القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زوجتي طفله كامله من الفصل 12 الي الفصل الاخير بقلم فدوي

 

رواية زوجتي طفله كامله من الفصل 12 الي الفصل الاخير  بقلم فدوي 




رواية زوجتي طفله كامله من الفصل 12 الي الفصل الاخير  بقلم فدوي 

سليم والمطلوب


فرح بص يا سمسم بما ان انا بنوته وعسوله ومزه وانتا ابن عمي ومز برضو ومش مرتبط ولا خاطب فا ايه رايك وحياه ابوك تخطبني ساعتين انزل البحر شويه

سليم بضحك ومين قالك بقي اني عاوز اخطبك

فرح بتسرع يعم انتا تطول دنا حتي هعملك سمعه بدل منتا باير ومعنس كدا

سليم نعم انا معنس

فرح اه يعم دا انتا ٣٠سنه الي مشوفناك داخل علينا حتي بسحليه في ايدك دا الواد حازم خمسه وعشربن سنه ومقطع السمكه وديلها

سليم بدهشه من كلامها لا والله

فرح ببرائه اه والله

سليم طب يلي يا ام لسانين هنزلك البحر

فرح بسعاده وهي تقفز علي لارض كالاطفال هيه يحيا سليم ثم اقتربت منه وهمست في ازنه بسعاده طب بقلك ايه متخليها جواز وركبني اللعبه دي وهي تشاور علي لعبه مائيه

سليم بقهقها وهو يهمس في ازنها هو الاخر طب مش الي بيتجوزو بيعملو دخله الاول وبعدين نركب العبه

فرح ببرائه وهي لا تفهم معني الكلمه بجد يعني هتركبني االعبه بعد ما نعمل دخله

سليم بضحك اه ايه رائيك

فرح ماشي يلي

سليم بضحك اكبر وهو يعلم ان فرح لا تفهم معني الكلمه فلو تعرف فرح معناها لكان اغمي عليها من شده الخجل

سليم يلا يا فرح

فرح يلي فين هنعمل دخله

سليم وهو لا يستطيع ان يمسك نفسه من الضحك

لا هنروح شط تاني

فرح بزهول ليه هوا احنا مش هننزل مع فريده وحازم

سليم لا طب خازم اهبل ومنزل خطيبتو البحر قدام الناس هو انا اهبل زيه انا بغير علي خطيبتي

فرح وقد جفلت من الكلمه هه

سليم وهو يهم بالزهاب يلي يفرح

فرح حاضر ثم زهبو وركبو السياره وانطلق سليم الي شط جميل وهادي ولا يوجد عليه احد واثناء الطريق

فرح هو الشط ده جميل

سليم ببتسامه اه

فرح بسعاده وفيه االلعاب

سليم اه

فرح بسعاده طفوليه هيه يعني هناك هنعمل دخله وبعدين تركبني العبه

سليم وهو يحاول السيطره علي نفسه بضحك بس يا فرح بس يا روحي بدل ما ارتكب جنايه

فرح بحزن طيب

وصلو الي الشط نزل سليم من السياره ومعه فوطه البحر ثم القاها علي الارض

فرح بخوف ايه ده دا الشط فاضي يا سليم

سليم اه عشان تنزلي البحر براحتك ومحدش يشوفك

فرح طيب

سليم وهو يخلع ثيابه طب يلي

فرح بفزع يلي ايه

سليم بمكر اقلعي هدومك

فرح بخوق وارتباك وهي تتراجع للخلف انتا قليل الادب

سليم وهو يقترب منها ويضربها برفق علي راسها اقلعب عشان تنزلي البحر يا هبله

فرح لا لا هنزل كدا كانت ترتدي بلوزه بيضاء كت وبرتقول اسود

سليم كدا ازاي

فرح كدا زي ما انا

سليم وهو يخلع ثبابه براختك يا فرح

فرح بخوف وهي تخبي وجهها بيدها انتا بتعمل ايه

سليم بقلع عشان انزل البحر منا مش معقول هنزل بهدومي وبعدين فتحي عينك هوا يعني اول مره تشوفي راجل لابس ميو

فرح غي نفسها لا بس اول مره اشوفك انتا وفتحت عينيها ببطء لتراه واقف امامها بصدره العاري وشرط بالون الاسود

فرح وهي تلتفت بسرعه وتعطيه ظهرها

سليم يلي يا فرح ننزل البحر

فرح بتردد لا بحر ايه انا مش عاوزه انزل

سليم وهو يخاول كتم غضبه يبنتي الله يهديكي مش دا البحر الي كنتي هتموتي وتنزليه

فرح هه اه بس دلوقتي مش عاوزه انزل

سليم بغضب فرح بلاش دلع

فرح بتردد طب انا هنزل لوحدي

سليم الي هوا ازاي يعني الموج هنا عالي ولازم انزل عشان اخلي بالي منك

فرح لا هنزل لوحدي

سليم وهو يحملها ويلقيها في الماء بلاش دلع

صرخت فرح في اول الامر عندما لامس جسد ه العاري جسدها ولكنها بمجرد نزول الماء ختي نست خجلها وخوفها وظلت تسبح مع سليم وتقزفه بالماء وتلهو وهو كذلك وظلو علي تلك الحال مده ختي جاءت موجه قويه جدا كادت تفرق سليم عن فرح الا ان سليم احتضنها بشده

اما فرح فقد سرت في جسدها قشعريره من تلامس جسدها بجسده في الماء واخذت تتنفس بصعوبه وعينيها مصلطه علي صدره العاري اما سليم فلم يستطع تمالك نفسه ورفع وجهها اليه بانامله ونظر في عينيها ثم قبل شفتيها برقه بالغه سرعان ما تحولت تلك القبله الي قبلات لا نهائيه علي كامل وجهها ورقبتها ولم يلحظ ارتعاشها وبكائها ولم يستطع تمالك نفسه ولم يشعر بنفسه الاوهو يحرك يده بجرائه علي جسدها ويلمسه ويحاول ازاله ثيابها والاقتراب منها اكثر فلم ينتبه لخوفها او شهقاتها التي تعلو وصوت تنفسها المخنوق ومخاولتها الابتعاد عنه وهي في الماء وما ان اقترب منها ايجذبها اليه مره اخري بعد ان ابعدتهم موجه اخري عن بعضهما حتي صرخت فرح صرخه مدويه ببكاء شديد جعلت سليم يفوق من تلك النشوه التي تملكت به لينظر اليها ليجدها بيد تمسك ثيابهاتشدها علي جسدها وبيدها الاخري تدفعه بكفها الصغير بعيدا عنها وهي تبكي وتشهق وتصرخ بصوت مكتوم ليبعد عنها. كانها تستنجد بشخص ليخلصها منه

سليم وقد تدارك نفسه وجذبها الي حضنه بس يفرح بس خلاص محصلش خاجه اهدي متخفيش ايه رايك اوديكي عند الصخره دي يحاول نسيانها ما حدث

فرح ببكاء شديد وكلام غير مفهوم لا لا عاوزه اروح لجدو وبقيه كلام لم يفهمه سليم من كثره شهقاتها ولكن الكلمه الوحيده التي كانت واضحه بكرهك يا سليم ما ان سمغ تلك تلكلمه ختي توقفت الدنيا بحوله واخرجها سريعا من الماء ولف المنشفه حولها باخكام واجلسها بالسياره وهي تبكي وجسدها ينتفض حتي وصلو الي الفندق

وما ان وصلت السياره الي الفندق حتي نزلت فرح تجري وسليم خلفها

سليم فرح استني يا فرح

ولكن فرح لم تستمع له وظلت تركض الي ان وصلت لغرفتها ودلفت سريعا واغلقت الباب خلفها

سليم وهو يقف امام الباب افتحي يا فرح عشان خاطري انا اسف حقك عليا ولكنه لم يسع منها رد سوي شهقاتها التي كانت تعلو بشده

سليم افتحي يا فرح بدل ما اكسر الباب

فرح بصراخ ابعد عني انا بكرهك

ما ان سمع سليم تلك الكلمه حتي خزن بشده كيف يفهمها كيف يخبرها ان ما حدث كان بدون ارادته كيف يخبرها انه يعشقها بشده وانه يرغبها بشده منز زمن كيف يخبر طفلته بذلك ثم ذهب الي غرفته مهموم لعلها تهدا قليلا في بعده وما ان دخل غرفته حتي اخذ يكسركل شي بها ويصرخ بشده ازاي عملت كدا ازاي يا سليم ازاي مقدرتش تتحكم في نفسك ازاي

ازاي قدرت اازيها كده وظل يصرخ ويكسر في اساس الغرفه حتي انهكه التعب وجلس علي ارض الغرفه اما زياد فقد راي فرح وهي تجري وسليم خلفها فذهب ليعرف من سليم ما حدث

زياد وهو يطرق عليالباب افتح با سليم

سليم بصوت غاضب امشي دلوقتي يا زياد

زياد باصرار افتح يا سليم

فتح سليم باب الغرفه ليدخل زياد

دخل زياد الغرفه فوجدها في حاله يرسي لها ويد سليم تنزق بكثره زياد بشك في ايه يا سليم حصل ايه مع فرح انا شوفتكو دخلين شكلكو مش طببعي هو انا قلت لفرخ وموفقتش

سليم لا

زياد بشك اكبر حصل ايه يا سليم انا عملت ايه في البنت

سلبم بحزن مقدرتش امنع نفسي يا زياد مقدرتش قربت منها غصب عني محستش بنفسي

زياد بغضب وهو يمسكه من ملابسه عملت فيها ايه انطق قربت منها ازاي

سليم وقد قص عليه كل ما حدث ثم قال والله ما قدرت يازياد مقدرتش امنع نفسي

زياد وقد شعر بما يمر به سليم فقد اختبر ذلك مع صبا ولولا انه يتدارك نفسه لحدث ملا يخمد عقباه خلاص يا سليم بس لازم تصلح الي عملته ده

سليم بحزن ازاي فرخ كرهتني خلاص يا زياد

زياد لا با سليم فرح بتحبك ثم قص عليه ما سمعه في القصر عن حديث فرح مع صبا وفريده عندما حدثوها عن حضنها له

سليم غير مصدق بجد يا زباد بتتكلم بجد

زياد ايوه يا سليم

سليم بدهشه يعني فرخ بتحبني انا الي كنا خمار انا هروح لها

زياد بهدوء لا سبها شويه لحد اما تهدا عشان تعرف تتكلم معاها

سليم انتا شايف كدا

زياد ايوه

سليم طب وانتا يا زياد عملت ايه مع صبا

قص عليه زياد ما حدث ثم اضاق اختك دي مجنونه يبني

سليم امشي يلي من هنا

زياد خلاص يعم متزقش وابقي اتصل بالهوم سرفس ييجو ينضفو الارف ده

سلي امشي يا زياد ثم اتكي علي سريره وهو يحدث نفسه يارب تسمخيني يا فرح اما فرح فظلت تبكي بشده حتي زهبت في سبات عميق

اما فريده وحازم

فريده حازم انا جعانه

حازم يادي النيله انتي مش لسه واكله من نص ساعه

فريده بغضب جعت اعمل ايه يعني

خازم وهو يمد زراعه خدي يفريده كلي يا حببتي متكسفيش

فريده بحزن اخص عليك يا زوما مستخسر فيا الاكل

حازم يخبببتي ابدا بس انتي بتكلياكتر من عشر مرات في اليوم كدا يفريده عما نيجي نتجوز هتكوني ضربتي ثم قال محاولا اغاظتها وانا كدا هضطر ابص بره

فريده بغضب كتك ضربه في قلبك طب ابقي بص بره يا خازم وانا اخليك لا تنفع بره ولا جوه

حازم بفزع يا ساتر يارب قولتيلي عاوزه تكلي ايه يا ديده

فريده بضحك ايو كدا اتعدل وظلو علي تلك الحاله طوال اليوم


الفصل الثالث عشر

زوجتي طفله

في اليوم التالي استيقظ حازم وذهب لكي ييقظهم

حازم وهو يطرق علي باب فريده

فتحت فربده الباب وهي تفرك في عينبها كلاطفال غير متزكره انها ترتدي قميص نوم قصير للغايه في ايه يازوما بتصحيني بدر ليه عاوزه انام شويه

اما حازم فقد فقد النطق من شده جمالها وهو يقول في نفسه هوا في كدا يا اناس

فريده في ايه يا حازم وقد خجلت من نظراته الجريئه لها ثم تزكرت ما ترتديه ونظرت سريعا ثم شهقت بفزع واغلقت الباب سريعا في وجهه

حازم اه يبت المجنونه افتحي يا ديده عاوزك في موضوع مهم

فريده لا مش هفتح امشي يلي

حازم يبنتي الله يهديكي عاوزك في موضوع مييستناش

فريده برضو لا

حازم بياس طب يلي عشان نخرج وروحي صحي فرح وصبا لحد اما انا اصحي زياد وسليم

فريده وهي تبتسم اوك يلي

حازم وهو يطرق علي باب زياد يلي يا زياد

زياد خلاص يا حازم يلي روح انتا نادي سليم

ولكنهم راو سليم قادم عليهم

حازم ايه يا سليم ايدك مالها

سليم بتجاهل مغيش جرح بسيط

حازم يعني انتا كويس

سليم اه هما البنات صحيو ولا لسه

حازم اه انا صحيت فريده وقلتلها تنادي علي صبا وفرح

ولكنهم راو فريده قادمه وعلمات الياس علي وجهها

سليم ايه يا فريده فين صبا وفرح

فريده وهي تمط شفتيها مش راضيين يخرجو

زياد طب انا هجيب صبا عما تجيب فرح يا سليم وانتا يا حازم اتتا وفريده استنونا في الكافيه تحت

حازم اوك يلي يا فريده

ثم زهب زياد وسليم عند حجره صبا

زياد يطرق علي الباب

صبا مين

زياد انا زياد يا صبا افتحي

صبا لا مش عاوزه اخرج

زياد يلا يا صبا انا قلت ايه امبارح يلي بدل مدخل اعمل حجات نفسي فيها من زمان

صبا بثقه متقدرش مش هفتح وشوف هتخش ازاي

اما زياد فقد عرف ما ستفعل صبا فاخذ المفتاح الاضافي لغرفتها من الهوم سرفس بعد ان دفع لها المال

فوجئت صبا بان زياد قد فتح باب الغرفه ويقف امامه ويده في جيب بنطاله مش يلي بقي ولا انتي الي بتتحججي عشان نتجوز النهارده

صبا بفزع وقد ارتدت ثيابها منذ استيقظت خوفا من زباد وتحسبا لذلك هه يلي يا زياد يلي دا انا حتي نفسي اخرج من زمان وزهبت سريعا خارج الغرفه

اما زياد فوقف يضحك علبها وعلي خوفها وخجلها ثم ذهب ورائها

اما سليم وفرح

سليم يلي يفرح افتحي

فرح لا سيبني في حالي

سليم عشان خاطري يفرح انا اسف اعتبريني عيل وغلط

فرح من خلف الباب قصدك شحط وغلط

سليم بضحك لم ييستطع كتمه بقا انا. شحط ماشي يا فرح افتحي

فرح اوعدني الاول انك متعملش كدا تاني

سليم وعد مني يا فرح عمري هما هعمل كدا تاني ثم قال بهمس حتي لا تسمع غير برضاكي

فرح وقد سمعت تلك الكلمه ولا تعرف لماذا احست بسعاده كبيره فهي تتزكر عندما استيقظت في الصباح وظلت تتذكر ماحدث وتضع يدها علي شفتبها وتتذكر قبلته بسعاده

سليم يلا بقي يفرح

فرح وقد فاقت من شرودها هه ممكن تستناني في الكافيه لحد اما البس

سليم اوك نزل سليم وجلس مع كل من حازم وصبا وفريده وحازم

اما فرح فقد ارتدت فستان اسود برز جمال ساقيها بخمالات رفيعه يصل الفستان الي ركبتيها وتركت شعرها مرسلا علي ظهرها في تحدي بالغ وهمت لتنزل فهذه المره الاولي التي تظهر بها فرح كامراءه كامله الانوثه وليست طفله

اما في الكافيه

فريده ايه يا صبا سبحان مغير الاحوال ايه الي خلاكي تنزلي النهارده

صبا بغيظ وهي تنظر لزياد حكم القوي

زياد بتقولي حاجه يا صبا

صبا بارتباك اه بقول تشرب ايه

فريده اه والله انا جعانه

سليم ايه يبنتي انتي مبتشبعيش

خازم اسكت وحياه ابوك ملكش فيه كولي يا فريده كل الي في نفسك انتي تؤمري اسكت خالص يا سليم خاف علي مستقبل اخوك

سليم بعدم فهم ايه

حازم لا ولا تاخد في بالك اما فريده فقد خجلت بشده ولم تستطع النظر في عين حازم اما حازم في نفسه بحبك يا فريده

حازم بدهشه اوبا ايه الصروخ الجامد ده هو في كدا

فريده بغضب وهي تنظر الي ما يتظر حازم ثم فتحت فمها بصدمه فرح بمجرد ان سمع سليم تلك الاسم التفت اليها ليجد فرح ولكنها ليست طفله بل امراءه تضج انوثه جميله بطريقه لا تقاوم

سليم في نفسه شلك مش هتجببها لبر يا فرح اعقل يا سليم اعقل

فرح وقد وقفت امامهم ولكن الجميع ينظر لها بدهشه. وصدمه حتي سليم لم يستطع الكلام بل ظل ينظر لها فقط

فرح ايه يا جماعه مالكم في ايه

صبا هو انتي فرح بنت عمي ولا انا بيتهايئلي

فرح بضحك لا يختي فرح

فريده طب يختي ايه القمر الي علي الصبح ده متشيكه كدا لمين

فرح بابتسامه مغريه هخرج انا وسمسم

الجميع سمسم مين

فرح وهي تمسك يد سليم ليقف معها سمسم ده ولكن بمجرد ان لمست يده سرت في جسمها رعشه احس بها سليم

الجميع بصدمه بما فيهم سليم هه ولكنه استطاع تمالك نفسه وقام معها ليرحل وسط اندهاش الجميع ولكن بمجرد ان هم بالذهاب صاح زياد

زياد مش قلتلك يا سمسم وانتا مصدقتش ولكن سليم نظر له نظره ناريه اسكتته

زياد خلاص يعم انتا هتكلنا ثم نظر الي صبا اوعدنا يارب

اما سليم وفرح

سليم برقه فرح الي حصل

فرح مقاطعه له من فضلك يا سليم مش عاوزه اتكلم مش انتا وعدتني دا مش هيحصل تاني

سليم بصوت كله اسف ايوه

فرح بابتسامه وانا بثق فيك بس عقاب ليك هتخرجني النهارده

سليم بسعاده موافق تحبي تروحي فين

فرح تروحي فين يا فرح تروحي فين اه انا عاوزه اتمشي في الفندق

سليم اوك يلي بينا

ظل سليم وفرح يسيرون ويتحدثون ويضحكون علي اشياء كثبره الا ان جاءت امراءه من بعيد ذو ملامح اجنبيه تجري علي سليم وتحتضنه بجراءه وتقبله سليم وهو يبعدهاعنه

سليم كريستين

كريستين فتاه من ام فرنسيه واب مصري تعيش في فرنسا تتحدث المصريه بطلاقه ذات جمال صارخ

كريستين سليم ازيك وحشتني

سليم وقد خاف ان يؤثر لقاءه بكريستين علي علاقته بفرح طلب منها ان تتحدث افرنسيه معتقدا ان فرح لاتفهمها

كريستين بالفرنسيه سليم حبيبي وحشتني ثم تنظر لفرح من هذه

سليم ايضا بالفرنسيه هذه زوجتي

كريستين اهذه الفتاه التي اخبرتني عنها ان والدها قد. غصبك علي الزواج منها وهي طفله ذو خمس سنوات

سليم بثبات نعم هيا

كريستين باغراء انها جميله ثم بجراءه ولكن هل تسعدك مثلي

سليم بغضب هذا امر لا يعنبكي

كريستين اري انها ضعيفه ولا اعتقد انها تستطيع تحمل رجولتك معها ولا قوتك وشوقك في الحب

سليم بنظره ناريه هذا ليس من شانك

كريستين اوه سليم لقد اشتقت اليك والي ليالينا معا اعترف اني تعرفت برجال كثيربن ولكن لا احد منهم استطاع ان يشبع غريزتي مثلك ثم اضافت بنظره جريئه لجسده فانت تعرفني اعشق القوه

سليم بنظره تهديد كريستين ما بيننا قد انتهي ثم تركها وذهب واخذ فرح من يديها اما كريستين فقد صاحت

سليمم اذا كانت زوجتك لا تشبع احتياجاتك التي تعرفها فانا موجوده تستطيع الوصول لي كما في السابق ولكن سليم لم يلتفت او بنظر لها وانا ذهب هوا وفرح حتي جلسو في مطعم في الفندق

فرح تكلم نفسها ازاي انا مراته وليه قال كده يعني الي حصل امبارح ده كنت بديل كريستين

سليم فرح تحبي تشربي ايه

فرح وقد افاقت من شرودها هه لا ولا خاجه

سليم امسك المنيو ليختار منه

فرح باعين دامعه تحاول اخفائها

سليم مين دي الي سلمت عليها

سليم بعدم اهتمام كانت زميلتي في الدراسه يا فرح

فرح وقد غضبت من كذبه عليها ماذا يظنها طفله غبيه لا تعي شي يستغلها وقتما يريد

فرح بالفرنسيه بطلاقه احقا ذلك سليم

سليم بصدمه فرح انتي

فرح نعم اتحدث الفرنسيه هيا سليم تكلم ومن فضلك تحدث معي بالفرنسيه مثلها

سليم فرح لا تفهمي خطا

فرح بدموع لم تستطع حبسها لا لم افهم خطا ابدا فتلك حياتك ولكن فقط اخبرني شي واحد هل انا حقا زوجتك

سليم بحزن نعم

فرح من فضلك اخبرني فانا استحق ذلك

سلبم وقد اخبرها بكل شي وبانه منتظرا حتي بلوغها ١٨عام حتي يخبرها ويخيره

فرح بهدوء لم تعهده في نفسها من قبل حسنا لقد اخبرتني وانا اخذت قراري

سليم وماذا هوا

فرح بهدوء عندما ابلغ الثامنه عشر اريد الطلاق ثم تركته وذهبت سريعا من امامه وهي تبكي ذهبت الي غرفتها وقد قررت العوده وجعلت الفندق يحجز لها الطائره اما سليم فظل جالس لم يستطع الحاق بها من شده الصدمه اذا لقد سمعت كل شي وعرفت كل شي وظل يتزكر ما حدث ببنه وببن كريستين قبل ثلاث سنوات كانت فرح في الخامسه عشر فتاه جميله لايستطيع احد ان يبعد نظره عنها فما باله بها وهو يحبها وعندها تعرف الي كريستبن ولم تكن تريد سوي علاقه فقط لا تريد خبا وهو ايضا كذلك فقد كان قلبه معلق بفرح ولكنه خاف عليها من نفسه فالتجي لكرستين ولكنها لم تكن سوي مره واحده ولم يستطع بعد ذلك فعلها فقد تخيلها فرح ولكنه عندما عاد بومها وراي فرح شعر بندم شديد لانه لمس غيرها وقد اقسم علي نفسه الا يقترب من امراءه سواها حتي وان ظل ينتظرها الف عام ثم همس في نفسه لا يفرح مش هطلقك ابدا وهتجوزك حتي لوغصب عنك لازم تعرفي اد ايه بحبك



الفصل الرابع عشر و الخامس عشر 


زوجتي طفله

 اما صبا وزياد


زياد ممكن نتمشي سوا شويه يا صبا

صبا لا انا عاوزه اقعد علي البحر

زياد تمام طب ممكن اقعد معاكي شويه

صبا بتردد اتفضل فقدكانت تحتمي خلف نظارتها الشمسيه اما زياد فبمجرد ان جلس امامها ازاح تلك النظاره عن عينيها

زياد ليه بتخبي عنيكي

صبا بخجل هه لا دي بس عشان الشمس

زياد تمام طيب ممكن يا صبا اسالك سؤال

صبا بتردد اتفضل

هم زياد ليمسك يدها ولكنها بعدتها سربعا ونظرت له بخوف

زياد وقد ابتعد هو الاخر اهدي ياةصبا عافكره احنا غي مكان عام يعني مش هقدر اعملك حاجه متخفيش

صبا وقد اندهشت من كلمته طيب

زياد بهدوء اوك ممكن اسالك بقي

صبا اتفضل

زياد ممكن اعرف يا صبا انتي رافضه تتجوزيني ليه

صبا بارتباك عادي يعني مش عاوزه اتجوز غيرةلما اخلص دراستي

زياد طب ولو قلتلك اني مستعد استناكي لحد متخلصي دراستك هتوافقي

صبا بهدوء لا

زياد طيب يا صبا ممكن اعرف ليه

صبا باعين زائغه مش عاوزه اتجوز

زياد انا بس الي مرفوض ولا اي حد هيتقدملك مرفوض فصمتت فرح ونظر للاسفل

زياد يعني انا بس طيب ممكن اعرف ليه انا لايا صبا

صبا اسباب خاصه

زياد اظن من حقي اعرف بترفض ليه يتري شكلي مش عجبك ولا طبعي واخلاقي او ممكن بتحبي حد تاني كلها اسباب ولازم اعرف ايه السبب من دول لاكن انك متقوليش اسباب خالص فدا ان كان بيدل فيدل علي ان السبب منك انتي

صبا بغضب شديد قلتلك اسباب خاصه وبعدين السبب فيا ازاي يعني

زياد وهو يحاول استفزازها لكي تتحدث يعني يا صبا حبيتي حد غلطتي مع حد ثم اضاف بنبره مستفزه بس بردو لو دا حصل انا ابن عمك واستر عليكي

صبا وقد وقفت وبغضب شديد هو مين دا الب غلطت معاه تصدق انك انسان مش محترم وقليل الادب ومتخلف

زياد بهدوء مستفز يبقي عندك عقده بسبب حادثه قديمه

صبا بصراخ وغضب شديد وبهستيريه ايوه عقده ايه مشكلتك انتا بس العقده مش فيا العقده في حيوان قدامي مفرقش مين قدامه اذا كنت طفله ولا لا عاوز تعرف مين انتا السبب في الي انا فيه كل لما اشوفك بفتكر اليوم ده كانه امبارح ومش قادره اتكلم ثم اضافت ببكاء مكنتش فاهمه حاجه ولا عارفه اي حاجه مش عارفه ليه عملت فيا كدا سليم اقنغني انو مقلب عشان تهزرو معايا طب لو مقلب ليه متعملش في فرح وفريده اشمعني انا ولو هوا هزار ليه سليم وداني لدكتور نفسي من ورا بابا وماما وليه كل يوم بصحي اصرخ كل يوم من تلنوم وليه كل لما اشوفك بخاف ليه ولما كبرت وفهمت عاتبت سليم قالي انك ضحيه

تخيل انتا ضحيه وانا الي فضلت طول عمري احب واحد حاول بعتدي عليا مش ضحيه والمضحك اني مكنتش عارفه السبب تقدر تقولي ايه السبب ووضعت يدها علي وجهها وظلت تبكي

زياد ياه يا صبا كل ده جواكي يريتني عرفت من زمان طيب قولبلي تحبي تخدي حقك مني ازاي يا صبا انا قدامك اهو اعملي فيا الي انتي عوزاه يا صبا بس بلاش تبقي كدا

اما صبا فقد شعرت بان الثقل الذي كان علي صدرها قد ازاحته فقد مسحت وجهها بيدبها بطريقه طفوليه ثم نظرت الارض فلم تعد تستطيع النظر في عبنيه حقي انك تبعد عني يا زياد وتسيني في حالي

زياد بهدوء لا ياصبا مش هيحصل انا بحبك ولو شاكك واحد في المليون انك مش بتحبيني كنت بعدت من نغسي يا صبا ثم اقترب منها هتجوزك با صبا برضاكي او غصب عنك بردو هتجوزك

صبا بغضب انتا حيوان وانا بكرهك وعمري مهتجوزك ثم رقضت من امامه سريعا الي غرفتها وهيةالاخري اتصلت بالمطار لحجز الطائره والعوده القاهره

اما زياد فحدث نفسه اسف يا صبا كان لازم تخرجي الي جواكي اسف والله مكان قصدي

اما فريده وحازم

فريده وقد لاحظت ان هناك فتاه تنظر بجرائه لخازم فقالت اتلم يا حازم

حازم اتلم في ايه

فريده لا والله متروح تكامها احسن

حازم بدهشه هيا مين دي

فريده لا والله استعبط الهانم الي هتكلك بعنيها

حازم بغضب ايه يا فريده هانم مين كام مره اقلك اني مبحبش غيرك ولو مش بحبك مكنتش خطبتك ولا هتجوزك بطلي غيره بقي وخلي عندك شوبه ثقه في نفسك ثم قام وتركها وزهب الي غرفته

اما فريده فقد زهبت هي الاخري الي غرفتها ولكنها لامت نفسها فقد زادتها خقا معه وظلمته وهمت الي الذهاب له لكي تصالحه وفي نفس الوقت كانت تلك الفتاه تخطط للذهاب لغرفته فقامت بسرق مفتاح تلغرفه من الهوم سرفس ودخلت غرفه حازم ولكنها تركت باب الغرفه مفتوح اما حازم فقد كان ياخذ دش بارد ليريح اعصابه فقد مل من غيره ف يده ولكنه حزن لانه كلمها بهذا الشكل وبمجرد ما ان انتهي من حمامه خرج يلف منشفه علي خصره ليجد تلك الفتاه خلعت ثيابها وجلست في فراشه

حازم بغضب انتي مين وايه الي جابك هنا

الفتاه انا مروه وشوفتك بتتخانق مع خطيبتك قولت اجي اهون عليك قم قامت من الفراش وقفت امامه وهي تكاد لا ترتدي اي ثيابحازم اتفضلي بره بدل ما اطلب الامن يجي يرميكي في الزباله الي انتي جابه منها والتفت لياخذ الهاتف ليكلم اداره الفندق ولكن الفتاه باغتته بقبله قويه علي شفتيه ولكنه ما ان هم في التخلص منها سمع شهقه مدويه لينظر الي مصدر الصوت ليجد فريده تنظر له بصدمه والدموع في عينيها

الفتاه اسفه هو من اخبرني انك مش هتيجي

حازم بغضب شديد بره خرجت الفتاه سريعا اما فريده فقد تسمرت مكانها

حازم فريده والله محصل حاجه والله معرفها يا فريده انا كنت لسه هطلبلها امن الفندق

اما فريده فلم تتكلم ابدا فقط دموعها ونظره الالم في عبنبها هي من تتكلم لم تفعل اي شي لم تصرخ عليه او تسبه او ختي تساله لما فعل بها ذلك لم تفعل سوي انها خلعت دبلتها ووضعتها علي الطاوله امامه وذهبت

خازم فريده استتي وهم ليخرج خلفها ولكنه تذكر انه لا يرتدي شوف منشقه علي خصره فقام بابدال ملابسه اما فريده فهي الاخري ذهبت مسرعه الي غرفتها وحجزت في نفس الطائره التي ستستقلها فرح وصبا

اما سليم وزباد وخازم فذهب كل منهما الي غرفه حبببته ولكنه لم بجدها زتجمع الثلاثه عند استقبال الفندق الذي اعلمهم ان الثلاث فتيات قد استقلو طائره العوده الي القاهره

اما فرح وفريده وصبا فقد اقسمت كل منهما علي جعلهم يدفعون الثمن غاليا وانهم لن يوافقو علي الزواج منهم ابدا

اما سلبم وزياد وحازم فما كان منهم الا ان استقل كل منهما سبارته للعوده الي القاهره مره اخري ليواجهو مصيرهم

الفصل الخامس عشر


زوجتي طفله


بمجرد رجوع الفتيات الي القصر لم يتكلمو مع احد وحتي لم يسلمو علي جدهم فقط صعدت كل فتاه الي غرفتها وقفلت بابها علي نفسها وظلت كل زاحده في غرفتها تبكي وتندب حظها

سميه البنات مالهم يا الفت

الفت والله منا عارفه ايه رائيك نقول لفارس

سميه لا لا فارس هيولعها نار نستني لما سليم وحازم وزياد ييجو ونفهم منهم

الفت عندك حق بس ربنا يستر انا عمري ماشفت البنات كدا ديما بيضحكو علطول

سميه جيب العواقب سليمه يارب

الجد اتصلي علي سليم يا محمد

محمد حاضر بس اموت واعرف ايه الي حصل انا هطلع اكلم البنات اشوف في ايه وانتا كلم سليم

الجد لا استني عاوز اشوف البشوات الاول هببو ايه

محمد تمام ثم طلب رقم سليم واعطي الهاتف لوالده

الجد الو ايو يا سليم حصل ايه

سليم هما البنات وصلو

الجد ابوه ايه الي حصل

سليم لما اجي يا جدي لما اجي

الجد تمام مستنيك قدامكم اد ايه

سليم سعتين

الجد مستنيكم اول لما توصلو تطلعولي

وبعد مده وصل كل من سليم وزياد وحازم وصعدو مباشره الي غرفه جدهم بناء علي اوامره

الجد خير يا سليم

سليم فرح عرفت موضوع الجواز وطلبه الطلاق ومش موافقه الجواز يتم

الجد ليه حصل ايه اكيد هببت حاجه

اخفض سليم راسه وقص علي جده كل ما حدث

سليم الله يكسفك بقي مش مكسوف من نفسك طبعا عندها حق اتفضل بره ودخل زياد قال وانا الي بقول عليك شبهي بلا نيله

خرج سليم وزهب الي غرفته بعد ان اخبر زياد بالدخول علي جده ولكن في طريقه لغرفته مر علي غرفه فرح فاستمع الي صوت بكاء وشهقات عاليه فدمعت عيناه ودخل غرفته حزين علي طفلته التي لا يستطيع التخفيف عنها ولا حتي مصارحتها بمشاعره طفلته التي تعتقد انه ليس سوي رجل شهواني يجري وراء غرائزه لكي يرضي نفسه وانها لم تكن سوي واحده من ممتلكاته

الجد وانتا خير يا زياد

زياد صبا رافضه الجواز مني

الجد ليه خير

زياد بحزن مش قادره تنسي يا جدو

الجد بدهشه تنسي ايه بالظبط

زياد وقد قص علي جده كل ما حدث ثم اضاف ببكاء والله مكنت اعرف ياجدي ولا كان قصدي دلوقتي الموت عندها اهون من جوازها مني

الجد امشي بره يا زياد بدل ما ارتكب فبك جريمه وابعتلي الزفت حازم الله يكسفكو كتكو القرف ييجو الي نفسهم يخلفو صبيان يشوفو الخيبه الي انتو فيها بره

خرج زياد واخبر حازم بالدخول

دخل حازم وهو متطاطي الراس

الجد وانتا يا اخره همي نيلت ايه انتا كمان

حازم وقد اخبر جده بكل ما حدث

الجد اطلع بره وابعتلي ابوك بدوا الضغط والسكر والمراره وعمك محمد بدوا الشلل الرباعي الي هيجيلي بسببكو يا ولاد الكلب منك ليه يفرحتي برجاله العيله

خرج حازم وارسل والده وعمه الي جده

فارس خير با والدي

الجد يوم الخميس فرح سليم علي فرح وزياد علي صبا وحازم علي فريده ثم وجه كلامه لمحمد ظبت المساله علب كده ااثلاث افراح في يوم واحد

محمد وفارس الي تامر بيه ثم خرجومن الغرفه

اما الجد فقد راي مالايراه احد وقرر التدخل ليحسم المساله قبل ان يزيد الشقاق بين احفاده

وفي الصباح استدعي كل من صباوفرح وفريده وحازم وزياد وسليم

الجد فرح انتي عرفتي بجواز سليم منك

فرح وهي تنظر للارض تتحاشي النظر في عين سليم ايوه يا جدو

الجد وايه قرارك

فرح بهدوء مش موافقه يا جدو

الجد في سبب

صمتت فرح ولم تجيب

الجد تمام

الجد صبا انتي عارفه ان زياد عاوز بتجوزك

صبا ابوه با جدو

الجد وايه رايك

صبا مش موافقه يا جدو

الجد في سبب

صمتت صبا ولم تجيب

الجد تمام

الجد فريده انتي فسختي خطوبتك من حازم

فريده ايو يا جدو

الجد في سبب

صمتت فريده ولم تجيب

الجد تمام بما ان مفيش ولا واحده فيكو قالت سبب احب اقلكم ان الفرح يوم الخميس الجاي

الفتيات فرح مين بالظبط

الجد فرح زياد وصبا زسليم وفرح وحازم وفريده وما ان سمع الشباب ذلك حتي تهللت اساريرهم اما الفتيات فقد قامت الدنيا ولم تقعد ورفضو القرار بشده

الجد بغضب لم يعهدوه عليه من قبل والله دا الي عندي لما تبقي واحده فيكو تقول علي سبب مقنغ ساعتها ابقي افكر هافي سبب فخجلت الفتيات ولم تنطق سوي فرح

فرح بلاش انا يا جدو بلاش

الجد انا الي عندي قلته ويلا بره عشان عاوز انام فخرج الجميع من عنده

سميه الخقي يا الفت شكل القيامه هتقوم

الفت ربنا بستر شايفه شكل البنات

سميه اه بقلك ما تنادي لبنتك نعرف منها

الفت لا لا متنادي بختي انتي لبنتك علي الاقل اهدي من بنتي

سميه لالا هو انا مستغنيه عن نفسي

سليم وهو يسير وراء فرح سريعا فرح استني يا فرح استني

فرح وقد وقفت تنظر له نعم ولم يدركوانهم امام سميه والفت

سليم والله يفرح قرار جدي انا ماليش اي دخل بيه

فرح بسخريه لا والله غصبك هوا كمان

سليم بغضب انا محدش يقدر يغصبني علي حاجه

فرح بغضب اشد من غضب سليم وبصوت عالي ولم تدرك ان كل من في القصر خرج علي صوتها حتي جدها وصبا وفريده وحازم وزياد واعمامها عندك حق انتا مخدش يقدر يغصبك علي حاجه لكن انا طبعا يقدر منا ماليش حد بعني هبا اول مره منا طول عمري كدا وانا صغيره كل لما كنت اطلب حاجه للازم الاول استازن سليم لو قلت يا جدو ممكن اخرج قولي لسليم لو عاوزه انام قولي لسليم عاوزه لبس قولي لسلبم عاوزه اخرج قولي لسليم حتي لو تعبت لازم اكشف بازن سليم وانتا ماشاء الله عليك مقصرتش خالص ديما زعيق وشخط وعقاب لا خليتني اعيش طفوله ولا حتي ليا حق الاختيار في الشخص الي هتجوزو ديما كنت بسال نفسي اشمغني انا ليه صبا وفريده مش زيي ليه وكل لما اسال يقولو اصل سليم بيخاف علبكي عيشتوني في سجن عشان بيخاف عليا ودلوقتي بيقولولي جوزك وانا المفروض اقبل واوفق ومالو دا سليم هو سليم يترفض سليم الي عرفت بالصدفه انو جوزي وانو اتغصب علي الجواز سليم الي كان دايما يعاقبني علي اتفه الاسباب وهو عايش حباته عادي اه ميعيش ليه موا متجوز طفله هبله بيربيها علي ايده ويعاقبها براحتو ويشخط فيها انما هوا يعيش خياته يعرف بتات وبنام معاهم ومالو اصل الاستبن بتاعو لسه مجهزش ولا كبر عشان يبقي مناسب ليه واما كبرت خلاص كدا بقيت مناسبه ليك ومسمحلك تعمل كل الي انتا عاوزه منتا الراجل وجوزي مين يقدر بمنعك لكن انا هفرق في ايه منا بالنسبه ليك في غيري كتير مش كداولو انا مكفتش كريستبن موجوده مش كدا ثم بكت بمراره وتكلمت بانكسار ليه كدا با بابا دا حتي النفس الي كنت بتنفسه كنت باخد الازن منك دا انا لما كبرت وبقيت انسه خفت اسال ماما سميه لتقولي استاذني سليم كان بالنسبه لي مرض خايفه اقول عليه لحد ليقولو استاذني سليم وطبعا سليم ميعرفش حاجه غير العقاب خفت اتعاقب علي حاجه ماليش زنب فيها ودلوقتي بتقولولي جوزك لا اسفه مش موافقه ثم نظرت له بحده الموت عندي اهون يا سلبم من انك تكون جوزي يوم واحد ثم وتركتهم وغادرت وسط نظرات مصدومه من الجميع اما سليم فلم يستطع ان ينطق بحرف واحد فلم يكن يصدق ان حبه قد ازي طفلته هكذا بهذا الشكل وترك القصر كله وغادر اما فريده وصبا فكانو يبكون بشده من اجل فرح اما الجد فقد سقط اثري ازمه قلبيه من شده حزنه علي فرح



روايه زوجتي طفله

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

الفصل السادس عشر والسابع عشر

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


الفصل السادس عشر


صرخ الجميع اثر سقوط الجد وسريعا ما اتت الإسعاف

في المشفي

فارس خير يا دكتور

الدكتور انا مش حذرتكم يا فارس بيه من اي ضغط عصبي يتعرض ليه للاسف جاله ازمه قلبيه حاده

فارس ايه طب وهوا عامل ايه

الدكتور والله هنستني ٢٤ساعه لو الخطر زال ان شاء الله هيكون كويس وربنا يستر

فارس يعني هيقوم بالسلامه يا دكتور

الدكتور والله احنا عملنا الي علينا وطمعانين في رحمه ربنا

فارس اخرج هاتفه واتصل علي سليم

فارس الو ايوه يا سليم انتا فين

سليم بصوت مكسور في المطار

فارس بغضب بتهبب ايه

سليم مسافر يومين

فارس هتسافر فين يا زفت جدك في المستشفي عنده ازمه قلبيه

سليم بفزع ايه في ايه

فارس جدك في المستشفي عنده ازمه قلبيه اتفضل تعالي حالا

اغلق سليم الهاتف ورجع سريعا الي المشفي وبمجرد ان دخل وجد الجميع بما فيهم فرح يقف علي باب العنايه والجميع يبكي

سليم ايه في ايه يابابا

فارس ربنا يستر يابني

الممرضه لو سمحتوا ياجماعه مينفعش كدا اتفضلو في الكفاتريا تحت عشان كده مينفعش كدا بتقلقلو المرضي ووقفتكم دي مالهاش لازمه

فارس ماشي يا بنتي

فارس سميه انتي والفت خدو البنات وانزلو تحت ثم وجه حديثه لمحمد وانتا يا محمد وسليم وزياد وحازم اتفضلو انزلو تحت

ثم اضاف بلهجه مخذره للجميع واياكم اعرف انكم اتخانقتو تحت ثم نظر لسليم بشده

فارس سليم اياك تكلم فرح او حتي تقرب منها

سليم بحزن حاضر

نزل الجميع الي الكفاتريا سميه والفت والبنات في مكان ومحمد والشباب في مكان ولكن يري كل منهما الاخر ويجلس الجميع صامت الا يتكلم احد مع الثاني وبعد مده طويله من الانتظار

سليم الو ايوا يابابا

فارس قولو للبنات ان جدهم فاق وعاوز يشوفهم

سليم حازم قوم قول للبنات ان جدهم عاوزهم

حازم لايعم ملقتش غيري مش شايف فريده بتبصلي ازاي دنا حاسس انها بتفكر في طريقه تموتني بيها

سليم بغضب خلاص روح انتا يا زياد

زياد بحزن لا يعم سيبني في حالي الله يكرمك

سليم بغضب يعني هوا انا الي فرح دايبه في هوايه

محمد بس الله يقرفكم زي مقرفتوني في عيشتي ثم قام وتوجه الي البنات

محمد يا بنات جدكم فاق وعايزكم وما ان سمع البنات تلك الكلمة حتي قفزو الي حيث جدهم

الدكتور قبل ان يدخلو لو سمحتوا خمس دقايق وبلاش ارهاق عليه او ضغط عصبي

البنات في نفس واحد حاضر

دلفو البنات الي حيث جدهم

الجد بناتي حبايبي

البنات الف سلامه يا جدو

الجد الله يسلمكم ايه يا شياطين العيله فكرني كبرت ومعدتش بشوف انا عارف كل حاجه عارف حازم عمل ايه معاكي يا فريده وزياد يا صبا وانتي كمان يا فرح عارف سليم عمل فيكي ايه بس انا عارف انكم أذكياء وانكم كمان بتحبوهم عشان كده عاوزكم تتجوزو وتطلعو عنيهم عشان يعرفو قيمتكم وانتي بالذات يا فريده عاوزك تطلعليلي عين حازم

فريده بابتسامه مختلطه بالدموع حاضر يا جدو

الجد يعني خلاص يا حبايب جدو موفقين البنات بحزن اه يا جدو

الجد طب اخرجو وسيبو فرح

فرح الف سلامه يا جدو انا اسفه انا السبب

الجد لا يبنتي احنا السبب احنا الي ظلمناكي بس صدقيني يا فرح سليم بيحبك

فرح مش هقدر يا جدو

الجد بضعف شديد يابنتي الدهب لو جه عليه شويه تراب لمعته بتروح بس بيفضل دهب

فرح يعني ايه ياجدو

الجد اتجوزي سليم يا فرح

فرح بس ولم تكمل الا واحست ان جدها قد اهق بشده فتكلمت بسرعه حاضر يا جدو حاضر الي انتا عاوزه

فرح تخرجي من هنا يبنتي تقولي لعمك فارس يخدكم انتي وصبا وفريده عند المازون تكتبوا كتابكم علي ولاد عمكم

فرح بحزن حاضر يجدو

خرجت فرح والجميع يقف علي باب الغرفه

فارس جدم عامل ايه يا فرح

فرح كويس يا عمو ثم اضافت وهي تنظر لفريده وصبا نظره كلها الم. جدي طالب ان حضرتك تاخدنا للمزون دلوقتي عشان نكتب الكتاب

فارس ايه ثم ينظر للبنات

فارس فرح

فرح بالم موافقه يا عمي

صبا بدموع موافقه يا بابا

فريده بانكسار موافقه يا عمي

فارس بزهول طب يالا بينا

يالا يا محمد

افضلي انتي يا سميه والفت هنا

سميه حاضر

اما سليم وزياد فكانت الدهشه تعلو وجههم وحازم معهم

فارس كل واحد فيكم ياخد الي ليه ويسبقنا علي المازون وانا ومحمد هنحصلكم

سمعت البنات الكلام ولم يعلقوا او يرفضو فذهبت فرح مع سليم وصبا مع زياد وحازم مع فريده

في سياره سليم كانت فرح تجلس صامته كانها قطعت ثلج ففتح سليم المذياع لكي يخف التوتر بينهم فشتغلت اغنيه

مش مهم يقولو عني اني سبتو وجيت عليه هوا يعني لما باعني كانو عملو ليا ايه حد فيهم حس زلي لما دمر فيا كلي وجه علي قلبي الضعيف ولا شالو في مره همي لما كان يحرقلي دمي كل يوم بكلام سخيف وحتي وصلت الاغنيه الي مقطع بيقولو اتغير عشاني والحقيقه هوا هوا هما شايفين الي برا بس انا شايفه الي جوا لم تستطع فرح سماع المزيد ومدت يدها واغلقت المذياع ثم اغمضت عينيها بالم والدموع علي خدها

اما حازم وفريده فريده وهي تشعر انهم ياخذوها الي مكان زبحها فلم تتخيل ابدا ان البوم الذي تمنت حدوثه يكون هكذا وتذكرت منظر حازم وهذه الفتاه في حضنه وتقبله بشوق فاغمضت عينيها بعنف وكورت يدها بغضب

اما حازم فقد نظر لها بحزن فهو يعرفها حق المعرفه ويعرف فيما تفكر وماذا تذكرت ولعن حظه الذي أوقع تلك الفتاه في طريقه وابعدته عن حبه

اما زياد وصبا

صبا بهدوء من فضلك يا زياد وقف العربيه

زياد بخضه وقد اوقف العرببه في ايه ياصبا انتي كويسه

صبا ببكاء وهي تمسح عينيها مثل الاطفال بلاش يا زياد عشان خاطري بلاش

زياد بدهشه بلاش ايه يا صبا

صبا ببكاء اكثر وانتفاض جسدها بلاش جواز يا زياد مش هقدر صدقني مش هقدر الله يخليك يازياد انا والله عمري ما حبيت غيرك بس مش هقدر ابدا

زياد وقد احتضانها بشده اسف يا صبا والله مكنت اعرف متخفيش يا صبا انا مقدرش اغصبك علي حاجه حتي لو اتجوزنا مش هقدر اغصبك علي حاجه ابدا الموت عندي اهون

صبا ببكاء بعد الشر

زياد هه طب اعمل ايه دلوقتي بقي بس يا صبا بدل ما ارجع في كلامي

صبا بابتاسمه طيب

ثم مسك زياد يدها وقبلها اوعدك يا صبا عمري ما هقرب منك غير لما انتي اللى تعوزي وعمري ما هغصبك علي حاجه ابدا

صبا بدموع وعد

زباد بابتسامه وعد

ثم وصل الجميع الي الماذون تم عقد القران

فارس كل واحد ياخد مراتو ويروح ثم اضاف بحده الشباب اوعى حد فيكم يقرب من البنات الفرح يوم الخميس هيكون جدكم خرج بالسلامه فعاد الجميع الي القصر وذهبت كل فتاه الي غرفتها

في الصباح امر محمد سليم وزياد وحازم ان ياخذ كل منهما زوجته ليشتري لها فستان الزفاف

حازم وفريده

فريده وقد تناست خلافها مع حازم وهي تشاور علي فستان جميل ولكنه عاري الصدر عاوز الفستان ده يا حازم

حازم بشده لا طبعا

فريده بغضب لا هوا دا هو هيبقي جواز بالعافيه وكمان فستان مش علي مزاجي

حازم بغضب وهو يمسك يدها بشده بصي بقي انا مش عشان سايبك تدلعي يبقي هسيبك علي مزاجك الفستان ده عريان وملفت للنظر وهيخلي الكل يبصلك ياكلك بعنيه ثم اضاف وانا اقسم بالله يا فريده لو بس حد بصلك بصه امحيه من الوجود فهمتي ولا لا

فريده وهي تنظر بخوف اه اه فهمت ترك حازم يدها كويس يلا اختاري فستان محترم

وهنا دخلت فريده لكي تجرب فستان ولكنها سمعت صوت في البروفه بجانبها ليس غريب عنها فقد سمعت ذلك الصوت من قبل ولكن اين

فتاه الاولي بس يا ستي يدوب لسه ببوسه وخطيبتو دخلت

فتاه ثانيه هههه يعني ملحقتيش

فتاه الاولي اه ياختي بس الواد ايه موز بس اهبل شكلو بيحب خطيبتو اوي

فتاه تانيه اشمعني

فتاه اولي لانو شافني من غير هدوم ولا اتهز فيه شعره وكان هيطلبلي امن الفندق

فتاه ثانيه للدرجه دي حد قدر بقاوم مروه

مروه تخيلي

كانت فريده تستمع الكلمات وهي لا تصدق ازنيها ثم خرجت من الغرفه لكي تتاكد من صاحبه الصوت نعم انها هيا نفس الفتاه يا الله لقد ظلمت حازم وهو يحبني

ثم خرجت سريعا وتركت الفستان فاي فستان لا يهمها الان ثم جرت سريعا الي مكان حازم واحتضنته بقوه وكانها تخبي نفسها في داخله

حازم مالك يا فريده في ايه

فريده عاوز امشي من هنا

حازم بفزع ليه يا فريده في حد ضايقك مالك بس ياحبيبتي

فريده ببكاء مش عاوزه الفستان من هنا

حازم طب يا حبيبتي متزعليش يلا

وهو ليذهب ولكنها شددت علي احتضانه وقالت وسط دموعها اوعي تسيني يا حازم

حازم وقد احتضنها بشده مالك بس يا ديده والله عمري ما هسيبك ثم رفع وجهها اليه وبعدين ايه يا فريده انتي بقالك يومين مقلتليش جعانه وانا مش واخد علي كده فابتسمت بشده وذهبوا الى مكان اخر واشترا فستان زفافها وهي سعيده بزوجها وفستانها

اما صبا وزياد فقد اشترت صبا فستان اقل ما يوصف به انه روعه وعندما ارتدته ظلت تلف به كفتاه صغيره وكان زياد سعيد جدا لفرحتها تلك

اما سليم وفرح

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

الفصل السابع عشر


اما فرح وسليم

سليم وهو يمسك فستان رقيق ايه رائيك في الفستان ده

فرح... ببرود كويس

سليم يعني ايه كويس طيب شوفيه حتي او ادخلي جربيه

فرح لا انا قلت كويس وخلاص

سليم ايه يا فرح بتعملي كده ليه

فرح وهي تنظر في عينيه بتحدي وغضب والله لو سمحت كفايه كدا واتفضل ادفع تمن الفستان عاوزه امشي ولكنهم انتبهو لصوت صراخ بفرحه فالتفتت فرح لتجد فتاه ترتدي فستان فرح مشابه لفستانها ولكنها بعكس فرح كانت في قمه سعادتها وخطيبها يحملها ويلف بها من شده سعادته ويحتضنها اما سليم فقد راي في عيون فرح دموع ونظره انكسار

فرح وهي تحاول السيطره علي دموعها من فضلك مفتاح العربيه عاوزه اخرج من هنا

سلبم وقد أشفق علي حالها حاضر يا فرح اتفضلي

اخذت فرح المفتاح ثم انطلقت مسرعه وهي تبكي

اما سليم فقال في نفسه اسف يا فرح ثم دفع حساب الفستان ثم خرج ليجد فرح تبكي بشده وهناك شابان يعترضان طريقها ولا يسمحان لها بالذهاب ويتطلولان عليها هم سليم مسرعا اليها اما فرح فقد اغمضت عينيها بعنف عندما رات الشاب يمد يده نحوها ولكنها سمعت صوت تاوه شديد وصوت شي قد انكسر لتفتح عينيها ببطء لتجد كلا الشابين قد وقعا علي الارض ومن كان يريد ان يمد يده عليها قد انكسر زراعه بشده وسليم قد تملكه حاله من الجنون وهو يضربهم بشده ويلكمهم حتي نزفو دماء من كل جسمهم

اما فرح فقد فزعت من المنظر وخافت كثيرا ولم يوقف سليم غير صوت شهقاتها وانتفاض جسدها من شده الخوف فاخذها من يدها اجلسها في السياره وانطلق بها ولكن فرح كلما تزكرت حاله وهو يضرب الشابين بقوه وقد جعلهم ينزفان الدماء ولم يتاثر ابدا وكانه لم يفعل شي وكلما تذكرت كلام كريستين عن مدي قوته معها ذاد ارتعاشها وانتفاض جسدها

اما سليم فقد اوقف العربيه في مكان وجلب لفرح عصير لكي يهدئها ثم انطلق بالسياره حتي اوقفها في مكان هادي

فرح بخوف وجسدها ينتفض انتا جايبني هنا ليه

سليم اهدي يا فرح متخفيش خدي اشربي العصير ده عشان تهدي

فرح وهي تنظر بشك للعصير لا

سليم بابتسامه اشربي يا فرح متخفيش مهو مش معقول هسقي مراتي حاجه اصفره يعني ثم غمز لها

فرح وقد جفلت من الكلمه لا

سليم بابتسامه براحتك اشربو انا بس بقلك ايه لو دخت كدا نمت كدا اوعي تستغلي الموقف وتعملي فيا حاجه كده ولا كدا اه انا ابن ناس بردو ثم اضاف بلهجه مضحكه للغايه انتشي عارفه بقي يا اؤختشي شرف الولد زي عود الكبربت

اما فرح فلم تستطع كتم ضحكاتها فضحكت بشده حتي ادمعت

سليم وهو ينظر لها بحب ايو بقي بقالي كتير مشفتش الضحكه الحلوه دي ولم يستطع تمالك نفسه وهم ليقبلها

ولكن فرح ابتعدت سريعا وارتعش جسدها

اما سليم فقد تدارك نفسه فاخر مايريد هوا انه يزيد خوفها منه ثم اضاف كده يفرح مش تحطي الحزام طب افرضي بقي اتمسكني في لجنه اعمل ايه بقي

فابتسمت فرح

وعدت الايام سريعا وخرج الجد وجاء موعد الزفاف وارتدت كل من صبا وفرح وفريده فساتين الزفاف وجلسو لانتظار عرسانهم

حازم اوبا بقي هوا في كده اه ياني بقلك ايه يا ديده متيجي تيجى ونجيب مليجي

فريده وهي تضربه علي كتفه اتلم

حازم يالا يا فريده انا والله هقنعك بس تعالي نجيب رمانه

محمد من خلفه نعم بتقول حاجه يا حازم

حازم بخضه ايه ياعمي بقلها تعالي اجبلك رمان

محمد لا والله طب يالا ياخويا ثم اضاف بمشاكسه قدامك تسع شهور واشوف الرمان مغرق القصر هه

حازم من دلوقتي يا عمي لو تحب

اما فريده فقد خجلت من كلامهم وذهبت سريعا

حازم استني يابت هتنزلي من غير العريس بعد ازنك يا عمي بنتك مجنونه

محمد بضحك عارف يبني طالعه لامها

الفت بتقول حاجه يا محمد

محمد هه لا يا روحي ابدا

كذالك نزل سليم وفرح وصبا وحازم

وانتهي الزفاف وذهب كلا منهما بعروسته الي غرفته

صبا وزياد بمجرد دخولهم الغرفه بدات صبا في الارتجاف والخوف وتفرك يديها في بعضها بشده فقد اعتقدت ان زباد سوف ينكس وعده معها

زياد وقد عرف ما تشعر به صبا. تحبي تتعشي يا صبا

صبا لا مش جعانه

زياد بابتسامه براحتك يا صبا بس بقلك ايه انا بقي هتاذنك ادخل الحمام الاول لااني ميت من التعب وهنام ممكن ادخل قبلك

صبا اتفضل

دخل زياد الحمام وابدل ملابسه وخرج

زياد ادخلي بقي يا صبا

صبا بخوف هه ثم اخذت بيجامه بالون الوردي ودلفت الي الحمام

اما ذياد فقد اتكي علي الكنبه التي بالغرفه وترك لها السرير ومثل انه ينام

اما صبا فبعد ان انتهت خرجت وهي ترتجف وخايفه ولكنها بمجرد ان رات زياد ينام علي الكنبه فابتسمت بسعاده واطمينت ولكنها بحركه لا شعوريه ذهبت اليه وقبلت جبينه مسرعه ثم دلفت الي الفراش وهي تخبي وجهها بسعاده

اما زياد فقد فتح عينيه وهو في حاله زهول وصدمه مما فعلت وردد في نفسه صبرني يارب وبلاش اتهور


اما حازم و فريده فبعد ان دلفو الي الغرفه

حازم فريده والله يا فريده الي حصل وقبل ان يكمل وضعت فريده يدها علي شفتيه عارفه يا زوما

حازم بجد طب ايه

فريده بخجل ايه

حازم انا جعان يا ديده

فريده ببرائه طب متاكل الاكل اهو وهي تشير علي الطاوله

حازم وهو ينظر لها بجرائه بجد

فرح بخوف وهي ترجع للخلف بقلك ايه ابعد عني احسنلك بدل ما اقول لبابا

حازم بابا ايه يا بنت المجنونه هو انا خطفك دنا جوزك

ثم اقترب منها وقبلها برفق وظل يقبل و جهها رقبتها

ويخرك يده بجرائه علي جسدها وما ان بدا في ازاله فستانها حتي شعر بارتجافها فهمس في ازنها اهدي يا فريده متخفيش ولكن فريده كان أنفسها يعلو وتهبط بشده اما ازياد فقد كان انتهي من ازاله فستانها ثم حملها ووضعها برفق وظل يقبلها بشوف وما ان شعر بارتجافها همس ببعض الكلمات في ازنها ليهدئها وما ان حانت الحظه الحاسمه شعر حازم وكان جسد فريده قد تصلب من الخوف فهمس سريعا في ازنها اهدي يا فريده وسيبي نفسك ثم اضاف برقه بالغه ولا تحبي اسقيكي حاجه اصغره ابتسمت فرح من الكلمه فارتخي جسدها وانتهي كل شي سريعا وعندما صرخت من الالم قبلها علي شفتيها سريعا ثم همس في ازنها وهو يمسح دموعها بس خلاص اهدي ثم ابتعد عنها واخذها في حضنه ليهديها وما ان هدات حتي قام ليجهز لها حمام ساخن

اما فرح وسليم نكمل بقي الحلقه الجايه


رايكم🧡



روايه زوجتي طفله

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

الفصل الثامن عشر والتاسع عشر الاخير


اما سليم وفرح فبمجرد ان دلفو الي غرفتهم

سليم فرح يعني لو ينفع نتكلم شويه

فرح بحده لا

سليم ليه بس يافرح

فرح بتحدي كدا مزاجي

سليم بغضب وهو يمسك معصمها متتحدنيش يا فرح

فرح بعناد هيحصل ايه يعني اكتر من كدا مش فارقه

هوا في مصيبه ممكن تحصلي اكتر من اني اتجوزك معتقدش في مصيبه اكتر من كده

اما سليم فقد كور يده بغضب وخرج من الغرفه صافعا الباب خلفه ثم نزل وجلس الي في الحديقه حتي غفي عليه ونام بها

اما فرح فبمجرد ان خرج سليم انهارت قوتها وجلست علي الارض وظلت تبكي وتشهق بشده ثم قررت ان لا تستمر في تلك الحياه وعزمت علي الانتحار لعلها ترتاح من هذه الدنيا وهما فقامت بقطع شريينها فتلوث فستانها الاببض بدمائها ونزفت بغزاره وظلت علي تلك الحال للصباح

في الصباح أستيقظ كلا من زياد وصبا وفريده وحازم

حازم وهو يداعب وجه فريده صباح الفل

فريده بخجل صباح الخير

حازم بقلك ايه يا ديده انا جعان

فريده اه والله وانا كمان

حازم بخبث بجد طب يلي وهم ليحتضنها

ولكن فرح قامت سريعا من امامه ودلفت الي الحمام وحازم بضحك عليها ثم خرج الي البلكونه وبعد قليل خرجت فريده خلفه

فريده ايه ده يا حازم مش ده سليم اللي نايم في الجنينه

حازم تصدقي هوه ينهار ابيض دا ببدله الفرح دا انتي يا فرح تلعطي مفتريه

فريده من حقها خليه يتربي

حازم لا ياشيخه طب تعالي بقي اوريكي التربيه ثم جري خلفها ودخلو غرفتهم

اما زياد وصبا أستيقظ زياد وجد صبا تقف في البلكونه والهواء يداعب وجهها

زياد صباح الخير يا صبا

صبا بخجل

زياد وهو يمسك ظهره بطريقه دراميه اه يضهري ياني منك لله يا صبا بقي في عريس ينام علي الكنبه يوم فرحه

صبا بضحك اه في حتي بص ثم اشارت علي سليم

زياد ايه دا مش دا سليم

صبا هوه بعينه

زياد بضحك يخرب عقلك يا فرح

صبا احسن خليه يجرب زي ما مرمطها معاه

زياد بضحك احبك يا شرير انتا

صبا هه

زياد لاهه ولاحاجه ممكن يا صبا تجيبي موبيلي من جوا

صبا حاضر

زياد احبك وانتا مطيع

دخلت صبا وعلي وجهها ابتسامه وجلبت الهاتف

زياد الو ايو يا سليم كفابه نوم في الجنينه واطلع اوضتك

بقي

سليم اه والله محستش بنفسي ماشي سلام

ثم وقف سليم ليصعد الي غرفته ولكن بمجرد ان دلف الي الغرفه وجد فرح غارقه هي وفستان زفافها بالدماء

سليم بصراخ هز البيت فرح ثم حملها وجري بها الي خارج القصر في المشفي

صبا زياد الحق يا زياد

زياد ايه يا صبا في ايه

صبا الحق مش دي فرح

زياد اه بس في ايه طب بصي انا هلبس بسرعه وهروح وراه

صبا خدني معاك

زياد طب يلي بسرعه البسي

صبا حاضر

اما حازم وفرح

فرح حازم قوم في صوت حد صرخ

حازم بنوم نامي يا فريده تلاقي حد كان ماخر دخلته للصبح او سليم استرجل ودا صوت فرح

فرح قوم يا حازم الحق سليم بيجري بفرح وهيا غرقانه في دمها

حازم قام مفزوع منك لله يا سليم هببت ايه بقول استرجل مش اتهور ثم قام يلبس سريعا

فرح استتي انا جايه

حازم وهو يجري يالا

ونزلو جميعا يهرولون الي المشفي

في المشفي

سليم خير با دكتور

الدكتور حاله انتحار بس محتاجين دم كتير لانها نزفت كتير وفصيلتها نادره

سليم انا فصيله دمي نفس فصيله دمها الدكتور طب يالا بسرعه

ثم قامو بسحب الدم من سليم لفرح

زياد سليم في ايه انتا هببت ايه

سليم لا هببت ولا نيلت فرح حاولت تنتحر

زياد ايه ليه

سليم بتكرهني لدرجه انها انتحرت عشان متعش معايا

صبا بغضب قصدق بتحبك يا سليم ثم قصت عليه ما اخبرتها به فرح من لقاء كريستين وانها تغير عليه بشده

سليم هه

زياد مش بقلك حمار يا سمسم

بعد قليل خرج الطبيب ان فرح قد تجاوزت مرحله الخطر وبامكانهم رويتها

فدلف سليم الي الداخل

سليم الف سلامه با فرح كدا تخضبني عليكي ثم اضاف بنبره مضحكه كنتي قولي انك طمعانه في شويه الدم الي حيلتي وعاوزه تموتيني

اما فرح فما ان سمعت تلك الكلمه حتي وضعت يدها

علي فمه ثم قالت بضعف بس بعد الشر

سليم بصدمه انتي خايفه عليا يا فرح

فرح مين دي انا بس خايفه اترمل بدري وانا لسه صغيره

سليم لا والله

فرح اه والله

سليم ماشي يا فرح انا هروح اخلص الورق عشان نمشي لو جدي عرف ممكن يموتني فيها وهو يخرج من الباب

فرح سليم

سليم نعم يا فرح محتاجه حاجه

فرح اه

سليم وقد عاد ايه يا حبيبتي

فرح بخجل بحبك ثم قبلته علي وجهه ووضعت المخده علي وجهه من الخجل

سليم انا همشي يفرح عشان لو فصلت هنا اكتر من كدا هتهور ثم ابتسم وذهب

اما فرح فظلت تتزكر وهو يجلس بجانبها يتبرع لها بالدم ويتحدث انه يحبها وانه لم يلمس كريستين سوي مره وان مافعله لكي يحميها من نفسه وظل يتكلم معتقدا انها تنام ولا تسمعه ولكن فرح كانت تستمع لكل حرف ثم ذهبو الي القصر وبعد ان اطمئن عليها الي ان شفيت تماما

فرح وقد قررت ان تجعل سليم زوجها بحق فارتدت قميص مغري للغايه

سليم وهو لا يصدق فرح. انتي اتجننتي يا روحي

فرح ليه بس ياسمسم مش انتا جوزي

سليم لا والله

فرح اه والله سمسم بقلك ايه هات بوسه

سليم هه امشي يا فرح بدل متهور

فرح طب ما تتهور حد حاشك لما تكمل كلمتها الا وقد انقض عليها كلاسد الجائع علي فريسته يقبلها بشوق جارف وقبلات متواصله وبقوه واضحه وحاولت فرح التماسك قدر الامكان وما ان انتهي سليم حتي خارت قوي فرح. واغمي عليها

سليم بفزع فرح فرح ثم حاول افاقتها

سليم بعد ان فاقت فرح ان اسف

فرح بحبك ثم ضحكت بشده اضافت بجد كريستين عندها حق

اما زياد وصبا

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

للحصول علي باقي القصه فقط في خطوه واحده 👇👇


ادخل الصفحه تلاقي كلمة متابعه دوس عليها علشان يظهرلك كل اجزاء 

الفصل التاسع عشر والاخير

زوجتي طفله


علشان الاخيره طبعا مفيش تفاعل بس انا عايز رأيكم في الراويه اكيد


اما زياد وصبا فستمر الحال كما هو عليه عده شهور حتي قررت صبا الذهاب الي طبيب نفسي ماهر جدا لكي يخلصها من هذا الخوف وتعيش حياه طبيعيه مع زوجها فكم كانت تحزن عندما تري نظره الحزن في عين زياد والفرحه في عين حازم وسليم

دخل زياد الغرفه ليجد صبا تجلس في البلكونه وتتحدث في الهاتف

صبا اوك تمام الساعه واحده كويس اوي حتي يكون زياد في الشغل وما ان شعرت بوجود زياد حتي اغلقت الهاتف سريعا

زياد بتكلمي مين يا صبا

صبا بارتباك هه لا ولا حاجه دي واحده صحبتي هنخرج سوا بكره شويه

زياد انتي مش ملاحظه ان خروجك بقي زياده اليومين دول

صبا بارتباك واضح في ايه يا زياد عادي يعني

زياد طب مالك مرتبكه ليه لما هوا عادي

صبا انا هنام بقي يا زياد تصبح علي خير

زياد بشك وهو يحدث نفسه يا تري مخبيه ايه يا صبا وانتي من اهله يا صبا

وفي اليوم التالي زهبت صبا الي الطبيب واخبرها انها الان قد شفبت تماما من خوفها وتستطيع عيش حياه طبيعيه فخرجت من عنده والسعاده تكاد تقزف من علي شفتيها

اما زياد فقد بجانب عياده الطبيب في غداء عمل فراي صبا

زياد باستغراب هيا صبا بتعمل ايه هنا وفين صاحبتها الي بتخرج معاها ثم استاذن وترك سليم بدل منه وزهب خافها

في القصر في غرفه زياد وصبا

زياد صبا قلبلتي صحبتك النهارده

صبا بتردد اه

زياد رحتو فين

صبا بارتباك روحنا نشتري شويه حجات من المول

زياد بغضب بتكدبي ليه يا صبا كنتي في العماره وقال لها علي مكان الذي كانت فيه

صبا بصدمه انتا بتراقبني يا زياد

زياد بغضب شديد متغيرش الموضوع كنتي فين يا صبا ثم اضاف كنتي بتقبلي مين انتي ليكي علاقه بحد يا صبا او اصلا انتي لسه بنت ولا

صبا بغضب انتا اتجننت ازاي تقول كدا

زياد بغضب ايو اتجننت وانا الي فاكر انك عندك عقده ومستحملك وانتي بتقرطسيني ليه يا صبا فكراني مش راجل

صبا انتا اكيد مجنون طلقني

زياد بسخريه اكيد هطلقك بس لما اوريكي انا راجل ازاي ثم خلع قميصه واقترب منها وهو يقول هوا يبقي حلال لغيري وحرام عليا ثم اقترب منها للاعتداء عليها ولكن صبا تراجعت للخلف وظلت تبكي وتدفعه عنها بيديها الصغيرتين وتبكي بشده

صبا بصراخ ابعد عني والله ما عملت حاجه

اما زياد فلم يستمع لها ومزق ثيابها

صبا بصراخ اكبر الله يخليك ابعد عني مينفعش كدا حرام سيبني يا زياد

ولكن زياد توقف فجاءه ما هذا انها في عادتها الشهريه اذن كيف ذلك ابتعد زياد سريعا عنها اما صبا فاخذت تلملم ثابها وتبكي بشده

زياد ازاي انتي كنتي فين يا صبا

صبا بصراخ انتا غبي غبي يا زياد انا كنت عند الدكتور النفسي عرفت كنت فين

زياد دكتور نفسي ليه

صبا بصراخ اكبر عشان اتعالج واقدر اكون زوجه طبيعبه للشخص الي بحبه ثم اضافت والي بحبه بيشك فيا

زياد وهو يحتضنها انا اسف يا صبا بس انا بغير عليكي ثم اضاف بلهجه مضحكه يعني انتي خفيتي ونفسيتك تمام

صبا بخجل اه

زياد يا مسهل يارب ثم اضاف بخبث طب الاخت الي مشرفانا دي بتروح كمان كام يوم

صبا وهي تضربه في كتفه بخجل انتا قليل الادب

زياد بضخك يا دين النبي اخيرا

وبعد مرور عده اشهر في المشفي

فريده هموتك والله لموتك يا حازم اه اه

حازم يابنتي اولدي بقا وانتي ساكته

فريده بصراخ اه بكرهك يا حازم انتا السبب

حازم ليه يختي هوا انا كنت اغتصبتك ما كلو بمزاجك

فريده والله لوريك يا حازم اه اه

فرح بخوف وهي تمسك بيد سليم

فرح سليم هما بيعملو فيها ايه

سليم متخفيش يا فرح هيا الولاده كدا

فرح بخوف لا يعني انا هتعب كدا

سليم لا متخفيش يا فرح انتي لسه بدري عليكي انتي لسه في السابع

فرح ببكاء اه اه وتصرخ

سليم بفزع ايه في ايه يا فرح

فرح بصراخ اه هموت يا سليم بولد اه

سليم دكتور حد يجيب دكتور

فرح اه امال انتا ايه تمرجي مش انتا دكتور نسا وتوليد

سليم وكانه تزكر شي اه صح

فرح بصراخ صح ايه اعمل اي حاجه اه اه منك لله يا سليم قعدت تقولي دخله وخارجه اه انا بكرهك طلقني يا سليم طلقني اه

وبعد مده ولدت فريده ولد اسموه سليم وولدت فرح ولد اسموه حازم

اما زياد وصبا

زياد يا عاقل انتا

صبا انا لسه في الثالث عمرك سمعت عن وحده تولد في التالت وبعدين انا لما هاجي اولد مش هصرخ ابدا

زياد عاقله يا صبا امال هتعملي ايه

صبا وهي تمسك زراع زياد هاكل دراعك يا حبيبي

زياد بخضه يا منجي من المهالك يارب لا يا صبا انا عوزك تتجنيني وتلمي عليا المستشفي من الصوات

وعاش الجميع بسعاده وقد انجب حازم وفريده ولدان سليم وفارس

اما سليم وفرح انجبو حازم ومحمد وفي النهايه فرح

زياد وصبا انجبو رقيه وفريده وصبا

وبعد عده سنوات والجميع جالس وفرح ابنه سليم تجري علي والدها وتبكي

سليم مالك يا حبيبه بابا

فرح وهي طفله ذو خمس سنوات

الحقني سليم ابن عمو حازم هيضلبني

سليم نعم ليه ان شاء الله

فرح ببكاء عشان مبسمعش الكلام

الجميع بصدمه هه

سليم ابن حازم بصوت عالي وغضب فرح اطلعي اقلعي الزفت ده والكلام يتسمع

فرح بخوف تركت والدها وصعدت مسرعه لتنفذ كلام سليم

حازم بغضب انتا يا ولد بتكلم بنت عمك كدا ليه

سليم ابن حازم بغضب شديد وهو صبي في الثانيه عشر يريت يا بابا محدش يتدخل انا حر وبعدين مش كفايه الهانم لابسه جيبه قصيره وخارجه بيها الجنينه ليه شيفاني مقطف

الجميع بصدمه هه

سليم العم وانتا مالك

سليم الولد يعني ايه مالي امال مال مين مش فرح هتبقي مراتي 

سليم العم حوش ابنك يا حازم

حازم ومين قلك انك هتجوزها

سليم الطفل بغضب شديد بمزاجو غصب عنكو وعنها هتجوزها وتركهم وذهب

اما الجميع فكانو في صدمه مما حدث

حازم سليم التاني

سليم اسكت يا حا زم بدل ما اولع فيك انت وابنك

زياد بضحك شديد داين تدان يا سليم

وضخك الجميع


انتهي الحمد لله رايكم يهمني 

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا ليصلكم كل جديد

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا



تعليقات

التنقل السريع