رواية حياه الراوي الفصل الثاني 2بقلم لوجي احمد
رواية حياه الراوي الفصل الثاني 2
مراتك ممسوكه في شقه د"عاره
ياسين بعصبيه انت بتقول ايه انت مجنون بصدمه
عز..لاسف دي الاخبار اللي لسه وصلاني حالا عشان كده دخلت ابلغك علشان تتصرف مش لازم الصحافه تاخذ خبر بحاجه انت عارف الفتره دي اللي انت بتمري بيها دلوقتي اسمك في كل مكان ياسين الراوي
ياسين وهو يجرخ من مكتبه بعصبيه في وسط الموظفين كان بيجري على اخره ما كانش مصدق الكلام اللي بيتقال وركب عربيته واتجاه لقسم الشرطه
مش عارف يسيطر على نفسه من العصبيه دخل قسم الشرطه
وبيتمنى ان كل ده يطلع كلام ما يطلعش حقيقه لكن للاسف اتفاجاه بامراته قدامه ملفوفه بملايه في وسط بنات ليل واقف مكانه مش صدمه ما بقاش عارف يتحرك
ما فاقش من التوهان ده غير لما سمع صوت العسكري وهو بيقول لها ممنوع ممنوع تتحركي من مكانك
حياه.. الحقني يا ياسين
ياسين.. بعصبية وهو يتعصب على العسكري نزل ايدك ما تحطش ايدك عليها
العسكري بتريقه وانت مين انت كمان وبعدين ما حطش ايدي على ايه دي متهمه وفي قضيه دعاره يعني الكل حاطه ايده عليها ياسين فقد السيطره على نفسه وضرب العسكري لكمه
المكان كله بقى عباره عن صريخ وخناقه لما الظباط جت وفضيت الخناقه والموضوع بدا يهدى وعز ه كان جاب المحامي وحصل ياسين علي القسم
بعد ساعه لما الأمور بدات تهدي في المكان المحامي بدا يتكلم ويحاول يخرج حياه باي طريقه في الوقت الحالي ما ينفعش انها تبات في القسم وفعلا بدا يخرجها بكفاله بمحل اقامتها لكن هيكون لها ق"ضيه
نظارات ياسين لحياه ما كانتش تطمن خالص وحياه كانت خايفه قوي منه وهو كان بيستحلف لها
اول ماالمحضر اتقفل الظابط قال له تقدر تاخد مراتك
ياسين قرب على الحياه وقال لها هدومك فين ما هي كانت ملفوفه بملايه
لكن قبل ما حياه تنطق الضابط رد عليه وقال له احنا ماسكينها في الشقه كده
ياسين شدها من درعها بشده
لكن عز ادخل وقاله اهدي احنا لسه في قسم الشرطه نخرج من هنا وبعد كده اعمل اللي انت عايزه
وفعلا ياسين بتاع يسيطر على نفسه لما يخرج من القسم
عز بدا يتدخل ويقنع ياسين ان هو هياخد حياه معاه ويروحها الفيلا وياسين يروح بعربيته لانه مش ضامن ان الحياه لو ركبت مع ياسين العربيه هتروحي البيت عايشه طبعا ياسين كان رفض الكلام ده
لكن عز بدا يقنع فيه الخبر دلوقتي اتسرب وكل الجرايد والمجلات هتتكلم الاحسن انك تروح لوحدك وانا هجيب حياه دلوقتي واجي وراك ياسين خلع الجاكيت وحطه الحياه على الملايه اللي هي كانت ملفوفه بيها حياه كانت بترتعش وخايفه ما فيش على لسانها غير كلمه ما عملتش حاجه
ياسين ركب عربيته وراح على الفيلا وحياه ركبت مع عز عربيته
حياه بدموع انا ما عملتش حاجه والله العظيم انا مظلومه
عز ايه اللي وداك المكان ده حياه تليفون جالي والله وقال لي ان ياسين بيخوني ومجرد ما دخلت الشقه لقيت البوليس
عز مهما يحصل ما كنتيش رحتي انتي ما تعرفيش انت عملت ايه حياه ساعدني والنبي ياسين هي"موتني
عز الموت هيبقى ارحم من اللي هيعمله فيكي
وكانوا وصل الفيلا ياسين كان واقف على بوابه الفيلا زي الشي'طان
وماسك كر"باج في ايده شاور لعز واقف بالعربيه
فتح باب العربيه وشد حياه من شعرها
وهي بتصر'خ علي آخرها ما عملت حاجه والله مظلومه
ياسين بصوت يشبه الافاعي مصدقك يا ننه عيني ياسين وكان بيجر"ها من شعرها
عز..اهدي ياسين في سوء تفاهم سيبها وافهم
ياسين.. بصوت عالي وهو يتعصب على عز مش عايز افهم حاجه ولا عايز اسمع حاجه ممنوع حد يدخل جوه الفيلا كله يستنى في الجنينه هنا كان كلامه للشغالين خرجهم كلهم من الفيلا لجنينه
وفتح باب الفيلا وحدف حياه علي الارض
حياه .بصريخ والم اسمعني بس ابو'س رجلك اسمعني والله ما عملت حاجه والله مظلومه
ياسين ششششش ونزل ضرب فيها بالكر'باج بدون اي رحمه وهي كانت بتصرخ صوتها كان مسمع المكان كله
وهو نازل ضرب ولا فارق معاه صريخ ولا دموع ولا توسلات
حياه..انا حامل ارحمني
ياسين انصدم من اللي سمعه الكرباج وقع من ايده وقرب عليها وركس في الأرض علشان يبقى بمستوى جسمها وحط ايده على شعرها بهدوء واقرب على ودانها وقال
ياسين . بس انا مبخلفش
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
😳😳😳😳😳
اكتب ف بحث جوجل (مدونة قصر الروايات)
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا