القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق تحت ظل القمر البارت الاول والثاني بقلم ايمان رافت


رواية عشق تحت ظل القمر  

البارت الاول 1_2والثاني بقلم ايمان رافت


رواية عشق تحت ظل القمر  

البارت الاول والثاني1_2

رواية عشق تحت ظل القمر  

كامله 


رواية عشق تحت ظل القمر  

البارت الاول والثاني بقلم ايمان رافت


................... 

كان يمر بهيبته في ممر مستشفي  عدي صديقه منذ الطفوله وكانت اعين جميع الممرضات عليه بشعره الاسود الكثيف وعيونه الزرقاء التي تميل للاخضر وجسده الطويل العريض وكان يسمي ريان 

الممرضه: يخربيت حلاوته جامد زحليقه 

الممرضه ٢: لا ده مز مززيه مفيش مز اتمزمزها قبل كده 

الممرضه ٣: يارب يرزقنا يارب 

دخل ريان عند  عدي 

ريان:  عاش من شافك يا دكتور البهايم 

عدي:  عشان كده جيت تتعالج بنفسك  😂

ريان قام عليه وفضل يضربو بهزار 

وهنا جاء صوت احد الممرضات 

الممرضه وهي تنظر لريان بهيام:  دكتور عدي المريضه الي جات في غيبوبه من شهرين مدفعتش مصاريف الاوضه وطلبنا نشيل الاجهزه بس باباها موجود ورافض وغير كده معاهوش فلوس يدفع فلوس الاوضه 

عدى: خلاص تمام هاجي اشوف المشكله ذهب عدي وريان وسمعو صوت بكاء لرجل كبير في السن وكان يقف عند الغرفه التي سيذهبون اليها 

عدي كان يتكلم معهم 

الرجل المسن:  عشان خاطري يابني انا بحاول ابيع الارض بتاعتي وهسدد بس محدش يشيلها من علي   الاجهزه

زوجه المسن: مافيش فايده منها خليهم يشيلو الاجهزه وخليها اهي تروح لامها احسن يا حسن 

نظر حسن لزوجته بشر وعيون غاضبه 

حسن: انا مش عارف انتي جايبه الكره ده منين يا سحر دي حتا بتحبك 

سحر بابتسامه شريره: وانا مش هعمل الا الي يريحها... 

في الجانب الاخر 

 ريان دخل الاوضه وفضل يتأمل في المريضه ويتأمل في شعرها الطويل الكثيف ورموشها الكثيفه وبشرتها البيضه كانت تبدو كالملاك  فجاءه خرج من تأمله علي صوت الحج حسن خرج ريان وقال للحج حسن:  انا هدفع متقلقش وكل التكاليف عليا استغرب عدي من ريان لانه يعرف انه مش بيشغل باله باي  بنت بعد موت حبيبته 

عدي: متقلقش التكاليف هتبقي علي المستشفي 

لاحظ ريان الضيق في وجه سحر 

حسن : ربنا يخليك يارب انا مش عارف اقولك اي شكرااا اوي 

عدي: ولا يهمك ياحج 

غادر حسن وسحر وعدي وريان راحو المكتب 

عدي فضل يبص لريان 

بنظرات غريبه وفجاءه حط ايديه علي راس ريان 

عدي:  مش سخن ولا حاجه طب يمكن انا العيان طب انتا كنت واعي بالي كنت بتقولو بره 

ريان بكل برود:  اه 

عدي: مش فاهم كميه البرود دي منين طب ممكن تفهمني 

غمز ريان لعدي:  لما تكبر هقولك وخرج ريان وعندما كان في الممر سمع شئ جعله في شدة غضبه وجعله يفقد اعصابه وهو لا يدري لماذا هذه المشاعر وقد سمع...........  استوب استنو بارت ٢


كان يسمع صوت سحر مع احد الممرضات 

سحر: حطي السم ده في المحلول ويستي ليكي الحلاوه 

الممرضه: اخاف لحسن حد يعرف او يشوفني ساعتها هروح في داهيه 

سحر: لا متقلقيش محدش هياخد باله 

وهنا دخل ريان  ريان طرد الممرضه ومسك سحر 

ريان: تاخدي كام وتبعدي عنها ريان طلع شيك وكتب 2 مليون جنيه 

ريان: اظن كده مشوفش وشك تاني  سحر كانت هطير من الفرحه وخدت الشيك ومشيت ريان عمل تيليفون ريان:  الو بقولك هات الحرس وفي خلال دقيقتين العربيه تكون جاهزه وبعد عد دقائق جاء الحرس وحملو بعض من الاجهزه وحمل ريان المريضه ورحل وبعد ساعات وصل ريان الي قصره وحمل المريضه ذات الوجه الملائكي الي احد الغرف ووضعها علي السرير برفق وهنا جاء اتصال 

ريان: اهلا بدكتور البهايم

عدي: انتا يا اخي انتا عملت اي 

ريان بكل برود: هنا امان اكتر ليها من عايزين يؤذوها 

عدي:  مين الي عايز يإذيها وانتا مالك اصلا مهتم بيها اوي كده لي 

ريان:  والله ما عارف يا صاحبي حاسس بالمسؤليه اتجاها مش عارف اول ما سمعت كلام الي اسمها سحر دي عايزه تسممها كنت حاسس اني عايز انسفها ساعتها 

عدي: ياه يا صاحبي شكلك حبيتها  وهنا تذكر ريان حبيبته السابقه التي ماتت لانه لم يوافق علي صفقه فكانت هيا الضحيه وقام بقفل الخط في وجهه عدي وهو يشعر بالغضب لانه لم يحقق انتقامه بعد 

في اليوم التالي في المستشفي عند عدي كانت تمر في الممر فتاه قصيره طويله الشعر  كثيفه الرموش عيناها الفيروزتين وتحمل مزهريه زجاج تحتوي علي الكثير من الازهار وكان عدي يمر في الممر وعندما رأها تجمددت اطراف اصابعه وظل يتامل فيها وفي جمالها  وهنا رأته ولاء 

ولاء: لو سمحت يا دكتور غرفه أمل حسن فين

عدي: انهي 

ولاء: الي جاتلكم في غيبوبه من شهرين 

عدي: ااه افتكرت بس ممكن اقولك حاجه

ولاء: اه اتفضل  

عدي: البت دي حكايه مشرط وانا السرنجايه وبقولك يا دوايه حبك يشفيني اجمل ما شافت العين قطن ومعاه بيتادين يا اخطر من الانسولين ده انا دوبت فيكي يا مزه 

ولاء:  طب عندك قطن وبيتادين 

عدي: اه لي 

ولاء وهيا تلقي المزهريه علي رأسه:  عشان هتحتاجهم يا منحرف يا سافل 

وهنا قد نزف عدي العض من الدماء وقد رحلت ولاء وهيا تعطي الممرضه اسمها ورقم هاتفها وبعد عده ساعات عندما تحسن عدي اثر خبطه المزهريه  ذهب عدي للمرضه ليسأل عن ولاء 

الممرضه:  ده رقم تليفونها واسمها  اخذهم عدي وقام بالاتصال بريان 

ريان: عايز اي 

عدي: جبت معلومات مهمه للبنت الي عندك 

ريان بتركيز:  هيا اي 

عدي: في بنت جات عندي الصبح وقالت ان اسم البنت أمل وبعد كده سابت المزهريه قصدي سابت رقم تيليفونها واسمها وسابت المستشفى ومشيت

ريان: طب انا عايزها خلال نص ساعه لو مجتش انا هدفنك حي 

عدي وهو يبلع ريقه:  متقلقش خلال نص ساعه وهكون عندك يا صاحبي 

وبعد نص ساعه دخل عدي وكان  اثنين من الحراس يمسكون ولاء من لياقتها 

ولاء: يجماعه بريستيجي لو سمحت انا كده هبتي هتضيع  دخل عدي علي ريان  

ريان: اي الي عمل فيك كده 

عدي: اصل كنت بمشي وانا نايم واتخبط 

ريان ضحك ثم قال بجديه: البت بره 

عدي: اه 

ريان:  خليها تدخل وهنا. خلت ولاء 

ولاء: والله هعترف انا الي اكلت الجبنه 

ضحك عدي وهنا لفت نظر ولاء ولاء:  هو انت 

يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع