسيطه اهيه الورقه دي فيها كل التفاصيل فرصتك ي تقي .
*****************
في مكتب خالد .
دخلت تقي المكتب لتتفاجي ب جاسر قاعد علي مكتب خالد ..
تقي بابتسامه مرتبكه /ايه ده جاسر باشا عندنا.
جاسر بابتسامه/ايوه ي ستي انا مستنيكي من بدري اتاخرتي ليه .
تقي بارتباك /معلش ظروف قولي انت عامل ايه .
جاسر بابتسامه/انا كويس جدا علي فكره انا خدت اجمل واحلى قرار في حياتي احنا هنتجوز ي تقي .
تقي بارتباك شديد/انت بتقول ايه ي جاسر بالسرعه دي .
جاسر بابتسامه/ايوه ي حبيبتي هو فيه احلا من السرعه في الحلال انا طول عمري مكنتش عايز اعتمد علي فلوس جدي أو خالد واكون انا المسؤول عن بيتي ومرائتي من فلوسي والحمد لله لقيت شغلانه محاسب في بنك خلاص ي روحي مينفعش نستنا اكتر من كده .
*****************.
في اليخت .
كانوا يرقصون علي انغام الموسيقي الهادئه .
عشق بسعاده /ياااه ي خالد حاسه بسعاده وكاني ماسكه النجوم بايديا .
خالد وهو يقبل يدها بعشق/النجمه اهيه بين ايديا وفي حضني .
عشق بسعاده /انا خلاص مش عايزه حاجه غيرك من الدنيا بحبك ي خالد بحبك وهفضل احبك طول .
خالد بعشق دائم لسنوات /وانا بعشقك ي روح قلب خالد ي عشق حياتي كلها ❤️❤️❤️
*******************
خالد وعشق وهما داخلين الشقه بسعاده وفرح سمعوا صوت صراخ من شقه ام فله ليسيروا الي الداخل بفزع .
ام فله وهي بتعيط وتصرخ .
/الحقني ي خالد ي ابني فله اغما عليها مش عارفه مالها .
خالد بفزع /أن شاء الله خير ي ام فله عشق انزلي افتحي العربيه .
عشق بخوف /حاضر ربنا يطمنا عليها يارب .
ليأخذوا فله الي المستشفي .
********************.
في جنينه فيلا المرشدي .
كان قاعد عاصم وهو مضايق من القضيه الي رفعتها امينه ب ضم فرح.
نور وهي قاعده جنبه بحزن /انا اسفه ي عاصم انا السبب لو مكنتش دخلت في حياتك مكنش كل ده حصل .
عاصم بابتسامه باهته /اوعي تقويلي كده تاني فاهمه ولا لا انتي روحي ده هي عقربه زي السم تلاقيها عايزه قرشين لما خالد يرجع هو الي بيعرف يتفاهم مع الاشكال الي زيها كده .
نور بابتسامه وهمس /طب عندي ليك خبر حلو اوي هيغير مودك انا حامل .
عاصم بصدمه وفرحه ولخلبطه /بتقويلي ايه بجد ي نور ولا عايزه تبسطيني وخلاص .
نور وهي بتضحك علي منظره /ههههه لا والله ي روحي بجد اوووي مش مصدقه ي عاصم اني هشيل منك طفل جميل ربنا يخليك ي حبيبي .
عاصم وهو يقبل يدها بعشق/ربنا يخليكي ليا ي روحي ويباركلنا في ابننا ي حبيبتي.
*******************.
في المستشفي ...
كان واقف خالد وعشق وام فله أمام غرفه الكشف .
عشق بخوف شديد/اطمني ي ام فله أن شاء الله هتبقا بخير .
ام فله بقلق ودموع /انا مش عارفه ايه الي حصلها بقالي فتره كده نفسها مسدوده وخاسه وعلطول بتعيط مش عارفه مالها .
خالد بقلق /معلش ي ام فله مانتي عارفه البنات في السن ده ممكن تكون حاجه مضياقها .
عشق بخوف /خالد هرد علي جدي بيرن من بدري لحسن يقلق .
خالد بجديه /تمام حبيبتي روحي .
ليخرج الدكتور ليندفعوا إليه خالد وام فله .
ام فله بدموع وخوف /طمني ي ابني علي بنتي .
الدكتور بجديه /مبروك ي جماعه المدام حامل .
ام فله وهي تلطم علي وجهها بصراخ /ي فضيحتك ي فتحيه مين دي الي حامل .
خالد بضيق /شكرا ل حضرتك ي دكتور .
ام فله بدموع ووجع/اكيد الواد الي كانت بتكلمه في التلفون وبتقولي ده احنا بنحب بعض وهيجي يخطبني اه شرفك راح ي فتحيه ي نهارد اسود ده رافت جاي بعد بكره .
خالد بحده /خليه يرجعلها خليه يكسر عضمها علي عملتها دي .
ام فله وهي تركع تحت قدم خالد بتوسل وترجي .
/ابوس ايدك ي خالد استر عرضنا ي ابني رافت مش بعيد يقتلها ده غير أعمامها الصعايده دول يدبحوني انا وهي ابوس ايدك ي خالد ي ابني استر عرضي متفضحناش .
خالد بصدمه /انا مش فاهم انتي قصدك ايه.
ام فله بدموع /اتجوز انت فله .
خالد بصدمه قاتله /ايييه ....يتتتتبع .
تفتكروا خالد هيتجوز فله ولو ده حصل عشق هتعمل ايه 🤔🤔🤔😉😉
❤️❤️❤️❤️❤️
عشق خالد ❤️❤️❤️❤️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 10..
في المستشفي ...
كان واقف خالد وهو بيسمع كلام ام فله بصدمه ليصرخ بحده .
/كلام ايه ده الي بتقوليه ي ام فله ده ليمكن يحصل ابدا انا بحب عشق ومستحيل اكسرها مهما حصل .
ام فله بدموع وتوسل /ابوس ايدك ي خالد ي ابني دي الفرصه الوحيده علشان تنقذنا ابوس ايدك ي خالد ده انا الي مربياك ورافت زي اخوك .
عشق بدموع وصراخ/انتي بتقويلي ايه ي ست انتي روحي شوفي بنتك غلطت مع مين انا ليمكن اقبل بكده ابدا اتكلم ي خالد ساكت ليه اوعا توافق سامع اوعا لأن ساعتها هتكون حياتنا مع بعض انتهت .
ام فله بدموع ورجاء/ابوس ايدك ي عشق ي بنتي اعتبريني زي امك ده جواز علي الورق شهرين تلاته بس وبعدها يطلقها ومحدش هيوريكم وشه تاني .
عشق بدموع ووجع/خالد خالد انت ساكت ليه رد عليا قولها انك مستحيل توافق مش هتسكرني ي خالد صح .
خالد بحزن شديد واسف /انا اسف ي عشق اسف ي حبيبتي بس انا متعودتش حد يحتاجلي واخذله ي عشق .
عشق بصدمه ودموع /ي عني ايه ي عني ايه ي خالد هتتجوزها هتتجوز عليا ي خالد هو ده العشق الي عمالي تكلمني عنه هو ده الحب ي خالد بعد ماحبيتك واتغيريت علشانك انا بكرهك ي خالد بكرهك وخليك فاكر اني قولتلك لو اتجوزتها هتطلقني .
خالد وهو ماسك أيدها بقلق /استني هنا رايحه فين .
عشق بدموع وصراخ/هكلم جدي ي بعتلي عربيه ومن هنا ورايح ملكش دعوه بيا ي خالد انساني ي خالد خليك مع عروستك الجديده عشق ماتت ي خالد ماتت .
خالد بحزن ووجع وهمس /بعد الشر أن شاء الله انا ي حبيبتي .
ام فله بدموع واسف /انا اسفه ي خالد ي ابني أن شاء الله كل حاجه هتتعدل ربنا يجازيك خير ي ابني .
خالد بحزن شديد/انا عايز اتكلم مع فله ي خالتي عن اذنك .
*****************.
في غرفه فله ...
كانت تجلس وهي تنظر إليه بخوف وارتباك .
خالد بحده /مين ابو الي في بطنك .
فله بخوف وارتباك /واحد زميلي في الكليه بس للاسف مات في حادثه من 5 ايام .
خالد بحده /اه مات طب اسمعي بقا انا هتجوزك شهرين وهطلقك بس اوعي تفتكري اني بعمل كده علشانك انا مش طايق اشوف وشك علشان امك واخوكي فاهمه .
فله بدموع وارتباك /فاهمه فاهمه ربنا يسترك يارب زي ماسترتني .
******************.
في فيلا المرشدي ...
كانت عشق نائمه في حضن نور بدموع والم .
عاصم باستغراب /انا مش مصدق الي انا بسمعه ده ازي خالد يعمل كده ازي.
ربيع بجديه/اخوك خالد طول عمره خدوم ده مش جديد عليه .
عشق بدموع وصراخ /قصدك ايه ي جدي ي عني انت موافق علي الي عمله أنه يتجوز عليا ده كسرلي قلبي ي جدي .
ربيع وهو يحتضنها بحنان /الف بعد الشر علي قلبك ي حبيبتي ي ضنايا اهدي مش كده .
خالد بحزن شديد/هي خلاص ي جدي غضبت عليا ومبقتش طيقاني .
عشق بغيظ ودموع /انتي ايه الي جابك ي عريس سبت عروستك ليه متروحلها حرام كفايه الي في بطنها .
ربيع بحده /إذا تاخد قرار زي ده ي خالد ايه انت عايش في الدنيا لوحدك ولا ايه .
خالد بحزن واسف /انا اسف ي جدي مكنش قدامي حل تاني غصبن عني.
عشق بدموع وصراخ/لا كان فيه حل ي خالد انك تعرف مين الي عمل كده وتجبره يتحوزها أو تسيب اخوها يتصرف لكن انتا عجبك الموضوع واضح أنه جاي علي هواك .
جاسر بجديه /اتكلم ي خالد دافع عن نفسك ي اخويا .
عشق بدموع ووجع/هيدافع يقول ايه بعد الي عمله .
خالد بحزن /الشاب الي غلطت معاه فله مات والست فتحيه متنسوش أنها ربتني بعد امي ماتت ورافت انا بعتبره اخويا زيكم بالظبط والله مكان عندي حل تاني ده مجرد رد جميل .
عشق بدموع وصراخ/اه وجاي ترد الجميل علي حسابي انا ي خالد علي حساب كرامتي انا حاسه انك بتنتقم مني اه تلاقيك بتقول الي كانت شايفه نفسها عليا كسبت الرهان ووقعتها في حبي ودلوقتي جاي تكسرني وتتدمرني ي خالد صح .
خالد وهو يمسك يدها بدموع واسف /اوعي تقويلي كده انتي روحي قسما بالله كل دمعه بتنزل منك بتقطع قلبي عشق انتي حب عمري ارجوكي ي عشق متقسيش عليا كده .
عشق بقوه وثبات/اقسا انت لسه مشوفتش قسوه طلقني ي خالد سامع طلقني .
ربيع بحده /عشق كلمه الطلاق دي متتقالش في عيلتنا فاهمه ولا لا اطلعي دلوقتي هدي نفسك اطلعي معاها ي نور ي بنتي .
جاسر بجديه /خالد فهمنا ايه الي بيحصل ده انت طول عمرك بتيجي علي نفسك علشان الناس بس انت كده بتتضيع حياتك ي اخويا عشق متستهلش منك كده ابدا .
عاصم بغيظ /بصراحه البت دي حقها كان اخوها رباها دي بت استغفر الله العظيم متستهلش الشفقه .
خالد بحزن شديد/كل حاجه نصيب ي عاصم .
********************.
في غرفه عشق ...
كانت تبكي بلا توقف علي تلك الفرحه التي انسرقت منها في لحظه واحده .
نور بحزن شديد/عشق اهدي ي حبيبتي مش كده هتموتي من العياط .
عشق بدموع والم /مقهوره ي نور مقهوره قلبي موجوع اوي انا حبيت خالد بجد ليه الدنيا مستكتره عليا الفرحه ليه سبيني لوحدي شويه ي نور من فضلك .
نور بحزن شديد عليها /حاضر ي حبيبتي.
خرجت نور وقفلت عشق الباب وسمعت طرقات خالد علي الباب .
خالد بحزن ووجع /عشق من فضلك افتحي من فضلك .
عشق بدموع وصراخ /انا مش عايزه اشوفك ي خالد مش هفتح سبني لوحدي ي خالد سبني .
خالد بحزن شديد/انا مقدرش اعيش بعيد عنك عشق ارجوكي افتحي معرفش انا غير في حضنك حرام عليكي عقبيني بس مش بالشكل ده .
عشق بدموع ووجع /حضني بقا متحرم عليك انا كلي بقيت متحرمه عليك ي خالد روحلها رروح الي فضلتها علي كسره قلبي سبني ي خالد سبني .
لتسقط أرضا بدموع والم ووجع لا يتوقف .
خالد من أمام الباب بدموع وهمس /يارب.
*****************.
من شقه فله ..
كان يجلس رافت بابتسامه وسعاده .
/وماله خالد مستعجل كده ي أما جاي يطلب أيدها نفس اليوم الي رجعت فيه ايه ي عروسه مش قادر علي بعدك ولا ايه.
ام فله بارتباك شديد/ههه شكله كده ي رافت ي ابني ربنا يتمملهم علي خير يارب .
رافت وهو يحتضن فله بحنان /متقلقيش ي بت هجهزك احسن جهاز مش هخليكي عايزه حاجه خالص .
فله بابتسامه /ربنا يخليك ليا يا اخوي .
رافت بابتسامه /ويخليكي ي حبيبتي هروح أنا أصلي العصر .
ام فله بضيق وهمس /قسما بالله الود ودي أقوله علي فضيحتك واخليه يكسر عضمك بس اعمل ايه اسمعي بوقك يتفتح النهارده باي كلمه هطين عيشتك وخليكي فاكره أنها جوازه كده وكده وانتي ملكيش فيها أي حاجه فاهمه .
فله بضيق شديد/فاهمه ياما فاهمه.
********************
في فيلا المرشدي.
كان يجلس خالد أمام غرفه عشق لتخرج عشق ليمسكها خالد باشتياق .
وحشتيني وحشتيني اوي ي عشق حرام عليكي انا مش قادر اعيش من غيرك سمحيني ي حبيبتي.
عشق بقوه وثبات /عمري مهسامحك ي خالد طلقني ي خالد .
خالد بغضب شديد/مش هيحصل انتي بتاعتي مهما حصل هتفضلي بتاعتي لما اموت ابقي اعملي انتي انتي عايزاه ي عشق .
عشق بدموع وهمس /بعد الشر ي حبيبي بعد الشر .
********************
في شقه ام فله ...
رافت وهو يحتضن خالد باشتياق /وحشتني ي خلود عامل ايه ي حبيبي .
خالد بعبوث /الحمد لله ي رافت حمد الله علي السلامه .
رافت بابتسامه /الله يسلمك ي حبيبي ايه ي أما اعمليينا عشوه حلوه كده ل عريس بنتك .
أم فله بقلق بالغ/طبعا كله جاهز .
رافت بابتسامه /معلش ي اخويا هعمل مكالمه تليفون كده طبعا البيت بيتك علي العموم شويه والعروسه هتتطلع بقالها ساعه بتتكلم في التلفون اكيد واحده من أصحابها التافهين عن اذنك ي حبيبي مش هتاخر .
لينسحب خالد الي غرفتها ليسمع ما جعله ينصدم بشده .
***********.
في غرفه فله ..
كانت تتحدث مع الدكتور بهمس وغيظ .
/جرا ايه ي دكتور ماقولتلك بقيه فلوسك هتاخدها انت عملت ايه ي عني كدبه كدبتها وهتقبض التمن .
خالد وهو يقتحم الغرفه بسخريه وغضب /ي عني كل الي فكرت فيه صح ي فله عملتي كل ده علشان تتجوزيني عملتي خطه رخيصه مش كده قد كده انتي رخيصه انا فهمتك من اول لحظه تبقي غبيه اوي لو فكرتي اني ممكن افضل واحده رخيصه زيك علي عشق حب عمري .
رافت بحده /فيه ايه ي خالد .
فله بفزع وخوف ودموع /رافت ....يتتتتبع
تكملة الروايه اكتب ف بحث جوجل (مدونة قصر الروايات) علشان تصلكم الرواية كامله
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا