القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عمياء قلبي كامله من الفصل 11 الي الفصل 20 بقلم ميرا ابو الخير

 

رواية عمياء قلبي كامله من الفصل 11 الي الفصل 20 بقلم ميرا ابو الخير 





رواية عمياء قلبي كامله من الفصل 11 الي الفصل 20 بقلم ميرا ابو الخير 

#ال11.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.

قصي بيكسر في الاوضه وجواه غضب اعمي فعلا الفديو حقيقي..ازززززززااااي يا سيلاااا ليه تعر"ي نفسكككك ليهههههههه طلعت ر"خيصةة ذنبي اني حبيتككككك ذنبي انا اتغيرت عشان حبككككك رغم حبككك لحد تاني اهانتيني واها"نتي رجولتي ودمرتينييي ليههههههه.

سيلا بتطلع من الصوت وبتفتح وتداخل..اااه.

قصي  جري عليها بلهفة:  سيلا. 

بيبص علي رجلها لاقها بتنزف بشده:  سيلااااااا. 

شالها وحطها علي السرير:  عفااااف انتي يا عفاااااف. 

سيلا بالم دموعهت نازلة بتحر"ق قلب قصي عليها. 

عفاف بتيجي جري وخافت من صوته:  في ايه يا بني. 

قصي ببرود:  اطلبي للزفته دي دكتورة انا خارج. 

سيلا بصدمه:  زفتة! 

قصي بص بجمود عكس النار يلي بتا"كل قلبه:  اه مش عاجبك سلام. 

خرج بغضب وعفاف جابت دكتورة لسيلا وكان هو لسه مخرجش بيشوفها من بعيد. 

الدكتوره خلصت ومشيت وهو نزل ركب عربيته وساق باقصي سرعه راح مكان ما. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

داخل المكان الممنوع فيه بنات شبه عا"ريات وحلبة مصارعه ومرهانات كتير. 

قصي للراجل:  هشارك مع اقوى حد هنا. 

الراجل بطمع:  والفلوس بالنص. 

قصي ببرود:  اعتبرها كلها ليك انجز. 

الراجل طلع علي الحلبة:  عندنا شخص جديد هيلعب ضد هولاكو المباراة هتبدء بعد ربع ساعه ونبدء المرهانات. 

بدء الرهان قصي طلع وبقا جوا الحلبه وقلع الجاكت والقميص والكل منبهر بعضلاته والبنات عينها عليه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند جمال كان بيتفرج علي الصور. 

فلاااااش باااااااكككككك. 

صفاء كانت راجعه من شغلها بعد تعب وقصي كان معها وعاصم كان نايم. 

صفاء بحنان:  روح خد دوش وانا جايه يا حبيبي. 

قصي بابتسامة وطفولة:  حاضر يا ماما متتاخريش. 

باست دماغه وهو داخل اوضته. 

صفاء راحت ناحيه اوضتها بتسمع صوت ضحك دلع بتداخل بتنصدم:  ج جمال. 

جمال بيكون مع اختها مع بعض:  انتي رجعتي بدري. 

صفاء بصدمه دموعهت نزلت:  انتو بتعملوووو ايههههه. 

جمال قام بغضب:  متعلايش صوتك الجيران. 

اختها بخبث:  خرجها يا بيبي. 

صفاء بغضب:  خاليهممم يسمعوووا بتخوني مع اختيييييي طب ليههه.

جمال مسكها من شعرها:  بقولك اخرسييي. 

صفاء بغل:  ابعد يا زباااا"لةةة. 

جمال زقها وقعت علي سيف الطربيزة دماغها داخلت فيها وانف'جر د*م كتير منها. 

تحت انظار قصي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

جمال راح عليها وقصي لاقي اخوه اخده في حضنه. 

باااااااااااااكككككككككك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

جمال بدموع:  حقك عليا يارب سامحني سامحيني يا صفاء. 

بيقفل الصور ويقوم ينزل. 


عند نهال وحازم. 

حازم بابتسامة: هقولك الحل. 

بص علي رهف. 

حازم: تتجوزيني يا رهف. 

نهال ورهف بصدمه: ايهههه. 

نهال بغضب:  انت بتقول ايه انت متجوز اصلا وعايز تتجوز اختي. 

حازم ببرود:  عادي هي يلي ترد ب اه او لا. 

نهال هتتكلم قاطعها صوت رهف. 

رهف:  انا موافقه يا حازم. 

نهال بصدمه:  م موافقه. 

حازم بابتسامة:  بكره بليل هنكتب الكتاب. 

نهال بصت عليهم باصه وداخلت اوضه ورزعتها وجريت علي السرير تعيط. 

حازم لرهف:  اختك هبلة. 

رهف بضحك:  لو تعرف انك غمزتلي واتفاق هتنفخنا. 

حازم بابتسامة:  خطفت قلبي المهم جهزيها  لكتب الكتاب. 

رهف بتصافح:  عونيا. 

خرج من عندهم وطلع شقته لاقي البنت وقفه بغضب:  كنت فين كل دا. 

حازم باحتضان:  بنفذ يلي قولتلك عليه. 

البنت حضنته:  انجز بسرعه عشان نلحق نسافر. 

حازم باس خدها:  اوك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في الحبس. 

الباشا بتوعد:  اما وريتكك يا قصي هفضحك انت وحبيبه القلب فضيحه مفيش زيهاااا. 

طلع فونه وعمل مكالمه وابتسم بخبث. 


عند قصي. 

بدء النزال وهولاكو بيضر"ب قصي وقصي بارد ولا اكنه في حاجه قصي فجاءة افتكر فديو سيلا وكلامها انها مش بتحبه هنا ظهر كل غضبه وفضل يلكم هولاكو اوي والكل بيشجع لحد م اطرحه ارضا. 

الحكم  : 1.2.3 الكسبان هو قصي باشا. 

بدء صوت الناس في التشجيع اخد الجاكت وخرج. 

بعد شويه بيوصل البيت بيروح اوضه تانيه بياخد شاور ويخرج يشوف سيلا بيلاقيها نايمه بيقرب بهدؤء ويلمس شعرها بحنان ووشها الناعم ولسه هيقبلها بيبعد تاني. 

قصي في نفسه:  العيب عندي وانا هعرف اربيكي. 

مر اليوم بهدؤء سيلا بتصحا مش بتلاقي قصي بتاخد دوش وبتنزل. 

عفاف مسكت ايديها: تعالي علي السفرة يا بنتي. 

ابتسمت سيلا وراحت معاها. 

قصي بيكون بيفطر ولا مهتم بسيلا او اي حاجه. 

سيلا بهمس لعفاف: هو قصي قاعد صح. 

عفاف بابتسامة:  ايوا يا بنتي بياكل. 

سيلا ابتسمت وبدءت تاكل ونفسها يقولها اي كلمه استغربت هدؤه دا. 

سيلا بتحمحم عشان ياخد باله منها هو لا. اي فعل. 

سيلا بزهق لسه هتقوم رجليها وجعتها اتالمت قصي جري عليها: انتي كويسه. 

سيلا بفرحه:  اه. 

قصي شاف فرحتها سابها: هروح الشركه سلام. 

سيلا ابتسمت:  هاجي معاك. 

قصي برفع حاجب:  رايح رحلة انا. 

سيلا باقتضاب: هاجي معاك يعني هاجي معاك ا. 

قصي ببرود:  لا. 

بيسوق باقتضاب وهي مبتسمه. 

سيلا:  قصيلي ممكن جاتوووة. 

قصي برفع حاجب: ليه. 

سيلا: بحبه اوي ممكن. 

قصي بتافف:  تمم. 

وقف العربيه والحراسه وقفت وراه واستغربوا بينزل حارس. 

قصي:  هات جاتوة للمدام. 

سيلا بطفولة:  شوكولاتةةة وفانيليا كتيرر. 

الحارس ضحك اثر غضب قصي وبص له مشي بخوف. 

جابه واده لسيلا وبدءت تاكل وهو سايق ولحوثت نفسها قصي بيبص علي شكلها بيفطس ضحك: هههههه ايه دا يخربيتككك. 

سيلا وهي بتاكل: حلووووو اوي يا قصيلي كل يلا. 

قصي برفض: ل... 

بتكون واكلته حته:  حلو صح. 

قصي طلع منديل وبيمسح بوقها ومسك وشها بحنان بص علي شفا"يفها الوردية وقرب تلقائي با"سها بحنان وشها كله احمر اوي وبعد بهدؤء وهي مصدومه. 

سيلا بكسوف:  ا انت عملت ايه. 

بيكمل سواقه:  بس يا بت هروحك. 

سيلا نسيت يلي عمله: مش هروح. 

قصي بتحدي: والله طب كلمتي يلي هتمشي. 

بعد شويه بيكون هناك وهي قاعدة بتلعب وكانها بتغيظه بدء يشتغل وداخل اجتماع وهي قاعدة ملت من القاعدة دي. 

بتخرج سيلا وبتتسند بتسمع صوت انشغال الموظفين بتبتسم. 

شاب ما بخبث: مين المزة دي. 

سيلا تجاهلت الرد. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

الشاب بخبث لاقي الكل مشغول وجرس البريك بدء قرب منها بخطوات بطيئه:  طب متيجي مكتبي نتسلا. 

سيلا بعدت شويه: لو سمحت ابعد. 

الشاب بمكر: انتي عاميه ولا ايه . 

سيلا ببرود:  اه ملكش فيه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

ابتسم وملاقش حد حولين منها شدها من وسطها له: انتي جيتي ملعبي وانا فاضي ولو اتسليت معاكي هههه مش هتعرفي شكلي اصلا يا عامية. 

سيلا بتضرب ايده:  ابعد يا زبا"لةةة. 

الشاب قرب وووو.... 


عند سوزي. 

حضرت مكان رومانسي وبعتت رسالة لقصي:  لو مجتش يا قصي هقول سرك دا العنوان هستناك. 

بعتتها وبصت لنفسها في المريا بدلع:  هنسيك سيلا خالص. 


حازم كان بيجهز وجاب الماذؤن. 

رهف لحازم:  جهزت وجهزتها عشان متحسش بحاجه. 

حازم بابتسامة:  تسلمي يا اخت مراتي المستقبليه. 

رهف:  هقوم اجبها وربنا يستر. 

الماذؤن:  يلا عشان نكتب الكتاب. 

حازم:  هنجيب العروسه يا شيخنا عن اذنك. 

قعد مع الماذؤن والشهود وسمع صوت صراخ رهف. 

بيداخل بسرعه البرق وبينصدم من يلي شافه انه.... 


عند سيلا كانت بتترعش وقصي قاعد قدمها بكل جمود والشاب مضروب علي اخره: ارموه برا. 

الحراس اخدو الشاب وقصي قفل المكتب و راح علي سيلا ومسك ايديها بغضب: ايهههه مش صابررررةةةةةةة مش كفايه متصورة بقمصان زباااا"لةةةةة ياترا بقاااا يا ر"خيصه كنتي متصورة بيهم لمييييننن للر"جالة مش كدددده. 

كف بينزل علي وشه ووو...... 


#يتبع... 


#ال12.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.

راح علي سيلا ومسك ايديها بغضب: ايهههه مش صابررررةةةةةةة مش كفايه متصورة بقمصان زباااا"لةةةةة ياترا بقاااا يا ر"خيصه كنتي متصورة بيهم لمييييننن للر"جالة مش كدددده. 

كف بينزل علي وشه. 

قصي بغضب:  انتي بتمدي ايدددك علياااااااا. 

سيلا بغضب:  انت بتقول ايه انا مستحيل اعمل كده بقا تصدق عني كده. 

قصي ببرود وجواه نار:  ايه ناسيه وياترا بقا اخويا اخدك بنت ولا تكوني... 

سيلا بصراخ:  اخرس قطـ. ـع لسانك انا اشرف من الزبا"لة يلي تعرفهم. 

قصي بغضب:  وهي الشريفه بردو تتصور كده خدي بالك انا قبل اما احكم عليكي اتاكد انهم حقيقي. 

سيلا بصدمة:  وانا مستحيل اعمل كده ورحمة عاصم مش عملت كده. 

قصي بتملك نفسه:  اومال كنتي متصورة لمين قبل جوزك منه. 

سيلا بتذاكر:  كنت عروسه وبجرب الهدوم وتقدر تسال مرات ابويا كانت معايا وو... سكتت لحظه.. معقول تكون صورتني عشان تفضحني. 

قصي بصدمة:  ايههه. 

سيلا قعدت علي الكنبه بذهول:  هو في ناس كده معقول تكون عملن معايا كده طب ليه. 

قصي بتوعد:  تمم اوي كده انا عرفت انها يلي ودته للباشا واتفقوا بس علي مين قومي معايا. 

سيلا بحزن:  علي فين. 

قصي ببرود مسك ايديها ونزل تحت عشان يمشوا. 

ركبها وامر حراسته بحاجه. 

بقلم ميرا ابوالخير.  

بعد شويه بيكون وصل لمكان علي حافه عاليه ونزل منه قعد علي العربية بهدؤء. 

سيلا باستغراب:  احنا فين يا قصي. 

قصي ساكت وشارد في نفسه:  ليه كل اما اجي ابعد عنها اقرب ليه مش بطيق حاجه عليها ليه ياقلبي غاوي تعب. 

نزلت وسمعت صوت تنهيدة منه عرفت انه قاعد علي العربية راحت قعدت جنبه وسامعه الهواء والنسيم. 

سيلا بهدؤء:  قصي انت فيك حاجه. 

قصي بتنهيدة:  لا. 

سيلا حطت ايديها في ايده:  طب غني كده صوتك بالقران جميل ينفع بقا تغني حاجه. 

قصي ابتسم بهدؤء:  تمم. 

قام وقف قدمها وشال الحجاب شعرها بدء يطير باص علي عينها. 

بدء يغني

بحبك.....لابعد مدى

بحبك .....عمرى ابتدى

واسقيكى شهد الغرام .... لاخر حروف الكلام

وحبك منايا الوحيد نادانى.... سمعت الندا

بحلم بكلمة تقولك بحبك من غير نهاية

مليون بحبك بقولها واعيدها مهش كفاية

جوايا اكتر ... ياريت بس اقدر

اضمك لقلبى .. واعطر خدودك

بقطر الندى

واسقيكى شهد الغرام ... لاخر حروف الكلام 

بحبك.. 

دمعه نزلت من عنيها وقامت من جنبه ركبت العربيه. 

قصي فهم انه مش متقابله وغصب عنه هو كمان دمعه نزلت من عينه مسحها بسرعه ركب وساق ومشيوا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

داخل لاقي نهال مش في الاوضه. 

حازم بغيظ:  الزفتة فين. 

رهف بخوف:  هربت. 

حازم بغيظ:  هو كل شوية بقا في ايه. 

:  كنت بجيب لكم هدية جوزاكم. 

بصوا اتجاه الصوت. 

حازم بصدمة:  نهال. 

نهال جت وكانت ماسكه هديه ومبتسمه بالم: الف مبروك. 

حازم مسك ايديها: اوعا ايدي. 

رهف بغمز:  روحي معه يا نانا. 

نهال بغيظ ودموعها نزلت:  دا جوزك اروح معه فين. 

حازم بابتسامة وقفها في نص الصالة والماذؤن والشهود موجودين وركع علي ركبته:  تتجوزيني يا نهال. 

نهال بصدمة:  ايههه انت مجنون. 

حازم بحب:  لا مش مجنون انا الشاب يلي حب بنت من اول مرة ولحقها انا الشاب يلي مش متجوز ع فكرة ويلي شوفتيها كانت اختي انا الشاب يلي اتفق مع اختك انه نعملك مفاجأة واتجوزك. 

نهال بذهول:  كل دا. 

حازم بحب:  هفضل قاعد كده كتير موافقه ولا لا. 

نهال بجمود:  لا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند جمال نزل مكان ما في الفيلة كانه مخبا ومعه نور كشاف. 

جمال بيحط ايده علي بوقه من الريحه ويروح لحته زي المقبرة ووقف قدمها. 

جمال بدموع:  ياريت تسامحيني يا صفاء حقك عليا. 

صوت مخيف بيجي من وراه: كنت انت رحمتني يا جماال. 

بيبص وراه بيلاقي واحدة شبه صفاء ووشها كله اسود وسنان بينهم د"م ولابسه ابيض وعيونها بيضاء خالص. 

رجع لورا من كتر الخوف: ا انتي مين. 

: انا يلي هناخد ر"وحك زي ماعملت. 

جمال بيبلع ريقه ومش عارف يتحرك:  صفاء. 

صفاء اختفت وقربت منه وشالت ر*قبته ق'سمته نص"ين وبقت تشرب د*مه وتقول خو*نتني ود*بحتككك. 

جمال بيصحا بفزع: لاااااااااااا. 

بيلاقي نفسه بيحلم:  اعوذو بالله من الشيط'ان الرجيم اعوذو بالله. 

بيروح يشرب ويمسك صورتها ودموعها تنزل. 

(المقطع دا اخدته من حد قالي نصيحه حبيت اعمل بيها). 

بقلم ميرا ابوالخير. 


قصي بيوصل الفيلة وبينزل هو وسيلا. 

سوزي بتشوفهم من البلكونه بتبتسم وقصي بيبص عليها ببرود تام. 

سيلا بهدؤء:  قصي انا. 

سابها ومشي وهي سمعت خطوات رجله زعلت داخلت وراه. 

سوزي راحت عند المريا بتظبط نفسها قصي بيداخل ببرود: ايه الرسالة القذ"رة يلي بعتيها دي. 

سوزي بتقفل الباب وبدلع:  وحشتني يا قصي اتجوزني وانا هكون خدامه ليك انا مطلقه من اكتر من تلت شهور. 

قصي ببرود وبنفخ دخان سيجارته:  وبعدين. 

سوزي بدلع:  ولا قبلين يا حبيبي انا بحبك ليه مش بتحبني. 

قصي ببرود ونظره مقرفه:  انتي واحدة م بتصدق تبيع ن'فسها لاي حد هي انضف منك. 

سوزي بغضب:  العامية دي انضف ليه هاه انا يلي شايلة سرك. 

قصي مسكها من شعرها:  بقووولك ايههه مش ناقص وجع دماغ. 

زقها وخرج. 

سوزي حدفت الازازة كسرت المريا: ماشي صبرك يا قصي. 

بيروح اوضته بيلاقي يلي ع اخرها: كنت عند السلعوة صح. 

قصي تجاهل كلامها وداخل اخد هدومه وداخل ياخد دوش وهي دبت بالارض:  مردش مرددش. 

بليل. 

في السجن. 

الباشا: منشرتش الزفت ليههه. 

: هرد عليك انا. 

الباشا بص لاقى يلي وقف بكل شموخ وهيبه: قصي. 

قصي ببرود:  شاطر شوفت بقا انا اتصرفت اسرع منك وبالنسبه للفديو هههه فهو بح دلوقتي. 

الباشا بغضب:  قت'لك يا قصي هقت'لك. 

قصي بسخريه: ههه غبي انت مش قد قصي المغربي ودا عقاب بسيط عشان حاولت تقف قدمي. 

الباشا بغضب:  هخرجلك يا قصييي وهتشوووف. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

قصي لاف ضهره وبص بطرف عين:  ابقا وريني. 

الباشا قعد يصرخ بجنان وقصي مشي بابتسامة:  عمر م اي حد هيقدر يقرب من سيلا طول مانا عايش. 

ركب متوسكل رياضي ومشي بسرعه راح يتسابق. 


عند نهال وحازم. 

حازم بصدمة:  مش موافقه. 

نهال بضحك:  موافقه اكيد. 

لابسها الخاتم وشالها ولف بيها وكتبوا الكتاب. 

بعد شويه في مطعم ما. 

حازم بحب:  مالك سرحتي في ايه. 

نهال بابتسامة:  رهف. 

حازم بيلعب في شعرها بابتسامة:  هتكون بخير متقلقيش. 

نهال ابتسمت وهو بيمسك ايديها:  تعالي نرقص. 

نهال: يلا. 

بدءو يرقصوا شويه ونهال حست انه في انظار غريبه عليها تجاهلتها وركزت مع حازم. 

خلصوا رقص وجاه لحازم فون ما. 

حازم:  هرد واجاي مش هتاخر. 

نهال بابتسامة:  اوكي ياحبيبي. 

حازم قام ونهال بتتفرج علي الناس بيجي حد ويقعد معها:  مش انتي البنت يلي بتاعت الكباريهات. 

نهال بصدمة وخوف: افندم . 

الشخص بخبث: شكل عندك سهرة مع زبون اي ريك تيجي معايا انا هدفعلك اكتر. 

نهال بخبث: موافقه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


سيلا كانت مستنيه قصي. 

سيلا كانت قاعدة علي المرجيحه في الجنينه وسرحانه في قصي وقلبها بدء يدق:  خلاص مش هسيب الماضي ياثر عليا هبدء مع قصي من الاول وجديد قامت طلعت فوق واخدت دوش ولابست فستان لحد الركبه وطلبت من عفاف تحط لها ميكاب خفيف خالا شكلها جذاب. 

عفاف: الله واكبر حورية يا بنتي. 

سيلا بابتسامة:  ادعيلي يا طنط ابدء معه من جديد. 

عفاف: يارب يا بنتي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

خرجت عفاف وداخلت سوزي بسخريه:  واو بتجهزي لايه بقا. 

سيلا ببرود: وانتي مالك يا حربايه. 

سوزي بسخري:  هيبقا مالي قريب ع فكرة قصي بيتسلى بيكي مش اكتر زي م عمل معايا ومع غيري تشاو. 

خرجت وسيلا اتصدمت لانه سوزي كانت حامل من قصي دموعها نزلت. 

وصل قصي بعد اما كسب السباق وداخل لاقي سيلا قاعدة بهدؤء وانصدم من جمال شكلها: سيلا. 

سيلا تجاهلته وهو افتكر يلي بتعمله معه داخل ياخد دوش وجواه حزن وخرج وهو لافف الفوطه علي وسطه وبنشف شعره. 

سيلا ببرود قامت وقفت قدمه:  كنت فين. 

قصي مردش وبص علي جمالها بابتسامة وشدها من وسطها بحب. 

سيلا بتوتر وكسوف: ابعد ياقصي لو سمحت. 

قصي بتوهان في جمالها:  مش قادر. 

سيلا حست انه قلبها بيدق جامد اوي وهو قرب منها بحب وو.......

 

#يتبع... 


#ال13.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

قصي بص علي جمالها بابتسامة وشدها من وسطها بحب بيتامل ملامحها الملائكيه. 

سيلا بتوتر وكسوف من قربه منها: ابعد ياقصي لو سمحت. 

قصي بتوهان في جمالها:  مش قادر. 

سيلا حست انه قلبها بيدق جامد اوي وهو قرب منها بحب وبا"سها بحب سرح فيها وقلبه دق بحبها. 

قصي ايده بتتحرك ع ج'سدها بحب حس بدموع بص لاقها عاملة تعيط بعد بخوف:  في ايه مالك. 

سيلا بجمود وبرود:  كمل يلي بتعمله مع البنات وبعدين تر"ميهم مش كده. 

قصي بصدمة من كلامها:  انتي بتقولي ايه سيلا انا بح... 

سيلا ببرود:  انا هديك حقوقك بس قلبي عمره مهيكون لوحد زيك انت سوزي حتي كانت حامل منك مش كده اتفضل اعمل يلي انت عايزو. 

قصي كور ايده بغضب:  للدرجه دي شايفني حيو''ان قدمك هو انتي ايههههه يا شيخه مبتحسيش ليهه كل مرة تعملي معايا كده ارحمي بقا انا مش لعبه في ايدددك انا اي حد يشوفني يخاف ليههه بتعملي معايا كده ليههه انا كر"هتك فااااااهمةةةةةة كر"هتككك وانا يلي مش عايزك يا سيلا لو هموت مش عايزك سامعه علي الله اكون قدرت ارضي غرورك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

داخل لابس وخرج نام وهي وقفه متسمره مكانها كذا مرة تكسره فعلا راحت تنام علي الكنبه. 

كل واحد منهم نايم والحزن مالي قلبه سيلا:  انا مش بكر"هك يا قصي انا حبيتك بس لسه جويا لغبطه معترفة اني حبيتك بس مش عارفه اقول ايه. 

قصي فضل يتقلب قام قعد علي السرير شافها نايمه ودموعها علي خدها قام شالها وحطها علي السرير وخرج  شويه البلكونه يفكر وبص عليها داخل  ونام جنبها وشدها في حضنه ونام. 

تاني يوم. 


عند رهف. 

كانت في الجامعه مستنيه صحبتها شافت شباب جايين عليها:  ايه يا جن مش هتحن. 

رهف ببرود مردتش ومشيت داخلت المدرج ببرود. 

:  جايه بعدي ليه يا استاذة اتفضلي برا. 

رهف بهدؤء:  حضرتك المحاضرة الساعه 8 ونص ودلوقتي ايلا خمس دي يعني انا جايه بدري كمان وحضرتك ملكش حق تخرجني. 

طه بغضب:  انتي يا ب... 

رهف ببرود داخلت وقعدت وهو اتغاظ وبص لها بغضب وهي بشموخ. 

بدء يشرح المحاضرة وهي كانت مركزه في الشرح قرر ينتقم منها قدم الكل. 

طه بغضب:  الحيوا"نه يلي ورا دي. 

الكل بص لمين بيواجه كلامه لاقوا رهف: افندم. 

طه بخبث:  كنتي بتتكلمي وبترغي ليه اطلعي برا. 

رهف ببرود:  محصلش وتقدر تسال اي حد يا دوك. 

طه بغضب:  انتي اصلا بنت مش محتر"مة وتربية شوا"رع اطلعي برا واعتبري نفسك ساقطه السنه دي يا ح'قيرة اتلاقي اهلك معرفوش يربوكي برررررررررررا. 

رهف والدموع اتجمعت في عينها وبصت له:  ملكش حق تجيب في سيرة اهلي دول عند ربنا ا... 

طه بغضب: بقوووولكككك برررررا. 

مسكت كتبها وخرجت وهو للحظه حس بخناقة جواه مش عارف من ايه طول عمره عايش بالطول والعرض... 

(ملاحظه دا طه فعلا ابن مرات ابو سيلا). 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

الشاب بخبث:  هتقضي معايا اليوم. 

نهال بخبث:  موافقه. 

الشاب قام ولسه هيمسك ايديها قامت ورشت علي وشه القهوة السخنه: اااه... يابنت ال***. 

الكل بص واتخض. 

نهال بغضب:  موافقه في احلامك الزبا"لةة يا عديم الر*جولةةةة. 

الشاب بيمسح وشه بالم:  مش هرحمك يا قذ"رة. 

لسه هيقرب يمسكها من شعرها قبضه قوية مسكتها وزقتها وقع كسر التربيزة يلي وراه. 

حازم ببرود:  الحلو بيمد ايده علي يلي مش له لي بقا. 

الشاب بالم ومش عارف يقوم الجاردات اخدوه وحازم بص لنهال بهدؤء: يلا. 

نهال ابتسمت: يلا. 

مسك ايديها وباسها بحب:  هنروح فين. 

حازم بابتسامة:  الحبس بتهمة السرقة. 

نهال بعدم فهم:  نعم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في فيلة قصي. 

جمال نزل بيلاقي قصي بيفطر ومعه سيلا وسوزي وعفاف بياكلوا. 

سوزي بدلع:  خد يا بيبي دي من ايدي. 

قصي لسه هيرفض سيلا اتكلمت:  هو بيعرف ياكل مش محتاج جانبك تاكليه. 

ابتسم بخبث:  محدش طلب رايك يا سيلا هانم انا حابب سوزي تاكلني انتي مالك. 

سيلا بغيرة وغيظ:  هتاكل انا هاكلك تعالي راحت قدمه. 

قصي برفض:  مش هاكل منك اقعدي كملي اكلك يلا يا سوزي واكليني. 

سوزي بمكر:  اوكي يا بيبي. 

سيلا بغيرة في نفسها:  يرحم جدك يا سلعوة. 

قصي لاحظ برتمط سيلا في نفسه:  صبرك عليا. 

سيلا لعفاف بهمس:  هي قاعدة جنبه صح. 

عفاف:  اه لازق كده. 

سيلا بشر:  اوكي.. اكملت بصوت عالي.. خديني المطبخ يا دادة عايزة اجيب حاجه. 

قصي:  هي تجبها اقعدي انتي. 

سيلا ببرود:  لا هروح معها. 

عفاف سندت سيلا وسيلا عدت كام خطوة وفجاءة: ااااااااه رجليييي اااه اتحررر*قتتت. 

قصي بصدمه من الشوربه يلي اتدلقت علي سوزي وابتسمت سيلا هي يلي زقتها:  اوبس ماخدتش بالي يا سلعوة اقصد يا سوزي. 

سوزي بغضب وصراخ: رجليييي يا قصييي. 

قصي بهدؤء:  تعالي هسندك علي فوق اغسليها واحطلك بايدي مرهم... قال الكلمه دي وسيلا بغضب:  ليه هي اتشالت. 

قصي ببرود:  ملكيش دعوه. 

اخد سوزي وطلع فوق وسيلا اتغاظت علي اخرها. 

بقلم ميرا ابوالخير 

جمال كان مراقب الوضع من بعيد وابتسم انه حب قصي اتزرع في قلبها. 

بينزلها وجاي بيخرج بتدلع عليه: قصي هنفضل كده كتير. 

قصي ببرود:  اخر يوم ليكي النهارده. 

سوزي بصدمه: ايهههه. 

قصي ببرود: وتلمي هدومك وتغوري. 

سوزي بحزن:  تمم. 

نزل قصي لاقي جمال كان هياكل رجع في كلامه. 

جمال:  كمل اكلك يا بني. 

قصي ببرود:  طفحت. 

جمال بحزن:  عايزك في المكتب يا بني. 

قصي بهدؤء: تمم. 

بيروحوا المكتب وسيلا لعفاف:  بقولك ايه يا دادة سوزي دي عايزة او"لع فيها بصراحه كده. 

عفاف بضحك: هتعملي ايه. 

سيلا بابتسامة:  بليل هقولك اشطا. 

عفاف بضحك: اشطا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في المكتب. 

جمال بحزن: هتفضل كده كتير. 

قصي:  ودا يهمك في ايه. 

جمال بحزن: ربنا بيسامح انت مش هتسامح ابوك. 

قصي بهدؤء: هترجع لي امي هتهتم بيا زي م الابهات مع عيالهم هتكون سند ليا رجع الزمن وغير يلي عملته وانا ممكن اسامحك كنت محروم من حنانك بايدك حرمتني من امي وحنانها مستغرب ليه. 

جمال دموعه نزلت:  مانت اكيد غلطت ولا ناسي. 

عصي ببرود: غلط عن غلط يفرق يا جمال بيه انا وقتها سيلا مكنتش علي ذمتي ولا اعرفها. 

جمال بحزن:  طب اديني فرصه طيب. 

قصي بهدؤء:  هفكر عن اذنك. 

خرج قصي لاقي سيلا قدمه في المطبخ كانت وقفه علي الكرسي استغرب بتعمل ايه وقف يتفرج. 

سيلا:  هو اكيد محطوط هنا الدادة قالت لي كده اه. 

لسه بتحاول تمد ايديها الكرسي اتهز ووو اعااااا وقعت في حضنه. 

سيلا بخوف عرفت انه قصي:  قصي. 

قصي بهدؤء نزلها: كنتي بتعملي ايه. 

سيلا:  بشوف الدقيق ع... 

قصي بغضب:  سيلااااااا انت عامية عارفه يعني ايه خدي بالك تمم. 

سيلا بغيظ:  العامية احسن من النسو"انجي يلي زيك عينه فارغه. 

قصي شدها من وسطها جامد اتالمت:  وانتي مالك محر"وقة ليه مش انتي مش بتحبيني وخلاص حبك اتشال من قلبي خاليني مع غيرك بقا. 

سيلا بغضب:  انت مش را"جل يا قصي وافتكر اني عمري مه حبك وقريب اوي هتطلقني. 

قصي ضرب الرخام بايده اتخضت:  بتحلمي نجوم السماء اقربلك يا سيلا. 

سيلا بتحدي:  هنشوف يا نسو"انجي خاليها تنفعك. 

سابها وخرج بغضب وهي دموعها نزلت بحزن وطلعت اوضتها. 


عند حازم ونهال. 

حازم بضحك:  ايوا سرقتي قلبي. 

نهال بابتسامة:  يخربيتك. 

حازم ركب وساق وهي ركبت معه شدها لحضنه وبدء يسوق بابتسامة. 

حازم بسرحان: ياترا القدر مخبي ايه لينا وعد مني يانهال هحميكي بروحي. 

باس دماغها وكمل سواقه. 


اخد عربيته ووصل مكان فاضي وهنا انف"جر.  وبيطلع غضبه الناري. 

قعد علي ركبته ودموعه نزلت: كفايه كلام عامل يوجع قلبي كفايه كلام بيكسرني انا عمري م دمعه نزلت بعد امي ليهه يا سيلااا ليه انتي جرحتيني وانا هعرفك الادب كويس اووي يا سيلا والمرة دي بجد . 

بليل قصي بيرجع الفيلة. 

قصي بيداخل مبتسم وعيونه علي سيلا:  احب اعرفكم اني اتجوزت تاني علي سيلا سوزي هانم. 

الكل بصدمة: ايههههههه. 


#يتبع.... 


#ال14.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

قصي بيداخل مبتسم وعيونه علي سيلا:  احب اعرفكم اني اتجوزت تاني علي سيلا سوزي هانم. 

الكل بصدمة: ايههههههه. 

جمال بغضب:  اتجوزت علي مراتك. 

قصي بهدؤء:  شرع ربنا مش انت جوزتهالي غصب انا بقا اتجوزت سوزي روح قلبي برضا تام. 

جمال بغضب مشي. 

سوزي بدلع:  اتجوزنا مش هترحبي بضرتك يا سيلا. 

قصي كان مركز مع ريكشنات وشها وهي لسه مش مستوعبه انه اتجوزها اتكلمت ببطء:  ا الف مبروك عن اذنكم هطلع ارتاح. 

قصي في نفسه:  قولي اي حاجه يا سيلا. 

سيلا بتمشي وسوزي بتبسم بمكر:  بيبي هنقضي شهر العسل فين. 

قصي بابتسامة:  في المكان يلي تختاريه يا روحي. 

سوزي بمكر:  تركيا نجربها ههههه فاكر اخر مره كان هناك لما كنت حامل هههه ايام مش تتنسي وهتتكرر تاني. 

قصي لسه هيتكلم سمع صوت رزع علي الارض بيبص لاقي سيلا اغمي عليها وهي طالعه ساب ايد سوزي وجري عليها بسرعه: سيلااااا. 

شالها بخوف وطلع اوضتهم وسوزي غضبت:  بقا كده هو احنا لحقنا اما وريتك يا سيلا. 

حطها علي السرير بهدؤء وبدء يفوقها. 

سيلا بدموع نزلت وساكته. 

قصي بخوف:  في ايه. 

سيلا بدموع حضنته:  ليه اتجوزتها ليههه ياقصي عملت كده. 

قصي نزل ايديها وهي استغربت:  انا حر عن اذنك هروح لمراتي. 

سيلا بزعيق:  وانااا مش مراتككككك هتسبني وتروح لهاا. 

قصي ببرود عكس يلي جواه:  هبقا اقسم بينكم بس بعد شهر العسل بقا باي. 

سابها وخرج وهي حدفت المخدة علي الارض: اعااااااااا ماشي يا قصي انت والسلعوة دي. 

قصي راح اوضة سوزي واتصدم كانت قاعدة مستنياه وحطاه روج ولابسه قمص لحد الركبه راحت عليه واتشعلقت في رقبته:  حبيبي. 

قصي بهدؤء:  هنام تعبان. 

سوزي بغضب:  النهارده يومنا. 

قصي ببرود:  بعدين يا سوزي مش وقته. 

سوزي بغيظ لسه هتتكلم راح عشان ينام دبت برجليها بغضب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

نهال كانت بتعمل الاكل وهو حضنها وباس رقبتها بحب:  صباح الورد. 

نهال بخجل:  صباح النور. 

حازم بغزل:  القمر بيعمل ايه دلوقتي. 

نهال بابتسامة:  بحضر الفطار عشان ناكل. 

حازم بيحك دقنه:  امم طب ماما واختي جايين كمان شويه وانا مشبعتش منك. 

نهال بعدم فهم:  ينوروا مشبعتش ازاي يعني. 

حازم غمز لها وشالها شهقت:  ولااه فهمت نزلني احسن لك. 

حازم بوقا"حه قالها حاجه وشها احمر ابتسم علي خجلها. 

بعد ساعتين. 

كانت جهزت وحازم مستني امه راح يفتح ليهم. 

ام حازم بابتسامة:  الف مبروك يا حبيبي اختك عندها شغل مجتش. 

جنات من وراها:  مبروك يا بن خالتي. 

حازم بهدؤء: تمم الله يبارك فيكم تعالوا اعرفكم علي نهال مراتي. 

جنات في نفسها:  حقي انا ابقا مكانها مش هي. 

داخلوا ونهال قابلتهم باحترام وابتسامه. 

نهال بتحط لهم العصير وام حازم:  معلش يا بني انزل هات شويه حاجات كاتبهم لك. 

حازم:  تمم يا ماما مش هتاخر هديهم للحراس... 

امه مقاطعه: لا دول حاجات مينفعش الحراس يجبوهم يلا. 

حازم: تمم يا ماما عن اذنكم نهال عايزك. 

نهال:  جايه ياحبيبي. 

راحت وهو باس خدها:  مش هتاخر عليكي ياقلبي. 

ابتسمت وداخلت تقعد مع ام حازم وبنت خالته. 

نهال بابتسامة:  هحضر الغدا... 

جنات ببرود:  هحضره انا اصله كان خطيبي وحبيب قلبي كمان ولا ايه يا خالتي. 

ام حازم بمكر:  اه يا قلب خالتك انتي بقا البت يلي قال هيتجوزها يقضي معها وقت ويرميها بتاعت الكباريه مش كده. 

نهال بصدمة:  ايهههه انتو بتقولوا ايه. 

ام حازم:  اصله مش هيسيب بنات الناس ويروح لبنات الليل وكانت في حضن الر"جالة قبله هو يلي قالنا كل دا. 

نهال بذهول وصدمه....... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


رهف كانت ماشيه ودموعها في عينها لاقت يلي بيقولها:  مكانك يا مزة وطلعي كل يلي معاكي. 

رهف بصت لاقت شكله بلطجي:  افندم انت عبيط ولا ايه.

 الشخص طلع مطو"ة :  هتنجزي في يومك ولا تموتي. 

رهف بخوف: لاا وهطلبلك البوليس. 

لسه هتمسك فونها شده منها بغضب وعور ايديها: ااااه. 

البلطجي بيقرب:  اتشهدي علي روحكك. 

رهف غمضت عينها قرب وقرب مطو"ته ولسه هيمو"تها ايد مسكته: كده عيب ولا انت امك مربتكش. 

الشخص بغضب:  انت ميننن ابعد دي منطقتي. 

الشاب بابتسامة خبا رهف وراه وبوكس وقع الشخص علي الارض:  خمس دقايق بروح ا'مك وتختفي من واشي. 

الشخص قام جري. 

رهف للشاب:  متشكرة جدا لحضرتك. 

مصطفي:  دا واجبي متمشيش في اماكن مقطوعه تاني. 

رهف بابتسامة: بس انا ساكنه هنا. 

مصطفي:  تمم. 

لسه هيمشي نادت عليه:  لو سمحت هو حضرتك مين. 

مصطفي بهدؤء:  انا مصطفي ساكن هنا بردو عن اذنك يا انسه. 

رهف ابتسمت وهو مشي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


 سيلا خرجت سمعت صوت ضحك سوزي وقصي اتاغظت اوي. 

سيلا مشيت عشان تخرج:  مش المفروض اتخمدوا دلوقتي. 

قصي لاحظ وجودها قرب من سوزي وتغزل فيها:  مش عارف كنتي تايهه عني فين يا حبيبتي. 

سوزي بدلع:  قدمك طول الوقت يا روحي. 

سيلا بتتريق:  قدمك ياروحي نينينيني دلع سلعوة. 

قصي ضحك في سره:  هاتي بوسه يا سوزي. 

سوزي باسته وسيلا وشها احمر من الغضب وخرجت برا وهي علي اخرها. 

قصي: هعمل حاجه وجاي. 


سيلا خرجت  الجنينه لاقت حد حط علي بوقها حاجه فقدت الواعي ووو... 


رهف روحت وقررت متسبش حقها وخصوصا من يلي اسمه طه وتخلي الجامعه كلها تتفرج عليه مسحت دموعها ونامت 

تاني يوم 

اتفقت مع بنت ما علي حاجه وطلعت فونها عشان تصور. 

طه كان بيفكر في رهف وكلامها وحس انه مخنوق لما بيفتكر انه زعقلها وبيفتكر لون عينها وشعرها وهو بتتكلم ابتسم تلقائي. 

البنت راحت المكتب لطه. 

البنت بدلع:  دوك ممكن تفهمني النقطه دي. 

طه بخبث:  ممكن اوي يا عسل. 

البنت بدلع قربت اكتر منه:  طيب اتفضل اشرح. 

طه بمكر:  اشرح كده والباب مفتوح ميصحش. 

البنت بضحكه مايعه: هههيهيه اقفله طيب. 

راح وقفل الباب وراح علي البنت بخبث:  كنتي عايزة ايه بقا. 

البنت قلطعت الجاكت وصوتت هو اتصدم: انتي بتعملي ايه. 

البنت بصويت: الحقوووووونيييييي بيتحرر*ش بيااااا الدكتور بيتحررر*ش بيااااا افتحوووولي. 

طه مصدوم ووو...... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


سيلا بتفتح عينها بتعب بتسمع صوته:  صحيتي اخيرا. 

سيلا بصدمه:  قصي جبتني هنا ليه. 

قصي بابتسامة: حابب نقضي يوم حلو هنا  ولا اروح لسوزي. 

سيلا بغضب ولكن غيريتها:  لا سوزي لا. 

قصي بخبث:  طب قومي غيري وخاليكي بشعرك مفيش حد هنا غيرنا  عشان ننزل علي البحر شوي. 

سيلا ببرود:  في احلامك. 

قصي بزعيق خضها:  قووومي يابتتتتت. 

قامت في ثانية مسكت الهدوم وهو خرج وكتم ضحكه. 

بتلبس الفستان وشعرها بيكون سايب  وبتنادي عليه بيداخل بيكون لابس كاجول بينصدم من جمالها الخلاب: احم يلاا. 

بيمسك ايديها وهي بتنسي العالم وكل حاجه وبتركز معه هو. 

قصي بيتمشوا علي البحر وبيوصفه لها انه فاضي مفيش غيرهم وقدمهم الشط وجنبهم المياه وقفت وشمت الهواء وكان جميل وخلاب وشعرها بيطير قصي فونه بيرن:  الو يا سوزي. 

سيلا بغضب نتشت منه الفون: اوعا بقا. 

قصي بخبث: هاتي ارد عليها عيب كده. 

سيلا ببرود: عايزو حصلني بقاا طلعت تجري قدم علي الشط وهو بيجري وراها خايف تقع وهي بتجري وحاسه بايه علي رجليها وحاسه بيه وهو بيجري وراها وبينادي عليها : خد يا بت. 

سيلا بمرح:  هعرف اجرررري الشط فاضي زي مقولت وووواييييييييييييي حصلني بقاااا. 

قصي بضحك اتشنكل هو:  ياختي انا يلي اعمى والله خدي هنا. 

سيلا بتجري وهو بيقرب ويشدها ويقعوا علي بعض. 

قصي بيبص عليها بحب ويقرب ويبو"سها ولا مرة يلاقيها منسجمه معه.. 

بعد عشان تتنفس سيلا بحمرار وجه:  عايزة نرجع الفيلة . 

قصي باقتضاب: محنا كنا حلوين. 

سيلا بهدؤء :  معلش عايزة ارجع هناك. 

قصي بنرفزة: تممم.. قام وقومها ورواحوا جهزوا . 

في الطريق سيلا نامت وقصي بص عليها بحب وشدها علي كتفه وقال بٱحساس وصوت عذب:  تركت عالمي لاجل حبك واصبحت بين العاشقين عاشق تائه بين انغام اعينك ولا اعلم ما مصير حبي. 

سيلا بنوم:  حلو اوي يا قصيلي غني لي بصوتك. 

قصي بابتسامة بدء يغني... 


بحبك موت✨

ولو عمري ف هواكي يفوت❤

ح اعيش واموت🤍

وانا لسه بحبك موت🌺


مافيش في ايدي اقدمه✨

غير بس ورده😍

وكلمه حلوه حنينه🙈

على حبي شاهده🌺

بحبك بحبك بحبك موت❤


انا مشتاق ومحتاج لك🥰

تضميني تحسيني✨

تنادي بشوق تلاقيني❤

هواكي يا روحي في كياني🤍

يا شاغلاني يا مالكاني🌺

قولي لي اعمل ايه تاني✨


مافيش في ايدي اقدمه❤

غير بس ورده😍

وكلمه حلوه حنينه🌺

على حبي شاهده🥰

بحبك بحبك بحبك موت✨

بقلم ميرا ابوالخير. ❤

خلص غناء لاقها راحت في النوم:  مش عارف اعاقبك ولا اقربلك اكتر. 

باسها من دماغها وكمل طريقه... 


في السجن. 

العساكر بتكون بتبدل الورديه في هجوم بيحصل عليهم وضر*ب نار علي اخره وبيخشوا يهربوا المسا"جين. 

الباشا لرجالته:  الله ينور عليكم. 

رجالته:  كله تحت امرك. 

الباشا خرج معهم وركب عربيته: خرجتلك يا قصي وهنا اللعبه هتبدء بس بموتك. 


عند جمال رجع فيلته عشان يجيب شوية ورق مهم بيلاقي ست عجوزة: اتاخرت يا جماال. 

جمال باستغراب:  انتي مين وازاي تخشي كده. 

الست لافت له وهو الورق وقع من صدمته. 

جمال بصدمه: ا انتي. 


قصي بيرجع وهو زعلان انها بتنهي الوقت الحلو يلي بينهم بيلاقي سوزي قدمه وعلي وشها الغضب:  كنت فين. 

قصي:  كنت بعمل حاجه يا حبيبتي وجيتلك اهو. 

سيلا بدوخه:  عن اذنكم. 

قصي استغرب سوزي:  طب يلا يا حبيبي مجهزلك اكل وفيلم تخفة. 

قصي: تمم. 

راح معها وسيلا طلعت داخلت الحمام فضلت ترجع علي اخرها. 

عفاف بتروح لها بتلاقيها كده: مالك يا بنتي وشك اصفر ليه كده. 

سيلا بدوخه:  مش عارفه حاسه..... 

مكملتش الجملة ووقعت من طولها عفاف صوتت. 

بعد شويه كان قصي مستني الدكتوره تخرج وكله قلق عليها. 

الدكتورة: الف مبروك المدام حامل. 

قصي بصدمة وغضب اعمي: ايههههه حامل اززاي. 

الدكتوره:  مش حضرتك جوزها وهي حامل في الشهر الاول الف مبروك. 

مشيت وقصي داخل لاقها منهاره في العياط قرب بغضب جحيمي: حامل ازززاااي من مينن رددددي علياااااااااا عشان كده مش عايزاني اقربلككك رددددددي. 

سيلا بدموع...... 

#يتبع... 


#ال15.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.

 قصي داخل لاقها منهاره في العياط قرب بغضب جحيمي: حامل ازززاااي من مينن رددددي علياااااااااا عشان كده مش عايزاني اقربلككك رددددددي. 

سيلا بدموع:  غصب عني هو يلي... 

قصي طلع مسدسه:  خاينةةة وهقت'لك لازم تموتيي. 

سيلا بصويت: لا يا قصي لااااا.

 بيضرب بالنار ووو...... 

سيلا بتقوم مفزوعه: لااااااااااا. 

قصي بلهفه شدها لحضنه:  بسس اهدي مالك في ايه. 

سيلا بتترعش:  انت قت'لتني يا قصي انا والله مش حامل. 

قصي باستغراب: قت"لتك ازاي مش فاهم. 

سيلا بتحسس بتعرف انها كانت علي السرير وبتحلم حضنت قصي تاني:  هو حصل ايه.

قصي بهدؤء: ولا حاجه اغمي عليكي من قلة الاكل والدادة نادت عليا جت وفضلت سهران معاكي.

سيلا مسكت فيه جامد: متسبنيش يا قصي. 

قصي بهدؤء حسس علي دماغها:  مش هسيبك يا قلب قصي المهم قومي يلا عشان ننزل نفطر. 

سيلا:  طيب. 

قام وباس دماغها بحنان ابتسمت. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد شويه كانت سوزي علي اخرها انه مش بيقرب منها ومع سيلا. 

سوزي بغيظ:  قصي يا حبيبي مش هنروح الشركه. 

قصي:  تمم. 

سيلا بغيرة: ها... 

قصي مقاطعا:  لا يا سيلا كفايه يلي حصل. 

سيلا باقتضاب: طيب. 

سوزي ابتمست بتوعد:  صبرك عليا بس. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

ام حازم:  اصله مش هيسيب بنات الناس ويروح لبنات الليل وكانت في حضن الر"جالة قبله هو يلي قالنا كل دا. 

نهال بذهول وصدمه.:  مستحيل حازم يعمل كده. 

ام حازم بخبث:  لا عمل انا حبيت اوعيكي مش اكتر نستاذن احنا بقا. 

جنة:  يلا يا طنط. 

قامو خرجوا ونهال دموعها نزلت. 

بعد شويه حازم بيجي:  نهال انا جيت يا حبيبي. 

نهال بجمود:  انت قولت لاهلك ايه عني. 

حازم بهدؤء:  انك بنت... 

نهال مقاطعه:  ليل مش كده بنت ليل وبتاعت ر"جالة صح. 

حازم بعدم فهم:  انتي بتقولي ايه مستحيل اقول كده. 

نهال بهدؤء:  حازم امك قالت....... قصت ما حدث. 

حازم بعصبيه:  بقا هي كده تمم انا هتصرف. 

نهال بحزن:  تمم انا هنام عشان تعبانه. 

قرب وباس ايديها:  انا مقدرش اجرحك صدقيني. 

نهال بهدؤء:  وانا واثقه فيك عشان كده قولتلك لولا كده كان زماني سبت الب.. 

حازم حط ايده علي شفايفها:  متكملهاش يا نهال انا بحبك. 

نهال بابتسامة:  وانا يا قلب نهال. 

شدها لحضنه وهو بيفكر في حاجه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في الجامعه. 

البنت بصويت: الحقوووووونيييييي بيتحرر*ش بيااااا الدكتور بيتحررر*ش بيااااا افتحوووولي. 

طه مصدوم  . 

العميد جاه والطلاب والباب اتكسر. 

البنت بتمثيل:  كان ديما بيقرب مني بطريقه وحشه ولو قولت مكنش حد صدقني عشان كده طلبت من الانسه رهف تصور يلي بيحصل. 

رهف جت بابتسامة:  حصل وانا صورت كل يلي حصل. 

طه فهم انها خطه منها:  محصلش د... 

طلعت الفون وورتهم يلي حصل ماعدا مشهد انها هي يلي قطـ. ـعت هدومها. 

العميد لطه:  انت مطرود ومتحول للتحقيق. 

طه بص بغضب لرهف وهي ابتسمت بقوة وهمست له:  كده متافقين خدت حقي تالت ومتالت منك. 

طه بنفس الهمس:  وانا هوريكي هعمل فيكي ايه. 

رهف ببرود: هههع شوف نفسك الاول. 

طه راح مع المعيد وكله غضب..... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في الشركه. 

ضرب بايده المكتب الكل خاف:  يعنيييي ايه الاوراق اختفتتت. 

السكرتيرة:  يا باشا لاقنها مسروقة. 

قصي بغضب:  وحياة امكم كنتوا فين نايمين علي ودنكم. 

السكرتيرة:  الامن بيراجع الكاميرات وهنعرف مين عمل كده. 

قصي قعد وبص للموظفين ببرود مخيف:  طبعا مش محتاج اقول انه لو في خاين بينكم هيحصله ايه 

الموظفين بخوف: ع عارفين. 

قصي ببرود:  كل واحد علي شغله. 

خرجوا وتنهدوا بخوف منه. 

قصي بيجي له اتصال. 

قصي بغضب: ايهههه هرب ازاي. 

الظابط:  كان في هجوم علي السجن امبارح وقدر يهرب. 

قصي بغضب قفل في وش الظابط: يبقا بن الكلب دا يلي عملها عشان الصفقه. 

حدف فونه كسره بغضب... 

بقلم ميرا ابوالخير 


عند سيلا. 

سيلا كانت بتسمع اغاني لاقت يلي شدت الهاند وقعدت قدمها. 

سيلا بغضب: مينننن. 

سوزي بخبث:  انا يا عامية. 

سيلا بغيظ:  عايزة ايه يا سلعوة انتي. 

سوزي ببرود:  قولت اجي اطمن علي ضرتي واكل مانجا اصلي نفسي فيها اوي يمكن حامل ولا حاجه. 

سيلا بضحك ساخر:  حامل من يومين هههه اه صح مانتي بتاعت ر"جالة وخطافتهم مش بعيدة عليكي يا سلعوة عن اذنك. 

سوزي بغضب مسكتها من دراعها:  كنتي بتقولي ايهه يا حيو*انه انتي. 

سيلا شدت ايديها:  بقول حقيقتك القذ"رة. 

سوزي بغضب رفعت ايديها ولسه هتضرب سيلا بالكف ايد مسكتها.. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند نهال كنت بتكلم رهف فون. 

رهف:  هقفل معاكي دلوقتي اطلع السطح اجيب نعناع يظبط الدماغ. 

نهال بابتسامة:  ماشي يا روحي. 

قفلت معها وقفلت باب الشقه وطلعت لاقت يلي قاعد وبيشرب قهوة. 

رهف في نفسها:  دا نفسه يلي قابلته كان اسمه ايه ايوا مصطفى. 

مصطفى كان سرحان وقاعد علي السور وبيكتب رواية. 

رهف حمحمت لاف ليها: هو انتي. 

رهف بابتسامة:  مش خايف تقع. 

مصطفى بابتسامة:  لا مبخفش بحب اقعد اكتب وانا كده. 

رهف راحت عنده:  تكتب ايه بقا وريني. 

مصطفى:  بكتب رواية رعب بحب النوع دا اوي. 

رهف بانبهار: بجد وانا كمان اوي احكيلي واحده. 

مصطفي بدء يحكي ليها رواية له وهي كانت مستمتعه لحد م خلص. 

رهف بتصفيق:  لا جميل اوى اوى. 

مصطفى: عارف عارف 😌. 

رهف ابتسمت وفضلوا يتكلموا شويه وسرقهم الوقت. 

رهف بضحك:  اشطا يا برنس كده اصحاب. 

مصطفي بمرح: اينعم . 

رهف بصت للساعه:  يالهوووي كل دا عن اذنك بقا يا حج هنزل عندي مذاكرة اد كده. 

مصطفي: ماشي يا جميل. 

رهف ابتسمت وهو ابتسم ونزلت. 

رهف داخلت الشقه ولسه هتقفل الباب لاقت رجل منعتها: مش بسهولة كده  يا حلوة. 

رهف بصدمة: ا انت. 

:  جايبلك معايا مفاجأة هتعبك ازازة مياه نا"ر تشو"ه وشك علي يلي عملتيه معايا. 

رهف بلعت ريقها بخوف ووو.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند ام حازم. 

جنه بغيظ:  هنعمل ايه يا طنط انا بحب حازم اوي. 

ام حازم:  صبرك عليا هعلمهالك الادب. 

جنه بعدم فهم:  ازاي. 

: هقولك انا ازاي. 

بصوا لمصدر الصوت بصدمة:  حازم . 


عند سيلا. 

سوزي بتشد ايديها من ايد قصي بخوف: ق قصي. 

قصي ببرود:  انا حذرتك كام مرة ايلا سيلا. 

سوزي بتوتر:  هي يلي هزقتني الاول. 

قصي لسيلا: اطلعي فوق دلوقتي. 

سوزي بخبث:  وانت هتيجي معايا صح. 

قصي ببرود: تؤ مش فاضي لك. 

طلع ورا سيلا وسوزي ع اخرها. 

سيلا راحت قدم المريا وقصي بيفك الجرفته بص لاقها هتسرح ابتسم راح ومسك المشط ومسك ايديها بهدؤء: تعالي. 

سيلا ابتسمت وهو قاعدها علي رجليه وبدء يسرح شعرها وهي ابتسمت. 

بتداخل بغضب الاوضه. 

سوزي بغضب : بقا مش فاضي دلوقتي  حتي مش فاضي حتي تشوف ابنكككك. 

سيلا بصدمه: ابنه. 

قصي بغضب: سووووزي. 

سوزي بغضب:  اه ابنه عايش ممتش ابن قصي وابني عايش واسمه مراد كمان. 

سيلا بصدمه: ......... 

#يتبع...



#جزء_هدية. #عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

رهف بصدمة: ا انت. 

:  جايبلك معايا مفاجأة هتعبك ازازة مياه نا"ر تشو"ه وشك علي يلي عملتيه معايا. 

رهف بلعت ريقها بخوف هو بيقرب منها بخبث:  صوتي يلاااااا بقا بتفضحيني في الجامعه انا بقا هاخد يلي عايزو غصب عنك وهشو"هلك وشك الحلو دا. 

رهف بخوف وزعيق وبترجع لورا:  اطلع برااا امشي براااا. 

طه بيقرب بخبث وبيحاول يقرب منه بيلاقي الباب اتكسر. 

رهف ودموعها نازلة: م مصطفى. 

مصطفى قرب وشد رهف من ايدها خبها وراه وبص لطه ووو... 

ضربه بوكس وقعه الارض ونزل فوقه ضر''ب. 

رهف بصراخ: كفاية يا مصطفى هيمو"ت في ايدك كفااااايةةة. 

مصطفى مش سامع صوته وهمه غضبه وبس وانه وهو نازل من السطح سمع صوت صريخها جاه جري. 

رهف وقعت اغمي عليها ومصطفي قبل م تقع كانت بين ايده بص لطه يلي مش عارف يقوم بقرف وشال رهف وخرج. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

ام حازم:  صبرك عليا هعلمهالك الادب. 

جنه بعدم فهم:  ازاي. 

: هقولك انا ازاي. 

بصوا لمصدر الصوت بصدمة:  حازم . 

حازم ببرود: كملي يلا في ام تعمل كده في مرات ابنها. 

ام حازم بتوتر: ع عملت ايه. 

حازم بغضب:  امييي ليه عملتي كده انا بحبهااا. 

نهال نزلت علي الصوت في الخناقه. 

ام حازم بغضب:  عشان مش عايزة تبقا مرات ابني واحدة زي دي. 

نجمه:  بقا تسبني عشانها. 

نهال وقفه ساكته وحازم علي اخره. 

حازم:  موجهتش ليكي كلاااام سامعه نهال مراتي وهتفضل مراتي. 

ام حازم بغضب:  بقا عايز بتاعت الكباريهات دي طب والله العظيم لو مرميت عليها لمين الطلاق لغضب عليك ليوم الدين وانت لا ابني ولا اعرفك. 

حازم بصدمه بص علي نهال:  نهال انتي... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند جمال. 

الست:  ايه متفاجي ليه. 

جمال بغضب: ااطلعي برا انت السبب في كل دا. 

الست: ليه انا يلي خونت مراتي انا جيت اقولك انه سيلا تبقا بنت **** يعني مش لعاصي ومينفعش. 

جمال بصدمه: ايهههه. 


قصي بغضب: سووووزي. 

سوزي بغضب:  اه ابنه عايش ممتش ابن قصي وابني عايش واسمه مراد كمان. 

سيلا بصدمه: رد عليا دا حقيقي. 

قصي بهدؤء: اه حقيقي. 

سيلا بغضب زقته:  برا اطلعوووا براااا مش عايزة حد مش عااايزززززة حددد. 

قصي شدها لحضنه: اهدي هفهمك يا سيلا. 

سيلا زقته: امشيييي مش عايزززك. 

سوزي خرجت بخبث وقصي خرج بغضب منها. 

سيلا بانهيار: ليههعع ليييي ياقصي دا انا حبيتك خلاص حرام عليكككك اااه. 

قعدت ع الارض بانهيار. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند الباشا كان باصص علي فيلة قصي بخبث: اظن وقت الانتقام جاه. 


قصي مسك سوزي من شعرها: يا بنت *** ليههههه. 

سوزي بغيظ:  ايههه دي الحقيقه. 

قصي زقها بغضب: صبرك عليا دلوقتي. 


مشي راح لاوضه سيلا وقلبه بياكل فتح الباب وداخل اتصدم صدمه عمره سيلا مرميه علي طرف السرير وفي د"م وو..... 



#ال16.#عمياء_قلبي.#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

قصي داخل واتصدم صدمة عمره سيلا مرميه علي طرف السرير وفي د*م وهد"ومها فيها قطع جري عليها بلهفه: سيلاااااا. 

بيبص علي البلكونه لمح طيف حد بيجري بيشوف:  انتووووو يا بهااااا"يممم شوفووا مين داخللللل. 

الحراس بدوا يجروا في الفيلة وبيدوروا علي يلي داخل. 

قصي راح علي سيلا وشالها ونزل جري علي المستشفى. 

سوزي بصت عليها وهو واخدها:  بالسلامه يا سيلا شكل الباشا عمل يلي في دماغه هههه. 

:  واكتر كمان. 

بصت وراها بخضه لاقته وقف: ا ازاي داخلت. 

الباشا ببرود:  زي الناس. 

سوزي بتبلع ريقها:  انا عملت كل يلي طلبته مني عايز ايه تاني. 

الباشا قعد علي طرف السرير وابتسم وبص لها بمكر.. 

فلااااااش بااااااكككككككك. 

سيلا كان منهاره علي اخرها وهو نط من البلكونه سمعت صوت حد. 

سيلا بخوف: م مين. 

الباشا بخبث:  وقت الانتقام جاه. 

سيلا عرفت الصوت ولسه هتصوت كتم بوقها: تؤ يا حلوة لو صوتك اتسمع هد*بحك واقت"ل حبيب القلب . 

سيلا بدموع وخوف: ع عايز مني ايه. 

الباشا بوقاحه:  مانتي عارفه بس بقا جوزك كان ديما بيحميكي خساره كنت هفضحك وكل اما احاول اا"ذيكي كان يتداخل ويلحقك. 

سيلا بصدمة هي متعرفش انه قصي كان بيعمل كل دا: ايههههه. 

الباشا بخبث:  الظاهر انه وقاع في غرامك بس مش هيلحق. 

سيلا بخوف:  ق قصدك ايه. 

الباشا بمكر:  هههه هتعرفي. 

سيلا بتمد ايديها علي التربيزة في سكيـ. ـنه بتاخدها وتدبها في ايده بيكتم صراخه شد كم بلوزتها وزقها علي طرف السرير جت الخشبه علي دماغها فقدت الواعي سمع صوت قصي هرب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بااااااكككككككك. 

سوزي بخبث:  ودلوقتي ايه هيحصل. 

الباشا بغمز:  هنوقعهم في بعض لحد اما قصي يقت'ل سيلا بايده. 

سوزي بصدمه: ايههههه ازاي. 

الباشا ابتسم بشر..... 


عند نهال وحازم. 

ام حازم بغضب:  بقا عايز بتاعت الكباريهات دي طب والله العظيم لو مرميت عليها لمين الطلاق لغضب عليك ليوم الدين وانت لا ابني ولا اعرفك. 

حازم بصدمه بص علي نهال:  نهال انتي روحي وانا مستحيل اطلقك. 

امه بغضب:  بقااا بتبيع امك عشان دي. 

حازم بهدؤء:  محصلش يا امي نهال ملهاش اي ذنب. 

امه بغضب قربت علي نهال ولسه هتضر"بها وقف حازم في النص خد الكف مكانها. 

نهال شهقت وحطت ايديها علي بوقها. 

حازم بهدؤء:  ماما ا... 

امه بغضب:  خدها واطلع برررا بررا بيتي واعملي حسابك يا نهال هتدفعي التمن غالي اوي وهتشوفي برررررااااا. 

مسك ايديها بحزن وبص لامه بصت الناحيه التانيه اخد نهال وخرجوا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

طلع شقتهم وحازم جاله فون من الشغل:  لازم اروح فيلة قصي باشا. 

نهال بتوتر:  حازم انت... 

شدها لحضنه كانه بيقولها محتاجلك ابتسمت وحضنته:  مش هغيب عنك يا قلبي. 

نهال باست خده: هستناك يا حازم. 

سابها ومشي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند مصطفى. 

رهف كانت بتشرب وهو كان وقف مع اخته جنبها. 

رهف بشكر:  مش عارفه اقولك ايه كل مرة بتلحقني فيها. 

مصطفي بهدؤء:  متقوليش حاجه المهم انك بخير. 

رهف ابتسمت وهو خرج. 

اخت مصطفى:  انتي كويسه دلوقتي مصطفي كان قلقان عليكي اوي. 

رهف بسعادة جواها: بجد. 

اخته بغمز:  الظاهر مش لوحده. 

اتكسفت. 


قصي وصل المستشفى وهما اخدوها منه. 

قصي للحراس:  مين عمل كدددده. 

الحراس بخوف: م مش ظهر اختفى يا باشا. 

قصي ضر"به بوكس الكل وقف اتفرج:  ورحمه امي يا ولاد 🐕 لو المدام حصلها حاجه لهد"فنكم بالحياااااااة. 

حازم وصل عند قصي:  قصي باشا لازم نراجع الكاميرات نعرف مين داخل واتهجم علي الهانم. 

قصي بغضب:  اتصررفوووا. 

الحراس:  اؤمرك. 

قصي للحراس:  عايز المستشفي دي تتامن من اولها لاخرهااا واي حد ممنوع يداخل انا رايح الفيلة وجاي الهانم لو حصلها حاجه مش هقولكم هعمل ايه غوووروا من واشي. 

راحوا وعملوا زي مامر وحازم وقصي طلعوا علي الفيلة. 

في اوضه المراقبة قصي كان مشغل الشاشه وبيتفرجوا مش لاقيين اي اثر لاي حد داخل. 

قصي بغضب:  اكيد في حاجه غلط. 

حازم:  شغلها علي البطئ. 

قصي شغلها علي البطئ وقال بذكاء:  يلي داخل كان عارف هيعمل ايه بالظبط. 

فضلوا يدورا لاقوا حد وكان لابس اسود قربوا من الصورة قصي مش واضح. 

قصي بغضب:  مين بن 🐕 دا. 

حازم بهدؤء:  هنعرف دلوقتي المهم روح المستشفى. 

قصي بغضب وبركان جواه:  لو طلع يلي في دماغي انا همحيه من علي وش الارض. 

خرج ركب عربيته وراح المستشفى. 

قصي بغضب من نفسه وضرب الدركسيون:  معرفتش احميهاااا معرفتششششش. 

فضل يناب نفسه وغضبه سيطر عليه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند جمال. 

الست: ليه انا يلي خونت مراتي انا جيت اقولك انه سيلا تبقا بنت **** يعني مش لعاصي ومينفعش. 

جمال بصدمه: ايهههه. 

الست ببرود: يلي سمعته. 

جمال راح عليها وطخخخخ كف وقعها الارض: برا اطلعي بررررا. 

الست بغضب:  هطلع بس انت يلي هتندم يا هه جمال باشا. 

خرجت وهو قعد يفكر في يلي قالته. 


عند مصطفى. 

رهف: ايه يا عم متجيب حته. 

مصطفى بمرح: انتي خدتي عليا اوي اوعي يابت. 

رهف في نفسها: قرة عيني المستقبلي. 

مصطفى:  سرحتي في ايه. 

رهف تلقائي:  في جوزانا. 

مصطفى: هها. 

رهف بضحك واحراج: بهزر يا رمضان مبتهزرش.

مصطفى: لا يا اختي بهزر.

رهف بغمز: انت مرتبط. 

مصطفى:  لا. 

رهف قربت منه: طب حد متكلم عليك. 

مصطفى بعد وحمحم: لا بردو. 

رهف قربت اكتر هو بيعد وقع من علي الكنبه:  براحه يا عسل. 

مصطفى قام وقعد جنب امه يلي فطست ضحك منها. 

رهف بمعاكسه:عينك دي ولا عدسات لاصقه.

مصطفى:يابنتي اهمدي بقا يخربيتك.

رهف لام مصطفى: يا حجه انا بطلب منك ايد ابنك.

مصطفى وامه 😳😳😳.

 بقلم ميرا ابوالخير. 


في مستشفى الامراض العقليه كان طه محجوز في اوضه ما وامه كانت بتعيط عليه. 

الممرضه: هيبقا بخير يا طنط متقلقيش. 

نعيمه بدموع: يارب دا انا محلتيش غيره. 

طه كان قاعد وباصص للسقف بهدؤء وبيفتكر كل يلي كان بيعمله ودموعه بتنزل. 


في المستشفى عند قصي وسيلا. 

قصي كان رايح جاي مش عارف يعمل ايه والدكاترة مع سيلا جوا. 

قصي بنفاذ صبر كان لسه هيداخل خرج الدكتور باسف:  للاسف المريضه اتعرضت لحالة ا"غتصاب بـشـ.ـعة وهي دلوقتي في غيبوبة. 

قصي بصدمه ومسكه من قميصه بغضب : ايههههه انت بتقول ايههههههه. 

الممرضه خرجت بسرعه:  الحق يا دكتور النبض بيقف. 

قصي..... 


#يتبع...



#ال17.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

قصي بنفاذ صبر كان لسه هيداخل خرج الدكتور باسف:  للاسف المريضه اتعرضت لحالة ا"غتصاب بـشـ.ـعة وهي دلوقتي في غيبوبة. 

قصي بصدمه ومسكه من قميصه بغضب : ايههههه انت بتقول ايههههههه. 

الممرضه خرجت بسرعه:  الحق يا دكتور النبض بيقف. 

داخل الدكتور بسرعه وقصي كان قبله وسيلا بتتهز والجهاز بيصفر. 

الدكتورة يلي معه:  بسرعة هات الجهاز.. 

الدكتور ادها لها وبدء تعمل لها صدمات وقصي وقف قلبه سكت ومكان. 

سيلا بتترج لفوق وتحت والنبض مش راضي يرجع تاني. 

الدكتوره باسف: للاسف فقدان المريضه. 

قصي فاق علي الكلمه دي وراح شد الجهاز منها: هتعمل ايه يا فندم مينفعش ك.. 

قصي بدموع علي اخره زود سرعته وبدء يعملها هو الصدمات:  سيلااا فتحي عينككك متسبنيش يا سيلااا فوقي يلاااا لو مش عشاني عشان عاصم وحياة عاصم عندك يا سيلاااا فووووووقييييي هموت من غيررررركككككك. 

سيلا النبض اشتغل لما سمعت منه اخر كلمه. 

الدكتوره بتقيس النبض:  بسرعه هاتي جهاز التنفس بسرعةةةة. 

الممرضه ادتها الجهاز وحطتها ع بوق سيلا ورجع النبض لها تاني. 

بقلم ميرا ابوالخير 

قصي مسح دموعه بفرح ومسك ايديها بسعادة.

مر ساعتين وسيلا عينها بدءت ترمش بتعب.

الدكتوره: الحمدلله بدءت تفوق.

قصي باستغراب: ازاي والغيبوبه.

الدكتوره بتوتر: ا اصل.

قصي لسه هيروح لها سيلا نادت باسمه بتعب وصوت واطي: ق قصي.

قصي بلهفة راح عليها ومسك ايديها:  جنبك حاسه بحاجه انا معاكي.

سيلا بدءت تترعش بخوف: متسبنيش يا قصي ه هو حاول...بدءت تعيط.

الدكتورة خرجت وقصي شدها لحضنه وبيطبطب عليها: ششششش متخافيش انا معاكي يا حبيبتي.

سيلا بعدم واعي: انا بحبك يا قصي متسبنيش.

قصي بصدمة بعدها عن حضنه بذهول: ق قولتي ايه.

لاقها نايمه ابتسم وشدها لحضنه اخيرا بعد كل دا اعترفت بحبها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


كان وقف بيتفرج من بعيد ولابس لبس دكتور وعيونه كلها شرارة:  بن ال*** ماشي يا قصي قدرت تلحقها بس غبي سيلا اصلا مش حصلها حاجه انا يلي لعبت بالجهاز بس الممرضه عدلته ازاي عادي واتفقت مع الدكتور انه يقولك كده تؤ تؤ دي مجرد بدايه يا قصي. 

الشخص:  كده نفذت يلي قولتلك عليه. 

الباشا بمكر:  قصي هيكر"ه سيلا لانه بحكاية الا"غتصاب دي مش هيبقا واعي لاي حاجه. 

الشخص:  هنعمل ايه دلوقتي. 

الباشا:  هنتفرج عليهم. 

ابتسم من تحت الكمامه وخرج. 

خبط في حد. 

حازم برفع حاجب:  انت مين وبتعمل ايه كده. 

الباشا بتوتر من تحت الكمامة والنضارة: انا.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند رهف ومصطفي. 

رهف لام مصطفى: يا حجه انا بطلب منك ايد ابنك.

مصطفى وامه 😳😳😳.

رهف بضحك:  بهزر بهزر 😂😂. 

مصطفي بمشاكسه: بس انا موافق. 

رهف بصدمة: هاه. 

مصطفى بهدؤء:  ايوا تتجوزيني. 

رهف بكسوف قامت خرجت علي برا. 

ضحك هو والكل.. 

مصطفى خرج وراها:  السكوت علامه الرضا ولا ايه. 

رهف باحراج:  ا ا. 

مصطفى بابتسامة طلع خاتم وقعد علي الارض:  تتجوزيني. 

رهف بابتسامة هزت راسها ولابسها الخاتم. 

رهف باستغراب: جبت الخاتم دا منين. 

مصطفى بغمز:  من اول يوم شوفتك فيه. 

رهف فتحت بوقها بذهول:  ها. 

مصطفى بضحك وقفل بوقها:  هقولك يوم فرحنا 😉😂. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

الباشا بتوتر:  انا الدكتور المختص بجراحه العيون. 

حازم بشك: اممم تمم. 

الباشا مشي من قدمه بتوتر وحازم بص علي طيفه بشك وراح قعد قدم اوضه سيلا وطلع لاب توب صغير الحجم وبدء يراجع الكاميرات اكيد في اي حاجه مختفيه عنهم.


عند سوزي كانت وقفه قدم طفل بيعيط ومرعوب. 

سوزي بتخويف:  ابوك عايش انت فاااهم يا مراد لو مسمعتش كلامي هحر"ق لسا"نك خالص. 

مراد بدموع وخوف فهو طفل ال 6 سنوات: حاضل والهي حاضل. 

سوزي بخبث:  غور اتنعم في بيت ابوك قصي المغربي علي اما اتصل علي الصحافه. 

مراد بخوف جري وهي ابتسمت بخبث. 

سوزي بخبث:  لما نعمل مؤتمر صحفي كده ونقول انه انا ام ابنه ومراته الشرعيه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طه. 

كان قاعد بيفتكر انهم بعتوه علي السجن ومن هناك للمستشفي دي كان قاعد هادي. 

بتيجي الممرضه:  عامل ايه النهارده. 

طه لارد. 

الممرضه:  طب تحب تاخد العلاج يعني بعد اذن ساعتك. 

طه عيونه اتحولت لاحمر وشدها من ر"قبتها بيخنـ. ـقها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند قصي كان باصص لها بحب وجواه كلام كتير بس افتكر كلام الدكتور غضبه حضر قام وقف قدمها وهي بتفوق اول م فتحت عينها:  انت قصي. 

قصي بصدمة وذهول:  انتي شايفاني. 

سيلا..... 


عند نهال كانت مستنيه حازم لاقت يلي بتخبط. 

نهال:  حماتي اه... 

ام حازم زقتها وقعتها علي الارض وداخلت وقفلت الباب وراها ومعاها نسو"ان شكلهم و"حش اوي. 

نهال بخضه وخوف:  هو في ايهه. 

ام حازم بغضب وجبتها من شعرها:  هي دي يا نسو''ان ربوهااااا يلاااا مش عايزة حته فيها سلـ. ـيمه. 

نهال خافت ولسه هتقوم واحدة قربت عليها وطلعت...... 


#يتبع.... 


#ال18.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

ام حازم بغضب وجبتها من شعرها:  هي دي يا نسو''ان ربوهااااا يلاااا مش عايزة حتـ.ـه سليمه. 

نهال خافت ولسه هتقوم واحدة قربت عليها وطلعت مقص و حبل:  هنعلمهالك الادب. 

ام حازم بخبث:  كد اقدر اجوز ابني لبنت نضيفه الله واعلم بقا اذا كنتي واخدك ب** ولا لا.

جنه بلعت ريقها بخوف. 

نهال بخوف ودموع:  حرام عليكي انتي معندكيش بنت. 

ام حازم ببرود:  بنتي مش زبا''لة زيككك ربوهااا يلااا. 

نهال هتصوت واخدة حطت علي بوقها لازقه وكتفوها ونزلوا عليها ضر*ب وهي بتصوت. 

ام حازم مسكت المقص وقربت من شعرها:  وريني شعرك دا يلي فرحانه بيه هشيله خالص . 

نهال بتعب ود"مها نازل وهي لسه هتقرب تقص شعرها وو.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طه. 

الممرضه:  طب تحب تاخد العلاج يعني بعد اذن ساعتك. 

طه عيونه اتحولت لاحمر وشدها من ر"قبتها بيخنـ. ـقها. 

الممرضه ضر"بته تحت الحزم وقع وسابها:  انت شكلك هتتعبني معاك. 

طه بغضب وجنان:  هقت'لككككككك. 

سالي ببرود قربت منه وهو علي الارض وفي نص دماغه عملت حركه فقد الواعي. 

سالي نادت علي التمرجي ياجي يساعدها وادته مهدئ. 

سالي بتامل ملامحه:  هعالجك يا طه لازم تتعالج. 

طه بهلوسه:  انا تعبان انا ليه كده. 

بصت عليه بحزن وكانت هتمشي لاقته ماسك ايديها. 

سالي قعدت جنبه وفضلت معه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


 عند قصي وقف قدمها وهي بتفوق اول م فتحت عينها:  انت قصي. 

قصي بصدمة وذهول:  انتي شايفاني. 

سيلا بدموع:  ياريتني اقدر يا قصي انا حسيت بيك وو... 

قصي راح ومسح دموعها: متخافيش يا حبيبتي هحل كل حاجه. 

سيلا بطمئنان حضنته وهو ابتسم:  قومي غيري هدومك. 

سيلا بتعب:  انا لسه تعبانه. 

قصي بابتسامة باس دماغها:  عشان خاطري هنروح مكان هيعجبك اوي. 

سيلا بتافف:  طيب هات الممرضه تساعدني. 

قصي بمكر:  ليه بس مانا اهو. 

سيلا باقتضاب:  قصييييي اخرج. 

قصي بضحك:  حاضر ياقلب قصي. 

ابتسم وفضل وقف:  قصي انت لسه هنا. 

مردش. 

سيلا كانت لسه شامه ريحته عرفت انه لسه موجود ابتسمت قامت من علي السرير وهو بعد عشان متحسش بيه. 

سيلا بذكاء عملت نفسها هتقع هو مسكها: حاسبي. 

سيلا بضحك:  يعني انت هنا اهو. 

قصي بغضب طفولي:  اه يا كذبةةةة. 

سيلا بضحك:  يلا بقا اطلع. 

رجع شعرها لورا وابتسم: اوك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد شويه. 

قصي راح مكان ما ومعه سيلا وطلب من حازم يعمل حاجه. 

قصي كان وقف في مركب ضخم وحاضن سيلا من ضهرها ومبتسم. 

سيلا وشعرها بيطير:  الجو جميل اوي هنا. 

قصي بحب وبيشم ر"قبتها:  مش اجمل منك يا قلبي. 

سيلا بكسوف:  جبتنا هنا ليه يا قصي وطول الطريق عاملاه اسالك وانت ساكت. 

قصي بيرجع خصله من شعرها:  عايز حبيبتي تنسي شويه كل يلي حصل واعوضها ممكن. 

سيلا بابتسامة وقلبها دق:  قصي انا.. 

حط ايده علي بوقها بحنان: شششش انسي كل حاجه وخاليكي معايا. 

حضنته ودموعها نزلت بسعادة:  انا بحبك اوي ياقصي مشو تتخلى عني. 

قصي بفرح:  وانا عاشقك يا قلب قصي ترقصي. 

سيلا بحزن قبل ما تنطق كان شدها وحط ايده علي وسطها:  هغمض عيني ونرقص سوا. 

سيلا بحب:  حاضر. 

راح يشغل اغنيه وسيلا في نفسها:  اه بحبه حبيته لا مش حبيته انا عشقت قصي بقا هو كل روحي. 

قصي شغل المزيكا وراح مسك ايديها وبدوا يرقصوا علي الحان...


وأنا بين إديك، تهت في مكاني

ونسيت معاك، عمري وزماني

والوقت فات، وياك ثواني

قربني ليك سبني أعيش إحساسي بيك

بتحدى العالم كله وأنا وياك

وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك

وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك

قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك

بتحدى العالم كله وأنا وياك

وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك

وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك

قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك

أنا عشقي ليك عشق القمر

للنجمة والليل والسهر

والشوق إليك فوق الخيال

فوق إحتمال كل البشر

أنا عشقي ليك عشق القمر

للنجمة والليل والسهر

والشوق إليك فوق الخيال

فوق إحتمال كل البشر

من يوم لقاك حلوة الحياة

بتحدى العالم كله وأنا وياك

وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك

وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك

قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك

أتحدى بيك كل الوجود

وياك أكون أو لا أكون

أنا مش حعيش من غير هواك

أنا قلبي عاشق للجنون

أتحدى بيك كل الوجود

وياك أكون أو لا أكون

أنا مش حعيش من غير هواك

أنا قلبي عاشق للجنون

من يوم لقاك حلوة الحياة

بتحدى العالم كله وأنا وياك

وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك

وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك

قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك. 


قصي شالها ولف بيها:  عااشقكككككككككككككككك. 

ضحكت بحب. 

قصي جاله رساله علي فونه ملامحه اتغيرت للغضب:  هنرجع. 

سيلا باستغراب: علي فين. 

قصي باس خدها بحب:  شويه حاجات لازم تخلص يا حبيبي. 

سيلا هزت براسها امر القبطان يرجع بيهم تاني. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


( ملاحظه انا بكتب كل حاجه بالتفاصيل عشان تعيشوا مع الرواية ✨). 


عند حازم. 

رجع البيت وبيفتح وبيداخل شقته بيلاقيها ضلمه بيستغرب:  نهال يا حبيبتي انتي فين. 

بيفتح النور بيلاقي نهال مرميه علي الارض ود"مها نازل بيجري عليها: نهالل حصل ايههه نهااال. 

:  بسرعه واديها علي المستشفى مفيش وقت. 

حازم بصدمه: انتي... مين عمل كده. 

جنة بخوف:  هقولك كل حاجه بس لازم تلاحقها. 

حازم شال نهال ونزل بيها جري ومعه جنه. 

بعد شويه. 

الدكتورة:  اي القر"ف دا المدام اتعرضت لضر"ب مبر"ح لازم نعمل محضر. 

حازم بفحيح الافاعي:  مراتي عاملة ايههه. 

الدكتوره خافت:  ش شوية وهتفوق. 

مشيت من قدمه وهو مسك جنه من دراعها بغضب: انطقي حصل ايهههه. 

جنه حكت له م حدث وانها كانت عايزة تقص شعرها بس هي وقفتها. 

فلاااااااش باااااكككك. 

جنه مسكت ايد ام حازم:  لا يا طنط حازم كده هيحبها اكتر وهيحس انها ضحيه سبيها ويلا. 

ام حازم تفت علي نهال وخرجت مع النسو"ان وجنه بخوف بصت لها وقررت ترجع تلاحقها بس لما تزوغ من ام حازم. 

باااااااكككككككك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

حازم دمعته نزلت: ليه امي تعمل كده ليههه. 

جنة بحزن: انا اسفه علي كل يلي عملته كنت انانيه اوي. 

حازم بص لها بغضب ولسه هيتكلم الممرضه جت: المدام فاقت. 

داخل عندها وهو باصص عليها ووشها فيه شويه كد''مات وهي بصت له بتعب. 

حازم قرب وخدها في حضنه ودموعه نازلت وهي كمان:  حقك عليا يا نور عيني حقك عليا انا. 

نهال بدموع:  حازم.... 

قاطعها حازم: ششش مش عايز اي كلام خاليكي في حضني. 

جنه بصت عليهم بزعل وخرجت وسبتهم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


قصي وصل البيت لاقي صحافيين كتير قدم الفيلة وسوزي وففه ومتشكه. 

نزلت لهيبته ومسك ايد سيلا والكل التفت لهم. 

سوزي بصت عليهم بغيظ. 

قصي الحراس كانو حولين منه والصحافيين عاملين بيسالو وهو ببرود مش بيرد وسيلا مستغربه. 

احد الصحافه:  حضرتك تبقا متجوز سوزي هانم ومخلف منها ولي العهد. 

سوزي ردت بدلع: اه انا ابقا مراته وام ابنه. 

قصي بص ببرود وكمل طريقه. 

احد الصحافة من تبع الباشا:  قصي بيه انت متجوز واحدة عامية وكنت مرات اخوك ياترا هي يلي وقعتك فيها ولا انت يلي عايزها لجمالها. 

قصي وقف ببرود وجواه غضب وقف وبص لهم كلهم:  خلصتوا ولا تتضر"بوا بالنار. 

بلعوا ريقهم بخوف. 

قصي ببرود وحط ايده علي وسط سيلا: اولا سوزي ملهاش اي لازمه في حياتي ومجرد بيزنس مش اكتر ثانيا حبي الاول والاخير ويلي فعلا هتبقا ام ابني هي المدام سيلا مراتي وكل حياتي ويلي بيحب حد ملهوش دعوة بالعيوب يلي فيه ولا ايه. 

سوزي وشها احمر من الغضب والكل انبهر بكلام قصي وسيلا فرحت مسكها بحب وداخلو الفيلة تحت انظار الغضب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند الدكتور. 

الباشا كان وقف قدم جثـ. ـته وجثـ. ـت الدكتوره بابتسامة: كده قصي مش هيعرف الحقيقه. 

امر رجالته يتصرفوا فيهم وهو لابس دقن وشنب وحط حاجات في وشه:  دلوقتي جاه وقت اللعبه التانيه. 


قصي كان قاعد في مكتبه وبيجي مراد له بياخده في حضنه  وسيلا كانت بترتاح ومعاها عفاف بتغير وبتنزل عشان تشوفه بتسمع صوته مع طفل صغير بيضحك قلبها وجعها. 

سوزي بمكر:  شوفتي حلو مع ابنه يلي مني ازاي اقصد سمعتي. 

سيلا ببرود:  قصي طول عمره حلو مع اي حد يا سلعوة وايلا مكنش اتجوز واحدة كانت زيك كده. 

سوزي بغضب مشيت. 

عفاف: معلش يا بنتي. 

سيلا بهدؤء:  عادي يا دادة ينفع كوبية مياه. 

عفاف بحنان: يلي تؤمري بيه. 

بتخرج الصالون ايد بتشدها: الحلوة خرجت اهي. 

سيلا بخوف: هو انت ازاي. 

الباشا بخبث:  دا سري قصي لو عرف الحقيقه انا هقت'له لك. 

سيلا بخوف: ايههه انت بتقول ايه. 

الباشا بخبث:  يلي سمعتيه يا قطه. 

سابها ومشي وهي معرفتش تصوت او تعمل حاجه بتطلع علي اوضتها وبتترعب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

قصي كان قاعد وراح عشان يشوف سيلا رسالة بتوصل له... 

( مراتك كان مزة اوي وانا بقضـ. ـي معها الشوية دول وعلي فكرة كان بكل ارادتها يمكن كنت عنـ.ـيف بس حبيت اوي...). 

قصي لاحد: شوف مين بن ال*** صاحب الرقم. 

الشخص خرج. 

قصي بغضب كسر الفون:  مستحيل اظلم سيلا مش هظلمها لازم اسالها الاول. 

طلع بهدؤء لاقها قاعدة. 

قصي قعد قدمها ومسك ايديها: سيلا. 

اتوترت منه: ن نعم. 

قصي بهدؤء:  هو لمـ. ـسك يا سيلا بارادتك وهو مين تعرفيه. 

سيلا سكتت. 

قصي قلق من سكوتها: سيلا متسكتيش سكوتك بيقلقني. 

سيلا بجمود:  ..... 


#يتبع... 


#ال19.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

قصي قعد قدمها ومسك ايديها: سيلا. 

اتوترت منه: ن نعم. 

قصي بهدؤء:  هو لمـ. ـسك يا سيلا بارادتك وهو مين تعرفيه سيلا انا جوزك وبحبك قوليلي. 

سيلا سكتت. 

قصي قلق من سكوتها: سيلا متسكتيش سكوتك بيقلقني. 

سيلا بجمود: اه يا قصي قربي لي بكل ارادتي. 

قصي بهدؤء مرعب:  مش هكرر السؤال تاني هو مين و قربلك ولا لا وعايز الحقيقه. 

سيلا بغضب قامت وقفت:  بقوولككك لمسـ.ـني بكل اراداتي وانا معرفوش ارتاحت بقا. 

قصي بيحاول يمسك غضبه قبل ميخرج عن سيطرته وبصوت مرعب :  ليه يا سيلا. 

سيلا الدموع اتجمعت في عينها اوي وبتفتكر كلام الباشا ( هقت'له واخلص منه قدمك لو عرف الحقيقه). 

سيلا بجمود وبلا مبالاة:  عادي كنت بحسبه انت مانا عمياء بقا. 

كف بينزل علي وشها بيوقعها علي السرير. 

قصي بغضب:  انتي كدابةةةةةة مستحيل سيلا تعمل كده انتي عمرك مكونتي كده فاهمةةةة انا مش مصدق انك تعملي كده قلبي بيقولي كدابة. 

سيلا ببرود اكثر:  والله براحتك بقا هروح انام. 

قصي بفحيح الافاعي شدها اتخبطت في صدره:  ماهو براحتي يا سيلا هانم بم انك كان بارادتك فانا كمان هروح لسوزي. 

سيلا بصدمة:  النهارده يومي انا مش يومها. 

قصي بيشم ر"قبتها:  براحتي وهي مراتي وبيلي عملتيه دا مبقتولش تفرقوا عن بعض. 

خرج وهي قعدت علي طرف السرير قامت مشيت ناحيه الباب ولسه هتخرج سندت بضهرها ودموعها بدءت تنزل في الجهة الاخري كان ماسك الاوكورة وقلبه بيقوله سيلا مخبيه حاجه اوعا تصدق سند في نفس الجهة بتاعتها بضهره بقا الفاصل بينهم الباب تحت انظار عيون كلها خبث ومكر. 

بقلم ميرا ابوالخير.


عند ام حازم. 

ام حازم بغيظ:  اومال مسمعتش خبرها ليه البت دي. 

احد النسو"ان يلي كانوا بيضر"بو نهال:  دلوقتي تسمعيه دا خدت علقه محترمه. 

ام حازم:  لو ممتتش البت دي هنعمل حاجه احسن بكتير. 

الست:  ايه هي. 

ام حازم بخبث:  جوز بنتك لسه غاوي رمرمه. 

الست باستغراب:  يعني ايه. 

ام حازم بخبث:  يعني بتاع بنات. 

الست:  ايوا ياختي وتعابنا معه. 

بقلم ميرا ابوالخير 

ام حازم بمكر:  حلو اوي يبقا حازم لازم يشوف جوز بنتك ونهال في حضنه. 

الست بصدمه:  نعممم انتي بتقولي ايه. 

ام حازم طلعت دهبها والست عينها زاغات عليه ابتسمت بمكر:  هتاخدي الدهب دا لو حصل. 

الست بطمع:  موافقه اعتبريه حصل. 

ابتسمت بمكر. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في المستشفى. 

حازم كان منيم نهال علي رجله وبيحسس علي شعرها بحنان وهي مغمضه عينها. 

نهال بحب:  هو انت ممكن تسبني يا حازم. 

حازم بحب وابتسم:  محدش بيسيب روحه وحته منه. 

نهال بقلق:  انا خايفه اوي يا حازم بلاش تعمل حاجه لمامتك. 

حازم بعصبيه خفيفه:  نهال دا حقك لازم ارفع قضيه. 

نهال قامت وبصت في عينه:  دي امك وحياتي عندك بلاش تعمل معها حاجه دي ام وانا مسامحها عشان خاطري. 

حازم بابتسامة علي طيبتها قعد جنبها وسند ايده علي ضهرها:  تمام عشانك يا نهال. 

نهال:  في شاب هيخطب رهف. 

حازم بتفكير:  عارف اختك تحت عيني وعارف كل حاجه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

نهال بهدؤء:  طب ايه رايك فيه. 

حازم بابتسامة:  شاب كويس ومحترم سالت عليه وعرفت عنه كتير موافق وهي كمان بتحبه صح. 

نهال بضحك: اوووي. 

حازم ابتسم وباس دماغها بعشق.. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


مر اليوم عادي وقصي كان في اوضه سوزي وسيلا كانت مع عفاف في المطبخ. 

سوزي بدلع:  قصي ليه مش بتحبني. 

قصي:  لا بحب ولا بكر"ه فين مراد. 

سوزي بتقدن له كاس وعليها ابتسامه خبيثه:  طب اشرب. 

قصي خدها وبدء يشرب. 

سوزي في سرها:  بدءنا. 

قصي قام ينام وهي راحت جنبه. 


عند سيلا كانت بتخرج من المطبخ لاقت يلي بيشد فستانها:  انط انط. 

سيلا عرفت انه ابن قصي قعدت علي ركبتها بابتسامة:  عيون طنط. 

مراد بطفولة: ايز اتول دعان اوووي (عايز اكل جعان اوي). 

سيلا بحب مسكت ايده واخدته المطبخ:  دادة عفاف هاتي النوتيلا والعيش لو سمحت. 

جبتهم لها وهي قعدت علي التربيزة وحطته علي الكرسي: يلا يا حبيبي كل براحتك. 

مراد بطفولة:  انتي حلوة اوي يا انط ممكن اتولك سيو. 

سيلا بضحك:  ممكن طبعا. 

قعدت تاكله وتلعب معه وضحكهم ملي البيت فرحه وبهجه  . 


مر شهر ونهال خرجت من المستشفى مع حازم وامه هتبدء تعمل خطتها ورهف ومصطفي اتخطبوا وطه بدء يتعافى شويه شويه . 

قصي كان متجنب سيلا وسوزي بتقرب منه اكتر ونادرا لو شافها كان بيخرج بدري اوي ويرجع متاخر سيلا علاقتها مع مراد ابنه بقت حلوة جدا. 

في يوم قصي كان راجع من شغله بتعب راح يشوفها بالسر كان علي طول كل لما ياجي بيروح يشوفها وبيتسحب عشان مش تشوفه. 

قصي داخل لاقها نايمه بص عليها بحزن وقعد جنبها وبا "سها بحب وحسس علي شعرها وباس دماغها:  وحشتيني يا سيلا انا عارف وواثق انك معملتيش كده بارادتك عارف بس لازم اعرف مخبيه ايه وهفضل اعمل نفسي بعيد عشان تتربي شويه وتثقي فيا وتقولي الحقيقه مش تخبي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

باس ايديها وخرج راح عند مراد اخده في حضنه بحنان ابوي ونام. 

تاني يوم. 

سيلا قامت وعرفت انه قصي مع سوزي زعلت اوي: لازم ارجع قصي ليا تاني.

 قامت داخلت تاخد شاور ولابست ونزلت تحت قصي كان بيفطر بص عليها بحزن راحت قعدت تاكل بصمت. 

قصي جاي يقوم سيلا:  قصي ممكن تيجي توديني المطبخ. 

قصي ببرود: مانتي عارفه هو فين. 

سيلا بحزن: خلاص شكرا. 

قامت عشان تروح ابتسمت في نفسها وعملت نفسها بتعيط. 

قصي بتافف قرب وشالها هي اتخضت بس ابتسمت داخلها المطبخ. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند الباشا. 

الباشا كان بيشكر علي اخره بفرح ومشغل مزيكا وحولين منه بنات ل'يل وبصوت عالي:  انتصررررررررت علي قصييي هههه خلاص قصي المغربي بححح باقي املاكه وينتهي خالص فرقت العشاق ههههه محدش يقدر يقف قدمي. 

بيتميل بسكر وبيرقص:  هههه باقي يطلقها وخلاص. 


عند قصي وسيلا.. 

سيلا ببراءة:  اعملي بقا جاتوة. 

قصي بضحكه رجولية: انتي مبتزهقيش. 

سيلا: تؤ تؤ يلا. 

قصي نسي جرحه وبدء يعمل لها الجاتوة حطها علي الرخامه وقرب با"سها اتكسفت. 

قصي بوقا"حه:  مع كل حاجه هعملها هاخد بوسه. 

سيلا وشها احمر وهو ضحك فعلا بيجي يعمل حاجه بيبو"سها الاول وهي متعرفش تمنعه لانه بيجي بسرعه. 

ببقلم ميرا ابوالخير. 

سيلا حسست جنبها لاقت كيس عرفت انه الدقيق مسكت شويه وقصي لسه هيبو"سها حدفته عليه. 

قصي بصدمه: يخربيتك عملتي ايه. 

سيلا بضحك: الله نفسي اشوفك دلوقتي. 

قصي بخبث نزلها: بقا كده طب اهوو..غرقها دقيق وهي بتضحك. 

فضلوا يلعبوا شويه وصوت قاطعهم. 

:  بقا سايب ام ابنك وبتلعب يا قصي باشا. 

قصي ببرود: وانتي مالك. 

سيلا مشيت علي برا بحزن وقصي غضب وخرج ورها. 

سوزي وقفتهم:  مالي ونص انا حامل يا قصي حامل منك للمرة التانيه فااهم. 

سيلا كانت طالعه علي السلم وفقت بصدمه وقصي بذهول: نعممم ياختييي. 

سوزي بدلع:  اه في الشهر الاول ولا انت ناسي انك متجوزني ليهه. 

سيلا بصت لورا بدموع وقصي كان وراها لفت بتضر"به بايديها: ليههههههههه ياقصييي ليهههههه انا بعمل كل دا عشانككك انت ايهههه. 

قصي بغضب مسك ايديها:  عااااااارف كل حاجه  وكل دا تمثيل في تمثيللللللل فاهمةةةةةةةة. 

سوزي وسيلا بصدمة...... 

#يتبع.... 




#ال20.#عمياء_قلبي.#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

سوزي بدلع راحت علي قصي وباسته:  حامل يا حبيبي في الشهر الاول كمان. 

سيلا بصدمه:  انتي بتقولي ايه قصييي اتكلم. 

سوزي بدلع:  يلي سمعتيه يا حلوة. 

سيلا بغضب نزلت وهو كان قريب منها مسكتها من القميص: ليههههه انا عملت كل دا عشاااانككككك ليههههه. 

قصي بعصبيه:  اهدي بقاااا كل دا تمثيللللل فاهمه. 

سوزي وسيلا:  تمثيل. 

قصي ببرود وقف قدم سوزي:  حامل من الباشا مش كده يوم ماجاه هنا وحاول يعتد"ي علي سيلا. 

سيلا بصدمه: ا انت عرفت. 

قصي ببرود مسك سوزي من شعرها:  انتي فاكرني مغفل عشان اي حد يخش ويخرج بيتي من غير م اعرف لا ويحاول يقرب من مراتي انا هد"فنككم انتي وهو. 

سوزي بتبلع ريقها بتوتر:  محصلش د دا ابنك انت. 

قصي ببرود:  مصره تكملي في كدبك يعني تمم اوي. 

اتصل علي دكتورة تحت صدمة سيلا وسوزي. 

قصي لسيلا بحزن:  انا عارف الحقيقه من البدايه كان نفسي اسمعها منك انت مش واثقتي فيا وفي حبي. 

سيلا بدموع هتتكلم قاطعها:  مش عايز اسمع حاجه تعالي. 

مسك ايديها. 

قصي بزعيق:  مغووووري خد بالك من سوزي لو هربت او عملت اي حركه انت عارف هعمل ايه. 

سوزي وشها اصفر:  اؤمرك. 

مسك سيلا من ايديها وخرجوا راحو ناحيه المخزن. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

قصي فتح وداخل سيلا يلي مش فاهمه. 

قصي ببرود ضر"به برجله وقال:  طبعا مش عارفه مين يلي مرمي علي الارض. 

سيلا بعدم فهم:  مين. 

قصي ببرود وحط ايده في جيبه:  يلي حاول يوقع بينا ودفع للدكاترة ويلي هدد"ك بيا. 

سيلا بصدمه وخوف:  ا الباشا. 

قصي مسكه من شعره وكانت ايد"ه مقـ. ـطـ. ـوعه ووشه عليه علا"مات وكد*مات كتيرة ود*مه سا*يح. 

سيلا بخوف: كفايه يا قصي كفايه. 

قصي تف عي الباشا يلي مش قادر يتحرك او يعمل اي حاجه قصي قـ. ـطـ. ـع ايد"ه و مر"حموش. 

الباشا بتعلثم وتعب:  ك كف كفايه ه هعم هعمل يل ت تؤمر بيه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

قصي ببرود شاور للعساكر تداخل داخلوا واخدواه وبص قصي ليه:  يلي يقرب من سيلا افر"مه. 

سيلا لسه رايحه تمسك ايده سابها ومشي زعلت. 

سيلا في نفسها ودمعه نزلت؛( كان لازم فعلا اثق فيك هصالح غلطي النهارده وهعترف بحبي و هسمحلك تكون جوزي شرعا وقانونا). 

راحت الفيلة مبتسمه وهي بتتسند. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

كان بيجهز لفرح رهف ومصطفي والشقه مليانه فرحه وهيصه. 

رهف:  وجهزوني هتجوز هتجوزز هتجوزز لولوليييي. 

نهال بضحك:  يابت عيب اتلمي. 

حازم بابتسامة:  اختك وقعه. 

رهف بمشاغبه:  اصملا يعني عليكم. 

حازم بابتسامة:  رهف ليه طلبتي فرحك يبقا في الشارع مع انه يكون في اكبر القاعات افضل. 

رهف بهدؤء:  عشان انا بحب اللمه والجو دا ومش عاوزه حاجه غير كده. 

حازم شمر كمه وغمز لها:  ع فكرة مصطفى مروحش يجهز وبيرتب كل حاجه وخالها اجمل من القاعات كمان عشان كده انا وافقت تتعمل هنا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

رهف بزغروطه: لوووولووولييييي قرة عيني ياناس. 

: لولولييييي قرة عيني يا جماعه. 

بصوا لمصدر الصوت لاقوا مصطفي ضحكوا:  م جمع ايلا لما وافق 😂. 

رهف جريت علي جوا مع البنات وحازم باس دماغ نهال: يلا يا عريس عشان تجهز. 

مصطفى:  انا جاهز نتجوز دلوقتي. 

حازم:  يابني ايه اصبر هانت كلها سواد الليل. 

مصطفى بتافف:  طيب. 

نزلوا الشارع. 

مصطفى للراجل:  حط نور علي قد م تقدر وعايز ورد يفضل ينزل من السقف ميبطلش النهارده اهم يوم في حياتي. 

الراجل:  يلي تومر بيه يا ريس. 

بدوء يجهزوا الفرح تحت عيون ما. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند قصي كان وقف بهدؤء. 

سيلا راحت عليه عشان تكلمه تجاهلها ومشي. 

مراد:  سيو فيي ايي. 

سيلا بابتسامة باست دماغه: مفيش يا حبيبي. 

مراد بخوف:  مس تخيي م ماما الوحسه توديني الميجا تاني( مش تخلي ماما الوحشه توديني الملجا يلي جبتني منه تاني). 

سيلا بصدمه: ايههه ملجا يعني انت مش ابن سوزي. 

مراد لسه هيتكلم سوزي راحت شدته بعن'ف:  تعالي هناااا. 

مراد خاف وسكت وسوزي اخدته تحت تفكير سيلا قررت تقول لقصي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند جمال. 

جمال:  انا هكتب كل املاكي باسم ابن سيلا وقصي. 

المساعد:  ازاي هي سيلا حامل. 

جمال بضحك:  لا دي فرصه ليهم عشان يقربوا من بعض والولد دت يزود حبهم. 

المساعد:  تمم. 

قام ركب عربيته وراح لفيلة قصي. 


عند حازم. 

الفرح بدء وام حازم مستنيه فرصه ومعها الشخص. 

ام حازم بخبث:  جاهز عايزة جوزها يقفشكم مع بعض. 

الشخص بخبث وطمع:  جاهز البت مزة. 

راحو علي هناك. 

نهال داخلت الاوضه تجهز لاقت يلي بيشدها من هدومها انقطعت في ايده وو... 


كانت سيلا قاعدة وسوزي بتفرك في ايديها وقصي مستنيين التحاليل قصي جاب الدكاترة بالمعدات بكل حاجه عشان يكونوا تحت عينه ويثبت انه سوزي غلط ومفيش اي تزوير يحصل. 

سيلا بتحمحم:  ق قصي ممكن اتك... 

قصي مقاطعا:  لا. 

سيلا اتحرجت وجايه تقوم وقفها: استني. 

سيلا بحزن: نعم. 

قصي لاحد:  اتفضل ادخل. 

داخل احد وجمال كان وراه وصل عندهم:  ايه دا في ايه هنا.  

قصي للشخص:  ابدء في اجراءت الطلاق انا المرة دي بكل قوى العاقليه هطلق سيلت وهسافر اوربا . 

الكل بصدمة: ايهههه. 

سيلا اغمى عليها ووو..... 


#يتبع... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

#عمياء_قلبي...

تكملة الرواية هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع