القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل41 الي الفصل 45بقلم الاء الرحمن


رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل41 الي الفصل 45بقلم الاء الرحمن 





رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل41 الي الفصل 45بقلم الاء الرحمن 

41


نور قربت من ادهم :ارجوك يا ادهم سيبه سيبه انا خايفة عليك ارجوك سيبه 


ادهم ضربها بالألم قدامه 


نور :اااه 


ادهم مسك شعرها وجرها قدام داني :ايه الي حصل بينكم وما تقوليش الفيديو لانه مش باين منه حاجة


داني بغضب :سيبها يا كلب سيبها يا حقير 


ادهم :هههههههههه بتخاف عليها قووي كده طب خد وضربها بالألم 


ادهم قرب منه بغضب العالم :قول ايه الي حصل في اليوم اياه قبل ما اخلص عليك وعليها 


داني بغضب :طلقها يا ادهم طلقها انت وهي مش لازم تكونوا مع بعض انا الي بحبها وانا الي صونتها نور ليا انا 


نور وهي مش قادرة تتنفس وايدها على بطنها :اده اد ادهم ابننا انا بنزف 


ad

ادهم بصلها بطرف عينه وعينيه بلون الدم وهو بيتنفس يغضب لكن اول ما شافها بالمنظر ده والدم بينزل منها 


جري عليها وقلبه اتغلب على عقله 


ادهم :نور انتي كويسة نور 


لكن نور غابت عن الوعي 


وبصراخ 


يا حرس يلي هنا 


دخلوا الحرس وادهم حامل نور 


ادهم وهو خارج :الكلب الي هنا لو حصله حاجة او هرب اقسم بالله لادفنكوا مطرحوا وسابهم ومشي 


الحراس فضلوا محاوطينه 


وداني مش عارف يعمل ايه وقلقان على نور جدا 


داني بغضب :هأذيك يا ادهم هأذيك الي شبه نور ما تستاهلش يتشك فيها للحظة ده انا لو جوزها وجت العالم كلها وقالتلي خانتك مش هصدقهم 


وبدموع متحجرة كل الي حصلك ده بسبيي يا نور انا اسف اسف لكن انتي انتي السبب انتي الي عمرك ما شفتيني حبيب مع اني استاهل اتشاف كده دايما شايفاني اخوكي ليه يا نور انتي الي عملتي فينا كده انتي وزي ما بتقولي قلبك مش في ايدك انا برضه قلبي مش في ايدي 


......................................................


عند ادهم 


كان بيسوق بسرعة كبيرة وخايف على نور جدا وبنفس الوقت متدايق من نفسه ازاي بعد الي عملته ولسه بيخاف عليها 


لكن خطر في باله حاجة هتأكدله لو حصل بينهم حاجة او لا 


ادهم :ازاي ما جتش في بالي دي 


وشد من سرعة العربية وراح للمشفى بسرعة 


ad

ادهم حملها  :اسعاااف بسرعة 


جم الممرضين واسعفوها 


ادهم بغضب :فين الدكتورة الي هتشوف حالتها 


جت دكتورة كبيرة بالعمر نسبيا من وراه 


الدكتورة :اتفضل 


ادهم :لو سمحتي يا دكتورة مراتي تعرضت لحالة اغتصاب لو سمحتي عايزك تنقذيها هي بتقول انها حامل انا عرفت دلوقت وحاجة تانية 


عايزك تأكديلي لو هي عملت علاقة النهاردة عن طريق الحمض المهبلي 


الدكتورة بتفهم : الاغتصاب حصل امتى 


ادهم :انا لسه مش متأكد هو اغتصاب او فقط اعتداء خارجي 


الدكتورة :تمام اشوف المريضة واطمنك ان شاء الله 


ادهم نده على الدكتورة بتحذير :مهما حصل يا دكتورة مش عايزك تقوليلها حاجة تمام 


الدكتورة :ان شاء الله وبنفاذ صبرر ممكن اروح اشوف شغلي ولا لسه في حاجة تانية 


دخلت الدكتورة لنور وشافت حالتها المزرية جدا الضغط كان عالي جدا  والنزيف شديد 


الدكتورة حاولت بشتى الطرق توقف النزيف 


ادهم كان بره خايف عليها وبنفس الوقت متقمص البرود بطريقة تخوف 


خرجتله الدكتورة 


ad

ادهم بلهفة : طمنيني حد جه جنبها النهاردة الاغتصاب تم ولا لا 


الدكتورة باستغراب :ده الي يهمك مش تطمن عليها الاول 


ادهم وهو بيجز على سنانه :جاوبي يا دكتورة انا على اخري 


الدكتورة بقرف منه ومن كل الي شبهه : مراتك محدش جه جنبها هي حامل في اسبوعين لو في اغتصاب زي ما بتقول هيبان عندي لانه العوالق المنوية بتفضل في الرحم اربعة وعشرين ساعة ورحمها نضيف جدا 


هي حامل في اسبوعين والنزيف شديد عندها والرحم عندها ضيق جدا 


وبصتله بتهديد :انا دكتورة مش ببيع بسوبر ماركت الي حصل لمراتك ده كان نتيجة ضرب مش نتيجة اغتصاب خالص وسابته ومشيت 


ادهم كان مصدوم من كلامها دخل لنور الي كانت في حتة تانية خالص كانت شبه الملاك البريء وهي نايمة 


ادهم قرب منها بألم وفضل متأملها وهو ساكت 


لكن بنفسه : لو عرفتي دلوقت اني عرفت انه ما لمسكيش هتسيبيني من تاني وانا ما اقدرش مااقدرش اعيش من غيرك 


لكن هنفضل زي ما احنا دلوقت اقل ما فيها تبعديه عن حياتك وتصدقي الي قولتهولك عنه وانه انسان مش كويس 


.......................................................


عند مازن 


كلم احمد :ايوه يا احمد انا في المكان الي قولتلك عليه 


خرج احمد وفي ايده نادر الي شعره اشعث وتحت عينيه هالات سوداء كتير وهدومه متوسخه 


نادر اول ما شاف مازن حاول يجري 


لكن احمد كان ماسكه كويس قوي 


ad


مازن قرب منه بغضب وضربه بالألم :بتهرب مني يا نادر وضربه الم تاني عايز تفضل انسان وسخ وزبالة ده قرفان منك بص لروحك عاجبك حالتك كده نهايته ايه الي بتعمله ده هاه انا قولك نهايته الموت الموت يله مش هتكبر انت ولا ايه 


نادر وهو بيتنفس بسرعة :ملكش دعوة فيا ملكش دعوة فيا انت مش وصي عليا انا مش عايز حد انا مبسوط كده مبسوط كده 


مازن قرب منه بتهديد :وانا مش مبسوط كده وانا شايف خال ولادي مقرف بالشكل ده 


مازن :احمد جيبه ورايا 


احمد :فين يا بيه شقة التجمع 


مازن بص لنادر بتردد:لا مش في شقة التجمع في شقة قريبة منها تعالا ورايا انت بس 


نادر بغضب :مش عايز اروح في حته سبني سبني مش عايز اروح في حتة 


احمد مسكه جامد وركبه بالعربية وخلى السواق يمشي ورى مازن 


لما وصلوا مازن بمساعدة احمد دخلوا اوضة فاضية مفيهاش حاجة خالص وشبابيكها كلها حديد كان مجهزها ليه 


وزقه جوى وقفل الباب 


وكلم دكتور معالج يجيله 


احمد باستفسار :هو يقربك يا بيه 


مازن :من بعيد لكن امره يهمني عايزك ما تتحركش من مكانك يا احمد عايز عينك عليه الاربعة وعشرين ساعة لحد ما يخف من السم الي بياخده


احمد :انا افديك بعيني يا مازن بيه ما انساش جميلك معايا لما مراتي ولدت 


ad

مازن ربت على ظهره 


وبعد مده 


جه الدكتور واداه ابره مهدئة وكتبله الادوية والتغذية الي لازم ياخدها واتفق مع مازن يجيله كل يوم بعد ما يقفل العيادة 


مازن :تمام التمام شكرا يا دكتور تعبناك 


الدكتور :اي خدمة يا مازن انت ابني 


مازن نبه على احمد وسابه وراح بيته 


........................................................


عند مروى 


كانت قلقانه جدا على نور كانت بتضربلها ما بتردش وادهم برضه زيها ومش عارفة تعمل ايه 


قرب مالك منها وباس دماغها :ست الكل مالها في ايه 


مروى بقلق :بضرب لنور ما بتردش عليا قلقانة جدا 


مالك :سيبيهم ياخدوا وقتهم انا متأكد انه ادهم مش هيرجع غير لما يتصالحوا مع بعض 


مروى بقلق :مش عارفة يا رب


مالك بهمس :اسكتي مش العقربتين خرجوا بره القصر 


مروى :تقصد مين 


مالك :كارما وبنتها 


مروى :درب الي تودي اللهي يتشكوا في قلبهم فيهم سواد مش طبيعي 


هنا نزلت رانيا مرات كامل 


ad


رانيا :مساء الخير 


ليا من وراها : تعرفي انك حلوة قوي 


مالك :اهلا بمرات عمي الجديدة وبص حواليه بقولك ايه تقريبا كل الي هنا مبسوطين فيكي اصل الكل مجتمع على كره فريدة 


رانيا :ههههههه اهلا اهلا وبصت لمروى بصي هو كامل قلي اكسب قلبك لكن انا والله حبيتك من اسلوبك العسل 


مروى كانت قلقانه جدا على نور وبابتسامة مجاملة :شكرا يا حبيبتي انتي تتحبي كمان 


وقامت بقولكم ايه اعملوا قهوة على ما اطمن على سامي 


رانيا :على ما ينزل كامل انا هعملكم القهوة 


ندى :وانا عايزة وقربت من رانيا ومدتلها ايدها 


اعرفك معاكي ندى العمري وبهمس مرات واحد من عيال الي ما تتسمى اصل انا كمان ما بحبهاش ومبسوطة فيها 


رانيا :هههههه اه يا بطني مش قادرة 


نزل ادم ورى ندى :في ايه ايه الضحك ده كله 


مالك :احم تعالا يا ادم 


ادم بص لرانيا بعدم رضا 


مع دخول نبيل ومنال 


رانيا اول ما شافت منال جريت عليها وحضنتها :وحشتيني يا منال عاملة 


الكل اتصدم :هو انتوا تعرفوا بعض 


منال كتمت ضحكتها :رانيا صاحبتي من ايام الجامعة 


ad


ادم بغضب :قوليلي بقى كده انتي الي عاملة ده كله ما يبانش عليكي يا مرات عمي انك خرابة بيوت كده 


ندى بغضب :ايه الي بتقوله ده يا ادم اوعى تتكلم عن ماما بالشكل ده فاهم


ادم مسك دراعها بغضب :تخرسي وما اسمعش حسك ما اعرفش انك مبسوطة قوي كده  بلي حصل لامي


ندى نزعت ايده منها وبتهديد قدام الكل : ما تعليش صوتك عليا فاهم ومقهور على شان امك ما تجيش عليا انا 


مالك مسك ادم :تعالا معايا يا ادم 


ادم بصلها بغضب ومشي 


رانيا :انا اسفة ما اعرفش انه هيحصل كده 


منال :فكك منه ده مجنون انتي عاملة ايه وكامل عامل ايه معاكي 


ليا قربت من منال :اصل الكل مبسوط فيها يا طنط 


منال :ههههه وجاتكم ايه 


نبيل بص حواليه :امال فين باقي العيلة وكامل فين 


كامل :انا هنا اهو 


رانيا بصتله بابتسامة وهو بادلها نفس الشغف 


نبيل :هههه ما تجمد يله 


ad

ندى حضنت والدتها :وحشتيني يا ماما 


منال :حبيبتي وانتي كمان عاملة ايه 


ندى :الحمدلله احسن بكتير 


نزل سامي مع مروى 


وقعدوا في جو مليء بالصدق والمحبة وفريدة فوق هتتجنن والممرضة بتنقلها كل حاجة 


...................................................


عند مازن 


دخل البيت وبص حواليه كان ساكن اتنهد ودخل اوضته كانت فاضية 


خد شاور ولبس بجامة مريحة وراح لاوضة سيرين فتحها ودخل كانت سيرين شاردة اول ما دخل اتخضت 


سيرين بغضب :مش في باب تخبط عليه 


مازن ببرود :مش ليكي راجل دخل بيته العشاء فين 


سيرين ببرود مشابه :ما طبختش مليش نفس 


مازن حك دقنه وبصلها من فوق لتحت :تعملي عشاء ولا نتعشاء انا وانتي بدري 


سيرين بعدم فهم :انا مليش نفس وانت اطلب اي حاجة من بره 


مازن قرب منها وشدها من وسطها عليه :لكن انا اقصد اتعشى عليكي على ما العشاء بتاعنا يوصل 


سيرين بحرج :ايه الي بتقوله ده ابعد كده 


مازن حط كف ايده على وشها بحنيه :وحشتيني يا سيري


سيري هربت من عينه :اب ابع ابعد يا مازن لو سمحت 


ad


مازن خطف شفايفها بقبلة شغوفة بثلها فيها اشتياقه 


سيرين دموعها نزلت ومازن ما عبرش دموعها وغاب معاه لعالمه تحت اعتراضها ودموعها 


........................................................


عند ادهم 


فضل يبص لنور بشرود 


نور فاقت وهي بتتوجع واول ما شافت ادهم اتخضت 


ادهم ببرود عاكس على الي جواته :ايه شفتي عفرين 


نور بألم :انا فين ايه الي حصل 


ادهم : بالمشفى 


وقام قرب منها وهو بيبصلها ببرود اصلك حامل يا مراتي لكن عايزين نفكر شوية مع بعض انتي حامل من مين هااه 


...............................................


عند مروى 


كانت قاعدة معاهم 


جالها اتصال قامت ردت بسرعة 


الوووو


بقولك ايه نور ليا انا مش بعد ما كبرت على حبها تبقى مش ليا 


مروى بصت حواليها :انت غبي غبي يا داني ايه الي عملته ده انا ميت مرة قولتلك نور ما تنفعكيش ما يصحش 


داني بغضب :بقولك ايه هي بقت بتاعتي خلاص ومش هتخلى عنها 


مروى بغضب مكتوم :انت مجنون مجنون يا ابني ما يصحش ما ينفعش اصلا تفكر بده وبعدين انا اعرفك اكتر من روحي انت مستحيل تأذيها ولا تاخد منها حاجة بالشكل ده 


داني بدموع :مقدرتش مقدرتش اعمل فيها حاجة 


مروى بدموع عليه :انسى يا حبيبي انساها ما يصحش اصلا تفكر فيها كده 


داني بغضب وصراخ :ليه ليه ما يصحش 


مروى بصراخ ودموع  :لانها متجوزلكش انت تبقى عمها 


          يتبع


42

 


عند ادهم 


فضل يبص لنور بشرود 


نور فاقت وهي بتتوجع واول ما شافت ادهم اتخضت 


ادهم ببرود عاكس على الي جواته :ايه شفتي عفرين 


نور بألم :انا فين ايه الي حصل 


ادهم : بالمشفى 


وقام قرب منها وهو بيبصلها ببرود اصلك حامل يا مراتي لكن عايزين نفكر شوية مع بعض انتي حامل من مين هااه 


...............................................


عند مروى 


كانت قاعدة معاهم 


جالها اتصال قامت ردت بسرعة 


الوووو


بقولك ايه نور ليا انا مش بعد ما كبرت على حبها تبقى مش ليا 


مروى بصت حواليها :انت غبي غبي يا داني ايه الي عملته ده انا ميت مرة قولتلك نور ما تنفعكيش ما يصحش 


ad


داني بغضب :بقولك ايه هي بقت بتاعتي خلاص ومش هتخلى عنها 


مروى بغضب مكتوم :انت مجنون مجنون يا ابني ما يصحش ما ينفعش اصلا تفكر بده وبعدين انا اعرفك اكتر من روحي انت مستحيل تأذيها ولا تاخد منها حاجة بالشكل ده 


داني بدموع :مقدرتش مقدرتش اعمل فيها حاجة 


مروى بدموع عليه :انسى يا حبيبي انساها ما يصحش اصلا تفكر فيها كده 


داني بغضب وصراخ :ليه ليه ما يصحش 


مروى بصراخ ودموع  :لانها متجوزلكش انت تبقى عمها 


  


داني صمت فجأة ومفيش غير انفاسة المتلاحقة بتجري ورى بعض 


مروى بدموع: داني يا ابني ما توجعش قلبي داني الووووو 


داني دموعه كانت بتنزل جااامد :انتي بتهزري صح مستحيل الي انتي بتقوليه ده ازاي 


واحد جنبه :يا بيه ادهم لو شافني مديك التلفون هيتجنن عليا 


داني بصراخ :ازااااي ده حصل اتكلملي ازاي 


الراجل الي جنبه خد منه الفون وقفله 


داني بغضب :اديني الفون 


الراجل :اعذرني لكن ادهم بيه لو عرف هيقطع عيشي 


ad


داني صرخ بغضب 


لكن عند مروى 


فلاش باااك 


مروى بوجع :اااه ولادي فين يا دكتورة اااه بطني بيوجعني قوي 


الدكتورة :واحد منهم للاسف النبض كان عنده ضعيف ومات والتاني مش عارف اقولهالك ازاي جوزك خده من هنا ومشي 


مروى بصراخ ووجع :جوز مين انتي بتهزري انا مش متجوزة 


الدكتورة :ازاي ده ده هو نفسه الي اتبرعلك بالدم وعينات الدم لوالده متطابقة 


هنا دخل سامي بكل برود 


مروى بدموع وكره :ابني فين منك لله 


سامي كان بيبصلها ببرود وايديه في جيبه : تتجوزيني اه او لا 


مروى بصراخ :ابني فين ابني فين منك لله يا سامي ابني فييين 


سامي ببرود :تتجوزيني يا اه يا لا 


مروى بغضب :بكرهك بكرهك وعمري ما هتجوزك يا زبالة ابني فين 


سامي رفع حاجبه وحك دقنه وهو بيبصلها بتروي :ابنك مات وسابها ومشي 


ad

مروى بصرااخ :ساااامي سااامي ما تسبنيش كده سااامي ابوس ايدك عايزة ابني ااااه يا رب 


هنا دخلت الدكتورة وبأيدها ولد وهي مبسوطة وحطته في حضن مروى 


مروى مسحت دموعها :ده ابني صح ده الي عايش 


الدكتورة :هما الاتنين عايشين الي اتوفى كان للي ولدت جنبك مش ابنك انا بعتذر عالخطأ الي حصل 


مروى بصتله بدموع وخدته في حضنها وضمته جامد 


وبصت للدكتورة :ابوه عرف انه عايش 


الدكتورة :لا هو خرج قبل ما نقوله 


مروى :ابوس ايدك مش عايزاه يعرف عنه حاجة ابوس ايدك يا دكتورة لو عرف عنه هياخدوه مني 


الدكتورة :بس ما يصحش ده ابوه 


مروى :هياخده مني يا دكتورة ده مفتري ارجوكي 


الدكتورة :لكن هتكتبية بأسم مين 


مروى :هكتبه بأسم ججوزي الي مات رامي كمال احمد البدري 


الدكتورة :مش عارفة اقولك ايه انا مليش دعوة شوفي انتي هتعملي ايه واعملي الي يريحك 


خرجت الدكتورة 


وبصت مروى لابنها : هعلمك واكبرك واحبك هحبك اكتر من اي حاجة يا ابني سامحني يا حبيبي لكن الي حصل كله غصب عني واوعدك هبعدك عن العالم كلها محدش هيعرف انت فين ولا ابن مين مش هعرفك عالوسخ ده خالص هبعدك عنه والله لابعدك عنه يا حبيبي 


ad


باااااااااااك 


مروى مسحت دموعها بقهر 


سامي جه من وراها وحط ايده على كتفها :حبيبتي انتي فين اتأخرتي كده ليه 


مروى بصتله والدموع متحجرة بعنيها 


سامي اتجنن :في ايه يامروى مالك مين زعلك انا ادبحه عنا 


مروى زقته وجريت على اوضتها وهي بتعيط 


مالك :ماما مالها فيها ايه 


منال :هي مش طبيعية من الاول 


.........................................................


عند ادهم 


نور بصتله بقرف :بكرهك يا ادهم بكرهك 


ادهم شد شعرها بغضب :هو انتي بعد الي عملتيه ليكي عين تتكلمي 


نور بدموع :ابعد عني ابعد عني كفايا بقى 


ادهم سابها وبتهديد :هنروح القصر وقسما بالعلي العظيم لو حد عرف بلي حصل ما بينا ما هيحصل طيب 


والي ببطنك مش عايز حد يعرف عنه خالص فاهمه 


نور دارت وشها الناحية التانية 


ادهم عمللها اجراءات الخروج 


ad

وحملها وهي ساكنة وركبها العربية ومشي للقصر 


..............................................


عند سيرين 


كانت دموعها على خدها بتنزل بغزارة 


مازن مسح على وشها بحنية :بتعيطي ليه دي حاجة من حقنا احنا الاتنين يا سيري 


سيرين بدموع :انت انسان ما بيهتمش بلي قدامه اهم حاجة عندك متعتك وبس مش سائل عني خالص عشت مت اهم حاجة انك تضمن سيري في جيبك انا بقيت بقرف منك يا مازن بقرف من نفسك من حضنك من لمستك من صورتك قدامي حتى 


مازن مع كل كلمة كان بيشد على ايده بغضب وعظام فكه بتبرز من شده عليه 


مازن ضربها بالألم وشد شعرها بأيده 


سيرين بدموع :اااه سيبني 


مازن بغضب قربها منه وعينه في عينها : لو عدتي الكلام الي قولتيه من شوية اقسملك اني مش هرحمك مش هرحمك يا سيرين انا غلطت اه وبعترف لكن لسانك يطول عليا اقصهولك وما اسميش كمان فاهمة وبصلها من فوق لتحت ولو على حقي الي باخده من حضرتك 


 فعادي حاجة متاحة ليا بالحلال واهو نتسلى فيها برضاكي بقى غصبعنك ما تفرقش النتيجة واحدة هي متعة وبس فيا ريت نتشارك بالمتعة دي بدل الوش الخشب الي مصدراه دايما ده 


وقام عشان يقهرها 


اما اروح اشوف مزاجي في حتة عدلة 


سيرين بصتله بقهر والم وتوعدلته 


...........................................


عند ادم 


طلع اوضته كانت ندى بتبدل هدومه 


ad

ادم طنشها ودخل الحمام خد شاور وخرج 


ندى عملت زيه بالمثل ولا كأنه دخل 


كانت هتنزل تحت 


ادم مسك دراعها :رايحة فين 


ندى نزعت ايدها منه :بطل اسلوبك ده رايحة فين يعني هنزل تحت 


ادم :المكان الي اسمها رانيا فيه ما تكونيش فيه 


ندى رفعت حاجبها :وانا مالي 


ادم :لانه دي ضرت حماتك وانا ما بحبهاش يعني المفروض انتي تاخدي صفي ولا ايه 


ندى :والله انا بعامل الناس بالمثل مستحيل يكون انسان محترم قدامي واجي اقل ادبي عليه على شان حضرتك ما بتحبهوش فااهم 


ادم بغضب :وانا مش عايزك تتعاملي معاها 


ندى بصتله بندم :تعرف لما كنت بتقولي اديك فرصة كنت متأكد انك هتخلف كل وعودك معايا اول ما نوصل لما تشوفك امك لانه بأختصار انت ابن امك يا ادم عكس اخوك الي مابيخليش حد يتدخل بمراته شوف نفسك عامل ازاي كلمة بتجيبك منها وكلمة بتوديك 


امك على دماغي ليها احترامها لكن لازم تفصل امك مش مخليه ليها صاحب هنا عاملة عداوه مع الجميع مش انا بس هي ست ما بتحبش غير نفسها وبس وانت ما شاء الله طالعلها 


وسابته ونزلت وهو في اعلى مراحل الغضب لانها لو فضلت قدامه اكتر من كده عارفة هيعمل منها كفته 


نزلت ندى مع دخول ادهم ونور الي جريت عليها وحضنتها 


نور :اااه بطني يا ندى 


ad


ندى بفرحة :رجعتي هنا من تاني 


سامي :الحمدلله على السلامة يا حبايبي خدوا بالكم من روحكم وما تزعلوش بعض 


منال قربت منها بقلق :نور انتي كويسة 


نور بصت على ادهم 


ادهم حضنها من كتفها :كويسة يا طنط ما تقلقيش لكن هي تعبانة شوية عملنا حادث بسيط بالعربية 


نبيل بقلق :وانتوا كويسين رحتوا مشفى 


ادهم :ما تقلقوش كل حاجة كويسة لكن نور عايزة راحة شوية وهتبقى تمام 


كامل قرب منهم :حمدلله على السلامة يا اولاد


ادهم بصله بغضب مكتوم وبص لرانيا الي واقفة وراه 


ا


ادهم بسخرية  :جي على نفسك ليه يا عريس وبصله من فوق لتحت 


يالله يا نور على شان ترتاحي 


ندى تعالي معانا على شان تساعديها 


ندى حصلتهم 


نور مشيت معاه من سكات والكل مستغرب اسلوب نور 


ليا قربت من مالك : في حاجة مش طبيعية بين نور وادهم ده مش اسلوب نور 


مالك :مش عارف هفهم دلوقت منه 


رانيا مسكت في ايد كامل : كامل ابنك ده نظراته تخوف مش زي التاني 


كامل باس ايدها :ولا هيطلع في ايده حاجة 


سناء كانت بتبصلهم بكرة وحقد وسابتهم من سكات وهي بتدبر لمنال مصيبة 


...............................................


عند ادهم 


دخل نور الاوضة ووصى ندى عليها وراح لداني على طول 


اول ما وصل قابلوه الرجالة 


واحد منهم :طلب مني زي ما حضرتك توقعت يتكلم بالفون 


ادهم :ايووه 


الراجل :وكلم النمرة دي يا بيه والمكالمة كلها متسجلة 


ادهم بص للنمرة واتصدم :مروى 


            يتبع


43


عند ادهم 


دخل نور الاوضة ووصى ندى عليها وراح لداني على طول 


اول ما وصل قابلوه الرجالة 


واحد منهم :طلب مني زي ما حضرتك توقعت يتكلم بالفون 


ادهم :ايووه 


الراجل :وكلم النمرة دي يا بيه والمكالمة كلها متسجلة 


ادهم بص للنمرة واتصدم :مروى 


ادهم بص للرجالة :خليكوا بره انتوا دلوقت 


الرجالة مشيت وادهم فتح التسجيل وبيسمع كل كلمة اتقالت 


ادهم بصدمة :يعني داني ابن مروى 


ادهم كمل التسجيل وعرف انه ما قربش من نور خالص


ad


ادهم اتصدم لما قالتله انه عمها 


ادهم :ازاي اواي عمها ايه العبط ده يعني الي قاعد جوى ده والي كان هيدمر حياتي وحياة مراتي يبقى عمي لكن ازاي 


ادهم قفل الفون ودخل على داني الي الغضب كان مالي كل حتة في وشه 


داني بغضب وصراخ :فكني يا ادهم سبني ولاقيني من راجل لراجل وما تتحماش برجالتك 


ادهم قرب منه بعدم فهم واستفسار :افهم حاجة وحدة بس وهسيبك لانك ما بقتش تهمني بعد ما عرفت انك ما قربتش من مراتي 


داني بسخرية :ودي عرفتها لوحدك ولا حد قلك 


ادهم وقف وحك دقنه بتفكير وقرر انه ما يكشفلوش حاجة 


ادهم :يا رجااالة 


وقفوا قدامه 


ادهم :فكووه 


داني كان مستغرب الي بيحصل 


ادهم بصله بغموض :انت حر يا داني وقرب منه بتهديد لكن اقسم بالله العلي العظيم لو قربت تاني من نور لاكون دافنك ومش مسمي عليك وبغموض اكبر واضن بعد الي سمعته النهاردة ما اضنش انك هتقرب من بنت اخوك 


داني اتصدم وادهم سابه في تواهنه وراح القصر 


...................................................


ad

عند سامي 


كان قلقان جدا على مروى وبيحاول يعرف مالها وفيها ايه 


مروى كانت بتبصله بكره :كل الي حصلي من زماااان قوي بسببك انت انت السبب في كل حاجة حصلتلي ضيعتني وضيعت شبابي وخدت ابني مني 


سامي مسك دراعها بغضب :ما كنا خلصنا من ام الحوار ده واعتذرتلك بدل المرة مليون ايه هو نكد وخلاص فيكي ايه 


بتفتحي وتنبشي بالقديم ليه ليه غاوية نكد وخلاص 


مروى بعياط جامد :القديم ما خلصش على شان يتفتح القديم لسه بينزف لحد دلوقت 


وسابته وطلعت وهو مش فاهم في ايه 


مروى طلعت لنور ودخلتلها 


مروى بدموع :انتي كويسة يا حبيبتي 


نور بدموع :ابنك دمرلي حياتي يا خالتوا خلاني عبده عند ادهم ومهما يعمل فيا مش قادرة اتكلم 


مروى بدموع حضنتها :داني ما عمللكيش حاجة اقسم بالله هو الي قلي الكلام ده داني ما عملش حاجة قلي بلسانه ما قدرتش أءذيها 


نور بسخرية وقهر :ما أذانيش ما أذانيش ازاي وهو السبب في المصايب الي انا فيها دلوقت من زمان قوي وانا بعتبره اخويا مش ابن خالتي وبس ودايما في ظهره لكن بعد الي عمله قطع كل الحبال ما بينا 


مروى بدموع مسكت ايد نور :نور انا تعبانة ومش عارفة اعمل ايه ارجوكي خليكي معايا وسامحي داني ارجوكي داني اتظلم قوي 


نور مسحت دموعها :هو في ايه 


ad


مروى بتردد :هتحفظي السر 


نور :في ايه يا خالتوا قلقتيني 


مروى :داني مش ابن رامي زي ما انتوا عارفين داني تؤام مالك 


وبدموع داني ابن سامي يا نور يعني يبقى عمك


نور بصدمة :ايه الي انتي بتقوليه ده ازاي 


مروى حطت ايدها على بوقها :اشششش اسكتي هتفضحينا 


نور شالت ايدها :ازاي كده مستحيل 


مروى :انا لما ولدت ولدت تؤام لكن قالولنا واحد منهم ولد ميت والتاني كان سامي خطفه ولما جه سامي المشفى وانا ما قبلتش بعرضه للجواز ما شفتوش بعدها وفهمني انه ابني مات واخفاه


بعد ما مشي بنفس اليوم دخلت الدكتورة وبايدها ولد وقالتلي ده ابنك واكتشفت انها متخربطة بيني وبين الي خلفت جنبي وانا ولادي لاتنين عايشين وخدته وبعدت عن البلد دي كلها وفهمت عيلة رامي انه الولد ده منه وسجلته بأسمه وبكده بقى داني رامي البدري 


نور بدموع :لكن ده حرام يا خالتي انتي عارفة ابنك كان هيعمل فيا ايه عمي بقى بيحبني يا خالتي 


مروى لطمت على وشها :عارفة عارفة وندمانة لكن ما كانش في ايدي حاجة اعملها  كان سامي هياخده مني وقتها زي ما خد اخوه افهميني يا نور ارجووكي 


نور باستفسار :يعني انتي متأكده انه معمليش حاجة 


مروى بدموع :انا اعرفه اكتر من روحي هو بيحبك ومستحيل يأذيكي مستحيل وهو قالها بعظمة لسانه مقدرتش أءذيها يا ماما 


ad


نور :طيب والعمل 


مروى :مش عارفة مش عارفة دماغي تلفت 


هنا ضرب فون نور كان داني 


نور بصدمة :ده داني 


مروى بلهفة :ردي ردي ابوس ايدك انا بضربله ما بيردش 


نور بعدم فهم :لكن داني مع ادهم ادهم خاطفه 


نور فتحت الفون :الوو


داني بدموع وقهر :انا اسف يا نور سامحيني انا والله ما لمستك ولا قدرت اعملك حاجة ارجوكي سامحيني يا نور 


نور بدموع :مسمحاك يا داني مسمحاك اهم حاجة طمني عليك انت كويس 


داني بقهر :هكون كويس ازاي البنت الي بعشقها من صغري اكتشف فجاءة انها متحرمة عليا واني ابقى عمها ازاي انا مش فااهم 


هنا دخل ادهم 


ونور اتوترت وشدت ايدها على الفون 


ادهم بسخرية:كملي كملي والله ما انتي قافلة ايه بتتكلمي مع داني لحق يقولك اني سبته في حاله 


مروى مسحت دموعها :اشوفك بكره يا نور 


نور قفلت مع داني 


وادهم مسك مروى من دراعها وهمس بودانها :سرك بقى بجيبي يا مروى 


ad


مروى نزعت ايدها منه بغضب :سر ايه انت لاخر 


ادهم ببرود :اطلعي بره عايز ابدل هدومي ولا ابدلهم قدامك عادي 


مروى بصت لنور :ربنا يعينك على ما ابتلاكي 


مروى خرجت 


وادهم بص لنور وقعد قدامها وصباعه بيلمس بشرة وشها ببطىء يخوف 


ادهم :قلك ايه داني 


نور نزعت ايده عنها :قلي انه ما لمسنيش وانك عارف كده كويس قووي 


ادهم قرب منها اكتر :تؤ تؤ تؤ في وحده تعامل جوزها الي خايناه بالاسلوب ده برضه 


نور بنفاذ صبر :انا ما خونتكش وانت عارف كده كويس قوي يا ادهم ولا ما كنتش خليتني على ذمتك واوعى تقولي على شان العيلة والاسطوانة الحمضانة دي لا انا فهماك كويس قوي انت عرفت الحقيقة وخفت لو نور عرفت انك عرفت تسيبك من تاني فقولت ابقى ماسكها من ايدها الي وجعاها ولا ايه 


ادهم اتصدم انها فاهمة تفكيرة جدا 


نور بصتله بقرف :هما اه كم شهر الي عشناهم مع بعض لكن اقسم بالله كانوا كفيلين اني اعرفك وافهم تفكيرك كويس قوي 


ادهم شد شعرها :انتي لسه ليكي صوت يطلع عليا انا بعد الي عملتيه 


نور نزعت نفسها منه :انا ما عملتش حاجة فااهم وزقته ونامت تحت نظراته الي هتحرقها 


ad

ادهم شد شعرها بغضب لانه عرف انه خالتها قالتلها كل حاجة 


نور :اااه سبني 


ادهم بص في عنيها وغضب العالم كله في عينيه :اوعي تفتكري انك لغيري مهما حصل تؤ انتي ليا وعمرك وما هتكووني لأي انسان غيري فاهمة حتى لو خليتك هنا خدامة وبس لكن مش هسيبك 


نور بصتله بقوة كبيرة : انت مريض يا ادهم مريض لازم تتعالج وانا هخلص من الوسخ الي انا دبست روحي فيها عاجلا غير اجلا وهتشوف وانت والله هتعيش وتموت لوحدك يا ادهم عارف ليه لانك ما بتعرفش تحب الحب مش كده الحب مش تملك بالعكس الحب راحة وسكينة وامان وود وده كله مش موجود عندك انت 


ادهم كان بيتنفس بغضب  :حاضر هتعالج هتعالج وبصراخ هتعالج من ادمانك يا نور انتي زيك زي المخدرات ما بتخرجش من جسم البني ادم غير وهي مخلصة عليه وسابها ودخل الحمام 


نور اتنفست جامد وايدها على بطنها :يبقى الوسخ عرف من بدري انه داني ما عمليش حاجة وعمال يجيبني شمال ويمين ان ما وريتك يا ادهم الكلب ما بقاش نور العمري 


.....................................................


عند مازن 


راح لنادر كان في اسوأ حالاته وقلق عليه ولما كلم الدكتور قله انه المخدر لما بيطلع من جسم الانسان بيضعفه وبيتعب جامد وانه الي بيحصله طبيعي 


قعد فترة في البيت الي فيه نادر ولما صارت الساعة اتنين روح البيت 


كان سيرين قاعدة في الصالون وعلى وشك الانفجار 


مازن طنشها ودارى  ضحكته 


سيرين :كنت فين هاه كنت فين ضربتلك ميت مرة ولا اااه كنت مع حبيبة القلب ونايم في حضنها ولا كأنك متجوز بقرة وسايبها هنا 


ad


مازن بصلها ببرود :وانتي ده يهمك في ايه وبعدين ايوه كنت مع حبيبة القلب انتي مالك بقى 


سيرين بصراخ :مااااازن ما تجننيش 


مازن حط ايده على بوقها وبص في عنيها :اشششش في جيران هتسمع فضايحنا يسمع كده يا مراتي يا محترمة هيبقى موت وخراب ديار 


سيرين حاولت تبعد عنه ومازن سارح في عينيها :امممم امممم 


مازن :هسيبك لكن من غير صراخ 


سيرين زقته :كنت فين 


مازن :يووه ما قولت وانتي مالك 


سيرين بغضب :انا مراتك ومش هسمح بالوضع دخ خالص ولو هتخوني هخونك يا مازن وتبقى شكوكك اقل ما فيها حقيقية 


مازن ضربها بالالم بغضب :جربي كده عيدي الي قولتيه ده من تاني هدفنك وقتي فااهمة يالله خشي جوه من غير صداع 


سيرين بعند اكبر ودموع:مش هدخل وهتطلقني دلوقت 


مازن :يا مصبر الوحش عالجحش يا بنت انتي هو خناق وخلاق ما تعدي ام اليوم الي مش بيخلص ده 


سيرين بغضب اكبر :انت هتطلقني ودلوقت حالا فاااهم انا مش عايزاك 


مازن قرب منها وبص في عنيها :لكن انا عايزك وبحبك وعاذرك بلي بتعمليه ولمس وشها بحنية سامحيني يا سيري وخلينا نبتدي كل حاجة من النهاردة كأننا عرفنا بعض النهاردة 


ad


سيرين دموعها نزلت وحضنته جامد :انا بحبك بحبك وعمري ما قدرت اكرهك يا مازن انت الي فوقت على حبه انت اول حب واخر حب ليا 


مازن بعدها عنه وبص في عينيها بلهفة :يعني افهم انك 


سيرين بدموع :مسمحاااك يا مازن مسمحااك لكن ابوس ايدك لاقيلي اخويا وعالجه انا اسفة انا الي دمرته ارجوك يا مازن ارجوك 


مازن مسح دموعها بعشق :اخوكي انا لقيته من يومين وبيتعالج دلوقت ومحدش يعرف 


سيرين بصدمة :بتهزر صح وما قولتليش ليه 


مازن :كنت عايز اعملك مفاجأة لما يخف خالص 


سيرين مسكت ايده :شكرا يا مازن شكرا انا مش عارف اشكرك ازاي 


مازن غمزها وقرب منها بهمس :بسيطة ما تخشبيش في الفراش 


سيرين بخجل :ايه الي انت بتقوله ده عيب كده 


مازن حملها بعشق :عيب ايه بس ده انتي طلعتي عين ام الي جابوني تعالي هنا 


......................................................


عند ادم 


دخل اوضته كانت ندى هتنام 


ادم ندم على تصرفاته معاها وعرف انها ملهاش دعوة بكل الي بيحصل ده 


ادم :مساء الخير 


ندى :مساء النور لو سمحت يا ادم اقفل النور عايزة انام 


ad


ادم قرب منها :انا اسف 


ندى بلا مبالاة :عادي محصلش حاجة 


ادم اتصدم من طريقتها :انتي كويسة 


ندى :اه كويسة وسابته ونامت وهو خرج التراس يفكر انه بيتعامل معاه على هوا الظروف الي بتحصل مش على تلي بيحصل ما بينهم هما لاتنين وعرف انه بيجي عليها كتير قوي وهي مستحملة وساكتة وانه بيدخل الظروف الي بره بينهم كتير قوي ما بيفصلش بينهم لحد ما بقى عند ندى عدم الراحة والامان الي شايفهم دول وقرر يبدأ يغير تعامله معاها 


......................................................


عند ادهم خرج من الحمام 


كانت نور نايمة استغفر ربنا ونزل يطمن على والدته 


دخل عليها كانت بتعيط 


ادهم بلهفة :حبيبتي انتي كويسة بتعيطي ليه 


فريدة :قهرني يا ادهم قهرني وكل الي هنا مبسوطين  فيا ابوك اتجوز عليا يا ادهم 


ادهم مسح على شعرها :اهدي يا حبيبتي وكل حاجة هتعدي وما تزعليش على حاجة والي باعك بيعه 


هو ميستاهلش قمر زيك 


فريدة مسحت دموعها :صيع عليا يا واد الا ما شفت واحد فيكم النهاردة جه وشافني هو انا مش امكوا ولا ايه 


ادهم باس دماغها :اعذريني يا امي لكن فعلا الشغل كله فوق دماغي انا 


ad

فريدة :ربنا ييسرلك كل الخير يا حبيبي امال فين العقربة مراتك ما جتش يعني تشوفني بعد ما رجعت 


ادهم بغضب مكتوم :امي سيرة نور ما تجيش على لسانك بالغلط نهائي هي مختصراكي على شاني انا وانا الي مانعها تيجي هنا لاني عارف انه انتوا لاتنين ما بطيقوش بعض فملهوش لازمة الكذب والعبط الي هيتعمل 


وبص لفريدة امي انتي حبيبتي وتاج راسي كمان وبحبك اكتر من العالم كله لكن مراتي كمان غالية على قلبي فهي مش جاية جنبك سيبيها في حالها والي عايزاه كله انا هعمله 


فريدة بدموع :انا خايفة تسيبني بسببها وتخليك تبعد عني يا ادهم انا ما اقدرش ما اقدرش اعيش من غيركوا انا مليش حد يا ادهم 


ادهم باس دماغها :ما تخافيش يا امي انا جانبك مهما حصل انتي حبيبتي يا فري 


فريدة ابتسمت وحضنته جامد :ربنا ما يحرمني منك يا حبيبي 


هنا دخل ادم :الله الله الله ماليش انا في الحب جانب ولا ايه 


فريدة :ده انتوا لاتنين قطعة من قلبي تعالا هنا يا واد وحضنتهم جامد بحب ام خايفة من خسران ولادها 


...................................................


في الصباح 


كان الكل بيفطر بصمت عام على الجميع كل واحد كان في حتة تانية خاالص 


رن جرس الباب ودخل داني 


سامي بابتسامة :اهلا يا ابني اتفضل قول بسم الله معانا 


نور بصت لادهم الي كان سااكت ببرود مش طبيعي 


نور قربت منه :هو في ايه 


ادهم بصلها بطرف عينه وهو بياكل :اايييه عمك وجاي يتعرف على عيلته ولا ايه 


نور اتصدمت انه عارف وبصت لداني 


مروى كانت في حالة صدمة ومواجهة مش عارفة تعمل ايه 


داني قرب منها قدام الجميع :عايز اعرف دلوقت ازاي يعني انا ابقى عم نور وبصراخ ازااااااي 


              يتبع


44

 


في الصباح 


كان الكل بيفطر بصمت عام على الجميع كل واحد كان في حتة تانية خاالص 


رن جرس الباب ودخل داني 


سامي بابتسامة :اهلا يا ابني اتفضل قول بسم الله معانا 


نور بصت لادهم الي كان سااكت ببرود مش طبيعي 


نور قربت منه :هو في ايه 


ادهم بصلها بطرف عينه وهو بياكل :اايييه عمك وجاي يتعرف على عيلته ولا ايه 


نور اتصدمت انه عارف وبصت لداني 


مروى كانت في حالة صدمة ومواجهة مش عارفة تعمل ايه 


داني قرب منها قدام الجميع :عايز اعرف دلوقت ازاي يعني انا ابقى عم نور وبصراخ ازااااااي 


مروى لسانها اتشل من اثر الصدمة وما عرفتش تقول ايه ودموعها بس بتنزل 


ad


داني بغضب :اتكلمي ما تسكتيش


مالك بغضب :ما تلم نفسك يله انت بتصرخ على مين 


نور قامت بسرعة لداني وحاولت تشده :داني لو سمحت مش وقته 


داني بصلها بدموع وقعد قدامها على نظر الجميع :سامحيني يا نور سامحيني قلبي مش في أيدي 


ادهم خبط الطاولة بغضب :ما خلصنا من ام الحوار ده ولا ايه ولا ده اسمه العشق الممنوع ولا ايه 


داني بصله بحقد وكره وغضب :انت وسخ وسخ قووي وحقير وندل وكل عبر العالم فيك ونور ما تستاهلش تفضل ثانية على ذمة واحد زيك 


سامي بغضب :ما تتلموا كلكوا هو في ايه وبص لداني لو سمحت الي يدخل البيت ده يحترم صحابه 


داني بسخرية بص لمروى :ومش يمكن اكون انا من صحابه كمان ولا ايه ما تقولي يا ماما 


سامي بص لمروى :ماما مين 


مروى حطت ايديها على ودانها :بس بس بس 


داني بغضب اكبر :لا ما بسش اتكلمي قولي ازاي انا ابقى عم نور 


مروى بصتلهم ودموعها بتنزل 


سامي بعدم فهم :ايه الي بيقوله ده ازاي ما تنطقي 


مروى بصتله بغضب ودموع :ازااي ايه زي ما خطفت مني مالك وخفيته انا خطفت داني واخفيته 


ad

داني لما ولدته ما كانش ميت وبصت لداني ايوه ايوه يا داني ده يبقى ابوك مش رامي انا سجلتك بأسم رامي على شان ابعد سامي عن طريقي ولو في يوم عرف بوجودك ما ياخدكيش 


سامي قرب منها بغضب والكل في حالة ذهول :ايه الي انتي بتهببيه ده 


مروى زقته بغضب :انت انت الي وصلتنا لكده انت الي اجبرتني على كده خيرتني بوقتها يا اتجوزك يا ابني يموت 


مالك قرب منهم وبصلهم بكره :يعني انتوا الاتنين فيكم كمية انانية مش طبيعية الاول يخطفني وانتي تخطفي اخويا وتبعدونا عن بعض وكل واحد فاكر نفسه معاه لعبة يقدر يتحكم فيها ويفهمها كل الي عايزه هااه ليه ليه عملتوا كده 


مروى قربت منه ومسكت ايده وهي مقهورة :ابووكم اذاني اذاني جدا وما كنتش قادرة اتقبل فكرة جوازي منه وخدك وسفرك وفهمني انك مت 


وراحت لداني ودموعها بتجري 


وانت انا ما قصرتش معاك عملتلك كل حاجة ممكن تتعمل حميتك من ضلمه وجبروته 


داني بوجع :على شان كده اتجوزتيه بعد السنين دي كلها ومنعتيني منك 


مروى بصت لسامي بكره :لاني كنت عايز انتقم منه عايز أءذيه بعد كل الي عمله فيا انا كرهته كرهته قوي 


سامي قرب منها ومسك دراعها بغضب : الي اتقال ده صحيح الي واقف ده ابني انا ابني انا يا مروى 


مروى بقهر :ومستغرب اوي كده ليه وبصراخ انت عملت فيا كده واكتر دمرت حياتي وشبابي وخدت ابني مني وسفرته وحرمته مني ومنك على الاقل انا خدت بالي من داني كويس اوي لكن انت ايه هاه انت سفرت مالك وحرمته منك ومني 


مالك بغضب :انتوا ساومتوا نفسكوا على حسابي انا واخويا وبص لسامي انا مش هلوم عليها هي لأ لانها ضلع قاصر لا حول لها ولا قوة كبيرها تصرخ لكن انت انت الي دمرتنا 


ad


سامي بغضب :دمرتكوا لاني حبيتها وبص لمروى حبيتك حبيتك اكتر من اي حاجة في حياتي مراتي ماتت بحسرتها بسبب بعدي عنها 


انا عملت كل حاجة تخليكي تسامحيني يا مروى لكن انتي انتي الي جبروت انا انا انا مجنون فيكي كنت هعمل اي حاجة على شان اضغط عليكي واخليكي ليا 


كامل بص لنبيل :شايف الي بيحصل 


نبيل بسخرية :ابوك ده مدورها لا ومستغرب احنا طالعين كده ليه 


ادهم قرب من جده :اهدا يا جدي اهدا صحتك 


داني بص لمروى :انا من هنا ورايح مليش ام ومش عايز حد في حياتي مش عايز حد 


نور مسكت ايده بدموع :ارجوك يا داني ارجوك اديها فرصة تبرر هي كانت خايفة عليك ارجوك 


داني بص لنور ودموعه بتنزل وسكت 


ادهم قرب منها وشدها عليه بغضب :تبعدي عنه خالص فاهمه 


مالك قرب من داني بوجع :تعرف اول مرة شفتك فيها بفرح نور حسيت بحاجة مش عارف اوصفها حسيت انك مني وقولت ده لمراتي ما كنتش اعرف انه ليا توائم 


داني بصلهم بكره :وانسى اصلا لو ليك توائم انا همشي همشي ومش راجع 


نور جت تروحله 


ادهم مسك دراعها بغضب وهو بيجز على سنانه  :ما تختبريش صبري  


نور بدموع :داني ارجوك ارجوك ما تمشيش 


ad


ادهم بغضب :ما تخرسي بقى 


نور بغضب وصراخ نزعت نفسها منه :مش هخرس مش هخرس يا ادهم ابعد عني 


ادهم كان هيضربها بالألم 


داني مسك ايده بغضب وتلاقت عينهم الي الجحيم محتويهم : زمان كنت بدافع عنها وهي ما تقربليش حاجة فما بالك دلوقت وانا عمها وزق ادهم عنها اقسم بالله لو رفعت ايدك عليها تاني لاكون انا الي متصدرلك مش حد غيري 


مروى وقعت من طولها وغابت عن الوعي 


سامي بخوف :مروى مروى ابوس ايدك ما تسيبينيش مروى 


مالك :كلموا الاسعاف 


ادم كان هيكلمهم 


داني بلهفة حملها :مش هستنى الاسعاف هاخدها انا 


داني ركبها بعربيته والكل حصله 


.....................................................


عند مازن 


فاق الصبح وسيرين على صدره باسها على دماغها واتسحب من جنبها شوية شوية 


خد شاور وخرج كانت فاقت 


مازن غمزها :باين الشوق كان متبادل منا كنت بفيدك يا بت انتي الي كنتي بتخشبي 


سيرين بغيظ مسكت وسادة من جنبها ورمتها عليه :يا بارد يا رزل 


ad


مازن قرب منها واعتلاها وثبت ايديها :انتي قد الي بتعمليه ده 


سيرين رفعت حاجبها :قده جدا 


مازن :قضت على نفسها مراكش 


....................................................


في المشفى 


سامي كان واقف على نار 


والكل بيبص على بعضه ومش عارفين هيحصل ايه 


داني وادهم بيتبادلوا نظرات نارية 


ونور وندى ومنال بيعيطوا عليها 


خرج الدكتور 


سامي جري عليه بلهفة 


طمني ارجوك طمني انا قلبي هيقف 


الدكتور بأسف :مدام مروى حصلها فشل كلوي وبقت ساعاتها معدودة 


سامي بغضب عارم :يعني ايه تقصد ايه تقصد انها بعد التعب ده كله ممكن انها تروح مني ده انا اقسم بالله ادفنك وقتي 


مالك :استنى يا بابا 


مالك بص للدكتور :عايزين الحل بسرعة 


الدكتور :حد يتبرعلها بكليته وتكون سليمة ومعندوش امراض 


سامي :خذ مني اي حاجة اي حاجة يخليها عايشة وانا جاهز


الدكتور بأسف :للاسف عمرك ما يسمحش 


ad


نور بدموع :انا هتبرعلها بكليتي 


ادهم بصلها بغضب :تتبرعي لمين انتي ناسية انك حامل ولا ايه 


نور بغضب :هنزله 


ادهم وهو بيجز على سنانه :المكان الي احنا فيه ما يسمحش اني اتعصب على ام الي جابوكي دلوقت تخرسي وما اسمحش حسك 


داني بص للجميع :انا هتبرع لماما 


سامي قرب منه :لازم لازم تعملوا كده انت او مالك لاتنين هتروحوا تحللوا والانسب هو الي هيتبرع لأمه امكم اسنحملت كتير قوي مني ولو كان حد لازم يموت هو انا مش هي 


نبيل حط ايده على كتفه : بعيد الشر عنك يا والدي ان شاء الله هتخف وتقوم 


فعلا مالك وداني راحوا يحللوا 


ومالك ما كانش ينفع يتبرع لانه عنده الضغط واطي جدا ودمه منخفض


الدكتور رجعلهم :احنا هناخد كل تحاليل داني وعرضها على المختص 


نور قربت من داني بدموع :انت كويس 


داني :كويس ما تقلقيش 


ادهم قرب منهم وهو بيحاول يكتم غضبه على قد ما يقدر :يالله يا نور هنمشي ملوش لزوم وجودنا دلوقت 


نور بصتله بكره :مش همشي قبل ما تخف خالتوا 


ad

ادهم شدها من دراعها وسط نظرات الجميع 


ادم قرب من ندى :كنتي عايزاني اعاملك زي ادهم عايزه تتجري كده 


ندى بصتله من فوق لتحت بقرف وسكتت 


ادم :عشر دقايق وهنمشي 


منال قربت من نبيل :عاجبك الي بيعمله ادهم في نور انت هتفضل ساكتله كده لامتى 


نبيل :وهو ده حد يقدرله 


منال :نفس العجز الي كنت تقوله ايام والدك وجبروت فريدة انت انت ما تغيرتش يا نبيل بنتك بتتسحل قدامك وانت ولا انت هنا 


نبيل بغضب مكتوم :وقته ده وقته 


الكل روح وفضل سامي وداني ومالك 


..........................................


عند ادهم 


ركب نور بالعربية غصب عنها 


نور بصراخ :كفاية كفاية كفاية خلاص انا قرفت منك ما بقيتش طايقة صورتك سيبني يا اخي 


ادهم فضل يبصلها ببرود 


نور :انا بكلمك مش بكلم الحيطان جتك القرف قرفتني انا مش فاهمة مش فاهمة عقلي كان فين لما اتنيلت واتضربت على دماغي واديتك حبل المشنقة الي تخنقني فيه وبتهديد لكن اقسملك يا ادهم اقسملك لاخلعك واخليك عبرة لمن اعتبر 


ادهم بلحظة مسك وشها بأيد وحدة وشد عليه واتكلم بهمس يخوف وهو بيبص في عينيها : في الوقت الي هتعمليها والله لتكوني بقبرك يا نور بقبرك هتقولي مجنون مقرف متملك قولي كل الي عايزاه لكن الي فيه العبر بيحبك بيحبك ومش قادر اتخيل حياتي بدونك حتى لما شفتك بسريري مع غيري وحتى لو كنتي مضلومة اي حد مكاني كان هيقتلك يطلقك لكن انا ما قدرتش ما قدرتش اسيبك لغيري 


ad

وبص لعينيها برجاء انا بحبك بحبك يا نور بعشقك حبي ليكي تعدى اي حب عرفتيه لو دورتي العالم كله مش هتلاقي حد يحبك قدي يا نور حاولي تفهميني وتستوعبي حبي ده وداريني على قد ما تقدري لحد ما نفهم بعض كويس لاني اسيبك دي مستحيلة مستحيلة يا نور 


ادهم بعد عنها وهو بيتنفس جامد ونور التزمت الصمت وبصت للشباك ببرود وفي دماغها ميت حاجة وحاجة 


................................ ......................


في القصر 


ادهم وادم عدوا على والدتهم واطمنوا عليها ووصوا الممرضة انها ما تسيبهاش خالص 


ادهم كان هيطلع لاوضته وصلته مكالمة مسجلة بين داني وفريدة بتأكد انه فريدة هي السبب في كل الي حصل بين ادهم ونور 


داني بعتله رسالة (كل الي حصل كان بتخطيط من الوالدة وعشان ما تكذبنيش انا بعتلك المكالمة متسجلة ونور انا ما لمستهاش خالص ولا حيت جنبها لو سامحتك ربنا يهنيكم ولو ما سامحتكيش يبقى ربنا بيحبها انه هيخلصها من واحد وسخ زيك وعلى فكرة الڤويس زي ما اتبعت ليك اتبعت ليها سلام يا حلو )


ادهم بصدمة :ماما مستحيل ازاي 


ادهم شد عالفون بغضب وكان هينزل لوالدته 


ادم بصدمة :هو الي انا سمعته ده صح ولا غلط ازاي امي تعمل كده هو في حقد كده 


ادهم طلع لنور بسرعة وفتح الباب 


نور بصتله بسخرية :بقى كل الي حصل يكون بتخطيط الست الوالدة 


ادهم :نور انا معرفش انا عرفت دلوقت لكن اقسم بالله لاجيب حقي وحقك وحق كل لحظة صعبة عدت علينا 


نور قربت منه وبصت جوى عينيه :هسامحك لكن بشرط 


ادهم :جاهز لاي حاجة 


نور : تكتب شركة العمري بأسمي انا زي ما كنت عايزني اعملك بالزبط  


        يتبع

45


في القصر 


ادهم وادم عدوا على والدتهم واطمنوا عليها ووصوا الممرضة انها ما تسيبهاش خالص 


ادهم كان هيطلع لاوضته وصلته مكالمة مسجلة بين داني وفريدة بتأكد انه فريدة هي السبب في كل الي حصل بين ادهم ونور 


داني بعتله رسالة (كل الي حصل كان بتخطيط من الوالدة وعشان ما تكذبنيش انا بعتلك المكالمة متسجلة ونور انا ما لمستهاش خالص ولا حيت جنبها لو سامحتك ربنا يهنيكم ولو ما سامحتكيش يبقى ربنا بيحبها انه هيخلصها من واحد وسخ زيك وعلى فكرة الڤويس زي ما اتبعت ليك اتبعت ليها سلام يا حلو )


ادهم بصدمة :ماما مستحيل ازاي 


ادهم شد عالفون بغضب وكان هينزل لوالدته 


ادم بصدمة :هو الي انا سمعته ده صح ولا غلط ازاي امي تعمل كده هو في حقد كده 


ادهم طلع لنور بسرعة وفتح الباب 


نور بصتله بسخرية :بقى كل الي حصل يكون بتخطيط الست الوالدة 


ادهم :نور انا معرفش انا عرفت دلوقت لكن اقسم بالله لاجيب حقي وحقك وحق كل لحظة صعبة عدت علينا 


ad


نور قربت منه وبصت جوى عينيه :هسامحك لكن بشرط 


ادهم :جاهز لاي حاجة 


نور : تكتب شركة العمري بأسمي انا زي ما كنت عايزني اعملك بالزبط 


ادهم فضل ساكت وبيبصلها ببرود 


نور قربت منه بغضب : لما شفتني بوضع انا معرفش عنه حاجة اتعصبت وضربت وشتمت وانا ما فتحتش بوقي مع اني من جوايا متأكدة انه داني ابرئ من انه يأذي نملة لكن لمجرد احساسي ولو لواحد بالمية اني غلطانة لانك نصحتني كتير قوي ابعد عنه وانا ما بعدتش قلت حقه حقه يعمل اكتر من كده وسكت مع انه دي مش شخصيتي قلتلي هتقعدي بالبيت وهتسلميني الشركة وهتبقي خدامة ليا ولامي 


وبسخرية ودموع اهي امك دي الي عملت فيك كل ده تخيل بقى ومسحت دموعها تعرف تقوعت انا بذكائي وقوتي او الي كنت فاكرها قوة اني اقدر لكيد والدتك بعد كلام ماما عنها لكن لا امك دي طلعت شيطان شيطان بدماغ ست دي لازم نضربلها تعظيم سلام بالكيد والكره والاذية وانت طالعلها كوبي عنها ما بتحبش غير نفسك عايز كل حاجة ليك تبقى فوق الكل محدش يقلك لأ 


ياااه لو يرجع فيا الزمن اقسملك لو فرشتلي العالم ورد وماس ما كنتش هقربلك يا ادهم انت أذى والبعد عنك سلام سلام يا ادهم 


ادهم كان بيتنفس جامد مع كل كلمة بتخرج منها وشدها عليه من وسطها وعينيه بعنيها : قولي كل الي عايزاه برضه مش هسيبك مش هسيبك يا نور حتى لو بالأجبار 


نور حاولت تبعده عنها وهي قرفانة منه وادهم استفزته بكلامها 


ادهم مسك وشها بأيد وحده بغضب :اوعي اشوف النضرة دي بعنيكي يا نور 


نور بغضب :ابعد عني ابعد عني انا مش طايقاك مش طايقة نفسك ولا لمستك 


ad


ادهم اتنفس بغضب وزقها للسرير وقلع قميصه 


ونور مصدومة ومش مصدقة هو بيعمل ايه 


نور :انت هتعمل ايه 


ادهم اعتلاها بغضب :هجدد لمساتي ليكي الي تقريبا نسيتبها على شان تفتكريها كويس قوي 


نور حاولت تبعده لكن هو كان في دنيا تانية خالص دنيا بيثبتلها انه نور دي بتاعته وبتاعته لوحده وبس 


.............................................


عند ادم 


كان ماشي وشارد ومصدوم من الي سمعه معقول والدته تعمل فيهم ده كله 


دخل الاوضة ندى كانت بتتصنع النوم 


ادم خد شاور ولبس بجامة مريحة ومسح على شعر ندى بأيده بحنيه 


ادم قرب منها بندم :ندى انتي صاحية ندى حبيبتي


ندى طنشته 


ادم باسها على خدها :انا عارف انك سامعاني وصاحية صدقيني انا هتغير ومش هخلي حد من النهاردة يقرب عليكي ولا يجي جنبك حتى لو كانت امي 


ندى برضه التزمت الصمت 


ادم دورها عليه وندى بتبصله بصمت 


ادم وهو بيمشي صباعه على وشها بحنيه :اخر مرة واوعدك هسمح لاي حد يزعلك حتى لو كنت انا هرجع الضحكة على شفايفك دايما 


ندى اتنهدت :سمعت الكلام ده كتير يا ادم 


ad


ادم باسها على دماغها :لكن المرة دي غير عن الكل المرة دي انا عرفت حقيقة غيرت حياتي كلها 


ندى باستغراب :حقيقة ايه يا ادم في ايه 


ادم رجع بضهره لورى :انسي 


ندى بفضول :اتكلم يا ادم ارجوك في ايه انت قلقتني كده وانا حامل 


ادم رفع حاجبه :لا يا راجل 


ندى ببراءة :اه والله


ادم خدها في حضنه :كل مشاكلنا ومشاكل ادهم مع نور سببها ماما 


ندى :ازاي مش فاهمة 


ادم قص عليها الڤويس الي جه لادهم 


ندى بدموع :ياااه ايه الحقد والكره ده كله لينا ليه 


ادم خدها في حضنه :انسي يا حبيبتي انسي لكن انا من دلوقت هوعدك محدش يقدر يقربلك ولا يقرب لحياتنا من تاني ومش هسمع لحد غير قلبي قلبي الي انتي وبس الي فيه 


ندى بصتله بدموع :بجد 


ادم حضنها واتنهد :ايوه بجد بجد يا ندى 


........................................................


في المشفى 


كان داني ومالك وسامي 


ad

سامي كان بيبصلهم بقهر وألم وضعف وندم 


سامي :سامحوني 


مالك وداني بصوبه بسكون تام 


سامي نزلت منه دمعة مقهورة :انتوا لاتنين اتضلمتوا مني انا مش من مروى انا الي كنت اناني بحبي ليها 


سامحوني سامحوني ارجوكم 


مالك اتنهد ما عرفش يقول ايه 


داني بصله بقرف :انا مليش اب عايش هيفضل ابويا طول عمره ميت ايوه انت الي عملت فينا كلنا كده 


 


سابهم ونزل الكافتيريا تحت 


مالك :سيله سيبه دلوقت هيهدا ان شاء الله طبيعي ما يكونش متقبل حد 


هنا جه مازن وسيرين وعيلة مازن 


سيرين جريت على جدها :جدو انت كويس انا اسفة انا عرفت من شوية ازاي طنط مروى كويسة 


سامي اتهند :كويسة ان شاء الله هتكون كويسة


مازن سلم على مالك  وسامي :حمدالله على سلامتها 


والده :احنا عرفنا من شوية بس 


سامي :فيكم الخير 


مايا :سلامتها يا عمي 


ad


سامي هزلها بدماغه بدون ولا كلمة 


مازن حس بالتوتر ومش فاهم في ايه لكن ما حبش يسأل كلم ادهم ما ردش 


مالك :ازيك يا سيرين 


سيرين :الحمدلله كويسة جدا 


مايا حست بالوضع وصدمتهم :احم سيرين ما تيجي نجبلهم حاجة يشربوها 


سيرين : انزلي انتي وانا هحصلك 


مايا نزلت 


مازن قرب من مالك :هو في ايه 


مالك خده على جنب هو وسيرين  وشرحلهم كل الي حصل ومازن مصدوم من الي قاله


في الكافتيريا 


مايا كانت ماسكة القهوة وماشية 


خبط فيها حد ادلقت القهوة على الترض 


مايا بغضب :مش تفتح يا اعمى انت افرص ادلقت عليا 


داني بصلها من فوق لتحت :اقسملك بالله ما هي ناقصة قرف حلي عن نافوخي احسن


 وسابها وطلع للمشفى 


مايا بغضب:قليل الذوق 


ad

ورجعت للكافتيريا طلبت قهوة تاني وطلعت 


داني طلع فوق كان مازن وعيلته 


سيرين قربت منه بهزار : قال بيقولوا انك عمي يااه ده انا الحظ بيلعب معايا النهاردة 


داني بصلها ببرود 


مازن قرب منه :ازيك يا داني 


داني ببرود:كويس وسابهم وقعد 


هنا جت مايا 


سيرين :اتاخرتي ليه 


مايا بغضب :في واحد رزل وقع مني القه ولسه هتكمل شافت داني الي بصلها ببرود 


سيرين بصتلها بتبص فين 


مايا :مين ده 


سيرين :ده عمي داني 


مايا بصتله بغيظ وداني طنشها 


سيرين  بضحكة مكتومة :يبقى هو ده الرزل 


مايا وهي بتجز على سنانها :اخرسي وخدي من ايدي 


...........................................


عند منال 


كان النقاش محتد بينها وبين نبيل 


نبيل بنفاذ صبر :عايزة ابه انتي دلوقت 


ad


منال بغضب :عايزاك تاخد موقف وتطلق نور من ادهم حياة البنت كده مش حياة ده قارفها 


نبيل :حاضر هحاول 


منال ضربت على نور 


الي كانت شاردة وبس ودموعها صامته ومتحجرة 


ادهم بعد عنها وهو متجنن من الي بيعمله فيها لكن هو فعلا وصل لمرحلة الجنان واللا وعي معاها 


هو مش هيعتذرلها خلاص لانه عدا مراحل الاعتذار خلاص هو هيبقى معاها بالاجبار 


ادهم بصلها بغضب :انتي انتي الي بتوصلينا لكده يا نور وبصراخ انتي ليا لوحدي مش هتكوني لغيري خالص 


نور قامت بصمت ودخلت التواليت شغلت المية وفضلت تحتها والمية مختلطة بدموع ندم خارجة منها 


ادهم خبط ايده بالحيطة لدرجة انها نزفت دم :انت اتجننت اتجننت خلاص يا ادهم ده مش شغل عاقلين 


نور اتاخرت جوا ادهم قلق عليها جدا 


خبط على الباب ما فتحتش 


ادهم بقلق :نور نور انتي كويسة نور 


نور خرجت وأثار جسمها كلها عنف من الي عمله فيها ومقاومتها ليه 


ادهم اتصدم من منظر جسمها 


نور قفلت النور ونامت بصمت 


.....................................................


في الصباح 


ad

فاق ادهم بص لنور بندم ولبس ونزل لوالدته 


فريدة بعتب :كده يا ادهم كده ما اشوفكش امبارح غير خمس دقايق بس هو انتوا ناسيني ولا ايه 


ادهم بصله بجمود :يا ريت اقدر انساكي يا ريتني اقدر اتخطى انك امي وجبتيني من رحمك يا ريتني اقدر اتخلى عنك 


فريدة :في ايه 


ادهم فتح الفون وسمعها التسجيل وهي دموعها بتنزل 


ادهم :عايز افهم ليه ليه تعملي كده ليه عايزة تبعديني عن الست الوحيدة الي عشقتها ليه مصرة تعذبيني ببعدها عني ليه وبصراخ قولي اتكلمي انا عمري أذيتك عمرك طلبتي مني حاجة وما عملتهاش عمري سبت حد يجي جنبك او يأذيكي بكلمة ليه ليه تعملي فيا كده انتي دمرتيلي حياتي خسرتيني الست الي بعشقها بجحودك وجبروتك 


وبتهديد انسي لو ليكي ابن اسمه ادهم 


فريدة لسه هتتكلم سابها ومشي وهو بتلطم على وشها وندمانه على الي عملته 


دخل ادم عليها وسمع كل حاجة قالها ادهم 


ادم :معاه حق ادهم بكل حاجة قالها وعملها ابعدي عن حياتنا ليكي مني الاحترام وبس غير كده ملكيش عندي ولا عند مراتي اي حاجة 


فريدة بدموع :ادهم ادم ارجوكوا ما تسيبونيش ادم ارجوك انا عملت كده لمصلحتكم ادم اااه يا ربي ولادي 


............................................


عند نور 


فاقت جسمها كله كان بيوجعها بصت حواليها وحمدت ربها انه ادهم مش موجود  تحاملت على نفسها وبدلت هدومها وراحت للمشفى 


ودخلت للطوارئ اثبتت واقعة ضرب وتعنيف حامل 


وبعتت صور الاشعة والتحاليل للمحامي والمشفى بلغت عن حادثة اعتداء  


اسد :تمام يا مدام نور كل حاجة هتم بالسر واوعدك انه جوزك ادهم العمري هيبات في السجن النهاردة 


نور قفلت معاه :خلصت يا ادهم خلصت حكايتنا ما بقاش فيه نور وادهم فيه نور وحطت ايدها على بطنها نور وابنها وبس


               يتبع

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات 

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 





تعليقات

التنقل السريع