القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايةوفي الحياة شجن اخر من الفصل11 الي الفصل 18 بقلم شهد فواء

 

روايةوفي الحياة شجن اخر من الفصل11  الي الفصل 18 بقلم شهد فواء 




روايةوفي الحياة شجن اخر من الفصل11  الي الفصل 18 بقلم شهد فواء 



✨في عربية اياد✨

حياة عاوزة تتكلم ومش عارفه 

اياد: اتكلمي يحياة 

حياة: احم هو يعني انت ورزان كنتو مخطوبين

اياد: لا متجوزين

حياة بصدمة: اي

اياد وصلو المكان وكان مكان هادي ومفيهوش ناس كتير

اياد: انزلي يالا عشان احكيلك

حياة نزلت وقعدو

حياة: يالا احكي 

اياد: بصي يستي اولا كدا انا ورزان اتجوزنا بسبب جدو وكنا لسا صغيرين انا كان عندي 24وهيا 20 وهيا كانت بتحبني من قبل ماجدو يقول اننا نتجوز وانا مكنتش بحبها بس قولت الحب هيجي بعد الجواز وقعدنا حوالي خمس سنين متجوزين وكانت حياتنا كويسة ومفيش اي حاجة لغايت لما لاقيت الاستاذة المحترمة بتاخد حبوب منع حمل ومش عاوزه تخلف ولما عرفت وواجتها زعلت اللي هو ازاي واستحمل كام سنة كمان وبعدها بفترة بدات تنزل تخرج من غير اذني وترجع الفجر ولا كانها متجوزة وترجع سكرانة وكانت حاجة في منتهي القرف ساعتها مقدرتش اكمل اصلا وساعتها انا قررت اني هطلقها وفعلا قولت لجدو وطلقتها

ومن بداية اول السنة دي وهيا بتتلزق وعاوزة ترجعلي وانا ولا طايقها ولا طايق شكلها اصلا ولما انتي شوفتيها في اوضتي وكانت حضناني كانت بتقولي تعالي نرجع  بس كدا يارب تكوني فهمتيني ومتسوئيش الظن فيا

حياة بزعل عليه: ياااااه كل دا مريت بيه 

اياد ببتسامة: شوفتي عموما الحمدلله على كل حال 

حياة: طيب ومحاولتش تسيب البيت وتمشي لي 

اياد: مين قال معملتش كدا حاولت بدل المرة الف وجدو في كل مرة يتعب ويقولي لما اموت ابقا اعمل اللي انت عاوزة 

حياة: شكرا انك حكتلي حاجة زي كدا

اياد ببتسامة: اتعودي بقا عشان كل حاجه هحكيهالك 

حياة ببتسامة: خلاص وانا موافقة

اياد ببتسامة: مش هتحكيلي انتي كمان 

حياة باستهبال: علي اي

اياد: بت متستعبطيش

حياة بضحك: خلاص هقولك

حياة: بص بقا يسيدي انا اتخطبت بعد ماتخرجت علطول  كان معايا في الجامعةو كان هو اكبر مني بسنة فساعتها  اخد رقم بابا من شئون الطلبة واتكلم مع بابا وانو عاوز يخطبني وساعتها بابا قالة بعد التخرج وفعلا اتخرجت واتخطبنا وبعدها بسنة ونص وكنا قربنا علي الفرح جه قالي ان مش هينفع نكمل وان اهله جايبنله حد تاني وقال اي عاوزني استني يتجوزها وبعدها يفركش معاها وبعدها يتجوزني كان فاكر ان المشاعر لعبة سواء بيا اوبيها

 بس قولتلة ان كل واحد يروح لحالة وربنا يسهله بسكدا

ودا نفس اليوم الي شوفتك فيه علي البحر وكنت بعيط بسببة وفعلا كان عندك حق مينفعش نعيط علي حد ميستاهلش

اياد: كنتي بتحبية

حياة: كنت 

اياد ببتسامة: ولا يستاهلك اصلا دا شكلو اتعمي

حياة: مش هنروح

اياد: لو حابة يالا

حياة: اه يالا

اياد وحس انها زعلت: يالا 

ركبو العربية وهما في الطريق لقو بتاع ايس كريم ركن اياد

اياد بعد مانزل: بتحبي طعم اي

حياة ببتسامة: مانجا

اياد بعد مراح وجابلها الايس كريم وركب: احلي ايس كريم مانجا لاحلي حياة

حياة ببتسامة وتبصله: شكرا بجد

اياد ببتسامة: احنا تحت امرك يافندم 

حياة بضحك: حست انها خسرتك فعاوزة ترجعلك عندها  حق فعلا 

اياد: طب لي سيرة المعفنة دي دلوقت

حياة وهيا بصالة: حاول تديها فرصة يمكن فعلا تكون اتغيرت

اياد ببتسامة: كلي الايس كريم يحياة انا لو كنت عاوز ارجعلها كنت رجعت من زمان متشغليش بالك

حياة: انا اسفة لو ضايقتك

اياد ببتسامة: طيب لو اضايقت هتعلمي اي عشان تصلحيني

حياة وتقرب الايس كريم من بوقه: كل معايا 

اياد بضحك: لو كدا انا موافق

حياة ابتسمت وسكتت 

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

بعد ماوصلو البيت وركنو العربية وطلعو لاوضهم

اياد ببتسامة: تصبحي علي خير وصح متنسيش في شغل بكرا

حياة پبتسامة: وانت من اهل الخير  حاضر مش هنسي

ودخل كل واحد اوضتة ونام نوم عميق 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻              الكاتبة شهد فؤاد

✨تاني يوم في الصبح✨

يصحي اياد علي لمسة ايد علي وشة: اياد ويمسك ايديها 

اياد: هو انا مش بيتسمع كلامي يعني انتي مبتفهميش

رزان بعياط: يا اياد كفاية بقا عشان خاطري كفاية تعاملني كدا انا اتغيرت صدقني اديني فرصة اثبتلك كدا

اياد ويبعدها ويقوم من علي السرير وبكل برود: رزان انا مش فاضي لشغل العيال دا اطلعي برا يالا عشان البس 

رزان وتمسك ايديه: معلش يااياد فرصة واحدة بس علشان خاطري 

اياد ويبعد ايده وبصوت عالي جاب اخر الفيلا: انا كرهتك يرزان كرهتك انتي مش مصدقة لي انا مش عاوزك افهمي بقا وابعدي عني

سليم ويدخل اوضة اياد: اياد صوتك عالي لي

اياد بعصبية: ابعدوها عني بقا انا تعبت والله لانا سايب البيت واخد هدومة وطلع برا الاوضة كلها

رزان بعياط: يعمو والله انا اتغيرت هو لي مش راضي يصدقني يعني اعمل اي عشان يقتنع اني اتغيرت 

سليم ويطبطب عليها: معلش يبنتي خلاص يرزان ارضي باللي مكتوب يبنتي كفاية انتو بتتعبو نفسكم اكتر

رزان: مش قادرة ولا عارفة انا غلطت لما خسرته انا بجد كنت غبية 

سليم: اللي حصل حصل يرزان ومهما عملتي اياد مش هغير رائية 

رزان: وانا وراه برضو 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

دخل اياد اوضة زياد

زياد: مالك متعصب كدا لي

اياد بعصبية: يشيخ دي قرفت اهلي انا والله تاني ماقاعد هنا وجدك بقا يتصرف انا مش قادر كل يوم اعاني من القرف دا

زياد ويهديه: صلي على النبي بس انت عارف جدك هيتعب 

اياد: علية الصلاة والسلام مش قادر يزياد تعبت والله 

زياد ويطبطب عليه: كلو هيتحل ان شاءلله 

اياد: يارب انا هدخل الحمام البس 

زياد: الاوضة اوضتك يمعلم

خلص اياد وطلع من اوضة زياد ونزل عشان يروح الشغل

الجد علي السفرة: تعالي يااياد

اياد: صباح الخير يجدو

الجد: صباح النور اقعد تعالي

اياد: معلش يجدو مليش نفس اكل انا هاخد حياة ونروح الشركة

الجد: قولتلك اقعد يااياد

اياد ويسمع كلام الجد وقعد: نعم يجدو

الجد: انا موافق تمشي من البيت 

اياد بفرحة: اخيراا يجدو 

الجد: بس بشرط 

اياد: اي هو 

الجد: تتجوز حيااة

حياة ونازلة من علي السلم:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 




الجد: بس بشرط 

اياد: اي هو 

الجد: تتجوز حيااة

حياة ونازلة من علي السلم: ؟؟؟؟؟؟؟

حياة ونازلة من علي السلم وببتسامة: اي يجدو جايبلي عريس ولا اي

اياد بصوت عالي ويبص لحياة: وانا موافق يجدو بس لازم ناخد رايها في الاول

الجد ببتسامة: ملكش دعوة انا هكلمها بس بعد ماتيجو من الشغل

حياة باستغراب: انا مش فاهمه حاجه 

الجد ويمسك ايد حياة: لما تيجي من الشغل تعاليلي علطول عشان افهمك كل حاجه 

اياد ويقوم يالا يحياة عشان منتاخرش

حياة: حاضر يجدو عن اذنك

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻   

عند حور وزياد

حور: يعني انت مصحيني في عز الصبح عشان تنزل تقابل صاحبتك يعم جتك القرف انت وهيا

زياد ويضرب كتفها: بس يبت انتي 

حور: ناوية تاخر سيادتها

زياد: اسكتي اهيه جت

حور بصدمة: هو انتي

زياد باستغراب: انتي تعرفو بعض

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند اياد وحياة

 حياة: هو جدو جايبلي عريس 

اياد بتوتر من ردة فعلها: بصي الاحسن انك تعرفي من جدو

حياة: طب هو مين

اياد: حياة قولتلك لما نروح اوكي

حياة: اووف حاضر

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

حور بصدمة: هو انتي

زياد باستغراب: انتو تعرفو بعض

حور بقرف منها: اه اعرفها 

زياد ببتسامة: تعالي يمريم جمبي

مريم بخبث: ازيك يحور ليكي وحشة والله مكنتش اعرف  انك قريبة زياد

حور وفاهمة خبث مريم: الحمدلله احسن منك بس غريبة علي اني كنت حاكية قبل كدا قدامكو

زياد بعدم فهم: متتكلمو تعرفو بعض منين

حور: كانت صاحبتي في الجامعة

مريم: اه زي ماقالت حور

زياد ببتسامة: طب كويس 

زياد ويمسك ايد مريم: اهي دي مريم اللي حكتلك عنها 

يحور 

حور ببتسامة خبث: اممم اتشرفت بيكي يمريم

مريم ببتسامة مصطنعة: وانا كمان

زياد ويمسك ايد مريم: ماقولتليش لي انك تعرفي حور

حور وتبص علي ايديهم وتقرص ايديها من تحت التربيزة

مريم وتحط ايديها علي وشه: يروحي مكنتش اعرف ان حور دي قريبتك كنت افتكر حور تانية

زياد ببتسامة: خلاص يعمري ولا يهمك

حور ومش قادره تستحمل اكتر من كدا وتقوم: انا لازم امشي دلوقت كويس اني شوفتك من تاني يمريم عن اذنكو

زياد ويقوم وراها بس مريم بتمسك ايده: زيزو خليك معايا انا اديلي كتير مشفتكش

زياد يبتسملها ويقعد يتكلمو سوا

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند حور

حور تطلع بسرعه من الكافية وهيا منهارة من العياط: اه يبنت الكلب بقا انا تعملي معايا كدا اما وريتك يمريم 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

في الفيلا

الجد: الكل يسمعني انا شرطت علي اياد شرط وهو وافق

سليم: خير اي هو دا يبابا

الجد: انا قولت لاياد لو حابب يمشي من البيت يتجوز حياة

الكل: بصدمة اي بتقول اي

رزان بصدمة وتقوم: اي الكلام دا يجدو وانا هونت عليك برضو ماانا حفيدتك زي ماهيا حفيدتك لي كدا يجدو وتجري علي فوق

منال بصوت عالي: يبقا انت بتفضل بنت محمد علي بنتي 

الجد  ويقوم بعصبية يضرب هنا بالقلم : انا شكلي معرفتش اربيكي كويس انتي طول ماانتي في بيتي تحترمي اللي في البيت وصوتك دا ميعلاش عليا سمعاني وتعلمي ولادك اللي متربوش الكلام دا يالا غوري من وشي

سليم ويسند باباه: اهدي يبابا معلش هيا متقصدش حاجه 

الجد بصوت عالي: انا مش باخد رايكو انا بقولكو بس انا قولت لصاحب الشان ووافق وهسال صاحبة الشان وان شاءالله هتوافق انما انتو رايكو ميهمنيش تعالي ورايا يزينب(الجدة)  

زينب وتقوم وراه حاضر 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

حياة في الشركة

وقاعدة بتخلص الورق اللي قدامها ومندمجة

لقت حد بينادي عليها

حياة وتبص تشوف مين تلقيي

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

حور وتروح البيت  وتطلع علي اوضة جني

جني: كنتي فين يبنتي من الصبح

حور وقعدت تعيط وتحكيلها كل حاجه 

جني بصدمة: مريم  بتهزري 

حور بعياط: شوفتي يجني وانا اللي استئمنتها علي سري وقولتها اني بحبه شوفتي عملت اي من ورايا

جني بعصبية: دي طلعت عيلة زبالة 

جني: قولي لزياد يحور

حور بضحكة سخرية: اقولو اي يجني اقولو اني قولت لحبيبتك اني بحبك وهيا لفت عليك عشام تاخدك مني ولا اقولو اي ونبي بس يجني سبيني في حالي

جني: طب وهتعملي اي

حور بخبث: هلاعيبها علي المكشوف

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند حياة

حياة بصدمة: هو انت

ادم ببتسامة: وحشتيني اوي يحياة 

في نفس اللحظه كان اياد طلع من المكتب وطالع يشوف حياة لقا واحد واقف معاها وبيقولها وحشتيني 

اياد بعصبية: هو بيحصل اي هنا

ادم: دا مين دا يحياة

حياة ببرود: ملكش دعوه واتفضل منغير مطرود

اياد ويبص لحياة: مين دا يحياة 

ادم ويمد ايدة لاياد: خطيب حياة

حياة وبصوت عالي نسبيا: القديم 

اياد: وميسلمش عليه خير عاوز اي

ادم ويبعد ايده بخجل: عاوز حياة

اياد: دا عند امك

ادم ويبص لحياة: محتاج اتكلم معاكي يحياة 

حياة وتبص لاياد: في اي

ادم: هقولك بس علي انفراد 

حياة: اطلع وانا جاية وراك

ادم ببتسامة: ماشي

اياد ويمسك ايد حياة جامد: هتطلعي وراه فين

حياة وتبص لايده: ابعد ايدك يا اياد 

اياد بعصبية: لما تردي عليا الاول

حياة وتبعد ايديها جامد: هطلع اشوفه عاوز اي

اياد: ولي اصلا وهو اي اللي جابة

حياة وتبصله: هطلع اشوفه وهاجي اقولك وتسيبه وتمشي

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند حياة وادم

حياة: عاوز اي واي اللي جابك الشركة دي

ادم ويقرب منها: انا بشتغل هنا ولما شوفتك مقدرتش مجيش اتكلم معاكي 

حياة باستغراب: بتشتغل هنا

ادم: اه اديلي كام شهر

حياة: اممم ماشي

ادم: حياة تعرفي انك وحشتيني اوي تعالي نرجع يحياة عشان خاطري

اياد ويسمع كلام اياد من برا: ويدخل بعصبية ويقرب من ادم ويضريه بوكس في وشه

حياة: بزعيق ابعد ي اياد 

اياد بعصبية: ترجعلك اي ي عيل يقذر فكر بس في الموضوع دا تاني وانا هخرب بيت اهلك

حياة وتبعد اياد: اياد لوسمحت ابعد عنه عشان خاطري يااياد

واخيرا يبعد اياد عنه غور من هنا مشوفش وشك تاني في الشركة

اياد ويسحب حياة ويدخل بيها المكتب: لو الكلب دا شافك في اي حتة حسك عينك تقفي تتكلمي معاه سمعاني

حياة باستغراب من اللي بيعمله: وانت مالك يااياد

اياد بعصبية: يعني اي انا مالي  لا مالي ونص واتفضلي لمي حاجتك عشان نروح

حياة وعنيها بدات تدمع ولمت حاجتها

اياد: خلصتي 

حياة ومردتش عليه 

اياد بعصبية: بقولك خلصتي 

حياة ورفعت وشها وكانت بتعيط: اه

اياد وبصلها: طب يالا

طلعو وركبو العربية

اياد ويضرب بايده الدريكسيون: انا اسف متزعليش مني

حياة وصوت عياطها علي

اياد وبصصلها: لوسمحت متعيطيش انا اسف والله حقك عليا

اياد ومش لاقي رد منها: مسك ايديها جامد: انا اسف بقولك انا مقدرتش امسك نفسي من العصبية ولا اني اضربة سامحيني خلاص بقا اخر مرة والله 

حياة وابتسمت

اياد ببتسامة: ضحكت يعني قلبها مال  وخلاص الفرق مبينا اتشال

حياة بهدوء: مكنش له داعي تضربة علفكره هو معمليش حاجة هو كان بيسالني

اياد ويبصلها: اه وانتي بعدها تردي عليه و تقوليله وانا موافقة نرجع عشام كنت اموتك فيها صح

حياة: المفروض تسيطر علي نفسك شويه 

اياد: وانا اللي يقرب من حاجه تبعي انسفه من علي وش الارض سامعاني

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

الجد بعد ماطلع الاوضة وطلعت وراه الجدة زينب

الجد ويقعد علي سريرة: مش اياد وحياة لاقين علي بعض

الجدة ببتسامة: الاتنين غالين عليا ويستاهلو بعض وهيعوضو بعض عن حجات كتير وحشه حصلت في حياتهم واديك شايف اياد من اول ما جابها اول مره وهو مش بيسبها 

الجد ببتسامة: انا كنت لازم اعمل كدا قبل ماموت انا مش هطمن علي حياة غير مع اياد ربنا يصلح حالهم يارب

الجدة: بعد الشر عليك متقولش كدا يارب

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

وصل حياة واياد الفيلا

اياد ببتسامة: متنسيش تطلعي لجدو قبل متطلعي اوضتك 

حياة: ايوا صح فكرتني وجريت حياة عشان تعرف من جدها اي حوار العريس دا

حياة وبتخبط علي باب اوضة جدها وتدخل: صاحي يجدو

الجد: اه تعالي

حياة وتقعد علي طرف السرير: قولي بقا عريس مين اللي جايبهولي 

الجد ببتسامة: اي رايك في اياد يحياة

حياة بتفاجي وفهمت الحوار: ماله اياد كويس

الجد بضحك: ماانا عارف انو كويس انتي اي رايك فيه

حياة بكسوف: مش عارفه 

الجد: طيب بصي يبنتي عشان مش هضغط عليكي انا الصبح كنت بكلم اياد علي موضوع انو عاوز يسيب البيت ويمشي وانا وافقت بشرط انو يتجوزك

حياة بتفاجي: بس يجدو

الجد ويقاطعها: مبسش يحياة انا اضمنلك اياد بعنيا  بس برضو خدي وقتك في التفكير وقوليلي ردك واياد عما وافق وقالي انو لازم يشوف رايك انا مش بجبرك يبنتي 

حياة بكسوف: حاضر يجدو عن اذنك 

الجد: اذنك معاكي

حياة وطالعه من اوضة جدها خبطت في حد

اياد ببتسامة: مش تحاسبي

حياة وتبعد شويه: اسفه ماخدتش بالي

اياد ويبصلها ببتسامة: ولا يهمك يجميل جدو قالك اللي كان عاوزك فيه

حياة بكسوف: اه 

اياد ويبتسم علي وشها اللي احمر: وانتي اي رايك 

حياة وتحاول تمشي: معرفش 

اياد ويمسك ايديها ويقرب من ودنها:؟؟؟؟؟؟؟



اياد ويمسك ايديها ويقرب من ودنها: تعرفي ان شكلك بيبقا زي العسل وانتي طماطم كدا

حياة ووشها لسا محمر وبتبعد ايديها: انا رايحه اوضتي 

اياد: طب ابقي كلميني من البلكونة عشان عاوزك 

حياة ببتسامة: حاضر 

وكل واحد دخل اوضتة 

اياد وراح بسرعة علي البلكونة واستني حياة

حياة ودخلتله البلكونة: عاوز اي اياد

اياد بجديه: هتوافقي عليا

حياة ببتسامة: وموافقش لي 

اياد بفرحة: بتتكلمي بجد

حياة بضحك: اه والله 

اياد ببتسامة: يمكن الموضوع غريب وحصل بسرعة بس انا مصدقت جدو قالي كدا ووافقت في لحظتها 

حياة بكسوف: ولسا هترد لقت باب اوضتها بيخبط

اياد: حد بيخبط  عليكي

حياة: اه استني هشوف واجيلك

اياد ببتسامة: مستنيكي

حياة وطلعت فتحت باب اوضتها وبصدمة؟؟؟؟؟ 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند مروان ورزان في اوضتة مامتهم

رزان بعياط: انا مش فاهمه جدو ازاي يعمل معايا كدا

مروان: عمل اي في اي

هنا: مشوفتش الوكسه اللي بقينا فيها

مروان بعصبية: ماتقولو علطول

هنا: جدك اشترط علي اياد لو عاوز يمشي من البيت يتجوز حياة

مروان بصدمة: اي

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

في اوضتة حياة بعد مافتحت باب الاوضة: في حاجه ولا  اي يمروان

مروان ويدخل اوضتها ويقفل الباب وراه ويقرب منها: اوعاكي توافقي يحياة اياكي

حياة بخوف  وتبعده عنها: وانت مالك انت يمروان 

مروان بصوت عالي: انتي دخلتي دماغي انا الاول وانا الاحق بيكي

 حياة بصوت عالي وعصبية: انا مش بتاعت حد وياريت تحترم نفسك واتفضل برا الاوضة

مروان بصوت عالي ويقرب منها جامد وبيحاول يحضنها ويقرب منها

حياة بزعيق: ياايااااد 

عند اياد وسمع صوت حياة بتندهله بصوت عالي جري علطول علي اوضة حياة 

دخل اياد بسرعة الاوضه لقا مروان مقرب من حياة وهيا بتحاول تبعده وبتعيط

اياد ويروح يشيل مروان من عليها ويشتغل فيه ضرب

انا هوريك يبن الكلب دي بنت عمك يعيل يقذر انا هوريك وشغال ضرب في مروان

حياة بعياط: خلاص يااياد خلاص هتموتة في ايدك خلاص عشان خاطري 

جت هنا ورزان وسليم  اتلمو في اوضة حياة بعد ماسمعو صوتهم العالي

سليم: في اي بيحصل هنا

اياد وبيبعد عن مروان بعد ماهراه ضرب وبعصبية: ابن الكلب دا اتهجم علي حياة

الكل بصدمة:  سليم: انت عملت كدا يمروان

اياد بعصبية: اومال انا بضربه لي انا شوفته بعيني

سليم بعصبية: ويقوم مروان من الارض ويضربه بالقلم علي وشه وياخدة ويطلع من الاوضة 

هنا بصت لحياة بغل واخدت رزان وطلعو من الاوضة

اياد واول ماالكل طلع قرب من حياة: انتي كويسة عملك حاجه 

حياة بعياط: لا انا كويسة 

اياد ويفحص وشها بعنيه: متاكدة يحياة متكدبيش عليا

حياة وبتمسح دموعها: صدقني انا كويسه انت جيت في الاول وبعدته عني

اياد بعصبيه ويمسحلها دموعها: انا كرهي للبيت دا بيزيد كل يوم عن اللي قبله لو وافقتي واتجوزنا انا وانتي هنعيش في الفيلا بتاعتي بعيد عن كل القرف دا ولو محصلش نصيب واتجوزنا هعيش هناك برضو لوحدي

حياة: اياد اديني يومين بالظبط وهقولك انا قررت اي 

اياد: هستناكي طول عمري يحياة يالا انا هروح انام وانتي كمان نامي ومتفكريش في اي حاجه دلوقتي تصبحي علي خير وياريت تقفلي بابك بالمفتاح

حياة:  حاضر وانت من اهلو 

طلع اياد من اوضتة حياةوهيا قامت قفلت علطول بالمفتاح

وكل واحد فيهم راح لعالم الاحلام 

༺༺༺༺༺༺༺١༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند سليم ومروان

سليم: ازاي تعمل كدا يمروان دي بنت عمك 

مروان بحزن: انا اتعصبت وكان غصب عني

سليم: مفيش حاجه غصب عنك وتتعصب اصلا لي

مروان: عشان انا اللي كنت عاوز حياة

سليم: هيا مش لعبه هتتخانق عليها انت واياد وكمان اياد يستاهلها انت بعد اللي عملته انسي

سليم: روح نام يمروان ربنا يهديك

طلع سليم ومروان اوضتهم وانتهي اليوم 

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

تاني يوم في الصبح 

تصحي حياة من النوم وصلت الصبح لقت حد بيخبط

حياة بخوف: مين

جني وحور: احنا يحياة

حياة وفتحت ليهم الباب

حياة: تعالو 

حور وتحضن حياة: انتي كويسه عملك حاجه الحيوان دا

وكذلك جني

حياة: لا الحمدلله انا تمام 

حور: صح فكرتيني الف مبروك يحبيبي ياريت بجد توافقي

انتو الاتنين بجد تستاهلو بعض 

حياة ببتسامة: حيلك حيلك انا لسا بفكر

حور بغمزة: وهو اياد يستاهل انك لسا تفكري برضو 

حياة بضحك: بصراحة لا 

حور وجني بضحك: داانتي واقعة بقا

حياة بضحك: لا لا والله 

جني: طب فكي كدا وتعالي عشان ناكل ومتقلقيش مروان مش تحت

حياة بتوتر: هو طيب اياد تحت

حور ببتسامة: اه جوزك تحت ومستنيكي عشان تروحو الشغل

حياة: لا مش عاوزة اروح انهاردا

حور: خلي بالك اياد مش هيرضي يسيبك في البيت فخليكي عامله حسابك عشان مش هيرضي

حياة وتلم حاجتها: طيب خلاص يالا ننزل 

༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

حور وحياة وجني نازلين علي السلم

زياد ببتسامة: صباح الخير علي البناويت الحلوة

حياة وجني: صباح النور 

زياد برخامة: مردتيش لي يبت انتي

حور وهيا مش طايقه: صباح النور

زياد ببتسامة: ايوا كدا اتعدلي

لقو رزان نازله من جمبهم وزقت حياة بكتفها

حياة بالم: اه كتفي

رزان بغل: سوري مشوفتكيش

حور بعصبيه: ياريت نفتح شويه بدل شغل العمي دا

رزان بغيظ: ملكيش دعوة يحور

حور: لا ليا ونص دي بقت مرات اخويا ها

رزان بغيظ: هيا وافقت

حياة بجراة: انا مش غبية زي ناس عشان اضيعة من ايدي 

رزان بحزن: عندك حق وسابتهم ونزلت

جني: دي زعلت 

حور: غريبة طلع عندها احساس ودم

حياة بزعل عليها: خلاص يجماعة حرام عليكو 

حور: اوعي تزعلي عليها ولا تستاهل تفكيرك فيها اصلا

حياة: بس هيا بتحبه اي ذنبها يعني

حور وتشد حياة: يالا يحياة متفكريش يحببتي فيها

زياد: عاوزك في حاجه يحور

حور بزهق: بعد الفطار ان شاءلله 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻ 

بعد ما الكل فطر وخلص

اياد ويقوم من علي السفرة: يالا يحياة

حياة وقامت: ممكن اقولك حاجه برا

اياد: اكيد تعالي

وطلعو الجنينة

حياة: هو انا ممكن اقعد انهاردا في البيت

اياد: لا طبعا مستحيل اسيبك وامشي ويحصل زي امبارح بس اللي هيحصل ان محدش هيسعمكو ولا حد هيساعدك مستحيل اسيبك طلاما انا مش معاكي

حياة بفرحة انو قلقان عليها: بس انا هقعد مع البنات متخافش

اياد: حياة كلامي انتهي اتقضلي هاتي شنطتك ويالا هستناكي في العربية

حياة بتافف: حاضر

دخلت حياة جابت شنطتها واستاذنت منهم وطلعت 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻༻

حور خلصت فطار وطلعت تتمشي في الجنينة لوحدها

زياد من وراها: الحلو ماشي لوحدو لي

حور وبصتله: عادي

زياد باستغراب: هو مالك فيكي حاجه 

حور بتوتر ليكون عرف حاجه: مالي

زياد: مش عارف حسك مش علي بعضك

حور: لا ابدا انت متهيالك بس

زياد: طب اقعدي عاوز اقولك علي حاجه 

حور وقعدت علي المرجيحه:  قول يسيدي

زياد: اي رايك في مريم 

حور بتوتر ومش حابة تكدب عليه: مالها

زياد: اي رايك فيها

حور وقررت هتقولو كل حاجه: زياد انا هقولك كل حاجه ومش هيفرق ردك معايا بس المهم اريح ضميري

زياد بخضه: في اي

حور: زياد انا بحبك

زياد وفتح بوءه من الصدمة:؟؟؟؟؟؟؟

استنو البارت 14 



حور وقررت هتقولو كل حاجه: زياد انا هقولك كل حاجة

 ومش هيفرق ردك معايا بس المهم اريح ضميري

زياد بخضه: في اي

حور: زياد انا بحبك

زياد وفتح بوءه من الصدمة:بتقولي اي يحور

حور: او بالاصح كنت بحبك 

زياد: انا مش فاهم حاجه ممكن تفهميني اي اللي بتحبيني وبعدها كنت بحبك

حور: مريم دي كانت صحبتي في اخر سنه في الجامعة وساعتها كنا صحاب فكنا بنقول لبعض كل حاجه وقولت ساعتها اني بحبك واني مش عارفه اقولك 

وطول الفتره دي وهيا كانت دايما تقولي خلاص سيبك منو خلاص مش لازم هو في غيرة كتير معرفش ان عنيها عليك بنت اللزينة دي فلما جيت انت قولتلي هعرفك علي صحبتي وطلعت هيا عرفت ان هيا عملت اللي في دماغها ولفت عليك

زياد باستغراب: انتي بتهزري ولا بتتكلمي بجد

حور بجديه: انت شايفني بهزر 

زياد: يعني هيا كانت بتكدب عليا لما سالتها انتي كنتي تعرفي حور انها قريبتي 

حور بعصبيه: اكيد بتكدب عليك والله واعلم كدبت في اي تاني

زياد: انا مش عارف اقولك اي يحور

حور بعدم اهتمام: متقولش حاجه انا لما قولت اقولك قولتلك عشان اكيد مش هحب حد يضحك عليك

زياد ببتسامة: مش عارف بجد اودي جمايلك دي كلها عليا فين شكرا يحوري ومن امتي بقا وانتي بتحبيني

حور بقلب ميت: قولتلك كنت يزياد ومتجبش سيرة الموضوع دا تاني

زياد وقرب منها: ايوا كنتي لحد امتي امتي بطلتي تحبيني اصلا

حور بتهرب: مش مهم انا ماشية باي

زياد ويمسك ايديها: طب رايحة فين

حور بعصبية: ملكش دعوة بيا يزياد وبتسيبة وتمشي

زياد في سرة ويخبط علي راسة: ازاي ملحظتش حبك ازاي

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

في الشركة

عند اياد في اوضة المكتب وكان متعصب: ازاي يعني الورق راح فين اختفي

ساندي بعياط: والله تاني معرفش راح فين وماخدتوش من 

هنا انا سيبته في مكتب حضرتك 

اياد بعصبيه ويحط ايده في شعره: هتجنن يعني راحو فين  روحي خلي حسام يجي يوريني تسجيلات الكاميرات

ساندي وبتمسح دموعها: حاضر وجريت ساندي لحسام

حياة وتدخل تبص علي اياد وتلقاه متعصب ورايح جي في المكتب ومش علي بعضة

حياة وتقرب منو: اياد

اياد وبصلها وعيونة كلها حمرا دم: نعم

حياة وقربت منو اكتر بقلق: انت كويس؟ 

اياد ويحط ايده علي عيونه: لا يحياة في ورق مهم ضايع لو ملقتوش انا ممكن اروح فيها

حياة: ممكن تستهدي بالله كدا و ان شاءلله هتلاقيه اتفائل خير وان شاءلله محلوله

دخل في نفس اللحظة واحدة شغالة في الشركة

اياد: في حاجه ي ايناس

ايناس: مش حضرتك برضو بتدور علي ورق ضايع منك

اياد: ايوا انتي تعرفي عنو حاجه 

ايناس وتبص لحياة: اه انا شوفت البت دي وهيا بتحطه في شنطتها

اياد ويبص لحياة باستغراب

حياة بصدمة من اللي بيتقال: انتي واحدة كدابة وانا هعمل كدا لي يعني متصدقهاش ي ايااد حتي بص في الشنطه كدا

فتحت حياة شنطتها ولقت فعلا الورق

حياة بدموع: الورق دا جه هنا ازاي  والله ي اياد ما حطيت حاجه في الشنطة

اياد بعصبيه ومش عارف يتصرف ومش مصدق انها هتعمل كدا: اطلعي انتي برا ي اناس

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

الكاتبة شهد فؤاد

عند رزان في الفيلا

رزان وبتتكلم في التليفون: ها عملتي اللي قولتلك عليه

المجهول: اه عيب عليكي بس انا خايفه 

رزان: متخافيش ولو حصل حاجه كلميني باي

رزان: لو مخلتهوش يطردك طرد الكلاب من الفيلا مكنش انا رزان

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

الكاتبة شهد فؤاد

صلو علي النبي

اياد ويطلع وراها يدور علي حسام وساندي: لقيتو التسجيل

حسام: اه 

اياد: تعالو المكتب ورايا بسرعة

دخلو المكتب تاني وكانت حياة قاعدة منهارة هناك 

ساندي جريت عليها: مالك يحياة اهدي في اي

اياد وبص عليها ومتكلمش افتح يالا يحسام

حسام فتح التسجيل علي الاب توب ولاقو ان ايناس دخلت الصبح مكتب اياد وحطت الورق جوا شنطة حياة

اياد بعصبيه: يبنت الكلب

حياة واتنفضت وانهيار: والله ماانا ي اياد صدقني انا هعمل كدا لي يعني 

اياد ويحاول يهدي كلو  برا معدا حياة يالا ويساندي هاتي ايناس واقفو برا لحد لما اقولك ادخلو 

اياد بعد ماطلعو وقرب منها يمسك ايديها: ممكن تهدي انا مصدقك مش انتي اللي عملتي كدا 

حياةوتمسح دموعها: اومال مين

اياد: هيا بنت الكلب اللي جت واتبلت عليكي

اياد: اهدي عشان خاطري دا انا هوريها النجوم في عز الضهر تعالي معايا

دخلها اياد اوضة جوا مكتبة عشان لو حابب يريح شوية

اياد ويطبطب علي ايديها: اقعدي استنيني هنا ماشي واهدي شويه 

حياة: حاضر بس ياريت متعملهاش حاجة

اياد: انتي ازاي كدا دي اتهمتك تهمه كبيرة وبرضو خايفة اعملها حاجه 

حياة بدموع: انا مسمحاها ربنا هو اللي هيجبلي حقي بلاش انت 

اياد بنظرة حب ليها: انتي حد حلو اوي يحياة وسابها وطلع

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

الكاتبة شهد فؤاد

عند حور في الكافية 

 حور: نعم يا عدي كنت عاوزني في اي

عدي ببتسامة: انتي عسل علطول كدا

حور بكسوف: شكرا 

عدي بضحك: فنون الرد اللي هتموتني دي

حور ببتسامة: اي خدمة

عدي: عاوز ادخل البيت من بابه

حور ومش فاهمه: متدخل  انا مسكاك

عدي بضحك: لا دا انتي طلعتي غبية صح

حور: مش فاهمه تقصد اي 

عدي:عاوز اتقدملك يحور

حور؟؟؟؟؟؟؟؟ 

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

الكاتبة شهد فؤاد 

مروان بزعل في اوضة حمزة: انا مكنش قصدي اعمل كدا

انا لما لقيتها بتقول انت مالك بيا وانا حاسيت انها موافقة علي اياد عملت كدا لاكن والله انا ولا كان في بالي 

حمزة: لازم تعتذرلها يمروان واستسلم للامر الواقع واعتبرها مرات اياد من هنا ورايح وحياة كويسة هتسامحك متخافش

مروان بزعل: متاكد

حمزة: اه والله 

مروان: هبقا اعمل كدا لما اشوفها

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

الكاتبة شهد فؤاد

في مكتب اياد 

اياد ويكلم ايناس: انتي ازاي بالوساخة دي

ايناس بخضة: في اي

اياد بعصبيه: لما اتكلم تردي عليا انتي عادي بالنسبالك تتبلي علي الناس واشمعنا حياة اللي عملتي كدا ها مين وازك

ايناس بخوف: انا انا

اياد بصوت عالي: انا لولا اني مش بمد ايدي علي ستات كان زماني موتك فيها دلوقت قولت مين اللي قالك تعملي كدا يااما هجبلك اللي بيمد ايده عليكو يعلمك الادب

ايناس بخوف: رزان هيا اللي قالتلي اعمل كدا 

اياد بصوت واطي: كنت متوقع الوساخة دي تكون منها

اياد: هسامحك المرادي وهكتفي بطردك بس بس لو شوفتك في حته انا مش عارف هعمل اي سامعةة

ايناس بخوف وتقوم عشان تطلع:حاضر حاضر وتطلع تجري بسرعهه 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

الكاتبة شهد فؤاد

في الكافية

حور بتوتر: مش عارفه اقولك اي يعدي

عدي ببتسامة ومتفهم توترها: انا مش عاوز رد منك دلوقت لو عاوزنا نتعرف اكتر قبل ماجي البيت انا معنديش مانع 

حور ببتسامة: خلاص هفكر وارد عليك

عدي ببتسامة: وانا مستنيكي يحوري

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

الكاتبة شهد فؤاد

في الشركة 

اياد وينادي علي ساندي

ساندي: نعم يااياد بيه

اياد: الغي كل مواعيدي انا هروح وياريت تعملو قفل علي باب المكتب ويكون المفتاح معايا بكرا سامعة

ساندي: حاضر يا اياد بيه حاجه تانيه

اياد: لا روحي انتي

اياد ويروح يشوف حياة  يلقاها نايمه وحاضنة المخده

اياد ببتسامة: يارب توافقي يحياة هكون اسعد انسان علي الارض بجد

اياد ببتسامة ويقرب منها ويلمس بايدة علي وشها: حياة 

حياة بنعاس: شويه شويه

اياد بضحك عليها: يالا يروحي عشان نروح وكملي نوم في البيت 

حياة وفتحت عين وعين: قولت اي

اياد بضحك بصوت عالي: بقولك يالا يروحي نروح وكملي نوم في البيت

حياة ببتسامة وتحط ايدها علي وشه: انا روحك

اياد ببتسامة: روحي وحياتي وحببتي كمان

حياة واستوعبت اللي بيحصل وقامت مفزوعة وبكسوف: انا مكنش قصدي والله 

اياد بضحك عليها: طب يالا يمغلباني يالا

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

صلو علي النبي

الكاتبة شهد فؤاد

في الفيلا

وحور كانت بتركن عربيتها: لقت زياد واقف وشكله مستنيها

حور ونزلت من العربية وبتعدي من جمبة

زياد: حور كنتي فين

حور: وانت مالك يزياد وانت مالك 

زياد بعصبيه: يعني اي وانا مالي

حور بزهق: يعني ملكش دعوه بيا يزياد

زياد ويمسك ايديها جامد: مين اللي كنتي قاعدة معاه دا

حور بتفاجي:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

✨استووووب يبشر يارب البارت يكون عجبكو✨

✨استنو البارت 15



زياد ويمسك ايديها جامد: مين اللي كنتي قاعدة معاه دا

حور بتفاجي: انت بتراقبني 

زياد بعصبية: انا كلامي واضح مترديش عليا سوال بسوال مين اللي كنتي قاعدة معاه دا

حور بعصبية: وانت مالك بيا خليك في مريم بتاعتك واتحكم فيها براحتك زي ماانت عاوز

زياد بعصبيه وعيونه احمرت ومسك ايدها اجمد من الاول: انا مش هقول تاني مين دا

حور وشعرت بالخوف منه: زياد ايدي بتوجعني دا عدي

زياد ولسا ماسك ايديها: عدي مين دا يعنيا

حور بتفاجي من تغيرة المفاجئ وتسحب ايديها من ايدة: صاحبي في الكليه وايدك دي متلمسنيش تاني بدل مقطعهالك

زياد وفقدت صبرة ولسا هيتكلم: 

لقو اياد وحياة جاين عليهم

اياد باستغراب: في اي وافقين برا كدا لي

زياد ووشه مقلوب: مفيش كنا داخلين اهو

حياة وتقرب من حور وتسحبها: مالك متعصبة لي

حور: مفيش حاجه 

حياة بضحك: ماشي عما مسير الملوخية تيجي تحت المخرطة

حور بضحكة تلقائية: داانتي طلعتي مسخرة

اياد بعصبيه ويبصلهم: صوتك يحور انتي وحياة

حياة ببتسامة: اسكتي بقا عشان اخوكي هياكلنا

حور ببتسامة: عندك حق 

دخلو كلهم الفيلا ملقوش حد وطلعو علي اوضهم

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

اياد واقف قدام حياة ويتاملها قدام اوضهم: انتي ازاي حلوة كدا

حياة ببتسامة: وانت ازاي بقيت قليل الادب كدا انت كنت محترم في الاول اي اللي حصلك

اياد بضحك: ماانتي خلاص هتكوني مراتي علفكرا 

حياة بغيظ: علفكرا انا لسا موافقتش يالا تصبح على خير 

اياد ببتسامة: ماشي يحياة عما هتكوني قريب وانتي من اهل الخير 

حياة بكسوف: اما نشوف ودخلت اوضتها

اياد ابتسم ودخل اوضتة

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

كان مروان راجع الفيلا وجسمة كلو متكسر ووشه متبهدل ومش قادر يسند نفسة في نفس اللحظة كانت سما ونور بيتمشو في الجنينة وسما شافت مروان 

سما: نور ثواني وهاجي

نور: في حاجه ولا ايه 

سما: لا علطول وهاجي

سما وقربت من مروان: مروان انت كويس 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

دخلت حياة اوضتها وغيرت هدومها واتوضت وصلت فرضها وقررت انها تصلي استخارة

حياة خلصت صلاة وكانت جواها سعادة مش طبيعة 

حياة في سرها: شكلي هوافق ولا اي 

ونامت حياة وسابت كل حاجه لربنا

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

مروان بتعب وكان هيقع

سما وسندته بسرعة: انت اي اللي عمل فيك كدا

مروان بتعب: مش قادر اتكلم ممكن تطلعيني اوضتي معلش

سما بتوتر: طب هنادي نور ونيجي نساعدك

مروان ومش عارف يتكلم: لا انتي بس 

سما سندته بصعوبة وطلعته اوضتة 

مروان ونام عل السرير: شكرا تعبتك وياريت متقوليش حاجه لحد  وكمان غريبةمش بشوفك علطول هنا بتروحي فين

سما ببتسامة: العفو علي اي متخافش مش هقول لحد حاجة اه ماانا كليتي في اسكندريه فابجي في الاجازة بس

مروان وبيعدل نفسه واتالم

سما بقلق: طب انت كويس بجد

مروان ببتسامة بعد مااتعدل: كويس شكرا ليكي يسموم

سما بكسوف: العفو عن اذنك وطلعت سما وقفلت الباب

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

🦋عند نور وسما🦋

نور: روحتي فين يبنتي

سما بتوتر: مفيش روحت اشرب 

نور: بت مش مستريحالك

سما: خلاص بقا ينور يالا نطلع ننام 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

🦋 تاني يوم في الصبح🦋

صحيت حياة وكانت حاسة براحة رهيبة وافتكرت الحلم اللي حلمته وصحيت علي صلاه الفجر

Flash Back 

 وحلمت انها كانت في مكان حلو اوي وواسع وفي ورود وكانت لابسة فستان فرح جميل مخليها شبه الاميرات ولقت ضوء جي عليها لحد لما ظهر اياد في بدله سودا جميله مناسبة عليه وكانها فصلت عشانة كان شكلهم حلو اوي وصحيت حياة 

Back

حياة ببتسامة انا لازم اقول ردي لجدو

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻

اياد صحي من النوم وصلي فرضة وطلع خبط علي باب حياة

حياة من جوا: ايواا جاية

اياد ببتسامة ومستنيها

فتحت حياة وشافت اياد ساند علي جنب الباب وباصصلها

حياة ببتسامة: نعم

اياد ببتسامة: اي دا في حاجه اسمها صباح الخير 

حياة بضحك: صباح الخير يا اياد

اياد ببتسامة: صباح النور يقلب اياد

اياد واتحول في ثانية الا ثانية: ضحكتك دي مش عاوز اسمعها غير معايا سمعاني يحياة 

حياة باستغراب من تحوله: حاضر بس بيبقا غصب عني

اياد بطفيف من العصبيه: حياة ولا حتي غصب عنك لما اكون معاكي ابقي اضحكي براحتك 

حياة بهزار: انا ارفض من اولاها احسن بلا تحكمات بلا بتاع

اياد ووشه اتقلب وزعل: براحتك يحياة عما انا مش بغصبك علي حاجه وسابها ونزل

حياة بزعل: عجبك كدا اهو زعلتيه وانا اللي كنت عاوزة افاجئه

قفلت حياة باب اوضتها ونزلت وراه علطول

حياة ببتسامة: صباح الخير وراحت باست جدها وجدتها

الجد بحب: صباح الورد يحبيبة جدو

حياة بصتله وابتسمت وقعدت جمب اياد وبتبصله ومش راضي يبصلها: جدو كنت عاوزة اكلمك في موضوع 

الجد: طبعا يحببتي تعالي من الشغل واطلعيلي فوق

حياة ببتسامة: حاضر يجدو

اياد بجديه: هيا رزان فين 

الجد باستغراب: وانت عاوزها في اي

اياد بنفس الجدية: عاوزها في حاجه 

الجد: هتلاقيها في اوضتها

اياد وقام من علي السفرة: انا شبعت الحمدلله بالهنا ليكو وسابهم وطلع

حياة استغربت اللي عمله اياد واضايقت وكانت هتعيط   قامت من علي السفرة انا شبعت الحمدالله عن اذنكو

وطلعت حياة بسرعة للجنينة وفضلت تعيط 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

كانت حياة حوالي نص ساعه وهيا علي نفس وضعها عمالة تعيط لغايت لما لقت حد بيلفها ليه بايده

اياد بقلق بعد مالفها ليه: مالك بتعيطي لي حد عملك حاجه 

حياة ولسا بتعيط وبعصبيه : انا اسفة  مكنش قصدي اضايقك والله وانت ماصدقت وروحت ليها وسبتني 

اياد وبيستوعب اللي حياة بتقوله وراح ضحك ضحكة سمعت الفيلا كلها

حياة بعصبية: انا كلامي مش بيضحك علفكرا 

اياد ويمسك ايديها: تعالي يهبله بقا انتي فكرتي اني سالت عليها وطلعتلها اني ممكن ارجعلها او مثلا اتخليت عنك 

انتي عبيطه يحياة عشان تتوقعي اني هعمل كدا

حياة وتمسح دموعها: اومال طلعتلها لي 

اياد طب تعالي نروح الشركة واحكيلك 

حياة هزت راسها بالايجاب وراحو عشان يركبو

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༺༺༻༻

صحي مروان وبدا يستجمع ذاكرته واي اللي حصل بعد ماجه الفيلا وافتكر سما وابتسم

قام مروان ولبس وطالع من اوضتة راح خبط في حد

سما بالم: اه ه

مروان باعتذار: انا اسف ماخدتش بالي

سما ببتسامة: ولا يهمك بقيت كويس 

مروان ببتسامة: اه الحمدلله 

سما ببتسامة: طب الحمدلله

مروان بتسرع: هو انتي بتسافري امتي

سما باستغراب: علي الخميس بكرا ان شاءلله

مروان ببتسامة: ينفع ابقا اوصلك

سما ومش متخيله اللي بيقول كدا دا مروان: اي 

مروان: بقولك ينفع ابقا اوصلك 

سما ببتسامة: تمام عادي بس مش عاوزة اتعبك

مروان ببتسامة: لا مش هتعبيني عاوز اردلك جميلك 

سما ببتسامة: تمام اللي يريحك عن اذنك هشوف البنات

مروان ببتسامة: اتفضلي

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

🦋حياة واياد في العربية🦋

اياد ببتسامة ويبصلها: انتي بتغيري يحياة 

حياة بتوتر: ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 


استوووووب يبشر اتمني البارت يعجبكو 

استنو البارت ال16




🦋حياة واياد في العربية🦋

اياد ببتسامة ويبصلها : انتي بتغيري يحياة

جياة بتوتر: ها لا طبعا

اياد ببتسامة: ونبي يعني تقنعيني ان كل العياط والزعل دا ميعتبرش غيرة

حياة بتهرب وتبص من شباك العربية : اه ميعتبرش 

اياد بضحك: ماشي هعديهالك المرادي بس

******************************************

🦋في الفيلا بالاخص في اوضة سما🦋

ايمان:لميتي حاجتك يحببتي

سما: اه يماما

ايمان وتقرب تحضن سما: ام الكلية اللي بعداكي عني دي

سما ببتسامة: خلاص هانت يماما اخر ترم اهو

ايمان ببتسامة:علي خير ان شاء الله

ايمان : صح هتروحي تاني لوحدك

سما بتوتر:بصي بصراحة كدا مروان طلب مني انه يوصلني

ايمان بقلق علي بنتها: لا طبعا مروان اي وبتاع اي

سما بزعل: لي كدا يماما دا مروان كويس والله بس هو اللي مش بيظهر كدا

ايمان بعصبية: سما اسمعي الكلام بلاش مروان

سما بعند: معلش انتي يماما انا هديلة فرصة

*******************************

🦋عند رزان في اوضتها🦋

رزان قاعدة منهارة من العياط 

هنا وتدخل اوضة رزان:اي يبت اياد طلعلك لي

رزان ولسا بتعيط: سبيني في حالي اطلعي برا

هنا بعصبية عليها: تصدقي فعلا علي راي جدك انا معرفتش اربي انا غلطانه اني جيتلك اصلا وسابتها ونزلت

*******************************

🦋عند حياة واياد في المكتب بتاعة🦋

اياد: اقعدي يالا عشان اقولك 

حياة وتقعد: قول اتفضل 

اياد ويقعد: فاكرة لما الزفتة ايناس اتهمتك انك اخدتي الورق

حياة: ايوا

اياد: ساعتها طلعت اصلا هيا اللي عملت كدا ولما سالتها من اللي قالك تعملي كدا قالت انها رزان

حياة بصدمة: اي رزان

اياد: فلما طلعتلها الصبح عشان اخد حقك مش اكتر

حياة بدموع: اياد لو كل اللي بيحصل بسبب اننا هنتجوز يبقا بلاش تتجوزني يا اياد هيا ذنبها اي يعني 

اياد بتفاجي: ذنبها اي ذنبها ان هيا بوظتلي حياتي انا من حقي اعيش واحب واتحب مش اوقف حياتي عشانها

اياد ويقوم من مكانة ويمسح علي شعره: قومي يالا يحياة شوفي شغلك ولما نروح نبقا نكمل كلام

حياة قامت من مكانها وطلعت من غير ولا كلمة

***********************************     

🦋عند حور والبنات في اوضتها🦋

سما بتوتر: مروان هيوصلني انهاردا

حور بتفاجي: واخيرا اللي مش بيحس حس

نور ببتسامة: طب كويس ربنا يصلح حاله

جني: طيب قولتي لمامتك

سما: قولتلها واتعصبت عليا وقالتي بلاش بس انا اصريت

سما ببتسامة: ان شاءلله ربنا هيصلحله حاله هو كويس والله بس انتو اللي مش شايفين كدا

حور ببتسامة سخرية: اه كويس بامارة لما اتهجم  علي حياة

سما بصدمة: بتقولي اي

حور واستوعبت اللي قالته: مقولتش حاجه 

جني وبصت لحور: انتي عارفة حور بتحب تهزر

سما بعصبية: حد يقولي اي اللي حور قالته دا

نور وبصتلهم: انا هقولها من حقها تعرف

حور بصتلها ومنطقتش

نور وحكت كل حاجه لسما

سما ببرود عكس اللي جواها : يمكن مكنش يقصد يعمل كدا عادي

حور بعصبية: هو انتي غبية ولا اي حكايتك ولا حبك عميكي دا من اول ماحياة جت وهو مش سايبها في حالها وقالنا كلنا انها دخلت دماغة

سما بعصبية: وخلاص حياة هتتجوز اياد وهو عرف يعني هيمحيها من دماغة

حور بعصبية: براحتك خليكي كدا مستنيه منه بصه وسابتهم ونزلت

*******************************

نزلت حور الجنينة تتمشي ولقت فونها بيرن وكان عدي

حور ببتسامة: الوو

عدي: ـــــــــــــــــــــــــ

حور: الحمدلله تمام وانت

عدي: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حور: بصراحة لسا بس انا موافقة اديك فرصة

عدي:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حور ببتسامة: اه والله بتكلم بجد

عدي: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حور: اه فاضية خلاص هستناك تكلمني بكرا يالا باي

عدي: ـــــــــــــــــــ

زياد وكان لسا داخل الفيلا وشاف حور بتتمشي وبتتكلم في الفون راح وقف وراها وسمع المكالمة كلها 

حور وبتلف عشان تدخل لقت زياد واقف وباين عليه العصبيه

حور بخضه: اه خضتني يزياد واقف كدا لي

زياد بعصبيه مكتومه: دا عدي اللي كنتي بتكلميه

حور ببتسامة خبيثة: اه هو في حاجه ولا اي

زياد بعصبيه: لا مفيش فيه ازاي وانا اللي كنت جي اقولك اني نهيت كل حاجه مع مريم داانا طلعت مغفل صح

حور ببتسامة: انت عملت كدا عشان متكونش مغفل فعلا معاها لاكن انا مالي

زياد بزعل: انتي صح  وسابها ودخل

حور وقعدت علي المرجيحة وفضلت تعيط

************************************   

عند حياة وكانت قاعدة بتخلص في الورق مره واحده حست بدوخه ووشها قلب

ساندي وبصت لحياة: حياة انتي كويسة 

حياة ومش سمعاها اصلا 

جريت ساندي لاياد: اياد بيه الحق حياة

اياد بعد ماسمع ساندي بتقوله الحق جري بسرعة

اياد وشاف حياة واقعة علي الارض

شالها بسرعة وداخلها المكتب

اياد: ساندي هاتي مايه بسكر بسرعة 

اياد: وقرب من حياة عشان يفوقها

حياة فوقي يحياة 

جت ساندي وادت الميه بسكر لاياد

اخدها اياد وسند حياة وشربها 

بدأت حياة تفوق شوية شوية 

اياد بقلق: حياة انتي كويسه نروح المستشفى طيب حصلك كدا بسبب اي

حياة وتمسك ايده: اهدا انا كويسه

ساندي ببتسامة: سلامتك يحياة هروح اجبلك حاجه تاكليها 

حياة ببتسامة: انا كويسة بس مش عاوزه اكل

اياد: روحي يساندي هاتي الاكل بسرعهه

ساندي: حاضر علطول وسابتهم وخرجت

اياد ببتسامة: هتفضلي علطول تقلقيني عليكي كدا

حياة بصاله ومبتسمه بس

اياد: بصي الاكل يجي تاكلي وتسمعي الكلام يااما هاكلك انا سمعاني وبعدها ادخلي ريحي شويه جوا وانا هخلص واصحيكي ونمشي

حياة ببتسامة: حاضر هاكل بس انا هقعد هنا استناك 

اياد ببتسامة: تمام اللي تحبيه

بعد شويه كانت حياة اكلت واياد راح يخلص شغله بسرعة عشان يروحو وحياة قاعدة سرحانة فيه

اياد بعد شويه ولاحظ حياة اللي سرحانة فيه

اياد وقرب منها: للدرجادي انا حلو كدا

حياة ولسا سرحانة: اووي

اياد بضحك: والله 

حياة ببتسامة: والله 

حياة وفاقت لنفسها: اياد اناا

اياد ببتسامة: انتي اي

حياة ببتسامة: اناااا


🦋استوب يبشر لحد هنا يارب البارت يعجبكو والرياكت الحلو والريتش بدا يقع خلي بالكو يشباب دي اكتر حاجه مدياني شغف عشان اكمل 🦋

🦋استنو البارت ال 17 





اياد بعد شويه ولاحظ حياة اللي سرحانة فيه

اياد وقرب منها: للدرجادي انا حلو كدا

حياة ولسا سرحانة: اووي

اياد بضحك: والله 

حياة ببتسامة: والله 

حياة وفاقت لنفسها: اياد اناا

اياد ببتسامة: انتي اي

حياة ببتسامة: انااااا موافقة يااياد

اياد بتوهان: موافقة علي اي

حياة ببتسامة: موافقة اتجوزك

اياد بفرحة: بتتكلمي بجد

حياة ببتسامة: اه بتكلم بجد

اياد ببتسامة وهيقرب يحضنها

حياة بكسوف: اياد لو سمحت ابعد

اياد ببتسامة: قريب يحياة هقرب ومش هبعد

حياة ببتسامة وكسوف:  انا هقول لجدو انهاردا ومكنتش هقولك بصراحة بس معرفتش امسك نفسي ومقولكش

اياد ببتسامة حب ليها: اتاكدتي امتي انك موافقة

حياة وسرحت: انهاردا علي الفجر

اياد ببتسامة: ازاي احكيلي

حياة ببتسامة: اصل يعني صليت استخارة وبعدها نمت وشوفت زي رؤيه اننا بنتجوز ولابس البدله وانا لابسه الفستان 

اياد ببتسامة: الله علي الجمال والحلاوة كنت حلو 

حياة ببتسامة: كنت زي العسل بجد

اياد بضحك: والله مافي عسل غيرك يالا يحياة نروح عشان متهورش 

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

صحيت حور من النوم وجهزت نفسها ونزلت تعدي علي البنات قبل ما تنزل 

عدت حور علي جني ودخلت لقت الكل هناك

حور ببتسامة: ازيكو يشباب

الكل: تمام 

جني: اي رايحة فين علي الصبح 

حور ببتسامة: رايحة انزل مع عدي

نور بغمزة: العب مين عدي دا

حور ببتسامة: معيد في الجامعة بتاعتي

جني بزعل: طب وزياد

نور وسما: زياد ماله

حور وبصت لجني باصه نارية: مالوش 

نور ومش مصدقاها: متقولي يحور في اي

حور بزهق: انا ماشيه ابقي احكيلهم بقا 

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

وطلعت حور من الاوضة لقت زياد في وشها

حور بصاله وساكتة

زياد ويفحص وشها ولبسها: نور فين

حور ببرود: جوا 

زياد: طب فاضيه ولا

حور بنفس البرود: بيتكلمو 

زياد بتفهم: طب خلاص انتي رايحة فين طيب

حور: هيهمك في اي يزياد

زياد باهتمام: بيهمني كل حاجه عنك يحور

حور بضحكة سخريه: بعد اي يزياد متاخر اوي الكلام دا 

زياد بزعل: يمكن 

حور: رايحة اقابل عدي 

زياد بزعل: لي دلوقتي بقا موجود عدي ماكان زمان مش موجود 

حور ببتسامة: يمكن عشان دا الوقت اللي المفروض يظهر فيه

زياد بعصبيه وزعل من اكتشافة لحبه ليها متاخر: عن اذنك يحور وسابها ومشي

حور بزعل: مكان من الاول ولا لازم نضيع من ايديكو 

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

جني وحكت كل حاجه ليهم

نور بزعل: اخويا دا مغفل والله

سما بزعل: عشان كدا كانت متعصبة مني ساعتها

جني بزعل: عشان هيا مش عوزاكي تمري باللي مرت بيه

نور: طيب هيا بتحب عدي دا

جني: هيا لسا محكتليش علي موضوع عدي لما تيحي نبقا نسالها

سما وتقوم من مكانها: طيب هبقا اكلمكو لما اوصل 

وتحكولي اللي حصل هروح اجهز  انا عشان السفر  

جني ونور: طيب لما تخلصي متنسيش تيجي تسلمي علينا

سما وتبعتلهم بوسه في الهواء: حاضر باي

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

حياة واياد وصلو الفيلا ونزلت حياة تستني اياد عشان يركن لقت حد بينادي اسمها

مروان ورا حياة:  حياة

حياة بخوف وترجع ورا

مروان بزعل: لوسمحت متخافيش مني انا جي اعتذرلك

حياة ومش مصدقاه: لا انت بتكدب عليا

مروان بزعل باين: والله العظيم ما بكدب انا بتكلم بجد انا اسف علي اللي عملته انا مكنش قصدي اعمل كدا والله 

في ثانيه كان اياد ورا مروان ومسكه وكان لسا هيضربه: انت اي اللي موقفك مع حياة

حياة وحست بصدق كلام مروان: اهدي يااياد مروان كان بيعتذرلي بس

اياد ومش مصدق: مين مروان يعتذر

مروان ويبعد ايد اياد: انا عارف اني غلطت بس مكنش قصدي ان الموضوع يوصل لكدا انا اسف مره تانيه واتمني تسامحيني يحياة وتتعاملي معايا زي زياد وحمزة

حياة ببتسامة: وانا مسمحاك يمروان وبقيت زيهم فعلا 

مروان ببتسامة: شكرا جدا ياحياة ربنا يخليكي 

اياد بغيرة وسحب حياة: يالا يحياة 

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

عند سما بعد ما خلصت لبس وجهزت شنطتها ووقفت في البلكونة شويه لقت مروان واقف بيتكلم مع حياة 

سما اتعصبت ودخلت اوضتها تاني

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

مروان بحرج من اللي عمله اياد بس محطش في دماغة واكتفي ان حياة سامحتة ومفيش حاجه هتكون عائق ان شاءلله  وطلع يشوف سما عشان يسافرو

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

دخلت حياة واياد

حياة ببتسامة: انا هطلع لجدو تيجي معايا

اياد ببتسامة: يالا 

وطلعو الاتنين للجد وخبطو ودخلو

الجد ببتسامة: حبيبت قلبي تعالي

حياة ببتسامة وتجري تحضن جدها: وحشتني يجدو

الجد ببتسامة: وانتي اكتر يحبيبة جدك

اياد بغيرة: جدو ايدك من عليها

الجد بضحك هو وحياة: انت اتهبلت ولا اي يااياد انا جدها فوق يالا

اياد ويقرب منهم: ولو يجدو شيل ايدك بس

حياة بضحك: وتقرب اكتر من جدها وتبوسه علي خدة: لو مش عاجبك اطلع بره

اياد بعصبيه وبصه ناريه لحياة: ماشي يحياة هوريكي

الجد ببتسامة: ها يحببتي كنتي عاوزه تقوليلي اي

حياة وتعدل نفسها وببتسامة: جدو انا موافقة اتجوز اياد

الجد بفرحة: بتتكلمي بجد يحياة ولا الواد دا غصبك

حياة ببتسامة: لا يجدو اياد ملوش دعوه انا بتكلم بجد

الجد ببتسامة: مبروك ياض يااياد 

اياد ببتسامة: الله يبارك فيك يجدي علي الخميس ها انا مش هستني اكتر من كدا

حياة بكسوف: لا طبعاا لسا بدري

الجد ببتسامة: اياد عندو حق يحياة خير البر عاجله يبنتي وان شاء هتلحقي تخلصي كل حاجه وانت يااياد فيلا بتاعتك تمام  والفرح هيكون هنا تمام شوفو الديزاينر اللي هيزبط الدنيا تمام 

حياة ببتسامة: انا اللي هعمل فرحي بايدي

الجد ببتسامة: اللي تحبيه يحببتي 

اياد بجديه: اه يجدي وهاخد حياة ونروح نشوفها برضو عشان لو حابة تضيف حاجه 

الجد ببتسامة ويقوم من علي سريرة: طب علي خيرة الله

هنزل انا بقا عشان نقول للجماعة

حياة وتروح جمب اياد: تمام يجدو

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

طلع مروان ولسا هيخبط علي باب اوضة سما لقاها طلعت 

مروان ببتسامة: خلصتي يسما

سما ومشاعرها متلغبطه: اه بلاش يمروان توصلني انا هروح لوحدي عادي

مروان بجديه: تاني يسما انا قولت كلمتي مش هقولها تاني هاتي شنطتك يالا

سما باستسلام: اتفضل

مروان ببتسامة ويشيل الشنطة : يالا

سما وتقفل اوضتها: يالا

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

وصلت حور للمكان اللي قالها عدي عليه

حور وشافت عدي وراحت تقعد: اتاخرت عليك

عدي ببتسامة: ولو اتاخرتي استناكي عمري كلو

حور ببتسامة: يبكاش

عدي ببتسامة: مش بكاش والله بتكلم بجد

حور ببتسامة: حبيت قبل كدا

عدي: مين فينا محبش يحور بس الفرق يكون الحب مع الشخص الصح مش المشكله في الحب 

حور بسرحان: انت صح 

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

نزلت سما ومروان ولقو الكل متجمع

الجد: تعالي يسما انتي ومروان 

سما باستغراب وتكلم مروان: يارب استر

مروان ببتسامة: هيسترها ان شاءلله 

الجد بصوت عالي وابتسامة: الخميس الجاي فرح اياد وحياة 

الكل بارك ليهم معدا رزان اللي كانت متوقعة كدا هيا وامها

الجد: سما حاولي تيجي قبل الاربع ماشي

سما ببتسامة: حاضر يجدو انا هستاذن عشام هسافر

الكل: تروحي وترجعي بالسلامه خلي بالك من نفسك 

سما ببتسامة: حاضر عن اذنكو وطلعت هيا ومروان

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

ركبت سما ومروان العربية 

سما بغيرة وبصت لمروان: زعلت عشان هتتجوز

مروان:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

استوبببببب لحد هنا

استنو البارت18 التلات ان شاءلله 

انااسفة جدا جدا يجماعة بس بجد غصب عني وهعوضكو والله دعواتكو ليا  كتير فضلا وليس امرا

والريتش يحلوين لوسمحت عشان نكمل الروايه ومنضطرش انها توقف ✋لو سمحتو 

#روايةوفي الحياة شجن اخر

البارت 17



ركبت سما ومروان العربية 

سما بغيرة وبصت لمروان: زعلت عشان هتتجوز

مروان باستغراب: قصدك علي مين 

سما بطفيف من العصبية: اقصد حياة 

مروان بجديه: وانا ازعل لي بصراحة هيا فعلا كانت دخلت دماغي من اول ماجت بس بعد ما عرفت انها هتتجوز طلعتها من دماغي بقت زيها زيكو بالظبط

سما براحة: طب كويس 

مروان وبصه خبيثة: بتسالي لي

سما بتوتر: ها عادي يعني 

مروان ببتسامة: مش حاسس انو عادي بس هعديها

سما بتوتر بعدت وشها وبصت من الشباك 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند حور وقاعدة باصة لعدي وعيونها فيها دموع: انا مش عاوزة اتجرح تانى  

عدي باستغراب: مين جرحك لو حابة تحكيلي انا هسمعك

حور وبتحاول تمسك نفسها: انا هحكيلك عشان انا مش حابة اخبي حاجة عشان كل حاجه تبقا عل نور

حور وحكت كل حاجه لعدي من اول حبها لزياد لغايت بداية اهتمامة بيها

عدي وحس انها لسا بتحبة: وانتي حاسة ب اي

حور وبصت بعيد: معرفش انا متلخبطة بس اللي متاكدة منه اني مش بمزاجة ولا بمزاج حد لما يبدا يحبني يقرب ولما اكون بالنسباله عادي يبعد انا انسانة وليا مشاعر زيه بالظبط لي انا اخاف علي مشاعرة وهو ميخافش علي مشاعري لي دايما انانين في كل حاجه بقولك اي انا كرهتكو كلكو الرجاله كلها كدا انا اسفة يعدي مش هقدر لا اكون معاك ولا معاه وقامت وهيا منهارة وسبته ومشيت

 عدي قاعد مستغرب ومش فاهم مالها

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند حياة بعد ما الجد قال للعيله علي معاد فرحها هيا واياد وبعد مباركات طلعت حياة هيا واياد اوضهم

اياد بغيرة وقرب منها: حياة متقفيش مع مروان تاني ولا اي جنس مخلوق تاني سمعاني

حياة ومش حابة عدم ثقته: انت مش واثق في نفسك يعني ولا اي

اياد بعصبيه: اي علاقه الثقه بالي بقولو

حياة: انا مش هبص لحد غيرك ولا حد هياخدني منك خلي عندك ثقه في نفسك بقا طبيعي هتعامل معاهم 

اياد بغيرة وقرب اكتر: انا بغير يحياة مش حوار ثقه  انا واثق فيكي قد عنيا وعارف ان محدش هياخدك مني لان لو دا حصل ببساطة هاخد روحه سمعتي يحياة

حياة بتوتر: حاضر يااياد سمعت 

اياد بعصبيه: بليل جهزي نفسك عشان نروح نشوف الفيلا بتاعتنا

حياة بتوتر ونظرة خوف: لا خليها في الصبح احسن 

اياد وهدي من عصبيته ومسك ايديها: حياة اوعي اشوفك خايفة مني سمعاني اوعاكي يحياة انا اخاف عليكي من نفسي انا مستحيل ائذيكي سمعاني يحبيبي

حياة وقل توترها واحست بصدق كلامة وابتسمتله: حاضر يااياد 

اياد ببتسامة: لو حابة تاخدي حد من البنات براحتك انا كدا كدا زياد معايا

حياة ببتسامة: تمام يالاانا هدخل باي

اياد ببتسامة: باي 

ودخلو اوضهم وكل واحد بيفكر في اللي هيحصل بعد كدا

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

مروان ركن في استراحة يريح من السواقة وكانت سما نايمة علي الكرسي وشعرها نازل علي عنيها

مروان ببتسامة وقرب منها بهدؤء وسرحان فيها: وشال براحة شعرها وحطه ورا ودانها 

سما وحست بلمسة علي وشها وفاقت: في اي يمروان

مروان ببتسامة: مفيش كنت بشيل شعرك عن عينك

سما وقلبها بيدق جامد: شكرا 

مروان ببتسامة: العفو بقولك يسما

سما ببتسامة: نعم

مروان: هو ينفع اجي اخدك الاربع عشان الفرح

سما ببتسامة: لا كفاية الطريق متعب وانت هتتعب كفاية انك موديني

مروان ببتسامة: ملكيش دعوة انا هبقا اجيلك تمم

سما باستغراب ان دا مروان اللي بيقول كدا: تمام 

مروان رجع تاني يكمل سواقة وكانو قربو يوصلو

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

حياة في اوضتها ورنت علي رؤي وقالتها علي فرحها بعد خناق هيا وحياة ان ازاي متقلهاش عن حاجه زي دي واخر كلام ان رؤي هتيجي الفرح

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند رؤي في السوبر ماركت بتجيب طلبات لقت حياة بترن واثناء كلامهم وهيا مش مركزة خبطت في حد ووقعت منها كل حاجه 

رؤي بعصبيه في الفون: تمام يحياة هاجي سلام انتي دلوقت

رؤي بعصبيه: انت اعمي يابني ادم انت

البني ادم بعصبيه: انا برضو اللي اعمي ياعميه

رؤي بعصبيه: انت كمان غلطان وهتبجح

البني ادم بعصبيه: داانتي صداع انا ماشي بلا قرف

رؤي بعصبيه: غور في ستين داهيه

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند رزان وقاعدة منهارة وبتشيط: انا لازم ابوظ الجوازة دي مينفعش يبقو سوا وانا اطلع من المولد بلا حمص 

هنا بغيظ: احسن ما ياما قولتلك بلاش اللي بتهببيه دا يرزان اياد هيسيبك مسمعتيش الكلام 

رزان بعصبيه: متقطمنيش سامعة

رزان بخبث انا عرفت انا هعمل اي

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

عند مروان وسما بعد ما وصلو والليل ليل عليهم

سما ببتسامة:  شكرا جدا يمروان

مروان ببتسامة: العفو علي اي دا انا اللي المفروض اشكرك علي اللي عملتيه معايا 

سما ببتسامة: انا معملتش غير اللي اي حد مكاني كان هيعملو

مروان ببتسامة: انتي قاعدة فوق لوحدك

سما ببتسامة: اه شقه دي بابا اشترهالي لما بدات الكلية

مروان بخبث: طيب ينفع اطلب منك طلب

سما: طبعا

مروان: انا بصراحة كدا لسا دلوقت عارف ان صاحبي مسافر وجي بكرا لو ينفع اقعد معاكي انهارده

سما :؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

✨استووب يحلوين✨

✨سوري لو صغير بس انا لازم اقفل القفله علي كدا ✨

✨يترا سما هتوافق؟ ✨

✨واي اللي رزان فكرت فيه يبوظ الجوازة ✨

✨وهل حور هتحاول مع زياد ولا عدي

تكملة الروايةهنااااااا


تابعونا علي قناة التليجرام هنااااا

ليصلكم كل جديد

الرواية كامله من البدايه هناااااااا







تعليقات

التنقل السريع