القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ما بين الحب والعداوه البارت الثالث3 بقلم نيره عبد الغني



رواية ما بين الحب والعداوه البارت الثالث3 بقلم نيره عبد الغني 



رواية ما بين الحب والعداوه الفصل الثالث3 


#ما_بين_الحب_والعداوه

Part: 3

يجلس رحيم والدته 

زينب/ انا دلوقتي امك يارحيم ولما بيحصل معاك حاجه قلبي بيوجعني عليك يابني ربنا يعلم لما انت كنت بعيد عني قلبي مكنش مطمن ارجوك يا رحيم وافق علي الشرط مش هقدر اشوف حد بيموت من العيله تاني 

رحيم/....................

زينب/ مفيش حل تاني يا رحيم المشكله دي لازم تتحل والعداوه دي لازم تخلص مفيش حل غير انك توافق علي  الشرط

رحيم لا ينطق بكلمه.... 

زينب/ رحيم لو انت لسه بتخاف العيله ولو لسه فاكر ان ابوك الله يرحمه امنك علينا كلنا يبقا لازم تنفذ الشرط

رحيم بنبرة صوت هادئه/ حسين فين

زينب/ لسه مجاش هيكون هنا بكره


#ما_بين_الحب_والعداوه 

#نيره_عبدالغني#


      ... ☜ عند حور ☞...... 

حور وهي تجلس في السياره بجانب ادهم 

حور بقلق/ انت جبتني فين يا ادهم

ادهم/ اصبري بس يا حور وهتعرفي

لتنزل حور من السياره وادهم بجانبها ليرن هاتف حور 

حور بفرحه/ اسر(رحيم) بيرن

ليأخذ منها هاتفها ويقول/ اصبري يا حور مترديش دلوقتي 

حور بقلق/ لييه

ادهم/ هتعرفي دلوقتي 

ليدخلان معا الي مكان اشبه بمهجور لتتفاجأ حور بوجود حسين

حور/ اذيك يا حسين

حسين /الحمدلله يا حور

حور/ احم....  اي يا جماعة حد يفهمني في اي وليه جبتوني هنا 

حسين / قعدي يا حور..... انتي متاكدة انك عارفه مين الإنسان اللي بتحبيه وعايزه تكملي معاه بقيت حياتك 

حور/ اكيد يا حسين... انت تقصد اي بكلامك ده 

ليريها حسين مقطع فيديو فيه رحيم وهو يتشاجر مع حسام اذن برحيم يصوب بمسدسه علي والد حسام واذن بحسام يصوب بمسدسه علي رحيم 

حسين/ اسمه رحيم الجارحي قبل ما يجي هنا وتشوفيه كان رئيس وحده من اخطر واكبر عائلات المافيا علشان كده هو بقاله ٣شهور هنا.. يعني هربان هو قالك اي عن الجرح اللي في كتفه شوفي كده هو ده سبب الجرح الناس دي بتحب تحل مشاكلها بالطريقة دى يعني الإنسان اللي بتحبيه شغال في المافيا لا ومش بس كده دا كمان قاتل وهربان.... وبعدين يا ستي بفضلي انا وتفكيري جبت حل يرضي الطرفين لو رحيم نفذ الشرط هتنتهي المشكله بس المشكله اللي واقفه في طرقنا هي انتي يا حور

حور ببكاء وصدمه/انا...... المشكله هي انا.. 

حسين/ هيعملوا اي حاجه علشان يخلصوا منك ياحور هما عارفين مكان رحيم هنا وعارفينك انتي كمان بصي الخلاصه انك تبعدي عن رحيم 

حور بغضب/ بس انا مش مصدقه كلامكم يجي هو ويقولي الكلام ده 

حسين/ رحيم اكيد لما يجي هنا مش هيسيبك 

حور ببكاء/ بس.... بس انا حامل

حسين/ عارف بصراحه مكناش متوقعين إنك هتبقي حامل.. بس ولا يهمك حل المشكلة دي عندي

حور بخوف/ الزاي يعني هتحلها... ه.. هت.. هتعمل ايه

ليدخل دكتور عليهم ويقول لها حسين/ روحي مع الدكتور وهو هيحلها

حور بخوف وبكاء/ ا.. اانت ناوي ت.. تعمل اي

ليمسك الدكتور بها وتصرخ حور وصوت بكائها يرتفع / ابعد عني متلمسنيش سبني بتعمل ايه سبني ادهم... ادهم ساعدني بالله عليك يا ادهم ابوس ايدك ساعدني هيموتو طفلي ادهم ساعدني 

... ليمسك حسين بها ويقول/ انتي ليه مش قادره تفهمي بقولك رحيم هيموت افهمي بقا دلوقتي هتروحي تنزلي اللي في بطنك ده وبعدين الطفل ده جيبينه بالحرام روحي نزليه ومتورنيش وشك تاني انتي فاهمه يابت.. ليرميها علي الارض 

حور ببكاء/عاااااا 

ادم (ادهم)/ حوووور.... ليمسك ادم بها ويساعدها للنهوض ويأخذها الدكتور وتصرخ حور/ ادهم(ادم)  ارجوك متسبنيش ادهم ساعدني بالله عليك متسبنيش ادهمممم

ويأخذها الدكتور ويغادر

حسين/ انا لازم امشي دلوقتي خليك انت مع البت دي فهمها انها تبعد عن اخوك انا مش عايز اشوفها قريبه من رحيم 

ادم/ اللي بنعمله ده غلط مينفعش نعمل كده 

حسين بسخريه/ كل حاجه عملها اخوك رحيم صح واحنا اللي غلط افهم بقا انا بعمل كده علشان احمي اخوك


#نيره_عبدالغني #


         ..... ☜.. عند حور.. ☞ 

 نائمه حور علي السرير وليعطيهاالدكتور جرعه من المخدر 

 ‏حور ببكاء بصوت عالي وترتجف / ارجوك سبني في حالي حد يساعدني دي جريمه ارجوك سبني  ‏

 ‏لتقرر حور الهرب لتدفع الدكتور بعيدا عنها وتقوم بركض 

 ‏ادم بصوت عالي/ حوووور ارجعي حوور 

 ‏لتقع حور علي الارض فاقده وعيها ليحملها ادم ويذهب

      في المساء ‏... ☜عند رحيم☞... 

حسام/ لما انت قتلت ابويا في حاجات كتير اتغيرت يارحيم كتب الكتاب هو الحل الوحيد لأن نور بتحبك ومش هتستحمل لو جرالك حاجه اتجوزوا واتأكد انك هتكون في أمان نور كبرت واتربت معاك يارحيم وفهماك احنا سألناها عن الموضوع وهي موافقه ولو حد من الموجودين معترض عن الحل ده يقوم يمشي  

ليقف رحيم ويغادر المكان وهو غاضب 

حسام/ انت شكلك اتجننت يا رحيم ويأخذ مسدسه ويذهب ليوقفه حسين ويقول/ اهدي يا حسام هتكلم معاه

حسام بغضب/ فهموا ان دي هتبقا اخر فرصة ليه انت فاهم يا حسين

..ليقف رحيم خارج المكان يفكر في حبيبته من سوف يختار سعادة عائلته ام يظل مع حبيبته؟! 

رأيكم يا فنزاتي💜

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

لتكملة الرواية اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات

اللي عاوز تكملة الروايه يعمل انضمام لقناة التليجرام من هنااااااا 

اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات 


تعليقات

التنقل السريع