رواية طفلتي البريئه كامله من الفصل 22 الي الفصل 29 بقلم بسمله بدوي
رواية طفلتي البريئه كامله من الفصل 22 الي الفصل 29 بقلم بسمله بدوي
البارت22 و23 و 24
ليث بسخريه......... مين فينا الي انضحك عليه يا ليله
اسد بدموع....... ليث ليييث ايوه انت ليييث اخويااا انا مش بحلم وبيحاول بقوم مش قادر من الوجع
ليث ببرود....... هاا خلصت تمثيل وبَطل دموع التماسيح دي
اسد بصوت باكِ.......... ليييث انت ليه بتقول كدا انا اخوووك
ليله بصدمه........ انا مش فااهمه حاجه يعني يعني انت عارف ان ليك اخ
اسد لسا هيتكلم حس بووجع صعب في كتفه وراسه....... ااااه
ليله جريت عليه بخوف...... ماالك في اي دكتووووور وجريت على براااا دكتووووور بسرعه جه دكتور وخرجوا كلهم برا
ليله بعييط.......... انا مش فاااهمه حاجه خاالص بس اسد برئ انا متأكده
ليث بجموود............ انتي ماسمعتييش هو قااالك اي جواا
ليله بعييط......... اسد برئ بقلمي بسمله بدوي
مسكها من دراعتها من فوق بجنون....... برده هتقووولي اسد برئ انتيييي ماااا بتفهميييش
قاطعه رعد وهو بيبعده عنها...... اي ياشبح نزل ايدك احسنلك بدل مااا نزعلك واحنا زعلنا وحش
وعاصم بيحاول يهدي ليله الي منهاره في العياط
بعد فتره الاجواء مشحوونه بالتوتر والخوف الدكتور خرج
ليله بخوف....... اسد اسد ماله بخير صح
الدكتور بابتسامة ونضرات اعجاب ليها كانت سايبه شعرها الطويل وخدودها وشفايفها حمرا ولابسه دريس بيتي اسود معدي الركبه وكان عاكس لون بشرتها ناصعه البياض
الدكتور بابتسامة اعجاب....... بخير ما تقلقيش انتي اخته قاطعه الباب وهو بيتفتح
مراااتيي بقلمي بسمله بدوي
الدكتور اتحرج وخاف من نظراته.......... احم قومت ليه الحركه غلط عليك
اسد ببرود عكس الي جوااه..... مش انت الي تقولي اعمل اي
ليث واقف بيبصله بكر'ه
اسد بهدوء راح وقف قدام ليث
ليث اتجاهله وبيوجهه كلامه لليله........... هااا لسا بردو مصره على رأيك وقلد صوتها برئ برئ اسد برئ انتِ م'غفله وغب'يه يا ليله
اسد بعصبيه....... كلااامك معاااياا مش معااااهااا فااهم
ليث بستفزاز......... هااا يا ليله لسا عند كلاامك برضو
اسد بصوووت عاااالي....... لييييث.انااااا ماااسك نفسييي عنَك بالعاااافيه
ليث ببرود...... يالا يا ليله اتأخرنا على تميم يا حبيبتي
اسد بجنووون....... انت بتقول اي ملكش دعوة بيهااا ولا بأِبنييي
لييث ببرود........ لا خلااص كان فيه وخلص
كلهم واقفين مزهولين مش مفهمين حاجه
عاصم بغضب........ ولاا احنااا ساكتينلك من سااعتها
اسد بحب اخوي..... ليث انت بتعمل كدا ليه انااا اخوك انت متعرفش قاطعه لييث بصراااخ
..... اسكتتتت اسكتتت اناااا بكر'هكك متقووولشش اخوووك فااااهم اناااا ماااليييش اخووووووات
اسد بحزن...... لي كل الكر'ه دااا ليه انت متعرفش اناااا كنت عااامل ازاااي من غيرك
لييث بدموع........ اسكت بقااا اسكتت انااا مابكر'هش قدك يااا اسد هااااا لا وجاااي بكل جبااااحه وبتقوللل لييي الكر'ه داااا
قاااطعهم الدكتور بغضب......... لوو سمحتوااا الصوووت مينفعش كدااا
اسد ببرود....... المستشفى دي ملكي و
قاطعته ليله بهدووء...... حاضر بس هو هو ممكن يخرج من المستشفى الوقتي
_ايوه بس بلااش انفعااالات كتير وانا هبعتله ممرضه برضو تكون معاااه
ليله بغيره...... لا انا معاااه اهو(والله مووو وقته خااالص غيره يا اخت ليله🙂😂)
اسد ابتسم على غيرتها، تسريع الاحداث خرجوا متوجهيين للقصر
لييث بعصبيه........ وبعدين بقاا
اسد بحزن...... ليث اسمعي الاول
لييث بدمووع........ اسمع ايي هاااا ليهه ا
لي انت لي مش انااا هااا لي رموووني انااا واخدووك انت لي ليييييه 18سنه عذاا'ااب حياااتي كاااانت عذااا'ب استحملت الي رجااله بشنبااات مايستحملهووووش وانت كنت مرتاااح بس خلاااص كفااايه علييك 27سنه قلع التيشرت وبيشاور على العلامات والحرو'ق الي في جسمه شووووف شووووف اناااا حصل فياااا اي هاااا وانت كنت مرتاااح
اسد بدموع...... صدقني انااا مكنتش اعرف الي حصلك ده انا كنت في بحس بالعذاب ده واكتر بي ببعدك عني انت اخويا التوأم يعني قطعه مني يا ليث همااا قاالولنا انك مُتت
ليث هداا و اسد قرب منه وقال بحزن شديد..... صدقني يااا ليث احناا مفكررين انك ميت طب والدفنه والعزاا انا اه كنت 5سنين مكنتش فااهم حاجه اما كبرت فهمت وبعدين مين قااالك اني كنت مرتااح انااا شوفت الي محدش شااافه انااا كنت عااايش مع ناااس 27سنه وهمااا مش اهليي يا لييث
ليث بدموع....... انت كذاااب هوو عمره ما يكذب علياااا هو هيستفيد اي بالعكس ا انا الي مديون ليه. بيحياتي هو الي اتبناااني ورباااني وانقذني من العذا'ب الي كنت فيه ، هيكذذب ليه بقااا
اسد بغضب جحيمي......... ايوا كذااااب والي يكر'هك ويزرع الافكار ال******دي في دماااغك يبقي شيطااان ومش بيحبك وهدفه يكر'هنا في بعض افهمم بقااا
حتي لو قولتلك ان الشخص داا يبقى *****
اسد بصدمه وزهوول /........
توقعاااتكم مين دااا
23
الي ورا دا كله عزت ياا اسد
اسد بصدمه........ عزت عزت جدي
ليث بسخريه........ ايوا هو الي اتبناني وعرفني حقيقتك يا هه اخويا
اسد راح قعد على الكرسي وغطا وشه بايده بحزن
ليله جريت عليه وبطبطب على ضهره بحنان......... اسد اهدى انا معاك عادي كل دا عادي اهم حاجه ان ربنا كشفهم ليك مفروض تفرح انك عرفتهم على حقيقتهم بدل ما تكون عايش طول عمرك مخدوع فيهم
اسد بحزن شديد........ ليه هي الفلوس ممكن تعمل دا كله
ليث باستفزاز......... بطل تمثيل بقا انت غبي لوفكرت انك بكده ممكن تخد'عني
اسد قام وضر'به البوكس في وشه بعصبيه....... اسكت بقا والله ما في غيرك غبييي عاااايز تصدق صدق مش عاااايز انت حررر واسمع بقا الكلمتين دول انا مش هحاسبك على الي عملته بس من النهارده ياااليث لو وقفت في طريقي هنسى انك اخويا وساعتها هزعلك اوي خلص الكلام
وقام دخل المكتب الفون رن
الو يباشا
ايو اسد اقدر اقولك الوقتي انك اترقيت وانا فخور بيك اوي
_تلميذك يباشا انا عرفت مين الراس الكبيره عزت
جدك
_احم ايوا يباشا وبعدين مطلعش جدي خلاص بقا
تمام
_باشا عايز اجازه حوالي اسبوع كدا
تمام
_في رعايه الله يباشا وقفل
ليله بحزن... اسد
اسد بحب....... اي يا حبيبتي
هو هو انت زعلان مني
اسد غمض عيونه واخد نفس وشاور لها تيجي
قربت منه بخوف....... في اي
حضنها مره واحده وقال بحب...... انسي زي ما انا نسيت معتيش تجيبي سيره الموضوع دا تاني
ليله بخوف.... بس الي عملته غلط مفروض تخليك ورا ليث هحد ما تقنعه
قعد على الكرسي وشاورلها تقعد على رجله
قعدت وحطت راسها على صدره بحب...... سمعتي انا قولت اي بقوولك معتيش تفتحي السيره دي نها كلامه وقرصها في وسطها
ااه على فكره بتو'جع وحاسب بقا ولسا راحه تقوم شدد من اختضانه اكتر ودفن وشه في عنقها
اسد بهدوء....... انا اخدت اجازه وعايز نقضي كام يوم حلوين بعاااد عن كل حاجه. انا وانتي وبس
ليله بسرعه......... وتميم
اسد ضغط على سنانه بغيظ وتميم
في الجهه الاخرى
بقلمي بسمله بدوي
رعد دخل لقا البيت هادي وحاسس بالذنب من اتهما'ته لحور
رعد دخل لقا مامته قاعده بتتفرج على فلم قديم....... سلام عليكم عامله اي النهارده يا امي
بخير ياحبيبي
اومال في رنا
برا في النادي
رعد بضيق..... ناادي اهاا ماشي وحور
فريده بهدوء........ فوق بتنزل تعطيني الدوا والغدا وتطلع تاني البت دي شكلي هحبها مع اني مكنتش طيقاها في الاول بس فيها الخير واحده غيرها متنزليش ولاتعبرني بس بتنزل وبتسأل
رعد ابتسم وقال بهدوء......... طب هطلع انا بقا عايزه حاجه
_لا عايزه سلامك واطلع لحور برده هي مراتك زي رنا متنساش
طلع ولسا هيروح اوضته هو ورنا بس في حاجه جواه عايزه تشوفها وتتطمن عليها دخل لاقها خارجه من الحمام ولافه فوطه على جسمها وشعرها البني المحمر سايباه وكان شكلها برئ و'مثير في نفس الوقت
رعد فاضل متنح ليها وهي اول ما شافته صرخت قام فاق وجري عليها حط ايده على بوءها بسرعه..... في اي يخرب بيتك اهدي في اي
ااانت انت ازاي تدخل كدا
انا جوزك ولا نسيتي وقرب منها وهي تبعد لحد ما حاصرها عند الحيطه وقرب منها بتوهان.... انتي ازاي جميله كدا
وهي مغمضه عيونها من كميه المشاعر الي حستها ومن ريحه الرجوليه الي ممذوجه بعطره ا'لمثيرالي بتعشقها وفجأه رنا دخلت وعيونها شرار
بقلمي بسمله بدوي
عند ليله
اسد اسدي ممكن طلب
رفع حاجبه بخبث....... انتي مش قد الدلع دا عايزه اي
ليله بطفوله.... ممكن نخرج عايزه اخرج من زمان مخرجتش
اسد بضحك على طريقها..... هههه عايزه تروحي فين
الملاهي وبعدين نشتري كااندي كتير وبعدين ايس كريم ونفسي اروح البحر اوي يا اسدي
اسد بخبث........ موافق بس اي المقابل
باسته من خده...... هااا راضي
هههه انتي بتبوسي تميم بوسيني بوسه تانيه ولا مفيش خروج هاا
ليله بكسوف....... اسد بقاا اما نجي وخلاص
ماشي موافق بس بسرعه
فوريره واشتالت تميم ومشيت
تسريع الاحداث
لبست بنطلون ابيض واسع وبلوزه بيبي بلو وعملت شعرها ديل حصان وكوتش نايك ابيض
وتميم قميص ابيض وتيشرت فوقه بكم بيبي بلو وبنطلون ابيض وكوتش ابيض واسد بدله سوده
ليله اول ماشافت صرخت ........ اي دا انت هتيجي معانا كدا
اسد كشر وقال ببرود..... ايوه فين مشكله
ليله باستنكار..... بالبدله دي
اسد رفع حاجبه بغرور...... ايوا وبعدين انتي متعرفيش دي بكام
اساااد انت هتلبس دول وكان بنطلون ابيض وقميص اييض وبلوفر خفيف بيبي بلو وكوتش ابيض
اسد باستخفاف..... بس يا ماما شيفاني عيل سيس قدامك عشان البس كده
ليله باصرار...... هتلبسه يالا ياتميم معايا هتلبسه هتلبسه عشان خاطرنا يا اسد
اسد بضحك....... خلاص خلاص هلبسهم
تسريع الاحداث خرجوا وكان يوم حلو اوي
ليله بفرحه...... كان يوم يطير العقل جميل اوي اوي صح يا تميم
تميم بفرحه.......... ايوا جميل خالص يابابا
الخدامه باحترام...... اسد باشا في واحده مستنيه حضرتك بقالها ساعه ومشا عايزه تمشي غير اما نشوفك وبتقول انها عايزاك في حاجه مهمه اوي
اسد ببرود..... مين دي وبعدين انا مش قولت مليون مرا مش عايز اقابل حد
: بس انا مش اي حد يا اسد انا ام ابنك ومراتك
اسد لف بصدمه ساندرا ووو
"24"
اسد بصدمه...... ساندرا
ساندرا جريت عليه حضنته وقالت بعييط........ وحشتني اوي اوي يا اسد كدا بالسرعه دي يا اسد تنساني وبعدين بصت على ليله بغرور....... مين دي يا اسد دي مربيه تميم صح وفي نفسها...... اصبري عليا بس يا ليله ال***** بقا انا اخطط سنين وانتي مكملتيش سنه وتعملي فيهم كدا اصبري عليا يا انا يا انتي
اسد رد عليااااا مين دي دي المربيه صح
ليله بصت على اسد والدموع في عيونها....... اي يا اسد ماتقولها انا مين ولا خلاص ما قاطعها وهو بيشدها ليه وايد على وسطا..... ليله مراتي يا سندرا بقلمي بسمله بدوي
سندرا بصوت عالي...... يعني اي مراااتك مش فاااهمه تطلقها وحالا
اسد بغضب جحيمي...... صووتك عااالي وانا اكر'ه ما عندي الصوت العالي لا وكمان علياااا صووتك مايعلييش تاني مره
سندرا برقه وهي بتدخل في حضنه........ يا اسد افهمني ياعني ارجع بعد دا كله والاقييك متجوز واكيد بتعذ'ب ابننا وشغل مرتاات الاب دا و
اسد بعصبيه....... سندرااا انتِ من اول ما رجعتي وانتي قااعده بتغلطي واضاف بسخريه...... ههه مرتات الاب والله انا ما عارف مين مرات الاب فيكوا نسأل تميم طيب ووجه كلامه لتميم.... تميم يا حبيبي مامتك مين فيهم
تميم بحب حضن ليله من رجليها وقال..... ليله احلى ماما في العالم
اسد بسخريه....... شوفتي وبعدين ايه الي رجعك تاني مش كنتي اختارتي تسافري لشغلك وفضلتيه علينا انا وابنك اييه الي رجعك تاني جايه بعد 6سنيين ليييه
سندرا بحزن مصطنع..... ندمت يا اسد والله ندمت وسيبت شغلي والأزياء وكل حاجه عشااانكم
اسد بغضب جحيمي وهو بيرمي الفازه على الارض بغضب وعيونه شرار............ ندمااااانه ههه ضحكيتي الي تسيب ابنها وهو في اللفه وتختااار شغلها وتسااافر وتفضلهم علييينا يبقى ايييه الي عشااان الفلوس والشهره تسيب جوووزها يبقى اي خلاص يا سندرا من يوم ما ساافرتي وطلبتي الطلاق مُو'تي بالنسبالنا
سندرا قعدت على الارض عند رجل اسد وعييطت...... ابوووس ايدك رودني ليك. فرصه تااانيه ابوس رجلك انا ندماانه
اسد ببرود...... برا
سندرا بخبث راحت لليله وقالت برجاء..... والنبي قوليله اني ندمانه انا مش قادره اعيش من غيرهم
ليله بحزن وقلبها بيتق'طع من الفكره ان في واحده هتشاركها في جوزها وابنها، بس قالت بطيبه.......... اسد
اسد رفع حاجبه..... نعم متحاااولييش يا ليله
سندرا خطرت في بالها فكره خبيثه ابتسمت بخبث وقال بدموع..... اسد انا عندي كانسر في المرحله الاخيره ارجووك خليني اقضي الباقي من عمري مع ابني
ليله شهقت بصدمه وقالت بحزن...... اسد عشان خاطري (عشان خااطرك اي ياحبيبتي انتي كدا بتفتحي ابواب جهنم عليكي 💔🥺)بقلمي بسمله بدوي
اسد ببرود......... مااشي هردك بس احذري مني اوي ساندرا عشان اي غلطه صدقيني هتندمي طووول عمرك عليها ومشا
ساندرا بسرعه........ طب اطلب المؤذون بقا
اسد مشا ومردش عليها
ليله بحب...... تيتو يالا عشان معااد النوم وانا هقول لداده منى تعملك كاسه اللبن وتنام عشان الاسكول
تميم: حاضر ياماما بس تنامي معايا وتحكيلي حدوته
ليله: من عيوني ياتيتو ولسا هتشتاله سندرا شدته منها
ليله وقفت وبتبصلها باستغراب..... في اي
سندرا ببرود........ خلاص اتنازلنا عن خدمااتك انا بقيت موجوده خلاص انتي كنتي بديل بس وبتشد تميم جامد الي ماسك في هدوم ليله.
سندرا بعصبيه....... في اي يا تميم انا امك مش دي تعالى يالا عشان اجبلك كاندي كتير
تميم بعييط...... لا انا عااايز ليله هيا الي امي
ليله وهي ماسكه نفسها عشان متعيطش وقالت بصوت باكِ........ تميم اسمع الكلام يالا
تميم بزعل...... انتي مش عايزاني انام معاكي صح عشان بابا حاضر هروح معاها ومشا
ليله جريت على اوضتها وقعدت تعيط كتير وقامت اتوضت وهي بتصلي كانت بتعيط وتدعي...... يارب ليه كدا انا معتش قادره والله لي كل المشاكل دي نخلص من حاجه تطلع حاجه تانيه انا معتش قادره بجد نفسي اعيش مرتاحه بقا من غير مشاكل وانهارت في العياط......... استغفر الله العظيم واتوب إليك ، لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين اللهم لا اعتراض انا مش بعترض على قضاءك بس معتش قاادره وخلصت صلاه وقعدت تقرأ قرآن خلصت وقعدت تفكر في حياتها وتعيط لحد ما راحت في النوم مكانها على الارض
اسد جاب المؤذون و رد ساندرا ليه واول ما خلصوا
ساندرا حضنته وباسته قدامهم بكل و'قاحه........ بحبك يا اسد
اسد زقها وقال ببرود....... الناس موجوده احترمي وجودهم طيب
ساندرا: خلاص يا جماعه تقدروا تمشوا بقا
اسد بصلها بغضب وقال: احم رعد وصلهم وحاسب المؤذون
رعد هز راسه ومشوا
عاصم: اومال ليله فين
اسد بعصبيه: وانت مال اهلك امشي يا عاصم بسرعه من وشي
عاصم بضحك...... بتغيري يا بطه
تسد لسا هيقوم له مشا بسرعه وقال........ اسد ههههه اسد اي بقا اسد العاشق الولهان لليله الطفله فاكر اول ما قولتلي دي طفله دي مش عاارف اي اسد والحب في جمله واحده مينفعش ههه مش قادر بجد
اسد ضحك من قلبه وهو بيفتكر .. وساندرا مشت بعصبيه وهي بتتوعد لليله
اسد طلع لِ ليله لقاها قاعده على سجاده الصلاه ونايمه على نفسها وآثر الدموع على وشها حِزن وقال....... كنتِ بتعيطي بسببي صح انا اسف يا حبيبتي وشالها ونيمها على السرير وراح يحط كل غضبه وعصبيته في الرياضه غير هدومه وراح اوضه الجيم وفجأه سمع صوت صويت طلع على جناح ليله لقاها ناميه بيبص لقا الصوت جاي من اوضه ساندرا خبط مفيش رد فتح لقاها واقعه على الارض وماسكه رجليها وكانت لابسه قميص نوم اسود قصير اوي اول ما شافها دور وشه وهي ابتسمت بخبث وقالت بعييط مزيف.... اسد اااه الحقني اتخبطت في الكرسي ووقعت على الارض رجلى بتوجعني اوي ااه
اسد في سره......... من اعمالك
اسد انت واقف مكانك تعالي ساعدني مش قادره اقوم
راح ساعدها تقعد على السرير ولسا هميشي
ساندرا...... اسد ارجوك اسمعني عايزه اتكلم معاك
رد ببرود.... مفيش كلام انت هنا عشان ابنك بس
وانت عشانكم الانتوا الاتنين انا لسا بحبك ارجوك والنبي واضافت بخبث....... خليني امو'ت مرتاحه
بصلها كتير وقال...... ماشي
ممكن. بس اطلب عصير لينا عصير ليمون صح شوف لسا فاكره كل حاجه خاصه بيك يا اسد و
ماشي
خطرت فكره في دماغها وقامت....... احم. هروح اجبلك بنفسي يا اسد وراحت ناحيه الدولاب جابت حاجه وخبتها في ايدها وشدت الروب
اسد باستغراب.... اي دا
احم الروب عشان مش هينفع اخرج كدا
هز راسه، مشيت وجت ومعاها العصير ثواني وراح في النوم
في الصباح
ليله صحيت لقيت نفسها على السرير..... اي دا انا جيت هنا ازاي انا كنت بصلي وابتسمت.... اكيد اسد حبيبي جه يطمن عليا ونيمني على السرير وبتبص على الساعه وشهقت.... ياخبر تميم هيتأخر على المدرسه قامت بسرعه صلت ولبست. ونزلت فطرت تميم ولبسته والباص جه وقعدت تدور على اسد ملقتهوش بتبص لقيت ساندرا طالعه من الاوضه وبتوجه كلامها ليها...... معلش يا ليله ممكن تجهزي تميم للمدرسه عشان احم مش قادره من امبارح اقصد احم اسد ويعني احم اكيد انتي فاهمه اسد يعني امبارح ليله الدخله وكده يعني اكيد انتي فاهمه وكدا ههه
ليله بصدمه وبتهور راحت فتحت الباب لقيت اسد فعلا نايم على السرير وعاري الصدر وفجأه راحتله و.........
25»
ليله بصدمه وتهور جريت فتحت باب الاوضه لقيت اسد فهلا نايم على السرير وعاري الصدر راحتله ولسا راحه تصحيه ساندرا مسكت ايدها
ساندرا بصوت واطي وبتشدها لبرا الاوضه وقفلت الباب....انتي بتعملي اي
ليله بدموع..... هصحيه
سندرا ببرود....... انتي مابتفهميش بقووولك امبارح كانت دخلتنا زمانه مرهق وتعبان
ليله ببراءه....... مش فاهمه مرهق من اي
سندرا بخبث........ مش انتي مراته بعد ما اتجوزتوا ايه الي حصل
ليله ببراءه....... محصلش حاجه نمت مع تميم
سندرا فرحت وقالت بخبث في نفسها........ حلوو اوي الكلام دا وبعدين قالت بسخريه........ اكيد يحبيبتي هتنامي مع تميم انتي طفله بالنسبااله هو عايز واحده من سنه نفس تفكير بعض وبعدين انتي مابصتيش على نفسك في المرايا قبل كدا وبعدين اي دا وبتشاور على البجامه الطفوليه الي لبساها عليها توم وجيري.......... بصي لنفسك وبصي ليا كدا
ليله بصت لها وسكتت وقالت بكسوف.... بس دا عيب اوي
سندرا بسخريه.......... عيب اي يابيئه انتي بصي روحي اعمليل قهوه عشان مصدعه وتعبانه، وليله واقفه مكانها
زعقت فيها..... بقوووولك روحي اعمليلي قهوا اخلصييي
ليله بخوف..... طب ما تعملي لنفسك
سندرا بغضب......... انتي هناا خداامه فاهمه
ليله بعييط وقوه....... لا مش خدااامه زيي زيك
سندرا بسخريه وخبث...... حبيبتي انتي نسيتي نفسك ولا اي انتي جدك باا'اعك ل اسد واسد وااخدك بس عشان تميم خلي النقطتين دول حلقه في ودنك ومتنسيش نفسك
ليله بدموع وبعدين قالت بستغراب...... انتي عرفتي ازاي
سندرا بتوتر.... هااا وبعدين اضافت بخبث..... وانتي مالك، بلاا قر'ف انتي كنتي بديل لياااا بس وخلااص انااا رجعت فاا تلمي نفسك كدا زي الشاطره ولا وربنا هقول لاسد يطردك برا القصر
ليله جريت على اوضتها وانهارت في العياط
اسد صحا على ايد بتمشي على وشه وبتبوس في رقبته.
اسد بحب وضحك......... هههه اي دا اول مرا تعملي كدا انتي بتتحمرشي بيا يا ليلتي انتي مش قد الي بتعمليه دا واول ماقام برق وقال....... ساندرا
ساندرا بغيظ...... ايوا مالك مصدوم كدا ليه زي ما هي مراتك انا بردو مراتك وليا حقوق زيها بالظبط
اسد بغضب من جر'أتها وعيونه بتطلع شرا'ر وبيبص على نفسه......... اي دا
سندرا بخبث....... في اي
اسد بعصبيه... ايه الي حصل
سندرا ببراءه مزيفه....... في اي يا اسد انتي نسيت ان امبارح رجعتني ليك و يعني احم قعدت تقرب مني وانت كنت واحشني بس
اسد عيونه اسودت وعروقه برزت من الفكره وقام لبس وخرج وهو هيتجنن ازاي يعمل كدا
عند ليله كانت بتعيط لحد ما الداده منى دخلت عليها مسحت دموعها بسرعه وابتسمت.......في حاجه يداده
الداده منى بستغراب......لاء جيت اطمن عليكي بس اصلك مانزلتيش تحضري الفطار معايا لاسد زي كل يوم
ليله اول ما سمعت اسمه انهارت في العياط،والداده جريت حضنتها بخوف......في اي مالك بتعيطي ليه
ليله بعييط.... يعني هو مش بيحبني زي ما انا بحبه انا بحبه اوي
انا مش فاهمه حاجه يا بنتي مالك ، ليله حكتلها كل الي حصل وكلام سندرا بقلمي بسمله بدوي
منى بغضب..... لسا زي ما هي متغيرتش وانا قولت دي ندمت بس نقول اي ربنا يهدي بس يا بنتي والله وربنا يعلم انا ما بقول كدا وخلاص بس اسد باشا من نظراته ومعاملته مش بيحبك بس لا بيعشقك وقالت بهزار..... بقولك اي الطيبه والبراءه دي مش مع سندرا بصي احنا لازم نوريها انك قويه وبتعرفي تاخدي حقك كمان بصي فين لبسك ودولابك
ليله بستغراب..... اهو
اي كل البجامات دي فين قمصان النوم
ردت بكسوف.... احم عيناهم في اول ضلفه
ماشِ رجعت ومعاها قميص احمر بحملات رفيعه هتلبسي دا وبطلي كسوف دا جوزك
_نعم لا لا بتهزري يا دادا لا مستحيل
يا ليله دا جوزك يا حبيبتي ولو معملتيش كدا هيروح منك
ليله بخوف......... بجد خلاص خلاص هلبسه بس بجد انا زعلانه منه اوي اوي انا فكره ان في واحده هتشاركني فيه بتقتلن'ي يا داده
_معلش يا حبيبتي نصيبك كدا
ليله بحزن...... والله هيا صعبانه عليا دي قايله انها عندها كانسر في المرحله الاخيره وعايزه تعيش ايامها الاخيره مع ابنها
ربنا يشفي كل مريض يا بنتي مع اني شاكه في الموضوع دا بس المهم البسي يالا وافردي شعرك
_حاضر بقلمي بسمله بدوي
جهزت وسابت شعرها الطويل وميكب رقيق مع برفانها المثير'كانت جميله جدا
اسد دخل لقا النور مقفول فتحُه واول ماشافها تنح وفي نفسه... يا ربي اي الملاك دا سبحان الله تبارك الله اي القمر دا
وقرب منها بتوهان وهي بتفرك في ايدها بكسوف من نظراته وهو اتكعبل في السجاده وهي جت تساعده وقعت عليه وسرحوا في عيون بعض وفجأه
ليله بصدمه......... انت مش اسد ووو....
26
ليله بصدمه..... انت انت مش اسد
اسد: اومال مين يا حبيبتي وفجأه اتحول...... لدرجادي مش عارفه تفرقي... انا اعرف الي بيحب بيعرف الي بيحبه من بين مليون شخص
ليله بحزن........ انا مش قصدي كدا انا قصدي انك مش اسد حبيبي الي اعرفه انت اتغيرت اوي وقالت بدموع....... انا بحبك واوي كمان بس انت الي شكلك مش بتحبي عشان الي بيحب مش بيخو'ن انما انت
اسد عرف انها شافته عند سندرا
_ليله انا وربنا ماعرف عملت كدا ازاي انا مش فاكر حاجه خالص صدقيني انا بحبك انتي انتي الي قلبي دق عشانها ليله بصيلي
ليله بصتله والدموع في عينها وهو مستحملش نظراتها واخدها في حضنه وهي بتشدد من احضانه جسمه سخن من شكلها وقرب منها وهي مستسلمه وفجأه زقته بكسوف..... اسد
_اسد وهو مستمر في الي بيعمله.... عيونه
انا مكسوفه منك اوي وهو مستمر، اسد ابعد انا مكسوفه اوي ابعد
_اسد سابها وقال بحنان...... مكسوفه ليه يا روحي انا جوزك وده عادي
لا سيبني شويه عايزه وقت
_بصلها كتير من غير كلام وقال....... قومي غيري هدومك
قامت ودخلت اخدت شاور وطلعت وراحت وقفت قدام المرايا وثواني وحست بحد وراها ونفس سخن في رقبتها ابتسمت انه لسا هنا وانه معاها هيا
اخد الفرشه وبيسرحلها شعرها وهي فرحانه بهتمامه دا
_يالا عشان الغدا جهز
هزت راسها وابتسامه سعاده على شفايفها: اسد انت بتحبي صح
_ابتسم...... لا
الدموع اتجمعت في عيونها، ضحك وحضنها وقال وهو بيطبع بوسه على خدها ....... بحبك يا هبله
ضحكت وضربته بخفه على صدره........ خوفتني
اسد عايزه اقولك على حاجه
_قولي
المدارس قربت
_قاطعها..... لا ياليله شيلي الفكره دي من دماغك
يعني اي هتمنعي من التعليم
_مين قال اني همنعك من التعليم ، هجبهملك هنا
ليله بحزن.. بس انا عاايزه اروح مش عايزهم هنا
قاطعها بزعيق...... لييييله هي كلمه تتسمع فاااهمه ويالا ورايا ومشا
وقفت مكانهاوقالت بحزن..... مش عاارفه افهمك يا اسد انت بتحبني ولا لاء ومشيت وراه
اسد نزل وقعد على كرسيه وسندرا نزلت وراحت قعدت جنبه، ليله نزلت لقيت سندرا قاعده مكانها حزنت وراحت قاعده في الاخر
اسد قام بهدوء واخد كرسي وحطه جنبيه وقال...... تعالي يا ليله جنبي هنا ، قامت بهدوء وقعدت جنبه
ليله: فين تميم
سندرا: وانتِ مالك
اسد بزعيق...... سندرااا اتكلمي عدل
ياا اسد هي مالها بابني الله ولا هي عايزه تاخده مني زيك كدا
ليله لسا هتقوم من على الاكل.
اسد: مكانك وقال بصوت عااالي.... يا داده جيبي تميم
تميم جه واول ما شاف ليله جري عليها حضنها...... وحشتيني اوي قد البحر
ليله بحب....... انا اكتر
انا فرحان اوي انك معانا ومش مشيتي وسيبتينا
ليله بضحك...... هسيبكم ليه يا حبيبي
تميم بحزن.: ماما قالت كدا
اسد وليله بصوا لسندرا قامت قايله...... ههه بهزر معاه
اسد فونه رن قام يرد عليه
سندرا استغلت دا وقربت من ليله...... ليله. اتمنى متزعليش مني انا واللهي طيبه بس صريحه شويه
ليله ابتسمت ابتسامه موصلتش لعينها.
اي رايك نكون اصحاب
ليله ساكته
سندرا بحزن مصطنع........ خلاص عادي انا مش زعلانه بس كان نفسي في صاحبه
ليله بطيبه...... ماشي
عدا يومين بسلام وسندرا بتحاول تقرب من ليله اوي
سندرا بخبث...... يا ليله يا حبيبتي انا بقول دا لمصلحتك افهمي
بس هو هيزعل مني كدا
يبنتي انتي لسا صغيره وبعدين احنا بنات زي بعض قوليلي هو قرب منك قبل كدا
ردت بحسن نيه وطيبه..... لا
حلو خليكي كدا انتي لسا صغيره وبعدين مثلا لقدر الله طلقك
_لا اسد عمره ما يعمل كدا
خلاص انتي حره اللهم اني قد بلغت اللهم فاشهد هقوم انا بقا عشان اعمل شويه تمارين وقامت
بقلمي بسمله بدوي
ليله قالت وقعدت تفكر في كلامه: لا لا اسد عمره ما يعمل كدا ايوه هو بيحبني
عند اسد كان قاعد بيتشغل في المكتب، دخلت عليه ساندرا
اسد من غير ما يرفع عيونه من على الاوراق....... نعم
_وحشتني وقربت منه باغر'اء وبتمشي ايدها على وشه وصدره
مش فاضي ياسندرا
ردت بخبث........ اسد انت ليه مش بتحبي زي ما انا بحبك
رد ببرود.: عشان بحبك ليله وعمري ما هحب غيرها
ردت بعصبيه...... بس هي مش بتحبك انا بتمنى قربك وهي مش حباه
رد ببرود.......... متحاوليش توقعي بيني وافهمي انتي هنا بس عشان تميم
انا مابوقعش بس هيا مش بتحبك
سندرااااااا
اي الحقيقه بتوجع انت كبير عليها اوي انت اكبر منها ب10سنين وهي اما تحب هتحب من سنها افهم انما انا بحبك
عاايز تتاكد من كلامي حاول تقرب منها كدا مش هتلاقي غير الر'فض ياا اسد ، وبعدين انت يعني مشكتش فيها ازاي مش يمكن بتحب حد تاني ومش عايزه غيره يلمسها ولا تكون معيو'به ولا بتخو'نك ولا طمعانه في فلوسك
قام بعصبيه وضر'بها بالا'لم وقال بصوت زي فحيح الافعي...... وعزت وجلاله الله دا اخررر تحذيير ليكي وبعد كدا هطردك طرده الكلام مش برا القصر بس وبرا حياااتي فاهمه ليله دي اشرف من الشرف فااكره كل الناس زيك وزقها ومشا طلع لِ ليله وهو عايز تفسير لبعدها عنه في نفسه ..... مكسوفه يا اسد ليله بريئه وفجأه فتح الباب وسمعها وهي بتتكلم في الفون بقلمي بسمله بدوي
يا حبيبي متتأخرش عليا بقا وحشتني خالص... وانا بحبك اكتر
اسد اول ماسمع كلامها افتكر كلام سندرا وعيونه اسودت جامد ووووو
البارت 27.و 28
اسد اول ما سمع كلامها افتكر كلام سندرا، عيونه اسودت وفي لحظه كان قدامها
ليله اول ما شافته اتخضت وخافت من شكله.... مع السلامه وقفلت
_كنتي بتكلمي مييين
مفيش رد
_ليييله انطقي كنتي بتكلمي مين واخد منها الفون بغضب ثواني غضبه كله راح بصلها بندم...... ليله انا احم مش قصدي اتعصب عليكي انا بس
ليله دموعها اخدت طريقها على خديها، مسك وشها بين ايده بندم..... ليله انتي زعيلتي مني
ليله بسخريه وحزن.......... وانت عملت حاجه تزعل بعدإذنك هروح اجهز الاكل بتاع تميم انت عارف انه مش بياكل الا من ايدي ومشيت من غير ما تسمع رده
اسد قعد بعصبيه وحط ايده على وشه بندم..... غبييي زماانها بتقول انك مش بتثق فيها واهو طلع انها بتكلم ابنك اووووف انا لازم اصالحها اشتريلها هديه واديهالها ايواا وابتسم بحب وقام
عند ليله في المطبخ بتحضر الاكل مع الداده منى
منى: مالك انتي كنتي بتعيطي ولا اي
ليله: مافيش حاجه يا داده
_بتخبي عليا يا ليله مش انا زي مامتك برضو ولا كلام بس
ليله انفجر'ت في العياط وحضنتها....... بيشك فيا انا انا يا داده لي كدا احساس و'حش اوي كنت بكلم تميم في الفون ولقيته داخل يزعق ومتعصب ومهداش غير ما شاف رقم تميم
_يا هبله من حبه فيكي
لا ياداده فين فرق بين الحب والشك
_ليله دا مسمووش شك دي غيره والغيره من الحب ولو مكنش بيحبك مش هيغير عليكي افهمي
قاطعهم دخول تميم وهو بيجري على ليله يحضنها.
ليله بحنان...... حبيبي اكلت الي في الانش بوكس
ايوا يااماما كله شوفي انا بحبك ازاي
هههه وانا بحبك اكتر
بقلمِ بسمله بدوي
كانوا قاعدين على السفره
اسد بيحاول يفتح اي موضوع عشان تتكلم معاه..... ليله
ليله وهي مستمره فِ تطعيم تميم..... نعم
كلي انتي وتميم راجل بياكل لوحده صح يا حبيبي
ايوه يبابا بس انا بحب ماما تأكلني
ليله ابتسمله بحنيه..... بالف هنا وشفا ياقلبي
اسد بغيره قام وقبل ما يقوم قال بجمود..... بعد ما تخلصي عايزك في المكتب
هزت راسها بعدم اهتمام ومستمره فِ اطعام تميم، وسندرا بتابع بخبث و من غير كلام فونها رن فجأه ملامح وشها اتغيرت للخوف قامت بسرعه اخدت الفون ومشيت
بقلمي بسمله بدوي
في الجهه الاخري
الشخض 1: بقا عايز تعرفي ان ليث سكت من غير ما يعمل حاجه واسد سابه يمشييي كدا
الشخص 2: ايوا بس اسد هدد'ه اخر مره
الشخص 1:طب وسندرا فيين نفذت المطلوب منها ولا
الشخص2:بتوقع بينهم بس اسد كاشفاها اوي، واللهي شكلها هي الي هتبوظ كل الي بنياه
_اتصل بيها الوقتي وخليها تجيلي النهارده ضروري
طب واسد
ماله ال***** دا متقوولش اسمه قدامي بيعصبني
_واخد اجازه ولو خَرجت هيعرف وسين وجيم بقا.
......... طب اتصل بيها
عند سيدرا اول ما الفون رن قامت بسرعه ودخلت اوضه مققوله قفلت الباب بالمفتاح وردت
الو
اي ياسندرا مابتروديش على تلفونك ليه
اسد كان قااعد فا معرفتش ارد
طب اي
اي في اي
سندرا فتحي مخك معايا جبتي الاوراق
سندرا وهي بتتكلم مسكت كوره سودا شكلها غريب مطاطيه وبتضغط عليها فكراها لعبه......... حولي الفلوس الاول وبعدين اجبلك ااي انت عايزه
طماا'عه طول عمرك بليل الفلوس هتكون متحوله على حسابك بس الورق يكون عندي بليل
لا مش هعرف اخرج النهارده خالص اسد قاعد هو الز'فته التانيه الي اسمها ليله
سندراااا اتكلمي عنهااا عدل احسنلك فااهمه، في اسرع وقت يكون عندي الورق دا عااارفه يا سندرا لو لعبتي بِ ديلك ماهيكفنيش فيها مووو'تك
ردت بخبث........... متخافش طالما بتعطيني المقابل تبقى حبيبي باي.بقا عشان الحق اعرف حاطط الورق دا فين
قفلت وفتحت الباب ولسا هتمشي وقفت بخوف في نفسها...... معقول سمعني بس انا كنت بتكلم في الفون بصوت واطي وبعدين كمان قافله الباب، ابتسمت بدلع...... اسد حبيبي في حاجه وبرضو لقيت منى وليله والخدم واقفين....... في اي ياجماعه
اسد شد الكوره الي في ايدها....... انتي عارفه دا اي دا ميكروفووون
برقت بصدمه وقال بخوف....... ااا اسد ااسمعني بس اا
اسد...؟؟؟!!!!
28
عااارفه دي اي دا ميكروفووون
برقت بصدمه وقالت بخوف..... اا اسد اسمعني بس اانا
اسد بضحك...... هههه في اي يابنتي كنتي بتعملي اي جوه وقافله الباب عليكي ليه
سندرا: هاا
اسد بضحك..... هااا اي يا قلبي
سندرا بصدمه...... انا انا قلبك
اسد قرب منها ومسك ايدها..... طبعا قلبي وحياتي كمان
سندرا بزهول..... اسد انت كويس
اسد باس ايدها وقال..... طبعا كويس مش معاكي
سندرا بتبص على ليله بابتسامه شماته وغرور.ة وهي مش فاهمه حاجه
اسد غمض عيونه بعصبيه وفتحهم تاني وبيبتسم ليها
سندرا بسرعه..... اسد هو ممكن اخرج النهارده اعمل شوبينج
رد بجمود.... طبعا ياروحي
سندرا بدلع قربت منه وطبعت قُبله على خده....... حبيبي
ليله مقترتش تستحمل وجريت على فوق واسد كور ايده بعصبيه وراسم الا مبلاه على وشه.
سندرا في بالها: شكل العمل بجد اخيرا
فلاش باك
بقلمي بسمله بدوي
سندرا دخلت المطبخ وقالت بتكبرللخدامه ...... انتي جيبيلي ميا
حاضر ياهانم
شربت ولسا هتمشي قاطعتها الخدامه وتدعى نعمات
ست هانم ست هانم
عايزه اي
احم ممكن اقولك حاجه
ها قولي اخلصي مش فضيالك انا
احم يعني ياهانم لمؤاخذه في الكلمه كلنا طبعا كنا عارفين معامله اسد بيه ليكي و
سندرا بغضب وصراخ....... ااي حيلك انتي نسيتي نفسك ولا اي
_ والله مش القصد ياهانم انا بس عايزه مصلحتك
سندرا بغرور وهي بتشاور عليها..... انتي
انا بس بقولك لو عايزه معاملته تتغير علطول قوليلي عندنا واحده في الحاره ياهانم شهاده لله احم يعني ممكن تخليه خاتم في صباعك ويحبك حُب وكل طلباتك مجابه
رفعت حاجبها وقالت..... وده ازاي
عمل اعمليله عمل
اي التخاريف والقر'ف دا يا متخلفه انتي
جربي يا هانم بس النهارده وهتشوفي الفرق هكلمهالك النهارده عليكي وهتشوفي بعينك الفرق
اند فلاش باك
سندرا بدلع....... ثواني ورجعالك ومشيت دخلت المطبخ
بت يانعمات يااانعمات
نعم نعم ياست هانم شوفتي الفرق ياست هانم ثواني بس خرجت ورجعت معاها كيس اسود وحاجه طويله زي البخور كدا خدي ياهانم
سندرا بقرف...... اي دا
دا تو'لعي فيه زي البخور كدا بس وانتي في جناح البيه ودا فحم توزعيه في اركان الجناح و الدولاب كمان
سندرا بخوف....... ودا ممكن يأ'ذيني
هههه لا يهانم متخافيش بس بسرعه قبل غروب الشمس
سندرا اخدتهم بسرعه ولسا راحه تمشي
نعمات بخبث....... ايدك على 500جنيه
لي
حق الحاجات دي وبليل لازم ضروري جدا تيجي معايا عند الست
بس
مابسش ضروري
ماشي ماشي
بقلمي بسمله بدوي
عند اسد فوق حاسس بحاجه غريبه الباب خبط وليله دخلت وقفلت الباب
ليله بحزن: اسد
اسد بحب: اي ياحبيبتي
_اسد انا بجد معتش قادره
اسد مسك وشها بين ايده بحب..... ليله افهمي ياروحي كل دا تمثيل و فجأه حس بحاجه غريبه غمض عيونه وبيفتحها وبردو حاسس بيها ملحوظه: (نعمات مش من ضمن الخطه)
ليله بقلق.... مالك في اي
اسد وهو ماسك دماغه بوجع...... مش عارف بس حاسس بحاجه غريبه وحاجه بتخنق'فيا
ليله بخوف...... طب طب اجيب دكتور او اعمل اي
اسد ببرود... برا
هاا
بصوت مخيف وعالي.... براااااا بقوولك
في الجهه الاخرى عند سندرا قاعده قدام واحد وقدامهم بلوره وقاعد بتقول كلام مش مفهوم
سندرا بخوف.....اناعايزه امشي
نعمات...... اهدي مافيش حاجه
بعد شويه
الد'جال: عايز ق'طر منهم من الشخصين دول وعايز من البت مراته حاجه بس تكون فيها عرقها، هو العمل مفعوله تم الوقتي بس جيبي المطلوب بس عشان يثبت
سندرا بخوف... ح حاضر ومشيت بسرعه
عدا اسبوع بحاله واسد تصرفاته غريبه ومش طبيعيه ساعه طيب وحلو وساعه و'حش
وفي يوم
ليله قاعده بتلعب مع تميم، جت سندرا من وراها..... روحي اعملي عصير فريش
ليله بقوه...... مش فاضيه اعملي لنفسك مش خدامتك انا
سندرا لسا هتتكلم فجأه ليله حست بوجع في بطنها جامد جريت على الحمام وسندرا بتبتسم بخبث
اسد وهو جاي من برا تميم جري عليه بخوف..... بابا ليله تعبانه اوي من الصبح
اسد بخوف...... فين .... ليلااا..... ليلااااا واول ماشافها حضنها بقلق: مالك ياروحي
ليله: بطني بتوجعني اوي
اسد بخوف اشتالها وطلب دكتوره " تسريع الاحداث "
الدكتوره خرجت....... مافيش داعي للخوف الف مبروك المدام حامل
اسد بصدمه..... حامل حامل ازاي انا ملمستهاش ووووو
♥.
29
اسد بصدمه: حامل.. حامل ازاي وانا ملمستها*ش جري وفتح الباب بعصبيه لدرجه ليله اتخضت..... في اي يااسد
اسد بيقرب منها وهي بتزحف لاخر السرير
حااااامل حااامل ازااااي ومن مييين
ليله مبرقه
انطقيييييييي
بتهز راسها بانهياار.... لا اا نا مش عارفه بتتكلم عن اي
اسد عيونه اسودت اوي...... برااااا مش طااايق اشووووفك براااااااا
ليله بخوف من تحوله.... اا اسد فففي اااي ااانت بتخووفني كداا منك اوي
قرب منها عااوز يحضنها ويطمنها بس في حاجه فيه مخنوق كانه بيتنفس من خرم ابره وبياخد نفسه بصعوبه
اسد بصوت مخنوق...... امشي بسرعه يا ليله امشي بسرعه
ليله واقفه مكانها بتترعش وبتمد ايدها ليه..... ااا سد مالك مالك يا حبيبي اسد رد عليا والنبي
بقلمي بسمله بدوي
اسد شدها من ايدها بغضب وطردها برا الاوضه وراح قعد على الكرسي بارهاق حاسس بخنقه كبيره قلع الجاكيت والقميص كمان بقا عاري من فوق
مسك فونه وفي نفسه بتمني..... يااارب يااارب تطلع الدكتور كذابه وغلطانه يااارب الا ليله يارب مقدرش اعيش من غيرها هي الي مخليااني عايش لحد دلوقتي هي وتميم يااارب
_الو يارعد ابعتلي بسرعه اشطر دكتوره في اسكندريه كلها وتكون واثق فيها فااهم
رعد بقلق: دكتوره.. دكتوره ليه بس انت كويس ليله وتميم كويسين
_الحمدلله بس اخلص ابعتهالي حالا في اسرع وقت وقفل
مسح على وشه بارهاق وتعب غمض عيونه لفتره ليست بقليله وفاق على خبط الباب ابتسم لما حس ان الشعور الخنقه راح من عنده اتجه للباب..... اي
اسد بيه الدكتوره وصلت حضرتك
هز راسه ونزل لِ الدكتوره (تسريع الاحداث)
_هاا يادكتوره
مافيش داعي لِ اي قلق او خوف هي كويسه جدا بس محتاجه تغذيه عشان ضعيفه
رد بجمود: عشان الجنين ولا اي
جنين ازاي يا اسد بيه وهي مش حامل اصلا
اسد بفرحه...... بجد يادكتوره اتأكدي كدا تاني
انا متأكده يباشا وتقدر تعرضها على مليون دكتور غيري هيقولك مش حامل استأذن انا بقا ومشت وهي مستغربه
اسد فرح اوي وجري على ليله حضنها بلهفه..
ليله بتبصله بخوف وساكته
اسد بحب...... مالك يا ليلتي
ااسد انت انت فيك حاجه غلط صدقني انت مش طبيعي
اسد باستغراب......مش فاهم انتي بتقولي اي انت واعيه لكلامك.
بقلمي بسمله بدوي
ليله بخوف..... اسد "بالله عليك" اسمعني في حاجه غلط فيك.
اسد نزل راسه في الارض ومغمض عيونه غضب عنه، ليله. بتقرب منه زقها جامد لدرجه اتخبطت في الحيطه
ليله آنت بوجع..... اه
قسم قد اسرى القشعريره في جسده انتفضت جميع خلاياه يشعر بصعقه نار*يه في عموده الفقري بسبب نطق لفظ الجلاله بوجوده
قاطعها بصوت اشبه بفحيح الأفعى ....... امشي من وشيي براااا
ليله طلعت تجري على برا ومنها'ره غي العياط
في الجهه الاخرى
سندرا قاعده قدام الدجا*ل بخوف..... اا اهو دي بلوزه ليها
الدجا*ل .... ماشي الوقتي تروحي المقابر احنا بقينا بالليل خلاص شوفي اي جت*ه لسا ميته والد*م فيها ووو (ملناش دعوه انا مرعوبه وانا بكتب ياجماعه والله 🙂💔)
سندرا بخوف..... بس بس في الوقت دا ووبعدين انا ببخاف اوي وبعدين كدا حرام
الد'جال بضحكه بشعه..... ههه لا متخافيش وبعدين حرام هههههع انتي جايه لدجال يعملك عمل عشان تفرقيهم عن بعض وتقوليلي حرام
سندرا: ماشي ماشي اهم حاجه يتفرقوا عن بعض خالص وقامت
لسا هتمشي قاطعها وهو بيعطيها ازازه زي البيرفيوم.
اي دا
دا تروشيه على العتبه بتاعت اوضتهم اول الباب كدا
اخدت بلهفه ومشيت
عند ليله ماسكه الفون بتتصل على عاصم وهي بتترعش...
عاصم... الو
_ع ععاصم تعالى بسرعه والنبي يا عاصم بسرعه
عاصم بخوف.... حاضر حاضر بس فيه اي
_تتعالى بس مش هعرف اتكلم في الفون
حاضر مسافه السكه
ليله نزلت جري على المطبخ بدور على الداده منى
دااااده منااااا داااااده انتيي فيين
جت جري وعلامات الخوف على وشها..... داااده منى وحضنتها بسرعه
مني بخوف عليها وهي بتمسد على شعرها... مالك يا حبيبتي
بتترعش بخوف.
منى بخوف.... قولي ورايا "رب الناس اذهب البأس واشفي انت الشافي لا شفاء الا شفاءك بسم الله ارقي نفسي من كل شئ يوذيني ومن شر كل نفس او عين حاسد الله يشفيني"
(كانت بتقول وليله بتقول وراها) وانتوا كمان يا قُراءِي الأَعِزاء قولو
بسم الله الرحمن الرحيم
("قُلْ هُوَ ﷲُ احَد.. ﷲ الصَمَد.. لَمْ يَلِد وَلَمْ يُولَدْ.. وَلَمْ يَكُن لَهُ كُفُؤاً أَحَد ")
(" قُلْ أعُوذُ بِرَبِ الفَلقِ.. مِن شَرِ ماخَلَقَ.. وَمِن شَرِ غَاسِقٍ إِذَاَ وَقَبَ وَمِن شَرِ النَّفَّاثَاتِ فِي العُقَدِ.. وَمِن شَرِ حَاسِد إِذَا حَسَد")
("قُلْ أعُوذُ بِرَبِ النَاسِ.. مَلِكِ النَاسِ.. الَهِ النَاسِ.. مِن شَرِ الوَسْوَاسِ الخَنَاسِ.. الذِي يُوَسْوسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ.. مِنَ الجِنَّه وَالنَاسِ") صدق ﷲالعظيم
(معلومه... كدا بترقي نفسك وبعدين بتمسحي بيهم على وشك وراسك، واما اقبل من الجسد ثلاث مرات والله ولي التوفيق)
عدا شويه وقت، عاصم جه وليله حكتله بالتفصيل هو ومنى
منى بحزن...... يا بنتي انا كنت بقول في الاول عين او حسد بس لا يمكن يكون كدا انتوا معمول لكم حاجه
عاصم بعدم اقتناع....... مافيش الكلام دا يا امي
منى.... هو اي الي مافيش الس*حر مذكور في القرآن يا بني
ليله بخوف وبتترعش....... ططب والعمل
مني بخوف عليها...... اهدي بس اهدي هروح اعملك عصير وجايه ومشيت
عند ليله لسا راحه تقعد قامت ومتكعبله لسا هتقع، عاصم مسكها بسرعه.
اسد في الوقت دا كان نازل ولقاهم قريبين من بعض اوي اتعصب
اسد بغضب جحيمي..... ليييييلااااااااااا
تكملة الرواية هنااااااااااا
؛
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا