القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق المراد الفصل 6_7_8_9_10 الأخير بقلم مريم محمد كامله


رواية عشق المراد الفصل 6_7_8_9_10 الأخير  بقلم مريم محمد كامله 


رواية عشق المراد الفصل 6_7_8_9_10 الأخير  بقلم مريم محمد كامله 


#بارت_6

ريحانه بخوف:  ن ن ن ع م نعم حضرتك عايز حاجه 

عز: انتي رايحه فين يا هانم و سايبه شغلك 

ريحانه بعدم استفهام: شغل اي هو مش حضرتك قولت انك لقيت سكرتيره 

عز ببرود: اه انتي السكرتيره 

ريحانه بفرحه: بجد 

عز و هو لسه علي نفس بروده: إمال ههزر انتي هتكوني السكرتيره الشخصيه الي بتدخلي ليا و نهله السكرتيره العامه 

ريحانه بفرحه: وانا هبداء انهارده 

عز و هو بيلف و ابتسم علي فرحتها: اه انهارده 

عند فيروزه 

دخل عليها مراد الغرفه ببرود و راح نام علي سرير 

فيروزه: مش عندك شغل 

مراد ببرود: اجازه 

فيروزه بتساؤل: مراد هو انت ليه بتكرهه بابا

مراد وهو بيجز علي سنانه: انا مبكرهش حد 

فيروزه: بس بتكرهه بابا 

مراد: قولت مش بكرهه حد 

فيروزه: طب هو بابا شرير

مراد ببرود: معرفش 

فيروزه: طب هو انا ليه من زمان مش عايشه مع بابا 

مراد و هو علي نفس بروده: ملكيش دعوه 

فيروزه فردت جسمها علي طرف السرير و هيا بتبكي 

مراد شدها لحضنه و مسح دموعها و باسها علي خدها: نامي يا روز و بلاش اسئله 

نامت فيروزه في حضنه و هيا حزينه

عند ريحانه كانت فرحانه انها هتشتغل مع عز و حاسه انها عايزه تفضل جنبه علي طول 

نهله: ريحانه خدي دخلي الورق ده لعز 

ريحانه بستغراب: عز انتي بتقولي عز كدا 

نهله بتكبر: اه اصل انا و عز صحاب 

ريحانه بغيره علي عز: اه تمام عن اذنك 

دخلت ريحانه الغرفه و كان عز مرجز في اللاب توب و شغال 

ريحانه بصوتها الهادي: الورق الي حضرتك طلبته يا بشمنهدس عز 

عز بيبصلها بأبتسامه: حطيه علي مكتب 

ريحانه و هيا بتحط الورق اتكلمت بصوت واكي: يخربيت وسامتك دي و ام ضحكتك هيا ماما نحله يلا 

غز بضحك: اه نحله 

ريحانه شهقت من الصدمه و ان ازاي سمعها كان صوتها واطي 

ريحانه بتوتر: انا انا 

عز بمرح: عارف اني مز و وسيم من غير ما تقولي 

ريحانه: عن اذنك و طلعت وهيا بتقول مغرور بس بحبه 

عند مراد قام بعد ما فيروزه نامت و طلع قعد بره ولسه هيشغل التلفزيون بس تليفونه رن 

مراد بغضب و صدمه: عايز اييي 

فريد: انت ليه مش عايز تفهم و تعرف الحقيقه ليه مصدق امك ما انت ممكن تمسعني و تعرف الحقيقه بلاش تخلي بنتي تاخد صوره وحشه عني ولا انت تاخد عني صوره وحشه و مش تنتقم في فيروزه علي حاجه كدب من الاساس 

مراد: انا مستحيل انتقم في فيروزه لان انا بحب فيروزه وقفل السكه في وشه 

رما التليفون بغضب علي الارض 

مراد: انا هوريك.. والانتقام هيكون فيك انت مش في بينتك 

عند عز قام من مكتبه بغضب: نهلهههههه 

نهله دخلت بخوف من صوته: الملف ده كل الي فيه غلط انتي عارفه لولا ان انا خدت بالي كان ممكن يحصل اي 

نهله بخوف: دي ريحانه الي كانت بتتعلم علي اللاب وقالت ان هيا الي تكتب و تطبع الورق وبعدين تدخله ليك واكيد عشان هيا اول مره تشتغل عشان كدا خربت الملف 

عز بص لريحانه بغضب الي داخله علي شفتها ابتسامه... وووو يتبععع


#عشق_المراد

#بارت_7

عز بخبث بيوجهه كلامه لريحانه الي دخلت المكتب: ريحانه هو انتي انهارده نهله سلمتك شغل علي اللاب توب تعمليه 

ريحانه بطيبه: لا 

عز و هو بيبص علي نهله بغضب: بس نهله بتقول ان انتي خدتي اللاب و عملتي شغل 

ريحانه و هيا بتبص لنهله و بدأت دموعها تنزل: والله انامش خدت شغل غير اني ادخل لحضرتك الملفات و القهوه 

عز بحنيه: اهدي و امسحي دموعك و اطلعي استني بره و هدخلك تاني 

طلعت ريحانه وهيا بتمسح دموعها و نهله واقفه هموت من خوفها 

عز بغضب عارم: اخر انظار ليكي المره الجايه رفد اطلعي برهههه و ابعتي ريحانه بعد دقيقه دخلت ريحانه و كان عز لسه متعصب 

عز بغضب: اقعدي 

قعدت ريحانه بخوف من نبرة صوته 

عز: انا كنت مصدقك علي فكره وياريت لما تكوني صادقه ومش بتكدبي تكوني واثقه من نفسك و مش تبكي 

ريحانه بحزن: عايزني اعمل اي وهيا واحده بتكدب وتقول اني عملت شغل معمول غلط و من اول يوم شغل

عز: تقولي الصراحه و مش تعيطي 

ريحانه: حاضر 

عز بهدوء: اتفضلي علي شغلك 

عند مراد 

قام لبس و نزل راح علي شركة عز للمعمار 

عز للسكرتيره نهله: لو سمحتي عايز ادخل لعز 

نهله بأعجاب: حضرتك عندك معاد معاه 

مراد ببرود: قوليلو مراد المصري عايزك 

نهله راحت لعز 

نهله: في حد اسمه مراد المصري عايز يدخلك 

عز: دخليه بسرعه 

بعد كام دقيقه دخل مراد وقعد بكل برود 

مراد: انا جاي اقول كلمتين انت و أبوك الاحسن تبعده عني انا و مراتي 

عز ببرود: واحنا هنعوز منك اي يا مراد يا مصري احنا يلزمنا اختي 

مراد هو الاخر ببرود: وانت ملكش اخت عندي و الي عندك انت و ابوك اعملو و انا ساكت و مش انتقمت بس ابوك الي جابه لنفسه 

عز بثقه: الي عندنا كتير ثم كمل بسخريه وضحك يا جوز اختي 

قام مراد بغضب: انت عارفني كويس انا ممكن اعمل اي بذات لما بجيب اخري الحق عيشلك كام يوم مع ابوك قبل ما يموت 

عز و حس برعب في قلبه بس مش مبين: مراد اسمع بابا 

مراد: مش هسمع حد امي مش هتكدب عليا 

عز بصدق: بس والله بابا مش قت*ل ابوك 

مراد: زي ما انت مصدق كلام ابوك انا كمان مصدق كلام امي 

عز: طب عندي فكره احنا نقعد معاهم هما الاتنين و نحطهم تحت الامر الواقع و نسمع الحقيقه و صدقني لو ابويا طلع هو الي قت*ل ابوك هسيبك تنتقم منه 

مراد بتفكير: هفكر و ارد عليك... يتبعع



#عشق_المراد

#بارت_8

بعد تلات ايام اتصل مراد علي عز و اخبره يجيب ابوه يجي عنده البيت 

بعد ساعتين الباب خبط و زينب راحت تفتح اوقفها صوت مراد

مراد: اقعدي دول ناس تبعي 

قعدت زينب و هيا مستغربه نبرة صوت مراد 

بعد ثواني دخل فريد و عز و قعده بكل هدوء و سلمه علي فيروزه 

مراد: طبعا انتي يا ماما و انتي يا فيروزه مش عارفين احنا كلنا متجمعين ليه انا جمعتكم عشان اسمع الحقيقه من عمو فريد و امي 

زينب بصدمه: حقيقة اي 

مراد ببرود و ببراءه: والله معرفش انتي الي هتقولي انا هسأل و انتي تجاوبي و بعدين هسأل فريد و يجاوب و نشوف بس انا هسأل فريد الاول يلا هبتدي 

زينب بمقاطعه: مراد هو انت مش مصدقني 

مراد: بعد اذنك يا ماما اقعدي عايز اسمع وجهه مراد كلامه لفريد 

مراد: قولي بقا لما انا شوفتك جنب ابويا و هو ميت و امي بصت عليك و فضلت تعيط و مشيت ده ليه بقا 

فريد: انا هقولك كل حاجه انا كنت قاعد في البيت عادي امك اتصلت علي اختها و هيا بتبكي وبتقول لها ابعتي فريد عايزاه اختها قالت لها في اي هاجي انا قالت لها لازم راجل

روحت علي هناك و انا قلقان طلعت لقيت ابوك علي ارض ميت و امك جنبه و في ايدها سكينه و بتبكي انا اتصدمت شويه بعدين خدت منها السكينه و خليتها تغسل ايدها بعدين وقفتها جنبي وانا بشوف ج*ثة ابوك و بفكر اعمل اي لقيتك دحلت و شوفتني و انا جنب ابوك في ذلك الوقت امك لما شافتك خافت طلعت تجري وانت بصتلي بشر و طلعت مع انك كنت صغير بس نظرتك كانت كفيله تخوفني بعدين خدت الج*ثه بعد ما امك مشيت و انت مشيت و لفيت الج*ثه في ملايه و روحت دفنتها في صحره 

مراد بص لامه بحزن و عيونه بتترجاها تقول غير كدا و ان فريد قتل ابوه زي ما كانت بتقولو 

مراد و هو بيحاول يتكلم: هو بيكدب صح 

زينب ببكاء: لا يامراد مش بيكدب 

وقع مراد من الصدمه علي ارض قربت فيروزه علي مراد بخضه خدته في حضنها 

مراد ببرود بحزن و جمود: عملتي كدا ليه 

زينب ببكاء: انا كنت مستحيل اعمل في ابوك كدا بس هو السبب ظلمني 

مراد بصوت عالي: عايز سبب 

زينب: انا عملت كدا لان حد بعتله صور متفبركه و انا مع واحد و هو صدق ان انا خونته حاولت اقنعه كان ماسك السكينه و عايز يقتلي حاولت اخدها منه بعدين دخلت في السكينه مش عارفه ازاي بس مش كان قصدي 

مراد: ياااه و ده سبب مقنع انك تقتلي ابويا 

زينب ببكاء: والله كنت بدافع عن نفسي 

مراد: ولبستي لعمو فريد الجريمه ليه طلاما دفاع عن النفس 

زينب: من خوفي 

قام مراد من علي ارض وقف بجمود زي الجبل الي قرب ينهار 

مراد: فيروزه اظن ان ابوكي كويس و تقدري تروحي معاه و هبعتلك ورقة طلاقك و انا هلم هدومي من البيت ده و همشي مستحيل اقعد في المكان ده 

زينب بتوسل: خليك جنبي 

مراد بجمود: فيروزه سمعتي انا قولت اي 

فيروزه بحزن: اه هروح الم هدومي و راحت لمت هدومها و طلعت بره الغرفه و لسه هتنزل مع ابوها و اخوها 

مراد: انا اسف يا فريد باشا 

فريد بأبتسامه: انت ابني 

وخد ابنته و ابنه و رحل... وووو يتبعع


#عشق_المراد

#بارت_9

في بيت فريد كانت فيروزه قاعده علي اريكه (الكنبه)تبكي بشده قرب منها فريد بحنيه 

فريد:بتعيطي ليه يا فيروزه 

فيروزه بوجع:بحبه اوي يا بابا من زمان بس هو بيحبني زي أخته انا مش عايزاه يطلقني انا عايزاه جنبي بس هو اكيد مش هيفضل مع واحده بيعتبرها أخته انا موجوعه اوي يا بابا حاسه ان قلبي بيبنزف حبيت الشخص الي مكنش ينفع احبه 

فريد بص علي حالة بنته بحزن 

عند مراد كان لم كل شئ يخصه و طلع بره الغرفه شاف أمه بتبكي بص عليها بحسره و نزل راح علي شقه بتاعته في المهندسين 

في شقة مراد تليفونه رن و كانت فيروزه بص للتليفون شويه و مش كان عارف يرد ولا لأ وفي الاخر رد 

فيروزه ببكاء :مراد

مراد بلهفه وحنيه:اي يا حبيبتي انتي كويسه بتبكي ليه

فيروزه :انا عايزه اقولك حاجه قبل ما طلقني و عارفه أن حتي لما اقولها هطلقني بس انا عايزاك تعرف 

مراد بقلق:قولي يا روز

فيروزه:هتكلم و بلاش تقاطعني ....انا بحبك من زمان من لما كنت طفله و كبرت وانا حبي بيزيد ليك و انت اتجوزتني و ده كان اسعد يوم في حياتي اني هتجوز اكتر حد عشقته و دلوقتي بقا العكس بقيت حزينه و موجوعه و قلبي بينزف لان هطلق من اكتر حد حبيته 

مراد كان بيسمع كلامها و فرح أن معشوقته كمان بتحبه و كان هيطير من الفرحه نعم ان صغيرته تبادله نفس الشعور 

مراد :روز ممكن تقفلي دلوقتي

فيروزه بحزن قفلت 

ومراد قام وقف يلبس و هو ناوي علي شئ

عند عز تحديدا في الشركه كانت ريحانه واقفه مع واحد و بتضحك بصوت عالي و في ذلك الوقت عز شافها 


عز بصوت هز اركان المكان:ريحانهههه 

ريحانه بخضه و خوف راحت عليه: ن ن ن ع م نعم 

عز مسك أيدها و شدها وراه و دخل المكتب و كانت نهله فرحانه أن ريحانه عز هيبهدلها 

جوه عند عز كان ماسك ايد ريحانه بغضب 

عز :انتي ازاي توقفي مع واحد و تضحكي معاه 

ريحانه بوجع :زميلي عادي 

قرب منها عز بغضب و قربها منه و مسكها من وسطها بتملك و قرب من شفايفها و باسها بعمق و هيا كانت بتحاول تبعد و خايفه 

عز و هو بيتنفس بسرعه:انتي بتاعتي انا يا ريحانه فاهمه 

ريحانه بخوف:يعني اي 

عز بحنيه:يعني بحبك

عند مراد كان ماشي بعربيته بأقصي سرعه ...ووووو يتبععع



#عشق_المراد

#الاخير

وصل عند بيت فريد طلع بسرعه وفضل يخبط جامد في ذلك الوقت فتح فريد الباب

مراد:ازيك يا عمو 

فريد:الحمدلله اتفضل يبني 

اول ما دخل شاف فيروزه واقفه بتبصله بحب و فرحه 

فيروزه بخجل:مراد 

مراد قرب منها بكل حب و حضنها :وحشتيني اوي يا فيروزه المراد 

فيروزه وهيا علي وشك البكاء:طب سيبتني ليه انا عايزاك 

مراد بحنيه:وانا مش قادر علي بعدك و جاي اخدك لأن مستحيل اسيبك و اطلقك انا بعشقك يا فيروزه و بقيت مغرم بيكي ثم أكمل كلامه يلا يا حبيبتي جهزي هدومك عشان ننزل دخلت فيروزه تحضر هدومها بكل فرحه و فريد كان بيبص علي مراد بحب و شاف قد اي مراد بيحب فيروزه 

فريد:مراد روح لامك مهما كان هيا ندمت 

مراد بحزن:هحاول 

بعد ساعتين كان مراد في شقته و معاه فيروزه 

فيروزه راحت قعدت جنبه :وحشتني اوي يا مراد و انت بعيد عني كنت بموت 

مراد خدها في حضنه بحنيه و اتكلم: وانا عمري ما هسيبك تاني 

بعدد شهرين كان عز خطب ريحانه و مراد و فيروزه عايشين حياتهم 

و في يوم من الايام قام مراد يفتح باب الشقه الي بيخبط 

مراد بصدمه :ماما .... وسكت شويه و بعدين اتكلم ..اتفضلي 

دخلت زينب بحزن

زينب ببكاء وحزن:هونت عليك تبعد عني كل ده يا مراد 

مراد بصلها بحزن و سكت 

زينب:مراد انت لو يرضيك اني اسلم نفسي و هتكون مرتاح انا هعمل كدا 

قرب منها مراد بسرعه و خدها في حضنه 

مراد بلهفه:اوعي تقولي كدا انا كنت باعد فتره و كنت ناوي اجيلك

زينب بحزن و بكاء:يعني انت سامحتني 

مراد و هو بيبعدها عن حضنه:اه يا ماما سامحتك

بعد خمس سنين كان قاعد مراد و بنته في حضنه و فيروزه جنبه 

مراد بضحك :عايزين نخاوي البنت دي 

#تمت

#مريم_محمد

#عشق_المراد


تعليقات

التنقل السريع