القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عمياء قلبي كامله من الفصل 21 الي الفصل 30 بقلم ميرا ابو الخير

 

رواية عمياء قلبي كامله من الفصل 21 الي الفصل 30 بقلم ميرا ابو الخير 





رواية عمياء قلبي كامله من الفصل 21 الي الفصل 30 بقلم ميرا ابو الخير 



#ال21.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

قصي للشخص:  ابدء في اجراءت الطلاق انا المرة دي بكل قوى العاقليه هطلق سيلا وهسافر اوربا . 

الكل بصدمة: ايهههه. 

سيلا اغمى عليها جري جمال بخوف وسوزي فرحت في نفسها:  اخيرا هتبقا ليا لوحدي يا قصي. 

قصي قرب بجمود وجمال كان شال سيلا شدها منه بعن'ف وجمود وطلعها فوق:  هطلعها وانزل ابدء في اجراءات الطلاق. 

الماذؤن:  يابني فكر تاني ان ابغض الحلول عند الله الطلاق. 

قصي بص له بصه خوفته:  قولت ابدء. 

بدء فعلا وهو اخد سيلا طلعها فوق وحطها علي السرير بجمود:  مفيش حب من غير ثقه وانتي عمرك م حبتيني معاكي حق انك عايشه في الماضي بس انا عملت المستحيل عشان تحبيني الماضي خلص مبصتيش علي الحاضر ولا المستقبل انا راعيت كتير وتعبت بس خلاص كله هيخلص النهارده. 

جاي يخرج مسكت ايده:  عشان  كده سوزي حامل منك صح حب ايه يلي بتتكلم عنه انا حبيتك بس... 

قصي ببرود عكس قلبه يلي بيصراخ:  لا والله كل دا ومحبتكيش انتي مستحيل تكوني بني ادمه بتحس وعلي سوزي فانا واثق اني مقربتش منها زي ثقتي فيكي كده رغم انك كدبتي. 

بقلم ميرا ابوالخير 

سيلا بصراخ وانهيار:  كنت غلططط معترفةةة بس خوفت عليك كنت بحميك منه خوووفت افهم انا بح... 

قصي مقاطعه ودموعه نزلت:  عيل انا معرفش احمي نفسي صح ولا احميكي في حاجه اسمها ثقه وان مش موجوده مفيش حب. 

سيلا دموعها نازلة حطت ايديها علي وشها:  اسفه علي كل وجع سببته لك يا قصي تعالا نبدء من جديد. 

قصي بالم:  كان نفسي بس خلاص كله هيروح لحاله. 

سيلا راحت حضنته جامد ومسكت فيه وبتعيط علي اخرها لسه هيضمها وجعه وتعبه منعه فضلت تعيط:  متسبنيش بعد كل التعب دا متسبنيش. 

قصي حضنها رغم حاله مقدرش يبعد عنها:  سيلا. 

سيلا بدموع:  بحبك اوي ياقصي متبعدش عني. 

قرب وبا"سها لاقها متجوابة معها حملها الي الفراش بحب ونسي كل حاجه واصبحت سيلا زوجته قولا وفعلا.. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


تحت. 

سوزي كانت فرحانه علي اخرها انه قصي خلاص هيطلق سيلا ويبقا بتاعها والدكاترة شغالين علي التحاليل. 

مراد كان قاعد مرعوب منها. 

سوزي بهمس ومسكت ايده جامد:  تعرف لو حد عرف انك جاي من ملجا هعمل فيك ايه هحر"قك. 

مراد بخوف وزعر:  خييص خييص والهيي هستت (خلاص خلاص والله هسكت). 

ابتسمت بشر وحطت ايديها ع بطنها:  الباشا دوره خلص بس انا بدء يا حرام يا سيلا جوزك هيطلقك. 

قامت عشان تعمل مكالمه. 

جمال: رايحه فين. 

سوزي ببرود: التويلت فيها حاجه دي واظن الدكاترة والتحاليل تبعكم يعني انا لو عاوزه حاجه مش هعرف. 

جمال بشك:  تمم عفاااااف. 

عفاف جت:  نعم يا بيه. 

جمال:  خديها وتكوني معاها اوعا تعمل حاجه كده او كده. 

عفاف:  تمم يا بيه. 

سوزي بخبث:  يلا. 

داخلت الحمام ومسكت الفون كلمت حد ما. 

سوزي بشر:  في حد هبعتلك صورته عايزة خبر"ه. 

الشخص:  والفلوس. 

سوزي بخبث:  هبعتلك كل يلي عايزو. 

الشخص:  اوك. 

قفلت الفون وخرجت. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

نهال داخلت الاوضه تجهز لاقت يلي بيشدها من هدومها انقطعت في ايده: اعااااااا. 

حازم حط ايده علي بوقها: بسسس يخربيتك هتفضحينا. 

نهال باحراج:  قطعت البلوزة. 

حازم بغمز:  متيجي نرتاح شويه ونسيب الفرح والهيصه دي. 

نهال بشهقة:  لااااا اوعا كده. 

زقته وجريت علي الحمام وهو فضل يضحك عليها كمل لبس بدلته وحط عطره: نونو انا هنزل انا وتيجي مع البنات. 

نهال من جوا:  ماشي ياحبيبي. 

نزل تحت لقي الفرح اشتغل والكل فرحان كانت رهف قاعدة مستنيه مصطفى. 

رهف:  حازم هو مصطفى اتاخر ليه. 

حازم بهدؤء:  مش عارف اتلاقيه بيجهز اقعدي انتي وانا هتصرف. 

رهف بخوف:  طيب. 

راح حازم يدور علي مصطفى. 

بعد شويه. 

بقلم ميرا ابوالخير 

رهف هتعيط لاقت حازم جاه بهدؤء. 

رهف راحت عليه:  فين مجاش ليه. 

حازم بص ع لهفتها وفرحتها بكسره وطلع ورقه من جيبه ادها لها. 

رهف مسكت الورقه وبتقرا( شوفيلك عريس غيري انا كنت بتسلى بيكي مش اكتر والصراحه لقيت اللعبة كبرت وهدبس فيكي قولت اخلع بس بفضـ. ـيحه ليكي يا قطه سلام 😉). 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في مستشفى الامراض العقليه. 

طه بيعدل هدومه عشان يخرج من المستشفى وسالي مكنتش جت. 

طه للتمرجي:  ابقا ادي الجواب دا للانسه سالي. 

التمرجي:  مش هتنستنا تشوفها. 

طه بهدؤء:  لا عشان موجعش قلبها هي عملت كتير لحد مخفيت. 

التمرجي:  بس هي بتحبك. 

طه ابتسم وخرج من المستشفى. 

ركب عربيته بهدؤء:  فاضل مشوار لازم اعمله. 

ساق بهدؤء. 


عند نهال. 

كانت بتعدل الميكاب وخارجه من الاوضه لاقت حماتها خافت: ح حماتي. 

ام حازم ببرود:  فاكرة هسيبك كده. 

نهال بقوة:  وانا مش خايفه منك. 

ام حاز بضحكه شريرة: هههه لا حقك تخاف. 

لسه هتتكلم لاقت يلي كتم بوقها بتبص لاقت شخص بيبص عليها بقذ"ارة. 

ام حازم لنهال:  تخيلي جوزك وهو بيشوفك في حضن حد غريب هههههه يلا خدها وانا شويه وهصوت الم الناس. 

الشخص بخبث: ههههه ماشي. 

نهال بتحاول تضربه وهو شدها ع الاوضه ورمها ع السرير وو..... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في الفرح. 

رهف وقعت الورقه منها بصدمه وكانت هتقع سندها حازم. 

رهف بعدم تصديق:  ه ه هو م مش حصل كده صح. 

احد الفتيات:  اومال مين هيحضر الفرح دي فضـ. ـيحه. 

:  انا يلي هتجوز رهف. 

بصوا لناحيه الصوت بصدمه وو..... 

بقلم ميرا ابوالخير 


عند قصي كان فرحان وبيبص عليها بحب:انت ازاي بنت. 

سيلا باحراج: احم عاصم كان كاتب عليا بس وقبل فرحنا اتوفى. 

قصي بحب وبيشم رقبتها:  صباحية مباركه ياقلب قصي. 

سيلا شدت الغطاء:  شكرا ابعد بقا عشان اتلاقيهم مستنينا تحت. 

قصي بحبث:  لا مش هبعد. 

سيلا بكسوف: ابعد وحياتي بقا. 

ضحك ضحكه رجولية وبعد عنها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد شوي. 

قصي: هسيبك تنامي شويه وهنزل اشوفهم وصلوا لحد فين. 

سيلا:  ماشي متتاخرش. 

قصي بخبث:  دا انا في ثانيه كده 😂. 

ضحكت وهو خرج. 

قصي نزل:  الماذؤن فين. 

جمال ببرود:  مشيته. 

ضحك قصي وجمال استغرب وبص للدكاترة:  ها النتيجه ايه. 

الدكاترة: باقي ربع ساعه وتطلع. 

بص ع سوزي: تمم انجزوا. 

جاله فون اتخض اخد مفاتيح عربيته وخرج بسرعه تحت استغراب الكل. 

جمال: رواحووا معه يلاا.

 الحراس راحو وراه. 

سوزي اتسحبت وطلعت ع فوق لاقت سيلا نايمه قربت ومسكت مخدة وحطتها ع وشها بخبث:  باي سوسو. 

سيلا بتفتح عينها بتلاقي يلي بتخـ. ـنقها: امممم. 

سوزي بجنان وشر: مووووو"تيي زي ما هو هيمو'ت. 

سيلا مصدومه وسوزي حاطه المخدة وبتخـ.ـنقها. 


قصي سمع صوت حاجه بيبص لاقي قنـ. ـبلة في الدوسه علي اخر دقيقه بووووووووم.... 


#يتبع... 


#ال22.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

سوزي بجنان وشر: مووووو"تيي زي ما هو هيمو'ت. 

سيلا مصدومه وسوزي حاطه المخدة وبتخـ.ـنقها. 

عند قصي  قصي سمع صوت حاجه بيبص لاقي قنـ. ـبلة في الدوسه علي اخر دقيقه بووووووووم. 

افجـ. ـرت العربيه انفجا*ر هايل الكل يلي كان سايق عربيته اتخض. 

عند سيلا. 

سوزي بتخـ. ـنقها: يلاااا غوووري بقااااااا. 

سيلا خلاص نفسها بيروح ايد قوية شدت سوزي وزقتها علي الارض. 

شال سيلا وخرج بيها بسرعه كان نفسها بيروح. 

جمال بصدمه من يلي شافوا:  انت بتعمل ايه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عند نهال. 

الشخص بخبث: ههههه ماشي. 

نهال بتحاول تضربه وهو شدها ع الاوضه ورمها ع السرير ولسه هيقرب منها ضر"بته تحت الحزم وقامت جري هو قعد ع الارض يتالم خرجت من الاوضة لقت يلي بتشدها من شعرها: رايحه فين لسه بدري. 

نهال لحماتها عضت ايديها وخرجت بسرعه البرق. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

ام حازم بغل:  قوم هاتها قبل م توصل له قووووم. 

بيقوم الشخص وبيجري ورا نهال ونهال نازلة جري من علي السلم بتتكعبل ووو.. اااااااه. 

بتفتح عينها بتلاقي نفسها في حضنه بتحس بالامان. 

حازم وعيونه كلها شرارة سندها وقامت وكان وراها الناس بص علي الراجل كان وقف بخوف ولسه هيجري في ثواني كان بوكس وقعه من علي السلم. 

نهال كانت بتترعش رهف خدتها في حضنها. 

حازم بص علي امه من فوق كانت بتنزل بدموع تمثيل:  شوفت مراتك كانت هتعمل ايه عايزة تقـ. ـتلني يا بني لولا ابن الحلال دا لاحقني وجري وراها. 

حازم بتصفيق:  واو برفو يا امي المصون ولا اقول مرات ابويا اصل مفيش ام تعمل كده في ابنها. 

جنه من وراه:  معاك حق. 

ام حازم بتوتر وغضب من جنه:  هو في ايه هنا. 

حازم بغضب:  هي دي يا حضرة الظابط. 

ام حمزة بصدمه:  هتحبس امك. 

حازم شد نهال لحضنه:  للاسف يلي زيك مش ام. 

الظابط: هاتوها. 

راحوا عشان يمسكوها قالت بتوعد وغضب:  مو"تك علي ايدي يا نهال خاليكي فاكرة كلكم هتند"موا. 

قبضوا عليها و علي الشخص يلي كان معها. 

رهف بضحك:  مش يلا بقا عشان فرحي يا جودعان. 

مصطفي بغمز:  يالا. 

ابتسم وباس راسها. 

فلاااااش باااااااك. 

احد الفتيات:  اومال مين هيحضر الفرح دي فضـ. ـيحه. 

:  انا يلي هتجوز رهف. 

بصوا لناحيه الصوت بصدمه: مصطفى. 

مصطفى كان جاه و نازل من السقف علي نظام مفاجأة. 

بقلم ميرا ابوالخير 

رهف بصدمه:  ا ازاي. 

مصطفي غمز لحازم ضحكوا عليها:  مقلب هههه يالهووي في واحدة جوزها هيسبها يوم فرحها ماهو كده كده اتجوزها. 

رهف بغضب قربت من وفضلت تضرب فيه بايديها:  يا حيووو"ان رعبتني ليه عملت كده. 

مسك ايديها بحب وبص في عينها بعشق:  عشان اشوف لهفتك عليا. 

ابتسمت وسط دموعها خدها لحضنه حازم حس انه في حاجه عشان تاخير نهال. 

جنه جت جري بلهث: الحق يا حازم مراتك. 

حازم بخضه:  في ايه. 

جنة قالت له علي خطه امه كلها طلع بسرعه لاقي نهال هتقع مسكها... 

باااااااااااااككككككككككك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


بتفوق بتعب. 

سيلا: ا انا فين. 

طه بهدؤء:  متخافيش معايا. 

اتخضت لما سمعت صوته: ط طه. 

طه بهدؤء:  متخفيش يا سيلا انا اتعالجت ورجعت اصالح غلطي اول م داخلت مشو لاقت حد غير طفل صغير بيبعط سالته في ايه قالي سيلا بتعيط طلعت عندك لاقيت المنظر جبتك هنا. 

نعيمه بحزن:  سامحينا يا بنتي ابوس رجلك سامحينا. 

سيلا بحب وطيبه:  ربنا بيسامح وانا سمحتكم بس قصي يا طه. 

طه قام وقف:  متخفيش هتصرف. 

سيلا بخوف ودموع:  يارب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند جمال. 

الفون وقع من ايده وهو بيسمع الحراس انه عربية ابنع انفجـ. ـرت. 

جمال ورجليه مش شيلاه: و ودوني عنده. 

سوزي بخبث وتمثيل:  وانا هاجي معاك انا مهما يكن ام ابنه. 

خرجوا من الفيلا وصلوا مكان الحادثه. 

جمال جري علي الظابط وسوزي نزلت بابتسامة خبيثه ومثلت الدموع: قصييي حبيبي هو فين مات. 

الظابط بهدؤء وحزن:  للاسف العربيه اتفحـ. ـمت وكان فيها قصي بيه بس كل الادلة للاسف بتقول كده البقاء لله. 

جمال وقع من طوله وسوزي ابتسمت جواها بفرح. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


مر اليوم وسيلا قلبها بيا"كلها علي اخره وحست بروحها بتتسحب منها سمعت صوت حد:  سيلا. 

سيلا بفرح: قصي. 

قرب ومسك ايديها: متزعليش منى يا حبيبتي غصب عني. 

سيلا بعدم فهم:  غصب ايه يا قصي يلا نروح بيتنا. 

قصي بحب باس دماغها وهي فجاءة لاقته اختفى: قصيي انت فيننن روحت فيننن قصي. 

نعيمه جت بسرعه وعلي وشها الحزن: في ايه مالك يا بنتي. 

سيلا بزعر: هو قصي مشي ليه كان هنا راح فين. 

نعيمه بحزن: قصي تعيشي انتي يا بنتي. 

سيلا بضحك جنان:  ماما متهزريش فين قصي بقا. 

نعيمه بخوف عليها:  يابنتي العربيه ات.... 

سيلا بصراخ ولطم علي وشها: لااااااا مش هو كماااان لااااااا قصي عايششش والله عايششش قصييييييي... وقعت علي الارض مغمي عليها. 


مر شهر علي موت قصي. 

جمال جاله شلل وسوزي سيطرت علي كل حاجه وسيلا عايشه جسد بلا روح طه قرر يعمل لها العملية عشان تفتح تاني وحازم نهال حامل ورهف ومصطفي مبسوطين في حياتهم. 

سيلا قلبها بيقولها قصي عايش هو عايش. 

سيلا بصراخ: قصيييييييي ارجع بقاا دا وعدك لياااا ارجعععععع. 

في مكان ما. 

قلبه بيدق والنبض بيرجع كان وبوجع بينطق اسمها:  س سيلا. 

مر شهر تاني. 

في اوضه العمليات بتخرج وهي مش بتنطق بيشيل الشاش من علي عينها. 

سيلا بتفتح بصمت. 

طه بلهفه: حاسه بايه يا حبيبتي. 

سيلا بجمود: شايفاك يا طه. 

طه بدموع حضن امها وهي ساكته مش فرحانه باصه للفراغ طلعت صوره لقصي وكانت اول مرة تشوفه فيها ابتسمت شبح ابتسامه. 

مر اسبوع وبتخرج سيلا ونفسها ترجع بس مش قادره. 


عند حازم. 

كان زعلان علي موت قصي لاقي نهال جنبه: حازم. 

حازم: نعم. 

نهال بدموع: انا مبخلفش. 

حازم..... 


سيلا راحت الفيلا عشان تشوف ايه يلي حصل بتمشي وكل ركن فيها بيفكرها بقصي وكل حاجه حبه وحنانه ودموعها بتنزل. 

بتداخل بتشوف بنت مغرورة بتفهم انها سوزي وجمال: ا ايه دا بابا. 

سوزي بصت ببرود: سيلا نورتي والله كنت جايلك بس انتي سبقتي. 

سيلا راحت جري جمال بحزن:  اي يلي حصلك. 

سوزي ببرود: اتشل يا حلوة يلا خدي هلاهيلك وبرا من بيتي لسه هتمسكها سيلا مسكت ايديها بغضب: ا انتي بتشوفي. 

سيلا بغضب طخخخخخخخخ كف بينزل علي وشها:  اه ياسلعوة. 

سوزي بغضب: انا هوريك علي القلم دا رفيييييق. 

بيجي شخص كا قوي ك الوحش. 

سيلا ببرود: ايه هخاف مثلا انا حرم قصي المغربي مش واحدة جبت عيل من الملجا عشان ت... 

سوزي قطعتها بغضب: اخرررسي خدها ارميها برا. 

بيقرب وبيمسكها وبيزقها وهي بتحاول تفلت منه لحد م وصل لباب الفيلا و هيرميها وقعت علي الارض ايديها اتفت'حت.

سوزي بشر قفلت باب الفيلا وداخلت سيلا بتمشي ودموعها بتكون علي خدها بتوصل لحافة جبل وبتقف بجمود: قصي انت خلفت بوعدك وبحبك ليا ليه مش مكتوبي احب واتحب وكله بيمشي لييييههه.

الدنيا بدءت تمطر عليها قعدت علي ركبتها وبتصرخ باسمه:ارجععععععع ياقصييي ارجععععععععععع. 

دموعها نازلة مع المطره وشعرها كله اتبل وهدومها قامت وقفت علي الحافة:  مش هستنا بعدك لا مش هستنا. 

قربت علي اخر حته من الجبل ولسه هتنط ايد مسكتها شدها لحضنه

سيلا بصدمه بتبص:  ع عاصم ا انت عايش. 

عاصم........ 

 

#يتبع.... 


#ال23.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

وهدومها متبهدلة وشعرها اتبهدل قامت وقفت علي الحافة:  مش هستنا بعدك لا مش هستنا انت مشيت وسبتني انا هجيلك يا قصي اه هجيلك . 

قربت علي اخر حته من الجبل ولسه هتنط ايد مسكتها شدها لحضنه

سيلا بصدمه بتبص:  ع عاصم ا انت عايش. 

عاصم بابتسامة:  اه عايش ياحبيبتي. 

بترجع بخوف لورا:  ا ازاي. 

عاصم بهدؤء:  زي الناس تعالي معايا. 

قرب يمسك ايديها بعدت واتخضت استغرب:  في ايه يا حبيبتي تعالي. 

سيلا مشيت معه وهي مش فاهمه حاجه وصلت الفيلا. 

عاصم داخل فيلة قصي والكل مرعوب ازاي وحصل ايه د دا كان مات. 

سيلا خافت تداخل عاصم طمنها ومسك ايديها حست بخوف اكتر سبته. 

عاصم اوي م بيداخل سوزي بتتخض وتصوت و جمال بيرفع بصره وهو مشلول علي الكرسي والصدمه بتبان علي وشه. 

عاصم راح ناحية ابوه وحضنه:  وحشتني اووي يا بابا. 

جمال بيحاول يحرك ايده عشان يلمس وشه ودموعه نازلة. 

سوزي بصدمه: ا انت عايش ازاي. 

عاصم بص لها ببرود وبص لسيلا:  تعالي يا سيلا. 

سوزي بغضب:  تيجي فين مش كفايه مستحملة المشلول دا وهبعته دار المسنين قريب و.... 

كف بينزل علي وشها لسه هتتكلم نزل الكف التاني:  انتي بردو. 

كف تالت علي وشها واتكلمت بقوة:  يلي بتتكلمي عنه دا ابويا يا ح'قيرة فاهمةةةةة. 

سوزي بغضب قاطعها عاصم:  لو نطقتي هرميكي للكلا"ب. 

سوزي خافت واتكلمت بتوتر: م متقدرش دا بيتي انا وعيال قصي الله يرحمه. 

عاصم بفحيح الافاعي:  بتقولي حاجه يا زبا"لة. 

بلعت ريقها بخوف. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عاصم قعد ومسك ايد ابوه وبدء يحكي يلي حصله. 

فلااااااااااااااااااش بااااااااااااااااااككككك. 

يوم كتب كتاب سيلا و عاصم. 

عاصم بحب:  اخيرا هتبقي حلالي. 

سيلا بصت بكسوف:  ايوا انا بحبك اوي يا عاصم. 

عاصم باس ايديها:  وانا بعشقك يا حياتي. 

نزلت معه عشان يكتبوا الكتاب. 

في الخارج. 

جمال بابتسامة:  شرفتونا يا جماعه. 

الباشا بخبث:  الشرف لينا يا باشا. 

جمال ابتسم وعمل مكالمة ل باريس رد عليها شاب قوي الجسد مغرور كانت في حضنه بنت:  يا نعم. 

جمال:  مش هتجي تحضر فرح اخوك. 

قصي ببرود وباس البنت:  لا وسلام عشان مش فاضي. 

قفل في وشه وجمال زعل:  نفسي بقا تنسى وتسامحني. 

عاصم وسيلا جوا الفيلا بيحضروا نفسهم وهو مسك ايديها وخارجين عشان كتب الكتاب فجاءة البيت كله و"لع  . 

عاصم شد سيلا لحضنه ولابسها الجاكت والكل بيصرخ والجردات بيحاولوا يطفوا الحر"يقه. 

عاصم بيحاول يخرج سيلا ويحميها في خشبه كلها ازاز من السقف من فوق بتقع بيزقها غصب عنها وهو بيروح الناحيه التانيه وهي عينها بتداخل فيها ازاز الخشبه يلي وقعت اعدت تصوت وتمسك عينها وفقدت الواعي. 

عاصم بزعيق:  حاااااززززم خدهاااا بسرررعة. 

حازم بخوف علي عاصم فهو صديقه المقرب:  هاخدك انت الاول. 

عاصم بغضب: بقولك هييييييي. 

شالها حازم وخرج وعاصم كان في نص النا"ر. 

عاصم كان الناحيه التانيه والنا'،ر شديدة وهو درا"عه اتحر''ق شويه حد بيخبطه علي دماغه بمسد"س بيقع فاقد الواعي والنار اشتعلت اكتر واحد الجاردات اخد سيلا زي م عاصم امر وخرج. 

بعد يوم جمال اخد عزاء عاصم عشان البوليس لاقوا جثـ. ـة احدهم نفس موصفات عاصم و د*مه. 

سيلا جالها عمى وقررت متعملش اي عملية ومش عايزة تشوف اي حاجه. 

جمال بحنان:  هتعيشي معايا علي انك مراته وكتب عليكي واوعديني محدش يعرف انه عاصم مكتبش عليكي حتي مين. 

سيلا بحزن:  اوعدك. 

بعد مرور 4 شهور قصي رجع و جمال اجبره يتجوز سيلا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

في المستشفى خارج مصر. 

بيفوق بتعب: ا انا فين. 

الدكتور:  انت بخير الحمدلله اخيرا فوقت. 

عاصم بتذكر م حدث:  حصل ايه ومين جبني هنا. 

بيداخل شخص ما:  انا يلي لحقتك من المو"ت. 

عاصم بصدمة:  انت. 

المجهول:  اه ولازم تفضل هنا فترة لحد م تتعالج كليا. 

عاصم بهدؤء:  واهلي. 

المجهول:  بعدين. 

سكت عاصم لانه كان متعو"ر جامد ومش عارف يتحرك. 

بااااااااااااااااااككككك. 

سيلا وجمال وسوزي كانوا بيسمعوا بصدمه. 

عاصم بص لسيلا بحب:  وانا رجعت تاني. 

سيلا بصت عليه بدون اي مشاعر وطلعت اوضتها القديمه هي وقصي اول م بتداخل بتنهار:  ليه رجع وقصي راح ليههه ليهههه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

كان زعلان علي موت قصي لاقي نهال جنبه: حازم. 

حازم: نعم. 

نهال بدموع: انا مبخلفش. 

حازم بدهشه:  نعمممم يا اختي اومال مين يلي حامل انا مثلا. 

نهال مسحت دموعها:  لا انا بس انا عايزة انكد. 

حازم بنفذ صبر:  نهال يا روحي دي هرمونات حمل. 

نهال بابتسامة: اه عايزة اكل كوارع. 

حازم بصدمة:  ايهه تاكل ايه. 

نهال: كوارع رجل العجل. 

حازم بقرف: اذا انا الراجل ومش باكلها انتي هتاكليها. 

نهال بزعل طفولي:  اسال ابنك بقا. 

حازم:  حااضر هجبلك. 

نهال بمرح:  ماشي وفسيخ كمان. 

حازم بصويت: يالهووووي كمان انتي حامل في ترعة. 

نهال بضحك:  لا في ابنك نيهااااا. 

حازم قام بضحك وحط دماغه علي رجلها ودمعه منه نزلت:  قصي وحشني اوي كل اصحابي بيروح مني. 

نهال بدءت تلعب في شعره:  قول الحمدلله. 

حازم باس بطنها:  الحمدلله يا حبيبي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طه. 

طه رجع الجامعه تاني وبقا في حاله واتغير كليا هو وامه. 

طه خلص شرح وبيخرج بيلاقي يلي قاعدة علي رجليها وماسكه خاتم: تتجوزني يا دكتور. 

طه بصدمة؛  سالي. 

سالي بضحك:  اه وقولت اخطبك انت اوفر. 

طه اندهش والطلاب بيقولوا: يلا اقبل اقبل اقبل. 

سالي برجاء:  يابني رجليا وجعتني بتقعودوها ازاي دي. 

ضحك علي تلك المجنونه واخد منها الخاتم الكل صفق لهم طه لسالي:  بحبك يا مجنونتي. 

سالي كانت هتقع من الصدمة:  احلف بجد والله لا هيغمن عليا بيحبني يالهوووووي لا لا. 

شالها ولف بيها والكل بقا يحيهم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند رهف ومصطفي. 

رهف بغيظ:  ادفع احسنلك يا غيبوبه. 

مصطفى باستفزاز: تؤ تؤ انا يلي كسبت الكوتشينه. 

رهف وقفت علي التربيزة:  ولااااه هبلعكككك. 

مصطفى شدها وقعت في حضنه وبحب:  طب بحبك. 

رهف اتكسفت: احم وانا كمان. 

غرقوا في بحور عشقهم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في السجن. 

ام حازم لشخص في الزياة:  اعمل يلي اتفاقنا عليه. 

الشخص: ماشي يا خالتي. 

ام حازم بشر: مش هسيبها. 


في فيلا قصي. 

عاصم كان قاعد بيجهز مفاجأة لسيلا عشان يرجع حبه: متاكد انها لسه بتحبني. 

سوزي من وراه:  مكنتش اتجوزت اخوك. 

عاصم ببرود:  وانتي مالك انا راضي. 

سوزي اتغاظت اوي منه: سيلا مش ملاك هاه خد بالك هي السبب في كل يلي حصل لاخوك ولابوك تشاااو. 

سابته ومشيت. 

عاصم نفض كلامها:  لاسيلا مش كده. 

طلع اوضه سيلا وبدء يخبط. 

سيلا فتحت:  نعم. 

عاصم بابتسامة:  ممكن تيجي معايا يا ح..

 سيلا قطعته:  بعد اذنك يا عاصم انا تعبانه ومتنساش اني مرات اخوك تمم يبقا في حدود. 

عاصم اتصدم: طب وانا. 

سيلا قفلت في وشه وهو وقف مذهول معقولة دي يلي كانت بتعشقه:  لا سيلا لسه زعلانه علي موت قصي اكيد وانا هعرف ارجعها ازاي. 

نزل عند ابوه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند نهال. 

نهال حست بوجع جامد في بطنها ومش قادره تتحرك وحازم في الحمام بياخد دوش. 

نهال بتحاول تقوم مش قادره والوجع بيشد: اااه.. ح حااازم. 

حازم مش سامع والدوش شغال وهي بتتوجع برا. 

نهال بصويت: حاااااااززم الحقنييييي ااااه. 

حازم خرج بسرعه وجري عليها لاقي السرير كله د"م ونهال بتصوت من التعب وو.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سالي وطه في مطعم فخم. 

طه بحب:  تعرفي انا وافقت ليه. 

سالي بلهفة: ايوا ليه قول قول. 

طه ضحك واتكلم بجدية:  عشان انتي شبه حبيبتي الاولى كانت طلبة عندي وو...

 سالي مقاطعه: ع عشان ايه! 

بص لها تحت صدمتها. 


في فيلا قصي. 

في اوضه سوزي. 

سوزي رايحه جايه في الاوضه:  بقا الاول يموت يبقا قصي قصي يموت يظهر سي عاصم وكل تعبي راح. 

بقلم ميرا ابوالخير 

قعدت علي الكنبه: لازم اوقع عاصم في غرامي. 

ابتسمت بخبث وبصت علي بطنها:  الظاهر القدر بيلعب لعبة جديدة بس انا بردو يلي هكسب. 

تاني يوم. 

سيلا بتلبس اسود وبتاخد سلسله قصي تلبسها وتنزل الجنينه وتقعد قدم البسين وتفتكر كل لحظتها مع قصي:  قصي بيحب الغناء وانا هغني له. 


انا مش قادرة اصدق لسه ان انت سايبني

وان خلاص مش ممكن اشوفك و تكلمني

طب مين بعدك يدي حنانك ويطمني؟

مين هيطبطب مين هشكيله وهرمي عليه؟

راح السند اللي مقويني وبتحامى فيه

مكسور ضهري واحساس عمري ماحسيت بيه

انا مشبعتش منك لسه ناقصني أمان

آه لو ينفع ترجع اشوفك حبة كمان

انت سامعني؟

رد عليا انا قلبي وجعني..

الايام من بعدك صعبة

ربنا بعدك على تعبي يعيني

انا مشبعتش منك لسه ناقصني أمان

اه لو ينفع ترجع اشوفك حبة كمان

انت سامعني

رد عليا انا قلبي وجعني

الايام من بعدك صعبة

ربنا بعدك على تعبي يعييني. 


دموعها بتنزل مع الاغنيه:  كل اما احب حد يضيع مني ليه. 

قامت لاقت يلي قدمها وبيبص عليها اتخضت: ت ت تعبان. 

سوزي كانت وقفه ورا الشجرة وبتغطي العلبه يلي خرجته منها:  يا حرام محدش هيلحلقك عاصم راح الشركه وابوه مشلول والحراس مشتهم من الحته دي تؤ تؤ. 

ابتسمت بشر ووقفت تتفرج. 

سيلا رجليها مش شايلها من الخضه والتعبان وقف قدمها وصوتها مش قادره تنادي كانه اتلاشي. 

بيقرب منها وهي وقفه رجليها اتثبتت في الارض ولسه هيعضها اخيرا اتحرك خبطت في في حضن حد استخبت فيه وبتترعش بيطلع مسد"سه و طلقه بتقت'له وسيلا بتترعش بخوف بيشدها لحضنه وبيبطبطب عليها بتحس بالامان بتشوف هو مين:  ق قصي. 

بص عليها وو.... 


#يتبع


#ال24.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

نهال بصويت: حاااااااززم الحقنييييي ااااه بطني بتتقـ.ـطععع . 

حازم خرج بسرعه ولافف المنشفه بزعر وجري عليها لاقي السرير كله د"م ونهال بتصوت من التعب:  الحقني ابننا يا حاازم مش قاادرةة ااااه. 

حازم بخوف: اهدي اهدي حاضر. 

لابس هدومه بسرعه وهي بتتوجع علي اخرها شالها ونزل جري علي المستشفى. 

نهال والنز"يف بيزيد:  بسرعةةة يا حااازمم هموو"ت. 

حازم بدموع وخوف علي هيئتها:  اهدي يا حبيبتي اهدي انتي لسه في الخامس اهدي وصلنا اهو. 

نزل بسرعه وحملها الي الداخل وهدومه بقا عليها اثر الد"م اخدوها منه وهو قعد حط ايده في وشه ودموعه نازلة:  يارب احميها لي يارب مليش غيرها احنا تعبنا كتير يارب. 

جاه راجل كبير بكجاز قعد جنبه:  مالك يا بني فيه ايه. 

حازم بحزن وقلق:  مراتي مش عارف حصل لها ايه و ابني. 

الراجل بابتسامة:  قوم نصلي العصر وسيبها علي الله يا بني مش هينساك يلي هو عايزو هيكون. 

حازم مسح دموعه:  حاضر يا حج. 

راح معه يصلي وهو راكع لله دموعه نزلت علي اخرها وفضل يدعي لها. 

خلص ورجع المستشفى وهو قلقان اوي عليها لاقي الدكتوره خارجه جري عليها:  حصل لمراتي ايه يا دكتوره. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سيلا. 

سيلا بخوف بيشدها لحضنه وبيبطبطب عليها بتحس بالامان بتشوف هو مين:  ق قصي. 

بص عليها بعدم فهم:  انا عاصم. 

سيلا صورة قصي اتمحت من علي وشه عاصم بعدت عنه بغضب:  ازاي تتجرا وتقرب مني. 

عاصم بهدؤء:  سيلا انتي كنتي.... 

سيلا بزعيق مقاطعه:  اخرس خالص ملكش اي حق تقرب مني لو خطوة حتي انا مرات اخوك تمم. 

مشيت من قدمه وهو زعل وقعد علي الكرسي وبحزن:  ياريت قصي عايش والله كنت هبعد عنكم لانه انتي حبتيه وهو حبك بس كان لازم ارجع احميكي عشانه مش عشاني مش انتي الوحيدة يلي موجوعه علي موته انا مدمر من جويا قصي مكنش اخويا وبس كان اخويا وابويا وعوضني عن امي اشتغل وتعب وياما اتهان عشاني انا رجعت عشان اخد بالي منك لولا كده مكنتش هرجع تاني وهفضل ميت في نظركم انتي عشقتي قصي اكتر ما كنتي بتحبيني زمان يا سيلا . 

دمعه نزلت وسط كلامه لنفسه مسحها وقام اخد نفس عميق وداخل الفيلا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

سوزي كانت بترقب الوضع وابتسمت بخبث: بقا كده اممم حلو اوي نتسلي. 


( دا انا هعمل فيكي عما"يل يا سوزي الكلـ. ـب عشان جبت اخري معاكي مش انا الكاتبة بس هو''ريكي). 


سيلا داخلت وقلبها بيدق وحست برعشه غريبه وقفت:  قصي عايش قلبي بيقول انه عايش هستنى رجوعك يا قصي مستحيل تكون سبتني ارجعلي. 


في قرية بسيطه. 

راجل كبير:  جدع يا بني شيل بقا المحصول دا وديه الناحيه التانيه. 

الشاب:  حاضر يا ابا. 

عتمان بابتسامة:  يحضرلك الخير يا طيف يا بني. 

جت امراءة عجوز باكل ليهم:  خلصتوا ولا لسه. 

طيف بمرح راح وباس ايديها:  خمس دقايق بس ياما وهخلص اهو اقعدي انتي وابوي ارحتوا. 

باست دماغه:  يخليك لينا يا بني. 

راح عتمان و جميلة يقعدوا جميلة بحب:  هيفضل معانا يا عتمان. 

عتمان بحزن:  يوم مالقناه مرمي في الارض ووشه مليان كد"مات وسا"يح في د"مه قولت دا مات بس كان بيحارب الموت. 

جميله بخوف:  اوعا يا عتمان تقوله الحقيقه انه مش ابننا ابوس ايدك انا مصدقت ربنا عوضنا عن ابننا يلي مات  . 

عتمان بهدؤء:  لازم يعرف يا جميله اكيد عنده عايلة واهل وابن ناس دا كان واضح من هدومه. 

جميلة بدموع ورجاء:  لو قولت له انا هقت"ل نفسي مش حمل يبعد عني. 

عتمان سكت بحزن وبص عليه بشفقه وحب:  لو انا مش قولت له يا جميلة لما الذاكرة ترجع له هيعرف كل حاجه. 

جميله بقلق وثقه:  لا لا مش هيحصل حاجة. 

جاه طيف:  يلا عشان انا جعان اوي ياما. 

بتديه الاكل بحب:  خد يا قلب امك. 

ابتسم طيف وهو بياكل منها. 

( ملاحظة طيف هو نفسه قصي ايوا ايوا هو 💃🏻😂). 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طه ضحك واتكلم بجدية:  عشان انتي شبه حبيبتي الاولى كانت طلبة عندي وو...

 سالي مقاطعه: ع عشان ايه! 

بص لها تحت صدمتها. 

طه بهدؤء:  يلي هي انتي يا سماء مش بردو سماء ودلعك سالي. 

سالي ضحكت:  ايوا انا البنت يلي كنت بتدرس لها زمان وسافرت ورجعت دكتوره ورجعتلك تاني. 

مسك ايديها بحب:  عارف حسيت اول م شوفت عينيكي. 

اتكسفت وشدت ايديها. 

طه:  يلا عشان اوصلك واطمن علي اختي. 

سالي:  اشطا. 

قام ووصلها وراح عند سيلا. 

سيلا راحت عليه حضنته وهو ابتسم:  مالك يا حببتي. 

بقلم ميرا ابوالخير 

سيلا بارتياح:  هتصدقني لو قولتلك انه قصي عايش قلبي بيقولي كده. 

طه باسف علي حال اخته:  يا حبيبتي قصي مات. 

سيلا برفض:  لا ممتش قصي حبيبي عايش انا متاكدة. 

طه بتهدئه:  خلاص اهدي طيب تيجي نروح لدكتور. 

سيلا بغضب:  طه قصي عايش انا مش مجنونه. 

طه بهدؤء:  اعصابك تعبانه ارتاحي يا حبيبتي شويه. 

سيلا عيطت وهو حضنها بحب اخوي: شششش اهدي فترة وهتعدي. 

فضل يطبطب عليها بحب اخوي:  هفضل اخوكي وابوكي يا سيلا وسندك. 

سيلا نامت في حضنه وهو حطها علي السرير وخرج. 

سيلا بنوم:  قصي. 


عند طيف. 

كان قاعد حس بنغزة في قلبه وتلقائي ناداء باسمها: سيلا. 

استغرب نفسه:  ايه دا مين الاسم دا وليه حاسس بخنقه كده اوووف انا اقوم اجهز عشان انزل بكرا القاهرة ادور علي شغل. 


( الحب رابط متين بين اتنين احساس الطرفين ببعض يكون من اقوى انواع الحب 🤍✨).


عاصم كان بيشتغل بتداخل سوزي وهي لابسه فستان مغر"ي وحاطه مكياج:  عاصم. 

عاصم بص ببرود:  خير. 

سوزي راحت قعدت جنبه بدلع:  محتاجه حد معايا من بعد قصي. 

عاصم بسخريه:  لا والله قومي يا و*** اطلعي برا. 

خافت من نبرته: ايه دا انت بتقول ايه. 

عاصم شدها من شعرها بغضب:  العايبك القذ*رة دي مش عليا تمم واقسم بالله لو قربتي من سيلا تاني لهتشوفي وش عمرك ما شوفتيه برررااا زقها خرجت وكلها غضب:  وحياة امي لوريكم. 

جمال داخل بالكرسي. 

عاصم بهدؤء:  عامل ايه يا حج. 

شاور له انه عايزه في موضوع قعد وقعدوا يتكلموا شويه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

حازم فرح انه هي والبيبي بخير وشكر ربنا وداخل بلهفه لاقها نايمه ماسك ايديها وباسها: الحمدلله الف حمد والف شكر يارب. 

نهال بتعب بتفوق:  ح حازم. 

حازم: شششش ارتاحي يا حبيبتي. 

حطت ايديها علي بطنها: ا بننا . 

حازم باس دماغها بحب: بخير يا روحي بخير. 

نامت من التعب وهو قلع الكوتش وقميصه وبقي بالكات عشان الد"م وطلع جنبها ونام وخدها في حضنه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


تاني يوم. 

طيف وصل القاهرة بعد اما وادع امه وابوه وجاه القاهرة وهو حاسس انه في حاجه بتربطه بي هنا:  انا جت اشتغل بس عندي احساس اني جاي لحاجه تاني. 

راكب الباص وراح شقه ايجار ونام بتعب من الطريق. 


في القريه. 

جميلة بدموع:  ليه سابته يسافر ليههه لو شاف حد من اهله هناك هيفتكر كل حاجه. 

عتمان بهدؤء:  يلي عايزو ربنا هيكون هو اصر يروح يشتغل هناك. 

جميلة بلطم: ابني دا كمان هيضيع مني. 

بص عليها عتمان بشفقه. 


عند سيلا. 

بتقوم بنشاط وفرحه احساس جميل وبتاخد نفس عميق بسعادة :  حاسه براحه يارب رجع قصي ليا يارب رجعه. 

اخدت شاور ونزلت لاقت عاصم قاعد بص لها بحب بصت الناحيه التانيه: احم سيلا ممكن تيجي معايا نجيب شويه حاجات. 

سيلا كانت هترفض وافقت:  تمم. 

بقلم ميرا ابوالخير 

فرح انها وافقت وراحوا العربيه وساق وهي جنبه وباصه ناحيه الشباك. 

شغل اغنيه رومانسيه سيلا افتكرت انه قصي كان بيغنيها ليها ابتسمت بفرح ( دا وجودك بيطمني خاليتي حياتي حياة). 

عاصم بابتسامة:  عاجبتك. 

سيلا بابتسامة:  جدا قصي بيغنيها لي تعرف لما يرجع هخليه يغنيها تاني. 

عاصم اتصدم:  يرجع منين. 

سيلا بابتسامة:  قصي ع فكرة عايش تمم. 

عاصم بص بغموض وحزن عليها وكمل طريقه.

ووقف قدم سوبر ماركت كبير وضخم: هنزل اجيب شويه حاجات  حلوة ليكي اشطا. 

سيلا: تمم. 

في نفس اللحظه قصي او طيف كان نازل من العمارة يلي قدم السوبر ماركت وبيعدل التيشيرت بتاعه بص علي نفسه: يوووه مش معدول اعدله ازاي بقا بص لاقي عربيه سودة ابتسم:  هروح اعدلها في المريا دي ويارب ميكونش حد فيها هتنفخ. 

راح ناحيه العربيه يلي جواها سيلا وكانت باصه لسلسله هي عملتها فيها صورة قصي ومبتسمه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند رهف. 

كانو في المول بيتفسحوا شويه. 

رهف بطفولة:  هيهيهيييي انا هروح اجيب جاتوة. 

مصطفى جاله فون:  طيب خمسه واحصلك. 

رهف باس خده ومشيت ركبت الاسانسير داخل شابين معها وكانت هي وبنت صغيرة. 

الشاب 1 بهمس :  حلوة المزة دي. 

الشاب 2: اويي فورتيكة. 

رهف اخدت بالها منهم وبصت بتوتر وخوف قدمها. 

الشاب غمز لصاحبه و عمل نفسه هيقع مسك في االدريس بتاع رهف قطعه وووو.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


سوزي فكرت في خطه تبعد بيها سيلا عن طريقها خالص وتلبسها جر"يمه قت"ل ابتسمت بشر. 


الشخص داخل المستشفى ومسك منديل وفيه منوم عشان يقدر يخطف نهال زي ما ام حازم امرته.

#يتبع.... 




#ال25.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

الشاب غمز لصاحبه و عمل نفسه هيقع مسك في الدريس بتاع رهف قطعه من الضهر  ضهرها بان خالص والشابان ابتسموا بخبث وفضلوا يبصوا نظرات قذ"رة وهي صرخت ورجعت لورا في الاسانسير تدري ضهرها:  انت ازاي تعمل كده يا قليل الادب يا حيو"ان. 

الشاب ببرود وخبث: الله كنت هقع ياقمر عندي فوبيا معلش. 

غمز ليها والبنت الصغيرة راحت عند رهف بخوف. 

الشاب التاني بمكر:  ماتيجي نتسلى شويه يا مزة واحنا كده. 

رهف بغضب:  اقسم بالله لو حد قرب لي لهطلب البوليس يا زبا"لة انت وهو. 

لسه هيتكلموا باب الاسانسير اتفتح والناس ظهرت خرجوا وهما بيضحكوا بمكر ورهف لاقت مصطفى وقف بعيد شويه مستنايها  قدم الاسانسير جريت عليه بخوف. 

مصطفى بعدم فهم:  في... بيشوف لاقي ضهرها باين قلع الجاكت ولابسه ليها. 

رهف بدموع: م مفيش الدريس ا اتقطع لوحده. 

مصطفى بشك: امم تمم يلا نروح. 

ابتسمت بخوف وتوتر. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سيلا. 

راح ناحيه العربيه يلي جواها سيلا وكانت باصه لسلسله هي عملتها فيها صورة قصي ومبتسمه قصي وقف في المريا وكانت جنبها وبيعدل التيشرت سيلا حست بقلبها انه بيدق بسرعه بصت لاقت يلي وقف في المريا اتصدمت:  ق قصي. 

كان طيف خلص وبيلف عشان يمشي وسيلا دمعه نزلت منها بفرح وبتحاول تنزل الباب مقفول وبتنادي عليه والازاز كاتم الصوت. 

طيف كان ماشي وقف حاس انه في حاجه بيبص وراه وسيلا بتنادي وبتخبط علي الازاز: قصيييييييييي. 

طيف باستغراب:  هو انا اتجننت ولا ايه. 

سيلا بصت و داست علي الدركسيون زمر طيف بص علي العربيه:  دا في حد في العربيه. 

مشي بسرعه وعاصم جاه وفتح العربيه سيلا نزلت منها بسرعة وعاصم استغرب: سيلاا سيلاا رايحه فين. 

بقلم ميرا ابوالخير 

سيلا طلعت تجري ودموعها نازلة بفرح احساسها صح وبتدور عليه: قصييييييييييييي. 

عاصم راح عليها:  سيلا اهدي قصي ما.. 

سيلا بصت له بغضب:  متقولهااش قصي عايش واللهي عايش انا شوفته دلوقتي كان موجود قصييييي. 

طلعت تجري في نفس الطريق يلي مشي فيه طيف ملاقتهوش وعاصم كان بيحري وراها. 

سيلا بدموع ومسكت السلسلة:  روحت فين تاني ياقصي. 

قعدت علي الارض ودموعها نازلة وعاصم جاه مسك ايديها وبيقومها وبيطبطب عليها. 

خرج قصي من السوبر ماركت وشاف المنظر بس من الضهر ابتسم:  الظاهر انهم بيحبوا بعض ومتجوزين. 

ابتسم وكمل طريقه ومشي.  

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد شويه سيلا كانت فرحانه انه اخيرا قصي طلع عايش وهما غلط وهي صح. 

عاصم مشفق علي حالها وطلب طه:  سيلا. 

سيلا كانت مبتسمه:  نعم. 

طه بحمحمه:  طلبنا ليكي دكتور نفسي عشان حالتك. 

سيلا بصدمة: حالتي ايههه ليه مش مصدقين انه قصي عايش وشوفته بعيني قلبي مكدبش وعيني شافته يا طه صدقني انا مش مجنونه. 

طه بحزن:  قصي مات واندفن فوقي بقا. 

سيلا بغضب:  لو قولت الجملة دي تاني انسى اني اختك انا هطلع اغير واروح اشوفه في نفس المكان وادور عليه تمم. 

عاصم بهدؤء:  طب شوفي الدكتور وبعدين روحي. 

سيلا:  لا مش هشوف حد. 

طلعت اوضتها تحت انظار الحزن وانظار الخبث:  كده سيلا قدم الكل مجنونه رسمي هههه مسكينه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


رجع طيف شقته بعد اما تعب من التدوير علي الشغل ولاقي اخيرا في شركه ما. 

طيف بتعب:  اوووف اقوم اخد دوش بقا وارتاح وبكرا اروح الشغل. 

قام اخد دوش وكل ولاقي الباب بيخبط بينشف شعره ورايح يفتح ووو.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

داخل يشوف نهال وكان معه اكل ملقهاش خبط علي الحمام مفيش رد: نهال يا حبيبتي. 

لارد. 

حازم خرج: فين المدام يلي كانت هنا. 

التمرجي:  معرفش كنت سايبها هنا لحد اما ارجع بالعلاج. 

حازم مسكه من رقبته: بتقووول ايههه مراتي فينننننن يا ولااااد 🐕. 

التمرجي والناس اتلمت: م معرفش والله. 

الناس سلكت بينهم وهو سابه بغضب. 

حازم: هطربق المستشفى لو مراتي مظهرتشششش. 

بقلم ميرا ابوالخير 

الدكتور:  طب تعالي ندور في كاميرات المرقبه. 

حازم بغضب راح معه بس جاله فون. 

حازم:  الو. 

نهال بصراخ: الحقني ياحاززممم. 

حازم بخضه: نهال نهااال. 

الشخص سحب منها الفون بخبث:  مراتك معايا هتعمل يلي هقولك عليه هسيبهالك مش هتعمل تترحم عليها هي وابنك. 

حازم بغضب: انت مين يا بن *****. 

الشخص بضحك:  تؤ تؤ كده غلط هتروح زي الشاطر تتنازل علي القضيه بتاعت امك وتخرجها. 

حازم بصدمه:  امي هي يلي بعتتك. 

الشخص ببرود: نفذ.. قفل في وشه وحازم اتعصب علي اخره وقعد يفكر في حل ما. 

عند نهال. 

الشخص بص عليها وهي قاعدة بتترعش بخوف وماسكه بطنها:  تعرفي انه حماتك طلبت مني حاجه حلوه اوووي ليكي. 

نهال بصدمه: ا ايه. 

الشخص بخبث: ههههه هتعرفي بعدين. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طيف. 

فتح الباب لاقي بنت جميلة اوي قدمه وقفت بصدمه وحضنته: قصي حبيبي انا كنت متاكدة انك عايش. 

طيف بأستغراب زقها:  انتي مين يا انسه. 

سيلا بدموع: بتزقني يا قصي انا سيلا مراتك حبيبتك. 

طيف حس بوجع في دماغه بس اتجاهل الامر:  افندم مرات مين انا طيف مسعد وكمان مش من هنا ولا متجوز. 

سيلا:  لا انت قصي جوزي وحبيبي بص حتي دي صورتك معايا وو... 

مسك الصور ورمها:  عادي فوتشوب اطلعي برا. 

سيلا بصدمة: قصي انت بجد مش فاكرني ولا عارف انا مين. 

طيف ببرود:  لا اسمي طيف قولت ومعرفكيش تمم. 

قفل الباب في وشها وهي اتصدمت وخبطت وهو تجاهل ومسك دماغه:  ام الصداع دا اووف ولسه ياما هقابل اشكال غير دي. 

سيلا بتخبط بدموع:  قصي افتح والنبي انا مراتك حبيبتك مش همشي غير لما تسمعني. 

طيف من جوا:  اتزنبي بقا. 

راح ينام وسبها عاملة تخبطت قعدت قدم الباب بحزن:  لا انت قصي مش طيف قلبي بيقولي كده. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

فضلت قاعدة ودموعها نازلة لحد تاني يوم. 

طيف بيقول وبيعمل شويه تمارينات وبياخد دوش ويجهز عشان يروح الشغل بيفتح بيلاقيها نايمه قدم الباب بيتصدم: يا نهار اسود انتي يا انسة. 

سيلا لارد. 

بيهز وشها لارد اتخض وشالها داخلها جوا وحطها علي الكنبه بخوف وجسمها كان متلج:  يارب اعمل ايه دلوقتي. 

سيلا بهلوسه: قصي انا سيلا حبيبتك. 

طيف مسك ايديها وبص بخوف علي وشها وقلبه دق:  سيلا فووقي يا انسه ياسيلاااا. 

جاب برفان وبدء يفوقها. 

سيلا بتعب بتفتح بتلاقيها مركز في ملامحها بتبتسم:  قصي. 

طيف بابتسامة:  قصدك طيف بصي يا انسه لنا مش عارف حصل ايه بس كل يلي اقدر اقوله لك انا مش قصي ودي بطاقتي وكل اوراقي تمم يمكن شبه حبيبك بس مش هو. 

سيلا رمت الورق:  مهما تعمل انت قصي حبيبي. 

طيف بابتسامة: ياستي والله مش هو الطم.

سيلا طلعت له قسيمه الجواز وصور ليهم ورمتها في وشه بتحدي. 

سيلا قامت بتحدي: اسمع يا اسمك ايه انت جوزي وحبيبي وزي ما عملت زمان عشان تكسب حبي وقلبي انا مش هستسلم لحد اما ارجعك ليا يا قصيلو.. رمت بوسه في الهواء وخرجت وهو استغراب: مجنونه دي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند مصطفى. 

كان اخد رهف في حضنه ومستني اصحابه: رهوف اجهزي هما طالعين.

رهف: اشطا ياحبيبي. 

قامت جهزت ومصطفي فتح ليهم الباب وداخلوا. 

رهف داخلت بالضيافه اتصدمت هما نفسهم العصير وقع من ايديها بصدمه بصوا خافوا لتكون قالت لمصطفي ع حاجه. 

مصطفى راح عليها:  حصل خير. 

رهف بخوف وبصت لهم:  م معلش. 

مصطفى ابتسم وقعدها وراح يلم الازاز واخده المطبخ. 

الشاب١: طلعتي مراته بس تعرفي طلع مختار وتكه. 

الشاب2: اومال قشطه كده. 

رهف بخوف: يا تحترموا نفسكم ياتطلعوا برا. 

الشاب لاحظ قدوم مصطفى: لا طبعاا اي قلة الادب دي يلا يا بني. 

رهف استغربت ومصطفي: في ايه يا جماعه. 

الشاب1: مفيش. 

الشاب2بخبث: مراتك بتعر"ض نفسها علينا دي اخرة اختيارك. 

رهف بغضب: والله محصلش هما يلي اتحر"شوا بيا في الاسانسير يا مصطفى. 

مصطفى قرب منها بغضب وو... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم اتنازل عن القضيه وامه خرجت وبصت له بانتصار ومشيت. 

حازم كان وراها والبوليس متنكرين كمان. 

عند الشخص. 

بيداخل ومعه ست وبنت صغيرة شكلهم فظيع: ايه دا. 

الشخص بخبث:  دا طلب حماتك نعملك عملية اجها"ض. 

حوطت بطنها بخوف وصدمه: ايههه انتو بتقولوا ايههه. 

الشخص قرب وشدها ورمها علي السرير وربطها بعن'ف:  يلا يا سعديه ابدي العملية. 

سعدية بقرف: يلا. 

قربت منها ونهال بتصوت وفجاءة......... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


قصي او طيف راح الشغل ولاقي الموظفين واتعرف علي شوية منهم ولاقي شاب:  تعرف انهم بيقولو في شركه المغربي جروب المنافسه لشركتنا دي انه مرات المدير القديم الله يرحمه مزة اووي.

طيف ببرود: اشتغل ملناش دعوة بشركه غيرنا. 

الشخص بخبث: بص حتي عليها. 

طيف بعدم فهم:  مين هي. 

الشخص طلع صورتها من علي الجرايد واتصدم نفس البنت:  دي سيلا. 

الشخص: تعرفها يابن المحظوظه متظبط معا... 

قبل اما يكمل كلامه انهال عليه ضر"ب والناس اتجمتعت وبعدتهم عن بعض خرج بغضب من الشركه. 

بقلم ميرا ابوالخير 


عند عاصم ابتسم هو وطه وجمال وسوزي علي اخرها منهم طلعت الاوضه بغضب. 

سيلا بتداخل الفيلا فرحانه وبتغني بتتصدم من يلي قدمها عاصم. وطه وجمال وماذؤن. 

سيلا بعدم فهم:  هو في ايه. 

عاصم راح ومسك ايديها وقعدها وهي مش فاهمه حاجه. 

بقلم ميرا ابوالخير 

عاصم: انا اتفقت مع بابا اكمل يلي معرفتش اعمله وكمان عشان حالتك دي يا سيلا . 

جمال دموعه نزلت. 

سيلا بعدم فهم: افندم تكمل ايه. 

عاصم بابتسامة: اتجوزت يا حبيبتي مش انتي  كنتي بتحبيني وقصي خلاص مات وانتي مش مقتنعه ودا هو الحل . 

سيلا بصدمه هتتكلم قاطعهم صوت. 

:  بس دا مينفعش حد يتجوز واحدة متجوزة وكمان مرات اخوه بردو يا عاصم بيه.

بصوا كلهم ناحيه الصوت بصدمه. 

الكل بصوت واحد بصدمه وووو.....


#يتبع... 



#بارت_26. #عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

:  بس دا مينفعش حد يتجوز واحدة متجوزة وكمان مرات اخوه بردو يا عاصم بيه.

بصوا كلهم ناحيه الصوت بصدمه. 

:  بقا عايز تتجوز مراتي يلي اسمك اخويا وتكتب عليها كمان. 

الكل بصدمه وسوزي كانت نازلة اتشلت:  ق قصي. 

داخل بهيبته ووقف جنب سيلا تحت صدمة الكل وفرحه سيلا:  مفيش حمدلله علي السلامه. 

عاصم جري حضنه:  ا ازاي وحشااااني اووي. 

قصي بهدؤء حضنه:  هقولكم كل حاجه بعديت عايز ارتاح. 

سيلا بلهفه:  تعالى اوضتنا يا حبيبي. 

قصي ابتسم بجمود: تمم. 

بص علي جمال باصه طويلة واتنهد ومشي مع سيلا. 

سوزي برعب وهو وقف قدمها:  انت لسه عايش. 

قصي لارد. 

سيلا ابتسمت واخدته الاوضة واول ما داخل رمي الجاكت بقرف:  اسمعي يا بت انتي انا طيف تمم جيت ونفذت يلي طلبتيه وكده خلصنا حلي عن دماغي بقا. 

سيلا بابتسامة:  يعني بردو مش فاكرني ولا فاكر اهلك يا قصي. 

طيف بتافف:  ام الزفت بقااا قولتلك طيف تمم. 

سيلا بحزن: تمم بس مش هينفع تمشي هيجوزوني عاصم وانا بحبك انت. 

قلبه دق بس تجاهل الامر وبص برفع حاجب:  افندم. 

سيلا بحزن: خلاص اسفه بس فترة صغيرة وانا هقولهم الحقيقه ممكن. 

طيف ببرود:  لا انا ماشي. 

مسكت ايده بدموع لامعه اثرت فيه:  هعمل كل يلي تطلبه ارجوك. 

طيف بزهق: خلااااص موافق. 

ابتسمت بحب وهو بص الناحيه التانيه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند رهف ومصطفي. 

الشاب2بخبث: مراتك بتعر"ض نفسها علينا دي اخرة اختيارك. 

رهف بغضب: والله محصلش هما يلي اتحر"شوا بيا في الاسانسير يا مصطفى. 

مصطفى قرب منها بغضب وشدها لحضنه: مصدقك يا حبيبتي اطلعوووا برااا. 

الشباب بصوا لبعض بغضب وخرجوا. 

رهف بدموع:  اسفه عشان خبيت عنك بس خوفت. 

باس دماغها بحب: حد يخاف وحبيبه معه بردو. 

رهف ضحكت بكسوف. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سوزي كانت خلاص هتولع: اعااا عايششش بعد كل يلي عملته عايش لو يعرف اني السبب في يلي حصل هيعمل ايههه لازم اتصرف وبسرعه معاهم. 

طلعت فونها:  نفذ. 

المجهول: اؤمرك. 

سوزي بشر:  وحياة امكم محدش هينجئ مني النهارده. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند نهال. 

الشخص بعن'ف:  يلا يا سعديه ابدي العملية. 

سعدية بقرف: يلا. 

قربت منها ونهال بتصوت علي اخريها. 

حازم كان ورا امه وقلبه بياكله علي نهال والظابط كلمه:  كله تماما متقلقش. 

بعد شوية وصلوا لمكان ما. 

امه نزلت وبتداخل وحازم نزل وراها وفي راجل كان وراه ولسه هيضربه حازم بحركه ذكيه وقعه علي الارض. 

والبوليس جاه واخده. 

ام حازم لسه بتفتح الباب البوليس بيمسكها: ايه دا في ايهه. 

حازم بغضب بعدها عن الباب وداخل اتصدم صدمة عمره نهال فاقدة الواعي وشبه عا"ريه ووو..... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طيف. 

طيف كان بيتفرج علي الصور وصور سيلا بابتسامه. 

سيلا بحب:  دي انت اقصد قصي جوزي. 

طيف بابتسامة:  شبهي اوي فعلا عندك حق تقولي انا. 

سيلا طلعت هدية قصي كان جيبها لها: بص دي عبارة عن ازازة فيها ورقه مكتوب فيها بحبك بردو من قصي. 

اخدها منها بابتسامة. 

سيلا بدوخه:  هقوم اجيب حاجه اكلها لانه حاسه بدوخه شويه. 

طيف بقلق:  تحبي تاكلي ايه طيب. 

سيلا ابتسمت: شوكولاته ممكن. 

نزل يجيب الشوكولاتة لها بابتسامة. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سالي. 

طه بغضب:  مانتي لو محترمه مكنوش يعاكسوكي. 

سالي بدموع:  تسلم بجد. 

قامت وقلعت له الدبلة بحزن:  انا محترمه غصب عن اي حد تمم مش عشان جيت لاقيت اتنين بيعاكسوني تعمل كده بجد مش عارفه اشكرك ازاي. 

طه بهدؤء:  سالي انا اتعصبت بس. 

سالي بكسرة:  عن اذنك شوفلك واحدة محترمه في نظرك. 

سابته ومشيت بحزن وهو زعل اوي من نفسه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند عاصم كان فرحان انه قصي عايش بس قلبه وجعه عشان حبه لسيلا. 

قام راح الشركه عشان يشتغل فيها شويه يمكن ينسى حبه لها. 

عاصم راح الشركه بتاعته وساب ابوه في البيت وسوزي ابتسمت بشر:  بدء العد. 

في اوضه طيف وسيلا. 

سيلا كانت بتاكل شوكولاته وهو قاعد بزهق من عمايلها طلع فونه وعمل مكالمه:  ايه يا حبيبي لا قربت اخلص تمم. 

قفل وهي الشرارة بتطلع من عينها: كنت بتكلم مين. 

طيف ببرود: ميخصكيش. 

سيلا زعلت وقامت نزلت الجنينه بحزن ودموعها نازلت: معقول ميكونش هو قصي معقول يكون حبيبي مات لا قلبي بيقولي انه هو قصي حبيبي يارب دلني يارب. 

طيف نزل عشان حس انه عايز يصالحها بص لاقها بتعيط زعل من نفسه قرر يروح يجيب لها ورد عشان يصالحها خرج وسابها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد ساعتين سيلا كانت قامت ولاقت حاجه غريبه عربيات بوليس. 

عند سيلا كانت داخله الفيلا لاقت البوليس متجمع وجمال علي الارض سا"يح في د*مه. 

البوليس:  مطلوب القبض عليكي بتهمة قت'ل جمال المغربي حما حضرتك. 

سيلا بصدمة: ايهههه محصلش عمييي. 

سوزي بخبث:  ايوا خدوها من هنا دي مجنونه وانا شوفتها وهي بتزوقه واسالوا الخدم. 

البوليس قرب منها وهي بترجع بخوف لورا وو...... 


#يتبع.....


#ال27.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

حازم بغضب بعدها عن الباب وكسر وداخل اتصدم صدمة عمره نهال فاقدة الواعي وشبه عا"ريه وعلي السرير مربوطه وفي وليه ماسكه سكـ. ـينه ومعها شخص زاد غضبه. 

جري حازم بسرعة زق الولية ومسك الشخص وفضل يضر"ب فيه والبوليس مسكهم. 

حازم قلع الجاكت وغطى نهال و الظباط اخدوا امه:  مش هسيبككك يا حاااازم هتشووووف ايام سووودددة عشان الو*** يلي انت اتجوزتهاااا هندمك اوووي. 

حازم طلع مسدسه بعد اما فك نهال وصوبه عليها:  انتي ايهههه كتلة شر ماشيه مش هسمحلك تكمليييي مش هسمحلكك. 

ايد مسكته بضعف: ل لا ي يا حازم ك كفاية... 

بقلم ميرا ابوالخير 

حازم بلهفه: نهال حبيبتي . 

ام حازم العسكري هيحط الكلابشات في ايديها لاقت عصايا تخينه مسكتها وضر"بته جامد ولسه هتجري رجليها مسكت في سلك مرمي كهر"باء مقطو"ع وفيه كهر"باء اشتغلت فضلت تتكهر"باء ومحدش عارف يوقف الكهر"باء دي لحد اما الد"م خرج من بو"قها ووقعت ميـ. ـته. 

نهال شهقت من الخضه والمنظر وفقدت الوعي حازم دمعه نزلت منه شال نهال وخرج. 

بقلم ميرا ابوالخير.

 

( لولولييييي لوليييييي عقبال السلعوة يارب 😂😂😂 احم نرجع للروايه)


عند سيلا. 

البوليس:  مطلوب القبض عليكي بتهمة قت'ل جمال المغربي حما حضرتك. 

سيلا بصدمة: ايهههه محصلش عمييي. 

سوزي بخبث:  ايوا خدوها من هنا دي مجنونه وانا شوفتها وهي بتزوقه واسالوا الخدم. 

البوليس قرب منها وهي بترجع بخوف لورا بخوف خبطت في صدر حد. 

سيلا بدموع ولهفه:  قصي. 

طيف بص عليها بعدم فهم وشدها ورا ضهره وقال بكل برود:  افندم في ايه. 

الظابط باحترام:  المدام قت"لت جمال ب... 

طيف ببرود:  مامتش عايش جمال بيه الاسعاف جايه تاخده يلي المفروض تكون انت طلبتها ازاي تتجرا وتداخل بيتي بدون اذني وتكلم مراتي بالشكل دا. 

الظابط بخوف لانه عارف مين هو قصي المغربي:  يا باشا انا ظابط والادلة كلها ضد مراتك ودا ابو حضرتك اظن يعني. 

الاسعاف جت بسرعه وخدت جمال. 

سيلا مسكت في كتف طيف بشدة وخوف بص علي عيونها كانه بيطمنها:  مراتي مش هتتحرك من هنا. 

الظابط بتحدي:  للاسف لازم هاتوها. 

سيلا شدته من التيشرت: لا يا قصي انا معملتش حاجه متسبنيش.

طيف بغرور:  مش هتتحرك قولت. 

العساكر قربوا وهي داخلت حضن قصي وبتترعش. 

شدوها منه وهو غضب ولسه هيضر"بهم ايد مسكته:  ايههه حبها عماك دي حاولت تقت'ل ابونا انت فاهم. 

طيف بغضب: محدش هياخدهااا سيلا متعملش كده ودا كله كددب. 

عاصم بغضب اعمى وبص علي سيلا: خدوها. 

حطوا في ايديها الكلابشات وطيف جري عليها وهيمنعهم بو"كس وقعه الارض. 

سيلا بخضه: قصيييي. 

عاصم بغضب ودموع: فوووق بقااااا دي كانت هتقت"ل كل حاجه حصلت بسببها هيييي. 

طيف قام و رد له الضر"به والاخين نزلوا ضر*ب في بعض والبوليس اخد سيلا وعاصم مسك طيف عشان مش يلحقها. 

سوزي كانت وقفه وبتاكل فروالة فوق وبتتفرج عليهم:  تؤ تؤ مساكين يعيني. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عاصم بغضب مسك طيف من التيشرت:  مش هتروح في مكان سبها هي السبب. 

طيف زقه بغضب اكبر:  لو مراتي حصلها حاجه انا مش هر"حم حد. 

خرج مسرعا وراهم وعاصم بص له بغضب وخرج هو كمان. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

وصلوا للقسم وداخلو المكتب. 

الظابط ببرود:  كنتي عايزة تقت'ليه ليه. 

سيلا بدموع:  والله معملتش حاجه. 

الظابط قام ببرود:  بقا كده انا هعرف ازاي اخليكي تعترفي. 

:  بس دا مش الاتفاق. 

بص ناحيه الباب لاقي طيف وسيلا مسحت دموعه واتقلبت لابتسامه قفلوا الباب وضحكوا:  اقنعتك صح. 

طيف بضحك:  اوي الصراحه. 

عاصم بيداخل:  وانا اقتنعت الصراحه. 

سيلا بحزن وكسرة:  عمي حصله ايه. 

طيف بهدؤء:  متخافيش هنتطمن عليه دلوقتي. 

عاصم اخد طيف بالحضن:  متزعلش دا حسب الخطه. 


فللاااااااااااش باااااااااااااككككككك. 

طيف كان نازل وراء سيلا عشان يصالحها سمع سوزي بتكلم حد وبتتفق معه انه يقت"ل حد بس موافقش وقررت هي يلي تعمل كده طيف رجع الاوضه تاني وهو مش عارف يعمل ايه المفروض انه بيمثل انه قصي عشان سيلا بس في حد في خطر اتصل علي عاصم وقص ما حدث. 

عاصم:  انا هتصرف وهكلم واحد ظابط اعرفه يمثل معانا. 

طيف: تمم وانا هقول لسيلا. 

طيف بص لسيلا من البلكونه ورمي عليها وردة بصت باستغراب شور لها تيجي بس وهي بتتسحب استغرابت داخلت وطلعت زي ما هو طلب وقالها علي يلي سمعه. 

سيلا بزعر:  طب هتقت'ل مين. 

طيف: معرفش. 

سيلا دمعه نزلت منها وطيف بص بهدؤء وقالت: ليه بتساعدني وانت مش قصي الحقيقي. 

طيف ببرود: عشان راجل اه هقولك تعملي ايه بالظبط. 

سيلا زعلت وبصت بهدؤء: تمم معاك. 

باااااااااااااااااااككككككك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


الظابط:  الكل عارف انه سيلا يلي عملت كده واحنا لازم نحميها باي شكل. 

عاصم لطيف:  فعلا والظباط التانيين لما يحققوا هيحصل ايه. 

طيف بص علي سيلا بذكاء:  هقولكم بس بعدين لازم كل حاجه تمشي رسمي عشان سوزي تقع في الفخ. 

الكل: تمم. 

خرج عاصم من الشباك لانه كل حاجه مترقبه من سوزي وطمن سيلا . 

الظابط: هسيبكم شويه. 

طيف ابتسم بس. 

سيلا كانت قاعدة بحزن ودموعها نازلة بص لها بلهفه وخوف: مالك انتي كويسه. 

سيلا بصت له وحضنته اوي:  عمي اتا"ذي بسببي و حبيبي راح مني انا مش عارفه ليه كل دا بيحصل. 

طيف بعدها عنه ضحكت بالم وقعد جنبها:  مدام سيلا انا هساعدك في سوزي لكن بعد كده. 

قاطعته بقب'لة اتصدم وو... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في المستشفى. 

عاصم كان زعلان اوي علي ابوه انه حصله كل دا وداخل غيبوبه. 

الدكتور:  لازم يفضل تحت الملاحظه. 

عاصم هز راسه بتمم. 

عاصم امر رجالته يفضلوا حراسه علي ابوه لانه اكيد سوزي هتفكر تعمله حاجه. 


عند طه. 

سالي كانت طالعه النبطشيه بتاعتها لاقت السقف بينزل ورد والارض مفروشه بلونات عليها لاف يووو وظهر وسطها طه وهو لابس مريض اتخضت: ايه دا في ايه. 

طه بحب:  ارجعي لي وانا مش هزعلك تاني. 

سالي بتجس دماغه:  طب مالك لابس كده ليه. 

طه بحب: عشان انتي دكتورتي وانا مريضك. 

سالي ضحكت بدموع فرح وهو شالها ولف بيها: حقك عليا اسف يا نور عيني. 

سالي بضحك: ماشي ياعم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سيلا كانت بتبو"س طيف وهو معرفش يمنعها وكان مصدوم. 

بعدت عنه: انت قصي يا طيف صدقني. 

طيف بهدؤء:  لا يا سيلا انا مش قصي انا طيف انا مجرد شبيه لجوزك وياريت يلي حصل دا ميتكررش تاني. 

قام خرج وهي ابتسمت: قصي والله قصي. 

خرج برا وقلب ملامحه للغضب لانه رجالة سوزي موجوده وداخل الظابط ومعه العسكري. 

سيلا بصت علي الظابط بصدمة: انت مين. 

الظابط ببرود:  انا يلي هعلمك الادب. 

سيلا بلعت ريقها بخوف مش دا صاحبهم دا حد شكله يخوف اوي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


بتداخل المستشفى لابساه ممرضه وبتداخل الاوضه وبتبص عليه بخبث:  تؤ تر عمي المشلول كنت هريحك لو مت بس للاسف الوقعه كانت قريبه مش موتتك. 

قلعت الكمامه وقعدت قدمه وبتبص بخبث:  بم انك ميت ميت فانا حابه اعترفلك بحاجه انا يلي حاولت اقت'ل قصي وفجر"ت العربيه وانا بردو يلي كنت هقت'لها والبسها في سيلا عشان تبعد عن طريقي وتعرف كمان كل حاجه حصلت لسيلا وقصي انا سببها وانا كمان يلي و"لعت في الفيلا يوم كتب كتاب سيلا وعاصم تؤ تؤ يا حرام تعرف يا عمي انا حامل من الباشا كمان ومراد دا مش ابن قصي لانه اصلت مقر"بش مني زمان ههههه انا يلي وهمته للاسف وهو صدق لانه نسو"انجي بس كل مرة خطتي تبوظ بسبب سيلا عشان كده انا حضرت لها حاجه دلوقتي العقل ميتخيلهاش هههههه تتوقع ايهه بقا هههههه هقولك انا دافعت ر"شوة يداخلوا سيا حجز الرجا"لة مش الستا"ت تؤ تؤ المسكينه ياترا ايه هيحصلها وحبيب القلب مش هيعرف يلاحقها لانه رجالتي هيخلـ. ـصوا عليه دلوقتي.

سوزي قامت بابتسامة شر وقربت من الجهاز وووو..... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند عاصم. 

عاصم كان رايح الفيلة يدور في الكاميرات لاقها متعطلة غضب علي اخره نزل عشان يشوف في ايه لاقي رسالة فتحها بصدمه ( المخزن بيتحر*ق بكل البضاعه). 

عاصم طلع يجري بسرعه ناحيه المصنع وبيوصل هناك وبنصدم صدمة عمره انه...........


عند طيف كان خارج من القسم يعمل حاجه مش لاقي في العربية بنزين قرر ياخد تاكس ركب تاكس بس وقف لاقي شجرة وقعه السواق:  الله مانا كنت لسه هنا معلش يابني هنرجع تاني. 

طيف حس انه قلبه في حاجه هتحصل: تمم. 

لسه هيرجع لاقي يلي بيتهجـ. ـموا عليهم. 

طيف نزل بغضب: انتو مين ياولاد 🐕. 

الرجالة ضربت السواق في نص ر"اسه قت"لته. 

احدهم: جايين ناخد ر*وحك. 

طيف هما حصروه وكانو كتير ومعاهم سلا"ح  ووو...... 


عند سيلا الظابط امر انها تروح الحجز وهي مش فاهمه راحوا فين عاصم وطيف والخوف خلاص.

 العسكري زقها في الحجز: خشيييي بلا قرف اشكال و****. 

سيلا الدنيا ضلمه زمش شايفه بس في ضوء لاقت صدمة عمرها: ا انا فين. 

احد المسجونين: اوووبا دا جابوا لينا بنت اهي ومزة كمان. 

سيلا بخضه وزعر: انا في سجن الر"جالة لاااا قربوا منها . 

سيلا لاقت في الباب احد اخر بنظرات و"قحه:  شكلهم حسوا بينا وقالو يجيبوا لنا مزة نتسلى بيها. 

بقلم ميرا ابوالخير 

سيلا بتزعق وتخبط: افتحوووواااا خرجوني من هناااااااااااا. 

واحد منهم قرب عليها وهي بتهد"يد: ابعد عني احسنلك ابعدددد. 

المسجو"ن ضحك بمكر وبص للمسا"جين وفجاءة مسكها وزقها قدمهم كلهم تحت نظرتهم:  اي رايكم في المزة دي هنتسلى عليها كلنا النهارده. 

سيلا بصت لهم بزعر وخوف وووو..... لاااااااااااااااااااااااااا...... 


#يتبع



#ال28.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

سيلا بتزعق وتخبط وخوف: افتحوووواااا خرجوني من هناااااااااااا دا سجن الر"جالةةةةةة.

واحد زقها علي الارض وشدها من التيشرت قطعه من فوق بقت تدري بايديها واخر بخبث شدها من شعرها وبص علي شفايفها: النهاردة السجن بالر"جالة دي هيتسلوا عليكي.

شدها وبيحاول يقب'لها بو"حشية وقرف وهي بتصوت وتضر"ب بايديها وتصرخ:لااااااا ابعدددووااا عنييييييي. 

اخر زق يلي مسكها واخد سيلا منه وبيحاول يقرب منها و فضل الكل يتخانق عليها لحد م وقعت تحت رجل حد ما كان قاعد علي جنب بصت كان الضوء قليل قام وقف اتصدمت صدمة عمره: ا الباشا. 

الباشا بص عليها وبص علي المسا''جين.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طيف. 

احدهم: جايين ناخد ر*وحك. 

طيف هما حصروه وكانو كتير ومعاهم سلا"ح طيف شمر ايده:  وروني كده. 

بيرفع المسد"س طيف افتكر حاجه مشوشه شده منه ببراعه وحد جاي من وراه ولسه هيضرب طيف علي دماغه ايد مسكته وضر"بته بالروسيه. 

طيف بص عليه:  جيت في وقتك. 

عاصم راح ووقف في ضهره:  كل دا حوار معمول علينا لازم نلحق سيلا. 

طيف بغضب والر"جالة: مو"توا الاتنين دووول. 

عاصم بص بطرف عينه لطيف وطيف فهمه والاتنين نزلوا ضر"ب علي الر"جالة وقعوهم الارض ماعدا واحد منهم ضخم شبه الجبل طيف بيضر"به زقه وقعه علي الارض عاصم رايح يضربه رقده جنب طيف: اااه بن ال *** بيوكلووا ايه دا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

طيف بضحك:  دا بغل دا هنعمل معه ايه. 

عاصم بثقه:  اتفرج عليا وانا هنفخهولك دلوقتي. 

طيف قعد وربع:  وريني. 

عاصم قام بغضب ولسه هيضر"به بالبوكس الجبل ضر"به برجله رقده تاني علي الارض طيف بضحك:  مكنش يومك يا شابة. 

عاصم بالم وبيقعد جنبه:  اه والله يامو يا ام فاروق عضمي يانا. 

طيف قام بهدؤء وقف قدم الجبل ولسه هيضر"به كان وقع علي الارض فاقد الواعي.

عاصم بتصفيق:  اخويا دا. 

طيف بعصبيه خفيفه:  اركب بسرعة لازم نلحق سيلا. 

ركبو بسرعه وراحو في اتجاه القسم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سوزي قامت بابتسامة شر وقربت من الجهاز وشدته النبض بدء يقل وابتسمت بخبث:  يلا يا جمال مع السلامه يا حلو. 

خرجت من الاوضه وعملت اتصال للظابط يلي معها: عملت ايه مع البت. 

الظابط:  كله تمم. 

سوزي ابتسمت بنصر:  برفو عليك كده تعجبني. 

الظابط:  وحقي. 

سوزي:  اعتبره وصلك يا باشا. 

قفلت معه وطلعت برا المستشفى وراحت الفيلا بتاعت قصي. 

وقفت في نص الفيلا من جوا وبتبص بنصر وبتضحك بجنان: ههه محدش قدر يوقفني محدش هيقدر يقف قدمي لا قصي ولا سيلاااا ولا اي حد منهممم سيلا ياعيني بح دلوقتي وقصي رجالتي خالصو عليه اما بقا عاصم فهو رلح يلحق المصنع يلي بقا كوم تراب ودوره جاي تؤ تؤ انا الشيطا"ن بنفسه وجمال بححح ههههه صعب عليا انا الكل في الكل... قعدت تضحك بجنان. 

:  تبقي غبية لو فكرتي كده. 

بصت علي مصدر الصوت بصدمه وبلعت ريقها بخوف. 

سوزي بصدمه:  ا انتي. 

سيلا ببرود وابتسمت: اومال فاكرة هتفضلي تلعبي كده كتير ومحدش هيكشفك. 

سوزي بصدمه: ا ازاي. 

طيف من وراء سيلا:  زي الناس. 

رجعت سوزي خطوة لورا وعاصم ظهر و و جمال كمان ووقف علي رجله. 

سوزي بصدمة كبيرة: ا انتو ازاي هنا. 

سيلا راحت وقفت قدمها: انتي غلطانه اوي لو افتكرتي انه انتي كسبتي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


فلااااااااااش باااااااااككككككككك. 

سيلا بصدمه:  ا الباشا. 

الباشا قومها وخبها وراه هي استغربت. 

احدهم:  هات البت دي لينا. 

الباشا ببرود:  يلي عايزاها يقرب كده. 

تقدم بتحدي ورجل الباشا وقعته الارض الباقي خاف ورجع لورا: يلي هيفكر يقرب لها انا هد"بحه. 

خافوا ورجعوا علي امكانهم وسيلا مصدومه. الباشا راح يقعد مكانه وبص للشباك: متخفيش محدش هيقدر يقربلك لحد اما تخرجي اكيد دي خطه من سوزي. 

سيلا باستغراب:  ا انت ليه انقذتني مع انك اكتر حد يتمنى يا"ذيني. 

الباشا كان باصص للشباك:  ميخصكيش. 

لاقت باب الزنزانه بيتفتح وطيف وعاصم والظابط صاحبهم جريوا عليها طيف قلع الجاكت ولابسه ليها وشدها لحضنه: انتي كويسه. 

بقلم ميرا ابوالخير 

سيلا اومات براسها وبصت علي الباشا:  كويسه بفضله. 

عاصم بغضب:  فضل مين دا هو اساس الخراب. 

طيف بص للباشا باصه غريبه ومسك ايد سيلا وخرجوا. 

صاحبهم: العسكري والظابط يلي عملوا كده اتحولوا للتحقيق وهعرف اطلع منهم المعلومات. 

عاصم بهدؤء: يلا زمان ابوك قام. 

سيلا بحمد:  الحمدلله انه الوقعه كانت خفيف عليه والد"م اللعبه عمل مفعول وقدر يقوم تاني. 

طيف بص لها وحاسس بغضب جواه مش عارف سببه: يلا سوزي كده اخرتها النهارده. 

عاصم بسخريه: حر"قت المصنع بنت ال *** بس عادي في غيره كتير كويس اننا نقالنا كل حاجه منه وجتلك في الوقت المناسب. 

ابتسم طيف لعاصم وصافحه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

باااااااااااااااككككككككك. 


سوزي بغضب:  محدش هيقدر يثبت عليا اي حاجه. 

طيف بضحك: فعلا مانتي اصلا اعترفتي بكل حاجه واتصورتي. 

جمال بسخريه: كنتي فاكراني بمو"ت دي خطه نكشفك بيها. 

سوزي بصدمه: اه يا ولاد 🐕 مش هر"حمكم. 

سيلا قربت من سوزي وطخخخخ كف قوي نزل علي وشها:  انتي هتشوفي هيحصل فين ايه. 

داخل الظباط وحصروا سوزي وهي بتضحك بجنان:  لا لا اكيد حلم انتو كلكم ماتوا اكيد دا مش حقيقي هههه. 

عاصم ببرود: خدوها. 

مسكوها وهي بتزقهم عنها: اووعوووو مش هسيبكممم اوعوووو هوريكي يا سيلا هقت"لككككككك هقت"لكككككككك. 

سيلا ابتسمت بتنهيده. 

جمال راح علي عاصم وطيف وخدهم في حضنه: حقكم علي راسي. 

عاصم بحنان: المهم انك بخير يا بابا. 

طيف بعد عنه: عن اذنكم هطلع ارتاح. 

سيلا فهمت انه كده هو هيمشي خلاص وقلبها وجعها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

نهال:  طيب لازم نروح نطمن عليهم. 

حازم بهدؤء:  بعدين. 

نهال بحزن:  مالك يا حازم. 

حازم خدها في حضنه:  حاسس انه في حاجه غلط. 

نهال بحب:  تؤ كله بخيرررر. 

حازم بغمز: ماتيجي نخا"وي الواد. 

نهال بشقه: اتلم يا حازم انا تعبانه. 

حازم بحب:  وانا يا روحي هقولك سر بس تعالي هقولك. 

شدها لحضنه... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طيف كان بيلم هدومه وسيلا كانت قاعده ساكته:  طيف. 

طيف حس بنغزة اول مرة تناديه باسمه مش باسم قصي. 

طيف:  نعم. 

سيلا بابتسامة:  ا ابقا اسال عليا. 

طيف بابتسامة:  حاضر يا مدام سيلا انا هنزل وهقول للكل الحقيقه. 

سيلا هزت راسها ودموعها في عينه: تمم اشوف وشك بخير. 

طيف بابتسامة:  وانا كمان. 

خرجت من الاوضة ودموعها نزلت اخدت العربية وراحت الترب نزلت ببطء وقلبها بيا"كلها. 

سيلا قدم قبر قصي:  هو انت بجد سبتني ومشيت صح مين هيحبني زيك او هيحميني مين هياخد باله مني مين هيغني لي ليه روحت يا قصي ليه انا والهي عارفه اني تعبتك كتير اوي اوي بس حبيتك اكتر من روحي هو قليل اني افرح واعيش مبسوطه قليل اني احب.. مسحت دموعها... قصي خلاص مات حبيبي مات. 

سيلا بانهيار: ليههههههه اااه ليههههه يارب دلني يارررب. 

سيلا قايمه تمشي افتكرت حاجه قصي كان عنده علامه في ضهره زي الوشم لو نفسها عند طيف يبقا هو. 

سيلا بامل ومسحت دموعها:  اه اه ازاي مفتكرتش كده لازم اتاكد. 

قامت مشيت علي الفيلا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند عاصم كان سرحان في ذكرياته القديمه وقرر ينسى سيلا خالص رغم مشاعره قام وجهز عشان يروح مكان ما ينفض كل يلي في باله. 

عاصم كان سرحان لاقي بنت هاديه بتدي له وردة: اتفضل. 

عاصم ببرود: مش عاوز. 

سرين: دي عشان انت زعلان انا بوزع الورد دا علي روح اخويا وو....

 عاصم بغضب وصوت عالي الناس بتتفرج: قولتلك مش عايز انتي مبتفهميش ومالي بتفاصيل اهلك غوري من هنا بلا ر"خص. 

سرين بصت عليه وعلي الناس ودموعها نزلت وطلعت تجري من قدمه بحزن. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سيلا لاقته لسه في الاوضه. 

سيلا داخلت وقفلت الباب وطيف قام: مردتش امشي غير لما اشكرك وو.... 

سيلا شدته وحضنته وقب'لته هو معرفش يعمل ايه. 

سيلا قربت ايديها منه وفكت زارير القميص بتاعه وهو منسجم معها. 

سيلا بدلع انثو"ي:  طيف. 

طيف بتغيب: هاه. 

سيلا قربت منه اكتر وبصت في عينه ولسه هتشوف ضهره هو يلي شدها وبا"سها وتجرا وفك البلوزه بتاعته ووو..... 

#يتبع... 




#ال29.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.

سيلا قربت منه اكتر وبصت في عينه ولسه هتشوف ضهره هو يلي شدها وبا"سها وتجرا وفك البلوزه بتاعتها وسيلا بتحاول تشوف العلامه. 

طيف تلقائي بحب:  انتي جميله اوى يا سيلا. 

سيلا ابتسمت واقترب اكثر منها ووضعها علي السرير بحنان وتغيبت سيلا عن ما كانت ستفعله وقب"لها بنغم وغرقوا في بحور عشقهم... 

تاني يوم. 

طيف بيصحى من النوم بيلاقي سيلا في حضنه وشكلها جميل وقلبه حاسس انه فرحان بس تغيرت ملامحه خالص وبيندم علي كل يلي حصل وبيبعد عنها:  ازاي اخو"نها ازاي ليه عملت كده ليهه. 

وبيقوم ويكسر الفازة بغضب ازاي عمل كده. 

سيلا بتقوم مخضوضه: ف في ايه. 

طيف بغضب:  في ايههه انتي بتسالي ازاي اعمل كددده ازززاي. 

سيلا باستغراب:  قصي انت جوزي و.... 

طيف بغضب وقرب مسكها من دراعها بقوة اتالمت:  انا مش زفتتتتت انا طيف افهميييي عارفه يعني ايههههه انتي كده خا"ينة لجوزك وانا خونت الامانة بس هصالحها. 

سيلا بصدمة:  ه هتعمل ايه. 

طيف بجمود....... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سرين. 

سرين بتداخل الشقه بتلاقي صفعه قوية علي وجهها: كنتي فيييييييين. 

سرين بدموع:  ب بوزع الورد يا بابا. 

ابوها بقسوة:  ورررد ايهههه وشغلك عايز فلوووس يابت انتي تعليمك وخلص يبقا تغوري تشوفي شغلانه عشان نصرف منها. 

سرين بدموع:  حاضر والله بس كفاية بقا. 

شدها من شعرها لدرجه كان هيتقلع في ايده:  بتعلي صوتك يا بنت 🐕 انا هوريكي. 

جاب حزمه وزقها علي الارض مناخيرها نز'فت ولسه هيمدها حد مسك الحزام ولسه هيضر"بها جريت بسرعه من قدمه وقفلت الباب قعد بزعق ويشتم وخرج.

بعد شويه خرجت عشان تدور ع شغل لاقت يلي بيشدها حاولت تفلت منه: اوعااا انت عايز مني ايه. 

عاصم بهدؤء طلع الوردة:  اسف علي يلي قولته ليكي كانت ساعه غضب. 

بقلم ميرا ابوالخير 

سرين بهدؤء: تمم ممكن ارجع بيتي. 

عاصم قعد علي كرسي كان في الشارع وحولين منه جنينه:  اقعدي يا سرين حابب اسمعك. 

سرين بحزن قعدت واتنهدت:  وهيفيد بايه. 

عاصم بابتسامة:  هترتاحي يلا قولي. 

سرين بدءت تحكي بدموع:  بابا لما خلفنا كنت التانيه واخويا اكبر مني بسنتين مكنش بيوكلنا ولا بيصرف علينا امي ماتت وهي بتولدني واخويا كان ضهري وسندي نزل اشتغل وتعب اوي عشاني وعشان اتعلم في يوم كان راجع من الشغل تعبان عمل حادثة ومات ومن ساعتها وابويا بيذلني وزي مانت شوفت ومعنديش لا صاحب ولا اي حد. 

عاصم بحزن عليها:  تقبلي اكون صديقك. 

سابته ومشيت وهو ابتسم عليها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند حازم. 

حازم كان متغاظ من نهال عشان عشان مش راضيه تكشف  ويطمن عليها وهي كانت بتضحك: خلاص خلاص يلا انت هتاكلني. 

مشيت وهو ركب العربيه بغيظ وغضب وهي ضحكت. 

بقلم ميرا ابوالخير 

بص لها بغضب وعصبيه. 

نهال بحب:  زعلان. 

حازم بعصبيه: ولا زعلان ولا غيره خلاص ممكن. 

نهال زعلت بس قالت تعمل حركه حازم ماخدش باله من المطب يلي قدمه وعدا من عليه نهال اتالمت: اااه. 

حازم وقف بسرعه بخضه: اسف حصلك حاجه. 

نهال بتمثيل:  صداع في بطني يا حازم مش قادره. 

حازم باستغراب: هو الصداع في البطن بردو. 

نهال عضت ايده:  اطلع علي الدكتور . 

ضحك عليها وراحو العيادة. 

الدكتوره كانت بتعمل صونار ليها وحازم بيشوف ابنه قدمه بفرحه ونهال اتبسطت اوي مسك ايديها بحب وباسها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سيلا وطيف. 

سيلا قعدت علي طرف السرير بصدمه: تعوضني يعني ايه. 

طيف بهدؤء:  هدفعلك حق الارض بتاعتي في البلد ك تعويض علي يلي حصل وكمان مش هقول لاي حد. 

سيلا سكتت وفجاءة ضحكت بجنان: ههههه لا مش قادره بجد انت يلي بتقوله دا بجد. 

طيف بهدؤء؛ ايوا بجد يا مدام سيلا غير اني بحب بنت تانيه في القريه وجيت هنا عشان ابني مستقبل واتجوزها. 

سيلا قامت بغضب ولافت ضهرها ليها واتصدمت صدمة عمرها:  ف فين العلامه. 

طيف باستغراب لاف ليها: علامة ايه. 

سيلا بصدمة اكبر:  ي يعني انت بجد م مش قصي. 

طيف بملل: لا مش قصي تحبي اعوضك امتي. 

سيلا بصت له بدموع في عينها وسكوت حس انه الدموع دي بتحر"قه. 

قامت بسكوت تام وداخلت الحمام وقفلته وفتحت الدوش وقعدت بهدومها في البانيو وهي. اخر امل لها ضاع:  ي يعني انا ك كده خ خونت حبيبي قصي ودا مش هو يعني انا خا"ينة.

 

فلللللااااش بااااك صغير... 

سيلا باستغراب: قصي هو في ايه علي ضهرك. 

قصي شدها لحضنه:  عرفتي ازاي انه في حاجه علي ضهري. 

سيلا بكسوف:  بس بقا. 

قصي بحب:  دي حادثه قديمه ومعلمه بقالها زمن. 

سيلا بحب وباست خده هو شدها اكتر لحضنه: جننتيني وهوستيني بحبك ياسيلووو انا عشقتك خلاص. 

بااااااااككككككك 


عيطت بصوت عالي وشهقات اكبر طيف سمعها حس بوجع في قلبه راح ناحيه الحمام: سيلا افتحي هنتفاهم طيب بعد اذنك سيلا ارجوكي. 

سيلا بجنان: ا انا حبيبي مات اه مات خلاص ودا مجرد شبه د دا مش حبيبي وانا سلمت لاااااااااااااا اااااااه. 

حس بنغزة من سمعاها وهي بتتالم كان لسه هيداخل رجع في كلامه وخرج برا الاوضة. 

خرجت وهي قلبها موجوع غيرت هدومها وملاقتوش. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


سيلا نزلت لاقت نعيمه وطه موجودين جريت علي نعيمه خدتها بالحضن:  مالك يا حبيبتي. 

سيلا بهدؤء:  وحشتيني يا ماما. 

نعيمه بحنان: وانتي كمان ياقلب امك. 

طه بحمحمه: نسيتي اخوكي يعني. 

لسه هتروح تحضنه ايد شدتها من وسطها:  من بعيد. 

طه باستغراب: دي اختي ياقصي. 

طيف ببرود: مراتي وانا حر. 

سيلا بعدت ايده عنها بجمود: يلا عشان ناكل وبابا جمال فينه. 

جمال: انا جيت. 

سيلا ابتسمت وجمال:  تعالي معايا يا قصي عايزك وبعدين ناكل. 

طيف باستغراب: تمم. 

راح معه وهو مستغرب جمال قفل الباب وواتكلم معه في حاجه خرج طيف وعليه علامات الحيرة وملاقش سيلا بيبص لاقها خارجه راح وراها راكبت وركب جنبها:  ع فين العزم. 

سيلا بجمود:  مروحتش القريه ليه ومالك بيا وبحياتي. 

بقلم ميرا ابوالخير.

طيف ببرود:  انا حر. 

سيلا مردتش عليه ووصلت لمكان علي النيل ونزلت قعدت علي طرف السور بهدؤء طيف ابتسم ونزل قعد جنبها:  كان بيحبك. 

سيلا بحزن والم:  كان عاشقني مكنش بيزعلني وكان ديما بيحميني كان بيخاف عليا اكتر من نفسه وكان بيغني لي كان احن واطيب قلب شوفته في حياتي. 

طيف بهدؤء:  وانتي حبتيه. 

سيلا بحزن:  انا تعبته اوي و كسرته كتير اوي اوي وهانته وزليته و مفيش يوم فرحته فيه موثقتش فيه خالص بس بجد حبيته اوي واول لما حبيته راح مني. 

طيف لسه هيتكلم سمع صوت بتاع غزل البنات ابتسم وقام من جنبها استغربت. 

طيف جاب لها بلونات كتير وغزل بنات يلي مع الراجل كله:  خدي. 

سيلا ابتسمت بفرح: دول ليا. 

هز راسه بنعم فرحت وحضنته تلقائي مسك ايديها: حابب اعيش النهارده معاكي علي اني هو. 

سيلا بابتسامة: موافقه. 

طيف اخدها واتمشوا علي النيل وتلقائي غنى ليها قلبها دق اكتر نفس الصوت والاحساس فرحت اكتر وطيف حاسس انه طاير من الفرح معها. 

خلصوا ورجعوا الفيلا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند جمال كان قاعد بيفكر في الماضي وهيتصرف ازاي. 

المدير له:  لازم تدور عليها. 

جمال بهدؤء:  اكيد لازم ادور واتصرف دي بينتي. 

المدير:  هيكون رد فعلهم ايه لما يعرفوا انهم عندهم اخت غير شر"عية من خالتهم. 

جمال بحيرة: مش  عارف المهم انك لازم تدور عليها باي شكل. 

المدير: اعتبره حصل. 


سيلا فرحت باليوم يلي قضته مع طيف واتاكدت انه قصي مش طيف بس يلي محيرها العلامه اختفت ازاي. 

سيلا بسعادة عارمه: كنت حاسه انه هو وانه عايش والحمدلله ربنا ظهر الحقيقه نفس الصوت في الغناء ونفس لمست الايد نفس الاحساس ونفس الغيرة نفس كل حاجه غبيه يلي متعرفش جوزها دا مش جوزي دا حبيبي وروحي لازم احاول اعمل حاجه عشان يفتكر. 

قامت بفرحه سيلا قامت ولابست فستان ازرق لحد الركبة وحطت ميكاب:  عارفه يا قصي انك انت وزي مانت عملت عشاني وعشان حبك ليا انا هرجعك تاني. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند طيف. 

طيف بهدؤء:  هرجعلك في اقرب وقت يا زينب. 

زينب بحب: ماشي يا حبيبي . 

طيف بحب:  هتوحشيني اوي ع فكرة. 

اتكسفت. 

طيف بمشاكسه: سلمي علي ابويا وامي لحد اما ارجع يا حبيبي عشان نتجوز. 

زينب بابتسامة: حاضر. 

قفل معها وهي قامت صلت وفرحت. 


طيف مش عارف يعمل ايه مع سيلا غير انه يحاول يديها ذكريات حلوة وفي نفسي الوقت زينب يلي عارفها وحبها وهو في القريه مع ابوه وامه. 


طلع لاقي سيلا مستنياه بحب وابتسامه جاذبة: اتاخرت ليه. 

طيف بهدؤء بص عليها باستغراب: ايه يلي انتي عاملاه دا. 

سيلا حوطت رقبته بحب وباست دماغه و خده:  ايه هو يا قصيلو.. 

زقها بغضب: سيلاااا فوقي انا مش قصي مش شغلانه هي. 

سيلا قربت منه بحب:  طب طيف بحبك يا قلب سيلا. 


في السجن. 

الباشا كان بيفكر:  انتو اغبى بكتير مما توقعت خلصتوا من اتنين بس متعرفوش انه في راس وراء كل دا لحقت سيلا لهدف واما نشوف اخرتها. 


في الجهه الاخري. 

سوزي بجنان وصراخ: خرجوني من هنااااااا انا لازم اخررررججج مش هر"حم حددددد خرجونيييييييييي. 


عند سرين. 

كانت قاعدة لاقت يلي داخل: عملتي معه ايه. 

سرين باستغراب: هو ايه. 

ابوها بطمع:  تضحكي عليه وتاخدي فلوسه ونهرب برا البلد. 

سرين...... 


 عند سيلا كف بينزل علي وشها وبيشدها من شعرها بغضب: فوووقييي قولتتت ولا ايه انت حابه انك تبقي خا"ينةةة. 

سيلا بذهول:  ليه بتقول كده. 

طيف بغضب: عايزة ايه مني تاني عايزني معاكي مش كده تعالي معنديش اي مانع. 

سيلا زقته:  انت بتقول ايه. 

طيف حاوطها من خصر"ها بقوة وعن'ف: ايه خوفتي ليه هعمل يلي انتي عايزاه يا ر"خيصة. 

سيلا بصدمة ضر''بته بالكف.

 

طيف شدها وبا"سها بغضب من شفايفها و بكل عن'ف وهي بتضر"به بايديها اتعصب اكتر وووو..... 


#يتبع



#ال30.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

طيف حاوطها من خصر"ها بقوة وعن'ف: ايه خوفتي ليه هعمل يلي انتي عايزاه يا ر"خيصة. 

سيلا بصدمة ضر''بته بالكف.

طيف شدها وبا"سها بغضب من شفايفها و بكل عن'ف وهي بتضر"به بايديها اتعصب اكتر: ابعددد عنييي. 

طيف بو"قاحه:  انتي يلي بدءتي يا سيلااااا تعالي نكمل يلا مش انتي يلي حابه كده . 

ضر"بته بالكف:  متخلنيشش اكررر"هكككك ابوس ايدك انا سيلا حبيبتك ومراتك افتكر بقاااا. 

طيف بوجع في دماغه: اخرسيييي انا مش جوزكككك بسسسس بسسس. 

سيلا بانهيار: لا مش بسس فاااهم  عشان انت هو قصي واللهي العظيم انت قصي جوزي. 

طيف بغضب حط ايده علي ودانه: اخرسي بقولك اخرسييييي. 

سيلا بزعيق:  مش هخرس عشان الست تقدر تعرف جوزها وحبيبها وسط الف انت فاهم وانت هو جوزي وحب عمري. 

طيف داخ ودماغه صدعت اوي وصور وذكريات بتعدي من قدمه مش واضحه . 

سيلا بزعيق اكتر وقربت منه: لا مش بس انت قصي المغربي مش طيف. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

طيف بغضب سابها وخرج وهي راحت وراه: استنا يا قصي اسمعني مش هتمشي غير لما تفتكر كل حاجه. 

طيف بصداع وماسك راسه وماشي بخطوات سريعه كانه بيهرب منها. 

طيف خرج من باب الفيلا مشي وهو وراه:  استنااااا يا قصي. 

طيف وقف وهي جريت عليه في نص الطريق وبدموع:  اسال قلبك انا مين لو مخك مش فاكر هو هيعرفني اساله. 

طيف بزعيق وصوت عالي:  مش فاكررك ولا اعرررفك. 

سيلا بغضب بتمسكه من الجاكت: لا هتفتكررررني. 

طيف بزعيق:  انا همشي ومش راجع تاني او"لعي. 

سيلا بعدت عنه وعربية جايه طيف خاف: رايحه فين ارجعييييي يا سيلا.

سيلا بدموع: طلما مش فاكر يبقا سيبني امو"ت بقا.

طيف جري علي والعربيه جايه شدها لحضنه ووقع علي طرف الطريق دماغه اتخبطت جامد وفقد الوعي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سرين. 

ابوها بطمع:  تضحكي عليه وتاخدي فلوسه ونهرب برا البلد. 

سرين بصدمه:  دا مستحيل يحصل. 

ابوها مسكها من شعرها: هيحصل انتي فاهمة ولو محصلش انا بايدي هوديكي بيت ضعا"رة وافضل ابيعك. 

سرين بصدمة وخوف: ايهههه. 

ابوها خرج وهي ضمت نفسها ودموعها نزلت:  يارب ارحمني برحمتك. 


عند رهف. 

مصطفى كان قاعد في المكتب قلقان علي رهف اتاخرت النهارده في الجامعه. 

جاه له فون وقع منه وهو مصدوم طلع يجري علي المستشفى. 

مصطفى بلهث: لو سمحت المدام رهف بنت عملت حادثه جت من شويه فين. 

الممرضه:  في اوضة العمليات. 

مصطفى جري بسرعه وهو مخضوض عليها لاقي الدكتورة وقفه مع الممرضه راح عليهم:  لو سمحت هي عاملة ايه. 

الدكتورة باسف:  لازم نقل كلية عشان اتد"مرت. 

مصطفى بصدمة وتسرع:  ماشي خدي مني انا موافق بس هي اهم حاجه. 

الدكتوره: لازم نعاملك تحاليل الاول عشان نشوف هيتطابق ولا لا جهزوه يا سعاد. 

اخدوا مصطفى والنتيجه طلعت ايجابيه وعملوا العملية واتنقلوا الاوض بتاعتهم. 

بعد شويه. 

بقلم ميرا ابوالخير 

رهف بتفوق بتعب بتلاقي يلي ماسك ايديها ونايم علي السرير بدماغه جنبها: م مصطفى. 

مصطفى قام بتعب: انتي كويسة. 

رهف بحب:  اه يا حبيبي متخفش. 

بتداخل الدكتورة:  انت ازاي تسيب سريرك كده غلط عليك وعلي العملية. 

رهف بعدم فهم:  عملية ايه. 

الدكتورة:  جوزك هو يلي اتبرعلك واول ما فاق جاه هنا رغم تعبه. 

رهف بصت علي مصطفى بدموع وحب:  انت. 

مسك ايديها بحنان:  معنديش اعز واغلى منك. 

حضنته بتعب وهو كمان والدكتورة خرجت. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سيلا بصراخ: قصيييي فوووق. 

قصي لارد. 

سيلا بتدور علي فون في جيبه وطلعته واتصلت علي عاصم. 

عاصم جالها بسرعه وكله خضه اخدوه علي الفيلا وداخلوه الاوضه وبيطلب الدكتور. 

الدكتور جاه بسرعه. 

الدكتور:  الحمدلله الاصابه خفيفه علي دماغه بس لازم يرتاح. 

سيلا بتنهيدة: الحمد لله . 

سيلا قاعدة جنب قصي وخايفه عليه . 

 بقلم ميرا ابوالخير. 


بينزلوا من الميكروباص وبيداخلوا الفيلا بانبهار. 

زينب ل عتمان:  هو طيف هنا صح. 

عتمان:  ايوا يا بنتي. 

جميلة بلهفة:  ابني اخيرا هشوفه دا وحشني اوي. 

بيداخلوا الفيلا وبيستقبلهم الحراس. 


عند عاصم. 

كان بيفكر في اخوه وتصرفاته الغريبه غير انه جاه علي باله سرين ابتسم. 

عاصم لنفسه وهو باصص علي قصي:  هتفضل كده لحد امتي يا قصي انا جت عشان اخد بالي من مراتك واحميها في غيابك فوق انا تعبت من نار حبي و تعبت من انه احب حد وميبقاش ليا انا لازم امشي من هنا بس لما ترجع اخويا يلي اعرفه. 

بص علي سيلا بابتسامة:  بتحبيه يا سيلا انتي الوحيدة يلي عرفتي انه عايش وكنتي متاكدة الرابط يلي بينكم اقواء من اي حاجه. 

خرج من الاوضه وطلع اوضته واتصل علي سرين. 

عاصم بهدؤء:  عامله ايه. 

سرين بهدؤء سكتت هو ابتسم. 

عاصم بضحك: طب اي مش هشوفك. 

سرين ضحكت: هحاول. 

لسه هتكمل كلامها سمعت صوت ابوها بيزعق اتخضت وقفلت في وش عاصم يلي اتخض عليها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

برا. 

زينب بزعيق:  بقولك لازم نداخل ابعدوا عايزة اشوفه. 

بدوا يزعقوا وجمال استغرب خرج يشوف في ايه. 

سيلا قاعدة مع طيف وبتحسس علي دماغه بحب. 

صوت الخناق بيزيد. 

سيلا بتخرج علي الزعيق: في ايه هنا ايه يلي بيحصل دا. 

عتمان:  معلش يا بنتي عايزين طيف ابننا. 

جمال بيخرج وبصدمة: طيف مين مفيش حد هنا بالاسم دا. 

زينب:  لا في طيف خطيبي هنا انا متاكدة. 

سيلا هتتكلم زينب زقتها وطلعت تدور علي طيف لاقته جريت عليه . 

زينب: لاقيته لاقيت طيف. 

الكل بيداخل  وبتزق سيلا:  طيف انت كويس. 

جمال بصدمة:  دا ابني قصي. 

عتمان بتوتر:  لا طيف ابني انا وجاه من القريه يشتغل هنا. 

جمال بص علي سيلا: الكلام دا صح. 

سيلا.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سرين ابوه جاه ومعه راجل كبير في السن: انتي يابت انتي هاتي الحجر. 

بتروح بخوف وتناوله ولسه هتمشي علي اوضتها بتلاقي يلي مسك ايديها:  ايه يا حلوة مالك خايفه كده. 

سرين شدت ايديها:  ايه قلة الادب دي. 

ابوها قام بغضب وضر"بها كف:  اخرسي يا قليلة الادب احترمي  يلي هيبقا جوزك. 

سرين بصدمة:  جوز ايه دا اكبر منك. 

ابوها ببرود:  اه. 

صوت بتكون عارفه بيداخل الشقه وبيكسرها:  طب تتجوز ازاي وهي مراتي بقا. 

سرين بصدمة: ع عاصم. 

ابتسم ببرود وو.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


سيلا بقوة وهدؤء وبصت علي قصي بحزن :  اه يا عمي دا مش قصي دا طيف ابنهم. 

كف بينزل علي وش سيلا:  جبتي واحد وعيشتيه معانا علي انه ابنييييي وياترا لم"سك ولا لا رددددي يا سيلااااااااااااا. 

سيلا سكتت بدموع. 

جمال مسك ايديها بغضب: ازززاي تعملي فينا كده ازززاي انتي ايه شيطا"نة. 

سيلا برجاء:  لا يا بابا اسمعني. 

جمال بغضب: اسمع ايههه اطلعي برا بيتي بررا.

طيف بدء يفوق بتعب وزينب ماسكه ايده وجميلة معه. 

 سيلا واقفة ودموعها نازلة من عينيها زي الشلالات من كمية الوجع والاتهامات لي تعرضتلها وهي متأكدة انو دا حبيبها قصي ليه مش عاوزين يفهمو داا وفجأة.....


#يتبع... 

تكملة الرواية هناااااااااا 

تعليقات

التنقل السريع