رواية مابين الحب والعداوه البارت التاسع9 بقلم نيره عبد الغني
رواية مابين الحب والعداوه الجزء التاسع9
رواية مابين الحب والعداوه الفصل التاسع9
Part 9
حور/ السلام عليكم
لينظر اسر الي ذالك الصوت/ وعليكم السلام....حور
حور/ انت....انت مدير الشركه
اسر/ ايوه .... انتي بقا اللي قدمتي علي الوظيفه
حور/ ايوه..اتفضل الملف بتاعي
اسر/ اعتبري انك انقبلتي
حور بفرحه/ بجد...بس قبلتني الزاي وانت معاملتش معايه المقابله ولا شوفت الملف بتاعي
اسر / تقدري تستلمي شغلك من دلوقتي لو تحبي
حور/ امممم اكيد
اسر/ طبعا انتي عارفه انك هتبقي هتبقي السكرتيره الخاصه ليا
حور/ ايوه استاذ ياسين قالي كل حاجه
اسر/ ياسين.....تمام اتفضلي علي شغلك دلوقتي
حور/ طبعآ....شكرا
اسر/ علي اي بس ....لتغادر حور وينبض قلب اسر لاول مره
اسر/ اي ...اي اللي بيحصل ده فيه ايه أنا فيا ايه في حاجه غريبه لا لا يا اسر ركز في شغلك مستحيل انت ملكش في الكلام ده اصلا ولا انت تعرفها ركز
....ليدق الباب.....
اسر/ ادخل...
ياسين/ اي اخبار السكرتيره الجديده
اسر/ بدأت شغل النهارده
ياسين/ كويس.....حلوه البنت دي
اسر وهو ينظر اليه/ اي يالا احترم نفسك
ياسين/ اي يا اسر الظاهر كده انك لبست هي عجباك ولا اي
اسر/ عجباني...لأ بس هي مختلفه عن البنات التانيه
ياسين/ يعني افهم انك معجب بيها
اسر/ لا وبعدين انا مش بفكر في الكلام الفاضي ده
ياسين/ الزاي بقا مفيش شخص مش بيحب يا اسر اللي مش بيحب ده ميبقاش انسان طبيعي...هتيجي يوم وتحب بس هنقول اي كبريائك منعك انك تاخد خطوه زي دي الحب مش معصيه ولا حرام يا اسر افهم بقى يا اخي لحد امتى هفضل افهم فيك يا اخويا اسالني انا.... ماشي هسيبك انا دلوقتي
اسر/ علي فين
ياسين/ مشوار صغير كده..سلام
.....يغادر ياسين ويترك اسر وهو يفكر في كلامه
.........في المساء.....يجلس اسر في غرفته ويكتب مذكراته ويكتب الاتي..
♥︎♥︎♥︎ التقيت بها واظن انني اعجبت بها كثيرا تصرفاتها وكلامها وصوتها وملامحها الجميله اظن انهم لم يخرجوا من بالي ابدا لم اتوقع احتمال ان اتعلق باحد ولم يكن لي النصيب به فانا اعرف ان الحبيب ليس من يبهرنا من اللقاء الاول بل من يتسلل داخلنا دون ان نشعر فجاه تكتشف انه هو الهواء الذي تتنفسه اعتقد انها فعلت بي هكذا فصوراتها محفوره بين جفوني فانا اعرف ان الحب مجرد كلمه حتى ياتي احدهم ويعطيها معنى فاتت هي وغيرت مفهومي تماما ولكن انا اخاف ان تنطفئ شعله الحب وتترك اثرا لا يذهب فماذا سوف يكتب القدر لي♥︎♥︎♥︎
...عند حور...جالسه حور علي سريرها تكتب كذكراتها أيضا..
♥︎♥︎♥︎ ما هذا الشعور الذي احسست به عندما رايته...رايته للمره الثانيه حقا احسست انني كنت انتظر ان اراه مره اخرى ايعقل ان يحدث معي هذا ..ايعقل ان هذا هو الحب لا اعرف اتمنى ان يكون مجرد شعور عادي... اتمنى ذلك فانا لم استطيع ان احب احد .. لا لم استطيع القدر يريد ان يلعب معي لعبه خبيثه يا الله ما الذي يحدث معي لا اريد ان اتعلق به واعلقه به وبعدها اتركه وارحل لا لم افكر في الحب مره اخرى هذا هو قدري ان اعيش حياتي هكذا لماذا♥︎♥︎♥︎
♡♡اتعلمين يا صديقتي اتعلمين ما الخطا الذي نقع فيه دائما هو اننا نعتقد ان الحياه ثابته وانه اذا اتخذنا في طريقنا رصيفا معينا يجب ان نعبره حتى نهايته ولكن القدر خياله اوسع منا بكثير ففي اللحظه التي تعتقدين فيها انك في وضع لا مخرج منه وعندما تصيلين الى قمه الياس يتغير كل شيء وبين اللحظه والاخرى تجدين نفسك تعيشين حياه جديده فاعلمي دائما ان الخير فيما يختار الله لا تياسي ابدا♡♡♡
.....امام الجامعه.......
رهف/ اي يابنتي وقفتي ليه
سهى/ نسيت موبايلي جوه ...هدخل اجيبه
رهف/ ماشي بسرعه متتأخريش
سهى/ ماشي والله مش هتأخر
تقف رهف بمفردها....
معتز/ اي يا جميل مش ناوي تحن علينا بقا
رهف/ هو اليوم باين من اوله...استغفر الله العظيم...حل عني بقا يا معتز مش نقصاك انت كمان
معتز/ اي يا رهف مش ناويه تحني بقا وتفكي الحاجز اللي بينا ده
رهف/ ماتحترم نفسك يا زفت...انت مجنون
معتز ببرود/ مجنون من لما شوفتك يا جميل
رهف وهي تمشي/ صبرني يارب
معتز/ علي فين بس انا بكلمك
رهف/ وأنا مليش كلام معاك يا معتز انت ولا اخويا ولا جوزي ولا ابويا ولا انا اعرفك
معتز ببرود./ هبقا جوزك يا قلبي
رهف/ استغفر الله العظيم
تمشي رهف بسرعه ويلحق بها معتز ويمسك ذراعها
معتز/ استني بس
رهف بغضب/ انت مجنون انت الزاي تلمسني ..وتصفع معتز علي وجهه...ليملأ الغضب عينه
معتز بغضب وهو يمسك ذراعها/ انتي اتجننتي ولا اي يابت انتي الزاي تمدي ايدك عليا انا هعرفك
....لتدفعه رهف بعيدا وتركض وهي خائفه ويلحقها معتز
**عند اسر في الشركه**
حور/ استاذ اسر في اجتماع الساعه واحده مع استاذ ادم الجارحي
اسر/ تمام..لو ياسين جه خليه يدخل المكتب
حور/ تمام
يدخل اسر مكتبه ويتصل بشخص ما..
اسر/ وحشتيني أووي اوووي يا ست الكل يا احسن ام في الدنيا
ميسون/ وانت كمان يا حبيبي وحشتنيى اووي ....مش ناوي ترجع يا اسر بقا مش ناوي
اسر/ قريب إن شاءالله
ميسون / هتفضل كده على طول تقولي قريب قريب وبعدين بيعدي شهر واثنين وسنه وثلاثه والقريب بتاعتك مش بتزورك .......يا اخي هو انا مش بوحشك ده انا امك ياض
اسر بضحك يا ماما يا حبيبتي المره دي والله قريب ان شاء الله وبعدين ما انت عارفه طبيعه الشغل هنا وانت عارفه اني ما اقدرش اسيب الشركه كده ....سيبك من الشغل دلوقتي طمنيني بابا عامل ايه وحشني اووي الحاج رحيم
ميسون/ حاج لا يا حبيبي انا جوزي لسه في عز شبابه
اسر بضحك/ طمنيني هو كويس
ميسون/ ...................................
البارت خلص يا حلوين يا تري اي اللي حصل ورحيم فعلا عايش ولا اي❤️
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
لتكملة الرواية اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات
اللي عاوز تكملة الروايه يعمل انضمام لقناة التليجرام من هنااااااا
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا