القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شمس الصعيد كامله من الفصل 21 الي الفصل 30كامله بقلم كيان كاتبه

 

رواية شمس الصعيد كامله من الفصل 21 الي الفصل 30كامله بقلم كيان كاتبه 





.رواية شمس الصعيد كامله من الفصل 21 الي الفصل 30كامله بقلم كيان كاتبه 

الفصل الواحد والعشرين

نسرين بغضب: اتجوزها اتجوزها... سابني انا الي كل الناس بتتمنا نظره مني علشانها

: لك اهدي قلتلك رح يكون معك مو مشكله اذا كنتي زوجه تانيه صح

نسرين: مش مشكله اهم حاجه اكون مراته

: تعي معي... خدتها وركبو العربيه نزلو قدام معرض ودخلت

: لو سمحتي بدي احجز صفقة عربيات من معرضكم

السكرتيره: اسفه يا فندم بس ادهم بيه في اجازه

: اي وشو المشكله انت موجوده بتبعيلي الصفقه.. ولا رح توقفه السفقه مشان المدير في اجازه

اسكرتيره:طاب دقيقه يا فندم

السكرتيره اتصلت بادهم كذا مرا بس هو كان في عالم موازي طبعاً السكرتيره بتردد: طاب اتفضلي يا فندم معايا اتفرجي علي نوع العربيات الموجود

....

عند ادهم هو علي بديه السفره و آيه علي الناحيه التانيه بيحاول يمسكها

آيه: ادهم بجد انا خايفه منك

ادهم : يا بنت الناس اهدي

آيه برفض: لا وخليك كدا

ادهم اتصنع الحزن وراح قعد قدام التلفزيون

: خلاص تمام يا آيه

آيه بحزن قربت منه

: انت زعلت؟.. ادهم عدل وشه الناحيه التانيه

آيه قعدت جنبه

: متزعلش مني.. ولله خالتي الي قلتلي اعمل كدا و.. و مخلكش ت.. تقر*ب مني

ادهم اتنهد ولف ليها مسك وشها بين اديه

: طاب في ست حلوه زيك برضو تسمع كلام حماتها و متسمعش كلام جوزها دا ربنا قال لو أمرة المراء ان تسجد لغيري لڰان زوجها

آيه بحزن: اسفه

ادهم بحنيه وهو بيزيح شعرها

: خلاص محصلش حاجه

ادهم فضل يتأمل فيها وهو بيزيح شعرها لورا... شويه وميل بأ*سها بعمق.. بعد وهو بيخد نفسه.. وقبل ما آيه تاخد نفسها با*سها تاني

آيه وهي بتنهج: براحه مش قادره اتنفس

ادهم غمغم بضيق

: هو انا عملت حاجه علشان براحه

......

عند عبدالرحمن داخل اوضه امه بتعب اخر اليوم

نسمه قاعدة علي السرير وبتسبح

عبدالرحمن بحب: اخبارك ايه يا ماما

نسمه: بخير يا ولادي... اي الي الي في يدك دا

عبدالرحمن ابتسم بحب وطلعه حاجه من علبه

: تليفون لي شمس اي رايك

نسمه: يا مري يا ولدي معندناش حريم تمسك تليفون

عبدالرحمن ضحك: خلاص يا ست الكل هتمسك اهي ان شاءالله

نسمه: انت حر يا ولدي بس جدك هيتخانق

عبدالرحمن: قوليلي بس يا ست الكل هو انتي كنتي بتحيبي بابا قبل ما تتجوزي

نسمه ابتسمت: عايزه الحق.. انا كنت بموت في التراب الي بيمشي عليه ابوك بس هو معرفش.. يعني كان معروف ان لازم الوحده تتجوز ابن عمها فمن صغيري كبرت علي اني لابوك اصلا ابوك دا وهو صغير كان فلقت قمر

عبدالرحمن بمرح: يا سيدي يا سيدي

نسمه ضحكت: قوم يا بكاش من هنا شوف مراتك

عبدالرحمن باس ايدها

: تصبحي علي خير

نسمه برضا: وانت من اهله يا ابني

عبدالرحمن طلع لقي شمس قاعده قدام التلفزيون بتابع مسلسل بتركيز راح قعد جنبها

عبدالرحمن: بتعملي اي

شمس بصت ليه: جيت احطلك العشاء

عبدالرحمن: لا انا مش جعان

شمس بصت للي في ايده

: اي دا

عبدالرحمن عطهولها

: اممم دا ليكي افتحيه

شمس خدت العلبه وفتحتها

شمس بصراخ: الله دا تليفون

شمس فتحت بفرحه

: دا ليا يا عبدالرحمن

عبدالرحمن: ايوه يا روح عبدالرحمن

شمس باسته علي خده بفرحه

: بحبك اوي

عبدالرحمن شدها عليه

: بحبك عشان التليفون

شمس حركة صباعها علي وشه بجراءة

: لا و بحبك علشان عبدالرحمن

عبدالرحمن لسه هيقرب منها بس هي عدلت نفسها وقعدت في حضنه

: تعاله علمني بيشتغل ازي

.....

تاني يوم عند ادهم بيبص لـ آيه الي نايمه جنبه بعمق وشعرها الي مغطي ضهرها ووشها ادهم ابتسم لما افتكر نعو*متها ور*قتها امبارح.. ادهم ميل با*سها علي كت*فها ودرا*عها

آيه بنوم همهمت بضيق

: اممم سبوني انام

ادهم : قومي كل دا نوم

آيه دفنت وشها في المخده اكتر

: بس يا سا*فل

ادهم ضحك بصوته الرجولي

: الصراحه حقك دي كانت مد*عقه

آيه بخجل: اقسم بالله انت سا*فل وانا قايمه.... آيه قامت بغضب بس قبل متقوم لقيت ادهم بيمسك اللحاف

آيه: ادهم سيب

ادهم بخبث: لا

آيه بدموع: ادهم

ادهم ضحك: خلاص خلاص متعيطيش

آيه جريت علي الحمام وادهم مسك التليفون الي جنبه وهو بيضحك لقي كذا مكالمه من السكرتيره

رجع اتصل بيها

: ايوه يا تيا

.....

ادهم: اسمها اي

......

ادهم بتفكير: اممم واي الي يخلي واحده من لبنان تعمل عقد معانا

....

ادهم: ماشي يا تيا العقد دا وخلاص.. شوفي الصفقات القديمه وبلاش تعملي جديد لحد ما اجي

....

ادهم: تمام سلام دلوقتي... ادهم قفل ولسه هيقوم يغلس علي آيه الباب خبط ادهم نفخ بضيق

: انا قلت مش عايز اشوف حد لمده اسبوع.. فتح الباب وكان ايهاب و عباس و نوسه

نوسه دخلت وهي شايله صنيه وبتزغرط

ايهاب ابتسم: صباحيه مباركه يا عريس

ادهم فتح الباب

: الله يبارك فيكي.. تعالو ادخلو

عباس بتوتر: صباحيه مباركه يا ادهم

ادهم هز راسه بهدوء

: الله يبارك فيك

ايهاب: معلش هنعطلك وانت عريس بس لازم اديك النقطه بتاعتك علشان راجع الصعيد

ادهم بسرعه: لسه بدري خليك قاعد يومين تاني

ايهاب: لا معلش مش هقدر اطول اكتر من كدا وصراحه انا مراتي وحشتني اوي

ادهم ابتسمله بحب

: هشوفك تاني

ايهاب: اكيد.. ايهاب طلع مفتاح

ايهاب: دا مفتاح شقه في الشيخ زايد كتبتها بأسمك.. كنت هجبلك عربيه بس للاسف ضاعة عليا

ادهم: بس انا...

ايهاب: خلاص بلاش نقاش هاترفض هدية اخوك

ادهم اتنهد وخدها منه وايهاب خدو بالحضن

: هجيلك بعد اسبوع وهجيب عبدالرحمن معايا

ادهم ابتسم: هستناك.... ادهم و ايهاب فضلو يتكلمو شويه ونوسه الي كانت قاعده مع آيه في المطبخ وبعدين ودعتهم ومشيو

ادهم رجع وقعد علي ألمقعد وهو بيفكر في موضوع الصفقه اللبنانيه فرق جبينه بتعب

أدهم: آيه اعمليلي فنجان قهوه

آيه طلعت من المطبخ وقفت جنب ادهم بهدوء

: استنا خمس دقايق هعمل العشاء ناكل وبعدين اشرب قهوه بتاعتك

ادهم هز راسه بتعب

آيه حتط ايدها علي رجله

: مالك

ادهم نام علي رجلها آيه حركت اديها في شعره

ادهم: مشكله في الشغل

آيه: مشكله اي

ادهم: واحده لبنانيه اشترت كميه عربيات غربيه غير الي طلبتو تتصنع ليها مخصوص

آيه: طاب دي حاجه حلوه

ادهم: مش مطمن ليها

آيه: ان شاءالله خير متخفش

ادهم مسك ايدها وباسها وهو بيبص في عنيها بحب ادهم رفع وشه شويه و

آيه بخضه قامت تجري

: ياااالهوي الاكل

ادهم شتم في سره بضيق وقام وراها ووو يتبع ٠٠٠

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 22

.

الفصل الثاني والعشرين

آيه بعياط: الاكل اتحرق

ادهم بصلها بزهول الي هو بتعيط علشان الاكل قرب منها

: عادي ماما جايبه اكل تاني في التلاجه

آيه مسحت دموعها وطلعت اكل تاني تسخنه وادهم عمل سلطه وعصير وجهز معاها خلصو وادهم شال الاكل وحط علي الطرابيزه الي قدام التلفزيون وقعد وقعد آيه في حضنه وهو بياكلها

آيه قامت: هشيل الاكل

ادهم: لا خليكي هشيله انا

ادهم قام شالها الاكل ورجع قعد تاني وقعدت في حضنه آيه كانت مركزه مع التلفزيون و ادهم دا*فن و*شه في رقبت*ها ونازل بو*س

بعد شويه ادهم قام بضيق وشال آيه وتمتم

: انا مينفعش معايا دا انا عايز عملي

آيه خبت وشها في صدره بخجل

.....الصبح

ايهاب وصل البيت فتح الشقه بتاعته ودخل لقي حور نايمه علي السرير قرب وقعد جمبها بهدوء وحرك ايده علي وشها الناعم

حور فتحت لما حست حركه خشنا علي وشها... اول ما شافت ايهاب قامت بفرحه وتشعلقت في رقبته

: ايهاب جيت

أيهاب بيبصلها بهايم

: وحشتيني

حور وشها احمر وحاولت تغير الموضوع

: عارف وانت مش هنا الي اسمها جميله دي.. ايهاب قطعاها لما با*سها بعمق.. بعد وهو بينهج وسند جبينه علي جبينها

: بقولك وحشتيني

حور فضلت بصة في كل حتة معاده عنيه و وشها بقا احمر... ايهاب فهم انها مكسوفه ايهاب زاح شعرها لورا

: قليلي بقا الي اسمها جميله عملت اي

حور بحماس: دا انا كتت هضربها.. و فضلت تحكليه الي حصل

... عدا يومين حالة عبدالرحمن بقيت احسن و ايهاب الي علاقته اتحسنت بحور اوي و ادهم الي مسيبش آيه في حالها.. ادهم قرار انه لازم يقطع اجازته وينزل الشغل يشوف اللبنانية دي

......

آيه بضحك: ادهم ادهم خلاص روح

ادهم دافن وشه في رقبتها وبيضحكها.. ادهم بعد

: من قلبك بزمه

آيه ولسه اثار الضحك باينها عليها

: ايوه ويلا بقا علشان هتتاخر.. حط اديه علي ضهرها وهي بتزيحه يقوم

: يلا يلا هوينا

ادهم خد الجاكت ولبسه

: جيلك هروح فين.. آيه ابتسمت وهي بتبصله بحب ادهم خد الفون و علبة السجاير والمفاتيح

ادهم: هبعت ماما تقعد معاكي

آيه: ماشي

ادهم راح الشغل ودخل مكتبه

ادهم: تيا تيا

السكرتيره: نعم يا ادهم بيه

ادهم بيحرك ايده علي بتعب

: هتيلي فنجان قهوه والملف بتاع البنت اللبنانيه

تيا: تمام يا فندم لو تحب ابعتلها انك نزلة الشغل وهي تجي لحضرتك

ادهم: تمام اتصلي بيها...... بعد شويه ادهم كان خلص الورق الي قدامه بتركيز شديد الباب خبط ودخلت السكرتيره ومعاها وحده تاني

ادهم رجع راسه لورا

: اتفضلي.. بص لتيا... اعملينا اتنين قهوه يا تيا

نڨين قعدت وحتط رجل علي رجل علشان تبين انوثتها

وهي بتبص لادهم باعجاب واضح

: اهلا ادهم بيه

ادهم بتركيز: اهلا

:عجبتني كتير السيارات يالي عندك يا ادهم لاهيك انا عملت سفقه بمبلغ 10مليون

ادهم: اشمعنا احنا يعني

: سمعت عنكم كلام كتير حلو زاد فضولي الصراحه

ادهم: طاب ونقل من هنا لبنان علينا ولا عليكي

: هادي الشي بتتفق عليها مع اختي لان عندي طياره بعد شويه وهي راح تتولا السفقه مكاني.. بصت علي الباب

: نسرين ادخلي

ادهم اول ما نسرين دخلت قور ايده بغضب ووقف

: تيا تيا.. دخلت تيا بسرعه

تيا: نعم يا فندم

ادهم وهو طالع: الغي السفقه مع الانسه نڨين

نڨين بصوت عالي

:بس في شرط جزائي مليون ونص

ادهم لف ليها وابتسم

:هدفعهم

تيا طلعت وراها بسرعه

:ادهم بيه مينفعش دي سفقه كبيره و

ادهم رفع ايده بحده: كلامي يتسمع

........

: بقولك اي كفايه مرقعه لحد كدا سي زفت ايهاب دا شوفيه بعدين

جميله: يا ماما بس...

: بلا بس بلا زفت انتي دخلتي قصر الخولي علشان كل الارض دي من حقك انتي بعد ما جدك رماني رميت الكلاب فااااهمه انتي راحه تجيبي حقك وانتي لاما يبقا معاكي كل الفلوسه الي اسمه ايهاب دا هيجيكي راقع

جميله بضيق: ماشي يا ماما اعمل اي

انا دلوقتي يعني

: هتروحي لجدك دا المرا الي فاتت ربنا ستر وحلقت اقولك غيري الازازة الي في الارض بس تاخدي بالك المرا دي بتتعاملي مع ايهاب مش عبدالرحمن ولو جدك مكبر دماغه والمبلغ الي ختيها صغير.. هيعرف في ثانيه

جميله: ماشي يا ماما كملي

: تحطيله منوم اي حاجه وتمضيه علي الورق الي معاكي وتيجي علي هنا علطول وسيبي الباقي عليا انا ولو مقدرتيش تعملي كدا حاولي وقعي بين ايهاب وعبدالرحمن دول

جميله: ازي يا ماما

: اسمعي......

جميله قفلة مع امها و ابتسمت بخبث

....

ايهاب قاعد قدام االتلفزيون وبيلعب في التليفون

حور قعدت جنبه وبصت في التليفون

: بتعمل اي

ايهاب بصلها: بلعب

حور: عايزه العب معاك

ايهاب رفع حاجبه وبصله

: طاب تعالي نحط شرط لو كسبت هخليكي تعملي حاجه لو كسبتي هعملك حاجه

حور بحماس: موافقه

ايهاب: استني بس.. اهطلبي اي قبل ما نبدا

حور: تليفون زي الي جابه عبدالرحمن لشمس

ايهاب ابتسملها: تمام

بداوء يلعبو و ايهاب كان حاصل معلوماته اكتر من حور نظر لان حور خلصت الثانويه و مكملتش

بعد شويه حور حتط ايدها علي وشها.. شالت اديها وهي بتزيح شعرها لورا بخجل

: اطلب

ايهاب بصله بوقا*حه وهو بيحرك أيده علي شف*ته السفليه

: قو*مي ارقصـ*ـيلي...

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 23

.

الفصل الثالث والعشرين

آيه: بتخوني

ادهم فاق من سرحانه ورفع حاجبه باستفسار

: بخونك ازي يعنى

آيه قامت بعد ما كنت نايمه علي رجل ادهم ولاحظة شروده

: اممم يعنى انت مش بتفكر في بنت دلوقتي

ادهم ضحك: انتي بتقرأي الافكار ولا اي

آيه بصتله وهي بضيق عنيها ومسكته من التيشرت بتاعه

: مين دي يا خاين

ادهم مسك ايده وبا*سها

: فاكره نسرين الي خدتك المكتب معاي علشان تحل بعيد عني

آيه: ايوه فكراها

ادهم اتنهد وحكالها كل حاجه

آيه بتركيز وهي بتبص لادهم

: وليه تلغي الصفقه وتدفع مليون ونص

: انتي بتقولي اي عايزني اشتغل مع وحدها وانا عارف كل نويها الزفت...

آيه: اممم طب انتي لو لغيت العقد هتلاقي الف طريقه توصلك وتاذيك بيها علي الاقل لما تبقا معاك هتبقا تحت عينك

ادهم: انتي الي بتقولي كدا مش خايفه تاخدني منك

آيه بسته علي خده: انا واثقه فيك وبعدين دا كل يوم هنزل المعرض و هبهدله

ادهم: لا طبعاً انا مستحيل ادخل الاشكال دي شركتي

آيه: علشان خاطري ونبي يا ادهم الصفقه كبيره وفيها مكسب ليه ترفض

ادهم اتنهد ودفن وشها في رقبتها

: ماشي... آيه غمضه عنيها باستسلام من لمساته الخبيره ووو

.....

حور بصتله وبرقن بصدمه

: اي

ايهاب بوقا*حه: لا وكمان هتنزلي تعمليلي حجر شيشه لاول

حور بذهول: بس انت بتشرب سجاير بس

ايهاب: تؤ مينفعش تر*قصيلي من غير حجر الشيشه

حور فركت اديها بتوتر

: ايهاب ممكن تغير الشرط دا والنبي اطلب اي حاجه تاني

ايهاب قام: قدامك عشر دقايق بالظبط.... بعد شويه

ايهاب قاعد وهو بيشرب الشيشه وبعد محاولات وتوتر حور وخجلها واقفه ترقص قدامه بكل مهاره

والجو كان شعبي اوي(تخيلو معاي كدا ولا مسلسل البطنيه😂😂)

....

شمس واقفه قدام المرايه بترش من عطرها الناعم بريحته الهاديه

شمس كانت لابسه قميص نو*م ابيض والروب بتاعه كانت شبه الملايكه في طلتها الهاديه.. طلعت لقيت عبدالرحمن مركز في التلفون قعدت جنبه وابتسامه رقيقه علي وشها

: بتتفرج علي اي

عبدالرحمن بتركيز: الماتش

شمس سندت راسها علي كتف عبدالرحمن

وهمست: لمين ومين

عبدالرحمن غمض عنيه من ريحة عطرها وهمس

:الأهلي والزمالك

عبدالرحمن حط ايده ورا ضهرها وشدها لحضنه همس وهو بيدفن راسه في رقبتها

: بحبك يا شمسي

شمس رفعت اديها تحاوط رقبته وهمست

: وانا بعشقگ يا عبدالرحمن

عبدالرحمن عتلا*ها علي الكنبه الي هما قاعدين عليها

شمس بغنج: عبدالرحمن مش هنا

عبدالرحمن: اممم

شمس: عبدالرحمن ا... عبدالرحمن اسكتها بقبله شغوفه

.... تاني يوم

ادهم صحي بنوم واخد هدومه الي مرميه علي لارض ودخل الحمام شويه وطلع وهو بينشف شعرها قعد علي السرير وميل علي وشه آيه وبا*سها برقه

آيه بنوم: صباح الخير

ادهم: صباح الجمال كل دا نوم

آيه بخجل: ما كله بسببك

ادهم ضحك وهو بيبصله بخبث

: بقولك اي هو انا دافع دم قلبي علي ايش احمر واسود وابيض في الدولاب ونتي ما بتلبسيش حاجه منهم

آيه: هو انت سيبلي فرصه البس حاجه

ادهم بوقا*حه: اعملك اي ما انتي الي صاروخ اوي الصراحه

آيه قامت وهي بتشد الغطاء

: قوم شوف شغلك يا سا*فل

ادهم شدها فجاء وبقا يعتليها

: لسانك الحلو هقطعهولك في يوم من الايام... وميل قبلها برقه علي خدها وبعد

آيه جريت علي الحمام ادهم بصلها وابتسم.... بعد شويه كانت آيه طلعت وجهزت الفطار وادهم قعد قدام التلفزيون لحد متخلص

آيه خلصت وحطت لاكل وادهم قام ياكل

ادهم بهدوء ساب الاكل

: مالك

آيه بتوتر: مفيش

ادهم بحده: آيه

آيه بتوتر: انا.. انا يعنى ك.. كنت عايزه اقولك..غمضت عنيها وتكلمت بسرعه... ممكن ناجل الخلفه شويه لحد ما اخلص كليتي

ادهم قام وخد الجاكت بتاعه وقرب با*سها علي راسها

: خلصي فطارك ونامي شويه لحد ما اجي

آيه هزت راسها.. وادهم مشي علي شغله

.....

عند ايهاب قعد علي السرير وبيبص لحور بحب وبيحرك ايده علي وشها

حور صحيت وهي بتفرد جسمه

: صباح الخير

ايهاب ميل با*سها

: صباح النور يا روحي

حور بخجل: صاحي بدري يعنى

ايهاب: اممم صحيت بدري علشان اجبلك دا... ايهاب خد العلبه الي كانت جنبه

حور بلهفه: لله دا ليا..

ادهم هز راسها وهو مبتسم

حور فتحت العلبه وفتحته كان ايهاب حاتط خلفيه الفون صور ليه حور ابتسمت وهي بتساله

: كلمة السر اي

ايهاب ببتسامه: ايهاب

حور كتبت اسمه بحماس والتليفون فتح

حور قرب منه وباسته علي خده

: شكرا

ايهاب قرب وبا*سها بحب

: و شكرا ليكي

حور بخجل: علي اي انا معملتش حاجه

ايهاب همسلها: علي ليله امبارح

حور بخجل: يااااها دا انت مبسوط اوي كل دا علشان رقص*تلك

ايهاب ضحك بصوته الرجولي وغمزلها

: اممم النهارده رقصتي*لي بكره نعمل حاجه اكبر

حور وشها بقي احمر انقذها من الموقف صوت خبطات علي الباب وصوت جميله وهي بتعيط

: ايهاب بيه ايهاب

ايهاب قام بخضه وفتح الباب لقي جميله ووقفه وهدومها مقطعه

جميله بعياط: ا.. ايهاب ج...جدك..

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 24

.

الفصل الرابع والعشرين

ايهاب بقلق: ماله جدي

جميله بدموع: انا مش كدا يا بيه وكنت مفكره ان جدك راجل كبير وقد ابويا بس طلع ***

ايهاب بغضب: احترمي نفسك وعرفي بتتكلمي علي مين

جميله: انا عارفه يا بيه بتكلم علي مين كويس و انا مستحيل اسكت علي الي حصل

ايهاب بنفاذ صبر: حصل اي بظبط

جميله بمسكنه قعدت تحكيله ازي جده كان هي*عتدي عليها

كل دا وحور واقفه تتابع بهدوء

ايهاب بهدوء مريب: هننزل دلوقتي عند جدي عارفه لو طلع الي بتقوليه دا كذب هعمل فيكي ايه

جميله بدموع: الله يسامحك يا بيه

ايهاب نزل وجميله معاه حور نزلت وراهم ايهاب فتح ولقي جده واقع علي الارض وبينهج بتعب جري عليه بقلق

: جدي انت كويس.. جمال اخد نفس وغمض عنيه.. ايهاب شاله وقام وهو مش شايف قدامه حط جده في العربيه وحتا ملحظش حور و جميله الي ركبو معاه.. وجميله عامله نفسها بتعيط اما حور كانت بتحاول تفوق جمال

.....

عند عبدالرحمن شمس طالعة من الحمام وهي بتنشف شعرها بصت علي عبدالرحمن الي نايم بعمق علي السرير وقرب منه باسته علي خده و مسكت خلصه من شعرها المبلول تحركه علي وشه

عبدالرحمن بنوم و بنزعاج

: بس

شمس كاتمت ضحقتها وكرارت تاني

عبدالرحمن قام بصيق

: في اي الواحد م... سكت لما شاف شمس

شمس بضحكه مكتومه

: صباح الخير

عبدالرحمن مسك ايدها وباسها

: صباح النور يا عمري

شمس: قوم يا كاسول الوقت اتاخر

عبدالرحمن بهيام: لا ااحنا مش هننزل هنفضل هنا النهاردة

شمس بخجل: هننزل نفطر معاهم حتا

عبدالرحمن: ماشي بس نطلع تاني

شمس بخجل:ماشي

عبدالرحمن قبلها علي خدها برقه

: حضريلي الحمام... بعد شويه عبدالرحمن كان نزل وايده في ايد شمس بحب لقي الكل قاعد وعلي وشهم علامات القلق

عبدالرحمن بخوف: في اي

عباس: جدك

عبدالرحمن بقلق اكبر: ماله هو فين

عباس: معرفش تعب ايهاب وحور خدوه وراحو المستشفى واتصلت بايهاب قال شويه وجاي

عبدالرحمن: في اي مستشفى

عباس: في ****

عبدالرحمن طلع: انا ريحلهم

...

عند ادهم لسه هيدخل مكتبه خبط في نسرين

نسرين بحب: ادهم صباح الخير

ادهم بقرف: اسمعي مش معنا اني وفقت علي صفقة اختك يبقا خلاص وشك ملامحوش في مكتبي غير لما اطلبك فاهمه

نسرين بضيق: تمام بس انا كنت جايه اوريك شويه تصميم مختلفه لعربيات... ابتسمت وكملت.. وعلي فكره معنديش مانع لو اتصميم دا عجبت الناس وطلبتها وخليتها باسم الشركه بتاعتك

ادهم بقرف: مبخدش تعب حد التصميم هتنزل باسمك واول اصدار هيكون لاختك.. واتمنا ميكونش في تعامل بينا تاني.. ويلا علي مكتبك

نسرين طلعت بغضب ادهم قعد علي الكرسي و نفخ بضيق

فتح لاب علي الكاميرات الي في الشقه لقي آيه قاعدة وحاطه ايدها علي خده بحزن ابتسم لما عرف انه سبب حزنها دا علشان مفكراه انه زعلان منها

.....

عند ايهاب

طلع الدكتور وكان زميل ايهاب في الكليه

ايهاب: حصل اي يا اسلام جدي كويس

اسلام: احم الحج واخد منش*ط ودي حاجه غلط في اللي سنه دا عليه... وعمله لخبطه في الجهاز العصبي بتاعه.

ايهاب بشك: طاب اكيد تقدر تعرف الم*نشط دا متاخد معا اي يعنى ممكن عصير او شاي

اسلام: اه طبعاً... بس لا هو واخدها عادي من غير حاجه

جميله ابتسمت لانه امها حزارتها انها تديه البرشامه گانه دوا الضغط بتاعه

ايهاب هز راسه: طاب تمام معلش يا اسلام ممكن الموضوع دا يفضل بينا اكيد الدوا اتبدل

اسلام: اه اكيد

ايهاب دخل يشوف جده

اسلام عدا وبص لحور باعجاب

اسلام لجميله

: احم ممكن اسالك علي حاجه

جميله بخبث: اه اكيد

اسلام: مين الي واقفه هناك دي

جميله بخبث: حور الخولي بنت عم ايهاب بيه

اسلام ابتسم: ااه تمام شكرا

شويه وايهاب طلع من عند جده وبص لحور بتعب

ايهاب: راحت فين

حور بصت حولياها

: معرفش كانت هنا من شويه... في الحمامات

جميله بهمس: بعتلك الورقه الي عليها امضت جمال الخولي بتنازل علي كل املكه وفديو مسجل ليه وهو بيحاول يعتادي علي بنت قد حفيدته

بشر: برررررافو بنت بطني... تعالي بسرعه قبل ما الي اسمه ايهاب يكشفك

جميله: لسه شويه يا ماما عملت كل حاجه فاضل بس ايهاب

الام بسخريه: ضروري يعنى سي ايهاب دا

جميله برجاء: معلش يا ماما علشان خاطري

نفخت بضيق: تمام انجزي بس

جميله حاضر يا ماما

قفلت الفون وشالته غسلت وشها وطلعت

ايهاب بجديه: كنتي فين

جميله بمسكنه: كنت بغسل وشي من العلامات الي عليه

ايهاب هز راسه ومشيو وهو بيساعد جده

.....

ادهم رجع الشقه وفي طريقه حود علي السوبر ماركت جاب لآيه شويه حاجات.. بعد وقت وصل الشقه دخل لقيها هاديه.. عرف انها في اوضت النوم دخل لقي آيه بتذاكر سحب كراسي وقعد جنبها

ادهم: بتعملي اي

حور: بذاكر شويه علشان اخفف شويه لما تفتح الجامعه.. ادهم ابتسم علي الدحيحه الي متجوزها

ادهم: احم طاب عايزك برا خلصي وتعالي

ادهم طلع وقعد علي الكنبه شويه وطلعت آيه وهي باصه في الارض بتوتر

آيه: نعم

ادهم اتنهد وشدها تقعد علي رجله وزاح شعرها

ادهم بحنيه: مالك

آيه بدموع: انت زعلان مني.

ادهم با*سها: مين قلك كدا

آيه بشهقات: باين.. اوي م.. من تعاملك

ادهم اتنهد وقرب من الكيس الي علي التربيزه قدامه

: جبتلك ايس كريم الي بتحبيه

آيه مسحت دموعها بطفوله وخدت منه ايس كريم آيه كانت بتاكل بتلذذ و ادهم بيزحلها شعرها لورا وهو مركز معاها ووو.... يتبع

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 25

.

الفصل الخامس والعشرين

ايهاب وصل بجده البيت و طمن الكل عليه

ايهاب ساعد جده ينام وقعد قصاده

ايهاب: جدي انت شربت اي برشام من الصبح

الجد بتعب: مفيش غير برشامة الضغط

ايهاب: تمام مين الي ادهالك

الجد: حور

ايهاب بص لحور

حور: فعلا انا الي اديته برشام الضغط والعلبه اهي جنبك

ايهاب مسك العلبه وطلع منها برشامه وكانت فعلا برشام ضغط عادي ايهاب هز راسه بهدوء

: تمام ارتاح انت يا جدي

ايهاب طلع من عند جده

: ابويا اتصل علي عبدالرحمن خليه يرجع

عباس: اي الي حصل لجدك يا ايهاب

ايهاب: الضغط علي عليه بس

عباس: ازي و حور عطياه العلاج امبارح و مكلش اي حاجه تعالي الضغط

ايهاب بهدوء وهو طالع

: المهم انه بخير... ايهاب طلع وحور طلعت وراه.. بس قبل ميدخل جناحه

جميله: ايهاب بيه

ايهاب لف ليها

جميله كملت بتوتر مزيف

: انا هعتبر ان محصلش حاجه مهما كان دا قد جدي وليه احترامه وزي ما قلت يمكن الدوا اتبدل

حور بصتله بغموض: نشوف الحوار دا بعدين اتفضلي علي المطبخ اعملي الغدا

جميله بصتلها بغل ونزلت ايهاب دخل جناحه وحور وراه ايهاب بدا يغير هدومه

حور: ايهاب ا..

ايهاب قطعها بتعب: اطفي النور انا تعبان وعايز انام دلوقتي

حور بصتله بحزن و طفة النور قفلت الباب ونزلت

....

ادهم بحب وهو بيزيح شعرها

: هاا بقا هزعل منك ليه

آيه عنيها اتملت دموع ونزلت وشها لتحت

: انا والله مش هقدر علي الكليه و والحمل وانت وصلا الكليه صعبه وكل يوم محاضرات

ادهم مركز معاها وهو بيلعب في شعرها بهدوء

: سيبي كل حاجه في وقتها... بس انا مش هأجل الخلفه برضو

آيه نزلت راسها بحزن..

آيه: هي خالتي هترجع تقعد معانا امتا

ادهم: النهارده بليل ان شاءالله هتيجي

آيه ولسه هتقوم: ماشي

ادهم شدها تاني

: انا سمحتلك تقومي

آيه هزت راسها بمعني لا وهي منزله راسها لتحت

ادهم رفع وشها بصباعه وبهدوء

: امال اي ولا علشان ادلعنا شويه هناخد قرارت لنفسنا.... ادهم قالها كدا ودفن وشه في رقبت*ها آيه غمضت عنيها بستسلام آيه صرخت لما ادهم عضها

: لما اسالك تجاوبي

آيه: لا

ادهم ابتسم وهو بيدور علي سحاب البجامه الي لابساه ووو

......

عند ايهاب صحي بعد العشاء فرك وشه بنوم وقام ياخد، دش علشان يفوق... شويه ونزل لقي الكل قاعد بيتفرج علي التلفزيون

نسمه: صباح الخير بعد العشاء

ايهاب قعد معاهم وسط امه وابوه

:معلش يا امي نمت ومحستش

نسمه طبطبت عليه:مش مشكله يا حبيبي.. بصت لحور وكملت.. هاتي لجوزك يتعشاء يا حور

حور كانت لسه هتقوم

ايهاب: لا مش جعان خليكي... ايهاب ركز علي شاشه التلفزيون... عبدالرحمن قاعد واخد شمس في حضنه والجد في اوضته حور قاعده في كرسي منفصل شويه.

جميله عدت وهي شايله العصير الي طلبوه وقدمت العصير للكل وابتسمت لايهاب وهي بتدهوله

جات قدام حور وعملت نفسها بتقع والكل قام عليها بخضه

جميله بمسكنه: كدا يا هانم مش تحاسبي

حور بزهول: انا.

جميله: ايوه ما انتي حاطه رجلك في الطريق

حور: بس انا رجليا كانت علي الكرسي

عباس: يمكن كنتي منزله و موخداش بالك يا بنتي بس حصل خير

حور: لا يا عمي مكنتش منزلها والله

ايهاب: خلاص يا جميله محصلش حاجه وانتي يا حور

حور بدموع: لا مش خلاص والبت دي كدابه

ايهاب بضيق: قولت خلاص يبقا خلاص

حور بصوت عالي: انت مصدقها و مكدبني انا

قلم نزل علي وشها قدام الكل حور حتط ايدها علي خدها وبصتله بكره وطلعت

عبدالرحمن بضيق: اي الي انت عملته دا

ايهاب بغضب: انت مش شيفها واقفه تبجح قدام تلات رجاله ومش هممها حد

عبدالرحمن: بس هي معاها حق علي فكره وكانت رافعه رجليها علي الكرسي... عبدالرحمن سابه ومشي وشمس طلعت معاه

....

ادهم ساند ضهره علي السرير وبيدخن آيه نايمه جنبه وعطياه ضهرها ادهم اول ما سمع جرس الباب

: ماما جات قومي افتحيلها

آيه قامت بهدوء ولبست هدومها وفتحت لـ نوسه.. وحضنتها

: وحشتيني يا خالتي

نوسه: وحشتك برضو ولا ادهم نساكي خالتك والعالم كلها

آيه ابتسمت بخجل

ادهم طالع وهو بيلبس التيشرت

: ابنك جامد برضو ويعملها

نوسه ضحكت وادهم قرب منها وباس ايدها

: وحشتيني

نوسه بحب: وانت اكتر والله يا حبيبي...... كملت وهي بتبص لايه

: اتعشيتو

آيه: لا كنا مستنينك نتعشاء سواء

بعد شويه كانو خلصو عشاء وقعدين قدام التلفزيون ادهم في النص وفي حضنه من نحيه آيه ومن نحيه أمه

ادهم بصلهم بحب وميل باس امه علي راسها عدل وشها وباس ايه من شفيـ*ـفها بكل عمق وبدون خجل قدام امه.. نوسه هزت راسها بيائس و آيه خبت وشها في صدره بخجل

عند ايهاب فتح الباب وووو... يتبع



الحلقة 26

الحلقة 27

الحلقة 28

الحلقة 29

الحلقة 30

.

.

رواية / شمس الصعيد


🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 26

.

الفصل السادس والعشرين

عبدالرحمن: مش غلط الي عملته دا

ايهاب اتنهد: وهي مش غلط لما بتعلي صوتها قدام جوزها وحماها

عبدالرحمن: بدافع عن حقها

ايهاب: حقها دا انا هجبهولها لحد عندها بس متعليش صوتها و انا قيلها من اول يوم جوازنا اكتر حاجه بضايقني الي ميسمعش كلمتي

عبدالرحمن: بس برضو يا ايهاب مكنش ينفع تمد ايدك عليها قدامنا كدا

ايهاب: يووووه حصل الي حصل بقا

عبدالرحمن اتنهد: روح صلحها يا ايهاب متسبهاش تنام زعلانه

ايهاب قام وتجه علي فوق وهو بيتمتم

: ماشي

فوق ايهاب دخل الاوضه لقي حور دافنه وشها في المخده ومنهاره عيا*ط.. ايهاب اتنهد وقعد جنبها

ايهاب بهدوء: حور

حور بعياط: اوعاا انا مخصماك

ايهاب رفع حاجبه بسخريه

: مخصماني

حور: ايوه ملكش صالح بيا تاني

ايهاب شدها وتفاجاء بوشها الي احمر من كتر العياط

ايهاب بزهول: كل دا علشان كف

حور افتكرت ورجعت تعيط تاني

ايهاب خدها في حضنه

: خلاص حقك عليا متزعليش مني

جور بشهقات: ا.. انت ضربتني قدامهم و.. و

ايهاب باس راسها: والله هبهدلهالك وبكره الصبح هخليها تعتذر منك قدام الكل

حور بعدت عن حضنه وهي بتمسح دموعها

: بس برضو مهما كان ما تمدش ايدك عليا

ايهاب اتنهد ومسك وشها بين اديه

: طاب انا مش اول يوم جوازنا قلتلك اكتر حاجه بكرها ان كلمتي متتسمعش وانا قلتلك خلاص وانا كنت هتصرف واعرف اذا كنتي انتي الغلطانه ولا هي وجبلك حقك.. انتي بقا فضلتي تبجحي وزعقتي في وجود جوزك وحماكي

حور: انا اسفه

ايهاب با*س راسها وخدها في حضنه

: عمره ايدي متتمد عليكي تاني

حور بضيق: بس برضو متكلمش العقربه دي ولا تتعحشي فيها ومتبصلهاش ولا تضحكلها

ايهاب ضحك: دلعيني وانا مش هبص برا بس طول ما انتي مقضياها نكد وعياط هبص

حور بخجل: ادلعك ازي يعنى

ايهاب بخبث: ار*قصيلي تاني..

..... تاني يوم....

نوسه و آيه في المطبخ بيعملو الفطار ادهم طلع من اوضته وهو بيلبس التيشرت ودخل المطبخ

ادهم: صباح الخير يا ماما

نوسه بحب: صباح النور يا حبيب ماما

ادهم: بتعملي اي فطار... آيه كانت معديه من جنب ادهم تجيب حاجه من التلاجه ادهم مسك ايدها ورجعها لورا شويه وبا*سها بو*سه رقيقة وبعد

ادهم: صباح الخير يا روحي

آيه بخجل من نوسه وصوت واطي

: صباح النور

نوسه اتنهدت: ادهم محتاجة اتكلم معاك

ادهم: خلاص يا ماما بعد الفطار

نوسه: لا دلوقتي يا ادهم

ادهم بستغراب: حاضر يا ماما... بعد شويه كان ادهم ونوسه قعدين لوحديهم في الصاله و ايه في المطبخ

نوسه: انت بتحب آيه ولا لا

ادهم بثقه: انا لو مبحبهاش مكنتش اتجوزتها

نوسه اتنهدت: ادهم يا حبيبي بلاش تعامل آيه كدا انا عارفه انك بتحبها بس بلاش تحسسها انها ج*سم للمتعة وبس

ادهم بزهول: انا يا ماما

نوسه: ايوه يا ادهم و مستغربش لما آيه تيجي تقلهالك في يوم... يعني بطل سفا*له شويه مش دي الرومانسيه.. الرومانسيه انك تخدها وتنزلها تتمشو سو في الشارع تجبلها ورد وتقله يالقيك بگي الورد وياليق بكي ان تزهري... حاجات فيها معني كدا... وحاجه تاني بطل تعملها علي انه لازم تسمع كلامك وان هي ملهاش راي دا انتو دلوقتي متجوزين يعنى حياتكم سو اتناقش معاها

ادهم بهدوء: هي قالتلك علي موضوع الخلفه دا

نوسه: لا مقلتليش حاجه بس باين ان هي زعلانه وانت ولا معبر دا و مقضيها بو*سه او احضان عادي.. اقعد معاها حاول شوف حل وسط

ادهم اتنهد: ماشي يا ماما

جات آيه وحتط الفطار

آيه: الفطار يا خالتي

آيه قعدت تاكل

ادهم بهدوء: طاب انا مش قولت القهوه مضرا ليكي متشربهاش

آيه: بس انا بحب القهوه

ادهم: لا مينفعش في لبن وعصير غير كدا لان انتي عندك ضعف لوحدك... هاتي فنجان القهوه دا

آيه ادتهولو وادهم خده منها وباسها علي راسها

: دا علشانك يا روحي

نوسه بصتلهم وابتسمت

ادهم: الكليه هتفتح بعد اسبوع هتنزلي تجيبي هدوم

آيه: لا انا جبت كتير قبل الفرح

ادهم: تمام... ادهم خلص اكل ومشي علي الشغل

......

شمس بخوف: عبدالرحمن ونبي نزلني نزلني

عبدالرحمن رافعها علي رجليه لفوق وبيضحك

: اهدي متخفيش

شمس بخوف: لا هقع هقع

عبدالرحمن نزلها فجاء ورفعها تاني شمس صرخت بقوه تقريباً عيطت

عبدالرحمن نزلها: يخرابي يا خرابي دي بتعيط

شمس بدموع ضربته علي صدره

: بكر*هك

عبدالرحمن: مش انتي للي قلتيلي عايزه اعمل زي الصوره الي شفتها علي التلفون

شمس: بس عماله اقلك نزلني

عبدالرحمن با*سها علي خدها الي لونه بقا احمر

: خلاص انا اسف يا قمر متزعلش

شمس بخجل: خلاص....عبدالرحمن خلاص بقا

عبدالرحمن: يا خرابي علي الشمس الي بتتكسف

.....

جميله في التليفون: كنت خلاص هعمل مشكله بينهم يا ماما بس لاش الز*فت عبدالرحمن

:اسمعي قدامك اسبوع وتخلصي يا ما هاجي اخدك انا زهقت وعايزه انفذ

جميله:طاب اعمل ايه يا ماما

:الز*فت الي اسمه ايهاب مد"من اصلا

جميله بذهول: اي

: ايوه هو كان بيشرب كـ"ـحل وانا كنت بحطلها الجر*عه في لازازه الي بترحوله عن طريق خدامه اسمها فتحيه

جميله:طاب اعمل اي انا دلوقتي

: هتيجي ازازة مشروب وتشبريه وتظبطيه وتحطي فيها الجر*عه بس زوديهاا شويه وبليل بعد ما الكل ينام هو بيشرب البسي حاجه حلوه من الي عندك وتلبسيه مصيبه وهو بقا راجل صعيدي و لازم يتجوزك

جميله: طاب حور ا...

: حور دي سيبها عليا نص ساعه وهتلاقيها طلعت علي بيت اهلها

جميله بشر:تمام

.....

فوق حور صحيت بنزعاج علي صوت الفون حور فردت اديها بحماس وميلت علي ايهاب

حور: ايهاب هوووباا ايهاب.

ايهاب فتح عيونه لقي حور مميله عليه وهي بتزيح شعرها

ايهاب: اي الصباح الحلو دا

حور ابتسمت بخجل ولسه هتبعد

: تلفونك بقاله نص ساعه يرن

ايهاب شدها: تعالي بس راحه فين

حور: ايهاب رد علي التلفون

ايهاب قام و يرد: انا مش عارف مين الي معندوش دم يرن دلوقتي.. ايهاب بستغراب اول ما مسك التلفون... دا ابوكي

حور بخضه: رد

ايهاب رد: ايوه يا عمي

: ايوه يا حبيبي انا مرات عمك

ايهاب بستغراب: خير يا حماتي

: ابو حور عمل حدثه

ايهاب قام بخضه: ازي انتو فين دلوقتي

: متخفش يحبيبي هو كويس كسر بسيط في رجله واحنا دلوقتي في البيت بس قولت اقولها علشان متزعلش مننا

ايهاب: تمام يا حماتي وانا هجيبها تقعد معاكم النهار كله النهارده

: ماشي يا حبيبي سلام.... ايهاب قفل

حور بلهفة: في اي

ايهاب قالها كل حاجه

: قومي علشان اوصلك تقعدي معاهم

حور: ممكن ابيت يا ايهاب

ايهاب: لا اخر النهار تيجي

حور: علشان خاطري بكره الصب..

ايهاب: حور قلت من اول مره وكلمتي تتسمع

حور هزت رأسها بحزن علي اصراره الغريب ووو..... يتبع

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 27

.

الفصل السابع والعشرين

ادهم: مستنيكي تحت البلكونه بصيلي

آيه كانت قاعده علي السرير وماسكه الفون لحد مجاتلها الرساله دي قامت تجري لقيت ادهم واقف ساند علي العربيه بكل هيبه بعتلها رساله تاني

: البسي ونزلي

آيه جريت علي جوه لبست وهاتنزل

نوسه قاعده قدام التلفزيون: راحه فين

آيه بحماس: ادهم مستنيني تحت... ونزله

نوسه ابتسمت ودعتلهم بالراحه

آيه نزلت وقفت قدام ادهم بخجل

: في حاجه

ادهم فتحلها الباب

: اركبي

آيه ركبت وهو لف يركب من النحيه التانيه... ادهم قعد ومسك ايدها بين ايدو والايد التانيه بيسوق بيها وباسها بحب

: وحشتيني

آيه بخجل: ركز علي الطريق يا ادهم.. اه صحيح بس هو احنا رايحين فين

ادهم:اممم دلوقتي تعرفي... شويه ونزلو قدام المعرض... ادهم مسك ايدها و دخلها مكان كله عربيات

ادهم قعد علي عربيه من العربيات

: اختاري واحده... آيه فكرت زي كل سنه بيجيبها تختار عربيه ليه كل العربيات الي بيركبها من زوقها.. آيه فضلت تدور بينهم وقفت عند واحده

: دي يا ادهم حلوه اوي

ادهم طلع مفاتيحها

: عجبتك

آيه بنشغال في العربيه

: اه حلوه

ادهم: مبروك عليكي

آيه صرخة لما خبتط في باب العربيه وهي بتطلع من المفاجأة

ادهم بضحك: علي مهلك

آيه: ادهم قصدك ان العربيه دي ليا

ادهم: ايوه يا روح ادهم

آيه مسكت المفتاح وفضلت تتنطط بفرحه

ادهم: يلا علشان عندنا مشوار تاني... وخلي العربيه هنا يومين بس اخلص شويه شغل و اعلمك السواقه ونيجي نجيبها

آيه بفرحه: رايحين فين تاني

ادهم ابتسملها ومسك ايدها

: تعالي

....

ايهاب قاعد علي الكرسي وهو بيشرب ويدخن بكل مزاج و مستني حور الي بعت السواق يجيبها... برا جميله ابتسمت وهي بتظبط نفسها قدام باب اوضة ايهاب

لسه هتدخل بس جاه تليفون جميله بضيق

: ايوه

: حور هانم يا جيه

جميله: يعنى اي جايه المفروض ان هي تبات هناك

فتحيه: معرفش يا هانم بس انا عملت زي ما قلتلي

جميله: تمام تمام اقفلي

... جميله نفخت بضيق بس برضو مش هتسيب الي عملته كلو يضيع علي الفاضي... اول مسمعت صوت حور علي السلم اتكلمت بصوت عالي

: ايهاب ايهاب بيه ميصحش مراتك زمانها جايه... يوووه بقا يا سي ايهاب

حور كانت طالعه وهي مبتسمه جوها لان شاكه ومتاكده ان كل دا خطا... جميله وهي نازله قبلت حور الي ابتسمتلها بسخريه وطلعت

جميله ضربت الارض برجلها بغضب

: كشفتني بنت لاي

حور دخلت الاوضه وبصت لايهاب الي واقف قدام المرايه رما الولاعه علي التسريحه بعد ما ولع السيجاره

حور: ممكن تقولي الخدامه كانت بتعمل اي هنا يا سي ايهاب

ايهاب قرب منها وهو بينفث الدخان ومسكها من وسطها وشدها عليه ودفن وشه في رقبتها

:خدامه اي وزفت اي بقالي ساعه مستنياكي.. بعد وهمسلها وكل تركيز علي شفي*فها

: وحشتيني

حور عضت علي شفيفها بخجل لما اتاكدت فعلاً من شكها وهمستله

: وانت كمان وحشتني

ايهاب ميل عليها با*سها بر*غبه شالها وهو بيتمتم بضيق واتجه لسرير.. ووو

....

عند آيه بعد مراوح مول كبير اشترو شويه حاجات واكلو...... راجعين بليل مشي ادهم ماسك ايد آيه بحب

آيه: اهم ممكن نرقص

ادهم: نرقص اي يا آيه بلاش جنان

آيه برجاء: وانبي الشارع مفهوش حد ونفسي اعمل كدا من زمان

ادهم اتنهد: طيب علشان خاطرك... ادهم طلع الفون وشغل اغنيه (هو الحب ايه غير لمسه من اديه غير نظره من عنيه) لعمرو دياب... ادهم ايده فوق راس آيه والايد التانيه في جيبه وهي ماسكه ايده وبتلف بتضحك

آيه فضلت تلف لحد ما داخت واقعت في حضنه

ادهم: حاجه تاني

آيه بحب: لا

ادهم مسك ايدها وراح سوبر ماركت وجبلها الحاجات الي بتحبها ومشيو الطريق وهما بياكلو الايس كريم

......

تاني يوم ايهاب بص الي دافنه وشها في صدره بخجل.. زاح شعرها علي جنب وهمسلها

: علشان لما اقلك تشربي اللبن تشربيه... عجبك كدا لما فرهدتي من اول عشر دقايق

حور وشها احمر كله ودخلت اكتر جوه حضنه

ايهاب ضحك بصوته الرجولي

: بس تصدقي كنت قربة انسا مهنة الطب.. غمزلها وكمل.. بس رجعت المنهج كله علي ايدك

حور بعدت بغضب وهي بتزيح شعرها

: يووووه مكنش كل دا علشان اغمي عليا مرا

ايهاب قام وعضها من منخيرها بحب

: قومي البسي علشان عايزك في موضوع مهم

حور بستغراب: حصل حاجه

ايهاب: قومي و دلوقتي تعرفي... بعد شويه ايهاب نازل. وايده علي وسط حور... جميله جات عليهم بعدلع..

: احضرلك الفطار يا ايهاب بيه

جميله صرخت لما ايهاب مسكها من شعرها وجرها لبرا وووو... يتبع

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 28

.

الفصل الثامن عشر

ايهاب مسك جميله من شعرها وجرها لبرا

ايهاب بهدوء مخيف

: فاكره بر*وح امك مش هعرف مخططاتك الو*سخه

جميله بوجع : ااااه شعري

ايهاب: مين الي باعتك يا بت

جميله: معرفش

ايهاب بغضب: انطقي

حور جريت عليها لما لقيته هيضربه

: ايهاب سيبها مش كدا

ايهاب زق حور بغضب

: ابعدي عن وشي دلوقتي

ورجع بص لجميله تاني بغضب

: انطقي مين الي باعتك

:انا

هنا دخلت ست باين عليها الغرور والتكبر ... الكل بص علي الباب بذهول حتي ايهاب وساب جميله الي جريت علي الست دي

جمال همس: نجوى

نجوي: ايوه نجوي مرات ابنك الي رمتها زي الكلبه اول ما ابنك مات

شمس بدموع: امي

نجوي بسخريه: ولله الي تنسي امها وتعيش عادي متبقاش بنتي انا بنتي الوحيده هي جميله... بنتي الي رجعت تجيب حقها وحق امها

ايهاب بهدوء قعد ولع سجاره

: حقك في اي بالظبط

نجوي: نص الاملاك دي ليا ورثي من جوزي

جمال: بس انا لسه ما م"تتش علشان ابني يورث فيا.. انتي كنتي عايزه تاخدي الورث وتمشي

نجوي: مش هتفرق كتير بقا المهم اني خت نصيبي وحقي

جمال بغضب: حقك في اي يا وليه يا خرفانه

نجوي بسخريه: دا عقد انت ماضي عليه ان نص املاك وحق ابنك لمراته

الجد كان لسه هيتكلم بس منعو ايهاب

: تمام انتي ليكي نص البيت دا وحقك تقعدي فيه

الجد بغضب: اي الي بتقوله دا وكل الاملاك ب...

ايهاب: زي ما قلت يا جدي دا حقه وهتاخده

نجوي ابتسمت لان الموضوع تم بسهوله كدا من غير اي مشاكل

ايهاب سحب ايد حور وطالع

: البيت بيتكم اتفضلو

عبدالرحمن: ايهاب اي الـ

ايهاب ببرود: نتكلم بعدين يا عبدالرحمن

......

عند ادهم طالع من لاوضه بتاعته بنوم عار*ي الصدر

ادهم: صباح الخير يا جماعه

نوسه وايه كانو قعدين علي الكنبه متغطيين بالبطانيه لانه بتشتي

نوسه بخضه: يالهوي طالع كدا في التلج دا البس حاجه من البرد

ادهم قرب وقعد وسطيهم

: انا كنت مشغل الدفايه والجو حرا جو بس النور قطع

نوسه: قومي هتيله حاجه يلبسه يا آيه

ايه قامت تجبله حاجه يلبسها

ادهم بصوت عالي: هاتي اللاب معاكي يا آيه

آيه جبتله بروفل وللاب

ادهم اخد منها التيشرت ولبس وقعد وسطهم تحت البطنيه و آيه من ناحيه ونوسه من ناحيه

وشغل اللاب علي فيلم واخدهم في حضنه الاتنين

بعد شويه تلفون ادهم رن وكان في الاوضه

آيه: اروح اجبهولك

ادهم قام: لا هجيبه انا خليكي... ادهم قعد فتره طويله جوه لاوضه

نوسه بستغراب: روحي شوفيه اتاخر ليه

آيه قامت: حاضر

آيه دخلت لقيت ادهم قاعد علي السرير وماسك الفون في ايده بيرن برقم مش متسجل وباين عليه الزعل ايه قربت وقعدت علي رجله وهي بتلعب في ازار القميص بكل جراءه

: مين بيتصل

ادهم ولسه باين عليه الزعل لف ايده علي وسطها

: مفيش حد

آيه: عمي صح

ادهم اتنهد: ايوه

آيه: رد يا ادهم علشان خاطري

ادهم بضيق: آيه انا مش

آيه قربت وبا*سته بو*سه رقيقه علي شفا*يفه

: بالله عليك.. لو بتحبني

ادهم اتنهد و رد بتردد

آيه دفنت وشه في رقبته وهمستله

: انا في حضنك لحد متخلص المكالمه دي طول فيه قد ما تقدر علشان عايزه ابقا في حضنك

ادهم غمض عنيه لما سمع صوت ابوه

عباس بحب: مبسوط اوي انك رديت عليا يا ادهم

ادهم كانت ساكت و مرضيش يرد عباس اتنهد وكمل

: اخبارك ايه

ادهم بهدوء: الحمدلله

عباس: و امك اخبارها اي

ادهم: كويسه... عباس سكت شويه... كل دا وآيه حاضنه ادهم وبتلعب في شعره

عباس: آيه معاك

ادهم سكت شويه

عباس: اكيد معاك.. هي الي خلتك ترد.. سلملي عليها اوي

ادهم بهدوء: يوصل

عباس بتوتر: ان شاءلله بعد ما تتحل المشكله دي انا هقول لجدك علي كل حاجه

ادهم ابتسم جوه هيستفاد اي لو قله هو كان محتاج الحضن ودفا لما كان صغير... اختصر الموضوع كله

: مشكله اي

عباس قال لادهم كل حاجه عن جميله امه

ادهم بهدوء: اعملو عقد بتاريخ قديم خلوا فيه الاملاك باسم حد تاني وهيبقا الي معاها مش حقيقي... وبعدين ازاي ابوك يمضي علي عقد زي دا من غير ميقرأ اكيد البت دي عطته حاجه

عباس: مش عارف ولله بس الي مستغربه ان ايهاب ساكت

ادهم: اكيد عنده حل بس مستني الوقت المناسب

عباس: ان شاءلله خير.. السكوت مال المكان شويه وقطع السكوت عباس

: عايز حاجه

ادهم بهدوء: لا... ادهم قفل مع ابوه و آيه بعدت عن رقبته وبا*سته علي خده ولسه هتقوم

: شكرا

ادهم اعتلاها علي السرير (بحيث ايده تحت ضهر ايه علي السرير وايده التانيه بتزيح شعرها وآيه ايديها متشعلقه في رقبته)

ادهم بسخريه: انتي ختيني لحم وهترميني عضم

آيه بزهول مزيف: انا لمستك يا ابن الناس

ادهم: امال اي هفضل في حضنك لحد ما المكالمه تخلص وبعد ما خلصت هتسبيني

آيه بدلع وهي بتحرك ايده في شعرها

: ماما مستنيانا برا

ادهم بيزيح شعرها

: ماما دي اكتر ست بتفهم وزمانها سبتلنا الشقه

نوسه من برا: ادهم

ادهم بعد بسرعه: ايوه يا ست الكل

آيه ضحت بصوتها الناعم

ادهم مسح علي وشه بضيق وطلع قعد جنب امه

ادهم: بقولك اي يا ست الكل مش كفايه بقالي يومين مقربتش منها كفايه يعنى البت عماله تحلو

نوسه بصتله بطرف عينه.. ادهم اتنهد وسكت

......

ايهاب دخل لاضه بتاعته اترمي علي الكنبه بتعب وهو بيفرك جبينه... فتح عنيه لقي حور واقفه بعيد

ايهاب: مالك

حور بصتله بطرف عينها

ايهاب اتنهد وقام باسها علي جبينها

: متزعليش مني بس انا لما ببقا مضايق مبشفش قدامي ف حاولي ابعدي عني

حور: و لما مش انا الي ههديك مين الي هيهديك

ايهاب بغمز: يا جامد انت يا مسيطر

حور بخجل: ايهاب

ايهاب ضحك: متزعليش مني ماشي

حور اتنهدت: مش زعلانه... بس انت بجد هتخليها تقعد معانا

ايهاب: لا طبعا

حور: امال اي

ايهاب باس راسها: هتعرفي في الوقت المناسب

حور هزت راسها و ايهاب خدها في حضنه ووو.... يتبع

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 29

.

الفصل التاسع والعشرين

في ميعاد الغداء

الكل قاعد علي السفره ياكل... جميله نزلت وهي بتبص علي ايهاب الي قاعد بحب ابتسمت لما لقيت ايهاب قاعد والكرسي الي جنبيه فاضي... جريت تقعد جنبه بس قبل ما تقعد كان الكرسي اتشد من تحتيها ووقعت قدام الكل

حور بقرف: هش يلا يا ماما من هنا

جميله بصتلها بغل وقامت بخجل وطلعت علي فوق...

ايهاب ابتسم علي حركات حور

عبدالرحمن حط ايده علي ضهر شمس الي كانت قاعده وباين عليها الزعل

عبدالرحمن: كلي يا روحي

شمس هزت راسها وبدات تاكل بهدوء

جمال بص لشمس بحزن

: انا مكنش قصدي احرمك من امك يا بنتي بس هي الي كانت وليه طماعه

شمس بصت لجدها وابتسمت

: عارفه يا جدي.. وانت اكيد مش هتتمنا غير الخير ليا

جمال حرك ايده علي شعرها بحب

: ربنا يتممك بعقلك يا بنتي

ايهاب كان بيقوم

حور: ناقصك حاجه اجبهالك

ايهاب ابتسمتلو

: لا كملي اكلك... ايهاب دخل المطبخ

ايهاب: عملتي الي قلتلك عليه

فتحيه بخوف: يا بيه والله .

ايهاب بشر: يمكن الي تعمليه دا يشفعلك شويه من عمايلك.. مش جايب شهادت الطب من الشارع مش غبي لدرجه معرفش افرق بين الكحل العادي ولي محتطلي فيه مخد*رات

فتحيه بخوف: والله يا بيه ما هعمل كدا تاني بس ابوس رجلك سامحني

ايهاب: انجزي عملتي اي

فتحيه: زي ما حضرتك قولت مسجلين فيديو للبيه الكبير

ايهاب: الفيديو دا عليكي انتي تجبيه

فتحيه:بس..

ايهاب وهو طالع: خلص الكلام

.....

جميله بغضب: الجربوعه زي دي توقعني قدامهم كلهم

نجوي قاعده علي السرير بصتلها بملل

: حتت عيل جربوع مش عارفه توقعيه

جميله: عملت كل حاجه قلتيلي عليها يا ما مفيش فايده

نجوي بفخر: امك جابت ابن جمال الخولي في اسبوع

جميله: ازي يا ماما ازي

نجوي كانت لسه هتتكلم بس قطع كلامها خبطت علي الباب

فتحيه بتوتر: ايهاب بيه بيقولك لازم تنزلي علشان تشوفي نصيبك في الارض

نجوي: تمام وانتي خليكي هنا اوعي حد يدخل الاوضه

فتحيه بتوتر: حاضر

جميله و نجوي نزلو و فتحيه بدات تفتيش في الاوضه

.......

ادهم رجع من الشغل دخل ملقيش حد في الشقه استغرب بي سمع صوت طالع من الحمام راح يشوف في اي

لقي آيه قاعده وعامله تستفرخ ونوسه واقفه بقلق تحرك ايدها علي ضهرها

ادهم بقلق: في اي مالها

نوسه: كانت مصدعه وشربت برشام صداع ومعرفش جرالها اي من بعدها

ادهم وهو بيساعد آيه تقف

: و متصلتيش بيا ليه يا ماما

نوسه دخلت وراه

: ملحقتش

ادهم نايمها علي السرير وطلع فونه يتصل علي دكتور

: تمام يا ماما

بعد وقت جات الدكتوره قاعده تكشف علي آيه

ادهم بقلق

: خير يا دكتوره في حاجه

الدكتوره ابتسمت: الف مبروك المدام حامل

ادهم بصلها بزهول: اي

الدكتوره: مدام آيه حامل

ادهم بحب قعد جنب ايه وباس راسها

: الف مبروك يا عمري

نوسه خدت الدكتوره توصلها

آيه بتوتر: لله يبارك فيك

ادهم هو بيزيح شعرها

: مالك

آيه: مفيش

ادهم اتنهد: كل المحاضرات هتتصور صوت وصوره وتجيلك هنا مش هتروحي غير العملي والامتحانات بس انا واخدلك احسن شقه في السكن الجامعي تخلصي وتروحي ترتاحي فيه

لو عايزه كمان الامتحان والمراقبين يجولك لحد الشقه ماشي

آيه بذهول: ازي عملت كل دا

ادهم باس راسها: اهم حاجه عندي صحتك

.....

ايهاب دخل البيت بسرعه وطلع علي اوضته عبدالرحمن لحقه

: امال فين مرات عمك وبنتها

ايهاب بنشغال وهو بيفتح اللاب

: سبتهم في الارض

عبدالرحمن بضيق: ايهاب انت بجد ناوي تديها ارض

هنا دخلت فتحيه

ايهاب: اهااا لقتيه

فتحيه بتوتر: ايوه يا بيه

ايهاب: هاتي

ايهاب خد منها الاسطوانه وحطها في اللاب و كان فعلا هو الفيديو المطلوب

عبدالرحمن اتصدم من الي شافه

: د.. دا جدي

ايهاب: لقيتي حاجه تاني

فتحيه وهي بتديه سي ديهات تاني

: ايوه يا بيه و لقيت دول

عبدالرحمن بغضب: في اي ما تفهمني

ايهاب بهدوء: هفهمك كل حاجه بس اهداء

ايهاب خدهم منها وشغلهم

وكان عباره عن ناس تانيه ناصبه عليهم

ايهاب ابتسم: تمام اوي كدا

طلع ملبغ مالي كبير لفتحيه

: خدي و ما شفش وشك في الصعيد تاني

فتحيه بفرح: ربنا يخليك يا بيه.. و مشيت

عبدالرحمن: في اي بقا

ايهاب: اتقل علشان تاخد الموضوع كامل.. روح نادي مرات عمك من الارض

عبدالرحمن اتنهد وعمل زي ما قله ايهاب... ايهاب نزل و هو مبتسم دخل المطبخ لقي حور واقفه تطبخ حضنها من ضهرها وهمسلها

: وحشيني

حور بخجل: ايهاب احنا في المطبخ

ايهاب لفها ليه: طاب بقولك اي.. احم مش عايزه تجيبي جميله دي من شعرها

حور: يااااه يما نفسي

ايهاب ضحك وخدها وطلع بيها

:طاب تعالي

كانت جميله و امها لسه راجعين وهما مبسوطين ووو.. يتبع

.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵

الحلقة 30

.

الفصل الثلاثين

نجوي: تمام انا شفت الارض وعجبتني... بس انا ناويه ابيع هتشترو انتو ولا اشوف حد تاني

ايهاب قاعد علي الكرسي بكل هيبه

: برا

نجوي بذهول: نعم

ايهاب وقف: بقولك برا

نجوي بغضب: انت ازي تقول كدا انا هرفع عليكم قضيه بـ الورق الي معايا

ايهاب: الورق الي معاكي تبليه وتشربي ميته

نجوي: الورق الي معايا سليم وعليه امضت جدك

ايهاب ببرود: كل الارض والاملاك باسمي من الاساسا

نجوي: ازي... سكت شويه وبعدين كملت بكل ثقه... بعيد عن الورق دا بس انا معايا فيديو يوديكم في داهيه

ايهاب: قصدك دا

نجوي بجنون: ازي... د.. دا... انا مش هسكت و هوديكم كلكم في ستين داهيه

ايهاب ببرود: دا انا الي هوديكي في ستين داهيه بـ الفديوهات الي معايا

نجوي بخوف: فيديوهات اي

ايهاب: انتي عارفه فيديوهات اي كويس فـ تاخدي بنتك ويلا من هنا.. وعلشان انا ابن ناس مش هبهدل مرات عمي في المحاكم

حور شمرت اديها

:ولو مكنتش عايزه تطلع هي و بنتها انا هعرف ازي اطلعهم

حور قربت من جميله وجبتها من شعرها بكل غضب

جميله: اه اه يا حيوانه شعري

نجوي: ابعدي عن بنتي يا متخلفه

حور جرت جميله ورمتها برا

: خدي بنتك وهوينا من هنا

نجوي بصتلها بغل وسعدت جميله تقف... حور دخلت و قفلت الباب

الكل واقف يبص لايهاب....

اتنهد: من لما دخلت الي اسمها جميله البيت وفي حاجه غلط كل شويه جدو يتعب بتحاول تعمل مشاكل بيني وبين مراتي وفي يوم جات وقالتلي ان جدي اتعدا عليها كنت عارف ان كل حاجه غلط بس قولت لما اشوف اخرهم ولما جات نجوي بكل بساطه كنت هثبت ان الورق الي معاها مش حقيقي بس كنت عارف ان معاها فيديو.. كان لازم الفيديو يبقا معايا الاول

عباس: طاب افرض فكرت تعمل حاجه

ايهاب: متخفش انا معايا حاجات توديها ورا الشمس

......

ادهم ساند بضهره علي السرير و آيه في حضنه وهو بيحرك ايده علي شعرها

ايه: ادهم

ادهم بصلها: نعم يا روح ادهم

ايه بخجل: هو انت كدا اتصلحت مع باباك

ادهم: ليه انا كنت مخاصمه

آيه: يعنى هتكلمه عادي بعد كدا

ادهم عدل نفسه بقا بيبص علي آيه

: اول حاجه يا حبيبتي انا مش مخاصم بابا انا مش عارف اكسر الحاجز الي بيني وبينه.... لو اتكسر مع الايام هيبقا خير متكسرش خلاص علاقتنا هتبقا كدا علطول

آيه: اممم طاب انا جعانه

ادهم بصدمه: جعانه اي الساعه 12 ولسه متعشيين

آيه بدلع وهي بتمسك ادهم من ليقة القميص

: طاب اعمل اي حاسه اني جعانه وكمان البيبي... وبعدين مش انت الي عايز عيال

ادهم بضيق: ماما زمانها نامت طيب

آيه: اممم ما انت الي هتعملي اكل

ادهم رفع حاجبه: نعم انا اخري اسخن اكل بس

آيه ببراءة: بالله عليك

ادهم نفخ بضيق وهو قايم

: ماشي خليكي هنا دقيقه... بعد شويه ادهم رجع بضيق

: بقولك اي البسي وننزل ناكل في مطعم

ايه بحماس: دقيقه

...

ايهاب طلع وعلامات التعب باينه علي وشه فتح الباب اتفجاء بلي اتعلقت في رقبته

حور بحماس: حبيبي الي خلصنا من الاشرار

ايهاب ضحك بصوت عالي علي تصرفاتها.. وشالها واتجه بيها لسرير

: فرحانه اوي علي كدا

حور: متتصورش قد اي... شفت جبتها من شعرها ازي

ايهاب ضحك وهو بيحطها علي السرير وخدها في حضنه

: امال طبعاً

حور بعبوس: بس انا زعلانه منك مقلتليش ليه علي كل حاجه

ايهاب: امممم من النهارده هقولك علي كل حاجه.. بس مفيش حاجه تطلع برا الاوضه دي، ماشي

حور هزت راسها

ايهاب: ماشي يا ست هقولك علي حاجه كدا هاخد رايك وافضفض معاكي..... ايهاب طلع الفون ورراها صوره

: اخوي و مراته

حور بصدمه: اخوك... امال عبدالرحمن و.. و

ايهاب اتنهد وحكالها كل حاجه

حور: يلهوي عمي عمل كدا.. ط.. طب خالتي نسمه لما تعرف هيجرالها اي

ايهاب بتفكير: ما علشان كدا باخد رايك.. الصراحه الي يعتمد علي بابا يبقا مش هيقول

حور اتعدلت وقعدت علي السرير

: بلاش... عمي وابنه وهما يكسرو الحاجز دا لوحدهم لو انت اتدخلت هتحل المشكله بس عمره ما يتكسر...

إيهاب ابتسم وشدها عليه

: طاب تعالي يا فيلسوفه

حور ضحكت بانو*ثه... ايهاب عض علي شفت*ه السفليه بوقا*حه

: اقسم بالله محد هيموتني بسكته قلبيه غير انتي

حور حوطت رقبته بدلع

: بعد الشر عليك يا حبيبي

ايهاب ميل عليها وبا*سه بعمق ور*غبه... بعد شويه

حور بتاخد نفسها و بتح*اول تب*عد ايهاب

:ا.. ايهاب التليفون بيرن شوف مين

ايهاب بنشغال: مش وقته

حور: ايهاب رد هو انا هطير

ايهاب نفخ بضيق وبعد.. مسك التليفون من غير ما يشوف لاسم

ادهم: احم اخبارك ايه

ايهاب ابتسم: الحمدالله.. بس اي الي محصيك لحد دلوقتي

ادهم: وحم المدام

ايهاب: اي دا هي حامل... كمل بوقا*حه... لا اسد ياض.

ادهم ضحك: عبالك.

ايهاب بحب: الف مبروك وربنا يجبهولك بسلامه وابقا عم

ادهم: يعدو التسعه شهور دول علي خير بس علشان انا فرهدت من اول يوم... دي منزلانا ناكل الساعه 12.... آيه زمجرت لادهم بغضب وهي قاعده في حضنه

إيهاب ضحك: انشف ياض كدا

ادهم: بقولك عملت اي في المشكله الي عندك

ايهاب بستغراب: عرفت منين

ادهم: احم باباك قالي... ايهاب ابتسم لان علاقة ابوه مع ادهم بقيت احسن

ايهاب: اه اتحلت والحمدالله

ادهم: طاب اي يسطا انت مش قلتلي هتيجي انت وعبدالرحمن.

ايهاب ضحك: حاضر يومين بس اخلص كام حاجه واجبلك عبدالرحمن ونيجي... انت بقا الي مش ناوي تيجي هنا ولا اي

ادهم اتنهد: عمري رجلي متعتب الصعيد يا ايهاب

ايهاب بهدوء: كل شئ بحكمت ربنا يا ادهم... مين عالم يمكن، بكره تبقا جاي تجري علي هنا

ادهم اتنهد: ان شاءالله خير... طاب سلام شكلي عطلتك عن المدام

ايهاب ضحك وبص لحور الي في حضنه بس نامت

: لا هي نامت اصلا

ادهم: سلام

ايهاب بحب: خد بالك من نفسك... وقفل حط الفون جنبه وعدل حور وخدها في حضنه ونام

.....

تاني يوم حور صحيت علي رنت فونها... حتط ايدها جنبها ملقيتش ايهاب.. حور قامت بستغراب وردت علي الفون

ايهاب بحب: صباح الجمال... كل دة نوم

حور بخجل: والله محستش بس انت ازي تمشي من غير ما تصحيني

ايهاب: لقيتك نايمه.. انا نزلت بدري عشان عندي شغل مهم في الارض

حور: فطرت

ايهاب: اممم لا بس هاكل اي حاجه هنا

حور اتنهدت: لا انا هعملك الفطار واجبهولك

ايهاب: متتعبيش نفسك هاكل اي حاجه من هنا

حور: سلام بقا علشان اعملك الفطار

ايهاب اتنهد: تمام ماشي خلي السواق يجيبك بالعربيه

حور: حاضر... حور نزلت المطبخ مكنش في حد صحي عملت فطار وركبت مع السواق... حور نزلت بسعاده من جو الزرعه في الصبح دا شكله تحفه

ايهاب قرب منها وخد الصنيه

: صباح القمر عليك يا قمر

حور بخجل: عملتك انت ورجاله الي شغالين معاك... ايهاب وقف يتكلم مع حور... وغافل عن المسداس الي مصوب عليها...بس فجاء طلعت منه رصاصه متوجه علي ايهاب وووو.... يتبع

تكملة الرواية هنااااااااا

تعليقات

التنقل السريع