رواية ليله الاسد من الفصل 21 الي الفصل الاخير كامله بقلم دنيا فادي
رواية ليله الاسد من الفصل 21 الي الفصل الاخير كامله بقلم دنيا فادي
#البارت_الحادي_والعشرون
#ليله_الاسد
اسد بتوهان : المشكله انو حلو ومخليني عايز
ويمسح الروج الي علي شفا*يفها بُصباعو ويلت*هم شفا*يفها بق*وه
ليل وتغمض عيونها بعدم وعي
بعد ثواني ✨
ليل بتفوق وتز*قو بق*وه ودموعع
اسد : اق*لعي الفستان دهه
ليل بصدمه وتستر نفسها بإيديها : اييييي لاااا مش هق*لععع انتتتت عااايزززز منيييي ايييييي ابعدددد متقررررربششش
اسد : شششش اهديييي اهدييي
ويقرب علي الدولاب
ليل بتبعد من قدامو
اسد بيجيب فستان طويل و لونو دهبي
ليل : لمين ده
اسد : هيكون لمين يعني
ليل : لمين؟
اسد بنفاذ صبر : يلهويي مين غيركككك الي قداميييي يااا ليللل
ليل : بس انا مش عايزاه
اسد : ما هو انت مش هتخرجي قدام الناس كده
ليل بتريقه : هتحبسني يعني ولا اي؟؟
اسد بوقا*حه : ااه وهحبس نفسي معاكي وساعتها شوفي الي هيحصل
ليل بخوف : طيب خلاص هلبسو
اسد : ياله البسيه
ليل بإستغراب : اخرج طيب
اسد : انا جوزك عادي
ليل بإحراج : بعد اذنك اخرج
_____________________________________
غزال : خالتو كانت عارفه انك جايه؟؟ اومال مقالتليش ليي
أمنيه : انا الي قولتلها متقولكيش كنت عايزه اعملهالك مفجاءه
غزال : ياريتك ما سافرتي وكنتي قعدتي معايا انتي مش متخيله انا حصلي اي من بعد ما سيبتيني
أمنيه بدموع : حقك عليا يا حبيبتي انا اسفه ،، وخلاص انا معاكو ومش همشي تاني
وتمسح دموعها وتكمل بأمل
أمنيه : ها قوليلي انتي واسد عاملين اي
غزال : متجبيش سيرتو ارجوكي
غزال ودموعها تنزل
أمنيه بعدم فهم : غزال انتي بتعيطي في اي اي الي حصل
غزال بعياط : اسد اتجوز واحده مبتحبهوش
أمنيه : اييي !! طب اهدي اهدي يا حبيبتي هو اتجوزها لي لو مش بيحبها
غزال : هاه!!
أمنيه : اتجوزهاا لييي وهو مش بيحبهااا ؟؟؟
غزال : هو اتجوز بنت عمو وهي ابوها مات واتجوزو عشان بينهم ورث
أمنيه : هي لو مش بتحبو فا كده ممكن يتطلقو يابنتي واسد بيحبك هما ملهمش ذنب في الي حصل ده ،، متزعليش نفسك في احتمال ان كل واحد فيهم يروح لحالو واسد يرجعلك لو مش بيحبو بعض
غزال في ذهنها بسخريه : اسد بيحبني انا !!
غزال : بس انا معرفش هي بتحبو ولا لأ
أمنيه : مش اسد بيحبك؟؟
غزال بتردد : ا ااه وانا بحبو
أمنيه : صعب ان واحده تستحمل فكره ان جوزها بيحب واحده تانيه ممكن تطلق منو بسبب كده بس ان شاء الله يكون زي ما انتي قولتي انها مبتحبوش
غزال : بس هي تقدر تخلي جوزها يحبها وميشوفش غيرها
أمنيه : انا عندي حل عشان تعرفي هي بتحبو ولا
غزال بإستغراب : و اي هو؟؟
____________________________________
فيروز بفرحه : امين ،، صدق الله العظيم
وبتسمع صوت التسقيف والزغاريط والفرحه في عيون اهلها
ليل وتحضن فيروز : مبروك
حمزه بفرحه مزيفه : مبروك لينا
فيروز : الله يبارك فيك
بعد ساعتين ✨
حمزه بعدم فهم : انتت لييي خليتني اروح واتقدملهاا؟؟ انا مبحبهاش انا بس كنت بتسلي انت كده ربطنيي بيهااا
زين : وانت عيل صغير عشان عشان تتربط بيها
حمزه بجنون : اومااااللل خليتنييييي لييي اعمللل كدههه
زين : عشان تعلقها بيك اكتر وبعدين تسيبها
حمزه : وانت هتستفااادد اي ب دههه
زين بجحود : كسره قلبها انا هكسر قلب كل الي بيحبهم تمن قهره ابويا قبل ما يموت الي كان سببها اسد وبعد كده هاخد حقي منو
______________________________________
10:00AM الصبح✨
ليل بألام ودموع : لا لا في اي ده انا جبت كل الي في بطني هعملللل اي تانييييي
ليل بتفكير : هو مفيش غيرو اكيد هو السبب
وتخرج من الحمام
ليل : انت حططلي حاجه في الفطار ؟؟ حططلي سم صح!!! قووووول
اسد : سم اي ده ؟؟؟
ليل بإستذكاء : وانا اقول لي كنت مُصر ان افطر معاك هنا اتاري حاطط سم في الاكل
اسد : سم اييي انتي غبيه هو انا لو حاطط سم كان زمانك عايشه لحد دلوقتي؟؟
ليل : اومال انا لي بطني وجعا..
ليل وتحط ايديها علي بوقها وتجري علي الحمام
_____________________________________
غزال : اييي ازاي تقرو فاتحه وانا معرفش هو انا مش مهمه للدرجه يعني انا مش هفرحلك زي ليل؟؟
فيروز : عشان انا عارفه انك لو جيتي كان ممكن يحصل مشكله بين اسد وليل
اسد : فيروز اعملي حاج..
ويلاحظ غزال
اسد : ازيك يا غزال عامله اي
غزال : الحمدلله
ويكمل كلامو ل فيروز
اسد : ليل بطنها وجعاها اعمللها حاجه تشربها تخففها من الوجع ده
فيروز بإبتسامه : حاضر من عينيا
ويروح اوضتو
فيروز وتبتسم ل غزال
غزال : خلاص يا فيروز بقا هتفضلي باصلي كده علفكره خلاص انا نسيتو ومبقاش فارق معايا اصلا وكلامك اثر فيا ممكن بقا تهدي
دولت : فيروز
فيروز : نعممم يا ماما ثواني هخلص الي في ايدي واجي
دولت : نادي ل اسد وليل عشان يقعدو مع خالتك
فيروز : حاضر
فيروز بإستغراب : بتعملي اي يا غزال
غزال بخضه : هاه !! بدور علي القهوه بصراحه مصدعه اوي عايزه اعملي كوبابه قهوه
فيروز : اهي الناحيه التانيه يابنتي ما انتي عارفه مكانها
فيروز بتاخد كوبايه ليل وتوديهالها اوضتها
غزال : بعد ما تشربي كوبايتك هتقولي كلام تندمي عليه يا مدام ليل وساعتها خالتو وعمو نعيم هيضايقو منك اوي ياعيني صعبتي عليا بجد
يتبع..
#البارت_الثاني_والعشرون
#ليله_الاسد
غزال : بعد ما تشربي كوبايتك هتقولي كلام تندمي عليه يا مدام ليل وساعتها خالتو وعمو نعيم هيضايقو منك اوي ياعيني صعبتي عليا بجد
______________________________________
اسد بإستغراب : ليل انتي كويسه؟؟
ليل وهي فاقده اتزانها وتصرخ في وجهو : انا كويسه ،، انت كويس ؟؟
اسد بضحك : والله اومال مالك بتتطوحي كده لي انتي شاربه يانسون مش حاجه يعني
ليل وتسند نفسها بإنها تحاوط ايديها علي رقبت اسد
ليل بحزن و عدم وعي : هو انت هتطلقتي؟؟ عارف انا مكنتش عايزاك تطلقني قبل ما اشوف الصور
اسد بعدم فهم : اي الصور دي
ليل بتفكير : صور اي؟
اسد : الي انتي لسه قايله عليها
ليل : مشش عااارفه
ليل بعلو الصوت : انا عايزهه اناااام لالا انا عايزهه م مامي
وتكمل بحزن : بس مامي مبتحبينيش
اسد : لي بتقولي كده
ليل بتكشيره : عشان هي مبتحبش تشوفني مضايقه و خليتني اتجوزك و انت بضايقني
اسد : و انا ضايقتك في اي
ليل : امم مش عارفه لا انت كويس معايا
اسد بزعيق وجنون : يا ليلل مالك !! انتيييي عامله لييي كدههه
ليل بخوف و دموع
اسد بنفاذ صبر : بتعيطي لي دلوقتي
ليل ببراءه : عشان زعقتلي انا بزعل اوي لما بتزعقلي متزعقليش تاني
اسد بإبتسامه : حاضر
ويشيدها من ايديها لحد السرير ويسند راسها علي المخده
ليل بتمسك ايدو بإيديها الاتنين وتشيدو عليها
ليل : انت رايح فين وسايبني لوحدي
اسد ويبتسم و هو مستغرب من ال عملتو
اسد : خليكي لحظه هجيب حاجه و جاي تاني
ليل بعدم وعي : لا لا خليك جمبي
اسد : يابنتيي سيبينيي هشوف حاجه تصحصحك انتي ضايعه خالص
______________________________________
فيروز بصوت منخفض : قولت ل اسد يجيب ليل و يجي بس ليل شكلها تعبانه اوي خلاص يا ماما مش مهم ليل تشوف خالتو دلوقتى
دولت : طيب يا بنتي
_____________________________________
ليل بعياط : لا مش هخدها
اسد : يااربي انا معرفش اي الي حصلك فجاءه كده
ليل بخوف : لا لا ابعدها انا مبحبش الابر
اسد : مش انتي قولتي ان بطنك كانت وجعاكي؟؟ ياله خديها عشان تخفي يا ليل
ليل : لا خفيت بطني مش بتوجعني دلوقتي
اسد ويلاغيها : طيب قوليلي انتي كنتي حاسه ب اي
ليل بصُداع وتغمض عيونها : مش فاكررهه
اسد بيمسك ايديها و يديها الابره بكل خفه
ليل بتروح في النوم بعدها
_____________________________________
ياسر بألام : انا لازم اهرب قبل ما حد يشوفني ويقول ل زين حاجه
ويتحرك خطوه ويقف من شده الالم
ياسر : يارب انا كان مالي بكل ده انا مش هينفع اقولهم علي الي زين طلبو مني كده هيحبسوني لو عرفو ان استاذ طلعت اخو نعيم بيه مامتش عشان عندو القلب وان السبب دوا من الادويه الي كان بيتعالج بيها ومش هينفع اسكت ل زين وهو مستغل ضعفي بالشكل ده
______________________________________
بعد 3 ساعات
ليل وتبلع ريقها بصعوبه : ااييييي ح ح حامل !!!!!
يتبع..
#البارت_الثالث_والعشرون
#ليله_الاسد
بعد 3 ساعات
ليل وتبلع ريقها بصعوبه : ااييييي ح ح حامل
وبتهرب من نظراتو ليها الي مش فاهماها و دموعها تنزل وهي مش قادره تحدد هي مبسوطه ولا زعلانه؟؟ و وشها يصفر من الخجل والتوتر
اسد : انتي بتعيطي يا ليل؟ مش المفروض تفرحي انك هتبقي ام
ليل بإستغرب : اي السهولهه والبساطهه الي انت بتتكلم بيهم دول
اسد بعدم فهم : اومال عايزاني اتكلم ازاي؟؟
ليل وتمسك راسها بصُداع وتكلم نفسها
ليل : دلوقتي انا هعمل اي لو حد عرف !! هيقولو عليا اي !!
اسد : بتهزري صح !!
ليل : والنبي استر عليا ومتقولش لحد
اسد : حاضر كده كده هيعرفو لوحدهم لما يلاقو بطنك بقت شبه البلونه
ليل بصُراخ وتدفن وشها في المخده : لاااااااا
_____________________________________
حمزه : حلوه؟؟ دي جامده
زين بإشتيا*ق : عايزها
حمزه بأسف : للأسف يا صاحبي بس دي تخص اسد
زين بعصبيه : وانا بقول عايزها واقولك علي حاجه انا عايزها الليله
حمزه : وهتجيبها ازاي؟؟
زين : هو انت مش خلاص بقيت منهم اتصرف بقا
حمزه : نعم !! ولو حصل انا كده هيتشك فيا
زين بزهق : هديلك وقتك وتتصرف وتجيبهالي
______________________________________
غزال : خيرر بترن عليا ليي
عزيز : مش خطيبك !!
غزال : ههه لا يحبيبي انت هتصدق الكدبه ولا اي
عزيز بإبتسامه : ممكن اعرف كدبتي لي؟
غزال بتردد : ع عشان بس كانت ممكن تفهم غلط وملقتش رد غير ده
عزيز بضحك : بجد !! يعني مش عشان كنتي غيرانا ؟؟
غزال : ايي اييي اغير انت بتهزر اكيد لا طبعا انا مبيفرقش معايا الهبل ده
عزيز : بتتكلمي جد
غزال : ايوا
عزيز : طب كويس انا كنت شايل هم صحابي البنات بعد جوازنا انا وانتي هقطع علاقتي بيهم ازاي بس انتي مش بتغيري بقا
غزال بنرفزه : صحاابك البناتتت؟؟ اه يا حيو*ان انت هتقطع علاقتك بيهمم دلوقتييي ،،، اي ده ثواني جواز مين!!!
عزيز بضحك : ااه هموت
غزال بندم وإحراج : متكلمنيش تاني يا عزيز
______________________________________
ليل بتوتر : انت قولت لما تبقا شرطيتين ابقا حامل؟؟
اسد ويهز راسو بمعني اه
ليل وترمي نفسها علي السرير
ليل : شرطيتين احيييه
اسد بضحك : طب مبروك يا مدام اسد. ،، قومي انتي نايمه علي الواد
ليل بتقوم من مكانها وتنظر لي بخجل ودموعها تنزل
اسد ويمسح دموعها : لا اهدي بتعيطي لي
ليل بتوتر : ا انا خايفه
اسد بقلق : خايفه من اي
ليل : مش عارفه
اسد بحنيه : متخافيش انا معاكي ومش هسمح ل اي حاجه تضايقك في الدنيا بس انتي متعيطيش ممكن؟؟
ليل بطمأنان و تستخبا في حضنو بعد حيره وخوف
اسد بتردد ويضمها لي بق*وه
اسد ويغير الموضوع : هي اي صح الصور الي انتي شوفتيها
ليل في ذهنها بعدم فهم : صور؟؟
وبتفتكر الصور الي اتبعتتهالها وتبعد عنوو بسرعه
يتبع..
#البارت_الرابع_والعشرون
#ليله_الاسد
اسد بتردد ويضمها لي بق*وه
اسد ويغير الموضوع : هي اي الصور الي انتي شوفتيها
ليل في ذهنها بعدم فهم : صور؟؟
وبتفتكر الصور الي اتبعتتهالها وتبعد عنوو بسرعه
ليل : لا معرفش انت بتتكلم علي اي ،، صو..
وبيقاطعهم صوت خبط الباب
اسد بيفتح باب الاوضه
فيروز : اي يا ابني انت هتفضل حابس البت كده في الاوضه من الصبح منغير اكل!! وانت قولت انها بطنها وجعاها مش مرض مُعدي يعني عشان تعزلها عننا
اسد ويوجهه كلامو ل ليل : انا حابسك يا بنتي ؟؟
ليل مردتش عليه
فيروز : اهي مردتش يبقا حابسها
وتقرب علي ليل
فيروز بشهقه : يييه ينهارك اسود يا اسد
اسد بقلق : اييي فيي اييي
فيروز : لا مفيش بهزر
اسد ويحرك ايدو علي وشو بعصبيه : لا حول ولا قوة الا بالله يارب الصبر
ويشيدها من ايديها ويخرجها برا الاوضه
ليل كانت بتضحك عليهم
اسد : المحك في الاوضه تاني يافيروز
فيروز بضحك : استنا بسس اسمعني ابوك عايزك وامك عملت العشا وقالتلي اندهلكو هتيجو ولا صايمين انتو ولا اي نظامكو
اسد : اعد ل 3 مشوفش وشك
فيروز بتريقه : اعد ل 3 مشوفش وشك ،، هتعمل فيا اي يعني
اسد ويبدء العد : 1 .... 2 ....
وبتمشي من قدامو قبل ما يكمل عد
اسد : شوفتي اهو جيبتلنا الكلام من عيله
_____________________________________
زين بعصبيهه : خرججج ازاييييي قولوليييي انتوووو كنتوووو بتعملوووو ايييييييي
فريد بتوتر : كناا معاك يا استاذ زين
زين بندم : تتنيلووو تروحوو تدوروو علييهههه وتجيبووو بسرععههه
______________________________________
أمنيه : هو انتي بتعملي اي يا ماما
زينب بإبتسامه : هعمل تورته لغزوله حبيبه قلبي
أمنيه بإستغراب وتبتسم ليها : واي المناسبه !!
زينب : انتي بجد متعرفيش؟
أمنيه : قولي يا ماما بقا وبلاش تأنيب الضمير ده
زينب بجديه : ماشي ،، انهارده عيد ميلادها
أمنيه : بجد ؟؟ انا هناديها من اوضتها
زينب : لا لا سيبيها انا عملهالها مفجاءه
أمنيه : ماشي خليني اساعدك
______________________________________
كانو كلهم قاعدين وبيتعشو
دولت : فاكر يا نعيم صحبتي لمياء !!
نعيم بتفكير : لا مش واخد بالي
دولت : الي روحنا فرح بنتها من حوالي 10 شهور كدهه
نعيم : ااه مالها
دولت بتلميح : خلفت ولد زي القمر
نعيم بتمثيل : بتهزري سبحانه الله انا برضو صاحبي عزت ابنو اتجوز وخلف بنتين زي القمر
ليل بفهم : احم ممكن مايه
اسد بيناولها كوبايه المايه
اسد : هو مش عمو عزت عندو بنت بس يا بابا ولسه صغيره
نعيم : هاه؟؟ لا مش عزت ده يا ابني دي عزت تاني خالص
اسد : طيب
_:.
ليل بإستغراب : هو انتو بتبصولي لي كده هو انا فيا حاجه غلط
دولت : لا يحبيبتي مفيش حاجه فيكي غلط انتي زي القمر مشاء الله
فيروز : بطنك لسه وجعاكي زي الصبح !!! اعملك حاجه تشربيها؟؟
ليل بشك : لا انا كويسه
_:.
نعيم : طيب بما ان علاقتكو اتحسنت تقدر انك ترجع لشغلك بس اوعا روحك لشغلك يخليك مأثر في علاقتك انت وليل يا اسد ولا ينسيك واجباتك تجاها
اسد : اقولك علي حاجه هتفرحك؟؟
نعيم : قول يا خيبه املي
اسد : و لي الغلط طب مش قايل اقولك علي حاجه انا هدخل جوه
نعيم : يا ابني قول واخلص
اسد بإبتسامه : ليل حامل
______________________________________
فيروز : طب واللهِ كنتت حاااسه
ليل في ذهنها : اناا قدرتت اقولهمم ازاييييي ،، دهه انا خليت اسدد يحلف انو مش هيقول لحد واناا اعترفتت من نظرتين منهم ليا !!
دولت بفرحه : مبروك يا ليل
فيروز بصُراخ : هبقاااا عمتووووووو
______________________________________
بعد اسبوعين علي علاقتهم التي اذادت يوم بعد يوم ب الامان و الموده والاخلاص لاكنن الحب !!
الحب آتي من شخص واحد وهو اسد لاكن ليل مازلت لا تفهم ما تشعر بيه اتجاهه تشعر ب الامان والراحه تفتقد وجودو عندما يغيب عنها لاكن لاتظن ان هذا هو الحب
ليل بقلق : مامي في ايي هو انا كل ما اكلمك يبقا عندك برد !!
عُلا : انا كويسه يا ليل مفيش برد ولا حاجه
ليل بشك : مش مطمنه
عُلا بضحك : المهم دلوقتي حبيب تيتا عامل اي
ليل بخجل : يا ماما بقا انتي هتكلميني زيهم
عُلا : انا مبسوطه اوي يا ليل ان اسد كان الاختيار الصح ليكي يارب تكوني انتي كمان مبسوطه يا حبيبتي
ليل : مامي ثواني كده في رقم غريب بيتصل هرد عليه
ليل بإستغراب : الو مين
زين بإبتسامه : اهلا
ليل : انت مين
زين : انا الي هعرفك حقيقه الناس الي انتي عايشه وسطهم
ليل بعدم فهم : حقيقه اي وهبل اي انت شكلك اصلا من الي بيتصلو عشان يضايقو البنات
زين بهدوء : يعني مش عايزه تعرفي مين السبب في موت باباكي ؟؟؟
يتبع.
#البارت_الخامس_والعشرون
#ليله_الاسد
زين : انا الي هعرفك حقيقه الناس الي انتي عايشه وسطهم
ليل بعدم فهم : حقيقه اي وهبل اي انت شكلك اصلا من الي بيتصلو عشان يضايقو البنات
زين بهدوء : يعني مش عايزه تعرفي مين السبب في مو*ت باباكي ؟؟؟
ليل بحزن : بابي الله يرحمو كان تعبان محدش كان سبب
زين بضحك : قد اي انتي طيبه و مش فاهمه حاجه
ليل بقلق : قصدك اي ب اني مش فاهمه حاجه وبعدين انت لو مقولتليش انت مين انا هقفل ماشي ؟
زين : ابوكي اه كان مريض قلب لاكن مام*تش قضاء وقدر بالعكس كان في حد لي دخل ب مو*تو وانا عارف مين السبب
ليل بتوتر : يعني اي !!!
زين : لو عايزه تعرفي مين السبب اشوفك بكرا الساعه 5 بليل ف *** ***** هبعتلك اللوكيشن سلام
وزين يقفل
وليل تقفل المكالمه بينها وبين مامتها الي كانت معلقاها
ليل برعشه : لا لا اكيد كداب مستحيل الي بيقولو ده يكون حقيقي مستحيل
وتهدأ نفسها : اهدي اهدي
وتجيب من علي موبايلها صورها مع باباها
ليل بدموع : عجبك كده؟؟ كده تسيب بنتك الوحيده وتمشي
وتكمل بعياط و تهتهه : عارف لو لو طلع ال ك كلام ده صح !! انا هندم الي حرمك مني والله هندمووو
ليل وتمسك راسها بصُداع و تكلم نفسها : انا بقول اييييي !! لا يا ليل لا دههه كداااب
______________________________________
الدكتوره بعصبيه : انتييي مجنونهه عايزانيي امو*ت الجنين
تمارا بدموع : انااا مش عااايزاااه افهمينييييي بقااااا
الدكتوره : اسفه انا مستحيل اعمل كده دي جريمه
تمارا بإنهيار : انتي لو معملتيش كده هروح لغيرك يعمل كده
الدكتوره : روحي بس الي هتعمليه ده حرام مش خايفه من ربنا
تمارا : غصب عني مش هينفع يفضل
الدكتوره : ربنا بعتلك نعمه وانتي عايزه تضيعيها من ايدك !! انتي عارفه كام واحده بتتمنيَ بس ضفر عيل !! عاارفه قد ايي في ناس بتدفع الملااينن بس عشان الي انتي رايحه تمو*تيه دهه !! انا جالي ناس كتير عندها مشاكل بيبوسو ايدي عشان احلهلهم بس كلو ب ايد ربنا
تمارا بندم بتقوم وتمشي من قدامها
______________________________________
فيروز : مالك يا ليل
ليل : انا؟ هيكون مالي يعني انا كويسه اهو
فيروز : اصلك متردده كده
ليل : لا لا مفيش حاجه صدقيني انا كويسه
فيروز : طب غمضي عينيك
ليل بإستغراب وتضحك : لي
فيروز : غمضي بس
ليل وتغمض عيونها : انا افتكرت اخوكي بس الي مجنون بكلمه غمضي عينيك اتاري دي وراثه
فيزوز : لا لا دمك تقيل فتحي عينك
ليل بضحك : اخلصي بقا
فيروز : طيب خلاص والله فتحي
ليل بتفتح عيونها
ليل بتضحك من الصدمه : اييي ده !!
فيروز : اي رأيك
ليل : جيبالي ورد!! حلو طبعا بس اي المناسبه
فيروز : لا طبعا اسد هو الي جابو بس قولت اعملك انا المفاجئ مكانو
______________________________________
غزال : عزيز متحورش عليا
عزيز بخوف : احور عليكي اي بس يا حبيبتي
غزال بتهديد : عزيززز
عزيز : شيلي الس*كينه من علي رقبتي يبت المجنونه همو*ت
أمنيه بصدمه : اي ده في ايي روحت اجيبلكو حاجه تشربوها الاقيكي رافعه علي خطيبك الس*كينه
غزال : مبقاش خطيبي ده خا*ين
عزيز : يطنط هحكيلك الي حصل وانتي احكمي دلوقتي غزال كانت بتتكلم معايا في الموبايل وانا كنت في الشغل وقبل ما بنتك تقفل السكرتيره قالتلي يا عزوز عادي مفهاش حااجه
غزال : لا مش عادي تقولك لي يا عزوز هي كانت مين يعني
عزيز : اتعودت تناديني كده عادي مفرقتش وانتي مش قولتيلي ان الحركات دي مش بتفرق معاكي صح مش قولتي كده تنكريي؟؟
غزال : لا بيفرق معاياا يا عزيز وهي دلوقتى بتقولك يا عزوز الله اعلم بكرا تقول اي
_____________________________________
ويمر الوقت و يأتي اليوم الذي حددهو زين ل ليل
وليل تتصارع بين عقلها وقلبها هل تذهب ام لا !!
ليل بتفتح موبايلها وتشوف اللوكيشن الي زين بعتهولها
ليل في ذهنها : الساعه دلوقتي 1 وهو قالي 5 معقول هروح !! خايفه ليكون بيقول الحقيقه فعلا ياربي انا محتاره ومش عارفه اعمل ايي
_____________________________________
اسد بصدمه : ايييي الي انتت بتقولو ده
ياسر بدموع : انا فعلا غلطت ان سمعت كلامو يا اسد بيه بس هو هددني عشان اعمل الي هو عايزو
اسد : انت عارففف انتتت بتقوللل ايي
ياسر : عارف وعارف ان حضرتك طيب وقلبك اببض وبتسامح وهتصدق ان انا مليش ذنب ارجوك سامحني
اسد : انت كنتتت سبب في مو*ت عمي وعايزنييي اسامحك بالسهوله دي !!
ياسر : اطلب الي انت عايزو بس متحبسنيش الي عايز يتحبس هو زين صدقني
اسد : انت قولت انك هربت منو؟؟
ياسر : ااه
اسد : ترجعلو حالا وتعمل الي هقولك عليه مفهوم؟؟؟
______________________________________
تمارا بعصبيه : يعني اييي مششش هتتجوزنيي
زين بقرف : انتي عبيطه يا بت اتجوزك اييي؟؟ اتجوز واحده قضيت معاها كام ليله !!
تمارا : والي في بطنيييي !!!
زين ببرود : نزليه
تمارا : انا الي هشيلل ذنبووو مش انتتت
زين : اقولك علي حاجه مش لسه معاكي الصور الي اتصورتيها مع اسد في اوضه النوم !! روحي هدديه بيها وهو ساعتها مكنش في وعيو وشويه عياط بقا منك هيجيبو معاه سكه متقلقيش
تمارا بجنون و وجهها يحمر من الغضب : قد اي انت انسان حق*يررررر و زبااا*له انتت تعمل ال عامله وتهربببب منهااا خليكك راجللل مرههه و وااجههه مشش تهرررببب زي النسوانن
زين ويمسكها من شعرها
زين : انا راجل غصب عن الي جابوكي يا رخي*صه ده انا لمك من الشواررع يا بت
ويز*قها علي الارض
زين : غورييي وملمحش وشك هنا تاني انتي فااهمه !!!
_____________________________________
ليل : الو
اسد بحب : وحشتيني
ليل : متشوفش وحش
اسد : بالذمه ده رد
ليل : يعني انا غلطانه ان بقولك متشوفش وحش وتشوف حلو بس
اسد : لا عندك حق
ليل : المهم
اسد : اي
ليل : انت هتخلص شغل امتي
اسد : وحشتك ولا اي !!
ليل : ياا اسدد بقاا
اسد بضحك : هخلص زي كل يوم 8 بليل بس لو عايزاني دلوقتي اجيلك
ليل : لا لا خليك في شغلك
اسد : بس انتي كنتي بتسألي لي عايزه تروحي في حتي !!
ليل بتوتر : لا مش عايزه اروح في حتي كنت بسأل عادي ،، طيب انا اسيبك اكيد مشغول باي
اسد : لا استني مش مشغ..
وبتقفل السكه
_:.
زهره : اسد بيه في واحده عايزه تدخل ل حضرتك
اسد : اسمها اي
زهره : مرديتش تقول اسمها وقالت ان حضرتك تعرفها
اسد : طيب دخليها
زهره : اتفضلي حضرتك
اسد بتفكير : لمؤخذه ممكن تعرفيني بنفسك عشان مش فاكرك
تمارا بخوف وتوتر : انا تمارا
يتبع..
#البارت_السادس_والعشرون_والاخير
#ليله_الاسد
اسد بتفكير : لمؤخذه ممكن تعرفيني بنفسك عشان مش فاكرك
تمارا بخوف وتوتر : انا تمارا الي طلبت منك تيجي عشان تكشف علي مامتي في البيت من فتره
اسد : اه افتكرتك خير هي كويسه !!
تمارا ودموعها بدأت تنزل
تمارا : انا طلبت منك تيجي معايا بس مش عشانها
اسد بعدم فهم : مش فاهم
تمارا بتفتح الفون وتجيب الصور الي اتصوريتها معاه
اسد بصدمه : اي ده
تمارا بدموع : شربتك العصير وانت نمت واستغليت الوضع الي انت كنت فيه وخدت الصور دي
اسد بعصبيه : ايي الرخصص دهه وانتي استفدتي ايي ب الي عملتيه
تمارا بإنهيار : هو ده الي جايالك عشانو انا معملتش كده من دماغي انا اتطلب مني اعمل كده مقابل ان هاخد فلوس بس الي اتفق معايا خلي بيا ومرديش يديني فلوسي
اسد : مين ده؟؟
تمارا : زين
اسد : زينن !!
تمارا : ايوا هو الي طلب مني اعمل كده وابعت الصور لمراتك عشان تكرهك
اسد : وانتي جايه تقولي الكلام ده لي دلوقتي؟؟ مجتيش لي من بدري
تمارا بتقوم عشان تمشي : تقدر تقول ضميري صحي
_____________________________________
بعد ساعتين
فريد : لاقيناه يا زين بيه
ياسر : انا مش هسكت يا زين وهقولهم علي حقيقتك
زين بنظره حاده وبيفهم انو مقالش حاجه
زين : قولي بس هتستفاد اي؟؟
ياسر : يعرفو حقيقتك الزبا*له
زين بضحك : ولي الغلط؟ وفكرك هيصدقوك وهتقولهم اي !! زين طلب مني امو*ت طلعت ،، هيحبسوك يحبيبي مش هيسيبوك
ياسر : مش مهم اتحبس المهم ان لما يعرفو هتبقا نهايتك جت
زين بهدوء : متخافش عليا انا مخطط لكل حاجه ومخطط ازاي هخلص منك كمان
ياسر بغل : انت اي يا اخي معندكش رحمه
زين ببرود : ومعنديش قلب كمان اقولك علي حاجه !! انا دلوقتي عندي معاد مع ليل وهاخدها من اسد وهسافر وهي اكتر واحده عايزه تعرف مين السبب في مو*ت ابوها وانا هعرفها بنفسي وساعتها بقا يتقفل الموضوع ده
ياسر بعصبيه : انتتتت شيطاااان مش بني ادمممم
زين : ششش اربطوو
______________________________________
ليل بتركب العربيه الي وقفت ليها وتتحرك العربيه
_:.
عزيز : اسدد
اسد : اي عرفتو حاجه
عزيز : انا والظابط سمعنا الكلام بين زين وياسر وقال انو هيقابل دلوقتي ليل هي ليل تعرفو؟
اسد بصدمه : ليل !!!
اسد بجنون ويمسك موبايلو ويرن عليها ويتفاجئ ب انها بتقفل
ويرن مره كمان وتقفل
ويرن مره كمان ويلاقي الموبايل مقفول
_:.
ليل في ذهنها : انا اسفه يا اسد انا متوتره لوحدي ولو سمعت صوتك هتوتر اكتر مضطره اقفل وصدقني هبقا احكيلك كل الي حصل معايا
_:.
اسد ويرن علي فيروز
اسد بخوف : فيروز هي فينن ليل مبتردشش علياا لي
فيروز : اه ليل لسه خارجه قالت ان في واحده صحبتها قريبه مننا وراحت عشان تشوفها
اسد بيقفل السكه
اسد بزعيق : ليل خرجتتت من البيتت اكيددد راحتت تقابلوو يا عزيزز انا لازمم اعرفف مكانهمم اعرفليي مكانهمم بسرعهه زين عايز يفرق بينا ب اي شكل لازمم الحقهاا قبل ما تشوفوو يا عزيزز. انا عارفف هو عاايززز ايي
عزيز : حاضررر حاضررر هخليه يعرف مكانهمم
اسد : بسرعه يا عزيزز
______________________________________
ليل : هو فاضل كتيرر ؟؟
جلال : لا ربع ساعه بالظبط وهنوصل يا فندم
ليل : تمام
_:.
محمود : اهو المكان
اسد بتسرع : هروح انا
محمود : استنا مش هينفع تروح لوحدك انا جاي معاك
_____________________________________
بعد 15 دقيقه
جلال : وصلنا يا فندم
ليل بإستغراب : متأكد انو هو ده المكان !!
جلال : ااه يفندم
ليل بخوف : بس المكان ده مفهوش حد خالص
ليل : هو انت ممكن تفضل هنا عشان ترجعني تاني؟؟
جلال : تمام يا فندم
وبتنزل من العربيه وتفتح موبايلها وترن علي زين
ليل بتردد : انا وصلت المكان
زين : قدامك طريق طويل امشي فيه وهتلاقيني
ويقفل
ليل بتعمل زي ما طلب وتمشي وهي خايفه
_:.
ليل بتمشي لحد ما تلاقيه وتعرف انها وصلت
زين بإبتسامه : اهلا يا حلوه
ليل : الكلام الي قولتلهولي صح؟؟وبعدين انت مين وعرفت كل الي قولتهولي ده منين
زين : طب نقعد الاول
ليل بسخريه : نقعد؟؟ هو في مكان هنا يتقعد فيه!!
زين : اه اهو
ويشاور علي بيت صغير وقديم
ليل : لا انا مرتاحه كده
زين بسرحان : عارفه؟؟ انا متخيلتكيش بالجمال ده
ليل بقلق : ممكن ترد عليا !!
زين : ارد علي اي
ليل : الكلام الي قولتهولي ده صح؟؟
زين : اه اومال انا جايبك هنا لي
ليل بجمود : مين السبب؟؟
زين بتمثيل : مش عارف بجد اجيبهالك ازاي هتبقا صدمه بالنسبالك لما تعرفي يمكن متصدقنيش
ليل : قوليي مينن
زين : اسد
ليل بعدم تصديق : ايي اسد انت مجنون !! ده يبقا عم اسد واسد اصلا مكنش موجود معانا انت كداب قول الحقيقه
زين : قولتلك مش هتصدقي
ليل : عشان بتكدب
زين : مش بكدب وهثبتلك هو مش باباكي كان مريض قلب وبيتعالج والعلاج كان بيجيلو من مصنع الادويه بتاع اسد
ليل : طيب فين المشكله اسد برضو ملوش علاقه
زين : لي علاقه عشان كان في علاج من الي بياخدهم ابوكي كان مسمم واسد كان عارف والعلاج اتعمل منو عينات بسيطه يعني حركه مقصوده
ليل برعشه : انت بتقول الحقيقه ؟؟
زين : انا اي مصلحتي في ان اكدب عليكي؟؟
ليل بدموع : لا مستحيل ازاي يعمل كده انا مش قادرهه اصدقق الي سمعتوو اسدد ليي يعملل كده ليييي
زين بيقرب ناحيتها ويمد ايدو عشان يطبطب عليها
ليل بتلاحظ وتبعد
ليل : شكرا
ولسه هتمشي
زين بيمسك ايديها
زين : علي فين
ليل وتحاول تشيل ايدو الي ماسكها بيها وتفشل
ليل بنرفزه : سيب ايدي يمتخلف
زين : انتي فاكره انك هتمشي من هنا !! لا يحبيبتي انتي وقعتي في ايدي
ليل : يعني اي !! ابعد عني انت اتجننت ازاي تتجرأ وتمسك ايدي
زين بيشيدها ويدخلها البيت
ليل بصُراخ : سيبنييي الحقونيي
زين بيمسك شعرها بخفه ويحرك ايدو علي وشها بلُطف
ليل بزعيق : يا حيو*ان ابعد ايديك ل اقطعهالك
زين بعدم وعي : بصراحه مش قادر اقاوم جمالك
ويقرب عليها ويقب*لها بعمق
ليل بتز*قو بقر*ف
ليل وتحاول تخرج : حد هناااااا الحقونييييي
زين بيشيدها و بيقر*ب عليها ويقب*لها من رقبتها
ليل بصُراخ وتز*ق فيه
زين : محدش هيلحقك مني يا ليل هان..
وفاجئ يترمي علي الارض
اسد بغل وانتقام : انا هوريك يا زبا*له
محمود : يا دكتور اسد مش هينفع كده موقفك هيبقا حرج
ليل بطمأنان وتجري علي اسد
اسد بخوف : انتي كويسه ؟؟
ليل وتهز راسها بمعني اه
اسد بياخدها ويخرج من المكان ده
محمود بيمسك زين ويكلبش ايدو
زين بصدمه : انت بتعملل ايي
محمود : انت متهم بجريمه قت*ل وخ*طف
زين : قت*ل و خ*طف لا طبعا انا معملتش حاجه وانت اي الي يثبتلك ان انا عملت كده !!!
_:.
اسد بزعيق : انتيي اي الي جابك هناا يا ليلل ليييي مقولتليششش ولي قفلتيي لما رنيت عليكيي ردييي؟؟؟
ليل بصُراخ : انت لي عملت كده يا اسد ليييي !!
اسد بعدم فهم : عم..
وبيقاطعهم
صوت عربيات الشرطه
محمود بيحط زين في البوكس
ليل بدموع وعدم وعي : يا حضرت الظابط اقبض علي ده كمان وتشاور علي اسد
محمود : لي
ليل : هو ده الي كان السبب في قت*ل بابي
محمود : الي كان السبب في قت*ل باباكي قبضنا عليه اهو ويشاور علي زين اومال الدكتور اسد هو الي ساعدنا
ليل وتمسح دموعها : اييي !!!
اسد بيمسك ايديها ويدخلها العربيه
ويمشي بالعربيه
ليل : يعني انت برئ يا اسد !!
اسد بزعيق : رديي علياا كنتيي قافله موبايلك ليي ولي روحتيي منغير ما تقوليليي يا ليلل
ليل وتخاف من نبره صوتو وتدمع
اسد : عيطي يا ليل عيطي ومش هطبطب عليكي عشان انتي غلطتي كان المفروض تعرفيني او تردي عليا بس انتي معملتيش كده وسيبتيني ل تفكيري
ليل : انا اسفه مكنش قصدي كنت هقولك والله
اسد : كنتي هتقوليلي امتي؟؟
ليل : يا اسد متزعقليش والنبي
اسد بحنيه : انا بزعقلك عشان خايف عليكي يا ليل
اسد بإبتسامه : وبعدين رايحه تسلميني لل الشرطه يا ليل اهون عليكي ؟؟
ليل بإبتسامه وتحضنو : شكرا انك جمبي وقت ما بحتاجك انا بحبك اوي ممكن متزعلش مني؟
اسد : مقدرش ازعل منك يا ليل
ليل بحب : انا بحبك اوي حقيقي
_____________________________________
بعد 6 سنين
ليل يرزقها الله و تُنجب طفل واِسمهُ ادم وعمرهُ 5 سنوات وهذا الطفل هو الذي قوي العلاقه بين ليل و اسد
وغزال تزوجت من عزيز وانجب طفله واِسمها رزان وعمرها 3 سنوات
اما والده ليل عافاها الله وكتب لها عُمر جديد
وفيروز تركت حمزه بعد معرفتها بحقيقتهُ
ليل بإستغراب : لا ادم نام كنت عايزو لي
اسد ويشيدها لي
اسد بحب : عايزو اي بس لا خليه نايم
ليل ببراءه : اسد هو انا شكلي بقا وحش ؟؟ حاسه ان شكلي اتغير عن زمان
اسد بتفكير : اممم يمكن احلويتي عن زمان؟؟؟
ليل : اااه علي الكلم..
اسد بيق*بلها من شفا*يفها بحب
ادم : بابي مامي انتو بتعملو اي
اسد بيبعد عنها
اسد : يلهويي عيل فصيل زي امك
ليل بضحك : قولو كنت بتعمل اي؟
اسد : هو انت مش كنت نايم يا ادم.
ادم : ما انا مش عارف انام قولت اجي وانام جمبكو
ويطلع علي السرير
ادم : انا بحب انام معاكو انا هنام كل يوم هنا
اسد بولوله : يختاااااييي
النهايةة
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا