القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الفصل 8_9_10_11_12بقلم الاء الرحمن



رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الفصل 8_9_10_11_12بقلم الاء الرحمن 


8




داني مسك ايد نور وبص لادهم :عقبال عندك انا ونور هنتخطب وبص لنور اخيرا نور عيني هتبقى ملكي انا 


طبعا صدمة الجمت الجميع وشلت لساانهم 


ادهم قرب من داني ببرود تام :قولت ايه سمعني كده تاني 


داني ببرود :انا ونور هنتخطب 


ادهم حك دقنه وبص لنور ولايديهم المتشابكة 


مازن :ربنا يستر حك دقنه يبقى هيعمل مصيبه


ادم قرب منه بقلق :اهدا يا ادهم 


لكن في لحظة كان داني على الارض وادهم بيضرب فيه بغضب جامد وداني بيحاول يردله الضرب لكن قوتهم لا تقارن 


نور بغضب :سيبه يا ادهم ادهم سيبه انت بتعمل ايه 


ادهم بغضب :اقسم بالله لو قربت منها لامحيك عن وش الارض يا وسخ 


وبالعافية ادم ومازن بعدوه عنه وهو بيتنفس جامد 


ad


نور بغضب :ايه الي عملته ده انت مجنون


داني وقف وايده على بوقه بيمسح الدم الي نزل منه وبيبص على ادهم بغضب جامد  


ادهم بعد عن ادم وقرب منها بتحذير :اوعي تفتكري انك هتكوني لغيري مهما عملتي وبص على داني والي هيبصلك هقلع عينيه لاتنين فاهمة مهما عملتي يا نور انا قدرك احفظي الكلام ده احسن ليكي 


نور بغضب :وانا قولتلك لو انت اخر راجل في العالم ده كله انا مش هبصلك فاهم واتجوز مين دي حريتي انا ومالكيش اي دعوة فيها والي حصل من شوية مش عايزة يتكرر فهمت ولا اعيد 


ادهم مسك دراعها بغضب 


لكن داني نزع ايده منها بنفس اللحظة :اوعى تقرب منها او تكلمها بالاسلوب ده تاني فاهم 


ادهم بغضب :انت ما حرمتش من الي حصلك من شوية ولا ايه 


نور وقفت بينهم :سيبه يا داني وامشي ده مجنون 


وسابتهم ومشيت وداني وراها 


ادهم خبط الكرسي برجله وغضب الدنيا بين عينيه 


ادم بخوف على اخوه :انساها يا ادهم انساها انت وهي ما تنفعوش مع بعض 


ادهم بغضب : اطلعوا برره بره مش عايز اشوف حد 


مازن لادم :تعال خليه لوحده 


ادم خرج وهو قلقان عليه 


مازن :الي اسمها نور مستفزة قووي وادهم هيتعب جدا لو فضل حاططها في دماغه لانها مش شايلاه من ارضه 


ad


ادم :ده عشق سنين يا مازن مش يوم واتنين ده عاش عمره كله وهو ما بيعملش حاجة غير انه بيدور عليها


عاش عمره كله على صورها واسمها محفور بقلبه 


عشقه كان بيكبر مع كل يوم كبر فيه 


مازن :ربنا يعينه الحب ده لعنه 


عند ادهم كان بيتنفس بغضب جاامد وضرب على ساامي 


الوو


سامي :اهلا يا ادهم 


ادهم بغضب :حفيدتك بعد كل السنين دي جاية وبايدها راجل غيري وبتقولي هتتخطب وموتها قصاد الي هتعمله 


سامي :اهدا كده وفهمني في ايه 


ادهم بصراخ :افهمك ايه بقولك نور هتتخطب للزفت الي اسمه داني 


سامي بغضب :ايه الي بتقوله ده وازاي 


ادهم بغضب :انا هعمل الي قولتلي عليه 


سامي اتنهد وتكلم بسخرية :مهو ما كانش عجبك وقلتي حبيبتي وبحبها وهتحبني ايه الي حصل بقى 


ادهم بنفاذ صبر :جدي انا بوقت مش طايق نفسي فيه فهمتني لكن يا جدي لو بعد الي هعمله ما كسبتهاش وخسرتها هنتقم منكم كلكم سلام 


سامي قفل معاه وبص للفون بسخرية :هتقبل وحياتك هتقبل زي ما قبلت خالتها دي كانت جبروت اكتر منها وحطيتها بأيدي دي وشد على ايده بتملك 


ad

..................................................


عند نور 


اتجننت من ادهم 


داني :اهدي يا نور ده مجنون انا صراحة ما توقعتش يكون بالجرأة دي 


نور بغضب :هو فاكر نفسه مين على شان يعمل كده ان ما وريتك يا ادهم ما ابقاش نور 


داني :لكن تصدقي زعلت عليه ده باين بيعشقك يا بنتي لكن ااه وحط ايده على وشه المتشلفط 


ايده جامدة قوي بينشن صح ابن اللذينة 


نور 😏:ما تجمد يله 


داني :ههههه لكن انتي ليه بتعملي كده 


نور :عايزة يفقد الامل انه انا ممكن اكون ليه في يوم من الايام لانه ده عمره ما هيحصل 


حتى لو حصلت اني اتخطب بجد لاي انسان على شان اخلص من قرفه 


داني :طيب ما تديه فرصة 


نور بغضب :انت مجنون ده ابن فريدة يا داني دمها بيمشي فيه دي الي دمرت حياتنا كلها 


داني بصلها بهزار  :نور طيب ما تدينا فرصة 


نور بنفاذ صبر :داني انسى العبط الي في دماغك انا وانت اخوات


داني 😏:وش فقر انا مش عارف بحبك على ايه 


نور وقفت العربية العربية ومسكت ايده بحب اخوي :داني صدقني انا بحبك زي اخويا ومش هقدر احبك اكتر من كده واشوفك غير كده 


ad

داني بابتسامة :وانا هفضل اخوكي طول العمر يا نور 


.............................................


عند نبيل راح القصر 


واول ما دخل سامي قله يحصله على المكتب 


نبيل :في ايه يا والدي 


سامي بغضب:في انك من يوم ضهرت اخت مروى وانت مش شايف غيرها وناسي مراتك الي شالتك الايام الي فاتت دي كلها ده انت يا اخي ما بقتش تنام في البيت كمان 


نبيل ببرود :منال مراتي زيها بالضبط واتحرمت منها ومن بناتي سنين حقها اعوضها ولو شوية عن الظلم الي عاشته هنا


سامي :بص يله انت لازم تجيب مراتك وبناتك هنا في اي طريقة مش لازم يفضلوا بعاد عننا 


نبيل بسخرية :انت مش عايز مراتي وبناتي لانك طول العمر بتحاربهم انت عايز حبيبة قلبك ترجع من تاني 


سامي بسخرية ممزوجة بحدة :غبي 


انا لو عايز مروى هه هجيبها تاني لتحت رجلي زي ما رميتها وهي تحت رجلي فاهم 


نبيل :بص يا والدي انا مش هضغط على منال ولا على البنات هما حرين بلي هيعملوه لكن انا بحذركم ابعدوا ادهم عن طريق نور والحاجات الي بتفكر فيها مش هتحصل ما تفتكرش اني غبي 


لا ادهم في عمره هيكون سامي 


ولا نور بنتي هتكون مروى 


وساب والده ومشي


سامي بغضب :هيكونوا صدقني هيكونوا وحفيدي هيعمل الي ما اتعمل بنسختها 


عند نبيل دخل عند سناء الي بصتله بسخرية


ad

نبيل رفع حاجبه :بتبصيلي كده ليه


سناء طنشته 


نبيل بغضب :سناء انا بكلمك 


سناء بصتله بدموع متحجرة :عايز ايه يا نبيل عايز ايه انا كل اما بشوفك بشوفها بعينيك اكيد كنت نايم في حضنها وبتبثلها حبك الكبير ليها مش كده 


نبيل بسخرية :كده يا سناء كده وما اضنش انك ما تعرفيش اني بحب منال وما تحسسنيش اني ضحكت عليكي 


نبيل قرب منها ومسك ايدها :سناء ما تخربيش بيتنا على شان تفهات في دماغك 


انتي مراتي زيها بالزبط لا ويمكن اكتر 


انتي الي عشت حياتي معااها وخلفت منك اجمل شيء في حياتي نادر وسيرين 


نبيل حس بتوهانها قرب منها وشدها عليه 


سناء بصت لعينيه بدموع 


نبيل مسح دموعها بحنية وقرب منها وخد شفايفها برحلة شغوفة 


سناء بعدت عنه بخجل :نبيل ما يصحش كده 


نبيل غمزها :ايه الي ما يصحش بس تعاالي هنا وحشتيني 


..............................................


في المساء 


عند نور 


مروى حست انه نور فيها حاجة 


نور كانت بترسم لكن عقلها في حتة تانية خالص 


ad


مروى :نور في ايه 


نور :مفيش يا خالتوا 


منال كانت عينها على الباب واستغربت تجاهل نبيل ليها النهاردة حتى لما رنتله ما ردش 


ندى بهزار :نور يا عسل يا مربى 


نور 😏: عايزه كام اخلصي 


ندى وهي بتتنطط :احبك وانت فاهمتي يا عسل يا قشطة يا مربى انت 


عايزة الفين جنية ووالله هردهملك 


نوور بسخرية :لا يا راجل 


ندى :جربي وانتي تشوفي 


نور بجدية:عايزاهم ليه 


ندى :والله يا نور عندنا فعالية في الجامعة والاشتراك فيها الف جنية وارباح الفعالية هتروح للفقراء 


نور رفعت حاجبها :طيب اهو قلتي الف 


ندى بأحراج :مهو اصل صاحبتي حالتها على القد 


نور قبل ما تكمل :طيب يا ندى خدي من شنطتي 


ندى باستها وجريت للاوضة 


دخلت منال 


ad

وفضلت مروى مع نور 


مروى :قوليلي بقى في ايه 


نور اتنهدت وقصت على خالتها كل الي حصل 


مروى بغضب :نور ده نسخه كوبي من جده اوعي يا نور اوعي تقربي منه لتتكوي بناره 


نور بأحراج :خالتوا انا نفسي اعرف قصتك 


مروى دموعها اتحجرت في عينيها :مقدرش اقولك غير اني كنت اقوى ست ممكن تشوفيها وما ضعفتش غير لما قربت من عيلة العمري 


نور :هو انتي وجدي 


مروى بغضب :ما تجيبيليش سيرته فااهمه 


وسابتها ودخلت 


نور باستغراب :يا ترى حكايتكم ايه 


..................................................


عند نبيل 


دخلت سناء الحمام 


واول ما دخلت نبيل شاف مكالمات من منال ابتسم 


مسك فونه وبعتلها رسالة 


وحشتيني يا منال اسف مقدرتش اكلمك النهاردة كان عندي شغل جامد اشوفك بكره تصبحي على كل خير 


بحبك جدا 


منال شافت المسج وابتسمت


وانا كمان بحبك قوي يا نبيل  


....................................................


عدا اسبوع 


ادهم ما شافش فيه نور نهائي لحد ما اتحدد معاد المؤتمر 


ad

بعتلها ايميل بالمعاد وبعتلها انه هيكون عندها كمان ساعة على شان التصاميم المشتركة 


نور بصت للايميل وركزت فيه 


داني :في ايه 


نور :المؤتمر بكرة الساعة اتنين الظهر 


داني :حلو والتصاميم 


نور ببرود  :اهو جاي كمان ساعة على شان التصاميم 


داني :حاولي تتحكمي بانفعالاتك يا نور مهما عمل ادهم لازم التصاميم الي هتنزل تكسر السوق 


نور :ان شاء الله 


...........................................


عند ادهم 


ادم جهزت التصاميم 


مازن :اهي كل حاجة جاهزة يا ادهم لكن ارجوك 


ادهم اتنهد:ما تخافش يا مازن هحاول اضبط انفعالاتي على شان كل حاجة تعدي كويس ونخرج السوق بحاجة كويسة 


ادم :حلو اوي يالله بينا 


وفعلا راحوا لنور 


عند نور السكرتيرة بلغتها بوجودهم بره 


نور ببرود :دخليهم 


ad

دخل ادهم ببرود طاغي على شوقه ليها  :مساء الخير 


نور وظاني :مساء النور 


ادم بهزار :كل يوم بتحلوي يا بنت عمي 


نور بابتسامة مجاملة :شكرا يا ادم 


داني : حبيبتي انا هاخدهم مكتب الاجتماعاات اوك 


نور بصت لادهم الي صدر البرود لكن عينه من داني الي بينده حبيبته وبياء الملكية 


مازن حس بالتوتر :اوك يالله يا جماعة


نور وقفت وادهم فصل لبسها الي مفصل جسمها بوضوح وغمض عينيه يتحكم بنفسه :اتفضلوا 


نور مشيت قدامهم وهما حصلوها 


وضمن المؤتمر اتفقوا على التصاميم 


ادم :وبالنسبة للتصميم المدمج 


مازن :المفروض انه من ادهم ونور لازم تطلعولنا النهاردة تصميم يكسر الدنيا 


نور بتردد :انا رائيي كل واحد فينا يرسم تصميم ونختار الافضل 


ادهم بصلها واتكلم ببرود :التصميم مدمج وهيكون واضح لو كل حد فينا اشتغل لوحده انا هجيلك البيت المسا ونعمل التصميم في بيتك 


نور :احم اهلا وسهلا 


ادم :يبقى كده تمام نستأذن احنا 


ad


لسه هيخرجوا 


نور ندهت على ادهم  :ادهم 


ادم ومازن خرجوا وداني حصلهم 


ادهم بصلها ببرود :اتفضلي 


نور بتردد :هو ينفع اطلب منك طلب 


ادهم اتصدم :نور ومحتجاله ربنا يستر 


ادهم بجدية  :فيه ايه يا نور قولي الي عايزاه ولو اقدر اخدمك مش هتأخر


نور بابتسامة :في مسابقة للخيل وعايز اشترك فيها 


ادهم رفع حاجبه :لكن انتي ما بتعرفيش تركبي الخيل 


نور :انا باخد دلوقت دورة لركوب الخيل 


ادهم :المطلوب مني ايه 


نور بتردد :عايزة نور 


ادهم :نور مين 


نور :حصانك يا ادهم بلييز صدقني هحافظ عليه لكن انا حبيته قوي وحاسة اني هقدر افوز معاه 


ادهم بص في عينيها بعشق مقدرش يخفيه :انا قولتلك قبل كده ده هدية مني ليكي يعني مكنش ليه داعي تستأذني مني انتي تدخلي تاخدية وتطلعي انا اصلا قولت لجدي اني بقى ليكي 


نور بامتنان :شكرا يا ادهم شكرا انت ما تعرفش فرحتني ازاي 


ad


ادهم اتنهد وحاول يكتم مشاعره وخرج من غير كلام 


ادم :في ايه 


ادهم وايديه بجيبه :مفيش 


نور بصت لداني فرحة :ادهم وافق يديني الحصان 


ادم باستغراب :حصان ايه 


نور بفرحة :حصانه 


ادم بصدمة :الحصان نور مستحيل ده ما بيخليش حد يقربله 


ادهم ببرود :الحصان بقى بتاعها ما بقاش ملكي اصلا 


وسابهم وخرج بكل برود لكن نار شاعلة جوا قلبه 


مازن :غريبة 


نور :في ايه 


ادم بص لنور : ممكن اتكلم معاكي يا نور 


نور :اتفضل يا ادم 


ادم بص لداني :لوحدنا 


مازن :انا سابقك على الشركة 


ادم دهل ورا نور 


ad

نور باستغراب :في ايه 


ادم بص لنور :نور عارفة يعني ايه ادهم يتنازل عن الحصان نور 


نور :مش فاهمة يعني ايه 


ادم :يعني انه بيديكي عشقه يا نور 


ده ما كانش بيسمح لحد يقرب من الحصان ده لانه بيحمل اسمك ده لو عنده ولد مش هيحافظ عليه زي كده 


نور ادهم بيحبك مش من يوم واتنين من سنين 


ادهم كبر على لحظاتكم وانتوا صغيرين 


ودور عليكي جامد ولما يلاقيكي يلاقي عشقه مع راجل تاني 


امانة عليكي يا نور تديه فرصة يثبتلك هو بيحبك ازاي 


نور بجدية :ادم انا بحترم جدا مشاعره لكن قلبي مش في ايدي ادهم عمره ما هيكون الراجل الي هتجوزه لاسباب كتيرة جواية 


كبر على الحب ده دي حاجه ترجعله انا بعشق انسان تاني ومش مستعدة اتخلى عنه على شان راجل انا ما  بحبوش


ادم :ده اخر كلام عندك 


نور :ادم ارجوك ما تفتحش معايا الموضوع ده تاني واقفله 


ادم بغضب مكتوم وقلب مجروح على اخوه :عن اذنك يا نور 


نور شردت وهي بتفكر بكلام ادم وحب ادهم الكبير 


الي مش مقتنعه فيه 


.....................................................


في المساء 


كانت نور بترسم مع دخول ادهم ونبيل 


ad

منال ابتسمت اول ما شافته 


على عكس مروى الي اتجننت من هبل اختها 


نبيل :مساء الخير 


نور خدت بالها من ادهم الي ما بيبصش غير ليها وبس واتحرجت من نظراته دي كان بيفصل جسمها بعينيه 


نور :احم اهلا يا ادهم انا هطلع ابدل هدومي وانزل نعمل التصميم 


فعلا نور طلعت بدلت هدومها بفستان بيتي ناعم طويل 


ونزلت 


سألت عن ادهم 


مروى :خد الورق ودخل الصالون يبتدي رسم 


نور دخلتله :داخل حامي اووي يا ادهم 


ادهم فضل بااص للورق :ما بحبش اضيع وقت لكن لو سمحتي قهوة يا نور 


نور :بتشربها ايه 


ادهم بص في عنيها :كنت بحبها حلوة لكن من اليوم شربتها من ايدك ساده بقيت بشربها ساده 


نور :احم اوك 


وفعلا عملت اتنين ساده ورجعتله 


نور قعدت جنبه وادهم دقات قلبه هتخرج من صدره 


نور :بص بقى انا عايزة حاجة بين الغموض والليونة حاجة بين القوة والضعف 


ادهم :طقم رسمي لكن مختلف 


ad


نور بلمعة :هو ده طقم يكون كاجوال عاكس على الرسمية فهمتني 


ادهم :فهمت 


نور جت تاخد الورق الي مع ادهم وجت ايدها على ايده 


ادهم بص في عنيها 


نور بعدت ايدها بسرعة :انا اسفة 


ادهم اتنهد وابتدا يرسم ونور معاه وكل حد بيحط لمساته الجميلة لحد ما طلع معاهم تصميم يخوف من جمالة 


نور بأعجاب :الله يجنن ده هيكسر السوق وبكره تقول نور قالت 


ادهم :ان شاء الله هو فعلا طلع تحفة لكن بهنيكي على ابداعك فعلا موهبة 


نور بابتسامة وهي بتبص للتصميم :شكرا 


ادهم :طيب استأذن انا واشوفك بكره ما تنسيش المؤتمر على اليخت 


نور باستغراب :لكن انت قلت في الهرم 


ادهم :طيب مهو في منطقة الهرم لكن على اليخت عندك اي مانع 


نور بقلق :اصلي عندي فوبيا من البحر 


ادهم :ما تخافيش انا معاكي 


نور :مين هيحضر 


ad


ادهم :انا من شركتي وانتي من شركتك يعني مندوب واحد بس من كل شركة 


نور :لكن داني 


ادهم قام ببرود :دي قوانين مفيهاش لعب مندوب من كل شركة 


وسابها وخرج 


...................................................


في الصباح 


لبست نور طقم رسمي اسود على قميص ابيض وجزمة بكعب وربطت شعرها ذيل حصان وراحت المؤتمر 


نور استغربت انه مفيش غير ادهم :فين ادم ومازن 


ادهم :قولتلك مبارح هيكون مندوب واحد من كل شركة لما تتعرض التصاميم 


نور :اهااا 


اتعمل المؤتمر وكل شركة طرحت التصاميم بتاعتها 


كل ما يتحرك المركب نور كامت بتخاف جاامد وصابها دوار


كان ادهم جنبها مسكت ايده بخوف 


ادهم بقلق :انتي كويسة 


نور :دايخة شوية 


ادهم :خلصنا اهو 


جه النادل وقدم عصير للكل


ادهم بصله 


النادل غمزه ومشي 


ادهم مسك العصير واداه لنور :اشربي هترتاحي 


نور شربت شوية وخلص المؤتمر 


ونزلوا المشاركين وما فضلش غير نور وادهم 


نور وهي دايخة :ادهم المركب بيتحرك 


ادهم حط ايديه في جيبه وهو بيبصلها بغموض ومفيش شوية سند نور الي غابت عن الوعي 


وووووووو


9


اتعمل المؤتمر وكل شركة طرحت التصاميم بتاعتها 


كل ما يتحرك المركب نور كانت بتخاف جاامد وصابها دوار


كان ادهم جنبها مسكت ايده بخوف 


ادهم بقلق :انتي كويسة 


نور :دايخة شوية 


ادهم :خلصنا اهو 


جه النادل وقدم عصير للكل


ادهم بصله 


النادل غمزه ومشي 


ادهم مسك العصير واداه لنور :اشربي هترتاحي 


نور شربت شوية وخلص المؤتمر 


ad

ونزلوا المشاركين وما فضلش غير نور وادهم 


نور وهي دايخة :ادهم المركب بيتحرك 


ادهم حط ايديه في جيبه وهو بيبصلها بغموض ومفيش شوية سند نور الي غابت عن الوعي 


وحملها ودخله لاوضة في اليخت ونيمها على السرير 


ادهم كان بيبصلها بعشق وجنان وهو بيمسح على شعرها :ياااه يا نور يااه 


لو تعرفي بحبك ازاي


لو تعرفي صبرت على بعدك ازاي 


لو تعرفي دورت هليكي قد ايه 


لو تعرفي اسمك محفور بقلبي ازاي


وجاية بعد ده كله تقوليلي بكرهك 


ادهم قرب منها وقبل شفايفها بلهفة وعشق وشغف 


وهي لا حول لها ولا قوة 


ادهم ما قدرش وبعد عنها 


هو  مش عيزها بالطريقة دي مش عايزها بالضعف ده


ادهم فضل يتأملها 


اتملمت نوور وكانها بترفض نظراته دي واتنفضت لما شاافته 


نور قامت بسرعة والصداع هيفرتكها :انا فين 


ادهم بسخرية :صح النوم يا حبيبتي انا صراحة ما حبيتش اتمادى غير لما تفوقي 


نور بغضب :انا فين 


ادهم :هههههه في البحر 


نور قاومت نفسها وخرجت تشوف هما فين وفعلا كانوا في البحر ولوحدهم في اليخت 


ad


نور بغضب : ايه الي حصل واحنا ازاي لوحدنا انت عملتلي ايه رجعني يا ادهم انت مجنون 


ادهم شدها بغضب عليه وايده بتتجرا :عليها ايوه مجنون مجنون بحاجة اسمها عشقك انا مريض فيكي ما تفهمي 


نور زقته بغضب :انا مش ملك حد وانت بالذات عمري ما هكون ملكك يا ادهم احفظ الكلام ده كويس قوي


ادهم شدها وزقها للسرير :هتكوني ملكي وحالا 


نور بغضب وصراخ :ابعد عني ابعد عني يا وسخ ده كده وانت ابن عمي الغريب هيعمل ايه 


ادهم اعتلاها وهو بيبصلها بعشق مجنون :انا بعشقك بعشقك سامحيني يا نور 


وابتدا يقبل فيها وهي بتبعده لكن قوتهم لا تقارن ببعض 


نور حاولت تبعده بكل ما عندها من قوة 


نور بقهر ودموع بتنزل لاول مرة اتكلمت ببحة صوت تجنن :ادهم ارجوك ابعد عني هكرهك اكتر صدقني 


ادهم كان في دنيا تانية 


دنيا عايز يثبتلها انه نور هتبقى مراته وملكه هو وبس 


ادهم بص في عينيها واتكهرب من دموعها 


وبعد عنها وهو متجنن من روحه ومنها واتكلم بصراخ وغضب :ليه ليه توصليني للمرحلة دي ليه ما ترحميني  


نور ودموعها بتنزل :رجعني يا ادهم ارجوك لو بتحبني فعلا رجعني 


ادهم مسك دراعها بغضب :مش هنرجع يا نور غير لما نتفق 


ad

نور بغضب وصراخ :نتفق على ايه انت خاطفني عارف يعني ايه خاطفني 


ادهم قرب منها بغضب وعيونه مش بتفارق عينيها :بصي يا نور وافهمي الكلام الي هقوله كويس قوي يا أما تتجوزيني وحالا وتبقي ملكي برضاكي يا اما الي مقدرتش اعمله من شوية من خوفي عليكي هعمله دلوقت ومش هتفرقي معايا وبرضه هتبقي ملكي 


نور حاولت تشغل عقلها واتنفست جاامد :ادهم اوعدك افكر بعرضك للجواز من تاني لكن دلوقت خلينا نرجع لانك مهما حاولت دلوقت مش هتلمس مني شعره 


ادهم بص في عنيها :قولتلك الي عندي يا نرجع واحنا كاتبين كتابنا يا ترجعي لكن وبصمتي عليكي انا مش هتعذب ببعدك اكتر من كده 


نور بغضب مكتوم :انت مجنون انت واعي انت بتعمل ايه


ده الحب الي بتقول عليه اغتصاب وقرف لو بتحبني فعلا هتحافظ عليا حتى من نفسي ده انا لو كنت هفكر واحد بالمية فيك دلوقت خلاص 


ادهم شدها عليه ومسكها جامد من وسطها وهي بتحاول تبعده :يبقى انتي الي كتبتي البداية هتبقى ازاي 


نور كانت بتضربه على صدره جاامد :ابعد عني ايعد يا متخلف ابعد 


ادهم زقها على السرير بغضب جاامد 


ونور بتحاول تبعده  وخبطته على بطنه جامد وجريت بره على اليخت 


ادهم بوجع :اااه يا بنت المجنونة 


وحصلها 


نور بغضب :لو قربت مني هرمي نفسي في المية 


ادهم بغضب :حتى لو موتي روحك مش هترجعي غير وانتي ملكي فاهمة فأنتي هتحددي الطريقة يا تكوني حلالي دلوقت ياما هخدك واحنا كده ومش هسأل فيكي 


ad


نور بغضب :انا بكرهك بكرهك هو بالعافية يا اخي 


ادهم بصراخ :ليه اديني سبب واحد مقنع يخليكي تكرهيني 


نور بصراخ :والي بتعمله ده ما يخلينيش اكرهك وانك تفرض نفسك عليا ما يخلينيش اكرهك 


يا راجل راعي صلة الدم الي بينا 


ادهم سابها ودخل 


نور باستغراب :راح فين ده 


نور استنته شوية ومجاش توقعت انه خلاص هيرجع 


نور نزلت عن حفة اليخت ولسه هتدخل ادهم شدها :انتي فكره روحك ايه هااه شايفة نفسك فوق الكل كده ليه 


نور بغضب :ابعد عني 


ادهم بص في عنيها :انا بعتت ورا المأذون ودلوقت هيكون في طريقة لهنا 


نور زقته من صدره :مش هيحصل يا ادهم 


ادهم :هه هيحصل يا نور حتى لو مضيتي غصب عنك انا ما صبرتش على بعدك سنين على شان في الاخر تمسكي بايد راجل تاني وتقوليلي هتجوز غيرك 


نور بصتله بغضب وزقته وقعدت تتنفس بغضب :ادهم انت كده بتكرهني فيك انا عمري ما هكون ليك بالاسلوب ده 


ادهم بص في عينيها :مش عايز منك حاجة وهديكي وقتك على ما تتقبليني لكن وانتي على اسمي ومش هطالبك بأي حاجة لكن نكتب كتابنا دلوقت 


نور بغضب :مستحيل انت مصدق الي بتقوله ده الي بتقوله مستحيل يحصل 


ad


هنا وصل ادم ومازن والمأذون 


نور بصت لادم :انت معاه بالجريمة بقى ان ما سجنتكوا يا كلاب ما بقاش نور 


ادهم بغضب :لمي لسانك يا عروسة احسن ما اكتمك بطريقتي 


مازن :انسة نور ارجوكي تهدي ادهم بيحبك وهيحافظ عليكي 


نور بغضب :انت تخرس انت الوحيد الي كان باين عليك انك محترم لكن ازاي واحد مصاحب ادهم هيكون وسخ وشبهه 


ادهم مسك شعرها بغضب :تتعدلي وتلمي لسانك ولا المك بطريقتي 


ادم :مش كده يا ادهم 


ادهم بصلها :اقسم بالله لو عملتي اي حركة مجنونة دلوقت هتشوفي ايام اسود من الخروب


الماذون ابتدا وادهم جاب نور 


موافقة يا بنتي على ادهم العمري يكون جوزك على كتاب الله وسنة رسوله 


نور بغضب :لا يا سيدنا الشيخ مش موافقة والي قدامك دول خاطفني 


ادهم بابتسامة غيظ :بتهزر يا سيدنا هي بس زعلانه شوية ده حتى شوف بالبطايق انا ابن عمها 


ادهم بصلها بغضب 


الماذون :لازم اسمعها منها حضرتك 


ادم مسك دراعها :ما تتكلمي وتنطقي الكلمة دي قولي موافقة


ad


نور بصتله بغضب :جهنم افضلي من اني اقولها 


ادهم بوجع وغضب :للدرجادي بتكرهيني 


نور بصتله بقرف :واكتر من كده انا لو كنت بكرهك قيراط دلوقت بكرهك مية قيراط بعد الي عملته


الماذون :ايه يا بني انا عندي محكمة 


ادهم بصله بغضب :اكتب الكتاب يا سيدنا لانك لو ما كتبتهوش اقسملك ما هتطلع لا انت ولا هي عايشين 


ادم :هي موافقة لكن مكسوفة حضرتك حضرتك 


نور بصتله بغضب ودخلت جوا اليخت ومش عارفة تعمل ايه وفونها ما فيهوش شبكة :غبية يا نور ازاي اسيبه يستفرد بيا كده 


لكن اخر حاجة كنت اتوقعها انه يعمل النذالة دي 


دخل ادهم ومعاه عقد الجواز ورماه قدامها :وقعي 


نور بغضب :مش هوقع يا ادهم ده عقد انتهاء حياتي مش جوازي اعقل يا ادهم اعقل 


ادهم بغضب :سبته للي محتاجة هتوقعي ولا اشدك من شعرك واطين عيشتك 


نور بصراخ :مش هوقع يا ادهم مش هكون مراتك 


ادهم شدها من شعرها جامد لدرجة كانت هيتقلع في ايده :وقعي 


نور بدموع :ارجوك سيبني انا عمري ما اترجيت حد انا برجوك تسيبني يا ادهم انا مش عايزة اتجوز 


ادهم شد على شعرها اكتر بغضب جامد وصراخ :وقعي 


ad

نور ودموعها بتنزل وقعت على عقد الموت بالنسبالها


ادهم زقها على السرير وخد العقد وطلع 


نورت انهارت من العيااط 


الماذون كتب الكتاب بعد توقيع نور 


مازن :غلطت يا ادهم كده هي بتكرهك اكتر مش بتحبك 


ادهم بغضب :ايه رائيك كنت اسيبها لحد ما احضر فرحها على غيري 


ادم :هتقول لعمي ايه 


ادهم ببرود :عادي هقولهم الي عملته يالله منك ليه بيتك بيتك 


ادم قرب من ادهم :اوعى تكون قربت منها يا ادهم 


ادهم وهو بيجز على سنانه :لو كنت بالدناوة دي كنت خدتها وهي نايمة ومش حاسة بحاجة انا كل الي عايزة انها تبقى على اسمي ومحدش يقدر يقرب منها 


ادم بعدم اقتناع :اهاا 


نزلوا على اليخت التاني ومشيوا


ادهم دخل على نور الي كانت قاعدة على الارض وبتعيط بدموع قهرت قلب ادهم 


ادهم قرب منها بألم داخلي :سامحيني يا نور كان لازم اعمل كده على شان اضمن انك مش هتكوني لغيري 


كان نفسي تشاركيني الفرحة الي حسيتها لما اتكتبتي على اسمي 


هنا نور بصتله بدموعها وعينيها الي بقوا بلون الدم وضربته بالالم 


ad

ادهم شد على ايده بغضب 


نور مسحت دموعها:صدقني يا ادهم هندمك على اليوم الي فكرت تأذيني فيه وتجبرني على حاجة انا مش عايزاها 


ادهم بغضب مسك شعرها :هقطعهالك ايدك دي ان شاء الله زي ما هقطع لسانك لكن انا قولت وعد وصدقت فيه 


قولتيلي لو اخر راجل مش هبصلك 


ووعدتك هبقى اول راجل في حياتك ومش هتكوني لغيري واهو انا بنفذ الوعد


نور بصتله بقرف ودخلت الحمام


ادهم اتنهد وحرك اليخت ورجع فيها لانه عرف اي نقاش ومحاولة اقناع دلوقت مش هتنفع فقرر يسيبها براحتها على ما تتقبل الموضوع


نور خرجت كان ادهم قرب يوصل استغربت انه رجع 


لما وصلوا ادهم قرب منها :انا قولتلك كتب كتابنا بس على شان اضمن انك ليا ومش لغيري لكن صدقيني عمري ما هجبرك على حاجات تانية لازم تكون بارادتك انتي 


نور زقته وهي بتبصله بغضب وقهر  ونزلت من اليخت وركبت عربيتها ومشيت ودموعها مش بتفارقها 


ادهم تابعها حتى مشيت :ربنا يحنن قلبك يا نور 


............................................


عند ادهم رجع البيت 


وسامي طلبه 


دخل عليه ادهم بكل برود 


سامي بفضول :عملت ايه خدتها 


ادهم :لا 


سامي بغضب :امال عملت ايه سبتها يا غبي 


ad


ادهم  :اتجوزتها 


سامي بصدمة :بتهزر صح ازاي 


ادهم قص عليه الي حصل 


سامي :هههههههههههه ضربة معلم يا حفيدي ده انت عملت الي انا مقدرتش اعمله جواز مره واحدة


ادهم اتنهد :عن اذنك يا جدي هطلع ارتاح 


سامي :وهتجيبها امتى هنا 


ادهم :واجيبها ليه 


سامي رفع حاجبه :مش مراتك يله ولا هتسيبها كده تتفرعن عليك 


ادهم :بص يا جدي انا اجبرتها على كتب الكتاب بس على شان اضمن انها ليا ومش هتكون لغيري لكن عمري ما هجبرها على حاجة تانية 


وساب جده ومشي 


سامي بفرحة :هههه ده كلام يا حفيدي 


وشرد هتجيلي لوحدك كده يا مروى 


......................................................


عند نور 


روحت البيت ودموعها مش بتفارق خدها دخلت والكل اتصدم من وشها ودموعها الي على خدها 


منال اتخضت :في ايه يا حبيبتي بتعيطي ليه 


مروى قلبها وقف وللحظة افتكرت الي حصلها وكأنها مكان نور 


ad

مروى قربت منها بخوف :ادهم عملك ايه 


نور بصتلها بدموع وكأنها كانت عارفة انه ادهم هيعملها حاجة


نبيل :وادهم هيعملها ايه بس 


مروى حضنتها :في ايه يا نور ما تقلقينيش اوعي يكون


نور وهي بتعيط :ادهم اجبرني اوقع على عقد جوازي منه النهاردة 


منال بخضة :انتي بتقولي ايه 


نبيل بغضب :ازاي هي سايبةحعقرو


مروى بدموع :منكم لله منكم لله 


نور :الكلب الواطي خطفني واتجوزني بالغصب والزفت ادم ومازن معاه ومشاركينه 


مروى :لمسك 


نور بدموع :لا ما سمحتلوش 


نبيل :الوسخ ان ما ربيتك يا ادهم وسابهم وخرج 


ندى بنفسها بغيظ  :مهو مز وبيحبك بتتبتري على النعمة ليه بس اااه ياني من جماله 


....................................


نبيل دخل القصر بغضب 


ادهم عرف انه نور قالتلهم. :عمي انا 


نبيل قرب منه وكان هيضربه بالالم لكن ادهم كان الاسرع ومسك ايده 


لا فوق يا عمي انا ما اسمحلكش 


ad


نبيل بغضب :ازاي تعمل كده يا وسخ دي بنت عمك تخطفها 


ادهم قعد ببرود :قولتلها عايزك بالزوق ما نفعش معاه اجبرتني اعمل معاها كده وبعدين انا ما عملتلهاش حاجة مع اني كنت اقدر اعمل كتير لكن احترمت وجودك يا عمي 


ادم :يخرب بيت جرئتك يا ادهم بيتكلم ولا كأنه عمل حاجة


نبيل بغضب :انت هتطلقها وحالا 


ادهم بغضب :اط ايه اطلقها شفت نجوم السماء اقربلكم 


كامل :اهدى يا نبيل الي حصل حصل 


نبيل بغضب :مهو لو حضرتك خلفت رجالة ما كانوش عملوا في بنت عمهم كده لكن انت مخلف نسوان 


سامي بغضب :اخرس واتكلم مع اخوك بأدب 


فريدة بغضب داخلي :بقى بعد كل ده ابني يتجوز بنت منال 


نبيل :ده انتوا عصابة بقى 


نادر :اهدى يا بابا اعصابك بس


سناء كانت مبسوطة من الي حصل كده منال وبنتها هيكرهوا نبيل وعيلته اكتر ويبعدوا عنه ويرجعلها على طول 


نبيل بصلهم بغضب وبص لادهم  :عمرك ما هتطول من بنتي شعره


ادهم حك دقنه :صدقني يا عمي طولته كله النهاردة لكن الي في قلبي ليها شفعلها  


نبيل بصله بغضب وخرج 


.....................................................


مروى دخلت لنور الي دموعها ما بتفرقهاش 


ad


نور اترمت بحضنها 


مروى :ده الي كنت خايف منه خليكي قوية يا نور مهما حصل 


نور بدموع :حسيت بعجز يا خالتوا عمري ما حسيته 


مروى بدموع على حالتها :انا متأكدة انه دي فكرت جده مش فكرته 


نور بدموع :هعمل ايه دلوقت 


مروى :ولا هتعملي حاجة هتكملي حياتك عادي ولا كانك على ذمته 


نور بكره :وتفتكري هوا هيسكت ده وسخ ده كان بيعمل الي بيعمله النهاردة ولا كأننا دم واحد لكن فعلا هتوقع ايه من واحد دم فريدة بيجري فيه 


مروى :سيبيها لربنا 


................................................


عند نور فاقت الصبح 


وقررت تتناسى الي حصل امبارح وكأن شيئا لم يكن 


لبست جيبة اخضر على قميص ابيض وجاكيت اخضر 


وجزمة بيضاء وفردت شعرها 


خرجت لوالدتها :صباح الخير 


منال بابتسامة :صباح النور يا حبيبتي 


نبيل وقف قدامها :عايزك كده دايما قوية وتقدري تعدي كل حاجة انا هوقفله ما تخافيش 


ad

مروى بسخرية :كنت وقفت لمراتك 


نبيل بغضب :مروى وبعدين 


نور اتنهدت :ان شاء الله ماما انا هروح الشركة اليوم نتيجة الصفقة 


ندى :ما تاخديني في سكتك ينوبك ثواب 


نور بابتسامة باهته:تعالي يا ندى


ركبت معاها في العربية والصمت هو سيد الموقف 


ندى :نور 


نور وهي مركزة في الطريق :اممم


ندى :ما تدي فرصة لادهم هو بجد باين بيحبك 


نور الدمعة تحجرت في عينها لما فكرتها بلي حصل وانها دلوقت على ذمة وسخ زيه 


نور بغضب :سكري على الموضوع الزفت ده انا مش طايقة روحي 


ندى :احم انا اسفة 


نور وصلتها الجامعة وراحت الشركة 


وحاولت تفحت نفسها في الشغل على شان تنسى الي حصل 


هنا دخل داني :صباح الفل على ست الكل كسبنا المناقصة ادم لسه مبلغني


نور ببرود :اهلا يا داني متأخر ليه 


داني قرب منها :في ايه مالك مش طبيعية 


نور حضنته جامد وعيطت في حضنه 


داني بقلق :نور مالك في ايه انتي كويسة 


نور بدموع :اتجوزني غصب عني يا داني كتب كتابه عليا وخدني غدر 


داني بعدم فهم :بتتكلمي عن مين اوعي يكون 


نور هزتله دماغها بااه 


داني :الوسخ 


داني حضنها وحاول يهديها وهي منهارة من العيااط 


لكن دائما الحظ ليس مع الابرياء دخل ادهم ومعاه ادم ومازن وهي حاضنه داني



10 


داني بقلق :نور مالك في ايه انتي كويسة 


نور بدموع :اتجوزني غصب عني يا داني كتب كتابه عليا وخدني غدر 


داني بعدم فهم :بتتكلمي عن مين اوعي يكون 


نور هزتله دماغها بااه 


داني :الوسخ 


داني حضنها وحاول يهديها وهي منهارة من العيااط 


لكن دائما الحظ ليس مع الابرياء دخل ادهم ومعاه ادم ومازن وهي حاضنه داني 


ادهم بغضب :ايه الي بيحصل هنا ده 


نور بعدت عن داني ومسحت دموعها ببرود :ما تجيش هنا لو مش عايز تشوف حاجة تدايقك 


ادم :اهدا يا ادهم 


ad


ادهم قرب من داني وهو بيجز على سنانه ومسكه من قميصه :تبعد عن مراتي يله فااهم 


داني بسخرية :هه مراتك قولتلي جوازك باطل يا عم الحلو ما تسوقش فيها كتير 


مازن بعدهم عن بعض :احنا جايين على شان التصاميم وانتوا بتتخانقوا 


ادهم وهو بيبص لنور بغضب الي قاعدة بكل برود وبتبصلهم بنظرات خاوية :سيبونا لوحدنا 


ادم بتروي :ادهم 


ادهم بغضب :سمعت انا قولت ايه 


ادم همس لداني :لو سمحت يا داني 


داني بص لنور الي ساكتة وخرج 


ادهم قرب من نور ومسك دراعها بغضب :لو قربتي من الي اسمه داني ده تاني اقسملك بالله ما هرحمك يا نور 


نور حاولت تكتم غضبها لانها بشركتها ومش عايزة تعمل فضايح 


نزعت ايدها منه وقعدت ببرود :جاي ليه 


ادهم بغضب :انتي ليه مصره تخليني اطلع اسوأ ما فيا ليه


نور وهي بتجز على سنانها بغضب مكتوم :صوتك يا ادهم انت بشركة محترمة مش عايزة فضايح 


ادهم :افهم ايه من البرود الي متقمصااه ببراعة ده افهم انه الي حصل امبارح ما اثرش فيكي 


نور بسخرية :وهو حصل ايه امبارح اوعى تفتكر اني بقيت على اسمك بجد 


انا عمري ما هرتبط فيك وان كان على الورقة الي فرحان فيها خليها معاك وانا اهو عايشة حياتي لكن جواز مفيش هنفضل كده 


ad


ادهم بتحدي :اوك يا نور وانا كفاية عليا دلوقت انك على اسمي ومحدش هيقدر يقرب منك 


هنا دخل داني :نور الشركة الاوربية بعتتلك التصاميم


نور بابتسامة لداني جننت ادهم :اوك يا داني هشوفهم وبصت لادهم سبب الزيارة ايه 


ادهم شد على ايده بغضب :كسبنا المناقصة والعرض لازم يكون خلال اسبوعين 


نور ببرود :اوك جهز تصاميمك وانا تصاميمي اديني يومين وتجهز والتصميم المدمج معاك 


داني :لكن لازم في الاول نختار القماش والاكسسوار 


نور بصت لادهم بجدية :كل حد فينا هيكتب ايه القماش الي يناسب التصميم بتاعه اضن كده افضل 


ادهم :اوك انا اسبوع بالكتير وهجهز كل حاجة 


داني قرب من نور يوريها تصاميم الشركة الاوربية 


داني بابتسامة :شوفي جمال القطعة دي تخيلتها عليكي 


نور بصت لادهم الي كان بياكل داني بعينيه الي بقت بلون الدم 


نور :هههه تصدق صح 


ادهم بغضب :لااا ده انت مفصل جسمها بقى على شان تتخيل التصاميم عليها 


داني بغضب :ما تحترم نفسك يا جدع انت 


نور بغضب :ما تتخانقوا احسن وبصت لادهم اتفضل يا ادهم الي عايزة قولته 


ad


ادهم بصلها بجنان :صدقيني هعرف ازاي اعدلك يا نور 


وسابها وخرج 


ادم حصله ومعاه مازن يفهموا في ايه 


ادهم حاول يمسك اعصابه :مفيش اسبوع وكل واحد هيدي تصاميمه وكل واحد حر بالقماش الي يناسب تصميمه


مازن :اهاا كويس على الله نلحق بس 


......................................................


في المساء 


وتحديدا في القصر 


سامي :اجهزوا على شان نروح نحتفل بأدهم ونور 


ادهم ببرود :محدش لا هيروح ولا هيجي 


سامي :ليه 


ادم :جدي هي للان مش متقبلة الموضوع هنروح ازاي بس دي مش بعيد تطردنا 


سناء باستفزاز:صراحة الي بيقوله عمي هو الصح لازم نروح نباركلهم ولو هتطردنا هتكون منال معرفتش تربي ولا ايه 


ادهم بغضب :ما بلاش انتي يا مرات عمي 


فريدة بغضب :انا مش هروح في حته لانه الجوازة دي كلها مش مقتنع فيها انا عايزة اجوزك على مزاجي يا ادهم 


كامل بتحذير :فريدة


ادهم قرب منها :ودي الي قلبي اختارها يا امي 


نادر قرب من سيرين :شكلها هتولع النهاردة يا بت 


ad


سيرين :ملناش دعوة نحن نعمل في صمت يا اخي 


نادر :ههههه هو كده 


سامي وقف بغضب :خلصتوا يالله كل واحد فيكم يطلع اوضته ويلبس هنبارك لحفيدتي 


ادهم بغضب :جدي بس


سامي بصله بنظرات ناريه :اسمع الكلام انا ادرى في مصلحتك 


فعلا الكل لبس وركب عربيته وراحوا لبيت نور 


...............................................


عند نور 


كانت مركزة جامد بالتصاميم وبتفحت روحها بالشغل عايزة تنسى الي حصل 


مروى بسخرية :يعني لنا تموتي روحك بالشغل انتي فاكرة انك هتنسي 


منال :يا بنتي انتي تقريبا ما بتناميش بتشتغلي اربعة وعشرين ساعة 


نبيل :ايه رائيكم نخرج نتعشى بره اهو نغير جو 


ندى اتنططت :ياااه فكره حلوه قووي 


مروى بسخرية :شوية وهتلاقي ابوك ناططلك هنا ما تتاملش اوي كده 


وفعلا لسه بتتكلم وضرب الجرس 


نبيل بص لمروى باستغراب ازاي حافظاه 


ad

ندى راحت تفتح وفعلا كانوا هما 


سامي بابتسامة :ازيها حفيدتي الحلوة


ندى بابتسامة :اهلا يا جدي اتفضل وفعلا دخلوا كلهم 


ادم قرب منها :وحشتيني 


وسابها مع صدمتها ودخل وهي وشها جاب الوان 


سامي :مساء الخير 


نبيل :اهلا يا والدي اتفضلوا 


نور سلمت عليهم ببرود تام 


ادهم مدلها ايده 


نور طنشتها 


ادهم شد على ايده بغضب


فريدة ببرود :مبروك 


نور بصتلها من فوق لتحت :على ايه 


كامل حب ينقذ الموقف :هتنوري حياتنا يا بنتي 


نور بصتلهم بغضب ممزوج باستهزاء:اوعوا تكونوا جايين تباركولي على كتب كتابي من المقرف ده 


الوسخ خدني غدر ولا يمكن في يوم ابقى ملكه احفضوا الكلام ده كويس 


ادهم بغضب :لمي روحك يا نور ولمي لسانك لقطعهولك 


مروى بغضب :في ايه هو انت بتهددها قدامنا كمان 


سامي بسخرية :اللبوة اتكلمت من جديد 


مروى بصتله بقرف :طول عمري وحياتك


ad

نبيل :اهدوا يا جماعة واتفضلوا اقعدوا 


منال ارجوكي حاجة نشربها 


منال اتنهدت :حاضر 


نبيل :ما تقعدي يا سناء واقفة ليه 


سناء رفعت حاجبها بعدم رضا :حاضر يا نبيل 


منال 🙄


نور خدت الجهاز بتاعها :عن اذنكم عندي شغل البيت بيتكم 


سامي وقف قدامها وهو ساند على العكاز بتاعه :ما تحترمي الي قاعدين 


نور :لو سمحت انا لدلوقت محترمة سنك ما تخلينيش اقل ادبي ابعد من سكتي دلوقت اما افتكرت انه ليك احفاد كنت فين لما ماما ربتنا لوحدها وبصتله بحدة انا مش عايزة حد فيكم انتوا بتدخلوا حياة اي حد بتخربوها


سامي رفع ايده بغضب هيضربها :اخرسي يا بنت 


لكن لقت الي وقف الألم ده ومسك ايد الجد 


نور بصت لادهم 


ادهم بغضب :اوعى يا جدي تفكر تمد ايدك عليها 


مروى ضحكت بسخرية وبداخلها :يااه يا نور ده الي هيدفن سامي لو عرفتي تتصرفي معاه صح وتاخديه لصالحك 


سامي بصله بغضب :انت بتمسك ايدي يا ولد 


ادهم بصله بتحدي :الي قدامك دي على اسمي ولا يمكن اسمح لانسان على وش الارض انه يمد ايده عليها حتى لو كنت انت 


ad


سامي نزع ايده منه وبصله بتوعد 


نور سابتهم يتخانقوا ودخلت اوضة تانية تشتغل


كامل :والدي ارجوك اهدا صحتك 


هنا جت منال ومعاها القهوة ووزعتها عليهم 


ادهم باحراج :عمي هو ممكن ادخل اتكلم مع نور 


نبيل :لا هي دلوقت مش متقبلة حد سيبوها تاخد وقتها مش كفاية الي هببته 


ادهم بأصرار :لكن انا مش عايزها على شانا انا عايزها بشغل 


ندى :تعالا يا ادهم انا هدخلك


 


منال بصتلها بغضب 


ادم :ههههههه حلو جو التجميع ده ربنا يطعمنا


ادهم قرب من ندى :شكرا 


ندى :هههه العفو بس على الله ما تفرمنيش لما تروح


كان ادم حصلهم 


دخل ادهم 


وادم كان ورا ندى :ندى 


ندى اتخضت :يخرب بيتك خضتني يا ادم 


ادم بابتسامة : عاملة ايه ما بقيناش نشوف 


ندى بتوتر :مفيش ما انا بشوفكوا اهو


ادم بتأمل :بقيتي بتوحشيني يا ندى مش قادر احدد اي الاحساس الي بحسه لما ببقى جنبك لكن الاكيد اني معجب فيكي 


ad


ندى فتحت عينيها وقلبتها هزار :اايه يا عم الحلو هتقلبها جد ولا ادهم بهت عليك ولا ايه وسابته ولسه هتمشي 


ادم مسك ايدها وبص في عينيها :لكن انا ما بهزرش دلوقت بتكلم جد 


ندى بصت حواليها :ادم ارجوك بابا 


ادم :اوك هسيبك دلوقت على امل اننا نتكلم بعدين 


ندى سابته ودخلت وايدها على قلبها الي بيدق بسررعة 


........................................... 


عند ادهم دخل وقفل الباب وراه 


نور كانت مدياه ظهرها 


ندى حطي القهوة واخرجي


ادهم حضنها من ظهرها 


نور لفتله وزقته بغضب :ايه الي بتهببه ده 


ادهم رفع ايديه على شان تهدأ:انا اسف مش هتتكرر اهدي 


نور اتنفست بغضب :عايز ايه 


ادهم بتروي :عايز اتكلم معاكي 


نور :مفيش بينا كلام يتقال 


ادهم :نور انا والله بحبك ومش متخيل حياتي من غيرك انتي الماضي والحاضر والمستقبل 


نور بسخرية :وانت ولا حاجة يا ادهم ولا حاجة بالنسبالي ومش هتكون حاجة 


ad

ادهم حاول يمسك اعصابه عنها :ليه


نور بانفعال :لانه قلبي مش في ايدي يا اخي مش طايقاك هو بالعافية


ادهم اتنفس جامد  :لو اديتينا فرصة هتتتقبليني لكن انتي عدائية من اول يوم شفتيني فيه 


نور بسخرية :سبحان الله ما نزلتليش من زور من اول يوم شفتك 


ادهم بغضب :اتكلمي عدل يا نور مش معنى اني بحبك هسمحلك تهيني كرامتي اكتر من كده 


نور قربت منه وادهم مستغرب هي بتعمل ايه 


نور وهي بتلعب في دقنه بطريقة مغرية :بتحبني قد ايه يا ادهم 


ادهم شرد في عينيها واتحركت تفاحة ادم عنده من فرط المشاعر الي حاسسها في قربها :لو فضلت احكيلك سنين مش هدي حبي ليكي حقه 


نور زقتها بسخرية :وانا لو فضلت احكيلك سنين مش هوفيك انت وعيلتك الكره الي بقلبي ليكم 


ادهم اتجنن منها وشدها عليه :كره بكره بقى 


وخد شفايفها بقبلة مباغتة حاولت تبعده ما قدرتش 


بعد عنها لما حس بطعم الدم بين شفايفه


ولف ذراعها ورا ظهرها :ما تلعبيش معايا يا نور هااه انا عشت سنين سنين كتييرة قوي ادور عليكي على شان بس اعيشك بنعيم حبي واعوضك عن الي فات 


لكن انتي بكده بتكتبي بدايتنا هتبقى ازاي مع بعض وبقولك اهو مهما عملتي ومهما غلطتي ومهما عاندتي ومهما صرختي واتعصبتي 


برضه مش هبعد عنك يا نور وهتفضلي على ذمتي 


نور حاولت تنزع ايدها منه ما قدرتش :ابعد ايدك بتوجعني 


ادهم سابها وبص في عينيها :وجعك ده واحد بالمية من الوجع الي بحسه بقلبي مع كل كلمة جارحة بتخرج منك ليا 


ad

وسابها وخرج وهو متجنن منها 


نور فضلت باصه في اثره لحضات وهي بتعيد كلماته في اذنها :معقول في حد بيحب للدرجادي ولا بيضحك عليا ولا ايه


.......................................................


عند سامي 


كانت عينه من مروى الي مش معبراه 


سناء باستفزاز :والفرح امتى بقى 


ادهم ببرود :مفيش فرح دلوقت لحد ما نور تقرره 


سناء :وهو مفيش حد يقدر يمون على الانسة ولا ايه 


نادر قرب من والدته :ماما ملناش دعوة 


سناء رفعت حاجبها بعدم رضا 


منال بجدية :لما بنتك تتجوز ابقي اغصبيها انا ما بغصبش بناتي 


سناء اتجننت منها 


فريدة :ههه ابتدا كيد الضراير 


ادم بهزار :طب ما تجوزوني انا انا بتجوز على طول على فكرة 


سامي وهو بيبص لمروى :والله وشكل جدك هيعملها قريب قوي 


مروى قربت من منال :لما يروحوا الزبالة الي هنا ابقي اندهيلي وسابتهم من غير سلام ودخلت 


سامي فضل متابعها لحد ما دخلت وبداخله :هتجوزك وحياتك لاتجوزك يا مروى 


........................................................


ad

عدا يومين بلا احداث تذكر غير انه ادم ابتدا يتقرب من ندى ويحس بمشاعر مختلفة تجاهها 


عند نور خلصت التصاميم بتاعتها وبعتتها للمخيطة بعد ما نقت القماش 


وبعتت ايميل لادهم بأنها خلصت 


ادهم ضربلها 


نور بجدية :الوو


ادهم :ازيك يا نور 


نور :الحمدلله 


ادهم بابتسامة وهو بيبص للتصاميم :التصاميم تحفة 


نور :شكرا انا بعتتهم للمخيطة وان شاء الله هيكون عرض تحفة 


ادهم :يا رب 


احم نور 


نور :نعم 


ادهم اتردد:هو ينفع 


نور :ينفع ايه 


ادهم :احم ينفع نتغدى سوا وحشتيني 


نور :لا يا ادهم عندي شغل لكن عايز ابلغك بحاجة 


ادهم اتنهد :اتكلمي 


نور :انا بعتت داني ياخد الحصان نور النهاردة المساء السباق 


ادهم بقلق :نور انتي لسه مش متدربة كويس انتي بتهزري هتشاركي ازاي 


نور :لو مش عايز تديني الحصان قلي وبلاش تعمل خايف عليا 


ad


ادهم بغضب :انتي الكلام معاكي مستحيل المسابقة فين 


نور :في المدينة الرياضية 


ادهم بخوف حقيقي :هحضر معاكي نور لسه ما خدتش عليكي لو ما شافتنيش ممكن تخاف 


نور ضحكت جاامد :ههههههههه


ادهم باستغراب :بتضحكي ليه 


نور دمعت من كتر الضحك 


ادهم اتنرفز منها :بتضحكي ليه 


نور :ااااه بطني وانت معود الحصان عليك اوي كده لدرجة انك محسسها انك امانة 


ادهم قفل في وشها بغضب وخبط الطاولة الي قدامة :باين انه جو بحبك وبعشقك ما ينفعش معاكي يا نور 


نور بصت للموبايل :ههه ماله ده 


......................................


في القصر 


فريدة :في ايه 


كامل :ده داني صديق نور جاي ياخد حصان ادهم الي هداه ليها 


سامي :ليه 


كامل :معرفش قال عندها مسابقة خيل 


سامي :اها 


فريدة خطرت في بالها فكرة وقررت تعملها 


.............................................


في المساء 


ad

نور لبست الزي الخاص بالخيل وكانت واقفة جنب نور وبتمسح على شعرها 


انا وانتي هنربح النهاردة مش كده 


ادهم من وراها :كده ونص 


الخيل اول ما شافت ادهم عملت حركة بدماغها وكانها فعلا عارفاه 


ادهم قرب من الحصان وباسه ومسح عليه 


نور استغربت انها فعلا عارفاه


ادهم بص لنور :عاملة ايه 


نور :الحمدلله انت ازيك 


ادهم وهو بيبص للحصان :كويس 


هنا اعلنوا عن بدء المسابقة 


داني :ربنا معاكي يا بوص 


ادهم رفع حاجبه بعدم رضا 


نور ركبت الحصان 


ادهم بقلق :نور انتي متاكدة من الي بتعمليه في مسابقات الخيل غلطت الشاطر بألف 


نور بفرحة طفلة  :ما تخافش انا قدها 


ادهم فرح لفرحتها :ربنا معاكي 


ابتدت المسابقة 


ونور الحصان كانت ماشية تماام وكانت نور فايزة تقريبا لكن فجاءة الحصان بقى بيرفس وبيقفز جامد لدرجة انه نور ما كانتش قادرة توقفه 


ad


ادهم قلق عليها جامد لانه عارف الحالة الي بتيجي لاحصان لو حد تاني ركبه غيره :جيبولي حصان بسررعة 


ادهم خد حصان وجري ورا نور 


نور بقت بتصرخ جاامد وبتعيط :اهدي ارجووكي اااه 


ادهم اااه 


فجاءة ادهم قرب منها واستلم الحصان وهي وراه متمسكة فيه جامد وكأنه طوق النجاة بالنسبالها 


ادهم بخوف :انتي كويسة 


نور هزتله بدماغها بأه 


ادهم بابتسامة :جاهزة تفوزي 


نور بفرحة :بجد 


ادهم بعشق :اتمسكي فيا جامد على شان نفوز 


وفعلا ادهم بقى بيسابق والحصان بيسرع اكتر وكأنها عرفت صاحبها 


وربحوا المسابقة 


ادهم نزل عن الحصان ونزل نور الي حضنته جاامد وهي بتتنطط :فوزنا يا ادهم كسبنا 


ادهم شدد من حضنه ليها والكاميرات بتلتقط كل صورة حلوة ليهم 


نور بعدت عنه وهي فرحانه جدا وباسته على خده :شكرا شكرا شكرا من هنا للصبح 


ادهم بص في عينيها :بعشقك 


ad


نور اتكهربت من نضرته معرفتش ليه وتمنت لو الوقت يوقف هنا 


هنا جه داني :مبروك يا كينج 


نور حضنته :كسبنا يا داني كسبنا 


داني بعدها عنه وبص لادهم :هي الي حضنتني مليش دعوة 


ادهم ضحك على هزاره :لا بريء يا برنس 


داني باستغراب :ادهم بيضحك يا صلاة النبي احسن لا كده زغروته حلوة 


اعلنوا عن الرابحين واستلموا جايزتهم الي نور ادتها لادهم 


نور بابتسامة:تستحقها صراحة 


ادهم رجعها ليها : لولا اصرارك مدخلناش مسابقة خليها معاكي 


نور :شكرا 


ادهم وصل نور الي تشكرته جامد 


وروح بيته وهو مبسوط جدا 


دخل القصر والكل باركله على النجاح ده لكن لسه هيطلع اوضته 


ضرب الجرس 


كان واحد من الحرس 


سامي :في ايه 


الحارس :الحصان نور يا بيه 


ادهم بقلق :مالها 


الحارس :جابوها لكن مقتولة ومعاها الكرت ده 


ادهم بغضب :انت بتقول ايه 


وخد منه الكارت 


الي محتواه ( اوعى تفتكر اني شاركت بالمسابقة على شان حابة الخيل لا 


انا عرفت انك بتحب نور الحصان جدا وسميتها على اسمي وما بتخليش حد يلمسها 


انا بقى قتلتلك عشقك يا ادهم 


وبكده نكون خلصنا مفيش حاجة اسمها نور وادهم 


في حاجة اسمها عملك الاسود نور)



11


ادهم وصل نور الي تشكرته جامد 


وروح بيته وهو مبسوط جدا 


دخل القصر والكل باركله على النجاح ده لكن لسه هيطلع اوضته 


ضرب الجرس 


كان واحد من الحرس 


سامي :في ايه 


الحارس :الحصان نور يا بيه 


ادهم بقلق :مالها 


الحارس :جابوها لكن مقتولة ومعاها الكرت ده 


ادهم بغضب :انت بتقول ايه 


وخد منه الكارت 


الي محتواه ( اوعى تفتكر اني شاركت بالمسابقة على شان حابة الخيل لا 


انا عرفت انك بتحب نور الحصان جدا وسميتها على اسمي وما بتخليش حد يلمسها 


انا بقى قتلتلك عشقك يا ادهم 


وبكده نكون خلصنا مفيش حاجة اسمها نور وادهم 


في حاجة اسمها عملك الاسود نور)


ادهم  شد على ايده بغضب جامد واتجنن


سامي :في ايه يا ادهم 


ادهم اداه الكرت 


سامي اتصدم لما قرأ 


وتناولوه واحد تلو الاخر 


سناء :هتتوقع ايه منها يعني 


فريدة بغضب :ازاي الوسخة جالها قلب تعمل كده 


سامي بغضب :لا دي ما بتحسش فعلا وجبروت زي خالتها 


ادم خاف على ادهم وسكوته 


ادهم حك دقنه 


ادم قرب منه :بتفكر في ايه 


ادهم بتفكير وغضب   : اولا محدش يجيب سيرتها على لسانه ابدا 


وثانيا نور ما قتلتش الحصان 


ومسك الفون وضربلها وحط سبيكر 


نور :الوو


ادهم :ازيك 


نور رفعت حاجبها : هو احنا على شان فرحنا واتكلمنا شوية هتاخد عليا ولا ايه 


ادهم اتنهد  :انا اسف يا نور لو ازعجتك لكن عايز اسألك عن حاجة 


ad


نور باستغراب :اتكلم على طول يا ادهم في ايه 


ادهم : الحصان فين 


نور :انا اسفة يا ادهم بعتته للاسطبل مع الشباب الي كانوا في النادي ما قدرش داني يوصله ليك 


وبعدين انا مش هركبها تاني دي بترفس ومتعودة عليك هههههه 


ادهم ببرود :اوك يا نور اكلمك بعدين 


نور باستغراب :في حاجة يا ادهم 


ادهم :مفيش خدي بالك من روحك سلام 


ادهم قفل معاها وبصلهم 


انا كنت متأكد انها ما تعملش كده مش لانها بتحبني ولا لان الحصان يخصني لا لانها بتحب الخيل ومستحيل تأذي روح حيوان مهما كان 


سامي بغضب :ومين الي عمل كده 


ادهم بغضب :هعرف هعرف يا جدي وصدقني وقتها هدفنه حي 


فريدة قلقت شوية وبان عليها : دي بتكدب انت هتصدقها 


سناء قربت عليها :ههه هتتكشفي يا سلفتي جرحتي ابنك جامد 


فريدة بغضب مكتوم :انتي بتقولي ايه 


سناء :هههه ما تتعصبيش اوي كده انا سمعتك وانتي بتكلمي الي هيقتل الخيل 


.................................................


عند نور 


ad

ندى :مالك فيكي ايه 


نور باستغراب :غريبة ادهم ضرب يسألني على الحصان وصوته ما كانش طبيعي 


ندى :يمكن سؤال عادي من خوفه عليه انا سمعت من ادم انه بيحبه قوي 


نور :يمكن 


دخلت مروى عليها :نور تعالي اوضتي عايزك 


نور :ماشي يا خالتوا هحصلك 


مروى :هعمل اتنين قهوة 


نور :تمام يا خالتوا 


خرجت مروى ونور لسه هتقوم 


ندى:نور 


نور :نعم 


ندى بخجل :انا عايزة اقولك حاجة 


نور حست انه في حاجة :في ايه يا ندى اتكلمي على طول 


ندى بكسوف :انا انا شكلي كده وقعت 


نور :مش فاهمة 


ندى بدموع :انا معجبة بحد 


نور قربت منها بسرعة ومسحت دموعها :ما تعيطيش وفيها ايه طالما مش بتعملي حاجة غلط 


ad


ندى بصتلها بدهشة :بجد 


نور بابتسامة :بجد لكن الاول اشوفه لو يستاهلك او لا 


ندى بقلق :مش هتحبيه 


نور رفعت حاجبها :اتمنى ما اكونش فهمت صح 


ندى دموعها نزلت وسكتت


نور اتنهدت :وبتعيطي ليه دلوقت 


ندى مسحت دموعها :لانك مش بتحبيهم يا نور لكن ما قدرتش يا نور قلبي مش في ايدي لقيت نفسي بفكر فيه دايما 


نور غمضت عينيها واتحكمت بغضبها :دي حياتك يا ندى وانتي حرة تختاري الي هيشاركك حياتك لكن مش من ولاد فريدة افتكري انها هتبقى حماتك وادم مهما حبك هيبقى حب امه اقوى من حبه ليكي 


وافتكري فريدة دي اذت ماما ازاي 


ندى :لكن يا نور ليه ناخد ادهم وادم بذنبها اذا كان ماما نفسها سمحت بابا بعد كل الي عمله نيجي احنا ونبني عداوة ملهاش معنى ليه 


نور : لانه ماما قلبها الي بيتحكم فيها وده اكبر غلط عند اي ست 


اوعي يا ندى قلبك يتحكم فيكي 


ندى : طب ما انتي اتخطبتي لادهم 


نور بغضب :لا فوقي انا مش مخطوبة لحد انا اتجبرت عليه ودي حالة مؤقته وانا هعرف ازاي الغيها 


وسابتها وطلعت لخالتها 


ad

...............................................


عند ادهم 


خرج يشوف الحصان الي كان بلا حول له ولا قوة 


ادهم حزن عليه جامد وكأنه فقد حتة من قلبه 


ادهم :حتى انت ما سابونيش اتهنى فيك انت كنت السبب اني اقرب من نور النهاردة حتى لو لدقايق 


انت الحاجة الوحيدة الي جمعتني مع نور ومع كده ما خلوناش نكمل فرحتنا 


هتوحشيني يا نور هتوحشيني اوي انتي مش مجرد حصان انتي كنتي بالنسبالي عشقي الي ضايع 


ادم حط ايده على كتفه :يمكن ربنا ليه حكمه من ده يا ادهم 


خلاص عايز ايه بالحصان بما انك لقيت العشق كله 


ادهم اتنهد وبص للحراس :ادفنوها في الجنينة 


وسابهم ودخل 


خد شاور يريح نفسه 


وشغل المكيف على ابرد حاجة 


ونام وصورة نور في ضحكتها وفرحتها مش مفارقاه 


...................................................


عند نور 


دخلت لخالتها 


مروى :تعالي يا نور 


نور :انتي كويسة يا خالتوا 


مروى بصت في عينيها : نور انتي لازم تاخدي ادهم لصفك 


نور :مش فاهمة 


مروى بغضب وحقد  :قربي من ادهم وخليه يبقى مجنون فيكي وخليه يعادي الكل على شانك وخليه يبقى الكورة الي هتضربيهم فيها وبعدين تسيبيه 


ad


نور :ايه الي بتقوليه ده يا خالتوا مستحيل


مروى بغضب :ليه مستحيل ليه ولا حبيتيه 


نور :لا محبتوش لكن انا مستحيل استغل حب حد ليا على شان اضرب ناس تانية 


وصدقيني يا خالتوا ادهم وادم مش زيهم انا كل اما بقرب منهم بعرف انهم مختلفين عن العيلة دي 


مروى بغضب :نوور محدش هيجيب حقي وحق امك منهم غيرك ومش هنعرف نجيبه الا عن طريق ادهم 


نور ببرود :خالتي الي حصل معاكي مهما كان ادهم ملوش دعوة فيه 


وماما اذا كان هي نفسها سامحت وعدت عايزاني انتقملها انا 


مروى :يعني ايه هتسلمي للي اسمه ادهم وتتجوزيه 


نور رفعت حاجبها بعدم فهم :برضه لا اولا لانه ابن فريدة وثانيا انا ما بحبوش انا مش شايفاه هيكون حاجة بالنسبالي والخطوبة دي انا هعرف ازاي الغيها لكن اني استغل مشاعره ليا مستحيل اعمل كده في اي حد انا بعتذر يا خالتوا 


وسابتها ومشيت من عندها بكل برود ومروى متجننة 


هدمرك يا سامي والله لادمرك وهيكون موتك على ايدي 


................................................


في الصباح 


فاقت نور ولبست فستان طويل راني على جسمها بلون البحر 


منال بابتسامة :ايه الجمال ده تجنني يا بنتي ربي يحميكي 


نور باستها على خدها :تسلمي يا ست الكل 


وبصت حواليها 


امال فين الباقي 


منال :نبيل راح القصر ومروى خرجت للسوق وندى لسه خارجة للجامعة


ad

نور بدهشة :غريب نزول خالتوا من الصبح كده وايه السوق الي هيفتح الساعة لسه تمانية


منال :ما اعرفش انا كمان استغربت 


نور :ماما هو ينفع اسألك حاجة 


منال :اتكلمي يا بنتي 


نور باستفسار :هو ايه علاقة خالتوا مروى بجدو ايه الي كان بينهم 


منال اتنهدت :مع انه الموضوع عدا عليه سنين ومروى محرجة عليا اتكلم فيه لكن هحكيلك 


نور :سامعك يا ماما


منال :من زماان قوي مروى كانت بتشتغل في شركة جدك 


جدك وقتها كان بيسافر اكتر ما بيقعد بالشركة 


رجع في يوم وكانوا مبدلين السكرتيرة 


والسكرتيرة دي كانت  مروى 


جدك كانت عينة من الستات قوي حاول يلاغي مروى لكن خالتك طول عمرها جبروت ما بتديش ريق حلو الا لواحد كانت بتحبه وهو بيحبها


حاول سامي كتير يعمل علاقة معاها لكن هي كانت مطنشاه 


نور بصدمة :وكان متجوز 


منال بسخرية :متجوز ايه ده ولاده كانوا طولها 


نور رفعت حاجبها :ايوه 


منال بدمعة :خالتك وقتها كانت بتحب واحد وهو بيموت فيها 


وكانوا هيتجوزوا 


ad

لكن سامي فضل وراها طبعا ازاي وحده ترفض واحد زي سامي العمري 


لحد ما كنا قاعدين في يوم ولقينا الباب بيخبط 


كان جدك جاي يطلب ايدها للجواز وجايب مراته الاولى هي الي تطلبها 


طبعا مروى رفضت وسامي اعتبرها جرح لكبريائه 


وما راحتش تاني اليوم الشغل 


لحد ما كلمتها وحده من الشركة عشان تلغي عقدها 


راحت الشركة لكن اتصدمت لما شافت سامي مزين كل الشركة بالورود واسمها في كل حتة فيه وبيطلبها قدام كل شركته 


فلاش بااك 


سامي قرب منها ومسك ايدها الي نزعتها منه بسرعة وبصلها بعشق :مروى تقبلي تتجوزيني انتي الوحيدة الي دخلت قلبي وقفلته ارجوكي ما ترفضيش 


مروى باحراج :لو سمحت انا جايه على شان العقد 


سامي قرب منها بأقناع :صدقيني هخليكي ملكة والكل تحتك بس اقبلي 


مروى اتجننت :انت مجنون انا مخطوبة مخطوبة وذبلت حبيبي في ايدي وانت متجوز ومخلف ايه الجنان الي بتتكلم فيه ده 


سامي حك دقنه بغضب وفضل باصص ليها للحظات وسابها ودهل الشركة 


وكلم حد من رجالته 


الراجل :ايوه يا باشا 


سامي بغضب:نفذوا 


الراجل :ولا يهمك يا بيه انت تأمر


مروى كانت مروحه وهي بتفكر في الي عمله سامي وانه معقول في حد بيحب حد كده 


لحد ما جالها اتصال بيقولها 


الووو


المستشفى :مروى معايا 


مروى بقلق :ايوه مين معايا 


ad


المستشفى : صراحة مش عارف اقولك ايه لكن الاستاذ نزار عمل حادثة وربنا خد امانته 


مروى برفض :انتي مجنونة ايه الي بتقوليه ده نزار عايش وهنعمل فرحنا قريب 


نزززار 


ولسه هتجري للمشفى لقت الي كمم فمها وغابت عن الوعي 


بعد مدة فاقت في مكان غريب عنها مش عارفاه ودموعها بتنزل على الخبر الي سمعته وبتتمنى الي حصل يكون حلم 


هنا اتفتح الباب ودخل سامي 


مروى حاولت تقوم 


مروى بغضب :انا بعمل ايه هنا اااه يا وسخ يا حقير يا واطي 


مروى حاولت تقوم ودموعها بتنزل على خطيبها عملت ايه في نزار وبدموع ارجوك ما تأذيهوش 


سامي حك دقنه :هو صراحة كان نفسي اقولك انه عايش لكن للاسف ربنا خده لعنده 


مروى بغضب :انت حقير ووسخ والي بتعمله ده كله بيبين ضعفك ان ما سجنتك يا حيوان مبقاش مروى


سامي قرب منها ومسك شعرها بغضب :هوريكي الوسخ هيعملك ايه دلوقت طلبت بالحلال ما قبلتيش لكن دلوقت هخدك يا مروى وانتي الي هتجري ورايا على شان اتجوزك 


وبعد عنها وايديه في جيبه 


انا كنت اقدر اخدك وانتي نايمة لكن لا انا عايزك تفضلي فاكرة ان الي بترفض سامي العمري بيحصلها ايه 


مروى بغضب :مش هتقدر تلمسني يا وسخ هموتك 


سامي قلع قميصه وقرب منها 


ومروى بتضربه وبتقاومه بكل ما عندها من قوة 


مروى بدموع وغضب :ابعد عني ابعد عني يا حقير يا وسخ 


ad

سامي وهو بينهج جامد :هتكوني ليا ومش لغيري 


وخدها غصب عنها ودموعها بتنزل ودفاعها ما قلش للحظة عن نفسها لكن قوته ما بتتقارنش معاها 


سامي بعد عنها وصدره بيطلع وبينزل جامد وكانه كان في سباق جري 


مروى دموعها كانت بتنزل بصمت يخوف 


سامي قرب منها ومسح على شعره وباس دماغها :سامحيني ما سبتيليش غير الطريقة دي 


وسابها ودخل ياخد شاور 


مروى كانت بتبصله بغضب جامد 


طلع سامي بعد مده لكن كانت مروى الي ضربته بالسكينة في ظهره جامد لحد ما وقع قدامها جثة هامدة بتتنفس بصعوبة


مروى بغضب ودموع وانهيار :مووت مووت ربنا ياخدك موووت عجبك عجبك كده يا وسخ ضيعتني وضيعة مستقبلي منك لله منك لله يا سامي منك لله 


بعد مدة من التفكير قررت حاجة بدماغها  :مروى مسحت اثارها عن السكين وغسلتها كويس 


ولبست هدومها وخرجت جري


والرجالة اول ما خرجت مروى تجري 


دخلوا لسامي الي لقوه سايح بدمه 


واسعفوه 


عند مروى راحت للمشفى واثببت واقعت الاغتصاب الي حصلتلها وقدمت بلاغ ضد سامي العمري


بااااااك 


نور بدموع على خالتها :يااااااه يا حبيبتي يا خالتوا كل ده حصللها 


منال :لسه في كتير كلام سامي ده مهما قولتلك عنه وعن سطوته مش هديه حقه 


نور :طب وبعدين 


ad


منال :روحي شغلك ولما ترجعي نبقى نكمل كلامنا 


نور افتكرت الي عمله ادهم معاها :على شان كده خالتوا كانت خايفة عليا طول الوقت ياااه يا حبيبتي يا خالتوا 


نور بدهشة :طب وانتي اتجوزتي بابا ازاي بما انه المشاكل دي كلها حصلت مع خالتوا ونبيل ابنه 


منال بابتسامة :قصتنا طويلة يا بنتي روحي شغلك دلوقت 


نور :اوعي يكون هو كمان


منال :ههههههه لا انا وابوكي اتعرفنا على بعض بالجامعة وما كناش نعرف عن الي حصل غير لما جه طلبني 


نور قامت :باااين ان الحوارات الي حصلتلكم كتيرة قووية هتحكيلي لما ارجع 


منال :اوك هحكيلك لكن اوعي مروى تعرف انك عرفتي بقصتها 


نور :تمام 


خرجت نور من البيت ولسه هتركب عربيتها شافت ادم وندى بيتكلموا 


ادم بص لنور الي جايه عليهم :يمااا العفريت جه


ندى بصت وراها واتجمدت 


نور قربت منهم :ايه الي بيحصل هنا 


ادم بدهشة مصطنعة  :نور ازيك


نور بصتله بقرف :احسن منك 


ad

ادم :نور انا اسف على الي حصل لكن ادهم حرفيا بيحبك وبحاجة فرصة منك يثبت ده 


نور بصتله من فوق لتحت وضحكت بسخرية :هه وانت على اساس اديته الفرصة الي حصل خلاني اقرف منكم كلكم واكرهكم اكتر 


ندى بأحراج :نور 


نور بصتلها بغضب :خرجتي من ساعة للجامعة بتعملي ايه لحد دلوقت هنا 


ادم :انا كنت عايزها في حاجة كده 


ندى دمعت 


نور بصت لادم بتحذير :ابعد عن طريق ندى يا ادم لانك مش هتلاقي في وشك غيري فاهم 


وبصتلها :امشي قدامي ياالله 


ادم :نور اهدي احنا كنا بنتكلم بس وكنت جاي اهنيكي بالفوز امبارح واعزيكي بالحصان


نور رفعت حاجبها بعدم رضا :لا والله عموما شكرا 


ادم بتعمد لانه متأكد ادهم مش هيقولها حاجة :لكن والله اديقت على الحصان وادهم حزن جدا عليه وانقهر اه لو اعرف مين الي عمل كده 


نور بعدم فهم :حصان ايه في ايه 


ادم سكت متعمد


نور باستغراب :اتكلم يا ادم في ايه 


ادم :الحصان الي اهداكي ياه ادهم الحصان نور جه القصر امبارح مقتول ومعاه ورقة مكتوب فيها انك انتي الي قتلتيه 


ad

نور بغضب :ايه الي بتقوله ده مستحيل انا مبارح اتاكدت ان الشباب هتوصله وكان مفيهوش حاجة وادهم مجنون يصدق اني قتلته 


ادم :ادهم ما صدقش وحتى لما قرا الورقة 


قال لكل الموجودين نور ما تعملش كده وعرف انه في طرف تالت في الموضوع 


نور شردت واتجننت بنفس الوقت وحزنت على الحصان وقررت تروحله الشركة 


وسابتهم ومشيت 


ادم بص لندى بابتسامة :ازاي وانا اوزعها نفطر سوا بقى 


ندى ضحكت جامد على طريقته 


ادم :ههههه لا نتغدى اذا كان كده 


ادم بعت رسالة لمازن 


عملت الي عليا تلاقيها دلوقت جاياله الشركة كمل من عندك 


.....................................................


عند ادهم كان بيرسم وكانه بيطلع كل الألم الي جواه بالرسم 


دخلت نور عليه 


ادهم من غير ما يبص للي دخل :حطي الورق واخرجي 


نور قربت منه وايدها على كتفه :صباح الخير  


ادهم بغضب :انتي مجنو 


ولسه هيكمل شاف نور 


نور بحزن حقيقي :انا اسفة يا ادهم 


ادهم قام بسرعة :نور انتي كويسة في حاجة 


ad

نور هزت دماغها بلا ودموعها بتنزل 


ادهم قرب منها ومسح دموعها :طب بتعيطي ليه 


نور :لو ما خدتش الحصان ما كانش هيحصله حاجة انا اسفة سامحني ادم قالي قد ايه هو غالي عليك 


ادهم اتنهد :عرفتي ازاي 


نور :ادم قالي من شوية 


ادهم بنفسه ابن الاتاته ما بيعرفش يسكت


ادهم :عادي نصيبها كده لكن وحياتك عندي لاعرف مين الي عمل كده وهندمه 


نور بصت في عينيه :لو قلتلك مين هتصدق 


ادهم باستغراب :مين 


نور كلمت حد في الفون 


ودخل واحد من الشباب الي كانوا مع الحصان 


ادهم باستفسار :هو في ايه 


نور بصت للراجل :اتكلم مين الي امرك تقتل الحصان 


الراجل بص لنور بخوف ولادهم : انا هقول الحقيقة لكن ارجوك ارجوك يا بيه ما تعمليش حاجة انا بجري على غلابه 


ادهم بغضب :ما تنجز يله 


الراجل :الست مروى خالتها هي الي قالتلي اقتل الحصان 


نور بصتله بصدمة وغضب 


يتبع...



12


عند ادهم كان بيرسم وكانه بيطلع كل الألم الي جواه بالرسم 


دخلت نور عليه 


ادهم من غير ما يبص للي دخل :حطي الورق واخرجي 


نور قربت منه وايدها على كتفه :صباح الخير  


ادهم بغضب :انتي مجنو 


ولسه هيكمل شاف نور 


نور بحزن حقيقي :انا اسفة يا ادهم 


ادهم قام بسرعة :نور انتي كويسة في حاجة 


نور هزت دماغها بلا ودموعها بتنزل 


ادهم قرب منها ومسح دموعها :طب بتعيطي ليه 


نور :لو ما خدتش الحصان ما كانش هيحصله حاجة انا اسفة سامحني ادم قالي قد ايه هو غالي عليك 


ادهم اتنهد :عرفتي ازاي 


ad


نور :ادم قالي من شوية 


ادهم بنفسه ابن الاتاته ما بيعرفش يسكت


ادهم :عادي نصيبها كده لكن وحياتك عندي لاعرف مين الي عمل كده وهندمه 


نور بصت في عينيه :لو قلتلك مين هتصدق 


ادهم باستغراب :مين 


نور كلمت حد في الفون 


ودخل واحد من الشباب الي كانوا مع الحصان 


ادهم باستفسار :هو في ايه 


نور بصت للراجل :اتكلم مين الي امرك تقتل الحصان 


الراجل بص لنور بخوف ولادهم : انا هقول الحقيقة لكن ارجوك ارجوك يا بيه ما تعمليش حاجة انا بجري على غلابه 


ادهم بغضب :ما تنجز يله 


الراجل :الست مروى خالتها هي الي قالتلي اقتل الحصان 


نور بصتله بصدمة وغضب :ايه الي بتقوله ده 


ادهم التزم الصمت 


نور قربت منه بغضب :قولتلي ايه من شوية ما تتكلم يا احمد متخافش 


نور بصت لادهم الي بيبصلهم بصمت يخوف :انت هتصدقه خالتوا ما تعملش كده 


ad


ادهم قرب منها ببرود :امال مين الي عمل كده 


احمد بص لادهم :والله حضرتك ده الي حصل 


نور بصتلهم بغضب ووجهت كلامها لادهم :بما انك مصدقة ومكذبني ما لهاش دعوة كل التبريرات وخدت شنطتها ومشيت برضه تحت صمته 


نور داخلها اتجننت ده بجد مصدق ومحصلهاش 


احمد بابتسامة :كده تمام حضرتك عملت الي عليا 


ادهم لف ورا مكتبه ببرود وخد من الخزنة فلوس ورمهاله :تمام لكن اقسم بالله لو عرفت انك قولت لحد الكلام الي قولتهولي هفعصك تحت رجلي سيرة امي اوعى تجيبها لحد 


احمد :ولا شفتك ولا شفتني يا باشا سلام 


ادهم اتنهد ومسح على شعره بغضب مكتوم :كان لازم اعمل كده يا نور ما كانش ينفع امي الي توقع قدام الكل لكن وحياتك مش هسكت 


........................................................


عند نور 


راحت الشركة متجننة دخلت مكتبها وخبطت الباب جامد وراها 


داني دخل عليها :مالك يا نور في ايه 


نور كانت بتتنفس جامد :مش عايز اتكلم يا داني ارجوك 


داني:انا عارفك يا نور مش هترتاحي غير لما تتكلمي 


نور قصت عليه الي حصل


ad

داني بغضب مكتوم وعدم رضا :هي حياتك كلها بقت ادهم ادهم طنشيه يا نور وما تحتكيش معاه من اول يوم دخل فيها حياتك وهو بقى محورها كل اما بشوفك متعصبة بعرف انك متعصبة بسببه 


نور غمضت عينيها حاولت تنحكم بمشاعرها :معاتك حق خد اكتر من حجمه الوسخ مع اني متأكدة انه واحد فيهم الي خوف الراجل 


داني :تشربي قهوة 


نور :يا ريت يا داني دماغي هتتفجر 


..........................................................


عند ادم وندى 


ندى كانت بتبص حواليها وكانها عاملة عملة كانت متوترة جدا 


ادم حس بتوترها ومسك ايدها الي سحبتها منه بسرعة


ندى :ادم ارجوك ما يصحش كده 


ادم بص في عينيها :انا بحبك يا ندى 


ندى اتصدمت هي اه اتوقعت انه معجب فيها لكن مش كده على طول 


ادم :ندى انا اول مرة افتح قلبي لحد لقيت نفسي فجاءة بتشدلك صورتك مش بتفارق دماغي بشوفك قدامي في اي حتة 


وقام وقعد قدامها وطلع خاتم من جيبه :تتجوزيني يا ندى 


ندى بصت حواليها بأحراج :ادم ارجوك 


ادم بص في عينيها :لو وافقتي هبقى اسعد راجل في الدنيا واوعدك النهاردة هكون عندكم واخطبك 


ad

ندى بصتله بتردد


ادم بهزار :رجليا وجعوني اخلصي 


ندى هزتله دماغها بأه وادم حملها قدام الجميع ودار فيها وجه يلبسها الخاتم 


ندى بأحراج:خليها بالليل لما تيجي يا ادهم قدام الكل احسن 


ادم باس دماغها واحترم رغبتها 


ووصلها الجامعة وراح الشركة


......................................................


في الشركة 


دخل مازن لادهم 


كان بيكلمه عن الشغل وهو في حتة تانية خالص 


مازن :ادهم مالك انت مش معايا خالص 


ادهم مسح على وشه واتنهد :تعبان تعبان يا مازن الحب ده حاجة صعبة جدا 


تعرف العشق ده لعنة لما بتصيب الانسان بتموته بالبطيء 


مازن :حاول تتخطاها يا ادهم صدقني لو قربت من غيرها هتنساها 


ادهم ضحك بسخرية :يا ريت لكن اعمل ايه بقلبي وعينيا الي بتشوف كل الستات فيها 


دخل ادم عليه :مساء الفل على الناس الحلوة


ادهم حك دقنه وبصله من فوق لتحت :خلصت مرقعة ومشاوير وعشق مخفي ولا لسه 


مازن رفع حاجبه :اوعى تقولي انه بيحب هههههه ده انت هتبقى مسخرة 


ادم وكأنه طفل مذنب قدام ادهم :بقولك ايه بما انك مراقبني انا هتجوزها وهي موافقة 


ad

ادهم بابتسامة :طب يا ريت اهو تكون قدرت تعمل الي اخوك نفسه فيه 


مازن :ما تفهموني في ايه 


ادهم :الي قدامك بيحب ندى اخت نور 


مازن :بجد 


ادم هز دماغه بطريقة مسرحية :يس يس انها الحقيقة اخي لم يكذب ابدا


ههههههههه


ادهم :يا رب يا ادم ينولك الي انت عايزة


ادم بحزن على اخيه :وانت يا ادهم يا رب 


مازن :يعني هتتجوز هتتجوز بجد 


ادم :هههه بيقولوا 


مازن :امتى حصل 


ادم :روحتلها النهاردة وقولتلها اني بحبها وعرضت عليها الجواز وقالتلي هتفكر وانا ما عنديش تفكير هروح اطلبها النهاردة 


ادهم فتح عينيه :بتهزر صح 


ادم :هههه لا ما بهزرش ده الي هيحصل انا لسه مكلم بابا واتبسط جدا 


لكن ههههه امي طار حاجة من نافوخها لما سمعت 


ادهم ببرود :ده المتوقع منها 


ad


................................................. 


في المساء 


نور روحت وحست انه فيه حاجة غريبة 


ندى استخبت ورى والدتها 


نور باستغراب :في ايه ليه الكل بيبصلي كده 


نبيل بجدية :ادم هيجي يطلب ايد ندى النهاردة 


نور بغضب :لا طبعا ايه الي بتهببوه ده 


ندى من ورى والدتها :انا موافقة 


نور بغضب اكبر :اطلعيلي هنا بما انك جريئة كده ما تستخبيش زي الفار


مروى لمنال :مش هترتاح معاهم يا منال انتي هتعيدي الي حصلك 


نبيل بغضب :مفيش حد هيتدخل بقرار ندى هي الي هتحدد مصيرها فاهمين 


نور رفعت حاجبها بعدم رضا :وده من امتى ده 


نبيل بصلها بغضب اكبر :من اليوم الي لقيتكم فيه فاهمه انا ابوكي وانا الوحيد الي يحقلي اتكلم هنا 


نور قربت منه بتحدي :كنت فين يا والدي العزيز لما جيتلك وقولتلك ابن اخوك كتب كتابه عليا بالغصب ما اتكلمتش ليه وخليتني احدد مصيري مع الي بحبه هاه 


لو ندى هتتجوز ادم يبقى ادهم يطلقني هتحطوا الشرط ده على شان يتجوزوا 


ندى بهمس وصل لنور :وانا مالي انا فيكي اووف حشررية 


ad

نور بصتلها بقرف :اتجوزيه هااه اصلا ده الي يلبق لوحده شبهك 


انتي اصلا لازم تاخدي من العيلة دي على شان تيجي وتقولي ربنا كان ليه حكمة ببعدنا عنهم السنين دي 


وبقولك اهو يا ندى لو اتجوزتي ادم تنسي اني كنت اختك في يوم من الايام 


منال حضنت مدى الي عيطت 


منال :ختهدا وتروق وانتي كملي مع الي اختاره قلبك يا حبيبتي 


مروى بصت لاختها بياس وحصلت نور 


نور بصت لخالتها وسكتت


مروى :هتسكتي على المهزلة الي بتحصل دي 


نور :اعملها ايه هاه تشرب من الكاس الي صبته بأيدها مليش دعوة فيها 


مروى:لكن ده ابن الوسخة فريدة 


نور بغضب بارد :اعملها ايه تتجوز ولا تتزفت انا حذرتها وهي حره ما تجيش تعيط بعدين


مروى خرجت ونور خدت شاور وبدلت هدومها بفستان بيتي اسود قصير مبين جمالها ببراعة 


ونامت وهي بتفكر هتعمل ايه على شان تخلص من خطوبتها مع ادهم 


عند ندى 


دخلت اوضتها ولبست فستان اخضر طويل وفردت شعرها كانت ايه من الجمال 


وخرجت لوالدتها ومروى الي مش عاجبها الوضع ده 


نبيل :تجنني يا بنتي 


ad

ندى :شكرا يا بابا


.................................................


في القصر 


سامي كان جاهز بينتظرهم تحت والفرحة مش سايعاه انه احفاده هياخدوا بنات عمهم 


ومش اي بنات دول الي خالتهم سطرت عشق في قلبه من سنين 


ادم كانت الفرحة مش سايعاه 


فريدة بغيظ :انا مش عارف مبسوط على ايه دي بنت شكيرة هانم تسواها 


ادهم ببرود بص لوالدته :اضن اختياره ومحدش لازم يتدخل فيه 


فريدة بغضب :بتكلمني انا كده يا ولد عجبك يا كامل ولادك 


ادهم قرب منها بهمس :اصل انا يا امي عرفت انك خايفة عليا جدا لما قتلتي حصاني وبص للجميع وبرضه ما قولتش لحد لاني مش عايز اشوه صورتك 


فعدي موضوع ادهم على خير وسيبيه يتبسط احسن ما اعكنن على الكل بخبر مين الي قتل الحصان 


وسابها ومشي 


والكل حصله 


وفريدة اتجننت ازاي عرف 


سامي :فين سناء 


نادر :تعبانة يا جدي مش هتروح 


سامي اومأله بدماغه والكل ركب رعربيته ومشي 


ad


............................................


عند منال 


انا خايفة يا نبيل اكون بضلمها فريدة مش سهلة ولا عمرها هتسيب بنتي في حالها لوكانت نور كنت هقولك اني هعتمد عليها لكن دي طيبة 


مروى 😏:زيك بالزبط 


هنا خبط الباب وفتح نبيل 


دخلوا وسلموا على الجميع وادهم بيدور في عينيها على نور 


مروى دخلت من غير ما تتكلم وما بصتش ناحية سامي اصلا 


منال بأحراج :معلش اعذروها هي تعبانة 


سامي بسخرية :تعبانة ولا مش عايزة الجوازة اصلا 


هنا دخلت ندى الي كانت مكسوفة جدا وقدمت القهوة 


الكل ابدا اعجابه فيها وبجمالها باستثناء فريدة الي كانت بتبصلها بنظرات هتقتلها 


ادم وهو بيبص في عينيها :تجنني يا ندى اجمل حاجة شفتها في حياتي 


ندى باحراج :شكرا 


ندى وزعت القهوة وقعدت ونور كل ده ما بينتش 


سامي حس في ادهم :امال نور فين ما شفنهاش يعني 


نبيل :جت من الشركة تعبانة نامت 


سامي بعدم رضا :ليه هي ما تعرفش اننا جايين ولا ايه احترام للكبير اقل ما فيها 


ad


هنا نزلت نور بهيئتها الي سلبت عقل ادهم الي مش قادر يشيل عينيه عنها


نور ببرود :ما بحبش اشارك في حاجة مش عجباني لكن مع كده نزلت اسلم عليك 


مدتله ايدها :ازيك يا جدي 


وهو سلم عليها بعدم رضا من اسلوبها


وبصت للجميع :مساء الخير يا جماعة 


نادر بهزار :محسساني انك شايفاني امبارح مش هتسلمي 


نور ابتسمتله :ازيك يا نادر واحشني 


سيرين جريت عليها :وانا كمان 


نور حضنتهم وسلمت على كامل بود وعلى فريدة ببرود وطنشت ادهم وادم 


ادهم اتنهد والتزم الصمت 


سامي وجه كلامه لنبيل :ايوه يا نبيل انا عايز ندى لادم حفيدي 


نبيل بص لنور :انا موافق لكن عندي شرط 


سامي بغضب :نعم هتتشرط عليا يا ولد 


نبيل :ده شرطي على شان اقبل ادم 


ادم :شرط ايه يا عمي


سامي :اتكلم 


نبيل :ادهم كتب كتابه على نور غصب عنها لو ادم هيتجوز ندى 


ad

ادهم هيطلق نور لحد ما تقتنع فيه 


نور ضحكت بسخرية وما بصتش ناحيتهم 


ادم بغضب :وجوازي ماله بنور وادهم انا وندى حاجة تانية ما تقرنوش جوازنا بحاجة انا عايزها وهي عايزاني 


ندى بصت لنور برجاء 


وادهم وقف وحك دقنه بهدوء ما قبل العاصفة :عايز ايه يا عمي ما سمعتش 


ادم مسك ايده وعرف انه اخوه هيتهور :ادهم اهدا 


نبيل :هتطلق بنتي الي اتجوزتها بالغصب


سامي بغضب : ده لما تشوف حلمة ودنك هاا ما عنديش حاجة اسمها طلاق انا 


ادهم بص لنور :والطلب ده اكيد من الانسة نور ولا ايه 


نور بصتله من فوق لتحت :بالزبط 


ادم بغضب مكتوم :توقعت والله مفيش حد اناني قدها هنا 


ادهم بصلها بغضب :وانا ما بطلقش يا نور والي يدخل مملكتي ما بيخرجش منها غير على القبر فنصيحة ما تقطعيش نصيب ندى وادم على شان حاجة لو موتي مش هتحصل 


نور بصت لندى الي كانت بتترجاها في نظراتها واتكلمت بسخرية :كويس طيب يتجوزوا انا موافقة لكن وبصت في عينيه انا وانت عمره ما هيجمعنا بيت واحد هنفضل كده 


ادهم :وانا مش مستعجل كفاية انك بتعملي الحاجة الي انا عايزها بكيفك بقى غصب عنك مش مهم 


المهم بتعملي الحاجة الي بقول عليها 


ad

ادم خفف التوتر :انا بقول نقرأ الفاتحة يا عمي 


نبيل بص لنور الي كانت بتبص لادهم بغضب قدر فعلا يستفزها بكلماته 


نبيل اتنهد :نقرأ الفاتحة 


فعلا اتقرت الفاتحة بفرحة ادم وندى


ادم بحماس :ما نكتب الكتاب ينوبكم فيا ثواب 


سامي :حلو خير البر عاجله 


ادم :والفرح بعد اسبوعين 


ندى بصتله بصدمة :لا طبعا ايه الي بتقوله ده 


نور بصتلها بسخرية :وليه لا ما كله مع بعضه يا ندى خير البر عاجله 


ادم بهمس لادهم :مع انها بتتريق لكن اول مرة تقول حاجة عدله 


هنا ضحك ادهم ضحكة رجولية بحت بصوت عالي والكل بصله 


سيرين :هههههه اكيد ادم هجبه كلامك 


ادم :هههههه بالزبط 


وفعلا جابوا الماذون واتكتب الكتاب 


ادم خد ندى ودخلوا اوضة لوحدهم 


وسامي بيت كامل روحوا 


ونور طلعت اوضتها من غير سلام 


ادهم قرب من نبيل :لو سمحت يا عمي عايز اتكلم مع نور 


نبيل :سيبها يا ادهم سيبها تاخد وقتها 


منال :مش هتتقبلك يا ادهم سيبها يا بني 


ادهم :طيب سيبوني احاول 


نبيل اتنهد :اطلعلها يا ادهم 


منال خدته اوضتها ونزلت 


وادهم فتح الباب من غير ما يخبط 


دخل وبص حواليه ما كانتش في الاوضة 


لكن مفيش لحظات خرجت من الحمام بهيئة تخطف اي راجل لافه المنشفة الحمرا القصيرة على جسمها الابيض وبتنشف بشعرها

يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات 

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 


تعليقات

التنقل السريع