القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية روح سكنت القاتل الفصل الاول 1بقلم الكاتبة بسنت عبد القادر جديده وحصريه ومثيرة فقط عندنا وبس في مدونة قصر الروايات




رواية روح سكنت القاتل الجزء الاول 1بقلم الكاتبة بسنت عبد القادر




رواية روح سكنت القاتل البارت الاول 1رواية روح سكنت القاتل الفصل الاول 1 حصريه 

رواية روح سكنت القاتل فصل الأول 


القتل و القاتل وجهين لعملة واحدة ، هناك أنواع كثيرة من القتل رمي بالرصاص ، قتل بالذبح ، قتل بالحرق و لكن أقصي أنواع القتل هو أن يتمني الضحية الموت ألف مرة و مرة عن تعذيب القاتل ، أصل القاتل يا صديقي انسان مثلي و مثلك ، انسان يديه نضيفة ، أول مرة قتل هي الصدمة ثم بعد ذلك تتلذذ به حينا إذا تدخل في مرحلة القاتل السيكوباتي ، أنا قاتل يا صديقي أطلق علي لقب السيكوباتي ، لكن احظر أن اقترب منك ان سكنت روحك يا عزيزي .


لقد خطيت علي ما سبق من آباءنا و أجدادنا ، أول من قتل في البشر هو قابيل ، قتل من أجل امرأة هذا الرواية و رواية أخره هي وسوس له الشيطان و هذة الرواية و لكن هناك رواية اخري تبدو غريبة فكر للحظة ، الإنسان خلق مخير و ليس مصير ، ليس كالملائكة ، الشياطين و الجن ، لقد خلق ليختار و لكن عقل البشر دائماً إذا جاء قدره لم يرضي بيه يمرد هنا تكمل الروايات السابقة وسوسة الشيطان ثم القتل ، السبب ليس هو الذي يدعك تقتل ، انما الغاية ، نفس البشري ، عدو الإنسان نفسه ، ها هو أنا عدو نفسي ، أسير علي خطي الأقدار و لكن أحب تغيرها و أنا علي يقين أن اللة يعلم بتغير الأقدار و لكن هل باقي البشر يعلم أن ما تخططه أنت غيره يحاول تغيره إلي اسوء و سبحانه وتعالى يعلم ذلك ، يا لك من مسكين 


ضحك بهسترية و كان ذلك صوت داخلي بداخل القاتل يقول ذلك بحكمة ، سخرية و هو يصوب علي صورة ما صورة عائلة معلقة علي لوح خشبي و يوجد صور كثيرة مداخل و مخارج الفيلا و شركة رجل العائلة و كل شي و هنا قال رجل بصوت بارد :


ده أنت ليه أبوك سوده لا و مش سودة بس لا ديه زي ابو فروة تتحط في الفرن و تطلعه و تمسكه و هو سخن يحرق إيدك ، ابشر يا عماد الدين يا حسيني أنا إلي هحط في الفرن


علي جانب الاخر : 


كان يجلس عماد الدين مع زوجته و هو يقول بهسترية و غضب :


أنا روحت في داهيه ده انا بعتلي جواب علي كرت محطوط عليه واحد حطت صباعه علي بوقت و كاتب " عايزك تخاف و تهرب ، اتمني ليك هروب سعيد "


انتِ عارفة ده معناه إيه ؟! أنا العد التنازلي بدأ لازم نهرب يا يا الفت لازم ، لازم كلنا نهرب علي الباخرة إلي حجزتها ، أنا حولت فلوس كتير علي امريكا 


قالت الفت بزعر : 


انا جهزت كل حاجة مجوهرات و شنطي و ..


قال عماد الدين :


هو ده وقته


قالت سديم برعب :


بابا هو احنا لازم نسافر


قال عماد الدين بغضب :


هو أنا نقصك انتِ كمان يالا عشان نتحرك بسرعة 


و بالفعل جاءت سيارة أخذتهم و هربوا علي باخرة ، لقد فشل القاتل !!


في تمام الساعة ١٢ بعد منتصف الليل :


وجد القاتل الفيلا محاطة بحرس توجه إلي مبني موجه فيلا و أعلي منه ، كان يرتدي اسود و سروال اسود ، اخرج الكلاشنكوف و وضع كاتم الصوت و كان ماهر في التصويب صوب علي كل الحرس في منتصف الرأس ثم ربط وير حول خصره و رمي إلي الفيلا القفاز امسك بالسور و غرز فيه تنقل بسرعة فائقة و صل إلي سطح الفيلا و قد قام بتعطيل كل الكاميرات المراقبه ، فتح باب السطح و توجه إلي الداخل و علي وجه ابتسامه شيطانية ، اخرج من جيبه الخلفي مسدس و وضع كاتم الصوت بدأ يتجول لم يسمع صوت للخدم أو صوت أحد أحس أنه فخ ، دخل الجناح الأكبر وجده فارع و فتش الفيلا كلها لم يجد أحد عندما ، فتح المكتب وجد ورقة مكتوب عليه حظ سعيد المرة القادمة، أخيراً حد علم عليك ، كور ورقة و صرخ كالاسد الذي سينقض علي فريسته و يجعلها الي اشلاء قبل أن يخادر وجد ان بجانب الحائط ليس متساوية مع الحائط ، توجه إليه ما ان ضغط عليها فتح باب سرداب ، أبتسم ابتسامه شيطانية و توجه إلي الداخل كان الرائحة لا تحتمل حتي وجد باب حديدي ، تعجب بدأ يضرب الباب بكتفه حتي سقط علي الأرض ، هنا وجد فتاة تجلس علي كرسي متحرك و علي وجها اثار من ضرب المبرح و ملابس باليه ، غضب لم يعلم لما غضب و لكن حمل الفتاه و توجه بيها خارج الفيلا و توجه بيها إلي فيلا علي طريق مريوطية ، فتح الباب وجد سيدة تأتي و هنا شهقت و هنا قال الرجل : 


كلمي الدكتور بتاعنا بس قبليها خلي حد يديها دش بس هطلعها أنا الحمام عشان مشلولة و هخلي حد من الحرس يجب كرسي متحرك عشان نعرف حكايتها إيه ديه ، بس حسابه تقل معايا اوي .


نظرت السيدة إلي الفتاة بشفقة و بالفعل توجه بها إلي الاعلي وضعها في بانيو الحمام و ترك السيدة تتولي الأمر و هنا جاء الطبيب و هنا قاطعه الرجل و قال ببرود :


اكشف عليها كويس ، أنت فهمني كويس و تقولي كل حاجة بتفصيل


قاب الطبيب بخوف :


حاضر يا دياب باشا.           


بعد أن اخذت الفتاة حمام دافي ، بدلت ملابسها البالية إلي ملابس اخري ، فحص الطيب الفتاة ، اشفق عليها ، قام بتعليق محليل للتغذية و مهدئ ثم ترك و توجه إلي مكتب دياب داغر ، دق الباب سمح له و جلس أمام دياب و هنا قال دياب بيرود :


ارغي 


قال الطبيب ببعض من الخوف :


هي بنت يا دياب باشا ، عذراء بس هي علي جسمها كله أثار تعذيب بالسوط و ضرب ده غير أن واضح أنها اتعرضت لضربة شديدة قد إلي الشلل ده غير أن كانت اكيد و من المؤكد أنها كانت بتقعظ بالايام من غير أكل و كانت بتاكل قبل ما تموت من الجوع ، أنا علقلها محليل فيها كل التغذية و مهدئ و أن شاء اللة لما و..


قال دياب ببرود :


أنت هتفضل هنا لحد ما اعرف البت ديه في إيه


قال طبيب برعب :


يا دياب باشا ديه ممكن متفوقش قبل ١٢ ساعة 


قال دياب ببرود :


إلي اقوله يتنفذ 


ثم أبتسم ابتسامه شيطانية و قال بهدوء :


عايز تمشي يا دوك ؟!


نفي الطبيب و قال بزعر :


هفضل ، هفضل يا دياب باشا 


     



 



مرت ١٢ ساعة و هنا توجه دياب و معه الطبيب إلي الفتاة و هنا قال دياب ببرود :


فوقها 


قال الطبيب برعب :


حاضر ، حاضر 


حقن الفتاة بمدة ما و ما الا دقائق فتحت الفتاة عينيها و لكن اغمضتها كانها تبعد الضوء عنها ، تعجب الطبيب و دياب رفع حاجبيه و هنا قال الطبيب :


اقفلك النور مضايقك 


هزت الفتاة رأسها بنعم ، اغلقه النور و بقي نور خفيف ، بدأت تفتح عينيها و كانت عينها رمادية و بها ازرق خفيف ، تعجب دياب منها و لكن تخلص من كل هذا و قال ببرود :


انتِ مين يا بت ؟! كنتي في السرداب ليه ؟!


بدأت تبكي و هنا ضحك دياب بهسترية :


لا جو دايما دموع ده مش بيكل معايا ، كنتي بتعملي إيه في السرداب المقرف ده ، خليها تمشي بالزوق و بما يرضي اللة 


و هنا بدأ يقترب منها و قال بهدوء :


أو بما لا يرضي اللة شوفتي ، Fair enough معاكي أهو ولا إيه يا دكتور 


قال الطبيب بزعر :


ايوا يا دياب باشا ، اتكلمي عشان ..


قال دياب بملل :


انت هتتحيل عليها ؟!


سكت الطبيب قامت برمز ورقة و قلم ، أمسك من الدكتور الروشتة و ضتعتها امامهم كتبت : 


انا بنت عماد الدين الغير شرعية من واحدة أجنبية ماتت و اخدني خباني في السرداب ده و بيعذب فيا ، أنا بالعافيى اتعلمت القراءة و الكتابة 


ضحك دياب بهسترية و صفق و قال بهدوء :


أنا تقريباً شوفت الفيلم ده قبل كدة و السباك بيتقفل و دنيا تمطر و ديك بيدن صح 


توجه اليها و امسكها من فكها بقوة و قال بهدوء :


أنا أبوكي خلاني أفشل أول مرة في حياتي ده لو كان أبوكي أصلا ، كدة هيبقي حسابه حساب المالكين ده غير الحيوان إلي مجبليش كل المعلومات لو حكيتك ديه حقيقة هتعملي هنا ضيفة أكل شرب علاج و بس لو طلع مش حقيقي ، انتِ إلي هتحسبس علي المشريب ديه كلها 


ثم تركها و هي تبكي بهسترية و لم تبالي و ما أن ضمتها السيدة ، مدبرة المنزل فقد الفتاة الوعي ، هنا اخرج دياب هاتفه و قال ببرود :


عايزك تعرفلي عماد الدين الحسيني ليه بنت غير شرعية ولا 


ثم دخل الي مكتبه و بدأ يزئر كالاسد خلع كنزته و رمها و توجه الي صالة رياضية و بدأ يلعب Boxing. بغضب و حمل الأوزان و جري بسرعة فائقة كأنه يسابق الزمن .


بعد ساعتين :


ما إن أنهي جاء اتصال و قال دياب ببرود :


ارغي 


استمع و هنا ابتسم و قال : 


حلو ، عجبني اوي أنه فاكر أنه معلم عليا خليه يفرحله شهر ، شهرين أصلي كريم ، حق إلي شلها ده هيبقي الطاق طاقين ، أنا مش طيب بس هو لازم يترقد زي ما رقدها ، الجزء من جنس العمل .


توجه دياب إلي الفتاة ، القي نظرة عليها تبدو في العقد الأول من العشرينات ، تعجب قليلاً لما يتفقدها وجدها ترتجف دسها في الفراش و اشغل المدفئ و توجه خارج الغرفة .


صباح اليوم التالي :


أستيقظت نوربانو ، وجدت نفسها في فراش واسع و غرفة نضيفة ، لقد طنت أنها تحلم و لكن هذا ليس حلم و لكن أنه، أنه حقيقة وجدت صوت يقول ببرود :


صباح الخير يا ذات لامعة المرآة 


نظرت له بتعجب و هنا قال دياب ببرود :


أه انتِ  واضح مش عارفة معني أسمك يا نوربانو يعني ذات لامعة في المرآه ، كان في سلطانة زمان أيام عهد كدة إسمه العهد العثماني ، كانت السلطانة ديه أسمها السلطانة نوربانو بيقولك بقي من أجمل السلطانات لحد لما كبرت و هي كنت جميلة ، كانت ذكية و قدرت تخلي السلطان خاتم في صباعها ، بحترم المرأة القوية ، بس تعمل الكلام ده كله إلا علي العبد الله يا ذات لامعة المرآة ؟!


لم تجبه و هنا قال ببرود :


بصي أنا عرفت حكايتك ، أنا لا طيب و يفرق معايا حاجة ، معرفش بقي انتِ فقدة النطق بقي بمزاج بقي ولا من إلي شوفتيه ميهمنيش انتِ هنا لا أري لا أسمع لا أتكلم ، هنا في سناء مدبرة الفيلا لو احتجتي حاجة دوسي علي الجرس و هي هتجيلك و اكتبلها إلي انتِ عايزة ، سلام يا ذات لامعة المرآة.


ثم خرج دياب و تنفست نوربانو بصعوبة ، من هذا بحق اللة ؟!


توجه إلي مكتبه ثم ضعط علي زر و انفتح باب سري و ثم مشي في الممر قليلاً وجد باب مصفح عليه رقم سري ، كتب دياب الرقم السري و دخل الغرفة كانت مليئة بالشاشات مراقبة ، شاشة فيها الفت و هي تجلس في الشقة و تحتسي القهوة و شاشة تعرض و شقة أخري اخذها عماد لكي يمارس الجنس و شاشة أخري تعرض فتاة ترقص علي الاغاني الأجنبية و لا تبالي ، ضرب كف علي كف و قال بسخرية :


ما شاء الله حدث ولا حرج ، البت إلي فوق ديه تتعذب و بت زي ديه عايشة في العز ، كل ده عشان التاني. جت غلطة ، ده ليهم حق الستات تقول علينا ميملش عنا غير التراب و هنا توجه الي غرفة بها ملابس ، ارتدي دياب واقي من الرصاص و ارتدي كنزة سوداء و سروال اسود و حذاء أسود و هنا قال بصوت خالي من الحياة :


الدايرة ديه مش هتخلص و تتقفل إلي بالدم و الجزاء من جنس العمل .


ركب سيارة فارهة ، توجه إلي شقة رجل بعد أن المنزل خالي و هذا الرجل فقط هو المتواجد في الشقة بمهارة فائقة و كان دياب يرتدي حذاء صنع خصيصاً حتي لا يصدر صوتاً و هنا توجه إلي غرفة نوم الرجل ، قلب عينيه و قال بسخرية :


قوم يا دودي ، العشاء جاهز


انتفض الرجل و قال بزعر :


أنت مين ؟!


أقترب منه دياب و قال بهدوء مخيف :


هلاكك ، أنا هلاكك 


قال الرجل بزعر :


خد إلي أنت عايزه و ..


وضع دياب قطعة من القماش و هنا جلس و وضع قدم علي قدم و قال : 


الرسول عليه الصلاة والسلام قال قاضين في الجنة واحد في النار ، تفتكر لما تقابل رب العالمين كدة هتبقي إيه ؟!


أنا أقولك هقوله اتهدت من ناس تقيلة عشان كدة حكمت علي واحد ظلم بالاعدام و واحدة في قضية دعارة يعني ضيعت ثالثة في ضربة واحدة 


ضرب جبينه   و قال بدارما مسرحية :


مش أنا ابقي إبن إلي اتلفقت لها قضية آداب و موتوها من السجن من كتر ما كانوا بيقولها يا بتعت الاداب و كانت بتنضف و تمسح قرفهم و التاني اتعدم عشان كان محامي بيدافع عن حد مظلوم تقومه تقله الواد و بصمات المحامي عليهم ، لا شابو ليكم احيكم 


نظر الرجل له برعب و هنا قال أديب و هو يضع يديه تحت ذقنه ثم في لحظة خلع القناع و الرجل نظر له بزعر و رعب اكتر حتي تبول علي نفسه و هنا قال دياب :


عملتها علي نفسك ، شبه مش كدة ؟!


ثم اقترب دياب من المستشار و قال دياب بملل :


أنت عارف أنا عشت إزاي ؟! عارف أنا حصلي إيه ؟!

عارف أنا بقولك الكلام ده ليه عشان الجزء من جنس العمل و دايرة ديه مش هتقفل إلا لما بالدم ثم وقف دياب و احضر حبل و القاضي يحاوب التوسل اليه و حمله و دياب يقول :


يخربيت قرفك تقيل و عملها علي نفسك 


لف دياب الحبل هو القاضي و ربط الحبل في السقف و وضع سماعات ال airbods و ضع كرسي تحت الرجل و الرجل يبكي هنا بدأ دياب يغني بصوته العذب بالانجليزية اغنية  Death للمغنية Melanie Martinez


My body has died, but I’m still alive

Look over your shoulder, I’m back from the dead


They’re sayin’ my name in their prayers again

I flicker the lights so they understand


I show my presence, you run away in fear of ghosts

I try to talk, the barriers are too strong


Death has come to me, kissed me on the cheek, gave me closure

Immortal by design

I’ll be meetin’ you here every time

I try to pretend I’m closer to you

Never understand it

You’re always on my mind, I cannot help it

I don’t wanna be carryin’ the weight on my shoulders

Death has come to me, kissed me on the cheek, gave me closure

Immortal by design

I’ll be meetin’ you here every time

Back from the dead, back from the dead

I’m back from the dead, back from the dead


Please don’t ever worry

(Back from the dead, back from the dead)

(I’m back from the dead, back from the dead)

I know it’s morbid

(I’m back from the dead, back from the dead)

But we all die one day

(I’m back from the dead, back from the dead)


I’m back from the dead, back from the dead


لقد مات جسدي ، لكنني ما زلت على قيد الحياة

انظر فوق كتفك ، لقد عدت من بين الأموات


يقولون اسمي في صلواتهم مرة أخرى

أنا تومض الأضواء حتى يفهموا


أظهِر وجودي ، أنت تهرب خوفًا من الأشباح

أحاول التحدث ، الحواجز قوية للغاية


جاء الموت لي ، قبلني على خدي ، وأعطاني الإغلاق

خالدة حسب التصميم

سألتقي بك هنا في كل مرة

أحاول التظاهر بأنني أقرب إليك

لا أفهمها أبدًا

أنت دائمًا في بالي ، لا يمكنني مساعدتك

لا أريد أن أحمل الوزن على كتفي

جاء الموت لي ، قبلني على خدي ، وأعطاني الإغلاق

خالدة حسب التصميم

سألتقي بك هنا في كل مرة

العودة من بين الأموات ، العودة من بين الأموات

لقد عدت من الموت ، من بين الأموات


من فضلك لا تقلق أبدا

(العودة من بين الأموات ، العودة من الأموات)

(لقد عدت من الموت ، من بين الأموات)

أنا أعلم أنه سيئ للغاية

(لقد عدت من الموت ، من بين الأموات)

لكننا جميعًا نموت يومًا ما

(لقد عدت من الموت ، من بين الأموات)


لقد عدت من الموت ، من بين الأموات


ثم أنهي الاغنية و هو يدفع الكرسي :

I’m back from the dead, back from the dead


لقد عدت من الموت ، لقد عدت من الموت .


أبتسم دياب و قال ببرود : 


القصاص ، سلام يا دودي


و غادر بطريقة المحترفة من سطح للمبني الآخر و بدل ملابسه و ركب سيارته إلي فيلا الخاصة به لقد حان الوقت حتي يعود إلي العمل ، شركاته التي افتتحها في مصر  . 


يعود إلي فيلا و يتوجه إلي الاعلي حيث الجناح الخاص به دخل الجناح ثم خلع ملابسه بشمئزاز و هو يقول :


ده أنا المفروض انتقع مش أخد دش ، جت القرف 


ثم توجه دياب الي حمام و ملئ البانيو بماء فاتر ثم خلع ملابس و نظر إلي السقف و بدأ يتذكر عندما حكمه علي أبيه بالاعدام شنقاً و والدته في قضية آداب ، تذكر عندما كان يبكي و يتوسل القاضي أنهم أبرياء ، تذكر أيام الملجا و ما كأن يذوق من العذاب اللون ، تذكر عندما هرب و دله شخص علي طريقة إلي السفر الغير شرعي إلي ايطاليا ، تذكر عندما كان يأكل من القمامة و أوقات كان يخاف من الشرطة ، كان يعمل في الخف حتي عمل عند واحد من رجال الأعمال ، ضربه علي كل الفنون القتالية حتي ذات بنية قوية ، ذلك رجل الأعمال كان ليس لديه اولاد كان عقيم و زوجته متوفيه ، من كتر اخلاص دياب قام هذا الرجل بالنسبة إلي أحد اولاد عمه متوفين " دياب داغر " كان دياب لا يعلم سوي يوم وفاة رجل الأعمال ، أنه عندما علم أنه أعطي كل ما يملك له لانه كان يريد إبن مثله ، اصبح دياب شركات و بدأ يكبر في الشركات اكثر و اكثر حتي عدي مصر و لم ينسي ان يقتل ذلك القاضي و أصبح أيضاً قاتل مأجور ، لقد أصبحت يديه ملئ بالدم و لا تراجع لذلك .


غطس دياب في المياه لمدة ٣٠ ثانية ثم صعد و هو يشهق و هنا خرج من الحمام و توجه ال Dressing room و ارتدي كنزة رمادية و سروال من ال Jeans و هنا قال :


أما أروح أشوف ذات لامعة المرآة ديه 


ثم أخذ مفاتيح سيارته و هو يخرج من جناح و يقول بالانجليزية :


What a wonderful world


ثم ضحك بشدة و توجه خارج الفيلا ترجل سيارته و توجه إلي الفيلا الأخري في المريوطيه و ما ان وصل فتحت سناء الباب و هنا قال دياب ببرود :


بيعجبني فيكي أنك بتسمعي دبة النملة ، اخبار الأميرة النائمة إيه ؟!


قالت سناء بشفقة :


دياب بيه البنت ، عندها تبول لا إرادي عشان كانت بتقعظ بالايام مش بتخش الحمام


قال دياب بسخرية :


هو تبول لا إرادي ده ورايا ورايا


قالت سناء برسمية :


حضرتك زي ما أمرت جيه دكتور مخ و اعصاب و دكتور عظام و هما منتظرين حضرتك في المكتب 


تخطاها دياب و توجه إلي المكتب و جلس أشار الي دكتور معين :


أنت دكتور إيه ؟!


قال الطبيب برسمية :


دكتور عظام يا دياب بيه


قال دياب ببرود :


ارغي 


قال طبيب بتعجب :


افندم ؟!


قال دياب بهدوء :


ارغي 


قال الطبيب ببعض من الرعب :


حاضر يا دياب بيه ، الآنسة بتعاني من شلل نتيجة عنف شديد تتعرض له من ضرب بي عصايا او أي حاجة قوية علي رجليها لفترة زمنية قدت إلي الشلل بس هي مع العلاج الطبيعي و التغذية هترجع تمشي 


ثم أشار إلي دكتور المخ و الأعصاب و قال برسمية :


الآنسة بتاعني في مشاكل في الأعصاب و أنا هكتبلها علي حقن لازم تخدها لمدة شهر عشان الأعصاب تقوي 


قال دياب ببرود :


تمام ، اتفضلوا 


و بالفعل خرجوا الأطباء و هنا قال بابتسامة ساخرة :


ده أنا هكسر رجلك مش هجبلك شلل 


ثم توجه إلي الفتاه و هنا قال ببرود :


كلها كام شهر و هتمشي علي رجلك و هتستلمي نصيبك ، أنا جبت عينة و عملت تحليل DNA بينك و بين عماد و هتخدي حقك 


- ه ه ه هو أنت ان ن نقذتننني ليييه ؟!


كان هذا صوت نوربانو، صوت ملائكي و هنا قال دياب بملل :


ربنا كتبلك عمر جديد


قالت نوربانو بضعف :

ش ش ش شكر ر ر ا 


قلب دياب عينيه و قال بملل :


العفو


قالت نوربانو : 


ع ع ع لي ف ف فكرة اااانت بتتتفككرني بب حد شبك بس سسس أنا ك ك ك نت ص غ غ ي رررة


قال دياب بدهشة :


نعم ، مسمعتش


قالت نوربانو :


كااان ش ب بهك بس اختفي


قال دياب بملل :


ده أثار أدوية


قالت نوربانو : 


كا ا ا ن محامي


هنا صعق و توجه أمسك فكها و قال بغضب :


انتِ عارفة إلي قولتيه ده إيه ثمنه حياتك ، عرفتي منين 


قالت نوربانو :


كنت كنت قاعدة في في مكتبه و و ادني شوكولاتة و ماما ماما كانت كانت قاعدة و قالي متخفيش مش مش هتشوفي الرجل الرجل الوحش إلي إسمه عماد ده ده تاني 


صعق بالشل حرفياً دياب من ما سمعه الآن

يتبع

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

علشان يصلكم تكملة الروايه لازم عمل انضمام لقناة التليجرام اضغط هناااااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا

تعليقات

التنقل السريع