القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل31 الي الفصل 35بقلم الاء الرحمن



رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل31 الي الفصل 35بقلم الاء الرحمن 




رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل31 الي الفصل 35بقلم الاء الرحمن 

31


ادم اتصدم جامد :مراتي حامل 


الدكتور :ايوه هي في الشهر التاني 


ادم بصلها بندم كبير 


ندى كانت دموعها بتنزل بصمت 


نور بصتلهم :ندى مالها حصلها ايه 


نور مسكت وشها :فيكي ايه ندى اتكلمي 


ندى ما كانتش قادرة تتكلم 


نور بدموع:هي مش بتتكلم ليه 


الدكتور :ده من اثر الصدمة الي حصلتلها هتبقى كويسة 


ادهم قرب من نور :اهدي يا حبيبتي هتبقى كويسة 


نور :حصلها ايه 


ad

مروى قربت من فريدة بغضب وضربتها بالألم قدام الجميع :قولتلك ميت مرة ابعدي عن بناتي يا وسخة 


ادهم بغضب :ايه الي بتعمليه ده انتي اتجننتي 


قرب منهم مالك :والدتك تستاهل اكتر من كده امك بتخطط تسجن مراتك وتجيبلها قضية تزوير واحتيال 


ادهم بغضب :ايه الي بتقوله ده يا عمي هو الكل بقى ضدها ولا ايه مش لان العلاقة متوترة بينا اليومين دول هسمح لاي حد يجي جنبها او يتكلم عليها الا امي 


مالك بغضب : انت هتفضل اعمى لحد امتى امك دي شيطان على شكل انسان 


فريدة بغضب :انا ما اسمحلكش احترم نفسك يا مالك 


مالك قرب منها بتهديد :فريدة اتقي شري وابعدي عن بنات اخويا لاني ما بتكلمش من فراغ انا عندي الي يثبت ده 


نور كانت بتبصلها بصمت رهيب 


سامي :مالك ايه الي بتقوله ده فين دليلك 


مالك بص لفريدة :هثبته قريب قووي 


ادم بغضب مكتوم :لو سمحتوا مراتي تعبانة وعايزة تستريح ومش وقت الكلام ده دلوقت 


كانوا هيخرجوا لكن ندى مسكت بأيد نور بخوف وهي بتبص لادم 


ادم بصدمة :ندى انتي خايفة مني 


ad

ندى مسكت بايد نور ودموعها بتنزل وبتحاول تتكلم لكن صوتها مش طالع 


نور :ندى هتفضل في اوضة وانت في اوضة 


ادم بغضب :لا ده جنان اصلي ايه هتملي عليا شروط ندى مش هتطلع من هنا  


نور قربت منه بغضب وصباعها في وشه بتهديد :لما تبقى راجل تقدر تحمي مراتك ابقى ارجعهالك الاوضة هنا 


لما تبقى راجل وترجعلها ضحكتها الي بدلتها بدموع ابقى ارجعهالك الاوضة هنا 


لما تبقى راجل وتحتويها ابقى ارجعهالك الاوضة هنا 


ادم بغضب :ما تتعديش حدودك يا نور انا محترم وجود ادهم لدلوقت 


نور بغضب :وانا حدودي طويلة قوووي من انت الي هتحددها فاهم اوعى تقرب من اختي تاني 


هنا صرخت ندى بعلو صوتها وايديها على ودانها :بس بس بس بس بس بس 


خديني من هنا يا نةر انا مش عايزاه ارجوكي 


ادم بخوف ولهفة :ندى انا اسف والله ما كنت اقصد الي حصل سامحيني يا حبيبتي 


ندى بدموع :خديني من هنا يا نور ارجوكي 


كان ادم هيتكلم 


ادهم حط ايده على كتفه :سيبها دلوقت 


خرجت ندى وادم بيبصلها بندم رهيب 


فريدة بغيظ :انت هتصدق السهوكة بتاعتها دي 


ad


سلمى :ادم على فكرة مراتك بتيجي على خالتوا قووي 


ادم بغضب :اطلعوا بره بره مش عايز حد هنا 


فريدة خرجت بغيظ وسلمى حصلتها 


نور فضلت مع ندى لحد ما نامت 


مروى :الوسخ ده ما يستهداهلش ضفرها دي برغم الي بيعمله فيها لكن بتداري عنه وما بتقبلش تتكلم عنه بحرف 


نور :انا مدايقة على شانها قوي لكن انا ما ربيت الي اسمها فريدة هبقى نور 


مروى:ناوية على ايه الغبي على خفيف التقيل جي انا محضرلها حاجة هتعجبك قووي 


عند مازن 


كانت عينه من سيرين مش بتروح 


سامي : مازن عايزك في المكتب 


مازن عرف هو عايزة ليه :حالا يا جدي 


مازن قرب من سيرين :جهزي شنطتك يا سيري  وغمزها 


سيرين بصتله باستهزاء 


ادهم لمالك :عمي عايزك لوحدنا 


مالك :اطلع بره وهحصلك لان الجو هنا بقى كئيب لدرجة تخنق 


سناء بصت لنبيل :غريبة يعني موجود هنا مش عند ست الحسن والجمال 


ad


نبيل بسخرية :هرجعلها ما تخافيش جيت اطمن على بناتي وبس 


نادر :بابا كده كتير قوي 


نبيل :ايه انت كمان هتتدخل في الي ملكش فيه ولا ايه ده لو ما عشتوش في قرف امكوا معايا هتعملوا ايه ده انا احيانا كنت بصعب عليكوا 


وسابهم وخرج الجنينة 


كامل جه من وراه :انا تعبت قووي يا نبيل الي اسمها فريدة دي بقت فوق طاقة تحملي 


نبيل :عايز الحق وفوق طاقتي انا كمان 


كامل : مش عارف اعمل معاها ايه ضرب وضربتها تهديد وهددتها والله لولا ادهم وادم لطلقها وما اسألش عن حد 


نبيل جت في باله فكرة :بقولك ايه عايز تربيها 


كامل :جدا


نبيل :وترجع شبابك 


كامل :ايوووه


نبيل :ههههه تنجوز عليها والله الجواز من التانية تأديب للاولى وشباب ليك 


جيبلك وحدة تدلعك الي زي فريدة دي مفيش حاجة تهدها غير الحاجة دي اتجوز وانا اخوك وفي ظهرك هههههههههه


كامل :ما تكبرهاش في دماغي يخرب بيت عقلك 


نبيل : في واحدة صاحبة منال اقسم بالله ادب واخلاق وجمال وصغيرة ولسه مش متجوزة ايه رائيك 


ad

كامل بحماس :اتكلنا على الله قول يا رب 


نبيل :هههههههه ياااا رب 


.............................................................


عند سامي 


كان قاعد بكل وقار ورى المكتب 


سامي :ايه الي سمعته من حفيدتي ده انت تعمل كده ده انا بعتبرك حفيدي ويك زي ادهم وادم ونادر ولا ما كنتش اديتك حتة من قلبي 


سيرين دي دلوعة العيلة عمري ما توقعت انك تعاملها معاملة زي دي 


مازن عرف انه سيرين قالتله كل حاجة 


مازن :جدي انا عارف اني غلطان وجدا لكن الفترة الي فاتت كانت صعبة جدا بالنسبالي كنت متوتر وقلقان وسيرين كانت بتيجي عليا بزيادة هي عندية قوووي ولسانها طويل وغير كده 


وباحراج مصطنع ما كانتش بتديني حقوقي كزوج وبتمنع نفسها عني عايزني اتعامل معاها ازاي يا جدي 


سيري ما بتسمعش الكلام ومتعودة على الدلع وانا مقدر ده لكن هي دلوقت متجوزة لازم تحس بالمسؤولية تشيل شوية البيت مع امي واختي ولا ايه لو انا غلطان قلي 


من اول يوم اتجوزنا وانا بتعامل معاها بحنية ومقدر خوفها لكن مع عندها وتمنعها عني طبيعي الي بيحصل مني 


سامي افتكر مروى وانها منعاه من نفسها واتجنن 


مازن ابتسم بنصر 


وضرب الجرس 


ابعتولي سيرين 


مفيش مدة دخلت سيرين وهي مستغربة حالة جدها 


ad

سامي بغضب مكتوم :سؤال واحد هسأله ليكي وتجاوبيني بصراحة عليه 


سيرين بصت لمازن ولجدها :في ايه يا جدي اتكلم 


سامي خبط على الطاولة بغضب :انتي بتمنعي جوزك من حقه الشرعي فيكي 


سيرين بصت لمازن بغضب وجنان :جدي مش كده اسلوبه هو الي بكون زي الزفت 


سامي بغضب :زفت ايه وقرف ايه بتمنعي نفسك عنه عايزاه يكلمك ويتصرف معاكي ازاي ها ايه الي حصلكوا ليه الكل بيمشي عكس الصح 


سامي كان بيتنفس بغضب وبيتكلم من بين انفاسه المتلاحقة 


جهزي شنطتك هترجعي مع جوزك 


سيرين بدموع وجنان:جدي بيكدب اقسم بالله بيكدب وبصت لمازن ما تتكلم وتقول الحقيقة 


مازن بحزن مصطنع:انا عايزك معايا يا سيري رغم كل حاجة عملتيها معايا لسه عايزك ليا 


سيرين بصراخ :انت مجنون وبصت لجدها 


ده بيكدب يا جدي اقسم بالله بيكدب ارجوك مش عايزة ارجع معاه ارجوك 


مازن قرب منها :انا بعتذر يا سيري لو دايقتك لكن جديكان لازم يعرف الحقيقة وانا عايزك لسه في حضني ومعايا وفي بيتي 


سامي بصلها بغضب :روحي مع جوزك ومش عايز اشوف وشك هنا غير وانتي سمن وعسل معاه فاهمة


سيرين بصت لمازن بغضب ودموع وخرجت من عند جدها دخلت لاوضة ندى متجننة 


نور :في ايه مالك 


ad


سيرين قصت عليها الي حصل 


نور بغضب منهم :طيب ماتروبهم يا اغبياء منك ليها قاعدين تعيطوا وتندبوا في حضكوا 


وبصت لسيرين انتي تخرسي وتروحي معاه وطبقي الي قاله لجدي عملي ساعتها خلي كلامه بحق وحقيق 


وبصت لندى وانتي ما تستقوي كده وتوقفي على حيلك وتربي الي اسمه ادم وامشيله بكيد الستات وفريدة دي لاعبيها لعب 


وما تنفعليش عليها قدام ادم 


سيرين :انا مش عايزة ارجعله ارجوكي يا نور اعملي حاجة 


نور :انتي مجنونة انتي عارفة جدي لما يتكلم مفيش رجوع في كلامة ومازن ده لئيم قوي وخبيث جدا مش هيطالع معاه كدغير كيد الست امشوا بنظام شوق ولا ادوق 


سيرين خرجت من عندها متجننة 


ندى شاردة وبس 


نور :حبيبتي انتي كويسة 


ندى :انا مش عايزة اجيب منه بيبي وبشرود كان معاكي حق لما خدتي حبوب تمنع الحمل انا الي وقتها كنت غبية 


نور بقلق :تقصدي ايه 


ندى مسحت دمعة نزلت منها :ولا حاجة انسي 


نور :ندى حبيبتي ما تتجننيش دي هدية من ربنا اوغي تفكري تأذي روح زرعها ربنا ببطنك مهما كان زعلك من ادم ابنك ملوش ذنب 


ندى بدموع :ليه يا نور ليه عمل كده ليه هو نزل من نضري قوي ما بقيتش احترمه مبقاش راجل في عيني ليه انا حبيته قوي ليه اتغير كده بحس عقله دايما في حتة تانية مشاعره ما بقتش هي نفسها 


ad


نور اتنهدت :انا اقولك ليه لانك كبرتيه ونفختيه قوي لحد ما فرقع في وشك قولتلك قبل كده وبقولهالك دلوقت ما تديش اي حد اي حد اكبر من حجمه لانه اول ما يكبر هيكبر عليكي انتي وادم انتي الي نفختيه اوي كده 


انتي حسستيه انه كل حاجة في حياتك لدرجة انه حس انه مهما جه عليكي هو ضامن حبك ليه وانك مش هتسبيه وده برضه الي عملته سيرين 


راجعوا نفسكوا هتلاقوا انه انا صح 


ندى :يعني انتي بتتعاملي كده مع ادهم انا بشوف انه هو الي بيتحكم فيكي في كل حاجة كنتي نصحتي نفسك يا نور انتي عارفة مهما بينا القوة احنا كلنا كستات ضعاف جدا من جوانا عايزين الظهر والسند 


وبدموع وده الي اتحرمت منه زمان وحسيت للحظة انه ادم ممكن يعوض مكان بابا ويعوضني الحنان بتاعه


نور :ادهم جوزي اه وليه الحق يتحكم في كل حاجة في حياتي لكن يدوس على كرامتي اسيبه وامشي وما ابصش ورايا اصلا وده الي حصل في الفترة الي فاتت واضن انك شفتي وسمعتي 


انا ما سبتش ادهم يلغيني لسه بشتغل وليا كلمتي وكرامتي محفوظة يعني اوعي تقارنيني فيكي 


تقدري تقوليلي فين دراستك وجامعتك الي كنتي بتطلعي الاولى دايما ده انتي كنتي هتتخرجي واجلتي على شانه من غبائك 


انتي الي لغيتي نفسك وسبتيله حرية التحكم فيكي انا هشوف ادهم لو عايزة حاجة اضربيلي 


ندى عيطت جامد 


مروى بغيظ :المصيبة انه كل كلمة قالتها اختك كانت حقيقة فعلا انا مش عارف اضربك ولا احنلك ولا اعمل معاكي ايه 


مروى خرجت 


وسابتها


....................................................


ادهم :ايه الكلام الي قولته جوه ده 


ad


مالك :لو قلت هتصدق 


ادهم :جرب 


مالك :من يومين كنت بكافيه مع ليا وهناك شفت فريدة مع سكرتيرة نور واستغربت 


ادهم باستغراب :ايووه 


مالك  :قربت منهم وسمعت وفهمت انه فريدة بتخطط تسرق تصاميم الصفقة الجديدة زي مع عملت بالقديمة وتديهم للمنافس وينزلهم بالسوق وبكده نور هتتسائل قضائيا 


وتعملها مشكلة مش هتخلص منها ده غير اسمها الي بتبنيه الي هيتهد في السوق وتعبها كله يترمي في الارض


ادهم بصدمة :مستحيل مستحيل ليه هي ليه بتعمل كده 


مالك :هي عايزاك تبعد عن مراتك وبس 


ادهم بغضب :ايوه ليه 


مالك : هي حاسة انكم مخطوفين منها وانه نور خاصة واكلة الجو في العيلة وشخصيتها قوية فعايزاها تبعد من هنا بأي طريقة 


ادهم :نور كان معاها حق من البداية احنا كان لازم كل واحد فينا يسكن لوحده حوار بيت العيلة ده ما ينفعش خالص 


جه مازن وهو بيضحك 


ادهم 🤨:هببت ايه وكدبت على جدي بأيه 


هنا جت سيرين ومعاها شنطتها 


ادهم كتم ضحكته 


ad


مازن:ده انا كدبت كدب اوووف ينجي من جهنم هههههه


مالك :طب اخرس البنت جايه على هنا خد بالك منعا لا انا الي هتصدرلك 


مازن :لاااا خلاص حرمت 


سيرين بجمود :انا جاهزة 


مازن حمل عنها الشنطة :يالله يا حبيبتي عن اذنكم يا جماعة مراتي واحشاني 


سيرين التزمت الصمت ومالك وادهم بيضحكوا 


.............................................


عند نور 


خدت شاور وبدلت هدومها وقعدت قدام الاب تراجع شغلها 


دخل ادهم :مساء الخير 


نور ببرود :اهلا 


هنا ضرب فونها كان داني بصت لادهم 


ادهم 🤨:ما تردي 


نور :الوو 


داني :ازيك يا نور 


نور :اهلا يا داني عامل ايه 


داني :شكرا يا نور على الي عملتيه مش هنسالك الجميل ده واسف لو عملتلك مشكلة مع ادهم 


ad

نور :داني انت اخويا وتهمني ولو كنت مكاني كنت هتعمل اكتر من كده 


ادهم بغضب مكتوم :ما تجيبلك اتنين لمون انتي وهو تروقوا ما تقفلي الزفت ده 


داني سمعه وابتسم بسخرية :يالله نور خدي بالك من روحك 


نور بصت لادهم بغضب :مع السلامة يا داني خد بالك من روحك 


نور قفلت ووقفت في وش ادهم وبتهديد 


اوعى تكلمني بالاسلوب ده يا ادهم انا لسه مستحمله غيرتك دي لكن الغيرة بقت بتخنقني 


ادهم شدها عليه وسطها وبص في عينيها :انتي ليا انا ومحدش هيقدر ياخدك مني فاهمة 


نور ببرود :ومحدش قال غير كده لكن انت الي دايما خايف من حاجة ملهاش اساس من الصحة وبغيرتك دي هتدمر علاقتنا 


ادهم :انا اسف 


نور جت تبعد عنه :محصلش حاجة 


ادهم شدد من حضنه ليها :وحشتيني قووي 


نور بصت غي عينيه : ادهم 


ادهم :اممم


نور بتردد :انا هكمل في حبوب منع الحمل وهاخدها بعلمك على شان ما تقولش عملت حاجة من ورايا انا مش جاهزة دلوقت لبيبي وخاصة انه علاقتنا لسه مش مستقرة مع بعض 


..................................................


عند مروى 


كانت نازلة على السلم 


وفريدة قدامها 


مروى داست على طرف عبايتها بخبث :خدي يا فريدة 


فريدة وقعت عن السلم وهي بتصرخ وسلمى بتجري وراها تحصلها 


فريدة بصراخ عالي :اااااااه 


           يتبع


32

 


مروى داست على طرف عبايتها بخبث :خدي يا فريدة 


فريدة وقعت عن السلم وهي بتصرخ وسلمى بتجري وراها تحصلها 


فريدة بصراخ عالي :اااااااه 


سلمى :خالتوا حصلك حاااجة 


فريدة :ضهري ضهري ااااه 


........................


عند ادهم 


كانت نور بتتكلم والشر بيخرج من عينيه 


مسك دراعها :يعني ايه 


نور :ادهم افهمني انا مقدرش اجيب بيبي الا لو علاقتنا استقرت انا حاسة اننا مختلفين في كل حاجة غيرتك اوقات كتير بتخنقني 


وقلقلك المستمر بدون مبرر من اي حد بيقربلي بقى بيوترني 


حتى لو ما بعملش حاجة وواقفة مع حد بداعي الشغل بقيت ببص حواليا خايفة تجي تعمل فضيحة 


ادهم وهو بيجز على سنانه بغضب :لا ده انتي حاملة عليا اووي بقى للدرجادي 


Shocking Encounter! Man Records Beach Monster!

Zestradar


نور اتنهدت :كالعادة مش عايز تفهمني وبتحذير ادهم انا مقدرش استمر والعلاقة ما بينا عاملة كده لا وتيجي تطلب مني بيبي مقدرش مستحيل يحصل 


ادهم مسك فكيها بأيد وحدة بغضب وزقها للحيطة :بصي لعنيا واسمعي كويس الكلمتين الي هقولهم انا قدرك قدرك يا نور عارفة يعني ايه قدرك يعني لا انتي ولا اي حد يقدر يبعدك عني فاهمة والي عايزة والي احدده انافي العلاقة هيحصل 


وحبوب مش هتاخدي وهنجيب بيبي وبرضاكي انتي وبحب منك 


نور زقته عنها بغضب :وانا ميت مرة قولتلك ما تتعاملش معايا بالاسلوب الهمجي ده 


وبيبي مش هجيب دلوقت حتى لو همنعك تقربلي خالص 


ادهم حك دقنه وهو بيبصلها بغموض :تم ايه تمنعيني اقربلك هي حصلت 


وزقها السرير وريني يا نور عيني هتمنعيني عنك ازاي 


نور حاولت تبعد عنه لكنه كان الاسرع واعتلاها وقبلها غصب 


ومفيش لحظات وسمع صوت والدته بتصرخ بعلو صووتها 


ادهم بعد عنها ونور مصدومة وجري لتحت واتصدم من الي شافة والدته واقعة في اخر السلم وبتتلوا من الوجع 


ادهم جري عليها وهو بيقفل زراير قميصه :امي انتي كويسة فيكي ايه 


ادم حري عليها كذلك وكامل وكل الي في القصر 


فريدة بعياط جامد :ضهري ضهري يا ادهم مش حاسه فيه خالص 


ادهم حملها بسرعة :لازم ناخدها المشفى 


وبصلها بقلق :ما تقلقيش يا حبيبتي هتبقي كويسة 


ad

فريدة :هي الي عملت كده وقعتني عن السلم يا ادهم 


ادهم بخوف عليها :مش وقته يا امي مش وقته 


خدوها المشفى بسرعة وسامي واقف عند باب اوضته بيبصلهم ببرود 


لفت مروى وهي بتضحك كان سامي وراها 


سامي :ليه عملتي كده 


مروى بلا مبالاة :بانها تستاهل وقرب منه وبهمس الي يقرب مني ومن بناتي اقسم بالله لانهيه 


كانت هتمشي سامي مسك دراعها :انا جبت اخري منك يا مروى 


مروى قربت منه ولعبت بدقنه :بجد يا سامي جبت اخرك انا قولت بعد كل الي عملته فيا هتستحمل مني اي حاجة هعملها معاك 


سامي رجع خصله من شعرها ورى ودانها وهو بيبص في عينيها برجاء :انسي يا مروى انسي واديني فرصة واحدة فرصة واحدة اصلح فيها كل حاجة عملتها ما تخليناش نضيع الحاضر زي ما ضيعنا الماضي فرصة وحدة اعوضك فيها عن كل دمعة نزلت منك اقسملك هتشوفي سامي تاني 


مروى لاول مرة تبص في عينيه وتحس انها مش عايزة تبعد عنه وتحس بصدق مشاعرة وكلامه 


سامي حس بتوهانها ده وقرب خد شفايفها بقبلة بثلها فيها صدق مشاعرة وما اكتفاش بده لما شافها مستسلماله قفل الباب وحملها وكانت اول ليلة ليهم مع بعض


..............................................


عند نور 


كانت مصدومة من الي عمله ادهم ازاي فعلا يسمح لنفسه يعمل كده موضوع الانجاب حاجة مشتركة ما بينهم وهو لازم يقدر  خوفها ده 


مسحت دموعها 


ولبست روبها ولسه هتخرج 


شافت ليا ومالك داخلين اوضتهم 


ad

نور :عمي هو ايه الصوت الي خرج ده من شوية 


مالك كتم ضحكته :حماتك الغالية وقعت عن السلم 


نور ضحكت :لا هزعل بجد لو ما ماتتش 


ليا :هههههههههه يخرب عقلك يا نور 


نور :هههه دلوقت تلاقيه زي القردة بتنطلنا هنا 


مالك :ههههه رايحة فين كده 


نور :كنت هروح اشوف ندى 


ليا :من شوية شفتها كانت نايمة 


نور :اها عمي ممكن اتكلم معاك شوية 


مالك :اكيد ادخلي اوضتك واطلبيلنا اتنين قهوة شوية وهحصلك 


نور :تمام بانتظارك 


ليا دخلت اوضتها ومالك وراها حضنها من ظهرها اول ما دخلوا 


قبلها برقة على رقبتها :ما تناميش زي كل يوم 


ليا بتعب :كرم تعبني اوي بلاش النهاردة يا مالك 


مالك بغيظ :ليا انتي بقالك فترة كل يوم بتتحججي بكرم ولا ايه لو مش عايزاني اقربلك قوليلي مش هفرض نفسي عليكي 


ليا :لا يا حبيبي بس


ad

مالك زفر بغضب وخرج 


ليا بصتله بدموع وبصت لنفسها بالمراية :انا خايفة خايفة يكرهني بشكلي ده اانا مبقاش عندي ثقة بنفسي خالص 


وبصت لترهلات بطنها وصدرها وعيطت جاامد 


...............................................


عند ادهم 


كانوا قلقانين جدا على فريدة 


خرج الدكتور جري عليه ادهم وادم :ماما فيها ايه يا دكتور 


كامل بنفسه :على الله تموت ولا تتفجر يارب انت قادر تخلصني منها 


الدكتور :انا بعتذر منكم لكن الوقعة كانت جامدة على الظهر وصابه حاله من الشلل المؤقت 


عايزة رعاية جامد وعلاج طبيعي ومساج يومي وان شاء الله هي مرحلة وهتعدي 


ادهم بقلق :يعني هو شلل ايه بالزبط مش فاهم 


الدكتور :هي عندها كسر في العضم وده الي ادى لحالتها دي احنا عملنا الي علينا وحالتها في منها كتير قوي ان شاء الله هتتحسن ما تقلقوش 


سلمى بعياط مصطنع مبالغ فيه :خالتوا يا حبيبتي يا خالتوا منك لله يا مروى 


كامل باستفهام :ومؤوى مالها ومال فريدة 


سلمى بغضب :مروى هي الي زقت خالتوا على السلم وقالتلها اوعي تقربي من بناتي وعيالك انا هخليهم خاتم بصباعي 


ادهم شد على ايده بغضب ودخل لنفسه 


فريدة كانت بتعيط 


ad

ادهم مسح على شعرها بحنية :مين الي عمل فيكي كده 


فريدة بدموع :انتوا مش هتصدقوني زي دايما 


ادم بقلق :قولي وحقك هيجيلك 


فريدة بعياط:مروى هي الي عملت كده قالتلي هاخد ولادك ومش هخليهم يبصولك من تاني 


ادهم حاول يطمنها :ارتاحي يا امي دلوقت وكل حاجة هتبقى تمام الدكتور قلي هو مجرد وقت وهتخفي بأذن الله 


ادم بحزن عليها :انا اسف يا امي اني اتعصبت عليكي 


فريدة بحنية :مقدرش ازعل منكم انتوا عيالي عارفيين يعني ايه يعني محدش هيحبكم قدي انا 


ادهم بشرود :معاكي حق 


كامل ببرود :حمدلله على سلامتك 


فريدة 😏:الله يسلمك تلاقيك مبسوط لانه حصلي كده 


كامل :تصدقي اه لانه بعد كل الي حصلك لسه عماله تحفري لولادك وتتهمي الناس 


ادهم بغضب :مش وقته يا بابا 


هنا دخل الدكتور 


لو سمحتوا هي لازم تستريح 


ادهم :انا هفضل معاها 


ادم :وانا كمان 


الدكتور :ده قسم نسائي ما ينفعش تفضلوا فيه تقدروا تروحوا وتيجوا بكرة وتقدر الصبية دي تفضل معاها 


ad

سلمة بامتعاظ :لكن انا لازم اروح لماما بكره 


كامل بنصر :لا خليكي عند خالتك حبيبتك هي عايزاكي دلوقت اكتر من اي وقت تاني عايزاكي تثبتي ولائك ليها وتقومي بمرضها وسابهم وخرج 


وادهم وصى الدكتور وسلمى على والدته 


سلمى اتجننت وبصت لخالتها بغيظ :هو انا لا اطول حد من عيالك وكمان اقعدلك بيبي ستر 


..........................................................


عند مازن 


سيرين كانت ملتزمة الصمت ومازن بيحاول يستفزها ما بتديش اي رد فعل 


لكن حست انه الطريق الي ماشي فيه ده مش طريق الڤيلا بتاعته 


سيرين :انت واخدني على فين 


مازن فضل يغني اغنية شيرين عنده داء السيطرة 


سيرين بغيظ :بكلمك 


مازن رقصلها حواجبه :ما بقالي ساعة بكلمك وانتي مطنشاني ايه واجب ارد دلوقت وغمزها انا بقى مليش مزاج ارد 


سيرين بغضب :انا بكلمك احنا رايحين لفين 


سيرين حست انه ده البيت القديم الي كانوا بيلتقوا فيه 


مازن ركن العربية في الكراج 


سيرين بصتله بدموع :مش عايزة ادخل هنا تاني ارجوك 


مازن ببرود :انزلي 


ad

سيرين :ارجوك يا مازن لو ليا معزة عندك مش عايز المكان ده نروح اي مكان تاني لكن هنا لأ 


مازن بصلها بمكر :ليه بيفكرك بأيه 


نزل من العربية وشدها معاها وهي بتحاول تعترض 


مازن فتح الباب ودخلت وذكريات كتيرة بتهاجمها في البيت ده 


فلاااش باااك 


مازن حضنها من ظهرها :ريحة الاكل تحفة


سيرين بفرحة :اتأخرت ليه 


مازن وهو بيقبل كل حتة في وشها :وحشتيني 


سيرين :الاكل يا مازن 


مازن حملها وقفل الغاز :انا جعان ليكي اكتر 


سيرين :مازن ارجوك هتأخر على القصر كده وجدي هيفتحلي حوار 


مازن خد شفايفها بقبله مغرية 


بااااك 


مازن حضنها من ضهرها :وحشتيني يا سيري ووحشني كل حاجة كنا بعملها هنا 


سيرين مسحت دمعتها وبعدته عنها :انا عايزة اخرج من هنا 


ad

مازن بص في عينيها بخبث :ليه خايفة تضعفيلي وقلبك يرق ليا من تاني 


سيرين بصتله بقرف :لا بس مش عايز احس اني رخيصة معاك من تاني وبصت للبيت بدموع البيت ده شهد على كل خداعك ووساختك معايا على شان كده انا بكرهه بكره اي حاجة كانت مخلياني عبده ليك 


مازن شدها ليه من خسرها :انا اسف انا الي كنت غبي يا سيري وفهمت حبك ليا غلط 


سيرين زقته عنها ودموعها بتنزل ودخلت اوضتها وقفلت الباب عليها ونامت وهي بتعيط 


مازن مسح على شعره بغضب وندم :انا غبي ضيعت وحده كانت بتعشقني وبتتمنالي الرضا على شان تفاهات في دماغي 


..................................................


عند نور 


خبط مالك عليها 


مالك :هاه يا عسل عايزاني في ايه 


نور مسكت ايده :عمي عايزة اتكلم معاك في حاجة لكن ما تفهمنيش غلط ارجوك 


مالك :اتكلمي يا حبيبتي في ايه 


نور :خالتوا يا عمو ارحمها خلاص والله هي ملهاش دعوة بلي حصل زمان وهي مضلومة 


قام مالك وهو متعصب :لو عايزاني ما ازعلكيش ما تتدخليش في الموضوع ده يا نور انا بحبك ومش عايز اخسرك 


نور مسكت ايده برجاء :عمو اقسم بالله انه كل حاجة عملتها خالتوا زمان كانت غصب عنها جدو هو السبب في كل حاجة 


مالك :مش عايز اسمع حاجة 


ad


نور بصوت عالي نسبيا :لا انت لازم تسمع جدو خدك من خالتوا غصب عنها ووالله خالتوا دورت عليك كتير قوي وفهمها انك ميت 


سافرت وجت وراحت كتير قوي لكن مفيش خبر عنك خالص 


طلع جدو مسفرك بره وما بتجيش هنا الا نادرا 


قولي خالتواكان هيطلع ايه في ايدها جدو كان سطوة محدش يقدر يوقف في وشه 


ارحمها يا عمو هي اتحرمت منك كتير قوي هي في اخر عمرها عايزاك جنبها مش العكس 


مالك بغضب :غصب ايه ونيلة ايه بابا وراني ورقة تنازلها عني في مقابل حريتها وطلاقها منه 


نور بتردد :عموا انت مش فاهم حاجة خالص 


مالك بغضب :ولا عايز افهم ولا عايز اشوفها خالص هي اسم والدتي في البطاقة وبس


هنا دخل ادهم والتعب باين عليه 


ادهم باستفهام :صوتكم عالي كده ليه ايه الي بيحصل هنا 


مالك حاول يتمالك غضبه :مفيش انسى ازاي والدتك دلوقت 


ادهم بص لنور :حالتها خطرة شوية صابها شلل مؤقت في ظهرها 


مالك بزعل مصطنع :اوووف ليه كده 


ادهم :الحمدلله على كل حال 


مالك :استأذن انا دلوقت 


خرج مالك وفضل ادهم مع نور 


ad

ادهم وهو بيقلع قميصه ببرود :صوتكم كان عالي ليه في ايه 


نور :مفيش كنا بناكلم عن خالتوا وسابته وراحت تنام 


ادهم فضل باصص ليها فترة وبعدين دخل خد شاور ولبس شورت ومدد على السرير 


وشدها لحضنه وظهرها ليه 


نور جت تبعد 


ادهم وهو بيشم في ريحة شعرها بتعب :اشششش عايز انام 


نور سكنت في حضنه ومفيش لحظات حصلته وغطت في نوم عميق بين احضانه 


.....................................................


عند ادم دخل لندى اوضتها كانت نايمة وشعرها جنبها زي الملاك قرب منها وحط ايده على بطنها وابتسم :انت الحاجة الي هتخلينا نقرب من تاني 


هنا فاقت ندى ولسه هتصرخ 


ادم حط ايده على بوقها :اششش اهدي مش هعملك حاجة انا جي اطمن عليكي وبس 


ندى هزت دماغها بلا


ادم :هشيل ايدي عن بوقك لكن ما اسمعش صوتك 


ندى اومأتله بدماغها 


ندى بخوف وانفاس مرتفعة :اطلع برة عايز ايه تاني 


ادم قرب منها بأسف :انا اسف يا ندى سامحيني اللهي تتقطع ايدي قبل ما تتمد عليكي تاني 


انا مش عارف ازاي عملت كده 


ندى دموعها نزلت :اطلع بره مش عايزاك 


ادم قرب منها وباسها على دماغها :انا بحبك والله بحبك الايام الي فاتت كانت صعبة عليا اكتر ما هي صعبة عليكي 


ندى :انا بكرهك 


ادم:وانا بحبك وهستحمل عقابك ليا لاني استاهل كل الي هتعمليه 


........................................................


عند سامي بعد عن مروى وهو حاسس انه امتلك العالم كل بين ايديه 


سامي قرب منها وهي مصدومة من الي حصل :لو تعرفي فرحتي فيكي النهاردة كنتي قربتيلي من زمان 


مروى دموعها كانت بتنزل بصمت 


سامي مسح على شعرها بحنية وعشق :انا بعشقك يا مروى بعشقك ما تندميش على الفرصة دي اقسم بالله اني تعبت على ما حصلت عليها 


مروى بصتله بدموع ولفة الملاية عليها وجريت للحمام 


وسامي بيبصلها بابتسامة 


مروى قفلت الباب وراها بسرعة 


وفجاءة ط صوت صرااخ من داخل الحمام 

يتبع



33

 

عند سامي بعد عن مروى وهو حاسس انه امتلك العالم كل بين ايديه 

سامي قرب منها وهي مصدومة من الي حصل :لو تعرفي فرحتي فيكي النهاردة كنتي قربتيلي من زمان 

مروى دموعها كانت بتنزل بصمت 

سامي مسح على شعرها بحنية وعشق :انا بعشقك يا مروى بعشقك ما تندميش على الفرصة دي اقسم بالله اني تعبت على ما حصلت عليها 

مروى بصتله بدموع ولفة الملاية عليها وجريت للحمام 

وسامي بيبصلها بابتسامة 

مروى قفلت الباب وراها بسرعة 

وفجاءة طلع صوت صرااخ من داخل الحمام 

سامي لبس بنطلون بسرعة وجري للحمام وخبط جامد 

مروى مروى انت بخير مروى افتحي 

وحاول يفتح الباب مقدرش 

خبطه بكل قوته اتفتح 

شافها قدامه منهاره وبتعيط جااامد وايديها بتنزف دم من خبطها للمراية بايدها قلبه اتفزع من منظرها 

سامي جه يقرب منها بخوف :مروى حبيبتي انتي بخير انا اسف والله اسف 

مروى بصراخ جاامد وانهيار هستيري :اطلع بىه بىه بره مش عايزة اشوفك بكرهك بكرهك بكرهك 

ااااه ابعد عني مش عايزاك 

سامي استغل فرصة انهيارها وقرب منها مسكها جامد وحضنها لدرجة انه دخلها بين ضلوعه :اششش اهدي اهدي والي عايزاه هيحصل 

سامي حس انها فقدت الوعي 

حملها بسرعة وحطها على السرير 

ومسح الدم عن ايديها وجاب البيرفن بتااعه وقربه منها فتحت عينيها وهي مشمئزة من الريحة 

ad


سامي بقلق :خوفتيني عليكي يا مروى

مروى دموعها نزلت بصمت 

سامي :مروى الي عملناه من حقنا بعد السنين دي كلها ارحميني وارحمي قلبي يا مروى انا عملت حاجات كتير تخليني استحق الفرصة دي 

جربي ووالله هتلاقي سامي مختلف تماما عن الي تعرفيه انا بعشقك بعشقك يا مروى انا بقيت مدمن لريحتك بحب قربك ريحيني وريحي روحك يا مروى ارجوكي ارجوكي ارحمينا 

مروى بصتله بدموع :ليه ليه انا يحصل معايا كل ده عملتلك ايه على شان تعملةفيا ده كله 

سامي بعد عنها بغضب :هتفضلي انانية كده لامتى هتفضلي مدمرة حياتي ومعلقة قلبي فيكي لامتى انتي الي ليه كده ليه كل اما احس اني قربت منك بتبعديني عنك من تاني 

وبغضب وتهديد انا ما اجبرتكيش على حاجة هااه افتكري انه الي حصل من شوية كان برضاكي ومشاركاني فيه ما تحسسينيش اني اغتصبتك من تاني انا عشت سنين وانا بتعذب بسبب الي عملته معاكي زمان وحاسس بتأنيب الضمير على شانك 

مش هعيد الي حصل من سنين على شان لحضة ضعف من حضرتك وتيجي ترمي اللوم عليا دلوقت 

تعرفي الي اكتشفته دلوقت ايه انك بتحبيني ويمكن اكتر من حبي ليكي لكن جبروتك وقوتك وعنادك وكرامتك رافض يعترف انك حبيتيني انتي بتحبيني يا مروى بتحبيني والي حصلك ده لوقت اكبر دليل على كلامي 

تقدري تقوليلي ليه ما اتجوزتيش بعد ما سبتك هاه مع اني سبتك على راحتك سنين طويلة قووي ليه ما اتجوزتيشقوليلي دلوقت لانك كرهتي الرجالة بسببي لا انا اقولك ليه لانك عشقتيني عشقتي قسوتي عليكي انتي بتحبيني يا مروى ولازم تقتنعي بالكلام ده على شان نعرف نعيش مع بعض

وسابها ودخل الحمام ياخد شاور يهدي اعصابه 

 

مروى حطت ايديها على وشها وعيطت جامد وكأنه رماها بحجارة حقيقة صحت حاجات بتحاول تنكرها من زماان قوي 

..................................................

في الصباح 

فاقت نور وبصت حواليها 

ما كانش ادهم موجود نور قامت ودخلت الحمام ما كانش موجود شافت التراس برضه مش فيه استغربت لاول مرة من يوم جوازهم يخرج من غير ما يفوقها او يكلمها 

نور خدت شاور ولبست فستان اسود قصير مفتوح الظهر باكمام طويلة 

وجزمة سودا وفردة شعرها الجميل 

عدت على ندى الاول 

كانت ندى فايقة وبتلبس 

نور :صباح الخير عاملة ايه النهاردة 

ad


ندى خدت نفس عمييق :احسسسن كتير قووي 

نور بصتلها بابتسامة من تغييرها : رايحة فين 

ندى قربت منها وحضنتها :انا بحبك اوي يا نور ربنا ما يحرمني منك ابدا كلامك امبارح فوقني انا بجد من اول يوم عرفت فيه ادم وانا لغيت نفسي على شانه وفعلا انا الي كنت عماله انفخ فيه لحد ما فرقع بوشي لكن انا من النهاردة هوعدك اني مش هخلي حد يتحكم فيا 

نور حضنتها بحنية :كويس قووي يا حبيبتي خدي بالك من روحك ومن الي ببطنك 

ندى باستها على خدها :انا بحبك اووي وحطت ايدها على بطنها وابني بيحب خالتوا اووي 

نور :ههههه يالله يا لمضة هوصلك قبل ما اروح الشركة 

ندى :قشطة يا عسل 

نور :ايوه كده ارجعي ندى الغلسة الي اعرفها 

ندى:هههه ده انا راجعة وبقوة وحياتك 

نزلت نور ومعاها ندى 

كان سامي قاعد على السفرة وشارد ومفيش حد غيره 

نور/ندى :صباح الخير يا جدي 

سامي بشرود :صباح النور 

ندى :جدي انت كويس 

سامي : مفيش انا كويس 

نور باستغراب :اماال خالتوا فين 

سامي : لسه نايمة محدش يزعجها دلوقت خليها على راحتها 

نور بعدم اقتناع :اهاا

ندى :امال ليه مفيش حد بالقصر 

سامي :ادهم وادم راحوا المشفى لوالدتهم هيجيبوها 

ويجوا ومالك وليا خرجوا يفطروا بره 

نور :اها طيب انا هروح الشركة يالله يا ندى 

خرجوا وسامي لسه على وضعه شارد وحزين جدا 

.........................................

عند ادهم 

فريدة بدموع :يعني انا مش هقدر امشي من تاني 

ادهم باس دماغها :فترة مؤقتة يا امي وان شاء الله هتخفي 

ادم :احنا معاكي يا ماما وانتي هتداومي على العلاج وهتبقي كويسة 

كامل بتأفف :الدكتور كتبلك على خروج مش يالله 

ادهم بص حواليه :امال سلمى فين ما شفتهاش من اول ما جيت 

فريدة بكذب :كارما كانت تعبانة وراحتلها الصبح 

كامل :ههههههه كارما تعبانة وما جتش تتعب غير على تعبك ولا مش قادرة تعترفي لنفسك انه بنت اختك سابتك في عجزك وهربت 

فريدة عيطت جامد :لا اختي وبنتها ما يسيبونيش 

ادهم :مش وقته يا بابا 

ادهم حمل والدته وخدها القصر 

ad


............................................................

كارما بغضب :انتي اتجننتي يا بنت الهبلة ازاي تعملي كده ده الوقت الي اصلا لازم تبيني لادهم ولائك فيه مراته حبيبته ما بتحبش امه ومش هتهتم فيها خالص وانتي الي هتاكلي الجو يا غبية والكل يشوفك الحنينة وهي العقربة 

سلمى :تصدقي ما جاتش في بالي دي 

كارما :غبية جدا بصي انا هلبس دلوقت ونروحلها البيت نقوم فيها بمرضها احنا مش عايزين نخسر فريدة انتي شايفة هي الي بتصرف علينا من ورى جوزها وعيالها وهي الي مشغلة ابوكي ما ينفعش نخسرها دلوقت دي الجاجة الي بتبيض الدهب بالنسبالنا 

سلمى بغيظ :ما جاش في دماغي ده كله كل الي جه في دماغي اني اقوم بقرفها وانتي عارفة اني ما بستحملش 

كارما :بلاش عبط كلها فترة وتعدي انا هقوم البس ونروحلها 

.........................................................

عند مازن 

فاق كان جسمه متشنج من النوم على الكنبة 

عدل نفسه بتعب مع ضرب فونه 

مازن :الوو اهلا يا ادهم 

ادهم :مازن انا مش جاي الشركة النهاردة ماما تعبانة 

مازن :ليه خير في ايه 

ادهم :وقعت عن السلم بعد ما مشيتوا امبارح وجالها شلل مؤقت في ضهرها 

مازن :يا ساتر يا رب الف سلامة عليها 

ادهم :الله يسلمك لكن خد بالك من الشركة النهاردة اوك 

مازن :وشركة نور والتصاميم 

ادهم :اتصرف اجل المعاد مش وقته ده 

مازن :طيب تمام 

قفل معاه وبص لاوضة سيرين وفرك ايديه بحماس :يا مسهل يا رب 

مازن خرج مفاتيح من جيبه وفتح الباب 

كانت سيرين نايمة وشعرها جنبها مفرود 

مازن قرب منها يتأملها بعشق متيم 

مازن مسح على شعرها :انا اسف انا غبي انا حمار ضيعتك من ايدي يا سيري لكن اوعدك هرجع قلبك ليا من تاني 

باسها على دماغها ومشي 

سيرين فتحت عينيها بعد ما خرج ودموعها نزلت وقامت عدلت نفسها وفضلت شاردة فترة ودموعها بتنزل بصمت وهي بتفتكر كل لحظة بينها وبينه في البيت ده 

فلااااش باااك 

مازن بتعب :سيري انا مش قادر تعالي حاسس اني بموت 

سيرين بدموع :ما اقدرش يا حبيبي انا مش عارفة اعملك ايه ارجوك كلم ادهم ياخدك للدكتور جدي مستحيل يسمحلي اخرج دلوقت 

مازن :اااااه ارجوكي

ad


سيرين ضربت بتهديدات جدها عرض الحائط وراحتله بالخفى من وراهم في نص الليل 

فتحت باب البيت ودخلت واتصدمت من الي شافته 

البيت كله ورد احمر وشموع واسمها في كل حتة 

سيرين بصتله بصدمة :في ايه انت كويس 

مازن قرب منها بحب :كل سنة وانتي طيبة 

سيرين اتصدمت وافتكرت انه النهاردة عيد ميلادها الي ناسياه اصلا ومحدش افتكره ولا حتى والدتها غير مازن 

سيرين عيطت جامد وحضنته :انا بحبك بحبك يا مازن 

مازن بعدها عنه ومسح دموعها :عايز الفرحة وبس في عينيكي مش عايز دموع وقبلها بعشق وبلهفة 

باااااااااااااااااك 

سيرين مسحت دموعها :ليه ليه عملت فيا كده يا مازن انا بعشقك انا كبرت على حبك وعشقك ليه 

........................................................

عند نور 

دخلت الشركة 

كان داني موجود 

نور بابتسامة :حمدلله على السلامة يا بوص 

داني :ههههه كله بفضلك بعد ربنا شكرا يا نور واسف جدا لو عملتلك مشكله مع ادهم 

نور :انسى انت اهم حاجة كويس 

داني :كويس جدا 

نور :طيب عندنا ايه النهاردة 

داني :المفروض عندنا اجتماع مع شركة ادهم على شان التصاميم الجديدة وتوقيعها 

وعندنا عشاء عمل مه الاناقة جروب وحجزت في مطاعم .... 

نور :اها كويس اووي كلمت مازن او ادم وقولتلهم عن الاجتماع 

داني :كلمتهم على الشركة وقالتلي السكرتيرة محدش جه لدلوقت 

نور باستغراب :غريبة يعني 

نور مسكت موبايلها وبصت لداني :لو سمحت يا داني وصيلنا اتنين قهوة سادة 

نور ضربت لادهم الي كان مع والدته في الاوضة بتاعتها

ادهم بص للفون وما ردش 

ادم باستغراب :انت كويس 

ادهم ببرود  :كويس 

نور ضربت على الشركة على مكتب ادهم رد مازن 

نور :الووو

مازن :اهلا يا نور عاملة ايه 

نور :انا كويسة ادهم فين 

مازن :هو مش هيجي الشركة النهاردة على شان والدته وبعد اذنك لو نأجل الاجتماع 

نور :اها طيب تمام نأجله لبكره الساعة اتنين 

ad


مازن :تمام قوي سلام 

نور قفلت معاه وشردت مش عارفة تعمل ايه مع ادهم مش عارفة مين الغلط هي ولا هو 

.............................................

عند مروى 

فاقت ومسحت دموعها وقامت بكل جبروتها وقوتها خدت شاور وكأن شيئا لم يكن 

ولبست عباية بيضاء تجنن على بشرتها الحليبية 

دخل سامي اوضته واتصدم لما شافها على طبيعتها 

سامي :صباح الخير 

مروى لفتله وابتسمت :صباح النور 

سامي بص حواليه :دي ليه انا 

مروى ضحكت :ههههه ايه هي 

سامي بصدمة اكبر :مروى انتي كويسة انتي بتضحكي ومع مين معايا 

مروى قربت منها وعدلت ياقة قميصة وبصت غي عينيه  : انا اكتشفت اني بحبك 

سامي بصلها بغموض وعدم اقتناع : والمفروض اني اصدق التغيير الكلي ده 

مروى وهي بتلعب بدقنه :ما تتصدمش انت معاك حق بكل الي قولته مبارح انا هدي علاقتنا فرصة يا سامي 

سامي وهو بيلمس بشرتها بحنية وعشق :بتتكلمي جد ما تدينيش امل عالفاضي يا مروى انا بعشقك 

مروى قربت منه وحطت دماغها على صدره ودماغها فيها مليون حاجة 

................................................................

عند ادهم وادم 

نزلوا الصالة بعد ما نامت والدتهم 

سامي ومروى كانوا قاعدين 

ادهم وايديه بجيبه بص لمروى ببرود :ليه عملتي كده في امي 

مروى ببرود مماثل :ايه دي كدبة جديدة من والدتك 

ادم بغضب :ماما قالت انه انتي الي زقيتبها عن السلم 

كامل بغيظ وهمس :اه لو غارت في داهية 

سامي :مروى ما عملتش حاجة انا كنت واقف مامتك اتزحلقت ووقعت لوحدها 

ادهم :ليه كاميرات امبارح متفرغة ومش موجودة 

سامي :لانه تمبارح نهاية اسبوع والاشرطة بتتبدل طبيعي 

ادهم :اهاا وبص لمروى لو اكتشفت انه انتي الي عملتي كده اقسملك مش هيحصل طيب يا مروى

سامي بغضب :ما تحترم نفسك يله انت بتكلمها كده قدامي 

ادهم وهو بيجز على سنانه :كنت مثال ليا في القوة والكمال لكن من لما دخلت حياتك الست دي وانت ما بقتش انت وبصله بغضب يلعن ابو الحب الي يذل 

مروى بسخرية :للي يفتكر انه ذل الحب قوة مش العكس

ad


...................................................

في المساء 

دخلت نور :مساء الخير 

مروى :مساء الورد يا حبيبتي 

نور :امال القصر فاضي كده ليه 

مروى :ندى جت وطلعت اوضتها وادم بره وعمك زيه وفريدة في اوضتها مع اختها العقربة 

نور بتردد :وادهم 

مروى باستغراب :في اوضته 

نور :اهاا 

طلعت اوضتها ودخلت فضل ادهم على وضعه بيشتغل وما اداش اي رد فعل لدخولها 

نور 🤨:مساء الخير 

ادهم من غير ما يبصلها كمل شغل :اهلا 

نور دخلت بدلت هدومها كانت عندها عشاء عمل 

ضربلها داني

نور :ايوه يا داني 

هنا حواس ادهم كلها اتشنجت وجز على سنانه 

داني :ربع ساعة وهكون عندك 

نور :اوك يا داني ربع ساعة ونازله 

نور قفلت معاه وسرحت شعرها 

ادهم بصلها بغضب كانت لابسة فستان ابيض قصير بحمالات عريضة مبين جمال وسطها ورافعة شعرها ذيل حصان مبين عنقها الطويل الجميل ولابسة جزمة حمرا

ادهم وقف قدامها  وايديه في جيبه ببرود :رايحة فين بقميص النوم ده 

نور بتجلهل مماثل لتجاهله ليها :عندي عشاء عمل لصفقة جديدة 

ادهم رجع لمكانه ومسك الاب توب بتاعة ببرود :مفيش خروج دلوقت 

نور بصتله بسخرية واستهزاء من كلامه وخدت شنطتها ولسه هتخرج لقته بيشد على دراعها بعنف ونظرات النار شاعلة جواهم 

ادهم :اضن سمعتي انا قولت ايه مفيش خروج دلوقت 

نور نزعت ايدها منه بغضب :ده شغل فاهم شغلي ونجاحي انا 

ادهم ببرود :وانا قولت كلمة مفيش خروج دلوقت 

نور :يعني ايه 

ادهم :سهلة مفيش خروج ولو على العشاء اضن داني مندوب عن حضرتك في الحاجات دي 

نور بغضب :ادهم ما تتجننش انا جبت اخري منك بقيت بتخنقني بجد 

ادهم شد شعرها بغضب :انا الي جبت اخري منكومن جبروتك ومن قوتك الفايضة دي 

انا الي جبت اخري من الا مبالاة بتاعتك 

انا الي جبت اخري من اني ابقى دايما المضحي والي بيحب وبيتنازلك دايما 

وبصلها ببرود وكأنه عمره ما حبها ولا عشقها انا الي بقيت بقرف من ام العلاقة الي مفيهاش كرامة دي 

وبتهديد من هنا وجي الي اقوله انا هو الي هيتفذ فاهمة 

عاوزة تشتغلي اوك 

لكن اول حاجة ترجعي قبلي البيت 

وداني ده تغيريه تبدليه مش عايز اشوف وش امه معاكي 

امي تحترميها غصب عنك فاهمة وتنزلي دلوقت وتتطمني عليها 

نور بغضب :انت ليه دايما مش واثق بنفسك كده ايه الي مجننك من داني ولا بيحسسك دايما بنقص موجود عندك ولا ايه 

ليه ما بتثقش انه انا الي اخترتك ولا يمكن في يوم ابص لغيرك هاه ما تسترجل شوية وتخلي عندك ثقة بنفسك اكتر من كده انت كده بتخنقني بتكرهني فيك ما تفهم فين الحب الي وهمتني فيه فين الاهتمام 

طبعا كان ادهم في اشد حالات غضبه منها وعينيه بتطلع شرار وكأنه جهنم جواها 

ادهم رفع ايده هيضربها 

ونور غمضت عينيها وبعدت عنها 

لكن ادهم شد على ايده بغضب جامد 

نور كانت منتضره الألم بتاعه لكن عدا الوقت فتحت عينيها وهو بيبصلها بغضب جامد وبيتنفس بسرعة وكأنه كان بيجري بسرعة كبيرة :انتي طالق



34


نور بتجلهل مماثل لتجاهله ليها :عندي عشاء عمل لصفقة جديدة 


ادهم رجع لمكانه ومسك الاب توب بتاعة ببرود :مفيش خروج دلوقت 


نور بصتله بسخرية واستهزاء من كلامه وخدت شنطتها ولسه هتخرج لقته بيشد على دراعها بعنف ونظرات النار شاعلة جواهم 


ادهم :اضن سمعتي انا قولت ايه مفيش خروج دلوقت 


نور نزعت ايدها منه بغضب :ده شغل فاهم شغلي ونجاحي انا 


ادهم ببرود :وانا قولت كلمة مفيش خروج دلوقت 


نور :يعني ايه 


ادهم :سهلة مفيش خروج ولو على العشاء اضن داني مندوب عن حضرتك في الحاجات دي 


نور بغضب :ادهم ما تتجننش انا جبت اخري منك بقيت بتخنقني بجد 


ad


ادهم شد شعرها بغضب :انا الي جبت اخري منكومن جبروتك ومن قوتك الفايضة دي 


انا الي جبت اخري من الا مبالاة بتاعتك 


انا الي جبت اخري من اني ابقى دايما المضحي والي بيحب وبيتنازلك دايما 


وبصلها ببرود وكأنه عمره ما حبها ولا عشقها انا الي بقيت بقرف من ام العلاقة الي مفيهاش كرامة دي 


وبتهديد من هنا وجي الي اقوله انا هو الي هيتفذ فاهمة 


عاوزة تشتغلي اوك 


لكن اول حاجة ترجعي قبلي البيت 


وداني ده تغيريه تبدليه مش عايز اشوف وش امه معاكي 


امي تحترميها غصب عنك فاهمة وتنزلي دلوقت وتتطمني عليها 


نور بغضب :انت ليه دايما مش واثق بنفسك كده ايه الي مجننك من داني ولا بيحسسك دايما بنقص موجود عندك ولا ايه 


ليه ما بتثقش انه انا الي اخترتك ولا يمكن في يوم ابص لغيرك هاه ما تسترجل شوية وتخلي عندك ثقة بنفسك اكتر من كده انت كده بتخنقني بتكرهني فيك ما تفهم فين الحب الي وهمتني فيه فين الاهتمام 


طبعا كان ادهم في اشد حالات غضبه منها وعينيه بتطلع شرار وكأنه جهنم جواها 


ادهم رفع ايده هيضربها 


ونور غمضت عينيها وبعدت عنها 


لكن ادهم شد على ايده بغضب جامد 


نور كانت منتضره الألم بتاعه لكن عدا الوقت فتحت عينيها وهو بيبصلها بغضب جامد وبيتنفس بسرعة وكأنه كان بيجري بسرعة كبيرة :انتي طالق 


نور فتحت عينيها بصدمة ولسانها اتشل عن الكلام وعم الصمت للحظات وفضلت نظرات العيون 


ad

ادهم بنظرات عينيه والجحيم جواها ونور ونظراتها المصدومة التايهه


نور نزلت منها دمعها وهي بتبصله بألم :انا الي كتبت البداية لعلاقتنا يوم فرحنا وانت دلوقت كتبت النهاية 


وسابته وخدت شنطتها ونزلت 


وادهم مصدوم من الكلمة الي قالها ازاي قدرت تخرج منه لنور ازاي اتخلى عنها ببساطة كده 


نور نزلت ودموعها على خدها قابلتها مروى في طريقها 


مروى بغضب :بتعيطي ليه في ايه حد عملك حاجة 


مروى بصراخ ردي عليا بتعيطي ليه 


نور بصتلها بألم ووجع ودموع بتجري :كان عندك حق لما قولتيلي اتسرعتي في خطوة الجواز دي 


كان عندك حق لما قولتيلي ما تثقيش بحد بيقولك بيحبك وما يقدرش يستغني عنك 


كان عندك حق لما قولتيلي افضلي حبي نفسك وما تحبيش حد غير نفسك 


كان عندك حق لما قولتيلي ادهم مش الزوج المناسب ليكي لانه كوبي من جده لا يا خالتوا لا ده اسوأ انسان شفته بحياتي 


مروى حضنته بوجع :ما توجعيش قلبي يا نور عيني مالك في ايه 


نور بعدتها عنها بغضب ودموع :انا مش نور عين حد انا نور وبس 


مروى بصت ورى نور كان ادهم سمع كل كلمة قالتها وبيبص لنور بندم كبير 


مروى بغضب :عملتلها ايه اتكلم يا ادهم نور مالها 


نور بصت وراها كان ادهم ودموع عينيها مع عينيه تلاقوا 


ad


نور رفعت راسها وحاولت تتماسك مسحت دموعها 


سامي :في ايه صوتكم عالي كده 


كل الي في البيت اتجمع على صوت مروى 


نور بصتلهم كلهم بدموع :لما كنت مش عايز اقرب من ادهم كلكم بلا استثناء لمتوني وكان ادهم صعبان عليكم بسبب حبه ليا من وانا صغيرة وقولتولي اني حلم كبير كبر مع ادهم من صغره 


وبصتلهم يا ريتني ما سمعت كلام حد فيكم يا ريتني اتجوزت الي عقلي يختاره 


سامي بغضب :في ايه ما تفهمونا 


ادهم مسح على وشه بغضب وندم والم 


نور بدموع :انا بكرهكم ومش عايزة حد منكم في حياتي انا من اليوم الي دخلتوا فيه حياتي وانتوا بوضتوها انا عمري ما كنت كده ومسحت دموعها وبصتلها انا عمر دموعي ما نزلت لكن من لما عرفت حفيدك وهي بتنزل على طول 


وبصت لادهم فين الهنا والحب الي وعدتني فيه هاه في الحب الي وهمتني فيه 


خالتوا كان معاها حق انت كنت فاكرني ملكية ليك من واحنا صغيرين لكن لما امتلكتني بقيت عندك عادية زيها زي غيرها 


مروى :يا بنتي حصل ايه قوليليةبس مالك وجعتي قلبي 


سامي :نور انا جبت اخري منكوا في ايه وبغضب ما تتكلم يا ادهم 


نور بصت لجدها :حفيدك طلقني لانه عندي معاد وعشاء عمل ومش عايزني اروح ولما رفضت اسمع كلامه هه طلقني تخيل 


ادم وسامي وندى وسناء والاكثر سامي ومروى اتصدموا جامد 


ad


مالك بص لادهم :مستحيل انت ما تعملش كده ده انت كنت بتتمناها ليل نهار انت تعمل كده 


ادم قرب منه :ده بجد يا ادهم انت مستحيل تسيب نور 


ادهم بغضب :بس بس بس مش عايز اسمع صوت حد وسابهم وخرج 


سامي قرب من نور :هو اكيد ما يقصدش يا بنتي ده روحه فيكي ده انتي النفس بتاعه اكيد خرجت منه في وقت غضب اهدي يا نور ولمي الموضوع 


مروى :روحي لبيتك يا نور وانا هخلي الخدم يلموا حاجتك ويبعتوها على الڤيلا 


نور اومأتلها بدماغها وخرجت من القصر الي شهد على جراح وفرح وعشق اتحفر 


ندى جريت عليها بدموع  :نور عايزة اروح معاكي ارجوكي مش عايزة افضل هنا 


ادم بغضب :تروحي فين انتي لاخرى اطلعي اوضتك انا سايبك بمزاجي لاني غلطت في حقك لكن تسيبي البيت على جثتي ده يحصل 


ندى بغضب :انت ملكش حكم عليا ولا ليك فيا فاهم 


ادم قرب منها بغضب :انا جوزك ودبلتي الي في ايدك بتشهد على كلامي وابني الي في بطنك بذرة حبي ليكي 


ندى لجدها برجاء :ارجوك يا جدي 


سامي قعد بتعب :في ايه ايه الي حصلكم في ايه ليه الكل بقى ماشي عكس الصح ليه وبص لمروى برجاء 


مروى الي بيحصل ده كله بسببك خطيتك الي في رقبتي لعنة في حياتي ربنا بيجازيني بعيالي واحفادي محدش فيهم مرتاح سامحيني يا مروى صدقيني عمري ما حبيت غيرك ولا هحب غيرك 


ad


مالك قرب من والده :بابا انت كويس فيك ايه 


سامي بتعب ظاهر :مالك مروى عمرها ما سابتك انا انا الي جيت عليها كتير انا حبيتها يا مالك حبيتها قوي حبيتها اكتر من نفسي انا دمرت حياتها واغتصبتها وقتلت خطيبها وانت جيت نتيجة الاغتصاب ده ومع ذلك ما سابتكيش وما اتخلتش عنك وفضلت محتفظة فيك وانا لاني اناني انا سرقتك منها ووهمتها انك ميت وبرضه ما صدقتنيش وفضل عندها امل انك عايش على شان كده بعدتك من البلد خالص 


مروى اتضلمت كتير بسببي وبدمعة نزلت منه لكن والله والله والله حبيتها وعمري ما حبيت حد غيرها حبي ليها كان لعنة حياتي الي عملته فيها بيتردلي اهو دلوقت 


مروى كانت دموعها بتنزل 


والكل بيعيط على الي قاله جدهم ومالك مصدوم من الي تقال وبااص لمروى الي بتبصله برجاء يسامحها 


هنا سمعوا صوت ارتطام في الارض 


والكل جري كان سامي واقع في الارض وبيتنفس بالعافية 


كامل :مالك نادر اطلبوا الاسعاف بسرررعة 


نور حضنت خالتها الي بتعيط جاامد وقربت من سامي بدموع :انا كمان بحبك يا سامي ومسمحاك 


سامي مسك ايدها وغمض عينيه 


مروى بدموع :مش هتموت مش هتموت يا سامي مش بعد ما علقتني فيك تسيبني وتروح 


جت الاسعاف ونقلوه عالمشفى والكل بيجري عليه ولخدمته 


ادم كلم ادهم وقله الي حصل وجه جري على المشفى 


ad

ادهم بقلق :جدي كويس 


ادم :لسه الدكتور جوه ما خرجش 


ادهم بغضب من نفسه :انا السبب انا غبي 


هنا خرج الدكتور 


مروى بقلق :سامي كويس طمني ارجوك 


الدكتور :للاسف انا مش عارف اقولكم ايه لكن سامي بيه صابته جلطة عالدماغ قدرنا نوقفها لكن حالته غير مستقرة خالص 


ادهم مسكه بغضب من الروب بتاعه :لو حصله حاجة اقسملك بالله لاقفلكم المخروبة دي جدي مش هيحصله حاجة 


الدكتور نزع ايده عنه بغضب :دي ارادة ربنا مش هنعترض عليها واحنا عملنا الي علينا وسابه ومشي وهو متجنن 


نور كانت حاضنه ندى وبتحاول تهديها 


كامل :ملوش لزوم قعدتكم هنا روحوا البيت وانا هفضل انا ونبيل هنا 


مروى :محدش هيفضل جنبه غيري كلكم روحوا البيت وانا هفضل معاه هنا هو مش محتاج حد بعد ربنا غيري 


مالك حط ايده على كتفها :وانا هفضل معاكي يا امي 


مروى لفتله بصدمة ودموعها بتنزل :انت قولت 


مالك :امي وحبيبتي الي هفضل اعتذر منها عمري كله على الي اتعمل فيها بسببي وعلى ضلمي ليها انا اسف 


ad


مروى حضنته وغمضت عينيها بوجع وحب ولهفة وحنية 


مالك حضنها جامد ولأول مره يحس بحب حقيقي من حد 


ندى بهزار :يا خسارتك يا نور وندى راحت عليكم وحب خالتكم راح لابنها خلاص 


مروى بصتلهم بدموع : مكانكم في قلبي محفور محدش بيقدر يخرجكم منه


نور :خالتوا انا هروح دلوقت واعدي على جدي بكره ان شاء الله 


ضرب فونها :ايوه يا داني اهو نازلة استناني تحت 


داني :عربيتك فين 


نور :جيت بسرعة على شان جدو ولسه بالقصر هخلي حد من الشركة يجيبها بكره 


داني :اوك انا تحت ما تتأخريش 


نور :نازلة اهو سلام 


نور قربت من خالتها باستها :لو احتجتي حاجة كلميني 


نور باسة ندى ولسه هتمشي 


ادهم مسك دراعها :الزفت ده بيعمل ايه تحت 


نور نزعت ايدها منه وبصتله بعيون خالية تماما من المشاعر : وانت مالك 


ادهم بغضب :اختصري الشيطان الي هيخرجلك لو ما بعدتيش الوسخ ده عن حياتك 


ad


نور :ومين قالك اني ما بعدتش الوسخ عن حياتي وبصتله من فوق لتحت بقرف انا اهو بعدتك عن حياتك ورجعت نضيفة من تاني 


وسابت دمه يغلي وعينيه بلوم الدم ومشيت 


كامل :يالله كله عالبيت وجودكم ملوش داعي


فعلا الكل روح وفضل مالك ومروى 


............................................


كلهم خرجوا من المشفى وهيركبوا عربياتهم 


ادم كان بيبص على ندى :ما تركبي عايزة عزومة 


ندى :انا هركب مع بابا 


بصت لوالدها كان مشي 


ندى :ادهم لو سمحت ممكن توصلني القصر 


ادهم بص لادم الي بيبصلها ببرود : اعذريني يا ندى انا هروح مشوار كده قبل القصر 


ندى حست انها تايهه ومش عايزة تركب مع ادم ابدا 


ادم :ايه فاضل حد عايزة تركبي معاه ولا خلاص 


ندى بصتله بغضب :مش عايزة اركب معاك انا حرة 


اقولك انا هفضل هنا مع جدو ولسه هتطلع لخالتها 


مسك دراعها وشدها عليه 


انا صابر عليكي لاني غلطت في حقك ما تسوقيش فيها يا ندى 


ad

ندى حاولت تبعد عنه ما قدرتش 


ندى بخوف :سيبني 


ادم بصدمة :بتترعشي ليه كده معقول بقيتي بتخافي مني اوي كده 


ندى بدموع :ابعد عني ارجوك انا عمري ما عملتلك حاجة 


ادم مسك وشها بايديه لاتنين :انا بحبك يا ندى واسف على اي حاجة أذيتك فيها 


ندى بدموع :لو بتحبني بجد خليني الوقت ده عند ماما مش عايزة افضل بالقصر 


ادم :ليه 


ندى :عايزة ارتاح شوية عايزة اخد هدنة من كل حاجة 


ادم :حاضر يا ندى حاضر لكن هما يومين وترجعي 


ندى بتهرب :ان شاء الله 


ادم بتأفف :اركبي اوصلك 


...........................................................


عند نور 


راحت بيتها وفهمت والدتها كل الي حصل 


منال :الوسخة فريدة كل ده يحصل بسببها ومان انا ودلوقت بناتي 


نور :لو هو راجل بجد لا فريدة ولا غيرها يقدروا يأثروا عليه لكن هو فعلا الحاجة طول ما هي بعيدة عننا بنشوفها غالية جدا علينا لكن لما تبقى بين ايدينا  بتبقى حاجة عادية وتقليدية وده الي حصل مع ادهم كان شايفني حلم وحاجة كبيرة عليه لكن لما جيتله بأرادتي بقيت حاجة ثانوية عنده 


ad


منال :الي يشوفه ما يقولش كده 


نور :فكك مني دلوقت ازاي اختي او اخويا عاملين ايه 


منال :هههه ولد هيجيلكم اخ ان شاء الله 


نور :هههه مش عارفة هتجيبيه تعملي في ايه دلوقت 


منال :اهو يسليني بدل الملل الي عايشاه دلوقت 


نور :ربنا يقومك بالسلامة يا حبيبتي انتي وندى 


منال :طب وانتي ايه مفيش حاجة كده او كده 


نور حطت ايدها على بطنها : تصدقي خايفة اقولك لا ويكون فيه وبدموع لو حصل انا هعمل حاجة في روحي 


.................................................


عند سيرين 


كانت في البيت وحاسة بانه في حاجة كانت بتضرب لكل الي بالقصر محدش بيرد 


اول ما دخل مازن جريت عليه 


سيرين بقلق :مازن ارجوك انا حاسه انه في حاجة بتحصل في البيت بضربلهم محدش بيرد 


مازن بصلها بصمت ودخل وراه نادر وهو مش على بعضه 


سيرين بصت لنادر :نادر في ايه انت كويس مال وشك عامل كده ليه 


مازن :ننوس عين امه مدمن هيروين جبته من نادي ليلي


           يتبع


35

 


عند سيرين 


كانت في البيت وحاسة بانه في حاجة كانت بتضرب لكل الي بالقصر محدش بيرد 


اول ما دخل مازن جريت عليه 


سيرين بقلق :مازن ارجوك انا حاسه انه في حاجة بتحصل في البيت بضربلهم محدش بيرد 


مازن بصلها بصمت ودخل وراه نادر وهو مش على بعضه 


سيرين بصت لنادر :نادر في ايه انت كويس مال وشك عامل كده ليه 


مازن :ننوس عين امه مدمن هيروين جبته من نادي ليلي 


سيرين بغضب :انت ايه الي بتقوله ده نادر مستحيل يعمل كده 


مازن زفر بغضب ووجه كلامه لنادر :بص يله انت مش هتخرج من البيت ده غير وانت تمام فاهم وهقفل عليك باب ومش هتشوف النور وفي دكتور هيجي هنا يتابع حالتك 


ad

نادر بغضب :ايه هتخبسني انا مش عايز افضل هنا ومش هتعالج 


سيرين بصدمة ودموع :ده هزار مش كده صح انت مستحيل تعمل كده يا نادر 


نادر جه يخرج مازن مسكه بغضب وزقه جوه 


نادر بغضب اكبر :مش هفضل هنا انا حر بحياتي محدش له دعوة فيا دلوقت اما افتكرتوني انا بقى مش عايز حد يفتكرني وعايز افضل زي ما انا 


مازن ضربه بالالم وميكه جامد وهو بيزقه لجوا الاوضة 


سيرين بدموع :سيبه سيبه يا مازن ارجوك هيموت كده 


نادر كان بيصرخ جامد :بقلك سيبني سيبني انا مش عايز اتعالج 


مازن بغضب من سيرين :ما تيجي تساعديني بدل ما انتي بتعيطي كده 


سيرين تمالكت نفسها وساعدت مازن وقفلوا عليه الباب 


سيرين قعدت تعيط :ليه ليه بيحصلي ده كله ليه ليه احنا ليه 


مازن حط ايده على كتفها :انتي بوقت لازم تكوني اقوى من كده وتوقفي جنب اخوكي نادر طول عمره لوحده وملقاش حد يهتم فيه والدتك دايما لخناق مع عمي وعمي عقله في حته تانية وانتوا ما لقيتوش الحنان عند حد طبيعي الي حصل من نادر 


سيرين بصتله بسخرية :كمل كلامك قولي انه طبيعي الي حصل مني لما لفيتك مهتم فيا وسلمتك نفسي لكن ايه هااه ايه طلعت وسخ ويمكن اوسخ من المخدرات الي لجألها نادر 


ad

مازن بغصب وتحذير :لمي لسانك يا سيري غلطت واتأسفت كتير لكن طولت لسان وغلط اقطعلك لسانك ده وارميه للكلاب فاهمه 


مازن لسه هيخرج 


سيرين :مازن 


مازن شد على ايده بغضب :لسه في كلام محشور في زورك لسه ما قولتيهوش 


سيرين مسخت دموعها ووقفت وهو مديلها ظهره :ايه الي وداك نادي ليلي الساعة دي 


مازن ما ينكرش انه اتصدم من سؤالها ومعرفش يجاوب ازاي 


مازن ببرود :مش شغلك وما تحشريش نفسك بحاجة ما تخصكيش 


سيرين :وانت ملكيش دعوة لو جيت ولقيت حد معايا بالفراش 


مازن لفلها وغضب جهنم في عينيه وكان بيقرب منها ببطىء يخوف :قولتي ايه 


سيرين كانت بترجع لورى بخوف مصطنع بالقوة 


:الي سمعته


مازن مسك شعرها بغضب وشد عليه :لو سمعت الكلام ده منك مرة تانية هدفنك مطرحك فاهمة وبصلها بقرف وعلى فكرة بس لعلمك انا لحبك اه لكن لا يمكن في يوم اديكي ثقة كاملة لانه الي تسلم نفسها لراجل قبل الجواز مهما كانت ضروفها تعملها تاني بعد الجواز 


سيرين زقته عنها وضربته بالألم :كل مرة بتثبتلي انك واطي اووي 


ad

وسابته وجريت لاؤضتها وهو بيبصلها بغضب كبير قووي وحمد ربه انها دخلت لانها لو فضلت ثانية كمان كانت في عداد الموتى 


مازن ساب نادر بيخبط جامد على الباب وضرب على الدكتور وخبره يجيله البيت 


.....................................................


عند نور 


كانت لسه هتطلع اوضتها ضرب الجرس 


ودخلت ندى 


منال فتحتلها دراعاتها :وحشتيني وحشتيني يا حبيبتي وحشتيني ازيك عاملة ايه 


ندى :محتجالك يا ماما ووحشاني ومش عايز ابعد عن حضنك خالص 


منال بحزن على بناتها :فيكوا ايه بس ايه الي حصلكم يا ريتني ما سلمتكم لولاد فريدة يا ريت 


ادم من وراهم ببرود :ومالهم ولاد فريدة 


نور :في ايه يا ندى ايه الي جابك 


ادم :عايزها تغير جو هنا يومين وهرجع اخدها 


نور بعدم تصديق :اها حلو ربنا يهديك 


ادم قرب من ندى وباسها :هتوحشيني يا ندى وبص لحماته ببرود 


خدي بالك منها يا طنط 


منال 🤨


ادم غمزها :قلبك ابيض وسابهم ومشي 


ad

........................................................


عند مروى 


كانت هي ومالك بره اوضة سامي


مروى كانت ماسكة ايده ومش بتسيبها وهي بتبصله بحب جامد 


مالك :ياااه يا امي لو تعرفي انا مستني اللحظة دي من امتى مستني حضنك ولهفتك عليا مستني اهتمامك فيا 


انا طول عمري لوحدي مفيش حد بيهتم انا كلت ولا لا نمت او لا مرتاح او لا 


مروى بدموع :لو تعرف انا دورت عليك قد ايه هتعذرني انا تقريبا ما سبتش مكان الا لما روحتله لكن سامي ربنا يسامحه اخفاك عني ووهمني انك بعيد الشر ميت انا كان قلبي دايما بيقلي انك عايش دايما كنت بحس اني هشوف قلبي عمره مت صدق انك ميت 


مالك حضنها جاامد :خلاص عمري ما هبعد عن حضنك تاني 


مروى حضنته جامد :وانا اوعدك بده يا حبيبي ربنا يطول في عمرك يا رب 


مالك :تعرفي انه ليا بتحبك اوي اوي 


مروى بابتسامة :يا حبيبتي وانا ارتحتلها قوي لكن اوقات كتير بحس انها مش مزبوطة مالها في ايه 


مالك بشرود :مش عارف صدقيني بحاول اعرف بحسها دايما شاردة وعلاقتنا بقت باردة جدا كانت قبل ما تولد حاجة تانية خالص لكن من لما جه كرم للدنيا وانا بحسها في عالم تاني وما بتهتمش فيا خالص 


مروى ربتت على ايده :في حاجات يا ابني عمره الراجل ما يفهمها الست بعد الولادة بيحيلها اكتئاب ما بعد الولادة ده غير انها مسؤولية جديدة عليها 


وبتبقى مش واثقة بنفسها ودي مهمتك بقى 


ad

مالك بعدم فهم :مش فاهم ازاي يعني 


مروة :يعني يا حبيبي الست لما بتولد ملامح جسمها بتتغيير بتبقى خايفة جدا منك تبطل تحبها 


زي ما تقول بتقل ثقتها بنفسها 


مالك راجع كل الي بيحصل بينه وبين ليا وفعلا فهم حالتها ايه 


مروى كملت :ده دورك انت يا حبيبي ترجع ثقتها بنفسها كلام حلو وطبطة خروجة بينلها انه اي حاجة بتعملها حتى لو كانت بسيطة كبيرة جدا بالنسبالك فهمتني 


مالك:يااااه يا امي لخصتي حياتي في الاربع شهور الماضية بالكلمتين الي قولتيهم 


مروى :ربنا يهدي سركم يا حبيبي واشوفك يا مالك احسن حد في العالم ده كله 


..........................................................


عند ادهم 


روح القصر وعقله في دنيا تانية مش متخيل للان انه طلق نور بأرادته هو ازاي قدر يخرجها من بوقه ويتخلى عن حب عمره بسهولة كده 


اتأفف بضجر وراح لوالدته 


فريدة ابتسمتله اول ما شافته :استنيتك كتير يا ادهم كنت تعبانة جدا وعايزاك 


كامل بسخرية :ليه عايزاه ليه عايزة تحتفلي بنصرك انه طلق مراته بسببك ولا ايه 


ادهم بغضب :بابا لو سمحت امي ملهاش دعوة بلي حصل وارجوك بعد كده ما تتخانقش معاها قدامنا لاني مش هسكت 


فريدة بصت لكامل بنصر :ربنا يخليك يا حبيبي وما يحرمني منكم ابدا 


ad

كارما بقلق مصطنع :طمني على جدك يا ادهم عامل ايه قلقنا عليه جامد 


سلمى قربت من ادهم ومسكت ايده بدموع مصطنعة :طمني على جدي يا ادهم انا كلمتكم كتير محدش كان بيرد عليا انا خايفة عليه قوي اخيء اهيء 


ادهم ربت على ايدها :كويس متخافيش ان شاء الله هيقوم منها جدي اقوى من كده انا عارفة 


سلمى حضنته وعيطت في حضنه 


دخل ادم وما عجبهوش الوضع الي بيحصل :مساء الخير 


فريدة :اهلا يا حبيبي 


ادم بص لادهم بعدم رضا من حضنه لسلمى :في ايه 


ادهم بعدها عنه وسلمى مسحت دموعها وبصت لادم بغيظ :انا اسفة يا ادهم لكن كنت قلقانة على جدو قوي 


ادم بسخرية :لا والله 


فريدة بغيظ منه :امال فين مراتك يعني مجتش لا سلمت عليا ولا اطمنت عليا 


ادم : تعبانة بعتتها لوالدتها يومين تهتم فيها انتي عارفة حامل 


سلمى :حتى لو المفروض كانت تطمن على خالتوا وبعدين تروح لامها ايه ده بنات اخر زمن انا اسفة يا ادم اني بتدخل لكن ما يصحش الي حصل 


ادهم :استأذن انا لو عايزة حاجة يا امي كلميني 


ad

ادم باس دماغ والدته وطنش كلامهم وراح لادهم خبط عليه 


ادهم عرف انه ادم :ادخل 


ادم :عملت كده ليه انا شايف الندم كبير في عينيك ازاي يا ادهم بعد كل الحب ده تقدر تستغني عنها بسهولة كده حتى لو هي طلبت الطلاق ليه تديهولها ما يصحش الي عملته ابدا 


ادهم مسح على وشه بغضب وقعد واتكلم بسخرية :يا ريتها طلبته كان هيكون ليا مبرر اني اطلقها 


ادم اتصدم :ليه مش هي الي طلبت الطلاق كمان 


ادهم بغضب من نفسه :لا انا اتعصبت وغيرتي عمتني لما عرفت انها هتخرج مع داني الزفت وشد الكلام ما بينا طلقتها 


ادم حاول يستوعب الي بيقولة:انت بتتكلم جد ليه هي لبانة ترميها ده طلاق يا لني لا ومين نور عينك الي ياما دورت عليها ولما لقيتها تعمل كده 


ادهم :ما تزودهاش عليا يا ادم ارجوك اقسم بالله من ساعة الي حصل ودماغي هتنفجر من التفكير 


ادم :طيب هتعمل ايه هترجعها ازاي 


ادهم :انا رجعتها اصلا رديتها لذمتي قبل ما تخرج من القصر وكلمة شيخ وقلي ينفع اردها غيابي من غير علمها لكن لازم اجيب فتوى بطلقة من المحكمة 


لكن ازاي هقنعها ترجع دي المشكلة 


ادم :طيب الحمدلله كده الامور سهلة افضل وراها لكن من غير ما تضغط عليها لان الي عملته صراحة صعب جدا وبشرود 


احنا خدناهم نعزهم مش نذلهم يا ادهم الي كنا بنعمله احنا لاتنين غلط انت بغيرتك الي تخنق اي ست وانا وكلام ماما الي بيخرم الودان 


ad


ادهم اتنهد :ربنا يسهل 


ادم خرج وادهم خد شاور وفضل يفكر هيعمل ايه مع نور بعتلها رسالة 


(انا اسف انا عمري ما توقعت تخرج مني الكلمة دي وبأرادتي احنا لاتنين غلطنا حاولي تسامحيني يا نور انا والله بحبك وغيرتي ما بقدرش اتحكم فيها خاصة مع الي اسمه داني ما برتحلوش سامحيني يا نور عيني انا اسف عارف اني لو فضلت اتأسفلك سنين مش هقدر اكفر عن الي عملته لكن انتي قلبك كبير يا نور سامحيني ارجوكي )


نور كامت بتقرأ رسالتها وحقدها بيزيد عليه 


نور بتوعد :بره حياتي بره حياتي يا ادهم انت بره حياتي انا المجنونة الي خضت بمغامرة عجبتني في الاول لكن نهايتها كانت واضحة جدا لكن انا اتغريت بعنوانها حب ادهم الكبير لنور 


كان لازم اسميها غيرة وملكية والغاء ادهم لنور 


..........................................................


في الصباح 


وخصوصا في المشفى مروى ما سابتش سامي خالص 


سامي فتح عينيه وهو بيأن بتعب 


مروى قامت بسرعة ولسه اثار التعب في عينيها :سامي انت كويس دكتور دكتور 


سامي شد على ايدها بابتسامة واتكلم بتعب  :يا ريتني تعبت كده من زمان على شان اشوف لهفتك دي عليا 


مروى بدموع :كنت هموت لو حصلك حاجة يا سامي 


سامي :كح كح بعيد الشر عنك انا ولا انتي سامحيني يا مروى سامحيني 


مروى بدموع :مسمحاك يا سامي والله مسمحاك 


ad


سامي بص في عينيها برجاء :قوليلي انك بتحبيني يا مروى 


مروى ملست على شعره :انا بحبك بحبك يا سامي مش كلام وبس لا انا بجد بحبك يمكن حبيت حبك ليا لهفتك عليا اصرارك عليا 


سامي كان بيتنفس بصعوبة مع كل كلمة بتخرج منها وبيبتسملها 


هنا دخل ادهم :حمدلله على السلامة يا نمس كده تخضنا عليك 


ادم :جدي طول عمره اسد ودي حاجة تافهه جدا بالنسبالة 


سامي ابتسملهم بتعب 


سامي بتعب بص لادهم :مراتك ترجع البيت ازاي ما اعرفش فاهم انت غلطت في حقها صلح غلطك 


وقبل ما يتكلم ادهم دخلت نور ومعاه داني ونبيل ومنال وندى 


والكل سلم عليه واطمن عليه 


نور بابتسامة :ما كنتش اعرف انك غالي عليا اوي كده يا جدي حمدلله على سلامتك 


سامي بابتسامة :الله يسلمك يا حبيبتي الله يسلمك ويفرحني بعيالك انتي وادهم 


داني بسخرية :مبقاش فيها ادهم يا جدي بقى فيها داني وبس 


نبيل بغضب مكتوم :تقصد ايه 


ادهم وقف قدامهم وبص لنور :ما تحاوليش تتنططي من الاول كده انا رديتك قبل حتى ما تخرجي من باب الاوضه 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات 

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 



تعليقات

التنقل السريع