رواية حبي الابدي البارت السابع7 بقلم نيرة عبد الغني في مدونة قصر الروايات
رواية حبي الابدي البارت السابع7 بقلم نيرة عبد الغني في مدونة قصر الروايات
** البارت السابع**
ادم/ يلا ندخل
* بعد دخول ادم المنزل وترحيب الشغالين بوجوده
الداده فاطمه/ حمدلله على سلامتك يا حبيبي ... وتحتضن ادم
ادم بحب/ الله يسلمك يا فطومه. .. قاطعهم سليم
سليم بصوت عالي/ واخيرا ادم السويفي شرف وافتكر ان ليه اهل تعالا في حضن اخوك يا حبيبي
ادم/ وحشتني يالا
سليم/ يالا!؟ هعديها علشان العسل اللي واقف ده
ويوجه كلامه لأدم/ مش تعرفنا بالقمر
ادم وهو ينظر لسليم بتواعد/ دي تبقا الانسه ورد هي هنا علشان تساعدني في الاجتماع
فاطمه/ ما شاء الله اللهم بارك ربنا يحميكي يا حبيبتي
ورد بحب/ ربنا يخليكي
سليم/ انتي اسمك حلو زيك ... انا بقا ابقا سليم اخو المز اللي واقف جمبك ده والغاليه دي تبقا الداده فاطمه
ورد/ تشرفنا يا استاذ سليم
سليم/ استاذ!؟ ما بلاش استاذ دي قوليلي سليم بس
فاطمه/ روحوا يا ولاد غيروا هدمكوا وانزلوا علشان نفطر وانتي يابنتى تعالي اوصلك الاوضه اللي هتنامي فيها
** بعد اما فاطمه وورد مشيو
ادم بعصبيه/ امممممم .. قولت عليها قمر واسمها حلو وبتعاكسها
سليم فهم نظرات ادم/ ايوه انا قولت حاجه غلط هي فعلا حلوه وتتعاكس دي جامده يابني
ادم بغضب/ خليك بعييد عنها يا سليم احسلك
سليم/ استهدى بالله يا خويا دا انا زي اخوك برده .. ههههههه بتحبها يا بيضه
ادم بحب/ بعشقها ياسليم
سليم/ هي عارفه
ادم/ لأ... ولو شوفتك قريب منها يا سليم يبقا تستحمل اللي هيجرالك
سليم/ هدي اعصابك يا خويا ..... هي بتحبك
ادم/ مش عارف ... انا هروح اغير هدومي
** وبعد اما ادم مشي
سليم بحب/ ربنا يفرح قلبك يا ادم ... انا هعمل اي حاجه علشان اقربكم من بعض
** علي سفرة الطعام
فاطمه/ كلي يا بنتي متتكسفيش انتي في بيتك يا ضنايا
ورد بأبتسامه وحب/ ربنا يخليكي يا داده بس انا اكلت
** وبعد اما خلصوا
ادم/ يلا يا ورد علشان نروح الشركه
ورد/ يلا
سليم/ انا همشي انا بقا لاني ورايا مشوار مهم
ادم/ علي فين مش هتيجي الشركه
سليم/ مشوار مهم مش هتأخر نص ساعه كده وهاجي علطول
** مشي سليم واخد عربيته ومشي ادم وورد بالعربيه
*** بعد وقت** قدام الجامعه***
ايه/ رهف استنى انا نسيت موبايلي جوه هدخل اجيبه وهاجي
رهف/ ماشي انا همشي لقدام شويه وانتي تعالي ورايا
ايه/ ماشي مش هتأخر
** تعالوا اما اعرفكم علي البنتين القمامير دول
= رهف بنت جميله ٢٤ سنه ذات العيون الزرقاء الجميله والبشره البيضاء ولا طويله ولا قصيره ""محجبه""
= ايه بنت جميله ٢٤ سنه صحبة رهف المقربه وبيخافوا علي بعض جدا وتشبهها في كل حاجه
** نكمل**
* رهف وهي ماشيه
&/ القمر ماشي لوحده ليه
رهف/ عايز ايه يا علاء وبعدين مينفعش اللي انت بتعمله ده حل ععني يا اخي
علاء/ انا مش قادر ابعد عنك.يا جميل
رهف بغضب/ انت قليل الادب علي فكره وارجوك ابعد عني بدل اما اصوت ولم عليك الناس
* في الشركه
** ادم وورد بعد اما وصلوا الشركه الموظفين كلهم بيرحبوا بأدم ومبسوطين بوجوده في الشركه
&/ هلا هلا كويس انك لسه فاكرنا ويحتضن ادم
ادم بحب/ عامل ايه يا حسام واحشني يا ياض
حسام/ الحمدلله عامل ايه انت اللي واحشني يا اخي .... مش تعرفنا
ادم/ دي الانسه ورد معايا علشان الاجتماع .. وبص لورد وقال ده بقا حسام صحبي وشغال هنا في الشركه صاحبنا انا وسليم وخالد
حسام بأبتسامه/ تشرفت بيكي يا انسه ورد
ورد/ الشرف ليا
ادم/ تعالوا نكمل كلامنا جوه
*عند رهف
* علاء مسك ايد رهف وقال
علاء/ صوتك ميعلاش عليا انتي فاهمه يا بت انتي
رهف بخوف/ سيب ايدي انت اتجننت .. وضربت علاء بالقلم وعضت ايده وجرت وعلاء جري وراها وهو في قمة غضبه
رهف بخوف/ ابعد عني يا علاء ارجوك
علاء/ انتي الزاي تمدي ايدك عليا .. ولسه هيضربها في حد مسك ايده
رهف بخوف/ سليم
سليم/ هو محدش قالك يا شاطر اللي يمد ايده علي بنت يبقا كخ
علاء ببرود/ ههههههه لا الحقيقه محدش قالي بس ابويا قالي لما تشوف بنت حلوه قرب منها
سليم بغضب/ وريني هتقرب منها تاني الزاي دا انا هندمك عاليوم اللي شوفت وش سليم السويفي فيه
* وضرب علاء في وشه وكان بيحاول علاء ان يتفادي ضربات سليم بس مقدرش بسبب قوة وعضلات سليم
سليم بغضب/ انت الزاي تفكر تمد ايدك عليها
رهف/ خلاص يا سليم علشان خاطري
* سليم وهو بيبص لرهف علاء طلع السكينه وعورر دراع سليم وجرى
رهف بصوت عالي وخوف علي سليم/ سليم انت كويس دراعك بينزف لازم نروح المستشفي بسرعه
سليم/ اهدي انا كويس مفيش حاجه
رهف بدموع/ كويس الزاي انا السبب لازم اخدك المستشفي
سليم كان لسه هيتكلم / قاطعته رهف
رهف بصتله وقالت/ متتكلمش خالص هنروح المستشفي يعني هنروح
** في المستشفي* سليم ورهف وصلوا واول ماوقفوا قدلم الباب**
سليم بتوتر/ ا انا بقول بلاش ندخل المستشفي
رهف/ مش بمزاج حضرتك هو امشي يا سليم
* في الشركه
حسام/ هو سليم مش جاي النهارده ولا ايه
ادم/ جاي بس هو قالي ان عنده مشوار صغير وبقاله ساعتين
حسام/ طب متتصل بيه
ادم/ علي رأيك
* في المستشفي .. قبل ما يدخلوا سليم ورهف الفون بتاع سليم رن
سليم/ الو
ادم/ هو مش علي اساس ان هو مشوار نص ساعه وراجع انت فين
سليم/ في المستشفي
ادم بخوف/ مستشفي!؟ بتعمل ايه هناك
سليم/ اتعورت في دراعي فجيت المستشفي
ادم/ اتعورت الزاي وايه اللي حصل
سليم/ متقلقش يا ادم انا كويس
ادم/ اديني عنوان المستشفي بسرعه
سليم/ العنوان...................
ادم/ تمام جايك حالا
* وراح قفل معاه المكالمه
رهف بخوف/ خلصت يلا ندخل وراحت شاداه ودخلوا في الاوضه
الدكتوره/ اتفضل حضرتك ممكن تقلع التيشرت اللي انت لابسه علشان اعالج جرحك
سليم/ اسف اصلي بتكسف من الحاجات دي
الدكتورة/ نعم!؟
سليم/ ايه بتكسف قولت حاجه غلط
رهف وهي فطسانه من الضحك/ ههههههه لأ خالص
الدكتورة/ متخلص يا استاذ ورايا شغل
سليم/ خلتص يا حضرة الدكتوره متزعقيش
* وراح قلع التيشرت بتاعه ورهف اتكسفت وحطت وشها في الارض
الدكتوره مسكت القطنن وبدأت تنظف الجرح بتاعه
سليم بخوف/ براحه الله يخليكي براحه ونبي
* رهف لما سمعت اللي قاله راحت رافعه وشها وفضلت تضحك
رهف بضحك/ بتخافي ياختي
سليم/ خليه سر بقا علشان شكلي قدام الناس
الدكتوره راحت جايبه ابرة البينج علشان تخدر الجرح
سليم بخوف/ لأ ونبي حقنه لأ وحيات ولادك
الدكتورة بغضب/ جرا ايه يا استاذ انا لا متجوزه ولا عندي ولاد واتفضل اثبت بقا خلينا نخلص من يومنا ده
سليم/ اااااه براحه عليا
الدكتورة بتريقه/ معلشي يا بيضه اسفين لحضرتك
سليم/ اصرفها منين دي
الدكتورة بنفاذ صبر/ حررام عليك هيجيلي جلطه وانا واقفه
سليم/ انا
رهف بضحك/ لأ انا ههههههههه يخربيتك هموت
الدكتورة/ واخيرا خلصت منك وراحت فتحت الباب وخرجت
* رهف عماله تضحك
سليم/ بتضحكي علي ايه يا بلوه ..... طب بطلي ضحك بدل ما اقوملك
* رهف فضلت تضحك راح سليم قام من مكانه
رهف بضحك وهي بترجع لورا/ بتقرب مني كدا ليه هاا
سليم/ انا مش قولتلك بطلي ضحك
* وكان بيقرب منها وفاجئه الباب اتفتح قاطعهم صوت ونبره كلها غضب من شخص ما
&/ انتي بتعملي ايه هنا
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا