القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق خالد أحفاد المرشدي الجزء الثاني البارت 24_25_26 بقلم رنا احمد عماد



رواية عشق خالد أحفاد المرشدي الجزء الثاني البارت 24_25_26 بقلم رنا احمد عماد 





رواية عشق خالد البارت 24_25_26 بقلم رنا احمد عماد 


عشق خالد ❤️❤️❤️.

مالك 💔 عائشه .

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.

بارت 24...


*********.

في العياده.

في غرفه عائشه .


كانت تصرخ بتوسل ودموع ورجاء لوالدتها الا تفعل بها ذلك فالموت اهون مما سيحدث بها فهو طفلها قطعه من قلبها ومن من من ماملك الروح والقلب .


الدكتوره بحده/هو حضرتك هتفضلي هنا ولا ايه .


تقي بحده /عندك مانع ولا ايه.


الدكتوره بحده /طبعا عندي مانع انا مبحبش حد يكون موجود معايا وانا بشتغل اتفضلي لو سمحتي بره .


تقي بحده /ماشي انا بره بس متاخريش ي داكتوره .


لتخرج تقي لتنهار عائشه وهي تمسك يد الدكتوراه بتوسل وترجي.


/ابوس ايدك ابوس رجلك ارحميني انتي مش عارفه الي في بطني ده بالنسبه الي ايه ولا تعرفي انا بحبك أبوه قد ايه ارجوكي بلاش .


الدكتور بهمس/هشش اهدي ي حبيبتي اهدي انا مبعملش عمليات من دي الحمد لله انا بس اضطريت اعمل كده قدام والدتك علشان انقذك لاني لو كنت رفضت كانت ممكن تاخدك ل دكتوره تانيه معندهاش ضمير اطمني ي حبيبتي انا مش هسيبك ربنا يخليلك ابنك وأبوه يارب .


عائشه بابتسامه وسعاده/بجد ربنا يخليكي يارب ربنا يخليكي .


الدكتوره بابتسامه /ربنا يسترها عليكي يارب المهم دلوقتي تلفوني اهوه كلمي حد من أهلك حافظه رقم حد .


عائشه بلهفه /ايوه مالك مالك جوزي .


لتأخذ الهاتف لتتصل ب مالك .


**************.

في فيلا المرشدي..


كان يجلس مالك وهو يشعر بشي غريب يقبض قلبه لينظر باستغراب لذلك الرقم الغريب ليرد سريعا وهو يشعر بأن معشوقته بها شي .


/الو .


عائشه بدموع وصراخ/مالك مالك الحقني .


مالك برعب /عائشه ردي عليا فيه ايه ي حبيبتي.


عائشه بدموع ووجع/هقولك .


*****************.

بعد مرور ساعتين ...


كانوا يسرعون مالك وخالد وجاسر الي العياده بعدما أخبرتهم عائشه بكل شئ لتنصدم تقي ويدب في قلبها الرعب من روياتهم .


تقي برعب وصدمه /انتوا جيتوا ازي عرفتوا منين .


مالك بغضب جحيمي/فين مراتي ي مجرمه عائشه فين انطقي.


الدكتوره بجديه /حضرتك استاذ مالك .


مالك بدمع يتلألأ في عيناه وخوف /ايوه انا مالك ابوس ايديك طمنيني عائشه كويسه .


الدكتوره بابتسامه /اطمن من خوفك عليها اقدر اقول انك تستاهل حبها ده كله اتفضل هي جواه.


تقي بغيظ وحده /عملتها ي دكتوره هو ده برضه الاصول.


الدكتوره بحده/اصول انتي تعرفي ايه عن الأصول أنني مستحيل تكوني ام مستحيل فيه واحده تعمل كده في بنتها بسهوله كده عايزه تقتلي حفيدك وتعرضي حياه بنتك للخطر مفكرتيش لقدر الله أن ممكن يحصلها حاجه بجد ربنا يكون في عونها أنها ليها ام زيك عن اذنكم .


خالد وهو ينظر إليها باحتقار ليحدث جاسر بسخرية /صدقتني لما قولتلك دي متستهلكش .


تقي بخوف وارتباك/جاسر اسمعني .


جاسر بوجع ومراره /انتي طالق خالد كان عنده حق جوازي منك كان غلط وغلط كبير كمان .


تقي بدموع وصدمه /طلقتني ي جاسر دلوقتي اقتنعت بكلام خالد خالد الي هو وابنه لعبوا ببنتك لعبوا بعرضك وشرفك ي جاسر بنتك حامل من ابنه وهو كان عارف .


جاسر بغضب /وانتي كا ام كنتي فين لما حصل كل ده بنتك اتجوزت وحملت وانتي متعرفيش عنها أي حاجه حملت كمان في بيتي ي عني بنتك كانت بتختفي مع مالك وانتي مكنتيش واخده بالك اصلا مكنتيش بتعرفي فيها ايه انتي مش ام اصلا بس الحق عليا انا انا الي معرفتش اختار ل بناتي ام كويسه اتفضلي اتفضلي روحي ل الحاره الي جبتك منها .


تقي بدموع وندم /جاسر اسمعني احنا ملنقاش غير بغضب مش هنيجي علي اخر العمر ونعمل كده .


جاسر بغضب /وانا مبقتش عايزك ولا طيقاك يلا روحي من مكان مجبتك .


********************.

في الداخل....


كانوا يحتضنوا بعضهم البعض بعشق ودموع .


عائشه بدموع ووجع/مش قادره اصدق اني في حضنك ي مالك كنت هموت ي حبيبي كنت خايفه اخسر الامانه الهديه الي جوايا منك كنت خايفه اموت من غير ما شوفك ي مالك .


مالك وهو يقبل يدها بدموع تنزل بغزاره /بعد الشر عليكي ي روح مالك أن شاء الله انا انا السبب في كل الي وصلتي فيه ده انا اسف اسف ي روحي .


عائشه بدموع ووجع لدموعه  /مالك قلبي انت بتعيط .


مالك بدموع ووجع/لو مكنتش اعيط عليكي علي وجعك والمك ابكي علي مين ولا علي الله انا بحبك اوي ي عائشه اووي خلاص مبقاش ينفع اداري اكتر من كده .


عائشه بدموع سعاده/انا دلوقتي خلاص مش عايزه اي حاجه من الدنيا كفايه الي خدته منها لحد دلوقتي .


مالك وهو يقبل يدها بعشق /لسه ي روحي هتاخدي كتير اوي هتاخدي عمري حبي وحياتي وسعاده تكفي العالم كله .


عائشه بابتسامه وسعاده /كفايه ي مالك قلبي هيقف من كتر الفرحه مش قادره اصدق .


مالك بابتسامه ساحره /بعد الشر عليكي ي روحي بس فيه حاجه عايز اقولك عليها .


عائشه بقلق /خير .


********************.

في الخارج ...


كان يجلس جاسر بشرود وملامحه تحمل غضبا ليخرج مالك وهو يمسك يد عائشه الي رقعت تحت قدميه بدموع واسف .


/انا اسفه ي بابا اسفه .


جاسر بوجع ومراره/اسفه اسفه علي ايه علي انك كسرتيني وحطيتي راسي في الطين متجوزه وحامل كمان ي عائشه ولا المفروض ي مدام عائشه .


مالك بحزن واسف /عمي انا .


جاسر بغضب شديد/اوعا اسمعك تقول الكلمه دي تاني فاهم ولا لا انا مش عمك الي انت عملته انت وابوك محتاج مني سنين علشان انسا وتسامح كفايه شرف عمك الي دوست عليه .


مالك باسف وضيق من ذاته /لا عشت ولا كونت ي عمي لو وجعتك بالشكل ده والله مش قصدي انا اسف انا عارف اني غلطت غلط كبير بس والله العظيم ملمستش شعره منها إلا وهي مراتي .


عائشه بدموع وهي تقبل يد والدها /والله العظيم هو ده الي حصل ي بابا علشان خاطري انا ممكن استحمل انك تزعل مني ده انا اموت نفسي .


جاسر سريعا بلهفه /بعد الشر عليكي.


عائشه بابتسامه وسعاده/طب علشان خاطر حفيدك تسامحنا انا وعمي ومالك ابوس ايدك ي بابا .


مالك باسف وهو يقبل يد جاسر /لو سمحت ي عمي اعمل فيا الي انت عايزه لكن عائشه متقساش عليها من فضلك .


جاسر بابتسامه وهو ينظر ل خالد/عشق عرفت تربي ي خالد .


مالك بسعاده /ي عني خلاص سمحتنا ي عمي .


جاسر بابتسامه/لاسف مشكلتي اني مبعرفش ازعل من حد وعائشه مش بس بنتي دي حته من قلبي وانا بحذرك قدام ابوك اهوه لو أذتها هولع فيك .


خالد بابتسامه/وانا موافق .


عائشه بغيظ /انتوا اتفقتوا عليه ولا ايه لا ده حبيبي .


مالك بابتسامه وعشق /حبيبه قلبي ي ام الغالي .


جاسر بغيظ/شايف بنت الكلب خلاص ي اختي بقا هو حبيب القلب .


عائشه بعشق /طبعا ده حبيب القلب والروح كمان بحبك ي مالك قلبي. 


مالك وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي نور عيني بس لو سمحت ي عمي جوازي من عائشه وحملها مني هيكون سر بينا احنا بس محدش يعرف انا عندي اموت ولا أنها تحس بالكسره قدام حد .


خالد بفخر /جدع ي ابن قلبي هو ده الكلام .


جاسر بابتسامه/تمام .


***********************.

في فيلا المرشدي...

كانوا يجلسون جميعا وقد فرحوا كثيرا لزواج عائشه ومالك ..


سلمي بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي شوشو مبروك ي مالك ي جوز اختي .


عائشه وهي تحتضنها بحنان /الله يبارك فيكي ي غاليه.


زين بابتسامه/الف مبروك ي مالك ربنا يتمم بخير .


مالك بابتسامه/ربنا يخليك ي زين. 


عشق وهي تحتضنه هو وعائشه بسعاده /الف مبروك ي ولاد الف مبروك .


عاصم بابتسامه/الف مبروك ي ولاد اخواتي الغالين .


سلمي باستغراب /امال ماما فين ي بابا.


جاسر بضيق /راحت شويه البيت القديم يومين وهترجع .


*******************

في غرفه خالد وعشق ...


كان يسير خالد الي الداخل لينصدم من تلك الحوريه التي تقف وهي ترتدي فستان قصير مثير جعلها تظهر كبنت العشرين ليدوب خالد في جمالها الذي دائما يخطفه لتقترب منه بنظره خبيثه.


/ايه رايك فيا عجبتك .


خالد بعشق /انتي طول عمرك عجباني بس النهارده حسستيني أن احنا في شهر العسل جميله بشكل مش معقول .


عشق وهي تنظر في عيناه بابتسامه ساحره/انا حرمتك مني كتير ي خالد وجعتك وجه الوقت اني اعوضك بحبك ي خالد بحبك .


خالد بعشق وهمس /وانا بعشقك ي عشق .


ليخطفها سريعا الي عشقهم الذي اشتاقوا اليه كثيرا.


*********************.

في غرفه عائشه...


كانت تجلس هي ومالك بسعاده .


مالك بابتسامه/اطمني ي حبيبتي بابا وعدني أنه هيجيب طنط تقي اطمني .


عائشه بابتسامه /عمي ده ربنا يخليه ليه .


مالك بابتسامه وغمزه /طب وابنه .


عائشه بعشق /ابنه ده مالك قلبي بس لازم نجهز بسرعه بابا قال فرحنا مع زين وسلمي ي عني اخر الاسبوع .


مالك بنظره خبيثه/طبعا عايز يكروتني معاكي أوام أوام علشان اداري علي فضيحتك قبل ماتبان .


عائشه بغيظ شديد/فضيحتي هي وصلت ل كده ي مالك وبعدين مش انت السبب في المصيبه دي .


مالك بضحك وغمزه /ماشي هي بقت كده علي أساس أنه مكنش بمزاجك مش كده .


عائشه بابتسامه /أنا بعشقك ي مالك كل لحظه عشتها معاك كانت من جوه قلبي انت الراجل الوحيد في الدنيا دي الي ملا عيني واسرني انا دلوقتي مش عايزه حاجه من الدنيا خالص انا اكتفيت بيك عن العالم كله انت وابننا أغلا ماليا ي مالك .


مالك وهو يحتضنها بعشق /وانتي اغلا من حياتي ي عائشه بحبك وهحبك ي حبيبتي واختي وصحبتي وام ابني .


******************.

في غرفه خالد ...


كانت تغفا عشق علي صدره بابتسامه ساحره اما هو فكان يشعر وكأنه قد ملك العالم بأكمله في تلك اللحظه .


عشق بابتسامه /لدرجه دي كنت وحشاك ي خالد .


خالد بابتسامه وعشق /اووي اووي ي عشق النهارده حاسس ان الي في حضني هي عشق حبيبتي بتاعه زمان كان السنين دي معددتش ولا فاتت .


عشق وهي تحتضنه بحب وعشق /اوعدك اني اعوضك عن كل الي فات ي خالد بحبك ي خالد .


خالد وهو يقبلها بعشق واشتياق /وانا بعشقك ي عشق خالد ..


******************.

في أحدا مولات فساتين الزفاف الفاخمه.


كانت تسير عائشه وهي تنظر إليهم بامنبهار وسعاده .


مالك بابتسامه/حلوين اوي بس عليكي هيبقا احلا هتكوني ملكه .


عائشه بابتسامه وعشق /انا ملكه علشان انت اجمل امير في الدنيا دي .


مالك بعشق/تفتكري انا استاهل كل العشق ده .


عائشه بابتسامه وسعاده/أنت تستاهل كل حاجه حلوه في الدنيا بحبك ي مالك قلبي وحياتي .


مالك وهو يقبل رأسها بعشق /وانا بعشقك ي روح قلبي.


*********************.

في غرفه جاسر ...


كان يجلس بشرود ليقترب منه خالد بأسف .


/جاسر انت لسه زعلان مني .


جاسر بجديه /انت اخويا الكبير ي خالد عمري مازعل منك ابدا انا عمري مكنت هلاقي ل عائشه احسن من مالك بس هنعمل ايه مع اسر .


خالد بتوعد شديد/اسر وأبوه دول سيبهم ليا انا انا هعرف شغلي معاهم بس انت هتعمل ايه مع تقي .


جاسر بغضب/سيبها مرزوعه بعيد عننا انا مش طايق وشها مش كفايه الي كانت هتعمله في بنتي .


خالد بجديه /جاسر فكر في سلمي بنتك الي فرحها بعد كام يوم ومفيش مببرر لغياب امها وكمان فرحه عائشه مش هتكمل من غير امها ي جاسر .


جاسر بزهق /ربنا يسهل ي خالد .


لياتي تليفون من قاسم الي خالد ليرد سريعا ليتحدث بصدمه .


/مش ممكن البضاعه هتيجي دلوقتي طيب طيب جهز انت القوات بتاعتك لا انا لازم اشوافهم وهما مقبوض عليهم وافشي غلي .


جاسر بقلق /فيه ايه ي خالد .


خالد بغضب /الزفت مدحت الصياد وابنه طلعوا تجار مخدرات من التقيل وبيهربوا دلوقتي الشحنه بتاعتهم في الما من بتاعنا .


جاسر بصدمه /ي نهار اسود وبعدين .


خالد بنظره خبيثه/ولا قابلين البوليس هيكون في انتظارهم .


********************.

علي ضفاف النيل...


كان يقف مدحت ومعه اسر بترقب وهم يخزنون الشحنات لتنقض عليهم الشرطه.


قاسم بغضب /سلم نفسك انت وهو المكان محاصر واخيرا وقعت ي مدحت ياااه دي قضيه عمري .


مالك بسخرية /ههههه ايه ي عريس هتقضي شهر العسل في السجن ولا ايه .


قاسم بابتسامه /شكرا ي خالد بجد انت حققتلي حلم كبير اني اقبض عليهم .


خالد بابتسامه/الحمد لله ي قاسم انا سبحان الله شكيت فيهم من اول لحظه .


قاسم بابتسامه /ما شاء الله ي مالك اتاريك مش جايب الذكاء والمهارة دول من بره ولا اقول ي مقدم مالك .


خالد بصدمه /ايه .


مالك بابتسامه وخفه دم /ي خبر ابيض هو انا مقولتش ل حضرتك تصدق ل انت ولا عائشه ولا ماما تعرفوا أن انا مقدم في المخابرات المصرية.


خالد بصدمه قاتله /نعم ي اخوووويا. يتتتتبع .



عشق خالد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.

مالك ❤️ عائشه

بارت 25...


*************.

في فيلا المرشدي.

في غرفه مالك ..


كان يسرع الي السرير بخوف وغيظ من والده ليتحدث بعصبية وغيظ.


/ماخلاص بقا ي خالد مش لدرجه دي بهدلت اهلي معاك.


خالد بغيظ شديد/وحياه امك بقا تبقا شغال في المخابرات المصرية وانا معرفش يالا لدرجه دي انا ماليش لازمه في حياتك .


مالك بغيظ /ي بابا حرام عليك من الصبح عمال اقولك أن محدش يعرف دي اسرار .


خالد بغيظ /اسرار علي ابوك يالا هو ده الي دين وصاك بايه ل ابوك وامك .


مالك بغيظ شديد/انت ليه محسسني اني خبيت عليكم اني متجوز ومخلف خمس عيال .


عشق بحزن /اه علشان كده كنت بتسافر كتير وتقولي شغل كنت بتضحك علي امك ي مالك .


عائشه وهي تكتم ضحكاتها بصعوبه لتتحدث باستفزاز ل مالك .


/ي اخي حرام عليك مش ابوك وامك دول انت ازي كده صحيح قلب ولدي عليا انفطر وقلب والدي عليا حجر أخص عليك ي مالك أخص .


مالك بغيظ شديد/ايوه ولعيها ي حقنه بس جهزي نفسك علشان المطلقات في مصر هيزيدوا واحده.


******************.

في منزل تقي القديم ..


كانت تجلس تقي بدموع وندم علي مافعلت ليدق الباب لتفتح لتنصدم ب جاسر يقف وهو ينظر إليها بجمود .


/يلا معايا سلمي بنتك عماله تسال عليكي وانا مش عارف اقولها ايه وكفايه عائشه والوجع الي عاشت فيه بسببك مش هتبقا مروه كمان .


تقي وهي تقبل يده بدموع /انا اسفه ي جاسر اسفه انا مش عارفه ازي كنت هعمل كده في عائشه الشيطان الشيطان لعب بدماغي ي جاسر سمحني علشان خاطري اوعدك اني هتغير اوعدك أن هكون تقي جديده بس انت سمحني  .


جاسر بجديه /هسامحك علشان خاطر بناتي الي ملهمش اي ذنب يلا بينا .


 ********************.

في غرفه عائشه ...


كانت تجلس بسعاده بعدما علمت برجوع والدتها نعم قلبها موجوع منها لكنها تظل والدتها ليسير مالك ل تسرع الي أحضانه بسعاده .


/امي رجعت ي مالك انا مبسوطه اوي .


مالك بابتسامه حنونه /يارب دايما اشوفك مبسوطه ي حبيبتي قوليلي فيه اي حاجه نقصاكي خلاص بكره فرحنا.


عائشه وهي تحتضنه بسعاده وعشق /انا فرحتي خدتها من زمان ي مالك من ساعه مبقيت مرائتك بحبك ي مالك بحبك نفسي افضل اسعدك علطول .


مالك وهو يقبل يدها بعشق/انتي سعادتي ي عائشه خلاص انا شوفت السعاده وعرفت معني الحب علي ايديكي انتي بعشقك ي عائشه .


عائشه بابتسامه/وانا كمان ي روح قلب عائشه.


*******************.

في غرفه خالد وعشق .


كان يجلس خالد وعلي وجهه ابتسامه حالمه لتقترب منه عشق لتتحدث بمرح .


/اثبت عندك اتمسكت بتتضحك الضحكه دي وسرحان في مين كده .


خالد بابتسامه وسعاده /في الواد مالك انا مكنتش معاه وما شاء الله عليه ناجح في كل حاجه بستغرب علي فيه ناس تانيه مهما اهاليهم يعملوا معاهم دائما يعلقوا عليهم فشلهم .


عشق بدوخه وتعب /ابني حبيبي رينا يحفظه يارب .


خالد بقلق /مالك ي عشق شكلك تعبان .


عشق بابتسامه تعب /لا ي حبيبي مفيش حاجه إرهاق بس هقوم احضر للعشاء .


لتقف عشق لتسقط فجاه مغشيا عليها .


خالد بفزع /عشق .


*******************.


في فيلا المرشدي...


كان يقفوا الجميع أمام غرفه عشق وخالد بقلق عليها فهي سقطت مغشيا عليها جعلت الجميع في حاله قلق اما خالد ومالك فكانوا في حاله رعب كان يجلس خالد بحزن شديد فهو لن يتحمل أن يصيبها مكروه ليقترب منه مالك والدمع يتلألأ في عيناه.


/اطمن ي بابا أن شاء الله خير ماما هتبقا زي الفل .


خالد بحزن ووجع/عشق لو حصلها حاجه انا هموت ي مالك دي روحي .


لتتسلط أنظار الجميع علي خروج سلمي من غرفتها ليسرعوا إليها بقلق .


خالد بقلق بالغ/طمنيني ي سلمي مرات عمك مالها .


سلمي وهي تنظر أرضا /والله انا معارفه اقول دي حاله يعجز عن تفسيرها الطب .


مالك بعصبيه وخوف /متنطقي ي بت فيه ايه.


زين بغيظ/لو سمحت ي مالك متعليش صوتك علي مراتي .


مالك بغيظ شديد/طب تصدق بقا اني همد ايدي عليك انت وهي دلوقتي .


زين بخوف /لا وعلي ايه انا هسكت .


خالد برعب /ي بنتي طمنيني بقا في ايه .


سلمي بنظره خبيثه وهي تكتم ضحكاتها/مستعدين تسمعوا الخبر بس اتمالكوا نفسكم واحد اتنين ثلاثه طنط عشق حاااامل .


خالد بدمع وفرحه ولخلبطه/حامل معقول .


مالك بغيظ وصراخ /نعععععم ازي ده حصل مش ممكن .


سلمي وهي تربت علي كتف خالد بمرح /ايه ده ي خلود ده انت طلعت مش سهل خالص عملتها ازي دي ي راجل .


خالد بعشق وهمس /انا معملتش حاجه ده العشق هو الي عمل .


ليسرع إليها ليطمنئن عليها ليتحدث مالك بغيظ شديد.


/ي فضيحتك ي مالك ي فضحيتك اودي وشي من الناس فين لما يعرفوا أن عندي اخ في السن .


سلمي وهي تربت علي كتفه بضحك /معلش ي ابني تعيش وتاخد غيرها كلنا لها بس ابقا جهز نفسك بقا علشان داخلين علي واكل وشرب وحمي أنت الي هتقوم بكل ده ي مالك ده اخوك الصغير .


عائشه بضحك /ههههه تبقا مصيبه بقا ي مالك لو طلع ولد يبقا هتتدخل الجيش هههه جندي مجند مالك خالد المرشدي هههه .


مالك بغيظ شديد/انتي مش هترتاحي غير لما تجبيلي شلل ي فضيحتك ي مالك ي فضيحتك.


*******************.

في الداخل ...


كان يحتضن خالد عشق والفرحة تكاد توقف قلبه فالله قد عوضه بعدم تربيه مالك لكي يأتي له ثمره ذلك الحب الكبير .


خالد بابتسامه وعشق /مبروك ي عشق حياتي مش قادر اصدق ي عشق حاسس اني بحلم .


عشق بابتسامه وسعاده/لا صدق ي روحي محدش يستاهل السعاده زيك ي خالد بس انا مكسوفه اوي وخصوصا من مالك مش عارفه اودي وشي منه فين احمل وانا في السن ده ي ادي الفضيحه  .


خالد بغيظ /ايه الفضيحه في كده مش فاهمك ده ثمره حبنا واشتياقنا طول السنين الي فاتت هعيش معاه الي اتحرمت منه مع مالك ده ربنا بعته لينا تعويض المهم القمر بتاعي يقوم بالسلامه وينوو حياتي كعادته.


عشق بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي روح عشق .


مالك بغيظ شديد/مشاء الله ي عصافير الكناريا طبعا عايشين ولا فارق معاكم مش كده .


خالد باستفزاز ل مالك /طبعا مبسوطين هيجلنا بيبي صغنون يخليك انت بالذات تلف حوالين نفسك اكل ي مالك وشرب وغير هيبقا مسؤؤليتك روح قلبي ارتاحي انتي ي قلبي متعمليش حاجه خالص احنا كلنا هنا نخدمك ي ام الغالي بحبك ي عشق حياتي.


عشق وابتسامه /وانا بموت فيك ي حبيبي.


مالك بغيظ شديد وجنون منهم /صبرررني يارب .


********************.

في يوم الفرح ..❤️❤️❤️❤️❤️


كان قصر المرشدي عباره عن ساحه مبهره كانت النجوم تتلالا لتعطي منظرا جميلا كانت الالوانةالزاهيه تتطاير في كل مكان كان المنظر حقا يخطف الأنفاس ..


******************.

في غرفه مالك ....


كان يقف أمام المراه حقا كان جذاب بكل ما تحمل الكلمة من معني ليقتربوا منه خالد وعشق بابتسامه وسعاده وهم يحتضنوه بحب وفرح .


عشق بسعاده /الف مبروك ي قلب ماما ي اول فرحتي .


خالد بابتسامه ساحره/مبروك ي حبيب ابوك .


مالك بابتسامه وهو يقبل يدهم /ربنا يخليكم ليا يارب انتوا أجمل اب وام في الدنيا .


******************.

في غرفه الفتيات ...


كانوا يقفون الاثنان كملكات متوجه كلا منهما ينتظر فارسها .


جاسر بابتسامه ودمع /مشاء الله عليكم ي حبايبي ملكات جمال ربنا يحرسكم ويخليكم لازواجكم يارب .


عائشه وسلمي وهم يحتضونه بحب /ربنا يخليك لينا ي بابا وميحرمناش منك ابدا .


تقي بابتسامه وسعاده/ربنا يحميكم ي بنات عمري .


*****************.

في غرفه زين .


كان يقف وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه لتقترب منه نور مشاء الله عليك ي قلب ماما زي القمر .


عاصم بابتسامه/ايوه طبعا ماهو حبيب القلب .


زين بابتسامه/ربنا يخليكم ليا يارب .


******************.

علي انغام تلك الموسيقي الرومانسيه الساحره .


كانوا يرقصون بسعاده وعشق .


مالك بابتسامه عاشقه/مبروك ي روحي بقيتي مراتي رسمي قدام كل الناس بعشقك ي عائشه كسبني عرفتي تغيريني وتخريجيني من الي انا كنت فيه معاكي عشت الحياه الجميله بعشقك ي عائشه .


عائشه بعشق لا يتكرر/انت الي كسبت ي مالك انا كنت واحده بارده مشاعرك غيرتني حبك الي فرضت سيطرته عليا خلاني انسانه جديده بحبك ي اجمل راجل في الوجود ي كل الرجاله في عنيا .


❤️❤️❤️❤️❤️❤️.

علي الجانب الآخر...


كان يحتضن خالد عشق وهم ينظرون بسعاده الي ثمره عشقهم ليتحدث خالد بابتسامه.


/مشاء الله زي القمر ربنا يباركلهم.


عشق بابتسامه /تفتكر قصه حبهم ممكن تكون زينا ي خالد .


خالد بابتسامه عاشقه /احنا مفيش حد زينا ي عشق احنا حاله خاصه بس ده مينمعش أنهم حاله عشق فريده من نوعها بحبك ي عشق بحبك ي ام الغالين لان الي في بطنك مش هيكون أغلا عندي من مالك الاتنين هيبقوا النفس الي بيطلع مني  .


عشق بابتسامه وسعاده/وانا بعشقك ي نور عيني ي اجمل راجل في الدنيا .


عند زين وسلمي ...


زين بابتسامه عشق/اخيرررا ي دكتوره وقعتي تحت ايديا هتتدفع تمن كل الي عملته فيا ي وحش .


سلمي بارتباك /طب اتلم بقا .


زين بضحك /ههههه بحبك ي سلمي .


سلمي بابتسامه/وانا كمان ي روح سلمي .


*******************.

في غرفه مالك وعائشه ..


كانت ترجع عائشه للخلف بقلق بالغ.


/مالك اعقل ي حبيبي انا حامل فاهم .


مالك وهو يخلع بدلته ويقترب بخبث /ملكيش دعوه بابني انا هتصرف معاه انا تعالي بس .


عائشه وهي تجري للجانب الآخر بضحك /هههه اهدا ي مالك بالله عليك هسقط بسببك ي مجنون .


خالد وهو يطرق الباب ليتحدث باستفزاز ل مالك وهمس .


/اهمد يالا البت حامل نفس الموال الي عندي انك نامت تعال ننزل نشرب شاي في الجنينه .


عائشه بضحك /هههههه حبيبي ي عمي .


مالك بغيظ شديد/لا كده كتير قسما بالله.


*********************.

بعد مرور 9 اشهر ..

في المستشفي  ..


كانت تجلس وهي تحتضن ابنها الذي كان يشبه مالك كثيرا ليقبلها مالك بعشق .


/الف مبروك ي حبيبتي حمد الله على سلامتك ي ام الغالي .


عائشه بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي ابو الغالي .


عشق وهي تجلس بصعوبه /ها هتسموه ايه .


عائشه بابتسامه/ايه رايك ي مالك في كريم .


مالك بابتسامه/حلو كريم.


خالد بابتسامه وهو يحمله بحب /ربنا يخليه ليكم ي ولاد .


عشق بصراخ /اه الحقني ي خالد بولد الحقني .


*************.

في غرفه عشق ..


كانت تحتضن صغيرها بحب وسعاده ليحمله مالك بابتسامه وهو يقبله بحب .


/نورت ي قلب اخوك اوعدك اني هشيلك في عنيا النهارده بقا عندي ولدين .


خالد بابتسامه/ربنا يخليكم لبعض ي حبيبي ايه رايكم في ادهم .


عشق بابتسامه /حلو ادهم ي خالد .


مالك بابتسامه/خلاص هو ادهم.


زين بابتسامه/حمد الله على سلامتك ي مرات عمي .


خالد باستغراب /زين انت بتعمل ايه هنا .


زين بابتسامه وضحك/زيكم ي عمي سلمي ولدت توينز ولدين زي العسل سمانهم سيف و سليم .


مالك بضحك /هههه مش ممكن كلهم ولاد وفي نفس الوقت يارب يتطلعوا قلبهم علي بعض يارررب .


خالد بابتسامه ساحره/اكيد هيتطلعوا قلبهم علي قلب بعض اكيدددد .يتتتتتنبع 


لسه الحكايه منتهتش ✋✋✋✋❤️❤️❤️




عشق خالد ❤️❤️❤️.

احفاد المرشدي 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.

بارت 26....

************.

بعد مرور 25عامااا

فيلا المرشدي....

في جناح الشياطين .


كانوا يغفون بفوضيه كعادتهم فهم منذ الصغر يتشاركون في كل شي فمنذ أن تموا سبع سنوات وهم يستلقون بذاتهم في ذلك الجناح فهم يعتبرون ذاتهم كالتؤام الملتصق ليرن ذلك المنبه الذي وضع بأمر من مالك ليصحوا بانزعاج .


كريم بغيظ /استغفر الله العظيم يارب ده احنا لو في الجيش مش هيحصل فينا كده .


سليم وهو يفرد زراعيه بتعب /احنا طول ماورنا سياده اللواء مالك هنعرف نرتاح ده انا بخاف أنام وانا سائق الطياره  .


سيف بنعاس/انا جعان  .


ادهم بضحك /ههههه ي حرام هو انت كل يوم الصبح الموال ده .


كريم باستفزاز /صباح الفل ي عمي .


ادهم بغيظ من ذلك اللقب /عمما الدبب عمك ايه ي شحط انت .


سليم بضحك /هههههههه ايه ي ادهم مانت عمه فعلا مش دي الحقيقه .


سيف بضحك /هههه حرام عليكم متخلهوش يفتكر ماسه حياته وأنه جه الدنيا غلطه اصلا .


كريم بضحك /هههههه .


ادهم بغيظ شديد/طب لم نفسك بقا انت وهو بدل مالطشكم واخلصوا بدل ما بابا  ومالك يعموللينا حوار .


ليسمعوا طرقات الباب ليصرخوا جميعهم بحسره هل ما يحدث بهم ليردو في صوتا واحد وهم يكاد يبكون 

(كينان )...


كينان ابن مالك وعائشه الأصغر واخو كريم يعشق التعليم يختلف عنهم اختلاف السماء والأرض يعشق اللغه العربيه ويتحدث بها دائما .


كينان بغيظ شديد من أفعالهم /صباح الخير أن الجميع ينتظركم بالاسفل للإفطار تفضلوا .


كريم بغيظ شديد/يادي ام مسلسل باب الحاره ده الي احنا عايشين فيه حسنا كينان سنأتي .


كينان بغيظ/لماذا تاخرتوا بالامس اين كنتم .


سليم بنظره خبيثه/معلش ي كينان ي اخويا الحاجات دي ممكن تخدش حياك لما تكبر هنبقا نقولك .


سيف بضحك/ههههه ايوه ي كينان بلاش تعرف ي حبيبي .


كينان بغيظ شديد/انا اعلم جيدا ماذا تفعلون ايها الحمقاء فنهياتكم ستكون الهلاك لما محاله .


كريم بصداع شديد /بقولك ايه يالا انزل واحنا جاين يلا .


كينان بغيظ/نعم سانزل فلا اريد انا اتعب ذاتي واضيع من وقتي مع تافه مثلكم .


كريم بغيظ/عوض عليا عوض الصابرين يارب ي وكستك في خلفتك ي ابويا .


سيف بجوع شديد /طب اخلصوا بقا انا جعان .


ادهم بغيظ /انت ي ابني متشتغلش في مكافحه الاداب انت تشتغل في محل ابو طارق انت مفيش في دماغك غير الاكل اووف .


كريم بضحك /هههههه يلا بينا ننزل .


********************.

علي مائده الافطار ...


كان يترأس الطاوله خالد وبجانبه عشق ومالك وكينان لينزلوا سويا ليوقفهم خالد بجديه .


/عندك انت وهو .


سيف بغيظ شديد/يادي تفتيش المطار ده بتاع كل يوم.


كريم بهمس /المهم اتخلصتوا من كل حاجه.


سليم بغمزه وخبث/عيب عليك ي كبير طبعا من امنبارح .


ادهم بابتسامه /قشطه .


مالك بجديه /صباح الخير ي اخويا انت وهو هو كل يوم لو مكنش المنبه يصحيكم متصحوش مش وراكم شغل .


كريم بقلق /احنا اسفين ي بابا سهرنا بس شويا امنبارح .


سليم بارتباك /ايوه ي عمي باركلنا مش ختمنا القران كله امنبارح .


سيف بنظره خبيثه/ايوه ي عمي ربنا فتح علينا كانت نقصاك والله .


ادهم بنظره ماكره /ايوه ي أبيه مالك الحمد لله ربنا هدانا .


كينان بغيظ شديد/نعم والدي لقد ختموه علي يد راقصه كباريه النجوم في شارع الهرم لقد علمت كل شي .


لينظروا إليه نظره ناريه فدائما يوقعهم في شر اعمالهم ليتحدث مالك بحده .


/اتفضل انت وهو علي شغلكم يالا .


سيف بجوع شديد/طب نأكل ي عمي .


مالك بحده /مفيش طفح يالا كل واحد علي شغله وانا وانتوا الزمن طويل .


لينظروا جميعا اتجاه كينان لينظروا إليه نظارات ناريه توحي بهلاكه .


*********************.

في الاداره ...


كان يسير كريم للداخل بنعاس شديد ليخبره العسكري أن اللواء محمد يريده في مكتبه .


كريم بغيظ شديد/استر يارب .


في مكتب اللواء محمد ...


كان يجلس وهو يضع رأسه بين يديه بالم ووجع من ذلك المصيبه المتحركه ليتحدث كريم .


/صباح الخير ي افندم .


محمد بغيظ شديد/صباح النور ي اخويا ايه ي عريس النموسيه كحلي ولا ايه انت كنت فين من الصبح وايه الي انت هببته امنبارح في العمليه ده ضربهمولي كلهم ولا عشرين رصاصه وبعتلي الجثث مبهدلين وحطاطهم في كيس .


كريم بغيظ شديد/لا ي افندم انا حطط كل جثه في كيس لأن بطنهم كانت مفتوحه فنضفتهم وحطيط القوانص علي جنب والكبد علي جنب وكله تمام .


اللواء محمد وهو يكاد يجن منه /كبد وقوانص مشغل معايا فرارجي وسعادتك قتلتهم كلهم دلوقتي مين الشاهد في القضيه دي .


كريم وهو يضع قدم علي قدم بغرور /ودي حاجه تفوتني برضه ي باشا ده انا كريم المرشدي البت الخادمه الي كانت بتشتغل عندهم في الفيلا.


محمد بلهفه /بجد طبعا قبضت عليها صح .


كريم بغرور وعنجهيه/لا ضربتها بالنار في دماغها دخلت في غيبوبه بس عايشه فيها الروح .


محمد وهو يمسكه بجنون وغيظ /ده انا الي هطلع روحك دلوقتي .


*********************.

في شركه الطيران التي يعمل بها سليم  ...


كان يسير سليم ناحيه الطياره الخاص به لينصدم من تلك المضيفتين الذين ينظرون إليه بإعجاب شديد ليتحدث سليم بابتسامه وغمزه وهو يغلق باب الطائره من الداخل .


/تعلويلي ي حلوووين شكلها كده ليلتنا عنب .


*********************.

في وزاره الداخليه.

في مكتب سيف ..


كان يجلس سيف وهو يضع رأسه بنعاس علي المكتب ليسير اللواء رفعت بغضب شديد.


/سيف قوم انت نايم في المكتب .


سيف بارتباك /معلش ي افندم عندي صداع بس شويه .


رافت بغضب /اسمع اتفضل جتلنا اخباريه أن فيه شقه دعاره في المهندسين اتفضل روح اقبض عليهم انا هبعتلك عم عبده وانت جهز القوه .


سيف بنعاس /تمام ي افندم .


لياتي امين الشرطه عبده ليوقظ سيف .


سيف بنعاس شديد /اسمع ي عم عبده روح انت مع القوه لو البنات قعدت تعيط وبتاع خود ارقامهم وهاتهالي وخرجهم انا هعرف شغلي معاهم بطريقتي .


*****************.

في ساحه الملاكمه ...


كان يقف ادهم وهو يدرب باهتمام ليقترب منه المدرب بجديه .


/ادهم جهز نفسك الماتش الجاي مع السباعي .


ادهم بقلق فهو دائما يسمع عن اسم ذلك الشخص وبراعته في الملاكمه .


/احمم انا ولا يهمني من حد ده انا هجبهولك راكع كده ده انا الشبح .


المدرب بجديه /طيب تمام هو بيدرب هنا جنبك الماتش بكره خود بالك .


ادهم وهو يمسك تليفونه ويحدثهم واحد واحد بغيظ لكي ياتوا .


******************.

علي الجانب الآخر...


كان يتدرب سباعي ليسيروا بغرور وعنجهيه ليتحدث كريم .


/انت ي اسطا احسالك بكره تنسحب من الماتش .


سليم بحده /ايوه احنا خايفين عليك هتتمرمط وشكلك هيكون وحش .


سيف بضيق /سمعت ي كتكوت يالا ورينا جمال خطوطك .


بعد مرور ساعه 😂😂😂😂تفتكروا ايه الي حصل 


انا عارفه أن البارت صغير بس ده تعارف عليهم بس ايه رايكم فيهم 🤫🤫🤫🤫🤫.


احفاد المرشدي 🤫🤫🤫.

عشق خالد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 




تعليقات

التنقل السريع