القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وقعت فى حب خادمتي كامله الجزء الأول من الفصل 11 إلى الفصل21 الاخير بقلم فرح القصاص


 


رواية وقعت فى حب خادمتي كامله الجزء الأول من الفصل 11 إلى الفصل21 الاخير بقلم فرح القصاص 


#البارت_11

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن بيرفعها يشيلها بحب: وانتي كمان وحشتيني اكتر يعيون بابي 

سما بتفاجأ وبصوت مسموع: بابييي؟؟؟؟؟ 

يزن بينظرلها وبيتسم بخبث ويتجه ناحيتها وهو شايل لميس 

لميس : مين دي يبابي 

يزن: دي المُـربيه بتاعتك ياليلو

سما بصدمه: مُـربيه؟ 

لميس:  يعني دي الداده بتاعتي 

يزن: ايوا اي رايك فيها 

لميس: هي ازاي داده وهي حلوه اوي كدا

يزن بيضحك وبيبو*سها من خدها 

سما يتمسك نفسها قدامهم انها متعيطش 

سما: بعد اذنكو وبتمشي وهي بتمسح دموعها الي بتنزل

انس بيلاحظها وبينظر حوليه بيشوف الكل مشغول مع لميس بيروح ورا سما

تحت نظارات يزن وهو يراقبهم  


أليس: اي ده وانا مليش من حب جانب ولا اي ياليلو

يزن: روحي لي عمتو أليس ياليلو هعمل حاجه وجي ع طول 

لميس بإبتسامه بريئه: اوكي بابي 

أليس: بدوري علي يا ليلو 

لميس: علي انكل انس 

أليس بتنظر حوليها مبتلاقيهوش 

اليس: مش عارفه هو فين بس هتلاقي بيعمل حاجه و جي ع طول 

لميس بثوابان: ماشي 

اليس: عايزه تنامي 

لميس بتهز راسها بمعني(ايوا) 

اليس: طب يلا نطلع الاوضه بتاعتك وتنامي 


وبيروح وراهم بس حامد بيوقفه 

حامد: تعال معايا 

يزن: خمسه بس يبابا وهاجي ورا حضرتك

حامد: لا هتيجي معايا دلوقتي 

يزن: هشوف حاجه وهاجي ع طول 

حامد بنرفزه: قولتلك تعالي معايه دلوقتي  يعني تيجي 

يزن بينظر لي غرفه سما وبيتنهد وبيروح مع حامد 

*****************************في اوضته يسما 


كانت قعده بتعيط وبتكلم نفسها 

سما بعياط ومازلت مصدومه: يعني طلع لي بنت!!  يعني كان متجوزه قبلي.. عشان كدا مش راضي يتقبلني ولا هيفكر انه يعتبرني مراته لان اكيد بيحب مراته الاوله طب.. طب محدش قالي ليه ده محدش جاب سيرتها من ساعت مجيت واشتغلت هنا وبتكمل بعياط

انا انسانه غبيه اتعلقت بي من غير معرف اي حاجه عنه لا ولسه متعلقه بي رغم المعامله دي وكان عندي امل انه يحبني بس انا فين وهو فين هيحب مين خدامه وبتضر*ب راسها بإديها غبيه غبيه 

وبيدخل انس عليها وهي مازلت بتضر*ب راسها بإديها 

انس بيمسك ايدها وبيحاول يهديها 

انس بصوت عالي: سما.. سمااا انتي بتعملي ايي انتي اتجننتي بتضر*بي نفسك

سما بنهيار: انا استاهل... استاهل كل الي بيحصلي عشان انا غبيه انسانه ساذجه 

انس بدون فهم: طب اهدي وفهميني في اي 

سما بعياط وبدون وعي: طل متجوز قبل كدا وعندو بنت منها يعني هيحبني ازاي ولا يتقبلني حتي وبتفضل تعيط 

انس بتردد بيضع ايدو علي كتفها: ممكن تبطلي عياط عشان حرام العيون دي تعيط 

سما بعياط: بس انا مكنتش اعرف والله لو كنت اعرف مستحيل احبه او اتعلق بي 

انس بيمسح دموعها: كفايه عياط لو ممكن بجد حرام عليكي عيونك ورمت من كتر العياط 

سما: مش قادره حاسه اني قلبي من كتر ماهو بيوجعني هيطلع من مكانه 

انس بيحاول يوسيها ويهديها علي قد مايقدر 

وبيعدي نص ساعه وهو كان مازال بيوسيها 


سما بتمسح دموعها وبتاخد نفس عميق وبإبتسامه بسيطه: انا اسفه دوشتك معايا 

انس: ممكن تبطلي تعتذري علي اي حاجه وبعدين انا الي جيت وانا الي حبيت اسمعك يعني مدوشتنيش ولا حاجه 

سما بتتسمله 

انس: هو ينفع أسالك سؤال؟ لو مفيهوش احراج 

سما : عارفه هتسأل علي اي  كنت بتكلم علي مين وسبب العياط ده كله 

انس: ايوا بس.. وبيسكت

سما: انت شاكك اني بتكلم علي يزن بيه مش كدا؟ 

انس: بس مش قصدي حاجه والله 

سما بتقاطعو: انا عارفه مش قصدك حاجه بس انا الي حبه احكيلك ايوا انا كنت بتكلم عليه  

انس بيتصدم وبيحس بشعور غريب بشعور كسره 

سما: انس انت كويس

انس بإبتسامة حزينه: ايوا كويس كملي سامعك 

سما: انا كنت بحب يزن بيه بس للاسف حب من طرف واحد من زمان وكنت حاطه أمل اكبر مني انو ممكن.. ممكن يحبني بس زي مقولتلك أمل اكبر مني انا فين وهو فين وكمان طلع متجوز ولي بنوته يعني كنت ساذجه اويي 

انس: قصدك علي لميس؟ 

سما: ايوا مش هي بنته

انس: لا لميس مش بنت يزن اصلا يزن متجوزش قبل كدا 

سما بستغراب: اومال هي بتقوله بابا ازاي وبتقول لحامد بيه يجدو!! 

انس: لميس بنته بس متبنيه يعني يزن وعمي اتبنوها بس لي واي السبب هما بس الي عارفين حتي ياسين الله يرحمه ميعرفش السبب 

سما وتظهر الابتسامه علي وجهها: يعني هي مش بنته بنته يعني مكنش متجوز قبلي

انس: قبليكي؟ 

سما بإرتباك: قصدي قبل كدا بعني

انس: لا 

سما بفرحه بتمسك ايد انس: انا مش عارفه اقولك اي ولا اشكرك ازاي بجد ياانس انت هديه من ربنا ليا يديني أمل من جديد

انس بينظر علي مسكت ايدو وبينظرلها بحب وهو مبتسم وفي لحظه الابتسامه بتختفي و بيفتكر كلامها  بيسحب ايدو وبيقوم

انس: احمم انا لازم امشي دلوقتي 

سما بتهزله راسها وهي مبتسمه

***************************


يزن: نعم يبابا عايزني في اي 

حامد: انت اي الي بتعملو ده؟؟ 

يزن: بعمل اي 

حامد: بتعمل اي؟؟؟؟  وبزعيق مش شايف انت بتعمل اييي اول حاجه مقولتلهمش ان سما بتكون  مراتك وانها خدامه وشغلتها فعلا خدامه وخلتها تنام في اوضه الخدم عشان يبان انها مش مراتك.. دلوقتي خليتها المُـربيه لي لميس وهي دلوقتي فاكره انها بنتك وكنت متجوز قبل كدا

يزن ببرود: كويس خليها فاكره كدا و انا مش متقبلها انها مراتي ومش هتقبلها وعاملت كدا لان هي متتعشمش ومتبنيش احلام علي فاضي وبعدين انت مكنتش موافق عليها اساسا اشمعنا دلوقتي؟ 

حامد لسه هيتكلم وبيقاطعه 

يزن: استني بس بابا خليني اكمل كلامي.. حضرتك كمان نسيت العلاقه اللي بنها وبين ياسين؟ عايزني اقول عليها مراتي ازاي ولا اتقبلها حتي ازاي؟ انا اصلا بقر*ف ابصلها لان كل مااشوف وشها بفتكر كل حاجه و ان هي كمان السبب في مو*ت ياسين حضرتك بقا اتغطيت عن كل ده ونسيت كل ده عشان بتهتم بيك صح نسيت ياسين اخويا وحقه عشان شويه اهتمام اي حد يعمله وهي بتعمل كدا عشان نتعاطف معاها وتنسينا الحصل وهي نجحت في كدا بس معاك انت بس اما انا الحركات دي مش هتضحك عليه بيهم 

حامد بزعيق: يزززننننن انت من امتي بتكلمني بطريقه 

يزن: عشان انت لو كنت زي الاول ومبتسكتش عن حق مكنتش هتجرأ واكلمك بطريقه دي بس انت حتي نسيت ياسين وانها هي السبب في مو*ته وانها حرامتك منه 

حامد: يزن هي كلمه واحده ومش هقولها تاني بعد الغدا والكل متجمع هتقول قدام الكل ان سما مراتك واتفهمها ان لميس بنتك بتبني 

يزن: انا اسف يابابا بس مستحيل اعمل كدا انت جبرتني مره بس مش هتجبرني المرادي 

وراح ناحية الباب يمسك المقبض 

حامد بصوت عالي: هتخسرها يايزن هتخسر سما وخليك فاكر كلامي 

يزن بينظرله وبيبتسم: انا مستني الحظه دي بفارغ الصبر وبيفتح الباب وبيخرج من المكتب 

حامد؛ انت الي هتندم في الاخر يايزن...وبيدوس علي زار علي المكتب 

الباب بيخبط

_نعم يحامد بيه 

حامد: نديلي سما وبسرعه 

_حاضر يبه

****************************

عزيزه: هي نامت 

اليس بصوت منخفض: ششش وطي صوتك ياداده 

عزيزه: حاضر بس كنت جايبلها الاكل 

اليس: هي نامت دلوقتي لمه تصحي 

عزيزه؛ خلاص ماشي وخرجت بره الاوضه 

اليس بتخرج وراها وبتقفل الباب بهدوء 

اليس: داده عزيزه استني 

عزيزه: نعم

اليس: انا مش هسيبك تمشي ياداده غير لمه تقوليلي سما دي اي حكايتها بظبط

عزيزه بتوتر: انا.. انا معرفش حاجه يبنتي 

اليس بنظرله شك: داده عزيزه قوليلي والله مش هقول لحد

عزيزه: توعديني؟ 

اليس: اوعدك قولي بقا

عزيزه: سما بتكون مرات يزن بيه 

اليس بصدمه: ايييييي 

عزيزه: ششش وطي صوتك 

اليس: مرات يزن ازاي وامتي وهو مش راضي يقول لحد لي 

عزيزه: مينفعش هنا ممكن حد يسمعنا وانتي مش هترضي تقطعي اكل عيشي 

اليس بدموع: طيب عشمتيني لي يداده وقولتيلي هتخلي يحبني وهو كمان هيقولي نتجوز 

عزيزه بتمسك ايدها تعالي معايه يااليس 

وبتاخدها يروحو علي الاوضه 


وكان يزن واقف وسامع كلامهم

وبيروح اوضه وبيقفل الباب وبيقعد يحاوط راسه بايدو 

و بيفتكر كلام حامد والكلام الي سمعه مابين  اليس وعزيزه ولمه شاف انس وسما مع بعض الكل الافكار بتتجمع في مخه وبيغمض عينه وبياخد نفس عميق ثم بيفتح عينه مره واحده وبيعدل نفسه وبيبتسم بخبث وبيقوم يفتح الباب وبيخرج من الاوضه

******************************

علي السفره الكل بيقعد 


وسما وعزيزه بيحضرو السفره 


انس: ليلو زعلانه لي؟ 

لميس: عشان مجتش وسلمت عليا و روحت ورا الداده دي وبتشاور علي سما

سما بإرتباك وبتنظر ليزن بخوف بس يزن بيتجاهلها 

انس: انتي شوفتيني امتي

لميس؛ شوفتك وانت رايح وراها بس مقولتش لحد حتي عمتو اليس 

انس بضحك: بس انتي قولتي خلاص وقدام الكل 

لميس: بس انا لسه زعلانه منك يا انكل انس 

انس: وانا ميرضنيش ان ليلو تزعل مني.

لميس بطفوله: خلاص صالحني 

انس: طيب اي رايك نخرج انا وانتي نروح الدريم بارك 

لميس بفرحه طفوليه؛ بجد

انس بضحك: بجد

لميس بتنزل من علي الكرسي وبتتنطط

وكلهم بيضحكو علي طفوليتها

سما: خلصنا يا حامد بيه حاجه تاني

حامد: لا يبنتي 

سما: بعد اذنك  

حامد: انتي راحه فين 

سما: هروح علي المطبخ

حامد؛ قعدي يسما 

سما: اقعد فين

حامد: اقعدي هتتغدي معانا 

يزن: بابا... وبيقاطعو

حامد: اقعدي يلا يسما مش هقولها تاني 

سما: حاضر وبتقعد 

اليس كان بتنظرلها بقر*ف

انس بصوت منخفض: اهو كدا الاكل هيبقا لي طعم 

سما بتضحك ضحكه بسيطه 

يزن بينظرلهم بغيط وبيخبط المعلقه 

الكل بيتخض

حامد: في اي يايزن 

يزن:  بما ان الكل موجود كنت حابب اقولكم علي خبر جديد

حامد ابتسم: قول يايزن الكل سامع 

يزن بيقوم من علي كرسي وبيروح اتجاه سما 

سما بتتسم وقلبها بيدق بسرعه بتفكير: معقول هيقولهم اني مراته؟ 

يزن بيبعد عن سما وبيروح لي أليس وبيمسك ايدها 

يزن: الخبر هو وبينظر لي أليس بحب انا وأليس هنخطب  

الكل بيقوم بصدمه........ 




#البارت_12

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن: الخبر هو وينظر لي أليس بإبتسامه انا وأليس هنخطب 

الكل بيقوم بصدمه إلا سما كانت مازلت قعده مكانها 

حامد: يعني اي هتخطب أليس؟؟ 

يزن: زي اي اتنين بيتخطبو وبعدين يتجوزو

انس بستغراب: وده حصل امتي؟ 

يزن: من بدري بس قولنا كفايه كدا ونعلن الخبر 

حامد كان هيتعصب بس بيلاقي لميس قعده وبتنظرلهم ببرئه بيمسك نفسه

حامد: عزيزهه

عزيزه: نعم 

حامد: خدي لميس علي اوضتها 

عزيزه: حاضر يابيه وبتاخدها وبيطلعو 

سما وهي مازلت قعده والدموع بتنزل من عنيها وبتظر قدامها 

سما: وانا؟؟ ثم بتنظر لي يزن... وانا اي؟؟ وبتقوم من مكانها بتز*ق أليس

أليس: ااااه انتي ازاي تتجرأ تز*قيني

 سما بتتجاهلها وبتقرب لي يزن

يزن بعصبيه: انتي اتجننتي ازاي تز*قيها كدا اعتذري منها فورا

سما: رد عليا وانا؟؟ 

يزن: انتي اي

سما بضحكه سخريه: انا اي؟؟ سامع يعمي اقولك انا..انا مراتك يا يدكتور يمحترم لو ناسي 

انس بندهاش: مراته؟؟ 

سما بدموع وبتتسم: امم مرات يزن بيه الصفوان وهو كان مكسوف مني لاني مش قد المقام عشان كدا كنا مخبين واكنو سر ومينفعش حد يعرفه بس انا خلاص تعبت ومش هسكت انا كنت بتعرض لي إهانات كتيره اوي في البيت ده وكنت. بسكت واتنازلت عن كرامتي مره والتانيه بس كفايه خلاص مبقاش في طاقه تاني.... و حضرته جي دلوقتي وبيقول عايز يتجوز أليس 

انس: بس اكيد أليس متعرفش كدا لو عارفه اكيد مكانتش هتوافق.. وبيوجه كلامه لي أليس 

انس: أليس انتي كنتي عارفه ان يزن متجوز سما 

أليس بتتوتر وبتفرك في ايدها

انس بشخط: ألييييسسس انطقييي 

أليس: اه كنت عارفه.. اساسا يزن كان مجبور يتجوزها عشان كانت علي علاقه بي ياسين يعني هي وحده مش شريفه ولا مظلومه زي منتا شايف يأن.... وقبل متكمل كلامها سما بتمسكها من دراعها بتلفها ليها وبتضر*بها بالقلم

سما: انا اشرف منك مليون مره والي قالك الكلام ده انسان حقير وهو الي معندوش شرف وبتنظر لي يزن بقر*ف 

سما بعياط: انا عارفه ان انت الي قولتلها بس ده.. وبتسكت انت صح معاك حق 

يزن: سما انا مقولتش.... وبتقاطعو 

سما: انا مش همنعك تتجوز ولا تخطب ولا اي حاجه بس ألاول تطلقني واظن ده احلي كلمه سمعتها اهو هتخلص مني وانا هخلص منك ومش هشوف وشك تاني

وبتجري علي اوضتها 

حامد بينظرله بشمأزاز: انت مستحيل تكون يزن ابني...ابني يزن عمره مكان بالجحود والأسوه دي انا قولتلهالك مره انك هتخسرها بسبب غبائك ده و اهو خسرتها فعلا بس متجيش تندم عشان انت الي عملت كدا ولو سما مشيت من البيت انا كمان همشي ومش عايز اشوف وشك تاني وبيمشي كام خطوا وبيرجع لي تاني 

حامد: نسيت اقولك ان ياسين وسما محصلش بنهم اي حاجه وده كان مجرد اتفاق بنهم 

يزن بصدمه: ايي.. وعرفت ازاي وهي مقالتليش لي

حامد: سما كانت هتقولك كل حاجه نهارده بس شوف انت عملت اي عرفت انك غبي ومتسرع وبيمشي بيسيه 

واقف مكانو زي الصنم ولا بيتكلم ولا بيتحرك 


انس بيمسك دراع أليس بعصبيه: الخطوبه ولا الجواز دي مش هتم وانا مستحيل اوافق عليها انتي فاااااهمههه ويلا اطلعي لمي هدومك هنمشي من البيت كفايه الي انتي عملتي 

أليس بتسحب دراعها من ايدو: انا مش هروح في اي مكان وانا ويزن هنتخطب غصب عن اي حد انتو عايزين تفرقو اتنين بيحبو بعض لي وانت بذات عارف اني انا بحب يزن منا وانا صغير وان ده حب طفولتي 

أنس: بس هو دلوقتي متجوز مش زي زمان وبسببك هيطلقو 

أليس: يزن قالي انهم كدا كدا كانو هيطلقو لانه مش بيحبها 

انس: وانتي مالك لي تدخلي انتي في وسطيهم وتبقي انتي سبب لي عايزه تبقي كدا 

أليس: اخر الكلام انا ويزن هنتجوز 

انس: وريني الجوازه دي هتم ازاي وبيمشي 


أليس بتلتف وراها بتلاقي يزن قاعد وماسك راسه بأيدو بتقرب منه وبتمسح علي شعرو بإيدها 


أليس: متاخدش في كلامهم يايزن هما دلوقتي متضايقين بس مع الوقت هيتقبلو 

يزن بيشيل ايدها بيز*قها بعيد عنه: انتي عارفتي ازاي ان كان في علاقه بين سما وياسين؟ 

أليس بتوتر: ان. انت الي قولتي انهارده قبل ماننزل علي غدا

يزن: انا فاكر كل كلمه قولتها وانا مستحيل اقولك علي حاجه زي دي اقولي مين الي قالك يا أليس 

أليس: داده عزيزه 

يزن بتنهيده: يعني عزيزه تمام انا هعرف اتصرف معاها وبيقوم وهو ماشي بيز*قها بكتفه

꧁بقلم فرح القصاص ꧂


*****************************


سما كانت بتلم هدومها وهي بتعيط 


بيدخل شخص ويقفل الباب 

سما: لوسمحت يا أنس انا مش حابه اتكلم مع حد 

يزن: بس انا مش أنس 

سما بتنظر لي بعدين بترجع تلم هدومها تاني وهي بتتكلم

سما: انت بذات مش عايزه اشوفك ولا اتكلم معاك 

يزن: انا جيب اقولك اني مش هطلق 

سما بتقف لثواني وبتر*مي الهدوم الي في ايدها وبتبصله

سما: يعني اي مش هطلق؟ 

يزن: كلامي واضح ع فكره مش هطلق 

سما: وانا مش عايزه اكمل معاك 

يزن: انا قولت الي عندي 

سما بعصبيه: انت مش هتخطب؟؟ وعايز تكمل حياتك معاها وبتحبها انا مش منعتك بس طلقني مبقتش قادره ابصلك حتي 

يزن: هطلقك بس بعد الخطوبتي 

سما بتز*قه  بعصبيه وكانت بتعيط: انت عايز مني ايي ها عايز اي مش انت كنت مستني ال لحظه دي من ساعت متجوزنا اهي جتلك  سبني بقا انت ولا بطقني ولا بتحبني وهتخطب طيب طلقني انا خلاص تعبت منك ومن اهناتك ليا ومعاملتك...وبتقولها بعياط سبنيييي بقااا 

يزن بيمسك ايدها وبيشدها لي حضنه وبيضمها بقوه

سما بدون وعي بتبادله  الحض وكانت بتعيط


وانس كان واقف علي الباب الاوضه وشافهم وهما حضنين بعض بيمسك تلفونه وبيصورهم و بيقفل الباب بهدوء زي مكان وبيمشي 


سما بتستوعب انها حضنه بتبعد عنه بسرعه 

سما: لا انا ادوس علي قلبي ولا ان اضعف قصادك يايزن

 وبتروح بتقفل شنتطها وبيتمسكها 


يزن: انتي راحه فين؟ 

سما: همشي 

يزن: مفيش روحه في مكان 

سما: مش بمزاجك المرادي وبتمشي من جنبه راحه ناحية الباب 

يزن بيمسكها وبيرجعها: قولت مش هتمشي يعني مش هتمشي 

سما بتشيل ايدو: وانا همشي مش هقعد دقيقه كمان هنا وبتخرج من الاوضه 

يزن بيجري وراها

يزن بصوت عالي وبيوجه كلامه للحراس: اقفلو كل الابواب بتاعت الفيلا كلها 

الحراس بتنفذ كلامه وبتقفل الابواب كلها

يزن: انا لمه اقول حاجه تتنفذ وقولت مش هتمشي وريني هتمشي ازاي وبيبتسملها وكان طالع علي الاوضه بتاعته 


سما بتسيب شنتطها وبتروح تجيب سڪ"ينه 

سما بصوت عالي وعناد : لو مخلتهمش يفتحو الباب هقت*ل نفسي 

يزن بينظر خلفه بيلاقيها ماسكه السڪ"ينه و وضعها تجاه قلبها


#البارت_13

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن بينظر خلفه بيلاقيها ماسكه السڪ"ينه و وضعها تجاه قلبها 


يزن بصدمه بينزل من علي السلم: سما انتي اتجنني نزلي السڪ"ينه من ايدك

سما بعناد: يبقا خليهم يفتحو الباب وهنزلها وإلا قسما بالله مش بهزر وهعملها 

يزن: علي فكره انتي كدا هتأذي نفسك يعني محدش هيتالم ويتوجع غيرك

سما بدموع: عادي اتعود علي الألم بس المرادي مش هيكون الم هيكون راحه ابديه ليا 

يزن: مهما تعملي مش هفتح الباب برضو 

سما بعصبيه وبضغط علي السڪ"ينه بتع*ور نفسها

يزن بخوف: سماااا 

سما: انا قولتلك مبهزرش وهعملها منغير تردد حتي 

يزن بيقرب منها خطوه خطوه وبيحاول يشغلها بالكلام عشان متحسش 

يزن: طيب هخليهم يفتحو الباب بس نزلي السڪ"ينه 

سما: بجد؟  يعني لمه انزلها هتخليني امشي 

يزن: ايوا يلا نزليها

سما بتلاحظ انه بيقرب عليها وبيحاول يشغيلها

سما بزعيق: خليكككككك عندكككك اوعي تقرب مني انت فاكرني هبله وهصدقك؟ ده انت بذات عمري ما اصدقه في حرف واحد 


حامد وأليس وعزيزه بينزلو علي صوت الزعيق

عزيزه بصدمه بتضع ايدها علي فمها

أليس بتفاجأ وبتتسم 


يزن: سما ارمي السڪ"ينه من ايدك مش هعدها تاني 

سما بعناد: وانا قولت لأ

حامد بصدمه: سما انتي بتعملي اي يبنتي

سما: قولهم يعمي يفتحو الباب ويخلوني امشي من البيت ده وإلا هطلعوني منه بس مي*ته وهيكون بسبب يزن هيعيش عمره كله بتأنيب ضمير

حامد: حاضر حاضر بس نزليها الاول 

سما: الباب يتفتح الاول 

حامد بيوجه كلامه للحراس: افتحو الابواب 

يزن: لو باب بس اتفتح انتو عارفين انا ممكن اعمل اي 

حامد بعصبيه وانا قولت افتحو الابواب واظن انتو عارفين مين كبير البيت ومين كلامه هو الي يتنفذ 


انس بيجي من ورا سما براحه من غير متاخد بالها ومنشغله مع يزن وحامد وبحركه سريعه بيمسك ايدها الي فيها السڪ"ينه بيخدها منها 


يزن بيروح اتجاها وبيمسكها من دراعها بقوه 

سما بعياط: ااه سبني

حامد بيروح لي يزن بعصبيه 

حامد: سبها يايزن انت عايز منها اي سبهاا بقولك

يزن: محدش يدخل بيني وبين مراتي

سما: و ده من امتي بقيت مراتك؟ وبتحاول تفك ايدو بس مسكها بحكأم 

يزن: من دلوقتي وبيشدها بيطلعو علي الاوضه بتاعته 

حامد بيضرب كف في كف: ااه منك يايزن انت مش عارف بتعمل اي وهضيعها وضيع نفسك معاها وبيروح لي اوضه

وأليس كان واقفه بتهز في رجليها بغيظ وغيره 

انس بيقرب منها: يزن بيحب سما و وخدك لغرض في دماغه يعني هو حتي مبيفكرش فيكي 

أليس: انت بتقول اي مفيش الكلام ده يزن بيحبني ودليل علي كلامي خطوبتنا الي بكره 

انس بيضحك بصوت عالي: بيحبك؟؟  وبيضحك تاني 

أليس بتتعصب: اه بيحبني اي الي بيضحك في كلامي ياريت تقولي يمكن اضحك معاك

انس: بعتلك رساله شوفيها وهتعرفي بضحك علي اي وبيمشي وهو مازل بيضحك وبيكرر في الكلمه 

انس بضحك: قال بيحبها 


أليس بتفتح تلفونها بتشوف الرساله بتلاقي بعتلها صوره لي يزن وسما وهما كانو حضنين بعض  ومكتبوب تحت الصوره 

(انسحبي ياأليس وخلي عندك كرامه وعزة نفس متبقيش غبيه عشان في الاخر محدش هيتوجع وهيندم غيرك انتي) 

أليس بغضب بتر*مي الفون علي الارض 

أليس بحقد وكرهه: لا مش هنسحب يا انس وهاخد يزن منها وهيحبني انا مش هي وهي الي هتتوجع وتتكسر مش انا ده وهتشوف قريب 

****************************


يزن بيدخلها الاوضه وهو مازل ماسك ايدها بقوه

سما بألم: ااهه سيب ايدي 

يزن بيسبها بيلاقي علامات صوابعه علي دراعها ومحمره 

يزن: معلشي مكنش قصدي استني هحطلك كريم 

سما: مش عايزه منك اي حاجه كل ال انا عايزه انك تسبني ام.... وبيقاطعها 

يزن: وانا قولتلك مش هتمشي غير بعد خطوبتي انا وأليس 

سما بنرفزه:يوووه انا زهقت منك ومن نفس الجمله و بتزقه وكانت عايزه تطلع 

يزن بيرجعها مكانها تاني 

يزن: متحلميش انا طلامه حطيت حاجه في دماغي بنفذها 

سما بعياط: لو تعرف انا كنت بحبك قد اي 

يزن بإبتسامة بسيطه: بتحبيني؟ 

سما: امم كنت بحبك بس دلوقتي بقيت بكرهك اضعاف حبي ليك انا عمري متخيلت في يوم من الايام ان حبي ومشاعري ليك يتحول لكرهه بس طبعا الفضل كله ليك انت الي حولت الحب الي في قلبي لكرهه وقر*ف انا بكر*هك بكر*هك

الابتسامه بتختفي وبتتحول لعصبيه 

يزن: كويس الشعور دلوقتي بقا متبادل 

وبيروح يقفل كل الشبابيك والبلكونه 

سما بستغراب: انت بتعمل اي

يزن: عشان متعرفيش تخرجي من الاوضه 

وبيخرج ويقفل الباب عليها 


سما بتجري علي الباب بتمسك مقبض الباب وبتفتحه مش بيتفتح بتحاول كذا مره.. بتخبط علي الباب وهي بتزعق 

سما: يززن افتح البااااب يزززززن وبتحاول تاني مع الباب وكانت بتزعق وبتعيط يززززن انا بخاف اقعد لوحدي افتح الباب ونبي انا عندي فوبيا من الاماكن المقفوله والله وبتخبط علي باب يااايزن افتح 

وبتقوم تروح تحاول تفتح الشبابيك  بس مبتعرفش  

بتروح بتقعد علي السرير بتعب وبتستسلم  1بترجع بضهرها ولحظات كانت نامت 

*****************************


حامد: ادخل 

يزن بيدخل وبيقفل الباب 

حامد: خير عايز مش نفذت الي في دماغك برضو 

يزن بيقعد: انا عايز اعرف حضرتك عرفت ازاي ان مكنش في علاقه بين سما وياسين؟ 

حامد: وانت عايز تعرف لي يهمك

يزن بعصبيه: يعني اي يهمني سما مراتي وياسين اخويا ميهمنيش ازاي؟؟؟ 

حامد: ياسين الله برحمه وانت وسما هتطلقو ومكنش بنكو اي حاجه وانت هخطوبتك بكره يبقا اقفل علي الموضوع 

يزن: بس لسه انا وسما مطلقناش وانا مخبطتش يعني لحد لان هي لسه مراتي ومن حقي اعرف 

حامد: انا كدا كدا كنت هقولك بس مش عشانك لا عشان سما وتعرف انت ظلمتها قد اي ومش هنكر وانا ظلمتها بس علي الاقل عرفت اصلح غلطي بس انت اتمديت اوي في الغلط واكبر غلط هتعملو هو بكره 

يزن؛ بابا ممكن كفايه نصايح وتقولي

حامد: ماشي 


فلاش باك


الباب بيخبط

حامد: ادخلي يسما 

سما: حضرتك كنت عايزني 

حامد: ايوا قعدي متخافيش 

سما بتقعد 

حامد: انتي كنتي جتيلي قبل كدا قولتلي انك عايز تقوليلي موضوع مهم جدا وانا رفض وكان بعد دف*نت ياسين

سما: ايوا بس اي الفكر حضرتك بي دلوقتي 

حامد: انا عايز اعرف اي هو الموضوع وكنتي مستعجله تقولهولي

سما: انا كنت مستنيه اليوم ده عشان اقولك وقلبي يرتاح وروح ياسين كمان وكنت عايزه اقول لي يزن بس كان في كل مره يهيني وميرضاش يسمع حاجه 

حامد بستغراب: لا ده باين الموضوع كبير قولي يسما انا سامعك 

سما بتاخد نفس وبتحكيله كل حاجه 

باك


حامد بضحكه سخريه: هي مكنتش عايزه تقرب منك او انها تضحك عليك هي كانت عايزه تقولك الحقيقه مش اكتر وانت مكنتش بتديها فرصه انها تتكلم

يزن بيفضل ساكت 

حامد: معندكش حاجه تقولها مش كدا؟ ده انت حتي اتكلمت عليها مع أليس منغير متفهم وتتأكد من الحقيقه 

يزن: انا بجد مقولتش حاجه لي أليس 

حامد بستغراب؛ وهي عرفت ازاي 

يزن: من عزيزه 

حامد: عزيزه؟ متاكد

يزن: اه هي الي قالتلي 

حامد؛ ماشي يعزيزه حسابك بيتقل معايا 

يزن: حسابها بيتقل؟ 

حامد: سما كذا مره تشتكي منها ومن معاملتها معاها 

يزن: اممم وبيقوم انا هروح لي لميس عشان مقعدتش معاها خالص من ساعت مجت

حامد: ماشي

*****************************

عزيزه: انتي عرفتي تقنعي ازاي انكو تتجوزو؟ 

أليس: انا معملتش اي حاجه هو الي جالي الاوضه وعرضت عليا 

عزيزه بستغراب: جالك لوحده وعرض عليكي الجواز؟ 

أليس بإبتسامةوغرور: ايوا طلع هو كمان بيحبني بس كان مخبي عشان عمو حامد اجبرو يتجوز الخدامه 

عزيزه: ايوا بس هما لحد لان مطلقوش وشكل يزن مش هيطلقها 

أليس: يزن قال هيطلقها بعد ما نتخطب هو عايز يشوفها وهي مكسور وتشوف واحنا بنلبس الدبل لبعض وتعرف ان مهما عملت هتفضل مجرد خدامه 

عزيزه بشك وبصوت منخفض: يخوفي 

أليس: بتقولي حاجه يداده 

عزيزه: لا مبقولش 

أليس؛ اممم اما اقوم اجهز بقا للخطوبه كفايه اليوم انهارده ضاع كل بس الي سمها سما دي حرفيا دراما كوين 

*****************************

سما كانت نايمه ورايحه في النوم 

مره واحده الشبابيك بتاعت الاوضه بتفتح كلها 

سما بتقوم مفزوعه وبتضع ايدها علي قلبها 

سما: بسم الله... هما اتفتحو ازاي... ممكن من الهوا؟.. بس دول مقفولين جامد

بتلاحظ خيال شخص في البلكونه بس كانت مقفوله متفتحش

سما بخوف وبتبلع ريقها: م. مين... مييين بتحس بنفس شخص جنبها سما بتبعد عنيها عن البلكونه دقيقه تشوف مين جمبها بس مكنش في حد بترجع تنظر لي البلكونه 

كان الخيال اختفي 

سما بتقوم من علي السرير وجس*مها كله بيتنفض من الخوف وبتقرب علي البلكونه بتمسك المقبض تفتحها 

بتسمع صوت باب بيتفتح براحه 

سما بتنظر وراها وجس*مها كله بيترعش اكتر من الخوف وبتاخد نفسها بصوت عالي بس باب كان مقفول 

سما بتركز مع باب الحمام جامد 

فجأ البلكونه بتفتح لوحدها 

سما بفزع بصراخ: ااااااااععععععاااااا 

والسجاده الي كانت واقفه عليها حد بيشدها سما بتتكعبل وتقع عليها والسجاده مازلت بتتسحب بس مكنش في حد بيسحبها 

سما كانت بتصوت وتصرخ 

لحد ما بتبقا قدام الحمام 

سما بعياط؛ مينن.. مين في الاوضه  بيظهر صوت تصفير وبتحس بقدام حد ماشي في الاوضه سما بتنظر خلفها علي طول مبتلاقيش حد 

سما قلبها بقا يدق اكتر واكتر يكاد هيقف من الخوف 

وبترجع تنظر قدامها باب الحمام بيتفتح مره واحد  بيظهر شخص في وشها 

سما بصدمه وعنيها بتتسع من الفزع والخوف 



#البارت_14

#وقعت_في_حب_خادمتي


سما بصدمه وعنيها بتتسع من الفزع والخوف وبتغمض عنيها وبتفضل تصرخ وتصو*ت


يزن بيفتح الباب بسرعه وبيلاقيها قعده ضمه رجليها وبتعيط بهستريا بيجري عليها 


يزن بقلق: سما في اي حصل ايي

سما كانت بتعيط ومبتردش عليه 

يزن بقلق اكتر: سما ردي عليه في اييي وبيمسك ايدها بيلاقيها بتترعش وجس*مها كله بيتنفض

يزن بخوف: انتي بتترعشي كدا لي!! هو اي الحصل ردي يسما بتخوفيني عليكي

سما بتز*قه من جمبها وبتقوم بصوت عالي جدا 

سما: انت السبب 

يزن بيقوم بستغراب: انا السبب؟ السبب في اي 

سما بعياط: اه انت السبب انا قولتلك بخاف اقعد لوحدي وبخاف من الامكان المقفوله وبرضو سبتني ومشيت منغير متيجي حتي تطمن عليا بص حوليلك شوف اي الحصل بص علي البلكونه والشبابيك وهتفهم

يزن بينظر حوليه مبيلاقيش حاجه وكل حاجه زي مهي 

يزن: انا مش شايف حاجه 

سما بتنظر حوليها وبتعيط اكتر 

سما بعياط: ازاي ده حصل والله كل ده اتفتح مره واحده وانا نايمه وحد شدني لحد باب الحمام و...ملامح وشها بيتغير و بتسكت 

يزن: و اي كملي 

سما بتمسك راسها جامد

يزن بيقرب منها: انتي كويسه 

سما: لا مش كويسه وبدوخ 

يزن: سمااا..و بيشيلها وبيحطها علي السرير 

وبيروح يجيب ادواته الطبيه وبيكشف عليها 

يزن بستغراب: اتعرضت لنوبه هلع.. اكيد اتوهمت الحاجات دي لان عندها فوبيا بيديها حقنه مهدء 

وبيقوم 

سما يتمسك ايدو وهي نايمه : متسبنيش تاني انا خايفه 

يزن متخافيش مش هسيبك تاني و بيقعد جمبها لحد ماغرقت في النوم وبيشيل ايدو براحه وبينام علي الكنبه قصدها

******************************


سما بتقوم من النوم وبتبص علي الساعه 

بتلاقيها 

2 الظهر 

سما: يااااه انا نمت كل ده

وبيدخل يزن وهو ماسك كوبايه القهوه والفطار 

يزن: من المهدء الي خدي امبارح

سما بتقوم بتعدل نفسها 

سما: مهدء؟ 

يزن: اولا صباح الخير ثانيا ايوا

سما بستغراب: صباح النور 

يزن: بما انك منزلتيش فطرتي معانا جبتلك الفطار وفنجان القهوه ده عشان الصداع الي عندك 

سما ببرود: شكرا بس مكنش لي لزوم... طيب عايزه اعرف انا خد مهدء امتي؟ 

يزن: انتي مش فاكر اي حاجه من ليله امبارح؟ 

سما: لأ مش فاكر حاجه بس هو حصل حاجه 

يزن: انا قولت انا كنتي بتهلوسي مش اكتر 

سما: بهلوس.. وضح كلامك قصدك اي بي مش فاكره حاجه وبهلوس والكلام ده 

يزن: متركزيش موضوع مش مهم انتي كنتي بتحلمي بس مش اكتر المهم دلوقتي افطري عشان تلحقي تحضري نفسك للحفله 

سما: حفلت اي؟ 

يزن: لا تقريبا المشكله بقا في دماغك انتي نسيتي انهارده حفله خطوبتي 

سما: امم صح نسيت وبعدها هتطلقني مش كدا 

يزن: بظبط يلا بقا متتأخريش وبيطلع وبيسبها 

 بتقوم من علي السرير 

سما: انا جس*مي كله وجعني كدا ليه احتمال نمت غلط  بتقوم تدخل الحمام بتاخد شاور وبتطلع تسرح شعرها بتلاحظ علامات في اديها مزرقه

سما: هو انا اتخبط امبارح وبتحاول تستعيد ذاكرتها 

وبيقاطع شرودها خبطت الباب 

سما بخضه: مين

انس: انا يسما انس 

سما بطمأنان: حاضر ثواني 

وبتلم شعرها وبتروح تفتحلو الباب 

انس: انتي فين كل ده منزلتيش ليه انتي تعبانه او حاجه؟ 

سما: لا بس راحت عليا نومه 

انس: ايوا 

سما: انت كنت جي عشان كدا 

انس: انا كنت جي اطمن عليكي  بس جيت خصوصا عشان حاجه تانيه

سما: حاجة اي؟ 

انس: مش هينفع علي الباب كدا 

سما: طيب اتفضل 

انس بيدخل وبيقفل الباب 

سما:  قول بقا قصدك اي 

انس: اسمعي للاخر ***  ****  **** 

سما بندهاش: بس.. بس ازاي هعمل كدا؟ 

انس: انتي مش عايزه تخدي حقك 

سما: ايوا بس مش بطريقه دي 

انس: اسمعي دي احسن طريقه تخدي حقك بيها بس القرار بتاعك واقعدي مع نفسك وفكري 

سما: طيب سبني افكر فيها الاول 

انس: وانا مستني قرارك 

سما: تمام 

انس بيفتح الباب وقبل ما يمشي 

انس: بس صدقيني ده افضل حل  وبيمشي 

سما بتتلفت وراها بتتخض

سما:  الفستان ده جي ازاي وبتنظر يمين وشمال وبترجع نظرلها للفستان بتقرب منه وبتمسكه بتلمح رساله جمبه بتاخد الرساله بتفتحها

(البسي الفستان ده انهارد) 

سما بتنهيده:  اكيد يزن ده بيحلم البس حاجه هو جيبهالي وبتسيب الفستان مكانه 

*****************************في الحفله 


أليس ويزن كانو قعدين جمب بعض والمعازيم وصلو كلهم


عزيزه: يزن بيه الدبل 

يزن: مش دلوقتي يعزيزه 

أليس: انت مستني اي يايزن بقالنا نص ساعه بتقول شويه شويه والمعازيم زمنهم زهقو 

يزن وهو عينه بتروح شمال ويمين واكنه بيدور ع حد: أليس ممكن تبطلي رغي قولت شويه يعني شويه 

أليس: انت بدور علي مين 

يزن: ها لا مش بدور علي حد

أليس بشك: اممم اما نشوف 

يزن: ماشي وبيقاطعهم النور بيطفي مره واحده 

أليس: يزن هو نور اطفي لي؟ وبيظهر ضوء خفيف اتجاه السلم وهي سما نازله ولبسه فستان اسود صك وفرده شعرها الويفي وحاطه ميكب بسيط يبرز ملامحها 

يزن اول ماشفها سرح واترسمت علي وجهه ابتسامه عريضه 

انس بيروح لعندها وبيمد ايدو ليها 

سما بإبتسامة رقيقه بتمسك ايدو وبتنزل من علي اخر سلمه

يزن بيضايق وبيفضل باصص ليهم وهو متعصب 

أليس بعصبيه: هو مين الي عمل حركه النور دي وبتنظر ليزن بتلاقي ملامحه متغيره ومتعصب 

أليس: يزن.. يزنننن

يزن: اي 

أليس: هنلبس امتي الدبل بقا 

يزن بيقوم: دلوقتي

أليس بتفرح وبتقوم هي كمان وبتنظر لي سما وبتضحك 

يزن بيمسك ايد أليس وهو بينظر لسما 

أليس بإبتسامة: يلا يايزن 

يزن بيسبها وبيروح لعند سما

يزن: تقبلي تتجوزيني لمره التانيه؟ 


أليس بتفتح فمها بصدمه


سما بتفاجأ: نتجوز تاني؟ 

يزن؛ ايوا وننسي كل الماضي ونبدا حياه جديده ها موافقه؟ 



#البارت_15

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن بإبتسامة: ايوا وننسي كل الماضي ونبدا حياه جديده موافقه؟ 

سما بتفضل ساكته للحظات ثم بتضحك جامد وبصوت عالي 

سما بضحك: ننسي الماضي؟؟؟؟ 

يزن الابتسامته بتختفي وبينظرلها بأستغراب: هو اي الي بيضحك مش فاهم؟؟ 

سما: انت ازاي عقلك تصورلك اني ممكن اوافق اصلا؟ 

يزن: يعني اي

سما: هو انت فاكر لمه تقولي كدا هنسي كل حاجه عاملتها فيا من اهينات واسوء معامله ممكن الانسان يتخيلها وكل شويه شك وقرف ازاي بقا انسي كل ده؟ 

يزن: انا عارف انك مستحيل تسامحيني او تنسي كل حاجه بسهوله دي بس... وبتقاطعه 

سما: متكملش انت قولت مستحيل اسامحك او انسي خليك عند الجمله دي عشان مستحيل فعلا اقدر اسامحك في يوم من الايام يايزن 

يزن: انتي عايزه اي يسما 

سما بجمود: عايزه اطلق 

يزن: وان قولتلك مش هطلق 

سما بإبتسامة مستفزه: مطلقش انا هرفع قضيه خلع وبتسيبه وبتطلع 

انس بيطلع وراها

يزن كان واقف متعصب وبينظر حواليه بيلاقي المعازيم بيتكلمو بصوت منخفض وبيبصلو جامد 


يزن بعصبيه و زعيق: واقفين تتفرجو علي اييييي خلاص الخطوبه اتلغت كل واحد علي بيته يلااااا 

_يلا يجماعه ده بيطردنا وهو الي عازمنا انا مشفتش بجاحه كدا وليها حق تخلعك والناس بتمشي 

يزن بيتعصب جامد وبيز*ق الكرسي القدامه برجليه 

أليس بتروح لعنده 

أليس: انا وثقت فيك وقفت قدام اخويا وعارضه وكله عشانك هو قالي انك مبتحبنيش وانا قولتلو لا يزن بيحبني وهيتجوزني هو قالي كدا و واعدني بس طلع معاه حق ورغم كدا سبتني قدام كل الناس ورحت عرض الجواز علي الخدامه تاني... وبيقاطعه 

يزن بعصبيه: الخدامه دي تبقي مراتي يعني من بعد انهارده اسمها الهانم بتاعت البيت

أليس بسخريه: الي بدافع عنها رفضتك قدام الكل وكمان قالتلك انك لو مطلقتهاش هتخلعك خلت غرورك وكبريائك بقو في الارض يعني دلوقتي الناس بدل ماتشوفك تخاف وتعملك الف حساب هتبقي شخص عادي ملهوش اي قيمه 

يزن بغضب؛ بسسسسسس اخرسي خااالص انتي فاهمه وبيزقها وبيطلع 

أليس بتتسم بخبث: والله لندمك ع الاهانه الي سببتهالي قدام الكل وبنسبه لسما انا هعرف اتصرف معاها كويس

****************************


سما دخلت الاوضه وكانت هتقفل الباب بس ايد بتوقفها 


انس: ممكن ثانيه من وقتك؟ 

سما: معلشي يا انس بس بجد انا مصدعه اويي ومش قادره اتكلم

انس: خلاص ارتاحي دلوقتي وابقي اجيلك بكره ان شاءلله 

سما: تمام تصبح علي خير 

انس: وانتي من اهل الخير 

سما بتيجي تقفل الباب تاني ايد يتواقفه 

سما: في حاجه تاني يا انس 

يزن: انا مش انس وبيزق الباب 

سما: انت عايز اي؟ 

يزن: دي اوضتي لتكوني ناسيه 

سما: اهه صح نسيت انا هطلع منها دلوقتي 

يزن بيمسك ايدها: هتروحي فين 

سما: اوضتي 

يزن: الي هي اوضته الخدم 

سما: بظبط 

يزن: مفيش روحه في مكان انتي هتفضلي هنا 

سما: هفضل هنا بصفتي اي

يزن: مراتي وانا جوزك يعني دي دلوقتي بقت اوضتنا انا وانتي

سما: ده حاليا بس مراتك مؤقتنا  

يزن: اهو قولتيها مراتي حاليا يعني ليا كل الحق عليكي 

سما بأففان: اوف. يعني هترتاح لمه افضل في الاوضه 

يزن: ايوا 

سما: خلاص هقعد بس ممكن تسيب ايدي بقا 

يزن بيشدها لعنده: وان مسبتهاش 

سما بتوتر: انت بتعمل اي انا.. انا مش عشان وفقت اقعد معاك في الاوضه يبقا تدماته فيها 

يزن بيشدها لعندو اكتر 

سما بتوتر اكتر: يزن لوسمحت ابعد عني احنا هنطلق يعني يعتبر مفيش حاجه بينا دلوقتي مراتك بالاسم بس

يزن بيقرب وجه من وجهها و بينظرلها بحب: متأكده عايزنا نطلق 

سما بتنظر لعينه الرماديه  بتوهان: هااا 

يزن بينظر لشفا*يفها وبيقربها منها وبيقب*لها بعمق 


أليس بتفتح الباب حاجه بسيطه بتراقبهم وبتصدم لمه شافتهم وهما مقبلين بعض 

أليس بعصبيه وبكرهه: انا لو مخلتكمش تكرهو بعض لدرجه الحقد ميبقاش اسمي أليس وبتمشي 

******************************


أليس: شكل الخطه مجبتش نتيجه معاها 

_انا ملاحظ كدا حتي لمه شافت الفستان اتخضت في الاول بعدين عادي 

أليس: يبقا احنا لازم ندخل في الخطه البديله 

_انتي متأكده؟ 

أليس: ايوا انت لزم تظهر بقا يا ياسين 


رايكم يحبيبي 👀♥



#البارت_16

#وقعت_في_حب_خادمتي


أليس: انت لازم تظهر بقا ياياسين

ياسين: اظهر؟ مينفعش 

أليس: مينفعش لي ومش انت الي قولت لو الخطه دي منجحتش هندخل في الخطه الجديده؟ 

ياسين بيلتفت التجاه التاني: لا نشوف اي حاجه غير دي لان مينفعش خالص 

أليس بعصبيه وبتمسك دراعها بتلفه لي عندها: هو  اي الي مينفعش 

ياسين: يعني مينفعش برضو

أليس: ده لي ان شاءلله 

ياسين: عشان ببساطه لمه اظهر الكل هيبقا عندو مليون سؤال زي طلامه انت لسه عايش اختفيت لي ومين الي شفنا في المش*ر*حه واحنا دفناك بأدينا ازاي ده حصل كل الاساله دي هقدر اجاوبها إلا سؤال واحد

أليس: اي هو 

ياسين: سبب اني اختفيت وخليتهم كلهم يفكروني اني م*يت هيقوليلي انا عملت كدا لي 

أليس: تصدق صح انت فعلا عملت كدا لي؟ 

ياسين: انا لسه بقولك مش هعرف اجاوبهم تقوليلي اي السبب 

أليس: شوف انا عارفه انك عايش بقالي اسبوع بس معرفش ازاي قدرت تخدعهم بمو*تك 

ياسين بإبتسامه خبيثه: عايزه تعرفي ازاي 

أليس بتسرع: طبعا انا همو*ت واعرف عملت كدا ازاي 

ياسين: اسمعي واتعلمي 


فلاش باك 


 ياسين حاول يتفادي البت وميخبهاش الفرامل اتقطعت وكان هيقع بالعربيه في المايه وقبل ما يقع ياسين فتح الباب ورمي نفسه راسه اتخبطت في طوبه والعربيه وقعت لوحدها وياسين اغمي عليه 


العربيات الي في الطريق وقفت و واحد نزل من عربيته خدو وراح بيه علي المستشفى 


ف المستشفى 

وبعد يوم 


ياسين بيفوق 

الدكتور: حمدالله علي السلامه 

ياسين: انا فين

الدكتور: في المستشفى واحد جابك وقال انه شافك فاقد الوعي علي الطريق 

ياسين بيمسك راسه من الالم: اااه 

الدكتور: لأ لأ خليك مرتاح 

ياسين: طيب هو حد من عيلتي عارف 

الدكتور: لا انت جيت ومكنش معاك اي حاجه تدلنا انت مين 

ياسين: طيب ممكن فونك  انا عايز اعمل مكالمه 

الدكتور: اكيد اتفضل 

ياسين كان رايح يتصل بيزن بس مسح الرقم واتصل بعزيزه 

باك

أليس بترفع حاجبها الاتنين بندهاش: يعني داده عزيزه كانت عارفه انك  عايش؟ 

ياسين: ايوا 

أليس: انا مصدومه بس المهم كمل كمل 

ياسين: المهم اتصلت بعزيزه 

فلاش باك 

عزيزه؛ الو مين 

ياسين: انا يداده عزيزه ياسين

عزيزه: ياسين بيه انت فين الكل كان بيسال عليك

ياسين: بيحكلها الحصل 

عزيزه: يلاهوي انت كويس يبيه

ياسين: ايوا كويس بس اوعي تقولي لحد 

عزيزه: حاضر طيب انت جي امتي؟ 

ياسين: م عارف المهم دلوقتي هي سما لسه موجوده في البيت؟ 

عزيزه بتوتر: ا.. اهه لسه موجوده 

ياسين: في اي يداده مال صوتك اتغير لي 

عزيز: م.. مف.. مفيش حاجه 

ياسين: داده عزيزه عليا انا ده انا ياسين قوليلي في اي سما مشيت؟ 

عزيزه: لا مش مشيت 

ياسين: اومال في اي 

عزيزه: سما ويزن بيه اتجوزو

ياسين بصدمه: اييي انتي بتقولي اي ياداده اتجوزه ازاي يعني 

عزيزه: هو ده الي حصل 

ياسين بعصبيه: فهميني ده حصل امتي وازاي 

عزيزه بخبث: الي سمعته انهم كانو بيحبو بعض من زمان ولمه انت مجتش علي كتب الكتاب يزن بيه قال لي حامد بيه انك هربت وهو يتجوز سما عشان سُـمعت العيله 

ياسين: يزن اخويا عمل كدا؟ 

عزيزه: ايوا هو ده كل الي حصل 

ياسين: انا عايزاكي متقوليش لمخلوق اني كلمتك او تعرفي عني حاجه 

عزيزه: لي يبني 

ياسين: اعملي بس زي مقولتلك 

عزيزه: حاضر الي تشوفه

ياسين بتحذير؛ داده عزيزه اوعي تقولي لحد

عزيزه: سر في بير ملهوش اخر 

ياسين: طيب انا هقفل دلوقتي سلام... وبيقفل 


ياسين: معلش ينفع اعمل مكالمه تاني انا عارف ازعجتك معايا 

الدكتور: لا مفيش ازعاج ولا حاجه براحتك خالص 

ياسين: شكرا جدا بجد وبيتصل بشخص 


_الو

ياسين: كرم انا ياسين 

كرم(الضابط): ياسين؟ انت فين يااخي سمعنا ان شخص عمل حاد*ثه وغرق ولمه تطلعنا العربيه وشفنا البطاقه لقيت اسمك  اتصدمت بس الحمدلله انك عايش

ياسين: انت قولت لحد من عيلتي 

كرم: كنت لسه هتصل بيهم اقولهم ان لقينا العربيه بتاعت غرقانه 

ياسين: عايز منك خدمه صغيره 

كرم: تحت أمرك طبعا ده سؤال 

ياسين: عايزاك تتصل بيهم وتقولهم انك لقيت عربيتي غرقانه ولقيت جث*تي وهتدوني علي الم*ش*رحه 

كرم بدون فهم؛ انا م فاهم حاجه انت كويس وزي الفل اهو لي عايز تقولهم كدا 

ياسين: اعمل زي مقولتلك بس وانا هفهمك كل حاجه 

كرم: خلاص ماشي بس انا برضو مستغرب لي عايز تعمل كدا طب سؤال هما لمه يروحو الم*ش*ر*حه وميلقوش جث*تك

ياسين: مين قال كدا هيلاقوني انا 

كرم: ازاي 

ياسين: روح بس انت دلوقتي وكلمهم وهتعرف ازاي بعدين

كرم: تمام.. سلام


ياسين: اتفضل يدكتور شكرا جدا ليك

الدكتور: العفو 

ياسين: والله انا عارف بجد هتقل عليك 

الدكتور: مفيش حاجه قول عايزه

ياسين: تعرف دكتور مش*رحه 

الدكتور: ايوا عندي صديقي 

ياسين: هطلب اخر حاجه والله بس بجد هتساعدني اوي وهتعمل معايا جميل مش هنسا العمر كله

الدكتور: اطلب اتفضل 

ياسين: محتاج الدكتور يديني حقنه مهدئ ويزود الجرعه ويقلل ضربات قلبي وحطوني مع الجث*ث في المش*رحه وانا شكلي دلوقتي بلخبطات دي كلها والكدمات قايمه بالواجب 

الدكتور: لا طبعا منقدرش نعمل حاجه زي كدا وبعدين الجرعه لو زات ممكن تمو*ت بجد

ياسين: لو ده حصل يبقا مكتبولي امو*ت بجد وانا موافق طيب همضيلك علي اني مسؤال علي اي حاجه تحصلي 

الدكتور: بجد والله احنا منقدرش نعمل حاجه زي كدا وصحبي مش هيوافق حتي لو انا وافقت 

ياسين: بالله عليك حاول تقنعه وانا هعمل كل الي هتقولو عليه امضي علي اي حاجه 

الدكتور بتنهيده: هشوفه وهقولك 

بعد نص ساعه 

ياسين: ها وافق؟ 

الدكتور: ايوا بس بعد معاناه

ياسين: انا مش عارف هقدر اردلكو الجميل ده ازاي بجد

باك

ياسين: وطبعا انتي عارفه الباقي 

أليس: طيب والج*ثه الي دفناها؟ 

ياسين: هما بعد ماطلعو من المش*رحه الدكتور خدني وحطو ج*ثه تانيه غسلوها وكفنوها ويزن استلمها علي اساس انا 


أليس بتقعد بدهشه: ياااااااا انت بجد ازاي دماغك جبتك كدا ولا داده عزيزه عرفت تمثل كل ده ازاي علينا دي يومها كانت منهاره انا مشكتش لحظه انها عارفه حاجه 

ياسين: انا الي مش متخيل ازاي يزن اخويا يعمل معايا كدا وهو عارف اني بحبها وكنت اضحي بروحي عشان اتجوزها 

أليس: بس يزن... وبتفتكر الي عمله معاها

ياسين: بس يزن اي؟ 

أليس بخبث: يزن طول عمرو بيغير منك ياياسين من وهو صغير انت اي حاجه بتحبها هو بياخدها منك كل حاجه 

ياسين بدموع: يزن كان بنسبالي كل حاجه بابا وماما واخويا وكل حاجه بنسبالي كنت بعمل كل حاجه بيقولي عليها ده يوم ما رفعت عليه المسد*س فضلت طول اليل بلوم نفسي وقلبي حرفيا كان بيوجعي عشان بس شفت في عينه نظره زعل مني يقوم هو يعمل معايا كدا وبيقعد وبيعيط

أليس: مش انت الي مفروض تعيط ياياسين هما الي يعيطو بدل الدموع د*م هما الي عملو معاك كده خانوك وغدرو بيك المفروض تبقي قوي وتاخد حقك وتنتقم من الاتنين وبتقرب من واذنه.... اسمعي مني ياياسين لو مشيت وريا وعملت الي قولتلك عليه  انت الي هتكسب 

ياسين بيمسح دموعه: انا هعمل اي حاجه تقولي عليها 

أليس بإبتسامة شيطا*نيه: انت كدا في الطريق الصح

********************-*******


سما بتفوق وبتستوعب بتبعد عنه علي طول 

سما وهي بتاخد نفسها: ا.. انت.. اي الي عملته ده 

يزن: عملت اي 

سما: الي عملته دلوقتي 

يزن بغمزه: قصدك علي البو*سه

سما بخجل: انت.. انت قليل الادب ومش..مش محترم 

يزن: ابقي قليل الادب لو بو*ست مراتي 

سما: يووه انا مش مراتك

يزن: مش مراتي ازاي؟ 

سما: يعني انا هطلق منك

يزن: خليكي عايشه في احلامك 

سما: هخلعك يايزن 

يزن بيتلفت ليها وبينظرلها جامد 

سما بإرتباك من نظراته: ف. في اي 

يزن: انتي قولتي اي؟ 

سما بتوتر: قولت هخ 

يزن بيقرب منها تاني: كملي قولي

سما بجمود: هخلعك

يزن: امم هتخلعيني؟ وبيقر*ب منها وهو بيخلع الچاكيت بتاعه وبيقك زراير الاقميص وبيقلعو وبيفك الحزام 

سما بترجع لورا وبتوتر: والله لو قربت مني يايزن... وبيقاطعها 

يزن: هتعملي اي؟ 

سما مازلت بترجع لورا و اعععااا بتقع علي السرير

يزن بيقرب منها 

سما: يزن ابعد عنييي 

يزن: مش عايزه تخلعيني وكل شويه مراتك بالاسم دلوقتي هتبقي مراتي رسمي مش ع ورق بس وقبل ما يقرب منها بيسمعو صوت علي الباب بره 

يزن بيلف راسه يشوف مين 

سما بتستغل انه مش واخد باله بتقوم علي طول 

يزن: شششششش

سما بصوت منخفض: في اي 

يزن: استني وبيروح لعند الباب وبيفتحه مره واحده 


يزن: أليس 

أليس : يزن

يزن: انتي بتعملي اي هنا يتتسمعي علينا؟ 

أليس بتوتر: لا بس.. بس 

يزن: بس اي 


بينما يزن منشغل مع أليس 

شخص بيشد سما من البلكونه وبيضع ايدو علي فمها 

سما بخضه: امممممم وبتركز في عيونه بتفتكر الي حصل معاها امبارح والشخص الي ظهر لي بنفس العيون 

سما بخوف اكتر ورعب: اممم... اممممم 

ياسين: بيشيل القناع من علي وجهه وبيشيل ايدو من علي فمها 

سما بصدمه ورعب اكتر: يا.. يا.. ياسين؟؟؟؟؟؟؟؟؟


رايكم يحبيبي؟ 

ازاي ياسين وأليس اتجمعو مع بعض و بيخططو لي اي وسما هتعمل اي لمه شافته حابه اعرف توقعتكم واسفه يقمرات اتأخرت عليكم عشان البارت انهارده طويل وخد مني وقت كبير وبعتذر لو في اي خطأ ♥🫶🏻



#البارت_17

#وقعت_في_حب_خادمتي


سما بصدمه ورعب اكتر: يا.. يا.. ياسين

ياسين بنظرت كرهه: ايوا ياسين رجع من تاني ياسما

 سما بتسمع الجمله و بتفقد الوعي 

ياسين بقلق: سمااا. سمااا وبيسبها وبينط من البلكونه 


عند يزن وهو كان مازال بيتخانق مع أليس بيسمع صوت زي شخص وقع بيلتفت ورا وبيروح اتجاه البلكونه


أليس بتكلم نفسها بصوت غير مسموع: وبكدا خلصنا شغلنا هي وبتقفل الباب وبتمشي


يزن بيدخل البلكونه بيلاقي سما واقعه علي الارض وفقده الوعي 


يزن بخوف عليها: سماااا سمااا وبيطبطب علي خدها براحه عشان تفوق 


سما بهلوسه: يا.. سين 

يزن بستغراب: ياسين؟؟ وبيشيلها يحطها علي السرير وبيرشها بشويه مايه 


سما بتفتح عنيها براحه وبتنظر حواليها بتشوف يزن 

سما: يزن 

يزن: ايوا يسما انتي حصلك اي 

سما بدموع وخوف: ا.. انا شفت ياسين 

يزن بندهاش: شفتي ياسين

سما: ايوا والله شفته و قالي ياسين رجع من تاني ونظراته كانت تخوف 

يزن: نامي دلوقتي ياسما انتي تعبانه من امبارح عشان كدا بتهلوسي 

سما بتقوم وبعصبيه: انا مبهلوس انا بقول الحقيقه انا شفته بعيني دي وسمعت وهو بيقول انه رجع تاني انا مش مجنونه عشان اهلوس

يزن بيمسك دراعها بهدوء وبيقعدها: ششش اهدي مين قال انك مجنونه انتي بس من قلة النوم مش اكتر 

سما بعياط: والله العظيم شفته بعيني والله مش بتخيل ولا بهلوس 

يزن بيقعد جمبها علي السرير وبيرجعها لورا وبيحاوطها بإيدو بحنيه وبيطبطب عليها: طيب اهدي ومتعيطيش نامي دلوقتي وبكره نبقا نشوف 

سما بتبصله بطرف عنيها وهي نايمه علي دراعه: ازاي 

يزن: مش في كاميرات في الجنيه ولو وهو فعلا يبقا اكيد نط من البلكونة في الجنينه 

سما: يعني هتشوف وهتعرف اني مكنتش بتخيل 

يزن: بس انا حاسس ان حد تاني وكان غايته يخوفك وأليس متفقه معاه عشان تشدد انتباهي وانتي تبقي لوحدك

سما: لا مش حد تاني هو ياسين 

يزن وهو يلمس شعرها ويبطبطب عليها: هنعرف بكره ان شاءلله بس دلوقتي نامي وارتاحي 

سما: مش قادره انام مش هعرف اغمض عيني 

يزن بيضمها لي ويطمنها: طول منا معاكي مفيش مخلوق يقدر يقرب منك 

سما بتغمض عنيها و للحظات كانت راحت في النوم ويزن كان نام 

*******************************


أليس: ها عملت اي 

ياسين وهو يلتقط انفاسه:   هاتي كوبايه مايه بس الاول 

أليس: اتفضل.. ها قول بقا 

ياسين و هو بيشرب: اول ما شفتني اترعب وشها اصفر في خضر اكنها شافت عفريت قدامها 

أليس بضحك: كان نفسي اشوف منظرها طيب مقالتش حاجه

ياسين: لا قالت بتقليد فضلت تقول يا.. يا.. ياسين مكنتش قادره تنطق الاسم ولمه قولتلها ايوا ياسين رجع من تاني هب وقعت من طولها 

أليس بتضحك اكتر لدرجه عنيها دمعت: اههه شوقتني اشوف منظهرها بجد

ياسين: بس لمه اغمي عليها مش عارف حسيت اني خوفت عليها بتأنيب ضمير كانت ممكن متتحملش و تروح فيها 

أليس: تؤ تؤ تؤ لأ مينفهش تحن احنا خدنا خطوه كويسه وطلعنا اول سلمه ودي لسه البدايه ياياسين 

ياسين: عندك حق.. دي لسه البدايه 

أليس: جدع ايوا كدا المهم يلا عشان ننام بكره ورانا خطه جديده ومحتاجه تركيز  

ياسين: تمام انا هنام ع كنبه كالعاده تصبحي ع خير 

أليس: وانت من اهل الخير

*****************************


الساعه 4:30 بليل


سما بتقوم من النوم وهي مفزوعه 

سما بخضه: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم وبتاخد نفسها  بتنظر جمبها بتلاقي يزن نايم وف سابع نومه سما بتبصله و هي مبتسمه وبتبص علي الساعه وبعدين بتلاحظ لبسها

سما: انا نمت وانا لسه لبسه الفستان  بتقوم بتاخد شاور وبتلبس اسدال وبتصلي الفجر وبتقعد تسبح ربنا وتقرأ قرأن شويه وتدعي ربنا انه يكشف الحقيقه ليزن ويعرف انها كانت صدقه ومش بتتخيل ويهدي وبتشيل السجاده الصلاه وتلبس بيچامه وتروح عشان تشرب مش بتلاقي مايه 

سما: يووه بتفتح الباب وبتقفل براحه عشان يزن ميصحاش وبتنزل بتروح المطبخ


وقبل ماتدخل بتلاقي عزيزه واقفه مع وائل وبيتكلمو بصوت منخفض 

سما بتستخبه وبتتسمع عليهم 


عزيزه بعصبيه وصوت منخفض: انا بعمل كل ده عشانك وانت مش مقدر اي حاجه بلعكس بتلومني 

وائل بنرفزه: هو انتي شايفه الي بتعمليه ده صح؟ 

عزيزه: اه طلامه لمصلحتك يبقا صح

وائل بعصبيه وبيمسح علي وجهو بإيدو: ماما.. انتي بتفرقي بين الاخوات ومش بس كدا انتي بتكرهيهم في بعض ودلوقتي بتساعدي ياسين انه يجنن سما كل ده عشان خايفه تكون هي الهانم 


سما كانت بتسمع ومصدومه: يعني انا صح ياسين عايش بجد


عزيزه بحقد: انا مستحيل اخليها تكون هي الهانم ويبقا ليها سلطه وكلمه في البيت وتبقي هي الي بتأمرني انا مسحيل اسمح بكده انا المفروض الي اكون الهانم واستحق ده مش هي انا الي بشتغل في البيت ده من عمر ياسين بقالي 25 سنه وهي مكنش بقالها 10 شهور وتاخد مكان بقالي عمري كله بسعه عشان اوصله 

وائل: طب زنب ياسين ويزن اي 

عزيزه: هما الي اختروها وخلو ليها قيمه ف يستهلو كل الي بيحصلهم

وائل: انا مش موافق علي الي بتعمليه ده 

عزيزه بعصبيه: انت مش هتقولي اعمل اي ومعملش اي

وائل: افرطي خطتك انك تجنني سما فشلت ؟ 

عزيزه بشر: انا قت*لت هانم البيت مره والي هي ام يزن وياسين ممكن اعملها تاني وبكل د*م بارد ومش هتردد لحظه


سما بصدمه وعيونها بتتسع من الصدمه 


رايكم يحبيبي 👀♥



#البارت_18

#وقعت_في_حب_خادمتي


سما بصدمه وعيونها بتتسع من الصدمه بتضع ايدها علي فمها عشان مطلعش صوت وبتفضل وافقه تتسمع عليهم


وائل بندهاش: انتي الي قت*لتي فريده هانم؟ 

عزيزه بحقد: ايوا انا 

وائل: انا.. انا مش مصدق انتي قدرتي ازاي تق*تلي الانسانه الشغلتك هنا في القصر دي كانت بتعاملك اكنك اختها مش واحده بتشتغل عنها انتي ازاي كدا بجد 

عزيزه بشر: لا مش هي الي شغلتني الي شغلني حامد 

وائل بشك: اوعي يكون الي في بالي صح 

عزيزه: صح انا كنت بحب حامد وهي خدته مني ومش بس حامد والبيت والشركه أستاولت ع كل حاجه انا كنت بحلم بيها 

وائل:و ده مبرر علي الي انتي عاملتي؟ 

عزيزه: انا مش هسمح لحد يبقا الهانم غيري انا 

وائل: انتي مريضه مش طبيعيه 

عزيزه بعصبيه بتضر*به بالقلم: اخرس الحق عليا عايزاك تكون بيه بتاع البيت بدل متكون خادم

وائل: ليا الشرف اكون خادم مخلص واصون العيش والملح الي كلتهم معاهم 

عزيزه بعصبيه: امشي من وشي 

وائل: انا بسببك دلوقتي هكون مشترك في الجر*يمه الي عملتيها وبتحذير بس لو قربتي من حد تاني او حاولتي تأذي سما انا الي هقفلك وبيمشي وبيسبها 


سما بتجري بتروح تستخبي لحد ما وائل بيمشي وبتطلع الاوضه براحه وبتدخل وبتقفل الباب وبتقف وراها وبتاخد نفسها وهي مازلت مصدومه وبتنظر لي يزن بحزن وبتقرب منه تصحي 


سما: يزن.. يزن 

يزن بنوم: اممم

سما بتمسك دراعها وبتهزو: يززززنننننننن 

يزن بيفوق: في اي ياسما 

سما: يزن قوم بسرعه 

يزن بيقوم يقعد وبيدعك عينه: عايزه اي الساعه 5 الصبح يسما 

سما: يزن ركز معايا انا عارفه انك مش هتصدق الي هقوله او اي حد قال نفس الكلام مستحيل تصدقه 

يزن بقلق: ادخلي في الموضوع علي طول يسما مش ناقص توتر 

سما بتقعد جمبه علي طرف السرير: انا كنت نازله اجيب مايه عشان اشرب وانا دخله المطبخ لقيت عزيزه و وائل واقفين بيتوشوشه بصوت منخفض

يزن: ايوا فين المشكله برضو ام وابنها بيتكلمو مع بعض 

سما: استني بس متقاطعنيش 

يزن: امم كملي والله عارف مش هيكون في حاجه وصحتيني علي الفاضي 

سما: يزن انا سمعت عزيزه بتقول لي وائل وبتحكيله الحصل 

يزن بصدمه: انتي بتقولي اي يسما انتي سامعه كلامك لا وبتتهمي مين 

سما: انا مش بتهم حد انا سمعتها وهي بتقول انها السبب في مو*ت فريده هانم 

يزن بيقوم: لا لا انا مش مصدق الي بتقوليه ده 

سما: قصدك اني كدابه؟ 

يزن بيقرب منها وبيمسك دراعها براحه: انا مش بقول انك بتكدبي ولا ده قصدي بس ممكن تكوني سمعتي غلط

سما: انا وقفت تاني عشان اتأكد من الي بقولو ودلوقتي الدور عليا انا 

يزن: سما افهمي انتي بتتكلمي علي واحده كانت قعده معانا 25 سنه مشفناش منها حاجه وحشه ولا تصرف وحش يبقا ازاي اقدر اصدق الي بتقوليه ده؟ 

سما: وانا هكدب عليك ليه؟ 

يزن: سما يااحبيبتي انا عارف ان عزيزه بتضايقك اليومين الفاته وان هي الي قالت لي أليس ع ياسين بس مينفعش تتهميها بكدا الموضوع ده بذات مفهوش هزار وانا هقول لعزيزه انها متقربلكيش تاني او تضايقك 

سما؛ بس انا مبهزرش يا يزن انا بقولك الحقيقه 

يزن: سما خلاص اقفلي علي موضوع وبعد اذنك اوعي تقولي لحد الكلام ده 

سما؛ ماشي خلاص كمل نوم 

يزن: اكمل نوم ازاي بقا هدخل اخد شاور واجهز عشان اروح المستشفى 

سما: يعني مش هتعمل زي موعدني؟ 

يزن: هو اي

سما؛ مش هتشوف كاميرات المراقبه؟ 

يزن؛ ايوا صح كويس انك فكرتيني 

سما بتتسم ويزن بيدخل ياخد شاور

سما: انا هثبتلك ان عزيزه مش ملاك زي منتا شايف.. ماشي يعزيزه بقا عايزه تجنني هنشوف يعزيزه مين الي هيجنن التاني كويس 


:-


يزن بينده حراس 

_امر يايزن بيه 

يزن: هات اللاب توب المخصوص عن الكاميرات 

_حاضر يايزن بيه وبيروح


يزن: هتشوفي دلوقتي ان مكنش ياسين 

سما: لمه اشوف بعيني واتاكد الاول 


_اتفضل 

يزن بيخدو وبيفتحه وبيجيب الكاميرا الي ناحية الجنينه الي جمب الاوضه بتاعته وبيشغل 


سما بتسرع: اهوووو اهوووو يايزن 

يزن بيقرب الكاميرا علي وجهه 

يزن بصدمه: ياسين معقول؟؟؟؟ 

سما؛ اهو شفت عشان لمه اقولك حاجه ابقي واثقه منها 

يزن: ششش استني بيلاقي ياسين راح اتجاه اوضتة أليس 

سما: يعني أليس كانت عارفه؟؟ 

يزن: ياسين عايش طب ازاي.. وازاي قدر يخدعنا ويعمل فينا كدا؟ 

سما بطبطب عليه: هدي نفسك يايزن هو مش فاهم بيعمل اي صدقني الي مشي هي أليس مخليه خاتم في ايدها ياسين بنسبالها أداه او وسيله لهدافها 

يزن بيقوم بعصبيه؛ انا هروح اعرفهم ازاي يلعبو علينا كويس 

سما بتمسكو من ايدو

سما: اوعي تعمل كدا مش هتلاقي ياسين عندها دلوقتي هي اكيد مش غبيه وبعدين لو رحت و واجهتها هتنكر وهي عندها اسلوب شيطا"ني كدا بتعرف تضحك علي قدامها وتقنعو بي اي حاجه 

يزن بيمسح بإيدو علي شعرو الكثيف وبتنهيده: يعني عايزاني اعمل اي دلوقتي افضل ساكت وبتفرج عليهم وهما اصلا بيعملو كدا يأذ*وكي انتي بذات وانتي عارفه ياسين بيعمل كدا لي وأليس لي 

سما: انا عندي خطه بس هستخدم اسلوب أليس 

يزن: المعني؟ 

سما: يعني خطه شيطا*نيه شبها كدا

يزن: قولي اي هي 

سما:******    *******    *******   ********

يزن: يخربيت دماغك اي ده 

سما بإبتسامة؛ عشان تعرف برضو مش هما بس الي يقدرو يلعبو علينا 


أليس وهي نازله من علي السلم

أليس: هما مين دول 

يزن وسما بيتلفتو ليها

أليس: انتو شفتو عفريت مال وشكو اصفر كدا لي 

سما بإبتسامة: حبيبتي انتي لوحدك تخضي بل انتي حاطه ده هو في حد عاقل بيحط احمر واخضر علي الصبح كدا 

أليس: جاهله بقا نعمل اي 

يزن بيزعقلها: حسني الفاظك ياأليس عشان مبلعكيش لسانك 

أليس: يعع... هي بهتت عليك يايزن وبعدين انا برضو الي احسن الفاظي 

يزن بياخد نفس عميق: الله مطولك ياروح 

سما: يلا يايزن روح المستشفى عشان متتأخرش 

يزن: حاضر 

أليس: مش هتفطر يايزن قبل ماتمشي 

سما؛ لا مش هيفطر انت مالك

أليس: انا بكلمو هو ع فكره 

سما: وانا مراته يحبيبتي لتكوني ناسيه 

يزن بيقبل راس سما: سلام يحبيبتي 

سما بإبتسامة: سلام.. خلي بالك من نفسك 


أليس بعصبيه وبغيره: ماشي ماشي وبتروح تطلع اوضتها تاني 


سما: لا حول ولاقوة الابالله انسانه بلا كرامه بجد


عزيزه بضحكه سخريه: يعني عليكي لسه صغيره علي الجنان واقفه تكلمي نفسك

سما: هنعمل اي بقا ال نصيب 

عزيزه: طب يلا عشان تحضري الفطار قبل البيه مايصحي 

سما: انتي بكلمي مين

عزيزه بتنظر يمين وشمال؛ هو في غيرك هنا 

سما بضحك: لا ده كان زمان دلوقتي انا هانم البيت ومن هنا ورايح اسمي سما هاااانم فاهمه يا عزيزه 

عزيزه بغيظ: شكلك نسيتي اصلك يسما 

سما بصوت عالي: قولتلك سما هانم..ويلا روحي علي شغلك مش نقصه وجع دماغ علي الصبح اوف 


عزيزه يتكلم نفسها: شكلك ناويه تودعي بدري الدنيا وانتي الي جنيتي علي نفسك 


سما: انتي لسه واقفه يلا علي شغلك

عزيزه بتنظرلها بحقد وعصبيه وبتمشي


سما بإبتسامة: انتي لسه شفتي حاجه لو مجننتكيش بجد ميبقاش اسمي سما 


:-


وائل: يزن بيه.. يزن بيه 

يزن: خير يوائل 

وائل: كنت عايز اقولك حاجه ضروريه يابيه 

يزن: ضروري اوي؟ ورايا كام حاله مستعجله لو مش ضروري خليها وقت تاني 

وائل: لا ضروري اوي مسألة حياه او مو*ت

يزن بدن فهم: حياه او مو*ت خير في اي ياوائل 

وائل:******  *******  

يزن بصدمه: يعني سما كانت بتقول الحقيقه؟ 


رأيكم يحبيبييي 👀❤

بعتذر لو في اي خطأ ❤



#البارت_19

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن بصدمه: يعني سما كانت بتقول الحقيقه؟؟ 

وائل بستغراب: سما هانم؟؟ 

يزن: ايوا سما كانت معاها حق انا غبي كل مره مصدقهاش 

وائل: العفو يابيه متقولش علي نفسك كدا 

يزن: بس مش غربيه تقول جر*يمه وامك هي كمان الي عاملها؟ 

وائل: انا مكنتش هقول لحضرتك بصراحه لانها في الاول والاخر دي امي ودي جر*يمه حصلت من سنين ف كنت هسكت بس لمه لقتها بتخدع ياسين بيه وبتعبي في راسه اكاذيب عشان يكرهك ويجنن سما وتبقي في نظركم انها مجنونه ولو.. وبيقاطعه 

يزن بتفاجأ: عزيزه كمان كانت عارفه ان ياسين عايش وائل: عارفه من بدري جدا قبل أليس هانم كمان 

يزن: وانت كنت عارف؟ 

وائل: لأ والله يابيه بس عشان الخلفان انا عرفت من يومين لان شفت ياسين بيه مره بينزل من البلكونه بتاعت اوضتك يوم الحفله 

يزن: اههه انا فهمت كدا كانو بيعملو اي وناوين علي ده ظهر لسما علي هيئه عفريت والكلام ده 

وائل: بظبط و.. 

يزن: و اي كمل قول كل حاجه يا وائل عشان انا لو عرفت انك مخبي حاجه عني انت كمان هتتعاقب معاهم طلامه عارفه وساكت هتبقي انت كمان مشترك معاهم 

وائل: انا لو كدا مكنتش جيت وقولت لحضرتك حاجه 

يزن: طب قول كنت عايز تقول اي 

وائل: ماما ومع اني مكسوف اول الكلمه بس هي قالتلي لو خططتها انها تجننها فشلت هتنفذ الخطه التانيه 

يزن ويرفع حاجب: واي هي الخطه التانيه؟ 

وائل: انا والله مش عارفه اقولها بس هي هت*قتل سما زي ما قت*لت فريده هانم

يزن: ايييي انا مش مصدق بقا دي عزيزه الي كنت بعتبرها امي التانيه؟؟؟ 

وائل بدموع: انا اسف يابيه انا مش عارف هوريك وشي بعد الي سمعته ده ازاي

يزن بيطبطب علي دراعه: انت ملكش زنب في حاجه يا وائل متلومش نفسك في اي حاجه بس انا هطلب منك طلب

وائل: اطلب يايزن بيه انا تحت امرك 

يزن: متقولش لمخلوق ان عارف حاجه حتي سما كل ده يبقي سر بينا 

وائل:حاضر يابيه 

يزن: طب يلا انت ارجع علي شغلك وانا هروح المستشفى لوحدي 


******************************


عزيزه: الشاي يابيه 

حامد: تمام حطي عندك ياعزيزه 

عزيزه: حاضر وبتروح عشان تمشي 

سما؛ هو مفيش غير عمي الي قاعد بس؟ 

عزيزه بتجز علي سنانها: معلشي مخدش بالي

سما: طب نوليلي الشاي 

عزيزه: اتفضلي يهانم

سما: اي ده هو مفهوش نعناع؟ 

عزيزه: ايوا 

سما: انتي عارفه مش بشرب الشاي منغير نعناع يلا روحي اعمليلي واحد غيرو بسرعه 

عزيزه بعصبيه وبداريها بإبتسامة: حاضر وبتمشي وهي بتكلم نفسها 

سما بتنظر لي حامد بتلاقي بينظر ليها بستغراب 

حامد: مالك يسما 

سما بإبتسامة: مفيش عادي 

حامد: لا مش عادي حساكي متوتره انهارده وبعدين بتعاملي عزيزه كدا لي

سما: منا قولتلك انها بتعاملني بأسلوب وحش ف حبيت اعملها تلتزم حدودها شويه بس 

حامد: بس مش كدا برضو 

سما: حاضر....وبصوت منخفض اهه لو تعرفو الوش الحقيقي بتاعها 

وبتقاطع شرودها 

عزيزه: الشاي ال بنعناع الي طلبتي 

سما: خلاص مبقتش عايزه... انا طلعه علي اوضتي شويه يعمي 

حامد: خدي راحتك يبنتي 


عزيزه بغل وكرهه: مسيرك هتقعي في ايدي يسما 


أنس: صباح الخير يسما

سما بإبتسامة: صباح النور 

انس: انتي مش هتقدي معانا شويه 

سما؛ لا مش قادره بجد حاسه نفسي تعبانه شويه

انس: طيب روحي ارتاحي شويه 

سما: تمام وبتطلع 


انس: صباح الخير يعمي 

حامد: صباح النور ياأنس 

انس: داده عزيزه فنجان قهوه علي سريع 

عزيزه: حاضر

انس: مش هتروح الشركه يعمي 

حامد: هروح طبعا  خلاص كفايه كدا قعده 

انس: نروح انا وانت انهارده؟ 

حامد: تمام 

*****************************


سما بتدخل الاوضه 

وبتغير لبسها وبتلبس بيچامه نوم وبتفك شعرها وبتطلع علي السرير تنام بتاخد بالها من الفستان الي سبته ساعة الحفله بتقوم تاني تروح لعنده وتمسكه وبتشوفه عليها قدام المرايه


سما: طيب اي يعني لمه اجربه وشوفه مثلا 

وبتلبس الفستان فعلا وبتقف تاني قدام المرايه 


سما: الله شكلو حلو اوييي

وبيظهر صوت خلفها

ياسين: حلو عشان انتي الي لبسه 

سما بتشوفه في المرايه  وبتلف وراها علي طول 

سما؛ ياسين

ياسين: طالعه حلو اوييي 

سما: انا عارفه انك عايش 

ياسين: وانا كنت عايز انك تعرفي 

سما: طلامه انت عايش لي اختفيت؟ لي خليتنا نفكرك انك مي*ت؟ لي تعمل كدا في اخوك وابوك انت عارف حصلهم اي ولا ابوك مرض وفضل اكتر من اسبوع ولا بقا عايز ياكل ولا يشرب حتي وهو نايم بيهلوس بأسمك انت ولا يزن الي كان دخل في أكتئاب بسبب انه حاسس بزنب انه هو ال سبب في مو*تك وحملني انا كمان مسؤالية مو*تك واقولك اخر حاجه انا مش خايفه منك عشان طلعت عايش بالعكس انا فرحانه جداا 

ياسين ويقرب منها كام خطوا: بجد؟؟ عايزه تقوليلي انك فرحانه اني طلعت عايش طب ازاي قوليلي؟ 

سما: هو اي الي ازاي معلش وضح اكتر 

ياسين بيقرب منها وبيمسك دراعها بعن*ف: عايزه تقنيعيني انك فرحانه بوجودي ازاي وانتي ويزن اتجوزتي وعايشين حياتكو واكنو كنتو مستنين الحظه الي انا اختفي فيها عن حياتكم عشان تتجوز ويزن استغل اللحظه الي مجتش فيها علي كتب الكتاب وقال اني قربت واتجوزته وانتي طبعا وافقتي علي طول وهب انا ظهرت في حياتكم من تاني يبقا ازاي فرحانه ها وبشخط وبيظغط علي دراعها انطقيييي لييي عملتيييي معاياااااا كداااا لييييييي ده انا نفذت كل الي طلبتي مني ومردتش اجي جمبك او الم*سك وكنت بضحي بكل حاجه عشانك وفي الاخر بتعملي كدا معايا؟؟؟؟؟ 


سما بتز*قه وبزعيق: اااانت غبيييييي انساان غبيييي اي حد يقدر يلعب في عقلك عشان معندش ذره ذكاء انت بس لو بتفكر شويه.. شويه قد كدا بس مكنتش هتعمل كل ده ولا وهتبقي بالغباء ده وأليس وعزيزه يقدرو يضحكو عليك 

ياسين: انتي عرفتي ازاي ان عزيزه وأليس عارفين؟ 

سما: انا عارفه كل حاجه ياياسين 

ياسين: قصدك اي بكلام الي قولتي وبعدين منتي ويزن اتجوزتو حقيقي

سما: اه احنا اتجوز لمه انت مجتش علي كتب الكتاب بس ازاي انا قولك الحقيقه 

وبتحكيله علي الحصل اليوم ده 

ياسين: يعني ابوكي هد*د ابويا؟ 

سما: ايوا عشان كدا يزن واقف وخليك ذكي شويه هو مكنش موافق انك تتجوزني يبقا عايز يتجوزني انا ازاي؟؟وبعدين يزن كان بيكر*هني كرهه لدرجه العمه ولمه سمعنا انك مو*ت بقا يكرهني اكتر وحملني مسؤالية مو*تك ولا كمية الاها*نات والمعامله الي ميتحملهاش انسان طبيعي كنت انا بتعرض ليها وحتي هو كان هيتجوز أليس

ياسين بتفاجأ: اي؟ 

سما؛ زي ماسمعت وقبلها انا كنت طالبه الطلاق ولمه مكنش راضي انا كنت هق*تل نفسي لولا انس شد مني السڪ"ينه كان زماني مش موجوده مرت مشاكل قد كدا وتقولي في الاخر بنحب بعض وعايشين حياتنا ده يدوب اليومين دول علاقتنا اتحسنت 


ياسين: قصدك ان أليس وعزيزه بيكدبو عليا

سما: ايوا كانو عايزينك تكرهه ويفرقوكو عن بعض دي غاية الاتنين اما هقولك عن هدف أليس اي؟ هدفها انك تبعدني عن يزن عشان تقرب منه يعني كنت بنسباله اداه اما عزيزه هدافها انك تجنني وده لو محصلش تقت*لني زي مقت*لت فريده هانم


ياسين بصدمه: ايييي داده عزيزه هي الي قت*لت ماما

سما: للاسف هي شيطا"ن كان عايش معاكو 25 سنه في وجهه ملاك 

ياسين بيقعد علي طرف السرير وبيعيط: يعني انا كنت بساعد الي السبب في مو*ت امي لا وكمان كنت انا هبقا السبب لو هي عملتلك حاجه عشان هكون مشترك في الجر*يمه 

سما: المهم انك فوقت بدري قبل ما تدماته في ال انت بتعملو 

ياسين: بس انا مش هسكت ورحمت امي لندمها واعرفها ازاي تلعب عليا كويس.. بس ازاي هقدر اواجه يزن وبابا؟ ازاي هقدر ابص في وشهم حتي 


سما: يزن وعمي قلبهم طيب وبذات تجاهك انت 


علي دخلت يزن 

يزن: سما انتي لسه نايمه....... ياسين؟؟ 


رايكم يحبيبي 👀♥

هل يزن هيقدر يسامح ياسين ولا لا وتتوقعو نهاية أليس و عزيزه هتبقي ازاي؟ 


#البارت_20_قبل_الاخير 

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن: سما انتي لسه نايمه..... ياسين؟؟ 


ياسين بيقوم من مكانه وبيمسح دموعه 

يزن: انت بتعمل اي في اوضتي؟ وبيوجه كلامه لسما.. عملك حاجه يسما قرب منك حاول يأذيكي قوليلي متخافيش منه 

سما بتهزر راسها: لا معملش حاجه 

ياسين بستغراب: انت عارف اني عايش

يزن بيتجاهله: اومال هو هنا بيعمل اي يسما 

ياسين بدموع: انا اسف يايزن 

يزن بينظرله وهو رافع حاجبه: اسف علي اي ولا اي ولاي انت عملت كل حاجه تخليني مش قادر ابص في وشك حتي 

ياسين بعياط: انا عارف انك صعب تسامحني بس اديني فرصه كمانيزن: اطلع بره ولا اقولك ارجع زي ماجيت زي الحرامين 

ياسين بعياط: انا اسف يايزن سمحني عشان خاطري هما الي لعبو في عقلي وقالو كلام مش حقيقي وانا زي الحمار صدقته 

يزن: طيب ماشي انت عيل صغير مش فاهم حاجه مع انك بغل كبير واقف قدامي بس يعم هنقول ضحكو عليك ولعبو في عقلك بس هما برضو الي قالو ليك اعمل انفسك انك مي*ت؟؟؟ 

ياسين وينزل راسه بندم: لأ محدش قالي

يزن: يبقا امشي ومش عايش اشوف وشك انت كدا كدا بنسباله مي*ت

سما: يزن هو ندمان ع العامله وبعدين ده مهما كان اخوك الصغير 

يزن: اخويا الصغير عمره ما يفكر يعمل كدا ياسين اخويا ما*ت بجد اما الي واقف قدامي ده يدوب يشبه في الشكل بس مش هو ياسين الي انا مربي 

ياسين بعياط اكتر: يزن والله انا مكنتش في وعي مكنتش بفكر غير انك خدعتني وانك مصدقت خلصت مني وهما استغلو ده وفضلو يعبو في راسي حاجات كتير اوي بس سما رجعتلي عقلي تاني وخليتني اشوف بعيني وشالت الغيمه الي كانت عليها ابوس ايدك يايزن سامحني انا من غيرك ولا حاجه 

يزن بيضعف وعينه بدمع وهو بيزعق: انت عااااارف لمه قالولي انك م*ت حصلي اييي ولا حسيت بي اييي وقتها انا هقولك حسيت ان خلاص الدنيا بنسبالي انتهت خليتني ظالم مش شايف حاجه قدامي غير ان سما هي السبب في مو*تك حتي بقيت اعلي وازعق لبابا عشان برضو كان بيدافع عنها بس انا كان كل تفكيري ان اجبلك حقك منها كل ده ولا حاجه مقابل المعامله الي كنت بعاملها بيها خليت بقيت قاسي علي كل الي حواليه وبذات هي وانا عمري ف حياتي مكنت كدا.... طب انا لو سامحتك هل ياتري ده هيرجع الماضي؟ ع الاقل اصلح حاجه انا بوظتها وبسببك

ياسين: انا اسف وكان منهار 

يزن بيقرب منه وبيمسكه من وجهه لدقايق بعدين بيحضنه 

ياسين: سامحني يايزن سامحني 

سما كانت واقفه بتعيط وهي مبتسمه وفي لحظه ملامح وجهها اتغيرت 

سما؛ انا جتلي فكرهه

يزن وياسين بيبصلها بستغراب 

سما: بتبصولي كدا في اي

يزن: انتي لي ف اي مش قولتي جتلك فكره؟ 

سما: اه اه 

يزن: يخربيت ذاكره السمكه الي عندك قولي 

سما: ياسين انت مش عايز تاخد حقك منهم وتنتقم منهم؟ 

ياسين: طبعا 

سما: يبقا اسمعو كويس اوي

*****************************


أليس بقلق: اوف اتأخر اويي ويزن رجع معقول يزن شافه؟؟ انا هروح اشوف في اي وبترجع تاني لا لا مينفعش كدا هيعرف اني عارفه وهقع في وراطه 


عزيزه: الايس كوفي الي طلبتي 

أليس: شكرا يداده عزيزه 

عزيزه: مالك قلقانه كدا لي؟ 

أليس: ياسين راحه اوصتة يزن والزفته سما من بدري ولسه مرجعش لحد دلوقتي 

عزيزه: طيب اهدي هتلاقي داخل دلوقتي 


والباب بيخبط

عزيزه: مش قولتلك اهو جي 

أليس: الحمدلله وبتروح تفتح 

_أليس هانم الرساله دي ليكي 

أليس: بستغراب: مين الي باعتها

_مش عارف والله 

أليس: طيب هات روح انت

_ثانيه مشفتيش داده عزيزه

أليس: لي 

_عشان في رساله ليها وعايز اديها الرساله

أليس: اه عندي جو 

_طب ينفع تخدي الرساله ليها

أليس: ماشي هاتي 


عزيزه: ياسين فين

أليس: مطلعش ياسين ده حد من الخدم كان جايب لينا رسايل

عزيزه: رسايل اي 

أليس: خدي بتاعتك.

وبيفتحو الاتنين الرسايل 

أليس: دي طلعت من ياسين

عزيزه: وانا كمان.. وبيقولي اجي اوضتي كمان نص ساعه 

أليس: وانا الجنينه كمان ساعتين

عزيزه: المهم عرفنا انه بخير واكيد بيجهز خطه جديده

أليس: ايوا انا كدا اطمنت

عزيزه: طيب انا هروح اشوفه

******************************


عزيزه بتدخل الاوضه وبتقفل الباب بالمفتاح 


عزيزه بصدمه: سما؟؟ 

سما بإبتسامه: مفاجأه مش كدا

عزيزه بعصبيه: انتي بتعملي اي في اوضتي

سما: تفتكري بعمل اي؟ 

عزيزه: ثانيه واحده انتي الي بعتي الرسايل لينا؟؟ 

سما: اممم انا 

عزيزه بعصبيه اكتر: انتي فاكره نفسك مين عشان تلعبي علينا 

سما: مش مهم شايفه نفسي مين المهم انا عارفه اي 

عزيزه بدون فهم: عارفه اي؟ 

سما: عارفه حاجاااات كتييييرررررههه اويييييي تروحي بيها وراه الشمس 

عزيزه بتوتر: قصدك اي 

سما بتترسم علي وجهها إبتسامه مستفزه: قصدي عارفه انك قت*لتي فريده هانم

عزيزه بتبلع ريقها بصعوبه وبخوف: انتي عرفتي منين 

سما: مش مهم عرفت منين المهم اني عرفت واه عارفه انك عارفه ان ياسين عايش 

عزيزه بتنظر يمين وشمال وبتلاحظ مو*س علي التسريحه بتحاول تلهي سما في الكلام 


عزيزه: انا معرفش انتي بتتكلمي عن اي... وبتروح لحد التسريحه وبتجيب المو*س

سما: مثلي علي اي حد وعيشي دور الملاك علي الكل ألا انا يعزيزه.

عزيزه: يعني مش ناويه علي خير يسما. 

سما: ناويه علي حبس*ك واشوفك وحبل المش*نقه ملفوف علي رقبتك

عزيزه بشر: يبقا اتشهدي علي روحك وبتمسكه من شعرها وبتقرب المو*س علي رقبتها

سما؛ انتي كدا هتر*تجبي جر*يمه تاني والمرادي مش هيبقا في تعاطف معاكي 

عزيزه: ومين قالك ان حد هيعرف اني انا الي قتل*تك هلبسها في اي حد تاني زي ماعملت مقت*لت فريده ولبستها في الخادمه الخاصه بيها وانا هق*تلك وبإبتسامه وعارفه هتهم مين.. ياسين والكل طبعا هيصدق ان ياسين الي عاملها عشان عرف انك اتجوزتي يزن وحب ينتقم منك وقت*لك 

سما: يعني انت كنت بتستغلي ياسين عشان اهدافك

عزيزه: يظبط وزرعت في راسه حاجات يخلي يكرهه يزن وانتي للابد

سما: انتي مستحيل تكوني بني ادمه زينا انتي شيطا*ن شيطا*ن

عزيزه بشر وكرهه: ودعي الدنيا ياحلوه هتمو*تي وانتي لسه ف عز شبابك بس نعمل اي انتي الي جيتي برجلك


يزن بيكسر الباب وبيدخل وهو ماسك المسد*س وموجه علي عزيزه

اول ما بتشوف يزن بتسيب سما ع طول

سما بتاخد نفسها من الخوف 

سما: لو كنت اتاخرت ثانيه كمان كانت قت*لتني

عزيزه: انتي بتقولي اي يبنتي اق*تل استغفر الله

يزن بصوت رجولي: انا سمعت كل حاجه يعزيزه  يعني دور الملاك ده مبقاش لايق عليكي 

عزيزه بتدموع تمثيل: اخص عليك يايزن يبني بقا انا تقول كدا عليا كدا بس انا مش هسكت وهقول لي حامد بيه 


وبيخي من وراه يزن حامد

حامد: متتعبيش نفسك وتقولي حاجه يعزيزه انتي خلاص اتكشفتي 

عزيزه بصدمه: حامد بيه

حامد: ايو حامد بيه الي كنتي بتكلي وتشربي من خيره بقا تعملي كدا تق*تلي فريده الي هي السبب في وجودك هنا انا اول مره في حياتي اقابل انسان زيك.. لا لا انتي مش انسان مستحيل تكوني انسانه انتي شيطا*ن زي ماسما قالت 

سما بتطلع من الاوضه وهما مشغوليش مع عزيزه 


عزيزه: انا.. انا

يزن: شششش مسمعش صوتك.... حضرت الظابط 


الظابط: فين المجر*مه

يزن: قدامك اهي 

الظابط: هاتوها 

عزيزه: اوعو سبوني انا معملتش حاجه وبتزقهم وبتروح لحامد

عزيزه بعياط وبتنزل عند رجله: صدقني مش انا الي عملت كدا مش انا دي سما بتكدب وبتفتري عليا 

حامد بيزقها برجله بقرف: انتي مبتزهقيش من الكدب ارحمي نفسك

عزيزه: قولتلكو سبوني وحركه سريعه بتسحب المسد*س من واحده فيهم 

يزن: ارمي السلاح من ايدك وإلا... وبتقاطعه

عزيزه: مش هخليكي تفوزي يسما انتي سمعااااااااااانيييييي ومش هخليكي تشوفيني وانا بنعدم وبتمسك المسد*س وبتحطه في دماغه وبتدوس عليه بتق*تل نفسها

*******************************


أليس: اوف انت فين ياسين 

سما: ياسين مش هيجي 

أليس بتتلفت وراها: سما؟؟ انتي بتعملي اي هنا 

سما: جيت اقولك ان ياسين من هيجي 

أليس بتوتر: ياسين مين 

سما: الي كنتي بتقولو اسمه من شويه

أليس: ااه قصدك ياسين صديقي 

سما: انتي هتستعبطي انا عارفه انك عارفه ان ياسين عايش 

أليس: ياسين من الي عايش انتي شكلك اتجننتي خالص وكانت ماشيه 

سما بتمسكها من دراعها وبتضر*به بلقلم بكل قوتها 


أليس: ااااه.. انتي ازاي تتجرأ وتمدي ايدك عليا وكانت راحه ترد ليها الضر*به

سما بتمسك ايدها

سما: القلم ده تنبيه قبل ماتقولي كلمه زي دي تاني وبتضر*بها قلم تاني... وده عشان بتنكري انك مش عارفه ان ياسين عايش.. وبتضر*بها قلم تاني.. وده عشان استغليتي ياسين واستخدمي وسيله عشان توصلي اهدافك انتي وعزيزه وبتضر*بها اخر قلم... وده.. عشان كنتي عايزه تسرقي يزن مني


أليس بعصبيه وغل بتز*قها: اااااههه انا عملت كل ده ولسه هعمل يسما وهتشوفي وهاخد يزن منك وغصب عنك وساعتها هخلي يرميكي بره زي الكلبه وانا بقا هعرفك ازاي تمدي ايدك عليا انا يخدامه وبتمسك حديده بتاعت الجنيني وبتروح بيها لعندها تضر*بها ياسين بيظهر في وشها وبيمسك الحديده

أليس: ياسين

ياسين بيشد الحديده منها وبير*مها

ياسين وعينيه يطلع شر: بقا بتضحكي عليا وبتستغليني 

أليس بخوف وبترجع لوراه: ياسين دي كدابه هي الي بتستغلك وبتخدعك صدقني انا الي كنت عايزه مصلحتك 

ياسين: مصلحتي ولا مصلحتك؟ 

أليس: ياسين هي.. هي اكيد لعبت في عقلك بس عايزاك تعرف انها كدابه وبعدين ازاي تصدق واخده خانتك و راحت اتجوزت اخوك هي انسانه رخيصه وكل هما الفلوس وبس 

بيجي من وراها شخص وبيلفها لعنده وبيضر*بها قلم من قوته بيوقعها علي الارض وانفها بينز*ف


انس: الي بتتكلمي عليها دي انضف منك ياأليس ومش هي الرخيصه لا... انتي الرخيصه...انتي مش أليس الي مربيها لا اكيد انتي واحده تانيه معرفهاش ده انا كتير كنت بفهمك واقولك الي بتعملي ده غلط واكبر غلط وقولت هي هتفوق وهتفهم بس لقيتك بتتمادي في الغلط لحد موصلتي نفسك لهنا 


أليس بعياط: انس انا اسفه سامحني عشان خاطري 

انس: انت بقيتي ولا حاجه بنسبالي حته ميشرفنيش انك تكوني اختي 


أليس بعياط: طب عشان خاطر بابا وماما سامحني غلطه ومش هعيدها تاني ونبي 


بيدخل عليهم يزن وحامد 

وكانو الاسعاف شايلين جث*ه عزيزه


الكل بيتفاجأ

يزن: قت*لت نفسها دي كان لازم تكون اخرتها


حامد: قومي لمي هدومك واطلعي بره البيت ده 


أليس بتقوم تروح لعنده: عمي سامحني يعمي انا غلط واعترف بي ده ومش هكررها تاني صدقوني والله 

حامد بيتجاهلها بتروح تترجي يزن بيتجاهلها زي حامد وياسين برضو بتروح لسما


أليس بتوسل وعياط: انا غلط في حقك كتير اوي بس ارجوكي سمحيني ونبي عشان خاطر اغلي حد عندك سمحيني وبتنزل لعند رجليها

سما بتقومها 


سما؛ انا اه قلبي ابيض وطيبه بس مش ملاك انا هسامحك بس بشرط

أليس: انا موافقه علي اي شرط

سما: تمشي من البيت 

أليس: انا الي عملت كدا يعني استاهل الي بيحصلي مكدبش المثل الي بيقول تزرع شر تلاقي شر تزرع خير تلاقي خير وانا زرعت شر ولقيته 


وبتطلع تلم هدومها وبتمشي من سكات 


:-


وبيعدي اسبوع والبيت بقا في طاقه اجابيه كله فرح وانبساط 


كانو كلهم قاعدين بيشربو الشاي سوا وبيهزرو وبيضحكو 


يزن بيقاطع كلامهم وبيدي ورق لي سما 


سما: اي ده

يزن: افتحي وشوفي 

سما بتفتحه وبصدمه ودموع: يزن ايي ددههه؟؟؟؟ 



#البارت_21_والاخير🔥♥

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن؛ افتحي وشوفي 

سما بتفتح الروقه بصدمه ودموع: يزن ايي دهه؟؟ 

يزن: اي ف اي

سما بإبتسامة مزدوج بدموع: ده بجد انت قدمتلي في الجامعه 

يزن بإبتسامة: ايوا لازم تحققي حلمك وتكملي تعليمك وبعدين انت مرات الدكتور يزن الصفوان اشهر دكتور مبتبقاش مكمله تعلمها؟ 

سما بتلقائيه بتحضنه 

يزن بيبادلها الحضن

حامد: احمممم انتو م ف الاوضه 

سما بإحراج بتبعد عن يزن 

انس: يزن اقدملك في كليه اي؟ 

سما: كليه الشرطه

ياسين: اوعيي خافو منها بقا 

يزن؛ انتو خافو لكن انا مبخفش 

سما بضيق عنيها وتنظرله: اممم مبتخفش 

يزن: احمم انا بقول اطلع ارتاح شويه من الشغل 

انس بضحك: واضح انك مبتخفش 

ياسين: انتو لي محدش قالي ان لميس جت؟ 

سما: انت كنت شايف المشاكل قد اي نسينا بس انا قولتلك يعني 

ياسين: بعد اي مهي خلاص قربت تسافر عشان تدراستها

سما: انا هسافر معاها 

الكل بيبصلها

سما: في اي اصل احنا خدنا علي بعض اويي وانا حبيتها اوي فا انا قولت هسافر معاها 

يزن: اه ان شاءلله 

سما: عشان خاطري 

يزن: وجامعتك؟ 

سما: خلاص خليها تكمل دراستها هنا عادي 

ياسين: ايوا يايزن خليها تقعد هنا وتكمل دراستها هنا 

وبيلاقي حد بيشدو من الچاكيت البدله

لميس بطفوله: يلا يابابي قول اوكي 

يزن بيشيلها: انتي نزلتي من اوضتك امتي 

لميس: من شويه 

يزن: يعني عايزه تفضلي قعده معانا هنا

لميس: يس عايزه اقعد مع مامي سما

سما: هي قالت مامي؟؟ انا سمعت صح مش كدا 

لميس: اصل بابي جالي امبارح وقالي ان انتي بتكوني مامي وانا فرحت اويييييي 

سما بإبتسامة عريضه وتنظرل لي يزن زي مكانت بتبصله زمان بحب وشغف 

لميس بنظرات طفوليه: ها يابابي 

يزن: امممم.. اوكي 

لميس بفرحه: ياااااييي ثنكيو بابي وبتبو*سه من خده وبتنزل تروح لي سما 

لميس: هقعد معاكي يمامي 

سما: ايوا يعيون مامي

لميس بتشدها من الفستان: مامي مامي 

سما: نعم

لميس؛ انا عايزه بيتزا 

سما: هعملك احلي واجمل بيتزا لعيونك 


*****************************


يزن بيدخل الاوضه 

سما؛ انت قولت للميس ان انا مامتها لي 

يزن: رجعنا للاسأله دي تاني 

سما: انا بتكلم بجد لي قولتلها كدا

يزن: طيب هي فين دلوقتي 

سما: كلت ولعبنا شويه ونامت

يزن: دي حبيتك اوي 

سما: وانا كمان حبتها اويي.. بس مجاوبتنيش برضو 

يزن: انتي مين؟ 

سما: مراتك

يزن: وهي بتقولي؟ 

سما: بابا

يزن: يبقا انتي مين

سما: مامتها 

يزن: بس اهو انتي جوابتي بنفسك 

وبيقلع الچاكيت كلعاده بيقع منه علبه صغيره 

سما لحظتها وجبتها 

سما: دي وقعت منك

يزن: يييي المفاجأه باظت 

سما بستغراب: مفاجأة اي؟ 

يزن: افتحي وشوفيها 

سما: تاني؟؟ 

يزن: خلاص براحتك

سما بفضول بتفتحها بتلاقي فيها خاتم الماس

سما بتفاجأ وبتضع ايدها علي فمها بفرحه

يزن: سما انا بحبك

سما بصدمه: اي 

يزن: اي 

سما: انت قولت اي دلوقتي 

يزن: بحبك

سما بعياط: انا مش مصدقه انت يتتكلم بجد 

يزن؛ والله بحبك

سما بفرحه: انا.. انا بجد حاسه اني في حلم

يزن بيشدها لعندو وبيضمها بقوه

سما بعياط: وانا كمان بحبك يايزن بحبك فوق منتا متخيل 

يزن بضحك: بس مش اكتر مني 

سما: لا اكتر 

يزن بيقرب منها وبيق*بلها بعمق وشغف 

يزن بنفاس متقطعه: اوعدك اني عمري ما هزعلك او افكر اضايقك تاني يسما 

وبيشيلها 

سما: يزن انت بتعمل اي 

يزن بضحك: هتعرفي هعمل 


*****************************بعد شهر 


لميس بتدخل الاوضه

لميس: مامي.. مامي بصي رسمت اي 

بتلاقي سما قعده وبتعيط 

لميس: مالك يمامي حد زعلك

سما بتاخدها وتشيلها علي رجليها: لا محدش زعلني يروحي 

لميس وبتمسح دموعها بإديها الصغيرين: طيب بتعيطي لي 

سما: دي دموع الفرحه 

لميس بعدم فهم وتبصلها بستغراب 

سما بتمسك ايدها وبتضعها علي بطنها 

سما؛ عارفه في اي هنا 

لميس؛ لأ في اي 

سما: في نونه صغير 

لميس بفرحه: في نونه هنا 

سما: ايوا هجبلك نونه تلعبي معاها 

لميس بتنزل من علي رجلها وبتفضل تتنطط من الفرحه بطفوليه 

لميس: مامي هتجبلي نونه العب معاها انا هروح اقول لبابي وبتجري علي بره 


سما: لميس استني  وبتضحك علي طفوليتها وبتضع ايدها علي بطنها 


:-


لميس كانت نزله بتجري علي السلم

لميس: بابييييي بابيييييي 

يزن: في اي ياليلو

لميس وبتاخد نفسها: مامي.. مامي 

حامد: مالها سما 

يزن بقلق: سما حصلها حاجه 

لميس بتشاورله بصوبعها بمعني لا. 

ياسين: طيب في اي ياليلو

لميس: مامي في بطنها نونه 

يزن بندهاش: اي مين الي قالك 

لميس: مامي هي الي قالتلي 

ياسين: يعني انا بقا عمو 

انس: وانا كمان 

انس:  مبرروكك يايزن 

ياسين:: الف مبروك يايزن 

حامد بفرحه: يعني انا هبقا جدو

لميس بطفوله: مهو انت جدو اصلا 

الكل بيضحك عليها

ويزن بيقوم يطلع علي الاوضه جري 


:-


يزن: سمااا

سما بتنظرله وهي مبتسمه 

يزن: الي سمعته ده صح انتي حامل 

سما: ايوا انا حامل 

يزن: يعني هنجيب اخ او اخت لي ليلو

سما: ايوا 

يزن بيحضنها ويشيلها يلف بيها 

يزن: انا مش مصدق نفسي 

سما بضحك؛ يزن انا دوخت

يزن: انا مش قصدي بس مش عارف اتحكم في فرحتي 

سما: ولا انا واخير هنبقا عيله بجد  

يزن: هنبقا احلي عيله ان شاءلله وهعمل الي هقدر عليه عشان نكون عيله مثاليه 

سما بتحضنه 

وبتدخل لميس 

لميس: يلااا نتصور سيلفي 

يزن: يلا ويزن بيشيلها ولميس بتضع ايدها علي بطن سما وبيتصور وبيتضحكو. 


✨النهايه ✨



#الخاتمه

#وقعت_في_حب_خادمتي


انس: ياسين انت رايح فين؟ 

ياسين: الچيم 

انس: ايوا 

ياسين: حاسس انك عايز تقول حاجه؟ 

انس: بصراحه اه

ياسين يضع شنطته ع الارض ويقعد

ياسين: اقول سامعك

انس: انا عارف خلاص الموضوع بقا قديم وكدا بس برضو مش عارف اقتنع انك اتقبلت فكره جواز يزن وسما وكمان ان سما بقت حامل وانت كنت مبسوط عادي يعني ازاي؟ 

ياسين بيبتسم بهدوء: اولا انا فعلا اتقبلت فكره جوازهم وبلعكس فرحان ان ربنا هيرزقهم بي اولاد وبتمني انهم يبقو مبسوطين 

انس بستغراب: ده بجد؟ 

ياسين: ايوا بجد لان سما بتحب يزن وع فكره من زمان وانا كنت عارف 

انس بندهاش: طب وانت حبتها وعارف انها بتحب اخوك مش انت

ياسين: اهي دي اكبر غلطه  عاملتها ان حبيتها ومكنش ينفع احبها وكمان انا أذيت سما كتير اوي وبسببي يزن كمان كان بيأذيها وانها تسامحني ف دي فحد ذاتها تخليني اتقبل فكره جوازهم واهم من كل ده ان الاتنين بيحبو بعض وانا مش هخسرهم عشان انانيتي وبعدين خلاص سما بقت بنسبالي مرات اخويا و واعبترتها اختي كمان  فهمت حاجه 

انس: لأ انا دماغي لفت

ياسين بضحك؛ احسن برضو وبياخد شنطته وبيروح الچيم

:-


حامد بتفاجأ: اشرف؟ 

اشرف: والله وحشني 

حامد: انت بتعمل اي هنا 

اشرف: جيت ابارك لبنتي وجوز بنتي 

حامد: ايوا الف مبروك 

اشرف: الله يبارك فيك يتربي في عزك 

حامد: طيب معلشي يااشرف انا مُـضر اقوم عشان ورايا شغل 

اشرف: انا هقول لسما علي السر 

حامد: سر اي؟ 

اشرف: السر الي احنا مخبينو 

حامد بعصبيه: انت وعدتني انك مش هتقول السر ده لي مخلوق

اشرف: انا خلاص مبقتش حمل ان اخبي عنها اكتر من كدا وانا مش ضامن عمري فااقولها واريح ضميري 

حامد: وانت هترتاح لو اطلقت من يزن

اشرف: سما عقله ومش هتعمل كدا ولو قررت كدا انا مش همنعها ولا هجبرها علي حاجه تاني 

حامد: سما لو عرفت السر مش هتكرهني انا بس وهتكرهك انت كمان عشان هتكون عارف مين الق*تل امها وكنت ساكت

اشرف: حقها ومش هلومها 

حامد: انت عارف ومتاكد ان مش انا الي عملت والي عمل كدا يزن 

اشرف: عارف وانا هقولها ان يزين كان وقتها طفل صغير 

حامد: هتقولها اي بظبط انت بتخرب علي بنتك

اشرف: هقولها ان يزن وهو صغير معداش عمرو 17 سنه كان بيتعلم السواقه ونبيله(ولدتة سما) كانت ماشيه في الوقت ده ويزن بدل مايدوس فرامل داس بنزين وخبط نبيله وكانت حد*ثه 

حامد؛ وسما هتقولك وانت كنت عارف وساكت عشان الفلوس؟ تفتكر هتسامحك او هتسامح يزن؟ ومتنساش ان سما حامل يعني مينفش تقولها موضوع زي ده وعموما انا مش همنعك انك تقولها بس استني لمه سما تخلف وتقوم بسلامه الاول  ... سلام وبيسيبه ويمشي

اشرف بتفكير: حامد معاه حق هستني لمه سما تولد الاول


:-


سما: يزن فنجان القهوه

يزن بيقوم من ع المكتب وبياخد من الفنجان وبيقعدها

يزن: انتي تعبتي نفسك لي انا طلبته من هاجر (المساعده الجديده) 

سما: متعبتش نفسي ولا حاجه دي فنجان قهوه يعني مش حاجه 

يزن: ولو الدكتوره قال لازم ترتاحي انتي في الشهر السابع مينفعش تتحركي كتير 

سما: حاضر 

بزن بيضع ايدو علي بطنها ويق*بلها: يزن الصغير عامل اي 

سما بضحك: انت مصمم علي يزن 

يزن: حاليا بقولو يزن بس انا فكرت في اسم

سما: اي هو تميم

سما: ممم تميم 

يزن: عجبك

سما: جدا 

يزن: طيب كويس 

سما: بقولك يايزن

يزن: قولي

سما: انتي اتبنيت لميس امتي وازاي وانت مش متجوز 

يزن: انا متبنتهاش من الملجأ 

سما بدون فهم: ازاي مش فاهمه

يزن بيشد الكرسي ويقعد 

يزن؛ يعني مامت لميس وهي بتولدها اتوفت عندنا في المستشفى وقبل ماتدخل تولد كانت قالتلي ان ملهاش حد يعني ولا اهل ولا قرايب وهي كانت حاسه انها هتمو*ت فا وصتني علي لميس ان هي لو مطلعتش عايشه اخلي بالي منها حته لو اوديها ملجأ ولمه روحت شوفت لميس في الحضانه حسيت بشعور غريب كدا انجذبت ليها حستها بنتي بس فا انا خلصت كل ورقها ودفنت مامتها وخدها معايا البيت ومقولتش لحد علي الموضوع ده غير لبابا وانتي دلوقتي 

سما بحزن: ربنا يرحمها يارب 

يزن: يارب.. هي الساعه كام؟ 

سما: حاولي 5 ونص لي 

يزن: معاد الدكتوره ولا نسيتي 

سما: ايوا صح طب وشغلك

يزن: انتي اهم من اي حاجه يلا عشان نمشي 

سما بإبتسامة: حاضر 


:-


انس: أميره 

أميره (السكرتيره): نعم يمستر انس

انس: جهزتي الورق بتاع****

أميره: ايوا وجهز معاد الاجتماع كمان

انس: طيب هاتيهم وتعالي علي مكتب 

أميره: اتفضل 

انس: برافو بجد 

أميره: ميرسي حاجه تاني 

انس: اه استني لسه بدري علي معاد الاجتماع مش كدا 

أميره: ايوا بس لي 

انس: انا هطلع اشرب قهوه بره الشركه اي رايك نطلع سوا؟ 

أميره بإبتسامة رقيقه: اوكي معنديش مانع بس هروح اجيب شنطتي من المكتب بتاعي بسرعه جايه

انس: تمام مستنيكي 

اميره بتفتح باب المكتب ومرسوم علي وجهها ابتسامه عريضه وعيونها بتلمع 

انس بأعجاب: اسمك اميره وانتي أميره 

بعد ثواني 

اميره: انا جاهزه 

انس: وانا كمان وبيروحو سوا


:-


_لو سمحت.. يااا.. انت يااخ

ياسين: انتي بتكلميني انا 

_تتلفت يمين وشمال: هو في غيرك

ياسين: نعم في حاجه 

_اه شنطتي حضرتك قاعد عليها 

ياسين: اه سوري مخدش بالي وبيقوم.. اتفضلي 

_تمام شكرا 

ياسين: انتي جديده هنا في الچيم

_يعني مش اوي بقالي اسبوع 

ياسين: غريب مشفتكيش خالص 

_ولا انا هو انت جديد هنا برضو

ياسين: لا انا بقالي سنين هنا في الچيم ده 

_بجد طيب كويس 

ياسين بيمد ايدو ليها: انا ياسين 

_وبتسلم عليه: وانا قمر 

ياسين بإبتسامه؛ اسم علي مسمه 

قمر بخجل وإبتسامه بسيطه: ميرسي ده من ذوقك 

ياسين: اي رايك بعد منخلص تمرين نطلع نتغدا بره ده لو معندكيش مانع 

قمر بإبتسامة وتلقائيه: اوكي معنديش مانع

ياسين: خلاص اتفقنا 


وكدا وضحت كل حاجه ومبقاش في غموض ولا حاجه +رايكم يقمرات

الجزء الثاني كامل اضغط هناااااااا 







تعليقات

التنقل السريع