رواية ما بين الحب والعداوه البارت الخامس5 بقلم نيره عبد الغني
رواية ما بين الحب والعداوه الجزء الخامس5
رواية ما بين الحب والعداوه الفصل الخامس5
#ما_بين_الحب_والعداوه
Part 5
لينظر رحيم اليها وهي تصرخ وتقول/ بالله عليك روح من هنا اهرب يا اسر وتبكي ميسون
وليمسكوا الشرطه برحيم ويقبضوا عليه وتبكي ميسون وينظر اليها اسر. ..... بعد وقت
..يخرج اسر من الحبس ولتسافر ميسون الى والدها
=عند ميسون
والد ميسون/ انتي هنا ميسون حبيبتي ليه ما قلتيش انك جايه وحشتيني يا حبيبتي... تضم ميسون والدها وهي تبكي
ميسون /بابا وحشتني اوي
==بعد مرور اسبوع يتزوج رحيم من نور
عند ميسون...
#ما_بين_الحب_والعداوه
♥︎♥︎ كانت ضعيفه وقليله الحيله بدات تعرف الاما جديده برغم ذلك لم تستطيع ابدا ان تنهي حياتها او حياه الطفل الذي بداخلها وبقيت تفكر
والدها /ما خدتيش بالك اني كبرت الجنينه بتاع البيت علشان لما تتجوزي هعمللك فرح هنا لتبتسم ميسون بحب وتضم والدها لتبكي ميسون في حضن والدها وتقول/ بابا انا حامل
والدها بصدمه/ أأأأأنتي حامل
ميسون ببكاء وهي في حضن والدها /كنا هنتجوز لو سمحت ما تسالنيش ايه اللي حصل... امبارح رحت انزله بس ما قدرتش يا بابا ما قدرتش سامحني ارجوك
ليبعدها والدها عنه ويمشي بصمت دون ان يقول اي شيء
ميسون ببكاء /بابا ارجوك رد عليا
كان صعبا ان يتقبل هذا الخبر الصادم والطفل الذي بداخل ابنته لانه مجرد رجل بسيط عادي لا قلبه ولا عقله استطاعا فهم ما يجري لابنته وماذا حدث لها وما هذا الخطا الذي ارتكبته في حقها وفي حقه
..عند اسر
يقف اسر في حيره شديده يفكر بميسون ومن جهه اخرى كانت تجلس نور وهي ترتدي فستان زفافها الابيض يدخل اسر الغرفه ولم يهتم بوجود نور ابدا جلس على الاريكه وكل ما في تفكيره ميسون
..لتخلع نور فستان زفافها وينظر لها اسر باستغراب وتتوجه اليه
نور وهي تضم اسر/ انت الشخص الوحيد اللي حلمت بيه يا رحيم انت حب حياتي هكون ملكك انت وبس انا عارفه ان انت بتحب بنت تانيه بيقولوا انها حلوه بس دلوقتي انا بقيت مراتك يا رحيم وهبقى ام عيالك وهخليك تحبني غصب عنك يا رحيم
اسر ببرود /انتي متاكده من كلامك يا نور انا ما فيش في حياتي غير بنت واحده بس وانت مش هتقدري تاخدي مكانها قلبي وحبي وحياتي ملك ليها هي وبس
لتنظر له نور بسخريه وهي تقول/ ولو خليت القلب ده ملكي انا وبس هتعمل ايه
اسر/ قلتلك ومش هقولها تاني انا ماحبتش غير بنت واحده بس وهي ميسون
نور بغضب/ ميسون ميسون ميسون
.. لتقترب من اسر وتقول/ انت ملكي انا وبس انت فاهم
اسر بغضب ليدفع نور بعيدا عنه /ما تقربيش مني قلت لك حياتي مش ملكك ولا من حقك انتي فاهمه ليترك نور ويغادر وتنظر اليه نور نظرات مليئه بالغضب
....عند ميسون
تذهب ميسون الى والدها للتحدث اليه
ميسون /بابا ممكن تسمعني بابا انت لازم توثق فيا
والدها بغضب وحزن على ابنته /تحملي وبعدين تيجي عندي وتقولي لازم اثق فيك انتي خليتي وشي في الارض انا هقابل الناس ازاي دلوقتي ازاي هقدر اشيل طفلك بين ايديا وجايه دلوقتي تقولي لي اني اثق فيكي ما فيش ثقه ولو انتي حابه انك تولدي الطفل ده تاخدي بعضك وتطلعي بره البيت وما اشوفش وشك ثاني انا ما عادش عندي بنات
ميسون ببكاء/ بابا اسمعني
والدها بغضب والصراخ/ ما تقوليش بابا فين عقلك لما كنتي بتعملي كده ها ردي
#ما_بين_الحب_والعداوه
♥︎♥︎وتمر الشهور ويظل رحيم (اسر) بعيدا عن نور ولم يقترب منها ....وتظل ميسون مع والدها تهتم به ولم تتركه ويظل لا يتحدث معها
....والدها يتحدث مع صوره امها ويقول/ شوفي بنتك عملت ايه انا مش قادر ارميها ولا اتبرا منها اعمل ايه
لتدخل ميسون اليه وهي تقول بغضب وحزن /لازم تسامحني انا صحيح اذيتك وجرحتك بس انا اتكسرت وانجرحت اكتر منك كنت بحبه حبيته اوي اكثر من نفسي وحياتي بس الظروف اللي خلتني ابعد عنه
والد ميسون بغضب /اخرسي ما تتكلميش ولا كلمه مش عايز اسمع صوتك لو امك كانت عايشه كانت موتتك وخلصت منك
ميسون ببكاء/ صح
بتذهب ميسون وهي حامله بيديها سكينه حاده وهي تقول/ اقتلني اقتلني علشان تخلص مني
والدها/ خلاص يا بنتي انت هتخليني قاتل
ميسون بصراخ/ لو انت مش هتسامحني خلاص يبقى تقتلني وتخلص
ميسون بألم وصراخ / اه اااااه اااه
والد ميسون بخوف على ابنته /ميسون ميسون في ايه ميسون مالك يا بنتي ميسون
===في المستشفى بعد وقت
♥︎♥︎♥︎لتلد ميسون طفلها الاول ويحمله والدها بين يديه وينظر اليه
عند اسر...
♥︎♥︎ يقف اسر امام المراه ويرتدي بدلته لتقترب منه نور لتنظر اليه
♥︎♥︎كانت تشعر بنقص لطالما الذي تمنته ان يكون ملكها وحب حياتها يكرهها ولا يريد الاقتراب منه
بعد وقت ....
يجلس اسر (رحيم) في مكتبه وياتي اليه خالد ويقول /عرفنا مكان ميسون
#ما_بين_الحب_والعداوه
♥︎♥︎ويذهب الى المكان الذي به ميسون وهو جالس في سيارته ويراها سعيده في حياتها وينظر اليها نظرات لهفه وحب وحزن في نفس الوقت معتقدا انها لا تعود تتذكره وانها بدات حياتها من جديد ينظر اليها وعينه مليئه بالدموع بعد وقت
جالسه ميسوم مع ابنها وتلعب معها
الخادمه/ ميسون في واحد بره عايز يشوفك
ميسون مين
الخادمه /ما اعرفش ما قالش اسمه
ميسون/ حاضر جايه اهو
بتخرج ميسون وترى من الذي يريد ان يراه وتنصدم عندما راته مره اخرى انه حب حياته ووالد ابنها
لينظر لها اسر بنظرات مليئه بالعتاب/ ليه ليه ما سمعتنيش ليه شهور وانا بدور عليكي
لتنظر اليه ميسون وهي تحبس دموعها وترد بجمود /كنت هتتجوز يا اسر انت ازاي عايزني ابقى معاك انا ما اعرفش ايه اللي جابك هنا بس انت لازم تمشي من هنا علشان جوزي زمانه وعلى وصول
ليتفاجئ السر ولم يصدق ما يسمعه ويغادر المكان وفي عينيه الف دمعه
بتجلس ميسون على الارض وتبكي بقهره على حاله وتقول/ انا اسفه اسفه اني كذبت عليك بس انا لازم اخليك بعيد عني اسفه اني جرحتك اسفه
♥︎♥︎كان رحيم يراقب حياه عائلته السعيده المبنيه على حزنه ووجعه وكسرته
..في المساء عند اسر
..يقف اسر امام المراه وينظر الى الساعه التي اعطتها ميسون له
لتقترب منه نور وتقول له بغضب /انت ليه مش قادر تشيل البنت دي من دماغك لتمسك بساعته
اسر بغضب/ هاتي الساعه
لتنظر اليه نور بتحدي وترفض ان تعطيها له
لترميها على الارض وتنكسر الساعه
لينظر اليها اسر بغضب ويقول
لينظر اليها اسر بغضب ويقول/ انتي ايه اللي عملتيه ده انتي اتجننتي ويتركها ويغادر
♥︎♥︎♥︎لم تصل نور للرجل الذي احبته وطالما تمنت ان يكون لها وملكها هي فقط ..تعبت نور من كل شيء
♥︎♥︎♥︎♥︎حاول رحيم ان يبدا من جديد ولكن في كل مره كان يفشل ولم ينسى ميسون.. كان رحيم يتالم كثيرا
..♥︎♥︎يقولون ان الوقت علاج لكل شيء فتمر السنين ويكبر [اسر] ابن ميسون ورحيم لم تستطيع ميسون نسيان رحيم وهكذا رحيم لم يستطيع نسيان حبيبته كان الطفل اسر ذات الملامح البريئه يشبه رحيم كثيرا
..يا تري اي اللي هيحصل وهل رحيم هيعرف ان اسر ابنه
رأيكم🥰
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اللي عاوز تكملة الروايه يعمل انضمام لقناة التليجرام من هنااااااا
اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا