القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق خالد أحفاد المرشدي الجزء الثاني البارت27_28بقلم رنا احمد عماد



رواية عشق خالد أحفاد المرشدي الجزء الثاني البارت27_28بقلم رنا احمد عماد 




عشق خالد ❤️❤️❤️.

احفاد المرشدي 🤫🤫🤫.


بارت 27...


من أمام فيلا المرشدي....


كانوا ينظرون ييمنا ويسارا خوفا من أحد يراهم وهم بذلك الشكل .


سيف بالم وغيظ /اه ضهري مفهوش حته سليمه منك لله ي ادهم اشوف فيك يوم .


ادهم بغيظ وتعب /الله وانا مالي انتوا مش اخواتي كان لازم تتصرفوا .


كريم بغيظ /اه ي دراعي نتصرف فيه ايه ي حيوان مش قبل ماتتخاتق تعرف هنتخانق مع مين ده بوكس منه واحد منه نيامنا علي الارض .


سليم وهو يكاد يبكي بغيظ /ده مسح بينا الأرض غسلنا كده غسلنا ي فضيحتك ي سليم اضربت ي اخويا .


كينان وهو ينظر إليهم بتسليه وضحك /هههه مرحبا سلاحف النينجا أراكم متعبين ماذا حدث اتركوني اتخيل بنفسي من الواضح  أن السباعي قد توصوا بيكم كثيرا ههههه .


كريم بصدمه /سباعي وانت عرفت اسمه منين.


كينان بنظره خبيثه/من الأفضل أن تسمعوا بنفسكم من صاحب الشأن فهو ينتظركم في الداخل وجهزوا حالكم ستتلقون اكبر من ذلك بكثير ههه اتبعوني ايها الحمقاء .


سليم بغيظ /يقصد ايه المحقق كونان ده .


كريم بغيظ شديد/انا بقا فهمت مين الي وراء كل ده .


****************,.

في مكتب خالد .

كان يجلس بتوعد شديد لهم فهو دائما يغضب من استهتارهم بالامور في حياتهم بشكل عام لا تعجبه فهو لا يراهم احفاد المرشدي كما يتمنا لتقترب منه عشق بضيق.


/مكنش ينفع الي حصل ده ي خالد دول أحفادك وادهم ابنك ازي بس تسمح لواحد يمد أيده عليهم ويضربهم بالمنظر .


خالد بغضب /اديكي قولتي واحد وهما اربع شحوطه ومع ذلك خدوا العلقه التمام كل ماقول هيبقوا رجاله مسؤولين بيطلعوا اي كلام فاشلين في كل حاجه لا شغل ولا حياه اجتماعيه حتي نفعين فيها دول لازم يتربوا ي عشق ولا كده هيضيعوا منننا .


ليسيروا الاربعه الي الداخل وهم منكسين روسهم أرضا ليتحدث خالد بحده .


/اهلا اهلا وسهلا بالخلفه العار انا بجد مش عارف اعمل معاكم ايه عاملين زي درف الباب من غير فايده ي وكستك في أحفادك ي خالد .


كريم بغيظ /مانت عملت وخلاص ي جدي احنا عرفنا موضوع سباعي .


سليم بضيق /ليه عملت معانا كده ي جدو .


ادهم بضيق /محتاجين اجابه ي بابا .


سيف بجوع /انا جعان .


خالد بغضب /انا خالد المرشدي محدش يقولي اعمل ايه ومعملش ايه انا عايزه اعملكم رجاله تعتمد عليها حضراتكم ما شاء الله فشله مش نافعين في حاجه غير الجري وراء البنات اللواء محمد اتصل بيا وخرب الدنيا علي مصايبك ي سي كريم وانت ي سي سليم شرحه قفلي الطياره ونايملي مع المضيفات ي حلوتك فكرلي نفسك شهريار وسعادتك ي سيف باشا بتنطلع بنات الليل براءه وتظبط معاهم انت والحمير دول وسعادتك ي سي ادهم ي خلفتي المره خدت الكليه بالعافيه حتي الملاكمه بتاعتك مش فالح فيها وخلتوا حته عيل ميسواش مليم يعمل فيكم كده  اسمعوني بقا كويس لو متعدلوش يمين بالله هوريكم الي عمرمكم مشوفته ي أما هسيب عليكم مالك يقرفكم فاهمين ولا لا يلا اطلعوا علي فوق.


ليصعدوا الي الاعلي بغيظ شديد فلاول مره يحدثهم خالد بذلك الطريقه العنيفه.


****************.

في الصعيد ....

في بيت الحاج اسماعيل .

في غرفه ساره و ليلي ..


كانوا يجلسون بدموع ووجع فهم لايردون الزواج من هولاء الاثنان لتسير سحر والدتهم بغيظ شديد.


/نهار اسود عليكم انتوا لسه بتعيطوا قوموا ده الفرح بليل واحنا لسه معملناش حاجه ابوكم عيطين عيشاتنا .


ساره بدموع وصراخ/حرام عليكم ي أما حرام عليكم ترمونا الرميه دي احنا مش عايزين الجوازه دي .


اسماعيل بغضب شديد/ومن أمتي البنات عندينا بيقولوا رأيهم في أي حاجه اسمع ي بنت انتي وهي الجوازه دي مش اي جوازه ده خير لينا كلنا واخيرا الطار الي بينا وبين عائله الرفاعي عينتهي .


ليلي وهي تتوسل لولدها بدموع /ارجوك ي أبا ده الموت اهون دول عاملين زي الحمير هيبهدلونا معاهم ي أبا .


اسماعيل بغضب /اسمعي انتي وهي مش عايز حديد كتير لو واحده فيكم فتحت بوقها هيكون اخر يوم في عمرها فاهمين .


*********************.

في فيلا المرشدي.

غرفه عائشه ومالك ..


كانت تغفا عائشه في احضان مالك كالطفل الصغير لتقبله وهو نائم ليبتسم لها ابتسامته الساحره .


/ايه الصباح العسل ده .


عائشه بابتسامه وعشق /ده صباح مخصوص للحبيب قلبي .


مالك وهو يحتضنها بعشق/روح قلبي انتي مهما بتعدي السنين ي عائشه بتفضلي روحي الي ساكنه جوايا .


عائشه بعشق /وانت حبيبي واخويا وكل حاجه ليا في الدنيا ربنا يخليك ليا يا حبيبي .


مالك بابتسامه/ويخليكي ليا ي حبيبتي يلا علشان ننزل .


********************.

في جناح الشياطين ..


كانوا يجلسون بشرود ليقاطعهم ادهم بجديه .


/تصدقوا انا حسيت أن كلام بابا صح احنا فعلا ايه الي بنعمله حياتنا فاضيه اوي برغم أن احنا حوالين بعض .


كريم بانتباه /قصدك ايه ي ادهم  .


ادهم بابتسامته/قصدي أن كل واحده فينا يكون له حبيبه تشاركه حياته مثلا تحفزه علي كل حاجه تكون جنبه تسمعوه .


سيف وهو يأكل بشراهه/تكون بتعرف تتطبخ دي اهم حاجه.


سليم بغيظ/ي ساتر مفيش في دماغك الا كده اووف .


كريم بابتسامه سخريه /مصيبه ي ادهم لتكون عايزنا نحب ونتجوز كمان .


ادهم بابتسامه /طب وايه المشكله صدقوني حياتنا هتتغير بصراحه بعد قصص عشق بابا وماما وأبيه مالك وطنط عائشه حسيت بجد أن العشق احسن حاجه في الدنيا .


كريم بغيظ /انت باين عليك بدأت تخرف الستات دول ميجيش من وراهم غير الهم انسا الموضوع ده نهائي احنا كفايه احنا جنب بعض  .


سليم بجديه /انا بالنسبه الي الموضوع هيكون شبه المستحيل بعد الي بشوفه من البنات مفتكرش اني ممكن اثق في واحده تبقا مرائتي قصص العشق الي انت بتتكلم عنها كانت حاجه ندره يلا ننزل نأكل احسن بدل ماجدكم يقيم علينا الحد .


********************.

علي مائده الطعام...


كانوا يجلسون جميعا ليتحدث كينان كعادته باستفزاز لهم .


/لماذا نزلتوا كنا سنحضر لكم الاكل في الغرفه فأنتم متعابين للغايه .


سليم بغيظ/شايف اخوك .


كريم بتوعد /سيبه بس انا هظبطه بعدين .


نعمه بابتسامه/ست عشق الست فكيهه جارتنا عايزه تقابل حضرتك .


عشق بفزع /ي نهار اسود اطلعوا فوق يالا .


مالك بنظره خبيثه/هتحسدهم علي ايه ي امي دول مضربوين وحالتهم تصعب علي الكافر ههههه .


لينظروا الي بعضهم بغيظ شديد لتسير فكيهه بقلق .


/قلبي عندكم والله أنا شوفت الولاد من الشباك وهما ي عيني مضروبين علقه موت فجيت اطمن عليهم بس الصراحه كان شكلهم مسخره ههههه.


كريم بغيظ شديد/هي بتواسينا ولا بتعايرنا .


ادهم بغيظ /تواسينا دي مرقبانا من الشباك ليل ونهار وليه حقنه .


سليم بغيظ /دي مبتنزليش من زور .


خالد بجديه /جهزوا نفسكم علشان تيجوا معايا فرح بنات الحاج اسماعيل في الصعيد .


كريم بضيق /جدي حضرتك عارف أننا مبنحبش في الصعيد .


خالد بغضب /انا قولت هتيجوا ي هتيجوا احنا هنمشي دلوقتي وانتوا حصلونا بليل كلامي واضح .


********************.

في شقه بسيطه ...


كانت تجلس تلك المسكينه أرضا بدموع والم من جسدها الذي يولمها اثر ذلك المريض الذي يضربها ليل ونهار .


حسن بحده /قومي ي روح امك اعمليلي اكل .


شهد بدموع ووجع/الاكل عندك في التلاجه .


حسن وهو يضربها بغل /وانا باكل من التلاجه ي بنت الكلب قومي سخنيلي الاكل وهات فلوس .


شهد بدموع وصراخ/فلوس ايه ها فلوس ايه انت مقشطني أول باول هو انا بشتغل رقاصه ده انا صحفيه بكام مليم .


حسن بغضب شديد/ماليش دعوه ي اختي اتصرفي انا كلمتلك الحاج شاهين هيشغلك في الكافيه الي عنده انا عايز فلوس بقالي كتير مجبتش صنف والا هخلص عليكي .


شهد وهي ترمي الفلوس أرضا بدموع /خود خود الزفت الفلوس اهم ربنا يرحمني منك .


*****************.

في فيلا المرشدي ...

بعدما ذهب الجميع وتبقا هم كان يتحدث كريم في الهاتف بابتسامه .


/ايوه ي عسل تعالي احنا مستنينك سلام ي روحي.


ادهم باستغراب /بتكلم مين بالسعاده دي .


كريم بابتسامه /دي البت لولو جايلنا هنا وهنخرب الدنيا .


سليم بغمزه وخبث/ايوه كده هو ده الكلام .


سيف بمرحه المعتاد /المهم فيه اكل .


كريم بغيظ شديد/عارف لو جبت سيره الاكل هولع فيك اووف .


سليم بغمزه وخبث/دي باينها جات هروح افتح .


سيف بغمزه /اشطا دي شكلها ليله عنب .


كانت تسير لولو وهي ترتدي ملابس فاضحه وتقترب منهم .


/عاملين ايه ي حبايب قلبي والله وحشتوني .


كريم بغمزه /وانتي والله ي عسل بقولك ايه بقا محدش هنا عيزينك بقا تتدعلينا .


لولو بدلع ودلال/امرك ي كيكو .


لينزل كينان ليقترب منهم بصدمه .


/من هذه الفتاه ايها الحمقاء .


لولو بضحك /ههههه مين ده الي طالع من مسلسل تركي مدبلج ده .


سليم بغمزه وخبث/سيبك منه كنا بنقول ايه ي عسل .


كينان بغيظ شديد/من فضلك ي انسه تفضلي للخارج .


لولو بضحكه عاليه/هههههه انسه ربنا يجبر بخاطرك بقالي كتير مسمعتهاش .


سيف بابتسامه وهمس /بقولك ايه ي عسل انتي مترقصيلنا رقصه كده من الجامد بتاعك .


لولو بضحكه ودلع /عنيا ي سيفو .


كينان بغيظ وتوعد /حسنا .


ليصعد الي الاعلي وهو يمسك هاتفه ليتحدث بغيظ شديد.


/مرحبا ايها الشرطي اريد أن أبلغ عن مجموعه شباب يمارسون أفعال منافيه للأدب ....يتتتتتبع .


كل ده تفتاريح تفاريح المرار جاي 🤭🤭🤭🤭

بحبكم قد الدنيا ❤️❤️❤️ هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية ❤️🌝❤️.


احفاد المرشدي 🤫🤫🤫.

عشق خالد ❤️❤️❤️.





عشق خالد ❤️❤️❤️.

احفاد المرشدي 🤫🤫🤫

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️

بارت 28.....


***************

في الصعيد .

في فرح بنات الحاج اسماعيل.


كان يجلس مالك وهو عائشه بابتسامه وسعاده ليرن هاتفه برقم ل ظابط صديقه ليتحدث مالك بعيدا عن الصوت العالي.


/تامر باشا وحشني والله .


تامر بجديه /وانت اكتر ي مالك باشا بس بصراحه فيه حاجه عايز اقولك عليها .


مالك بقلق/خير .


تامر بجديه /فيه حد اتصل يبلغ عن بيت فيه اعمال منافيه للأدب بس الغريب أن لما عرفت العنوان لقيته عنوان حضرتك  .


مالك بصدمه /عنواني انا .


تامر بجديه /ايوه حتي الي كلمني ولد تحس أنه طالع من فيلم عربي قديم كده وقالي أن فيه مجموعه من الشباب بيقوموا بأعمال منافيه للأدب.


مالك بغيظ وهمس /كينان احمم تسلم ي تامر ده اكيد حد بيهزر متقلقيش ي حبيبي انا هتصرف سلام اه ي كينان انا عارف انك مش بتطقيهم بس مش لدرجه تبلغ عنهم قسما بالله لروحلهم دلوقتي اطين عيشتهم ماشي .


********************.

في فيلا المرشدي...


كانت الفيلا أشبه بالكباريه انوار تسطع في كل مكان موسيقي صاخبه لولو ترقص بدلع ودلال.


كينان بغيظ شديد/لماذا تاخروا كل ذلك الوقت فهذه الشرطه أصبحت بطئيه للغايه .


كريم بضحك/هههه اه ي عسل هو ده الكلام .


سليم وهو يشرب الشيشه باندماج /ههههه هو فيه احسن من الدلع .


ادهم بقلق بالغ/ايه الصوت الي بره ده .


كينان بنظره خبيثه /أنها الشرطي ستاخدكم الي السجن انتم وذلك الداعره ايها الحمقاء.


كريم بغيظ /ي نهار ابوك اسود بلغت عننا .


ادهم بصدمه وفزع /ي نهار اسود ده أبيه مالك .


الجميع بفزع وخوف كانوا يخفون كل شي حولهم بسرعه ليتحدث كريم بغضب /اخفوا المصيبه دي .


ادهم بغيظ شديد/نامي تحت الطربيزه دي وحطي المفرش ده عليكي ي وش الفقر.


مالك وهو يسير للداخل بنظره خبيثه /السلام عليكم.


كريم بارتباك شديد/وعليكم السلام ي بابا ايه الي رجعك .


مالك وهو يجلس بخبث /ابدا كان فيه صفقه مهمه  جيت اخلصها في الشركه وقولت بالمره اخدكم معايا مالكم شكلكم مش مظبوط ليه .


كينان بغيظ شديد/معزره والدي فإنهم كانوا يتحدثون في أمور الشغل فتعبوا .


مالك بنظره خبيثه/عندك حق ي كينان ايه الي تحت الطربيزه ده .


سليم بارتباك شديد/مفيش ي عمي دي دي جثه جبتها ادرب عليها اصلي قررت استفيد من كليتي بقا وأشوف حالي .


كينان بغيظ /اينعم والدي فتلك الجثه كانت من دقائق تهز يمينا ويسارا كالبرص المضروب بالشبشب .


كريم بغيظ شديد/بابا هنجهز ونيجي مع حضرتك .


مالك بغيظ وسخريه /طب خرجوا الجثه دي بدل ماشحركم انتو وهي .


لولو وهي تقترب من مالك بإعجاب شديد/ي نهار علي الكريم كراميل معقول العسل ده يخلف الشحوطه دول .


كريم بغيظ شديد/الله يحرقك غوري من هنا بدل ما هيشرحك .


لولو بدلع ودلال/انا مستعده اتشرح طالما علي أيديه.


مالك بتوعد وهمس /للاسف النوع بتاعك ميعجبنيش فاحسالك تغوري من هنا بدل ما وديكي وراء الشمس .


لتسرع لولو الي الخارج بخوف ليقف بجانب بعضهم البعض برعب شديد .


مالك بغضب جحيمي/ممكن اعرف ايه الي حصل ده انتوا زوتوها اوي انتوا فعلا محتاجين ربايه من اول وجديد قسما بالله لولا بابا محلفني اني ممدش ايدي علي حد فيكم كنت مسحت بيكم الأرض اتفضلوا ي بهوات خلينا نحضر الفرح .


كريم بغيظ شديد وهو ينظر إلي كينان /الواد ده جاب آخره معايا ماشي ي كابتن ماجد انت أما وريتك ي كينان .


********************.

في الصعيد ..

في فرح بنات اسماعيل فهو من ربا خالد ويعتبره جده ك ربيع ليشعر بربكه وقلق ليسرع إليه ليجده يبكي بحرقه 


/مصيبه ي خالد ي ولدي الرجاله الي وثقت فيهم وقولت خلاص جم يتجوزوا بناتي وينهوا الطار الي بينا اتاريهم عايزين يكسروني ويفضحوني قدام أهل البلد الناس كلها جات بره انا خلاص اتفضحت ي ولدي .


خالد وهو ينظر نظره خبيثه للاربعه وهم يقفون ينظرون لما يحدث .


/متقلقش ي عمي اسماعيل بناتك هيتجوزوا الليه .


كريم بقلق/هو جدكم بيبصلنا كده ليه .


سليم بخوف /النظره مش مريحاني .


سيف وهو يأكل بشراهه/مصيبه ليكون .


ادهم بغيظ شديد/بابا احنا هنمشي بقا عن اذنكم .


خالد بحده وصرامه /استنوا عندكم ليقترب منهم ويتحدث بهمس .


/اسمعوني كويس اتنين منكم هيتجوزوا بنات الحاج اسماعيل وتتلم الليله دي 


كريم بغيظ شديد /احنا شبكه مبنجبش .


سليم بغيظ /مهر مبندفعش .


ادهم وسيف معا /الفاتحه مش حفظينها .


خالد بثقه وثبات/ادهم وسيف هيكتبوا حالا علي بنات الحاج اسماعيل علشان ننقذ الموقف ده .


ادهم بصدمه /انت بتقول ايه حضرتك اكيد بتهزر اتجوز لا عمري شوفتها ولا اعرفها .


سيف بغيظ شديد/وانا ي عمي مش عايز اتجوز دلوقتي .


خالد بثقه وثبات ارعبهم /انا قولت الي عندي انتوا الي هتتجوزا البنات كلامي واضح وصريح .


كريم وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /ههه مش لسه الصبح كنت بتتدينا درس في العلاقات الاسريه شيل بقا ي صاحبي .


سليم بمرح وغمزه/وانت ي سيف يالا واحده هتعمل الاكل ببلاش .


وبالفعل تم كتب كتاب.


ساره و ادهم .

ليلي وسيف .


*******************

في فيلا المرشدي ...


كانوا يسيرون بصدمه فما حدث كان أشبه بالرويات فمن المعقول أنها أصبحوا متزوجين ....


عشق وهي تحتضن ساره وليلي/مشاء الله تبارك الله عليكم قمرات منورين أن شاء الله معانا هنا مش هتحسوا باي غربه .


ادهم بحده وضيق /هو احنا حد قالك ي امي أننا من هنموت عليهم احنا منعرفهومش اصلا  الشهر ده بكتير يخلص واطلقها .


سيف بحده /وانا كمان انا وفقت علشان جدي أمر بكده لكن اكتر من كده مفيش تصبحوا علي خير .


خالد بغضب /تعالوا هنا كل واحد فيكم ياخد مرائته ويروح الجناح الخاص به ومش عايزه مناقشه .


سليم بغيظ شديد/جدي وخدين من صغرنا نفضل مع بعض .


خالد بغضب شديد/الكلام ده اختلف دلوقتي بقا عندهم مسؤليه زوجه لازم يتحملوها شغل التفاهه والهبل يفضل وحسك عينك انت وهو حد يزعل مرائته أو يقصر معاها اتفضلوا .


ادهم وسيف وهم يقتربون من ساره و ليلي المتخفيان تماما .


ادهم بغيظ /ودول فين وشهم من قفاهم .


سيف باستغراب /احنا هنعرفهم من بعض ازي ي ادهم .


خالد بجديه /ساره ي بنتي اطلعي مع جوزك وانتي ي ليلي .


لتتحرك ساره وهي تقف بجانب ادهم باستحياء شديد وكذلك ليلي .


ليصعدوا فوقا علي مضض ليتحدث كريم بضحك وغمزه/ههههه عيازكم ترفعوا راسي .


سليم بسخرية وضحك /ما قولنا هنرفعها ي ابوي ههههه .


مالك بحده /كله واحد فيكم علي اوضته بكره سعادتكم هترجعوا الشغل لو حصل الاستهتار أو الهبل الي بتعملوه هتشوفوا مني وش تاني خالص .


ليصعدوا الجميع الي الاعلي .


****************.

في جناح ساره وادهم ...


كان يقف بغيظ وضيق وهو يخلع ملابسه ليقترب منها وهي تجلس بخجل علي السرير .


/قومي اقلعي هدومك هتفضلي كده ولا ايه انا جالي اكتئاب من شكلك.


ساره بحده /تخاف من شكلي ليه أن شاء الله علشان لبسه محتشم مش محزق ولا ملزق .


ادهم بغيظ شديد/اه واضح انك هتتعبيني معاكي لو عامله فيها مصلحه اجتماعيه يبقا خليكي في حالك احسن .


ساره بغيظ /احسن برضه .


لتقف ساره وهي تخلع طرحتها لينسدل شعرها الحريري الطويل لينظر إليها ادهم بإعجاب شديد فحقا هي تختلف كل الاختلاف عن تلك الفتيات التي يعرفهم .


***************.

في جناح سيف وليلي .


كان يجلس وهو يأكل باستمتاع لتنظر إليه ليلي بابتسامه جانبيه .


/الف هنا .


سيف بضيق /شكرا انا هقوم انام .


ليلي بأسف /من فضلك ي ريت تفهمني احنا ملناش ذنب في الي حصل ربنا بعتكم ليا انا واختي من النار الي كنا فيها .


سيف بانتباه /قصدك ايه.


ليلي بحزن شديد/هقولك .


*********************.

في الصباح 


في أحدا الكافيهات ..


كان يجلس سليم وهو ينتظر صديقه لتقترب منه شهد بابتسامه .


/حضرتك تامر ب حاجه.


سليم بابتسامه ساحره/عصير فراوله لو سمحتي .


شهد بابتسامه /تحت امرك .


سليم بابتسامه اعجاب /انتي اول مره تشتغلي هنا صح .


شهد بابتسامه/ايوه عن إذن حضرتك .


سليم بإعجاب شديد /ايه العسل دي دي قطه اوي دخللت دماغي بنت الايه شكلك كده انتي الي هتوقعي سليم المرشدي الي بوزه .


****************.

في الاداره ...

مكتب كريم..


كانت تجلس في مكتبه وهي تنتظره بارتباك شديد فلاول مره تعمل لقاء كذلك ليسير كريم بثقه وثبات لتقف أمامه .


/انا اسف اني اتاخرت .


شهد بارتباك شديد وهي تمد يدها /ابدا ي افندم انا شهد الدميري صحفيه .


كريم بابتسامه اعجاب /اهلا وسهلا ...يتتتتتبع .


🤭🤭🤭🤭قولتلكم الي جاي مش سهل دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️.

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع