القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غرام العاصي وعشق القاسم الفصل الخامس والسادس 5_6بقلم نور محمد



رواية غرام العاصي وعشق القاسم الفصل الخامس والسادس 5_6بقلم نور محمد 




رواية غرام العاصي وعشق القاسم الفصل الخامس والسادس 5_6بقلم نور محمد 


البارت الخامس


غرام  بصدمه: انت..؟! 


: عامله ايه ياغرام


غرام بتوتر:انا كويسه الحمد لله يامحمد 


محمد ببسمه:طيب ممكن اتكلم معاكي شويه 


زينب من الداخل:في ايه ياغرام مين ده؟


غرام:ده محمد ياماما ابن طنط هدى


زينب بترحاب:اهلا يابني اتفضل جوه 


محمد:يزيد فضلك ياطنط 


دخل محمد وغرام جرت على اوضتها تغير هدومها وطلعت تاني في الصالون 


زينب:عامله ايه مامتك يامحمد وبسمه اختك 


محمد:كويسين ياطنط الحمد لله وانتي وغرام عاملين ايه 


زينب:الحمد لله يابني كله قسمه ونصيب والحمد لله غرام رجعتلي تاني 


محمد بفرحه:يعني اطلقت ياطنط مش كده 


زينب بهدووء:ايوه الحمد لله خلصت منه 


محمد:الحمد لله ياطنط طيب انا بدون مقدمات عاوز طلب منك طلب 


زينب ببسمه:اتفضل يابني طبعا 


محمد:انا بصراحه ليسا بحب غرام ياطنط وعاوزها حتي بعد الي حصل ده فانا طالب ايدها منك بعد عدتها ماتخلص ايه رأيك 


بصت عليه زينب بسعاده لانه خطيب بنتها السابق الي اتكسرت فرحته يوم كتب كتابه وغرام واقفه مصدومه منه ومش قادره ترد 


زينب:انا يابني بصراحه كده مو...


:انت جاي تطلب ايد مراتي ياحيوان 


زينب وغرام بصدمه:عاصي..؟!!!


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وفي نفس الوقت في قصر الهلالي 


: قرب مني انا يابيه 


بص قاسم والعيله كلها عليها بصدمه 


مامه قاسم بصدمه:انتي ياعشق..!!


عشق بدموع:ايوه ياهانم  وقاسم بيه عمل كده علشاني انا هو مالهوش زنب 


عماد بغضب:بقى ضربت اخوك ياقاسم علشان حتت خدامه متساويش 


قاسم بضيق من كلام بباه:بابا لو سمحت متقولش عليها كده تاني 


عماد بسخريه:ومقولش عليها ليه ها دي خدامه هنا وهي دي الحقيقه ياقاسم بيه 


عصام بشامته:ايوه بابا عنده حق وعلفكره هي السبب مش انا 


عشق دموعها نزلت وفضلت ساكته مردتش وده عصب قاسم اكتر قدامهم 


قاسم بغضب لعصام: عصام لو سمعتك بتجيب سيرتها تاني انا مش حكسر ايدك بس وحقطع لسانك كمان 


عماد بعصبيه:انت بتهدده تاني قدامي ياقاسم الظاهر قعدت البنت دي هنا حتغيرك علينا 


مامه قاسم: قصدك ايه ياعماد وهي زنبها ايه بس 


عماد بحده: زنبها بتفرق بين اولادي هنا البنت دي حتخرج فورا من قصري


قاسم بصدمه: انت بتقول ايه يابابا بقى بتسيب المجرم وعاوز تطرد الضحيه علشان ابنك بس 


عماد بصرامه: انا قولت الي عندي البنت دي النهاردا تخرج من قصري وانتهى النقاش هنا 


قاسم بص على عماد بصدمه وغضب وعصام بيبص على عشق وقاسم بشماته 


عشق بدموع: يابيه عماد ارجوك متعملش كده انا معندييش مكان تاني اقعد فيه والله 


زقها عماد ووقعت على الارض: ودي مش مشكلتي انا الخرابه الي اجيتي منها ترجعي ليها تاني فاهمه


جرى قاسم على عشق بحزن عليها وغضب من بباه: بابا عشق مش حتسيب القصر  هنا ابدا 


عماد بسخريه: وده ليه بقى ياقاسم بيه 


قاسم بتحدي وغضب: علشان هي تبقى مرات...وو


يتبع..


#غرام_العاصي_و_عشق_القاسم 


لان البارت صغير فانا قولت انزله النهاردا فا لو عجبك القصه وحابب نكمل بره في معدنا الساعه عشره الصبح تفاعل وتعليق علشان اعرفك متابع معايا وانا بفرح اوي بيكم والله وده بيشجعني اوي اكمل وخليكم معانا علشان تشوف عاصي حيعمل ايه في بيت غرام وقاسم حيتصرف ازاي مع عيلته بخصوص عشق 


#دمتم_سالمين_دائما



البارت السادس


زينب وغرام بصدمه: عاصي..؟! 


عاصي بغضب: ايوه عاصي ياحماتي وزوجك كمان ياغرام هانم 


غرام ببرود: ده كان زمان ياعاصي بيه دلوقتي طليقي بس  


عاصي: غرام خدي بالك من كلامك قدامي 


زينب بتحدي: وتاخد بالها ليه ها اتفضل بره انت مش مرحب بيك هنا ياعاصي بيه 


عاصي بغضب: حماتي انا اجيت اتكلم مع غرام ومش حمشي غير لما اتكلم معها 


غرام: وانا مش عاوزه اتكلم معاك تاني اتفضل منغير مطرود من هنا 


محمد : ايوه اتفضل كفايه كده وسيبها في حالها بقى 


عاصي: وانت مين علشان تتدخل بينا اصلا اخرج بره فورا 


محمد ببرود: انا ابقى خطيب غرام من دلوقتي وبعد ثلاث شهور حبقى جوزها كمان 


عاصي مقدرش يستحمل كلامه ده مسك فيه وضربه بقوه وزينب وغرام بتحاول تبعده عنه لغايه مازق عاصي غرام بالغلط على الارض وقعت بالم في بطنها 


غرام وهي حاطه ايدها على بطنها بألم: ااااااه 


اتنفض كلهم على صوتها وجرى عاصي  اول واحد عليها 


عاصي بخوف: انتي كويسه ياغرام مالك ياحبيبتي انا اسف مقصدش والله 


غرام بصت عليه بدموع وخوف وفجئه زقته زينب بعيد عنها: ابعد عنها بقى كفايه الي عملته في بنتي لغايه دلوقتي 


قام عاصي بحزن: ياحماتي انا بس والله 


زينب بمقاطعه: اخرج بره فورا بره 


بص عاصي على غرام بحزن ولف يطلع من البيت بس وقف على صوته 


محمد بستفزاز: تستاهل اخرج بره وياريت مترجعش هنا تاني لو عندك كرامه بصحيح 


بص عليه عاصي بغضب اكبر وضيق ومسكه تاني بقوه ووجه ليه لكمات كتير لدرجه محمد كان حيموت في ايده لولا مصطفي الي طلع ولحقه من ايده في اللحظه الاخيره 


مصطفي: اهدى ياعاصي خلاص حيموت في ايدك كده اهدى 


عاصي بغضب: سيبني يامصطفي عليه ده عاوز يتقدم لمراتي وانا ليسا عايش والله لاطلع بروحه لو مبعدش عنها  


زينب بصراخ وخوف على غرام الي منهاره في حضنها: كفايه كده بقى حرام عليكم انتو الاتنين اخرجو بره ياله 


مصطفي بهدووء وندم: ياماما انا اسف صدقيني  انا ندمت اوي وو


زينب بغضب: اخرج بره انت وصاحبك الجديد ده انت مش ابني والا هو زوج بنتي ومش عاوزه اشوفكم تاني


تنهد مصطفي بحزن: تمام تعالي ياعاصي مش حينفع التفاهم معاهم دلوقتي 


خرج مصطفي ومعاه عاصي الي بيبص علي غرام بحزن وألم وزينب بتبص على محمد الي قام بتعب شديد وغرام بنتها  الي صرخت فجئه 


غرام وهي حاطه ايدها على بطنها بألم وصراخ: اااااه ماما الحقيني ارجووكي اااااه 


زينب برعب على بنتها: غرام مالك ياحبيبتي مالك يامحمد الحقني بسرعه


بص محمد بصدمه على غرام وجرى عليها بخوف وو


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وفي نفس الوقت عند قاسم وعشق


قاسم بتحدي وغضب: علشان هي تبقى مر..  


عشق بمقاطعه وخوف على قاسم من غضب

بباه:انا حمشي ياعماد بيه زي ماطلب 


عماد:يبقى احسن نص ساعه ومالقكيش في القصر فاهمه 


هزت عشق رأسها بدموع وبص عليها قاسم بصدمه وعصام بانتصار لان ده الي كان عاوزه يحصل 


قاسم بصدمه:انتي بتقولي ايه ياعشق انا مستحيل اسمحلك تخرجي من هنا ده بيتك انتي كمان 


عشق بهمس:ارجوك اهدى ياقاسم ده الافضل لينا وباذن الله انا حلاقي مكان كويس متقلقش


عصام بغيظ: ايه ياست عشق حفضلي كده كتير قدام قاسم والا ايه 


عشق: لا انا حقوم فورا ياعصام بيه 


قامت عشق تحت نظرات عصام الشامته ونظرات قاسم الغاضبه لعصام 


قاسم بغضب: صدقني حتندم اوي ياعصام على الي حصل ده 


عصام ببرود:الله وانا عملت ايه بس ياقاسم بيه  


خلص جملته وبص عليه قاسم بغضب وسابه 


وعند عشق كانت في غرفتها وهي بتلم هدوومها ودموعها بتنزل بغزاره 


عشق بضياع:انا حروح فين دلوقتي بس ياربي معندييش غير بيت جوز ماما الله يرحمها وده بيكرهني اوي طيب حروح فين بس دلوقتي انا 


خلصت ولمت هدوومها كلها وخرجت من القصر وقفت تشوف تاكسي وفعلا وقف ليها واحد وركبت فيه 


عشق بحزن:ممكن تطلع يسطا على عنوان ده..


مدت ايدها بالورقه العنوان فجئه حست بايده بتمسك ايدها بطريقه غربيه اتنفضت منه لما لف وشه ليها 


عشق بصدمه:انت...؟!


يتبع...

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تابعونا على قناة التليجرام من هنااااااا 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 


تعليقات

التنقل السريع