القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جرح صبا الفصل 16_17_18_19_20 بقلم حور طه




رواية جرح صبا الفصل 16_17_18_19_20 بقلم حور طه 


البارت ال16 من روايه جر💔ح صبا

💗💗💗💗💗💗💗💗

=مش كنت بتزن عليا علشان عايزه تخلفي جهزي نفسك يا ستي علشان تجيبي بيبي حلو كده زيك


سمر بفرحه تقرب عليه تحضنه: بجد هنتجوز وتخليني اخلف


مالك :ايوه؟ بس كلامك عليه تعديل بسيط انا قلت هتخلفي ما قلتش هنتجوز؟


سمر تبعد عن حضن قليل وتبص له بعدم فهم: ازاي يعني اخلف من غير ما نتجوز


مالك :انت مش عايزه الجواز انا هجوزك جوازه ملوكي ما كنتش تحلمي بيها كمان


سمر :يعني ايه هتجوزني ؟انت مش بتتكلم عن جوازنا احنا الاثنين انا ما ينفعش اتجوز حد غيرك


مالك وهو يداعب شعرها: يا حبيبه قلبي انا كنت صريح معاكي في الاول انت صاحبتي اللي بقضي معاها وقت جميل ولذيذ بعيد عن دوشه المشاكل اللي بره


سمر :هو انت ليه ما فكرتش انك تحبني


مالك :عشان يا حبيبتي اللي بيني وبينك مش حب وغرام اللي بيني وبينك حاجات تانيه انت عارفاها


سمر باستفزاز:ويا ترى الحب والغرام ده بينك وبين صبا ولا لسه برده مش شايفاك لانها مش قادره تشوف غير كاران الطحان 


مالك بهدوء :ملكيش دعوه باللي بيني وبين صبا وانصحك بلاش تحاولي تستفزني بالكلام ده عشان انت عارفاني بحب اركن عصبيتي على جنب لحد ما اخد اللي انا عايزه


سمر :ويا ترى بقى من سعيد الحظ ده اللي انت اخترته لي


مالك :ابن الطحان شفت بقى انها جوازه ملوكي


سمر بضحكه سخريه تاخذ سيجا,ره وتو,لعها وتنفخ دخا,نها في وشه :مستحيل !! خطتك فاشله من قبل ما تبتدي ابن الطحان ممكن يسهر معايا يقضي معايا وقت لكن عمره ما يفكر ان هو يتجوزني


مالك ياخد من السيجا,ره: ومين اللي قال لك ان انا عايزه يتجوزك في الاول عايزك تخلفي منه وبعدين مساله الجواز دي تيجي


 سمر :بقول لك مستحيل يفكر ان هو يتجوزني تقول لي اخلف منه طب ازاي بقول لك اخره انه يسهر معايا على البار وعمره مفكر قبل كده ان هو يقرب مني ويلم,سني؟


مالك بغرور: انا مش عايزك تشغلي عقلك وتتعبيه بالتفكير تعملي اللي اقول لك عليه وتنفذيه وبس وانا هخليكي تدخلي عيله الطحان من اوسع ابوابها


                 💗💗💗💗💗💗💗💗


 حجازي: كاران بيه الولاد خلاص بقوا في امان ودلوقتي احنا مستعدين علشان نتحرك للمكان اللي موجود فيه طاهر بيه


كاران: لا يا حجازي انت هتخليك مع الولاد وهتاخد جزء من الرجاله معاك والجزء اللي فاضل هيجي معايا


بعدين يرجع يوجه كلامه لصبا: وانت يا صبا روحي مع حجازي


صبا: لا طبعا انا رجلي على رجلك لحد ما اشوف ملك


كاران :صبا مش وقت عنادك ده الحمد لله ان الموضوع هنا عدى على خير وما حصلكيش حاجه المكان اللي احنا رايحينه خط,ير ومش هينفع تيجي معايا


صبا باصرار :قلت لك رجلي على رجلك مش هسيبك


كاران بابتسامه: بصراحه انا مش عايزه اصدق اللمعه اللي في عينيكي


صبا بارتباك: لمعه ايه دي انا عايزه اطمن على ملك ومش هتطمن غير لما اشوفها بعيني


كاران: لمعه الخوف اللي في عينيكي دي اخر مره شفتها كانت من زمان اووووي


كاران وما زال ينظر  في عينيها :خد الرجاله يا حجازي وروح انت مع الاطفال واحنا هنروح نجيب طاهر وملك


حجازي سابهم واخذ جزء من الرجاله زي ما كاران طلب منه واخذ الاطفال ومشيوا


صبا وكاران ركب العربيه ومعاهم الجزء الاخر من رجالته واتجهوا الى المكان اللي موجود فيه طاهر و ملك


وهم داخل العربيه كانوا يتنقلوا النظرات بين بعضهم وكان عيونهم تبوح بكل شيء في قلوبهم دون قيود واعتبارات وحواجز بناها القدر بينهم وفي تلك اللحظه يضع يده فوق يدها ليعيش معها لحظه حب يشعر بدفء قلبها ولو كان هذا الشيء للحظات !!!!؟؟؟؟؟


💗💗💗💗💗💗فلاش باك 💗💗💗💗💗💗💗


كاران :حبيبتي اذا خلصي محاضراتك يلا بينا اوصلك


صبا تنظر له بنظرات حا,ده كا,لسيف وتصمت قليل وكانه الهدوء قبل العا,صفه🤨


كاران باستغراب من تلك النظرات  يسحب كرسي ويقعد جنبها :حبيبتي مالك في حاجه ولا ايه🤔


صبا تمسك الكتاب وتقف وبانفعال تفضل تضر,ب فيه :انا حبيبتك مش كده 🤨ان ماخليتهم يطلعوا في جنا,زتك النهارده ما بقاش انا  صبا  سليم الشهاوي👊👊


 كاران  وهو يتوجع من ضر,باتها : حبيبتي اهدي بس هتفرجي علينا الناس؟  ايه اللي حصل لده كله طيب

 كل ده علشان اتاخرت عليك شويه 😐


 صبا  وهي ما زالت تضر,به بالكتاب :ما انت لازم تتاخر وانت هتفضلي ولا هتفضل ست سمر 🤨الدفعه كلها ملهاش سيره غير ازاي كاران الطحان شال سمر ودخل بيها الكافتيريا 👊👊👊


كاران بابتسامه  واخيرا فهم  ان فعلها ده ليه  ويحاول يهديها شويه: طيب يا حبيبتي اهدي وانا هفهمك كل اللي حصل اقعدي بس واديني فرصه اتكلم😀


 صبا تهدا قليل وتقعد : اتكلم يا ابن الطحان علشان لو كلامك ما اقنعنيش هخليهم يقروا عليك الفا,تحه النهارده💪  


كاران يشرح لها: يا حبيبتي انا قابلتها صدفه في الكليه وفجاه واحنا ماشيين كعب الجزمه بتاعتها ا,تكسر

 فما عرفتش تمشي فاضطريت اني اشيلها 😞


صبا بانفعال ترجع تضربه تاني: ما ان شاالله حتى تت,كسر رقبتها برده ما كنتش تشيلها وانت عارف ان هي عينها منك👊👊


كاران: المهم انا عيني من مين وبعدين هو انت ما عندكيش ثقه فيا طيب على الاقل خليك واثقه من حبي ليكي💗


 صبا :انا واثقه فيك بس مش واثقه في سمر وفي الحركات المايعه اللي بتعملها وانا متاكده ان دي كانت حركه منها🤨


كاران بضحك :اه ما هو واضح علشان كده اول ما سمعت الكلمتين جيتي مسكتي فيا🤕😂


صبا بابتسامه: انا عارفه ومتاكده انك عمرك ما هتبص لواحده غيري وعارفه كمان ان سمر مهما تعمل انت برده مش هتشوفها😍


 كاران  يرفع حجبه :يا سلام وانت ايه اللي مخليك متاكده قوي كده ما تنسيش ان انا برده كاران الطحان😎


صبا بحب: علشان انا متاكده ان قلب كاران الطحان ملكي انا وبس💝


 كاران بابتسامه حب : ايوه يا ستي ملكك انت وبس و انت ملكتي كل حاجه فيا  قلبي وروحي وعقلي و عيني

 ما بقتش تشوف حد غيرك  فياريت تخفي الجنان بتاعك ده شويه عليا  وما تصدقيش اي حاجه تتقال لك 💗😘


 صبا بابتسامه جذابه: انا واثقه فيك على فكره بس انا لما سمعت الكلام من البنات عليك انت وسمر غصب عني اتجننت وما قدرتش اتحمل وبعدين انت عارف ان انا بغير عليك وغيرتي دي هي اللي مجنناني عليك😬😍


 كاران بترجي يبوس ايدها :لا والنبي اكثر من كده جنان ارحميني شويه😘


صبا بتفحص :وبعدين تعالى هنا انت ايه اللي وداك كليه هندسه اصلا🧐


كاران بتنبيه:  يمكن علشان  اخويا الطالب في كليه هندسه مثلا 😀في ايه يا صبا عديت على طاهر عشان كنت عايزه في حاجه ضروري


صباح بتذكير :تمام طب ايه اللي وداها كليه هندسه اكيد كانت عارفه ان انت هتروح لطاهر😏


كاران :لا والله ما اعرفش روحي اساليها انا هعرف منين يا حبيبتي ايه اللي وداها كليه هندسه يمكن  كانت بتقابل حد هناك🤔 وبعدين احنا هنقضي النهار كله على سمر ولا ايه😉 ما فيش حاجه حلوه لكاران حبيبك بعد الضرب ده كله


صبا ابتسامه رقيقه :خلاص انا اسفه طيب🙈


 كاران بحب :اهو انا كفايه عليا  الابتسامه  الحلوه دي اللي بشوفها في عينيك😍


 صبا نظره الحب اللي في عينيها تتحول لخوف: مش عارفه اخره الحب ده ايه ؟او يمكن عارفه نهايته ايه بس بكذب على نفسي


 كاران بحب يضع ايده على ايدها :اخرته ان انا وانت هنبقى مع بعض انا مستحيل اسيبك


 صبا :علشان نفضل مع بعض  ونعيش مطمنين  لازم تسيب شغلك ده اللي بيشيل لك المو,ت كل يوم ويخليه ماشي معاك ومرافقك زي ضلك


 كاران باطمئنان : انا عايزك تطمني  انا وانت هنعيش مع بعض  وهنبني البيت اللي بنحلم بيه وهنربي عيالنا فيه 


 صبا  بخوف وياس:  اه طبعا  هنبني البيت ده  بس لو انت عشت وما اتقت,لتش في اي لحظه  بسبب شغلك ده 


 كاران :ليه بتقول الكلام ده دلوقتي ان شاء الله هعيش وهعيش احلى حياه معاكي


 صبا والدموع في عينيها: ارجوك يا كاران سيب شغلك ده خلينا نعيش حياتنا قبل ما الدنيا تسرقها مننا


كاران بحنان يمسح دموعها :طول ما انت معايا مش هسمع ان لحظه واحده من حياتنا تتسرق كوني مطمنه


💗💗💗💗💗عوده من الفلاش باك.💗💗💗💗💗


صبا بوجع تسحب ايدها منه :يا ريت تركز في الطريق


كاران ويفوق من ذكرياته على الواقع المؤلم ويكمل طريقه في صمت


              💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


كانت تسنده ويمشوا بخطوات بطيئه وهو ينز,ف وما زال رجال الشخص المجهول خلفهم


ملك بخوف :حبيبي اتحمل شويه خلاص قربنا نوصل


طاهر بوجع :خلاص يا ملك مش هقدر امشي تاني


ملك تقعدوا خلف شجره وتقعد بجانبه بدموع: يعني ايه مش قادر تمشي؟ انت هتمشي معايا لحد ما نوصل


طاهر يلمس خدها بحب :اسمعي كلامي خدي الساعه دي البسيها وابعدي عن المكان ده وكاران هيجي ياخدك


ملك تحاول تمثل القوه قدامه: انا حبيبي مش ضعيف قوي وهيتحمل وهيمشي معايا وكاران هيجي لنا احنا الاثنين وياخدنا من هنا


وهنا يسمعوا صوت الرجال خلفهم يقترب طاهر يقوم معاها وحاول يمشي بخطوات بطيئه وهو ما زال ينز,ف


ويبتعد قليل عن الرجال الذي يطرد,وهم ويفقد طاهر كل قواه على التحمل ويسقط على الارض !!؟؟؟


 كانت  تضغط بيدها على الجر,ح وهي في حاله من الز,عر والخوف وهي ترى حبيبها بحضنها ومنصاب بر,صا,صه بصدره ولا تعرف ماذا عليها ان تفعل وكان دماغها توقفت؟


✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️


قولوا لي على توقعاتكم بعد قراءه البارت ده🤔


مالك& سمر  ايه هي خطتهم،؟؟


 وايه مصير ملك &طاهر بعد ما اتضرب بالنار؟؟ هنقول وداع لطاهر???


 وكاران  &صبا ايه اللي منتظرهم ثاني؟؟


 ومين هو الشخص المجهول اللي ورا كل اللي بيحصل؟؟


 شاركوني اقتراحاتكم 😀 وبليز التفاعل يزيد شويه يا جماعه🙏😍


💗💗💗💗شكرا لكم جميعا حبايبي💗💗💗💗💗


                    💗💗💗💗💗💗💗💗


 خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب 💗



البارت 17 من روايه جر💔ح صبا

        💗💗💗💗💗💗💗💗

طاهر وهو شبه غيب عن الو,عي: كاران هيجي دلوقتي وهياخدك ما تخافيش


 ملك من وسط دمو,عها :طاهر انا مش عارفه اعمل لك ايه انت اصا,بتك خط,يره جدا لو فضلت تنز,ف اكثر من كده ؟؟لا لا لا ؟؟انت قوي ابن الطحان ما يمو,تش من رصا,صه واحده صح انت كنت على طول تقول لي كده


 طاهر يبتسم بو,جع : ما تخافيش حتى لو انا م,ت كاران هيجي وهياخدك من هنا بس لو انا سبتك خليكي فاكره ان انا ما حبتش حد غيرك


ملك تمسح دمو,عها: انت بتقول ايه انت مش هتسيبني انت قلت لي انك هترجع لي ومش هتسيبني هتيجي دلوقتي وترجع في كلامك طاهر حبيبي بينفذ وعده ليا على طول


طاهر وهو ينز,ف وانفاسه غير منتظمه: مش هسيبك مش هسيبك


وهنا طاهر يغيب عن الو,عي وملك بصر,اخ تهز فيه عشان يفوق تاني:: لا لا ما تقفلش عينيك فتح عينيك تاني يا طاهر عشان خاطري يطاهر رد عليا انا مش هسمح لك ان انت تسيبني طاهر رد عليا فتح عينيك


 كانت تحاول معه  لكي يفتح عينيه مره تانيه  ولكن بلا فائده  فكان تغيب عن هذا  العالم اخذته في حضنها وبدات تبكي ودخلت في نو,به عيا,ط وخو,ف من شكله وهو في حضنها غر,قان في د,مه


                 💗💗💗💗💗💗💗💗


 الشخص المجهول بانفعال يمسك عامر نياقه قميصه: عايش ولا ما,ت انطق يا ز,فت؟؟


عامر بخوف يلجم لسانه :ما  !!!مااعر  ؟؟ماعرفش يا ريس هو ضر,ب رجالتنا اللي كانوا بيدوروا عليهم وهو ضر,ب نا,ر على رجالتنا وق,تل منهم اثنين فرجالتنا اضطروا ان هم يضر,بوا عليه نا,ر فصبوه بر,صا,صه وبعدين اختفه


الشخص المجهول يضربه بالقلم :يا غب,ي انت ورجالتك اغبيا,ء انت عارف طاهر الطحان لو ما,ت هتفتحوا علينا ابواب جه,نم& جهز الخطه البديله وتخلي رجالتك يكمله وراهم لحد ما يلاقوهم


عامر :تحت امرك يا ريس


الشخص المجهول :استنى عندك ملك اوعى يكون حد لمسها لو، اتاذت شعر منها همحيك انت ورجالتك من على وش الدنيا


عامر :لا يا ريس ملك هانم كويسه بس هي مع طاهر


شخص المجهول بنرفزه: انا ما كانش لازم اعتمد على شويه بها,يم زيكم؟؟ كاران امن البضا,عه


عامر بخوف: كاران ما سلمش البضاعه وقا,تل كل رجالتنا اللي كانوا رايحين يستلموا منه البضاعه واخذ الاطفال ومشيوا


الشخص المجهول بغضب :يعني ايه ما سلمش البضاعه تجيب لي الطاهر وملك من تحت الارض


عامر: يا ريس انا عايزك تطمن هو كده كده ما يعرفناش


الشخص المجهول يسحب مسد,سه ويحطه بنص راس عامر :عايزني ارجع اثق في كلامك تاني علشان الاقي كاران الطحان حاطط مسد,س في راسي


 عامر وهو يرتجف من الخوف: يا ريس  انا هجيب لك طاهر وملك  لما يكونوا تحت ايدينا  كاران مش هيقدر يتحرك خطوه واحده او يعمل اي حاجه هينفذ اللي هنطلبه منه 


 الشخص المجهول  يضغط على زنانه المسد,س ويخرج طل,قه منه: لو ما جبتليش طاهر وملك الطل,قه دي مكانها هيبقى في راسك فاهمني 


عامر يفتح عيونه ببطء ويبلع ريقه ويحمد ربنا ان الطل,قه اللي خرجت اصابت الجدار: هجيبهم يا ريس حتى لو كانوا نزلوا تحت سابع ارض هجيبهم


             💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


كانت هتقع لكن مسكها :انتبهي


صبا تنفض ملابسها :اااوووف  ؟ايه المكان الغريب اللي احنا فيه ده


كاران بابتسامه: هنعمل ايه دي افضل عروض للرحلات بتاعتنا &حاولي تقتنعي ان احنا مش طالعين رحله


صبا بتلقائيه: لا الحمد لله اقتنعت اني متجوزه رئيس عصا,به


كاران يغمز لها: لسانك بدا ياخد على جوزي ؟جوزي خلاص انا عرفت اني جوزك مش ههرب منك ما تخافيش


صبا تقرصه بدراعه بغيظ: طب ركز بقى في الطريق خلينا نوصل لهم مش عارفه ايه المكان المقطوع ده الواحد لو مات هنا ولا حد هيحس بيه


كاران  بص في الجهاز اللي في ايده ويشاور للامام: الاشاره بتوصلنا للبيت اللي هناك ده


وبعدين يوجه كلامه لرجالته :اثنين هيجوا معايا والباقي تحوطوا البيت !! يلا بسرعه


صبا تتقدم عنه الى اتجاه البيت ولكن يمسك ايدها: انت رايحه فين؟


صبا: مش بتقول الاشاره بتوصلنا للبيت هدخل اشوفهم


كاران :احنا ما نعرفش هم لوحديهم ولا في حد معاهم جوه خليكي ورايا هنا وما تتحركيش لاي مكان غير باذني


يتقدم كاران من البيت وصبا خلفه ويفتح الباب بهدوء واول ما يفتحوا يتفاجا بملك وطاهر في حضنها غر,قان بد,مه يجري عليهم بخوف: طااااهر  !!!ايه اللي حصل؟


ملك كانت تبكي ولا يخرج صوتها وكانها تحولت الى روبورت جسد خالي من الروح لا يشعر بشيء


 صبا فورا تتفقد نبضه :عايش !! طاهر لسه عايش بس اصا,بته خط,يره لازم نتدخل ونخرج الر,صا,صه ونوقف النز,يف


كاران بخوف يصرخ على رجالته :جهزوا العربيه فورا وكلموا المستشفى خلوه يبعتوا عربيه اسعا,ف مجهزه بسرعه


صبا وهي تتفقد الجر,ح :مش هينفع نستنى لحد ما العربيه الاسعا,ف تيجي وتاخده على المستشفى لازما تدخل جرا,حه حالا ولا هنفقده


كاران بصد,مه :تدخل جرا,حه في المكان ده طب ازاي مش هر,حمك لو حصل له حاجه مش هر,حمك


 صبا لا تفهم منه شيء  وكانه يعرف الفاعل،؟؟ !  ولكن تركز على جر,ح طاهر  :الكلام ده مش وقته  خليهم يجيبوا لي الشنطه  من العربيه  وانت اخرج بره  وما حدش يدخل هنا 


 كاران  يؤمر رجالته يجيبوا الشنطه :: انا مش هخرج بره لازم اطمن عليه ! !؟ لو طاهر حصل له حاجه  هحر,قهم على الارض قبل ما ابعتهم لج,هنم وما فيش حد فيهم هيفلت من ايدي

 

صبا بصوت مرتفع وتحذير: لو عايز اخوك يفضل عايش تخرج بره حالا


 كاران يخرج وهو مثل  الاسد الجر,يح  وبداخله بركان اذا انتفض  سيحر,ق كل من يقف امامه ولا يترك شيء 


  صبا تحاول تفوق ملك اللي داخله في صد,مه ولا يصدر منها ولا صوت ولا حركه فقط دموع سايله مثل الشلال


صبا تهزها: ملك فوقي وارجعي لوعك عشان تساعديني ننقذ طاهر !!!هو لسه عايش ما ماتش


 ملك تبدا تفوق : بجد يا صبا هو عايش 


 صبا بتاكيد :ايوه يا ملك طاهر عايش بس لازما ندخل  ونطلع الر,صا,صه ونوقف النز,يف لحد ما عربيه الا,سعاف توصل


هنا ملك تمسح دموعها وتبدا ترجع لوعيها وتبدا تجهز في الادوات اللي متاحه معاهم وتعقمها علشان يخرجوا الر,صا,صه ويوقفوا النز,يف


💗💗💗💗💗وبعد مرور  15 دقيقه.💗💗💗💗


كاران اول ما يشوفها خارجه من البيت يجري عليها بخوف وعيونه تحترق بالدموع :طاهر عايش؟؟


صبا لا يخرج اي صوت منها


 كاران يرجع يمسكها من ذراعيها ويهزها وبصوت مرتفع  يرتجف من خوفو لا ترد عليه وتقول له مات:رد عليا يا صبا  طاهر عايش صح


صبا ما زالت ساكته وتغمض عيونها من ارتفاع صوته


كاران يسيبها ويدخل عند طاهر ولكن مسكت ايده وقالت بصوت منخفض :طاهر لسه عايش


كاران وكان روحه ردت الى جسده من جديد ابتسم: عايش صح !!! انا عارف ان الحمار ده ما بيستسلمش مش ممكن يسيبني


صبا تنظر له بعيون حاده كالصقر :لحد دلوقتي هو عايش لكن الخ,طر لسه موجود ولو ما خرجناش الر,صا,صه ووقفنا النز,يف ممكن نفقده


كاران :الا,سعاف على الطريق كلها ربع ساعه وهتوصل وهو اكيد هيتحمل صح


صبا :اللي قدام اخوك 10 دقائق لو ما خرجناش  الر,صا,صه وقفنا النز,يف  احتمال كبير نخسره مش هيتحمل اكتر من كدا


 كاران بثقه  :انا عارفه ومتاكد ان انت ممكن تعملي العمل,يه هنا  انت بس خرجي له الر,صا,صه وقفي النز,يف لحد عربيه الا,سعاف ما تيجي  انا واثق فيك 


 صبا بتاكيد:ده حقيقي  انا ممكن اعمل له العمل,يه  وادي له الامل من جديد ان هو يعيش ؟بس؟؟ انا عندي شرط عشان اعمل العمل,يه  لاخوك 


 كاران مصد,وم من اللي بيسمعوا منها :انت بتقولي ايه يا صبا  انت بتسو,ميني على حياه اخويا ؟ !!!اكيد لا

 ادخلي اعملي العمل,يه وانا هتابع عربيه الا,سعاف


صبا:انا مش هعمل العمل,يه لاخوك غير لما تقول لي قت,لت ابويا ليه وايه هو السبب اللي خلاك تق,تله


كاران بعيون محمر,ه كا,لجمر :انت سامعه انت بتقولي ايه اللي انت بتتكلمي فيه ده مش وقته مش اهم من حياه اخويا تدخلي حالا تعملي العمل,يه


صبا بتحذ,ير: قدامك خمس دقائق تقول لي فيهم السبب اللي خلاك تق,تل ابويا بعدها هدخل اعمل لاخوك العمل,يه


كاران مصد,وم فيها لدرجه انه مش مستوعب انها ممكن تكون بالاساوه  دي  مش هي دي البنت اللي هو حبها  كان بيبص لها وكانه ما يعرفهاش  مش هي دي حبيبته صاحبة القلب الطيب البريء اللي لا يتحمل رؤيه جر,يح  تقف قدامه الان  وتساوموا على حياه اخوه  كان يهز دماغه ودمو,عه تنزل على خده  كنار :: لا لا مستحيل  انت لا يمكن تكوني  صبا  انت شيطان  صبا حبيبتي اللي انا اعرفها  مستحيل تقف تتفرج على حد محتاج مساعدتها


 صبا بنظرات حاده وكانها تبدلت الى شخص اخر بالفعل: وقتك بيضيع وكل ثانيه بتعدي الخ,طر بيزيد على حياه اخوك


 كاران بصوت مرتفع: تمام  عايزه تعرفي قت,لت ابوكي ليه  جهاز علشان تسمعي حقيقه ابوكي اتفضلي اسمعي 


 ابوكي ده اقذ,ر بني ادم  ممكن تعرفيه وتشوفيه في حياتك عارفه ليه  لان ابوكي  اخذ اختي  اللي كان عمرها سبع سنين وحطها على طاوله  في مكان مهجور زي ده وشق صدر,ها بدون شفقه ولا رحمه واخذ قلبها وبا,عوا لل,كلاب علشان حفنه من الفلوس ورمى جسد,ها  في صندوق ز,باله ولما ابويا اكتشف حقيقته وكان هيبلغ عنه قت,له قدام عيني


صبا كانت تسمع ومصدو,مه من اللي هو بيقوله وان ابوها

 يطلع بالبشا,عه دي كانت عيونها تدمع بدون صوت ولا حركه


كاران يمسكها من دراعها ويهزها وبغضب :عرفت حقيقه ابوكي كانت ايه !! ابوكي كان جر,اح المو,ت ما كانش بيدي للناس الحياه كان بيسر,قها منهم ويبيعها عرفتي قت,لته ليه قت,لته مش بس عشان اخذ بطار ابويا واختي قت,لته علشان اخلص الناس من شر,ه


 قولي لي دلوقتي ارتحت لما عرفت حقيقه ابوك البشعه عرفتي ابوكي كان دكتور ايه كان دكتور المو,ت 


 وبعد كده يسيبها  ويمسح دموعه بزعيق:  ودلوقتي انت عرفت اللي انت عايزاها  تدخلي  تنقذي طاهر  يلا 


 صبا من وسط دموعها تحاول ان يخرج صوتها :تقدر تدخل تطمن على اخوك انا خرجت له الر,صا,صه ووقفت النز,يف حالته دلوقتي مستقره بس لازم يتنقل المستشفى حالا


كاران بص لها باستغراب ولكن دخل فورا علشان يتاكد من كلامها ويطمن على طاهر: ملك  طاهر فعلا كويس


 ملك بابتسامه  تختلط بها الدموع  تهز بدماغها يعني ايوه : صبا انقذته  في الوقت المناسب  بس لازم ننقله على المستشفى لانه محتاج نقل د,م 


كاران يرتاح قلبه قليل ويمسك ايد طاهر ويبوسه ::كنت عارف يا بطلي انك مش هتسيبني وانك قوي زي اخوك &عربيه الا,سعاف على الوصول هناخده على المستشفى على طول وهيبقى كويس ان شاء الله


 يدخل واحد من رجالته:  كاران بيه  صبا هانم  اخذت عربيتها  ومشيت

 

 كاران  بانفعال  :يعني ايه يا بني ادم سبتوها  تمشي لوحدها  تاخذ عربيه واثنين معاك وتروحوا وراها وتامنوها كويس

 يلا يا بني ادم لسه واقف


يخرج ويروح ورا صبا زي ما كاران طلب منه !!


 وتاتي عربيه الا,سعاف  وتاخد طاهر الى المستشفى  !!!


✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️



البارت ال18 من روايه جر💔ح صبا

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

 في اول ليله حطيت فيها راسي على المخده وكنت عارفه ومتاكده انك مش هتيجي وتطبطب عليا زي كل ليله  علشان قالوا لي ابوكي اتق,تل خلاص مش هتشوفيه تاني وتعودي انك تعيشي من غيره وبدونه لانه خلاص ما عادش موجود في اللحظه دي حسيت ان الدرع اللي كان بيحميني ات,كسر وان القلب اللي كان يساع الدنيا كلها بحنيته خلاص ما,ت


الليله دي كانت طويله قوي وكانها جبل كبير مهما اك,سر فيه مش عايز ينتهي !! كتمت دماغي في المخده وقلت انام عشان انسى والليل يعدي ؟لكن كان واقف مكانه؟؟ زي ما هو واقف في الليله دي مش عايز ينتهي بس مع اختلاف بسيط ان انا في الاول كنت عايزه انسى والليله تعدي علشان انسى مو,تك اللي كسر,ني


 لكن انا دلوقتي عايزه انسى اني بنتك او ان انت تربطني بيك اي صله لو حتى كانت بسيطه؟؟ انت ازاي كنت قادر تخفي وشك الب,شع  ورا قناع الطيبه والحنان والدكتور المثالي اللي بيعمل اي حاجه علشان يساعد الناس 


وهو في الحقيقه كان هو نفس الدكتور اللي بيسلو,بهم حياتهم وارو,احهم واولادهم& وحط علمه ومهنته تحت يافطه التجاره وكسب المال  باي وسيله كانت& بنتك يا بابا اللي كانت دايما فخوره بيك هي دلوقتي كارهه نفسها علشان هي بنتك واسمك تحت اسمها 


لو تعرف يا بابا طعم المر,اره والك,سره اللي انا فيهم دلوقتي بسببك؟؟ ليه ربتني يا بابا على القيم والاخلاق وانت بايعهم ليه ربتني على حب الناس وعلى مساعدتهم وانت من الجهه تانيه كنت جلد,هم &يمكن لو كنت خليتني زيك ما كانتش هتفرق معايا دلوقتي ولا كنت هحس بالو,جع اللي انا حاساه دلوقتي


وهنا ياتي رجل يكبر في السن ويجلس جنبها بهدوء::اكيد الجر,ح كبير لدرجه ان هو ما نيمكيش وجابك لحد هنا في الوقت ده


صبا تغمض عيونها بالدموع ::الجر,ح مفتوح وبينز,ف وانا ما بقاش عندي قدره على التحمل


 الرجل الكبير ::الجر,ح اللي بنجر,حوا من شخص عزيز علينا بيكون وجعه صعب لا ينفع يتخيط ولا يتداوى لان على قد المحبه بيكون الجر,ح عميق وو,جعه اشد 


 صبا بصوت مخنوق من الدموع:: ليه الدنيا مره قوي كده بتكسر,نا وتخد,عنا في اللي كنا فاكرينه مثلنا الاعلى

ليه كل حاجه صعبه اوووي كدا؟؟ يؤ,لمني قلبي قد اكتفيت من الو,جع امتى هينتهي


الرجل الكبير ::لا ينتهي هتتعودي لان دي طبيعه الحياه


 صبا  بوجع ::مش عايزه اتعود؟ عايزه انسى عايزه الليله دي تنتهي بقى بكل اوجا,عها


 الرجل الكبير بصوت منخفض هادي ::حين ياتي ذلك اليوم الذي تقتنعي فيه بان كل شيء راحل ولا يتبقى غير سكون الليل هذا ؟؟وانت من تتحكمي به ان تذهبي معه في سكون وهدوء؟؟ او تكرري انك تتالمي بشكل كبير يرهقك حتى الصباح ؟؟انت من سيختار من بينهم الذي يتعب روحك بشكل اقل ؟؟وتسير خلفه


  صبا   تقف  وتمسح دموعها :: لن اختار وج,ع قلبي ولن اختار الضعف  فان كان  قدامي فرصه ان اصلح  ما افسده  ابي فلن اتنازل عن هذه الفرصه  سا,حا,رب من اجلها ولو وقف الكون ضد,ي  


تنهي كلامها وتترك حارس المقا,بر بجوار مد,فن عائلتهم


               💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


            في صباح اليوم التالي في المستشفي

          💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫


حسن ::كاران تقدر تروح علشان تطمن ماهر بيه 


كاران ::انا مش همشي غير لما اطمن عليه واتاكد ان هو بقى كويس


حسن ::انا مقدر خو,فك على طاهر بس انا بطمنك طاهر دلوقتي حالته مستقره بعد ما نقلنا له الد,م اللي كان محتاجه وهو دلوقتي في العنا,يه وجودك هنا مش هيفيد بحاجه على الاقل علشان ترتاح شويه


كاران ::طاهر كان هيضيع مني في لحظه ما كنتش هقدر احط وشي في وشي جده لو كان حصل له حاجه


حسن اطمئنان ::يا حبيبي هو كويس صدقني


ملك ::روح انت يا كاران طمن جدو وانا هفضل معاه مش هسيبه لحد ما يفوق


كاران:: لا يا ملك ارجعي انت على البيت كفايه اللي شفتيه اليومين اللي فاتوا


حسن ::انتم الاتنين هتمشوا &وانا هفضل هنا مع طاهر واول ما يفوق هكلمكم


ملك:: لا انا مش هقدر اسيب طاهر لازم اطمن عليه اول ما يفتح عينيه


حسن بابتسامه :طاهر ده طلع محظوظ مع انه لسا,نه طويل بس هو بجد محظوظ ان هو عنده ناس بتحبه قوي كده وبتخاف عليه


كاران بابتسامه:: لو سمع كلامك ده مش هيسكت


ملك:: هو بس يفوق ويعمل اللي هو عايزه


حسن بهزار:: والله يا دكتوره يعمل اللي هو عايزه كده بتض,حي بصديق المهنه


خالد::ملك


 ملك تجري عليه وتحضنه:: بابا شفت اللي حصل لي


خالد ينظر لكاران بلوم:: خلاص يا حبيبتي محدش هيقرب منك طول ما انا عايش &انت كويسه


كاران يرفع حاجبه ويبص له بتعجب من كلامه ولكن يصمت ولا يتكلم ؟؟؟ !!


ملك ::الحمد لله انا كويسه


خالد:: روحي اغسلي وشك وجهزي نفسك علشان ننزل


 ملك تبص لكاران  ويقشر لها بعينه يعني تروح معاه:: طيب شويه وراجعه


 تمشي ملك لتغسل وشها  وتضبط ملابسها 


خالد  يرفع اصبعه بوش كاران بتحذير:: الخ,طر اللي اخوك حط بنتي فيه ده مش هيعدي من غير حساب


 كاران ينزل اصبعه ::طيب بما انك اتكلمت عن تص,فيه الحساب فجه الوقت اللي هص,في حسابي معاك في


خالد باستغراب ::حساب ايه اللي بتتكلم عنه ده &اخوك عرض حياه بنتي للخ,طر ؟ده غير ان هو لعب بعقل بنتي من ورايا


 كاران يشاور الحجازي: طيب انت دلوقتي هتروح مع حجازي في هدوء بدل ما اقل من كرامتك قدام بنتك


خالد بانفعال:: انت عارف نتيجه اللي انت بتعمله ده ايه انا مش هنا لوحدي  رجالتي واقفين تحت وباش


كاران قطعوا وهو بيعدل له الكرفته : امشي بهدوء مع حجازي عشان هو لو اتغا,بى عليك هيكرمش لك البدله


خالد ::انت كده دخل في حر,ب ملهاش اخر


كاران بنظره حاده ::انا حذر,تك مره وانت ما التزمتش


 بعدين يواجه كلام الحجازي  ::خده يا حجازي ؟اااه

 وما تنساش تاخد له رجالته اللي هو فرحان بيهم يونسوه


حجازي ياخد خالد ويمشوا


 ملك: ايه ده هو بابا راح فين؟


 حسن بتلقائيه :والله الظاهر طلع اسمه في القرعه وطلع رحله


 ملك بعدم فهم:  بتقول ايه يا دكتور حسن 


 كاران بسرعه: باباك جاء له تليفون مهم وقال ان هو لازما ينزل حالا !! انا هبعت معاكي حد من الرجاله يوصلك لحد البيت 


 ملك مشيت وهي مش فاهمه حاجه ولا ايه اللي بيحصل 


    💗💗💗💗 في فيله الشهاوي 💗💗💗💗


تفتح الستائر  وتدخل الشمس في كل اركان الاوضه


 صبا بنعس تشد اللحاف على وشها::يا ماما اقفلي اشبابيك دي


امل تشد اللحاف من عليها ::احنا خلاص بقينا الظهر يلا قومي عشان تفهميني ايه اللي بيحصل واللي رجعك البيت متاخر كده؟؟ انت اتخا,نقتي مع سبع البرمبه؟


صبا بنعس:: ماما ممكن لو سمحت تسيبيني انام ولما اصحى نتكلم في كل اللي انت عايزاه


امل باصرار: قلت لك قومي واتكلمي معايا زي البني ادمين انت اتخا,نقتي معاه &وبعدين انت كنت عارفه ان طاهر مضر,وب با,لنار وانه رجع هو وملك


صبا بضيق ::طب يا حبيبتي ما انت الاخبار كلها عندك اهو عايزه مني ايه


امل تشد اللحاف من عليها:: عايزه افهم ايه اللي بيحصل انتوا عرفته مين اللي كان خا,طفهم


صبا تقعد على السرير وترجع شعرها لورا:: لا يا ماما

ما عرفناش مين اللي خطف,هم بس ادعي ربنا ان جدو

 ما يكونش له يد في الموضوع ده


امل بطيبه:: جدك طالما قال ما لوش دخل بالموضوع ده يبقى ما لوش دخل بالموضوع ده ولا هو المحروس جوزك عايز يرمي التهمه على اي حد


صبا:ماما جدو راح الشركه ولا لسه هنا


امل ::جدك نزل الشركه من الصبح لان بيقول عنده مشكله في الشغل وشايط وعلى اخره مش طايق يشوف حد قدامه


صبا  في داخلها ::اكيد جدو ليه علاقه بالموضوع ده هو كمان


 امل بتنبيه  ::يلا قومي اغسلي وشك  وانزلي نفطر سوا 


 صباب ابتسامه خفيفه::  تمام يا ماما  زين هنا ولا نازل الجامعه 


 امل وهي تخرج من الاوضه  ::لا قاعد تحت  بيقول ما عندوش محاضرات النهارده 


 تنهي كلامها وتنزل  تحضر  الفطار ؟؟


صبا تتجه الى الحمام لتغتسل وتنزل تفطر معهم


    💗💗💗💗 في الريسبشن 💗💗💗💗💗


 مالك بابتسامه::  صباح الخير يا زينو   فطرته ولا لسه 


 زين وهو يقلب في تليفونه::  مساووو يا لوك &حماتك بتحبك مرت عمك لسه بتجهز في الفطار تعال


مالك :هيا صبا بايته هنا من ليله امبارح


  زين يقفل تليفونه ويبص له بنظره يفهمها::طب ما هي العصفوره بتاعتك بتبلغك اول باول اهو اللي بيحصل بتسال ليه بقي؟؟


مالك والبسمه تعبي وشه ::ايه هي اخيرا  فهمت ان هي ما ينفعش تقعد في القصر د


زين يقطعه ::بلاش تتحمس قوي كده انت اكتر واحد عارف صبا اهدى ؟فاهمني !!اهدى


مالك:: انا بوعدك ان هي هترجع هنا على طول وقريب قوي


زين بشك:: انت ناوي على ايه تاني يا باشمهندس مش كفايه اللي حصل لحد كده


 مالك  بفرحه اول ما يشوفها نازله  ويقول بصوت منخفض :: خلاص غير الموضوع نتكلم بعدين 


 ويرجع يوجه كلامه لصبا :: صباح الخير على عيونك الحلوين 


 صبا ::صباح الخير يا مالك كويس انك جيت كنت هكلمك في التليفون


 مالك ونبضات قلبه غير منتظمه ::انا دايما قريب منك في اي وقت هتحتاجيني فيه هتلاقيني


 صبا بعدم اهتمام لكلامه  تواجه كلامها لزين::  حبيبي  قول له ماما ان احنا قاعدين شويه في الجنينه علي مالفطار يجهز


يخرجوا بعد كده ويقعدوا في الجنينه ومالك كان طاير من السعاده وكانها قالت له تعالى نتجوز مش تعالى نقعد شويه في الجنينه؟؟


صبا تخش في الموضوع فورا ::انا عايزه افهم اللي انت عملته مع ملك ده كان ليه وانت عارف ان هي وطاهر بيحبوا بعض ومرتبطين


 مالك بهدوء :: اولا انا كنت اعرف ان هم بيحبوا بعض من ايام الجامعه  لكن ان هم مرتبطين لحد دلوقت انا 

ما كانش عندي علم بالموضوع ده !! وفكرت ان هم سابوا بعض من زمان بسبب طبعا الخلافات اللي بين العيلتين


 صبا بشك ::طيب علشان نقفل الموضوع ده نهائي ملك تنسى موضوع خطبتها ده وطاهر تسحب الشكو,ى اللي انت مقدمها ضد,ه


مالك ::من غير ما تقولي يا بنت عمي انا سحبت الشكو,ى اللي قدمتها ضد طاهر وموضوع ملك انا هكلم جدو يقفله مع عمي خالد


صبا مستغربه من استسلامه:: طيب كويس والله انك عملت كده من نفسك بس ممكن اعرف بقى ايه الخطه الجديده اللي انت عايز تعملها


 مالك يقرب منها ويمسك ايدها  ::صدقيني انا مش هعمل اي حاجه تاني تزعلك مني 


 تسحب ايدها منه ::مالك اسمع مني الكلمتين دول ؟وصدقني لو ما كنتش تهمني ما كانش هتفرق معايا ان انا اقولهم لك


 مالك بابتسامه:: وانا سامعك  واي حاجه هتقوليها انا هعملها


صبا ترسل تنهيده ::بص يا مالك شغل السهوكه بتاعك ده معايا بلاش منه  !!تمام ويا ريت لو تحاول تشوف حياتك بعيد عني وعن ملك وانا عارفه ان انت وماما ما شاء الله الكيمياء عاليه بينكم لو قلت لها تدور لك على عروسه صاحبتها كتير وعندهم بنات زي القمر خليها تشوف لك واحده منهم وحل عن دماغي !!!!


تنهي كلامها وتسيبه وتقوم


 مالك ::انت عروستي  وانت قمري  انت مش هتنازل عنه مهما حصل  انت ليا مهما  لفيتي ورحتي  هتبقى ليا في الاخر يا صبا


✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب💗



البارت ال19 من روايه جر💔ح صبا

              💗💗💗💗💗💗💗💗💗

سمر:: مالك انت لسه مصر على اللي في دماغك ده


 مالك ::ومن امتى وانا برجع عن حاجه عايز اعملها 


 سمر ::يا مالك بلاش  اللعبه مع عيله الطحان مش سهل وانت عارف 


 مالك:: وهو انت شايفاني لقمه سهله تتبلع


سمر ::للاسف لا؟؟ عارفه انك مش سهل &مالك انا بحبك انت ليه مش عايز تصدق اني فعلا بحبك


 مالك وهو بيشرب قهوته::  سمر  بلاش رغي كتير في الموضوع ده عشان احنا اتكلمنا فيه قبل كده  وانت عارفه  ان قلبي  هو ملك الصبا  وما حدش هيدخله غيرها  فاهدي كده وركزي  واعملي اللي قلت لك عليه  ومش عايزه اي عك 


 سمر بتنهيده ::تمام لو انت مصر على الموضوع ده يبقى انا عندي شرط


 مالك بفهم::  ما تقلقيش رصيدك في البنك هيعلى بمجرد ما تنفذي اللي انا قلت لك عليه


 سمر:: تمام يبقى كده اتفقنا هيبقى امتى


 مالك:: هظبط كل حاجه واكلمك  بس اسمعيني كويس  عايزها روحه بدون رجعه فهماني


 سمر بابتسامه مكر :: قلبها هيت,كسر بشكل هتكون بعدها مصدر شفقه لكل اللي يعرفها ويشوفها


مالك ::لازم تفهم انها ملهاش حد غيري وانها ارتكبت اكبر خطا لما سابتني


 سمر ::طيب انا همشي دلوقتي عندي عم,ليه كمان ساعه


 مالك بسخريه::  والله انا احيانا بنسى انك دكتوره 


 سمر  بمياعه تبوس خده:: لا يا حبيبي ما تنساش الطب ده هو اللي بياكلنا عيش& اه صحيح شيك اوووي المطعم ده خلينا نحتفل فيه بعد المهمه ما تخلص


تسيبه وتمشي بعد كده


مالك يخرج تليفونه :: اتحركي فورا ونفذي اللي قلت لك عليه


ينهي المكالمه ويترك الحساب على الطاوله ويذهب هو الاخر


     💗💗💗💗💗 في المشفى 💗💗💗💗💗💗


طاهر يلا بقى بلاش دلعك ده لازما تخلص الوجبه بتاعتك كلها انت خسرت د,م كتير لازما تخلص الوجبه بتاعتك والعصير كمان بتاعك


طاهر :حبيبتي هو انت ما عندكيش عيا,نين تانيين تخرجي طاقتك معاهم خلاص ياما ما,متش من الر,صا,صه هتمو,تيني من كتر الاكل اللي انت بتوكلهوني ده


ملك: بعد الشر عليك يا حبيبي ما تقولش كده وبعدين انا الدكتوره بتاعتك ولا اقول لك عليه تنفذه


طاهر ::لا على حد علمي ان الدكتور بتاعي هو حسن هو اللي متابع حالتي مش انت


 ملك وهي تحط الاكل في بقه : عادي احنا زمايل وبنبدل الشغل مع بعض 


 طاهر يبلع الاكل اللي حطيته له ويتنفس:: بتبدله الشغل مع بعض ؟ده على اساس ان انا توك توك وبتبدلوا عليه


 كاران كان قاعد على الكنبه ويضحك عليهم:: ما تاكل يا عم التوك توك بقى وخلصنا


يضحكوا الثلاثه وتدخل عليهم صبا بوش مبتسم على غير العاده 


 صبا ابتسامه  ::عامل ايه دلوقتي يا طاهر


 طاهر يحاول يتنفس من الاكل الي ملك بتحطه له ورا بعضيه:: الحمد لله بخير  الفضل لربنا وليكي  &شكرا يا صبا 


 صبا وهي بتبص في تقرير بتاعه :: ما فيش داعي للشكر انا عملت واجبي وبس


وترجع تبص لملك:: وانت يا دكتوره انت هتقضي النهار كله جنبيه ولا ايه عندنا مر,ضى تانيين محتاجين نفس الاهتمام


طاهر:: انا اسف لو كنت ضايقتك &وبجد شكرا على اللي عملتيه معايا


صبا بضحك: ماشي يا سيدي طالما انت مصر ان انت تشكرني يبقى لي عزومه عندك يا عم طاهوره


وترجع تقرب من كاران:: انا قدامي ساعه واخلص ونرجع على البيت يا كوكي


وتخرج من الاوضه وتسيب الثلاثه في صد,متهم ويبصوا لبعض باستغراب


كاران بدهشه:: هي قالت لي هنرجع على البيت يا كوكي


الطاهر بنفس الدهشه:: ااااه وقالت لي ليا عزومه عندك يا طاااهوره


ملك هي الثانيه لا تختلف عنهم كثير وابتسامه:: هو في ايه يا جماعه ؟؟هي اللي كانت هنا من شويه  دي صبا؟؟


طاهر وكاران في صوت وحد وهم مسهمين ::ااااه صبا


 كاران  بابتسامه يخرج وراها ولكن طاهر يوقفه كاران:: استنى انت رايح فين


 ملك ::هيكون رايح فين يعني اكيد رايح ورا صبا  ايه الذكاء ده 


 كاران  بابتسامه يهز دماغه :: والله معاكي حق يا دكتوره خطفت قلبي وسابتني ومشيت


 طاهر بتحذير  ::كاران انتبه  صبا كل مره بتبقى فيها كده  بتبقى وراها محاوله اغتيا,ل 


ملك تلقائيه  ::حتى بعد ما انقذتك لسه بردك بتشك فيها على فكره صبا عمرها ما فكرت انها تؤ؟ذي حد 


طاهر يرفع حاجبه ::لا والله وبالنسبه للمرتين اللي حاولي تق,تل اخويا فيهم ايه؟؟


كاران وهو خارج :: يمكن كلامك صح &بس ضحكتها وراها حاجه لكن المره دي مختلفه


 طاهر بتريقه:: تفتكر المره دي هتضر,بك با,لنار  وتخلص


ملك وهي بتاكله:: ما تاكل وانت ساكت& روح يا كاران انا هفضل هنا معاه


 خرج وسابهم يكملوا نقار مع بعض  في الوجبه اللي مش عارفه تخلصها له


             💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


  زين كان يجلس في مكان هادي بالجنينه بعيد عن الدوشه وده مكانه هو وحنين اللي دايما بيقعدوا فيه وشارد في حال اخته ولا يشعر بوجود حنين اللي وصلت عنده


 حنين تجلس بجانبه :اللي واخد عقلك يتهنى بيه؟


 زين بابتسامه:  ما فيش غيرك متهني بيه


حنين تساله: ما حضرتش المحاضره ليه


زين يرسل تنهيد : بالي مشغول على صبا ؟؟مالك مش ناوي يستسلم وحاسس ان هو ناوي على حاجه


حنين :صبا  وكاران  بيحبوا بعض  لازم ملك يفهم ده  ويبدا يفكر في مستقبله 

 

زين :ده كمان احساسي &انا عارف صبا كويس هي قالت ان هي ما بتحبوش بس انا عارفه ومتاكد انها لسه بتحبه حاولت كتير مع مالك  انه يفهم ان صبا  خلاص ما بقتش ليه بس رافض حتى انه يفهم 


حنين باطمئنان:: اطمن ان شاء الله كل المشاكل دي تتحل


 ثم تخرج شيء من شنطتها وتكمل بابتسامه بحب: كل سنه وانت طيب يا حبيبي


 زين بحب : وانت على طول معايا يا قلبي  انا كنت ناسي ان اليوم عيد ميلادي  !! حتى ما حدش افتكرني


 حنين بحب: لو انت ناسي انا ما بنساش  


 زين ينظر لها  بشغف : بحبك قوي يا حنين 


 حنين  بتلقائيه : وانت هتقضيها حب وبس  مش ناوي تيجي تقابل بابا ؟؟ !


 زين غير مستوعب لما قالت  هي اللي دايما تاجل الموضوع لبعض الدراسه:  انت قلت ايه؟ !  عيدي تاني كده لاني  مش مصدق  !!


 حنين بابتسامه: اللي سمعته الا اذا انت مش  واخد علاقتنا بشكل جدي ؟؟ !!


 زين بعتاب كله حب:الله يسامحك انا من يوم ما كان عندي 10 سنين وانا جدي بعلاقتنا وانت كنت بتاجلي وتقولي لي نخلص دراسه الاول


 حنين  برقه:  خلاص استعد في اقرب فرصه عشان تطلبني من بابا 


 زين يقف ويحملها فجاه  ويدور بها بفرحه وضحك 


 حنين تتنفس بهدوء  :اهدى ونزلني  وبعدين من امتى وانت بتشيلني كده  ؟؟ زين 


 زين باعتذار  :اسف بس ما حسيتش انا بعمل ايه من فرحتي خلاص مش هتتكرر تاني 


حنين تبتسم  لانها تعرفه  :طيب يلا مش هتوصلني 


 زين بفرحه:اتفضلي يا اميرتي  !! بس ايه اللي غير رايك لسه فاضل لنا سنه على التخرج ؟؟


 حنين باندفاع :عشان ارتاح من ظن ماما كل يوم الاقيها جايبه لي عريس شكل قلت اريحها عشان تحل عن دماغي


 زين يرفع حاجبه بتعجب : يعني انا بقيت سد خانه عشان ترتاحي من ظن ماما !!؟ لا على فكره مش مصدقك

 

حنين بضحك  :تحب اسد الخانه بواحد من اللي بتجيبهم ماما  وبصراحه اخر واحد كان حليوه 


 زين بغيره:  وانت شفتيه فين ان شاء الله ؟؟!


 حنين بدلع: مش هقول لك؟؟


 زين بغيظ : حنين ما تعصبتيش ؟؟ !!


 حنين بضحك تقرص خده: شكلك حلو وانت غيران عسل يا ناس 


 زين قلبه يا لين لضحكتها بس  اخذ موقف ويرسم على وشه الزعل  !!!


 حنين بحب : خلاص بقى افرض وشك ده&  يعني هشوفه فين ؟صورته اللي شفتها وبعدين انا قلبي لزينو حبيبي وبس  


 زين ابتسامه يمسك ايدها  ويمشوا : يلا بينا ندي  لحماتي  العريس المناسب


           💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗


كان ماشي وراها وبيتابع كل حركه بتعملها بدقه عاليه وكانه مستغرب من تصرفاتها كانت تضحك وتهزر مع المرضى وهي بتمر عليهم ؟وكانت تضحك مع الممرضين وكانت مثل فراشه طايره في المكان ولكن برغم كل السعاده اللي هو شايفها في عينيها والفرحه دي كان يشعر بداخله ان وراء كل هذا الضحك و,جع دموع شيء بداخلها تحاول ان تداريه بكل هذه التصرفات الغريبه ولكن ظل ان يتابعها في صمت بدون ان تشعر به لوقت ان انتهت من وقت عملها وانتظرها امام غرفه الاطباء


صبا بمرح تمسك ايده:: يلا بينا انا خلصت


 كاران ::تمام يلا  تحبي نتعشى في مكان قبل ما نرجع على البيت 


 صبا بفرحه الاطفال :: اه احب جدا بس عايزاك تعزمني في اكتر مكان كان بيجمعنا 


 كاران باستغراب ولكن ابتسم:: ايه اللي فكرك بالمكان ده دلوقتي


 صبا ::خلاص بقى ما تبقاش كئيب عايزه ارجع اعيش معاك تاني كل حاجه كنا بنعيشها مع بعض


 كاران ابتسامه حب :: حاضر يلا بينا 


شعر  برعشه قد افتقدها منذ زمن طويل  اول  ما شبكت ايدها بايده  كاي حبيبين  نظر لها الابتسامه حب  وضغط على ايدها وكانه لا يود الابتعاد عنها  وخرجوه من المستشفى 


داخل العربيه


صبا كانت تنظر له كعصفور عاشق اكتفى من البعد ويرغب في ان يعود الى عشه ومسكنه ليروي ظماقوا من بحور عشق عينيه


كاران وهو سايق:: ليه بتبص لي كده وكانك اول مره تشوفيني


 صبا وهي ما زالت سرحانه في عيونه ::مشتاقه لك عيوني عايزه تشبع من شوفتك اللي غبا,ئي حرمني منها لسنين 


كاران  يضغط على الفر,امل  فجاه  عند سماع كلماتها ويوقف العربيه ويرجع يبص لها::  قصدك ايه بالكلام ده 


 صبا تقترب منه  بحب:: قلبي ما زال عاشقك وعايزك قلبك لسه عايزن-------!!!؟؟؟

 

 كاران قاطعها  وقام بـ إلطقاط شفتيها بقبله طويله وعمق قبلته أكثر  واستسلمت هي الثانيه  الى مشاعرها


كاران يبعد عنها قليل ويضع دماغه  بدماغها  بابتسامه حب::  انا قلبي طول الوقت عايزك  وعمره ما اتمنى حد غيرك 


صبا  بمرح :: يلا امشي ودينا على مكاننا مش عايزه اشوف حد غيرك


كاران بابتسامه يشغل العربيه من تاني ويمشي ::حاضر يا قلبي


صبا تقف زي الاطفال على الكرسي وتطلع دماغها من فتحه العربيه  وتفرد ايديها كفراشه وبصوت مرتفع :: بحبكككككككك💗 انا  بحبك يا كاااران 😍خلي الدنيا كلها تسمع ان قلبي ما زال عاااااااشقك  بحبككككككك💗


كاران بضحك  وبصوت مرتفع::وانا بحبكككككك😍 يا مجنونه قلبي💗


✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


خلينا نصلي على الحبيب قلبك يطيب



البارت ال 20 من روايه جر💔ح صبا

               💗💗💗💗💗💗💗💗💗

كان يوجد بيت في مكان بعيد عن دوشه الناس وكانه لا يوجد غير هذا البيت في كل المنطقه& بيت جميل بجنينه صغيره فيها الكثير من حقول الورود والاشجار الجميله كان بيت كبيوت الاحلام المزينه جميل ويخطف النظر من شده جماله وروعته


تقف بالجنينه بشغف:: كل حاجه زي ما هي وكاني لسه سايباها امبارح ما فيش حاجه اتغيرت ولا حاجه اتحركت من مكانها


كاران بابتسامه ::كل حاجه زي ما هي عشان انا كنت بهتم بيها كل يوم وكل ساعه كنت حريص على ان الورود تفضل زي ما هي مفتحه ما تدبلش والبيت يفضل بيلمع ما يتراكمش عليها التراب ويصبح مهجور


صبا تقطف ورده وتشمها بعمق:: يا الله قد ايه اشتقت لورده عصفور الجنه & فكرت انك سبتها تدبل وتمو,ت زي ما حبنا دبل ومااا


كاران يقاطعها ::لو كان حبنا ما,ت بالفعل كنت هتلاقي كل الورو  دي دبلت وما,تت وبما انها لسه مفتحه وريحتها فيها كنت بتاكد كل يوم انك هترجعي لي تاني


صبا تجري على البيت بفرحه وتفتحه والدور بعنيها في كل ركن موجود فيه:: البيت ده اساسنا بشكل خاص جدا


وترجع تمسك ايده وتقعدوا على الكنبه وتضع راسها على صدره وتغمض عيونها لتستشعر دقات قلبه:: وحشني صوت دقات قلبك اشتقت لها قوي


كاران وهو يلف زراعي حواليها ويضمها اليه:: ذلك القلب الذي ينبض بداخلي فهو يتنفس من عشقك وينبض من اجلك دائم


وبعد ذلك يبعدها قليل وينظر الى داخل عينيها:: انا عارف ان كل التصرفات اللي انت بتعمليها دي بتحاولي تداري بيها الو,جع اللي جواكي ولو كنت فاكره ان انا مش سامع صوت الو,جع اللي في قلبك تبقي غلطانه


صبا تخونها دموعها وتنزل ::كنت دايما بتشوف وجعي كنت دايما بتحس بيا بس انا بغبا,ئي ضيعتك انت ازاي قادر تحبني برغم اللي بابا عمله فيك وفي عيلتك


 كاران يمسح دموعها ::لما اتعرفت عليك اول مره؟ كانت نيتي ان ارد لابوكي اللي عمله في اختي وابويا فيكي

 ايوه ما تستغربيش كنت هاخد انتقا,مي من ابوكي منك لكن قلبي حبك ومنع عقلي انه يؤ,ذيكي وبدل ما كنت جايه انتقم منك لقيت نفسي بحميكي حتى من نفسي يوم ما ضر,بتيني بالسك,ينه يوم فرحنا  قلتي لي الا,نتقام كان اكبر من العشق غلطانه العشق اكبر من اي ا,نتقام


صبا وهي تبكي:: انا بتحمل وبحاول اني اتحمل الوجع اللي جوايا بس مش قادره بحاول اهرب بس انا قلبي موجوع قوي حتى لو انت مسامحني انا مش قادره اسامح نفسي ومش عارفه ابعد عنك


كاران بحب :صبا انت ما لكيش ذ,نب في اي حاجه ابوكي عملها لو كان في حاجه حلوه ابوكي عملها في حياته فانت يا صبا صدقيني يا صبا انت انظف حاجه في حياه ابوكي انا عايزك تنسي كل ده وما تلوميش نفسك على اي حاجه


صبا تمسح دموعها ::هنسى بس قبل ما انسى لازما اوقف التجاره دي لان اكيد جدو متورط فيها انا متاكده


كاران بخوف:: انت بتقولي ايه لا طبعا انت مش هتدخلي في الدايره دي ولا هتعملي اي حاجه وصدقيني كل واحد ليه يد في التجاره دي انا هقطعها له


صبا باصرار في داخلها لا ينوي التراجع ولكن تظهر له انها لن تفعل اي شيء ::خلاص ما تقلقش انا مش هعمل حاجه وانا واثقه فيك وانك هتقدر ان انت تحافظ على الاطفال دول


كاران بابتسامه:: اكيد انا هعمل كل اللي يطلع بايدي عشان اوقفهم !! عايزك تكوني مطمنه


صبا بشغف:: طيب انا جعانه وعايزه اكل


كاران يضع وشها بين كفيه:: لو كان يطلع بايدي كنت اطعمتك نصف قلبي


صبا بزعل مصطنع ::والنص الثاني لمين😏


كاران بضحك:: اكيد هتجوعي تاني


 صبا تحضنه بابتسامه ::بحبك


كاران وهو يضمها بحب ::وانا بموت فيك يا قلبي


 وهنا يرن هواتفهم الاثنين مع بعضو كان هذه الدنيا لا ترغب في التقاء هذه الاثنين لوحدهم ولو قليل


كاران يخرج تليفونه حجازي المتصل يوجه كلامه لصبا:: طب يا حبيبتي انا هرد على المكالمه دي وهرجع لك


 صبا وهي ترفع هاتفها :: وانا هشوف ماما عايزه ايه 


 كاران  اخذ تليفون وخرج في الجنينه:: ايه حجازي سامعك


حجازي كاران بيه هنعمل ايه مع خالد البحيري ورجالته هنفضل حاجزينهم هنا


كاران بتفكير انتوا بعتتوا رساله لملك من على تليفون خالد ان هو مسافر يومين علشان ما تقلقش


حجازي ايوه يا كاران بيه بعتناها لها امبارح بالليل بس هي بترن كثير على التليفون وانا اضطريت اني اقفله


كاران ::تمام انا جايه حالا 


كاران يدخل عند صبا واول ما تشوفه ::حبيبي انا مضطر امشي عشان ماما عايزاني ضروري مش عارفه في ايه


كاران:: تمام يا حبيبتي انا كمان عندي شويه شغل هخلصهم ونبقى نتقابل بالليل في القصر


صبا تاخذ شنطتها ويذهبوا من بيت احلمهم الجميل الى واقعهم المؤلم الذي لا يتركهم وشانهم


💗💗💗💗💗 في المشفى 💗💗💗💗💗


حسن بانفعال:: ازاي تاخد منك عقار زي ده من غير ما تمضي على استلامه


 الممرضه ::هي قالت ان هي محتاجاها لمريض ضروري واخذته ومشيت على طول


 حسن بزعيق::احنا هنا مش في سويقه؟ وده شغلك وانت مسؤوله عنه واي دكتور ياخد منك اي حاجه لازما يمضي على استلامها  !!ده اسمه اهمال وانا مش هسمح بيه في المستشفى


 الممرضه ببكاء::  انا اسفه يا دكتور حسن انا عارفه ان انا غلطانه  بس ارجوك سامحني انا ما ليش مكان غير هنا 


 حسن ::انا هكتفي بلفت نظر المره دي لكن لو اتكرر تاني هتتحولي للتحقيق !! الدكتوره سمر فين ؟


 الممرضه ::في غرفه العم,ليات 


حسن تحذير ::اول ما تخرج تيجي لي على المكتب

  وتاني مره  لما الدكتوره سمر بالذات تاخذ منك اي حاجه  لازم تمضي على استلامها  فهماني 


 الممرضه::  حاضر يا دكتور  ان شاء الله الموضوع ده مش هيتكرر تاني 


 حسن  :::اتفضل على شغلك 


💗💗💗💗💗على الجانب التاني💗💗💗💗💗


ماهر ::حبيبي طمني عليك عامل ايه دلوقتي


 طاهر ::حبيبي انا بخير والله بس انت اللي ايه اللي جابك وانت تعبان


 ماهر  ::يا حبيبي ده انا كنت هتجنن عليك علشان اجي واشوفك  بس المرض هو اللي حاشني عنك 


 طاهر:: حبيبي الف سلامه عليك اطمن انا كويس


 ماهر ::امال اخوك فين  قالوا لي ان هو هنا 


 طاهر:: كاران مشي علشان عنده شغل مهم  هيخلصه ويجي 


ماهر ::مين اللي خطفك وعمل فيك كده 


طاهر ::: مش عارف يا جدو يمكن ناس كانت محتاجه فلوس ولا حاجه 


ماهر :: بقيت بتخبي عليا انت واخوك كتير  وفاكرين ان انا كبرت  ومش فاهم انتوا بتعملوا ايه 


طاهر  ::يا حبيبي انت الخير والبركه   ربنا يخليك لينا 


 ماهر :: ويبارك لي فيكم يا حبيبي  بس لينا قاعده لما تقوم بالسلامه  انت واخوك 


طاهر الابتسامه ::ان شاء الله يا حبيبي


💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

 

خالد بانفعال:: انت خاطفني ومحتجزني هنا وفاكر ان ده هيعدي كده بالساهل


 كاران يقعد على الكرسي ويشيل نظارته :: اقعد ووطي صوتك واحد غيرك كان يحمد ربنا ان هو لسه واقف على رجليه لحد دلوقتي


 خال: ليه هو انا اللي عرضت حياه بنتك للخ,طر وخليت اخويا يلعب في دماغها لحد ما يعلقها بيه


كاران:: لا انت اللي خط,فت بنتك وانت اللي عرضت حياه اخويا للخ,طر ولو كان جرى له حاجه كنت انت زمانك م,يت


 خالد يعمل نفسه مش فاهم :: وانت فاكر ان انت هتلبسني الليله دي 


 كاران بابتسامه يقعدوا على الكرسي::  انا عارف ان انت هتخ,طف طاهر  من قبل حتى ما تخ,طفه  وكنت سايبك تلعب  علشان بس اوصل  للولاد اللي انتم كنتم خطف,ينهم بس اللي ما كنتش عامل حسابه ان رجالتك تتغابه وتضر,ب على اخويا نا,ر


خالد يبلع ريقه:: انت بتقول ايه


كاران:: حجازي هات الهديه بتاعه خالد بيه


 حجازي يدخل  وفي ايده واحد من رجاله كاران 


 خالد بيبص له بارتباك وكاران يطلع مسد,سه  ويضر,ب على الحارس ويقت,له ::كان لازم اعمل كل اللي عملته ده وخلي كل اللي حواليا يصدقه اني ما اعرفش مين اللي خط,ف طاهر علشان جا,سو ,سك ده يوصل لك ان خطتك ماشيه زي الساعه


خالد:: يعني سبتني علشان بس توصل اللي انت عايزه


 كاران:: انت غبي يا خالد ؟فكرت انك ممكن تقف قدامي  انا حذ,رتك مره  وقلت لك وقف التجاره دي  بس انت ما سمعتش الكلام 


 خالد بترجي :كاران  ارح,مني  بلاش تقت,لني زي ما قت,لت سليم الشهاوي &الطريق ده اللي بيدخله مش بيخرج منه بمزاجه ولو حاول يخرج بيتص,فى


 كاران::  انا مش هو,سخ ايدي فيك ! اصل انت كده كده مي,ت الناس اللي انت المفروض توصل لهم البضاعه هم اللي هيخل,صوا عليك لان هم ما استلموش حاجتهم انا بقى هسيبك ليهم وهم يخلصوا عليك بمعرفتهم


 خالد بخوف::  انا مستعد اعمل لك اي حاجه  بس تحميني منهم انا وملك انا عارف ان طاهر بيحب ملك& دول ما بير,حموش


 كاران يقعد على الكرسي  يحط رجل على رجل:: اول ما طاهر يقوم بالسلامه هنكتب كتابه على ملك ده اولا 

ثانيا بقى والاهم علشان احميك منهم لازما تقول لي على شركاتك التانيين وكل واحد ليه يد في التجاره الو,سخه دي


خالد ::انا لو فتحت بقي هيخل,صوا عليا انا ما ينفعش اقول لك على اسمائهم


كاران::طيب ما انت كده كده مي,ت؟؟ بس لو قلت لي على اسمائهم هيبقى عندك فرصه انك تعيش


خالد ::هقول لك على اسمائهم بس انت هتحملي منهم ازاي


 كاران:: احميك  منهم ازاي دي بتاعتي مش بتاعتك  انت اللي عليك دلوقتي  انك تقعد مع حجازي  وتدي له كل اسماء شركاتك  تمام يا خلوده 


خالد وهو يرتجف من خوفه:: حاضر& حاضر يا كاران


💗💗💗💗💗 في فيله الشهاوي 💗💗💗💗💗


صبا تجلس وتارطف الملوخيه:: انا مش عارفه برغم كل شغالين اللي موجودين عندك وعندك الطباخ ليه بتقفي في المطبخ وتتعبي نفسك


 امل تاخد منها الملوخيه وتضر,بها على ايدها ::قلت لك كم مره ما تسيبيش العصايه الصغيره دي في ورقه الملوخيه


 صبا:: تحبي اقطعها لك بالمشر,ط


 امل:: وخضر,يها كمان لتصحى منك في الحله؟؟ والله ما انت نافعه ؟انا مش عارفه بيحب فيك ايه 


صبا:: ماما اوعى يكون هو ده الموضوع اللي انت مكلماني وخليتيني اجي علشانه 


 امل  ::ماله مالك ابن عمك بيحبك وشريكي وهبقى مطمنه عليك معاه 


صبا بضيق:: ما لوش يا ستي هو زي الفل انا بتبطر روحي بقى شوفي له واحده تستاهلوا غيري انا ما بفكرش في مالك ولا عمري هفكر  اني اتجوزه 


امل ترفع حاجبها:: لكن فكرتي في كاران الطحان واتجوزتيه 


 صبا تغير الموضوع ::المحشي بيشيط يا ماما هبص عليه


 امل تفهم حركات بنتها  ::لا اقعدي انا موطيه عليه 


 وبعدين تكمل بتركيز :: اوعى يكون حصل بينكم حاجه 


 صبا ترجع  تتذكر لحظاتهم مع بعض  في بيت احلامهم  وتبتسم ولا تجاوب على امل


 امل تضر,ب على صدرها بفزع وتشد,ها من شعرها بدون اي مقدمات:: يا نهارك اسود  ؟؟قرب منك؟؟؟ هقول ايه لابن عمك دلوقتي اللي قاعد مستني انك تطلقي منه


صبا تتالم من مسكه امل لشعرها :::ايه اللي بتعمليه ده ااااه !!! سيبي شعري يا ماما !!!ااااه


امل بانفعال وما زالت تمسك شعرها:: هو ده الجواز اللي على الورق؟؟ ما بحبوش يا ماما ؟؟؟وانا زي المغفله صدقتك


 صبا تتالم  وتحاول ان تخلص شعرها من ايدين امل :: جوازنا لسه على الورق  كاران ما لمسنيش ولا حصل بينا حاجه !!! اااااه  سيبي شعري يا مااااما


 امل تترك شعرها وتبلع ريقها وتتنفس بهدوء  ::وقعت قلبي  خفت لما سكتي وما ردتيش  كنت هقول ايه  لابن عمك اللي قاعد مستني ده 


 سبع تقاطعها بانفعال وهي ترتب شعرها :: انت بتقولي ايه يا ماما انا بجد مش مصدقاك ؟؟؟وهو ماله اصلا 


 امل :: لا ماله ونص ابن عمك بيحبك وانا هطمن عليك معاه 


صبا تقف علشان تمشي ::طيب بصي يا ماما يا حبيبتي عشان نخلص من الموال ده نهائي انا مش هتجوز مالك حتى لو ما كملتش مع كاران برده مش هتجوزه


 امل ::استني هنا انت رايحه فين 


صبا::: ماشي يا ماما !!!!! ماشيه


 وهي ماشيه تقابل زين


 زين ::ايه يا حبيبتي ده انت لسه جايه ماشيه ليه


 صبا  وهي لسه شيطه من اللي امل عملته معاها:: زين  هي ماما بقت عنيفه كده امتى  الواحد ما يعرفش يتكلم معاها كلمتين 


 زين ::والله انا مش عارف انا هفاتحها ازاي في موضوع جوازي


 صبا بابتسامه  ::حبيبي الف مبروك  خلاص اخيرا  هنخلص من حدوته زين وحنين 


 زين بابتسامه :: اه يا ستي  بس ادعي لي  اعرف اقنع ماما


 صبا بضحك :: هي مهمتك فعلا صعبه بس بالتوفيق ان شاء الله &  يلا سلام


زين بضحك ::سلام يا مجنونه

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع