القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل21 الي الفصل 30بقلم الاء الرحمن



رواية جبروت أنثى وسطوة رجل   من الفصل21 الي الفصل 30بقلم الاء الرحمن 







 جبروت أنثى وسطوة رجل 

من الفصل21 الي الفصل 30بقلم الاء الرحمن 

21


عند فريدة 


كارما :انتي تعملي الي قولتلك عليه فاهمة 


فريدة :لكن انا 


كارما :لازم تعملي كده اختها مش زيها وادم متعلق فيكي اكتر من ادهم 


فريدة راحت لادم وخبطت 


ادم فتحلها :امي تفضلي في حاجة 


فريدة كانت بتعيط 


ادم بقلق :امي مالك فيكي ايه 


فريدة بدموع :كارما يا ادم كارما معاها كانسر 


ادم باستغراب:امتى ده من شوية كانت مفيهاش حاجة


فريدة بدموع مصطنعة :انا خايفة خايفة عليها قوي ادم انا مليش غيرها عيلتي كلها ماتت ما بقاليش غير كارما بس 


ادم حضنها :اهدي يا امي كل حاجة هتبقى كويسة وهناخدها لاحسن مستشفى وهتبقى كويسة 


ad


فريدة :يا رب يا رب يا حبيبي 


ندى كانت بتكلم نفسها بغيظ :اقطع دراعي لو ما كنتي بتخططي لحاجة مهي من شوية كانت قردة بتتنطط


ادم قفل الباب وبص لندى :انتي بتكلمي نفسك يا ندى


ندى بابتسامة :لا يا حبيبي بقول وحشتني 


ادم قرب منها وشدها من وسطها :انا بقول انه في حاجة نسيت اقولهالك في باريس 


ندى اتعلقت في رقبته بدلع :ايه هي انا جاهزة اسمع 


ادم بهمس رجولي :وانا جاهز انفذ 


وخد شفايفها بقبلة عاصفة 


.............................................


عند نور 


لبست فستان اسود طويل ليه فتحة من الجنب وفردت شعرها 


وبصت لادهم الي كان بيراجع بأوراق 


نور :ادهم 


ادهم من غير ما يبصلها :امممم


نور بغيظ :ادهم وقت شغل ده صح اتفقنا مفيش شغل ليوم الاحد


ادهم حط الورق وبصلها وعينيه لمعت من جمالها :ايه الجمال ده 


نور رفعت حاجبها بعدم رضا :باين انك بترجع في كلامك بسرعة اول حاجة السكن هنا وبعدين الشغل 


ad


ادهم قرب منها وشدها عليه وهو بيداعب انفها : مستحيل ارجع عن حاجة وعدتك فيها لكن في حاجات بتتأجل لوقتها المناسب 


نور بعدم رضا :لا والله 


ادهم بصلها من فوق لتحت :ايه ده انت هتنامي مش قلتي هتروحي لطنط منال ومروى 


نور 🤨:وانت شايف انه ده لبس نوم 


ادهم رجع براسه لورى واطلق ضحكة رجولية بحتة


نور بغيظ :بتضحك عليه 


ادهم بصلها ببرود وكأنه ما كانش يضحك من شوية :اضن يا نور زي ما اتفقنا على الشغل اتفقنا على اللبس وبصلها من فوق لتحت وعينيه هتاكلها 


ده يتلبس في اوضة النوم وبس يا نور غير كده مستحيل 


نور بغضب مكتوم :يعني ايه 


ادهم شدها عليه من وسطها وهو بيقبل كل حتة في وشها واتكلم بصوت اجش مليء بالرغبة: يعني لو عايزة تخرجي تدخلي تبدلي قميص النوم الي لابساه ولو مش عايزة تعالي السرير اقولك كلمتين نفسي اقولهم من اول ما شفتك بالقميص ده 


نور زقته عنها بغضب ووجهتله الكلام بتحذير كبير :بص يا ادهم ما تخلينيش اندم اني اديتك الحاجة الي ما اديتهاش لحد فاهم انا اديتك حياتي كلها هدية وانت كنت بتستنى اليوم ده طبعا على هوا كلامك عن عشقك الجم ليا وانا بحاول اتقبل واعيش مع العشق ده 


وبتحذير 


لكن اوعى تخنقني يا ادهم فاهم ما عاش ولا كان الي هيتحكم فيا ويديني اوامر 


وبصت على لبسها الفستان الي لابساه لا ديق ولا عريان واكتر من كده ما اوعدكيش 


بصتله بغضب 


وخدت شنطتها ولسه هتمشي 


ادهم مسك دراعها بغضب : بعشقك اه لكن رجولتي وكرامتي بحبها اكتر من اي حد كلامي واضح ويتنفذ غيري الزفت الي لابساه وانزلي 


ad

وزقها وخرج 


نور بصتله بغضب وحاولت تهدا على امل تتكلم معاه بعدين وتلاقي حل للموضوع ده 


دخلت بدلت هدومها بفستان بلون السماء بأكمام عريضة ضيق من الخصر 


ونازل بانسيابية على جسمها الجميل 


سامي كان بيكلم ادهم وادهم مش معاه خالص 


مالك قرب منه :انت كويس 


ادهم :كويس مفيش حاجة شوية تعب من السفر 


هنا نزلت نور بهيئتها الي تخطف 


نور ببرود :انا جاهزة يا ادهم 


فريدة بغيظ :رايحين على فين مش قولت في ضيوف جايين 


ادهم بتفهم :مش هنتاخر يا امي ساعة كده وراجعين 


كامل :طيب انتوا لسه جايين من السفر 


نور ببرود :ماما وخالتوا واحشني هروح اشفهم وارجع مش هتأخر 


سامي :ربنا معاكم 


فريدة بغيظ :وهو في عروسة تخرج بره بيتها في اول اسبوع في فرحها 


نور بصتلها من فوق لتحت وطنشتها وبصت لادهم :مش يالله يا حبيبي 


ادهم رفع حاجبه من تغيرها :يالله عن اذنكم يا جماعة 


ركبت نور في العربية والتزمت الصمت 


ad


ادهم كان بيبصلها بين لحظة والتانية وهي بتلعب بالفون 


ادهم :نور 


نور ببرود :اممم


ادهم ركن العربية قدام بيتها ومسك ايدها :انا اسف 


نور ببرود :حصل خير يا ادهم 


ادهم بابتسامة :عقلانيتك دي بتخليني اعشقك اكتر 


نور بسخرية :لكن رجولتك وكرامتك يا ادهم اهم من عشقك ولا ايه 


وبصتله بأستفزاز ونزلت 


ادهم شد على ايده بغضب لحد ما ابيضت من كتر ضغطه عليها وحاول يهدا ويداري نفسه بكلام انها لسه ما تعرفش طبعه وهتتعود عليه


ومفيش شوية حصلها 


كانت نور دخلت وسلمت عليهم 


نبيل :ههههههه اهو جه الوحش 


ادهم بابتسامة :ازيك يا عمي 


نبيل :اهلا يا ادهم عامل ايه 


ادهم :الحمد لله ازيك يا طنط 


منال وهي حاضنه نور :اهلا يا حبيبي 


مروى :مبروك يا ادهم 


ادهم :الله يبارك فيكي 


منال :خد بالك منها دي حبيبة الشعب 


ad


ادهم حضنها من كتفها :في عينيا من جوا 


نور قامت من جنبه :البيت وحشني قووي ووحشني طبخك يا ماما 


نبيل :ايه يا بت اوعي تكوني بتتوحمي زي امك يالله ادجدعنوا وجيبولنا عيال صغيرين حلوين 


ادهم بتمني :يااااه يا عمي ده حلم انه يبقالي طفل ومن مين من نور ياااه يا رب 


نور ببرود :لسه بدري يا بابا نرتب امور حياتنا الاول وبعدين نفكر بالولاد والخلفة 


مروى :نور عايزاكي عن اذنكم يا جماعة 


منال :نور واحشاني واخدين بعض ورايحين فين 


نور باستها على خدها :مش هتأخر يا ست الكل وبصت لادهم 


مش هتأخر اوك


ادهم اومألها بدماغه 


نور حصلت مروى واول ما دخلت مروى :قوليلي حصل ايه 


نور بعدم فهم :حصل ايه في ايه 


مروى بغيظ :يا بت ما سمعتيش كده او كده عن سامي مالك 


هيقوله امتى اني امه لانه جدك اكيد بيخطط لحاجة مستحيل يجي بعد ما خباه السنين دي كلها 


يقوله امك عايشة وانا كنت ظالمك وحرمك من حضنها ولا ايه سامي بيخطط لحاجة 


نور بتفكير :مش عارفة يا خالتوا 


مروى بغيظ :تعالي هنا يا بنت الهبلة ايه الي عملتيه ده بفرح ندى للدرجادي دايبة في دباديبه 


ad


نور:ههههههههه مش للدرجادي وشردت 


لكن تعرفي كل حاجة كانت بتحصل كأنها اسباب واشارات من ربنا بيقولي ده نصيبك ده الي هيحبك بجد ويخاف عليكي 


مروى 🤨:وفريدة نسيتي انها امه والعرق دساس


نور بحقد :دي الي بقى هساويها على نار باردة جدا هخليها تمشي تكلم روحها هخليها تقول قدام العالم كله انا ضلمت منال وبناتها 


وبسخرية 


لا وخدي الكبيرة عايزة تجوز واحد من ولادها لسلمى بنت اختها 


انا فاهم حوارها كله 


مروى :ازاي مش فاهم 


نور بسخرية :قال فجاءة كده اختها كارما بقى عندها كانسر وطبعا هي هتخاف على اختها وعشان تتحسن نفسية كارما لازم تأمن على بنتها وتجوزها قبل ما تموت وتأمن على بنتها مع مين غير مع واحد من ولاد اختها ادهم وادم 


ولما عرفت ان ادهم ملوش بحواراتها راحت تعيط لادم اختي هتموت 


مروى باستفسار :وهي بجد عندها كانسر 


نور :كانسر مين مهي زي القردة قدامي لكن انا هلعبها على ميت حبل وحبل اوعدك اخليهم كلهم يمشوا يكلموا روحهم 


مروى 🤨:هو انتي بتحبي ادهم بجد ولا داخلة تنتقمي من العيلة دي وخلاص 


نور : انا اتجوزت ادهم لاني حسيت انه راجل وهيحافظ عليا يمكن حبيته مش عارفة لكن حابه اهتمامه وقربه مني التفاصيل الصغيرة الي بيعملها ليا عشقه الي مش مكسوف يظهره قدام الكل 


الحاجات دي كلها شجعتني اديه فرصة 


مروى :اها ربنا يهنيكم يا رب لكن خدي بالك منهم كلهم حتى لو من جوزك وما تديهوش امان فاهمه 


ad

والحمل اوعي تفكري فيه ابدا استمري على حبوب منع الحمل لحد ما تعرفيه وتعرفي طبعه كويس 


نور اتنهدت :هو ده الي هيحصل 


انزل انا بقى لانه وعدناهم في البيت مش هنتأخر 


نزلت نور 


منال بغيظ :ما لسه بدري انا حاسس انه مروى امك مش انا 


نور :ههههههه بتغيري يا قطة وبصت على والدها 


ايه يا بابا ماما عندها نقص عاطفة  ولا ايه 


الي اعرفه اني سايبها في ايد امينة 


نبيل حضنها من كتفها :ما تخافيش في ايد امينة وحياتك قبل ما تفكر بالطلب يتنفذ 


ادهم بغيظ :ده انا عريس مش عامل زيكم ما تجمد يا عمي 


نبيل :اجري يله خد مراتك ويالله على بيتك 


ادهم بمكر :لا اصلك يا غالي هتحصلنا جدي قلي اجيبك في ايدي لانه مازن وسيرين جايين يعني هتسيب طنط منال ترتاح شوية 


منال بغيظ :هتروح بجد يا نبيل 


نور قربت من ادهم بهمس :هرجع 🤮ايه ده 


ادهم :ههههههههههههههه


نور بغيظ :هتفضحنا اسكت 


نبيل باس دماغها :مش هتأخر سيرين برضه بنتي 


نور بجنان :يالله يا ادهم دول هينقطوني لو فضلت هنا دقيقة كمان هتجيني جلطة بسببهم 


ad

منال بصتلها من فوق لتحت بقرف مصطنع: ايه غيرانة 


نور بجنان :اااااع ياالله يا ادهم 


ادهم ضحك جامد وحصلها 


..................................................


عند مازن وسيرين 


رجع من الشركة بدري 


مازن :مساء الخير 


والدته :اهلا يا حبيبي احضرلك الغدا 


مازن :سيرين فين 


مايا :في اوضتها ما نزلتش 


رامز :مازن مراتك تقريبا ما بتاكلش دي لسه على غدا امبارح


مازن ببرود :ان شاء الله 


والدته :ما قولتليش احضر الغدا 


مازن :لا هتنزل سيرين تحضره 


الكل فتح عينيه 


مازن ببرود: حاجتي كلها هتعملها سيرين 


وسابهم بصدمتهم وطلع اوضته 


دور عليها في عينيه لحد ما شافها خارجة من الحمام بهيئه خطفته ما قدرش يشيل عينيه عنها 


كانت لابسه منشفه باللون الاسود وشعرها المبلول على كتفها بتنشف فيه 


اتحركت تفاحة ادم خاصته 


ad

سيرين اتصدمت لما شافته واستغربت انه جاي بدري و شافت مدى تأثيرها عليه لكن طنشته وراحت ناحية المراية تسرح شعرها 


مازن بصوت متحشرج :جهزيلي الحمام هاخد شاور


سيرين بسخرية من غير ما تبصله :اعمل ايه يعني اشغلك النور ولا اقلعك هدومك 


مازن بغضب :اتكلمي عدل لاجيبك من شعرك دلوقت 


سيرين ببرود :والله ده اسلوبي 


مازن قرب منها ومسك شعرها بغضب : مش بكلمك ولا ايه 


سيرين رفعت عينيها وبصتله بدموع حاولت تكتمها :عايز ايه 


مازن بص في عينيها ولشفايفها الي بتترعش وشدها عليه خد شفايفها  بقبلة دامية عنيفة 


سيرين دموعها كانت بتنزل 


ايديها على صدره بتحاول تبعده 


مازن زقها عنه وهو متجنن من حالة الضعف الي صابته قدامها : خمس دقايق اخد شاور واخرج الاقي الغدا هنا في الاوضة 


مازن دخل الحمام وهو متجنن من نفسه خد شاور يطفي النار الي شعلت جواه من رغبته فيها 


سيرين مسحت دموعها ولبست فستان احمر قصير وفردت شعرها 


ونزلت تحت 


مايا بابتسامة :ايه الحمال ده 


سيرين بمجاملة :شكرا يا مايا 


مايا :عايزه حاجة ماما طلعت تستريح هي وبابا


ad


سيرين :احم عايزة احضر الغدا لمازن بس


مايا :بس ايه 


سيرين بحرج :انا ما بعرفش حاجة في المطبخ 


مايا :هههههه متخافيش هتتعلمي تعالي هساعدك واصلا الاكل جاهز بس نسخنه 


سيرين دخلت مع مايا وحضروا الغدا وطلعته 


دخلت الاوضة كان مازن خرج من الحمام ولافف منشفة على نصه التحتت


سيرين حطت صينية الغدا بصمت وخدت موبايلها وخرجت التراس 


مازن اتنهد ونده عليها :سيري


سيرين اتأففت بغضب ودخلت :نعم 


مازن ببرود :تعالي كلي 


سيرين :مليش نفس 


مازن بأمر :انا قلت تعالي كلي 


سيرين :مش جعانه هو بالعافية 


مازن بغضب :عنك ما كلتي جهزي روحك هنروح عند اهلك كمان شوية 


سيرين بنفسها :على شان كده روحت بدري 


مازن وهو بياكل :هتفضلي متنحة كده كتير 


سيرين :هاه لا هلبس على ما تخلص اكل 


ad

مازن كمل اكله ببرود 


سيرين لبست فستان بنفسج طويل حريري وربطت شعرها ذيل حصان وحطت لمسات ميك اب خفيفة 


مازن كان لبس بصلها من فوق لتحت بتقييم وراح ناحية التسريحة يمشط شعره ببرود  :امسحي القرف الي على وشك  


سيرين بغيظ :انا مش حاطه حاجة اوڤر 


مازن قرب منها ببرود وايديه في جيب بنطلونه  :امسحي الي على وشك يا سيري


سيرين اتوترت من قربه ونظراته وراحت ناحية التسريحة ومسحت وشها 


سيرين :تمام  كده 


مازن :تمام قدامي على العربية 


ولسه هتمشي مسك دراعها 


سيرين :في ايه بتوجعني 


مازن بهمس مخيف :لو سمعت انك قولتي لحد حاجة بتحصل بينا جوا الاوضة دي مش هيحصل طيب وخاصة اختك نور 


سيرين بوجع :سيب ايدي بتوجعني 


مازن بسخرية :هو الي زيك بيتوجع وسابها ونزل وهي حصلته وهي بتتوعدله 


...................................................


في القصر 


كان الكل موجود مبسوطين بالعرسان 


جت الشغالة :نور هانم تلفونك بيرن 


ادهم خده من الشغالة وبص للرقم كان داني كنسله 


ad


نور رفعت حاجبها :ايه الي عملته ده 


ادهم ببرود :مش وقت اتصالات دلوقت 


نور بتوعد :اها كويس كويس قوي 


ندى بحماس :بقولكم ايه ما تيجوا نلعب 


سيرين :يا ريت 


نادر :انا جاهز لكن ايه اللعبة 


ندى :نلعب صراحة والكل هيلعب من الصغير للكبير 


مالك :هههه حتى بابا 


نبيل :كلنا نلعب معنديش مانع 


فريدة بغيظ :انا هطلع استريح 


ادم :ليه يا ماما بس اقعدي 


سلمى :بليييبز يا خالتوا بليز 


فريدة :امري لله 


ندى :بصوا بقى احنا هنلف القزازة دي والاتنين الي هتتوجه عليهم واحد هيسأل والتاني يجاوب 


ادم :قشطة يا مربى 


ندى بغيظ :جدي خلي حفيدك يحترم روحه 


مازن :هههه لا مسيطرة مراتك يا ادم 


ad

ندى لفت القزازة جت على نادر ونبيل 


نادر :باابا ايووه احلو اللعب بقولك ايه عايزك تقولنا مين اكتر حد بتحبه فينا 


نبيل :ههههه ما بميزش حد كلكم حبكم في قلبي قد بعض بالزبط 


سناء بسخرية :لا مهو واضح 


نبيل طنشها 


ندى لفتها من تاني 


مالك وادم 


مالك :اول مرة حبيت فيها امتى 


ندى بصتله :يسعدك دينك يا عمو وبصت لادم جاوب 


ادم :ههههه ايه جاوب محسياني بوليس 


ندى بغيظ :ما تجاوب 


ادم بص لندى :اول حب واخر حب انتي 


ندى بمسرحية :كسفتني يا ادم ههههه


نور :هههه عليه العوض ومنه العوض


ادم لف القزازة من تاني 


نور وسامي 


نور بصت لجدها : هتجاوب بصراحة 


سامي قلق منها :هههه بنتك هتخوفني يا نبيل ولا ايه 


نور :بتكلم جد يا جدي 


سامي :عايزة ايه اسألي 


نور : اسم ست حبيتها ومقدرتش تنساها 


سامي وكأنه كان عارف هي هتسأل ايه 


سامي بص لباب القصر كانت مروى  :الست الي على الباب دي 


الكل بص ناحية الباب 


              يتبع



22

  


نور بصت لجدها : هتجاوب بصراحة 


سامي قلق منها :هههه بنتك هتخوفني يا نبيل ولا ايه 


نور :بتكلم جد يا جدي 


سامي :عايزة ايه اسألي 


نور : اسم ست حبيتها ومقدرتش تنساها 


سامي وكأنه كان عارف هي هتسأل ايه 


سامي بص لباب القصر كانت مروى  :الست الي على الباب دي 


الكل بص ناحية الباب 


نور اتصدمت جدا وجريت عليها :خالتوا انتي كويسة في حاجة 


مروى وعينيها على سامي :كويسة جدا 


نور باستغراب وصوت مهموس :في ايه 


ad


مروى :هتعرفي دلوقت 


مروى دخلت 


نبيل باستغراب :اهلا يا مروى ازيك 


سامي قرب منها وعينيه فيها لمعة غريبة وبص لكل الموجودين : يمكن هتستغربوا الي هقولوا دلوقت لكن الست دي هي الست الوحيدة الي حبيتها في حياتي كلها الست الي خطفة قلبي من زمااان قووي الست الوحيدة الي معرفتش انساها للحظة وحدة 


الست الي كنت اتمنى تبقى على ذمتي حتى لو ليوم واحد 


مروى كانت بتبصله ببرود وغموض 


نور وندى وكل الموجودين مصدومين 


كارما قربت من فريدة :دي باين هتكوش على كل حاجة الحقي نفسك يا عبيطة 


سامي بص لمروى بابتسامة وفرحة : انا ومروى هنتجوز 


طبعا الجميع كان مصدوم وفاتح بوقه😳


كامل :ايه الي بتقولوا ده يا بابا 


نبيل باستغراب :ازاي 


فريدة بغضب :مستحيل ايه الي بتقولوه ده 


سناء ضحكت بسخرية :لسه ياما هنشوف 


نور بصت لمروى الي متقمصة الا مبالاة ببراعة 


مالك بهزار :ايوووه يا نمس وانا اقول جايبين الشقاوة دي منين 


ad

ادهم قرب من جده :مبروك يا جدي 


ندى قربت من ادم : الاتنين دول لو اتجوزوا احنا هناكل ضرب 


ادم كتم ضحكته:اخرسي يخرب بيتك 


مازن بهمس مصحوب بسخرية وصل لسيرين :لا ده باين العيلة كلها ملعوب بشرفها لا نسب يعر بصحيح 


سيرين بصتله بغضب 


مازن :هه حيلك لا تفرقعي دلوقت 


سامي بصلهم :خلصتوا ومسك ايد مروى الي اترعشت اول ما مسكها 


احنا هنكتب كتابنا بكره وبصلها 


وهتيجي ست البيت تنوره 


نور بصت لخالتها :ايه الي بيحصل يا خالتوا انتي موافقة على الكلام ده 


مروى ببرود :ايوه موافقة 


ندى بتهور :طيب ما تجيبوا المأذون دلوقت ويبقى خير البر عاجله 


سامي بصلها بلهفة :ايه رائيك يا مروى 


مروى ببرود :مش فارقة 


سامي غمز ادهم 


ادهم :نص ساعة ويكون هنا 


ad

نادر :ايه يا جدي ده الحب مولع المكان 


سامي :اخرس يله 


قعدوا كلهم يستنوا المأذون على ما ييجي ونور متجننة مش فاهمة 


سامي قرب من مروى :انتي كويسة عايزة حاجة 


مروى باقتضاب :لا انا تمام كده 


سامي بابتسامة :هتنوري حياتي هتبقي الملكة هنا كل الي عايزاه قبل ما تفكري فيه يتنفذ مفيش حد هيقدر يتنفس معاكي


مروى طنشته 


مالك كان بيبصلها باستغراب وبيبص لوالده كان دايما يقوله عمره ما حب ست غير والدته 


ازاي دلوقت بيقول عمره ما حب غير الست دي 


جه ادهم ومعاه المأذون 


نور اتجننت وهي بتجز على سنانها :خالتوا عايزاكي لو سمحتي 


مروى :بعدين 


نور بغيظ :دلوقت يا خالتوا دلوقت 


ادهم قرب من نور ومسك ايدها شد عليها :بصي لفرحة جدو وسيبيهم يعيشوا اخر حياتهم مع بعض 


نور بصتلهم بغضب ونزعت ايدها من ادهم لانها عارفة وفاهمة خالتها عايزة توصل لايه 


خالتها عايزة تدهور العيلة وتشتتها 


ad


اتكتب الكتاب تحت غضب البعض وفرحة البعض 


سامي قرب من مروى الي بعدت عنه بقرف 


سامي تحامل نظرتها دي :نورتي حياتي 


مروى ابتسمتله بمجاملة 


فريدة بغيظ  :ايه يا عمي هتاخد العروسة وتروح على فين 


مروى بصتلها بسخرية :وانتي مالك يا فريدة يهمك في ايه تعرفي 


فريدة اتجننت 


سامي مسك ايدها :عن اذنكم هنطلع اوضتنا 


مروى طلعت معاه بصمت رهيب ونور متجننة 


سابتهم وطلعت اوضتها 


ومازن وسيرين روحوا 


وندى وادم طلعوا اوضتهم 


نبيل :هروح لمنال لوحدها في البيت 


نادر قرب منه :بابا وماما برضه لوحدها 


نبيل :نادر انت مش فاهم حاجة 


نادر :طيب لو مش فاهم فهمني يعني ايه ابويا الي متعود على وجوده في البيت دايما فجاءة بعد اما ظهرت مراته الاولى ما بقاش يقعد في البيت نهائي طيب ماما ملهاش خاطر عندك نسيت كل حاجة عملتها على شان 


ad


نبيل ربت على ظهره بحنيه :امك من زماان قوي قفلت كل السكك بيني وبينها انا كنت معاها بس على شانك انت وسيرين وانتوا دلوقت كبرتوا فمن حقي اعيش مع الانسانة الي قلبي بيدقلها وساب ابنه ومشي 


..............................................


عند فريدة 


كانت متجننة ازاي مروى تتكلم معاها كده قدام الجميع 


كامل :ما تهدي كده انتي الغلطانة ازاي تتدخلي ما بينهم 


فريدة بغضب :مهو انا لو ليا راجل يدافع عني محدش هيقدر يتكلم معايا ربع كلمة 


شوف اخوك نبيل محدش بيقدر يفتح بوقه على مراته قدامه 


كامل بسخرية :والله لانه مراته محترمة وما بتتدخلش في حياة حد 


ولو عيدتي كلامك ده من تاني مش هيحصل كويس فاهمة انخمدي نامي بلا قرف 


فريدة اتجننت منهم كلهم واتوعدتلهم 


...................................................


عند مازن 


دخل الاوضة بدل هدومه 


دخلت سيرين خدت شاور وخرجت 


مازن بصلها بسخرية :لكن ايه العيلة دي يا سيري تعر بصحيح 


سيرين طنشته 


مازن رفع حاجبه :مش بكلمك 


ad

سيرين ببرود :عايز ايه يا مازن ضايل حاجة جارحة ما قولتهاش عايز تقولها اتفضل انا سامعاك 


مازن :ههههههه لا يا بت على اساس يعني بتحسي وبتتجرحي 


سيرين طنشته وخدت ملاية وكانت هتنام على الكنبة 


مازن مسك دراعها :رايحة فين 


سيرين بنفاذ صبر :هنام هعمل ايه يعني 


مازن وهو بيبصلها بنظرات سيرين فهماها كويس : ما تناميش ليا مزاج ليكي النهاردة 


سيرين بصتله بغضب :ايه الي بتقوله ده انا مراتك على فكرة مش واحدة جايبها من الشارع 


مازن قرب منها وهو بيقبل وشها :لا انا ما جبتكيش من الشارع اتا جبتك من اوضة نومي في التجمع لهنا 


سيرين بعدته عنها وبصتله بدموع :كفايا يا مازن كفايا ارجوك كفاية اهانات انا ما بقتش قادرة استحمل اكتر من كده 


انت محسسني اني خنتك او كنت لغيرك انت الوحيد الي سلمتك نفسي لاني حبيتك حبيتك بهد كلامك المعسول ليا 


فين كلامك فين حبك فين لهفتك ليه توصلنا لكده 


مازن كان بيبص لانهيارها ببرود :خلصتي التمثيلية دي 


سيرين بقهر :تمثيلية 


مازن زقها السرير 


سيرين بدموع هتعمل ايه 


ad


مازن وهو بيقرب منها :هعمل حاجة مش جديدة عليكي 


وقرب يقبلها بعنف وهي بتحاول تبعده وما قدرتش استسلمت لرغبته وهي مقهورة ودموعها بتنزل على حب موهوم 


.............................................


عند مروى وسامي 


دخل سامي الاوضة وهو مش مصدق الي حصل 


سامي :تصدقي اني حاسس اني في حلم ومش عايز اصحى منه


مروى بصتله بقرف :اوعى تصدق الي حصل تحت 


سامي مسك ايدها بلهفة :انا مش عايز منك حاجة وكفايا عليا انك معايا دلوقت انتي ما تعرفيش اللحظة دي تعنيلي ايه حاسس اني ملكت العالم كله بين ايديا 


مروى ببرود :هتقوله امتى 


سامي :يومين وهو لوحده هيعرف ما تخافيش 


سامحيني يا مروى سامحيني انا بحبك 


مروى :اسامحك على ايه ولا ايه على اغتصابي ولا على قتلك لخطيبي ولا على تشويهك لسمعتي ولا على ابني الي حرمتني منه وفهمته اني ميته ولا على اجبارك ليا النهاردة اني اقبل اتجوزك 


قولي اسامحك على ايه ولا ايه 


سامي بغضب :كل حاجة عملتها انتي كنتي السبب فيها انا مجنون مجنون فيكي بعشق ريحتك انتي الحلم الي بتمنى اوصله وانتي الي حرمتينا من انه نتمتع في حياتنا بسبب عنادك 


لكن دلوقت خلاص انتي مراتي 


مروى :تمام يا سامي وانا موافقة لكن مراتك على الورق مش هتقربلي 


ad


سامي بلهفة :وانا موافق اهم حاجة وجودك جنبي 


مروى :اتفاقنا ده محدش هيعرف عنه حاجة ولا حد هيعرف سبب الجواز حتى ادهم 


سامي :موافق 


مروى :الي اقوله في القصر يتنفذ وخاصة مع الي اسمها فريدة 


سامي :تؤمري انتي ست البيت ده 


مروى :تمام كده 


سامي بهزار :ما تقتليني بالمرة 


مروى ببرود :نفسي 


ومشيت ناحية السرير وندهت للشغالات يغيروا ملايات السرير وخرجوا 


سامي :هما يوميا بيغروهم على فكره 


مروى بقرف :عارفة لكن مش عايزة انام على حاجة ريحتك فيها 


سامي بغضب :مروى اعدلي لسانك 


مروى :خلصت كلامك انا عايزة هدوم مش جايبة معايا حاجة 


سامي :وانا اعمل ايه يعني 


مروى :بتتكلم جد انزل جبلي هدوم 


سامي بص حواليه :بتكلميني انا عايزاني انا انزل اجيبلك هدوم دلوقت 


ad


مروى بخبث :اماال مش جوزي ولا انزل اطلب من ولادك مثلا يجيبولي ويتخيلوني بالهدوم زي ما كنت تعمل زمان 


سامي بتفكير وغيرة :هاه لا هنزل انا وامري لله 


سامي نزل ومروى بتتوعدله :ان ما وريتك يا سامي الكلب مبقاش مروى ان ما ذليتك بكيد النسا 


........................................


عند نور 


خدت شاور وبدلت هدومها وهي متجننة ضربت على خالتها اكتر من مرة ما ردتش 


دخل ادهم :مساء الخير 


نور ببرود :اهلا 


ادهم خد شاور ولبس بجامة مريحة وخرج وقعد جنبها :في ايه مالك شايلة طاجن ستك ليه 


نور طنشته 


ادهم مسك دراعها :مش بكلمك انا 


نور بصت لايده الي على دراعها :ايدك عني لاكسرهالك انا شايف انه ايدك بقت بتتمد كتير 


ادهم باستغراب :في ايه مالك مش طايقة نفسك ليه 


نور بغضب :لاني ما بحبش الخنقة ما بحبش التحكمات اجبرتني اغير هدومي وقلت ماشي 


داني كلمني واديته مشغول ليه هااه ليه 


ادهم ببرود :اهاا قوليلي بقى انتي كل ده مدايقة على حبيب القلب 


ad


نور بصتله بغضب :انت بتقول ايه 


ادهم :ايه مش برضوا كنتوا في يوم بتحبوا بعض وهتتجوزوا ولا ايه 


نور بصتله بغضب :انا مش عايز اغلط فيك لكن انا دلوقت بندم على الفرصة الي ادتهالك لانك ما تستاهلهاش 


وسابته ونامت 


ادهم ندم على الي قاله وقرب منها وباسها على كتفها :انا اسف 


نور :اقفل النور 


ادهم لفها عليه :انا اسف بجد ما كانش قصدي 


نور بصت في عينيه بعتب


ادهم وهو بيمسح على شعره :انتي عشقي يا نور انتي ادماني معاكي عرفت يعني ايه حياة اوعي تنخنقي من غيرتي لاني هفضل اغار عليكي من هدومك حتى اخر يوم في عمري 


نور حاولت تهدأ:ما تخنقنيش يا ادهم 


ادهم بهزار  :هحاول لكن ما اوعدكيش 


وقرب عليها وخد شفايفها بشغف عاشق 


...........................................................


عند ندى وادم 


ادم كان بيلعب على الموبايل 


ندى :اااااع 


ادم بخضة :في ايه يخرب بيتك 


ad


ندى بصرااااخ :نااار نااار ناار 


ادم بص حواليه بقلق  :فين  النار انتي بتهزري 


ندى قربت منه بدلع :في قلبي يا ادهم قلي والع نار 


ادم بغيظ :اقسم بالله مجنونة وبنت مجانين 


ندى:ومرات مجنون هههههه


ادم :مجنون هااه طيب وليس على المجنون حرج تعالي هنا وخدها وزقها السرير وهي بتضحك بصوت عالي 


سلمى بغيظ :سامعة يا ماما صوتهم لا خجل ولا حيا 


كارما :سامعة يا بنت بطني مهو لو كنتي فالحة كنتي هتبقي مكانهم دلوقت لكن اقول ايه فقرية من يومك معرفتيش تلفي على حد فيهم 


سلمى اتجننت وراحت اوضتها وكارما بتتوعدلهم 


بعدد مدة كارما شافت سامي داخل وبيبص حوالية ومعاه تكياس كتير وطالع اوضته 


كارما بصدمة :سامي بيه رايح السوق على شان مروى هانم لااا دي عايزة طرد بدري بدري من القصر دي خطر علينا 


دخل سامي على مروى 


كانت نايمة وشعرها مفرود جنبها 


سامي بصلها بعشق ولهفة وقرب منها :اااه لو تعرفي قربك ده بيعمل فيا ايه انا مش مصدق انك بقيتي ليا حتى لو اخر ايام حياتي نفسك في اوضتي كفايا عليا 


سامي باسها على دماغها وبص للكنبة كانت مروى حاطاله شرشف ومخدة 


سامي بسخرية من نفسه :سامي العمري ينام على الكنبة وبص لمروى بغضب من نفسه هتعملي فيا ايه تاني يا مروى 


......................................


في الصباح 


كان الكل مجموع على السفرة وسامي مترأسها كالعادة 


نور بخجل لادهم :اسأل جدو عن خالتوا يا ادهم 


فريدة بغيظ :امال فين مروى يا عمي 


سامي :اسمها مروى هانم او تندهيلها حماتي فاهمة 


كارما بغضب :يعني ايه هتتحكموا في اختي تقول ايه ومتقولش ايه 


هنا نزلت مروى بكل شموخ لابسة عباية باللون الفيروزي مناسبة لسنها وشال مرمي على شعرها الحريري 


مروى نزلت ببرود : انا بقول انك يا كارما طولتي اووي في زيارتك دي ولازم ترجعي بيتك بقى 


             يتبع



23


  


في الصباح 


كان الكل مجموع على السفرة وسامي مترأسها كالعادة 


نور بخجل لادهم :اسأل جدو عن خالتوا يا ادهم 


فريدة بغيظ :امال فين مروى يا عمي 


سامي :اسمها مروى هانم او تندهيلها حماتي فاهمة 


كارما بغضب :يعني ايه هتتحكموا في اختي تقول ايه ومتقولش ايه 


هنا نزلت مروى بكل شموخ لابسة عباية باللون الفيروزي مناسبة لسنها وشال مرمي على شعرها الحريري 


مروى نزلت ببرود : انا بقول انك يا كارما طولتي اووي في زيارتك دي ولازم ترجعي بيتك بقى 


ندى قربت من ادم :العب دي هتحلو قوي 


نور ابتسمت بصمت 


فريدة بغضب :انتي اتجننتي ازاي تطردي ضيفة في بيتي 


ad


كارما بغضب :انا مش قاعدة في بيتك ما تتكلم يا عمي 


سامي كانت عينيه من جمال مروى بالعباية الي كانت من اختياره 


كامل بغضب مكتوم :ما تتكلم يا والدي 


مروى قعدت جنب سامي :يتكلم يقول ايه وبصت لكارما انا اعرف الضيف يجي خفيف ويروح خفيف لكن انتي تقيلة قوي على القلب 


ادهم شد على ايده بغضب وبص لجده 


سامي :كملوا فطاركم 


فريدة بغضب :يعني انت موافق يا عمي على الي هي بتقوله 


سامي :مروى من النهاردة ست البيت ده والي تقول عليه يتنفذ 


ادهم بص لجده بصدمه 


وقام وهو متعصب :انا هروح الشركة 


سلمى قربت من ادهم بدموع :عجبك الي بيحصل ده يا ادهم اهيء اهيء


ادهم مسح على شعرها بحنية :اهدي يا سلمى وبص لمروى محدش هيقدر يخرجك من هنا والي هيخرجك من هنا يوريني نفسه 


نور بصت لادهم بغضب مكتوم ازاي حاضن سلمى ومحلل لنفسه لمسها 


سامي بصله ببرود :افهم ايه من الي بتقوله ده 


ad


ادهم بغضب وصوت عالي نسبيا :افهم انه ضيوف امي ضيوفي والي هيطردهم من بيتي كأنه طردني انا شخصيا ودي حاجة لا يمكن اسمح فيها فاهم 


مروى بصت لسامي وبهمس وصله :لو الزفته دي ما طلعتش من البيت ده النهارده انا مش هفضل هنا ولا ثانية 


سامي اتجنن منها وبص لكارما ولادهم ومش عارف يعمل ايه 


كارما بغضب :انت لسه هتسكت كمان وبصت لفريدة راحت عليكي يا حبيبتي ما بقيتيش تقدري تستقبلي في بيتك حد 


كامل بص لوالدة بغضب وخرج 


ادهم بص لجده ولمروى :وست الحسن عايزانا هنا ولا نمشي احنا كمان وبغضب ما خلاص البيت ده هيمشي على كلمة مرة


مروى بصتله بغضب :تحترم روحك وانت بتكلمني فاهم 


سامي بغضب :بس اسكتوا مش عايز اسمع صوت حد وبص لادهم 


الي بتدافع عنها دي عايزة تجوز اخوك ادم لبنتها وتخرب حياته وجودها هنا بيسمم عقل امك اكتر ما هو مسموم 


ندى بغضب:نعممممممممممم ده انا اقطعها بسناني دول 


ادم كتم ضحكته : لازم تتكلموا قدامها يعني هيطلعلكوا عم عبده البواب دلوقت 


ندى بصتله بغضب :اسكت خالص فاهم 


ادم بخوف مصطنع :يمااااا حاضر 


ad


سلمى عيطت جامد وطلعت لامها وفريدة حصلتهم 


نور فضلت ملتزمة الصمت 


نادر بتهرب :استأذن انا هروح الجامعة 


ادهم شد على ايده بغضب وراح الشركة من غير ما يتكلم ولا يقول حاجة لنور وده جننها بزيادة


نور بصت لخالتها بعدم فهم :انا هروح شركتي عن اذنكم 


مروى حصلتها على الباب 


نور 


مروى : ما تستغربيش قوي كده هفهمك كل حاجة بالليل 


نور باستغراب :عايزة توصلي لايه دلوقت 


مروى :لكل حاجة واولهم ابني 


نور باستغراب :صحيح هو عمو فين مش باين 


مروى :سافر الصبح 


نور بصدمة :بتتكلمي جد ليه 


مروى :هفهمك بالليل لكن خدي بالك من ادهم ده باين واخد صفهم مش صفنا 


نور باستنكار :خالتوا احنا مش في حرب 


ad

مروى :هههه لا دي الحرب ابتدت يا نور وهاخد حقي ووحق امك كمان 


نور :انا مش فاهمة حاجة بالليل لازم نقعد مع بعض وتفهميني مش هفضل كده 


سلام 


........................................................


عند مازن 


فاق الصبح كانت سيرين لسه فايقة واثار الدموع في عينيها 


مازن خد سيجارة من جنبة :ما تجمدي يا بت ايه محسساني انها اول مرة يعني محنا عملناها كتير قوي قبل كده 


سيرين دارت وشها عنه ما كانتش طايقه تشوفه 


مازن نفخ في وشها بمكر :لكن تصدقي كنتي واحشاني 


وسابها مع صدمتها من تقلباته ودخل الحمام خد شاور ولبس 


ولسه هيخرج :ما اسمعش انك خرجتي بره الاوضة لانه مش هيحصل طيب فاهمه 


وسابها ونزل الشركة 


......................................................


عند نور 


راحت الشركة تحت ترحيب الموظفين 


ودخلت مكتبها 


دخل داني بابتسامة :اول ما قالولي انك هنا ما صدقتش 


نور :هههههه وحشتني يا داني 


داني بغيظ :على شان كده بضربلك وبتكنسيليني


ad

نور بابتسامة :معلش بقى 


داني :قوليلي بقى عاملة ايه مع الجواز وازاي ادهم معاكي 


نور ببرود :كويس 


داني :هههههه لا باين قوي ده انتي باين واكله المر منه 


نور :مش كده يا داني لكن تحكماته الزيادة بتخنقني بندم احيانا اني اديته فرصة عايز يتحكم بلبسي وبمكلماتي وبشغلي 


داني بمكر :ياااه ده قفل قوي 


نور اتنهدت : نرجع للشغل ايه اخبار التصاميم الجديدة 


داني :كل حاجة تمام هجيبهم دلوقت مع الداتا تشوفيهم تمام وفي عارضات جداد برضه عايزك تشوفيهم 


خرج داني ونور شردت خرجها من شرودها رنة الموبايل بتاعها 


كان ادهم 


نور كنسلته كانت متجننه منه 


ادهم ضربلها مرة تانية 


برضه نور ادته مشغول 


ادهم اتجنن ضرب على ادم 


ادم :الوو


ad

ادهم :انت فين 


ادم :في البيت 


ادهم :طيب ادي موبايلك لندى تطلعه لنور عايز اكلمها وموبايلها مش بيعلق 


ادم باستغراب :لكن نور مش هنا 


ادهم بغضب :انت بتقول ايه امال فين 


ادم :في ايه مالك راحت الشركة بتاعتها هي ما قالتلكيش 


ادهم قفل في وش ادم وهو بيتنفس بغضب 


ادم :ماله ده 


ادهم خد مفاتيحه ولسه هيخرج دخل مازن :رايح فين 


ادهم :مش هتأخر هخلص حاجة وارجع 


مازن ضحك بسخرية لانه شاف غضبه في عينيه 


ادهم ركب عربيته وراح لشركتها 


..............................................


عند نور 


حضر داني التصاميم وعرضهم على نور 


وشافت العارضات واختارت منهم 


وبعد وقت طويل خلصوا 


نور بتعب :ياااه ده انا باين كنت غايبة جامد وسايبة كل ده عليك حقك عليا يا داني 


ad


داني بابتسامة :انت تؤمر يا جميل 


نور :ههههه بتخرجني دايما من الي انا فيه 


هنا اتفتح الباب 


السكرتيرة :ما يصحش كده يا فندم عيب كده 


نور بصتله ببرود وهو بينفس بغضب 


داني :احم اهلا يا ادهم ازيك 


ادهم بغضب :اطلعوا بره 


داني رفع حاجبه وبص لنور 


نور بابتسامة لداني واعتذار :معلش يا داني حقك عليا سيبنا لوحدنا 


داني بص لادهم باستفزاز وخرج 


ادهم خبط الباب وراه 


نور بغضب :في ايه مالك بتصرخ ومتعصب كده ليه وازاي اصلا تدخل عليا بالشكل ده 


ادهم كان بيقرب منها وهو بيفترسها بعينيه ونور بتبصله بلا مبالاة 


ادهم مسك وشها بايد وحدة بغضب :ما قولتليش ليه يا محترمة انك هتخرجي من البيت 


نور حاولت تبعد ايده عنها ما قدرتش 


ادهم بغضب اكبر :وبضربلك بتكنسليني طبعا اكيد لانك قاعدة مع حبيب القلب وصوت ضحكتك واصل لاخر الشركة 


ad


نور زقته عنها بالعافية :احترم روحك ايه الي بتقوله ده لو متعصب روح ارمي غضبك على غيري 


اطلع بره 


ادهم مسكها من شعرها :اعرفي انك بتتكلمي مع جوزك هاه جوزك يا نور واوعي تقللي احترام مرة تانية 


نور زقته عنها بغضب :مين الي قلل احترام مين انا ولا انت الي بتحضن سلمى وبتتحدى خالتي على شان وحده ما تسواش جنيه في سوق النسوان


ادهم بغضب :احضن اتزفت انا راجل فاهمة عايزة تخرجي تضربيلي الاول ويا اوافق يا ما اوافقش ولو ما وفقتش تقعدي في البيت ما تتحركيش فاهمه 


انا مش سامي الي هتمشيه مروى 


نور بصتله بصدمة والدموع اتحجرت في عينيها دارتها بسرعة عنه : سبني لوحدي يا ادهم 


ادهم بصلها بغضب :الساعة اربعة تكوني في البيت ولو روحت البيت وما كنتيش فيه مش هتعدي الليلة دي على خير 


وسابها وخرج 


كان داني عند السكرتيرة 


ادهم بصله بغضب وتحذير :ابعد عن مراتي يله واوعى تفتكر اني مش فاهم نظراتك ليها يعني ايه هنسفك يا داني لو قربت من نور 


داني باستفزاز :انت مش واثق بنفسك ليه كده 


ادهم بغضب اكبر :هنسفك لو قربت من مراتي يله فاهم 


وزقه وخرج 


عند نور 


دموعها نزلت جامد على الضعف الي هو سببه 


ad


دخل عليها داني بلهفة :نور انتي كويسة 


نور مسحت دموعها بسرعة :كويسة انا بعتذر عنه يا داني هو متعصب دلوقت ومش عارف بيعمل ايه 


تلفونها رن كانت سيرين 


نور اتنهدت :الووو ازيك يا حبيبتي 


سيرين بعياط :مش كويسة يا نور مش كويسة 


نور حطت ايدها على السماعة :داني لو سمحت تلفون مهم 


داني خرج 


نور :ليه في ايه 


سيرين بدموع مقهورة :بيعاملني كأني جارية اشتراها يا نور ممنوع اخرج بره البيت وحتى الاوضة ممنوع اضحك وبعياط وامبارح خدني غصب وبيقولي كلام وسخ وجارح قووي انا تعبت مش هقدر اكمل كده 


نور اتنهدت :سيرين انتي حامل فاهمة يعني ايه حامل يعني لو حتى قولتي لاي حد وانتي ما كملتيش اسبوع ونص عنده وحامل هتبقى فضيحة 


حاولي طنشيه على قد ما تقدري وتجنبيه تماما


سيرين :بيجرحني يا نور مش قادرة استحمل 


نور بغضب مكتوم :انتي الي عملتي بنفسك كده في حد عنده عقل يسيب نفسه لحد قبل الجواز ده ايه الهبل ده لازم تتحملي نتيجة اغلاطك 


وهبقى اشوف ادهم يتكلم معاه من غير ما يصرحله بحاجة 


سيرين :تعاليلي يا نور انا محتاجاكي 


نور :ان شاء الله هحاول اعدي عليكي سلام 


ad


.......................................


عند سامي طلع لمروى 


ودخل من غير ما يخبط 


مروى كانت بتدهن جسمها كريم :مش تخبط قبل ما تدخل 


سامي عينيه ما راحتش من عليها كان هياكلها بعينيه واتكلم بصوت متحشرج :اي ايه الي عملتيه تحت 


مروى بصتله ببرود :عملت ايه 


سامي بغضب مكتوم :مش من حقك تطردي حد من بيتي دي عمرها ما حصلت 


مروى وقفت قدامه ببرود :واهي حصلت دلوقت واضن انا قايلالك شروطي قبل ما اوافق 


سامي مسك دراعها بغضب :ما تتحدينيش يا مروى انا سامي العمري الي عمره ما جد مشى كلامه عليه 


مروى قربت منه وبصت في عينيه :حتى انا 


سامي بتوهان :تعملي الي عايزاه وقرب منها عايز يبوسها 


مروى بعدت عنه بسرعة ولفتله ظهرها وابتسمت بنصر 


مروى :مالك هيرجع امتى 


سامي وهو بيفصلها بعينيه :يومين كده 


مروى :وهتقوله بنفس اليوم 


سامي قرب منها برغبة وحضنها من ظهرها 


ad

مروى اتخضت والرعشة صابتها وبصراخ :ابعد عني 


سامي فضل متمسك فيها :مش قادر ارحميني بقى انتي هتفضلي قريبة وبعيدة كده لامتى انا عمري ما تمنيت حاجة وما طولتهاش غيرك 


مروى زقته عنها وبتحذير :اوعى تكرر الي عملته فاهم بينا اتفاق تلتزم فيه 


سامي بغضب ونفاذ صبر :مروى للصبر حدود فاهمه 


مروى بلا مبالاة :وانا صبري ملوش حدود وسقفه عالي 


وسابته وخرجت 


كانت كارما وخده شنطتها وهتنزل ومعاها سلمى الي بتعيط 


مروى ضحكت بسخرية 


فريدة قربت منها بغضب: اوعي تفتكري انك اتجوزتي عمي هتقدري تضحكي عليه هاه انا هفضل وراكي وراكي لحد ما اطفشك زي ما طفشت الي قبلك 


مروى بصراخ مصطنع :ااااااااه 


فريدة بصتله باستغراب 


مروى بدموع مصطنعة :ااااه بتعملي ايه انتي 


هنا خرج سامي 


ومروى وقعت على الارض 


قربلها سامي بلهفة :مروى حبيبتي فيكي ايه كويسة 


مروى حضنته بدموع : مرات ابنك ضربتني يا سامي 


ad

سامي بص لفريدة بغضب :ايه الي هببتيه ده ازاي جتلك الجراة تقربي منها 


فريدة بصدمة :عمي انت هتصدق والله ما قربتلها 


سامي سند مروى الي متعلقة فيه وبتهديد لفريدة :اقسملك اني مش هسكت على الي عملتيه ده  تعالي يا حببتي 


مروى مشيت معاه لاوضتهم وهي بتعيط بشكل مصطنع 


فريدة بصت لكارما وهي مصدومة:شفتي المفترية 


كارما :دي خطر قوي عليكي وسابتها ونزلت 


................................................ ...


في المساء 


رجع ادهم من الشركة وبص حواليه نور ما كانتش موجودة 


ادهم :امي فين نور 


فريدة :اهي متلقحة في اوضتها 


ادهم اتنهد :بتتكلمي كده ليه يا امي 


فريدة قربت منه بدموع مصطنعة :هو انا مش ام ولا ايه هو انا محدش بيحبني ليه هنا 


ادهم مسح دموعها :مين قال كده بس ده انتي ست الكل 


فريدة قصت عليه الي عملته مروى النهاردة 


ادهم بصدمة :وجدي صدق 


فريدة:ايووه وزعقلي 


ad


ادهم :وبابا عمل ايه 


فريدة بغيظ:ما انت عارفة يا ادهم طول عمره ما بياخدش حقي ومسالم في كل حاجة 


ادهم باس دماغها وهو بيتوعد لمروى وطلع اوضته 


ولسه هيدخل 


سمع مروى بتقول لنور 


مروى : انا بجد بحبه يا نور انا ضيعت من عمرنا كتير قوي خلاص عايزه اعيش مع ابني وجوزي الايام الي فاضلالي في الحياة 


نور كانت مصدومة من خالتها 


مروى بهمس :جوزك عالباب كملي معايا على نفس الخط 


نور بصت للباب كان خياله 


نور سكتت وبان عليها الحزن ومروى حست فيها 


مروى :انتي كويسة 


نور اتنهدت :كويسة يا خالتوا 


دخل ادهم وبص لمروى ببرود :مساء الخير 


نور سكتت 


مروى :مساء النور اسيبكم انا 


خرجت مروى 


وادهم قرب من نور :انا اسف اتعصبت عليكي النهاردة معلش 


نور بعدت عنه واتجهت ناحية الشباك وفضلت باصه ناحية اللاشيء


ادهم قرب منها وحضنها من ظهرها :انا عارف اني جرحتك النهاردة قوي 


نور لفتله وبصت في عينيه ببرود ونظرة خالية من المشاعر :طلقني 


يتبع


  

24


   


دخل ادهم وبص لمروى ببرود :مساء الخير 


نور سكتت 


مروى :مساء النور اسيبكم انا 


خرجت مروى 


وادهم قرب من نور :انا اسف اتعصبت عليكي النهاردة معلش 


نور بعدت عنه واتجهت ناحية الشباك وفضلت باصه ناحية اللاشيء


ادهم قرب منها وحضنها من ظهرها :انا عارف اني جرحتك النهاردة قوي 


نور لفتله وبصت في عينيه ببرود ونظرة خالية من المشاعر :طلقني 


ادهم سكت وفضل باصلها ببرود


نور بصتله بقهر : دموعي عمرها ما نزلت يا ادهم لكن من لما عرفتك وهي بتنزل على طول كنت عارف ان الحب ضعف ومع كده جازفت واديتك فرصة لكن طلعت ما تستاهلهاش


ad

ادهم 🤨:ياااه انا وحش للدرجة دي من لما عرفتيني ودموعك بتنزل ما شفتيش معايا حاجة حلوة خالص لا ده انا باين راجل ما اتعاشرش 


طنشها وقلع قميصه 


نور بغضب :قولتلك طلقني 


ادهم قرب منها ببرود ولفها ناحية الشباك ونور مستغربة هو بيعمل ايه 


ادهم اشرلها للنجوم الي بالسماء 


شايفة النجوم الي بالسماء دي 


نور بصتله بغضب 


ادهم همس في ودانها :الطلاق ابعدلك منها  انتي ملكي انا وعمرك ما هتبقي لغيري 


وسابها وهي هتتجنن  ودخل ياخد شاور 


نور اتجننت من بروده وخرجت التراس وهي هتفرقع 


خرج ادهم بعد مدة ما شافهاش لكن عرف انها في التراس 


لبس شورت وفضل عاري الصدر وخرجلها 


نور ما بصتلوش 


ادهم بغضب مكتوم :انتي ازاي خارجة كده مش شايفة نفسك لابسة ايه 


نور كانت على وشك الانفجار 


ادهم بغضب :بكلمك انا مش كده 


نور بغضب وصراخ : ادهم انت واعي لنفسك بتعمل ايه انت بتخنقني بتكرهني فيك وبس 


فين الحب الي كنت بتقول عليه فين عشقك الي وهمتني فيه 


ادهم بسخرية :اوعي تكوني فاكرة لاني بحبك هسمحلك تهيني رجولتي لا فوقي انا مش جدي انا بعشقك اه لكن بعشقك بقوانيني انا 


ad

وقرب من وشدها ومعاها لجوا الاوضة ونور مصدومة منه 


ادهم بجنان :انا بغيييير وجدا على حاجتي يعني مراتي ملكي انا ومش من حق اي حد يشوفك بهيئتك دي غيري 


عايزة تخرجي ما قولتش لا لكن تديني خبر مش تخرجي ولا كأنه ليكي راجل له كلمة عليكي 


صوتك ما يعلاش على صوتي ابدا 


وحاجة اخيرة سيرة الطلاق لو جبتيها على لسانك مرة تانية هتلاقي ايدي معلمة على وشك وبصراخ فاهمة 


نور هزت دماغها بلأ واتكلمت بأسف وندم : يا ريتني ما اتجوزتك يا ادهم يا ريتني فضلت ماشية ورى عقلي وما انخدعتش بالعشق الوهمي الي صورتهولي ووجهت صباعها لوشه بتهديد 


اوعدك زي ما دخلت روحي لجهنمك هعرف ازاي ارجع لجنتي من تاني 


وسابته وكانت هتنام 


ادهم مسك دراعها بغضب : عيشتك معايا جهنم كل ده على شان موقف حصل النهاردة طلبتي الطلاق وخليتي عيشتك معايا جهنم وبقيت انا الراجل المتسلط ياااه للدرجة دي 


نور نزعت دراعها منه وخدت ملاية وادهم مصدوم منها :هتعملي ايه 


نور ببرود :زي ما انت شايف 


ادهم مسح على وشه بغضب:اخزي شيطانك يا نور 


نور طنشته 


ادهم بغضب :نوووور 


نور مددت على الكنبة لكن ما وعيتش لروحها غير وهي بين ايدين ادهم 


نور حاولت تنزل :سيبني يا ادهم نزلني 


ad

ادهم بمراوغة : انا ما صدقت بقيتي مراتي وفي حضني عايزة تبعديني عنك ليه ما اقدرش 


نور بغضب :بقولك نزلني 


ادهم نيمها على السرير وحضنها جامد :لو عايزة تنامي نامي مفيش مهرب من حضني


نور عضته جامدد


ادهم :اااااه يا بنت العضاضة 


نور بغضب: مش عايزة انام جنبك فاهم 


ادهم بنفاذ صبر :وبعدين مع ام الجنان ده نور انا مش هصبر كتير عدي الليلة ونامي 


نور اتجننت منه ونامت على طرف السرير 


ادهم بمكر :اووووف بس اوووف جواز قال ما انا كنت عايش ملك برنس ايه الي جبرني بس 


نور قامت وخبطته بالمخدة :ايه الي جبرك هاه ايه الي جبرك 


ادهم ضحك جامد واعتلاها وبص في عينيها : شوفي مهما تعملي هفضل اعشقك واعشق جنانك 


نور هربت بعنيها منه بعتب


ادهم باسها على خدها وحس انه فعلا جه عليها جامد عدل نفسه خدها في حضنه وباس دماغها 


انا اسف بغييير يا نور بغييير عليكي من هدومك بعشقك اكتر من اي حاجة في الدنيا دي 


هحاول اغير من نفسي لكن اديني وقت 


ادهم حضنها جامد ونام 


نور فضلت فايقة لحد ما حست نفسه انتظم بعدت عنه بالراحة ولبست حاجة عليها وخرجت التراس تفكر هتعمل ايه معاه 


ad


..........................................


عند مازن 


رجع البيت متاخر 


دخل اوضته اتوقع تكون سيرين نامت لكن كانت بتذاكر 


مازن :مساء الخير 


سيرين ما ردتش


مازن :سيري


سيرين من غير ما تبصله :نعم 


مازن :عملتي ايه النهاردة 


سيرين:ولا حاجة 


مازن :يعني ما خرجتيش 


سيرين باقتضاب  : لا


مازن :انزلي حضريلي العشاء


مازن كان عايزها تصرخ تتعصب اي حاجة سكوتها وبرودها مخليه زي المجنون 


سيرين اتنهدت وقفلت الكراسة ولبست الروب بتاعها ونزلت تحت نظراته 


مازن 🤨:مالها دي ما بقتش يعني فارق معاها ولا ايه 


مازن دخل خد شاور وخرج 


دخلت سيرين ومعاها صينية الاكل وحطتها قدامه


ad

ورجعت لمذاكرتها 


مازن :سيري تعالي كلي 


سيرين :مليش نفس 


مازن :انتي حامل ومايا قالتلي مكلتيش حاجة من الصبح 


سيرين طنشته 


مازن بصوت عالي :سيييري بكلمك 


سيرين بغضب :ما قولت مش عايزة اتزفت اهمك في ايه انا اكل ولا لا 


مازن باستفزاز :انتي ما تهمينيش الي ببطنك يهمني 


سيرين حاولت تتمالك اعصابها هو عايز يخرج اسوا ما فيها هو عايزها تتعصب وتتجنن هي عارفة طبعه كويس 


مازن :اييييه شردتي روحتي فين قولت تعالي كلي 


سيرين قربت منه بمكر :حاضر يا مازن 


كانت نفسها بتلعي من ريحة الاكل كلت كم لقمة لكن شوية رجعت في حجر مازن


مازن بقرف :يعععععع ايه القرف ده 


سيرين مسحت بوقها وكتمت ضحكتها :قولتلك مش عايزة اكل انت الي اصريت هو الحمل كده 


مازن سبها بنفسه وراح الحمام خد شاور 


سيرين :ههههههه هو انت لسه شفت حاجة ان ما ربيت امك على الي عملته فيا ما بقاش سيرين 


ad


...........................................................


عند مروى كانت رايحة لاوضتها 


سمعت صوت سناء بتتخانق مع نبيل 


نبيل بغضب وصراخ :انا قرفت وزهقت منك انتي من يوم ما اتجوزتك وانتي بتقارني نفسك بمنال حتى وهي مش موجودة 


سناء بدموع وصراخ وقهر :لانك كنت بتندهلي باسمها اكتر ما بتندهلي باسمي 


نبيل بنفاذ صبر :انتي عايزة ايه دلوقت انجزي ليكي عندي اتقي ربنا فيكي غير كده ما عنديش 


سناء بدموع :طلقها يا نبيل طلقها وسيبها وانا اوعدك اكون خدامة تحت رجليك 


نبيل بسخرية :اطلق مين منال ده انا مستعد اتخلى عن العالم ده كله على شانها انا ما صدقت رجعتلي 


مروى بنفسها :منال لازم تيجي تعيش هنا ما ينفعش تفضل بعيدة 


وكملت طريقها لاوضتها 


كان سامي قاعد وراكي على العكاز بتاعه ومستنيها 


سامي بغضب :كنتي فين 


مروى بلا مبالاة :عند نور 


سامي بغضب من برودها :مروى انا بكلمك ما تتعامليش معايا بالاسلوب ده 


مروى :اسلوب ايه مالك حامي كده هو انا عملت حاجة 


ad

سامي وقف وقربها منها بتهديد :اوعي تفتكري اني مش فاهم دماغك دي كويس ههههههه لا انا فاهمها قوي انتي الي داخلة حامية قوي وعايزة تفككي عيلة تعبت قوي على بنيتها 


وبص في عينيها انا بعشقك اه وبحاول اسايرك لابعد الحدود لكن لحد عيلتي ولا يا مروى 


مروى حطت ايدها على صدره وبصت في عينيه :وانا عملت ايه يا سامي 


سامي بغضب من نفسه ومنها اتكلم بصراخ :انتي ازاي كده انتي عمرك ما كنتي كده 


مروى :الحمدلله بقيت كده بسببك كل حاجة بعملها وهعملها هتكون بسببك انت انت دمرتني دمرت حياتي خدت شبابي واهو اجبرتني اتجوزك دلوقت على شان ابني واديك هتدمرلي الايام الباقية ليا 


سامي بغضب وصراخ :انا بحبك بحبك اقولهالك باي لغة انا قلبي مش في ايدي ما قدرتش انساكي من يوم ما عرفتش 


انا ملمستش ست غيرك من يوم ما عرفتك 


مراتي ماتت بحسرتها من برودي معاها 


كل ده ما بخليكيش تشفعيلي وتسامحي الغلط الي عملته معاكي


مروى بصتله بغضب وكره وحقد وألم :ولا حاجة هتبررلك يا سامي انك في يوم خدتني غصب عني واغتصبتني وقتلت الانسان الوحيد الي عشقته 


سامي شدها عليه بغضب وقبلها بعنف ومروى بتحاول تبعده عنها 


سامي بعد عنها لما حس انها هتفقد النفس وزقها وهو متعصب من نفسه :اجري من قدامي يا مروى لا اقسم بالله اكمل الي كنت بعمله وده الي بتمناه من سنين 


مروى بغضب :انت حيوان ازاي تعمل كده 


سامي مسك فكيها بأيده  بغضب وهي خافت جدا من هيئته لاول مرة تشوفه متعصب بالطريقة دي وخاصة معاها :قولتلك اخفي من قدامي لادمر اخر حاجة هتكون بينا 


ad


مروى زقتها عنه ودخلت الحمام اتنفست جامد ومسحت أثار قبلته عنها وبصت لنفسها في المراية :مهما حاولتي تباني قوية هيبقى ليه رهبة عندك هتفضلي تخافي منه  يا مروى انتي بتضحكي على روحك ولا عليه 


خرجت مروى بعد مده كان سامي نام على السرير وطنشها 


اتأففت بغضب وخدت ملاية ونامت على الكنبة 


..............................................


في الصباح 


فاق ادهم وبص حواليه كانت نور مش موجودة


دخلت نور من التراس طبعا ما نامتش طول الليل 


ادهم :صباح الخير 


نور ببرود :صباح النور 


نور خدت طقم رسمي اسود من الدولاب ودخلت تبدل هدومها 


ادهم خد سيجارة وهو بيبصلها بتعمل ايه 


خرجت نور كانت لابسة راحت تسرح شعرها 


ادهم :على فين العزم من الصبح كده 


نور وهي بتحط روج :رايحة الشركة 


ادهم حاول يتمالك اعصابه :مش المفروض واخدين اجازة اسبوعين 


نور :لو واخدين اجازة ما رحتش انت امبارح الشركة 


ادهم 🤨:انتي بتتحديني بقى وبتساوي نفسك بيا 


نور بغضب مكتوم :في ايه يا ادهم في ايه هو خناق وخلاص ولا ايه 


ad


نور خدت شنطتها وهتخرج 


ادهم بسرعة البرق قام ومسك دراعها بغضب وهو بيجز على سنانه :مش بكلمك انا 


نور بوجع :سيب دراعي 


ادهم سابها واتكلم بغضب وتهديد :لما اكون بكلمك اوعي تسيبيني وتمشي مرة تانية فاهمة واقلعي هدومك مفيش شغل النهاردة 


نور بغضب مكتوم :ادهم عدي اليوم انا بحاول اتعامل معاك لحد دلوقت بما يرضي الله ما تخلينيش اتجنن واوعى تفتكر اني ما اقدرش اوقف جنانك ده لا اقدر لكن انا مش عايزة انهي حياتنا من اولها كده 


ادهم ببرود :هاتي اخرك 


نور خبطت شنطتها في الارض وانهارت :عايز هاه عايز ايه عايز توصل لايه بلي بتعمله انا مش اللعبة الي امتلكتها يا ادهم فوووق انا نور نور الي فضلت تجري وراها لحد ما قبلت اديك فرصة واتجوزك نور الي اول ما امتلكتها خلاص نسيت مشاعرك تجاهها وكأني لعبة كنت حابب توصلها ولما بقت ملكك بقت خلاص زيها زي غيرها 


وزقته من صدره فوق انا نور الي لا انت ولا غيرك ممكن يهزوا شعره وحده من دماغي 


ادهم شدها عليه من وسطها وبص في عينيها :وانا ادهم الي بيعشق نور ادهم الي ما شافش ولا هيشوف غيرها ادهم الي عايش لانها عايشة وبيتنفس لانها بتتنفس اوعي تفتكري ان الي بعمله ده لاني ملكتك زي ما بتقولي لا 


لكن انا بغير يا نور بغير عليكي من نفسك من هدومك هتسميني مجنون غبي اي حاجة انا موافق لكن عمري ما هبطل غيرة وحب 


نور بدموع :غيرتك بتقتل اي حاجة حلوة جوايا ليك انت عارفني يا ادهم انا بتخنق من التحكمات اتكلم بالعقل لكن القرف ده انا مستحيل اقبل فيه 


ad

ادهم وهو بيمسح دموعها بصباعه بحنية :اوعدك اتحكم في روحي اكتر من كده لكن مش عايز اشوف دموعك دي مع انه شكلك تحفة وانتي بتعيطي 


نور ابتسمت من بين دموعها على كلامه 


ادهم قرب منها وخد شفايفها بقبلة شغوفها بثلها فيها كل عشقه وشغفه وغيرته 


وغابوا مع بعض لعالمهم 


....................................................


عند ندى 


لبست فستان ابيض قصير وسابت ادم نايم ونزلت كانت عايزة تجيبله الفطار لعنده 


ما كانش حد بالصالة غير فريدة 


ندى طنشتها ولسه هتدخل المطبخ 


فريدة :استني عندك هنا مش شايفاني قدامك ولا اتعميتي ولا ايه 


ندى بلا مبالاة:عايزة ايه 


فريدة بغضب :بت انتي انا افعصك بايديا دول لو قللتي احترامي مرة تانية فاهمة تحترمي اني حماتك


ندى بصتلها ببرود :يعني عايزة ايه مش فاهمة 


فريدة قربت هتضربها لكن مروى كانت الاسرع ومسكت ايدها 


مروى بغضب :اقسم بالله ادفنك مطرحك لو عرفت انك رفعتي ايدك على وحده من بناتي فاهمة 


ندى بدفاع :والله يا خالتوا انا معملتلهاش حاجة هي الي فايقة مش طايقة روحها من الصبح 


فريدة نزعت ايدها منها وبتهديد :مروى انتي مش قدي ابعدي عني لو حطيتك في دماغي مش هرحمك 


ad


مروى :هههههههه ومسكتها من رقبتها بغضب كانت هتخنقها بصي يا وليه انتي تبعدي عن بناتي احسن اقسم بالله لاخلي كامل يطلقك واكشف المستور وانتي عارفة المستور ايه 


فريدة بتأتأه :هتخنق ابعدي عني 


ندى كتمت ضحكتها من منظرها 


ادم بغضب :ايه الي بيحصل هنا 


مروى سابتها ببرود 


فريدة بدموع :الحقني يا ادم مراتك وخالتها هيقتولوني 


ادم حضنها وبص لندى ومروة بغضب :ايه الي بتعملوه ده انتوا اتجننتوا ازاي تقربوا عليها بالشكل ده ومين الي اداكم الحق بده 


مروى ببرود :لما تلم لسانها ابقى احترمها وعلى فكرة انا جيت ووالدتك الحلوة رافعة ايدها وهتضرب مراتك 


ادم بغضب :انتي كذابة وبص لندى اطلعي اوضتك على ما اجيلك 


ندى :ادم انا ما عمل


ادم بعد عن والدته زما سابهاش تكمل :قولتلك اطلعي على الاوضة وبصرااخ يااالله 


لاول مرة ندى كانت بتشوف ادم عصبي 


ندى جريت لاوضتها 


مروى :مراتك ملهاش دعوة ما تجيش عليها والدتك هي السبب بلاش تعمل حاجة تندم عليها 


وسابته وطلعت الجنينة 


فريدة بتمثيل ودموع :محدش بيحبني هنا يا ادم 


ad

ادم حضنها ودخلها اوضتها لحد ما هديت وراح اوضته دخل وخبط الباب جامد وراه 


ندى اتفزعت :في ايه 


ادم مسك دراعها بغضب :بصي بقى الا امي انا متحضر في كل حاجة لكن لعند امي وخط احمر فاهمة الي تقولك عليه تعمليه من سكات 


ندى بعدت عنه بغضب :انا ما عملتش حاجة فاهم مامتك هي الي عملت مشكلة من اللا شيء انا كنت نازلة اعملك فطار وهي الي ابتدت بالخناق 


ادم بغضب :يعني امي كدابة وبتتبلى عليكي هاه وخالتك الي جيت وهي ماسكة في خناقها مسكينة وبتدافع عنك 


وضربها بخفه على وشها :الا امي فاهمة الا امي 


وزقها ودخل الحمام 


وندى مصدومة منه على اول موقف ملهاش حتى دعوة فيه اختار امه 


......................................................


عدا شهرين 


ادهم بيحاول ما يضغطش على نور ويديها مساحة لحياتها ولشغلها 


ادم وندى حياتهم بتتأثر بشكل جامد من فريدة 


مازن وسيرين على وضعهم واعلنوا خبر الحمل بتاعها 


سامي ومروى بيعندوا في بعض وسامي اخر رجوع مالك عندا في مروى على شان ترضخله


منال ما قبلتش تنقل على القصر واختارت تفضل بعيدة عنهم 


.......................................................


عند نور في الشركة 


داني :تقريبا كل حاجة جاهزة يا نور مش فاضل حاجة 


نور بتعب :على ما تخلص المناقصة دي هتطلع روحي 


داني بقلق :انتي كويسة سلامتك 


ad


نور :دماغي بتوجعني قوي 


داني :معايا دوا صداع تاخدي 


نور بتعب :يا ريت ده حتى اليوم طويل ولسه النهاردة هيجي عمي مالك وتحضيرات وميت حاجة وحاجة 


هنا ضربلها ادهم 


ادهم بابتسامة :نور عيني بتعمل ايه 


نور بابتسامة : بشتغل على المناقصة الجديدة 


ادهم بقلق :نور انتي كويسة صوتك تعبان 


نور :شوية تعب هيروحوا 


ادهم :انا جايلك حالا اخدك نروح للدكتور لانه التعب ده مش طبيعي بقالك يومين تلاته كده


نور :ملوش لزوم يا ادهم انا كويسة 


ادهم :عشر دقايق وهكون عندك قفل معاها وخد مفاتيحه ومشي 


نور بصت للموبايل وابتسمت لاهتمامه 


داني:خدي يا نور 


نور شربت الدوا


داني :تروحي للدكتور 


نور :ادهم جي في السكة هروح معاه


ad


داني شد على ايده بغضب مكتوم :ما كانش له داعي ما انا موجود في الشركة قلقتيه ليه دلوقت 


هنا دخل ادهم الي باين عليه القلق وقرب منها :نور انتي كويسة فيكي حاجة 


نور بابتسامة :ما تقلقش يا حبيبي انا كويسة 


ادهم سندها :قومي لازم تروحي للدكتور دلوقت ومش هقبل اي اعتراض 


نور اومأتله بدماغها 


ادهم طنش داني 


داني ببرود :ازيك يا ادهم 


ادهم بصله ببرود مشابه :كويس 


ادهم مشي مع نور 


في العربية 


نور :احرجت داني قوي انا مش عارف انت مش طايقه ليه 


ادهم شد على الدريكسون بغضب من سيرته الي مش عايزها حوار ما بينهم :ما بحبوش ما بستريحش ليه نور 😏


ادهم طنش تعاليم وشها وخدها المشفى ودخلها لدكتورة 


الدكتورة خدت منها عينة دم 


ادهم بقلق :هي كويسة فيها ايه 


الدكتورة :ان شاء الله خير يمكن شوية اجهاد هنستنى تحليل الدم وعلى حسب التحليل هيبان معانا هي فيها ايه 


نور بصت لادهم وهي بتعدل نفسها :قولتلك انا كويسة 


جت الممرضة وادتها نتيجة التحليل 


الدكتورة بصت لنور :ايه هو نوع حبوب منع الحمل الي بتاخديها 


نور اتصدمت وبصت لادهم بقلق ما توقعتش يكون ده السبب


ادهم بعدم فهم :تقصدي ايه 


الدكتورة :مراتك بتاخد حبوب لمنع الحمل ويمكن النوع الي بتاخده مش مناسب لجسمها


25


ادهم مشي مع نور 


في العربية 


نور :احرجت داني قوي انا مش عارف انت مش طايقه ليه 


ادهم شد على الدريكسون بغضب من سيرته الي مش عايزها حوار ما بينهم :ما بحبوش ما بستريحش ليه نور 😏


ادهم طنش تعاليم وشها وخدها المشفى ودخلها لدكتورة 


الدكتورة خدت منها عينة دم 


لكل المتابعين للروايات الحصري والشيقه هنا جروبنا الجديد التاني 👇

https://www.facebook.com/groups/283772906083423/?ref=share&mibextid=NSMWBT


ادهم بقلق :هي كويسة فيها ايه 


الدكتورة :ان شاء الله خير يمكن شوية اجهاد هنستنى تحليل الدم وعلى حسب التحليل هيبان معانا هي فيها ايه 


نور بصت لادهم وهي بتعدل نفسها :قولتلك انا كويسة 


جت الممرضة وادتها نتيجة التحليل 


الدكتورة بصت لنور :ايه هو نوع حبوب منع الحمل الي بتاخديها 


نور اتصدمت وبصت لادهم بقلق ما توقعتش يكون ده السبب


ad


ادهم بعدم فهم :تقصدي ايه 


الدكتورة :مراتك بتاخد حبوب لمنع الحمل ويمكن النوع الي بتاخده مش مناسب لجسمها 


ادهم بص لنور بصدمة الجمت لسانه 


الدكتورة : مدام ايه نوع الدوا الي بتستخدميه 


نور اتألمت جدا لنظرات ادهم الي بتحرق قلبها كانت نظرته الم وعتب وغضب 


نور نزلت منها دمعة ومسحتها 


الدكتورة :عموما انا هكتبلك نوع ملوش اي أثار جانبية تقدري تستخدميه بديل عن الي بتاخديه 


ادهم قام وهو متمالك نفسه بالعافية واتكلم من غير ما يبصلها :انا تحت في العربية 


ومشي وسابها 


الدكتورة :هو ما يعرفش انك بتاخدي مانع 


نور هزت دماغها بلا 


الدكتورة باعتذار :انا اسفة ما كنتش اعرف 


نور قامت :حصل خير 


ونزلت وهي قلقانة منه ومن ردت فعله هتكون عاملة ازاي 


نور وهي نازلة ضربت على مروى 


مروى :الوو اهلا يا نور 


نور بخوف :خالتوا انا في مصيبة ومش عارفة اعمل ايه 


ad


مروى :خير في ايه اتكلمي 


نور بدموع :ادهم عرف اني باخد مانع للحمل 


مروى :وايه يعني عادي ما يعرف 


نور اتجننت :خالتوا بتهزري بقولك عرف وباين انه مش هيعديها 


مروى :نور عادي قوليله مبرراتك ولو بيحبك هيستحمل ويعديلك لكن لو بيتلكك ووقفلك على الوحدة بقى دي حاجة تانية خالص 


نور :يا رب يا رب يعدي الموضوع ده على خير يا رب 


مروى بغيظ:انتي مالك بقيتي جبانة كده 


نور اتجننت من اسلوبها اللا مبالي :سلام يا خالتوا 


وجت تلف لقت ادهم واقف وراها 


ادهم حك دقنه :ده بتخطيط من خالتك الحلوة بقى لا ده كده يتضربلكم تعظيم سلام انتي وهي 


نور :ادهم افهم انا مش جاهزة دلوقت لبيبي 


ادهم ببرود :حصليني على العربية بسرعة 


ادهم مش قدامها وهي حصلته 


ركبت العربية والصمت سيد الموقف 


ادهم فضل ساكت لكن فعلا قلبه مجروح جدا ازاي الي بيعشقها والي نفسه تبقى هي ام ولاده بتحرمه من الحاجة دي على شان تهيئات ملهاش اساس من الصحة 


ad


نور بقلق :اد اده دهم انت ب خير 


ادهم اتكلم من غير ما يبصلها :ما اسمعش صوتك لحد ما نوصل البيت 


نور اتنهد واستغفرت ربنا وشردت بالناس والشوارع 


وصل ادهم البيت وكان الكل موجود وبيسلموا على مالك الي كان واصل حالا 


دخل ادهم ونور 


مالك بابتسامة :البرنس وصل 


ادهم حاول يتصنع الابتسامة :اهلا يا عمي عامل ايه 


مالك باستغراب :في ايه مالك شكلك مش طبيعي 


ادهم :بعدين 


مالك بص لنور :وحشتيني يا نور 


نور :وانت كمان ايه الغيبة دي 


مالك :انا غبت اه لانه قلبي كان في حتة تانية تقريبا رحت جبته وجيت 


ليا ابتسمت بحياء 


ادهم :تقصد ايه 


مالك :اعرفكم ليا مراتي وده كرم ابننا 


ad

ادهم فتح عينيه :بتتكلم جد امتى وازاي 


مالك :حكاية طويلة قوي 


ندى بهزار :لكن يا نور عمك جايب وحدة غطت بجمالها علينا 


ادم بهزار :كنت جبتلنا معاك يا عمي 


ندى بصتله بغضب :نعم حضرتك هو في ايه انت قاعدلي على الوحدة كده 


ادم ببرود :انا بهزر وسابها ومشي ودموعها متحجرة في عينبها 


طلعت لاوضتها وهي متجننة 


فريدة طبعا كانت مبسوطة جدا وبنفسها :اوعدك يا ندى مش هتكملي معاه وهتطلبي الطلاق بنفسك واهو اول الغيث قطرة كشفت موضوع الحمل لادهم وانتي باذن الله هلاقيلك مصيبة تخفيكي من وشي 


فلاش باك 


في يوم فريدة استنت ادهم ونور خرجوا للشغل وكانت داخلة تدور على اي حاجة تخص نور في اوضتها تقدر توقعها فيها ونصيبها شافت في الدرج تحت الورق 


دوا لمنع الحمل وكانت عايزة تعرف لو ادهم يعرف عنه او لا 


لما جه ادهم فريدة خدته لأوضتها 


فريدة :ازيك يا حبيبي عامل ايه 


ادهم باستغراب :كويس في ايه يا امي انا جي مطبق من امبارح ما نمتش 


فريدة بحنية مبالغة ودموع مصطنعة :مفيش يا حبيبي لكن انا نفسي اشوف خلفت حد فيكم مفيش حاجة كده او كده على السكة 


ادهم :سيبيها على ربنا يا أمي لما يحصل هتكوني اول وحدة تعرفي 


ad


فريدة :يعني انت عايز خلفة دلوقت 


ادهم :ده يوم المنى لكن لما ربنا يريد 


فريدة :طيب ما تاخد مراتك للدكتورة تكشف عليها مش يمكن فيها حاجة 


ادهم 🤨:امي احنا لسه ما كملناش ثلاث شهور جواز لسه بدري على الحكايات دي 


فريدة بلؤم :انا عايزة اقولك حاجة لكن مش عايز تفهمني غلط 


ادهم بنفاذ صبر :امي انا تعبان قولي الي عايزاه 


فريدة :انا سمعت العقربة الي اسمها مروى بتحرض مراتك ضدك وبتقولها لازم تاخد منع حمل وما تخلفش منك ومراتك شافتني وقتها وسكتت 


ادهم الشك تغلغل جوا قلبه لكن قال :لا يا امي نور مستحيل تعمل كده وهي اصلا ما بتسمعش كلام حد ابدا 


فريدة بطيبة :جايز يا حبيبي لكن انا قولت انبهك 


ادهم خرج من عندها وهو بيفكر بكلامها لكن تيقن جواه انه نور مستحيل تعمل كده 


بااااااااااااااك 


مالك :في ايه انت وهو مالكم عاملين كده 


ادهم بص لنور بغضب هيطلع من عينيه :اطلعي اوضتك 


نور اتنرفزت من اسلوبه لكن التزمت الصمت وطلعت 


ad


ليا طلعت اوضتها 


سامي :انا هطلع ارتاح يا شباب ومسك ايد مروى وشدها معاه اتجننت 


...............................................


عند مالك قعد مع ادهم 


مالك :اتكلم في ايه 


ادهم بألم داخلي :لو مراتك الي بتعشقها حرمتك انك تكون اب هتعمل ايه 


مالك :هعدمها وهي عايشة 


ادهم:اهو نور كانت طول الفترة الي فاتت بتاخد مانع للحمل وانا ما اعرفش 


مالك :نور مستحيل دي اوعى من كده 


ادهم اتنهد :ده الي حصل 


مالك :ادهم افهم بالاول منها وما تتجننش انا عارفك لما بتتعصب 


ادهم وقف :اشوفك المساء 


وسابه ودخل 


جتله ليا :في ايه يا حبيبي 


مالك قص عليها الي سمعه 


ليا :على حسب ما فهمت منك عن شخصيته واسلوبه هو مش هيسكت على فكره ويمكن يأذيها ده كله من عشقه ليها هي جرحت رجولته 


هنا جت الشغالة :سامي بيه عايزك يا استاذ مالك 


ad


مالك :ربنا يستر دلوقت هيبتدي تحقيقه عنك ههههه


ليا بقلق :هو ممكن يرفضني 


مالك :لو هيرفضك ما سابنيش اسافر واجيبك 


ليا :ربنا يستر انا هروح اشوف كرم يمكن فاق 


...............................................................


عند ادهم 


دخل اوضته كانت نور ليه على حالتها 


ادهم وقف قدامها ببرود ظاهر ونار داخلية متأججة 


نور بدفاع عن نفسها  :ادهم انا عارفة اني غلطت لكن والله مش جاهزة ولو كنت قلتلك ما كنتش هتوافق ارجوك سامحني وخلينا نبدأ صفحة جديدة 


هنا ادهم ضربها بالألم وقعت على الارض :هنبتدي صفحة جديدة ايووه 


نور بصتله بصدمة ودموعها بتنزل 


ادهم قرب منها ومسك ايديها لاتنين بأيد وحدة وهي خايفة  


ادهم مسك شعرها بغضب :هنبتدي صفحة جديدة ايووه وبصراخ  بس مش زي زمان صفحة انتي عمرك ما عشتيها قبل كده صفحة اسود من الي خيالك ممكن يصورهولك 


نور بعدت عينيها عنه بدموع وألم 


ادهم مسك وشها بغضب :بصيلي كده وبصراخ بصيلي كده  


ادهم بغضب العالم اتكلم ووشه كله بيترعش من الغضب :اي حاجة مؤذية كانت مخوفاكي مني اضربيها بعشرة وبصراخ اضربيها بمييية 


ad

ومسك شعرها بغضب 


انتي فاكره اني ما عملتش حساب وساختك معايا هاه وبغضب عاارم 


جووز نسووان بطولهم في الدنيا يضحكوا عليا انا 


انتي فاكرة انكوا هتفلتوا من ايدي هاااه 


وشد على شعرها اكتر وهي بتترعش وبتعيط 


واللهي واللهي كل الي جاي في حياتك هيكون ندم على اللحظة الي فكرتي تعملي فيها حوار عليا واللهي


نور بدموع وندم :ادهم ارجوك الموضوع ما يستاهلش كل ده ارجوك انا اسفة  


ادهم ما قدرش يبص في عينيها اكتر من كده زقها بغضب كان قرفان منها 


نور بدموع :انا اسفة ارجوك 


ادهم وهو بيتنفس جامد بصلها :اول حاجة هتقطعي علاقتك بخالتك نهائي مش عايزك تعرفيها 


نور قامت ومسحت دموعها :انت بتقول ايه 


ادهم قرب منها وصباعه على بوقها :اشششششش مش عايز اسمع صوتك نهائي طول ما انا بتكلم ودي الحاجة التانية 


نور خافت من هيئته ورجعت لورا لاول مرة تشوفه متعصب بالشكل ده 


والحاجة التالتة :مفيش شغل ولا شركة على ما يحصل حمل وبصراااخ فاااهمة 


طبعا كانت فريدة ورا الباب وبتسمع كل حاجة حصلت 


نزلت وهي هتطير من الفرحة 


.................................................


عند سامي دخل اوضته 


ad

مروى بغضب :وبعدين انت بتأخر بالوضوع كده ليه انا لما اتفقت معاك على الجواز اتفقت تقول لمالك من اول يوم 


سامي بصلها بسخرية :وانتي فاكراه لما يعرف انك امه هياخدك بالحضن ولا ايه فوقي 


مروى :سامي انت وعدتني انك هتقوله الحقيقة وانك انت الي بعدته عني 


سامي :هه متقلقيش هقوله هقوله كل حاجة 


هنا خبط مالك ودخل 


مالك بابتسامة :ايه يا حج غريبة يعني طالبني في اوضتك 


مروى كانت بتبصله بحنية ونفسها تاخده بحضنها لكن بتصبر نفسها 


سامي ببرود :اقعد يا مالك في حاجة لازم تعرفها وبقالها فترة قلقاني 


مالك :في ايه يا والدي اتكلم 


سامي :امك مماتتش يا مالك زي ما كنت مفهمك امك عايشة 


مالك بصله بعدم تصديق :بتهزر صح ازاي 


سامي :امك عايشة يا مالك انا حاولت يا بني حاولت اخليها معانا لكن طموحها كان اكبر مننا سابتك ليا وانت حتت لحمة 


ربيتك وكبرتك وعلمتك احسن علام 


مروى بغضب :انت بتهبب ايه ايه الكلام الي بتقوله ده 


سامي :ايه بقوله الحقيقة صح انتي عايزاه يعرف انك امه 


ad


سامي : ايوه يا مالك زي ما سمعت مروى تبقى امك 


مالك بعدم فهم :انتوا بتقولوا ايه 


مروى قربت منه بدموع :انا امك ووالله الي قاله ده كله كدب ما حصلش منه حاجة ما تصدقوش


مالك بغضب :وكنتي فين هاه كنتي فين وانا بكبر لوحدي في بيئة غريبة عني كنتي فين وانا محتاج حضنك  


سامي بلؤم وخبث : معلش يا مالك اهي عاشت حياتها ولما افتكرتك اهي جت تشوفك 


مروى بصتله بغضب :انت تخرس فاهم اخرس يا حيوان ربنا ينتقم منك يا سامي 


سامي لوى دراعها ورى ظهرها :لا بقولك ايه اللعبة من دلوقت هتبقى لعبتي وانا الي هحرك الحجارة زي ما انا عايز 


وبغضب انتي مراتي دلوقت ولا فاكرة انك هتكملي لعب بالاسلوب الي انتي بتلعبي فيه دلوقت وسامي هيفضل ساكت فوقي كل الي عملتيه كان بمزاجي 


مش انا الراجل الي تمشيه ست 


مالك بصلهم بغضب :انا مش عايز اشوف حد فيكم 


ولسه هيخرج 


ليا :حبيبي في ايه 


مالك حضنها :مفيش حاجة في الشركة 


ليا :هتعمل ايه في ادهم 


مالك بغضب مكتوم  :مش عارف الغبي ده كمان ناوي على ايه 


ad

هنا خرج صوت ادهم ونور 


مالك جري عليهم وخبط على الباب 


نور بغضب :يعني ايه 


ادهم بغضب اكبر :زي ما سمعتي 


نور بغضب :وانا مش عايزة اخلف دلوقت انا حرة 


ادهم وهو بيقلع قميصه :مش حره مش حره خالص طول ما انتي على ذمتي ومن هنا لحد ما يحصل الحمل مفيش شغل هفضل داخل خارج مفيش ورايا غيرك 


نور ضربته بالألم :اخرس يا حيوان انا مراتك مش وحده من الشارع 


ادهم شد شعرها بغضب وهو بيتكلم من بين سنانه الي تقريبا هتتكسر من كتر شده عليها :انتي ليكي عين لسه تبجحي وتتكلمي بعد الي عملتيه  


نور بغضب:سبني سبني انت اكيد مجنون مش في عقلك 


ادهم بغضب :ده الي عندي 


نور بغضب وقوة اكبر :والي عندك مش عاجبني وخلفة مش عايزة اخلف منك فاهم 


ادهم ضربها بالألم وزقها السرير :وانا دلوقت هوريكي ازاي هتخلفي مني وغصب عنك 


نور وهي بتهز بدماغها بلا :انت مش هتعمل كده انت مش كده يا ادهم ابعد عني 


ادهم كان غضبه عاميه ومتجنن وما بعدش عنها غير لما سمع خبط جامد على الباب لبس قميصه 


وبصلها :لو اتحركتي من هنا يمين عظيم لتشوفي حاجة عمرك في خيالك حتى ما توقعتي تطلع مني وعشقي ليكي اهو بفضلك بقى كره وحقد وانتقام وبس 


ad


نور حضنت وشها بأيديها وعيطت جامد 


ادهم فتح كان مالك :في ايه صوتكم عالي كده ليه 


ادهم قفل الباب وطلع :مفيش يا عمي احنا كويسين 


ليا سابتهم ونزلت 


مالك :ادهم لو عملتلها حاجة انا الي هتصدرلك غلطت اه لكن مش للدرجة دي 


ادهم بقهر داخلي وحقد :عارف يعني ايه الست الي بتعشقها مش عايزة تخلف منك 


مالك بتفهم :ماشي انا فاهم الي انت بتقوله ده لكن هي اكيد عندها اسبابها وما فكرتش بالعواقب 


ادهم بتهرب :انسى دلوقت جدي كان عايزك في ايه 


مالك شد على ايده بغضب 


ادهم :في ايه اتبدلت كده ليه 


مالك :انت تعرف انه مروى تبقى 


ادهم زفر بغضب :صدقني عرفت من قريب 


مالك :ياااه حتى انت يا ادهم 


ادهم:صدقني كنت عايز اقولك لكن انت عارف جدي 


مالك سابه ونزل وهو متجنن 


ادهم اتجنن اكتر وساب القصر وخرج


ad


.......................................................


عند ندى 


دخل ادم اوضته كانت بدنيا تانية خالص شاردة ودموعها متحجرة في عينيها 


ادم حس انه جه عليها جامد الفترة الي فاتت 


ادم قرب منها وايده على كتفها :كنت بهزر وانتي اخذتي الموضوع بجد 


ندى ما اتكلمتش 


ادم مسك ايدها بهدوء :انا اسف 


ندى بدموع :مش انت الي اتجوزته انا حاسس اني عايشة مع واحد ما اعرفوش ليه يا ادم انا عملت ايه انت عارف ومتأكد انه مامتك ما بتحبنيش ليه بتصدق كلام باين جدا انه كدب بكدب 


ادم بغضب :قولتلك ميت مرة امي مش عايزها تكون موضوع حوار ما بينا انتي حاجة وهي حاجة تانية خاالص فاهمة 


ندى بصتله بغضب وكانت هتخرج


ادم مسك دراعها :استني عندك رايحة فين 


ندى مسحت دموعها :هروح لخالتوا 


ادم سابها وهو متعصب


....................................................


عند سيرين 


كانت قرفانة جدا وحاسة بملل فضيع لكن جت في بالها فكرة حبت تنفذها 


كلمت جدها 


ad

سامي :اهلا يا حبيبتي ازيك 


سيرين بدموع مصطنعة :تعبانه يا جدو اوي 


سامي بقلق :ليه يا حبيبتي بس في ايه


سيرين :مازن يا جدو مش بيخليني اخرج ولا اروح الشركة وحتى دراستي نقلها اون لاين انا حاسة بملل فضيع ومحدش سائل فيا خالص 


ماما بتعند في بابا واخواتي مشغولين وانا محدش بيسأل عاملة ايه 


ارجوك يا جدي مش عايزة مازن يعرف بمكالمتي دي 


سامي :انا هكلمة ترجعي الشركة هي سايبة هو خادك وانتي بتشتغلي 


سيرين بفرحة :بجد يا جدي بجد 


سامي :ايووه يا حبيبتي والنهاردة هاجي انا ومروى وابوكي وامك لبيتك نطمن عليكي وهكلمه وقتها 


سيرين :اوك يا جدو شكرا شكرا من هنا للصبح 


سامي :هههههههههه سلام يا حبيبتي


مروى خرجت من الحمام وأثار دموع في عينبها ووقفت قدامه :ليه عملت كده ليه للمرة المليون بتخلف بوعدك ليا 


سامي وقف قدامها بتحدي :لاني للمرة المليون بقولك انا بعمل الي انا عايزة وفي اي وقت مش الي حضرتك عايزاه وبسخرية والي بتعمليه ده كله في البيت ومع فريدة مش فارقلي الي يفرقلي حاجة وحدة بس انتي عايزك تبقي انتي ملكي وبارادتك الحاجة الوحيدة الي ممكن تخليني اتغير 


وسابها ونزل 


............................................


عند ادهم 


رجع المساء واستغرب انه مفيش حد والبيت ساكن 


طلع اوضته 


وبص حواليه كانت فاضية خبط على الحمام ما كانتش موجودة 


اتجنن وصرخ بعلووو صوته نوووووور 


هنا طلعت وحدة من الشغالات 


ادهم بغضب :فين نور 


الشغالة :طلعت يا بيه ومعاها شنطه 


ادهم خبط الانتريه الي قدامه برجله وغضب العالم متجمع فيه :ااااااااااااااااه


ادهم شاف ورقه جنب السرير


مكتوب فيها (اوامرك دي على نفسك مش عليا اشبع بتحكماتك يا ادهم وورقتي توصلني لبيتي سلام يا سي السيد )



26


عند ادهم 


رجع المساء واستغرب انه مفيش حد والبيت ساكن 


طلع اوضته 


وبص حواليه كانت فاضية خبط على الحمام ما كانتش موجودة 


اتجنن وصرخ بعلووو صوته نوووووور 


هنا طلعت وحدة من الشغالات 


ادهم بغضب :فين نور 


الشغالة :طلعت يا بيه ومعاها شنطه 


ادهم خبط الانتريه الي قدامه برجله وغضب العالم متجمع فيه :ااااااااااااااااه


ادهم شاف ورقه جنب السرير


مكتوب فيها (اوامرك دي على نفسك مش عليا اشبع بتحكماتك يا ادهم وورقتي توصلني لبيتي سلام يا سي السيد )


ad


ادهم شد على ايده بغضب جامد وهو بااص في اللا شيء 


هنا دخلت فريدة بقلق من صوته :في ايه يا حبيبي صوتك عالي كده ليه 


وبصت حواليها باستفسار مصطنع :نور فين 


ادهم حاول يهدا :سابت البيت 


فريدة بفرحة داخلية :يالهوي ليه يا ابني حصل ايه 


ادهم ببرود :اكتشفت انها بتاخد حبوب منع للحمل واتخانقنا 


فريدة:طيب هتعمل ايه هتروح تجيبها 


ادهم :هه مش هعمل حاجة خالص هناام انا اصلا جيعان نووم 


لو سمحتي يا امي سيبيني لوحدي ولو حد سأل تحت ابقي قوليلهم الي حصل 


فريدة :نام يا حبيبي نام وارتاح انا قولت من الاول البت دي ما تستاهلش واحد يحبها ويقدرها زيك 


ادهم بنفاذ صبر :امي ما خلاص خلصنا 


فريدة :خلصنا يا حبيبي خلصنا قطعت وقطعت سيرتها بنت منال 


وسابتها وخرجت وهي هتنط من الفرحة :يالله عقبال العقربتين الي فاضلين 


كامل :ايه يا فريدة بقيتي تمشي تكلمي نفسك 


فريدة بفرحة :مراتك ابنك سابت البيت 


كامل :مين بتهرجي 


ad


فريدة :لا والله نور سابت البيت اصل العقربة كانت بتاخد منع حمل وادهم اكتشف ده ورماها بره القصر رميت الكليبة 


كامل بصدمة :ادهم عمل كده في نور مستحيل 


فريدة مشيت من قدامه وهو بيكلم نفسه 


عند ادهم قعد لوحده متجنن بيبص حواليه مش مصدق انه علاقتهم وصلت لهنا 


..............................................................


عند نور


منال بغضب :ما تتكلمي يا بنتي في ايه قلقتيني ومين الي عامل بوشك كده 


نور عيطت جامد في حضنها :ادهم يا ماما ادهم الي عمل كده 


منال :يا لهوي وازاي الحيوان ده يمد ايده عليكي وابوكي فين عن كل ده 


نور مسحت دموعها : محدش يقدر يقله حاجة في البيت 


منال :طب ايه الي وصلكم لكده 


نور :اكتشف اني باخد منع حمل 


منال :يا لهوي وانتي بتاخدي منع حمل ليه لا وكمان من غير ما جوزك يعرف 


نور بصوت عالي نسبيا :وهو ليه عندكم لازم الست تخلف من اول يوم مش لازم اعرف البني ادم الي اتجوزته مش اعرف طباعه واسلوبه ينفع اكمل معاه او لا واهو برغم كل الحاجات والصفات الي مستحملاها فيه على اول موقف بقى زي المجنون بيضرب وبيتعصب وبيخانق ووقفت بغضب انا مش غلطانه يا ماما من حقي اقرر مصير حاجة زي دي 


ad


من حقي ما اجيبش طفل وافضل مذلولة مع ابوه على شانه لو طلع مش كويس 


من حقي اقرر ابو الطفل الي هجيبه ده ينفع يكون اب ولا لا 


منال بقلق :وما خفتيش من ردة فعله لما يعرف انك سبتيله البيت ادهم مجنون 


نور بسخرية :مجنون على نفسه وانا عارفة ازاي هواجهه وزي ما دخلت برجليا لناره هعرف ازاي اخرج نفسي منها 


منال :ربنا يهدي سرك يا حبيبتي 


نور طلعت اوضتها وعيطت جاامد وخدت شاور مختلط بدموعه وخرجت غطت بنوووم عميييق 


..........................................


في بيت مازن 


مازن كان مستغرب مجيتهم 


سامي :ازيك يا ولد عامل ايه مع حفيدتي 


مازن :اهلا يا جدي كويسين 


سيرين بدلع جنن مازن لجدها :اييه يا جدو كده تسيبني وما تسألش عن سيرو حبيبتك الفترة دي كلها 


سناء بصوت وصل لنبيل : اذا كان ابوكي نفسه مش سايل عنك عشتي ولا متي هيسأل جدك عنك 


نبيل شد على ايده بغضب وبهمس :اكتمي لا اقسم بالله اوريكي وشي الي ما جربتيهوش قبل كده 


سناء :😏


ad

سامي :ههههه دايما في البال يا حبيبتي انا بس جاي اشوف واستفسر انتي ما بقيتيش تروحي الشركة ليه 


سيرين بصت لمازن ولسه هتتكلم 


مازن بخبث :جدي سيرين دلوقت حامل وانا بحبها جدا وبخاف عليها واي مجهود منها ممكن يأثر على الحمل خليها دلوقت مرتاحة وبعدين نبقى نشوف حكاية الشغل دي 


سامي رفع حاجبه لسيرين :معاه حق صراحة 


سيرين بصتلهم بغيظ 


مازن كتم ضحكته وبصلها بانتصار 


سيرين بغيظ :يعني ايه 


مازن قرب منها وحاوط كتفها بايده :يعني يا حبيبتي مفيش شغل عايزك تتفرغي للي ببطنك وليا 


سيرين بصتله بغضب 


ندى بضحك :هههههه هتاكلك يا مازن 


نبيل :انا برضه بقول كده 


سناء : ما تسيبوا بنتي في حالها 


هنا نزلت مايا :السلام عليكم 


عنين ادم اتعلقت فيها وده الي جنن ندى 


ندى بغضب مكتوم لسيرين :مين دي 


ad

سيرين :اخت مازن 


رامز :تعالي يا بنتي 


مايا سلمت عليهم بلطف ولما وصلت لعند ادم مدتله ايدها 


لكن ندى كانت الاسرع وبادلتها السلام وبابتسامة :معلش يا مايا جوزي ما بيسلمش 


مايا بأحراج :اها انا اسفة 


ادم 🤨:احرجتيها على فكرة 


ندى 🥴:وانت يهمك في ايه ده 


ادم طنشها بكل برود وده جننها 


ندى قربت من خالتها الي شاردة :خالتوا انتي كويسة 


مروى اتنهدت :كويسة بس خلصوني من ام الزيارة دي 


وفعلا مفيش نص ساعة واستأذنوا ومشيوا 


لكن طول الطريق منال بتضرب على نبيل 


نبيل ركن على جنب ورد عليها :انتي كويسة في ايه 


منال بدموع :الحقني يا نبيل نور متخانقه مع ادهم وسابتله البيت وجت هنا 


نبيل بغضب :انتي بتقولي ايه 


منال قصت عليه الي حصل 


ad

نبيل بغضب :متأكده انه مد ايده عليها 


منال بعياط :ايووه 


نبيل بغضب :ليلته امه سودا النهاردة 


قفل مع منال وجري على القصر 


سناء :في ايه يا نبيل خير 


نبيل ساق العربية بسرعة كبيرة 


وادم وراه بالغربية :غريبة عمي سايق بسرعة كده ليه 


ركنوا العربيات ونزلوا 


ونبيل بيصرخ بعلوا صوته على ادهم 


ما ردش 


ادم :في ايه يا عمي بتندهله كده ليه 


سامي :ما تفهمنا بدل ما انت بتتعصب كده عمال على بطال 


نبيل بغضب :الوسخ متخانق مع نور وضاربها فاكر انه الدنيا سايبه 


هنا نزل ادهم :وتستاهل اكتر من كده 


ووقف قدام عمه اتفضل عايز ايه انا قدامك 


كامل بغضب :اتكلم مع عمك عدل يله 


نبيل مسكه من تيشيرته بغضب :الا بنتي يله الا بنتي فاهم ادفنك مطرحك انا ما صدقت انها رجعتلي 


ad

ادم :اهدى يا عمي نفهم منه 


ادهم نزع ايده عن التيشيرت بتاعه وحك دقنه بغضب :بنتك اه وبصراخ دلوقت افتكرت انها بنتك ده يا اخي انا الي اسمي ابن عمها كنت بدور عليها اكتر منك يا الي اسمك ابوها 


اسمع بقى يلي بتدافع عن بنتك بنتك الحلوة بتاخد منع حمل وانا ما اعرفش وحرماني اكون اب لو كنت مكاني كنت هتعمل ايه 


فريدة بسخرية :ولا حاجة ما هو جوز الست 


نبيل بغضب :كااامل 


كامل بصلها بغضب 


فريدة 😏


نبيل بغضب :مش مبرر تضربها اكيد عندها اسبابها 


مروى قربت منه وغضب جامد في عينيها : صرعت دماغنا بكلمة بحبها بعشقها ما اقدرش اعيش من غيرها فين حبك هاه الي بيحب بيسامح ويغفر مش على اول غلط بعت وهانت عليك 


ادهم بصلها بغضب العالم ورفع صباعه بوشها :كل حاجة حصلت ليا ولمراتي كانت بسببك انتي انتي الي كنتي بتغرسي افكاركك المسمومة زي الافعى في ودانها لحد ما وصلتينا لهنا 


ابعدي عنها فاهمه وحياتنا هتبقى تمام قوي 


مروى بصتله بقرف من فوق لتحت : ايييه يعني المفروض انا اخاف كده ولا ايه ما هو انت لو راجل ما ترفعش ايدك على ست 


ولو راجل فعلا وحسستها بالامان ووثقت فيك كانت لوحدها هتبطل الحبوب الي بتاخدها لكن للاسف انت اثبتت النظرية الي كنت مراهنة عليها وانك مش راجل لانه مفيش راجل بيمد ايده على ست 


ad

وسابته وطلعت اوضتها والغضب هيخرج من عينيه 


سامي قرب من ادهم :الامور تتحل بعقلانية عمرها ما تتحل بالضرب والصراخ روح لمراتك وطيب خاطرها 


ادهم بغضب :انا بحب اه لكن اقسملكم اني بحب كرامتي اكتر من اي حد عايزة تروح ربنا معاها وبص لذبلته لكن بنتك عمرها ما هتخرج من الحصار ده 


ندى :ادهم دي نور حصار ايه الي بتقول عنه فين عشقك الي بتقول عنه 


ادهم بغضب مكتوم :للاسف عرفت اختك بجدارة تكسره وتهزه 


وسابهم وطلع اوضته 


كامل :سيبوه صدقوني هيروق لوحده 


نبيل سابهم وراح لمنال 


وكل واحد طلع لأوضته 


عند ادم 


حضن ندى من ظهرها 


ندى حاولت تبعده 


ادم :انا عارف اني جيت عليكي كتير وفلتت مننا الامور 


ندى بدموع :ادم انت عارف انت بتعمل فيا ايه مع كل موقف حصل بتدبحني من جوا ليه يا ادم 


ومسحت دموعها بقوة مش متعود عليها ادم 


لا يا ادم مش هتدوس على كرامتي واول ما تقول اسف اقولك تعال في حضني 


ادم بنفاذ صبر :ندى انتي عارفة كل حاجة ممكن اعديها الا الحاجة الي تخص امي 


ad


ندى بسخرية :يبقى روح نام عند امك يا حبيبي


وسابته ونامت وهو متجنن


.............................................


عند مازن 


خرج من الحمام 


كانت سيرين بتدهن جسمها كريم 


ما قدرش يشيل عينيه عنها وتفاحة ادم خاصته بتطلع وبتنزل 


سيرين بصتله بطرف عينيها وابتسمت بنصر 


مازن جه يقرب منها :سيري 


سيرين بتعمد حطت ايدها على بوقها وجريت للحمام  كانت بتصطنع التقيؤ 


مازن بقلق :سيري انتي كويسة 


سيرين خرجت وما بصتلوش 


مازن مسك دراعها بغضب :في ايه مالك بتتعاملي بالاسلوب ده ليه 


سيرين :مش طايقاك ريحتك بتقلب معدتي 


مازن بغضب :نععععم ومالها ريحتي يا روح امك 


سيرين بلؤم :اصل والوحام بتاعي كله على ريحة البرفن بتاعك مش طايقاها اوعى تقرب مني يا مازن بريحتك دي 


وسابته بيغلي من الغضب وغطت نفسها بالملاية بسرعة وهي مبتسمة بنصر كبير 


ad


....................................................


عند سامي 


دخل الاوضة كانت مروى بتتكلم مع نور 


مروى :اوك يا نور هكلمك بعدين 


نور :سلام يا خالتوا 


مروى قفلت الفون وكانت هتنام 


سامي مسك دراعها بغضب :ابعدي نور عن عنادك وسيبيها تعيش مع جوزها 


مروى :وانت مالك ومالها ربي حفيدك وقوله ازاي يعرف يتعامل مع مراته 


سامي بغضب :مروى 


مروى :هههه ايه ولا عايز ادهم يكون نسخة منك يا سامي عايزة يعمل في نور الي اتعمل فيا لا فوق لا يمكن نور مستحيل تكون مروى 


سامي بغضب :انتي مش هتسامحي بقى انسي ابوس ايدك انسي هعملك اي حاجة لكن انسي الي اتعمل زمان 


مروى بصتله بقرف :صلح علاقتي مع ابني وقوله الحقيقة وانا هبقى انسى الي حصل زمان وسابته ونامت 


................................................


عدا اسبوعين تقريبا ادهم ما شافش فيه نور 


ونور مصدومة من بروده معاها وفاحتة روحها في الشغل 


وندى وادم بيقربوا وبيبعدوا عن بعض 


ومازن بيحاول ينكر حبه لسيرين وان الي بيحصله ليس الا رغبة وبس 


وفي يوم 


ad

فاقوا على صوت وصراخ ادم 


فريدة :قولتلك من زمان الزفتة دي ما تستاهلكيش 


ادم :انا دماغي هتتفجر 


سلمى بقلق مصطنع :انا اول ما جتلي المحادثات قولت ابعتهم ليك 


ادم بص لتصاميم هما بذاتهم وفعلا موجودين في اوضته ودلوقت اختفوا والمحادثة فيها كل التصاميم 


ادهم بسخرية :وليه انتي الي تتبعتلك الصور يا سلمى 


سلمى بتوتر ظهر عليها :لا لاني رحت لادم اكتر من مرة المكتب انا اصلا مش عارفة ازاي جابوا رقمي انا خايفة خايفة يا ادم ليقتلوني لاني قلتلك 


ادهم قرب من ادم وبهمس :في لعبة في الموضوع مراتك غالبا مضلومة 


ادم شدى ندى معاه وخدها لاوضته وسامي بيندهله 


ادم قفل الباب وبصلها بغضب :ايه الي سمعته ده وازاي التصاميم تتسرق من اوضتي ومحدش بيدخلها غيرنا ازاي 


ندى :ادم ما حصلش انت ازاي تفكر اني ممكن اعمل كده مستحيل 


ادم بغضب :مش يمكن على شان تنتقمي مني 


ندى بدموع :انت اقسم بالله مريض لا يمكن تكون طبيعي بقولك ما حصلش ما حصلش 


ادم شد شعرها بغضب :اقسم بالله لاخليكي تكرهي اليوم الي فكرتي تغدريني فيه يا ندى ما بقاش ادم لو ما عملت كده 


ad


ندى زقته عنها بغضب :انت وسخ قووي انا الي خسارة فيك وعايز تصدق الي شفته صدق لكن اقسملك يا ادم لما تعرف الحقيقة مش هقبل اعتذارك وهتندم 


هتندم لانك صدقت وحدة وسخة كل همها بس اننا نبعد عن بعض 


ادم ضربها بغضب :الي بتتكلمي عنها دلوقت اشرف منك فاهمة 


هنا دخلت مروى من غير ما تخبط 


مروى بغضب :صوتكم عالي كده ليه 


ندى جريت على خالتها بدموع :مش عايزاه يا خالتوا مش عايزاه خليه يطلقني انا بقيت بكرهه بكرهه 


ادم بص لمروى بغضب :انتي ازاي تدخلي اوضتي بالشكل ده 


مروى بتهديد :ادم اوعى اسمع او اشوف انك عاملتها تاني بالشكل ده ومسكت فلاشة ورمتها في وشه 


وخد شوف تسجيل الكاميرات في الڤيلا هتعرف الحقيقة 


جه سامي :ايه الي بيحصل هنا ده 


مروى بصت لادم بغضب :اسأل المحترم الي مصدق الغدر من مراته 


ندى حضنت جدها :والله يا جدو ما عملت حاجة انا مش عايزاه خليه يطلقني ارجوك 


مروى قربت من سامي بهمس :انصفها وانا هعملك الي عايزه بالليل 


سامي بعدم تصديق 🤨:وده من امتى ده ايه خدمة بخدمة 


ad


مروى شدت على ايدها بغضب وبلا مبالاة مصطنعة :انت حر 


ادم بغضب :لو سمحتوا انا ومراتي محدش يتدخل بينا 


سامي بصله بسخرية :بتقول ايه حضرتك ما ايه ما نتدخلش فيكو 


بص يا عم الحلو الي عاملي راجل ورافع صوتك عليا من هنا لحد ما تتعدل مع حفيدتي مش هتقربلها خااالص فاهم 


هي هتنام في اوضة وانت هتنام في اوضة وعايز اشوف ازاي بقى هتقف قصادي 


ادم بغضب :جدي انت بتقول ايه 


ندى بصتله بانتصار 


سامي :ده الي عندي فاهم وشد ندى معاه يالله يا ندى 


مروى بصت لادم بسخرية ومشيت 


..........................................................


في مكان تاني خالص 


انت بجد هتعمل كده هي ما تستحقش ده 


مش قادر انساها حاولت ومفيش غير الحل ده 


مش عارف انت حر لكن انا حذرتك 


ما تخافش الي هيساعدني من جوا بيتها 


اهااا


........................................................


في الشركة 


ad

نور كانت بتشتغل جامد وفاحتة نفسها في الشغل 


منال ضربتلها :اتأخرتي ليه العشاء جاهز 


نور بتعب :شوية وجاية يا ماما لكن دماغي هتتفجر من الصداع 


دخل عليها داني :نور ادهم بره 


نور اتنهدت 


دخل ادهم وبص لداني ببرود :اطلع بره عايز مدام نور في حاجة 


داني بص لنور الي اومأتله بدماغها : انا طالع على شانها مش على شان اسلوبك الزفت 


ادهم طنشه وقعد 


نور رجعت بظهرها لورا لكن التعب باين عليها :اتفضل عايز ايه


ادهم بص في عينيها بمكر  :شركتك بقت بأسمي انا وانتي ملكيش من النهاردة اي حصة فيها 


نور بسخرية :احلف هههههه لا بالله عليك تحلف المطلوب مني اقفلك دلوقت ولا ايه


وقامت وقفت قدامه تصدق كنت مستنيك 


نور قربت منه وبصت في عينيه بخبث ولؤم ومكر وقرف من الي عمله


اوعى تفتكر انك قدرت تضحك عليا انا لما بعتلك داني كنت عارفة انا باعتلك مين داني لما جه  يمضي الورق بتاع فض الشراكة عرف على طول لعبتك ولما قالكم انا خارج وراجع هههه 


الورق ده اتبدل يا روح امك والي في ايدك دي لو خدتها لاي محامي هيضحك عليك ويقولك بلها واشرب ميتها


وبصت في عنيه وكده ابقى المره الي خدعت ادهم العمري والمره الي هتخلعه بس انت قول يا رب 




27


ادهم بص في عينيها بمكر  :شركتك بقت بأسمي انا وانتي ملكيش من النهاردة اي حصة فيها 


نور بسخرية :احلف هههههه لا بالله عليك تحلف المطلوب مني اقفلك دلوقت ولا ايه


وقامت وقفت قدامه تصدق كنت مستنيك 


نور قربت منه وبصت في عينيه بخبث ولؤم ومكر وقرف من الي عمله


اوعى تفتكر انك قدرت تضحك عليا انا لما بعتلك داني كنت عارفة انا باعتلك مين داني لما جه  يمضي الورق بتاع فض الشراكة عرف على طول لعبتك ولما قالكم انا خارج وراجع هههه 


الورق ده اتبدل يا روح امك والي في ايدك دي لو خدتها لاي محامي هيضحك عليك ويقولك بلها واشرب ميتها


وبصت في عنيه وكده ابقى المره الي خدعت ادهم العمري والمره الي هتخلعه بس انت قول يا رب 


طبعا ادهم كان في اعلى مراحل غضبه 


ومسك فكها بايد وحدة :ما تتحدينيش يا نور 


نور بعدته عنها والكره في عينيها :اطلع من الشركة وما تفكرش تعتبها من تاني 


بلاش اخلي الاعلام كله ملوش سيرة غير ادهم العمري بيسرق مراته 


ادهم بغضب وتهديد :اخرسي يا نور لا اقسم بالله انسى اي حاجة بينا 


ad


نور بسخرية :ليه هو في حاجة اصلا بينا وبصت في عينيه بقوة هي مش عارفة جابتها منين بغضبه ده 


انت لعبة يا ادهم لعبة يمكن لفتت نظري بوقت صخب وزحمة الشغل لعبة كانت بتبينلي انها هتغيرلي حياتي لكن لما ملكتها ما بقاش ليها عازة طلعت اتفه من حاجات كتير مركونة عندي 


ادهم مسكها من شعرها بغضب  :انتي ايه هاه ايييه قوتك دي ملهاش حد لسانك ده مش يتربى 


نور حاولت تبعده ما قدرتش 


نور بغضب  :سيبني يا ادهم 


هنا دخل داني على صوت نور واتصدم من الي ادهم بيعمله 


داني قرب منه بغضب وزقه عنها :ايه التخلف الي بتعمله ده هو في من عينتك في الزمن ده 


نور بغضب :سيبه يا داني هو فاكر انه كده هيكون راجل 


ادهم ضرب داني بوكس في وشه ومسكه من قميصه بغضب:ابعد عن مراتي يله ولا اقسم بالعلي العظيم ما هخليك تشوف النور من تاني 


داني زقه وردله البوكس :وانا بقى مش هبعد عنها وهفضل زي ضلها وهحميها منك ومن انانيتك يا ادهم 


نور بغضب :بس بس الموظفين كلهم بيتفرجوا 


ادهم بص لنور بغضب وهو بيتنفس جامد :الساعة سبعة هعدي عليكي ارجعك للبيت اقسم بالله لو كلامي ما اتنفذ لتشوفي حاجة مش هتعجبك خاالص 


وسابها ومشي 


ad

داني بغضب:ده غبي دبستي نفسك معاه ليه بس 


هنا جه صوت :هو مش غبي هو بيحبها 


نور بصت للصوت كان مالك 


نور :اهلا يا عمي ازيك 


مالك بص لداني بطرف عينه :عايز اكلمك لوحدنا يا نور 


نور :لو سمحت يا داني 


داني خرج من سكات 


نور حاولت تهدأ:ازيك يا عمي وازاي ليا وكرم وخالتي 


مالك :ليه بتعملوا كده بحبكم ادهم ما غلطش يا نور انتي الي غلطانه 


نور بصدمة :عمي بعد كل الي عمله بتقلي غلطانة


مالك :ايوه غلطانة جدا اولا تحرميه يكون اب ولما يتعصب ما تستحمليهوش 


يا ستي خليه يفرغ غضبه وقت عصبيه وهتروح ويروق وانتي عارفة هو ازاي بيعشق الارض الي انتي بتمشي عليها لكن الي عملتيه مفيش راجل بيحب يقبلها على كرامته 


نور بغضب :يعني انت بتحلل ليه الي عمله ده ضربني عارف يعني ضربني 


مالك :نور انا اكيد مش معاه في الحتة دي لكن اي راجل مكانه كان هيعمل كده واكتر من كده


نور :هههه راجل ادهم راجل ده كان هيمضيني تنازل عن الشركة يا عمي عارف يعني ايه يعني عينه على املاكي عايز نور تتذلله ما يعرفش اني حتى لو خد الشركة بالنصب زي ما فتحتها افتح عشرة زيها ولا اتذل لواحد زيه 


ad


مالك بغضب :ما تهدي وتكني بقى ادهم كان هيعمل كده لمصلحتك ادهم عمره ما همته الفلوس 


نور بغضب:مصلحة ايه الي بتتكلم عنها ايه المصلحة بانه ياخد شركتي وتعبي انت هتجنني


مالك :مصلحتك في انه التصاميم الي اشتغلتوا عليها فترة كبيرة اتسرقت والشركة الي كنا متعاقدين معاها رافعة قضية نصب وتزوير 


فجوزك الي بتتكلمي عنه ما حبش انك تدخلي في سين وجيم وتدخلي اقسام وبوليس والكلام ده فقال للمحكمة انه الشركتين بأسمه واتحمل هو البهدلة عنك 


وعلى فكرة ادهم الورق الي معاه نضامي جدا واللعبة الي عملها داني ما مشيتش عليه 


لكن اول ما خلص من موضوع التزوير والبوليس مزع الورق الي بتثبت ملكيته لشركتك وكان جي النهاردة وجايبلك الورقة الي مضاها داني 


نور كانت مصدومة جدا من الي بيحصل :مستحيل ده ازاي واصلا التصاميم انا مدياها بايدي لادم 


مالك :وفعلا ادم حافظ عليها لكن في واحد من جوا القصر سرق التصاميم من اوضة ادم وسربها 


وعملوا لعبة انه ندى هي الي غدرت بادم 


نور بغضب :ازاي ده كله يحصل وانا ما اعرفش ايه عيلة صغيرة ادهم هيمشيلي اموري من بعيد 


مالك اتجنن منها :انتي مجنونة يا بنتي ده بدل ما تشكريه على الي عمله 


نور اتجننت 


مالك :هتعملي ايه 


نور خدت مفاتيح عربيتها :هروحله الشركة واعرف ازاي ده حصل 


مالك :ما انصحكيش تروحيله دلوقت لانه هيكون مش طايق روحه 


ad


نور :لا مهو انا لازم افهم تصاميم بملايين ازاي تتسرق وازاي اصلا يفكروا يتهموا اختي في الموضوع ده 


........................................................


عند ادم 


فتح تسجيل الكاميرات وشاف انه واحد ملثم دخل اوضته وخد التصاميم من الدرج 


ادم :اه يا ولاد الكلب 


عند ندى عيطت جامد في حضن خالتها 


مروى :خلاص يا حبيبتي اهدي مفيش حد يستاهل دموعك دي 


ندى بعياط جامد :مش عارف يا خالتوا هو ليه بقى بيكرهني كده ده مش طايقلي كلمة ودايما واخد صف مامته وانا والله ما باجي جنبها هي الي بتفضل تلقح عليا وانا بحاول اعدي على شان ما اعملش لادم مشاكل لكن توصل انه يتهمني اني غدرته بالشكل ده لا يا خالتوا لا 


سامي :اعذريه يا حبيبتي هو ما كانش يقصد الي وصلك ده وهو اكيد دلوقت تلاقيه ندمان 


ندى اتكلمت من بين شهقات عياطها :لا يا جدو لا انا مش عايزاه خليه يطلقني انا بقيت بكرهه 


سامي بغضب :ايه الي بتقوليه ده طلاق في العيلة دي مفيش فاهمين محدش يجيب سيرة الطلاق على لسانه 


فريدة قربت منهم بسخرية وسلمى معاها :ايه لسه بتعيطي بعد ما انكشفتي 


سامي بغضب :فريدة لمي لسانك 


فريدة بغيظ :هو انا كل ما اتكلم تقولولي اسكتي 


ad

مروى بغضب :لانه كلامك مفيش منه فايدة لوك لوك عالفاضي فيا تخرسي وتدخلي جوه يا تقعدي من غير ولا كلمة 


فريدة بغضب :انتي ازاي تكلميني كده 


هنا نزل ادم :ايه الي بيحصل هنا 


فريدة جريت عليه بدموع مصطنعة :مرات جدك بتغلط فيا يا ادم 


ادم قرب من مروى بنفاذ صبر :لاخر مرة هقولك ملكيش دعوة بامي فاهمة 


مروى بسخرية : ايه الحامي بتاعها وقت الغلط كنت حامي عن مراتك الاول 


سامي وقفت قدامه :انت بتكلم مراتي انا فاهم يعني احترامها من احترامي 


ادم بغضب :ده لما تكون محترمة يا جدي 


هنا سامي ضربه بالألم 


ادم شد على ايده بغضب 


وندى حطت ايدها على بوقها بخوف 


سامي بتوبيخ :لما توقف قدامي تحترم نفسك وصوتك ما يعلاش فاهم بلاش تشوف حاجة مش هتعجبك 


ادم خرج من القصر وهو متعصب جامد وفريدة بتنده عليه ما بيردش 


فريدة بصت لمروى وندى بغضب :اتبسطوا كده طفشتولي عيالي لاتنين منكم لله ربنا ينتقم منكم 


مروى بقرف :غلك وحقدك هما الي عملوا كده في عيالك مش احنا


فريدة طلعت وسلمى في ذيلها وهي بتتوعدلهم وبتضرب على ادم وادهم ما بيردوش 


ad

سلمى :دول بقوا خطر علينا يا خالتوا 


فريدة بغيظ :اصطبري بس انا محضرالهم حاجة من العيار التقيل هتخلي ادهم يطلق نور من غير حتى ما يبص في وشها 


...................................................


عند سيرين 


كانت بتضرب على مازن ما بيردش 


مايا :يا بنتي مش هيقول حاجة صدقيني تعالي بس مش هنتأخر 


سيرين بغيظ :اخوكي مجنون انا عارفاه هيعملي فيها سي السيد ويقولي خرجتي من غير ما تقولي هو انتي مش متجوزه راجل ولا ايه 


مايا شدتها معاها وبصت لوالدتها :ماما احنا هنروح السوق 


والدتها :ما تتأخروش 


سيرين : لو سمعني كلمتين لما ارجع هخلي ليلتك سودا يا مايا 


مايا :ههههههه متخافيش 


.....................................................


عند ادهم 


كان شارد وبيلعب بالقلم ببرود مش مبين النار الي شاعلة جواه من نور وعنادها 


دخل عليه مازن :فيك ايه يا بني بقالي ساعة بخبط ما قولتليش رحتلها كان موقفها ايه لما عرفت 


ادهم ببرود :عادي اتكلمنا واديتها الورقة شكرتني ومشيت 


مازن 🤨:عبيط انا اصدق الكلام ده هاه 


دخل ادم كان مش طايق نفسه :اطلبلي قهوة 


مازن 😂😂😂😂😂😂😂😂


ad


ادم بص لادهم وبيبصوا لمازن 


ادم :اقسم بالله لو ما سكت وبطلت الضحك ده لفرغ غضبي كله في وشك الجميل ده 


مازن وهو مش قادر يبطل ضحك :هو انتوا مش شايفين شكلكوا عامل ازاي هههههه للدرجادي بنات ما خرجوش من البيضة مش قاظرين تمشوهم زي ما انتوا عايزين 


وعدل ياقة قميصه اتعلموا من العبد لله ده انا ممشي سيري على عجين ما يلخبطوش 


هنا ضرب تلفونه 


مازن رد وهو بيضحك :الوووو 


الحارس :حضرتك مدام سيرين خرجت مع الانسة مايا 


مازن قام بغضب :نعععم امتى ده وازاي تسمحلها تخرج من البيت 


ادم غمز ادهم وضحكوا جامد 


مازن قفل بغضب 


ادم بابتسامة بتغيظ مازن :ايه يا حلو ما انت جامد ومسيطر وبتدي دروس لينا وغمزه ايه النظام 


مازن بصلهم بغضب :يا تخرسوا يا اما ما متلوموش غير نفسكم 


وبص لادهم منك لله دبستني 


ادهم 🤨:اخرس يله 


هنا دخلت نور من غير ما تخبط 


ad

ادهم فضل على هدوءه وبيبصلها ببرود 


نور تمالكت نفسها :مساء الخير 


ادم ومازن :مساء الخير 


ادم :ازيك يا نور 


نور بصتله بغضب مكتوم :بقى ندى الملاك تتهموها بالغدر والخيانة 


ادم اتنهد : كل حاجة كانت بتثبت العكس عارف اني ضلمتها بس


نور :بس ايه هاه بس ايه انتوا عندكم جرح المشاعر حاجة عادية ندى طول عمر الضحكة ما بتفارقش وشها لكن من لما اتجوزتك والعكس بيحصل انت طفيتها يا ادم صدق الي قال في راجل بينور الست وراجل بيطفيها 


ادهم فضل على حاله بيبصلها ببرود وبيحرك القلم على الطاولة ودي حاجة نرفزتها 


مازن :انا رايح البيت سلام 


ادم :نور انا عارف اني غلطان لكن انا الضغط الي واقع عليا كبير اووي ومشاكل ندى مع امي ما بتخلصش 


نور بسخرية :ليه روح قلب الماما مش هيقدر ينصف مراته ولا ايه والله يا ادم والله زي ما جوزتهالك اطلقها منك حالا 


ادم بغضب :ايه الي بتقوليه ده 


نور :زي ما سمعت وانت عارف اني لما بحط حاجة في دماغي بنفذها 


ادهم ببرود :سيبنا لوحدنا يا ادم  


ادم خرج وهو متجنن ومش عارف يعمل ايه وسابهم لوحدهم 


ادهم بص لنور :جايه ليه 


نور :جايه افهم ايه الي حصل 


ادهم :الي سمعتيه من عمي هو الصح وبصلها بسخرية ولا لسه عايزة الاعلام يتكلم عن ادهم العمري الي بيسرق مراته ومصدقه الموضوع ده 


نور بغضب :انت لازم كنت تقولي الي حصل 


ادهم بهدوء :واسيب مراتي تدخل اقسام وسين وجيم 


نور بغضب :انا مش مراتك يا ادهم خلصنا خلاص 


ادهم شبك ايديه وبص في عينيها : ليه ما قولتليش انك حامل لما حصل الي حصل 


            يتبع



28


ادهم بص لنور :جايه ليه 


نور :جايه افهم ايه الي حصل 


ادهم :الي سمعتيه من عمي هو الصح وبصلها بسخرية ولا لسه عايزة الاعلام يتكلم عن ادهم العمري الي بيسرق مراته ومصدقه الموضوع ده 


نور بغضب :انت لازم كنت تقولي الي حصل 


ادهم بهدوء :واسيب مراتي تدخل اقسام وسين وجيم 


نور بغضب :انا مش مراتك يا ادهم خلصنا خلاص 


ادهم شبك ايديه وبص في عينيها : ليه ما قولتليش انك حامل لما حصل الي حصل 


نور ببلاهه :مين دي الي حامل 


ادهم بغموض :انتي 


نور بعدم فهم :ايوه حامل من مين يعني مش فاهمة وامتى وازاي 


ad


ادهم :نور ما تستعبطيش احسن انا فاهمك كويس قوي 


على شان تقهريني تروحي مسقطة بيبي ملوش اي دعوة بالخلافات الي بينا وتقولي بنفسك اهو انا انتقمت من ادهم 


نور :ادهم انت بتخرف بتقول ايه 


ادهم فتح الدرج واداها تقرير المستشفى الي بيثبت انه نور عملت عملية اجهاض تاني يوم خلافهم 


نور بصت للورقة بسخرية وقرات محتواها وبصت لادهم بسخرية :امانة عليك ما الست الوالدة هي الي مدياك الورقة دي وهي الي قالتلك على حوار الاجهاض ده 


ادهم بغضب :نوور سيرة امي ما تجيش على لسانك وبغضب اكبر وطبيعي تقولي حاجة زي دي وتكشفلي قد ايه انا كنت اعمى عن حاجات كتير بينا 


نور :ادهم انت مجنون انا عمري ما كنت حامل والكلام الي بالورقة دي ملوش اساس من الصحة ولو تعرفني حقيقي كنت هتعرف انه مش انا الي اقدر اخبي حاجة زي دي ولا اقتل روح خلقها ربنا 


ادهم شد على ايده بغضب :لكن قدرتي تمنعي ارادة ربنا بأنه يمكن يحصل حمل وخدتي حاجة تمنع الحمل ده 


نور :ادهم هو انت بتلومني انا ليه ما لومتش والدتك المصون يعني مش شايف انها غلطانة تزور ورقة من مستشفى على شان تزيد حقدك عليا حقد اكبر 


ادهم بغضب وصراخ انتفضت نور بسببه :ما تجيبيش سيرة امي على لسانك فاهمة 


نور بمكر :اوك فاهمة وقامت ولفت عليه وهو مستغرب هي بتعمل ايه 


نور قعدت قدامه على الطاولة وهي بتلعب بدقنه برقه :طيب ليه العصبية دي يا حبيبي على فكرة بقى انت جيت عليا اوي على شان موضوع تافه جدا كنا ممكن نحله بكلمتين وطمني وخلاص 


ad


ادهم بغموض : عايزة توصلي لايه 


نور قربت منه وبصت في عنيه :وحشتني يا ادهم وحشني قربك ولهفتك عليا


ادهم حاول يفهم من عينيها هي عايزه توصل لايه لكن فاجئته بجرأتها لما قربت منه وقبلته 


وطبعا هو انهارت حصونه الي فارضها عليه غصب عنه وبادلها قبلتها بشغف اكبر 


ادهم بعد عنها وبص في عينيها :بعشقك 


نور وهي بتلعب بزرار قميصه وبدلع :سامحتني خلاص 


ادهم ابتسم :ما اقدرش تبقي بين ايديا وابعدك انتي ادماني يا نور عشق الماضي والحاضر والمستقبل 


لكن ده ما يمنعش اني زعلت جدا من الي عملتيه 


نور بتفهم :ادهم انا فعلا كنت خايفة والله خايفة علاقتنا ما تنجحش واهو انت شفت على اول موقف عملت فيا ايه كنت تقدر تطمني وتحتوي الموضوع بشكل تاني خالص 


ادهم :انا اسف فعلا الموضوع وسع مننا قوي لكن وبتهديد اوعي يا نور اعرف مرة تانية انك بتخبي عليا اي حاجة مش هيحصل كويس ساعتها 


نور باسته على خده بمكر :يالله هروح لماما تلاقيها قلقت جدا عليا 


ادهم مسكها من دراعها :تروحي لمين حضرتك انتي ترجعي البيت النهاردة فاهمة هعدي عليكي اخدك 


نور بابتسامة :الله وانا قولت حاجة انا هروح الم حاجتي على ما جوزي يجي ياخدني 


ادهم 🤨:مش عارف ليه مش مصدق دور الحنية والطيبة الي نزل فجاءة ده من شوية صغيرة بس كنتي بتقولي انا مش مراتك خلصنا خلاص 


ad

ودلوقت شايف نور تانية خالص 


نور ببراءة مصطنعة :يهدي الله من يشاء وربنا هداني شفت سهلة بقى ازاي 


ادهم بعدم اقتناع:اها ربنا يهديكي دايما كده 


نور :طيب هروح انا دلوقت واشوفك المساء 


ادهم :اوك ربنا معاكي خدي بالك من روحك 


خرجت نور والشر في عينيها :انتي الي اعلنتي الحرب معايا يا فريدة وانا مش منال ولا ندى انا نور نور العمري ان ما خليتك تمشي تكلمي نفسك 


وابنك ده الي طالعالي فيه السماء ان ما خليته يقرف يبص في وشك هوريكي يا بنت المفترية


....................................................................


عند مازن رجع البيت وهو متعصب 


والدته :يا بني وفيها ايه ما تخرج انت حابسها ولا ايه انت متجوزها تكرمها مش تهينها 


مازن بغضب :محدش له دعوة بمراتي 


رامز بغضب :ما تهدا يله كده ايه واقف ومحدش قدك لو فضلت تعامل البنت كده اقسم بالله انا الي هرجعها لاه‍لها فاهم 


هنا دخلت سيرين ومايا 


مازن بصلها بغضب 


سيرين ببرود :ضربتلك كتير ما ردتش خرجت مع مايا السوق كنت محتاجة شوية حاجات 


مازن شدها من ايدها 


ad

سيرين بغضب :سيب ايدي انت اتجننت 


مازن غضبه عماه وزقها جوه الاوضة وقفل الباب 


سيرين وقعت على الارض وجت على ضهرها 


سيرين بصراخ عالي :ااااااه ظهري ااااااه 


مازن بغضب :انتي هتمثلي 


سيرين بصت لنفسها والوجع بيزيد وبعياااط :ماازن ااااه 


مازن قرب منها بقلق :انتي بتتكلمي جد في ايه 


سيرين كانت بتنزف مازن اول ما شاف الدم اتصدم 


ومسك وشها :سيري حبيبتي انتي كويسة 


سيرين :ابننا ابننا يا مازن ارجووك الحقه 


مازن حضنها يطمنها :مش هيحصلكم حاجة وحملها ونزل فيها 


والدته :يا لهوي عملتلها ايه 


مازن خدها المشفى والكل حصله وبلغوا عيلتها 


..............................................


عند سامي 


كانوا قاعدين جالهم خبر سيرين وانها بالمشفى الكل راحوا على هناك 


سناء بعياط :بنتي يا نبيل هموت لو حصلها حاجة 


نبيل حضنها بحنية :ما تقلقيش هي كويسة 


ad

مروى كانت عينها من مالك الي تقريبا طول ما هي موجودة ما بيتواجدش معاها 


خرج الدكتور 


مازن جري عليه :سيرين كويسة ابني حصله حاجة 


الدكتور :المدام كويسة لكن للاسف مقدرناش ننقذ الجنين النزيفكان شديد قوي 


مازن اتصدم جدا وده بان عليه هو خسر ابنه بسبب تهوره وعناده 


رامز حط ايده على كتفه :ربنا يعوض عليك يا بني 


والدته :انتوا لسه شباب يا حبيبي ربنا يعوض عليكم 


سناء جريت على بنتها :انتي كويسة يا حبيبتي 


سيرين بدموع :ابني راح يا ماما 


نبيل :ربنا يعوض عليكم يا حبيبتي 


رامز : كل الي يجيبه ربنا خير 


سامي قرب منها بحنية ومسح على شعرها :انتي كويسة 


سيرين استخبت في حضنه وهي بتعيط 


مايا كانت بتبصلها بحزن 


ادم قرب من ادهم :اقطع دراعي ان ما كان مازن السبب في انها تسقط 


ادهم ببرود :ملناش دعوة 


ad

ادم 😏:يا برودك يا اخي 


ندى بغيظ لخالتها :يخرب بيت الجواز على الي هيتجوز 


ادم شد على ايده بغضب :لمي لسانك 


ندى ببرود :ملكش دعوة باي حاجة بقولها او بعملها اضن جدي فصلنا عن بعض يعني انت بالنسبالي ولا حاجة 


وسابته ودخلت تحت نظراته الي هتحرقها 


ادهم :هدي اللعب يا ادم ماما مش سهلة وانا شايفها هي الي بتيجي على ندى ومستقصداها مش العكس وحوار التصاميم اقطع دراعي ان ما كانت والدتك وراه 


ادم بغضب :انت بتقول ايه مستحيل 


ادهم :فكر فيها هتعرف لوحدك انا راجعت الكاميرات والي كانت بالكاميرات هي نفسها ماما ركز في عنيها هتعرف 


وسابه ومشي


عند سيرين 


دخل مازن عليها كان مش عارف يقةل ايه 


لكن اول ما شافته اتمسكت بوالدتها جامد 


سناء :انتي كويسة يا حبيبتي 


مازن قرب منها :حمد الله على سلامتك 


سيرين دارت وشها الناحية التانية 


مازن اتنهد 


رامز قرب منه :سيبها دلوقت وما تكبرش الموضوع 


ad

نبيل :سيرين هتروح القصر هي عايزة والدتها دلوقت تاخد بالها منها 


مازن :لا سيرين مش هتتحرك من بيتها وماما مش هتقصر معاها ومايا برضه معاه ولو عايزة طنط تقضل عندها تنور 


سيرين بدموع لوالدتها :مش عايزة اروح معاه يا ماما 


مازن قرب منها بحنية مش متعوداها :انا اسف وهمس في ودنها صدقيني هعوضك عن كل حاجة 


نبيل :خلاص يا سناء روحي معاها يومين على ما تتحسن 


سيرين اتجننت لكن قررت انها مش هتفضل معاه وهتسيبه 


.......................................................


عند نور 


كانت بتاكل 


منال :يعني ايه 


نور :عادي هرجع مع جوزي 


منال 🤨:بريالة انا على شان اصدق انك هترجعي معاه كده ورضيتي عنه ببساطة كده 


نور :عادي عايزة اديه فرصة تانية 


هنا خبط ضرب جرس الفيلا ودخل ادهم 


ادهم بابتسامة :مساء الخير 


نور بادلته الابتسامة :مساء النور 


منال بصتلهم لاتنين 


ad


ادهم باس منال على خدها :ما تركزيش معانا يا حماتي 


منال :والله هتجننوني منين كنتوا من يومين بس مش طايقين بعض ودلوقت بتضحكوا زي الهبل اول ما شفتوا بعض 


ادهم قعد ياكل : هعديهالك يا حماتي انا اهبل برضه ولو كنت كده فعلا فبنتك السبب 


نور بغيظ :لا والله 


ادهم كمل اكل وهو بيرقصلها بحواجبه 


دخلت منال وادهم قرب منها : ما تأقليش في الاكل الليل طويل هناكل بدل المرة عشرة 


نور :ليه ما الاكل موجود ليه تاكل بالليل ده غلط على صحتك وهتتخن وانا ما بحبش التخان 


ادهم بغيظ :ده الي فهمتيه من كلامي فاصلة الذات والملذات اناةقصدي على حاجات تانية


نور فتحت عينيها :لا لا يا رب ما اكون فهمت اه يا قليل الادب 


ادهم :قليل الادب ليه امال احنا متجوزين ليه ما تهدي كده انا بفطمك بس 


هنا دخل نبيل :اتلم يله 


ادهم 😏:لحقة طنط كلمتك 


نبيل :ملكيش دعوة بنط وبصلهم 


ايه الي حصل بقى من شوية صغيرين مش طايقين بعض 


نور بتهرب. :ادهم انا هروح احضر شنطتي 


ad


ادهم :ههههههه اهربي اهربي ماشي وبص على عمه ايه يا عمي ما احنا خلاص مية فل وعشرة مش ده الي عايزينه كبر دماغك مننا 


نزلت مور 


وخدها ادهم وهو جواه مبسوط جدا 


ادهم ركن العربية ومسك ايدها وباسها :وحشتيني 


نور اكتفت بابابتسامة 


دخلت نور مع ادهم والكل اتصدم واولهم مروى 


نور سلمت عليهم 


فريدة اتجننت وسلمى زيها 


سلمى بغيظ :حمدلله على السلامة 


نور بكيد :الله هو انتي رجعتي من تاني ايه خالتوا رضيت عليكي ولا ايه ااااااه وبصت لادهم 


ولا كان في مقعد فارغ قلتي تمليه 


الكل ضحك وسلمى اتحرجت جامد وطلعت اوضتها بغضب 


ادم :ههههه يخرب بيتك احرجتيها 


نور :ههه وانا قلت ايه غير الحقيقة 


سامي :فرحتوني برجوعكم لبعض 


ادهم باس دماغه :ربنا يخليك يا جدي 


كامل :خد بالك منها يا ادهم 


ad

ادهم شدها عليه من وسطها :بقولكم ايه انا طالع عايز نور في حاجة كده 


نور 😳


ادهم :اقفليهم يا حبيبتي  عادي مراتي ووحشاني 


نور طلعت معاه 


وفريدة هتتجنن طلعت وراه 


ولسه داخل مع نور 


خبطت فريدة 


نور :تراهن انها امك 


ادهم بصلها ببرود :طيب وايه يعني 


نور 🥴


ادهم فتح فعلا كانت والدته :خرج وقفل الباب 


ادهم ببرود :نعم 


فريدة بغضب :انت ازاي ترجع الزفتة دي لهنا بعد الي عملته 


ادهم بغضب :اشششش انا محترم لدوقت انك امي ومل تفتكريش انك قدرت تضحكي عليا بلي عملتيه والتقرير المزور الي اديتيهولي مرلتي وحياتي ملكيش دعوة فيها خااالص فاهمة 


ودخل وقفل الباب وهي هتتجنن 


ادهم دخل كانت نور خدت شاور وخرجت 


ادهم مقدرش يشيل عينيه عنها 


ادهم وهو هايكلها في عينيه  :وحشتيني 


نور لفة ايديها على رقبته بدلع :وانت كمان 


ad


ادهم قبلها بلهفة وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح 


............................................


عند ندى وادم 


ادم كان هيدخل اوضته وندى وراه مع سامي ومروى 


وكانت بيستناها تتدخل 


لكن عدته وعدت اوضته ومشيت 


ادم مسك دراعها :رايحه فين 


ندى نزعت دراعها منه :اضن سمعت كلام جدي انا وانت مستحيل نفضل غي اوضة وحدة 


ادم بغضب :لاااا انتي اتجننتي بقى 


ندى :ايوه اتجننت 


سامي :انا قولت كلمة ندى هتفضل في اوضتها لحد ما تعرف قيمتها فاهم 


ادم بغضب :ايه هتربيني 


سامي :سميها زي ما تسميها 


ندى بصتله بانتصار ومشيت لاوضتها وقفلت الباب 


ادم رزع الباب جاامد 


ادم :ان ما وريتك يا ندى ما ابقاش ادم 


عند سامي ومروى 


ad


دخل اوضته بعد ما اتكلم مع كامل عن مراته وانه لازم يبعدها عن مرات ادم وادهم 


دخل اوضته كانت مروى بتدهن جسمها 


دخل وطنشته 


سامي خد شاور وخرج 


مروى كانت هتنام وعدت من قدامه 


سامي مسك ايدها : تنفذي بقى الي اتفقنا عليه 


مروى بعدم فهم :اتفاق ايه 


سامي :انا انصفت ندى ووقفت مع نور نفذي وعدك ليا 


مروى بصتله بقرف ومددت على السرير وكأنها اله 


انا قدامك اهو اعمل الي انت عايزة 


سامي بغضب : انتي ايه هاه قوليلي انتي ايه انا عايزك انتي عايز قلبك مش عايز كرهك عايزك تشاركيني اخر لحظات حياتي 


كل الي عملته ولسه هعمله مش هيكفيكي تسامحيني 


مروى بخبث :يبقى لما تنفذه هبقى كلي ملكك وبأراداتي 


سامي زفر بغضب ونام 


ومروى ضحكت بسخرية ونامت وهي بتتوعد ليه وليهم 


...........................................................


في الصباح


ادهم دخل اوضته 


وقرب منها كانت نايمة وشعرها مفرود بعشوائية مثيرة وشفايفها منتفخة أثر قبلاته المجنونة 


ad


ادهم باسها على خدها :قومي يا برنسس الساعة عشرة 


نور بنعس :سيبيني يا ماما لسه بدري 


ادهم :هههههه ماما ايه بس قومي يا بنتي ربنا يهديكي 


نور فتحت عينيها الفيروزية وابتسمت :صباح الخير 


ادهم بعشق :صباح الجمال 


ادهم باسها غلى دماغها :الفطار جاهز هدخل اخد شاور تكوني صحصحتي اوك 


نور :اوك ما تتاخرش جوعانة 


دخل ادهم 


ونور قامت لبست الروب بتاعها ومفيش شوية خبط الباب 


نور :مين 


فريدة بغضب وجنان :انا حماتك 


نور بمكر :جيتي لقبرك برجليكي 


نور فتحتلها وااتكأت على الباب بمكر 


اهلا يا حماتي 


فريدة بصتلها من فوق لتحت وبصت لرقبتها والعلامات الي ملياها 


فريدة بغضب :ايه القرف الي فتحالي فيه ده هاه ما تستري نفسك وتغطي القرف الي على رقبتك 


ad

نور شدتها من القميص الي لابساه وبصتلها بنظرة خرستها 


بصي يا ست انتي انا مش ندى تحترمي روحك وانتي بتتكلمي معايا فاهمة وحسابك على الي عملتيه والورق الي زورتيه لسه ما جاش 


فريدة حاولت تبعدها وهي متجننه :ايه الي بتعمليه ده ابعدي عني ان ما وريتك 


ادهم يا ادهم 


هنا خرج ادهم 


ونور بسرعة وقعت صينية الاكل عن الطاولة 


ادهم بغضب :ايه الي بيحصل هنا 


نور جريت على ادهم وحضنته بحزن مصطنع  :ادهم ماماك وقعت الفطار وقالتلي مش هخليكي تتهني في حياتك مع ابني عملتلها ايه انا على شان تعمل كده


ادهم وهو بيبص لوالدته بغضب : اهدي يا نور اهدي يا حبيبتي 


فريدة بغضب :انت هتصدقها دي بتكدب هي الي وقعته 


ادهم بغضب :فريدة هانم انا قولتلك قبل كده ما تتدخليش في حياتي وخاصة بعد الورقة الي اديتيهالي وبعد الي عملتيه دلوقت تنسي لو ليكي ابن اسمه ادهم 


ولو سمحتي عايزة ابدل هدومي 


نور بعدت عنه وقربت من الباب وفريدة مصدومة وغمزتلها وقفلت الباب في وشها 


........................................................


عند سيرين روحوها البيت ومامتها بتحاول ترجعها عن الي في دماغها 


مازن :سيري ما خلاص بقى 


ad

سيرين :اطلع بره مش عايزة اكلمك 


مازن شدها عليه وبص في عينيها :سيري انا بحبك بجد وده مش كلام وخلاص سامحيني واديني فرصة جديدة 


سيرين بألم  :ياااه بعد كل الذل الي ذلتني اياه بتقلي بحبك بعد ما ضيعت ابننا بتقلي بحبك وزقته عنها لا يا مازن لا 


انا الي دلوقت بكرهك بجد بقيت بكرهك ومش طايقاك ولا طايقة ريحتك 


وبدموع 


شايفة ابني في كل حتة هنا انا همشي يا مازن همشي ومش هرجعلك تاني وده وعد من وحده كرهت بعد ما حبت


وسابته ومشيت وهو لسه تحت تأثير كلماتها 


..................................................................


فريدة تحت كانت شايطة نار 


سلمى :اهدي يا خالتوا مش كده 


فريدة :والله لابعدها عنه واخليه يقرف يبص في وشها 


كلمة حد 


بقولك ايه انت تنفذ الي قلتلك عليه النهاردة فاهم 


سلمى :خالتوا بس ادهم 


فريدة بصتلها بغضب :انتي ملكيش دعوة 


هنا مروى ابتسمت بخبث من ورا الباب :ههههه 


مسكت موبايلها 


الوو


اهلا 


كل حاجة بقت جاهزة عالتنفيذ عايزك تجهز نفسك 


ههههههههههه ولا يهمك انا هخليهم يمشوا يكلموا روحهم 


لكن نور ليا انا ومش لغيري فاهمة ومحدش يقدر يبص عليها 


ونور مش هتكون غير ليك وده وعد مني انا سلام 


يتبع

29


 

كل حاجة بقت جاهزة عالتنفيذ عايزك تجهز نفسك 


ههههههههههه ولا يهمك انا هخليهم يمشوا يكلموا روحهم 


لكن نور ليا انا ومش لغيري فاهمة ومحدش يقدر يبص عليها 


ونور مش هتكون غير ليك وده وعد مني انا سلام 


استني 


نعم اخلص الكل بيستنى تحت 


نور ما تعرفش اي حاجة عن اتفاقنا ده 


اكيد سلام 


مروى قفلت الفون ولسه هتنزل 


كان مالك وراها 


مروى لسه هتتكلم معاه وتشوف هو فهم ايه 


ad

نزل وخرج من القصر كله 


ليا :اعذريه يا طنط هو مش مستوعب الفكرة لسه 


مروى قربت منها بحنية :انتي عرفتي 


ليا اومأتلها بدماغها بأه 


مروى :صدقيني لما هيفهم هيديني كل اعذار العالم 


ليا بابتسامة :وانا متأكدة من ده يا طنط الست الي شايفها دلوقت ست مفيش احن منها 


هنا جت نور وماسكه في ايد ادهم 


نور :صباح الخير 


مروى بابتسامة :صباح الفل وحشتيني يا بنت 


نور :هههههه وانتي كمان 


مروى بصت لادهم بغيظ :خد بالك منها يله واوعى تزعقلها او تزعلها من تاني 


ادهم حضنها من كتفها ببرود لمروى :نور مراتي وحبيبتي واشيلها في عيني مش محتاج حد يوصيني عليها 


خرجت فريدة وسلمى ادهم طنشها وباس نور على خدها :انا هروح الشركة وانتي خدي بالك من روحك 


نور :اوك وانا ربع ساعة وطالعة 


مروى شدتها معاها :يبقى تعالي نشرب القهوة مع بعض 


ad

فريدة بغييييظ :ااااع هتجنن 


نور كانت بتضحك جامد 


مروى :في ايه 


نور قصت عليها الي عملته بفريدة 


مروى :هههههههه لا ولسه التقيل جي بس براڤو عليكي 


نور باحراج :خالتوا هو انتي وجدو عاملين ايه 


مروى ببرود :عادي 


نور :خالتوا هو انتي فعلا مش هتقدري تسامحيه تصدقي صعبان عليا جدا 


مروى بقرف :ولا عمري هسامحه ده اكتر انسان كرهته وبكرهه وهكرهه 


ده قال لمالك امك سابتك على شان تشوف حياتها عبى دماغه عليا 


مالك مش طايق يبص في وشي يا نور عارفة لما تتحرمي من ضناكي سنين طويلة قوي على امل لما يرجعلك يترمي في حضنك وتبقى دي بس اوهام في دماغك 


سامي اكتر انسان مذي في الحياة دي كلها لو لفيتي العالم اقسملك ما هتلاقي خد مؤذي قده 


نور بشرود :لكن الحب يا خالتوا بيعمل اكتر من كده ليه ما قولتيش مثلا انه جدو حبك حب محدش حبه لحد قبل كده 


ولا ايه يجبر راجل في سنه يجبر وحده بعد السنين دي كلها انه يجبر وحده تتجوزه برغم كل حاجة بتعمليها فيه لكن لسه صابر عليكي 


ومتأكد انه هيموت ويملك لكن مع رفضك ما قربلكيش 


مروى :سامي ما بيحبنيش سامي بيحب التملك 


ad

حاجة عجبته وما امتلكهاش وطبعا ازاي سامي العمري يطلب حاجة وما ينولهاش دي كانت حاجة كبيرة قووي بالنسبالة صدقيني بسننا ده لو خدني في رضايا هبقى زيي زي غيري بالنسبالة 


نور :تصدقي الكلام ده غلط بالعكس الي بيحبك لما يملكم وبرضاكي بيبقى عايز يعمل اي حاجة على شان يرضيكي 


مروى 😏:نور يا حبيبتي حبي جوزك اه لكن ما تتعلقيش فيه قوي كده 


نور :خالتوا هو انتي ليه بتكرهي ادهم 


مروى بسخرية :بكرهه مرة وحده انتي ما تعرفيش حاجة يا نور اسكتي 


نور :لانه شبه جدو 


مروى مسكت ايدها :انا ما بكرهش ادهم يا نور انا احيانا بكره بعض تصرفاته وتحكماته الزيادة فيكي 


ومع الموقف الاخير الي عمله اتجننت منه بزيادة لما عرفت انه ضربك 


نور :هو غلط اكييد بتصرفه لكن انا الي زودتها شوية على فكرة ادهم ضربني الم واحد ومش بقلل من الي عمله لا لاني لا يمكن اقبلها على كرامتي 


لكن زعيقه وصراخه وغضبه كان اوڤر اوي على الي حصل 


مروى :ربنا يهدي سركوا 


............................................


عند ندى 


كانت خارجة من اوضتها ما وعيتش لنفسها غير وفي حد بيسحبها وقفل الباب 


ندى بغضب :انت اتجننت 


ادم بوجه شاحب وعينين ما داقوش طعم النوم :ايوه اتجننت وهطلع جناني عليكي ايه رائيك 


ad

ندى بغضب:ادم ابعد عني احسن ليك لانده لجدي والقصر كله يتلم عليك 


ادم مسك دماغها :لميهم دلوقت وقبلها 


ندى حاولت تبعد عنه كان بيقبلها بعنف لاول مرة يتعامل معاها كده دموعها كانت بتنزل جامد 


هو ليه بيعمل كده ليه اتغير كده 


فين ادم الي حبه الراجل الفرفوش الي خلاها اتعلقت بخفة دمة 


ادم بعد عنها وهو بيتنفس جامد وسند جبينه على جبينها :انا اسف 


ندى بعدت عينيها عنه كانت حاسه بضعف كبير وكأنها كبرت عنده عمر على عمرها 


ادم بندم:سامحيني يا ندى انا اسف اسف صدقيني عينيا ما داقوش النوم لانك مش في الاوضة 


ندى مسحت دموعها :سيبني يا ادم نور وخالتوا بيستنوني تحت 


ادم :ندى انا اسف والله اسف اني شكيت فيكي لو للحظة انا انا بحبك يا ندى 


ندى زقته ودموعها بتنزل :فين حبك هاه فين حبك ده وانت مل يوم بتنصف امك عليا وانت متاكد اني ما عملتلهاش حاجة واني في حالي 


فين حبك ده وانت بتصرخ عليا وبتشد في شعري 


فين حبك لما تنيمني كل يوم دمعتي على خدي


لو كان ده الحب انا مش عايزاه وبصتله بقوة كبيرة وكانها نور مش ندى 


انا لما حبيت حبيت ادم الي كان بينور ضحكتي مش ادم الي من لما اتقفل علينا باب وهو ما بيعملش حاجة غير انه بيطفيني وبس 


وسابته ومشيت وهو مصدوم من كلامها 


نزلت ندى عند نور بعد ما مسحت دموعها 


ad


ندى :صباح الخير 


نور بقلق :صوتك كان عالي كده ليه 


مروى :انتي صح نمتي في اوضة وهو في اوضة ايه الي جمعكم في اوصة وحدة 


ندى :مفيش شفته دلوقت وانا خارحة من اوضتي 


نور :ايووه 


ندى ببرود :حاجة بيني وبينه محدش له دعوة 


مروى :لا والله الي يشوفك دلوقت ما يشوفكيش امبارح وانتي بتستخبي منه في حضني 


ندى طنشتهم :شربتوا قهوة ولا لسه 


نور فهمت مدى وانها مش عايزة تتكلم دلوقت :لا مستنينك 


ندى قالتلهم يعملوا اتنين قهوة 


مع نزول ادم الي طنشته 


ادم نزل بسرعة من غير ما يتكلم 


سامي دخل من الجنينة 


سامي :متجمعين عن النبي 


ندى بابتسامة :اهلا يا جدو 


نور :ايه يا خالتوا جدو راجع شباب اليومين دول 


سامي قعد جنب مروى وايده على كتفها :ازاي ما ارجعش شباب ومروى حب حياتي بين ايديا 


ad

ليا :الله الله الله على الغزل امال مالك مصدرلي الوش الخشب كده ليه 


سامي :ههههههههه لانه نسخة من مامته 


مروى 🤨:لا والله 


سامي :اه والله نسخة من مامته مش بكدب ما بيضحكش لحد 


مروى قامت من جنبه وهي بتكلم نفسها 


سامي بصوت عالي :سامعك على فكرة 


هنا دخلت سناء وسيرين معاها 


سامي :اهو حبيبت جدها وصلت 


سيرين جريت عليه حضنته 


سامي بقلق :في ايه 


سيرين :مش عايزاه يا جدو مش عايزاه ارجوك خليه يطلقني 


الكل اتصدم من الي بتقوله 


سامي :ليه يا حبيبتي فيكي ايه 


سناء قصت عليه كل حاجة قالتها بنتها ليها عن معاملته 


سامي بصدمة :مازن يعمل كده 


نور التزمت الصمت 


ندى قربت منها :هو انتي كنتي عارفة 


ad

نور :انسي 


سيرين :مش عايزاه يا جدو ارجوك 


نور :اطلعي ارتاحي يا سيرين وبعدين لكل حادث حديث 


سناء خدت بنتها وطلعت 


ونور راحت الشركة 


دخلت مكتبها داني ما كانش موجود 


ندهت السكرتيرة وقالتلها انه ما جاش النهاردة 


نور ضربتله مرة واتنين وتلاته ما ردش 


ومع استمرار رنها 


داني بتعب :الو


نور :داني قلقتني انت فين 


داني :كح كح تعبان قوي مش هقدر اجي الشركة 


نور بقلق :فيك ايه اجيبلك الدكتور 


داني :يا ريت والله 


نور قفلت معاه وكلمت الدكتور وراحتله الشقة 


نور خبطت جامد وبالعافية فتح الباب وفعلت كان تعبان جدا 


الدكتور كشف عليه 


نور :طمني يا دكتور 


الدكتور :التهاب رئوي حاد جدا عايز اهتمام وراحة 


نور :ان شاء الله 


الدكتور كتبلها الادوية 


نزلت نور جابتهم على بسرعة وجت 


عملتله شربة وادته الادوية وفضلت معاه لحد ما نام 


ضربلها ادهم 


نور :الوو اهلا يا ادهم 


ادهم :انتي فين انا بالشركة عندك وقالولي خرجتي 


نور بصت لداني وعرفت انه ادهم هيدايق لو عرف 


نور :انا في 


ادهم بغضب :انجزي داني معاكي انتوا فين 


نور اتنهدت :ادهم داني تعبان قوي وانا معاه في البيت 


يتبع



30


ونور راحت الشركة 


دخلت مكتبها داني ما كانش موجود 


ندهت السكرتيرة وقالتلها انه ما جاش النهاردة 


نور ضربتله مرة واتنين وتلاته ما ردش 


ومع استمرار رنها 


داني بتعب :الو


نور :داني قلقتني انت فين 


داني :كح كح تعبان قوي مش هقدر اجي الشركة 


نور بقلق :فيك ايه اجيبلك الدكتور 


داني :يا ريت والله 


نور قفلت معاه وكلمت الدكتور وراحتله الشقة 


نور خبطت جامد وبالعافية فتح الباب وفعلت كان تعبان جدا 


الدكتور كشف عليه 


ad


نور :طمني يا دكتور 


الدكتور :التهاب رئوي حاد جدا عايز اهتمام وراحة 


نور :ان شاء الله 


الدكتور كتبلها الادوية 


نزلت نور جابتهم على بسرعة وجت 


عملتله شربة وادته الادوية وفضلت معاه لحد ما نام 


ضربلها ادهم 


نور :الوو اهلا يا ادهم 


ادهم :انتي فين انا بالشركة عندك وقالولي خرجتي 


نور بصت لداني وعرفت انه ادهم هيدايق لو عرف 


نور :انا في 


ادهم بغضب :انجزي داني معاكي انتوا فين 


نور اتنهدت :ادهم داني تعبان قوي وانا معاه في البيت 


ادهم باستخفاف  :بتهزري صح انتي متعمليش كده وبغضب جامد بقولك انتي فين 


نور اتنفضت من صريخه العالي :ادهم اهدا هو فعلا تعبان والدكتور لسى خارج وهو ملوش حد غيري هنا 


ادهم قفل في وشها وركب عربيته بسرعة كبيرة وراح لبيته 


نور :ربنا يستر 


ad

داني مسك ايدها ووشه احمر جدا من السخونية :روحي يا نور ما تعمليش مشكلة مع ادهم بسببي 


نور بتردد :انت تعبان يا داني مقدرش اسيبك كده 


داني بتعب ظاهر :مش هتعمليلي حاجة دلوقت انا خدت الدوا وهنام وجودك ملوش لزوم روحي لجوزك يا نور 


هنا خبط الباب جاامد 


داني اتنهد بغضب مكتوم وألم :ده اكيد هو 


نور :ما تقلقش انا هتصرف معاه اهم حاحة دلوقت انك تبقى كويس 


نور خدت نفس عميق وفتحتله 


واول ما فتحت ادهم دخل زي التور الهايج :انتي اتجننتي جياله بيته هنا برجليكي انتي 


ولسه هيكمل 


نور حطت ايدها على بوقه والدموع متحجرة في عينيها :افهمني ارجوك انا عارفة انه وجودي هنا معاه لوحدنا غلط لكن داني ملوش حد 


ووالله انا بعزه زي اخويا بالزبط ولو تدخل عليه وتشوفه هيصعب عليك وبدموع ما اقدرش اسيبه يا ادهم في الحالة دي لوحده 


ادهم نزع ايدها عنه بغضب :كنتي تقدري تقوليلي وانا هجيله واجيبله الدكتور 


نور :ازاي هطلب مساعدتك ليه وانا عارفة انك مش بطيقه خالص 


ادهم زقها عنه ودخل لاوضة الداني 


داني بهزار وتعب :انا مش قادر اصلب طولي لو عايز تشتم اوك لكن ضرب اجلها المرة الجاية 


ادهم بجمود :سلامتك 


داني بتعب :الله يسلمك 


ad

ادهم نور ما عملتش حاحة غير انها جابت الدكتور اعذرها انا لولاها ما كنتش هتحسن 


ادهم بغضب مكتوم : حصل خير عايز حاجة دلوقت 


داني بص لنور :لا انا تمام 


ادهم شد نور من ايدها معاه وخرج 


داني بتعب :ربنا يعينك على ما بلاكي يا نور انتي الي دخلتي نفسك الدوامة دي ده مش حب ده مرض


ادهم فتح العربية ودخلها وهو متعصب جدا 


نور حاولت ما تنفعلش وبنفاذ صبر :ادهم ما حصلش حاجة لكل ده لامتى هتدي المواضيع اكبر من حجمها 


ادهم بغضب وصراخ :بدي المواضيع اكبر من حجمها مراتي في بيت واحد غريب عنها لوحدهم وتقوليلي بدي المواضيع اكبر من حجمها وبغضب اكبر 


ما تيجي نقلب الموازين 


لو جيتي ولقيتيني مع وحدة في بيت لوحدنا رد فعلك هيكون ايه 


وبصراخ انا اقولك 


لو فضل ادهم يحلفلك ويقسملك مليون يمين انه محصلش حاجة وعلاقتوا بريئه مع الانسانة دي مش هتصدقي انتي ليه مش قادرة تحسي فيا 


ليه دايما بتشوفي فين الحاجة الي بتدايقني وبتعمليها 


ليه مش شايفة عشقي ليكي ليه بتعندي فيا وبس 


ميت مرة قولتلك البني ادم الي اسمه داني ما بحبوش مش بستريحله تسمعي الكلام لا تعندي وتروحيله بيته لوحدك


نور بغضب :ادهم ما خلاص انا قرفت من تحكماتك الزيادة دي كل اما بنقدم خطوة في علاقتنا مع بعض انت بترجعنا عن بعض خطوتين 


ad

ادهم مسك دراعها بغضب :انتي مش شايفة روحك غلطانة 


نور نزعت ايدها منه بعند :لا لانه داني اخويا مش هسيبه يموت على شان غيرتك الي تقتل دي 


ادهم بصلها بغموض : لو خيرتك بينا لاتنين تختاري مين يا نور 


نور بصت في عينيها وقربت منه ومسكت وشه بايديها لاتنين :ما تحطش نفسك في مقارنة مع حد يا ادهم لان انت الي اخترته يكون شريك حياتي ويسكن قلبي 


ادهم قرب منها قبلها بخوف عاشق ولهان خايف من ضياع الي بيحبه 


ادهم سند جبينه على جبينه واتكلم من بين انفاسه السريعة : ابعدي عنه يا نور وخلي تعاملك معاه رسني قووي انا عشقي ليكي ادمان وادماني ليكي غيرة بغيير عليكي من هدومك يا نور تخيلي بغيير عليكي من مامتك لما بتحضنك مش عايز حد يبصلك غيري لو فعبا بتحبيني ربع الحب الي بحبهولك ابعدي داني عن حياتنا 


نور تاهت في عينيه مش قادرة تفهم خوفه من داني ليه مع انه بيخاف عليها زيه بالضبط 


ادهم بعد عنها وشغل العربية ومشي 


...........................................................


في الشركة 


ادم :مالك شايل طاجن ستك ليه 


مازن زفر بغضب :سيري سابت البيت 


ادم بصدمة :بتهزر صح ليه 


مازن :اتخانقنا وسابت البيت 


ad

ادم :وانت سبتها تسيب البيت عادي كده 


مازن :صدقني حاولت معاها لكن هي اصرت على موقفها ده ومحملاني سبب موت ابننا 


ادم بعدم فهم :وانت مالك ومال موته ده قضاء ربنا 


مازن :كنت متعصب وزقتها وله نصيب ينزل من زقتي ليها 


ادم :اها ان شاء الله ربنا يعوضكم حاول تراضيها 


دخل ادهم وباين عليه مش على بعضه 


مازن :فيك ايه انت لاخر 


ادهم :مفيش وبص لادم بقولك ايه يا ادم عايز حد ثقة يراقبلي حد لكن عايزة ثقة ما يخونش 


ادم باستغراب :ليه عايز تراقب مين 


ادهم بشرود :داني الي بيشتغل مع نور 


مازن :ليه 


ادهم :حاجة في دماغي وبص لادم عايزة زي ضله ما يغيبش عنه لحظة واحدة 


ادم :ما تقلقش هبعتلك حد من الامن الي هنا كلهم ثقة جدا 


....................................................


عند ندى 


ندى :اهدي يا سيرين مش كده 


ad

سيرين بدموع :انا اديته كل حاجة كل حاجة يا ندى لكن ما لقيتش منه غير الذل والقهر 


ندى باستغراب :الي يشوفكم ما يقولش انه علاقتكم كانت كده كان باين عليكم جدا انكم مبسوطين 


سيرين مسحت دموعها :ما تاخديش بالمظاهر 


ندى اتنهدت :محدش مرتاح خالص 


سيرين :وانتي مالك انتي كمان اوعي تقوليلي انك متخانقة مع ادم 


ندى :هه متخانقة ده احنا من يومين كل واحد فينا بينام في اوضة لوحده 


سيرين :ليه 


ندى :مش عايزة اتكلم دلوقت ارجوكي يا سيرين 


هنا جت فريدة ومعاها سلمى 


فريدة :انتي قومي ساعديني في المطبخ 


ندى بصتلها من فوق لتحت :بتكلميني انا 


فريدة :ايوه بكلمك انتي قومي ساعديني 


ندى :ليه حد قالك قبل كده اني شغالة عند الي خلفوكي 


فريدة مسكت دراعها بغضب :انتي بتكلميني انا كده 


ندى بغضب :سيبي ايدي لا اقسم بالله اقتلك وما اسميش عليكي 


ad


سيرين :طنط فريدة في ايه سيبيها 


فريدة مسكت وش ندى بغضب :بت انتي الي اقوله هنا يتسمع فاهمة 


ندى زقتها عنها بغضب وقربت منها بتهديد :اوعي مرة تانية تقربي مني بطريقتك المقرفة دي انتي هنا ملكيش دعوة فيا خالص وان كان على ابنك اهو سبتهولك اشبعي فيه 


لانه الراجل الي ابن امه ما يستاهلش اصلا يبقى راجل 


هنا جه صوت ادم :ندددددى 


ادهم :اهدا يا ادم 


ادم قرب منها بغضب :ايه الي بتهببيه ده 


ندى بصتله بقرف : ايه الي بهببه عادي واحدة بتدافع عن نفسها 


ادهم :مش كده يا ندى اهدي 


ندى بغضب :انت مش شايف اسلوبه يا ادهم 


ادم مسك دراعها :ايه مبقيتش املى عين حضرتك ولا ايه مش عاجبك الراجل الي متجوزاه 


ندى نزعت ايدها منه : لما تبقى راجل الاول وتحامي لمراتك تبقى تعجبني 


ادم ضربها بالألم 


والكل اتصدم واولهم ندى الي دموعها كانت بتنزل بصمت وايدها خدها وباصة في اللا شيء 


والصمت عم على الجميع اثر صدمتها المختلطة بأنفاسها 


ad


فريدة كانت فرحانة جدا بلي حصل 


ادم شد على ايده بغضب وهو مصدوم من الي عمله ازاي يضربها كده لا وقدام كل الموجودين 


مازن قرب من ادم :مش كده يا ادم 


سيرين قربت من ندى وحضنتها وهي لسه على صدمتها 


سيرين بدموع :على فكرة ندى ما عملتش حاجة وطنط فريدة هي الي جت عليها ورمت شرها 


ولسه سيرين هتكمل ندى وقعت من طولها 


ادم بخوف :نددددى 


ادم حملها بسرعة :ادهم اطلب الدكتور بسسرعة 


سلمى قربت من فريدة :اوعي سيرين تقولهم الي حصل 


فريدة :هههه ولا هتقدر تعمل حاجة ولا هيصدقوها 


دخل ادم حامل ندى 


مروى بقلق :في ايه ندى مالها 


ادم طلع فيها اوضته 


وسيرين قصت عليها الي حصل 


مروى :بنت ال....... ان ما وريتك يا فريدة الكلب مبقاش مروى 


سيرين كانت قلقانة جدا على ندى 


مازن قرب منها وهمس في ودانها :هتبقى كويسة ما تخافيش 


ad


سامي بص لفريدة :لو عرفت انك ليكي يد بخناقتهم والله ما يحصلك طيب 


هنا جه الدكتور وكشف عليها تحت قلق ادم الكبير 


دخلت نور وهي مستغربة :في ايه 


ادهم اتنهد :ندى تعبت شوية وجبنالها الدكتور 


نور ما سابتهوش يكمل وجريت على اختها بخوف 


ندى كويسة فيها ايه يا دكتور 


الدكتور :هي عندها انهيار عصبي حاد وده خطر عالبيبي الي ببطنها لازم تبعدوا عنها اي توتر ده خطر عالجنين 


ادم اتصدم جامد :مراتي حامل 


الدكتور :ايوه هي في الشهر التاني 


ادم بصلها بندم كبير 


ندى كانت دموعها بتنزل بصمت 


نور بصتلهم :ندى مالها حصلها ايه 


نور مسكت وشها :فيكي ايه ندى اتكلمي 


ندى ما كانتش قادرة تتكلم 


نور بدموع:هي مش بتتكلم ليه 


الدكتور :ده من اثر الصدمة الي حصلتلها هتبقى كويسة 


ادهم قرب من نور :اهدي يا حبيبتي هتبقى كويسة 


نور :حصلها ايه 


مروى قربت من فريدة بغضب وضربتها بالألم قدام الجميع :قولتلك ميت مرة ابعدي عن بناتي يا وسخة 


ادهم بغضب :ايه الي بتعمليه ده انتي اتجننتي 


قرب منهم مالك :والدتك تستاهل اكتر من كده امك بتخطط تسجن مراتك وتجيبلها قضية تزوير واحتيال 


       يتبع

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع