القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل36 الي الفصل 40بقلم الاء الرحمن



رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل36 الي الفصل 40بقلم الاء الرحمن 



رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل36 الي الفصل 40بقلم الاء الرحمن 

36


 


هنا دخل ادهم :حمدلله على السلامة يا نمس كده تخضنا عليك 


ادم :جدي طول عمره اسد ودي حاجة تافهه جدا بالنسبالة 


سامي ابتسملهم بتعب 


سامي بتعب بص لادهم :مراتك ترجع البيت ازاي ما اعرفش فاهم انت غلطت في حقها صلح غلطك 


وقبل ما يتكلم ادهم دخلت نور ومعاه داني ونبيل ومنال وندى 


والكل سلم عليه واطمن عليه 


نور بابتسامة :ما كنتش اعرف انك غالي عليا اوي كده يا جدي حمدلله على سلامتك 


سامي بابتسامة :الله يسلمك يا حبيبتي الله يسلمك ويفرحني بعيالك انتي وادهم 


داني بسخرية :مبقاش فيها ادهم يا جدي بقى فيها داني وبس 


نبيل بغضب مكتوم :تقصد ايه 


ad


ادهم وقف قدامهم وبص لنور :ما تحاوليش تتنططي من الاول كده انا رديتك قبل حتى ما تخرجي من باب اوضتنا 


نور بصت في عينيه ببرود خالي من اي عواطف او مشاعر :وانا متأكدة من الي انت عملته يا ادهم وما كانش في داعي تقولي اصلا 


الكل اتصدم من رد فعلها 


داني بصله بسخرية : انت متجوز واحدة اقدر اقولك عنها انها فاهمة اي حد حواليها صح قوي نور الصبح رفعت عليك قضية خلع يا عم الحلو فيا ريت انت الي ما تتنططش من اولها كده لان الحكاية بينكم هتطول شوية 


ادهم مع كل كلمة كان بيشد على ايده بغضب لحد ما ابيضت من الغضب 


نور فضلت بتبصلهم ببرود وعرفت انه داني عرف بذكاء يخرج ادهم عن شعوره 


ادهم مسك دراعها بغضب :الي بيقوله ده صحيح 


نبيل بغضب :شيل ايدك عنها يله ايه هتضربها قدامنا كمان 


ادم قرب منه :اهدى يا ادهم اهدى مش وقته ده 


سامي تعب جامد 


مروى بغضب :بس اخرسوا مش شايفين جدكم عامل ازاي هاه 


نور خرجت وادهم وراها 


داني كان هيخرج 


ادم مسك دراعه بغضب :سيبهم لوحدهم 


ad

داني بسخرية :ايه اخاف انا كده المفروض 


كامل :ما قلنا اخرسوا ايه ما بتفهموش 


......................................................................


عند ادهم جري ورى نور ومسك ايدها 


نور لفتله ببرود :عايز ايه يا ادهم


ادهم بغضب :انتي ليا ومش لغيري افهمي الكلمتين دول احسن ليا وليكي 


نور ببرود : وانا كنت ليك وانت الي ما عرفتش تحافظ عليا يا ادهم وطلقتني برضاك انت ومحدش غصبك على حاجة 


ادهم بدفاع :انا اسف يا نور لكن جرحتيني جدا لما شككتي بثقتي بنفسي ورجولتي  الا الكرامة يا نور وقولتهالك قبل كده انا لحد كرامتي وما بشوفش قدامي 


نور بسخرية :وكرامتي انا ايه عادي تدوس عليها انا استحملت كتير منك يا ادهم من اول يوم جواز لينا لحد النهاردة بستحمل منك وساكتة انت وهمتني بحاجات كنت مغرورة فيها من البداية لكن طلعت ملهاش اساس من الصحة 


ادهم افهمني كويس قوي احنا بالاول وبالاخر قرايب نسيب بعض بالحب كده احسن ما ندخل محاكم وقضايا وقرف طلقني لاني خلاص انا وانت خلاص مستحيل يجمعنا سقف واحد بعد الي عملته


كنت فاكرة في البداية انه الحب كفاية على شان يمشي المركب بتاعنا لكن لا الغيرة مستحيل تركب مع الحب غيرتك عمياء مش غيرة انسان طبيعي 


ادهم بغضب :الغيرة يعني الحب واوعي تفتكري اني في يوم هبطل غيرة عليكي فاهمة والعبط الي قولتيه من شوية مستحيل يحصل انتي ليا ليا انا وبس انت ملكي حبيبتي انا وبس 


ومسك دراعها بغضب هسيبك يومين ترتاحي عند طنط منال لكن يومين وهاجي ارجعلك لبيتك يا نور وموضوع الطلاق ده تنسيه خالص لانه مستحيل يحصل فاهمة وبص في عينيها انتي ليا انا يا نور ليا انا ومستحيل اسيبك لغيري فاهمة حتى لو وصلت فيا اقتلك واقتل نفسي 


ad

وزقها ومشي 


نور مسحت دمعه نزلت منها 


جت مروى من وراها :هتعملي ايه 


نور بدموع :مش عارفة مش عارفة انا حاسة اني دخلت لدوامة مش هعرف اخلص منها يا خالتوا قوليلي اعمل ايه اخلص منه ازاي انتي كان معاكي حق انا ازاي عملت في روحي كده 


مروى :روحي شغلك دلوقت وانا هتكلم معاه 


نور مسحت دموعها :قولي لداني اني مستنياه تحت 


مروى دخلت 


منال :حصل ايه يا مروى نور قالت ايه 


مروى :سيبوها تاخد وقتها وبصت لداني 


هي مستنياك تحت 


سامي بتعب :ابعد عن ادهم يا داني لانه مش هيجيلك من وراه غير وجع دماغ 


داني رفع حاجبه بعدم رضا وسابهم ونزل 


منال عيطت في حضن نبيل 


منال :اتصرف يا نبيل بنتي هتروح مني لو فضل ادهم محاصرها كده انا خايفة عليها قوي 


نبيل :متخافيش متخافيش يا حبيبتي كل حاجة هتبقى كويسة ان شاء الله 


ندى كانت بتبصلهم بصمت رهيب يخوف 


ادم قرب منها :ندى 


ad


ندى اتخضت اول ما قرب منها 


ادم بصلها بخوف عليها  :انتي كويسة 


ندى بصتله بعتب ولوم وألم ومسحت دمعة نزلت منها :مفيش انا كويسة 


ادم بقلق :لو في حاجة وجعاكي تعالي نروح للدكتورة احنا اهو بالمشفى 


ندى طنشته وقربت من والدتها :عايزة اروح ارجوكي يا ماما 


منال :يالله خلاص يا حبيبتي هنمشي 


منال بصت لسامي :حمدلله على سلامتك يا عمي 


سامي اومألها بدماغه 


ومشيوا وفضلت مروى مع سامي 


..................................................


عند سيرين 


فاقت بخوف من خبط نادر على باب الاوضة 


سيرين بدموع من ورى الباب :عايز ايه يا حبيبي 


نادر :خرجبني يا سيرين ارجوكي هموت خرجيني 


سيرين بدموع :ما اقدرش ما اقدرش المفتاح مع مازن وقافل علينا لاتنين سامحني يا نادر 


فلاش باك 


الدكتور لمازن :لازم يفضل في اوضة مفيهاش اي شيء مؤذي خالص فاضية تماما 


ad

وانت الي تدخله الاكل وتديه الدوا واهم شيء الفيتامينات 


ونصيحة بما انك بتقول انك متجوز اخته انت تاخد معاك مفتاح الاوضة لانه هيحاول يستعطف اخته بأي طريقة على شان تخرجة 


التعاطي في اول فترات العلاج بيكون زي المجنون ما بيعرفش هو بيعمل ايه يعني مستعد يقتل انسان على شان شمه وحده بس 


مازن اومأله بدماغه بتفهم :تمام ما تقلقش اكتبلي الادوية والابر المهدئة وانا هعمل اللازم 


الدكتور كتبله الفيتامينات والادوية وخرج 


بااااااااااااك 


دخل مازن كان نادر بيخبط على الباب جامد 


سيرين جريت عليه وهي بتعيط :افتحله يا مازن ارجوك هيعمل بروحه حاجة وحياتي عندك افتحله 


مازن مسك وشها بحنية :لو عايزاه يخف ويبطل السم الي بياخده ومش عايزه اخوكي يموت من المخدرات لازم تدوسي على قلبك يا سيري 


دي مرحلة وهتعدي وانا همسك ايدك ونخطيها مع بعض 


سيرين بدموع :لكن اخويا يا مازن ارجووك 


مازن :انا هدخله دلوقت واديه ابرة مهدئة وهخليه ياكل غصب عنه ما تقلقيش لكن انتي اوعي تدخلي علينا فاهمة اوعي يا سيري 


سيرين :حاضر حاضر لكن ادخله ابوس ايدك 


مازن خد الادوية وفتحله واول ما فتح كان هيخرج نادر 


مازن زقه لجوى بكل قوته 


ad


نادر بغضب وصراخ :ابعد عني مش عايز اتعالج انا مرتاح كده ابعد عني بقلك 


مازن مسكه جامد :هتتعالج غصب عنك يله فاهم ده لسه وانت لسه في اول عمرك هتعمل ايه لو كبرت وواجهتك صعوبات 


نادر بصراخ :سييييييرين سبني سييييرين خليه سيبني 


سيرين كانت بتخبط على الباب بدموع :مازن سيبه ارجوك 


مازن بغضب :روحي من هنا بسرعة 


مازن حقنه بالابرة وفضل ماسكه لحد ما هدي 


وقعد بزاوية الغرفة 


مازن :تعال كل 


نادر بتعب :عايز اخرج يا مازن مش هفضل هنا 


مازن قرب منه :نادر انت اخويا الصغير وغالي عليا قوي المخدرات اخرتها موت مفيش مهرب منها غير الدمار انت شب في اول عمرك ومتاحلك حاجات كتير يتمناها اي شب ليه تعمل بنفسك كده انت لازم تخف وتتعالج 


وما تقوليش محدش بيهتم فيا تقدر تقولي الناس اليتامى الي بيتربوا في دور ايتام يعملوا ايه هاه اتولدوا ومفيش لا ام ولا اب ولا قرايب واكيد عارف ازاي بيتعاملوا في دور رعاية الايتام دول يعملوا ايه هاه 


اهوا في ناس كتير منهم خرجوا من الدار بلا اهتمام ولا حاجة ودرسوا واجتهدوا واشتغلوا وبقوا حاجات كبيرة قوي مش كل حد ليه اب وام يبقى بيهتموا فيه لا ربنا خلقلك عقل وميزك عن الحيوانات على شان تفكر فيه 


هو كل حد مهمل في حياته ومحدش بيهتم فيه يضيع زيك ويشرب مخدرات حاول انت تهتم بروحك حاول تشتغل وتبني نفسك وتتجوز وعوض ساعتها ولادك الحنية الي انت فقدتها 


ad


نادر ودموعه بتنزل اتكلم بسخرية :هه فاقد الشيء لا يعطيه وانا فقدت الاهتمام والحب هديه لعيالي ازاي 


مازن :دي اكبر مقوله غلط سمعتها في حياتي بالعكس فاقد الشيء يعطيه 


لما تفقد الحنان في طفولتك هتديه لعيالك في طفولتهم وبكثرة لانك حسيت احساسهم وعشت في نفس تجربتهم 


لما تفقد الحب هتديه وبكثرة 


تفكيرك جدا غلط 


انا اقدر دلوقت افتحلك الباب ده واقولك اعمل الي انت عايزة لكن لا انت اخويا يا نادر وعايزك تساعدني على شان تخف 


نادر اترمى في حضنه وعيط جاامد 


سيرين سمعت كل كلمة قالها مازن لنادر ودموعها كانت بتنزل 


نادر بعد عنه :عايز اتعالج انا عايز اتعالج ساعدني ابطل يا مازن ومهما عملت مش عايز اصعب عليكم 


مازن بابتسامة :وانا اوعدك انك هتخف وهترجع احسن من الاول 


ودلوقت يالله تعال كل ونام ارتاح 


مازن فضل معاه لحد ما اكله غصب عنه وخرج من عنده وقفل الباب بالمفتاح وحطه في جيبه 


اول ما خرج كانت سيرين بتبصله بدموع وجريت اترمت في حضنه 


مازن حضنها جامد 


سيرين بدموع :شكرا يا مازن شكرا انا مش عارف اشكرك ازاي 


ad

مازن باس دماغها وبص في عينيها :سامحيني على الي عملته وبس 


سيرين هربت من عينيه لانها حس لحظة تلنية وهتضعفله


سيرين تهربت من الي قاله : لازم نروح نطمن على جدي ولا ايه 


مازن عرف انها بتهرب منه وعايز وقتها سابها على راحتها  :نادر محتاجنا اكتر جدي عنده ناس كتير ياخدوا بالهم منه لكن نادر مالهوش غيرنا بعد ربنا اطمني على جدي بالموبايل واعتذري منه وانا هفهم ادهم اني وكلت نادر في سفرية مستعجله تبع الشغل تمام 


سيرين :تمام 


...............................................................


عند سامي 


مروى :ما تقلقش كل حاجة هتبقى كويسة يا سامي صدقني 


سامي مسك ايدها :انا متأكد من ده طول ما انتي جنبي 


هنا دخل مالك وكان بيبصله ببرود :حمدلله على سلامتك 


سامي بتعب :سامحني سامحني يا مالك انا غلطان 


مالك :اهم حاجة سلامتك دلوقت 


ليا :حمدلله على سلامتك يا عمي 


سامي بابتسامة :الله يسلمك يا حبيبتي 


مالك :امال ادهم فين 


ادهم من وراه :انا اهو 


ad


مالك :فيك حاجة انت كويس 


ادهم :كويس هبقى كويس 


مروى :مالك خليك مع ابوك وانا عايزة ادهم في حاجة 


ادهم سبقها وهي حصلته 


مروى قربت منه بغضب :لما جيتلي وقولتلي عايزك تساعديني فاكر قولتلك ايه 


ادهم فضل ساكت وبيبصلها ببرود 


مروى بغضب :قولتلك الا نور نور دي عيني الي بشوف فيها قولتلي هخاف عليها اكتر من روحي وانا الي حببتها فيك وقولتلك نور ليك ومش هتبقى لغيرك 


واتفقت معاك وقتها اني اثبتلك انه امك ورى كل المصايب الي حصلت وبتحصل 


ادهم برضه فضل ساكت 


مروى رفعت صباعها في وشه بتهديد :زي ما قربتها منك اقدر بلحظة ابعدها عنك فاهم فضلت تقول نور ليا ومش هتكون لغيري وزقته وانت بغبائك سلمتها لغيرك 


واوعى تفكر انه داني ضعيف لا داني دلوقت هيبقى قووي خاصة بعد الخلافات الاخيرة 


داني بيحبها قوي مش من يوم واتنين لا من زمان لكن تعرف الفرق بينكم ايه 


انه داني بيحبها وبيحميها وعنده اهم حاجة سعادتها 


وانت بتحبها وغيرتك عامياك واهم حاجة عندك تنهي اي حاجة بتسعدها وتحطم طموحاتها 


وسابته ودخلت وهو متجنن من نفسه 


هنا جاله اتصال


ادهم :الوووو


هي معايا دلوقت 


ادهم ببرود :لوحدها 


   يتبع



37


 

ادهم :الوووو


هي معايا دلوقت 


ادهم ببرود :لوحدها 


هههههه لا ندى معاها 


ادهم :بقولك ايه انا هاخدها وهروح في حتة تانية محدش هيعرف لينا مكان فاهم متربطش نفسك فيا 


ادم :وانا هاخد ندى في حتة بعيدة اصلح كل الي عملته 


ادهم :تمام عشر دقايق وجايلك 


ادم :مراتك بتعظ لو عرفت ان انا الي عملت كده هتتجنن عليا انا مليش دعوة يا عم فاهم 


ادهم :فاقت ولا لسه 


ادم :لا لسه على حالتهم 


ad

ادهم :تمام سلام بقى 


..........................................


عند مروى دخلت جوا كانت متعصبةجدا 


سامي مسك ايدها :ادهم هيصلح كل حاجة انا عارفة 


مالك :ما تقلقيش يا امي كل حاجة هتبقى كويسة وادهم عصبي لكن بيحبها وهيعرف ازاي يرجعها في حضنه 


مروى بغضب :ده جبلة عيشها في اليومين الي عرفته فيهم الي عمرها ما شافته ولا عاشته بيحبها اه لكن بيهتم فيها لا 


بيحبها اه لا لكن مش عارف يحتويها 


بيحبها اه لكن غيرته هتضيعه وتضيعها 


ليا :هتتحل يا طنط ان شاء الله ما تقلقيش عليهم وخليهم يبعدوا شوية عن بعض على شان يعرفوا قيمة بعض 


مروى زفرت بغضب 


هنا دخل الدكتور 


مالك :اتفضل يا دكتور 


سامي بتعب :عايز اخرج يا ابني مش عايز افضل هنا المشفى بيتعبني اكتر 


الدكتور :هنشوف الفحوصات واقولك يا حج 


مالك باستفسار :ليه هو في حاجة مش بقى كويس 


الدكتور :فحوصات النهاردة هتبين كل حاجة 


مروى :تمام يا ابني شوف شغلك 


ad


.........................................................


عند سيرين 


خدت شاور تريح نفسها 


كان مازن هيخرج خبط على اوضتها قبل ما يخرج على شان يقولها 


خبط مرة واتنين ما فتحتش دخل عرف انها بتاخد شاور من صوت المية. 


خبط على باب الحمام 


سيري 


سيرين بقلق :في ايه نادر في حاجة 


مازن :مفيش لكن انا خارج رايح الشركة شوية وراجع مهما عمل نادر ما ترديش عليه 


سيرين لفت المنشفة عليها وخرجت خطفت نفس مازن الي عينه برقت من ريحتها وجمالها 


سيرين مسكت ايده برجاء :ارجوك يا مازن ما تسبنيش لوحدي مش هستحمل اشوفه تعبان ارجوك يا مازن ارجوك 


مازن قرب منها وعينيه على شفايفها :بحبك 


سيرين اتوترت :ما ما زن لو سمحت 


مازن حط شدها بايده من دماغها من ورى وقربها منه وقبلها بلهفة 


سيرين حاولت تبعده ما قدرتش 


مازن بعد عنها وهو مش قادر يمسك نفسه وسند جبينه على جبينها وهو بيتنفس جامد :مش هتاخر 


ad

وسابها ومشي وقلبها بيدق بسرعة كبيرة لدرجة حست فيه هيخرج من مكانه 


............................................................


عند نور 


اتململت وفتحت عينيها كانت في اوضة غريبة عنها اتخضت جامد وقامت بسرعة خبطت على الباب 


مفيش صوت 


بصت من الشباك كان مكان غريب اول مرة تشوفة 


نور بغضب :مين هنا افتحوا الباب 


محدش فتح 


مفيش شوية سمعت صوت الباب بيتفتح وبيدخل ادهم 


نور بغضب :هو انت 


ادهم ببرود :وهو في حد يقدر يقرب منك غيري توقعتي مين يعني داني مثلا 


نور قربت منه بغضب : عايز ايه يا ادهم ابعد عن طريقي احسن ليك انا وانت خلاص انتهينا 


ادهم قعد ببرود وشغل سيجارة :ايه الي انتهى بالزبط 


نور باستفزاز :طريقتك دي واصطناعك البرووود ده ولا مبالاتك دي مش هتنفع معايا يا ادهم انا الوحيدة الي كاشفاك 


نور فتحت الباب وخرجت 


وادهم مكانه بيبصلها ببرود 


نور حاولت تفتح الباب الخارجي كان مقفول 


نور كتمت غيضها 


ad

نور دخلتله من تاني :افهم ايه انا من الهبل والعبط  الي بتعمله ده 


ادهم رجع بظهره لورى :ولا حاجة انا وانتي هنا لوحدنا مفيش معانا تالت غير ربنا ويا يهديني يا يهديك 


نور بغضب :يا يهدك ويخلصني منك ومن قرفك 


ادهم 🤨:لمي لسانك 


نور بغضب :انا هخرح بكيفك غصب عنك هخرج انا بقولك اهو 


ادهم :وانا بقولك مفيش خروج غير اما نرجع حلوين زي الاول وده بيعتمد عليكي انتي وعلى عندك الي انا متاكد انك هتتخلي عنه 


نور :افهم انك خاطفني 


ادهم قام ووقف قدامها وبص في عينيها وحك دقنه  :ما تقدريش تقولي خاطفك لانك مراتي ده اولا وثانيا اعتبريه شهر عسل جديد باختياري انا نتعرف فيه على بعض من تاني 


نور بغضب :وانا مش عايزة اتعرف عليك لا اول ولا تاني وجبت اخري منك يا ادهم وقرفت منك ومن غيرتك وتحكماتك المقرفة دي وندمت ندم عمري على الفرص الكتير  الي ادتك ياها 


ادهم :يااه للدرجادي 


ده انا صبرت على كبرك وغرورك شهور صبرت على بعدك عني سنين صبرت على كرهك ليا  لما لقيتك مش قادرة تصبري وتتقبلي غيرتي عليكي 


نور بغضب :دي مش غيرة ده مرض مرض انا اتبليت فيه انت زيك زي الكانسر بالضبط بيشبط بالانسان وبينهيه نفسيا ومعنويا وجسديا وما بيسبهوش غير لما ينهيه ويخلص عليه 


لكن لا يا ادهم لا انا مش هسيبك تنهيني ابدا مش هسمحلك تدوس عليا وتتحكم فيا اكتر من كده انا مش عايزاك ولو قلتلك انه دلوقت مفيش حاجة ليك بقلبي صدقني 


ad


ادهم :ولا عمره كان فيه وانا متأكد من ده على شان كده المركب كان بيتحرك بطرف واحد بس 


ادهم بص في عينيها جامد 


حبك هو الكانسر يا نور مش انا 


انتي المتحكمة في قلبي بطريقة مخوفاني انتي المتحكمة في عقلي بطريقة تخوف 


انتي المتحكمة فيا مش انا 


عارفة يعني ايه تفضلي تفكري بانسان اربعة وعشرين ساعة


انا بالزبط كده بشوفك وين ما رحت وباي ست بشوفها عمري ما شفتك غيرك ولا قدرت المس اي ست غيرك 


انتي يا نور انتي الي عمرك ما حبيتيني لانك لو كنتي بتحبيني مش هيحصل كده بينا انتي شفتي حبي الكبير ومن زن العالم حواليكي حبيتي تغامري لكن حب بجد عمرك ما حبيتيني وانا متاكد من ده 


نور اتنهدت :كل واحد شايف حاله صح الي عايزة دلوقت اني اخرج من هنا وكل واحد يجرب الحياة لوحده وبصتله باستفزاز 


شوف غيري واتكلم مع غيري يمكن يخف المرض عندك 


ادهم بغضب :نور اخرسي 


نور : اخرس ليه انا بقولك شوف غيري يمكن اعرف اعيش حياتي من اول وجديد 


ودلوقت يا تخرج من هنا 


يا تخرجني انا عايز ارتاح 


ادهم سابها وخرج لانه لو فضل كمان شوية كان هيتجنن عليها 


.....................................................


عند داني 


اتجنن ازاي نور تتاخد من جنبه وهي معاه حس روحه هتتسحب منه وخاصة لما عرف انه الي خاطفها ادهم 


ضرب فون 


ad

بقولك ايه الي رفضته زمان موافق عليه دلوقت 


فريدة بسخرية :ما كانت صاحبتك واختك  ومش عايز تأذيها 


داني بغضب : اخلصي ياالله عايزك تعرفيلي ابنك فين 


فريدة :وادهم ماله ما هو سابها والجو خليلك 


داني شد على ايده بغضب وكأنه اتحول خالص :ابنك خطفها 


فريدة بغضب :انت بتقول ايه امتى 


داني :اخلصي تعرفيلي ابنك فين لا اقسم بالله اوزع كل المحادثات ما بينا على ولادك لاتنين فاهمة نص ساعة اعرفيلي ابنك فين 


فريدة بغضب :انت بتصرخ عليا انا 


داني :نص ساعة نص ساعة ومحادثاتك كلها هتكون على فون ادم وادهم ويشوفوا تخطيط امهم لمراتتهم وقفل الفون بوشها 


سلمى :مين يا خالتوا 


فريدة بقلق :ده داني


كارما :طيب اهي جت من ربنا ليكي تنتقمي منهم وترجعي ولادك لحضنك 


فريدة :مش عارفة ليه مش مرتاحة ادهم لو عرف بحاجة زي دي مش هيسكت 


سلمى بحقد :ولادك حقك يا خالتوا ولازم تبعدي الي اسمها نور دي عن ادهم باقرب وقت شفتي خالتها عملت ايه فيكي والي اسمها نور حتى ما جتش تشوفك ولا تتطمن عليك والاستاذ ادهم ما مانش عليها 


ad


فريدة :ربنا يستر 


كارما بتصنع :حبيبتي يا فريدة انا اهم حاجة عندي اني اشوفك مرتاحة وتقومي بالسلامة وكل حاجة هتيجي بعدين اهم حاجة صحتك 


فريدة بصتلهم بامتنان :شكرا يا كارما انا مش عارفة من غيركم كنت عملت ايه شايفة كامل مش سائل عني وولادي مشغولين مع الي ما يتسموا 


كارما :حبيبتي يا فريدة لو هما قلوا بأصلهم معاكي انا اختك عمري ما ابعد او استغنى عنك 


.............................................


في مكان تاني تماما 


فاقت ندى والصداع هيفرتك دماغها 


واول ما فتحت عينيها شافت ادم 


ندى :ااااه 


ادم حط ايده على بوقها :اكتمي يخرب عقلك هتفضحينا 


ندى :اممممم اممممم 


ادم :هشيل ايدي بس ما تصرخيش 


ادم شال ايده وندى بصت حواليها :انا فين 


ادم غمزها :خاطفك 


ندى برقت عينيها :ادم انا بتكلم جد احنا فين 


ادم :ههههه والله خاطفك اقسم بالله خاطفك وغلاوة ابني ااي لسه ما شفته خاطفك 


ad

ندى قامت بسرعة :انت مجنون صح اكيد مجنون 


ادم :لا انا مش مجنون انا بعشق حاجة اسمها ندى 


ندى :انت ازاي جبتني هنا انا اخر حاجة فاكرة انه بابا وصلني الجامعة وبس 


ادم :وانا رشيتلك حاجة اصفرا من وراكي وذبتي بين ايديا يا حبيبتي 


الله طب والله انا راجل اجنن هههه خطفت مراتي ياااه تصدقي حاجة حلوة اوي 


ندى بجنان :انت هتجنني روحني 


ادم :تؤ تؤ تؤ تؤ مش عايزة تبقي مع دومي حبيبك ده انا حتى العشق يا بت 


ندى بغضب :ادم روحني ماما هتقلق عليا 


ادم :طنط منال دي حبيبتي انا كلمتها وقلتلها عايز اصالح ندى قالتلي اخطفها هي بتحب الحاجات المجنونة زيها 


ندى بغضب :كذاب ماما ما تعملش كده انت بتستعبط 


ادم قرب منها ومسك وشها بحنية :انا بحبك واسف على كل حاجة عملتها سامحيني يا ندى 


وبهزار 


لاني واخد اجازة مفتوووحة خالص مالص مش هروح يا متصالحين يا متصالحين 


ههههههه


ندى :انت بتقول ايه 


ادم بتفكير مصطنع :تعرفي انا شفت المشهد ده فين اااه ايووه في رواية اسمها ووقعت في براثن الذئب (ملكت فؤادي )


لالاء الرحمن 


ad

البطل وقتها كان اسمه سيف خطف حبيبته نايا وقالها الكلمتين دول ونايا دي كانت طيبة شبهك اول ما خطفها قالتله زي ما هتقوليلي دلوقت شبيك لبيك حبيبتك ندى بين ايديك وهتلبيلك كل حاجة 


ندى بسخرية : نايا قالت كده انا قرات الرواية على فكرة ما بتعرفش تكدب 


وبصرااخ انت عبيط ولا بتستعبط عايزة اخرج 


ادم :ليه يا حبيبتي بتصرخي بس ده حتى انتي حامل والصراخ مش حلو على شانك 


ندى زقته بره وقفلت الباب وفكرت هتعمل 


................................................


عند فريدة 


كلمت ادهم 


ادهم :اهلا يا امي ازيك 


فريدة بتعب مصطنع :انت فين يا حبيبي 


ادهم :عندي شغل في شرم 


فريدة :اها ربنا معاك فين في الشالية بتاعنا 


ادهم :ايوه يا امي ويا ريت ما تخبريش حد 


فريدة :ربنا معاك يا حبيبي 


فريدة قفلت معاه وكلمت داني خبرته عن مكانهم 


داني بشرود :جه الوقت الي ادافع فيه عن حقي فيكي يا نور النهاردة هتبقي ليا وكله تحت عينه وده وعد مني 


          يتبع38


عند فريدة 


كلمت ادهم 


ادهم :اهلا يا امي ازيك 


فريدة بتعب مصطنع :انت فين يا حبيبي 


ادهم :عندي شغل في شرم 


فريدة :اها ربنا معاك فين في الشالية بتاعنا 


ادهم :ايوه يا امي ويا ريت ما تخبريش حد 


فريدة :ربنا معاك يا حبيبي 


فريدة قفلت معاه وكلمت داني خبرته عن مكانهم 


داني بشرود :جه الوقت الي ادافع فيه عن حقي فيكي يا نور النهاردة هتبقي ليا وكله تحت عينه وده وعد مني 


داني شغل العربية وتوجه لشرم وفي دماغه ميت حاجة وحاجة عايز ينفذها 


...................................................


ادهم ضرب على مازن 


ad

مازن :اهلا يا ادهم ازيك عامل ايه 


ادهم :الحمدلله كويس انت فين 


مازن :من شوية دخلت الشركة هخلص كم حاجة واروح 


ادهم :مازن اليومين دول مش هقدر اجي الشركة لا انا ولا ادم عارف هيكون الحمل تقيل عليك 


مازن :لا يا ادهم ارجوك انا والله لسه هكلمك اخد منك اجازة مستعجلة مقدرش ارجوك اعفيني 


ادهم بسخرية :مازن ما تستعبطش وفكك من النوادي اليومين دول ربنا يعينك 


مازن وهو بيجز على سنانه : ادهم لم نفسك وانا اهو بقولك انا عندي حاجة ضرورية مش هقدر على الشركة لوحدي 


ادهم بتفكير :طب والعمل وادم شرحي 


مازن باستفهام :هو في ايه انتوا فين اصلا وايه الي مخليكم مش قادرين تيجوا 


ادهم بسخرية :بعيد عنك خطفنا مراتتنا 


مازن 😳:بتهزر صح لا انت ما تعملش كده هي تطلع من ادم المجنون اه لكن انت لا مستحيل تعملها 


ادهم :ما كانش في حل غير ده يا مازن انا حاولت لكن تعبت كل حاجة بعملها بتتفهم غلط 


مازن بتفهم :اها ربنا يعينك لكن ارجوك يا ادهم هو يوم واحد انا بجد عندي حاجة ضرورية في البيت 


ادهم :في ايه ما تقول على طول 


ad

مازن :بعدين يا ادهم بعدين 


ادهم قفل معاه وفضل قاعد ساعات معدهاش على البحر 


.........................................................


عند نور كانت متجننة وعايزة تخرج وبتحاول تلاقي اي طريقة تخرج فيها من البيت 


نور ضربت على منال 


منال :الو 


نور :ماما الحقيني ادهم خاطفني 


منال 😏:طب وماله جوزك وعايز يراضيكي غلطان يعني 


نور بغضب :انتي كنتي عارفة يعني اكيد بتهزري يا ماما ده جنان 


نبيل جنبها :اسمعيه يا بنتي وافهميه اكييد ليه اسبابه انتي ما تعرفيش هو بيحبك ازاي اكيد غيرته عمته والراجل الي بيعترف بغلطه احسن من الي مابيعترفش


نور بغضب :بقى كده طيب استحملوا بقى رد فعلي على الي اتعمل 


وقفلت الفون 


منال :دي مجنونة معرفش هتعمل ايه ولا بتفكر في ايه 


نبيل :ما تقلقيش لما كلمني ادهم كنت متأكد انه هيصلح الي حصل 


منال :يا رب يا نبيل يا رب 


نبيل :بقولك ايه ما تفكك منهم ومن مشاكلهم وتيجي اقولك كلمتين 


منال بغيظ :انت ما بتشبعش 


هنا ضرب موبايله كانت سناء 


ad


نبيل اتأفف ورمى الفون بعشوائية 


منال :في ايه مين عالفون 


نبيل بلا مبالاة :سناء 


منال 😏


سناء فضلت تضرب 


منال :طب ما ترد يمكن في حاجة ضرورية ضربت كتير 


نبيل اتأفف ورد 


نبيل بملل :ايووه يا سناء 


سناء بغضب:بكلمك مت بتردش ليه انت هتفضل غير مسؤول كده لامتى انا قرفت قرفت منك ومن برودك وطريقتك ابنك غايب بقاله يومين وانا معرفش هو فين وبضربله تلفونه مغلق 


نبيل ببرود :مازن كلفه بشغل وسافر بره البلد امبارح 


سناء بغضب :ازاي وانا امه ما اعرفش انه ابني سافر وازاي تسيبه يسافر واحنا في الضروف دي 


نبيل :ده الي حصل سلام 


وقفل في وشها وهي انهارت من العياط على حياتها الي ادمرت بين يوم وليلة 


منال :في ايه 


نبيل :مفيش بقولك ايه صاحبتك الي اسمها رانيا اخبارها ايه 


ad


منال بغضب وغيرة  :وانت مالك ومالها يا نبيل ولا ايه عاجبك جوز لاتنين وقولت اما اجيب التالتة 


نبيل بهزار :تصدقي فكرة 


منال خبطته على بطنه 


نبيل :اااه بهزر يا بنتي ما بتستحمليش هزار اووف 


منال :اتكلم بتسأل عنها ليه 


نبيل :ههههه عايز اجوزها لكامل 


منال برقتله والفرحة بعينيها :كامل قالك كده عايز يتجوز على فريدة بجد 


نبيل :ايوه وانا الي هجوزه بنفسي لكن انتي كلميها وجسي نبضها كده وشوفي الحوار هيمشي ازااي 


منال :ههههههه ياااه فريدة دي هتفرقع 


.............................................................


عند ادم 


دخل فتح الاوضة ودخل لعند ندى بالراحة كانت نايمة ودموعها على خدها 


ادم بصراخ :ندددددددددددددى 


ندى اتفزعت وقامت :في ايه مين مات 


ادم :هههههههه مفيش بصحيكي بس 


ندى مسكت الفازة ورمتها عليه لكن تفاداها 


ادم :يا بنت المجنونة 


ad


ندى بجنان :مجنونة هو انت خليت فيا عقل وبصراخ خرررجني طلقني ابعد عني ابعد عن حياتي بكرهك بكرهك


ادم ثبتها جامد :اششششش اهدي اهدي كنت بهزر والله 


ندى بغضب :عايزة اروح يا ادم روحني مش عايز افضل معاك ارحمني بقى 


ادم مسك وشها بحنية :بحبك بعشقك واوعدك عمري ما هخلي حد يتدخل فينا من تاني ارجوكي سامحيني يا ندى انا مش عارف اعيش وانتي بعيدة عني كده 


ندى بصت في عينيه ودموعها بتنزل وكلها عتاب ولوم :انت موتني يا ادم موتني انا حاسه اني اكبر من عمري بكتير انت طفيت ضحكتني خلتني ندى الي دموعها على طول بتنزل مع انها عمرها ما نزلت 


ادم بأسف : انا غلطان والله غلطان وندمان سامحيني وهتشوفي ادم تاني خالص ارجوكي 


ندى بصت لعينيه الي الندم مليها وتاهت فيها 


ادم حس بتوهانها وقرب منها وخد شفايفها بقبلة شغوفة وندى شاركته حبه وعشقه وشغفه وغابوا لعالم تاني مفيش غير حبهم 


....................................................


عند سيرين 


كان نادر بيخبط جامد على الباب 


نادر بغضب :سيرين افتحي هكسر البااب اااه دماغي ارجوكي سيرين 


سيرين بدموع :ما اقدرش ما اقدرش يا نادر على شان مصلحتك لازم ادوس على قلبي سامحني يا حبيبي سامحني 


نادر خبط على الباب جامد وبصرراخ :بقووووولك افتحي دمااغي ااااه 


ad


نادر كان بيخبط على الباب بطريقة تخوف 


سيرين ضربت على مازن كان في اجتماع وما ردش ورنتله تاني وتالت لكن كان فونه صامت 


فجاءة خرج صوت من الاوضة بصوت كسر زجاج وبعدين اختفى صوت نادر 


سيرين بقلق :نادر نادر انت كويس 


لكن مفيش صوت 


سيرين :نادر رد عليا يا حبيبي ارجوك نادر 


سيرين قلقت جدا ودورت على المفاتيح الاحتياطي بتاعت البيت لحد ما لقتها وفتحت الباب وايديها بتترعش واول ما دخلت 


نادر زقها على الارض وخرج 


سيرين :ااه نادر نادر ارجوك 


سيرين حصلته وحاولت توقفه ووقفت قدام الباب 


نادر بعينين حمراء تخوف :افتحي الباب 


سيرين :مش هفتح مش هفتح بتضحك عليا يا نادر مش هفتح ولا هتخرج وهتخف ارجوك يا حبيبي اهدى 


ندى شدها بغضب :بقولك افتحي 


سيرين بغضب :بقولك مش هفتح مش هفتح 


نادر شدها من ايدها وخد منها المفاتيح بالغصب 


وسيرين بتحاول تمنعه 


ad

وزقها على الارض وفتح وخرج زي المجنون من البيت 


سيرين عيطت جامد وضربت على مازن كتير ما ردش 


.................................................


عند ادهم رجع الشالية 


اول ما دخل نور هبت في وشه زي البوتجاز 


نور بغضب :وبعدين مع الجنان الي بتعمله ده 


ادهم :نور ارجوكي اديني فرصة اتكلم ارجوكي ما يصحش كده غلطان مش هقول لا لكن لازم يكون في تفاهم شوية ما بينا 


نور بغضب  :انا مش عايزاك يا اخي سيبني


ادهم مسك وشها بغضب :هتحبيني يا نور هتحبيني حتى لو غصب عنك وداني الزفت ده مش هتقربيله 


نور بغضب :والله لو ما سبتني بأرادتك لاخونك معاه يا ادهم واهو يكون ليك مبرر تكرهه بجد وقتها 


ادهم ضربها بالألم ومسك وشها جامد لانه جاب اخره من لسانها :اخرسي اخرسي وما تكرريش الي قولتيه ده عمرك في حياتك محدش يقدر يبص على حاجة بتاعة ادهم العمري فاهمة


نور بحقد :بكرهك بكرهك 


ادهم اتنفس جامد :ادخلي جوى لاطين عيشتك 


نور بصتله بغضب ودخلت 


....................................................... 


عند مازن رجع البيت 


كان البيت ساكن جدا والصمت عام فيه 


مازن نده على سيرين :سيرين سيرين 


دخل على اوضته كانت سيرين بتعيط 


ad

جري عليها بلهفة سيري سيري مالك في ايه 


سيرين بصتله بغضب وضربته بالألم 


مازن شد هلى فكه بغضب وشد على ايده لحد ما ابيضت 


سيرين بصراخ وغضب :قولتلك ما تخرجش خرجت وسبتني معاه نادر سابنا نادر ضااع ضااع يا مازن 


مازن اتنفس جامد :فتحتيله ليه 


سيرين بغضب :انت خرجت ليه سبتني في الوضع ده ليه طبيعي الي حصل ده اخويا اخويا يا بني ادم 


مازن بغضب :اخوكي انا انقذته وانتي الي ضيعتيه وسابها وخرج 


........................................................


عدا يومين 


ادهم بيحاول يراضي فيهم نور ويتعامل معاها بلين ومش بتتجاوب معاه 


ومازن بيدور على نادر ومش لاقيه وسيرين بترمي اللوم على مازن بلي حصل 


وادم وندى بيجددوا حبهم 


وسامي خرج من المشفى 


وفريدة واختها بيخططوا يأذوا منال وبناتها 


وداني اتعطلت عربيته وتاخر على روحته لنور 


....................................................


عند داني وصل الشالية 


وما كانش في عربيات خالص قدام الشالية 


ركن العربية ودخل ضرب الجرس محدش رد 


بص حوالين الشالية 


كان باب المطبخ من الجنينة مفتوح 


دخل بالراحة 


ad

وبص حوالية ما كانش في حد 


طلع الاوض فوق وفتحهم ما كانش في حد لحد ما دخل اوضة كانت نور نايمة 


داني بصلها بجنان وخرج حاجة من جيبه وهو بيبص لنور بقلق 


داني بدموع :لازم اعمل كده لازم احميكي منه انا الي بحبك يا نور انا الي بعشقك مذ هو 


داني حط على انفها منديل عليه مخدر 


وبعدين حاول يفوقها ما فاقتش 


داني فضل باصلها :انا عمري ما حبيت غيرك يا نور وعمري ما شفتك اخت زي ما بتقولي انتي طول عمرك حبيبة على شان كده كنت دايما اكون في ضلك واحبلك الخير واهم حاجة تكوني سعيدة لكن صدقيني عمرك ما هتكوني سعيدة مع ادهم ادهم وسخ جدا يا نور وعمره ما حبك انا الي بحبك 


سامحيني يا نور سامحيني لكن مفيش طريقة غير دي على شان يبعد عنك الزفت ده 


داني قلعها وهو مغمض عينيه بندم والم وهو مستحقر نفسه 


وقلع ونام جنبها 


...........................................................


في القصر 


كان الكل في الصالون وفريدةممددة على الكنبة 


دخل كامل وماسك في ايده وحده 


كامل بابتسامة :اعرفكم رانيا مراتي 


............................................................


غند نور 


اتململت وعينيها نعسانه فاقت وحست انه فيها حاجة بصت لنفسها كانت قالعة واتصدمت من الي جنبها 


نور بصراخ :داااني 


داني عدل نفسه ببرود :حاجة من حقي وخدتها 


عند ادهم 


رجع الشالية كان جايب اكل طلع لنور يفوقها لعل وعسى ترضى تاكل لانها من يومين ما بتاكلش خالص 


فتح الباب 


نور بصت للباب وهي بتتنفس جامد مش قادرة تستوعب الي بيحصل 


ادهم قدامها وهي قالعة وجنبها داني 


ادهم وقع الاكل من ايده وعينيه بلون الدم


                يتبع


39


في القصر 


كان الكل في الصالون وفريدةممددة على الكنبة 


دخل كامل وماسك في ايده وحده 


كامل بابتسامة :اعرفكم رانيا مراتي 


............................................................


عند نور 


اتململت وعينيها نعسانه فاقت وحست انه فيها حاجة بصت لنفسها كانت قالعة واتصدمت من الي جنبها 


نور بصراخ :داااني 


داني عدل نفسه ببرود :حاجة من حقي وخدتها 


عند ادهم 


رجع الشالية كان جايب اكل طلع لنور يفوقها لعل وعسى ترضى تاكل لانها من يومين ما بتاكلش خالص 


فتح الباب 


نور بصت للباب وهي بتتنفس جامد مش قادرة تستوعب الي بيحصل 


ادهم قدامها وهي قالعة وجنبها داني 


ad


ادهم وقع الاكل من ايده وعينيه بلون الدم ومصدوم 


نور دموعها بتنزل بغزارة :ادهم ما تصدقش الي شايفة اقسم بالله مضلومة 


ادهم بصدمة والكلام بيطلع منه بالعافية : في بيتي وعلى سريري بتخونيني يا نور 


وبصراخ بتخونيني انا يا زبالة ومع مين مع ده 


داني وقف بلا مبالاة وبلا خوف  :حاجة من حقي ورجعتلي 


ادهم انقض عليه زي الاسد وهو بيضربه :والله لاوريك يا كلب هقتلك يا وسخ هموتك 


نور ودموعها بتنزل :ادهم ادهم ارجوك ما تضيعش نفسك ارجوك 


نور لبست بسرعة وحاولت تبعد ادهم عنه وداني بياخد نفسه بالعافية 


نور :ارجوك هيموت في ايدك 


ادهم زقها عنه بكل حقد وهو بيبصلها بغضب :ما تقربيش مني يا وسخة 


داني استغل الوضع وضرب ادهم في وشه وقع 


وهرب من قدامه بسرعة وركب عربيته ومشي وساب نور في جهنم ادهم 


ادهم قاام وعينيه بلون الدم وهو بيقرب من نور وهي بترجع لورى بتترعش 


نور بخوف :ادهم اقسم بالله ما اعرف ازاي ده حصل والله مضلومة يا ادهم والله ما عملت حاجة صدقني 


ادهم نزل لمستواها وشد شعرها بغضب :قولتيها وعملتيها يا وسخة ليه كل ده وبصراخ ليييييييييه ده انا حبيتك حبيتك بجنون ما كانش هيحبك ربع الحب الي حبتهولك ليييه قوليييلي لييه 


ad


نور بدموع مسكت ايده :حقك حقك تعمل كل ده واكتر كمان لكن اقسم بالله يا ادهم ما خنتك والله ما اعرف ازاي جه جنبي ولا حصل ايه انا فوقت لقيت نفسي كده وباست ايده صدقني يا ادهم صدقني 


ادهم ضربها بالألم وشد شعرها 


نور بدموع  :ااااه 


ادهم بغضب :واللهي لاخليكي تلعني اليوم الي خنتيني فيه وحيات كل الحب الي حبتهولك لاخليكي تمشي في الشارع تكلمي نفسك من الي هعمله فيكي ومسك وشها بغضب 


اوعدك هرجعك للصفر من تاني هجيبك خدامة لفريدة الي مش عاجباكي 


نور وهي بتهز دماغها بلأ :مضلومة يا ادهم اقسم بالله مضلومة ارجوك ما تفضحنيش دي ماما لو عرفت حاجة زي دي هتروح فيها ارجوك يا ادهم ابوس ايدك 


ادهم وقف بغضب :اقسملك لاخليكي تبوسي جزمتي مش ايدي وبس وخرج من عندها ورزع الباب جامد 


نور ولاول مرة تحس بروحها متكتفة مش عارفة تعمل ايه ولا تتصرف ازاي اول مرة تحس روحها عاجزة اول مرة تجرب يعني ايه غدر اعز الناس 


نور مسحت دموعها ومسكت فونها وضربت على داني 


داني ابتسم اول ما شاف اسمها :الوو


نور بقرف : عمري ما هسامحك يا وسخ عمري ليه انا قصرت معاك في ايه ليه تخرب بيتي وتفضحني بالشكل ده ده انا طول عمري بعتبرك اخويا مش صاحبي 


داني وقف العربية بغضب :انتي الي ليه ليه يا نور ليه تختاريه هو مش انا ليه اكون انا الصاحب وهو الحبيب ليه عمرك ما شفتيني رغم اني انا الحنين عليكي وهو القاسي انتي الي تتسألي ليه يا نور مش انا 


ad


نور بدموع وغضب :لانك اخويا اخويا فاهم ليه تعمل كده 


داني :لاني بحبك وعمري ما بطلت احبك لانك عشقي انا وما كانش لازم افرط فيكي من الاول من واحنا مسافرين كان لازم اعمل كده على شان تبقي ليا يا نور لازم سامحيني 


وقفل في وشها وهي انهارت من العياط 


اعمل ايه يا رب اعمل ايه انت عارف اني مظلومة وما عملتش حاجة يا رب 


..................................................


عند ادهم 


كان متجنن وصورة نور وهي قالعة وداني جنبها مش بتروح من دماااغه 


ادهم بصراخ :اااااااااااه يا رب ليه ليه 


وقف العربية وخبط الديركسون جامد اوي وهو مش عارف يعمل ايه ولا يتصرف ازاي 


يقتلها ويقتله ويضيع نفسه ويعيش الي باقيله بالسجن  ولا يفضحها يفضح مراته وبنت عمه وعارها يطول الكل ولا يطلقها ويسيبها وتروح لداني 


ادهم بغضب وحقد وكره وجرح داخلي وألم  :لا يا نور لا مش بعد كل ده تتقفل كده هذلك هندمك على اليوم الي فكرتي فيه تخونيني مع كلب ما يسواش جنيه في سوق الرجالة 


هخليكي تبوسي رجلي على شان بس اموتك واريحك 


.............................................


عند كامل 


الكل كان مصدوم من الخبر الي قاله 


سامي :انت اتجننت جواز مين ومرات مين 


كامل بابتسامة لرانيا :انا اتجوزت يابا على كتاب الله وسنة رسوله ما عملتش حاجة لا حرام ولا عيب 


فريدة بغضب وجنان:انت اتجننت ولا اتجننت ايه الي بتقوله ده 


ad

انا تتجوز عليا انا فريدة الاسيوطي تتجوز عليا 


كامل ببرود :ايووه انتي فريدة الاسيوطي اتجوزت عليكي اتجوزت عليكي وحدة تقدر تهتم فيا وتصوني تحافظ عليا تشوف طلباتي 


مش وحدة الغل والحقد والكرة ماليها كل همها نفسها وبس كل همها انها تخرب بيوت ولادها 


كارما :ازاي يجيلك قلب تعمل فيها كده دي ام ولادك 


كامل بغضب :انتي تخرسي وتلمي هدومك وتطلعي بره بيتي انتي وبنتك يااالله برره 


فريدة بغضب :هي حصلت اااه قول بقى انك شمتان فيا وبعجزي دلوقت وبتذلني فيه 


مالك قرب من مروى:تصدقي انا مبسوط فيها هههه


مروى بكره ليها :تستاهل صراحة اول مرة يتصرف صح 


ليا :بتتوتو على ايه ما تسمعوني كده 


مالك حضنها من كتفها :مفيش بس مبسوطين شوية بالحرباية الي قدامنا 


كامل شد رانيا معاه ووقف قدام والده :ما تزعلش مني يا والدي الي حصل ده كان لازم يحصل من زمان قوي جوازي من البداية لفريدة كان غلط وكلكم عارفين اني فضلت معاها على شان ادم وادهم ومن حقي دلوقت بعد اما اتجوزوا اشوف حياتي 


نبيل بمكر :حقك يا كامل حقك انت استحملت الي مفيش انسان يستحمله 


سناء بهمس وصل لنبيل :اقطع دراعي لو ما كنت انت ورى الموضوع كله 


نبيل بصلها من فوق لتحت بسخرية: باين عليكي عاوزة تطلقي بدري قوي 


ad


سناء بصتله بغضب وجريت من قدامه 


فريدة بغضب :منكم لله كلكم عايزة عيالي جيبولي عيالي اااه يا رب 


كامل :رانيا وطي على ايد ابويا خدي الرضا 


رانيا قربت من سامي بحياء :ايدك يا عمي 


سامي مدلها ايده 


رانيا باستها وعملت نفس الحاجة مع مروى 


سامي :نورتي يا بنتي بيتنا يا رب تكونوا سند لبعض وتحافضوا على بعض 


فريدة بغضب وصراخ وعياط :يعني انت موافق يا عمي 


سامي سند على مالك ببرود :كانت لازماكي من زمان يا مرات ابني انتي الي عملتي بروحك كده 


كامل بصلها ببرود :لو عايزة تتطلقي انا جاهز جدا وبتحذير لكن اقسم بالله يا فريدة لو قربتي ناحية رانيا او مراتات ولادي لاندمك على اليوم الي عرفتيني فيه الي قدامك دلوقت مش كامل القديم الي قدامك واحد اتولد النهاردة من جديد 


كامل شد بأيده رانيا وطلع اوضة كان قايل للخدم يجهزوها ليه 


................................................


عند ادم 


ندى لبست فستلن احمر قصير 


فاق ادم وحضنها من ظهرها وباسها برقة على عنقها 


ادم :صباح الورد وريحة الياسمين 


ad


ندى لفتله وبصت في عنيه :صباح الروقان 


ادم بملل :ااااه مش عايز ارجع انا مبسوووط هنا 


ندى بأمل :ما تيجي نفضل هنا كمان يومين بليييز يا ادم 


هنا ضرب موبايل ادم كانت كارما 


ادم باستغراب :خالتي غريبة معقول في حاجة 


ادم بقلق :الوو ازيك يا خالتي ماما فيها حاجة 


كارما بدموع مصطنعة :الحقنا يا ادم الحقنا مصيبة مصيبة ووقعت على دماغنا 


ادم بعد عن ندى :في ايه قلقايني يا خالتوا اتكلمي 


كارما :ابوك اتجوز على امك يا ادم وبضرب على ادهم ما بيردش عليا وانا مش عارف اتصرف ازاي وفريدة حالتها بتسوء 


ادم بغضب :انتي بتهببي ايه ميت اتجوز على مين اكيد بتهزري مستحيل بابا يعمل كده 


كارما :عمل عمل يا ادم واتجوز على فريدة وجابها لهنا كمان وجدك بارك جوازهم وهو والست فريدة 


ادم بغضب :انا نازل حالا 


ادم قفل معاها بسرعة واتجه ناحية الحمام 


ادم :ندى جهزي الشنط بسرعة هننزل دلوقت 


ندى بخوف :فهمني في ايه 


ad

ادم بصراخ :مش وقته انجززي ودخل خد شاور 


وندى مستغربة في ايه 


ضربت على سيرين 


سيرين كانت بدنيا تانية خالص 


سيرين :الووو ازيك يا ندى 


ندى :اهلا يا سيرين بقولك ايه هو ايه الي بيحصل بالقصر 


سيرين :ما اعرفش انا بقالي فترة ما روحتش للقصر ليه في ايه 


ندى :مش عارفة ادم جاله اتصال من خالتوا كارما وقلبله مزاجه 


سيرين :طيب اقفلي هكلم ماما وافهم وارجعلك 


فعلا سيرين قفلت مع ندى وكلمت والدتها الي قالتها كل حاجة حصلت 


سيرين :ههههههه بتهزري صح هههههه طب والله تستاهل انا مبسوطة فيها قوي 


سناء :ومين في القصر مش فرحان بيها ده كله شمتان لكن ما تستهينيش في ولادها ليهم هيبة والكل بيحسبلهم حساب 


سيرين :ماما مازن بيكلمني هكلمك بعدين 


سناء قفلت معاها 


وسيرين ضربت على ندى وقالتهلها كل حاجة 


ندى بفرحة :احلفي 


سيرين :اقسم بالله ده الي حصل لسه قافل مع ماما دلوقت 


ad


ندى :هههههه انتقام ربنا ليا اقفلي لا يسمعني ادم ويطين عيشتي 


سيرين قفلت معاها لكن كان الي متابعها من اول المكالمة 


مازن قرب منها وايديه في جيبه :الكدب حرام يا سيري تقفلي مع امك وتقوليلها مازن على الفون تؤ تؤ عيب كده 


سيرين ببرود :ملكش دعوة فيا انا حرة 


مازن مسك دراعها :اتعدلي يا سيري لاني جبت اخري منك ومن اسلوبك 


سيرين نزعت ايدها منه بغضب :انا بكرهك بكرهك يا مازن انت ضيعتني واديك ضيعت اخويا 


مازن وهو بيجز على سنانه :اخوكي انتي الي ضيعتيه بغبائك اكيد مش هفضل جنبه احرسه انا كمان عندي شغلي مش هفضل الم مصايب وراكي انتي واخوكي 


سيرين بغضب :قصدك ايه هاه انت بتذلني محدش طلب مساعدتك من البداية 


مازن بصلها من فوق لتحت وضرب بخفة على وشها :الاول تجبريتي اتجوزك واستر عليكي وتمسكيني من الايد الي بتوجعني وانك حامل وبعدين الم ورى اخوكي مدمن المخدرات واجيبه هنا واحافظ عليه وانتي الي تضيعيه وبرضه تحطي اللوم عليا 


وابوكي هه ويا عيني على ابوكي بتلع الستات ده الي مش سائل لو عنده عيال اصلا 


استحمل عيله نسبها يعر اي حد يقرب منها من الكبير للصغير  وتقوليلي بذلك بمساعدتي ليكي 


انتي تحمدي ربك اني مستحمل ده كله الي زيي يتعمله تمثال اسكتي بالله عليكي يا سيري اسكتي 


سيرين مع كل كلمة منه كانت دموعها بتنزل بألم وبتبصله بقرف :لو كنت راجل طلقني يا مازن انا بجد بكرهك وبقيت بقرف منك اووي 


ad

ومسحت دموعها بألم مش بتقول عيلة تعر متمسك فيها ليه كده 


مازن بص في عينيها وندم على الي قاله :للاسف قلبي اتعلق فيها حتى لو فيها عيوب العالم 


وقرب منها بغموض ولو اني راجل او لا استنيني النهاردة بالليل هثبتلك وقتها انا راجل او حاجة تانية 


وسابها ومشي 


وهي عيطت جامد بقهر 


................................... .................   


عند ادهم 


تلقى اتصالات كتير من ادم ما ردش 


ادم بعتله مسج :(احنا اتفضحنا ابوك اتجوز على امك وجايبها الڤيلا انت لازم تنزل دلوقت انا مش هقدر على ده كله لوحدي )


ادهم قرأ المسج ببرود وكأنه مفيش حاجة فارقة معاه غير الي هيعمله مع نور 


ركب عربيته وراح الشالية 


نور كانت خايفة جدا وبتدعي ربنا يستر عليها وما كانتش عارفة تتصرف ازاي جت في بالها خالتها محدش هيفهمها غيرها 


ضربت على مروى 


مروى فتحت الفون بابتسامه :ااهلا اهلا اكيد سمعتي الخبر الحلو 


نور مسحت دموعها بقلق :خبر ايه 


مروى باستغراب :صوتك ماله يا نور انتي بتعيطي يا بنتي 


نور بدموع غزيرة :انا واقعة بمصيبة يا خالتوا مصيبة مش عارفة هخرج منها ازاي 


ad


مروى بقلق :اتكلمي في ايه 


نور قصت عليها كل الي حصل 


مروى بخوف :يا لهوي وادهم عمل ايه وازاي ده حصل يا مصيبة سوداء 


نور :زعق وصرخ وضرب وخرج من البيت وهو بيهدد والله مضلومة يا خالتوا انا ما عملتش حاجة لو حصل حاجة حصلت وانا مغيبة ساعديني يا خالتوا 


مروى بغضب :بصي يا نور انتي هتسيريه وتعملي كل الي يقولك عليه لحد ما تثبتي برائتك 


انا جربت الي حصلك يا بنتي وكنت مضلومة ومليش دعوة والكل غلطني وعشت بعار مش عاري وده وانا بنت ما بالك لنا تعملي كده وانتي على ذمة راجل نور اي حاجة عايزة تعمليها لفترة بس على ما تثبتي برائتك 


نور بدموع :ليه ليه انا والله ما عملت حاجة يا خالتوا 


هنا دخل ادهم ووقف قدامها ونور اول ما شافته جسمها صابته رعشه 


ادهم شد الفون منها وشاف مين عليه ولما شاف خالتها قفل الفون بوشها ورمى الفون 


ادهم نزل لمستواها 


نور بدموع :ادهم والله ما اعرف ازاي ده حصل اقسملك بالله اني مضلومة ارحمني يا ادهم 


ادهم قرب منها وعينيه مليها الكرة 


اول حاجة هتعمليها وخرج ورقة من جيبة هتمضيلي تنازل عن الشركة والعربية وهتنقليلي كل حاجة بحسابك البنكي لحسابي انا 


وكمل وهو بيشد على دراعها وهي مصدومة 


تاني حاجة هتعيشي معايا زيك زي اي جزمة قديمة موجودة عندي تخدميني وتخدمي امي 


الفون هيتسحب منك 


القصر مش هتخرجي منه غير عالقبر 


والي هيسألك ليه هتقولي انك زهقتي من الشغل وهتسلميني كل حاجة فاهمة 


نور كانت بتهز دماغها بلأ :لا لا يا ادهم ارجوك ما تعاقبنيش كده انا ما عملتش حاجة 


ادهم شد شعرها بغضب :سمعتي انا قولت ايه هاااه الي اقوله يتنفذ لا اقسم بالله سمعتك هتبقى في الارض يا نور وهعمل فيكي الي ما اتعمل وهنسى اي حاجه ربطتنا في يوم مع بعض وهذلك 


نور اتنفست جامد وهي بتهز دماغها بلأ ودموعها بتنزل :لا يا ادهم لا انت مش هتعمل كده مش بعد ما نجحت ووصلت للي انا فيه تعمل فيا انا كده 


لو وصلت انك تطلقني 


ادهم :هههههههههههههههههه اط اطلقك وضربها بالالم انا ما بطلقش يا نور انا هذلك واندمك وبعدين هرميكي زي الكلبة تروحي ساعتها للكلب الي خنتيني معااه 


نور بغضب :هنكر اي حاجة تقولها واثبت ساعتها لو حصل حاجة


ادهم فتح فونه وهو بيتنفس بغضب وفتح الفيديو وحطه في وشها :اصل الوسخ الي خنتيني معاه فضحك وصورك وبعتلي الفيديو 


نور اتصدمت ودموعها مش بتسيب خدودها 


            يتبع


40

 


نور اتنفست جامد وهي بتهز دماغها بلأ ودموعها بتنزل :لا يا ادهم لا انت مش هتعمل كده مش بعد ما نجحت ووصلت للي انا فيه تعمل فيا انا كده 


لو وصلت انك تطلقني 


ادهم :هههههههههههههههههه اط اطلقك وضربها بالالم انا ما بطلقش يا نور انا هذلك واندمك وبعدين هرميكي زي الكلبة تروحي ساعتها للكلب الي خنتيني معااه 


نور بغضب :هنكر اي حاجة تقولها واثبت ساعتها لو حصل حاجة


ادهم فتح فونه وهو بيتنفس بغضب وفتح الفيديو وحطه في وشها :اصل الوسخ الي خنتيني معاه فضحك وصورك وبعتلي الفيديو 


نور اتصدمت ودموعها مش بتسيب خدودها 


ادهم بصلها بغضب وحقد وكره واستحقار :دمرتي نفسك ودمرتيني معاكي فضحتينا كلنا 


وشد شعرها بغضب واتكلم وهو قرفان منها 


لو هقول للعالم على الي عملتيه هفضح نفسي قبل نا افضحك 


لو هقتلك واخلص من عارك هاذي نفسي واعيش الي باقيلي في السجن 


اوعي تفكري اني هخليكي على ذمتي للني لسه دايب فيكي ولا قلبي متمسك فيكي لا لو هخليكي على ذمتي بس على شان جظي وعمي وسمعت عيلتنا لكن اوعدك مش هتتعدي مكانة الخدامة عندي 


ad


نور زقته بغضب ومسحت دموعها:وانا ما عملتش حاجة على شان تستر عليا سيبني في حالي وانا هتحمل العار الي انت بتقول 


ادهم ضربها بالالم :انت لسه ليكي عين تتكلمي الي زيك المفروض ما تشيلش عينها من الارض ده انتي من جبروتك جايبة عشيقك لسريري تنامي معاه في بيتي 


نور بدموع :ادهم والله ما اعرف ازاي ده حصل انا فوقت لقيته بوشي ولو تشوف الفيديو انا مش باين مني حاجة خالص اقسملك بالله اني ما عملتش حاجة ولو حصل حاجة حصلت وانا مغيبة ومش فايقة انا مستحيل اعمل كده يا ادهم 


ادهم شد شعرها بغضب :انتي قولتيلي هخونك في بيتك انتي الي قولتي 


نور بدموع :كنت بهددك يا ادهم على شان تسيبني والله بهددك وبس انا نور نور يا ادهم انا ما بخونش صدقني 


ادهم مسك الورقة :وقعي يالله 


نور :مش هوقع لو فيها موتي وفضحتي فاهم مش هعمل كده 


ادهم مسك وشها بغضب وعينه في عينها :انتي هاه انتي ايه ماشية ومفيش حد قادر يوقفك هتوقعي يا نور ومفيش خروج بره القصر خالص لاني مش هأمن على وحده شبهك تخرج بره البيت 


نور بتحدي :مش هتنازل عن حاجة تعبت على شانها يا ادهم وحاضر مش هروح الشركة يا ادهم وهرجع معاك القصر بس ده كله مش لاني خايفة منك لا 


لاني هثبتلك عاجلا او اجلا اني مضلومة والي حصل ده كان تلفيق 


وداني انا اعرفه اكتر من نفسي مستحيل يقدر يقرب مني لانه بيخاف عليا اكتر منك انت يا ادهم 


داني لو عمل كده عمل كده على شان نبعد عن بعض ولما ده ما يحصلش هيكشف نفسه بنفسه 


ad

ادهم شد من شعرها عليه لما وصل لاعلى درجات الغضب :بعد كل الي عمله لسه بتدافعي عنه وبقى بيخاف عليكي اكتر مني انا 


نور بغضب :سيبني يا ادهم 


هنا ضرب فون ادهم الي انتشلهم من غضب لا يحمد عقباه 


ادهم زقها عنه وفتح الفون 


الووو


مازن :هو معايا دلوقت 


ادهم اتنفس بغضب  :انت فين 


مازن :في المخزن بتاع الشركة 


ادهم :خد بالك منه على ما اوصل فاهم اوعى يغيب عن عينيك يا مازن 


مازن :هو عمل ايه ما تفهمني طيب نور هتتعصب لو عرفت بحاجة زي دي 


ادهم بغضب :تتفلق زفت تتفلق 


ادهم قفل معاه 


نور بتبصله بعدم فهم :في ايه ادهم اوعى تتهور ارجوك 


ادهم :خمس دقايق والاقيكي تحت في العربية هنرجع دلوقت وقرب منها بتهديد 


وحسك عينك يا زبالة اسمع انك جبتي سيرة الي حصل هنا لحد لانك هتكوني فضحتي نفسك بنفسك 


وسابها ونزل وهي مش فاهمة هو ناوي على ايه 


..........................................


عند ادم وصل القصر 


ad

ودخل وهو متعصب جامد 


سلمى اول ما شافته جريت عليه وحضنته :الحقني يا ادم شوفت عملوا فينا ايه اهىء اهىء


ندى رفعت حاجبها بعدم رضا 


ادم بعدها عنه :ماما فين 


كارما بحقد :امك فوق يا ادم ويا عيني عينها ما نشفتش من البكى قهروها ربنا يقهرهم 


ادم ما سابهاش تكمل وطلع يجري عند والدته 


اول ما شافته فريدة دموعها جريت بجد على خدها 


ادم بلهفة :امي انتي كويسة ارجوكي ما تزعليش نفسك 


فريدة بدموع :ابوك اتحوز عليا يا ادم اتجوز عليا انا وجدك والعقربة مراتة باركوا جوازهم وخلوها تعيش معايا هنا قهروني يا ادم قهروني ااااه يا قلبي موجوع يا ادم 


ادم مسح دموعها بحنية :ما تزعليش يا امي هو الخسران مش انتي واوعدك هخليه يندم على الي عمله مش فريدة الي يتعمل فيها كده اوعدك حقك هيجيلك لكن المهم تخفي انتي وتاخدي بالك من صحتك 


دخلت ندى ببرود ورى ادم وتابعت الموقف 


فريدة بصتلها بغضب :البنت دي بتعمل ايه هنا اطلعي برة 


ادم جز على سنانه بغضب 


ندى بابتسامة بريئة مصطنعة :ليه يا طنط انا حتى جاية اطمن عليكي واقولك حمدلله على السلامة 


ad

فريدة بغضب :ربنا لا يسلمك ولا يسلم البطن الي جابتك انتي واختك دمرتونا ودمرتوا حياتنا من اليوم الي دخلتوها 


ادم بغضب :امي وبعدين هو لا كده عاجب ولا كده عاجب 


وبص لندى :ندى لو سمحتي استنيني في الاوضة 


ندى بزعل مصطنع :حاضر يا ادم 


ادم اتنهد وزعل عليها ولما خرجت بص لوالدته بغضب مكتوم :وبعدين يا امي بعدين مع الحالة دي الي كانت هنا دي مراتي  وكرامتها واحترامها من كرامتي واحترامي يعني لو عايزاني معاكي لازم تحترميها زي ما هي محترماكي 


اي كلمة هتوجيهيها لندى من هنا زجي كأنك بتوجهيها ليا شخصيا 


وقام وهو متعصب 


فريدة مسكت ايده :انا اسفة يا ابني انت مش هتسبني مش كده هتفضل معايا هنا 


ادم اتنهد وباس دماغها :هروح اشوف بابا وارجع 


وسابها ومشي وهي عيطت جامد 


ادم خبط على والده وهو متجنن 


خرجله كامل وهو بينشف شعره 


ادم رفع حاجبه :الظاهر انك مصدق انك عريس بجد وبغضب في حد عاقل يعمل الي انت عملته ده 


كامل بص لرانيا كانت نايمة 


قفل الباب وخرجله 


كامل ببرود :ده بدل ما تباركلي اخص عليك يا ادم 


ادم :انت ازاي بالبرود ده 


كامل :بص يله انتوا اكتر حد عارفين انا اتحملت ازاي من امكم وكنت معاها على شانك انت وادهم لكن خلاص انتوا كبرتوا وكل واحد شاف حياته من حقي بقى اعوض الي فاتني واعيش مع وحده تاخد باله من بقيت حياتي مش وحده كل همها ازاي تخرب بيوت ولادها 


ad

كامل سابه ودخل وادم هيتجنن ضرب على ادهم وادهم بيكنسله 


عند ادهم 


كان بالعربية مع نور 


والصمت سيد الموقف 


فضل ادم يضربله وهو ما بيردش وبيكنسل 


..................................................


عند مازن 


ضربله حد من رجالته 


مازن :الو اهلا يا احمد ازيك 


احمد :مازن بيه انا لقيت حد بالمواصفات الي ادتها ليا لكن حالته صعبة جدا 


مازن :صوره ليا وابعته واتس اب بسرعة 


وفعلا احمد صورة وبعته ليه كان نادر فعلا 


مازن ضربله بسرعة :ايوه يا احمد يفضل معاك في العربية ما يحركش حتى لو هتربطه فاهم لو حصله حاجة او هرب انت المسؤول قدامي


احمد :ما تقلقش يا مازن بيه تحت امرك 


مازن :انا عندي حاجة ضرورية هخلصها واجيلك تمام 


احمد :تمام حضرتك 


مازن ضرب على ادهم 


ادهم :الووو


مازن :انت فين عندي حاجة ضرورية لازم اطلع 


ادهم :نص ساعة وهكون عندك لكن انت ما تتحركش من مكانك على ما اوصل 


مازن :طيب بسرعة سلام 


ad


ادهم قفل معاه ورمى الفون بعشوائية جنبه 


ونور اتاكدت دلوقت انه في حاجة بيخططلها 


نور بتردد :ادهم انت ناوي على ايه 


ادهم ما ردش عليها 


نور بصوت اعلى :ادهم بكلمك 


ادهم وقف العربية بجنان :انتي ايه هاه انتي لسه ليكي عين ترفعي صوتك وتسألي اصلا 


نور بصت في عنيه بقلق :ادهم انت مش هتعمل لداني حاجة مش كده 


ادهم بصلها بنظرة تخوف :وده حب ليا ولا خوف عليه 


نور دمعتها نزلت وعرفت انه مفيش امل منه وبصت للشباك 


ادهم بتوعد شد شعرها 


نور بدموع :اااااه 


ادهم بفحيح افعى  :يبقى خوف عليه باذن الله لاخليكي تدفينيه بأيديكي دول 


وزقها عنه وشغل العربية وهي بتعيط 


.......................................


عند ادم 


دخل اوضته كانت ندى بدلت هدومها وبتلعب بالفون 


ادم قعد قدامها :انا اسف يا ندى على الي قالته ماما 


ad

ندى بصتله بدموع مصطنعة: ليه يا ادم ليه انا عملتلها ايه هي بتكرهني كده ليه ده انا حتى تقريبا ما باجيش جنبها خالص 


ادم مسك ايدها وباسها :انا عارف ومتاكد انك ملكيش دعوة باي حاجة يا ندى بكن حطي نفسك مطرحي دي امي ورضاها واجب وهي واللع طيبة جدا لكن حاساكووا خدتونا من حضنها على شان كده  هي متقبلاكوا للان 


ندى :اها ربنا يهديها يا رب 


ادم :ندى اهم حاجة انتي خدي بالك من روحك ومن الي ببطنك وملكيش دعوة بحد خالص 


ندى وقفت بغيظ :اخد بالي من روحي يا روح امك ده انا هطين عيشتك وعيشت الي جابوك 


ادم 😳: لسعت صح اكيد دماغك لسعت دلوقت مابك يا بت فيكي ايه محنا كونا كويسين 


ندى مسكت ايده وعضتها :كويسين اهه تعال هنا 


ادم :اااه يا بنت العضاضة فيكي 


ندى :بتاع ايه سلمة الزبالة دي تحضنك وحطت صباعها في وشه بغضب 


اقسم بالله لو شفتك ماسكها او حاضنها او حتى بتسلم عليها لتشوف ايام اسود من قرن الخروب 


ادم بطريقة تمثيلة :انصرفوا اهربوا انصرفوا 


وسابها وجري بره 


ندى بصوت عالي وصله :انصرفوا والله لاعفرتهم عليك دستووووور 


..........................................


عند ادهم 


ad

وصل المخازن بتاعت الشركة كان بانتظاره مازن 


نور :احنا جايين هنا ليه 


ادهم نزل وطنشها 


مازن سلم عليه 


ادهم :تقدر تمشي انت دلوقت 


مازن باستغراب من منظر نور :هو في حاجة نور مالها 


ادهم :مفيش يا مازن امشي انت شوف عايز تروح فين 


مازن محبش يضغط عليه وسابه وكلم احمد وراحله 


ادهم راح لنور وفتح باب العربية وشدها معاه 


نور بخوف :انت واخدني لفين 


ادهم زقها جوى المخزن 


نور اتصدمت من منظر داني والي عاملينه فيه 


نور حطت ايدها على بوقها بخوف :اااه ادهم ارجوك ايه ده وبدموع قربت منه داني داني 


ادهم كان بيبصلهم ببرود :حلو جو العشق الحرام ده خايفة عليه قوي 


داني وهو بياخد نفسه بالعافية : بتستقوى عليا وانا كده استقوى عليا راجل لراجل وما تاخدنيش غدر 


نور قربت من ادهم :ارجوك يا ادهم سيبه سيبه انا خايفة عليك ارجوك سيبه 


ادهم ضربها بالألم قدامه 


نور :اااه 


ادهم مسك شعرها وجرها قدام داني :ايه الي حصل بينكم وما تقوليش الفيديو لانه مش باين منه حاجة


داني بغضب :سيبها يا كلب سيبها يا حقير 


ادهم :هههههههههه بتخاف عليها قووي كده طب خد وضربها بالألم 


ادهم قرب منه بغضب العالم :قول ايه الي حصل في اليوم اياه قبل ما اخلص عليك وعليها 


داني بغضب :طلقها يا ادهم طلقها انت وهي مش لازمتكونوا مع بعض انا الي بحبها وانا الي صونتها نور ليا انا 


نور وهي مش قادرة تتنفس وايدها على بطنها :اده اد ادهم ابننا انا بنزف 


وووووووو


وحشتووووووووني قد العالم ازيكم عاملين ايه 


ايه رائيكم في الرواية وتصرف ادهم مع نور 


ومازن وسيرين 


وادم وندى

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات 

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 




تعليقات

التنقل السريع