رواية ما بين الحب والعداوه البارت الأول1 بقلم نيره عبد الغني
رواية ما بين الحب والعداوه الجزء الأول1
رواية ما بين الحب والعداوه الفصل الأول1 كامله
(ما بين الحب والعداوه)
♕♕♕♕♕♕♕الشخصيات♕♕♕♕♕♕♕
حور/ ٢٢سنه فتاه جميله تتميز بجمال شعرها الاشقر والعيون الخضراء الجميله والبشرة البيضاء ذات الملامح البريئه الطفوليه
-------------------------------
رحيم(آسر)/ ٢٦سنه من اكبر واخطر رجال المافيا يتميز بجمال عيونه البني وجسمه الرياضي والبشره الخمريه الجميله والشعر الاسود ذات الملامح الحاده وأحيانا يظهر في قصتنا بأسم (أسر) وده هنعرفه ليه من الاحداث
--------------------------------
رزان/ صديقه حور المقربه ٢٣سنه تتميز بالبشره الخمريه والشعر الكيرلي القصير والعيون البنيه الجميله
-------------------------------
ادم/ ٢٤سنه اخ رحيم الاصغر من نفس الاب ولكن غير الام وأحيانا يظهر في قصتنا بأسم(ادهم) وهنعرف ليه من الاحداث
----------------------------
خالد/ صديق رحيم المقرب ٢٦ سنه اليد اليمني لدي رحيم
-----------------------------
حسين/صديق رحيم ويقيم معه في نفس المنزل
-----------------------------
السويفي/عم رحيم كل همه الفلوس وبس
------------------------------
نور/ صديقة طفولة رحيم وتحبه كثيرا ٢٠سنه تتميز بالبشرة البيضاء والعيون البنيه الجميله والشعر القصير
------------------------------
زينب/ والدة رحيم وادم
--------------------------------
حسام/ اخ نور الاكبر شاب عصبي وطايش
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
Part: 1🖤#
#ما_بين_الحب_والعداوه
#بقلمي_نيره_عبد_الغني
صعب ان تقع في الحب والاصعب ان تضحي من اجل هذا الحب صعب ان يعود الحب كما كان بعد الفراق والاصعب ان تظل تنتظر عودته كما كان حكايتي معها اتعبتني فانسيت ان الاماني تزول تحت اقدام القدر
☜في المطار☞
ماشيه حور وهي تتحدث مع صديقتها في الهاتف إذا لتصتدم بشخص ما ويقع هاتفها علي الارض
حور/ اسفه بجد مكنتش اقصد...... وتنزل لتجيب هاتفها.. والعيون تتلاقي ببعضها ولأول مره بعد ثواني،
رحيم/ احم اتفضلي موبايلك
حور بأرتباك / شكرا.... مكنتش اقصد بجد... اسفه
رحيم بأبتسامه خفيفه / عادي ولا يهمك
حور بإبتسامه /عن اذنك
..... لتقف حور خارج المطار....
حور/ طب اي.... شكل الليله دي مش هتعدي لا ازاي لازم يحصل حاجه معايا ااه مفيش تاكسي يوصلني في الليله دي ولا ايه. ... بعد وقت....
يركب رحيم سيارته ومعه ادم
آدم / رحيم انت كويس وقفت ليه؟
رحيم/...................................
لينظر ادم الي اخيه ويراه ينظر الي فتاة ما
ادم بإستغراب/ رحيم في حاجه
رحيم بحب/ احم لأ مفيش ثواني وجاي
... واقفه حور تتحدث مع نفسها وتقول / وبعدين بقا زمان رزان مستنياني دلوقتي اوووف اروح الزاي انا دلوقتي
رحيم/ احم
حور/ انت
رحيم/ محتاجه أي مساعدة
حور بحزن/ بصراحه مستنيه تاكسي يوصلني بس زي مانت شايف مفيش تاكسي هنا والوقت اتاخر ومش لاقيه حد يوصلني
رحيم بأبتسامه / ممكن لو تحبي اوصلك انا عربيتي هناك
.. لتنظر حور الي سيارته الفخمه وتري شاب بجانب السياره
حور/ لا لا شكرا مفيش داعي هتصرف انا
رحيم/ هتتصرفي الزاي انتي بنت مينفعش تقفي كده في الوقت ده....... حور وهي تفكر..
رحيم/ هاااا قولتي اي... انا مش هخطفك
حور بأبتسامه / تمام.... ليسرح رحيم بملامح تلك الفتاه وتصرفتها الطفوليه
حور/ اممم يلا
رحيم/ يلا. .... بعد وقت..
حور بحب/ شكرا لحضرتك بجد
رحيم / العفو علي اي
لتبتسم حور ويغادر رحيم بسيارته لتدخل حور الي المنزل المتواضع وهي تصرخ وتنادي/ رزااااان أنتي فين رزاااااان
لتأتي رزان وهي تصرخ وتقول / حور حبيبتي وحشتيني اوووي بجد عامله اي اخبارك اي طمنيني عليكي...... لتحتضنها حور وتقول/ حبيبتي انتي اكتر والله العظيم... انا كويسه الحمدلله وانتي اخبارك عامله اي انتي
☜عند رحيم☞
ادم/ البيت ده امن يارحيم اطمن هنكون في امان هنا اتأكد انت مغلطش بالعكس كل اللي عملته كان عين العقل وإن شاء الله كل حاجه هتتحل وترجع احسن من الأول
رحيم بتنهد/ إن شاءالله
... ☜عند حور☞...
رزان بصراخ/ااااااااااااه حوووور
لتركض حور نحو صديقتها لتجدها جالسه علي الارض تتألم
حور بخوف/رزان مالك حصل اي
رزان ببكاء/ عاااااا رجلي عاااا بتوجعني اووي
حور/ اي اللي حصل
رزان ببكاء / مش عارفه كنت نازله من علي السلم واتكعبلت
حور/ طب قومي معايا
رزان وهي تحاول ان تتوقف/ عااااااا مش قادره مش قادره يا حور رجلي بتوجعني اووي
حور/ ثواني هنادي لحد يساعدنا ونروح المستشفى علطول .... ☜عند رحيم ☞...
السويفي(عم رحيم)/ كويس ان حسين فكر انو يجيبك هنا هديكوا بطاقات شخصيه لكل واحد فيكو علشان تبقوا في امان وانتوا هنا اسر الشامي وادهم الشامي خلي معاكم الهويات لحد اما نلاقي حل انكوا ترجعوا مصر
ادم بخوف علي أخيه / بس لازم رحيم يروح المستشفي يغير علي الجرح اللي في كتفه
السويفي / انت مغيرتش علي جرحك
رحيم بألم/ لا
السويفي / هديكوا عنوان مستشفي تروحوا وتغيروا الجرح........... ☜في المستشفى ☞
ماشيه حور سانده صديقتها ولتتفاجأ بوجود رحيم امامها
حور بأرتباك /انت اللي وصلتني صح
رحيم بحب/ خير بتعملي اي هنا ...انتي كويسه
حور/ صحبتي تعبانه شويه علشان كده جينا وانت
رحيم/حادثه بسيطه كده
حور بحزن/ اه الف سلامه
رحيم بأبتسامه / الله يسلمك..... تاني مره نتقابل اسمي رح ادم بمقاطعة اخيه / اسر.. اسمه اسر
حور بأستغراب / انا حور
رحيم / اتشرفت بمعرفتك
حور/ وأنا......
رحيم/ اي رأيك نشرب قهوه في الكافيه..دا لو تحبي طبعاً
لتنظر حور الي صديقاتها
رزان/ اكيد..اكيد يا استاذ اسر ...
اسر/ تمام..هستناكي بره.....عن اذنك
حور/ انتي اي اللي قولتيه ده كسفتينا الله يكسفك
رزان/ اي يا حور دا الواد قمر وما يترفضش الراجل عزمك علي قهوة وعايزه ترفضي..اخس عليكي
........ ☜في الcafe ☞... بعد وقت
تجلس حور مع رحيم يتحدثان
رحيم / وياترى انتي بتدرسي بقا ولا بتشتغلي
حور/ انا جيت هنا علشان اكمل دراستي وخليت رزان تشوفلي شغل هنا قد اي بحبها حياتي كلها تقريباً اتغيرت من لما اتعرفت عليها....... وانت يعني بتعمل اي هنا
رحيم بحزن/ اممم ..جيت هنا اقعد كام يوم يعني..اغير جو
حور /طب انت هتفضل قد ايه هنا
رحيم/ لسه مش عارف يا حور
حور بإبتسامة / مين اللي معاك دول
رحيم/ ادهم اخويا وخالد صاحبي واخويا
تبتسم حور/ أنت انسان غريب اووي بتطلع مع اخوك وصاحبك علطول والحراسه بتاعك كمان.... لينظر رحيم اليها ويمسك يديها وتخجل حور..... ☜في اليوم التالي..
واقف رحيم مع حور علي الشاطئ وينظر لها نظرات حب ويقتربون من بعضهم ويقبلها رحيم..... بعد وقت....
يجلس رحيم مع حور امام الشاطئ وهي سانده رأسها علي كتفي رحيم
حور/ قولي يا أسر (رحيم) انت حبيت قبل كده
رحيم بحب/ محبتش غيرك يا حور ومن اول يوم شوفتك فيه وانتي مش بتروحي من بالي وانتي يعني مثلا حبيتي قبل كده
حور / اتأكد اني مش هحب غيرك يا أسر (رحيم) ..(اوعدنا يارب)..احم نكمل😂😂😂
رحيم بألم/ اااااه
حور بخوف علي رحيم/ اسر ( رحيم) انت كويس
༺༻♥لقد كان حبيبها يتألم كثيراً بسبب جرحه الذي لم تعرف الفتاة حكايته حتى الآن.... لم تترك الفتاه حبيبها أبدأ وبقيت معه༺༻.. بعد مرور ثلاثة اشهر༺༻ نقول نبذه مختصره كده 🖊️📖
♥ اصبحت حور الدواء الذي يشفي رحيم ونقطة تحول مهمه في حياته كانت تعيش معه في منزله كان يقضيان وقتا سعيدا مع بعضهم وبالرغم من ذالك الحب الا انه فكر في ان يقول لها كل شئ عن نفسه ويقول لها حقيقته الا انه لم يستطيع أخبار حبيبته شئ كان يحبها كثيراً هو يعرف إذا قال لها شئ سوف تتركه فكيف تتركه وهي اصبحبت معشوقته لطالاما هي الفتاة الوحيدة الذي احبها هي التي سكنت قلبه༺༻
..... في المنزل عند رحيم......
حور/ اسر(رحيم) عايزه ارجع مصر وبعدين لازم اخليك تشوف بابا واعرفه عليك
رحيم/ اممممم طب احكيله عني
حور/ اممم لا يا اسر يا حبيبي مش هينفع.. مش هينفع لازم ترجع معايا مصر علشان تتقدملي.. ولا انت مش عايز تيجي تقابل بابا
رحيم / انتي الزاي تفكري عني كده يا حور انتي نسيتي انا وعدتك اني مش هسيبك.....
حور/ ما انا كل اما اجي افتح معاك الموضوع تقولي قريب يا حور قريب والقريب بتاعك مش بتيجي
رحيم بحزن/ حور افهميني انا مش هقدر ارجع مصر دلوقتي افهميني
حور بغضب/ افهم اي يا اسر ليه مش هتقدر ترجع مصر فهمني وبعدين عمرك ما حكتلي عن اهلك حاجه كل اما اجي اسألك تتحجج بحاجه وتمشي
رحيم والدموع في عينه/ انا...
حور بحزن/ انت... انت اي يا اسر كل اما ابص في عينك بحس انك عايز تقولي حاجه ... انت مخبي عني حاجه يا اسر
رحيم/ حور
حور/ رد عليا ارجوك يا اسر انت مخبي عني حاجة ....رد
رحيم وهو ينظر الي حور ويفكر/ هخبي اي يا حور.... ويقترب منها ويقول... حور انا بحبك صدقيني مقدرش اعيش من غيرك.. اوعدك انك مش هتبقي لحد غيري انتي فاهمه
لتبتعد حور عنه وتقول/ خلاص يا اسر نرجع مصر
لينظر اليها رحيم ويتركها ويغادر
تنظر اليه حور بحزن وتشعر بالتقيئ 🤮 وتذهب للحمام
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا