رواية حياه الراوي ابوس ايدك ياحج ساعديني الفصل الأول بقلم لوجي احمد
ابوس ايدك ياحج ساعديني
خبيني في اي مكان ارجوك وهي ترتعش وتلتفت وراها
الراجل.. بخضه انتي مين يا بنتي وايه اللي جابك المكان ده في الساعه دي
هي بدموع وخوف.. مش وقته خبيني ابوس ايديك ابوس رجلك
وهي تتوسل اليه وتنزل الى الارض
الرجل العجوز لا انتي شكلك وراك مصيبه امشي من هنا دي مقابر هخيبكي فين ومن ايه
كانت خايفه كل شويه تبص وراها قالت له خبيني في اي مكان ان شاء الله تخبيني في تربه من التراب دي انا موافقه بس خبيني
ثم سكتت شويه وكملت كلام وقلت
طب بصي دي سلسله ذهب خدها ليك هتجيب فلوس كتير قوي خدها الراجل مسك السلسله وبص عليها كده وقال لها
بس دي شكلها غاليه هي بدموع اخلع لك الخاتم دا كمان بس خبيني عندك ناس بتجري ورايا تسال قول لهم ما شفتنيش
الراجل بدا يقتنع لما لقى السلسله غاليه
وكمان هتدي له الخاتم اللي في ايديها يعني كده كده هيبقى كسبان وهو هيعمل اللي عليه ويخبيها ولو اتقفشت اتقفشت بس هي خبيها من مين ما نعرفش
قال لها تعالي في تربه مفتوحه هنا ادخلي جواها وانا هقفل عليك الباب
هي الوهله خافت وارتعشت وما كانتش عارفه تعمل ايه بس الراجل اللي حسه كنت وقال لها ما عنديش غير المكان ده اخبيكي فيه يا تاخدي سلسلتك وتمشي
هي..موافقه موافقه انا كده كده كنت مدفونه بالحياء
وفعلا دخلت التربه والراجل قفل عليها الباب الحديد بقغل
وحذرها تطلع صوت ولا ولا تتحرك علشان الناس اللي هيجوا دول ما يعرفوش مكانها
وكانت مغمضه عنيها كيف وبتعيط والنبي يا رب ساعدني
كان شكل جسمها ضعيف قوي كان فيها اثار ضرب كتير قوي على جسمها ومتبهدله من المشوار وكل ده كانت حامل وبطنها قدامها
بدات تحسي بصوت بره حطيت ايديها على بقها وكتمت نفسها خايفه
في الخارج.
كان فيه شاب ومعاه رجاله تانيه قربوا من الراجل اللي موجود في الترب يسالوا على البنت دي وعلى مواصفاتها شكلهم كان يخوف قوي الراجل رد وقالوا لها ما شفتهاش وما حدش جاء هنا انا قاعد هنا بقى لي كتير ما حدش فات عليا
الشاب بعصبيه توزعوا في كل مكان لازم تجيبوها قبل ما النهار يطلع وفعلا الرجاله اللي معاها انتشرت في المكان يدورا علي البنت
الشاب قرب من الراجل وقال له انت اسمك ايه يا حاج
عمك جابر يابيه
الشاب طلع فلوس كتير قوي وقال له خدي حج جابر ولو شفت البنت دي هنا وطلع الصوره من جيبه انا هسيب لك رقم تليفوني على الصوره تتواصل معايا باي طريقه وهديك فلوس كثير قوي ونظر نظره على التراب قبل ما يمشي يتأكد انها مش موجوده
الراجل خد الفلوس كان مجنون بيها فلوس كتير قوي ففكر ان هو يسيب البنت تطلع وياخد منها الذهب اللي فاضل وبعد كده يبلغ عنها الشاب ده وياخذ فلوس ثانيه ويبقى كسب من ناحيتين
بس فكر ان هو لو طلعها دلوقت الشاب يعرف ان هو كان بيكذب ممكن يق'تله فقالها يسيبها لحد الصبح
الشاب ده اخذ الرجاله وبعد عن المكان
جابر قرب على التربه وفتح الباب للبنت البنت كانت في حاله
صعبه اوي من الخوف انا اخرجي هم مشوا انتي حكايتك ايه
هي بخوف ممكن يرجع تاني خليني هنا
بس عايزه اشرب عطشانه اوي
جابر..طيب هجبلك مياه
هي رجلها كانت بترتعش قوي وحاطه ايديها على بطنها وخايفه
وكانت لسه بتفتكر اللي حصل لها لكن حسد بايد بتشدها
صرخت 🥹🥹🥹
متابعه بقى عشان الجديد
لوجي احمد
#حياه الراوي 1
اهي مش روايه هي قصه حقيقيه من لسان صاحبتها القصه
زائد تاتش بسيط مني يعني لكن هي قصه حقيقيه واتمنى تعجبكم وبقى لي فتره كتير قوي غايبه فاتمنى تفاعل بقى عشان النفسيه اوكي مش تمام
وحشتوني قوي والله العظيم بالنسبه لروايه سبلسيلا اللي انا ما مكملتهاش هرجع اكملها معاكم من بكره ان شاء الله واتمنى تعذروني والله انا كان عندي اكتئاب وحالتي النفسيه ما كانتش حلوه خالص ما كنتش عارفه اكتب حاجه خالص بحبكم في الله
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا