القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جرح صبا الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر 6_7_8_9_10بقلم حور طه



رواية جرح صبا الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر 6_7_8_9_10بقلم حور طه 


البارت السادس من روايه جر💔ح صبا

💫💫💫💫💫💫💫💫💫

 انا عديتها لك اول مره& لكن المره دي انت اتجوزت حدودك بما فيه الكفايه 


صبا بهدوء :وطي صوتك احنا في مستشفى وفيها عيا,نين واولهم اخوك& واوعى تتدخل في اللي بيني وبين كاران انت فاهم


طاهر بانفعال: لو كان هو ضعيف قدامك ما بيعرفش يحمي نفسه منك& هتلاقيني انا اللي في وشك واوعي تفكيرك يسوحك مره تانيه وتكرار الغلطه دي  !


ياتيهم صوت من الخلف :طاااااااااهر


 طاهر يلتفت على الصوت  ملك اللي جاي عليهم تقف في وشه :وانت لو حاولت تقرب من صبا هتلاقيني انا اللي في وشك


 طاهر يتمالك اعصابه:  ملك اوعي من وشي  انت ما تعرفيش هي عملت ايه


ملك: لا عارفه بس اللي انت ما تعرفهوش ان الجرعه ال,سم اللي كاران اخدها مش كافيه انها تمو,ته &يا ريت اكون قدرت اوضح لك


طاهر بشك :يعني ايه مش فاهم؟


 صبا :يعني انا لو كنت عايزه اق,تل اخوك  كان زمانك دلوقتي بتقرا عليه الفاتحه 


طاهر: يعني انت عايزه تفهميني انك لسه بتحبيه علشان كده ما حطتلوش الكميه الكافيه اللي تمو,ته


 صبا :اخوك مش هيمو,ت بالسهوله دي  لازم يتعمل له عم,ليه استكشاف يتفتح له جر,ح جر,ح لحد ما اعرف حقيقه اللي حصل


طاهر بتحذ,ير :انا عايزك تدعي لقلب اخويا اللي واقف بيني وبينك ومانعني عن حاجات كثير بس صدقيني لو حاولت تا,ذي كاران تاني مش هعمل اي اعتبار حتى لقلبه ده واعرف ازاي اتصرف معاكي 


ينهي كلامه ويسيبهم ويروح لكرام


 ملك: بداتي تستخدمي  مهنتك بالطريقه  الخاطئه  مش عايزه كرهك ينسيكي  القسم اللي اقسمناه يوم ما اتخرجنا من كليه الطب 


صبا :لو كان طاهر هو اللي ق,تل ابوكي واتجوزتيه بالا,جبار يمكن ما كنتيش قلت الكلام اللي قلتيه ده


 ملك بتفهم:  يا حبيبتي انا اكثر واحده حاسه بيكي  بس انا خايفه عليك  مش عايزاك تدخلي في سكه مش هتعرفي ترجعي منها 


 صبا تسيبها وتمشي: عندي مرور بعد اذنك


ملك :عارفه انك بتمري باسوء فتره في حياتك يا صبا بس انا بجد خايفه عليك


         ❤❤❤❤ عند كاران❤❤❤❤❤


كان يبحث عنها في كل مكان ولكن لا يجدها وترتفع الاصوات من حوله ولا يميزها الى ان سمع صوتها


ليلى ببكاء شديد:: كاران لا ! لا ! لا انت فين يا كاران


كاران بخوف يتجه نحو صوتها وينادي عليها بصوت مرتفع: ليلى انت& فين يا ليلى


مفاجاه ينفتح باب وتخرج منه وهي في حاله سيئه جدا تجري عليه وتحضنه :كاران واخيرا جيت


كاران :انت كويسه


ليلى وببكاء تهز دماغها يعني لا  ؟؟ !!


ثم ياتي رجال وياخذون ليلي ويمسكه بكاران


كاران: انتم مين وعايزين ايه سيبوها قلت لكم سيبوها


كان يمسك ليلى وهي تحاول الفرار منه :بصي يا جميله انا مش عايزه اذ,يكي


ليلى :كااااران الحقني ما تسيبنيش  !!كااااران انا خايفه


                      💔💔💔💔💔💔💔


ويختلط الحلم بالواقع ويتمتم وهو نائم ولا يشعر بشيء: ليلى &ليلى ؟؟؟؟ !!!


حسن كان يحاول ان يفوقه: كاران& كاران اصحى


كاران يفتح عيونه ببطء وكانه لسه في عالم الاحلام ولم ياتي الى ارض الواقع: ليلى انت فين يا ليلى؟؟


حسن :مين ليلى يا حبيبي انت في المستشفى طمني عليك بقيت احسن دلوقتي


كاران يبدا يفوق  شيء فشيء  ويبلع ريقه : ايه اللي حصل


حسن: انا بفكر احجز لك غرفه هنا  مره محوله ق,تل ومره تس,مم ايه يا ابني اللي بيحصل معاكم فهمني؟


كاران بتعب: طاهر &فين صبا يا طاهر اوعى تكون عملت لها حاجه


طاهر :ولسه بتفكر فيها وقلقان عليها


كاران: اوعى تكون عملت لها حاجه صبا فين


طاهر:ما تقلقش هي كويسه لحد دلوقتي لكن مش عارف انا هقدر اصبر لحد امتى على اللي هي بتعمله ده


 كاران بارتياح: انا عايزك تخليك بره الموضوع ده 


طاهر بعصبيه: يعني ايه خليني بره الموضوع ده& انت فاهم يعني ايه انها تحاول تقت,لك بدل المره اتنين يعني دي واحده مصره على اللي في دماغها


حسن باستغراب :لا انا مش فاهم حاجه هي الدكتوره صبا هي اللي عملت فيك كده طب ليه


 طاهر: حسن  سيبنا لوحدنا  روح شوف العيا,نين بتوعك


 حسن خرج وسابهم


كاران :اللي صبا عملته رد فعل طبيعي ما فيهوش حاجه غريبه هي بتحاول تنت,قم من قا,تل ابوها وده حقها


طاهر: لو كان ده رد فعل طبيعي بالنسبه لك فبالنسبه لي لا انا مش هسمح لها انها تاذ,يك واقفه اتفرج عليك& لو انت مش عارف تحمي نفسك انا هحميك


كاران: انت مش هتقرب من صبا ولا هتعمل اي حاجه الموضوع ده بيني وبينها وانا مش عايزك تدخل !فاهمني


طاهر: تعرف كل الجر,وح دي سطحيه تتعالج وتداوى وحتى كمان انك ممكن تنساها وما تفتكرهاش& بس الجر,ح اللي


 هيفضل معلم فيك ومش هتعرف تنساه ولا تداويه طول ما انت بتتنفس &هو جر💔ح صبا اللي في قلبك ومخد,رك مش مخليك حتى تعرف تحمي نفسك منها


 كاران يكتم وجعه: كلمت جدو


طاهر: كلمته هيرجع بعد يومين احمد ربنا ان هو سافر قبل الدكتوره تدخلك اوضه العم,ليات


            ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

  

مالك :ازاي قدرتي ترمي نفسك في نار القصر ده


 صبا: مالك انا مش فاضيه للكلام بتاعك ده عندي شغل


مالك امسكها من ايدها:قلت لك رد عليا &انت ازاي تعملي حاجه زي دي من غير حتى ما تقولي لي


صبا تشد ايدها منه :هو انت شايف ان ده المكان اللي ينفع نتكلم فيه


مالك:  ليه سبتيني  ورحت رميتي نفسك  في حضن ابن الطحان ليه


صبا بهدوء: مالك بلاش والنبي الكلام ده وتحسسني ان احنا كان بينا قصه حب رهيبه اللي بيني وبينك كان مبني على مصلحه العيله وبس


 مالك  :يمكن معاكي حق  بس انا طول عمري بحبك مش قادره اتحمل انك تكوني مع البني ادم ده 


 صبا: والله دي مشكلتك مش مشكلتي انا لا وعدتك بحاجه ولا عمري حسستك بحاجه زي كده


مالك يقترب منها ويحاول يبوسها ولكن تضربه بالالم وتبعده وانفعال: انت اتجننت انت بتعمل ايه


مالك: انت ليه بتعملي فيا كده بتحبي كاران


صبا تبعدوا من طريقها علشان تخرج: حاول تفوق واللي حصل ده ما يتكررش تاني علشان ما تخسرش شويه الاحترام اللي فاضل لك عندي


 تنهي كلامها وتخرج من الاوضه


مالك بغضب :ماشي يا صبا بكره تشوفوا مالك الشهاوي هيعمل ايه


✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب❤


البارت السابع من روايه جر💔ح صبا

❤❤❤❤❤❤

 =مش قادره افهمه لحد دلوقتي ايه اللي يخلي جر,اح زي الدكتور سليم الشهاوي يسيب مهنته ويلتجئ للتجاره والبيزنس ؟؟ !


كامل: مهنه ابوكي ما كانتش اكثر من وسيله وصل بيها لكل اهدافه


صبا:  انت تقصد ايه  بما كانتش اكثر من وسيله ؟


كامل :ابوكي مش موضوعنا دلوقتي !الموضوع الاساسي هو اللي انت بتعمليه دلوقت


صبا: اجبرتني اني اتجوزه واتجوزته عايز مني ايه تاني؟


كامل: انا قلت لك اتجوزيه علشان تعرفي كل خبايا مش عشان تحاولي تقت,ليه ويا ريتك  بتفلحي لا في كل مره بتفشلي


صبا: مش هخليه يمو,ت بالسهوله دي لازم اوريه العذ,اب الوان لازم  اح,طمه لازم ا,كسر قلبه وخليه يدفع ثمن كل حاجه عملها فيا وادوقه من نفس الكاس


 كامل: كل ده ممكن تعمليه بس لو قدرتي تفكري صح وبدل ما انت بتستخدمي ذكائك فانك تفتحي جر,وح حاولي تستخدميه فينك تكوني الجر,ح ده اللي ما يعرفش يعالجه


 صباح: انت عايز توصل لايه يا جدو 


 كامل :: في شحنه سلا,ح كاران وطاهر مخزنينها واحنا عايزين نعرف مكان المخازن دي؟


صبا :انا قلت لك قبل كده يا جدو انا مش هكون جزء من شغلكم الو,سخ ده 


كامل: احنا لو قدرنا نكسر عيله الطحان هيبقى هو ده حق ابوك اللي انت خدتيه


 صبا :شغلكم الو,سخ ده  هو اللي حرم من ابويا  وهو اللي مخليني دلوقتي متجوزه قا,تل ابويا & ومضطر اعيش معاه تحت سقف واحد&  انا مش هكون جزء  من اللعبه دي 


 كامل  :انت لسه بتحبي كاران & واوعي تحاولي  انك تكذبي عليا 


صبا :بحبه وعلشان بحبه هنت,قم منه وهرجع حق ابويا وحق كسر,ه قلبي اللي كان سبب فيها لكن بعيد عن لعبكم القذ,ر ده


 كامل :تعرفي لي مكان المخازن دي وانا مش هطلب منك حاجه تاني  هسيبك تعملي كل اللي انت عايزاه  وهكون جنبك وهساعدك كمان


صبا بص في ساعتها: الوقت اتاخر ولازم ارجع القصر عشان جوزي مستنيني بعد اذنك يا جدو


                   💫💫💫💫💫💫💫💫💫


طاهر: انا هرجع اعيش في القصر لازم عيني تبقى على صبا طول الوقت


 ملك :اوعى يا طاهر تفكر انك تاذ,يها لو عملت اي حاجه لصبا هتخسرني انت فاهم


 طاهر : يا حبيبتي هو انت حد قال لك ان انا قا,تل


ملك: اخوك قا,تل واول ما جاي يق,تل  ق,تل ابو البنت اللي بيحبها& ليه مش عايزني افكر انك زيه وانك ممكن تا,ذي وتق,تل


طاهر :ملك اللي عايزك تعرفيه ان كاران مش مجر,م ولا قا,تل


ملك: ما فيش سبب يخليه يق,تل مهما كانت الخلافات اللي كانت بينكم وبين عمي سليم كانت خلافات بيزنس شغل  مش دافع ان هو يق,تله


طاهر:حبيبتي مش كل الاسباب ظاهر ونقدر نشوفها بعينينا 


ملك بخوف :انت وبابا مش متفقين وفي مشاكل بينكم كثير هو انت ممكن تيجي في يوم وتق ؟!!


طاهر يقاطعها::اوعي تكملي انا مستحيل اعمل حاجه تجر,حك او تكسر,ك


ملك: اوعى يا طاهر تفكر انك تجر,حني وتكسر,ني انا مش قويه زي صبا


طاهر:  اللي عايزك تعرفيه اني بحبك وعمري ما افكر اعمل حاجه تاذ,يكي


ملك: انت وبابا في خلافات كثيره بينكم بابا ما بيطيقش حتى يسمع اسم عيلتكم &خايفه ان حكايه كاران وصبا تتكرر تاني


 طاهر بابتسامه: انا مش عايزك تخافي الخلاف اللي بيني وبين ابوكي انا اعرف ازاي احله من غير ما يكون في اي ضر,ر ليكي خليك واثقه فيا


 ملك :انا بحبك يا طاهر و مش متخيله  حياتي من غيرك بس بابا لو عرف اللي بينا مش هيسكت 


طاهر  :ولا انا اقدر اعيش من غيرك& يا ملك انت احلى حاجه حصلت في حياتي


ملك: ما تخلينيش اند,م في يوم اني حبيتك يا طاهر


 طاهر: ما خلاص بقى يا بنتي  اطلعي من الجو الدراما بتاعك ده  يلا قومي معايا 


 ملك :على فين 


 طاهر  :على مكانك المفضل  من زمان ما رحناش هناك 


❤❤❤❤ في المساء في قصر الطحان❤❤❤❤


كانت تجلس بالاوضه وتفكر في كلام كامل وهل يجب عليها فعلا ان توافق على ما قالوا لها وتستغنى عن مبادئها


 وهنا يرد  عليها صوت عقلها ::لقد تخليتي عن مبادئك منذ البدايه ودخلت الطريق بارادتك فهذا الطريق لا يميز الخطا من الصح كل شيء يوجد فيه متاح


صبا ترد على صوت عقلها :بس انا لا يمكن اكون جزء من اللعبه دي

 

صوت عقلها: ولكن اصبحتي جزء منها  والانسحاب من هذا الطريق لا يكون بتلك السهوله الذي ادخلتيه بها


صبا: انا دخلت الطريق ده  علشان اجيب حق  ابويا من اللي ق,تله ،& لكن مستحيل اكون سبب في اذ,يه حد بريء  واشارك في بيع المو,ت للناس


صوت عقلها :كان عليك التفكير بكل هذا منذ البدايه فالان انت  لا يوجد خيار امامك اما اتكملها وا الانسحاب والتخلي عن هذا الا,نتقام


 وفي تلك اللحظه يدخل عليها الاوضه ويقفلها 


 صبا: انت بتعمل ايه  يلا اطلع بره عشان عايزه انام


كاران يشاور بيده على الاوضه: انت ناسيه ان دي اوضتي وان ده القصر بتاعي ما فيش حد يطردني من اي مكان ادخله


 صبا بتحدي:  لا في انا بطردك  وقدامك دقيقتين وتطلع من الاوضه

 

كاران يبتسم: لا الدقيقتين دول انا هسيبهم لك تستوعبي فيهم ان انا وانت هننام في الاوضه دي الليله


 صبا بقلق: انت اكيد فقدت عقلك لدرجه ان انت مش مستوعب انت بتقول ايه  قلت لك اطلع بره


كاران يتجه نحو السرير ::ده سريري وانا هنام عليه الليله دي وكل ليله وانت لو حابه ممكن اسمح لك تنامي جنبي ولو مش حابه ممكن تنامي على الكنبه ممكن تنامي على الارض انت حره مش هجبرك


 صبا بغيظ :هات مفتاح الباب خليني اطلع انام في اوضه ثانيه


 كاران : واضح انك ما فهمتيش انا قلت ايه انت هتنامي معايا في نفس الاوضه مش في اوضه ثانيه ماشي يا مراتي الحلوه


صبا: انت عايز ايه اوعى تفكر للحظه ان انا مراتك بجد انت عارف كويس قوي اني مش طايقاك


 كاران بتلقائيه :والله ولا انا طايقك يا صبا بس طالما ظروف جماعتنا فاحنا مضطرين ان احنا نتحمل بعض


صبا بانفعال: يا بني ادم انت جبله بقول لك مش طايقاك بكرهك هات مفتاح الاوضه 

 

كاران يحاول يظهر قسوته عليها :يا ريت تتعودي على وجودي معاكي في الاوضه يمكن بكره افكر اخذ منك حقي


  صبا بنظرات حاده: نجوم السماء اقرب لك من انك  تلمس  الشعر مني


كاران يضحك بصوت مرتفع: هي النجمه مش ملاحظه انها مقفوله عليها باب اوضه واحد معايا  يعني لو عايز اعمل حاجه  لا هي  ولا اي حد ثاني يقدر يمنعني


صبا: ده انت قلبك قوي بقى مش خايف اسيبك تنام وا,كتم لك نفسك بمخده ما خليش النهار يطلع عليك


 كاران بثقه: يا ريتك كنت بتعرفي تقت,لي بس انا بحييك على شجاعتك شرف المحاوله يستحق التقدير& بس يا ريت لما تيجي تحاولي تقت,ليني مره ثانيه قصدي ثالثه يبقى اختاري لي كده مو,ته تليق بكاران الطحان


صبا بغيظ  تنام على الكنبه: ين,عل ابو بر,ودك


كاران ينام على السرير: بلاش طوله لسان واتخمدي


✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب❤



البارت الثامن من روايه جر💔ح صبا

💫💫💫💫💫💫💫💫

=لا تتراجع عن اخذ  انتقا,منا ولا تترك دم,نا على الارض 


كاران ببكاء وخوف: ما تقولش كده انت مش هتمو,ت هوديك المستشفى وهتعيش


وهو يصدر انفا,سه الا,خيره: لا تتراجع ابدا عن اخذ حقنا


كاران بصر,اخ: بابا لا لا لا لا بابا فتح عينيك بابا ؟! ليلى


طاهر يدخل على صوت صرا,خه :كاران فوق كاران 


 كاران بفز,ع: ليييييلى


 طاهر :حبيبي اهدى ده كابوس 


كاران  بعيون محمره مثل الجمر :شفتهم بيمو,توا قدام عيني ما قدرتش اعمل لهم حاجه ولا احميهم


 طاهر بوجع :انت ما كانش في حاجه في ايدك تعملها وقتها كفايه بقى كل السنين دي وانت بتلوم نفسك على حاجه انت ما لكش ذنب فيها ارجوك ما تعملش في نفسك كده


كاران بدموع: ما عرفتش احمي بابا ما عرفتش احمي ليلى سحبوها قدامي اخذوا اللي هم عايزين ورموها قالت لي احميني وانا ما عرفتش


 طاهر بحزن: ما تضغطش على نفسك بالطريقه دي  انت انسان من لحم ودم وعمرك وقتها ما كانش يكفي انك تقف قصادهم لكن لما وقفت على رجلك انت ما ترددتش لحظه واخذت حقهم


كاران: ما اخذتش حقهم &حقهم لسه ناقص كثير قوي وانا عا,جز مش قادر اخده


 طاهر يجيب له كاسه ماء: اشرب واهدى &كل واحد لسه ما اخذناش حقنا منه هيجي وقته وهيجي اليوم اللي هناخده فيه


كاران يشرب ويهدا قليل :فين صبا


طاهر: هي نزلت المستشفى من بدري


كاران: طياره جدو هتوصل امتى


 طاهر: هيصل على بالليل ان شاء الله  ما تقلقش انت انا مرتب كل حاجه 


💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫


 على سفره الافطار وهم يتناولو اطعامهم


خالد :طمنيني عليك يا حبيبتي شغلك ماشي كويس في المستشفى


 ملك بابتسامه:  الحمد لله يا بابا 


 خالد :حاولي ترجعي البيت بدري النهارده وتجهزي نفسك علشان في ضيوف جايه


 ملك باستغراب:  ضيوف ؟من الضيوف دول يا بابا 


 خالد :ناس جايين يطلبوكي للجواز


ملك ببتسامه تقول في داخلها :ازاي طاهر ما قاليش حاجه زي دي اكيد كان عايز يعمل لي مفاجاه


 وترجع توجه كلامها لخالد : يا ترى مين دول يا بابا 


 خالد :كامل الشهاوي طالب ايدك لمالك حفيدو


 وهنا تنزل تلك الصاعقه على ملك والبسمه على وشها تتحول الى خيبه امل تقف بارتباك :انت بتقول ايه يا بابا؟؟مالك


خالد :ايوه مالك شاب مجتهد وناجح في شغله وهيبقى لي مستقبل كبير بعد جده


ملك :بس انا ما بفكرش في الموضوع ده دلوقتي يا بابا بعدين انا عمري ما فكرت في مالك


 خالد بتفحص:  ليه هو في حد غير مالك


 ملك بتوتر:  لا ما فيش  بس انا عارفه ان مالك طول عمره بيحب صبا وانا اكيد مش هتجوز واحد كان بيحب صاحبتي


خالد بعدم اهتمام لكلامها :مش عايزه اسمع منك الكلام الاهبل ده تاني مالك جاي مع جدو عشان يطلبوكي وانا موافق


ملك بنرفزه: بس انا مش موافقه ومش هتجوز مالك يا ريت تفهمني يا بابا


 خالد :المناقشه في الموضوع ده انتهت يا ملك حضري نفسك عشان لما خطيبك يجي بالليل

💫💫💫💫💫💫💫💫💫


امل: ليه يا مالك عملت كده انا قلت لك ان جواز صبا مده وهتنتهي


مالك: انا خلاص يا مرات عمي بقيتش افكر في صبا هي دلوقتي متجوزه ربنا يسعدها في حياتها اللي هي اختارتها لازم انا كمان اشوف مستقبلي ولا ايه


امل باستغراب: وانت مستقبلك ده هيبقى مع ملك اللي كانت عارفه انت كنت بتحب صبا قد ايه


مالك: صبا كانت من الماضي خلاص وانا اكيد مش هوقف حياتي عندها وده اللي ملك هتفهم


امل: يا ابني احنا لسه على البر فكر تاني خطوه زي دي ما فيهاش رجوع


مالك بابتسامه: ما تقلقيش عليا مرات عمي انا عارف انا بعمل ايه


امل: انا ما بقيتش فاهماكم كل واحد فيكم بيعمل اللي هو عايزه لكن كل اللي انتم بتعملوه ده غلط في غلط


مالك :الغلط كان في بدايه الطريق احنا كل اللي علينا ان احنا بنكمله& انا مضطره استاذن عشان عندي شويه شغل هخلصهم وعلى بالليل ان شاء الله نروح عند خالد البحيره علشان نطلب ملك

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫


صبا بصدمه: انت بتقولي ايه يا ملك& مالك اتقدم لك طب ازاي


 ملك بانفعال  :ما اعرفش ابن عمك ده شكله اتجنن هو عارف ان انا وطاهر بنحب بعض ومع ذلك راح لبابا وطلبني منه والمصيبه ان بابا موافق


صبا :تمام يا حبيبتي اهدي خلينا نفكر علشان نلاقي حل


ملك: صبا انت مقدره حجم المصيبه اللي انا فيه دلوقتي طاهر لو عرف مش هيسكت


✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


بليز تفاعل يا جماعه علشان اقدر اكمل الروايه🙏😍


                       ❤❤❤❤❤❤


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب❤


البارت التاسع من روايه جر💔ح صبا

💫💫💫💫💫✋💫💫

ملك: صبا انت مقدره حجم المص,يبه اللي انا فيه دلوقتي طاهر لو عرف مش هيسكت


صبا:انا عارفه ان طاهر مجنو,ن زي كاران والاثنين الواحد بقي يتوقع منهم اي حاجه


ملك: علشان كده انا خا,يفه ومش عارفه ابن عمك ده ايه اللي طقه في دماغه  انه  يجي ويتقدم لي


صبا: انا بجد مش قادره افهم هو ليه عمل كده مالك اكيد بيخطط لحاجه


 ملك بفز,ع: هو لما طاهر يعرف  هو هيكون عنده وقت ان هو ينفذ خطط ؟ العمله اللي ابن عمك عملها دي هتد,مر,نا كلنا

 

 صبا  :خلاص اهدي بقى انت الثانيه  خلينا نفكر بهدوء  وبعدين هو طاهر مش ما,فيا يعني


ملك: والله انت مصدقه كلامك ده انت عارفه كويس قوي ان لو طاهر عرف بالموضوع ده  مش هيكون خير لاي حد واولهم ابن عمك


صبا: الغبي فاكر نفسه هيقدر يقف قدام طاهر وكاران ده انا برغم ان كاران كان بيحبني بس ده ما شفعش لابويا عنده وق,تله


ملك :صبا انت لازم تكلمي مالك وتقولي له  انه لازم يرجع عن الخطوه دي عشان مصلحتنا كلنا


 صبا بتفكير: مالك مش هياخد الخطوه دي الا لو كان في دماغه حاجه عايز يعملها  ولو كان ده صحيح  مش هيسمع مني مهما اتكلمت 


ملك بفز,ع: يعني جنا,ن ابن عمك ده انا اللي هحاسب عليه


صبا: ما تهدي بقى شويه يا ملك الله خلينا نعرف نفكر


 وهنا يرن تليفون ملك واول ما تشوف اسم المتصل ترمي التليفون في ايد صبا بخوف: ردي انت عليه انا مش هرد


صبا تمسك التليفون:  والله على اساس ان هو بيتقني علشان ارد عليه مش بعيد يو,لع فيه


ملك بخوف: تفتكري عرف


صبا :هو ده موضوع يعني هيتخبى يا ملك ان ما اعرفش دلوقتي هيعرف بعدين


ملك : في ايه يا صبا انت بتوتريني ليه


صبا: انا عندي عمل,يات كمان ربع ساعه ولما ارجع الاقيك هديتي عشان نعرف نفكر احنا هنعمل ايه


ملك: انا احسن حاجه اعملها ان انا هقفل الموبايل علشان ما يعرفش يوصل لي ده اسلام حل


💫💫💫💫 في شركه خالد البحيري💫💫💫💫💫


وياتي اصوات من الخارج ويفتح الباب ويدخل فجاه بدون استئذان


 خالد يقف ويوجه سؤاله: انت عايز ايه& وايه الاصوات اللي بره دي؟


كاران يشيل نظاراته :بالنسبه للاصوات اللي بره طاهر بيحل مشكله صغيره مع الحارس بتاعك  &اما بخصوص انا عايز ايه فانا جاي لك علشان نتكلم كلمتين


 خالد: وانت فاكر بقى انك خو,فتني بالدخله دي انا لا بخاف منك ولا بخاف من اي حد


كاران :عايزك تدعي للي مانعني عنك ودلوقتي اسمع الكلمتين &صبري عليك ليه حدود اللعبه الو,سخه اللي بنحاول تلعبها توقفها برضاك بدل ما تدخل انا


 خالد: هتعمل ايه يعني  هتقت,لني زي ما قت,لت سليم لو لمست شعر مني الكل هيعرف انك انت المسؤول

 

كاران بابتسامه غرور: لو كنت جايه علشان اق,تلك كنت زمانك مي,ت من زمان& قلت جاي علشان نتكلم


طاهر يدخل ويقفل الباب: من الواضح ان هو سامعه تقيل او فهمه بطيء


 خالد بانفعال : جو العصا,بات بتاعكم ده مش هيمشي معايا  انا مش سليم الشهاوي  اتند,غ واتا,كل 


 كاران  بتحذ,ير  :ده اخر تنبيه ليك يا خالد التجاره  اللي انت داخل فيها دي توقفها  لان الزياره الثانيه مش هتكون كلام هتكون فعل  وهيز,علك


 خالد بغضب: وانتم هتدخلوا في تجارتي كمان &ايه فاكرين ان محدش هيقدر يقف قصادكم


طاهر بضحكه ساخره: قد ايه قلتها بشكل حلو& لو تعرف تقف قصادنا ابقى وريني حجمك قد ايه


كاران :اخر لقاء بيننا انا سبتك ترجع من المو,ت &بس في المره الثانيه مش هديك المجال انك ترجع فاهمني


 خالد :يعني انت عايز تخيرني  بين المو=ت  وبين انك تتحكم في رو,حي 


كاران :لما تكون ماشي في طريق كاران الطحان لازم تلتزم بالقواعد اللي انا حاططها وما تحاولش تتعدى حدو,دك او تخرج بره


طاهر :نصيحه مني يا خالد اختار اللي يو,جع روحك بشكل اقل


 ينهي  كلامهم ويخرجوا من مكتب خالد ويسيبوه مشتعل في نيرانه


                 💫💫💫💫 في المشفى 💫💫💫💫


سمر امسك تليفونها وتقلب فيه :صبا ممكن اخذ رايك في حاجه


صبا: وده من امتى ان شاء الله وانت بتاخدي رايي 


سمر  بابتسامه مكر  :ما تبقاش رخمه بقى عايزه اخد رايك في حاجه بصي كده انهو احلى ده ولا ده 


 صبا بضيق تبص في التليفون على الفساتين: تمام التاني حلو 


سمر :بجد يعني الفستان ده عجبك حلو


 صبا: اه حلو يا سمر ويا ريت تحلي عند دماغي علشان خارجه من العم,ليات فاصله مش ناقصاك خالص 


 سمر بميوعه: كنت حابه اعرف رايك في الفستان اللي هروح بيه  عندي حفله مهمه  هحضرها  الليله 


 صبا في نظره استحقار:  وانت كان من امتى وحفلاتك مختلفه ما هي كلها واحد 


سمر بميوعه :لا  السهره دي غير اي سهره 


 صبا: والله  ليه ان شاء الله مع مين 


 سمر بخبث: اصل انا هسهر مع جوزك الليله  هو ما قالكيش 


صبا بتحط السماعات على رقبتها وبتحاول تستوعب هي قالت ايه :انت قلت ايه؟


 سمر بضحكه مستفزه: ايه ده  هو ما كانش قايل لك خلاص بقى ما تزعليش يا صبا  يمكن زهق من الروتين اليومي  وعايز يغير 


  صبا بتريقه :لا ونعم التغيير عارف يختار فعلا


سمر:  طبعا مش عايزاك تضايقي مني  بس ما فيش بنت تقدر ترفض خروجه مع كاران الطحان  واحد في جماله ووسامته  مستحيل اي بنت ترفضه 


 صبا  بثقه:  برايي تحتفظي باشعارك  دي  للسهره 


سمر بغيظ مكتوم: قصدك ايه يعني مش فاهمه


 صبا تظهر عدم اهتمامها  :انت هتخرجي تسهري  مع اكثر شاب مغرورفي العالم ده &وبتمنى لك سهره سعيده مع جوزي


 تنهي كلامها وتسيبها وتمشي


                   ❤❤❤❤❤❤❤❤


صبا تدخل الاوضه وتصر,خ بصوت عالي


 ملك بفز,ع  :طاهر عرف ان مالك اتقدم لي صح


 صبا بنفس الصوت المرتفع : لا الحيو,ان اخوه والله لا اجيب اج,لك  انا تعمل فيا كده


ملك ودانها تتاذى من صوتها المرتفع : كاران عمل ايه؟


صبا: البيه خارج يسهر مع سمر الليله


 ملك الاستغراب:  وانت عرفت منين 


صبا بغيره :الحيو,انه جايه بتقول لي انا هسهر مع جوزك الليله لا وكمان جايه تاخد رايي في الفستان اللي هتلبسه له


 ملك بابتسامه تحاول تخفيهامن شكل صبا الغيران:  يا شيخه لا معقوله بتهرجي سمر اصلا مش ستايل كاران


صبا بعصبيه :هو ده هيفرق معاه اهو بير,مرم بس على مين انا هجيب ا,جله قبل ما يروح لها


ملك :طب وانت هتفرق معاكي في  ايه سمر من غيرها ما تسيبيه يعمل اللي هو عايز انت مش كده كده ومش عايزاه سيبه لها


صبا بغيظ :طول ما انا على ذمته ما يلتفتش حواليه حتى مش يخرج ويتصرمح على كيفه انا شكلي هيبقى ايه دلوقتي لما كل اللي المستشفى يعرفوا ان البيه جوزي بيخرج مع سمر


 ملك :اه يعني انت زعلانه بس علشان مظهرك وكده وشكلك قدام الدكاتره 


 صبا بارتباك :اه طبعا امال انت فكرت ايه 


 ملك بابتسامه  :لا انا  ما فكرتش في حاجه الموضوع واضح مش محتاج تفكير

✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حورطه✍️✍️✍️✍️✍️✍️


خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب.💗


البارت العاشر من روايه جر💔ح صبا

💫💫💫💫💫💫💫💫


 ايه الدخله دي يا ساتر حر,ام عليك وانا لسه بفتح عيني حتى الحافي انا ما شلتوش  وبرجلك رزعه الباب وداخله ب 100 مشكله بالذ,مه دي دخلت واحده حسي على د,مك حبه مين بيصحي واحد كده


صبا ونيران الغيره تشتعل بداخلها تجلس على السرير وترفع اصبعها بتحذير :اسمع يلا  !!انا ممكن اعدي لك اي حاجه الا انك تيجي على كرامتي انت فاهم


كاران ينزل اصبعها: في واحده محترمه تقول لجوزها ؟ يلا ايه هو قسم الادب ما عداش عليك 


صبا: لا قسم التشر,يح هو اللي عدى عليا ولو ما لمتش نفسك يا كاران طول ما انا على ذمتك هوريك اللي عمرك ما شفته مش هخلي لك صوت تغني بيه تاني


كاران: انا برده مش فاهم ايه الشبوره اللي انت عاملاها دي اظن ان انا سايبك براحتك


 صبا: انت هتخرج الليله تسهر مع سمر 


 كاران :طب ودي فيها ايه  سمر لا هي اول بنت ولا اخر بنت انا اسهر معاها  مش فاهم برده ايه اللي مضايقك 


 صبا  تضغط على شفايفها :وانا شكلي هيبقى ايه لما البيه جوزي يبقى رايح جاي مع سمر


كاران بابتسامه :وهو انت لسه فاكره ان انا جوزك دلوقتي


 صبا: ده مش موضوعنا  &موضوعنا انك تلم نفسك طول ما انا على ذمتك  لا سمر ولا غيرها  اشوف طيفها حواليك 


 كاران  :اه يعني انا اسمي دي غيره 


صبا بضحكه تريقه :لا ده بعدك احلامك بعيده قوي انصحك انك تفوق منها


 كاران يقوم: طيب كويس انك فوقتيني منها علشان ما اتاخرش على سمر


صبا تمسكه من ايده وتثبته على الحيطه وتحط المشر,ط على رقبته ::سمع يلا  ؟سمر دي ما اشوفهاش قريبه من المحيط اللي انت فيه على اقل 20 متر والا المره دي هخلص عليك بجد


 كاران والمشر,ط على رقبته  يبلع ريقه  :اعقلي وبلاش جنان  نزلي المشر,ط ده خلينا نعرف نتفاهم


 صبا وهي ما زالت تضع المشر,ط على رقبته :تتصل بها حالا وتلغي معاها الميعاد ولو الموضوع ده اتكرر تاني يا كاران هخليك تشوف الجنان على اصوله


كاران :انا ما ينفعش الغي الميعاد لازم اروح


 صبا تضغط على رقبته  بالمشر,ط :عارف لمه البنات اللي انت فرحان بيها حواليك دي هخلص عليك واحرمك منها  لو ما لغتش  السهره دي 

 

 كاران :يا بنتي  انا عندي افتتاح مطعم النهارده وعارف انك مش هترضي تيجي معايا عشان كده قلت لسمر اعقلي  بقى ونزلي المشر,ط ده 


صبا تهدى قليل وتنزل المشر,ط :يعني انت ما كنتش خارج تسهر معاها


 كاران يلف ايده حوالين وسطها ويقربها منه :برغم الكره اللي انا بقيت بشوفه في عينيكي الا اني قدرت اهز مشاعرك من جديد


صبا بثقه تقترب منه :مش هسمح لاي مشاعر انها تقف بيني وبين انتقا,مي منك خليك واثق من ده


💫💫💫💫💫 في المشفى 💫💫💫💫💫💫


ملك :حاضر يا بابا اول ما اخلص شغل هرجع على البيت


خالد :مالك جاي لك دلوقتي علشان ياخدك


ملك بانفعال:  يعني ايه يجي ياخدني لا طبعا انا هرجع على البيت لوحدي


خالد :هو دلوقتي بقى في حكم خطيبك يعني عادي ان هو يجي ياخدك من المستشفى


 ملك: وانت كمان عملته خطيبي على فكره انا لسه ما وافقتش ومش هوافق على الخطوبه دي


 خالد:  لكن انا وافقت يا ملك هتخرجي عن طوعي


ملك :يا بابا انا عمري ما هخرج عن طوعك بس انت لازم تفهمني


 خالد بحزم: مالك هو الشخص الوحيد المناسب ليكي وانا خلاص اديته كلمه ومش هرجع فيها


 ينهي المكالمه ويقفل 


 ملك :يا ربي ايه الورطه اللي انا وقعت فيها دي وطاهر بيكلمني من الصبح وانا مش عارفه ارد عليه منك لله يا مالك انت اللي حطيتنا في الورطه دي


طاهر: حبيبي اللي  ثقلان  عليا من الصبح ده ومش عايز يكلمني


 ملك تلتفت بصد,مه:  طاهر انت ايه اللي جابك هنا


 طاهر بابتسامه يدخل ويقفل الباب: ايه يا حبيبتي وانا اول مره اجي لك المستشفى  &وبعدين انا قلقت عليك لما ما رديتيش عليا


ملك تلم حاجتها بسرعه: احنا لازم نمشي من هنا حالا يلا بينا


طاهر: تمام يا حبيبتي هنمشي بس انت مالك باين عليك انك خايفه وكمان ليه ما بترديش على مكالماتي من الصبح  اتكلمي يا ملك في ايه


 ملك بتوتر :طاهر ممكن نمشي من هنا الاول وبعد كده نتكلم


طاهر:تمام اهدي يلا بينا


ملك تمسك ايده ويمشوا قبل ممالك يوصل وتبقى مشكله

 ولكن حظ ملك السيء  يقابلهم مالك في الممر


 مالك بابتسامه يمد ايده عشان يمسك ايد ملك: انا بجد اسف يا ملك علشان اتاخرت عليك


طاهر بحركه سريعه يسحب ملك الى الجانب الثاني قبل ممالك يلمسها: اتاخرت عليها ليه هو كان في بينكم معاد


مالك يوجه كلامه الملك ولا كانه سمع طاهر :اتمنى انك تكوني وافقتي على عرضي


طاهر بتفحص :عرض ايه ده يا ملك


 ملك  لا يخرج صوتها وكانها فقدت النطق  ولكن تحاول فان تتكلم :مالك لو سمحت ناجل الكلام في الموضوع ده بعدين يلا يا طاهر نمشي


 مالك بطريقه مستفزه : انت ليه عايزه تخبي عليه  هو هيعرف النهارده او بكره  انك هتبقى خطيبتي  وحبيبتي اللي مش هتنزل عنها


 طاهر يبص لملك :حبيبتي  حبيبتي  هو قال حبيبتي  صح

 

ملك بخوف تهز براسها وتنفي كلامه يعني لا


مالك بتاكيد: اه حبيبتي اللي مش عايز المحك حواليها مره ثانيه


وهنا طاهر يفقد كل اتزانه في السيطره على نفسه ويضر,ب مالك بو,كس  يطرحه ارض وينزل يمسكه من يائه قميصه ويبدا يدي له ضر,بات متتاليه: لو عينك بس اترفعت عليها مش هيخليك تشوف بيها ثاني يا حيو,ان


حسن يحاول يخلص مالك من ايدين طاهر :في ايه يا طاهر اهدى شويه سيبه يا طاهر


مالك :انا هعرفك ازاي يا حيو,ان انك ترفع ايدك عليا


طاهر يبعد حسن ويدي له بوكس :انا هخلص عليك النهارده يا كل,ب


حسن :خلاص يا طاهر  هيمو,ت في ايدك 


مالك وكانه لا يشبع من الضر,ب :حتى لو عملت كده 1000 مره في النهايه برده هتبقى مراتي انا


 طاهر  يضر,به  بضر,بات متتاليه :انت ما بتشبعش ضر,ب صح مش هترتاح الا لما امو,تك 


 وهنا حسن  يطفح به الكيل  يشد طاهر ويدخله في الاوضه  وملك تدخل معاه  وهو ياخد مالك في اوضه ثانيه 


ملك :انت ايه اللي عملته ده يا طاهر مالك كان هيمو,ت في ايدك


 طاهر بانفعال :وانت عايزاني اطبطب لك عليه هو بيقول لك حبيبتي وهيخطبك كمان& وبعدين تعالي هنا انت ازاي ما تقوليش على حاجه زي دي


ملك بارتباك: اكيد كنت هقول لك بس في الوقت المناسب


طاهر بعصبيه: والوقت المناسب بتاعك ده يا هانم كان هيجي لما الاقيك شايله عيل على ايدك


ملك :متتلم يا طاهر ايه الكلام اللي انت بتقوله ده انا اصلا لسه عارفه بالموضوع النهارده


طاهر:يعني هو جاي يقرا فتحتك النهارده تمام افتحي بقى الباب ده كده علشان اخليهم يقرا الفاتحه على روحه النهارده


 ملك تحاول تهديه : يا حبيبي مين قال لك ان انا هوافق ولا هتجوز حد غيرك  بس مش بالطريقه بتاعتك دي  من فضلك اهدى


 طاهر: تمام انا هديت ممكن تفتحي الباب


 ملك بشك : طاهر هنخرج من هنا هنمشي مش هتقرب على مالك تاني


 طاهر ما بين اسنانه  :ما تقوليش اسمه تاني  عشان المره دي  مش هخليهم يلحقوا 


ملك :حاضر مش هقول اسمه تاني بس ارجوك ما تعملش حاجه تاني


💫💫💫💫💫على الجانب التاني 💫💫💫💫💫


حسن يداوي جراح مالك من الضر,ب اللي اكله من طاهر: ممكن يا استاذ مالك تفهمني اللي حصل ده ؟ ليه طاهر ضر,بك


 مالك وهو يتالم  :اااه   !!علشان واحد همجي  واللي زي ده مكانه في الس,جن  وانا هحطه في الس,جن ده قريب


حسن  :طاهر مش همجي وما عملش اللي عمله ده الا لو انت عملت حاجه


مالك: اه طبعا ماهو صاحبك لازم تدافع عنه


حسن لا انا ما بدفعش عن طاهر بس بحاول افهم اللي حصل ايه &ايه اللي قلته لطاهر وصله ان هو يعمل فيك كده


مالك بتعالي :انت فاكر نفسك صاحبي ولا ايه هتقعد تحكي معايا انا عايز تقرير طبي علشان هقدم بلاغ في الهمجي بتاعكم ده عشان يعرف ان الله حق


حسن: انا شايف ان احنا نتكلم افضل ما فيش داعي ان احنا ندخل الشرطه في الموضوع


مالك باصرار: انت هتشوف شغلك يا دكتور ولا تبعت لي دكتور تاني


حسن ينهي شغله: تمام هكتب لك التقرير بعد اذنك معافه


ملك: دكتور حسن طمني هو كويس


 حسن: هو كويس يا دكتوره ملك  بس هيقدم بلاغ وعايز تقرير 


 طاهر  بانفعال:  طيب وسع كده بقى انا اخش اكمل عليه علشان يبقى البلغ كامل 


 حسن يمنعه من الدخول  :ممكن  تهدى يا طاهر وكفايه المص،,يبه اللي انت وقعت نفسك فيها دي لو فضل على كلامه وقدم بلاغ انت هتتس,جن مستوعب اللي انا بقوله


ملك بخوف: دكتور حسن الا,صابه اللي عنده اكثر من 21 يوم


 حسن :للاسف يا دكتوره  لو عملنا التقرير  هيطلع فيه اكثر من 21 يوم  يعني ما فيش حل غير ان احنا نتفاهم  معاه ولا طاهر هيتحبس 


 طاهر: تمام خليني ادخل اتفاهم مع بطريقتي 


 حسن :لا ما احنا شفنا طريقتك من شويه  انت مش هتقعد معاه ومش هتتكلم معاه حضرتك هتتفضل معايا على مكتبي دلوقتي وهنكلم كاران   ولما يجي نشوف احنا هنحل الموضوع ده ازاي معاه 


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 



تعليقات

التنقل السريع