رواية اشواك الماضي البارت الخامس بقلم يارا عبد العزيز
أشواك الماضي
تميم دخل وراها باستغراب:- انتي كويسة ؟!!!
فاطمة و هي بتمسح بوؤها بالفوطة بعد ما غسلته اتكلمت بتوتر شديد:- انا تمام بس تقريبا برد في معدتي تعباني شوية
تميم :- الف سلامه عليكي تعالي نروح للدكتور
فاطمة بخوف شديد:- لا يا ابيه انا كويسة مش مستاهلة
تميم:- طب انا هسيبك ترتاحي و هبقى اجيلك الصبح
فاطمة:- ماشي
خرج تميم من الاوضة و نزل الجنينة يعقد فيها
★***************★
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
توحيدة :- يحبيبتى يبنتي انتي كنتي جعانة اوي كدا
رؤى بخجل :- اه انا اسفة
توحيدة :- لا يحبيبتي مش قصدي كلي زي ما انتي عايزة
رؤى مسكت ايد توحيدة و اتكلمت برقة :- حضرتك شكلك طيوبة اوي و اللي مشي دلوقتي دا شكله بيحترمك ممكن تقوليله يطلقني.... و يوديني عند بابا
توحيدة:- هو انتي بتكرهي تميم ؟؟
رؤى بتلقائية:- اه عشان هو معندهوش قلب و بيعذبني.... جامد و انا مش عارفه ايه السبب في كل دا يعني
توحيدة:- انتي و تميم كملتوا جوزكوا يعني
رؤى بخجل شديد:- اه و غصبن عني
توحيدة خدتها في حضنها و طبطبت عليها بحب كبير:- حقك عليا يحبيبتى حقك عليا
فضلت رؤى تعيط في حضنها و هي حاسة بالأمان:- قوليله يطلقني.... و انا مش هقولهم عليه حاجه و مش هخليهم يحبسوه
توحيدة :- هو جوزك يحبيبتى و حقه انك تبقي معاه في اي مكان هو موجود فيه بس انا عايزة اطلب منك حاجه ممكن
رؤى:- ماشي اطلبي
توحيدة:- اما يجي تميم يقرب... منك متسمحيش ليه ماشي
رؤى :- ما انا مش بسمح بس هو بيتعصب عليا جامد
توحيدة:- زعقي و قولي يخالتي توحيدة و انا هاجي على طول ماشي
رؤى :- ماشي شكراً شكراً اوي ليكي
توحيدة:- يلا انا هسيبك ترتاحي
★********************★
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
تميم كان قاعد في الجنينة و فجأة سمع صوت ضرب... نار... خرج عليه كل اللي في القصر
احمد دخل و معاه رجلته جوا القصر و كانوا محاطين بغفر القصر
احمد بغضب :- اختي فيييين
تميم ببرود :- تؤ تؤ اعصابك كدا مينفعش
احمد :- بقولك اختي فيييين
رؤى خرجت في البلكونة على صوت ضرب.... النار..... لاقيت احمد نزلت جري على تحت و كان معاها كل اللي في القصر
كامل بغضب :- دول ازاي دخلوا هنااا خرجوهم من هنااا بسرعة
احمد بغضب :- انا مش خارج من هنا غير و انا واخد اختي معايا حتى لو هصور فيها قتيل.....
رؤى :- احمد انا هناا اهو
احمد و هو بيبص لرؤى و بيتكلم بحنان اخ:- متخافيش يحبيبتى مش هخرج من هنا من غيرك
تميم راح عند رؤى و مسك ايديها و خلاها وراه
احمد بغضب :- بقولك هاتها
تميم ببرود :- بأي حق هخليها تروح معاك
احمد بغضب مفرط:- دي اختيييييي
تميم :- و مراتيييي
احمد بصدمة:- اييييه
تميم:- زي ما سمعت مراتي و اطلع برا بقى بدل ما انا اللي هخلص..... عليك دلوقتي
احمد بعد الغفير عنه بغضب و راح عند تميم و وقف قدامه و صوب... المسدس ناحيته:- انا اللي هخلص.... عليك لو مخدتش اختي معايا دلوقتي
توحيدة بخوف شديد:- اعقل يبني
كامل بغضب للغفر :- انتوا واقفين بتعملوا ايه خدوه من هنا يلا
احمد :- و الله العظيم لو حد قرب مني لهكون مفجر.... المسدس دا في دماغه دلوقتي ابعدوا
تميم ببرود :- أعلى ما خيلك اركبه مش هترجع معاك و هتفضل هنا اعذب.... فيها براحتي اختك دلوقتي بقيت ملكي شرعا و قانونا و انت و ابوك بكل مركزكوا محدش فيكوا هيقدر ياخدها مني انت فاهم و ابعد المسدس دا يحبيبى انت مش اده
احمد بغضب :- هقتلك.... يا تميم يا سيوفي هقتلك....
تميم بصله و ضحك بسخرية و رجع بص لرؤى اللي كانت بتحاول تبعد ايديه عنها خدها في حضنه.... بتملك قدام كل الموجودين و شدد من مسكته عليها
رؤى بألم :- ااااه
احمد وقتها جن جنونه و خصوصاً بعد ما سمع المها ضغط على زر مسدسه.... و ضرب طلقة...... جت في كتف تميم
توحيدة بخوف شديد:- ابنيييييي
جريوا كلهم على تميم و الغفر خدوا احمد اما تميم ففضل ماسك في رؤى بدراعه التانية و كان بيبصلها بألم.... شديد و هي بصتله بخوف شديد عليه فضل يشوف الدنيا منغمشة قدامه لحد اما حط راسه على قلبها و فقد وعيه
رؤى بخوف شديد:- تميمممم
جريوا كلهم عليه و طلبوا الاسعاف و بلغوا الشرطة عشان احمد
فاطمة بخوف خدت الشال من على كتف ابوها و حاولت تكتم الجرح.... عشان توقف النزيف.....
توحيدة بخوف شديد:- يحبيبى يا ابني حد يطلب الاسعاف بسرعة
كامل :- احنا مش هنستنى الاسعاف هناخده احنا
خدوا تميم في العربية و نقلوه المستشفى
★***************★
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
بعد مرور ساعتين في غرفة العمليات و الكل كان واقف خايف جدا عليه خرج الدكتور جريوا كلهم عليه
كامل :- ابني كويس
الدكتور:- الاصابة.... كانت سطحية متقلقوش و هو دلوقتي كويس بس هيتحط انهاردة تحت المراقبة و هيخرج بكرة
حمدوا ربنا و دخلوا يشفوه
توحيدة:- انت كويس يحبيبي
تميم :- زي الفل و الله متخافوش رؤى فين
دخلت رؤى وقتها و مقدرتش تسيطر على الخوف اللي بان على ملامحها و هي داخلة راحت عنده و قعدت قدامه على السرير و مسكت ايده:- خليهم يخرجوا احمد الشرطة جت خدته و هيحبسوه
بص على ايديها اللي ماسكة ايديه بأستغراب و تفكير
تميم :- ممكن تسبونا لوحدنا شوية لو سمحتوا
خرجوا كلهم و مفضلش غير تميم و رؤى
تميم :- قربي شوية
رؤى قربت منه بخوف مسك ايديها و حاطها على الجرح.... و هو قلبه بينبض بشدة من قرابها و مش عارف ايه السبب حاول يتماسك
تميم:- شايفة الجرح.... دا اخوكي هو السبب فيه تعرفي انه ممكن يتحبس بالسنين عليه عشان دا شروع في قتل....
رؤى ببكاء:- لا بالله عليك بلاش تحبسه
تميم :- انا مستعد افبرك اي موضوع للشرطة و مخليهوش يتحبس بس بشرط
رؤى :- ايه هو
يتبع........
يا ترى ايه شرط تميم ؟!!
ايه هيكون مصير احمد ؟؟
فاطمة هتعمل ايه يا ترى ؟؟
تكملة الرواية اضغط هنااااااااا
اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
تابعونا على قناة التليجرام من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا