رواية حبي الابدي البارت الخامس5بقلم نيرة عبد الغني في مدونة قصر الروايات
رواية حبي الابدي البارت الخامس5بقلم نيرة عبد الغني في مدونة قصر الروايات
**البارت الخامس**
ورد بدموع وخوف وصوت عالى والتفتت بدموع وخوف وتقول:. محدش يلمسني وفوجئت لما شافت الشخص
ورد بدموع وخوف حضنت ادم :. أ أ أدم الحمدلله انك جيت عاااااااااا
ادم بيحاول يطمن ورد لكن من جواه النار والغضب :. ششش اهدى خلاص مشيو اهدى محصلش حاجه اهدي ياورد
ورد
ورد:. ................
* ادم بص علي ورد لاقها مغمى عليها
ادم بخوف:. ورد فوقى يا ورد ورد
* شالها ادم ووداها على عربيته وجاب ميه وكب عليها وفاقت ورد
ورد بخوف حضنت ادم:. انا مش عارفه لو انت مجتش كان ممكن ايه اللي يحصلي
ادم:. اهدي ياورد انا معاكي مش هسمح بحاجه تأذيكي طول مانا موجود
* فاقت ورد من خوفها بصت لأدم
ورد:. أأأستاذ ادم انا اسفه جدا بس كنت خ
قاطعها ادم وقال:. ششش محصلش حاجه يلا علشان اوصلك البيت والدك قالقان عليكي ولو عايزه نصحتي المرادي متقليش لأهلك علي اللي حصل معاكي
ورد:. معاك حق
* في بيت ورد
زينب:. محمد هي ورد اتأخرت ليه
محمد:. اهدي يا حبيبتي زمانها جايه
ورد:. ماما
وقفت زينب مكانها وحضنت ورد:. حبيبتي يا بنتي انتي كويسه حصلك حاجه كنتي فين
ورد:. اهدي يا حبيبتي انا كويسه محصلش حاجه
محمد:. حضرتك الاستاذ ادم مش كده
ادم:. ايوه
محمد بحب:. انا مش عارفه اشكرك الزاي على اللي انت عملتوا شكرا يا بني
ادم بحب:. انا معملتش حاجه ورد اتأخرت علشان الموصلات بس مش اكتر متقلقش .. عن اذنكوا انا لازم امشي
زينب:. ميصحش يابني انت اول مره تيجي تزورنا مينفعش تمشي كده
ادم:. الوقت اتاخر بس ان شاء الله هعوضها المره الجايه لازم امشي عن اذنكوا
محمد:. تعالا تعالا اوصلك يابني
محمد:. هو فيه حاجه حصلت مع ورد يابني
ادم:. لا ياعمي مفيش حاجه حصلت مع ورد متقلقش عليها واوعدك هخلي بالي منها طول ماهي عندي في الشركه
محمد:. شكرا يابني
ادم:. ارجوك انا معملتش حاجه وبعدين بلاش شكرا دي اعتبرني زي ابنك
محمد:. ربنا يخليك يا حبيبي
ادم:. عن اذنك
محمد:. مع السلامه يابني خلي بالك من نفسك
*في بيت ادم
* ادم نايم علي السرير وبيفكر في ورد
ادم:. يا ترى ورد عامله ايه اتصل عليها دلوقت ولا ايه لا لا ممكن تكون نايمه اسبها ترتاح احسن ،، انا ليه بفكر فيها كده معقوله اكون بحبها انا بحب.ورد
* ونام ادم وهو بيفكر في ورد
* تاني يوم في الشركه
* ادم سرحان وعيونه على ورد وهي شغاله في مكتبها ،، دخل خالد المكتب
خالد:. ايه يا ادم عرفت هتختار مين من الموظفين
ادم:...................
*خالد بأستغرب بص لأدم لاقه متابع ورد ، خالد بص لأدم وابتسم
خالد بصوت عالى:. ادم قوم بسرعه
ادم بخضه:. ايه فيه ايه في حاجه حصلت ولا ايه
خالد بضحك:. ههههههه لا مفيش بس الواضح ان فيه حااااجااات هتحصل
ادم بتوتر:. ت تقصد ايه بكلامك
خالد:. الواضح ان ادم السويفي اتغير وحب
ادم:. ايه الكلام اللي بتقوله ده مفيش حاجه من اللي بتقولها دي
خالد:. هتخبي عليا ياض دا انا خوك
ادم:. قولتلك مفيش حاجه من اللي في بالك دي خالص البنات كلها زي بعض بتحب وتخون في الاخر
خالد:. انت المعتقد كدا يا ادم مفيش بنت زي التانيه وبعدين ورد مختلفه عنهم ودا واضح اعترف بقا يا ادم
ادم:. اعترف بأيه
خالد:. اعترف انك بتحب ورد وانها الوحيده اللي قدرت تغير مشاعرك القديمه
ادم:. انا فعلا بحب ورد بس هي مش بتحبني و........
قاطعه خالد وقال:. حاول تغير معاملتك معاها وتبقا حد تاني .. ارجع ادم القدين اللي الابتسامه دايما مرسومه علي وشه ارجع ادم اللي بيحب.يضحك ويهزر ارجع ادم اللي بيساعد كل الناس وبيحب يشوف الكل مبسوط
خالد بتفكير:. باااااااااااس لقتها في دي
ادم بأستغراب:. هي ايه
خالد:. ايه رأيك تاخد ورد معاك تحضر الاجتماع اللي فيه القاهره ومدته يومين والمده دي انا عارف انها مش كافيه بس عرف ورد انك اتغيرت انك بقيت حد تاني
ادم:. فكره حلوه بس هي هتوافق
خالد:. مش هتوافق ليه انا هبعتهالك دلوقتي وقولها
= في مكتب ورد
خالد:. ورد ادم عايزك جوه في مكتبه
ورد:. حاضر
= في مكتب ادم .. الباب يدق
ادم:. ادخل
ورد:. احم حضرتك طلبتني
ادم:. ايوه اتفضلي ارتاحي
ادم:. في سفريه بكره القاهره لأجتماع هناك هيستغرق يومين فاعايزك معايا في الاجتماع ده انا شايف اانك موظفه شاطره ومجتهده في شغلك
ورد:. شكرا لحضرتك بس
مش هقدر اروح الاجتماع لأن اهلي مش هيوافقم
ادم:. متقلقيش بخصوص اهلك انا هتكلم مع والدك بس انتي عايزه ايه
ورد:. انا شخصيا معنديش مانع
ادم :. ادم تمام اتفضلي علي شغلك
ورد:. عن اذنك
* وتلتفت ورد للخروج من المكتب
ادم:. ورد
* ورد بصت ورد لأدم وقلبها دق بسرعه
ادم بتوتر:. انتي عامله ايه انا اقصد اللى حصل امبارح انتي كويسه
ورد:. شكرا لسؤالك انا كويسه مش عارفه اشكر حضرتك الزاي
ادم:. لا شكر علي واجب وبعدين انا معملتش غير واجبي وانتي المفروض امانه عندي طول مانتي هنا
ورد:. شكرا لحضرتك عن اذنك
ادم:. اتفضلي * راحت ورد مكتبها
ورد:. يارب انا ايه اللي بيحصلي ده وليه كل لما بشوفه بحس بشعور غريب
* بعد وقت* * في مكتب ادم
* ادم مسك الفون بتاعه واتصل بشخص ما
ادم:. السلام عليكم
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا