رواية حبي الابدي الفصل الحادي عشر 11بقلم نيرة عبد الغني
رواية حبي الابدي الحلقه الحادية عشر 11
رواية حبي الابدي الجزء الحادي عشر 11 كامله وحصريه
البارت الحادي عشر
ورد بحزن ودموع / لأ
ادم بأستغراب / هو ايه اللي لأ
ورد/ أنا مش بحبك فاهم
ادم ببرود غير مستوعب كلام ورد/ متأكده من الكلام ده
ورد/ ايوه متأكده وبعدين انا الزاي ممكن احب حد أنا مكنتش بطيقه ولا بحبه
ادم بصدمه مسك دراع ورد / انتي... انتي بتقولي ايه يا ورد انتي بتحبيني وأنا متأكد
ورد بحزن بتحاول تخفي الدموع / لأ أنا مش بحبك يا ادم ولا عمري فكرت في كده انت كنت مجرد مديري في الشغل وبس وارجوك ابعد عني وخليك في نفسك
ادم/ انتي كدابه انتي بتحبيني بصي في عيوني وقوليلي انك مش بتحبيني
ورد بدموع وحزن وبصه في عيون ادم / انا.. مش... بحبك وارجوك ابعد عني مش عايزه أشوفك تاني روح شوف حياتك وحب زي مانت عايز بس بعيد عني
ادم والدموع في عينه/ بس انتي...انتي بتحبيني
ورد بدموع وصوت عالي / لأ.... وارجوك ابعد عني
ادم/ يعني انتي هتكوني مبسوطه وانتي بعيده عني
ورد بجمود/ ايوه
ادم / ماشي يا ورد هبعد عنك بس اعرفي حاجه انتي كسرتيلي قلبي هههههههه انا الزاي نسيت ان البنات كلها زي بعضها كلكوا خاينين.... انا.. انا اتغيرت عشانك
ورد/ لأ يا ادم.. انت اتغيرت عشان نفسك مش عشاني ابعد عني واوعدك مش هتشوف وشي تاني
ادم بحزن / ماشي يا ورد هبعد عنك بس خدي بالك لو انتي كنتي متخيله ان انا لما ابعد عنك هنسي تبقي بتحلمي واعتبري نفسك مطروده من الشركة
ورد ببرود / هيكون احسن برده
آدم / سلام يا انسه ورد
طلع ادم بره. " بعد وقت "
سليم / ادم علي فين
حسام / مالك يا ادم انت كويس
ادم/ سيبوني لوحدي شويه .. وركب عربيته ومشى
خالد/ مالكم واقفين كده ليه
سليم / ادم شكله مدايق
خالد / ليه في حاجه حصلت ولا إيه
حسام/ هو قال انو عايز يقعد مع نفسه شويه
خالد بأستغراب / بس هو المفروض يكون مع ورد
سليم / ليه
خالد/ كان بيقول انه هيعترفلها بحبه النهارده
حسام / هو ادم بيحب ورد
خالد / ايوه
سليم / هنفهمك بعدين بس فين ورد تعالي نروح نشوفها
حسام / ورد اهيه
خالد/ ورد.. رايحه فين
سليم / خير يا ورد مالك وادم ماله حصل حاجه
ورد بغضب / ياريت تفهم اخوك ان يخليه في نفسه ويبعد عني
خالد/ ايه اللي بتقوليه دا يا ورد مش انتي بتحبيه و..
قاطعته ورد / لأ مين اللي قال اني بحبه انا عمري ماحبيت ادم ولا فكرت في كده صاحبك بالنسبالي ولا حاجه و......
قاطعها سليم بغضب/ ورد... ياريت تلزمي حدودك وتحترمي نفسك إحنا لحد دلوقتي كويسين معاكي بس انك تغلطي في أخويا مسمحلكيش انتي فاهمه
ومشت ورد
حسام / اهدا يا سليم لازم نعرف فين ادم دلوقت
" بعد انتهاء حفلة الخطوبه "
حسام وسليم والداده ورهف في البيت متجمعين وقلقنين علي ادم لأنو لسه بره
الداده/ يا تري انت فين يا حبيبي
رهف/ اهدي يا داده ادم مش صغير اكيد عارف ان احنا قلقاني عليه وهيرجع تعالي معايا يا داده نطلع فوق
الداده/ لا يا بنتي انا هقعد هنا هستنا آدم يجي
سليم / ارجوكي يا داده اطلعي مع رهف وارتاحي عشان صحتك يا حبيبتي وانتي يا رهف خليكي معاها أرجوكي
رهف/ متقلقش ... وطلعت رهف هي والداده
"" بعد وقت """
حسام / وبعدين الساعه بقت 4 الفجر ولسه ادم مرجعش
... وفجأة سمعوا جرس البيت بيرن سليم راح يفتح
سليم / ادم كنت فين هااا انت عارف ان إحنا هنكون.........
سليم بصدمه.... ادم أنت.... أنت شارب
حسام / ليه يا ادم تعمل في نفسك كده
ادم / البنات كلها خاينه كلكوا زي بعض
سليم/ انا هطلع ادم ينام فوق روحوا ارتاحوا
في بيت ورد
زينب/ احمد يابني أنا قلقانه علي ورد من لما جات من بره وهي قافله علي نفسها باب اوضتها وكان شكلها تعبان
احمد / اهدي يا زينب روحي نامي وانا هدخل لورد ..
بعد وقت
أحمد / ورد افتحي الباب انتي كويسه. .. فتحت ورد الباب
ورد/ ادخل يا احمد
احمد / مالك يا حبيبتي انتي كويسه
ورد/ متقلقش يا احمد انا كويسه كنت عايزه اقعد لوحدي شويه روح نام
احمد/ مش هتحكيلي ايه اللي حصل معاكي
ورد/ ارجوك يا احمد نتكلم بكره انا تعبانه وعايزه ارتاح
اتنهد احمد وقال/ علي راحتك يا ورد تصبحي على خير
ورد/ وانت من اهل الخير
" تاني يوم في بيت ورد
محمد/ ايه يا ورد مش هتروحي الشركة
ورد/ لا يا بابا
احمد بأستغراب/ ليه يا ورد
ورد/.............
زينب/ مالك يا بنتي من لما جيتي من خطوبة ساره وانتي مش علي بعضك وبعدين مش هتروحي الشركة ليه
ورد/ استاذ ادم طردني من الشركة
محمد/ طردك؟! طردك ليه
ورد/ مفيش يابابا بس حصلت مشكله بيني وبينه
احمد / مشكله ايه
ورد/ مشكله في الشغل
احمد/ بس...
قاطعه محمد وقال/ خلاص يا احمد سيب اختك علي راحتها
ورد/ ماما انا نزله ادور علي شغل
زينب/ ربنا معاكي يا بنتي
* عند ادم في البيت.. ادم لسه صاحي من النوم
ادم/ أأأأأأخ دماغي إيه الوجع ده ... الباب يدق...
ادم/ ادخل ...... دخل سليم وحسام وخالد
سليم/ ادم انت كويس
ادم/ دماغي بتوجعني اووي
حسام/ هروح اقول لحد يعملك حاجه تشربها واجي
خالد/ ادم حصل ايه امبارح معاك انت وورد
قاطعه ادم بغضب وصوت عالي / محدش يجبلي سيرت البت دي تاني انتوا فاهمين
سليم/ بس انت لسه بتحبها
ادم بحزن / ليه عملتي فيا كده يا ورد ليه تعملي كده
خالد/ اهدا يا ادم احنا هنطلع بره ونسيبك ترتاح شويه
... في مكان ما....
الشخص 1/ هاا ايه رأيك في الخطه اللي عملتها
الشخص 2/ اقول ايه بس دا انتي كسرتي ووجعتي قلبين ههههههههه
الشخص 1/ هههههههه انا لما بخطط لحاجه لازم تنجح هههههه
الشخص 2/ البنت كانت طيبه وصدقتك... بس افردي اتكشفتي
الشخص 1/ مش هيحصل لان مفيش حد عارف باللي حصل غيرنا وبعدين البت شكلها بتحبه واكيد بتخاف عليه ومستحيل تتكلم هههههههه مش كده يا سويفي
السويفي/هتعملي ايه الخطوه الجايه يا روان
روان/ هحاول ارجع لأدم
السويفي/ تفتكري هيرجعلك
روان / ههههههههه وميرجعليش ليه إن شاء الله هو اكيد دلوقت بيكره البنت اللي أسمها ورد
عند ادم.. ادم ساند رأسه علي السرير وبيفكر في ورد
ادم/ ليه يا ورد عملتي كده .. الباب يدقح
خالد/ ادم هتروح الشركة
ادم/...............
خالد/ ادم
ادم / خالد... فيه حاجه
خالد/ هتروح الشركة
ادم/ مش عارف
خالد/ انا برأيي قوم معايا نروح الشركة طول مانت قاعد هتفكر في اللي حصل قوم الهي نفسك في اي حاجه
ادم/ روح انت وانا هاجي وراك
خالد / مستنيك تحت..... بعد وقت.....
زينب / عملتي ايه يا بنتي
مش لاقيه شغل يا ماما بس متقلقيش إن شاء الله هلاقي شغل
زينب/ ربنا معاكي يا حبيبتي ادخلي ارتاحي شويه
ورد/ حاضر يا ماما
"هوب ونقول بعد مرور سنه"
""نقول نبذه مختصره كده علي اللي حصل سريعا كده ""
ورد لقت شغل في الشركة وشغاله وبتحاول تنسا ادم , روان بتحاول ترجع لأدم بس ادم بيصدها دايما وبتراقب ورد دايما لكن ورد متعرفش, سليم ورهف اتخطبوا, وخالد وساره كتبوا الكتاب, اما آدم بقا بيسهر في اماكن كتير وبيشرب ويسكر ومبيرجعش غير بليل وبيحاول ينسا ورد, اما احمد اتخطب وبيحب خطبته جدا, ندخل بقا في الأحداث. .. عند ورد..
* وإن فرقتنا الأيام وتباعدت الأجساد فإن في الصدر قلب ينبض بك.... ويحيي بذكرك
ورد/ ماما انا نازله عايزه حاجه يا حبيبتي
زينب/ لا يا بنتي متتأخريش وسلميلي علي منه
ورد/ الله يسلمك يا حبيبتي
احمد/ احم... بقولك ايه يا قلب اخوكي انتوا نازلين تقعدوا في الكافيه
ورد/ ههههههه ايوه
احمد/ طب متكسبي فيا ثواب وخديني معاكي
ورد/ اممممم ماشي يا خويا وامري لله
احمد/ ماما انا نازل مع ورد
زينب/ ماشي يا بني خلي بالك من البنات
* تعالوا بقا اعرفكم مين منه الشخصية الجديده معانا
منه بنت جميله عيونها بني وبشرتها قمحيه ومحجبه عندها 24 سنه وتبقا زميلة ورد في شغلها الجديد وتبقا خطيبة احمد كمان وبيحبوا بعض جدا
في الشركة عند خالد
ساره/ بقولك يا خالد متحاول تتكلم مع ادم تاني
خالد/ والله يا حبيبتي اتكلمت معاه كتير حاولت اقنعه أنه يرجع الشركة بس مفيش فايده..... طب حاولي توصلي لورد
ساره/ حاولت كتير اوصلها بس هي حتي مش راضيه تقابلني
خالد/ انا متأكد ان فيه حاجه ورا اللي ورد عملته وأنا متأكد
ساره/ معاك حق
اتنهد خالد وقال/ أنا مش عارف حسام وسليم اتأخروا ليه كده
ساره / متقلقش زمانهم على وصول
..... سليم وحسام دخلو الشركة
سليم/ بقولك يا حسام
حسام/.................
.. سليم بيبص علي حسام لاقاه باصص علي داليا السكرتيرة وبص علي داليا لاقاها بتبص علي حسام برده 😂😂
سليم/ أنا مش عارف ايه جو عصافير الحب اللي انتوا فيه دا
حسام/ هااا..... بتقول حاجه
سليم/ ياغبي طالاما بتحبها ماتقولها
حسام/ برأيك بتحبني
سليم/ ونبي انت مش شايف حاجه البت الغلبانه بتلمحلك بكل الطرق عشان تفهمك أنها بتحبك وانت ولا هنا
حسام/ سيبك من الموضوع ده تعالي نروح عند خالد الأول وبعدين نتكلم في الموضوع ده
سليم/ بتحبها ياض
حسام/ بعشقها يا قلب اخوك
.... دخلو مكتب خالد شافوا ساره قاعده مع خالد
سليم / عصافير الحب متجمعين.. اذيك يا مرات اخويا
ساره/ ههههه الحمد لله يا خويا والزاي عصفوره الحب بتاعتك
سليم / بخير يا ختي بخير
خالد / اتأخرتوا ليه إن شاء الله
حسام/ أسأل الاستاذ بقالوا ساعتين بيلبس
سليم/ ايه يا خويا مش لازم اتشيك وانا نازل
حسام/ ومالوا يا خويا اتشيك ومتتشيكش ليه
خالد/ قولولي اتكلمتوا مع ادم
حسام/ ايوه بس زي كل مره رافض انو يرجع الشركه
سليم/ مفكر انه لما يرجع هيفتكر لحظاته مع ورد
حسام/ انا هروح المكتب
سليم / وأنا كمان. .. بعد وقت في مكتب حسام..
حسام / داليا عايزك .... الباب يدق.....
حسام/ ادخلي يا داليا
داليا/ استاذ حسام حضرتك عايز حاجه
.. قام حسام وقرب من داليا وقال
حسام/ تتجوزيني
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اللي عاوز تكملة الروايه يكتب في بحث جول مدونة قصر الروايات
تابعونا على قناة التليجرام ليصلكم اشعار بالنشر فورا من هناااااااا
الرواية كامله من البدايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا