رواية سجينة القاسم البارت الرابع وعشرون 24بـقـلـم/🦋 ROMA GOMAA
#البارت_الرابع_وعشريـטּ
♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡
كانو جميعاهم يجلسون مع بعضهم بين مرح وضحك وهزار ومشاغبات عاصي
قاسم ببتسامه..: " منذر باشا هيدخل القفص برجليه نهاية الاسبووع
عاصي بضحك..: " كان بيقول لاااااا انا مش هتجوزز يستحيل واهوو وقع ومش قادر يستحمل لأخر الشهر
منذر بص لمروه بحب ورجع بصلهم وابتسم...: " نصيييب يابني انت وهوا حد يقول للنصيب لا
قاسم ببتسامه خبيثه..: " ألا قوليلي يامروه انتي حبيتي التلاجه ده ازاي
منذر بغييظ..: " ملكش دعوه بمروه وخليك معايا "واكمل بمكر"طب وليه منسألش شوق حبت فيك ايه يابن** الناس المحترمه
قاسم ضحك بصوته كله وقال..:" من ناحيت اتحب فـ انا اتحت "واكمل بغمزه وبصلها" ولا ايه
عاصي بص لروح ببتسامه..:"متيجي نروح شكلنا ملناش مكان هناا هيفضحو بعض وانا راجل بحب مراتي وماليش في الفضااايح
قاسم بضحك..: " علي يدي حصل شيخ عااصي من البيت للجامع ومن الجامع للبيت
روح بسخريه مضحكه..: "وبيرجع قبل الساعه 9
ضحك الجميع علي كلام روح وعدي الوقت وهما بيتكلمو في مواضيع كتير ليذهب كل واحد منهم الي بيته في نهايه اليوم....
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
في صباح يوم جديد داخل بيت مروه يجلس منذر بملل ينتظر اباهاا... ليدخل بعد فتره ويجلس امامه
منذر ببرود..:" ايه هستناك سنه
ابو مروه ببتسامه سمجه..: " معلش يابيه
منذر بجديه..: " اخر الاسبوع هعمل الفرح وانا جاي اقولك مش باخد رأيك
ابو مروه بجشع..: " كده الحساب هيتقل طلما مستعجل ولا ايه
منذر بقرف..: " هديك الي انت عايزه بس لو عرفت انك خرجت كلمه كده ولا كده صدقني هنهيك يلا غور وناديلها تطلع
ابوها قام من قدامه ودخل يناديها"طلعت بعد شويه ببتسامه جميله وقربت وقعدت قدامه قرب منها ومسك ايديها بحب وبصلها
منذر ببتسامه..: " خلاص حددنا معاد الفرح عاوزك تنزلي تجيبي كل حاجه نقصاكي وبعد مخلص شغل هخدك تشوفي المكان الي هنعيش فيه ولو في اي حاجه مش عجباكي تقدري تغيريها
مروه بحب..: " انا هعيش معاك في اي مكان
منذر بحنيه..: " ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي " كلمي البنات ينزلو معاكي
مروه ببتسامه..: " اكيد هكلمهم وننزل سوا انا حبتهم اوي
منذر ببتسامه..: " تمام هقوم انا بقا علشان عندي شغل وبالنسبه ليكي انتي في اجازه مفتوحه ياعروسه
مروه ببتسامه..: " خلي بالك من نفسك
منذر بصلها بحب وباس رأسها وقام خرج من الباب....
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
...: "حبيبي
شوق بحب..:" اي ياروحي
قاسم بحنيه..: " ب ح ب ك
شوق بحب..: " ب م و ت ف ي ك
شدها لحضنه بحب وباس جبينها بحنيه
قاسم ببتسامه..: " انتي هتنزلي مع مروه انتي وروح
شوق ببتسامه..: " اكيد مش هنسبها لوحدها
قاسم بحب...: " بنتي شطوره
شووق بحب..: " بحبك
قاسم بمكر..: " قوليلي بقا مش عاوزه بيبي صغير
شوق ببراءه..: " عاوزه هحبوو جدا جدا
قاسم بخبث..: " طب متيحي نجيب نونو
شوق بخجل..: " بطل قلت ادب
قاسم بضحك..: " قلت ادب ايه انتي ليه اخده فكره وحشه عني كده ده انا غرضي شرييييف
اعتلاها بخفه وقرب من جبينها وباسها بحب و... (نسيبهم شويه مع بعضيهم😹😉)
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
..: " عاصي حبيبي يلا ننزل علشان الفطار
عاصي بتذمر..: " لا قوللهم يطلعو الفطار هنا
روح ببتسامه..: " حاضر
قام عاصي دخل ياخد حمام وراحت روح كلمت الخدم يطلعو الفطار الاوضه وبعد شويه الباب خبط والفطار دخل كان عاصي طلع من الحمام
روح بحب..: " يلا يروحي الفطار
عاصي قرب وقعد قدمها وابتسم وبداء ياكل ويأكلها لتنظر للأكل بدون نفس لتلعي نفسها وتقوم تجري علي الحمام لتستفرغ ليركض عاصي ورائها بخوف
عاصي بخوف..: " مالك ياحبيبتي
روح بتعب..: " مش عارفه معدتي وجعاني شويه
عاصي بقلق..: " البسي حاجه عليكي لحد مطلب الدكتور
روح ببتسامه..: " مافيش داعي انا كويسه
عاصي بجديه..: " البسي لحد مكلمه يلا
مسك الفون وطلب الدكتور يجي وقرب منها يساعدها تلبس "بعد شويه الدكتور جه وطلع عند روح وعاصي معاه قرب الدكتور منها وبداء يعمل اللازم
عاصي بقلق..:" خير يادكتور
الدكتور ببتسامه..: " خير انشاء الله مالك قلقان كده
عاصي بخوف..: " اكيد لازم اقلق
الدكتور ببتسامه..: " مبروك المدام حامل
عاصي بفرحه..: " بجد هبقا بابا
الدكتور بجديه..: " مبروك
عاصي وصل الدكتور لحد باب القصر ورجع تاني عندها ببتسامه وفرحه كبيره قرب منها وقعد جمبها وباس جبينها بفرحه وشدها لحضنه
عاصي بفرحه..: " مبروووك ياحبيبتي
روح بحب..: " الله يبارك فيك ياعيوني
فضل حاضنها بحب وببصلها بفرحه.....
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
...: " ماذا
سفيان ببتسامه..: " قِطتي غاضبه
دولي ببرود..: " تباً لك ياهذا لا اريد التحدث معك
سفيان ببتسامه..: " اوووه عزيزتي الصغيره لم تشتاقي لي إذاً
دولي بنبره بارده..: " لا
سفيان بمكر..: " لكي هذا سأذهب وحدي إذاً
دولي بفضول..: " ألي اين
سفيان بخبث..: " لا يهم
دولي بغضب..: " هيي إلي اين وألا
سفيان بمكر..: " وإلا ماذا عزيزتي
دولي ببرود..: " سأقـ**ـتلك
سفيان ببتسامه..: " لي الشرف المووت علي يدك عزيزتي
اغلقط الخط في وجهه في ببرود لينظر للهاتف ويبتسم...
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
دخل يتسحب زي الحراميه وعلي ثغره ابتسامه خبيثه ليدخل للمكان المحدد ويقترب من تلك النائمه ويقترب من وجههاا لتشعر بأحد بجانبها وتفتح عينيها ببطء
.....: " بخخخخ انا جيييت
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
تكملة الرواية هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا