القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جرح صبا الفصل 11_12_13_14_15بقلم حور طه



رواية جرح صبا الفصل 11_12_13_14_15بقلم حور طه 



❤❤البارت ال 11 من روايه جر💔ح صبا❤❤

               💗💗💗💗💗💗💗💗💗

 لو عايزني انسى اللي حصل ده يبقى تسيب لي مراتك


 كاران بضحكه ساخره: هي بقى دي خطتك انك تعمل كل ده عشان انا اط,لق صبا


 مالك :صبا حقي انا & وانا كل اللي بعمله اني برجع حقي اللي انت سرقته


كارون :اخر مره اتحطيت انا وانت في مقارنه صبا اختارتني انا ولا ناسي


مالك بانفعال :انت لعبت في دماغ صبا من ورانا وضحكت عليها وهي اتخدعت فيك بس في الاخر عرفتك على حقيقتك وسابتك واتخطبت انا وهي


كاران: انا مش جايه افتح دفاتر قديمه اتقفلت تتنازل عن المحضر عشان سلامه رو,حك لكن لو انت مستغني عنها انا ما عنديش مانع ار,يحك منها


مالك: انت فاكرني هخا,ف منك& انتم اللي من هنا ورايح هتخا,فوا مني ولو انت ما رجعتليش صبا مزاجك انا هرجعها غصب عنك


كاران: واضح ان العل,قه اللي طاهر اديها لك ما كانتش كفايه بس خليك عارف ان انا مش طاهر ويوم ما برفع ايدي ما بنزلهاش غير بعد ما ا,غسل واد,فن


 مالك بضحكه مستفزه :مستني اشوف اخر اللي في جرابك

يا ابن الطحان


 كاران: اللي في جرابي هيبقى صعب عليك قوي انك تتحمله يا ابن الشهاوي بس بما انك حابب انك تدخل في حر,ب معايا فاهلا وسهلا بيك في السا,حه بس يا ريت تكون قوي بما فيه الكفايه لاني ما بحبش خصمي الضعيف


💗💗💗على الجانب التاني في مكتب حسن💗💗💗


 ملك بقلق : هم بيعملوا ايه كل ده ؟؟؟ !!!


 صبا بتلقائيه :بيحاولوا يختاروا الفيلم اللي هنحضره 


 طاهر بهدوء :اكيد هيكون فيلم اك,شن اخويا وانا عارفه


 ملك :انا مش عارفه ايه الهدوء اللي انتم فيه ده تفتكروا كاران هيقدر يقنع مالك يتنازل عن المحضر

 

صبا: والله من  عارفه انتم عقلكم كان فين علشان تخلوا 

كاران يتكلم مع مالك هيعقد الامور مش هيحلها انا قلت لكم هتكلم انا معاها


طاهر: ايه ده يا دكتوره صبا خايفه عليا ولا ايه ؟


صبا: لو عليا اوصلكم لح,بل الم,شنقه انت واخوك ولو هعمل حاجه في الموضوع ده فهيبقى عشان ملك مش عشانك


طاهر  :عيله الشهاوي هي اللي لازم تتعلق في الح,بل ده 


 صبا :الايام بينا يا ابن الطحان وهنشوف مين فينا اللي هيعلق التاني على الح,بل ده


طاهر  :للاسف الحر,ب لازم تكون متكافئه وانتم بالنسبه لنا مش اكتر  من حصان ضعيف بينتظر رصا,صه الرحمه


صبا بتحدي: طب بلاش تستخف بالحصان ده علشان ممكن يجي في اخر السبق ويقرص وياخد الجوله كلها من بين ايديك


 ملك تقف بينهم :خلاص بقى انت وهي مش وقت خنا,قكم ده 


  كاران يفتح الباب ويدخل  كلهم في صوت واحد: عملت ايه؟


 كاران : والله قرر ان هو يلعب معانا 


طاهر بابتسامه: طيب نلحق نسخن بقى علشان ننزل الماتش من اوله


كاران بغرور: اللي زي مالك مش محتاج ان الواحد يسخن له عشان يلعب معاه ده اتفه بكتير من ان الواحد يحطه في دماغه


 ملك تتشعلق في طاهر بخوف: يعني انت هتتح,بس دلوقتي


طاهر بحب :اطمني ما تخافيش مش هتح,بس ولا حاجه


ملك بدموع: ازاي بتقول لي انك مش هتتح,بس ومالك مش عايز يتنازل عن المحضر


 صبا تبص لكاران بتفحص : ايه المقابل اللي انت رفضته علشان يتنازل عن المحضر؟؟


 كاران يبص في عينيها بثقه:  بما انك عارفه ان انا رفضته  يبقى اكيد عرفتي هو عايز ايه 


صبا :تمام  خليني اتكلم معاه وانا هقنعه ان هو يتنازل 


كاران بتخز,ير :مش عايز اشوفك قريبه من مالك فاهمه والموضوع ده ما تدخليش فيه 


صبا: وانا مش هسمح لك انك تؤ,ذي حد تاني من عيلتي 


كاران: لا اطمني مش مالك هو اللي عليه الدور ؟


صبا: هتلاقيني في وشك لو حاولت تلمس اي واحد من عيلتي مش هتردد لحظه فيني او,جع قلبك على كل حد انت بتحبه وغالي عليك


وهنا يدخل حسن فجاه عليهم بلهفه:: الشر,طه جت بره وعايزين طاهر


كاران بسرعه: طاهر انت هتخرج من هنا فورا وانت عارف انت هتعمل ايه انا خلاص حليت امر المستشفى


ملك: تعالى معايا يا طاهر هخرجك من الباب الخلفي للمستشفى عشان ما حدش يشوفك

 

 طاهر باستجابه يمشي معاها  ويخرجوا قبل الشر,طه ما توصل عندهم 


كاران :حسن تنفذ اللي قلت لك عليه


حسن: انا قلت لكم الف مره خرجوني من لعبكم ده& اللي انت بتطلبه مني ده صعب وضد مبادئي


كاران: معلش يا عم الدكتور اتنازل عن مبادئك عشان خاطر طاهر المره دي


 صبا :انا مش قادره اصدق ان انا كنت في يوم من الايام بحب واحد زيك كل يوم بكتشف ان حقيقتك اب,شع من اليوم اللي قبله


كاران: علشان عيلتي انا مستعد احط الكل تحت جز,متي واللي يفكر يقرب من حد منهم هدو,س عليه تحت جز,متي من غير حتى ما ابص عليه


صبا :خلاص ما بقتش اتفاجئ من اي حاجه ممكن تعملها


💗💗💗💗💗 في اوضه مالك💗💗💗💗💗💗


امل : تتك,سر ايديهم يا حبيبي اللي عملوا فيك كده طمني عليك انت كويس 


مالك بتعب:  الحمد لله مرات عم انا كويس ما تقلقيش 


زين:مين اللي عمل فيك كده


 مالك: نسايبكم يا سيدي   ما كفهمش انهم خدوا خطيبتي  عايزين كمان ياخدوا البنت اللي عايز يخطبها


زين باستغراب :كاران هو اللي عمل فيك كده


زين :مالك اله,مج اللي اسمه طاهر بس ورحمه ابويا لهبيته الليله في الح,بس 


امل: هي العيله دي دي ما فيهاش حد عاقل ابدا ليه يعمل فيك كده المجنو,ن ده


زين :انت ناوي على ايه؟؟ مالك انت كده هتسبب مشا,كل لصبا


مالك: صبا هي اللي اختارت انها تكون بينا


 امل: يا حبيبي انا قلت لك  اعتبر صبا في مهمه هتخلصها وترجع لك تاني بص على نفسك شوف الحاله  اللي وصلت لها 


 مالك  :متقلقيش عليا دي كلها جروح سطحيه  جدو عرف حاجه 


زين: انا كلمته وقلت له بس احب ابشرك ان هو معصب جدا منك


 مالك بتريقه :وهو كان من امتى جدو هادي  بفكر اسميه جدو العصبي 


امل  :طب يا حبيبي ارتاح وانا هروح اشوف الدكتور يطمننا عليك علشان نرجع على البيت 


 زين بعد ما امل خرجت : ناوي على ايه يا ابن عمي  انت كنت عارف من البدايه ان ده اللي هيحصل 


مالك:  هتبقى معايا ولا ضد,ي يا ابن عمي 


زين:  انا معاك  لكن بعيد عن اي حاجه تؤذ,ي صبا 


مالك:  انا اساسا بعمل كل ده عشان ارجع صبا تاني لينا 


زين :ليه يامالك مصر على الموضوع ده وانت عارفه متاكد ان صبا بتحب كاران


 مالك بانفعال ويضع ايده على خده  بالم: قلت لك مش عايزه اسمع الكلام ده تاني  صبا  ما بتحبوش  صبا  جوزته علشان جدو  اخبرها  على كده 


 زين :انت عارف صبا اكتر مني وان ما حدش يقدر يجبرها على حاجه هي مش عايزاها&هي  اتجوزة كاران لانها مش هتقدر تتجوز حد غيره لانه ملكها من قلبها


 مالك بعصبيه:  قلت لك ما بتحبوش  مستحيل تختار  واحد مر,يض زي كاران


زين :لكن للاسف اخترته  قلبها لما جاه يختار اخترت المر,يض ده وسابت العاقل  اللي ربنا يستر وما يصبحش  مر,يض   لهو,سه


 مالك  :بتسمي حبي ليها هو,س  مفيش حد في الدنيا ده هيحبها قدي  وانا مستعده اعمل اي حاجه علشان ارجعها تاني  لحضني 


 زين بانفعال:  صبا عمرها ما كانت ليك  علشان ترجع لك  فوق بقى وافهم  الحكايه خلاص خلصت  وبلاش تدخل طرف ثالث فيها ما لوش ذنب؟  ملك ملهاش ذنب في اللعبه دي  سيبها في حالها  انت عارف ومتاكد ان طاهر مش هيسيبها لك


مالك بعصبيه :وانا مش عايزك تقف جنبي خليك بعيد احسن طالما انت خايف قوي كده منهم


 زين :انت عارف ان انا ما بخافش من حد بس انا بحاول اوصل لك الحقيقه اللي انت مش عايز تشوفها  مع انها واضحه وضوح الشمس  كاران وصبا بيحبوا بعض وطاهر وملك  بيحبوا بعض كل المحاولات اللي انت بتعملها  هتبقى نتيجتها واحده في الاخر هي الفشل

 لكن انا في ظهرك يا ابن عمي  ومش هسيبك


✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطير❤


💗البارت ال 12 من روايه جر💔ح صبا💗

               💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


اخوك كان هيمو,ت حفيدي بتهوره حفيدي رجع من المو,ت


كاران: اديك قلتها بلسانك رجع من المو,ت  تحب المره الثانيه ما يرجعش خالص 


 كامل:  انت بتهد,دني  يعني فوق لاخوك عمله  جاي انت بتهد,دني 


 كاران:  هو في حد برده يهد,د نسيبه متعود عليك يا كامل انك بتفكر بعقلك ما تتغباش المره دي وستخدم برده عقلك


كامل: وانا ايه اللي يضمن لي ان اخوك ما يتهورش مره ثانيه ويعمل حاجه


 كاران: الضمان هيبقى في اللي انا هقوله لك دلوقتي وانت لازم تنفذه  وتقنع بيه  حفيدك


 كامل:  وهو ايه ده بقى ان شاء الله  احب اسمع 


 كاران:  حفيدك دلوقتي  هيتنزل عن المحضر اللي قدمه  ده اولا  &ثانيا  ينسى موضوع خطوبته  من ملك ده خالص  ما يفكرش فيها تاني 


 كامل: ممكن اقنعه ان هو يتنازل عن المحضر  لكن  امنعه من خطوبه ملك مش هيوافق


كاران: وانا بالطريقه دي مش هقدر اضمن لك طاهر هيعمل ايه كامل  حفيدك بيعوم في بحر  هيغرقه  استخدم عقلك  وخرجه منه 


كامل :لو عايزني افكر في كلامك وانهي الموضوع ده نهائي  هتبعد عن تجارتي وما تتدخلش فيها تاني


كاران: مش هي دي الطريقه اللي هتلوا بيها دراعي انا اخويا كده كده خارج من الموضوع ده بس لو انا اللي خرجته هتزعل قوي انت وحفيدك


كامل بثقه: اخوك دلوقتي يروحوا بقت في ايدي هتضحي بيها بالسهوله دي؟؟ فكر تاني


كاران:  عمرك سمعت عن حد واقف قدام القطر وعاش مش عايزك تستعجل على اجلك يا كامل حاول تعيشي اليومين اللي انا سايبهم لك في هدوء


كامل :غرورك ده مش هينفعك 


كاران يتسلل اشك  الى قلبه ويخرج تليفونه ليتصل بطاهر ويخرج من الاوضه


               💗💗💗💗💗💗💗💗


 صبا: انت بتقول ايه يا زين  انت متاكد من اللي انت بتقوله ده 


 زين  :مالك ناوي على حاجه  وللاسف واضح جدا ان جدو داعمه


 صبا: تفتكر هيعمل ايه؟


 زين: ما اعرف؟  اصلا انا مش متاكد قوي من الموضوع ده بس مالك بيتكلم بثقه انا مش قادره افهمها وكان في حاجه معاه مقوياه


 صبا :لو جده واقف معايا في اللي هو بيعمله ده يبقى هو بيتحمل في قوه جده لانه عارف ان هو مش هيسمح لحد يقرب منه


 زين :احنا قلنا ان جوازكم هيهدي الخلاف بين العيلتين بس ده زاده صبا مالك مش هيسكت غير لما ياخدك 


 صبا: ابن عمك ده واحد مريض  سبق وفهمته 1000 مره  ان انا وهو مش هنكون اكثر من ولاد عم 


زين: مالك مهووس بيك يا صبا وعنده استعداد يعمل اي حاجه بس ترجعي له


 صبا:ربنا يستر وجنانه ده ما يحطناش في مشاكل اكبر كاران وطاهر مش خصم سهل ممكن في لحظه يخفوه  الغبي مش قادر يفهمده


زين: طيب انت هتعملي ايه دلوقتي لو طلع اللي بنفكر فيه صح هتعملي ايه


صبا: اهم حاجه عندي انك ما تتدخلش في الموضوع ده باي شكل فاهمني يا زين ولو عرفت اي حاجه ثاني  تعرفني وانا هحاول اوقف كاران و نحل الموضوع ده بهدوء


زين: تمام ماشي


                  💗💗💗💗💗💗💗💗


 كاران،:  يلا يا صبا تعالي معايا 


صبا :هاجي معاك فين لو عايز ترجع البيت ارجع انت انا هطمن على مالك وبرجع على البيت


 كاران  يمسك ايدها ويمشوا :مش عايزه اكرر كلامي لما اقول لك تعالي يبقى تيجي


 صبا بانفعال تحاول  تسحب ايدها منه لكن هو ضغط عليها : ايه اللي انت بتعمله ده سيب ايدي  الناس بتتفرج علينا


كاران بعصبيه يقف عند العربيه وبتحذير: انا ممكن استحمل اي حاجه تعمليها فيا ولو عايزه تعملي اكتر من اللي انت عملتيه مش همنعك بس لو عرفت انك ليكي ايد في اختفاء طاهر مش هسامحك


 صباح باستغراب:  انت بتقول ايه  يعني ايه طاهر اختفى 


 كاران : جدك لو لمس شعره واحده بس من طاهر هد,فنهم كلهم في ق,بر واحد


 صبا  :ممكن تبطل تهد,يداتك دي وتفهمني اللي حصل ايه  يعني ايه طاهر اختفى هو نزل هو وملك طب فين ملك  


كاران يشعر بالصدق  في كلامها : يعني انت ما تعرفيش ان طاهر اختفى هو وملك وما حدش عارف هم فين

 

 صبا الخوف: لا طبعا ما اعرفش حاجه زي دي وازاي ده اصلا حصل ومين اللي عمل كده 


كاران: لو اتاكدت ان عيلتك ورا اللي حصل ما فيش حد هيعرف يحوشني عنهم وعلى اللي ممكن اعمله فيهم


 يركب عربيته  بعد ما ينهي  جملته الاخيره 


 صبا تحاول توقفه لكن كاران  ساق عربيه بسرعه ومشي: كاران استنى يا كاران ؟؟؟


                  💗💗💗💗💗💗💗💗


ترجع على المستشفى تاني وتروح الى غرفه مالك كانوا كلهم موجودين توجه سؤالها لكامل :فين طاهر وملك يا جدو


كامل بدهشه من سؤالها: وانا هعرف منين مش اخوها هربه السؤال ده تساليه لجوزك مش ليا


 صبا ترسل تنهيده: بلاش تعملي الشويتين دول معايا يا جدو قلت لك فين طاهر وملك


مالك :لو كانت هي دي التمثيليه اللي جوزك عملها علشان اخوه ما يتحبس احب اؤكد لك ان الشرطه اكيد هتمسكه وهيتحبس


 صبا بانفعال:  انت تسكت خالص وما تسمعنيش صوتك حسابي معاك على اللي انت عملته لسه جاي 


 وترجع توجه كلامها لكامل مره ثانيه:  هسالك لاخر مره يا جدو  فين طاهر وملك؟؟

 

 امل :صبا انت ازاي تتكلمي كده مع جدك وابن عمك


صبا تحاول تتمالك اعصابها :لو سمحت يا ماما ما تدخليش دلوقتي بينا 


وترجع توجه كلامها الكامل: وديتهم فين يا جدو


كامل: جدك مش مجنون علشان يخطف طاهر الطحان وملك البحيري ويحط نفسه في مشكله كبيره مع العيلتين

لو كانت دي طريقتي ما كنتش جوزتك كاران


زين :انت اللي خطفتهم يا مالك


مالك :انت اتجننت ولا ايه يا زين وانا هخطفه لبه؟ انا مقدم فيه بلاغ والشرطه هتمسكه& يعني مش محتاج اني اخطفه


صبا: احمدوا ربنا انه يكون فعلا ما لكمش يد في اللي حصل ده لان كاران مش هيسكت


              💗💗💗💗💗💗💗💗💗


كان يرجع لوعيه ببطء وايديه الاثنين مربطين وعيونه مغطاه: ملك؟؟؟ ملك


ملك هي الثانيه كانت مربطه وعيونها مغطاه وترد بها الروح حين سمعت صوته وتجاوب عليه بلهفه: طاهر انت فين يا طاهر انا مش شايفاك


طاهر يحاول يفك نفسه :حبيبتي ما تخافيش انا جنبك


وفي اللحظه دي يدخل شخص ويؤمر رجالته بان يشيل الغطاء من على عيون طاهر


 طاهر اول ما يشيل الغطاء من على عيونه بانفعال:  انت مين وعايز ايه  انت ما تعرفش انت وقعت مع مين 


 الشخص  يصدر ضحكات عاليه :قبل ما اعرفك انا مين خلينا الاول نقوم معاك بواجب الضيافه


 وشاور الاثنين من رجالته بان يضر,بوا طاهر كان يتوجع من شده الضربات : مهما يكون مين اللي وراك هعرفه وهدفعك ثمن ده غالي قوي


 الشخص يؤمر احد رجاله بان يشير الغطاء من على عيون ملك  واول ما تشوفهم بيضر,بوه بصر,اخ: انتم مين وعايزين ايه سبوه حرام عليكم  طاهر  رد عليا  يا طاهر 


كانوا يضر,بوه ضر,بات متتاليه ويتوجع:هاااااا.؟؟؟؟ انت خلاص فحرت قبر,ك بايدك ؟!هااااااا


الشخص يؤمر رجالته ان يتوقفوا :انت هتفضل هنا في ضيافتنا لحد ما اخوك ينفذ اللي احنا عايزينه


ينهي كلامه وياخد رجالته ويخرجه


 ملك بخوف: طاهر رد عليا انت كويس


 طاهر يتالم: انا كويس ما تخافيش


ملك ببكاء: كويس ازاي بس انت بتنز,ف


طاهر يبتسم بوجع: ما تخافيش مش بوكسين يعني هم اللي هيمو,توني انا برده طاهر الطحان


 ملك ببكاء: مين دول يا طاهر وعايزين ايه


طاهر بوجع: مش عارف؟؟ ما تخافيش اكيد كاران هيعرف مكاننا وهيجي يخرجنا اتطمني


✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب💗


البارت 13 من روايه جر💔ح صبا

            💗💗💗💗💗💗💗💗💗

 انت سامع نفسك انت بتقول ايه؟


رؤوف ينتفض من صوت خالد: المعلومه لسه وصلاني حالا يا ريس


 خالد بعصبيه:  مين اللي يقدر  ويتجرا  ويخ,طف بنت خالد البحيري  رجالتك كانوا فين يا رؤوف  نايمين على ودانهم 


 رؤوف بخوف: اديني 24 ساعه يا ريس وهعرفها مكانها وارجعها


خالد بتحذير: لو ال 24 ساعه دي عدت وبنتي ما رجعتش بيتها هيبقى ليا تصرف تاني معاك انت والبه,ايم اللي انت مشغلهم انت فاهم


 رؤوف بتوتر  :حاضر يا ريس  بس ؟


 خالد  بانفعال :انت هتبسبس ما تنجز يا ز,فت  في ايه ثاني 


 رؤوف:  طاهر الطحان  مخط,وف مع ملك هانم


 خالد  بصدمه :طاهر الطحان؟ وايه علاقه ملك بطاهر الطحان


رؤوف يبلع ريقه :طاهر الطحان وملك هانم في بينهم علاقه وفي مشكله صغيره حصلت في المستشفى وطاهر ضر,ب مالك الشهاوي لما عرف ان هو تقدم لها وهو دلوقتي في المستشفى


 خالد مش قادر يستوعب كميه  الصد,مات اللي عمال ياخدها ورا بعضيها : انت بتقول ايه يا رؤوف ؟ يعني ايه بنتي انا على علاقه  بطاهر الطحان  وانا ما اعرفش 


 رؤوف : انا لسه عارف المعلومات دي حالا يا ريس هم عرفوا ازاي يخفوا علاقتهم ببعض طول الفتره دي 


 خالد بغضب: تقلب الدنيا ان شاء الله حتى تنزل تحت سابع الارض  تعرف مكان ملك  وتجيبها لي  ولو بنتي اتاذ,ت ولا لمسوا شعر منها  هد,فن عيله الطحان كلها  ومحدش هيعرف لهم ق,بر حتى


رؤوف: انا مش ساكت يا ريس من ساعه ما جالي الخبر وانا وزعت رجالتنا في كل مكان وبالتاكيد هعرف خبر عنها وارجعها


 خالد:  حسابك معايا انت والبه,ايم اللي شغالين معاك هيكون قاسي قوي  لكن بعد ما اطمن على بنتي  امشي من وشي  وتعرفني اول باول  وصلت لايه 


                💗💗💗💗💗💗💗💗💗


 كان يقف في وسط رجالته بغضب: عايزكم تراقبوا كل واحد في عيله الشهاوي وتعرفوا لي خط سيرهم حتى رجالتهم يتراقبوا عايز في خلال ساعتين زمن اعرف طاهر فين


 حجازي :حتى صبا هانم نحطها تحت المراقبه


كاران يقرب منه ويضغط بيده على كتفه: قلت لك كل عيله الشهاوي تتحط تحت المراقبه ومن ضمنهم صبا فاهمني


حجازي باستجابه: تحت امرك يا كرم بيه


كاران بتفكير: وتخلي عينك كمان على خالد


حجازي :خالد طب ازاي ؟ بنته كمان مخطو,فه


كاران :حجازي انت تسمع وتنفذ من غير مناقشه


حجازي باستجابه :اوامرك يا ريس


ماهر  يسمع كلامهم وهو نازل على السلم بخوف: طاهر فين يا كاران مين ده اللي خ,طفه؟


كاران يلتفت على صوته ويجري عليه ويمسكه وينزله ويساعده في النزول :اهدى يا جدو ما تخافش طاهر كويس


ماهر بانفعال :كويس ازاي وانت بتقول انه مخطو,ف وانت ما تعرفش اخوك فين


وهنا تدخل صبا وتسند ماهر مع كاران قبل ان يقع ويقعدوه على الكرسي :جدو ارجوك اهدى الانفعال مش حلو عشان صحتك


ماهر بتعب يضع ايده على قلبه ويوجه كلامه كاران: انت قلت لي انك هتخلي بالك من اخوك ومش هتخلي مش هتخلي حد يلمسه ودلوقتي هو مفقود ومش عارفين هو فين


كاران بوجع :هرجعه يا جدو انا بوعدك اني مش هسمح لحد يلمسه


ماهر يشتد عليه التعب وقبل ما يغيب عن الوعي: رجع اخوك ياكاران احميه منهم


كاران وصبا بخوف وفي صوت واحد:جدو


             💗💗💗💗💗💗💗💗💗


 وبعد مرور وقت صبا تكشف عليه وتدي له حقنه مهدئ


 وكاران واقف جنبها وكانه اتجمد مكانه وبدا يردد: 

ما قدرتش احميهم فشلت في اني احميكم؟؟


صبا التفت عليه وتقرب منه خلاص :اهدى جدو كويس مفهوش حاجه هو بس نايم علشان المهدئ اللي انا اديته له


 كاران بعيون محمره مثل الجمر يخرج من الاوضه


صبا بقلق  توجه كلامها الي احد الشغالين: خليكي جنب جدو واول ما يفوق تبلغيني


 ثم تذهب خلف كاران  وتدخل الاوضه وتتصدم لما تلاقي كاران محول  الاوضه الى ساحه حر,ب ولا يترك شيء بمكانه ومن شده غضبه كان يك,سر كل شيء ياتيه وكان الارض تتهز من تحته غضب ثم يجلس في احد زوايا بالاوضه كطفل يا شق الحجر من صوت بكاء


  صبا لا تتحمل اكثر وهي تراه في تلك الحال تجري علي بالخوف وتحضنه وتحاول ان تهديه ::خلاص اهدى اللي انت بتعمله في نفسك ده مش هيرجع طاهر وهو اكيد كويس وبخير ما تخافش عليه انا واثقه انهم الاثنين بخير وهي مساله وقت وهنعرف هم فين


كاران من وسط دموعه :ارجوكي ابعديهم عن عيلتي انا عندي استعداد اقبل باي عقاب منك بس خليهم يبعدوا عن اخويا


صبا قلبها ينشق عليه فبرغم كل ما فعله بها ما زال يوجد مشاعر بقلبها اتجاهه لا تعرف ان تتخلص منها:: صدقني جدو مش ورا خطف طاهر وملك انا سالته وهو اكد لي ان هو ما عملش كده


قران يمسح دموعه :جدك مش شخص يتوثق فيه وفي كلامه بس انا مش هسمح لعيلتك ان هم ياخدوا اخويا


صبا:قلت لك جدو ما خطفش  طاهر وملك بلاش تحط اللوم عليهم في كل حاجه بتحصل روح شوف اعدا,ئك اللي بسم الله ما شاء الله زي الرز وابعد عن عيلتي


كاران وكانه يتحول الى شخص ثاني يمسكها من ذراعيها ويضغط عليهم بشده:عيلتي دي تستاهل المو,ت الف مره مش مره واحده ونها,يتهم هتبقى على ايدي كوني متاكده من ده


صبا تتالم من مسكته: ليه كل الكره اللي بتحمله لعيلتي ده جواك ايه هو سببه ريحني وقول لي قت,لت بابا ليه وليه دايما بتطارد عيلتي


كاران بقسوه: لانهم يستاهلوا المو,ت اللي زيهم لازم يد,فن 1000 مره وهم عايشين قبل ما يمو,ته ولو جدك ولا ابن عمك ورا خطف طاهر انا هخليهم يتمنوا المو,ت  اهون من اللي هيشوفوه على ايدي


صبا بانفعال تضر ,به بصدره :قت,لت بابا ليه علشان شغل وفلوس ملعون ابو شغلكم على فلوسكم اللي تخليك تق,تل ابو حبيبتك وتكسر,ها وتو,جع قلبها


 كاران: لو تعرفي حقيقه ابوكي  كنت هتعرفي ان هو يستاهل  اللي حصل فيه 


صبا بدموع: تفتكر ان اي حقيقه بالنسبه لك كانت تستاهل ان انت تق,تل ابويا كان ممكن تسامحه علشاني لكن انت  بعملتك دي غر,زت خن جر في قلبي مش عارفه اتخلص منه لحد الان


                   💗💗💗💗💗💗💗💗💗


 وهنا يرن هاتف كاران كان رقم مجهول فتح بسرعه :اااالو


 الشخص المجهول:  مش عايزك تتعب نفسك  في البحث عن اخوك لانه طول ما هو معايا انت مش هتعرف توصل له 


 كاران يقف بانفعال : انت مين وعايز ايه  صدقني مش هرحمك لو لمست شعره منه 


 الشخص المجهول بصوت ضحكات عالي: انت دلوقتي في وضع ما ينفعش انك تهد,دني اخوك في ايدي وحبيبته كمان في ايدي يعني انت لو ما سمعتش الكلام  ونفذت اللي هطلبه منك  هبعتهم لك تد,فنهم بمعرفتك


كاران يتمالك اعصابه: انتق وقول عايز ايه؟


 الشخص المجهول : ايوه  برافو عليك عايزك كده تسمع الكلام وتعقل  عشان مصلحه اخوك 


 كاران بعصبيه:  ما تخلص بروح اهلك  عايز ايه ؟


الشخص المجهول :اللي انا عايزه انت شاطر فيه جدا وما فيش حد غيرك يعرف يعمله تهر,ب البضاعه وتامنها كويس


 كاران: وانا موافق شحنه السلا,ح هتبقى في المكان اللي انت عايزه بس انا بحذرك اوعى تفكر انك تلمس اخويا


الشخص المجهول :لا شحنه السلا,ح دي هديه مني ليك البضاعه اللي انا عايزك تامنها بني ادمين؟؟


كاران بصد,مه: لا لا مستحيل انا لا يمكن اعمل حاجه زي دي


الشخص المجهول بتحذير :لا انت هتعمل كده عشان انت لو ما عملتش اللي انا قلت لك عليه هخلي اخوك وحبيبته من ضمن البضاعه اللي هتتهرب


 كاران بخوف : انا مش هقدر اعمل اللي انت بتقول عليه ده اطلب مني اي حاجه تاني وانا هنفذها لك  بس الا دي 


 الشخص المجهول  :انا هديك حق الاختيار  يا تامين البضاعه  يا روح اخوك؟؟ وانصحك انك تفكر في اخوك لان انا اللعب معايا جوله واحده مش اتنين


 ينهي كلامه ويقفل السكه؟؟؟؟


كاران ما زال يضع التليفون على ودنه وبيحاول يستوعب هو طلب منه ايه وكانه تغيب عن هذا العالم والذهاب الى عالم اخر ولا يعد موجود الافكار والذكريات تجيب من هنا لهناك وهو تايه في الوسط ولا يعلم ماذا يفعل؟؟ !!!


صبا تستغرب من حالته وبتنبيه: كاران مين اللي كان بيكلمك هو اللي خا,طف طاهر وملك كاران رد عليا


كاران ما زال تايه ولا يصدر منه اي صوت ولا حركه؟؟


 صبا تهزه علشان يفوق من صدمته: كاران رد عليا مين ده وعايز منك ايه


 هنا كاران  يفوق من افكاره وذكرياته ويرجع للواقع من تاني يخرج من الاوضه بسرعه ولا يعطيها ردعلى سؤالها


صبا بحيره :لقد اصبحت مثل الغرفه المظلمه كلما تحركت بها اصطدم بشيء جديد ولا تنتهي الصد,مات


              💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


عامر: تفتكر هيوافق معلوماتي عن كاران الطحان انه بيحارب التجاره دي بيتهيا لي مش هيرضى يكون جزء منها


الشخص المجهول: هينفذ خوفه انه يفقد اخوه اللي باقي له في الدنيا دي هيخليه يوافق على اي حاجه نطلبها منه


عامر :انت ازاي قادر تكون متاكد بالشكل ده ان هو هيوافق برغم كل المعلومات اللي احنا نعرفها عنه


 الشخص المجهول  :كاران مش هيضحي باخوه  ومش هيقبل ان هو يخسره  زي ما خسر ابوه واخته  قبل كده 


 عامر  :اتمنى ان هو يوافق لان ما فيش حد يقدر يامن البضاعه دي غيره  خيوط اللعبه كلها في ايديها 


 الشخص المجهول :جهز انت كل الترتيبات  علشان تتحرك معاها هو بكثير وهيكلمك بكره  عشان يبدا ينفس


 عامر : حاضر  هنعمل ايه مع طاهر وملك


 الشخص المجهول  :طاهر عايزكم توصوا لي على ودنه شويه علشان الفتره الاخيره  لكن ملك محدش يقرب لها 


 عامر: تحت امرك يا باشا احنا هنربيه من اول وجديد 


✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب.💗



البارت ال 14 من روايه جر💔ح صبا

                 💗💗💗💗💗💗💗

لو عرفت ان كان ليك يد في خط,ف طاهر مش هر,حمك


خالد يحاول يخلص نفسه من ايدين كاران :انت اتج,ننت انت بتقول ايه ؟ بنتي انا كمان مخطو,فه بسبب اخوك ولو حصل لها اي حاجه انا اللي مش هر,حمكم


كاران :ادعي ربنا ليل نهار ان الموضوع ده ما يكونش لك يد فيه عشان لو اتاكدت انك بتلعب من ورايا هتكون دي فر,صتك الا,خيره ومش هتردد لحظه في ان احط رصا,صه في راسك


خالد  :اخوك لعب بعقل بنتي من ورايا وانت جاي دلوقتي تقول لي ان انا خط,فتهم


كاران: لو انت ملكش يد زي ما بتقول في خط,فهم ليه اطلب مني ان اؤمن تجاربكم الو,سخه قصاد ان هم يرجعوا طاهر وملك؟


 خالد :يعني ايه مش فاهم  ؟انت في حد كلمك 


 كاران بشك :تجهز انت وكامل عشان هنتحرك على بالليل


 خالد: استنى عندك  فهمني ايه اللي بيحصل ومين ده اللي كلمك


 كاران :اللي حصل حصل  وخلاص انتهينا منه  بس صدقني  لو عرفت انك ليك يد في اللي حصل ده  اللي هتشوفوه مني  هيكون  اسوء بكثير 


            ينهي كلامه ويخرج من مكتب خالد 


       💗💗💗💗 عند طاهر وملك 💗💗💗💗


ملك :تفتكر بابا عرف ان انا وانت في بيننا حاجه؟


طاهر :لا طبعا هو هيعرف منين يعني ؟


ملك ببراءه :بجد يعني ممكن فعلا ما يكونش عرف حاجه


طاهر :يا حبيبتي مش بس بابا عرف هتلاقي مصر كلها عرفت بعد الع,لقه اللي مالك خد,ها


ملك بخو,ف: انت بتلعب باعصابي ليه ؟مش كفايه اللي احنا فيه ؟تفتكر مالك هو اللي خا,طفنا


طاهر وهو بيحاول يفك نفسه : هو انا مش قلت لك ما تقوليش اسمه تاني


ملك  بتعجب: لا انا بجد مش مصدقاك ! هو ده الوقت المناسب لغيرتك


 طاهر بغيره: اه وقته  وطالما قلت لك ما تقوليش اسم المثلث ده ثاني يبقى ما تقوليش اسمه ثاني


ملك :هو انت ليه بتسيب الموضوع الاساسي وبتمسك في الفرعيات وبعدين احنا بنتكلم في اساسا دلوقتي هنخرج من هنا ازاي


 طاهر :ما تخافيش هنخرج  &وبعدين  المثلث ده الموضوع اكبر منه بكثير اللي خط,فنا اكيد عايز حاجه  بس هي ايه مش عارف 

 

 ملك: طب ليه كل شويه بيدخلوا يضر,بوك  وكان في  طا,ر  شخص بينكم  تت كسر ايديهم ان شاء الله


طاهر بابتسامه: انت بتخافي على حبيبك قوي كده


 ملك :والله انت شايف ان ده وقت السهوكه بتاعتك

 مالك مستسلم كده ما تحاول تعمل حاجه تخرجنا من هنا قبل ما يجوا يضر,بوك تاني 


 طاهر يرفع ايديه  ويقرب منها  ويفكها : يضر,به مين  انا بس كنت سايبهم علشان اعرف  مين اللي وراها 


ملك :والله ما يتخافش عليك يا ابن الطحان فاكك نفسك من بدري وقعدت تسايرني& انت مجنو,ن واضح ان عيلتكم ما فيهاش حد عاقل


طاهر يضع وشها بين كفيه بحب: هو انا لو كنت عاقل كنت سبت بنات الدنيا كلها واتشعلقت ف بنت البحيره 


ملك ترفع حاجبها :وهو انت كنت تقدر تبص لواحده غيري وانا كنت قت,ل,تك يا ابن الطحان


طاهر بتعجب :حبيبتي هو ابوكي بهت عليك ولا ايه


ملك تقر,صه بدراعه: هو انت شايف ان ده وقت ان احنا نقف نتكلم فيه انجز هنخرج من هنا ازاي


طاهر بو,جع من قر,صتها: ايه يا بنت الغباوه دي مش كفايه عليا الضر,ب اللي اخذته


ملك بابتسامه: خلاص انا اسفه اوعدك ان اول ما نخرج من هنا هعالج لك كل جرو,حك


طاهر يقترب منها :بحبك حتى لو وجعت,يني برده هفضل احبك


ملك: يا طاهر اخلص قبل ما يجوا هنخرج ازاي


طاهر :الله يخر,ب بيت صربعتك قت,لت الرومانسيه؟ تعالي معايا


 طاهر يمسك ايدها ويروحوا ناحيه الشباك  ويفتحوه ويخرجوا منه  قبل ما يجوا  رجاله الشخص المجهول مره ثانيه 


💗💗💗💗💗 في فيله الشهاوي 💗💗💗💗💗


امل: لسه برده مصر انك تتقدم لملك بعد اللي حصل ده يا مالك


 مالك :هو ايه اللي حصل  انا مش شايف ان في حاجه حصلت 


 زين بتعجب:  والله  يعني انت شايف  ان اللي حصل في المستشفى  وخط,ف  طاهر وملك ده مش حاجه


مالك :اللي حصل في المستشفى من طاهر انا كنت متوقعه لكن خطف,هم ده حاجه ثانيه


ثم ينظر الى جده بشك :قل لي يا جدو هو انت فعلا ملكش يد في خطف,هم زي ما قلت ولا في مفاجاه انت محضرها لنا


 كامل: لو كنت تعرف جدك كويس ما كنتش سالت سؤال غبي زي ده 


 زين:  انا بجد ما بقتش قادر افهمكم انتم الاتنين ؟ جدو  رمى صبا في وسط ا,لنار  ولما جه  الباشمهندس  علشان يخرجها من ا,لنار دي غرقها اكثر فيها 


 امل : والله يا ابني معاك حق  بنتي هي اللي بتدفع ثمن كل اللي بيحصل ده

 

مالك :انا ما غرقتهاش يا زين انا اللي بعمله ده بحاول اخرجها


امل :يا خوفي تيجي تخرجها تغرق معاها وتضيعوا انتوا الاتنين


زين بلوم:  هتسيبنا كده يا جدو الدنيا تخبط فيه نايمين وشمال وانت واقف تتفرج علينا 


 كامل بانفعال :انا بحاول احافظ عليكم ولو كنت عملت حاجه  فعملتها علشان بحافظ عليكم 


 زين :انت للاسف ضيعت ولادك في الاول  ودلوقتي بتضيع احفادك 


              زين ينهي كلامه ويخرج ويسيبهم


 وامل ومالك  يتنقلوا النظرات  على كامل  بلوم وعتاب

 

       💗💗💗💗 في قصر الطحان 💗💗💗💗


حجازي:  انا جهزت كل التحضيرات بس انا مش قادره اصدق ان انت ممكن تعمل كده؟


 كاران :مش هسمح لهم ان هم يؤ,ذوا اخويا  وكمان مش هسمح لهم  ان هو ينفذوا خططهم 


 حجازي باستغراب  :انا مش فاهم ازاي بتقول  مش هتخليهم ينفذوا خططهم  ومنين خلتني اجهز كل الترتيبات لتامين البضاعه 


 كاران بثقه :مش معنى ان احنا بنامن هر,وب البضاعه ان احنا هنسلمها لهم؟


 حجازي حيرته تزداد اكثر:  طيب فهمني انت ناوي على ايه 


كاران : انت بس اعمل اللي قلت لك عليه  وهتعرف كل حاجه في وقتها  


حجازي: انا وزعت كل رجالتنا زي ما انت ما امرت  بس للاسف ما قدرتش اوصل لمصدر الرقم اللي كلمك


كاران: عارف انك مش  هتوصل لحاجه من الرقم لانه اكيد بيتكلم من شريحه مجهوله وتخلص منها بعد المكالمه


حجازي: وطالما انت عارف كده ليه خليتني ادور ورا الرقم


كاران: علشان انا ما عنديش حاجه اسيبها للحظ لازم اتاكد من كل حاجه


                     صبا تدخل عليهم المكتب؟


 كاران: روح انت يا حجازي نفد اللي قلت لك عليه 


              حجازي يخرج من المكتب ويسيبهم 


                  💗💗💗💗💗💗💗


كاران :جاي تطمني على عيلتك احب اطمنك لو ؟!


صبا تقترب منه وتضع يدها على شفايفه :لا جاي اطمن اذا كنت وصلت لطاهر وملك


كاران بتوتر من قربها :هوصل لهم بس اي حد هعرف ان ليه يد في اللي حصل ده مش هر,حمه


صبا: قلبك لسه ملكي ولا امتلكوا غيري


 كاران لا يعرف يترجم قربها منه ولا حتى كلامها :هي دي الطريقه لجر,حك الجديد؟؟


صبا بنظرات حب: ما بقاش عندك ثقه فيا؟


كاران: كل مره وثقت فيك  كانت النهايه فتح جر,ح جديد بس لو فضلت تجر,حيني مليون مره قلب الغبي 

 ما زال عشقك


صبا تقترب منه: لو كان لي سلطه على قلبي كان كر,هك لكنه ما زال عاشقك رغم كل اللي عملته


 كاران يغمض عيونه  ويستنشق انفاسها  التي اختلطت بانفاسه من قربها : واضح ان قلوبنا  عاشقه  لدرجه انها بتتجاهل تصرفاتنا  وتزيد العشق جوانا 


 صبا تقترب منه اكثر وتضع شيء بجيبه دون ان يشعر : وكانها  بتصر,خ  كفايه  تجر,حوا فينا احنا عشقنا ولا ذ,نب لينا


كاران يلمس خدها :تعالي ننسى ونسيب قلوبنا تعيش وتتنفس بكفايه جر,وح فتحناها 


صبا ترجع خطوتين للخلف بهدوء: يا ريتني اقدر على النسيان  لكن كل ما اقرب منك ما بشمش غير ريحه د,م ابويا اللي ملطخه ايديك


كاران يشد,ها اليه: قلبي غلبني لما حبك وقدر ينسى ريحه الد,م اللي كانت بيني وبينك فاليه قلبك مش عايز ينسى


 صبا تمسكه  من ياقه قميصه  وبصوت مرتفع : لان الجر,ح كان اعمق بكتير من انه يتداوى ويتنسي& انت بايدك ضيعت كل حاجه كانت حلوه بينا انا وقفت ضد عيلتي واخترتك لكن انت ما قدرتش تقف ضد انتقا,مك وتختارني؟


 كاران وجع:  انا اتنزلت عن انتقا,مي  واخترتك انت

  انت للاسف ما تعرفيش حاجه ؟؟


 صبا :عرفني؟ اديني سبب واحد يخليك تق,تل ابويا ؟


كاران يرن هاتفه كان حجازي المتصل :تمام يا حجازي انا خارج حالا


 ويرجع يوجه كلامه صبا : اكيد هيجي اليوم  اللي هتعرفي فيه الحقيقه كامله 


وبعد كده يسيبها ويخرج من القصر


صبا :الحقيقه انا هعرفها النهارده مش بكره ؟؟؟ !!!


✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب💗



البارت ال 15 من روايه جر💔ح صبا

           💗 💗💗💗💗💗💗💗💗

كاران كان يتنقل بنظراته على الاطفال بوجع تنزل من عينه دمعه تحر,ق الخد وكانها تحمل في جوفها بر,كان اذا انت,فض سيحر,ق الارض بكل ما تحمل فوقها من ذلك المشهد البش,ع الذي يراه وكان الزمن بيعيد نفسه ؟كلاكيت المشهد من تاني نفس الحر,قه ونفس الو,جع ✋ ولكن ستوب  مش هيتعاد من تاني 


حجازي  يضع ايده على كتفه  وينتفض كاران وكانه يشد من اعماق بئر غميق: انا اسف ؟احنا دلوقتي جاهزين وكلها ساعه بالظبط ونتحرك


 كاران يبلع ريقه:  تمام روح انت عند الرجاله  وتمم عليهم كل حاجه مش عايز غلطه 


 حجازي : طيب !!ما تيجي معايا واضح ان  الوقفه هنا مضايقاك بلاش تشوف المنظر ده 


 كاران يرجع يتنقل  نظراته على الاطفال :دول محتاجين لحد يطمنهم مش لحد يسيبهم  !روح انت اعمل اللي قلت لك عليه وانا هاجي وراك 


يسيبوا حجازي عند الاطفال المحتجز,ين علشان يهر,بوهم الى انجلترا ليقوموا هناك باخذ اعضا,ئهم ورمي اجسا,دهم في سلات القمامه وكانهم حشر,ات لا يساوي شيء


 كاران كان يوزع عليهم الاكل والشرب  بحنان  وبطمئنان يقول لهم : انا مش عايزكم تخا,فوا يا ا,بطال  انا مش هسمح لاي حد ان هو يلمسكم  بس عايزكم تنفذوا لاقول لكم عليه 


يقف طفل لا يتعدل 10 سنوات والدموع بعيونه: احنا سمعنا ان هم هيعملوا لنا عم,ليات وياخدوا اعضا,ئنا احنا مش عايزين ناكل ولا نشرب احنا عايزين نرجع تاني لبتنا


 كاران  بحنان:حبيبي  كلكم هترجعوا لاهلكم و لبيوتكم مش انت بس انا مش عايزكم تخافوا عايزكم تبقى اقوياء لو عملت اللي قلت لكم عليه هترجعوا كلكم لاهلكم


 الطفل نادر: لكن احنا ما لناش اهل الشا,رع هو بيتنا واهلنا كل واحد يعطف علينا ويدينا جنيه او رغيف عيش انت بتطلب منه ان احنا نثق فيك اللي جابنا هنا ان احنا وثقنا في واحد زيك


كاران بوجع: انا طبعا عارف ان انتم اكيد فقدتوا الثقه في كل اللي حواليكم بس انتم ما قدامكمش حل ثاني غير انكم تثقوا فيه وانا هخلصكم من هنا ما تخافوش انتم لا هتسافروا ولا هتروحوا في اي حته


الطفل نادر  يقترب منه ويحضنه :الله يخليك لا تخليهم يؤذ,ونا احنا ما عملنا لهمش حاجه بقى لنا 15 يوم بينقلونا من مكان لمكان وبيضربونا وممكن يقعد يوم كامل ما ناكلش


 كاران يضم الطفل الى صدره : ما تخافش يا حبيبي  محدش هيقرب لكم  وبعدين يا بطل  انتم لسه العمر قدامكم  في احلام كثير هتحققوها  الخوف ده ما يليقش البطل زيك 


 الطفل نادر: اللي زينا احلامهم اتحط,مت من يوم ما اتولدوا ولقوا نفسهم في الشا,رع ولا بيت ولا ماوى ولا حد يراعيهم لقد اصبحنا اطفال بلا احلام


 كاران بوجع: اسمك ايه يا بطل


 الطفل نادر: صحابي بينادوني نادر


كاران بابتسامه :اسمك حلو يا نادر قل لي انت واثق فيا


الطفل نادر :واثق فيك حاسس انك مختلف عنهم


كاران:  لو نفذت كل اللي انا قلت لكم عليه كلكم هترجعوا وما فيش حد فيكم هيحصل له اي حاجه


الطفل نادر: طيب احنا هنثق فيك وهنسمع كلامك بس مريم تعبانه قوي وجسم,ها س,خن من امبارح ومش عارفين هي فيها ايه؟


 كاران :هي فين دي؟


الطفل نادر يروح عند مريم طفله سبع سنين وكانت تنام وتهلوس: نادر ما تخليهمش ياخدونا يا نادر


 الطفل نادر: هي من امبارح على الحاله ده وانا خايف عليها 


كاران يضع يده على جبينها بالفعل كانت تحتر,ق من السخونه :ما تخافش يا نادر خليك جنبها وانا جاي دلوقتي


            💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


كاران يسيبهم ويخرج عند رجالته :حجازي في بنت جوه تعبانه جدا وحريتها عليها البنت لو فضلت اكثر من كده احتمال نخسر,ها


 حجازي: طب والعمل ايه دلوقتي  كلها نص ساعه  وهيجوا 


 كاران بصد,مه : صبا ؟؟؟انت ايه اللي جابك هنا وجيت اصلا هنا ازاي 


صبا :كنت جايه اشوف قت,لت ابويا ليه وايه السبب اللي خلاك تق,تله


 كاران وكانه لسه مذ,هول انها  واقفه قدامه بالفعل وفي المكان ده :ردي على سؤالي انت جيتي هنا ازاي


صبا:ده مش وقته ؟انا جيت هنا ازاي خليني اشوف البنت التعبا,نه


كاران بذ,هول اكبر: وكمان عارفه ان في بنت تعبا,نه جوه


صبا :ممكن تاجل اندهشاتها دي لحد ما اشوف البنت واطمن عليها


كاران ياخدها ويدخلوا عند الاطفال وصبا تكشف على البنت وتوجه كلامها لكاران: خلي حد من البها,يم بتاعتك تجيب لي الشنطه اللي في العربيه بره


كاران يرفع حاجبه :هم فعلا بها,يم علشان ما عرفوش ان احنا بنتر,اقب


ثم يوجه كلامه لاحد رجاله  يحضر الشنطه من عربيه صبا ويجيبها ويجي صبا تفتحها وتدي للبنت حقنه وتطلب ماء لتعمل للبنت كما,دات لا,نخفاض حرار,تها


وبعد مرور وقت: تمام البنت كلها شويه وهتبقى كويسه حرار,تها خلاص نزلت


كاران يسحبها من ايدها ويخرجوا بره :ممكن تفهميني جيتي هنا ازاي


صبا تحط ايدها في جيبه وتطلع جها,ز :ده اللي جابني لحد هنا


 كاران يتذكر  لحظه مقربت منه ويضحك على غبا,ئه:  يعني كنت بتقربي مني علشان تحطي لي الجهاز ده من غير ما احس بيه  $في كل مره بتعرفي تبهريني باسلوبك الجديد


صبا  :الاطفال اللي جوه دول هتعملوا فيهم ايه مش كفايه تجاره اسل,اح$ كمان بقيتوا بتا,جروا في البني, ادمين


كاران :بما انك كنت حاطه لي جهاز عشان تعرفي تيجي ورايا وكنت بتسمعي كل حاجه من خلاله يبقى اكيد عرفتي ان ده مش شغلي و مستحيل يكون لي علاقه بموضوع زي ده


صبا:امال انت بتعمل ايه هنا ؟؟والاطفال دول كمان بيعملوا ايه هنا؟؟


كاران: انا هنا عشان ارجع اخويا  انما الاطفال دول هنا ليه انا ما اعرفش ؟ بس اللي عايزه اعرفه بقى دلوقتي انت ازاي جات لك الجراه انك تعملي حاجه زي دي ما خفتيش على نفسك على الاقل


 صبا: لازم اعرف انت مخبي عليا ايه


كاران: هو انت مقدره الخ,طر اللي احنا موجودين فيه حالا ولا انت مش مستوعبه احنا مش طالعين رحله


 صبا: انت دلوقتي حالا هتقول لي على كل حاجه انت مخبيها عليا


 كاران : وهو يسحبها من ايدها الى ناحيه العربيه: تمام يا حبيبتي دلوقتي ترجعي على القصر تاني ولما ارجع نتكلم لان ده مش مكان ينفع نتناقش فيه


 صبا بعناد: انا مش هتحرك من هنا غير لما اعرف كل حاجه


 كاران بنفذ صبر: طيب علشان اوصل لك المعلومه بشكل اوضح& كلها دقائق والمكان ده هيتحول لحر,ب وانت لازم تمشي حاله مش بمزاجك


صبا :انا مش قادره اصدق اني كنت بحب  زعيم ما,فيا وق,تال  قت,له ،


 كاران بتلقائيه : طيب يا ستي شكرا ممكن تمشي بقى من هنا


 حجازي : وصلوا


 كاران يمسك ايدها : عاجبك كده تعالي معايا$  حجازي تامن على الولاد زي ما اتفقنا انت فاهم  وخلي رجالتك يتحركوا


صبا: هو في ايه ؟ايه اللي بيحصل هنا


كاران بتريقه: ولا حاجه الحفله ابتدت بس $محضره نفسك للاحتفال


 صبا :انا عايزه افهم ايه اللي بيحصل هنا  ايه جو الما,فيا بتاعكم ده

 

كاران: اكيد مش مستنيه مني اني اقعد اشرح لك دلوقتي احنا بنعمل ايه هنا او ايه اللي بيحصل $تخليك جنبي هنا ما تتحركيش خطوه واحده


وبعد كده يسحب سلا,حه ويشد اجز,اؤه وتبدا المعر,كه


 صبا وهي متخبيه خلفه :كاران بلاش تق,تل حد علشان مهنتي تحطم عليا اني موقفش اتفرج على اي حد محتاجه مساعده حتى لو كانوا مجر,مين


 كاران يرفع حجبه ويبص لها :لا والله؟ امال اللي انت بتعمليه معايا ده اسمه ايه؟؟ ولا كنت واخدها اجازه  من مهنتك


صبا بتلقائيه: اظن ان انا ما كنتش بسيبك تمو,ت ولا تحب المره الجايه اسيبك تمو,ت علشان ابقى واخده اجازه فعلا من مهنتي؟


كاران يدندن: قلبك جمد شوقك بريد خليت جناح قلبي ا,نكسر من قبل حتى ما ينفرد في لهفتك يا قوتك يا ريت لقانا  ده ما انكتب ولا كان هوانا ده اتولد


صبا تضر,به بتعجب: انجز  يا عندليب  هنمو,ت  وانت واقف تغني 


 كاران بغيظ  :حاضر يا دكتوره تسمحي لي بس اخد,شهم


 صبا  بخوف وهي شايفه رجال المسل,حين  جايين عليهم: تمام اضر,ب على الرجلين لكن ما تضر,بش في مق,تل 


كاران وهو يقر,ص على شفايفه :اي اوامر تانيه يا دكتوره

 ما تخافيش قوي كده مش هفسد لك شغلك


  اصوات اطلا,ق الن,ار المتبادل  تملى المكان 


💗💗💗💗💗💗💗💗💗


هر,بوا ازاي يا بني ادم و رجالتك كانوا فين


عامر  :هم اكيد يا ريس ما بعدوش عن المكان


الشخص المجهول :انت لازم تلاقيهم فورا مش لازم كاران يعرف ان هم هر,بوا


عامر :رجالتنا بيدوروا عليهم في كل مكان واكيد هيوصلوا لهم المكان مهجور مش هيعرفوا يبعدوا وهم مش معاهم عربيه


الشخص المجهول بعصبيه: تخرج بنفسك تدور عليهم لحد ما تجيبهم انت فاهم


عامر تحت امرك يا ريس

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


ملك وهي تتمسك بيده بخوف :طاهر احنا هنخرج ازاي من هنا الاماكن كلها شبه بعض


طاهر باطمئنان: هنخرج ان شاء الله من هنا خليكي واثقه فيا


ملك بابتسامه :هو انا لو ما كنتش واثقه فيك كنت حبيتك كل الحب ده


 طاهر بحب : تعرفي بقى ان انا مبسوط ومش خايف من اللي احنا فيه ده  بالعكس مطمن 


 ملك باستغراب :احنا متعرضين اننا نمو,ت في اي لحظه  وكمان  الناس اللي خاطف,يننا دول  بيدوروا علينا في كل حته ؟؟ وانت تقول لي مبسوط؟


 طاهر بابتسامه حب: مبسوط علشان مخطو,ف معاكي


ملك :هو ده وقته يا طاهر تقدر تقول لي هنخرج من الج,حيم ده ازاي


 طاهر يرسل تنهيده  ويشاور لها على الساعه اللي في ايده : بطمن طول ما دي معايا  ؟يا قت,لت الرومانسيه 


ملك بتريقه :والله ساعه بن تن ؟هتضغط عليها تطلع لنا وح,ش يخرجنا من هنا صح


طاهر : ايه يا بنت السكر ده& لا ي بتاعت بن تن  !بس الساعه دي بمجرد ما انا ضغطت عليها  كاران هيعرف مكاننا وزمانه دلوقتي جايين فهمت يا ناصحه


ملك :عشان كده قاعد ومطمن وسايبني انا الافكار توديني وتجيبني


 طاهر :طب انت  مش مبسوطه انك مخطو,فه مع حبيبك عايز ايه اكثر من كده ؟بصراحه يا دي البنات انا مش فاهم لكم


ملك بابتسامه: ولا هتفهمنا يا بابا احنا اكبر بكتيرمن انكم يا رجاله تفهمونا


طاهر:والله يا بنتي صدقتي عاملين زي المعادله الصعبه اللي تجيلها يمين تيجي لها شمال ما تعرفش تحلها


ملك :علشان تعرف تحلها لازم تكون تلميذ شاطر اووووي


 طاهر يغمز لها :طيب وهو انا مش تلميذ شاطر وقدرت اوقعك في حبي


 ملك بحب  :وهو انت لو ما كنتش تلميذ شاطر  كنت انا غر,قت في بحر  حبك  وما عرفتش اطلع منه تاني 


طاهر يقترب منها بحب


 احد رجال بصوت مرتفع: دوروا عليهم في كل حته  اكيد مش هيلحقوا يبعدوا


طاهر يضمها وبصوت منخفض :عايزك تهدي ما تعمليش اي حركه تمام وانا راجع لك تاني


 ملك بخوف  تتمسك بيه اكتر : ارجوك خليك معايا يا طاهر ما تسيبنيش 


 طاهر  :حبيبتي انا مش هسيبك بس انا لازم اتصرف  لحد ما كاران يجي  ما تخافيش هرجع لك تاني 


ملك تستسلم وتسيبه: خلي بالك من نفسك

خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب💗


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع