القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جرح صبا الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس 1_2_3_4_5بقلم حور طه




رواية جرح صبا الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس 1_2_3_4_5بقلم حور طه 


=عايزك تاخديها وتنظفيها وفي خلال ساعتين الشر,شوحه دي تبقى برنسيسه 


=ما تحتر,م نفسك يا مع,فن انت انا شر,شوحه &ما تروح تبص لنفسك في المرايه


كاران: انا اروح ابص لنفسي في المرايه يتر,بيه الار,صفه


صبا: ار,صفه ايه يا مع,فن انت ده انا دكتوره يا حته مر,يض عايز يتشد لك بلا,ستر على بقك ويتعمل لك عم,ليه تنظيف على مخك


كاران :وانت بتحاولي تعمليها بني ادمه تعلميها ازاي تتكلم بطريقه احسن من كده عشان لغه الشا,رع دي مش هتنفع هنا


صبا :والله انت ما هتتلم غير لما اجيب اج,لك& انا اللي بيني وبينك اتفاق يخلص وتغو,ر من وشي


كاران :ما هو اول حاجه في الاتفاق ده انك تكوني بني ادمه تليق  بكاران الطحان


 صبا توجه كلامها في مستحضرات التجميل: انجزي وشوفي شغلك قبل ما ارجع في كلامي  وقت, لكم البني ادم ده وقالبها لكم  جنا,زه مش جوازه


 كاران :جاتك القرف انا مش عارف جدي ما لقيليش عقاب ليه غير ده


ينهي كلامه ويخرج من الغرفه ويدخل جد صبا 


                      💫💫💫💫💫💫


 صبا: ممكن لو سمحت تسيبينا بس خمس دقائق وترجعي


 مستحضره التجميل : حاضر يا فندم


 صبا بانفعال : انا مش قادره افهم يا جدو انت عقلك كان فين  لما اخذت قرار انك تجوزني البني ادم ده


كامل: هي دي الطريقه الوحيده اللي كنا هننهي بيها العد,اوه بين العيلتين


صبا: وعلشان تنهي العد,اوه اللي بين العيلتين تنهي على مستقبلي


 كامل :علشان انت من العيله دي لازم تضحي


صبا: بس دي مش تضحيه يا جدو ده مو,ت 


كامل: القدر اختارك يا بنتي علشان ترجعي حق ابوكي خليكي فاكره ده كويس قوي


صبا : انت ليه مش قادر تحس بالو,جع اللي انا فيه وان مش سهله عليا اشوف اللي عمل كدا في  ابويا قدام عيني علشان تيجي انت في الاخر وتجوزه لي


كامل: مشاعرك دي لازم تد,وسي عليها دلوقتي علشان ترجعي حق ابوكي 


صبا :انا مش هقدر يا جدو حاسه اني هفشل مش هعرف اعمل حاجه


كامل: انا عايزك تفكري  بهدوء  في كل خطوه هتاخديها لان كل حاجه هتعمليها هنا هتبقى محسوبه عليك  واللي عايزك تحطيه قدام عينيك  انك هنا علشان ترجعي حق ابوك 


 صبا: تفتكري يا جدو ماما هتعدي اللي نا بنعمله ده


 كامل :اعتبري نفسك انك في مهمه مجرد ما هتخلص وتنتهي  ترجعي على بيتك تاني وما تفكريش في امل خالص سيبها لي


صبا :خليك جنبي يا جدو ما تسيبنيش


 كامل انا جنبك يا حبيبتي ومش هسيبك  انا عارف يا بنتي اني حطيتك في عش الدبابير  بس صدقيني مجبور 


💫💫💫💫💫 💫                  💫💫💫💫💫💫


طاهر :مبروك يا عريس الليله ليلتك يا عم


 كاران :طاهر ابعد عن وش الساعه ده لان مش طا,يق نفسي


طاهر: ليه يا عم في ايه؟ في عريس يبقى مش طايق نفسه في ليله دخلته وما تقوليش العروسه وحشه كلنا عارفين صبا بنت زي القمر


كاران: ما هي علشان العروسه تبقى صبا انا مش طايق نفسي


طاهر :كاران ما تحملش نفسك فوق طاقتها اللي حصل ما كانش ذنبك


كاران: انا مش قادره افهم هي ازاي قدرت توافق على الاتفاق ده بعد كل حاجه حصلت حاسس وكاني اول مره اشوفها مش هي دي صبا


طاهر :انت بتحبها ليه بتتعمد انك تعملها وحش خلاص كلها كم ساعه وهتبقى مراتك ليه ما تفكرش ان ربنا رايد ان هو يغير قدركم


كاران: الحاجز اللي بيني وبين صبا ما فيش حاجه هتهده الحب اللي بتتكلم عنه ده عا,جز تماما قدام الحاجز ده


 يقترب عليهم ماهر جد كاران بابتسامه : يلا يا حبيبي علشان الماذون جه هنكتب الكتاب 


 كاران :اللي احنا بنعمله ده صح يا جدو


ماهر:هو ده اكتر شيء صح انت لازم تعمله


طاهر: يلا يا عريس ما فيش وقت الماذون مستني


وبعد كتب الكتاب ياخدها ويطلعوا اوضتهم


                   💫💫💫💫💫💫


كاران :لو عايزه نفضل ساكتين كده انا ما عنديش مانع بس انا عارف ان انت عايزه تقولي حاجه اتكلمي


صبا: معاك حق الموضوع ده لازم يخلص بيني وبينك التطويل فيه لا هينفعك ولا هينفعني


كاران :مش فاهم


 صبا تقترب عليه وتلمس خده وبنظرات كلها حب:

ما كنتش تتوقع ان البنت اللي تحبك برغم قت,لك لابوها

 تفكر انها تق,تلك


كاران يتفاجئ بضر,به السك,ين؟؟؟ !!!!


✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


قصه جديده لو لقيت عليها تفاعل هكملها😀


                    🌹  روايه جر,ح صبا 🌹


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب❤



البارت الثاني من رواية جر,ح صبااا

                     💫💫💫💫💫💫💫


كاران يتفاجئ بضر,به الس,كين:واحده& احده  بدانا نشبه بعض 


صبا بدموع: انا اسفه ما كنتش عايزه ده يحصل بس انا مجبوره


 كارون يسقط على الارض وهو ينز,ف: كنت عارف ان موافقتك وراها حاجه


صبا بدموع: انت خلتني اط,عن حبي


 كاران يتالم: لو كانت نيتك انك تقتل,يني فلازم تضر,بيني بالسك,ينه دي اكتر من مره &مش مره واحده !


 صبا:انا ما قدرتش انسى انك قت,لت ابويا الا,نتقام كان اكبر من العشق& 


 كاران بدون وعي: انت كنت اجمل حلم انا بحميه &امشي مش عايز حد يشوفك من عيلتي


صبا ببكاء:ما تقولش كده انت هتفضل الشخص اللي يحميني وهتحميني دلوقتي كمان


كاران يشتد عليه الا,لم :عشان لسه بحميكي بقول لك امشي من هنا لو حد شافك هيا,ذيكي امشي يا صبا امشي قبل ما حد يجي


صبا بتردد تمشي وتسيبه وهو غر,قان في د,مه بعد ما طعن,ته بالسك,ين


💫💫💫💫💫💫ف بيت كامل💫💫💫💫💫💫                   


كامل :بتقولي ايه يا صبا؟ قت,لتيه


صبا بجسد ينتفض: انا بايديا ضر,بته بالسك,ينه انا قت,لت كاران يا جدو


كامل: اهدي وفهميني عملت ايه بالظبط هو ما,ت ولا لسه عايش


صبا :ما اعرفش يا جدو انا سبته وجيت على هنا


كامل: غلط يا بنتي انك  سبتيه وجيتي حتى لو كنت عملت كده دلوقتي كلهم هيشكوا فيك


صبا: هو انا كده هبقى قا,تله يا جدو


كامل :انا عايزك تهدي وتركزي انت دكتوره ضر,به الس,كينه تمو,ته


 صبا بعدم تركيز :صدقني يا جدو ما اعرفش حاسه ان دماغي وقفت مش قادره افكر ولا اعرف اذا كانت الضر,به اللي انا اديتها له  دي تمو,ته ولا لا؟


كامل: تعالي معايا احنا لازم نرجع على القصر حالا


صبا :انا خايفه يا جدو& خايفه ليكون ما,ت انا مش عارفه انا عملت كده ازاي& صوره بابا ما كانتش مفرقاني


كامل: وطي صوتك مش لازم اي حد يعرف في البيت اللي حصل ده


💫💫💫💫💫💫في القصر💫💫💫💫💫💫💫


طاهر :طمني يا حسن هو كويس دلوقتي؟


 حسن: انا عايز اعرف انتم مش هتبطلوا اللي انتم بتعملوه ده لو مش خايفين على نفسكم خافوا على الراجل الكبير اللي في وسطيكم اللي مش هيتحمل انه يد,فن حد فيكم تحت التر,اب


 طاهر: حسن مش وقت محاضراتك  كاران عامل ايه دلوقتي 


 حسن يهدا قليل : ما تقلقش هو كويس  الجر,ح ما كانش عميق  وانا خيطته له &بس انا عايزه افهم اللي حصل ده حصل ازاي ؟


 طاهر :ما اعرفش  لما يفو,ق يبقى نعرف منه


 حسن: وانت عرفت منين على ما اعتقد يعني ان النهارده كانت دخلته مش خر,جته


 طاهر :حسن وطي صوتك جدو نايم طالما  كاران  كلمني يبقى مش عايزه يعرف حاجه &وانت كمان مش هتجيب سيره بالموضوع ده


 حسن: ما فيش فايده فيكم اعملوا اللي انتم عايزينه  المره دي انا لحقته  مش عارف المره الثانيه هلحقه ولا لا 


 طاهر : تمام  شوف دلوقتي لو هيحتاج اي علاج انا هجيبه له  وانت بكره تبقى تيجي كده  وكانك بتبارك له وتطمن على الجرح

 

حسن بتعجب انا لو في مسرحيه مش هيعملوا اللي انتم بتعملوه ده &انت مستوعب ان ضر,به سك,ينه زي دي لو كانت اتحركت شويه كانت ممكن تصيب كبد,ه وتبقى مشكله


 طاهر :والحمد لله ما حصلش يلا خد شنطه دي واخرج معايا بهدوء


حسن طب هي فين صبا مش المفروض تبقى معاه دلوقتي وبعدين هو اتعو,ر ازاي


 طاهر: لا هو انت ما حدش قال لك  انت هنا دكتور  وبس  مش مبا,حث 


طاهر يوصل حسن لحد عربيته ويقابلهم صبا وكامل


 طاهر يبص لصبا بعتاب: يلا روح انت دلوقتي يا حسن وبكره ان شاء الله  تيجي عشان تطمن على كاران 


 حسن  لا يفهم ما يحدث حوله ياخذ عربيته ويمشي 


 صبا  :كاران عا,يش


طاهر :الحمد لله كنت فين يا عروسه؟


 كامل: ادخل انت  ياصبا عند جوزك  واطمني عليه


صبا تدخل وتسيب كامل وطاهر بره !!


 طاهر :قبل ما تتكلم وتقول اي حاجه  امشي دلوقتي  وكلامنا هيبقى بعدين  لما كاران يفو,ق 


كامل :انا همشي بس لو حاولتوا  تلمسوا الشعره واحده من حفيدتي 


 طاهر يقاطعوا:  قلت لك دي حاجه تخص كاران لما يفو,ق  يبقى يشوف هو هيعمل ايه 


💫💫💫💫💫ف صباح اليوم التالي💫💫💫💫💫


يستيقظ كاران من نومه ويتحرك بتعب وعينه تاجي على صبا اللي نايمه على الكرسي: انت ايه اللي نيمك في اوضتي؟


صبا بخضه : في ايه  يا بني ادم انت في حد يصح حد كده !!


 كاران :يا سلام على البراءه &هو انا مش قلت لك امشي امبارح ايه اللي رجعك


 صبا تتجه الى الحمام : حاول ما تنفعلش كثير علشان جر,حك


 كاران: لا والله & مص,يبه لو كنت خا,يفه عليا ؟


صبا: هو انت ليه صاحي تقول شكل للبيع ما تسكت شويه بقى


كاران :انا بجد مش قادره افهم البجا,حه بتاعتك دي انت مستوعبه  انك حاولتي تقتل,يني امبارح


 صبا تعدل المخده ورا دماغه :ولا للاسف فشلت ؟


كاران يمسك ايدها: هو انت بتكر,هيني بجد


 صبا: وكيف فيني احب قا,تل ابي

 

يطرق الباب احد الشغالين :كاران بيه ماهر بيه  مستنيك انت والمدام تحت على الفطار 


 كاران : طيب شويه ونازلين 


ويرجع يوجه كلامه  لصبا: انا مش عايز جدو يعرف حاجه عن اللي حصل ليله امبارح


 صبا :لكن انا مش خايفه احنا الاتنين عارفين ان اللي  انا عملته ده ممكن يتعاد تاني


كاران :اولا  ما فيش داعي ابدا لاي حد يعرف  الموضوع زي ما انت ما قلتي ده بيني وبينك& ثانيا انا جاهز دائم لو حاولت تعيديها تاني !!


✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


بجد شكرا جدا على التفاعل الجميل ده واتمنى يستمر على طول😍😍

                       💫💫💫💫💫💫💫


وخلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب❤



البارت الثالث من رواية جر,ح صبااا

💫💫💫💫💫💫💫

صبا :بلاش والنبي جو التلز,يق ده ما حدش قال لك انك اتش,ليت


كاران وهو بيحاول يسند على كتفها عشان ينزل :هو اللي عندك ده لسان ولا عقر,ب جاتك القر,ف في ملا,فظك


صبا وهي بتشيل ايده من على كتفها :طب حاول بقى تاخد بالك من نفسك لان العقر,ب ده ممكن في لحظه يلد,غك


كاران: وهو لسه ما لد,غنيش &بس على مين هجيبه تحت رجلي واهر,سه


صبا :يا اخي اتنيل على عينك وانت قادر اتصلب طولك عشان يكون فيك حيل تهد,د


كاران: ما بقاش كاران الطحان لو ما جبت للسانك ده قرار ازاله


 صبا :طيب حاول ترمم نفسك الاول علشان اللي بيعمل ما بيقولش 

 

 كاران:  بكره تشوفي ابن الطحان هيعمل فيك ايه 


 صبا:  نفسي اشوف لك عشان ما شفتلكش


كاران  بغيظ :انا هز,علك بس 


 صبا بتحدي : وريني 


ماهر بابتسامه: تعالوا يا ولاد واخيرا جه اليوم اللي هنفطر فيه مع بعض انا وحفيدي ومراته


طاهر :يعني هو بس اللي حفيدك يا جدو امال انا ايه


 ماهر :يا حبيبي هو حفيدي الكبير وانت حفيد الصغير 


طاهر: ماشي يا سي جدو طيب اسيبكم انا بقى علشان عندي معاد شغل مهم


كاران: خلصت الشغل اللي قلت لك عليه


 طاهر: سيبك انت من الشغل العريس وركز انت مع عروستك


كاران يقعد على الكرسي ويبدا يتناول فطاره بيحاول يبلع كلام طاهر


 طاهر  اقترب من  صبا  وبصوت منخفض: حاولي تهتمي بالجر,ح اللي فتحتيه علشان حسن  مشغول في المستشفى  مش هيعرف يجي& والف مبروك يا مرات اخويا


ينهي كلامه ويسيبهم  ويمشي 


 صبا  تقعد معاهم على سفره الفطار  وتتناول فطرها هي الثانيه 


💫💫💫💫💫 في بيت كامل 💫💫💫💫💫💫


امل: يعني ايه بنتي كان فرحها امبارح وعلى مين على المر,يض النفسي ده


 كامل: انا كبير العيله واللي اقول عليه  يتسمع من غير مناقشه


 امل بانفعال : يعني هي مفهماني ان عندها نبطشيه في المستشفى  امبارح  وانت تيجي دلوقتي تقول لي  انها اتجوزت كاران الطحان  وعايزني اقفل بقي واسكت 


 كامل:  المناقشه في الموضوع مش هتفيد لانها خلاص اتجوزته 


امل :انت ازاي ترمي بنتي في النا,ر دي وانت عارف العد,اوه الكبيره اللي بين العيلتين من غير حتى ما تاخد رايي


 كامل :بنتك مش صغيره  واخذت قرارها  وهي اخذت القرار الصح  كان لازم الجواز ده يتم علشان العد,اوه تنتهي 


 امل بعصبيه : انا هروح اجيب بنتي  مش هسيبها الثانيه واحده في القصر الملعو,ن ده  ولا هسمح ان المر,يض ده يلمسها


 كامل : لا اطمني لا هيلمسها ولا هيقرب منها الجوازه دي على الورق مش اكثر 


امل: انت بتفكر في ايه ؟ايه اللي عايز توصل له من خلال بنتي  مش كفايه ابوها اللي ما,ت  وما نعرفش لحد دلوقتي اللي تسبب في مو,ته 


 كامل:  انا قلت باب المناقشه في الموضوع ده  اتقفل  مش عايز اسمع ولا كلمه تاني فيها 


 امل :طيب انا عايز اشوف بنتي  ولا ممنوع 


 كامل :ابقى خدي زين وروحي شوفيها زي ما انت عايزه ما حدش هيمنعك


امل: ومالك عرف بالجوازه دي وساب خطيبته كده تروح تتجوز من واحد ثاني


كامل :لما مالك يرجع من السفر انا هتكلم معاه ما تشغليش بالك انت مالك


💫💫💫💫💫  في اوضه زين💫💫💫💫💫💫


امل تنظر له وهو نايم ولا على باله هو الثاني تشد اللحاف من عليه بز,عيق :لا انا بجد مش مصدقاكم ايه الهدوء اللي انتم فيه ده ؟يلا قوم


زين بخضه: خير يا ماما في ايه


امل بعصبيه: انت كنت تعرف المص,يبه اللي اختك عملتها دي هي وجدك وما قلتليش


زين وهو يحاول يفتح عينيه :يا ماما يا حبيبتي ما انت عارفه جدو لما بيقول كلمه لازم ينفذها ! وبنتك كمان عناديه موافقه على كلامه


امل: يلا قومي البس علشان توديني عند اختك


زين :دلوقتي ؟ربنا يهديك يا ماما  اهدي دلوقتي ولما ارجع من الكليه هوديكي 


امل بانفعال :قلت لك قوم البس  وديني عند اختك  انا مش عارفه انتم جايبين البرود بتاعكم ده منين


زين بضيق يقوم من على السرير: حاضر يا ماما يا حبيبتي نص ساعه وابقى جاهز


💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫


رؤوف :الجوازه تمت والعيلتين اتحدوا يعني كده قوتهم هتتضاعف واكيد هيتحركوا مع بعض


خالد: الجواز مش هو السلام بين العيلتين ممكن اوي يكون هو بدايه الصر,اع الحقيقي بينهم


رؤوف :ازاي يا باشا المعلومات اللي عندي بتاكد ان كاران مستحيل يفكر ان هو يا,ذي صبا كانت حبيبته


خالد: كاران ممكن ما يحاولش يؤ,ذي صبا& لكن ممكن صبا تحاول


رؤوف :يعني ممكن كامل يكون بيرتب لحاجه ويكون في احتمال ان صبا عارفه ان كاران هو اللي قت,ل ابوها


خالد: في شغلنا ما فيش مجال للاحتمال البضاعه اللي طاهر  استلمها عايز اعرف هي فين


 رؤوف :دي حاجه مستحيله يا باشا كاران وطاهر ما بيشاركوش المعلومه دي مع اي حد حتى مع اقرب رجالهم


خالد: يبقى جه الوقت اللي هنعمل فيه زياره الكامل علشان نعرف كل المعلومات اللي احنا عايزينها


رؤوف: تحت امرك  يا باشا 


 💫💫💫💫💫💫ف القصر💫💫💫💫💫💫


 كاران يمثل الخو,ف: ايه اللي انت ماسكه في ايدك ده انت ناويه تقت,ليني تاني النهارده ولا ايه طب استنى اما اخف حتى


صبا تحمل علبه الاسعا,فات الاوليه : اقلع  التيشرت  بتاعتك وما اسمعش صوتك لحد ما اغير على الجر,ح


 كاران :طيب ممكن اتنفس ولا ممنوع


 صبا وهي تغير على الجرح :عايزاك تتاكد ان انفاسك دي مؤ,قته


 كاران : يعني انت مش ند,مانه على اللي انت عملتيه 


صبا تنهي عملها كدكتوره: اليوم اللي جيت تبرر لي في قت,لك لبابا &مش قادره اتخيل مدى الجراه اللي كانت عندك وقتها انك تقف قدامي وتنطق بحرف واحد 

تبقى عبيط لو فاكرني هبرر لك اللي انا عملته


كاران: كنت متعود منك دايما اشوف في عينيك  نظره حب لكن اللي انا شايفه دلوقتي نظرات انت,قام كره


صبا بضحكه سا,خره: اوعى تكون فاكر ان انا البنت الضعيفه اله بله اللي كانت بتحبك زمان برغم عدوتك مع ابوها  حبتك& اللي واقفه قدامك دلوقتي مش البنت اللي حبتك البنت اللي هتاخد حق ابوها منك ولو كانت فشلت مره مش هتفشل في الثانيه


كاران بصد,مه :لا؟ لا مستحيل انا لا يمكن اصدق ان انت ممكن تعملي؟ !!!


✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️


وخلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب❤



البارت الرابع من رواية جر💔ح صبااا

                      💫💫💫💫💫💫💫


كاران بصد,مه :لا؟ لا مستحيل انا لا يمكن اصدق ان انت ممكن تعملي كده& صبا  اللي انا اعرفها ما تعرفش تا,ذي  ولا تكر,ه 


 صبا: البركه فيك علمتني ازاي اكون زيك وادوس على اي حاجه من غير ما بص ورايا


كاران: معقوله الحاجز اللي بينا كبر للدرجه دي


صبا :اليوم اللي ايدك ضغطت فيه على  ز,ينات المسد,س وقت,لت ابويا بنيت  بيني وبينك حاجز مش هيكسر,وا غير اني اخد حق ابويا منك 


كاران :تفتكر ان ابوكي كان ملاك قوي كده عشان تفكري انك تنت,قمي له


 صبا :الاب اب  ولو في من خطا,يا الدنيا  من يبلغ السماء  فهو في النهايه  ابويا  اللي هخلي الايام توريك بعينيك انا هاخد حقه منك ازاي  مش هاخده مره  هاخده 1000 مره 


كاران يقترب منها ويلتقط شفا,يفها بحركه سريعه ويبو,سها 


 ❤❤❤❤ فلاش باك قبل  سنه ❤❤❤❤❤


صبا: كل ده يا كاران ساعه مستنياك


 كاران: انا بجد اسف يا قلبي كاران والله كان عندي اجتماع مهم وقلبته علشان خاطرك


 صبا بزعل : انا ولا اجتماعاتك


 كاران  يقرص خدودها :اكيد الاجابه واضحه بما اني قدامك دلوقتي 


 صبا بابتسامه:  نفسي افهم انت عامل فيه ايه مهما بتعمل قلبي ما بيعرفش  يغضب منك 


 كاران :طب هو قلبك الجميل ده ينفع يزعل من كاران وحشتيني قوي❤


 صبا بحب : والله العظيم انت اللي وحشتني قوي❤


 كاران : هو انت ازاي يا بنت قادره  تخطفي قلبي كده في كل مره بشوفك فيها 


صبا بضحكه  جذابه :ده سر قلبك  اللي انا ملكاه  ومش هسمح لمخلوق على الارض يسكنه غيري 


 كاران: مهما تمر بيا الايام والسنين قلبي عمره ما هيكون  ملك  لحد غيرك


صبا :لحد امتى هنفضل نتقابل كده من وراهم  ؟

مالك تقدم لي وبابا موافق عليه 


 كاران:  انا مش هسمح لمخلوق على وش الارض دي انه ياخدك مني 


 صبا: مش عارفه ليه من بين كل اللي حواليا قلبي اختارك  وكانه اختار انه يعذ,بني 


كاران :انا هحل كل حاجه في اقرب وقت مش عايز اشوف العيون الحلوه دي دبلانه 


صبا :ارجوك يا كاران حل الخلافات اللي بينك وبين بابا انا مش هعرف اختار بينكم


 💔💔💔💔💔نرجع من الفلاش💔💔💔💔💔💔


 صبا بانفعال  تضر,به في صدره وتبعدوا عنها: انت اكيد اتج,ننت انا بحذ,رك اوعى تفكر انك تقرب مني تاني 


كاران: مش قادره اصدق انك كرهتيني


 صبا بقسوه: لا صدق  علشان انا عمري  ما هحب  اللي ق,تل ابويا  وحرمني منه 


كاران: ابوكي كان يستاهل المو,ت ولو عاد بيا الزمن تاني هق,تله


صبا: وانا لو عاد بيا الزمن هرجع تاني اق,تلك ومش هتردد لحظه


كاران: انت  كنت انضف حاجه في حياتي وفي حياه ابوكي،

ما تخليش حاجه تغيرك يا صبا ما تحكميش على قلبك بالا,عدام


 صبا :انت كسر,ت قلبي  وحطمتني  انت اللي حكمت عليا بالا,عدام ونفذت كمان فيه الحكم انت ما قتل,تش ابويا انت قتل,تني انا


شغاله  تخبط على باب الاوضه : مامتك مستنياك تحت يا صبا هانم


 صبا : قولي لهم اني  نازله 


ثم تتجه الى الحمام لتغسل وشها وتضبط ملابسها


        💫💫💫💫💫 ف شركة كامل💫💫💫💫💫


خالد: اسمعني يا كامل من مصلحتك انك تتفق معايا انا مش مع اللي قت,لوا ابنك& خلينا نتعاون مع بعض انا وانت هنمحي عيله الطحان والملعب يفضلنا


 كامل: لكن انا اتفاقي معاك ما يفيدنيش بشيء


 خالد: بالعكس  اتفاقك معايا هو اكتر حاجه هتفيدك  كاران مخزن البضاعه فين؟


 كامل: انت من كل عقلك جاي تطلب مني اني ابقى العصفور اللي بينقول لك المعلومات 


 خالد: اساسا انت حطيت العصفور الحقيقي  في عيله الطحان  !ومن مصلحتنا احنا الاتنين اننا نتفق  انت لوحدك مش هتقدر  على عيله الطحان اديك شفت اخر مره  ابنك حاول يقف قصادهم  حصل فيه ايه اخذ رصا,صه  في دماغه وانتهى الامر 


طاهر يفتح باب المكتب ويدخل والسكرتيره خلفه :انا اسفه يا كامل بيه هو دخل بدون استئذان


 طاهر بنظرات حاده على خالد :واضح ان كان في اجتماع مهم 


كامل  يوجه  كلامه للسكرتيره :اخرجي انت بره وما تدخليش حد علينا


 طاهر يقعد على الكرسي ويضع رجل فوق الاخرى: يا ترى ايه اللي لم الشام على المغربي؟


 خالد: ايه هستاذنك قبل ما ادخل اي مكان


 طاهر يقف: اي مكان يخصنا لازم تستاذن قبل ما تدخلوا  ولا انت ليك راي تاني يا كامل 


 كامل: ادخل في الموضوع على طول يا طاهر وقول انت جاي ليه 


 طاهر :انا كنت عارف ومتاكد ان هاجي هنا وهلاقي خالد بيه البحيري& اسمعوا الكلمتين دول انتوا الاتنين اي واحد فيكم هيخطي خطوه خطا ما عنديش مجال للعفو عن روحه فاهمين


طاهر ينهي كلامه ويخرج بدون ان يستنى ردهم  !!!


 خالد:  يا ريت تكون فهمت دلوقتي  مصلحتك مع مين  .& فكر في كلامي كويس قوي  يا كامل 


  ينهي كلامه ويذهب هو الاخر  !!


كامل يجلس ويفكر ماذا علي ان يفعل ومع اي طرف سيقرر ان يقف؟؟ !!!


                      💫💫💫💫💫💫💫


صبا تجري على امل اول ما تشوفها: مااااماااا


امل تضمها بحنان: طمنيني عليك في حد عمل لك حاجه


صبا تبعد عنها قليل: ما تقلقيش عليا يا ماما انا كويسه


زين: صبا استلمتي امك كده يلا سلام انا بقى علشان ما اتاخرش على كليتي السواق مستنيكي بره يا ماما لما تخلصي هيروحك


 صبا :طب سلم عليا يا قليل الذوق وبعدين ايه استلمت امك دي ماما انت مش ناويه تربي الواد ده بقى


 امل: مش لما ابقى اربي الكبيره الاول ابقى ارجع اربي الصغير


زين  :طيب اسيبكم انتم بقى تصفوا حساباتكم عشان انا كده هتاخر يلا سلام


صبا تبلع ريقهااا____؟؟؟؟ !!!!


✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


وخلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب❤


البارت الخامس من روايه جر💔ح صبا

                            ❤❤❤

رحت سلمت نفسك للمر,يض النفسي ده يا صبا واتجوزتيه من ورايا


صبا تحاول تسلك شعرها من ايد امل: ايه يماما اللي انت بتعمليه ده  سيبي شعري يا ماما 


 امل بعصبيه: شعرك ده انا هطلعه في ايدي لمسك ولا لا انطقي؟


صبا تتالم :ااااه !!! يا ماما احنا جوزنا على الورق مش اكتر تسيبي شعري بقي !!!! اااااه


 امل  تسيبها وتهدا قليل: بتروحي تتفقي مع جدك من ورايا


صبا وهي بتنفخ وتحاول تضبط شعرها : كنت عايزاني اعمل ايه يا ماما الجوازه دي كانت لازم تتم علشان الخلافات اللي بين العيلتين تنتهي بقى


امل :بس انا برده مش واثقه فيه&  كاران ده ملوش  كلمه 


 صبا بداخلها  تقول :  هيعمل ايه هو اللي في حالته يعرف يعمل حاجه 


امل بشك:  اتمنى ان الجوازه دي تكون على الورق وبس ونخلص من الموضوع ده& انا مش عارفه مالك لما يعرف المص,يبه دي هيعمل ايه


صبا عدم اهتمام:  مالك ايه يا ماما اللي انت بتتكلمي عنه دلوقتي  انا قفلت مع جدو الموضوع ده 


 امل بانفعال:  قفلت في راسك طاقه& مش لما نشوف هيوافق ياخدك بعد المص,يبه دي ولا لا 


صبا :ياخذ ايه يا ماما هو انا كيس جوافه بالله عليك يا ماما انسي لي مالك نهائي


 امل تضرب,ها  :انت ما لكيش العقل حلو المجنو,نه اللي جدك راح جوزه لك ده

 

صبا ترجع للحظه تقبيل كاران لها وتبتسم ولا تصدر اي صوت !!؟


امل تضر,بها بخفه على راسها :بتضحكي على ايه هو لحق يج,ننك من يوم واحد& عليه العوض ومنه العوض في البنت الحيله 


 صبا تنتفض :اللي انت بتقوليه ده يا ماما  انا دكتوره على فكره ليه محسساني اني خيبت املك


امل بغيظ منها : يا ريت الدكتوره نفعت نفسها لا اترمت في حضن مر,يض نفسي 


صبا :هجيب لك عصير يا ماما يهديكي


 امل ترفع حاجبها : يعني ما نزلش سبع البرمبه يسلم عليا 


 صبا: نايم يا ماما & نايم يا حبيبتي


 امل :نايم ولا مش عايز يجي يسلم عليا يمكن مش قد المقام


  صبا بتلقائيه :ايه يا ماما جو الحموات الرخيص ده


امل تضر,بها بالمخده :يا بنت اتلمي انا مش عارفه ابلع المص,يبه اللي انت عملتيها انت وجدك دي


صبا: مص,يبه ايه يا ماما انت ليه محسساني انكم وقفشتو,ني في الشقه انا متجوزه


امل تشد,ها من شعرها :مبسوطه قوي جوازه الند,امه


صبا تخلص شعرها من ايدين امل :يوووووه !! انت التفاهم معاكي بقى صعب يا ماما


       ❤❤❤❤ بعد مرور يومين ❤❤❤❤


خايف تيجي يعني في عينيه يفتكر اللي عملته انا فيه  وانه بايدي زمان ضاع مني ممكن  اروح له يكون استقوى وكسر,ه قلبه خليته اقوى وعشان يثبت كده  !!يظلمني


طاهر يرفع حاجبه:  والمفروض اكمل انا الاغنيه 

في ايه يا عمنا  ؟ورانا شغل يابا 


 كاران: ايه يا بني ادم انت هو انت ما بتحسش


 طاهر بابتسامه:  لا يا حبيبي هنسيب شغلنا  ونقعد جنب بعض نحس ونلف اغاني  للدكتوره صبا  على ضوء الشموع ايه رايك 


كاران: صبا مش هتسامحني انا بجد بدات اخاف  مش عايز اخسر,ها 


طاهر :ما هو انت كمان امرك غريب يادي الشاب

 سبت الدنيا كلها وشعلقت يا بنت الشهاوي 


يضحك وبعدين يكمل: اصبحت شبه القافيه 


 كاران بغيظ : انا غلطان اني قاعده اتكلم مع واحد زيك 


 طاهر يقوم وراه :استنى بس يا كاران & هو انت كنت بتقول خايف عيني تيجي في عينيها  حبيبي انتم متجوزين 


 كاران : متجوزين  ولا كل المتجوزين  كانت هتبعتني على تر,اب الغفير في البريد المستعجل

 

طاهر: والله ما طلعتش سهله برده الدكتوره مد,دتك على الطاوله من اول ليله


كاران :خلصت كل الترتيبات علشان تسليم البضا,عه


 طاهر :ما تقلقش انا رتبت كل حاجه &تسليم البضاعه مش قلقني؟ لكن اللي مش مرتاح له خالد وكامل واضح ان هم بيحاولوا يتفقوا


 كاران :خالد بيلعب من زمان من تحت الترابيزه  وانا سايبه بمزاجي او بمعنى اصح سايبه علشانك


 طاهر بارتباك:  علشاني انا  مش فاهم يعني تقصد ايه 


 كاران  بابتسامه : روح بص لنفسك من المرايه وانت هتعرف

 

طاهر : خالد لو اتمادى اكتر من كده انا هعرف ازاي اوقفه عند حده


كاران يضع ايده على كتفه: اوعى يا طاهر تفكر انك تغلط غلطتي& انا قت,لت سليم الشهاوي علشان كان في حساب قديم كنت بصفيه معاه &حاول تتعامل مع خالد بطريقته

اضر,ب بس ما اتعلمش


طاهر: هو انت تعرف موضوعي انا وملك من امتى


 كاران بابتسامه :من ساعه ما كنت هحط رصا,صه في دماغ خالد وانت وقفتني


طاهر :للاسف احنا الاتنين وقعنا في نفس الحفره وكان قلبنا بيشد,نا لوجعنا


كاران يقلدوا :ما هو انت كمان امرك غريب يادي الشاب 

سبت الدنيا كلها واتشعلقت في بنت البحيري


ضحكوا الاثنين


         ❤❤❤❤ في بيت الشهاوي ❤❤❤❤


مالك بعصبيه: يعني ايه اسافر يومين ارجع الاقي خطيبتي متجوزه كاران الطحان


 امل: السؤال ده اساله لجدك لاني اتفاجئت زي زيك بجواز بنتي 


 مالك: انا مش هسكت على المهزله اللي بتحصل دي  وصبا اروح اجيبها  وهتطلق من الزفت اللي اسمه كاران ده 


 زين :يا جماعه من فضلكم اهدوا انفعالكم ده مش هيفيد بحاجه  سواء رفضته او رضيته  صبا وكاران اتجوزوا


مالك: ورحمه ابويا ما هسكت ولاقلب الدنيا على كاران الطحان


كامل: لا هتسكت لان الموضوع ده مش مجال للنقاش والكلام ليكم كلكم صبا وكاران اتجوزوا والموضوع انتهى


مالك: سبق وضحيت باولادك الاثنين ودلوقتي جه الدور على عيالهم


 كامل بغضب  يضر,ب مالك بال,قلم: امشي من وشي  وصبا  تبعد عنها نهائي انت فاهم


امل: ليه يا عمي عملت كده مالك ما بقاش صغير عشان ترفع ايدك عليه


 كامل بتحذير :مش عايز اسمع ولا كلمه&  تعالى معايا زين


       ❤❤❤❤ في قصر الطحان ❤❤❤❤


كانت تدخل الاوضه وفي ايدها كاسه عصير  :عصير السيد المز,عج


 كاران باستغراب: انت اللي جايباه بنفسك &فين الشغالين


 صبا :تمام خلاص  هرجعه تاني& واحد من الشغل يبقى يجيبه لك


كاران ياخدوا منها  ويشربه:لا لا خلاص تسلم ايدك 

بصراحه استغربت مش متعود منك على الدلع ده


               💔💔وبعد مرور وقت قليل💔💔


صبا :انت ليه ما قت,لتش خالد البحيري ؟ هو كمان من اكبر اعد,ائك 


 كاران: لانه مش سليم الشهاوي

 اللي عايزك تتاكدي منه اني مش ند,مان على قت,لي لابوكي


صبا بدمعه حارقه :ولا انا ند,مانه على اللي عملته فيك


 كاران يشعر بدوخه والم شديد في المعده :عملت ايه ياصبا؟؟؟؟

خلونا نصلي على حبيب قلبك يطيب❤

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع