رواية ملكت الأسد الجزء الثالث الفصل الخمسون 50بقلم فاطمه حسن
ملكت الاسد الجزء3
البارت 50
ادم قربها اكتر.بحبك اوي وبغير عليكي حتي من اخويا ي لين مش بقدر اشوفك بتتكلمي مع حد غيري
ادم بسها بوسه سريعه وبعدين بص عليها لاقها بتبص عليه من غير رد فعلا
رح رجع بسها واتعمق اكتر وهو بيحرك ايده ع جسمها بجرأة
لين غمضت عينها بستمتع لكن مره واحده زقت ادم
لين جريت ع الحمام وقفلت الباب
ادم فاق من حاله النشوه اللي هو فيها ع اللي حصل
ادم رح وراها وحاول يفتح الباب
ادم برجاء. لين افتحي الباب. مش هعمل حاجه أنا آسف
جوا
لين كانت حطه أيدها ع بوقها وبتعيط بصمت
ادم .لين افتحي الباب بقولك
لين بصعوبة.س.سبني ي ادم
ادم بضيق .افتحي الباب نتكلم .صدقني مش هقرب منك تاني خلاص بس افتحي الباب
لين بتعب .ادم ارجوك سبني شوي
ادم ضرب الباب برجله بغضب وخرج من الاوضه
...
عند مراد طلع الاوضه وهو ماسك الكيكه بياكل فيها
اول ما دخل لاقه زهره بتبص عليه
مراد اتجاهلها وفضل ياكل فيها
زهره كانت بتحرك رجليها بغضب
مراد قام ببرود ودخل غير هدومه بعد ما خلص ورح نام ع السرير تحت أنظارها
...
عند مالك نور
نور ومالك كانوا نايمين ع السرير
نور وهي مغمضه عينها.بكره هنزل معك الشركه
مالك اتعدل .في حاجه
نور .هو أنا مش قولتلك اني عايزه اشتغل .
مالك .وأنا معنديش اعتراض .بس يعني دلوقتي وانتي كدا انتي كل يومين بتتعبي
نور بلا مبالاة.هو دا اللي عندي
مالك غمض عينه بغضب ورح نام من غير ما يرد عليها
نور بصت عليه بتحدي ونامت هي كمان
....
تاني يوم الصبح
عند انس وجوري
كانت جوري في حضنه وحطه أيدها ع بطنه
انس بهدوء.انا قرارت اعمل عمليه تجميل
جوري فضلت ساكته شوي وبعدين قالت .ليه
انس حضنها .عايز امحي كل حاجه ليها علاقه بماضي مش عايز ارجع سجين تاني ي جوري ثم اكمل بحب .وكمان مش عايز لما ربنا أن شاء الله يرزقنا بولاد يكونوا خايفين مني مش حابب جسمي كدا
جوري بسته .اعمل اللي يريحك ي حبيبي.ويلا إحنا هنتاخر كدا
انس وجوري فعلا قوموا يلبسوا
...
عند مالك فتح عينه بنوم لاقه نور قدام المرايا
مالك اتعدل بسرعه وقال بشك .انتي رايحه فين
نور .هروح فين يعني الشركه
مالك قام من ع السرير.ومين قالك انك هتجي معايا
نور بتحدي .أنا قولت دا مش كفايه
مالك بص عليها بغضب.نور هي مش ناقصه عند ونكد ع الصبح .أنا قولتلك معنديش زفت مشكله انك تنزلي بس مش دلوقتي بعد ما تولدي
نور بعند اكتر وغضب .وأنا عايزه انزل دلوقتي ي مالك .عندك مشكله
مالك بصلها بغضب .ولو رفضت
نور ابتسمت بسخرية.براحتك زي ما أنا كمان براحتي واظن في مليون شركه غير بتاعتك
مالك مسح ع وشه وهو بيستغفر.انتي عايزه توصلي اي من الاخر كدا
نور وهي بتتحرك نحيت الباب .ولا اي حاجه انا هنزل اشتغل ودا قرار أخير ي مالك
.....
عند لين بصت ع نفسها بصه اخيرا قبل ما تفتح الباب علشان تنزل وهي مش عارفه هتعمل أي تحت من غير ادم
تحت
كانوا كلهم قاعدين علشان الفطار
معدا مالك
كلهم ساكتوا لما لين دخلت
معدا مراد اللي ابتسم .تعالي ي لين جانبي
لين قعدت في الكرسي اللي جانب مراد تحت نظرات زهره
تمارا بهدوء.فين ادم
لين بهدوء هي كمان .معرفش
تمارا بصتلها بضيق
نور اتكلمت لما لاقت في توتر .كلي ي لين
لين بدأت تاكل بهدوء لحد ما نزل مالك
كلو قعدوا ياكلوا بهدوء وبعد شوي
مالك قام ومراد معاا مالك بص ع نور اللي قامت هي كمان بضيق
تمارا بستغراب.انتي رايحه في حته
نور هزات رأسها.هرجع شغلي
تمارا بضيق . دلوقتي.انتي تعبانه لسه
مالك بصلها وبعدين قال .معلش ي ماما نتكلم بعدين خلي بالك من حمزه ولو حصل اي حاجه كلمني
نور بسته ومشيت مع مالك اللي كان بيفكر يخليها تقعد ازاي بمزاجها
.........
عند فريده وأيهم
كانت قاعده ع السرير بشرود وهي بتحرك أيدها ع بطنها لحد ما حست بحد بيحضنها
فريده ابتسمت بهدوء
ايهم.فريده متاكده انك بقتي احسن .مش حاسه بي اي وجع
فريده هزات رأسها بحب .اطمن ي حبيبي كويسه
أيهم أبتسم هو بيقربها اكتر وبدأ يحرك شفايفه ع رقبتها بحب
فريده غمضت عينها بستمتع وبدأت تحس بهدومها اللي بتقع
...
عند مالك ونور ومراد
كانوا وصلوا الشركه
نور رحت ع مكتبها ببرود
مالك اول ما دخل طلبها
نور دخلت وقالت ببرود.تحت امرك ي مالك بيه
مالك ابتسم وقال وهو ماسك ملف ووقف جانبها يعرفها هتعمل أي
نور كانت مش مركزه ودماغها في حتي تانيه لكن شهقت بصدمه
نور بغضب .انت بتعمل اي
مالك بوقحه .تقدري تقوليلي عملت اي .ثم اكمل .واسمها حضرتك طالما في الشغل .يلاا ع مكتبك
نور سبحت الملف منه بغضب وخرجت وهو بصلها بتحدي .ماشي ي نور أنا هعرفك
نور خرجت برا بضيق وقعدت ع مكتبها بغضب .السافل الحيوان
....
عند لين طلعت اوضتها علطول وفضلت قاعده لحد ما الباب اتفتح وادم دخل
لين قامت بسرعه وبصت عليه بتوتر .احم.انت كويس
ادم بصلها بسخرية .ودا يهمك
لين بهدوء .اسفه ع اللي حصل امبارح. غصب عني
ادم هز رأسه بهدوء وهو بيقرب منها ببراءة مزيفه.صدقني أنا مكنتش هكمل ولا هقرب منك غضب تاني بس بردك دي مشاعري وغضب عني أنا كمان وبعدين كمل بخبثه . وانتي كنتي هادئه ومستسلمه
لين رجعت شعرها لورا بحرج وفضلت ساكته
ادم بصلها وقال .مش حاجه كامله هتحصل غير لو رجعنا لبعض
وبعدين بسها بحب بسرعه . دي مجرد بوسه
لين بصت عليه بتوتر ورجعت لورا
ادم بهدوء .وكمان علشان تتعودي اني هقرب منك
لين فضلت ساكته
ادم ابتسم بتصنع وبعدين دخل الحمام اول ما دخل وشه قلب بضيق
ادم ضرب الحيطه بضيق وفتح المياه تهدي شوي
برا لين اتوتر وبدات تفكر هتعمل أي مع ادم
....
عند زهره كانت بتتحرك في اوضتها بضيق حقيقي ومش عجبها سكوت مراد
زهره قعدت بحزن ع السرير وبدأت تعيط بصمت
.....
عند انس وجوري كانوا في المستشفى
انس بدأ يتعامل مع مي بسبب الشغل
كل دا تحت أنظار جوري اللي اتبسطت أن انس بق يتعامل عادي حتي لو بيكون قلقان شوي
مي ابتسمت.انا مبسوطه اني بشتغل معك ي دكتور
انس ابتسم بحرج وقالى.شكرا ي دكتوره
مي .طالما كدا بلاش دكتور ودكتوره اظن دلوقتي اقدر اقولك ي انس بس
انس .طبعاا .بعد اذنك
انس مشي وهي فضلت تبص عليه
انس دخل مكتبه وقعد براحه
......
عند نور دخلت مكتب لي المره المليون وقالت بغضب . هو كل ثانيه هدخل مكتبك
مالك ببرود .دا شغلك وياريت تتكلمي كويسه طالما بتتكلمي مع مديرك
نور نزلت وشها في الأرض وحسبت دموعها وقالت.ح.حضرتك ع.عايزني في اي
مالك قام وهو بيستغفر ورفع وشها وقالها بحزن .هنمشي يلاا
مالك سحبها وخرجوا وطلع ع البيت
بعد شوي وصلوا
نور طلعت ع فوق علطول من غير ما تتكلم مع حد
تمارا.حصل حاجه
مالك بشرود .لاا اطمني .بعد اذنك
مالك طلع وراها لاقها بتغير هدومها بغضب فضل يبص عليها بهدوء وبعدين قال.كل العصبيه دي ولسه اول يوم
نور بصت عليه بغضب.بتعمل كل دا علشان مروحش تاني صح
مالك ابتسم .لاا براحتك .بس أنا عندي الشغل شغل
نور بصت عليه بغضب وخرجت من الاوضه رحت لي لين
لين فتحت الباب وبصت ع نور
نور بهدوء.لو تحبي قاعدين أنا وزهره تحبي تجي
لين بحرج .هقول لي ادم
نور هزات رأسها وقالتها ع مكان الاوضه
نور خبطت ع زهره اللي فتحت الباب بعدها بشوي بعد ما مسحت وشها
نور دخلت بعد ما بصت عليها وقعدت .انتي كنتي بتعيطي
زهره هزات رأسها.لاا تعبانه شوي
نور فضلت قاعده ساكته وهي بصه قدامها
زهره.حصل حاجه
نور بغضب وهي مش حاسه بنفسها .مش طايقه افضل معااا فضل يضغط عليا علشان اعمل اللي عايزو
زهره مكنتش فاهمه حاجه لكن قبل ما تسال الباب خبط
زهره كشرت بضيق اول ما لاقت لين
نور من جوا .تعالي ي لين
لين دخلت بكسوف وقعدت بصمت غريب لحد ما نور قالت .ليه رجعتي ي لين
لين بصتلها
نور .اسفه عارفه أني المفروض مدخلش .بس ليه رجعتي لي ادم .بعد كل اللي حصل
لين قالت بسخرية.ع أساس اني كان عندي خيار .ادم بيعوز وأنا بنفذ وبس
زهره ونور فضلوا ساكتين وهما بيبصوا عليها
نور . انتي هنا غضب عنك
لين بشرود .مش عارفه.مش عارفه اي حاجه غير اني ف غلط مش قادره ارجع ولا عارفه اكمل .حاسه اني ف كابوس ولو فكرت اعتراض عليه هقوم ع كابوس ابشع بحاول امسح أثره من دماغي ثم اكلمت بصوت واطي.وجسمي
نور قامت وحضنتها
لين دفنت نفسها في حضن نور وفضلت تعيط بوجع.
زهره كانت واقفه تبص عليها بشفقه وبدأت تقارن بين ادم ومراد
نور بشرود.انتي هنا في البيت تقدري تساعدي نفسك لو عرفتي انكل أو مالك بكل اللي حصل
لين هزات رأسها برفض وهي بتمسح دموعها.لاا .لااا
نور بهدوء.مش عارفه اللي هقوله دا صح ولا غلط .ومش عارفه لو ادم دا يستاهل فرصه تانيه بس لو لاقتك نفسك مش عايزه تمشي من غير سبب وفي تردد يكون افضل تفكري براحتك.هتقدري تعشي مع ادم وتسامحي ولاا عايزه تمشي
لين فضلت تفكر بشرود .
نور ابتسمت بسخرية.شكلك قاعده معنا شوي
نور مسحت دموعها وقالت.تحبوا تسافروا
لين وزهره بصوا عليها بستغراب
نور ببرود.اي .سوالي غريب هنسافر سوا وبعدين بصت ع لين .مين غير ادم ولا مالك وبعدين بصت ع زهره.مراد هيجي معنا لو مش عاي....
زهره بسرعه .لاا خلي يجي
لين ابتسمت بهدوء.مراد طيب وكويس اوي
زهره خبت ضقها وابتسمت بهدوء
نور قامت بسرعه.هروح اقول لمالك
لين بحزن .ادم مش هيخلني اسافر من غيره
نور بخبثه .دا عليا أنا وع وبعدين حركت أيدها ع بطنها .بس محدتش يتكلم في اي حاجه ولا حتي تفتحي الموضوع مع ادم أو مرادوخرجت وهي بتقول في سرها.واالله لعلمكم الادب بس واحده واحده
نور دخلت اوضتها لاقت مالك قاعد
مالك بستغراب.كنتي عند زهره.في حاجه
نور قعدت وقالت بكل برود .عايزه اسافر
مالك هز رأسه من أفعالها لكن قال . حاضر ي حبيبتي يومين كدا اضبط كل حاجه ونسأل الدكتور ينفع تسافري ونروح اي مكان نفسك في
مالك كان بيحاول يعمل اي حاجه علشان يرضيها
نور ابتسمت بسخرية وبعدين قالت .لاا مش كدا أنا هسافر لوحدي من غيرك يعني
مالك وقف وهو بيحاول يفهم.نعم .تسافري ايي
نور قامت وقالت ببراءة .عايزه اسافر لوحدي من غيرك ي مالك .هنروح أنا ولين وزهره
مالك فضل يضحك .دا وقت هزار ي نور
نور بصت عليه بغضب .بس أنا مش بهزر أنا هسافر فعلاا وقالت بفكر في تركيا تعرف من زمان نفسي اروح تركيا وطالما اتجوزت واحد غني في ليه محققش حلمي
مالك .شكلك اتجنتتي .لو فاكره انك ممكن تسافري لوحدك تكوني بتحلمي .عايزني اخليكي تسافري برا البلد لوحدي وانتي بشكل دا بجد ازاي فكرتي في كدااا
نور فضلت ساكته....
مالك بصلها بضيق ورح فتح الباب اللي بيخبط
مالك أخد الاكل بضيق .كلي وخدي علاجك يلا
نور قامت ونامت ع السرير من غير ما تبص ع الاكل
مالك مسح ع وشه وبدأ فعلا يفقد أعصابه .نور أنا قولت كلي
نور برفض .كل انت مش جعانه
مالك بغضب.مش جعانه ازاي ولا هو اي عند وخلاص هاااا .قومي كلي اخلصي
نور بغضب .قولت مش هااكل ..ااااه
نور. حطت أيدها ع بطنها بوجع
مالك جري عليها بقلق. في اي حصلك اي .اي اللي وجعك
نور شالت ايده وهي مغمضه عينها بوجع .
مالك بقلق .قومي نروح لدكتوره نطمن احسن .يللا
نور برفض .لاا .شوي وهكون احسن
مالك قام وهز رأسه برفض وطلب الدكتورة
وبعد شوي وصلت
كانوا واقفين برا بقلق لحد ما خرجت الدكتورة
الدكتوره بهدوء مفيش حاجه دي مجرد تقلصات بتحصل في فتره الحمل بتكون نتيجه.عن القلق أو العصبيه .ياريت نتهم بيها شوي وخصوصا في موضوع الاكل وتمشي ع العلاج بانتظام وبعدين بصت لمالك .الراحه النفسيه مطلوبه ي أستاذ مالك واظن أن المدام نقصها الحاجه دي بعد اذنكم
تمارا مشيت معها ومالك سند رأسه ع الباب شوي وبعدين دخل
لاقها بتحرك أيدها ع بطنها بهدوء
مالك بهدوء. عجبك كدا
نور فضلت ساكته وبعدين قالت .تصبح على خير
مالك كتم غضبه .مش كل ما يحصل حاجه تتضغطي عليا بشكل دا
نور مردتش..
مالك بص عليها بغضب وقعد ع الكنبه بضيق
....
عند زهره بصت ع نفسها بصه أخيرا
مش هتقدر تبعد عن مراد بتحبه
مش عارفه ليه اتاخرت اوي كدا لحد ما اعترافت لنفسها بموضوع دا
زهره فضلت قاعده مستني مراد لحد ما اخيرا سمعت صوت العربية
زهره قامت بتوتر وفضلت تبص ع الباب بتوتر وكسوف
وبعد دقايق الباب اتفتح
مراد واقف بصدمه اول ما دخل ولاقها كدا
زهره بتوتر .حمدلله ع السلامه وبعدين قربت منه تقلعه الجاكيت
مراد بعدها بهدوء.خليكي بعيد .انتي بتعملي اي .ولبسه كدا ليه عايزه توصلي اي من لبسك دا
مراد دخل الحمام وقفل الباب بغضب
مراد رح غسل وشه وهو بيقول .اهدا وأمسك نفسك ي مراد .اهدا
مراد اخد دش بسرعه وخرج
لاقها قربت منه بسرعه وقالت .اتفضل
مراد اخد هدومه بضيق وقال بسخرية.شكرا
زهره ابتسمت بتوتر وفضلت تبص عليه
مراد بخبثه .اي بتبصي ع اي.عايزه تشوفني وأنا بغير يعني
زهره اتكسفت .ا.اان.انا. مش .مش قصدي ورحت لفت
مراد لبس هدومه
ورح نام ع السرير
زهره بتوتر .مش هتاكل
مراد هز رأسه برفض.
زهره قربت منه بتوتر .انت هتنام
مراد بسخرية.منامش ليه.ورايا حاجه وانا معرفش
زهره نامت جانبه وقالت بكسوف .اصلك وحشتني
مراد ابتسم بسخرية.وحشتك .معقول .شكلك تعبانه
مراد غمض عينه وزهره فضلت تبص عليه بضيق
لكن غمضت عينها وقربت منه وحضنته بكسوف.وحشتني اوي
مراد بلع رايقه بتوتر.زهره في ا...
زهره قطعته لما بسته بكسوف وبعدين
يتبع
اللي عاوز الفصل الجديد يكتب في بحث جوجل(( مدونة قصر الروايات)) هتظهر القصص كامله
تابعونا على قناة التليجرام وعمل انضمام من هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا