رواية تزوجت اميري البارت الاول1 بقلم اوشا مصطفي
رواية تزوجت اميري البارت الاول1 بقلم اوشا مصطفي
نرحب ب اشهر رجل أعمال مشهور في
الوطن العربي
"أمير الجرحي"
الكل سقف بحراره والصحافه ف كل مكان وبيصورا
طلع أمير علي المنصه واتكلم وقال
"من يحارب الصُعوبات لا تهمه المخاطر مهما تكن."
احب اعرفكم بنفسي ولو اني مش محتاج اني اعرفكم
بيا انا كدا كدا معروف يعني وضحك
الكل ضحك بصوت عالي وفرحه...
أمير اتكلم وقال انا شاب عادي لكني طموح بزياده
وجهت مصاعب اشتغلت كل حاجه ممكن تتخيلوها
ايوا أمير الجرحي أبن امبارح كبر وبقي ابن انهارده
اشتغل علي نفسك ومتقولش ان الصعب مستحيل
زمن المستحيل انتهي احنا ف زمن الأكيد دلوقتي
اتكلم صحفي وقال:أمير باشا الجرحي تقدر تقولنا
ازاي فتحت اكبر شركه فاشون ف الشرق الاوسط والعالم العربي كله؟
أمير:الموضوع بدأ لما كنت موظف عادي وبعدين اثبت كفائتي ليهم وبعدين ربنا كرمني .. وقدرت افتح الشركه
بعد جهد كبير اوي ودا طبعاً بفضل الله ثم دعوه ولدتي
ممكن ثانيه لو سمحت
أمير نزل بسرعه وهو بيجري ودخل ف حضن امه
والكل كان متأثر
أمير مسك أيد مامته وقال دي امي انا ست الكل وتاج راسي
لما كنت ارجع متأخر القيها قاعده الساعه ٣ الفجر مستنياني وكانت مبتاكلش من غيري
ومهما احكي من مواقف مش هنتهي
"امي كفاف تشيل ما تميل امي السند وكفوف الراحه"
ومسك ايديها وباسها وهي طبطبت علي ضهره
الكل اتأثر وعيطوا لما مامت أمير حضنته وعيطوا ف حضن بعض
اظاهر انهم عاشوا حياه صعبه جدا
كانت قاعده بنت وعيلتها ف الصاله وبيتفرجوا علي التلفزيون وفرحانين
كانت تترقب التلفزيون بدقه وعيونها متشلتش من علي أمير قامت ومسحت دموعها ودخلت اوضتها الي كانت كلها حرفيا صور أمير...
أسيل بضحك وهي بتبص لصورته:عسل اوي والله
بس مش عارفه ممكن ف يوم يعرفني اصلا...
وهل هيفتكرني مستحيل طبعا
وجه ف دماغها جمله أمير وهو بيقول زمن المستحيل انتهي احنا دلوقتي ف زمن الأكيد
أسيل قامت وهي مقرره انها هتروح شركته وهتقابله..
هي تعرفه كويس وهو كمان يعرفها بس هي مش متأكده هو هيفتكر ولا لاء..
أسيل افتكرت من سنتين فاتوا لما كانت ماشيه ف شارع ضلمه وفجأه طلعت قصادها عربيه وخبطتها
وكانت عربيه أمير
فلاش
أمير نزل من العربيه وقال ينهار ابيض عربيتي خبطت بندوزر..
أسيل بغضب:افندم..!!!!
أمير بصلها وكتم ضحكته وقال انا اسف وربنا معلش انتي كويسه
أسيل بغضب وانفعاليه كويسه اي انت مش شايف دراعي بينز'ف ازاي قومني
أمير جه يقومها قال انا اسف والله بس مش قادر اقومك انتي قدي مرتين
أسيل اصوت يابني آدم بقولك دراعي وجعني..
أمير هياااا جايه اهي هوبااا قوم أسيل وقع هو
أسيل بضحك يختي قميلةة وقعتي يابطه
أمير قام ونفض هدومه وقال عادي يعني كلنا بنقع
أسيل حاسه اني اعرفك بس مش مهم انا مش هنسبك يعني وديني المستشفى
أمير انا اسف بجد وانا كنت بهزر معاكي علشان انتي كنتي مخضوضه بس بدل م اضحكك عصبتك
أسيل نسيت العصبيه واتخضت وجالها زغوطه
أمير ف اي
أسيل لما بتخض بيجيلي...(زعوطه)
أمير طب انتي لسه فاكره تتخضي خدي مايه خدي انا أي الي خلاني افكرك بس ...
ووداها المستشفى وجبست دراعها ووصلها البت
باك
أسيل بضحك:رخم بس عسل والله
دخل أمير وولدته الاقصر واتفجؤ ب الي موجود
أمير بغضب:انت.؟
والد أمير قاسي
قاسي:انت اي اسمها بابا
أمير بضحك وسخريه:بابا اه وكان فين بابا لما اتجوز
واحده تانيه علي ماما ورماها ف الشارع هي وابنها السابع ٤ الفجر
كان فين بابا لما كنت بكبر وقت م أقع ملقيش ضهر استند بيه
كان فين بابا لما كنا نقعد ب الاسبوع ناكل العيش الحاف ...مقدر يكمل كلامه وقال اطلع بره
قاسي وقف شويه مصدوم
وصوت أمير كان كله غضب وقال اطلع برههه قولت.
قاسي اتنفض من صوته واخد بعضه وخرج بغضب
نور مامت أمير قالت بخضه اميررررر...ودا لما أمير وقع اغمي عليه...ونز'ف من مناخيره...
يتبععع اكمل ولا ...
تكملة الرواية هناااااااااا
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا