القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وقعت فى حب خادمتي كامله الجزء الأول من الفصل الأول إلى الفصل العاشر بقلم فرح القصاص



رواية وقعت فى حب خادمتي كامله الجزء الأول من الفصل الأول إلى الفصل العاشر بقلم فرح القصاص 


كانت رافعه العبايه وبتمسح الارضيه وبدندن مع نفسها

تحت نظارات شخص كلها شه*وه قاعد وحاطط رجل فوق رجل وماسك فنجان القهوه ثم بيضع الفنجان علي الترابيزه وبيقوم تجاها وهو بيمسح عرقه ويدها بتترعش وبيبلع ريقه

البنت بتلاحظ قدومه بتقوم علي طول 

سما: عايز حاجه يبيه 

ياسين ويقر*ب منها: اه عايزك 

سما بخوف: انت بتعمل اي يبيه 

ياسين بيته*جم عليها 

سما بعياط وتوسل:ايه البتعملو ده يبيه ابعد عني يبيه الله يخليك يبيه عيب البتعمله ده حد يلحقنيييييي 

ويدخل شحض الفيلا ويسمع صو*ت صو*يت وعياط بيجري عند تجاه الصوت 

يزن بصدمه: ياسين وبيروح يبعدو عنها

يزن بعصبيه و زعيق: اي ال انت بتعمله ده ياياسين 

ياسين بتوتر : انا..انا معملتش حاجه هي الاغر*تني 

سما بعياط: والله ابدا يبيه انا كنت بمسح الارضيه والبيه هو الته*جم عليا

ياسين: دي بت كدابه  

يزن: سما روحي انتي علي اوضتك دلوقتي 

سما بعياط: لا انا مستحيل اقعد دقيقه هنا تاني يبيه 

يزن: سمااا انا قولت اي.. ومتخافيش محدش هيقر"بلك تاني 

سما بعياط؛ حاضر يبيه 


يزن: انت اتجننت ياياسين عايز تغت*صب الخدامه

ياسين: منا قولتلك هي الاغر*تني 

يزن: ياسين انا شايفك انت الته*جمت عليها

ياسين ويروح يقعد علي كرسي: البت حلوه وانا مقدرتش امسك نفسي 

يزن ويروح يقف قدامه: افرط بابا هو ال كان شافك كان هيعمل معاك اي مش بعيد كان طردك ولا انا مكنتش جيت واغتص*بتها كنت هتعمل اي لو راحت ورافعت عليك قاضيه؟ 

ياسين: يوووه خلاص يايزن الحصل حصل بقا 

يزن: توعدني انك مش هتقررها تاني!!؟ 

ياسين بتردد: ا.. اه

يزن بشك وتحذير: ياسين المرادي انا لحقتك وعدت المره الجايه ساعتها انا ال هروح اقول لبابا

ياسين: بتهد*دني يعني

يزن: يبني افهم ال انت بتعمله ده غلط كدا هتودي نفسك في داهيه عشان حتت خدامه 

ياسين ويقوم: يا يزن البت دي من ساعة ماجت وانا مش علي بعضي وانت مش شايف حلوه ازاي...مش قادر اتحكم في نفسي

يزن:انا مش عارف اقولك اي بس بحذرك للمره الاخير لو قربت منها تاني يا ياسين انا ال هقف في وشك 

ياسين: خلاص هتجوزها 

يزن بصدمه: تتجوز خدامه؟ 

ياسين: اه ومالها الخدامه اصلا ال يشوفها ميقولش انها خدامه

يزن: ياسين فوق وارجع لعقلك ده انت لو قولت لبابا كدا مش بعيد يمو*تك فيها

ياسين: اطلع  منها انت بس وملكش دعوه

يزن: من الاخر يا ياسين انا اخوك الكبير ومش موافق

ياسين بعصبيه: مش مهم موافقتك انا ال هتجوز مش انت وبقولهالك للمره التانيه يايزن دي حياتي وانت متدخلش فيها ماشي وبيسيبه وبيطلع علي اوضه

يزن بعصبيه وبيزق الكرسي برجله: غبيي.... هيضيع نفسه عشان خدامه 


يزن بضيق: عزيز.... يعزيزززههه

عزيزه: نعم يبيه 

يزن: سما في اوضتها؟؟ 

عزيزه: ايوا 

يزن: تمام روحي انتي اعمليلي فنجان قهوه مظبوط 

عزيزه: حاضر 


حد بيقتحم الاوضه بتاعة سما وبيقفل الباب 


سما بفزع بتقوم علي طول 

سما بتوتر وخوف: ي.. ياسين بيبه ان.. انت بتعمل اي هنا لوسمحت اطلع بره الاوضه وإلا هصو*ت 


ياسين بيقر*ب منها 

سما ولسه هتصو*ت ياسين بيضع يده علي فمها يكتم صو*تها


ياسين: متخافيش انا مش هعملك حاجه او أذ*يكي بس لو نفذتي ال هقولك عليه 


سما: اممم.. اممم

ياسين بيشيل ايدو من علي فمها 

سما وبتاخد نفسها: قصدك اي بالنفذ ال بتقول عليه

ياسين: انتي هتنفذي غصب عنك لان انتي عارفه مين معايا 

سما بقلق: مين 

ياسين: ابوكي 

سما بدموع: بابا.. بابا بيعمل معاك ايي 

ياسين: ششش اهدي مش هأ*ذي لو عملتي ال هقولو

سما بعياط: ماشي انا موافقه بس اي هو 

ياسين بضحكه خبيثه:  ****  ******    ****

سما بصدمه: اييه انت بتقول ايي انام معاك؟؟؟؟؟



سما بصدمه: اييه.. انت سامع نفسك؟؟.. انام معاك يمصبتي 

ياسين ببرود: كلامي واضح ان يكون بينا علاقه 

سما بدموع: انت عايز مني اي يبيه انا عملتلك ايه عشان عايز تدمرني وضيع مستقبلي؟ 

ياسين بتنهيده: اخلصي موافقه ولا نقول علي ابوكي يارحمن يارحيم 

سما بعياط: طب انا من حقي افهم ليه عايز تعمل معايا كدا 

ياسين: عشان اتجوزك 

سما بتنظرله بستغراب: طب وال عايز يتجوز واحده بيهد*دها ويعمل معاها كدا

ياسين: ببساطه عشان بابا البيه الكبير مستحيل يوافق ان اتجوز خدامه وخصوصا تكون بتشتغل هنا.. إلا في حاله واحده لو الخدامه دي انا وهي في علاقه مع بعض ساعتها بابا هيوافق عشان سُـمعت العيله والاهم سُـمعته 

سما: يبيه سبني في حالي انا ولا عايزه اتجوز ولا حاجه انا عايزه اعيش حياتي زي ماهي ماشيه 

ياسين بيمسكها من دراعها بغضب: هتجوزك غصب عنك انتي فاهمه ده انتي خدامه وانا كنت هعملك شأن وخليكي حاجه وهتبقي هانم البيت 

سما بعياط: انا مش عايزه ابقا هانم ولا عايزه ابقا حاجه انا عايزه اعيش مع بابا في هدوء وبس 

ياسين بيسبها وبعصبيه: يبقا اترحمي علي روح ابوكي وسبها وكان خارج 

سما بضعف وقله حيله: انا موافقه 

ياسين ويلتفت ورا وبفرحه: برافو عليكي انتي كدا عملتي الصح 

سما كانت بتعيط ومش بترد

ياسين: مستنيكي بكره في الاوضه بتاعتي الساعه بعد ما بابا ويزن يخرجه

وبيمشي خطوه ويرجع تاني 

ياسين: اهه نسيت اقولك انا بحب الاقميص يكون لونه احمر وكان بيقولها بغمزه.. وبيحدفلها بو*سه في هوا وبيمشي وهو بيضحك


سما بتقع علي الارض وهي منهاره من العياط 


꧁بقلم فرح القصاص꧂

*****************************في الصباح اليوم التاني 


ياسين بإبتسامة: صباح الخير يبابا

حامد: صباح النور يا ياسين باين عليك انك رايق انهارده 

ياسين: واخر روقان كمان 

حامد: امممم واي سبب الروقان بقا 

ياسين: مفيش حاجه مهمه عادي يعني 

حامد: طب يارب دايما كدا 

ياسين: اومال فين يزن لسه مصحيش 

حامد: شكلو كدا بعت سما لي تصحي عشان نفطر وانا اروح شركتي وهو يروح مستشفته 

ياسين وملامحه بتتغير: انت قولت بعت لي يزن سما 

حامد بستغراب: اه لي 

ياسين بضيق: عشان يزن مبيحبش سما ولا بيطقها حتي 

حامد: ميحبهاش هو هيتجوزها يعني

ياسين بنفعال: يتجوزها اي اكيد لأ 

حامد: في ياسين اي الانفعال ده 

ياسين: مفيش حاجه يبابا انا اسف 

حامد: تمام... عزيزه 

عزيزه: نعم يبيه

حامد بعصبيه: الفطار جهز ولا لسه هتأخر ع الشركه اي الاستهبال ده 

عزيزه: جهز يبيه وبنحطو علي السفر 

حامد: ماشي يلا ياسين

ياسين: مش هنستني يزن 

حامد: اكيد زمانه نازل يلا احنا 

ياسين: حاضر


꧁بقلم فرح القصاص꧂

******************************


سما تدخل الاوضه بهدوء وبتضع كوب القهوه جنبه  وبتروح عند الستاير بتفتحها براحه وبتتجه ناحيته


سما: يزن بيبه..يزن بيبه 

يزن بيتقلب الناحيه التانيه 

سما بتردد بتلم'س كتفه عشان تصحي: يا يزن بيبه 


يزن بيفتح عينه ويبلتفت الجنب التاني بيلاقي سما 


سما بتشيل ايدها علي طول: انا كنت بصحي حضرتك عشان حامد بيه قالي اصحيك وجبتلك القهوه بتاعت حضرتك 


يزن بيقوم يعدل نفسه بدون ما يرد عليها 


سما: عايز حاجه تاني يبيه

يزن: لأ  

سما بتمشي وبتروح تفتح بابا الاوضه بس بيوقفها صوت يزن 

يزن: ياسين اقربك او عاملك حاجه تاني يسما 

سما بتغمض عنيها قبل ما دموعها تنزل وتاخد نفس عميق وتلتف ورها: لأ يا يزن بيه معمليش حاجه تاني 

يزن: كويس بس لو عاملك حاجه او قربك تعالي قوليلي علي طول من غير تردد 

سما بإبتسامة: شكرا وبتفتح الباب وبتخرج من الاوضه 


ويزن بيشرب قهوته وبيقوم يجهز نفسه كالعاده يستعد لشغله كاطبيب وبينزل 


꧁بقلم فرح القصاص꧂

***************************

حامد: اتأخرت ليه انهارده في النزول يايزن 

يزن: معلش يبابا كنت تعبان شويه 

حامد: ماشي احنا فطرنا وانا همشي اروح علي الشركه وانت اقعد افطر و روح علي شغلك

يزن: لا مش عايز مليش نفس وبعدين انا اتأخرت انا همشي 

حامد: وانا كمان استني نطلع سوا 

يزن: وانت يا ياسين مش هتروح تمرينك انهارده 

ياسين: لأ مش قادر انهارده 

يزن بيقرب منه ويخفض صوته وبتحذير: اوعي يا ياسين الشيطان يضحك عليك وتعمل حاجه او تقرب منها عشان انت عارف هيحصلك اي 

ياسين: متخافش هي غلطه ومش هقررها تاني 

يزن: هثق فيك المرادي واما نشوف 

حامد: يلا يايزن 

يزن: حاضر يبابا يلا وبيمشو يطلعو من الفيلا وكل واحد بيركب عربيته بسواق بتاعه


꧁بقلم فرح القصاص꧂

***************************في الفيلا وتحديدا في الاوضه بتاعت ياسين 


ياسين كان قاعد مستني سما وهو متحمس ومبسوط


بعد نص ساعه الباب بيخبط 


ياسين بيفتح علي طول 

بيلاقي سما ولبسه لبس الشغل 

ياسين بغضب: اي ال انتي لبسه ده فين القميص ال قولتلك عليه 

سما بدموع: انا معنديش الحاجات دي 

ياسين: ومقولتليش لي 

سما: نسيت

ياسين: مش مشكله المهم انك جيتي وبيقر"ب منها 

سما بتتوتر وجس*مها كله بيترعش

ياسين بيقر*ب اكتر وبيفك شعرها ويمسكه براحه ويستنشق رائحته 

ياسين بتوهان بيرفع وجهها ليق*بلها 

سما بتعبد وهي بتاخد نفسها بصوبه من الخوف 

ياسين بيحاوطها من ضهرها: متنسيش ان باباكي لسه معايا 

سما بتلتف ورها وبيكون ياسين محاوط وسط*ها وقريب منها 

سما: ينفع اقولك حاجه 

ياسين: قولي 

سما بتقرب لأذنه وبتتكلم بصوت منخفض 

سما: و اوعدك ان هيكون سر لحد اخر نفس فيا

ياسين ينظرلها وهو بيضحك ومبستم: و انا موافق 


꧁بقلم فرح القصاص꧂ 

****************************


يزن بيرجع الفيلا 

عزيزه: في حاجه يبيه 

يزن: اه نسيت تلفوني 

عزيزه: هطلع اجبهولك علي طول 

يزن: لا روحي انتي كملي شغلك انا هطلع اجيبه 


وبيطلع يجيب تلفونه بيسمع صوت جي من اوضته ياسين

يزن بيمشي براحه وبيروح عند الاوضه و بيفتح الباب بشويش بيلاقي ياسين وسما مع بعض 


يزن بصدمه ويبرق جامد.وبيفتح الباب عليهم مره واحده بعصبيه و........ 


#البارت_الثاني 



#البارت_التالت

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن بصدمه ويفتح الباب عليهم مره واحده بعصبيه 


سما بخضه وصدمه بتقوم علي طول وبتلف الملا*يه عليها 

ياسين بيقوم من علي السرير وهو عا*ري الصد*ر


يزن وهو مازل مصدوم بيروح اتجاهه ياسين 


ياسين بخوف: ي.. يزن متفهمش غلط ان.. انا ويقاطعه قلم ينزل علي وجهه بقوه شديه لدرجه انفه نز*فت

يزن بعصبيه شديده وبزعيق: انا حذرتك مره واتنين وتلاته وقولت اكيد غلطه والشيطان ضحك عليه ومش هيعملها تاني تقوم عامل الاسوء و.. وعملت علاقه معاها غير شرعيه ومع ميييين مع الخداامهه ضيعت نفسك عشان حتة خدامه لا راحت ولا جت طب فكرت لمه ابوك يعرف هيعمل فيك ايه؟؟؟ اكيد لأ عشان لو فكرت كنت عملت مليون حساب


ياسين ببرود: دي حياتي وانا حر فيها اعمل ال اعمله ومحدش لي دخل ولا دعوه بيها وانت بذات يا يزن ملكش دخل فيا او ف حياتي انا مبقتش ياسين الولد الصغير ال تقولو تعمل اي ومتعملش ايه انا دلوقتي كبرت وعارف انا ابعمل اي كويس 


يزن بصوت عالي مزدوج بعصبيه: انت اي البجاحه والبرود بتاعك ده انت مش مستوعب عملت ايي دي كارثه وهتقع فوق دماغك انت.. انا كنت خايف عليك وبنورك للطريق الصح بس للاسف انت اخترت الطريق ال هيوصلك للهلاك وافتكر كلامي كويس اويي ياسين 


ياسين مبيردش عليه وبيلف وجه الاتجاه التاني 


يزن بينظر لي سما ال كانت واقفه ولفه الملا*يه عليها ومنزله وجهها وبتعيط ويتجه ناحيتها


يزن بقر*ف وأشمزاز منها: وانا ال كنت مفكرك مظلومه ومحترمه وانه هو الكان بيحاول يته*جم عليكي بس طلعتي انسانه رخيصه رخصتي نفسك عشان شويه فلوس بعتي جس*مك وشر*فك بشويه فلوس مع انهم مال الدنيا كلها ميخلكيش تفرطي فيهم طب فكرتي في ابوكي الغلبان الي حطيتي راسه في الارض ولا سُـمعته مهو سُـمعتك من سُـمعته بس لأ الطمع عما علي عيونك 


سما كانت بتسمع الكلام وهي منهاره من العياط ومش قادره تتكلم كلمه واحده 


يزن بغضب: انا مش عايز اشوف وشك هنا تاني تروحي تلمي هدومك وحجاتك كلها وتمشي انا لحد الان ماسك نفسي بس لو مقدرتش اتحكم في اعصابي اكتر من كدا قسم بالله هتشوفي مني تصرف مش هيعجب حد فيكو 


سما ومازلت واقفه وبتعيط


يزن بعصبيه وشخط بصوت عالي جداا: يلااااااااااااااا 


سما بتتنفض وبتمشي علي طول بس ياسين بيوقفها 


ياسين: استني يسما.. وبينظر لي يزن.. سما مش هتروح في اي مكان 


يزن بعصبيه: ياااسين كلمه كمان ومش هخلي فيك حته ساليمه 


ياسين بتحدي: سما خليكي ومش هتروحي في اي مكان 


يزن بيضم ايدو جامد وبيروح ناحية سما بيمس*كها من دراعها جامد وبيشدها يخرجها بره الاوضه


ياسين بعصبيه وبينزل ورا: يزن سيبها يا يزن 


يزن بيتجاهل كلامه وبيخدها وينزل بيها علي تحت 


ياسين بيتعصب اكتر وبيشدها منه: يزن بقولك سبهاااا


يزن بزعيق: عزيزززهههه


عزيزه بتجي جري

عزيزه: نعم يبيه 

 وبتنظر لسما وهي مصدومه مش شكلها 


يزن: لمي كل حاجه بتخصها وجبيها وفي اقل من ثانيه 


عزيزه بدون فهم وستغراب: حاضر 


ياسين: متعمليش حاجه يداد عزيزه 


يزن: عزيزه لو عايزه تكملي شغل هنا تعملي ال قولتلك عليه 


عزيزه: حاضر هروح علي طول 


يزن بصوت عالي بينده للحرس 


والحراس بيجو


يزن: خدوها ارمو*ها بره 


ياسين بيمس*كها يرجعها ورا ضهره 

ياسين: يبقا حد يفكر يلمس*ها

يزن بصرامه: انا قولت ايييي خدوها ارمو*ها بره 

الحراس بتمس*ك ياسين بقوه و واحد بيمس*ك سما بعن*ف يطلعها بره الفيلا وبيز*قها بتقع علي الارض


ياسين بيحاول يفلت منهم   وبيجري ناحية سما وبيقومها 


ياسين: انا هتجوز سما 

يزن: ياسين ادخل يهخليهم يدخلوك بالعافيه 

ياسين: انت فاكرني بهزر انا و سما هنتجوز وغصب عن اي حد 

يزن: علي جث*تي ان ده يحصل

ياسين بيقرب من الحارس الجنبه وبيسحب المسد*س منه 

ياسين بكرهه : يبقا اتشاهد علي روحك يايزن 



#البارت_الرابع

#وقعت_في_حب_خادمتي


ياسين بكرهه ويوجه المسد*س علي يزن: يبقا اتشاهد علي روحك يايزن


سما بخوف: انت بتعمل اي بيبه نزل ال في ايدك ده..ده اخوك  

ياسين بعصبيه: متدخليش انتييي سامعه 

يزن كان واقف وهو مصدوم مش قادر يستعوب ان اخو  رفع عليه المسد*س وعايز يق*تله 

يزن: رفعت عليا السلا*ح وكمان عايز تق*تل اخوك ال عاش عمرو كله بيحميك ومبيسمحش لحد انه يأذ*يك او يفكر يقولك كلمه تزعلك عشان خاطر خدامههههه؟؟؟؟ ويقرب منه وبيمسك ايدو يحط المسد*س في دماغه 

يزن: اقت*لني يا ياسين وبشخط اقت*لللللل


ياسين كان ماسك المسد*س وايدو بتترعش 


وبيدخل عليهم حامد الحراس كلهم بيرجعو لورا بخوف 

حامد بينظر لي سما واقفه وهي مازلت ملفوفه في الملايه وياسين حاطت المسد*س في راس يزن 


حامد بزعيق: هوووو ايييي البيحصللل هناااااااا 


ياسين اول ما بيسمع  الصوت بيخاف وبيرمي المسد*س علي الارض وبيرجع لورا بعيد عن يزن 


يزن بحزن: أسال ابنك هو هيقولك اي البيحصل 

حامد: ياسين تعالي هنا 

ياسين بخوف: ان.. انا هقولك علي كل حاجه والله ب.. بس وبيقاطعه حامد 

حامد بصوت عالي وهو ينظرله بصرامه: تعاااالييي هنااا قواالت 


ياسين بيروح يقف قدامه وهو منزل رأسه 

حامد: ايه ال انا كنت شايفه دلوقتي ده؟؟؟ 

ياسين مبيردش وبيفضل منزل رأسه 

حامد: يعني مش هتجواب؟.... يزن

يزن: نعم

حامد: قولي انت اي الحصل 

يزن: حكالو من ساعت مشاف ياسين و سما لحد مرفع عليه المسد*س


حامد بيتصدم وبينظر لي ياسين: الكلام ده حقيقي؟ 

ياسين: انا بس بحب سما وعايز اتجوزها و... وبينزل قلم علي وجهه بيوقعه علي الارض 

حامد بعصبيه: انت عايز تتجوز الخدامه وكمان رفعت المسد*س علي اخوك عشان خاطر خدااامههه 

ياسين بيقوم وبيتكلم بزعيق: مالها الخدامه مش بني ادمه زينا؟؟ 

حامد: انت كمان بترد عليا وبيضر*به قلم كمان 

ياسين: انا مش هخاف منك تاني يبابا عايز تضر*بني اتفضل انا قدامك عايز تحبسني زي وانا صغير احبسني اعمل فيا ال عاوز بس انا هتجوز سما غصب عنك انت شخصيا 

يزن بعصبيه: يااااسيين.. انت ازاي تكلم بابا بطريقه دي؟؟؟ 

حامد بيشاور لي يزن بإيدو معني انو يسكت 

حامد: سمااا

سما بعياط وخوف: نعم يبيه 

حامد: انا امنتك علي بيتي وكنت فاكره واحده محترمه وكنت بعاملك اكنك بنتي بظبط بس طلعت غلطان ولي اول مره في حياتي يطلع نظرتي لي حد غلط وادخدع وانا ادخدعت فيكي 

سما بعياط: انا.. انا والله يبيه وبتلاقي ياسين بينظرلها جامد انها متقولش حاجه 

حامد: انتي اي؟ قولي 

سما بتنهار: انا اسفه يبيه سامحني 

حامد: وائل 

وائل(كبير الحراس): ايوا 

حامد؛ خدها من وشي طلعها بره الفيلا وهي بمنظرها ده 

سما بعياط اكتر وبتنزل لعند رجله بترجي: عشان خاطري سامحني يبيه طب البس هدومي وهمشي لوحدي علي طول 


حامد: وااااائل 

وائل بيمسكها يقومها 

وائل: انا مش عايز استخدم معاكي العن*ف فا احسنلك تمشي بكل هدوء 

ياسين: لو سما مشيت انا همشي معاها

حامد: في ستين الف داهيه 

ياسين: انت فاكر لمه تطردها من الفيلا كدا سُـمعت مش هتتهز بالعكس سما لمه تقول لي وابوها الحصل تفتكر ابوها يسكت؟ 

حامد: يربي بنته الاول بعدين يبقا يتكلم

ياسين: ومين قالك اني هقول انها عملت كدا بأردتها انا هقول ان اتهج*مت عليها واغتص*بتها

حامد: يبقا اتحمل نتيجه غلطك وهتتحبس 

ياسين: انا معنديش مانع بس انت كدا هتسلم من لسان الناس هتبقي ابو المسجون وبسبب قضيه اغت*صاب

حامد ويزن بينظرو لي اوي 

حامد: انت كدا بتلوي دراعي وهوافق تتجوز؟؟ 

ياسين: متوافقش انا بس بقولك علي ال هيحصل فا تكون جاهز وبيمسك ايد سما وبيمشو

يزن: ياااسين استني.. وبتنهيد احنا موافقين انكو تتجوزو 

ياسين بتترسم علي وجهها إبتسامه خبيثه

حامد بيتعصب وقبل ما يتكلم يزن بيسبقه 

يزن بصوت منخفض: انت اكيد مش عايز تخسر ابنك عشان خدامه و خليك واثق فيا يبابا انا عارف بعمل اي 

حامد: اما نشوف اخرتها يايزن 

يزن: وكتب الكتاب بكره 

ياسين بيفرحه: هو ده اخويا الكبير وكان رايح يحضنه يزن بيسبه ويطلع علي اوضه 

وحامد بيطلع علي مكتبه 

ومبيقاش غير ياسين وسما 


ياسين بيمسك ايدها: واخيرا خطتي نجحت وهنتجوز

سما بتسحب ايدها من ايدو: انا عملت كل ال طلبته هتسيب بابا امتي 

ياسين: وانا كمان عملت زي مطلبتي وملمس*تكيش 

سما: يعني هتسيب بابا امتي برضو

ياسين: اول ما يتكتب كتابنا هسيبه وبيقر*ب منها جهزي نفسك يعروسه وبيمشي يطلع اوضته


سما بتروح لي اوضتها وبتقعد علي السرير وبتعيط بقهره وجع وبتمد ايدها تحت المخده بتطلع صوره 

سما بعياط: انا بقيت قدامه وحده رخيصه وزبا*له ومش محترمه وبعمل علاقات مش كويسه وبتحضن الصوره وبيكون الشخص ده يزن وبتنام من غير متحس وهي ماسكه الصوره

꧁بقلم فرح القصاص꧂

*****************************في اليوم التالي 


كان يزن وحامد قعدين ومعاهم المأذون وسما كانت قاعده وهي حزينه


حامد: انت اخر مره كلمته كان فين يايزن

يزن: قالي انه جالو مكلمه ضروري وطلع وكان ساعتها جي في الطريق وهو بيقولي كدا 

حامد: و المكلمه دي بقالها قد اي؟ 

يزن: ساعه 

حامد: يعني ساعه جي في الطريق

يزن: انا بتصل بي بس مغلق 

حامد بقلق بس بيحاول يداري: استني شويه نشوف ممكن يكون الطريق زحمه ولا حاجه 

يزن: ايوا ممكن

حامد: عزيززهه

عزيزه: نعم يبيه

حامد: اعملي فنجان قهوه لي المأذون

عزيزه: حاضر يبيه 


꧁بقلم فرح القصاص꧂

*****************************

في الطريق قبل ما يزن يرن علي ياسين

ياسين: الو يا يزن

يزن: انت فين المأذون جي من بدري  

ياسين: جالي مكلمه ضروريه مكنش ينفع مروحش 

يزن: يعني قدامك قد اي 

ياسين: حاولي نص ساعه وهكون عندك

يزن: ماشي وبيقفل 

ياسين بيشغل اغاني يسمعها وهو بيسوق ومندمج معاها بيلاقي بنت معديه في نص الطريق بيحاول يتفاده البنت عشان ميخبطهاش  بس بيلاقي نفسه نازل في المايه وبيدوس فارامل بس العربيه مبتقفش وبينزل فيها والعربيه بتغرق


꧁بقلم فرح القصاص꧂

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


حامد: هي اي الدوشه البره دي 

يزن: علمي علمك بظبط معرفش

عزيزه ويظهر علامات القلق علي وجهها: حامد بيه حامد بيه

حامد: خير يعزيزه في اي

عزيزه: في راجل بره عايز يشوفك ومعاه ناس كتير

حامد: راجل مين؟ 

عزيزه: مش عارفه يبيه

حامد بيقوم يشوف مين ويزن بيروح ورا

سما: هو مين ده يداده عزيزه

عزيزه بتبصلها من فوق لتحت وبتمشي وبتسبها 


سما مش بدقق وبتطلع تشوف في اي 


حامد بعصبيه: انتوو مين وعايزين ايييي


اشرف : انا عايز حق بنتي 

حامد بدون فهم: حقك بنتك؟؟؟ 

سما بفرحه: بابا وبتجري عليه تحضنه 

اشرف: متخافيش يحبيبتي انا هجبلك حقك منهم 

سما بستغراب: قصدك اي يبابا 


اشرف و يوجه كلامه لحامد ويزن: انتو لو مجبتوش حق بنتي من ابنك انا هاهد الفيلا عليكو 

يزن بعصبيه: بنتك هتتجوز ياسين خلاص عايز اي تاني 

اشرف: طب هو فين دلوقتي سألتو نفسكو؟؟ ده بيضحك عليكو مش هيتجوز بنتي عمل عملته وهرب 

حامد بصدمه: هرب؟ 

اشرف: ايوا هرب بعد ما ضيع بنتي بس انا مش هسكت وهجيب حقها

وبدأو يحدفو طوب علي الفيلا وعليهم 

والحراس بيحاول يمنعهم بس مبيعرفوش وبتيجي طوبه في راس حامد 

يزن بخوف: بابا..بابا انت كويس 

حامد: اه اه كويس 

يزن بصوت عالي جدا: خلااااااااااااااااص 

سما: بسسس يبابا خليهم يبطلو

يزن: انت عايز كام وانا هدفعلك كل الفلوس بس لاول تمشي الناس دي

اشرف: انا مش جي عشان اخد فلوس 

حامد: اومال عايز اي 


اشرف: ابنك يتجوز بنتي ويصلح غلطت اخوه 


حابه اعرف رايكم يزن هيوافق ولا لأ؟ وياسين كدا ما"ت ولا هيبقا عايش؟؟ 



#البارت_الخامس 

#وقعت_في_حب_خادمتي


اشرف: ابنك يتجوز بنتي ويصلح غلطت اخوه 

سما بتنظر لي ولدها بصدمه 

يزن بعصبيه: انت بتخطرف تقول اي اتجوز مين انتو نسيته نفسكو احنا ساكتين عشان انتو ناس كبيره غير كدا مكناش هنسكت فا احسنلك خد بنتك والناس دي وامشو 

اشرف بيزق الحارس القدامه وبيروح لحامد

اشرف بتحذير: انت لو معملتش زي ماطلبت انت عارف كويس اوي انا ممكن اعمل اي واقول ايه

حامد بيتوتر بس مش بيبين: تعالي معايه شويه نتكلم لوحدينا 


سما بتفكير: مينفعش اخبي اكتر من كدا لازم اقول لبابا ان محصلش حاجه بيني وبين ياسين.قبل ما يعمل اي تصرف


اشرف بيروح مع حامد وبيتكلمو بصوت منخفض


حامد: انت عايز اي دلوقتي 

اشرف: حق بينتي وإلا هكشف السر ال مداري السنين دي كلها 

حامد بسخريه: محدش هيصدقك وكمان جي بعد 15 سنين تقوله دلوقتي 

اشرف: انت فاكرني مغفل لدرجاتي انا معايا كل التسيجلات و دلائل لحد الان ولو مش مصدق تعالي معايه اوريك

حامد بنرفزه: انا اديتك فلوس قد كدا وكمان عملت بنتك واهي داخله جامعه كله بفضلي وده زي مطلبت عشان تسكت خلاص وتكتم عليه 

اشرف: بس ابنك لو مكنش خط*فني وهد*د بنتي وعمل عملته وهرب مكنتش هتكلم ولا هقول حرف واحد 

حامد بندهاش: ابني ياسين خط*فك وكمان هد*د سما؟ 

اشرف: ايوا وهو بذات نفسه قالي... وانا بقولها للمره الاخير وانت حر يا ابنك يزن يتجوز بنتي يا... حامد بيقاطعه 

حامد: خلاص موافق بس مقابل انك تد*فن السر ده خالص 

اشرف بإبتسامة: سرك في بير ملهوش اخر

وبيقاطعهم يزن 

يزن: اكيد طلب منك مبلغ كبير انا معنديش مشكله ادفعلو كل العايزو وخلي يمشي من هنا 

حامد : يزن اسكت 

سما : بابا.. بابا انا عايزك في موضوع مهم 

اشرف: مش وقته يسما 

سما: لأ وقته وحالا كمان يبابا الموضوع مهم اوي

اشرف بزعيق: قولتلك مش وقتهههه 

سما بدموع: بس.... 

اشرف بيبصلها جامد بمعني انها تسكت ثم ينظر لحامد

اشرف: قول لبنك القرار الخده 

يزن بستغراب: قرار اي 

حامد بياخد نفس عميق: يزن انت وسما هنجوزكو 

سما بتنظر لي ولدها بستغراب وتفاجأ ان ازاي قدر يقنع حامد انهم يتجوز

يزن بتفاجأ وعصبيه: انت بتقول اي يبابا انت سامع كلامك اتجوز مين ده مستحيل 

حامد بصوت عالي؛ ييييزززننن انا قولت كلمه وهتتنفذ 

يزن: انا اول مره في حياتي اعرضك يبابا في حاجه وهب ان انا مش موافق ومش هتجوزها 

حامد: يبقا انت كمان امشي ومش عايزه اشوف وشك  من دلوقتي معنديش اولاد و هتبرا منكو  

يزن: هو قالك اي عشان كدا غيرت رأيك انت حتي مكنتش موافق ان ياسين يتجوزها 

حامد: انا مش عايز كلام كتير انا قولت كلمه هتنفذها ولا لأ

يزن بينظر لسما و اشرف بكره وعصبيه ثم بينظر لحامد وبيغمض عينه لي لحظات 

يزن: حاضر يبابا هعمل ال حضرتك قولته 

اشرف: يبقا نكتب كتب الكتاب دلوقتي  خير البر عاجله ولا اي  


حامد: خلي الناس دي تمشي والمأذون مستني في الفيلا مشيهم وهات بنتك  


꧁بقلم فرح القصاص꧂ 

******************************

اشرف بيروح عندهم بيمشيهم وبيلتفت بيلاقي سما واقفه قدامه

اشرف: انتي لسه واقفه يلا قبل ما يرجعو في كلامهم 

سما: انا مش همشي غير لمه تسمعني الاول 

اشرف بعصبيه: الكلام مش هيطير وبعدين مش وقته 

سما: لا يبابا وقته لانه مهم ولازم تسمع

اشرف: تعالي دلوقتي لمه تخلصي كتب الكتاب نبقا نتكلم

سما: انا مش هدخل ولا هتحرك من مكاني غير لمه اقولك 

اشرف بيتعصب: انتي عايزه اي بظبط انا مصدقت وافق وهتتجوزي  ابنه ولا انتي عايزه تحطي راسي ف الارض وانا مش هسمي عليكي وهد*فنك واخلص منك ومن العا*ر ال هتجبهولي

سما: اصلا مفيش حاجه عشان اجبلك العا*ر

اشرف بدون فهم: قصدك اي ان مفيش حاجه 

سما: يعني انا وياسين محصلش حاجه بينا هو قالي تقولي انه حصل بينا علا*قه قدام الكل عشان نتجوز وساعتها هو مش هيق*تلك وهيسيبك وانا مكنش قدامي حل تاني و وافقت 

اشرف بإبتسامة: يعني.. يعني محصلش بينكو حاجه 

سما: ايوا.. يعني خلاص يزن مش مُـطر يتجوزني ولا حاجه 

اشرف: ششششش وطي صوتك دي فرصه متتعوضش انك تتجوزي يزن هتبقي هانم البيت وليكي سلطه وكلمه ولا عايزه تفضلي طول عمرك خدامه 

سما: افضل خدامه ولا ان اتجوز شخص بيكرهني وبيقر*ف مني وبيعاملني اكني مش بشر زيهم وانت يبابا السبب انت ال اجبرتني اشتغل خدامه مش كدا دلوقتي مش عايزني ابقا خدامه؟؟ 

اشرف: بقولك اي دي فرصه وانا مش هضيعها من ايدي وهتتجوزي عضب عنك

سما: بس انا لمه اقوله الحقيقي خلاص مش هيرضي يتجوزني 

اشرف بيمسكها من درعها جامد: انتي اتجننتي يبت انتي عايزه تقفلي باب العز والهنا في وشنا ده انا مصدقت فرصه زي دي جت وانا خلاص مش هضيع الفرصه دي من ايدي وبيشدها يدخلو الفيلا 

سما بتشد ايدها: بس انا مش عايزه ولا فلوس ولا حاجه الاهم عندي هو نظرت الاحترام ال كانت في عيونهم ليا زمان ترجع تاني وانا لو مقولتلوش دلوقتي مسيره هيعرف بعدين 

اشرف: لمه يبقا يعرف هتكوني انتي خلاص بقيته مراته

سما: بس انا مش عايزه اتجوز علي غش وخداع ويكون مفكرني انسانه رخيصه انت هترضيها عليا يبابا 

اشرف بزعيق: انتي هتوجعي دماغي انتي هتتجوزي واياكي تنطقي حرف واحد لحد ما الجوازه تتم و بعيدين اعملي ال انتي عايزه وبيسحبها من ايدها بقوه وبيدخلو الفيلا 


꧁بقلم فرح القصاص꧂


******************************


حامد: انا فكرتك  مشيت معاهم 

اشرف: امشي ازاي وكتب كتاب بنتي هيتكب 

حامد بيجز علي سنانه وبصوت منخفض: ماشي يااشرف هوريك ازاي تهد*دني كويس 

اشرف: يلا يشخنا اكتب كتب كتاب 

المأذون: اقعدي يبنتي جنب عريسك 

سما بتروح تقعد وهي عنيها ملينا دموع هي كانت طول عمرها بتحلم باليوم ده بس مش بطريقه دي 

المأذون بدا يكتب كتب كتابهم 

وبيخلص بالجمله الشهيره 

(بارك الله لكما وجمعا بينكم في الخير) 


اشرف: الف مبروك يعرسان 

يزن بيقوم وهو متعصب 

حامد بيمسكه وبيتكلم وهو خافض صوته 

حامد: انت رايح فين 

يزن بخنقه: خارج 

حامد: مش وقته يا يزن لمه ابوها ده يمشي اعمل ال عايزه بس بلاش دلوقتي  وخدها واطلع بيها علي اوضتك دلوقتي ولحد ما يمشي 

يزن بشك: انا متأكد ان في حاجه بينك وبين الراجل ده يبابا  وانا هعرفها طلامه مش راضي تقول في اي

حامد: بعدين يايزن بعدين يلا اعمل زي مقولتلك

يزن بضيق: سمااااا

سما: نعم

يزن بيشدها بعصبيه وبيطلعو علي الاوضه


حامد: اظن كدا وفيت بوعدي اما نشوف انت بقا 

اشرف: وانا لحد لان علي وعدي.. يلا عن اذنك وبيمشي 

حامد بعصبيه: وائل.... واااائل 

وائل: ايوا يحامد بيه 

حامد: تعالي ورايا علي مكتبي عايزك في موضوع مهم 

وائل: حاضر


꧁بقلم فرح القصاص꧂

***************************


الشرطي: ها لقيته الج*ثه

_اه لقينها وكمان ليقت البطاقه دي اكيد بتاعته 

الشرطي بستغراب: لقتوها فين؟ 

_في العربيه 

الشرطي: وريني كدا 

_اتفضل والج*ثه خدوها علي المشر*حه لحد ماحد يتعرف عليها 

الشرطي: تمام وبياخد البطاقه بيقرأ الاسم.. ياسين حامد رضوان.... ده ابن حامد رضوان؟؟ وبينده لي امين الشرطي 

الشرطي: جيب تلفوني بسرعههه 

***************************** في اوضته يزن 

كان قاعد علي الكرسي وبيهز في رجله ومحاوط رأسه بإيدو

وسما كانت قعده علي السرير وبتقوم تتجه ناحيته 

سما بخوف: مم.. ممكن اقولك علي حاجه 

يزن بيوقف هز في رجله ويرفع رأسه وينظرلها بطرف عينه 

يزن: مش عايز اسمع نفس ليكي حتي 

سما: بس دي حاجه مهمه 

يزن بيغمض عينه وبياخد نفس عميق وبيقوم يقف قصدها 

يزن: لتكوني فاكره انك بقيتي مراتي مثلا لا فوقيي انتي هتفضلي خدامه زي الاول متنسيش نفسك وكمان متفكريش ان ممكن الم*سك ده انتي بتحلمي ولا حتي تفكري ان ممكن اعتبرك مراتي او اقول لحد اني متجوز اساسا ده انا اتكسف اقول انك زوجتي فا متعشيش الدور....و اه نسيت برضو انك مش هتنامي معايا هنا هتروحي تنامي مكانك في اوضه الخدم... وانا مش طايق اشوف وشك عشان انا كل ما اشوفك بقر*ف منك وبشمأز وبتعصبيني فا ياريت طول منا في البيت متورنيش وشك خالص 

سما كانت ماسكه دموعها 

سما: وانا منستش نفسي ولا عايزه اعيش الدور وعارفه انك مستحيل تتقبلني في يوم من الايام و دي حاجه بتاعتك بس لازم تسمعني معلش اعصر علي نفسك شوال لمون واسمعني خمس دقايق بس خمسه بظبط عشان..... وبيقاطعها رنة تلفون يزن 

يزن بيطلع التلفون من جيبه وبيمشي ويسبها يروح يرد علي الفون 


يزن: الو مين 

الشرطي: مش حضرتك يزن رضوان 

يزن: ايوا 

الشرطي: اول حاجه شد حيلك البقاء لله 

يزن بقلق: اشد جيلي علي اي 

الشرطي؛ اخوك ياسين رضوان لقينه عامل حاد*ثه وما*ت غرقان وهو حاليا في المشر*حه تقدرو تيجو عشان تستلمه الج*ثه

يزن بصدمه: يا.. ياسين اخويا ما*ت 

سما بشهقه و بتضع ايدها علي فمها بصدمه..... 


#البارت_السادس

#وقعت_في_حب_خادمتي


الشرطي بحزن: مع الاسف اخوك ياسين لقينا عامل حاد*ثه وما*ت غرقان وهو حاليا في المشر*حه تقدرو تيجو عشان تستلمه الج*ثه

يزن وينزل الخبر عليه زي الساعقه: يا... ياسين اخويا ما ما*ت

سما بشهقه وبتضع ايدها علي فمها بصدمه 

يزن وهو مازل مصدوم ومش مصدق ال سمعه ولا عايز يصدق: انت متأكد من ال بتقولو؟؟؟؟ 

الشرطي: لحد لان مش متأكد بس طبعا انتو لازم تيجو تشوفو الج*ثه وتتعرفه عليها اذا كان هو او لأ بس انا حابب اقولك مع الاسف الشديد ان احتمال 90 في الميه هو

 

الفون بيقع من ايد يزن وبتنزل الدموع تلقائيه من عنيه 


سما بصدمه: ال انا سمعته ده صح؟؟ ياسين ما*ت


يزن مبيتكلمش ولا كلمه مازل تحت تأثير الصدمه مش قادر يصدق ان اخوه ما"ت وجي يتحرك بس رجله مكنتش شايله و بيوقع علي الارض 


سما بتتخض عليه وبتروح لعنده علي طول عشان تسنده بس يزن بيز*قها يبعدها عنه وبينظرلها بكرهه اكتر وبيردد في كلمه واحده وهو بيقوم 

يزن بكرهه: كله بسببك انتي.. انا بكرهك... بكرهك فوق منتي متخيله..وبيكمل كلامه بقهره وكرهه ولو اخويا طلع حصله حاجه والله واقسم بالله مش هسيبك تتهني في حياتك يوم واحد ليكي يسما هخليكي تتمني المو"ت بالمعني الحرفي لدرجه هتدعي ان ربنا يخد*ك ويخلصك من الجحيم ال هتعيشي وبيز*قها بكتفه بع*نف ويخرج من الاوضه وسبها واقفه مكانها ومش بتنطق ب ولا كلمه واحده 


꧁بقلم فرح القصاص ꧂

*****************************


أليس: يعني خلاص قررت تصالح يزن 

أنس: ايوا اول مره الزعل يطول اوي بينا فا انا قررت انا خلاص كفايه لحد كدا 

أليس وهي تضع المناكير علي اظافرها: انا بقول كدا برضو اول مره اتفق معاك في حاجه 

أنس ويروح يقعد جنبها: اكيد هتتفقي معايا مش هصالح يزن حبيب القلب ومن ساعت ما اتخانقنه وانتي معرفتيش تشوفي تاني 

أليس بخجل: يوووه يا أنس شوفت المناكير مطلعش مظبوظ 

أنس: مش سمعتي بأسم يزن طبيعي  ميطلعش مظبوط وكان بيقولها بغمزه

أليس وجهها بيحمر من الخجل: انا هقوم اروح ادخل اوضتي احسن 

أنس بضحك: اهربي اهربي

أليس بترجع تاني: مقولتليش هتروح امتي؟ 

أنس: انهارده 

أليس بنبساط: بجد احلف

أنس بيضحك بصوت عالي شويه: ايوا والله 

أليس: يبقا يدوب الحق اجهز نفسي 

أنس بضحك: ماشي 


꧁بقلم فرح القصاص꧂

*****************************في مكتب حامد 


كان الباب بيخبط 


حامد: ادخللل

سما بتدخل 

حامد بضيق: خير عايزه اي تاني 

سما: هو يزن بيه ماقلش لحضرتك 

حامد بستغراب: هيقولي اي؟ 

سما بتسكت وكان علي وجهها علامات الحزن 

حامد: انا مبحبش اعيد كلامي انتي عارفه...يزن مقليش اي 

سما بدموع: بتحكيله السمعته 

حامد بيقوم من علي مكتب مره واحده 

حامد بزعيق وعصبيه: انتيييييي متاااااكدهههه منننن البتقولييييييي 

سما بحزن: ايوا 

حامد بيطلع من المكتب ع طول وبينده وائل بيخده معاه وبيمشو 


سما بتطلع من المكتب وكانت طالعه لي اوضتها


عزيزه: سما استني 

سما بتلتف وراها وبتنزل تاني 

سما: ايوا 

عزيزه: هو انتي قولتي ايه لحامد بيه عشان كدا مشي بسرعه و وشه كان مخضوض

سما بإرهاق وتعب:  لمه يجي هتعرفي كل حاجه انا  مش قادره اتكلم

عزيزه بغيره وحقد: اه منتي بقيتي ست البيت بقا هتكلمي مع الخدامين برضو 

سما بتتجاهلها من كتر التعب ومردتش عليها 

عزيزه بحقد: اوعي تفتكري انك هتفضلي كدا كتير مسيرك هترجعي تاني زي الاول خدامه هو ده مكانك الاصلي مهما تلفي و دوري هترجعيله خليكي فاكره كلامي وبتمشي وتسبها 


سما بتاخد نفس وبتطلع تروح اوضتها بس جرس الباب بيرن 

سما بأففان: هف وبتروح تفتح الباب 


أنس بإبتسامة: داده عزي....احمم فكرتك داده عزيزه 

سما: لا عادي ولا يهمك بس مين حضرتك؟ 

 أليس: انتي ال مين؟؟ 

سما: انا....و بتفتكر كلام يزن 

أنس: يااااا 

سما بتفوق من سرحانها: اسمي سما و انا بشتغل جديده هنا 

أليس: اهه كنت متوقعه.. المهم يزن فين 

سما: مش موجود حاليا 

أنس: طب ياسين و عمو حامد؟ 

سما بدموع وبتحاول تداريها: برضو مش موجدين 

أليس: ايوا يعني مش هدخلينا وهتسيبنا واقفين علي الباب كتير؟ 

سما؛ انا اسفه جدا اتفضلو 

أنس: براحه عليها ياأليس البنت لسه جديده 

أليس: اوف حاضر يا أنس 

سما: تشربه ايه؟ 

أليس: انا عايزه أيس كوفي لو تعرفي يعني 

سما بإبتسامة: ايوا عارفه حاضر هعملهولك... وانت يا أستاذ 

أنس: زيها 

سما: حاضر وبتروح تعمل الحاجه وبتحس بدوخه بسيطه بتمسك دماغها لثواني وبتتجاهلها وبتدخل المظبخ


أليس: البيت شكلو اتغير خالص 

أنس: انتي عارفه ياسين بيزهق من نفس الأستيل وبيحب يغيرو كل شويه 

أليس بضحكه بسيطه: ايوا والله ياسين ده مشكله بس واحشني اويي


وبتدخل عليهم سما وهي في ايدها الكوبايات الدوخه بتزدات اكتر وبتشوف كل حاجه قدامها مهزوز وبتقع الصنيه ال كانت مسكاها 


أليس بخضه: انتي متخلفه اي ال انتي عاملتي ده 

سما بتمسك رأسها 

أنس بيلاحظ وبيقوم يروح اتجاها 

أنس: انتي كويسه؟؟ وقبل ما ينهي الجمله سما بيغمي عليها 

꧁بقلم فرح القصاص꧂

****************************في المشر*حه 


يزن وجسمه كله بيتنفض: هو... هو فين ياسين 

الشرطي: اتفضل معايا 

وبيدخلو جو 

الشرطي بيشاور علي سرير الج*ثه محطوطه عليه ومتغطي بملايه بيضه 

الشرطي: هو ده روح شوف بنفسك واتعرف علي الج*ثه.. انا هطلع بره 


يزن بيقرب منها خطوا خطوا براحه جدا وكانت دموعه بتنزل زي السيل لحد ما وصل لعند السرير قلبه بدأ يدق جامد يكاد يخرج من كتر الخوف وبيمد ايدو يشيل الملايه من عليه وهو بيدعي انه ميكنش اخوه بيدعي من كل قلبه ان يكون متلغبطين بين شخصين وميكونش ياسين وبيشيل الملايه من عليه 


يزن عينه بتوسع من  الصدمه 


#رايكم_في_الاحداث 👀



#البارت_السابع

#وقعت_في_حب_خادمتي


أنس: انتي كويسه؟؟  وقبل ماينهي الجمله سما بيغمي عليها 

أليس بخضه: يلاااهوي وبتقوم جري تروح ليها

أنس بيحاول يفوقها وهو مخضوض: سما... يسماااا

أليس: مش راضيه تفوق؟ 

أنس: روحي شوفي داده عزيزه وقوليلها تجيب مايه 

أليس: حاضر وبتروح وهي بتنادي عليها 

وأنس بيشيلها من علي الارض وهي فقده الوعي وبيروح لعند الكنبه وبيحطها عليها


أليس: داده عزيزه داده عزيزه

عزيزه بتفاجأ وفرحه: أليس هانم انتي جيتي امتي 

أليس: مش دلوقتي ياداده المهم عايزه مايه بسرعه 

عزيزه بقلق: في اي يبنتي 

أليس: ال اسمها... اه سما معرفش حصلها اي واغمي عليها 

عزيزه: اغمي عليها امتي؟ 

أليس: دلوقتي هاتي كوبايه مايه بسرعه 

عزيزه: حاضر 


أنس: ألييييسس فين المايه 

أليس وهي بتنهج: اهي اهي 

أنس بياخد المايه وبيرش شويه علي وجهها 

أنس: مش راضيه تفوق برضو 

عزيزه: طب اطلب الدكتور؟ 

أليس: استني يداده...وبطلع برفيوم... خد يا أنس قربه منها 

أنس بيخده وبيقربه من انفها 

سما بتحرك ملامحها 

أنس بإبتسامة : اهي بدأت تفوق

أليس: اوف.. الحمدلله 

عزيزه في سرها: ودي بيجرلها حاجه دي تمو*ت الكل وهي تعيش 

سما بتفتح عيونها براحه 

أليس بفرحه: فتحت عيونها 

سما بتنظر حواليها بتلاقي أنس وأليس وعزيزه كلهم واقفين جمبها 

سما بتمسك رأسها وبتحاول تقوم 

أنس: خليكي مرتاحه 

سما: هو ايه الحصل 

أنس: اغمي عليكي وانتي جايبه الحاجه 

سما: انا اسفه بجد مكنش قصدي هقوم امسحو  وهعملكو الي طلبتو

أليس: لا خليكي مرتاحه داده عزيزه هتعمل الحاجه 

عزيزه بتستغرب تصرفتها: هي مقالتلهمش انها مرات يزن؟؟ 

꧁بقلم فرح القصاص꧂


*****************************في المشر*حه


يزن عينه بتوسع من الصدمه وبيقرب من الج*ثه

يزن و بيعيط زي الطفل الصغير  : يا.. ياسين وبيقرب من وجهه يمسكه وبعدم تصديق 

يزن: ياسين قوم فتح عينك قوم رد عليا عشان خاطري وبينهار قوم يا ياسين انا اسف مش هزعلك تاني ابدا والله قوم احنا ملحقناش نتصالح ياياسين وبيمسكه من كتفه الاتنين قووووم مينفعش تروح وتسبني انا مليش غيرررك قوم يلااااا طب قوم اصالحك طيب مينفعش تروح وانت زعلان مني سامحني ياياسين سامحني حقك عليا انا السبب في ال حصلك حقك عليا وبيحضنه بقوه وهو منهار من العياط يكاد قبله يخرج من مكانه من الوجع 


وبيدخل عليه حامد وهو بينظر لي يزن وهو حاضن ياسين 

حامد بصدمه: ي.. يزن 

يزن بيلتف خلفه وبيلاقي حامد

يزن وهو منهار: ياسين راح يبابا ياسين راح وسبنه وهو زعلان مننا 

حامد بيقرب من ياسين ودموعه بتنزل تلقائي ويعتبر اول مره في حياته يعيط 

حامد ويقرب ايده من وجهو: ياسين ابنيي ويقعد جنبه وهو مصدوم ودموعه بتغلبه وبيعيط ومش بيتكلم كلمه واحده من الصدمه وبيضع رأسه علي صدره و هو بيعيط 

يزن بيرجع لورا وهو منهار وبيخرج من اوضه المشر*حه وبيطلع بره المستشفى خالص

وبيروح لمكان فاضي ويبدأ بصرااخ بأعلي صوت بأسم ياسين وبيقع علي ركبه وبينهار اكتر من العياط وجس*مه كله بيرچف


꧁بقلم فرح القصاص꧂

******************************


عزيزه: احلي أيس كوفي 

أليس بإبتسامة: تسلم ايدك ياداده 


فون عزيزه بيرن 

عزيزه: بعد اذنكو يولاد

أنس: خدي راحتك يداده 


عزيزه: الو يا وائل بتصل بيك مش بترد ليه

(وائل بيكون ابنها) 

وائل ونبره صوته حزينه وكانه بيعيط: مسمعتش الفون

عزيزه بقلق: مالك يوائل 

وائل بيعياط: ماما.. يا.. ياسين ما*ت 

عزيزه بصدمه بصوت عالي: ايييي انت بتقول ايييي 


أنس بستغراب: اي ده مالها داده عزيزه 

أليس: معرفش 

سما في سرها: يارب ميكون ال فبالي يارب


عزيزه وبتعيط: قول انك بتهزر يوائل 

وائل وبيعيط اكتر: ياريت يماما ياريت 

عزيزه بترمي الفون علي الارض وهي مصدومه 


سما بتقوم تروح لعندها 

سما: مالك يداده 

عزيزه وهي بتعيط: ياسين ما*ت يسما ياسين ما*ت وانتي السبب في مو*ته انتي السبب... اااه ياحبيبي لسه في عز شبابك يبني وبتعيط


أنس وأليس بيروحو ليهم وشافين عزيزه قعده علي الارض وهي منهاره وسما واقفه وبتعيط 


أنس بقلق: في اي يداده.. عزيزه مش بترد عليه 

أليس: هو في اي جماعه حد يرد 

عزيزه بعياط: ياسين 

أنس: مالو ياسين؟ 

عزيزه بعياط اكتر: ياسين ما*ت 

أنس بصدمه: ايييي انتيي بتقولي يداده ياسين مين الما*ت لا مستحيل اكيد في حاجه غلط 


أليس بتعقد علي الكرسي من الصدمه وبتعيط 

꧁بقلم فرح القصاص꧂


*****************************

وبيعدي اليوم وبيطلع صباح اليوم التاني  وبيصلو علي ياسين و يزن وأنس وحامد و وائل بيشيلو النعش وبيروحو عشان يدفنه 

لحد ما بيوصلو للمقابر وبيدفنو 

وبيقفو يقرائه الفاتحه لي ويدعوله 

وبعد ما بيخلصو الناس بتمشي


أنس بيروح لعند حامد الكان واقف عند تربه ياسين وبيعيط 

أنس بيمسح دموعه وبيحاول يتماسك قدامهم عشان يقويهم 

أنس: يلا يعمي عشان نروح 

حامد: لا مش هروح في مكان انا هفضل جنب ابني 

أنس: مينفعش كدا يعمي لازم تروح ترتاح شويه 

وائل: أنس بيه كلامه صح لازم تروح ترتاح يبيه

حامد بعصبيه: قولت مش هروح في حته سبونييي بقااا

يزن بياخد نفس عميق وبيروح لعند حامد وبيشاور لي أنس و وائل يروحو 

يزن بيقعد جنبه وبيمسك ايدو 

يزن: مينفعش يبابا ال بتعملو ده انا لسه خسران اخويا الصغير ومش مستعد اخسرك انت كمان يبابا وكان بيقولها وهو بيعيط

حامد بياخده في حضنه وهو بيعيط: متخافش يايزن انا مش هسيبك يبني 

يزن بيطلع من حضنه وبيمسح دموعه 

يزن: يبقا قوم يلا روح معاهم واسمع كلامهم يبابا 

حامد: بس... وبيقاطعه 

يزن: مفيش بس... وبينده علي أنس و وائل

يزن: يلا خدوه و روحو 

أنس: وانت يايزن 

يزن: هاجي وراكو ع طول بس حابب اقعد لوحدي شويه 

أنس: ماشي 


وائل وأنس بياخده حامد وأليس كانت ماسكه عزيزه وبيروحو معاهم 


وبيفضل يزن وسما 

يزن بيروح يقعد جنب قبر ياسين و هو بيحسس عليه وكان بيعيط 

وكان تحت نظرات سما الكانت واقفه بعيد عنه وبتنظرله وهي بتعيط 

يزن بعياط: انا هقدر اعيش من غيرك ازاي ياياسين انا مش قادر اصدق ان خلاص مش هسمع صوتك تاني ولا هشوفك تاني مش قادر استوعب انك خلاص روحت بعيد اوي مشيت وسبتني لوحدي وسبتني وانت زعلان مني ملحقتش اصالحك حتي يحبيبي انا اسف وبيضع رأسه علي قبره وبيعيط


كانت سما واقفه وسامعه كلامه ومع كل كلمه بيقولها هي كانت بتنهار 

وبتاخد نفس عميق وتمسح دموعها وبتقرب لعنده 


سما بتحط ايدها علي كتفه 

يزن بينظر خلفه بيلاقيها بيرجع تاني ينظر لي قبر اخو

سما بتقعد جمبه وهي مازلت حطه ايدها علي كتفه 

سما: متعملش في نفسك كدا يايزن وهو راح للاحسن مني ومنك هو احن عليه مننا 

يزن بعياط: راح وهو زعلان مني 

سما بتحاول تمسك نفسها ومتعيطش: ياسين عمره مزعل منك انت بذات يايزن ممكن يزعل من اي ويضايق من اي شخص بس انت بذات لا ياسين كانت انت يعتبر ابو وامو واخو وكل حاجه بنسباله 

يزن: يعني هو مش زعلان مني دلوقتي 

سما وبيغلبها العياط؛ لا مش زعلان منك بس هيزعل منك لو فضلت بالمنظر ده 

يزن بضعف: مش قادر والله مش قادر اصدق انه راح يسما 

في لحظه ضعف وكأنه نسي كل حاجه يزن وبيحضنها وهو بيعيط 

سما بتتفاجأ في الاول بس بعدين بتبادله نفس الحضن والاتنين كانو بيعيط


✨حنو لبعض يمكن مفيش بكره✨




#البارت_التامن

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن بضعف: مش قادر والله مش قادر اصدق انه راح يسما وفي لحظه ضعف وكأنه نسي كل حاجه يزن وبيحضنها وهو بيعيط 

سما بتتفاجأ في الاول بس بعدين بتبادله نفس الحضن 

وبيفضلو حضنين بعد لدقايق


أليس بندهاش: يزن؟ 

يزن بيستوعب انه حاضن سما فا بيبعد عنها وبيمسح دموعه وبيقوم وبيلتفت ورا بيلاقي أليس 


يزن: انتي رجعتي تاني ليه ياأليس؟ 

أليس: انا اصلا مروحتش وصلت معاهم داده عزيزه ورجعت عشان محبتش تقعد لوحدك بس معرفش انك مشغول 


يزن: مشغول ازاي يعني قصدك اي 

أليس بعصبيه: يعني لقيتك حاضن سما ال هي خدامه عندكو 

يزن بخنقه: انتي في اي ولا في اي انا مش فايقلك ولا فايق لكلامك الي ملوش اي لازمه وبيمشي وبيسبهم 


سما كانت هتمشي ورا بس أليس بتمسكها 


أليس بغضب: استني هنا 

سما: نعم 

أليس: انتي بتستغلي يزن وان هو دلوقتي مش في وعيه وضعيف مش كدا؟؟ 

طبعا عشان تقربي منه وكله لمصلحتك

سما: لمصلحتي؟؟ 

أليس: ايوا لمصلحتك واقولك كمان انتي كنتي بتفكري في اي؟ 

سما بتنهيده وبتربع ايدها: ياريت 

أليس؛ انك لمه تقربي منه وهو في الحاله دي يزن يبدا يحبك ويتجوزك وتبقي من خدامه لهانم وانا للاسف هكسر طموحاتك واحلامك واقولك انه مستحيل يفكر فيكي حتي لان يزن مش من النوع ده عارفه كنت ممكن اقولك ياسين الله يرحمه بس يزن مهما تعملي يبصلك حتي مستحيل 

سما وتمثل انها زعلانه: يعني مستحيل يتجوزني؟ 

أليس: انا بقولك مستحيل بيصلك تقولي يتجوزك ده هتبقا تمن عجائب الدنيا دي لو.. ها لو حصلت اصلا 

سما بتتسم وبتسبها وتمشي وهي كانت مبتسمه 

أليس بستغراب: دي بتتسم عليه اي؟ اكيد طبعا اتصدمت بس خليها عارفه عشان متعليش احلامها اكتر

******************************وبيعدي اسبوع 


:_


الباب بيخبط 

حامد: ادخل 


بتدخل سما وهي ماسكه اكل في ايدها 


سما بإبتسامة: يلا عشان معاد الغدا جي 

حامد: مليش نفس 

سما: تؤ تؤ تؤ مفيش منه الكلام ده هتاكل يعني هتاكل وعارف عامله اكل اي؟ 

حامد: مش عايز اعرف وخدي الاكل 


سما وهي بتضع الاكل جنبه: مهو انا قولتلك مش بمزاجك وبعدين مش مشكله انا هقولك عامله اي...بص يسدي عاملالك ورق عنب وبتاخد بالشوكه واحده وبقربها منه 

حامد بيلف راسه الناحيه التانيه بعيد عن الاكل 

سما: يعني مش هتاكل؟ 

حامد: ايوا 

سما: خلاص انا هفضل قاعده قدامك كدا ومش همشي ولا هتحرك غير لمه تاكل 

حامد: خليكي قاعده 

سما: طيب براحتك ده انا قولت ان اول متعرف اني عامله ورق عنب هتاكل الطبق كله بس انت مش عايز بقا نعمل اي بس متسألش عليه بعدين عشان احنا ممكن نخلصه كله وبتمثل انها بتشيل الاكل وخارجه 

حامد بيبلع ريقه وبيضعف: خلاص سيبي هاكل 

سما: ايوا بقا هو ده الكلام الي يفتح النفس وبتضع الاكل مكانه وبتديلو 

حامد بينظرلها وهو ندمان علي كل الكلام الي قالو ليها و أهان كرامتها بي 


حامد: بس خلاص شبعت

سما: طب شويه كمان 

حامد: لأ مش قادر 

سما: طيب مش هغصب عليك بس خد علاجك وارتاح وبعد ساعتين هجبلك كوبايه اللبن وتشربها كلها ماشي 

حامد: ماشي 


سما بتقوم وبتفتح الباب وهتخرج 

حامد: سما 

سما بتلتفه: نعم 

حامد بإبتسامة: شكرا علي كل حاجه يبنتي يعتبر انتي الوحيده الي بتهتمي بيا من ساعت مو*ت ياسين الله يرحمه 

سما بإبتسامة حب : ده واجبي ومفيش داعي انك تشكرني ع حاجه بس حبيبت كلمه بنتي منك.. المهم يلا همشي اسيبك ترتاح شويه 

حامد:  ماشي تصبحي على خير 

سما: وانت من اهل الخير وبتقفل النور عليه وبتطلع من الاوضه


:-


وهي بتقفل باب الاوضه وبتلفت بتلاقي أنس قدامها 


سما بخضه: اعععع 

أنس بيتخض من صويتها: في اييي 

سما وبتاخد نفسها من الخضه وبتضع ايدها علي قلبها: مش تعمل حس يا أنس بيه كنت هم*وت فيها

أنس: بعد الشر عليكي وأسف والله مكنش قصدي اخضك 

سما: مش مشكله حصل خير

انس: طيب هو عمي صاحي 

سما: لا نايم دلوقتي 

أنس: طب هو عامل اي دلوقتي 

سما: لسه زي ماهو مش راضي يطلع من الاوضه بتاعته وزي كل يوم بتحايل عليه يجي ساعه عشان ياكل وبرضو بياكل حاجات بسيطه جدا وانا لسه طالعه من عندكو دلوقتي وهروح اعمله كوبايه لبن زي ما الدكتور قال

أنس: انا مش عارفه اشكرك ازاي علي الي بتعملي مع عمي ويزن كمان انتي بجد انسانه نادره جدا والله لو مرات ابنه مش هتعملي الي بتعمليه ده

سما بإبتسامة حزينه: شكرا بجد عن اذنك لازم اروح دلوقتي عشان ورايا شغل

أنس: اكيد طبعا اتفضلي 

سما بتتسم ابتسامه بسيطه وبتمشي 

أنس بيسرح لدقايق 

أنس بيخبط ايدو ع راسه؛ انت بتفكر في يا انس شيل الافكار دي من راسك خالص وبيمشي وهو بيكلم نفسه

****************************


يزن بيدخل الاوضه بتاعته وبيقلع الچاكيت بتاعه وبيرمي علي السرير 

وبيدخل الحمام ياخد شاور وبيطلع وهو لفف الفوطه عليه وبينشف شعرو بفوطه تانيه وبينظر وبيتفاجأ 


يزن: أليس؟؟ انتي بتعملي اي هنا 

أليس: جيت عشان اشوفك انت وعمي واطمن عليكو 

يزن: طيب بتعملي اي في الاوضه 

أليس: منا قولتلك عشان اشوفك ولمه دخلت ملقتكش سمعت صوت مايه في الحمام عرفت انك بتاخد شاور فا اقعد استناك لحد متطلع

يزن: امم طيب 

أليس بتقرب منه وبتلعب في شعرو: بس معرفش ان شكلك و شعرك وهو مبلول حلو اوي كدا 

يزن بيشيل ايدها من علي شعرو: شكرا بس ينفع تطلعي اعبقال ما البس هدومي وبعدين مكنش ينفع تبقي موجود في الاوضه لحد ماطلع من الحمام وكمان عارفه ان باخد شاور يا أليس بس اكيد مش قصدك فا اطلعي يلا 

أليس بإحراج: احمم اكيد مكنش قصدي انا اسفه 

وهي بتفتح الباب عشان تخرج بتلاقي سما قدامها 


سما: أليس هانم بتعملي اي هنا؟ 

أليس مبتردش عليها وبتمشي 

سما بتتجاهلها وبتدخل الاوضه وبتقفل الباب 


سما: فنجان القهوه 

يزن: مش عايز خدي وغوري من وشي 

سما: مش انت ال طلبته قبل ماتطلع ع الاوضه؟؟ 

يزن: طلبته من عزيزه مش منك

سما: انا ولا داده عزيزه هتفرق؟ 

يزن: ايوا هتفرق وخديها بقا عشان مش هشربها 

سما: طيب براحتك وبتمشي كام خطوا لعند الباب بس بترجع تاني 

سما : هي أليس كانت بتعمل عندك اي؟ 

يزن: اولا أليس هانم وثانيا انتي مالك

سما بغيره: هو اي الي انتي مالك اومال مين مالو وبعدين انت ازاي واقف قدامها وانت كدا 

يزن: انا مصدع ومش طايق نفسي ولا طايقك وبعدين انتي فاكره نفسك مين

سما: انا مراتك حتي لو مش معترف بكدا بس انا مراتك اه قدام الكل مش مراتك وخدامه بس الحقيقه اني مراتك وانا ليا الحق فيك والمفروض تحترم ده زي منا محترمه كدا وكانت قريبه منه وماسكه فنجان القهوه

يزن ويشيل الفوطه من علي كتفه بعصبيه وخنقه وبير*ميها بتجي علي سما بتدلق القهوه اديها بتحر*قها




#البارت_التاسع

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن بيشيل الفوطه من ع كتفه بعصبيه وخنقه وبير*ميها بتجي علي سما بتدلق القهوه علي اديها 


سما بألم وصويت: اااااااههه 

يزن بيلتفت ورا بخضه من صويتها وبيلاقيها ماسكه ايدها وبتعيط بيقرب منها وبيمسك ايدها براحه 

سما بعياط وألم بتشد ايدها 

يزن: سما مش وقته وريني ايدك 

سما بتتجاهله وبتروح الحمام وبتشغل عليها المايه الساقعه وكانت بتعيط من الألم

يزن بيروح يفتح الباب 

يزن بصوت عالي: عزيززززههه 

بعد ثواني بترد

عزيزه: نعم يايزن بيه

يزن: هاتي تلج بسرررعههه 

عزيزه: حاضر 


وبيدخل بيلاقيها لسه في الحمام ومشغله المايه بيدخلها 

يزن: لسه بتحرقك؟ 

سما مبتردش عليه ومازلت بتعيط

يزن بيقفل المايه وبيمسك ايدها التانيه يخرجها بره 

سما بعياط وبتتشهتف: س.. سبني 

يزن مبيردش عليها و بيقعدها علي السرير وبيمسك ايدها المحروقه 

يزن ملامح وجه بيتغير لمه بيشوف الحرق 

يزن بفزع من شكل ايدها: اييي ده انتي جلدك اتشال...  ده كله من فنجان قهوه 

سما ومازلت بتعيط: ايدي حساسه اوي لو لسعه ممكن تكون بسيطه لي اي حد بس عندي بتكون حرق كبير 


وبتقاطعهم 

عزيزه: يزن بيه كمادات التلج

يزن: هاتي لعندي يعزيزه

عزيزه بتقرب منهم تدي التلج 

عزيزه بفزع: يلااهوي ايي الحرق ده 

يزن: اطلعي انتي دلوقتي يعزيزه مش وقته 

عزيزه: حاضر يبيه 

وبتروح لعند الباب وقبل ما تخرج بتنظر وراها بتلاقي يزن مهتم بيها 

عزيزه بغيره: الدنيا حظوظ وبتخرج وبتقفل الباب وراها 


يزن بيضع التلج علي الحرق 

سما بتسحب ايدها لان الالم زاد 

يزن: وجعك 

سما بعياط: اه حرقني اكتر 

يزن بيمسك ايدها تاني وبيضع التلج: معلشي هتحرقك في الاول بس 


وبعد دقايق وهو واضع التلج ع الحرق بيشيله 

وبيقوم يجيب كريم وشاش 

سما: انت هتعمل اي 

يزن: هحطلك الكريم ده وهلف ايدك بالشاش عشان ميجيش عليها حاجه 

سما: لا شكرا حلو اوي كدا 

يزن: ممكن تسكتي بجد ومتدخليش في حاجه 

سما: دي ايدي علي فكره 

يزن: و مين سبب الحرق؟ 

سما: انت

يزن: بس تبقي اسكتي لحد معالج الحرق السببته 

سما بصوت منخفض: ياريت لو كان علي الحرق ده بس 

يزن: بتقولي حاجه؟ 

سما: لأ

يزن بيضع الكريم علي الحرق براحه عشان ميوجعاش 

سما بتغمض عنيها من الوجع

يزن بيخلص وبيلف ايدها بشاش 

يزن: بس خلاص خلصت 

سما بتفتح عنيها: يعني خلاص 

يزن بيهز راسه بمعني(ايوا) 

سما بتقوم تقف: مع انك سبب الحرق بس شكرا وبتروح لعند الكوبايه القهوه المكسور وتلم الازاز

يزن بيقوم لعندها وبيقومها

يزن: انتي بتعملي 

سما: بشيل الازاز من ع الارض 

يزن: انتي عايزه تتعوري كمان يعني ولا اي مش كفايه الحرق سيبي كل ده انا هنادي لعزيزه تجيب واحده من الخدم يشيلو وينضفه 

سما: عادي مش هتفرق انا هخلص بسرعه 

يزن بنرفزه: انا مش عايز اتعصب عليكي بجد 

سما: خلاص مش هعمل حاجه 

يزن: راحه فين

سما: هروح اوضتي عشان انام

يزن: امم تمام 

سما بتخرج من الاوضه 

ويزن بيشيل الازاز من ع الارض وبيرمي 

وبيروح لعند السرير بيرمي نفسه وفي ثواني كان نام من ارهاق الشغل طول اليوم


꧁بقلم فرح القصاص꧂

*****************************


أليس: داده عزيزه

عزيزه: نعم يبنتي 

أليس: تعالي معايا شويه عيزاكي في موضوع مهم

عزيزه بتروح معاها

عزيزه: خير في حاجه 

أليس: هو في حاجه بين البنت الي اسمها سما ويزن 

عزيزه بتتوتر: ل.. لي بتسألي السؤال ده 

أليس: يعني عادي 

عزيزه: لا مفيش حاجه بنهم مجرد واحده بتشتغل والبيبه بتاعها بس 

أليس بشك: متأكده يداده قوليلي الصراحه

عزيزه: لو في حاجه هقولك يبنتي بس اكيد ورا السؤال ده حاجه

أليس: اصل لقتها لسه نازله من عنده دلوقتي وهي كانت من بدري فوق وساعت مو*ت ياسين الله يرحمه كانو حضنين بعض في قولت اكيد في حاجه بنهم

عزيزه: اممم لا والله معرف حاجه بس انتي شكلك غيرانه ولا اي

أليس بإرتباك: لا طبعا اغير اي ومن مين اصلا من خدامه

عزيزه: انتي لسه بتحبي يزن بيه؟ 

أليس: انا منستهوش عشان ابقي لسه بحبه ياداده 

عزيزه بتتسم بخبث: يعني عايزه تخلي يحبك وتقربي منه

أليس: يااااا ده حلم عمري يداده بس مش عايزه اعشم نفسي ع فاضي

عزيزه: طب لو خليت يزن بيه هو اليقولك انكو تتجوز

أليس عنيها بتلمع وبتتسم: بجد يداده

عزيزه: بجد اويي كمان اوثقي فيا وهخليكي الهانم بتاعت البيه

أليس بفرحه بتحضنها: يارب يداده يارب

عزيزه بتتسم بحقد وخبث


꧁بقلم فرح القصاص꧂

******************************في الصباح 


سما كانت واقفه في المطبخ بتحضر الفطار وبتحاول تعمل الحاجه بإيد واحده عشان الحرق 


أنس كان بيفرك عينه: صباح الخير يداده 

سما بضحكه بسيطه: صباح النور 

أنس بإبتسامة: سما.. مخدش بالي انك انتي فكرتك داده عزيزه 

سما وهي مشغوله في تحضير الاكل: دي تاني مره 

أنس: ايوا منا خد بالي بس اخر مره خلاص 

سما بإبتسامة:  كنت عايز حاجه اعملهالك 

أنس: ايوا كنت عايز داده عزيزه تعملي اسبرسو 

سما: اصبر عليا دقيقه بس وهعملهالك

أنس: خدي راحتك وبيلاحظ ايدها 

انس: ايدك مالها 

سما وبتعملو الاسبرسو: حرق بسيط 

انس بندهاش: حرق؟ 

سما؛ ايوا بس بسيط يعني عادي 

انس: طب مش تخلي بالك من نفسك

سما: هبقا انتبه بعدين وكانت بدور ع حاجه 

انس: بدوري عليه اي 

سما: خلاص لقيتها بس فوق 

انس؛ هي اي 

سما: القهوه وبتشب تجيبه 

انس: استني انا هجبهولك

سما: لا خلاص عرفت اجبها وبتشب اكتر وبتحركه ناحيتها وكان هيقع عليها

انس:سمااا بيشدها من ايدها لعنده وكانت قريبه منه


انس: انتي كويسه

سما بتعبد ع طول: ايوا.. انا اسفه بجد

انس: بتعذري علي حاجه 

سما: هروح اجيب قهوه من المخزن وهعملهالك ع طول 

انس: لا لا خلاص خليكي المهم انك كويسه.

سما: بجد شكرا يأنس بيه 

انس بإبتسامة: بلاش بيه دي قوليلي انس ع طول 

سما: ازاي يبيه مينفعش 

انس: بيه تاني؟  ومينفعش ليه انا مش عايزك تقوليلي يابيه دي 

سما: طب اقولك اي أستاذ 

انس: لا برضو قوليلي انس بس 

سما بإبتسامة: خلاص ماشي يا انس 

انس بإبتسامةاعجاب: طالعه منك حلو اوي

سما بإبتسامة بسيطه: شكرا وكانت بتنظر حوليها بتلمح يزن واقف علي باب المطبخ وناظر ليهم بعصبيه لدرجه سما خافت من نظرلته


سما بتوتر: يزن بيه 

انس بيلف ورا

انس: يزن انت واقف كدا لي 

يزن مبيردش عليه وبيوجه كلامه لسما 

يزن: تعالي ورايا 

سما: طيب هفطر حامد بيه عشان ياخد علاجه وهاجي ورا

يزن بشخط: قولتلك تعالي ورايا 

سما: حاضر 

انس بيروح لعنده: انت بتزعقلها لي يايزن البنت بتقولك هتفطر عمي عشان ياخد علاجه عملت اي يعني 

يزن: وانت بدافع عنها لي؟ 

انس: عشان انا شايف انها مغلطتش عشان تشخط فيها وتزعلقها كدا

يزن بعصبيه وبيضع ايده علي كتفه: لوسمحت ياانس متدخلش في اي حاجه تخصني 

انس: وسما تخصك؟ 

يزن بنفعال: سما م... وبيسكت 

انس: سما اي؟ كمل


سما بتتدخل

سما: يزن بيه خلاص انا جايه ورا حضرتك ع طول


يزن: وبسرعه سامعه وبيطلع 


سما: متزعلش من يزن بيه هو طبعه كدا 

انس: انا مزعلتش منه بس اتضايقت عشانك بس 

سما: لا انا خلاص اتعود عليه 

انس: بس هو عايزك في اي 

سما: معرفش والله هروح واشوف 

انس: طيب خلاص روحي عشان ميتعصبش عليكي تاني 

سما: تمام عن اذنك


꧁بقلم فرح القصاص꧂

***************************في الاوضه 


سما بتدخل 

يزن : اقفلي الباب وراكي

سما بتقفل الباب 

سما: كنت عايزني في اي 

يزن: كنتي بتعملي اي في المطبخ مع انس؟ 

سما: انا كنت بحضر الفطار وانس جي وكان عايز اعملو اسبرسو 

يزن بيتلفت ليها: ال اسبرسو بتعملي في حضنه؟ 

سما بتنظرله اوي: انت بتشك فيا؟ 

يزن : ومشكش فيكي ليه واحده مش محترمه زيك وعامله علاقه قبل الجواز مشكش فيها ازاي 

سما بتمسك دموعها: امم صح اكيد تشك فيا بس مضايق لي؟ يعني ولا انتي معتبرني مراتك وبتكرهني جدا كمان فرق معاك لي بقا؟ 

يزن بعصبيه: انا اه بكرهك بس متنسيش انك مراتي

سما: انا وانت بس لي نعرف محدش يعرف يعني قدام الناس مجرد خدامه وبشتغل عندك

يزن بعصبيه وبزعيق: انتي  كنتي بتعمليييي اييييي معاااااه

سما: وانت مالك 

يزن بيقرب منها وكان شكله يخوف من العصبيه: انا مالي؟ 

سما بترجع لورا بخوف وبتحاول متبينش لي: ايوا

يزن  وهو مازل بيقرب منها: لو مقولتش كنتي بتعملي معاه اي ياسما.... وبتقاطعو

سما: هتعمل اي يعني؟ 

يزن: عايزه تعرفي هعمل اي؟ 

سما بتخاف وكانت بترجع لورا لحد ما لزقت في الحيطه 

ويزن قرب منها جدا

سما ضربات قلبها بتزيد ومكنتش عارفه تاخد نفسها من قربه ليها


يزن: مش حرقتلك ايدك؟ وبيكمل  هحرقلك وشك الفرحانه بي وبدل ما الكل اللي بيشوفك يعجب بيكي هخلي عينه متفكرش تيجي عليه 

سما: انا مش فاهمه عايز مني اي انت مش بطقني مضايق ليه حتي لو في حاجه بنا 

يزن انفعل من الكلمه وضر*بها بالقلم


وبيدخل عليهم انس مره واحده وهو متعصب جدا


#البارت_العاشر

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن انفعل من كلامها وضر*بها بالقلم


بيدخل عليهم انس مره واحده وهو متعصب وبيروح لعند يزن بيز*قه بعيد عن سما وبيضع سما ورا ضهره 


انس بزعيق: انت ازاي تضر*بها ولا تمد ايدك عليها انت مين عشان تعمل معاها كدا؟؟ 

يزن بعصبيه: انت ازاي تدخل الاوضه بطريقه دي في حاجه اسمها تذتأذن قبل ما تدخل وانت مالك بتدخل في الي ملكش فيه لي

انس: انا دخلت لمه سمعتك بتزعق ليها ولمه فتحت الباب لقيتك بتضر*بها هي مش عبيده عندك يا يزن مش عشان بتشتغل هنا بيقا ليك الحق تتعامل معاها بالاسلوب ده 

يزن: برضو انت مالك هي بتشتغل عندي ولا عندك وهي تخصني 

انس: وتخصك في اي بقا هي مراتك؟؟... لأ اختك؟ لأ يبقا تخصك في اي؟ 

يزن: هي تخصني وخلاص  تخصني ازاي بقا دي حاجه بتاعتي

انس بيتلفت لسما: انتي ازاي ساكته ع كدا؟ 

سما كانت بتعيط ومبتردش 

انس: مش عشان الشغل تهيني نفسك وكرامتك يسما كله إلا الكرامه

سما مازلت علي نفس الوضع 

انس بيمسك ايدها 

اول ما حست بلمست ايدو نظرت ليزن بخوف 

يزن بعصبيه: اااااانسسسس سبهاااا وإلا مش هيحصل خيررررررر فااهم 

انس بينظرله وهو متعصب وبصوت عالي: اعمل الي تعمله انا مش هسبها تعيش هنا ولا تشتغل تاني هنا وهخدها معايا وكان مازل ماسك ايدها وبيشدها معاه 

سما بتحاول تسحب ايدها بس انس مسكها بأحكام

سما بعياط: لو سمحت ياانس سبني انا مش هروح في مكان 

انس: انا مش هسيبك كفايه لحد كدا ده لسه ضر*بك بالقلم اومال بعدين هيعمل اي 

يزن كان بينظر ليهم وخصوصا حاطت نظره علي مسكت ايدهم وهو في نار بتغلي جوا وبيقرب منهم وبيشد سما من ايدو بقوه لدرجه دراعها كان هيتكسر في ايدو وبيمسك انس بيضر*به 

انس بيضع ايدو ع فمه وبيلاقي د*م بيتعصب هو كمان وبيضر*به والاتنين بيمسكو في بعض

سما بشهقه وبتروح لعند يزن وانس تبعدهم عن بعض بس مبتعرفش 


سما بتطلع بره الاوضه 

سما بصوت عالي  وبنبره خوف: داده عزيزه... أليس هانم حد يجي بسرعه هيمو*ته بعض 

أليس بقلق: مين دول الي هيمو*ته بعض

سما: يزن بيه وانس بيه 

أليس بتطلع ع طول لعندهم


وعزيزه اول ما بتسمع كلام سما بتروح لحامد


:-


عزيزه؛ حامد بيه حامد بيه 

حامد: خير يعزيزه في اي مال وشك مخطوف كدا لي 

عزيزه: يزن بيه وانس بيه مسكين في بعض هيمو*ته بعض يبه 

حامد بيقوم من علي السرير ع طول بخضه

حامد: هما فين 

عزيزه: في اوضته يزن بيه 

حامد بعصبيه: دول اتجننه  وبيروح لعندهم


:-


أليس بزعيق: يزننننن اانسسس ابعدو عن بعض انتو اتجننته 

سما: والله لو مبعدو عن بعض انا هروح اقول لحامد بيه 

يزن وانس وبيتجاهلو كلامهم وبيفضلو بيضر"به في بعض

علي دخول حامد

حامد بصوت جهوري: اييييييي اليييي بيحصلللللل هناااااا

يزن وانس بيبعدو عن بعض اول ما بيسمعو صوت حامد 

حامد بعصبيه: ايه الي انا لسه شايفه ده؟؟ 

يزن وانس كانو ساكتين 

حامد: اي شغل الهم*جيه دا مفيش اي احترام ليا؟؟ خلاص مبقاش ليا لزمه

كانو هما مازل ساكتين 

  حامد: يارتني كنت م*ت مع ابني ياسين ولا اشوف المنظر ده انتو خليتو اي للناس الغريبه؟؟ 

يزن: بابا حضرتك متعرفش الي حصل 

حامد: و اي الحصل يخليكو تضر*به في بعض انتو كتير اتخانقته بس عمره محد فيكو فكر مجرد تفكير يمد ايدو علي تاني... اي بقا الي خلكو تعملو كدا في بعض وبشخط انطقههههه

انس: تسمحلي اقولك انا يعمي

حامد: قول

انس: بيحكيلو من ساعت مشاف يزن وهو بيضر*ب سما لحد مامسكو في بعض 

حامد بينظر لي يزن: ده الي حصل يايزن معقول ابني يزن الكبير العاقل يعمل كدا؟؟ 

يزن: بابا ينفع نتكلم لوحدينا 

حامد بعصبيه: هي كلمه واحده انت مديت ايدك علي سما؟ 

يزن: يبابا.... وبيقاطعو 

حامد: سماااا 

سما: نعم 

حامد: تعالي هنا يبنتي 

سما بتروح لعنده 

حامد بيضع ايدو علي راسها: قوليلي انتي يسما يزن مد ايدو عليكي متخافيش من حد طول منا معاكي قولي ومتخافيش

سما بدموع بتهز راسها بمعني(ايوا) 

حامد بيروح لعند يزن 

يزن: بابا اسمعني ب.... وبيقاطعه قلم بينزل علي وجه قدام الكل


سما بتضع ايدها علي فمها بتفاجأ متوقعتش انه هيضر*به


يزن بينظر لي سما بكرهه اكتر ان اول مره في حياته حامد يمد ايدو عليه وكمان قدام الكل وبسببها 


أليس: اي الي انت بتعملو ده يعمي ده مهما كان ابنك مينفعش تهينه وتضر*به قدامنا كلنا وكمان عشان خدامه؟؟؟ 

حامد: هي مين دي الي خدامه؟ 

أليس: الي تضر*بت يزن بسببها 

حامد: سما خدامه؟ 

اليس: ايوا 

يزن بيغمض عينه جامد 

سما بتحاول تغير الحديث: حامد بيه كفايه كدا لازم تروح ترتاح 

حامد: استني يسما انا بس عايز افهم مين قال لي أليس انك خدامه

انس: انت قصدك اي يعمي يعني حضرتك مش عارف مين اللي بيشتغلو عندك

حامد بصوت عالي؛ مييييييين الييي مفهمكو ان سما خداااامه؟؟؟  وبينظر لي عزيزه.. انتي يعزيزه 

عزيزه: لا والله يبه مقولت حاجه 

سما: انا يحامد بيه انا الي قولتلهم

حامد: انتي يسما 

سما بإرتباك: ع. عشان دي الحقيقه

حامد: وانت ساكت لي يزن؟ موافق ان الكل بيقول عليها كدا مبسوط؟ 

أليس بدون فهم: انا مش فاهمه حاجه طب هي مين لو مش خدامه 


حامد: سما بتكون مرات.... 

وائل: حامد بيه 

حامد بعصبيه: انت مش شايفني بتكلم؟ 

وائل: انا اسف يبه بس 

حامد: بس اي قول 

وائل: لميس هانم جت 

الكل بيظهر علي وجههم التفاجأ والفرح 

حامد بفرحه: لميس جت 

يزن: هي فين 

وائل: قعده تحت مستنيه حضرتكم

أليس بفرحه:  ليلو جت وبتنزل علي تحت بسرعه وحامد ويزن وانس كلهم بينزلو 

وعزيزه كانت نزله 

سما؛ داده عزيزه ثانيه

عزيزه: ايه 

سما: هي مين لميس دي 

عزيزه: انزلي وهتعرفي مين وبتسبها و تنزل 

******************************


حامد: ليلو 

لميس بتنظر خلفها وبفرحه كبيره: جدووو  وبتروح تحضنه 


سما بستغراب: جدو؟؟ 

حامد بيشيلها: حبيبت قلب جدو وحشتيني 

لميس: وانت كمان اويي اويي  يجدو

يزن: انا موحشتكيش

لميس عنيها بتلمع من الفرحه: نزلي يجدو نزلي 

حامد بضحك: حاضر بس علي مهلك وبينزلها 

لميس بتروح تحضن يزن 

لميس: وحشتيني اوي بابي

يزن بيرفعها يشيلها بحب: وانتي وحشتيني اكتر يروح قلب بابي

سما بصدمه وبصوت مسموع؛ بابي؟؟؟؟ 


منا هنا بقا هتبدأ الاحداث الي بجد 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 







تعليقات

التنقل السريع