القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شهد الجزء الثاني البارت 10-11بقلم نورا

 

رواية شهد الجزء الثاني البارت 10-11بقلم نورا


رواية شهد الجزء الثاني البارت 10-11بقلم نورا

الحمد لله رب العالمين 💙



شهد السلطان جزء ثاني 10 و11


بكري: كيف خليتها تبيع حصة خالد الله يرحمه بالورث لينا ياسلطان..


سلطان :غصب عنها هي اللي عملته فينا قليل اياك..


بكري :هي فين دلوقتي وغالب اخوها..


سلطان :غالب سلمت ملفه للحكومه هتشوف كل وساخته وسلمته مع الملف ..اما هي رجعتها مصر ولو فكرت تهوب نحيت بيتي تاني مش هفكر مرتين وهد*فنها حية..


بكري : خلاص هي بعد اللي حصل مش هتفكر تهوب ناحيتكم تاني ... الحمد لله خلصنا منهم ومن قرفهم..


سلطان :الحمد لله وانت اخبارك ايه.ياود عمي.


بكري تنهد بتعب :مفيش جديد


سلطان :مفيش جديد كيف مش انت خدت مراتك علاجتها عشان الحمل.وكله تمام.


بكري :ايوه بس لسه فضل كم يوم وتخلص العلاج..


سلطان :طب الحمد لله مالك مكشر ... اكده ليه.


بكري :عشان خايف ياسلطان خايف متكملش معانا وهدى متخلفش..


تنهد سلطان بضيق : ربنا معاك يابكري وربنا يرزقكم ويرزق كل محروم...


بكري بضيق : اني بحبها ياسلطان ..بس كمان عايز عيال..


سلطان : ربت على كتفه ربنا يفرحكم وتخلفوا بدل العيل عشره..


بكري : يارب.


*********


في المشفى..


منصور وهمام وفايق ينتظران في الانتظار ليخرج الطبيب..


همام بقلق : كيفها دلوقتي يادكتور..


الطبيب : بخير الحمد لله قدرنا نلحقها باخر لحظه..


منصور : هي مالها يادكتور..


الطبيب : دي واخده س*م ياحج


همام :بصدمه ايه..


الطبيب : لو مكنتوش جبتوها بسرعه كنا خسرناها عشان هي لسه صغيره وجسمها مايستحملش..


همام :بنتي لسه صغيره مين اللي هيعمل فيها اكده مين..


منصور....


فايق :اهدى ياخوي دي عيله يمكن لقت حاجه بالارض وكالتها عشان اكده..احمد ربنا انه نجاها


همام : الحمد لله يارب الحمد لله اقدر اشوفها يادكتور..


الطبيب : هي نايمه دلوقتي هملوها ترتاح شويه و بالليل تقدروا تخرجوها..


منصور ربنا يطمنك كيف ماطمنتنا يابني .


الطبيب : العفو ياحج ده واجبي..


******


اما رباب التي لم يخبرها همام بما حدث فهو راى مدى تأثرها و حزنها على والدها سالته بقلق ماالذي حدث ليخبرها بانه هناك عمل مهم سيذهب لانهائه..


اتجهت الى غرفة والدها دموعها تتناثر على وجنتيها قلبها يتمزق عندما اخبروها بان وضعه الصحي سيء جدا.. قدميها ترتجف خوفا من رفضه لمقابلتها...فتحت باب الغرفة لتجده يستلقي على سريره ووجهه شاحب..زادت شهقاتها ودموعها تابى التوقف لتسمع صوته المرهق يقول : تعالي..


اقتربت منه وجلست بجانبه على السرير ارتمت على صدره وبدات بالبكاء بصوت عالي : سامحني يابوي ..سامحني ..


والدها بتعب مسح شعرها بحنو : مسمحك يابتي .انتي سامحيني عشان حرمتك تكوني بينا كل السنين اللي فاتت..


رباب :اني مسمحاك يابوي مسمحاك بس انت ارضى عني ومتزعلش مني ... وسامحني بس قلبي اختار همام..


والد رباب :كنت عايزك لود عمك يابتي عشان عارف انه هيصونك .


رباب :همام صايني يابوي وشايلني من عالارض شيل..


والد رباب :اني شايف ده بعنيك يابتي عشان اكده بقولك سامحيني.


رباي : مسمحاك يابوي مسمحاك ومش زعلانه منك..انت عارف لما جوزتني لهمام وقولتلي انك مش عايز تعرفني تاني..كنت بموت الف مره يابوي والله ..انت عارف كل يوم بدعي ربنا انه يحنن قلبك عليا ياغالي والحمد لله جيه اليوم ده .. انت عارف ان بقى عند واد وسميته على اسمك سميته نصر....نصر ابني جميل قوي زيك...وانا كل يوم بحكيله عنك وعايزاه يبقى زيك..


والد رباب : جبتيه معاكي يارباب.


رباب :مسحت دموعها لاه قولتله مش دلوقتي هقول لهمام يجيبه بكرى عشان يشوفك ..يلاا يابوي خف بسرعه عشان تلاعب نصر الصغير وتعلمه كيف يبقى راجل زيك..


والد رباب :بتعب هو اني هعيش عشان اعلمه حاجه..


رباب :متقولش اكده يابوي هتقوم انشاء الله وهتبقى كويس ..بس انت شد حيلك ياغالي..


*******


مساءً عند بكري .. 


بكري : لا مش هقولك جايبلك ايه اعرفي وحدك..


هدى بتذمر: طب هعرف كيف وانت مخبيها وراكي يللا يابكري وريني..


بكري :تؤ مش هوريكي .


هدى :مش جايبها ليا طب وريني..


بكري بتفكير : هدهالك بس بشرط..


هدى :شرط ايه يابكري..


بكري : قربي هنيه عشان اوشوشك ..


هدى بابتسامه :تشوشني هو في حد تاني غيرني.


بكري جذبها اليه :قربي بس..


هدى :عايز تقول ايه..


بكري احاط خصرها بذراعيه هامساً امام اذنها : جبتلك كاكا مش انتي بتحبيها..


هدى بسعاده : بجد اديهالي بسرعه..


بكري :تؤ مش هديهالك لحد متوعديني..


هدى بابتسامه : اللي انت عايزه..


بكري بهمس وهي تستشعر بانفاسه الساخنه لتزيد نبضاتها بعنف :هتلبسي قميص النوم الكحلي اللي جبتهولك امبارح


هدى بحرج : بس يابكري انت بقيت جريئ قوي


بكري بغمزه: هو اللي يعرفك يقدر يبقى على طبيعته...هاااا هتلبسه والله ارجع الكاكا 


هدى .......


بكري :اممممم شكلك مش عايزاها هروح ارجعه..


هدى :استنى هنيه..


بكري :هااا هتلبسه والا ايه..


هدى نظرت الى الارض بحرج :هالبسه..بس اديني الكاكا الاول


بكري بابتسامه انتصار استلقى على السرير: لااه هتضحكي عليا يابت عزام مش قبل ماتنفذي هستناكي هنيه متتاخريش..


بغيظ حملت القميص واتجه الى الحمام ووووو


******


سلطان :اني خابرك كويس ياشهد عايزه ايه بابتسامتك دي..


شهد : مش عايزه حاجه عايزه سلامتك..


سلطان بضحك : شهد قولي اللي عندك..


شهد : على طول قافنشي اكده..


سلطان :لو مش هعرفك هعرف مين ..هااا بقى قولي عايزه ايه..


شهد فركت يديها بتوتر :عايزه نروح نقضي وقت مع بعضينا انتا كل الوقت بالشغل وانت بتوحشنا .. عايزاه نروح نقضي كم يوم باي مكان انت عايزه بس عايزك تتفرغلي ..عشان من ساعه ماتجوزنا مالتمنياش على بعضني يومين بحالهم المشاكل دايما ملاحقانا..


سلطان : اممممممم مش عارف اقولك ايه..


شهد بيضق :مش فاضي خلاص خليها وقت تاني برحتك ..


سلطان :على فين..


شهد :هروح اقعد مع هنا شويه..


سلطان :هو انا كملت كلامي اياك..


شهد : عايز تقول ايه يعني


سلطان :عايز اقولك مش عارف هنروح فين..


شهد بسعاده اسرعت وجلست بجانبه على السرير : يعني هنروح اجازه بجد..


سلطان : ايوه هااا بقي حابه تروحي فين..


شهد :اي مكان المهم نبقى مع بعض..


سلطان ابعد خصلات شعرها بحنان وقد شعر بمدى تقصيره معها ليهمس لها بحب : منا ديما معاكي ياشهد ..ومش هسيبك واصل ليقبل جبنها بحب : شوفي انتي عايزه تروحي فين ومن بكرى هنروح..


شهد :ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك 


جذبها الى صدره : ويخليكي ليا اني هعوز ايه الا انك تبقى مبوسطه ومرتاحه..


شهد :اني مبسوطه بقربك جنبي ومش عايزه حاجه من الدنيا واصل...


*****


هنيه الشغاله:همام بيه..حمد لله على سلامة الهانم الصغيره .


همام :الله يسلمك..اني تعبان وطالع ارتاح..


هنيه :همام بيه اني عايزه اقولك حاجه..


همام : قولي ياهنيه.في حاجه.


هنيه :اني بصراحه سمعت ان رباب الصغيره بت حضرتك واخده س*م عشان اكده تعبت..اني فكرت كتير قبل مااقولك بس حضرتك لازم تعرف..


همام :اعرف بايه..


هنيه :بصراحه اني شفت رباب هانم اهي تحط حاجه بالحليب قبل ما تديه لبت حضرتك وبعد اكده انت خدتها والهانم الصغيره تعبت..


همام بغضب :انتي بتخرفي بتقولي ايه رباب..


هنيه بخوف :اني بقول اللي شفته اني مش قادره اشوف اكده واسكت..


دفعها همام بغضب واتجه الى غرفته. اما رباب هاتفتن كثيرا لكنه لم يجبها..


وفي اليوم التالي طلب من فايق اخذ نصر الى رباب في منزل والدها...


مر شهراً على ابطالا..


سلطان وشهد يعيشان بسعاده وحب.. تقربت شهد من سلطان اكثر واصبحت تفهم طباعه الغامضه..وزاد حبهما اضعافا مضاعفه...


اما بكري وهدى يعيشان بسلام والحب يزيد كل يوم وهدى اصبحت حامل وبكري وهاله يهتمان بها كثيرا ويتبعا ارشادات الطبيب..


هنا تنتظر عودت زوجها وشفائه لتعود لحياتها السابقه..


عيشه وفايق الثنائي الهادء الرقيق حبهما يكبر والتفاهم بينهما يكبر حتى ان جميع المشاكل بينهما لايمكنها ان تؤثر على علاقتهما ..عندما يتنازل احدهما.. الاخر يقدر هذا التنازل ويسنده ..علاقة هادئه خاليه مع جميع الشوائب فهما لم يسمحاا لأي طرف اخر بالتدخل بينهما سواء كانت ايمان والده فايق ..او سعديه والدة عيشه..


لذلك حياتهما تمشي نحو الاستقرار والحب الدائماً....


اما همام لم يتصل برباب ابدا ولا احد يعلم بماذا يفكر..


رباب تتصل به كثيرا لكنه لا يجيب على اتصالاتها ..


قلبها ينبض شوقا له وهي ترغب رؤية حبيبها الوحيد وان تخبره بان والدها امتثل للشفاء واصبح بخير وقد سامحها وتقبل زواجهما..


لكن همام قطع جميع سبل التواصل بينهما..دون ان تعرف السبب..


حتى ايمان لاتعلم بما يفكر لكنها سعيده لانها استطاعت ان تفرقهما....


اميره تحاول التواصل مع همام الذي بدأ يستجيب معها ويجيب على مكالماتها ويتحدثان مطولا باحاديث عامه دون التحدث عن الحب والعلاقات..


رباب ضاقت ذرعاً بهمام استئذنت من والدها وذهبت لتراه لكنها لم تجده بالمنزل .


وجدت ايمان التي ووبختها لانها كانت السبب بما حدث لرباب الصغيره تركت رباب ايمان تتحدث مع نفسها.


واسرعت الى همام دموعها تتناثر وقلبها يتمزق هل حقا همام يشك بها ..


هل حقا يعتقد بانها تحاول قتل ابنته.. 


اتجهت الى عمله فتحت مكتبه لتجده منهكا في العمل..


نهض فور رؤيته ..


اسرعت اليه بشهقات لتصرخ بوجهه انت مصدق اني اعمل اكده.


همام..


رباب امطق ياهمام اتكلم قولي لا ...قولي انك مش مصدق ساكت ليه.اتكلم..


همام.


رباب..


******


في مكتب سلطان


عوض : ام سليم عايزه تقابل حضرتك يابيه..


سلطان : قولها مش فاضي..


دخلت سهام وقالت : مش هاخد من وقت كتير ..


سلطان .....


سهام ...


يتبع.....


اللهم هون علينا كل عسير يارب العالمين 💙

شهد السلطان جزء ثاني 11


لم تتغيير مازلتي طفلتي الصغيره التي عشقتها ..تغفري لي اخطائي تضمينني الى صدرك الدافىء في الليل البارده لا استشعر الحياة الا بقربك.


كيف تظنين بان حبيبك سيقع يوما بمتاهة الضياع ..؟؟؟


كيف تعتقدين بانني سأظن بك سواءً..؟؟؟


همام جذبها الى احضانه دون كلام مسح شعرها بحنو وشهقاتها تعلوا حتى هدأت اخرجها من احضانه ومسح دموعها بحنان بتبكي ليه دلوقتي..


رباب بشهقات انت مصدق الكلام اللي قالته ايمان مرات عمي..انت بجد مصدق اني ممكن اقتل بتك ياهمام.


همام اخذها واجلسها بجانبه على الاريكه ومسح دموعها :هو اني غشيم عشان اصدق ..هو اني معرفكيش يارباب..


رباب بشهقات: اومال ليه . ليه مابتردش على مكلماتي..ليه مجتيش تشوفني بقالك شهر بحاله..


همام :عشان كان عندي شغل كتير قوي وعايز اخلص منه..


رباب :شغل ايه..


همام تنهد بتعب :هتعرفي كل حاجه بوقتها بس نبطل بكي ونعقل شويه منتي خلاص كبرتي عالدلع..


رباب بضحك: كبرت ..اني لسه صغيره..بس انت اللي عجزت وكبرت..


همام بضحك :وانتي فاكره لما تكبري هتتغيري اياكك..منتى كل اما تكبري تحلوي اكتر..


رباب بابتسامه: طب اسكت بقى احنا مش بالبيت..


همام :والله.... دلوقتي عرفتي اننا مش بالبيت ..اومال الدخله اللي دخلتيها عليا من شويه ايه..


رباب بحرج :كنت مقهوره ياهمام ..كنت فكراك مصدق عشان اكده مبتردش عليا وحتى مجتيش تسال فيا.


همام :ماعشت ولا كنت عشان اقهرك.يارباب انتي روحي .


رباب :وحشتني ..وحشتني قوي ياهمام ..


همام :وانتي وحشتيني اني ماسكه روحي بالعافيه عشان مجيش بيت ابوكي.. واروحك البيت..


رباب :ليه كل ده ياهمام..


هماظ :عشان في حاجه اخلصها الاول وبعدين هنرجع وتتحل كل مشاكلنا..


رباب :انت بقلقني اكده ياهمام ..


همام :متقلقيش ياقلب همام خلاص هانت..وقومي خليني اروحك..


رباب :تروحني فين ..


همام :هروحك بيت ابوكي وبكره هجي اخدك انتي ونصر..


ربا طب بضيق: ماشي بس هتسلم على ابوي مش اكده .


همام...


رباب :عشان خاطري ياهمام اني ماصدقت ابويا رضي عني خلاص وخدني بحضنه وسامحني..عشان خاطري متصعبهاش عليا..


همام تنهد بقلة حيله : ماشي يارباب عشان خاطرك بس هسلم على ابوكي..


رباب بسعاده :ويقولولي بحبك ليه..


همام بضحك : ليه ..


رباب :عشان عمرك ماكسرت بخاطري ..


همام :بس اكده


اقتربت منه بدلال : لا عشان بتحبني وبتخاف عليا وحنين قوي معايا وو


همام : قومي قومي ربنا يهديك اني مش حمل كلامك ده لو فضلنا عالحال ده شويه كمان مش عارف هعمل فيكي ايه..


******


في غرفة الحجه نعمه..


سلطان بتعب : مش عارف اعمل ايه ياحجه اني تايه.


نعمه: هتعمل ايه يعني يابني هملها وسيبها تتجوز..


سلطان نهض لينظر اليها :اني مش ماسكها خليها تتجوز بس دي عايزه تاخد سليم معاها ياحجه ..


نعمه :تاخده فين سليم ابننا ومش هيطلع من بيته..


سلطان بضياع: اني حاسس اني غلطت عشان طلقتها ياحجه.


نعمه : سلطان انت بتقول ايه يابني


سلطان :اني مش هقدر امنع سليم يروح معاها..وانتي شايفا بيحبها كيف..


نعمه : انت ندمان بجد على طلاقها.ليها.


سلطان :لما كانت مراتي اقلها سليم كان بحضني ..انما دلوقتي جتلي تبكي وتقول انها هتتجوز وعايزه ابنها معاها..حاولت افهمها كتير بس هي معنده..


نعمه :دي اتهبلت اياك..اني هتلكم مع امها وابوها..


سلطان :لا ياحجه اني هكلمها..


نعمه : اوعى اللي بفكر فيه يكون صوح ..اوعى تفكر ترجعها على ذمتك تاني احنا مش نقصين سهام وبلاويها ...وكمان شهد متستهالش تعمل فيها اكده....


سلطان..


ليسمعا صرخات هنا..


خرج سلطان ليصدم بشهد مغشيا عليها امام غرفة نعمه وهنا تحاول افاقتها ..


سلطان بخوف وقلق : جرالها ايه ...


هنا :معارفاش ياخوي قولتلها تندهلكم عالوكل ولما شفتها اتأخرت لحقتها ولقيتها اكده..


سلطان نفخ بضيق وهو يحملها الى غرفته ليقول اهو ده اللي كان ناقصني يارب .حلها من عندك..يارب.


وبعد فتره.. 


خرجت الطبيبه من عندها وهي تبتسم لتجد سلطان بانتظارها..زغاريد ملأت السرايا ..


سلطان : ايه اللي حصل ..


الطبيبه بابتسامه : الف مبروك المدام حامل..


سلطان بسعاده: بجد..


الطبيبه :ايوا مبروك.مره تانيه..بس هي تعبانه شويه لازم تهتم بيها اكتر..


سلطان : في عنيا يادكتوره معنديش اغلا منيها..


لتاخذها هنا وتودعها .


اما سلطان اسرع اليها ليجدها تبكي بقهر والحجه نعمه تحاول معرفة مابها لكنها لاتجيب ..


الحجه نعمه فور دخول سلطان غادرت وتركتهما لوحدهما بعد ان باركت لسلطان..


سلطان جلس بجانبها ومسح دموعها بحنان بتبكي ليه ياشهد انتي مش فرحانه ..


شهد....


سلطان :شهد انتي سمعتي كلامنا اني والحجه نعمه..


شهد زادت شهقاتها ..


احتضنها بحنان والاخرى تشبثت به..لتقول ببكاء وشهقات:هترجعها ياسلطان مش اكده..اني اني مش هتحمل تعمل فيا اكده مش هتحمل..


مسح شعرها بحنان هامسا بصوته الدافىء..


سلطان : انتي فاكراني هقدر اكسر قلبك مره تاني ..


شهد نظرت اليه بضياع ليمسك يدها ويقبل كفها بحنان :اني مش هعمل اكده فيكي ..اني معرفتش الحب الا معاكي..واني معرفش اكون مع حد غيرك ..انتي بقيتي روحي ياشهد كيف عايزاني ارجعها من تاني..كيف عايزاني اعمل مابينا حيطه متتهدش بسهوله انتي فاكراني غشيم اياك..


شهد : اومال ..اومال..ليه قولت انك ندمت انك طلقتها.


شهد :قولت ندمت بس مقولتش هرجعها.. سهام خلاص هتتجوز وربنا يباركلها..اني مش تعبني الا سليم..عشان بكرة هيتشنطط مابينا وبين امه..وقلت اكده بالحظه اني ماكنتش عارف اقول ايه


شهد: انت لو رجعتها باأكده بتقتلني ياسلطان ..اني خلاص مش هتحمل وحده تانيه تشاركني بيك انت بقيت كل حياتي والحاجه الوحيده اللي ليا بالدنيا حبك..ومش عايزه اخسره ..


مسح دموعها :مش هتخسريني ياشهد اني كلي ليكي وليكي لوحدك وان كان على سليم اني هعرف اتصرف بس انتي متشغليش بالك بحاجه وخدي بالك من روحك ومن ابنني..


شهد وضعت يدها على بطنها..ده قطعه منك ياسلطان متقلقش..


جذبها الى صدره وقبل جبينها . ليهمس لها بغمزه بمانسبه الخبر الحلو ده مش هنحتفل بيه ....


شهد بحرج : مينفعش..


سلطان :ليه بقى 


شهد :عشان الدكتوره قالت اكده.


سلطان اقترب منها ليهمس بتوهان وهي اشعرفها....


شهد بضحك :سلطان..


سلطان اشاششش وووو..


*******


في اليوم التالي..


شهد :سلطان ياسلطان قوم بقى..بكفياك نوم عاد...


سلطان بنعاس: سيبيني نايم شويه انتي مبارح مخلتنيش اعرف انام


شهد بغيظ : انا برضو..


سلطان اعتدل بجلسته: ايوه انتي..كل شويه انت واحشني ياسلطان خدني بحضنك ياسلطان.. اديني بوسه ياسلطان ...شهقت ووضعت يدها على فمه اسكت اسكت اللي يسمعك يصدق..


سلطان ازح يدها ليقول بغمزه :طب بمناسبه البوسه متجيبي بوسه..


شهد حاولت الافلات منه : لا ويلاا قووو...


لكنه جذبها اليه : على فين هو دخول الحمام زي خروجه يابت منصور...


شهد بتذمر: سلطان 


سلطان وهو يحرك يديه بجرأه على جسدها ليهمس لها :عيون سلطان وقلب سلطان ورح سلطان..


شهد بتوهان :سسلطان اقترب منها وقبلها والاخرى احاطه عنقه بذراعيها وبادلته القبله حتى تاها ببحور عشقهما ليستفيقا على طرقات الباب لينتفضا معا بحرج..


سلطان بغيظ : مين..


سليم :انا سليم مش هتنزلو والا ايه. 


شهد وهي تعدل ثيابها :ايوه ياحبيبي جايين اهاه..


سليم :ماشي هسبقكم ..


سلطان جذبها اليه وقبلها بعنف ليقول بتحذير : مش عايزك تقول حبيبي لحد واصل ..


شهد بدلال: هو انت بتغيير من سليم...


سلطان :واغيير من ابوكي كمان..


شهد بضحك: طب اوعى اكده خليني انزل وانت متتاخرش وحصلني..


لكنه حملها بسرعه وقال :هتنزلي فين مش هنكمل اللي بدأناه ..


شهد :ياسلطان هما مست....لكنه ابتلع كلماته بقبلة عميقه وووو


******


فايق : مالك ياهمام قلقتني ..قولتلي اخد عيشه عند اهلها واجيلك بسرعه..


همام: هتعرف كل حاجه كمان شويه اصبر لحد مانوصل البيت عشان ناخد راحتنا بالكلام..


وصلا المنزل واستقبلتهما ايمان..


ايمان :يلااا يافايق ابوك قالي عشان توصلني عند شهد عشان هو هيسبقنا هناك.


همام : مش هنتكلم الاول.يامرات ابوي.


ايمان : نتكلم بايه.


فايق :مالك ياهمام بتتكلم مع امي اكده ليه..


همام :عشان اني خلاص زهقت من امك يافايق ومن عمايلها..


فايق بغضب انت بتتكلم عن امي ياهمام.انت اتهبلت ..


همام :ايوه اتهبلت يافايق اتهبلت عشان امك خلاص جابت اخري معاها..كل حاجه عمالتها زمان واني ساكت وماقولتش حاجه لابوك ولا ليك ..انما دلوقتي خلاص فاض بيا ..


كل حاجه الا رباب كفايه اتحملت امك وظلمها السنين اللي فاتت واتحملت بعدي عنيها .. وربت ابننا لوحديها ..لا امك مش مكفيها كل ده عارف عملت ايه كمان..


نظر فايق الى همام بتعجب فهو لاول مره يرى اخاه هكذا علامات الغضب والانفعال مسيطره عليه ليقول محاولا امتصاص غضب اخيه الاكبر : همام اني متاكد ان في حاجه غلط ياخوي استهدى بالله وقولي انت بتتكلم عن ايه..


همام :اني هقولك على كل حاجه وبعد اكده هاخد مرتي وعيالي واسيبلكم البلد باللي فيها عشان اني عايز اعيش حياة نظيفه بعيد عن الغل والكره ده .لينظر الى ايمان ويقول :بس مش قبل ماابنك يعرف بكل عمايلك...


ايمان بخوف : استهدى بالله يابني اكيد في حاجه غلط خلينا نتكلم وحديني .


همام نفض يدها عنه بغضب: خلاص مفيش بني كلام يامرات ابوي وابنك لازم يعرف كل حاجه انت عملتيها .....


فايق : متفهموني بقى غي ايه يمه قولي اتكلمي هما بيتكلم عن ايه..


همام....


ايمان......


يتبع...

تكملة االرواية هنااااااااااا

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااااا
الرواية كامله من البدايه من هنااااااااااا

الجزءالاول كامل من هنااااااااااااا

تعليقات

التنقل السريع