القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي البريئه كامله من الفصل 30 الي الفصل الاخيربقلم بسمله بدوي

 

رواية طفلتي البريئه كامله من الفصل 30 الي الفصل الاخيربقلم بسمله بدوي





رواية طفلتي البريئه كامله من الفصل 30 الي الفصل الاخيربقلم بسمله بدوي


30و 32 و 32 و 33 و 34

ليلااااااا

اتخضت ولفت بسرعه.... ف في اي 

اسد:  اييييه الي اناااا شوفته داااا 

ششوفت اي ممافيش حاجه والله انا كنت هقع و

_تعااالي هنا 

عاصم ادخل بهدوء..... ايه يا اسد محصلش حاجه لكل دا 

اسد اتجاهله وراح لِ ليله وريأكشن وشه مش مبشر بالخير.......  انااا قولت كام مره تعااالي اي عجبك صح 

عاصم بغضب...... اسد اسكت ايه الي بقوله دا 

اسد زقه بغضب..... متدخلش في الي ملكش فيه فاااهم

عاصم:  اسد اهدي الاول بس واسمع بس استغفر الله العظيم  يا اسد 

اسد غمض عيونه وكشر وراح ساند على الكرسي، عاصم جري عليه يسنده بقلق...... في اي مالك

وليله واقفه حضنه الداده بخوف...... هو هو في اي 

منى بحزن......  صدقوني انا كنت بقول عين او حسد بس عمرهم مايعملوا كدا 

ليله بدموع...... اعملي اي حاجه اهم حاجه اسد يرجع زي الاول والنبي 

عاصم بهدوء...... اسد اسد مالك انت كويس 

اسد فتح عيونه بارهاق..... انا فين اا اي الي حصل وقام بسرعه اول ما شاف ليله بتعيط....... مالك بتعيطي ليه يا حبيبتي مالك 

ليله بدموع..... انت زعقتلي جامد يا اسد وضر'بت عاصم في كتفه 

اسد بصدمه واستغراب.... انا 

هزت رأسها  ولسا بتعيط قرب منها ومسك ايدها وباسها وطبع قُبله على جبينها بحب....... اسف بس انا ليه مش فاكر وقرب من عاصم بحب...... حقك عليا يا صاحبي 

عاصم بحب اخوي وصدق..... ما تتأسفش مافيش الكلام دا ما بينا   

اسد ابتسم بهدوء وقال بحب وعينه على ليله......  ليله عايزك تعالي معايا فوق

ليله بتبصله من غير كلام ومنكمشه غي حضن منى 

منى بهدوء.....  روحي مع جوزك 

ليله بصوت منخفض وهمس...... خايفه 

اسد بجمود....... ليله تعالي 

هزت راسها بنعم وطلعوا.


منى بحزن...... صعبان عليا اوي يا عاصم يبني اسد شاف كتير اوي في حياته 

عاصم بحزن...... هنعمل اي انا عمري ما هقف اتفرج عليه كدا وافضل  ساكت 

منى بحزن........ لازم نروح لشيخ يا عاصم يبني 

عاصم: حاضر بس ازاي 

منى:****************

تفتكري 

مقدمناش غير كدا يا عاصم يابني


بقلمي بسمله بدوي 

عند اسد فوق 

قاعد على السرير و ليلا جنبه ماسك ايدها بحب........ خايفه مني ليه

ليله بتهز راسها بلا 

مابحبش الكذب ريأكشن وشك وجسمك الي بيتنفض دا بيدل على خوفك. 

شالها وقعدها على رجله بحب وبيضحك على خجلها  ..... هههه اقعدي ساكته بقا مش هنزلك لو عملتي اي 

نزلني يا اسد بقا 

تعرفي انك وحشتيني اوي 

ابتسمت بخجل ودفنت وشها في رقبته  . 

انتي قد الحركه دي 

اسد بقا 

ههههه بقولك اي عارفه احلى حاجه اي 

اي ههه

ان تميم مش هنا ومفيش حد هيقاطعنا زي كل مراا

لسا هتقوم  شدها بسرعه واعتلاها بحيث هي تحت وهو فوق وقرب من ودانها يردف ليها كلامات معسوله ومقدار حبه ليها وفجأه قام وريأكشن وشه اتغير 180درجه 

ففي اي 

امشي 

هااا

بقوووولك امشي ولا اقوولك همشي انا وخرج ورزع الباب وراه وهو ماشي 

ليله قاعده مكانها مش فاهمه حاجه لي عمل كدا معقول معتش بيحبي وقعدت تعيط 

اسد نزل 

عاصم بضحك..... في اي يابني مالك وبعدين  بقا تطلع واقول هيرفع راسها وغمز وبعدين تنزل اي انت مجنون 

اسد بجمود.......  عاصم انا مش فايقلك وبعدين انا بفكر اسيب القصر دا مخنوق ومشاكل من ساعه ما جيته انا هرجع الحاره تاني 

عاصم بصدمه..... نعم هترجعه تاني

ايوا فين المشكله وبعدين الي هناك دا بيتي وانا هرجع وهاخد الحاره هبقى الكبير بتاعها 

ايييه طب وجدك 

كلهم فاكرين انه ما'ت ثانيا متقولش جدك ونهى كلامه ومشا 


سندرا دخلت القصر متأخر وبتتلفت حوالين منها يمين وشمال وبتمشي علي طراطيف صوابعها بحذر عشان محدش يشوفها 

حمدلله على السلامه 

فلتله بخضه....... ااا الله يسلمك 

فين  ....هااا كنتي فيين لحد دلوقتي

ف في المول ببعمل شووبينج 

اسد هز راسه بهدوء وراح مسك ايدها وطلع 

سندرا بفرحه وخبث...... شكله اتثبت اخيرااا هووووف 

قاطعها صوته البارد...... راجعين الحاره بكرا 

قاطعته بصدمه..... نعم لااكيد بيهزر الس*حر والع*مل في القصر بمعني لو روحنا الحاره.... ممكن يبطل او مفعوله يضعف اووووف 

بس 

قرار اخير مافيش فيه نقاش 

سندرا في نفسها...... المتخلفه قالتلي هبقى زي الخاتم في صابعي وهيسمع كلامي فيين دااا 


عدا اسبوع ورجعو الحاره والعلاقه بين اسد وليله متوتره خالص ودا مفرح لِ سندرا

عاصم واسد ورعد قاعدين مع بعض. 

اسد بحزن....... انا مش عارف انا ليه بيحصلي كدا انا معتش طايق اشوووفها يجدعان وشكلها اتغير اوي في نظري 

عاصم بحزن وقرر يقوله على كلامه هو ومنى........  اسد اسمع الكلام الي هقولهولك دا 

رعد غمزله بمعني اسكت لا متقولش وفعلا عاصم سكت 

اسد بانتباه..... في اي 

رعد بدهاء........  تعالا نصلي جماعه في الجامع يا اسد انت وعاصم 

اسد اتنفض وقام بسرعه....... لا مش فاضي عندي مشوار مهم ومشا بسرعه 

رعد وعاصم بصوا لبعض بحزن...... مقدمناش غير الي امي قالت عليه يا رعد  ..... رعد هز راسه بحزن وقاموا 

عند ليله فوق كانت على سجاده الصلا بتعيط...... يارب فك كربي يا ربنا خليك معايا يارب معتش قادره يارب انت اعلم بحالي ياااارب الخير قدمهولي والشر ابعده عني ياارب 

قاطعا دخول منى بابتسامة..... تقبل الله

بادلتها الاببتسامه بس حزينه..... منا ومنكم 

تعالي معايا تحت

حاضر بس ليه  ...... هتعرفي تحت  واخدتها ونزلوا 

ليله باستغراب وهي شايفه راحل كبير وقدامه قرآن كبير وماسك سبحه في ايده 

اول ما شافها ابتسم..... تعالي يابنتي 

بصت على مني الي هزت لها راسها بمعنى ايوه روحيله 

راحت قعدت جنبه 

قولي الاعراض الي بتحصل وانا هقوله معمول لكم حاجه ولا 

رعد بهدوء.........  بص يا شيخنا، بيقول انه بيشوفها غريبه واتغيرت اوي ومعتش طايقها ولا عايز يشوفها وبعدين بيتغير تاني يرجع زي الاول ومبيبقاش فاكر الي عمله قعد يحكيله 

الشيخ:  زي ما قولت يابني صح فعلا معمولهم حاجه 

_انا كنت فاكر ان دا كله كذب وتخاريف وان دا في الافلام وبس 

الس'حر مذكور في القرآن وبعدين النبي عليه افضل الصلاه والسلام كان معموله يابني  

اسد دخل وفجأه 

ليلا بصراخ....... اسااااااد 


شباب هنزل بارت تاني بليل بس تفاعل بقا ♥.

31💜🌸


(اسفه بجد على التأخير بس غصب عني داخله على امتحانات  وكنت تعبانه شويه حققوا عليا انا عارفه انكم كنتو مستنين البارت بس بامانه غصب عني♡.) 


رعد بحزن:  يشيخنا هو مينفعش تطلعها فوق يعني مينفعش تعرف لسا صغيره اوي 

الشيخ بابتسامه.......  تعالي يابنتي..... ليله راحت له وقال محلمتيش بأي حاجه 

هزت راسها بلا وفجأه..... ايوا ايوا كنت انا واسد بنجري على البحر وفرحانين وفجأه جت ست بتخوف شدته من ايده وزقتني والجو كان حلو كأنه في الصيف فجأه اتغيرت والسماء ضلمت والست اخدت اسد وراحوا في حته كدا زي ما تكون مقا*بر 

الشيخ ابتسم وقال..... ربنا بيحبك اوي شكله يابنتي،  كملي

ليله بدموع......... ومره كنت بلعب انا وتميم واسد كان واقف بيصورنا وبيلعب معانا بردو ظهرت الست دي ودخلت بيه في حته زي المقابر كدا برضو وقعدت تعيط 

الشيخ بابتسامه....... ربنا بيحبك بشكل لدرجه عرفك معمول فين

كلهم في المقا*بر قالوها بفرحه 

الشيخ بهدوء..... في مقا*بر كتير اهم حاجه واظبوا في الصلاه وانتي بالذات ياليله ووضع يده على رأسها وطبعا لابسه حجاب طويل وملابس محتشمه وثم قام بتلاوه الايه(١٠٢) من سوره البقره  ، واواخر سوره البقره


وفجأه اسد دخل، رعد وكلهم وقفوا 

الشيخ اول ماشافه  عرف ان دا اسد ندا عليه... تعالى يابني 

اسد سمع كلامه وراح ليه قرء كل الايات الي فوق تاني 

اسد حس بتعب كبير وتنميل في رأسه ونصف جسده الايسر وصعوبه في التنفس وفرط تعرق وخفقان شديد في قلبه وبروده في اطرافه واصفرار في الوجه ورعشه جامد ثم اخذ يجهش في البكاء بدون سبب  ثم حاله غثيان شديد 

فكان هذا دليل كافي وكلما رءاه الشيخ يتعب زاد في قراءه القرآن في خشوع ورفع صوته حتى اتاه حاله هدوء شديد واستسلام وغفى دون ان يشعر 


ليله بصراخ..... اااساااااااااااااااد 

الشيخ بهدوء...... متخافيش مافيش حاجه هو نام

رعد وقاسم اخدوه لجناحه فوق وليله معاهم 

بقلمي بسمله بدوي

بليل 

الشيخ... اسد  هيحتاج مجهود عشان يرجع زي الاول بس ان شاء الله خير 

وبدأ في كتابه( ايه١٠٢) من سوره البقره واواخرها والكرسي والمعوذتين والاخلاص والفاتحه  واذابتها في الماء


_الميا دي يشربها كل مايعطش ويغسل بجزء منها بس مش في الحمام لان مقروء عليها قرآن 

وكل يوم على الصبح ياكل سبع تمرات على الريق ويرقي نفسه بالرقيه الشرعيه وسوره البقره والرقيه الشرعيه تشتغل ٢٤ساعه في البيت ودا مِسك ويدهن جسمه بالمسك دا كل يوم تلات مرات 


واذاكر الصباح وامساء والصلاه في اوقاتها بالذات

هيبقى تعبان في الاول  وهو هيحاول يخليه يبطل بأنه يتعبه بس باذن الله هيتغلب عليه لو استمر كل يوم على كده والاعراض الي بيحس بيها هتقل باذن الله وقرب من ليله وقال.......  عارف انك لسا صغيره على كل دا بس اذا احب الله عبد ابتلاه 

هزت راسها وقالت..... ان شاءلله كل الي قولته هيتنفذ حضرتك وهتابع مع حضرتك 

باذن الله 


تسريع الاحداث عدا شهر كامل 

ليله بتعتني بيه يوميا وبتتأكد انها بتنفذ كلام الشيخ وبتساعده ومعاه خطوه بخطوه 

واسد اتحسن من ناحيتها اوي ولكن مازال يشعر بالا'لم في جسده 

ليله على سجاده الصلاه بتدعي بيقين وخشوع وهي بتبكي 

"اللهم اني اسألك من تحت سبع سموات اللهم من اراد بزوجي شر من ج*ن او شيط*ان اللهم اجعله هبائاً منثورا تذره الرياح اللهم انك انت الاقوى ونحن الضعفا'ء انزل عليهم غض*بك وعقا*بك  وزلزل الارض من تحت اقدامهم، اللهم انزل عليهم بأسك الشدى الذي لايصد ولايرد ولايقدر على دفعه احد اللهم عليك بالسحر*ه واعو*انهم، اللهم اهلك اعتا*هم وامكر*هم واكبرهم اللهم اكفنا شر*ورهم ونعوذ بك من اسحا*رهم وعقود*هم. 

خلصت صلاه  وقربت من اسد الي نايم زي الملاك هادي قربت منه بحب ودخلت في حضنه بتقول بصوت مبحوح من البكاء..... ليه عايزين يبعيدونا عن بعض يا اسدي انا مقدرش اعيش من غيرك او اتخيل حياتي من غيرك يا اسدي انت كل حياتي انت مش بس جوزي انت حبيبي واخويا وابويا انت الي طلعت من الدنيا بيك بحبك اوي، انت مش عارف منظركم وتعبك دا عامل فيا اي بيحر*ق قلبي وروحي، نفسي نعيش في سعاده بقا انا وانت وتميم فرح وسعاده وحب بس معتش قادره على كل المشاكل دي اللهم لا اعتراض بس وانفجر'ت في العياط.... تعبت اوي والله تعبت ياريت الي فيك دا ييجي فيا يا اسد تعبك دا ومنظرك دا بيقط*ع في قلبي 

قاطعها وفجأه وهو بيعتليها ودموع متحجره في عيونه تأبي النزول...... بعيد الش'ر عنك ماتقوليش كدا ياليلتي

ليله بخجل.......  انت سمعتي 

هزت راسه وهو بيخطف قُبله سريعه ويهمم بتلذذ،  وشها احمر اوي بتقول بصوت يكاد يكون مسموع....... اسدي انت بقيت حلو 

هز راسه بحب..... ايوا حاسس بتحسن كبير اوي وتعب ضهري وجسمي راح والطاقه السل*بيه الي فيا كانها اتبدلت وبقيت مليان طاقه ايجابيه وفرحان اوي 

بقلمي بسمله بدوي

ليله عيطت فرحه ومسكت وشه بين ايدها بلهفه........  بجد يا اسدي الحمدلله يامانت كريم ياارب اهئ اهئ

اسد بحب...... بتعيطي بس ليه يا ليلتي 

ليله بحب مماثل: دموع الفرحه فرحاانه اوي اوي يا اسدي ولاول مره تقرب منه بدون خجل وقَبتله على خده وراسه وجريت 

لسد بضحك على تصرفات طفلته..... خدي يااابت انتي يااا بت انتي بتبوسي ابن اختك يا ختي انا جووزك وجري وراها


في مكاني تاني خالص 

اتنين رجاله قاعدين في بار 

الشخص ١:نفذت الي قولتلك عليه 

الشخص٢: ايوا مع اني مش فاهم دمااغك دي.. هو ظابط وهيخرج منها زي الشعره من العجينه 

الشخص١: ليث افهم انا عارف كل دا وعارف ان اسد هيخرج منها بسهوله بس الهدف من كل دا اي 

_اي 

_ليله 

ليث بصدمه واستغراب:  ليله وهي مالها بمواضيعنا لا احنا متفقناش على كدا 

اي دا انت وقعت ومحدش سما عليك. ولا اي ههه

لا طبعا ليله انا بعتبرها اختي  بس هي بريئه وبعدين  احنا مشكلتنا مع اسد بس 

طب اسمع انا بعمل كدا بس عشان اشغل اسد شويه والفتره الي هيسب فيها القصر دي هنعمل فيها############

ليث بعتراض..... بس 

متخافش احنا مش هنعملها حاجه هنهدد*ه بيها بس 

عند اسد وليله


فضل يجري وراها  لحد ما مسكها 

ليله بضحك...... ههه خلاص خلاص 

اسد بضحك وحب ..... قلبتي اوطه يعني ههههه مش هسيبك النهارده ياليلتي 

 قاطعهم فجأه لقوا البوليس داخل عليهم.....  معانا اذن بالقبض عليك يا اسد باشا 

اسد ببرود:  ممكن اعرف ليه 

_الزواج من قاصر... ليله مهران  

اسد    :   ؟!

33 ♡. 

الزواج من قاصر...  ليله مهران

اسد ببرود...  مين قدم البلاغ 

في القسم هتعرف يباشا 

اسد ببرود طلع فونه.... الو... انت عارف يباشا كل الي فيها.... طب عايز اعرف مين الي وراه... كنت عاارف انه هو  .... حاضر... مع السلامه 

يباشا هنقف كتير اتفضل معانا

لسا هيرد قاطعه بكاء ليله.... لا لا يا اسد بالله عليك لا ماتسيبنيش 

اسد بحب...... اهدي ياروحي انا عمري ما هسيبك انا معاكي اهو 

الظابط والعساكر الي معاه مبرقين هو دا اسد الدخليه الي بيتر*عب منه رجاله بشنبات  

اسد ببرود......  خد الي معاك وامشي يا حسن 

حسن "الظبابط"......  بس دي اوامر يباشا و

حسييييين انا مابعدش كلام مرتين خد الي معاك. وامشي 

فعلا حسين نفذ كلامه ومشا 


اسدي ماتسيبنبش 

اسد بضحك عشان يخفف عنها.......  مين قال اني هسيبك دا انا يا انتي النهارده 

ليله بضحك.... هههه لاا ههه لا مش هتمسكني انا اسرع منك ههه عااااا نزلني نزلنييييي 

 اسد بضحك.......  مستحيل وقعد يزغزغ فيها 

اسد ههههه اسد هههه اسدي لا هههه خلاص خلاص والله.

 اسد بخبث... قولي استسلمت 

ليله بمشاكسه..... لا مستحيل قال استسلمت قال 

بقا كدا ماشي 

ههههه خلاص هههه خلاص والله خلاص ههه استسلمت والله ههه

اسد بغرور...... ايوا كدا ناس مابتجيش غير بالعين الحمرا 

ليله بضحك وهي تخرج لسانها له بمشاكسه....... لا ماستسلمتش  لسا  وبعدين وحياتك بالعين العسلي وقمر 

اسد بضحك شديد لدرجه رنت في كل ارجاء البيت.... هههه انا بتعاكس بقا 

ليله بمشاكسه...... جوزي بقا وانا حره 

اسد بحركه سريعه حملها على كتفه بخفه...... انت تعمل الي  انت عايزه يا بطل انت ههه وخطف قُبله سريعه..... كريز باكل كريز يناس 

ليله بكسوف ووجنتيها تشتعلا بالحمرا اللطيفه...... اسدي بيبصوا علينا 

اسد بيبص لقا كل الخدم بيبصوا عليهم وفرحانين عشانهم 

اسد بضحك وهو بيقلد طريقتيها...... مراتي. وانا حر ههههه


بقلمي بسمله بدوي

في الجهه الاخرى 

واقف متعصب على الاخر وبيك*سر في كل الي ايده تطوله...... يعني اي مراحش معاااهم 

اهدى انا قولتلك اسد اذكي بكتير من الي متصورينه وبعدين هي اصلا الخطه فشله من الاول 

 بطل مدح فيه.. طب هنعمل اي هنفضل ساكتين كتير كدا يا جدي 

عزت بخبث...... لا يا رحيم اسمع *********

رحيم بفرحه....... وبكدا هاخد ليله منه وهتجوزها انا.. هنفذ امتا انا مش قادر استنى

عزت بمكر..... في اسرع وقت.

اسد قاعد في الجنينه وليله في حضنه. 

ليله باستغراب..... اسد هي ساره اختك فين وكمان تميم وسندرا الشري*ره فين

اسد بضحك على طريقتها الطفوليه المحببه لقلبه...... ههه ساره ياستي  بتدرس برا وتميم في رحله تبع مدرسته وجاي بكرا و سندرا راحت تشوف اهلها

ليله بغضب طفولي..... احسن خليها عند اهلها  

اسد بيضحك على طريقتها قاطعهم رنين الفون...... الو.....النهارده..... اكيد هيحضر ناس مهمه ووزراء.... ياه لدرجه دي الحفله دي مهمه... حاضر يباشا.

اسد بحب......  رايحين حفله باليل 

قاطعته بصراخ وفرحه شديده.... عااااا لولولولي اخيرااا  الحق بقا اجهز نفسي بقا وجريت على فوق 

اسد بيبص على طيفها بحب وطلع يجهز نفسه هو كمان 


يالا يا ليله بقالك كتير كل دا بتجهزي نفسك 

حاضر حاضر جايه اهو 

بسرع .. سكت فجأه اما لقاها نازله قلبه فضل يدق جامد ومش قادر يشيل عينه من كتله الجمال والبراءه الي قدامه. 

اسد. اسد اسااااااااد 

اي اي 

بقالي ساعه بكلمك هاا حلوه الفستان والميكب وشعري اي 

اسد بهيام وعشق......  حوريه من الجنه جميله اوي 

ليله بكسوف.... بجد حلوه 

برق بعصبيه ايه الي حطاه على شفايفك دا 

دا دا مش روج دا زبده كاكاو مش روج 

امسحيه 

ليييييه لا حلو 

امسحييه احسنلك بدل ما اجي امسحه انا وغمز 

اوووف حاضر واخدت منديل ومسحته 

شعرك 

مااااله تاني 

لميه لفوووق 

حاضر 

نهااار ابوكي اسود اي دا وبيشاور على ضهرها العاري 

ردت ببراءه...... انا مالي هو الي كدا موضته كدا 

اطلعي غيرييه اخلصي 

مدت شفايفها زي الاطفال  ....  هنتأخر على الحفله  

كلمه واحده 

بص عندي فكره ونزلت شعرها الطويل جدا على ضهرها غطا ضهرها كله ووصال لحد بعد خصرها 

كدا حلو مش باين يا اسدي والله. 

اسد بص في الساعه وقال على مضض.....  قدامي اما نشوف اخريتها معاكي

ليله. بدلال..... اخريتها عسل ونوتيلا باذن الله يا اسدي 

هههه قدامي


تسريع الاحداث 

وصلوا الحفله كانت فخمه وجميله اوي وناس كتير من المجتمع الراقي 

اول ما دخلوا اتوجهت كل الانظار والاضواء عليهم كانوا خاطفين الانفاس كانوا ثنائي رائع واسد كل ما يشوف نظرات الاعجاب  على ليله يشدد على خصرها وكأنه بيقول دي تخصني انا وبس 

اتقدم راجل باين عليه انه ليه وزنه في البلد..... اهلا اهلا اسد بيه نورت الحفله 

بنورك يا رجدي باشا 

مد ايد وعايز يسلم على ليله..... مين الاموره دي 

ليله مراتي 

اووه الهانم كنت متشوق اوي اشوف مين الي قدرت تخطف قلبك بس اخيرا شوفتها بس امانه انت محظوظ بيها اوي يعني واحده بالجمال وال

اسد بغيره.......  مابتسلمش على حد ياا رجدي باشا وشد ايد ليله ومشا 

ليله بخوف من عصبيته...... اسد اا مكنش ليه داعي تنفعل على الراجل كدا 

قاطعها اسد بغضب شديد..... اي عيزاني اسكت وهو بيمدح في جمالك ولا عاجبك الموضوع 

ليله بدموع واحراج من كلامه قدام قاسم ورعد اصحابه..... احم هروح الحمام دقيقه ومشيت بسرعه قبل ماتعيط قدامهم

رعد بغضب..... اسد انا معاها في كلامها مكنش ليه داعي انفعاالك دا وبعدين انت ازاي تزعق ليها قدامنا كدا 

قاسم بتاكيد على كلام رعد..... رعد معاه حق 

اسد بندم......  انتو عارفين اما بتعصب مابعرفش انا بقول اي ورجدي***** مشوفتوش نظراته *****انا على اخري منه اصلا اول ما تيجي هقولها واصالحها 

قاسم بمرح..... اوعى الحب بقا متقدرش على زعلها بقا اوعدناا يارب هههه 

وقعدوها يضحكوا ويتكلموا في الشغل 


عند ليله في الحمام بتعيط

اول ما شافت حد داخل غسلت وشها ولسا هتخرج قاطعتها ست باين عليها انها غنيه ومهمتمه  بنفسها اوي كانها لسه شابه مش واحده تقريبا داخله في 50سنه

احم مالك بتعيطي ليه ياقمر 

ليله بطيبه..... احم مافيش حاجه حضرتك بس في حاجه دخلت في عيني 

هههه هحاول اصدقك ممكن اطلب طلب صغير

ليله بابتسامه وطيبه...... ايوا 

ممكن تقوليلي انهي برفيوم احلى دا ولا دا 

ليله بتردد.....  ححاضر 

معلش مافيش حد غيرك في الحمام 

عادي ولايهمك.... لا.. اعتقد دا احلى ومكملتش الجمله واغمى عليها 

الست طلعت فونها..... تم يباشا والبت اغمى عليها 

ثواني ودخل راجلين واخدوا ليله والست طلعت فلوس واعطيتها لعامل  عشان مايدخلش عليهم حد والخطه تبوظ


عند اسد قلق على ليله اوي بقالها كتير في الحمام 

اسد بخوف...... اتأخرت اوي كدا ليه 

فونه رن.... الو 

هههه مدورش عليها كتير يا اسد هههه قولتلك ليله بتاعتي وهاخدها واهو نفذت كلامي 

اااااه يارحيم *********ورحمه ابويا لو جيت جنبها لهندمك بقيت حيااااتك  الو الوووووو رحييييييم

رعد وقاسم بقلق.... في اي

اسد حكالهم الي حصل 

عند ليله صحيت لقيت نفسها في اوضه غريبه اتخضت وقامت مفزوعه........ ااا انا فين 

في الحفظ والصون يا حبيبتي 

رررحيم 

ياااه وحشني صووتك اوي ونطقك لاسمي 

رحيم بالله عليك سيبني امشي 

اسيبك هههه بعد داا كله اسيبك وقرب منها ومسك شعرها برقه ويقربه يشمه....... ريحته الي بعشقها لسا زي ما هيا

اابعد 

بِعد وبيفك في ازرار قمصيه بخبث........ انا سمعت انه ماجاش جنبك وانك لسا زي ما انتي 

ليله بزعر...... لا لا لا كذب

هههه هنشوف الوقتي 

ااانت انت هتعمل اي وفجأه سمعوا صوت عالي وووو

33


ااانت انت هتعمل اي وفجأه سمعوا صوت عالي طلع فونه

رحيم بغضب.... في اي اي الصوت دا....  طب تمام ههه

ليله بتمسح دموعها بفرحه..... اسدي اسدي جه ينقذني منك مش هيسمحلك تأ*ذيني 

رحيم بغضب وهو بيمسكها من شعرها وبيقربها منه اوي وشه في وشها.....  هههه لا مش هو وبعدين متنطقييييش اسمه 

 صرخت بوجع...... اسدي اسدي هاا اي هتضر*بني اضر*ب انا مش خايفه منك ب قاطعها صفع*ه على خدها لدرجه انفها وجانب شفتها نز*فت د*م......  اااه 

رحيم بخوف...... انا انا اسف وجعتك ولسا هيلمس خدها زقته... ابعد عني متلمسنيش

رحيم بحب......  ليله حبيبتي اديني فرصه طيب انا بحبك والله بصي هطلقك منه ونسافر و

ليله بصراخ...... هو عافيه انا مش بحبك اناااا بحب اسد بس 

 رحيم بعصبيه...... بقا كدا ماشي هنشوف الوقتي بعد الي هيحصل هيتمسك بيكي ولا ههه هيرميكي بس صدقيني هترجعيلي وتبوسي رجلي عشان اتجوزك وقلع قميصه وقرب بخبث 

ااانت بتقرب كدا ليه ابعد 

بيقرب... بقوووولك ابعد والا وربنا العظيم اق*تلك ابعد ياااااا اسد اساااااااد 

زقها على السرير وكبل ايديها فووق راسها... ضربته في بطنه وهو بعد بالم.....  قولتلك ابعد من ساعتهااا 

رحيم بغضب........ تعاالي احسن ليكي 

ل للا لا قرب منها وشدها وهي بتحاول تزقه مش عارفه....  ابعد يارحيم والنبي 

انتي الي اضطرتيني اعمل كدا لو كنتي سمعتي الكلام من الاول مكنش كل دا حصل 

لا يارحيم والنبي بتحاول تمد ايدها للكيمودينو واخدت الفازه وضر*بته بيها بس متأثرش بحاجه

ضر*بته بالم وفي بطنه.. اتعصب وضربها على راسها و رد ليها  الالم وفجأه اغمى عليها

بقلمي بسمله بدوي... 

في الجهه الاخري عند اسد 


اسد راكب عربيته وبيسوقها بعصبيه وتهور لدرجه كان هيعمل اكتر من حاد*ثه واتفاداها 

فونه رن..... يعني اي انا اصلا مشغل معايا شويه ****** ورحمه ابويا مهرحمكم وقفل 

الوو يارعد.... بسرعه ابعتلي العنوااان.... اخلص مش وقته.....  تمام تعالو ورايا مش هستنا حضراتكم يعني....  ايوا gbc   في السلسه اخلص...  ماشي. بسرعه  .


وصل مكان يعتبر نوعا ما مهجور في بيت كبير اوي وحواليه حراسه جامد نط من على السور في حارس شافه طلع مسد*سه العازل لصوت وطلق عليه.. دخل وهو بيبص في كل الاتجاهات وطلع الدور الي فوق وكل اما يشوف اوضه يفتحها على امل انه يلاقي ليله لحد مايأس وبيفتح اخر باب وقف بصدمه وبيحاول يكذب الي شايفه وكانه في حلم لا لا كابوس ليله نايمه على السرير  ورحيم طالع من الحمام في نفس اللحظة الي دخل فيها 

اسد بغضب جحيمي وتهور..... ليلااااااا وراح ليها ووقف منصدم   ..  كانه شل حركته بقعه الد*م الي على السرير وهي نايمه ورحيم طالع من الحمام.....


34

اسد واقف بصدمه قرب منها وبيهزها بعن*ف........ 

اصحييي.. ليلااا 

 ليلا صحت... اا نا فين بتبص على رحيم الي لافف الفوطه على خصره(وسطه) وعاري من فوق وعلى نفسها شهقت بصدمه وانفر*جت في العياط وبتل*طم على وشها بهستريا وبتصرخ......  ااااه لييييييه ليييييه حراااام عليك حسبي الله ونعم الوكيل  يااااارب ليه حرااام عليك منك لله يا رحيم ليييه،  اااااه اسااااد انا خلااااص انتهييت يا اسد خلااااص اااااه بتصرخ بهستريا وبتلط*م وبتش*د في شعرها 

اسد واقف منصدم مكانه بيدعي يكون دا حلم مش حقيقه 

ورحيم واقف وعلى وشه ابتسامه شماته..  وجهه كلامه لاسد قولتلك يا اسد ليلا بتاعتي وهتكون ليا ومصدقتنيش واهو نفذت كلامي قاطعه اسد وهو بيضربه بوح*شيه ولقه بالكرسي بس رحيم اتفاداها بسرعه وقعد يضحك..... هههه اضرب ههه مش قادر اقولك احساسي الوقتي بجد فرحان حاسس اني طاير في الهوا احساس انك انت اول واحد تلم*س حبيبتك احساس ا قاطعه اسد....... همو*تك يااا رحيمم ونزل فيه ضر*ب 

قاطعهم صوت ارتطام قوي في الارض بيبصوا لقوا ليله لفه نفسها في ملايه السرير واغمى عليها

اسد بلهفه....... ليلاااااا جري عليها شالها بسرعه ركبها العربيه ولسا هيلف يركب قاطعه صوت عربيات البوليس 

رعد بخضه وخوف..... اسد في اي ليلا كويسه لقيتها ولا 

قاطعه اسد وهو بيركبه بسرعه وبيقول.......  اقبضوا على ابن ******الي فوق وساق العربيه بسرعه  .. الفون رن 


الو يا قاسم.... مش وقته......  ابعتلي الدكتوره بسرعه......  رعد هناك..... بسرعااا بقولك. 

بعد شويه وقف العربيه واشتالها بخوف 

قاسم .... اسد الدكتوره اهي في اي انت كويس وليلا ليلاا مالها 

اتجاهله وقال بجمود ووجهه كلامه لِ الدكتوره...... انتي ورايا

الدكتوره سمعت كلامه وطلعت وراه 

بعد شويه  اسد واقف قدام الباب بقلق وخوف والدموع في عينيه بس ماسك نفسه قاطعه صوت صراخ هو عارف الصوت دا حافظه صم صوت ليلته ،قاطعه خروج  الدكتوره بخوف 

بقلمي بسمله بدوي

الدكتوره بخوف.....  اااسد بيه، المدام مش راضيه تخليني اكشف ولا اجي جنبها شكلها عندها انهيا*ر عصبي حا*د 

اسد غمض عيونه بوجع، ودخلها لقاها في اخر الاوضه سانده بضهرها على الحيطه وضمه رجليها لصدرها وبتعيط بهستريا 

.. قلبه كانه اتك*سر وهو شايفها بالمنظر والحاله دي قرب منها بلهفه وهي بتحاول تزقه وتبعده عنها 

ليلا ليلا اهدي انا اسد اسد حبيبك 

ليلا بتصرخ بهستريا وبتضر*ب وبتخر*بشه...... ابعد عنيييي ياااااا اسااااااد الحقنيييي يااااا اساااااد ااااااه حد بلحقنييي لاااااا ابعد حرااااام عليك ابعد والنبي ابووووس ايدك متعملش كدا متكسر*نييش ارجوووك والنبي للاااااا يا اساااااد

اسد اخر مازهق حضنها غصب عنها وايده بتمسد على شعرها بحنان...... هش هششش انا معاكي  اهو متخافيش خلااااص اسدك معاكي اهو 

ليلا بتعيط وبتتعلق في رقبته كانها لقيت امنها فيه..... متسبنيشش والنبي وربنا غصب عني بالله عليك متسبنيش م متسيبني.. ش وغفت بين ايديه 

اسد اشتالها ونيمها على السرير ودخل يحضرلها الحمام وبعد خرج اشتالها وهي صحت في الوقت دا وعينهم اتلقت في نظره طويله وعميقه 

ااسد 

هوووش هششش يا روحي متخافيش خلاص انا معاكي يالا عشان تاخدي شاور انا حضرتلك الحمام 

بتحاول تنزل والدموع اخدت طريقها على خدّيها وفي عيونها نظره انكسا*ر وخذل من نفسها....... اسد سيبني انزل ارجوك هروح لوحدي

اسد بحب وحنان..... بس انتي تعبانه هتقدري، بصي هغمض عيوني وعد ههه ضحك في الاخر عشان يفك عنها

ضحكت بانكسار والدموع في عيونها.......  اسد بطل بقا تمثيل انت عامل انه مافيش حاجه ومتفاهم بس انت من جواك عايز تصرخ وتعيط انا مش اي حد يا اسد ماشي انا قادره اشوف الي جواك والدموع الي  في عيونك دي يا اسد عيط والنبي خرج كل الي جواك اصرخ عليا اضر*بني بس بلاش تكتم في نفسك كدا  

اسد بابتسامة  ...... ادخلي الحمام خدي شاور بسرعه وانا هطلع ليكي هدومك يالا 

ليلا نزلت راسها وبتسند على الحيط ودخلت الحمام وقفلت عليها 

اسد قاعد على السرير بيبص عليها لحد ما باب الحمام اتقفل 

هنا هو اتحول والابتسامه اتبدل بكا.. كان بيعيط زي العيل الصغير بكا يقط*ع القلب لاول مرا بحس بانكسا*ر وحزن وعذ*اب بالشكل دا 

وليله في الحمام سامعه صوت عياطه وبتبكي هي كمان 

اسد قام خبط على باب الحمام وقال بحنان....... هنزل اجبلك اكل وحاجه تشربيها ماشي 

ليلا بتحاول تخرج صوتها بصعوبه لحد ماخرج.....  اا ماشي 


في الجهه الاخرى 

ليث بصراااخ.........  عزاااااات 

عزت بجمود.......اكيد عرفت 

ليث بصراااخ...... هقتلك وعزت وجلاله الله لاخد حقها وحق اخويا 

 عزت بسخريه..... اخوووك هههه ضحكت اخوك حلوه دي دلوقتي اخوك 

ليث بصراخ...... ليه حراااام عليييك ليه كذبت عليااا ليه دا انا كنت بعيط كل يوم مصعبتش عليك ليييه كذبت وزرعت الكر*والحقد اتجاه اخويا لييه  وليييه كذبت علياااا وقولت مش هتخطفها وروحت اتفقت مع رحيم ال****** لييييه 

عزت ببرود.......  عشان انت غبي وبتفكر بقلبك وانا ميعجبنيش الي بيفكر في قلبه عقلك بس الي تفكر بيه 

قاطعه ليث وهو بيرفع المسد*س باتجاهه....... 


عند ليلا 

الخدامه معاها الاكل بدل اسد الي مش قادر يحط عينه في عينيها ومحمل نفسه مسؤوليه الي حصلها وانه مقدرش يحميها.. بتخبط على الباب مفيش رد لحد ما دخلت وفجأه الاكل وقع من ايدها وقعدت تصرخ ونزلت جري 

اساااااد بيه اساااد بيييه الحق ليلااا هانم 

اسد بلهفه وخضه.... مالها انطقييي

_انتحر*ت..........



36 و 35


_انتحر*ت

اسد جري على فوق وبيردد بزهول ورعب..... مستحيل م مستحيل تسبني لا لااااا مش هسمحلك مش هسمحلك تسيبينييي ياااليلااااااا وفجأه وقف قدام باب الاوضه بصدمه ليله نايمه على الارض وجنبها سكي*نه غرقانه د*م راحلها بسرعه اشتالها وبيكي...... ليه عملتي كدا لييييييه حراااام عليكِ مفكرتيش فياااا مش هسمحلك تسيبينييي..لييييه  بيدور على اي قماشه يسد بيها الجر"ح اخد قميصه الي على الكرسي وشقه وربطه على ايدها ورجع اشتالها  ونزل بيها جري للعربيه 

عمم عثماااان عم عثماااان بسرعاااا دور العربيه 

ركب ورا وهي على رجله وبيضر"ب براحه على خدها......  ليلااا فتحي متغمضيش عينك اهو قربنا نوصل وقعد يعيط جامد..... متسبينيش والنبي انا محتاجك جنبي على طول مقدرش اعيش من غيرك ليه عملتي كدا لي بس انتي مابتحبنيش صح 

ليلا بتقطع والدموع مغرقه وشها........  معتش قادره خلاص،  هحط عينه في عينك ازاي بعد الي حصل...  حصل بينا شرخ كبير اوي يا اسد عمره ما هيتصلح الي راح عمرو ما برجع يا اسد... دي الحاجه الوحيده الي  محافظه بيها ليك وهو خادها خلاص انت.. انت يا اسد بتمثل عليا 

 اسد رد بلهفه والدموع مغرقه وشه.... لا.. 

 ردت بقه‍'ر... ههه امسح دموعك ههه بتعيط ليه بس انت تستاهل واحده احسن مني و النبي ادعيلي يا اسد ادعيلي انا حاسه خلاص يا اسد ان اني همو*ت ادعيلي يا..  ااسدي هتوحشني اوي سا سا م ح ن ي (كانت بتتكلم بصعوبه وتقطع)  وفجأه غمضت عيونها 


اسد بصراخ....... بسرعاااااااا هتروووووح منييي لااااا 

عم عثمان هيمو"ت من الخوف من صراخ اسد اول مره يلاقيه بالحاله دي عمره ما عيط قبل كد، عمره ما خاف على حد او انه يخسر حد والوقتي خايف لا مرعو*ب وعشان مين طفله بس مش اي طفله عمرها ما اتصرفت كانها عيله صغيره كانت بتتكلم احسن من الكبار كانت بتخاف وبتهتم بكله كبير وصغير مغرقه الكل بحنانها عمرها ما اتكلمت مع حد على انها مرات كبير الحاره  او حسستهم انهم بيشتغلوا عندها.. خدم وهنا عيط عم  عثمان كان معاهم علطول عارف كل الي مرو بيه اسد وليلا مع بعض هو اصلا زوج الداده منى  

زعلان عليها اوي معقول خلاص كدا معقول حكايتهم هتخلص لحد هنا الطفله البريئه دي متستاهلش كل الي حصلها دا كان سامع كلام اسد وبيعيط عليهم وبيدعي في سرو انه ميحصلهاش حاجه 

اسد بفرحه وهو بيبوس ايدها...... خلاص وصلنا اهو خلاص هما هينقذوكي  انا عارف ياااارب ياااارب والنبي لااا يارب ياااارب 

دخل بيها المستشفى  بسرعه وهو بيقول بلهفه وصرااااخ....... بسرعاااااا ترووولي بسرعاااا هتروح منيي بالللله عليييكم انقذوها اعملواااا اي حاااجه انا مستعد من جنيه لمليون الي انتوا عاايزينه 

الدكتور بصدمه وفي نفسه... هو هو دا الي كان جبروت ومغرور معقوله الحب يعمل كدا 

.. احم حاضر يا اسد بيه اوعدك هنعمل كل الي نقدر عليه 

اسد بصرااااخ....... اسمهااااا هوووعدك انقذهااا وتعييش روووحها مقااابل ارواااحكمم كلكم فااااهم.

الدكتور بخوف.... ح حاضر ومشا بسرعه 

بقلمي بسمله بدوي


في الجهه الاخرى عند ليث 

طلع مسد*سه ووجهه بتجاه عزت.......هقتل*ك يااا عزت وربنااااا هقتلك وهريح الكل من ظلم*ك 

وطلق عليه وعزت اتفاجأ بيه واخد الرصا*صه في صدره ووقع على الارض 

حراسه دخلوا على الصوت وكتفوا ليث  بسرعا

ليث بجنون...... سيبوووني لساااا مكتفتش بكدااااا لسااااا هاااخد حقهمم و حقييي انااااا واخويا لساااااا، عاااايش طووول عمري في وووهم كبير ليه.. كنت بعيييط كل يوووم قدااامه مصعبتش علييه سييييبووووني لااازم اااخد حقيي منه قبللل ماااااايموووووووت سيبوووووووونيي 

وضرب الراجل الي كان ماسكه وفضل يضرب فيهم


عزت قام من على الارض وفضل يضحك جامد....... هههه مش قااادر لا برافو......... ليث بيبصله بصدمه

عزت بسخريه........ فكارني غبي ههه مشكلتك انك طيب وساازج يا ليث والله زماانك بتقول....  ازاي  محصليش حاجه اقولك انا بص يا سيدي انا زكي اوي اوي بص قبل ما تعمل حاجه انا ببقى سابقك بخطوتين نيجي للمهم بقا  نا لابس واقي ضد الرصا*ص كنت عاارف ان في يوم من الايام هتعرف وهتعمل الي عملته الوقتي واهو حصل 

ليث بكر'ه....... انت اي ياشيخ انت شيطا"ن بس حلو نها كلامه وهو بيمسك السكينه الي في طبق الفواكه وبيغرزها في رقبته وبيبتسم بتشفي.. فجأه حس بطلقه في ضهره بيلف رقبته يشوف مين ابتسم بوجع وقال بدموع..... حتى انتي ووقع على الارض. 


اسد دخل يصلي في اوضه فاضيه وببعيط وبيدعي بدموع...... يااارب يااارب يااارب ترجع احسن من الاول وميحصلش لها حاجه ياارب انت عااالم بحالنا احنا شوفنا العذ*اب الوان يااارب مش معقوله حكايتنا هتنتهي كدا يااارب عوض صبرنا خير يااااارب انت عااالم بيا وعارف اني مقدرش اعيش من غيرها يااارب وقعد يعيط جامد 

قاطعه دخول رعد وقاسم... 

رعد بحزن..... اسد اهدى خير يا اسد والله ما تخافش يا اسد 

عاصم بتأييد......  ايوا ان شاء الله خير ليلاا احم اقصد مراتك 

اسد بصله بنظره ارعبته

عاصم بمرح عشان يخفف عنه.... ههه مش وقته غيره يااا عم  ... طب اقول اي طيب المدام بتاعتك طيبه و قاطعه اسد وهو بيقوم ناحيته بغضب...... الحقووووني ياااعم بحاول اخفف عنك والله ياااعم 

قاطعتهم الدكتوره بخوف..... احم... البقاء لله 

اسد  ؟!!!!


"هعمل معاكم اتفاق  لو البارت النهارده في الكومنتات عدا 10k ضعف الريأكد  هنزل بارت تاني بليل على 10كدا بس يكون الريأكد معدي 5k عشان دا العادي بتاع البارت 

بحبكم في الله 🤍"

36


البقاء لله

اسد بجنون وهو بيخبط على الحيطه جامد وبيخبط راسه...... يعنيييي اييي.. ابعدووااااا انتوااااا كذااابين مستشفى بنت******* مش فاهمين حااااجه في اي حاااجه وعزت وجلالله الله لقفلكم المستشفي وهقعدكم في البيييت ابعدواااااا ودخل الاوضه عند ليله ورعد وقاسم بيحاوله يمنعوه 


اسد بجنون..... ليلا قومي يالا قومي انتي مامو*تيش صح يالا يا والنبي قومي وراح شد كرسي  وقعد قدامها وسند راسه على السرير وقعد يعيط..... ليه عملتي فيا كدا حرام عليكي انا عمري ما حبيت حد ولا هحب غيرك ﯾ ليلتي لي بس سيبتيني ليه ولمين ها انا مش فارق معاكي طب وتميم.. تميم برضو مش فارق معاكي ها... كنت بقول ان دا كابوس بس للاسف حقيقه وحقيقه الم*تي اوي.. كنت هنهي حياتي من بعدك بس تميم مش ليه حد عيزاه يتيتم زيي يا ليلا مش عاوز احسسه بالشعور دا وحش اوي اوي كان نفسي نخلف عيال كتير شبهك لا ههه شبهي انا انتي حلوه اوي وهقعد اتشاكل واتخانق مع الي رايح ولي جاي هههه انتي اكتر واحده عارفه غيرتي وحشه قد اي ههه وقعد يعيط ومسح دموعه بعن*ف هااخد حقك يا حبيبتي وربنا لاخد حقك منهم كلهم ولسا هيقوم يشيل الغطا من على وشها عشان يقبل جبينها اتصدم وقعد يضحك..... احمدك واشكر فضلك ياارب ياااماانت كريم يااارب وخرج برا بيضحك.... مش هيااا ياااقاسم مش هيا يارعد مش هيااا واحده تانيه الي جوا واحده تانيه مش ليلا 


الدكتوره بسرعه..... انتو قصدكوا على مين الي جواه اسمها ليلا برضو معقوله قصدكوا على العيله الصغيره 

اسد بلهفه.... ايوا.. ايوا فين 

الدكتوره باسف.... انا اسفه بس احم مكنتش متصوره انها مراتك يعني احم صغيره و 

اسد بصراااخ...... هياااا فين اخلصي انتي هتحكيلي قصه حيااااتك 

الدكتور ادخل بسرعه...... انا اهو انا المسؤول عن حالتها مش الدكتوره حصل بس سوء تفاهم و

اسد بصراخ وهو بيمسكه من تلابيب قميصه بغضب..... اخلص ليلااا فين 


اخر اوضه يا باشا متخافش هي كويسه الحمدلله واسعفتوها في الوقت المناسب وكمان من حظها انها جر*حت نفسها بالسكي*نه بالطول مش بالعرض 

اسد زقه بسرعه ودخل الاوضه وقف على الباب وابتسم بسعاده وفرحه كان روحه رجعتله من اول وجديد جري عليها بلهفه وراح لمس وشها بحب ولهفه كانه بيتأكد انها حقيقه مش حلم.... مطلعتش بحلم الحمدلله يا مانت كريم يااارب احمدك واشكر فضلك وقعد يعيط بفرحه لدرجه سجد على الارض وصوت عياطه ودعاءه مسموع وقاسم ورعد واقفين على الباب فرحانين ليه


بقلمي بسمله بدوي


في الجهه الاخرى 

ليث نايم على  الارض سايح في د*مه و عزت جنبه نفس النظام 


البنت واقفه تعيط جامد.... ليث لييييث قوم لا قووووم وربنا مش قاصده والله ليييث لااا قوم انا كان قصدي امو*ته هو ارجووووك ماتسيبنيش انت الحاجه الوحيده الي انا عاايشه عشانها 

ليث بتقطع...... ب ح ب ك وفقل عينه 

البنت بصراخ.... لاااااااا 

بلغت البوليس وطلبت الاسعاف بسرعه 

تسريع الاحداث 

اسعفوا ليث بسرعا 

البنت في العربيه..... انا الي قت*له اناا انا قت*لته وربناااا ما كان قصدي كنت عااايزه اقت*ل عزززت مش هو مش هواااااا ااااااه لييييه بس 

ليث بياخد نفسه بصعوبه......  اايه اليي بتقوليه.. داا انتي اتجننتي..  هياخدو اقوالك كدا.. 

_سااامحني يا ليث وربنا مكان قصدي 

اسامح ليه 

لا والنبيييي متقولش كدا بالله عليك انااا وربنا ماكان قصدي

اهدي يامجنونه قصدي اني مافيش حاجه عشان اسامحك عليها 


انا عايزه اعترف لك بحاجه يا ليث انا انا بحبك 

ليث ابتسم بفرحه وغمض عيونه. 

لااااااا متغمضش انت الحااااجه الوحيده الي عايشه عشااانها 

وصلوا المستشفي ودخل اوضه العمليات 

والبنت قاعده منها"ره في العياط

الدكتور خرج جريت عليه بدموع..... هاا ﯾ دكتور طمني 

احم يا للاسف جاله شلل نصفي  بسبب ان الطلقه كانت قريبه اوي من العمود  الفقري.... 

عند اسد صحا وقعد يتأمل ليله بحب وشغف وبيكلمها كانها صاحيه.... يالا ياليلا اصحي وحشني العسل الي في عيونك.. صوتك.. وحشني اوي لمساتك.. رقتك.. كل حاجه وحشتني فكي قومي واوعدك هاخد حقك منهم كلهم قومي يالا عشاني انا وتميم و

قاطعته وهي بتفتح عيونها بارهاق..... ااه 


اسد بلهفه..... براحه متتحركيش يا روحي اهدي يا قلبي كدا يا ليلا هونت عليكي بس خلاص مش مهم اهم حاجه انك بخير ومعايا و

ليلا بخوف.... اا انت مين وانا فين انا اناا مين 

اسد بصدمه؟!!!



37

اانت مين وانا فين اانا انااا مين

اسد بصدمه....... انتي مش عارفه انا مين اا مش فاكره حاجه

ليله بدوموع...... خالص انا مين وانت مين وانا هنا بعمل اي 

اسد بصراخ......... انت يااااا دكتور الحميي*يير يالي براا 

ثواني ودخلوا كلهم 

قاسم بحب اخوي هو ورعد .....  حمدلله على السلامه يا ليله  

ليله بخوف..... انتو مين  .. بصولها بستغراب 

الدكتور بخوف من نظرات اسد ........  اا في حاجه غلط اكيد بس مش عارف.. على ما اعتقد فقدت الذاكرا و

قاطعه اسد بغضب جحيمي وهو بيسدد ليه اللكم*ات قويه اطرحته ارضاً.....  اومال مين الي يعرف ياااا شويه****** 

الدكتور بخوف......  اسد باشا مينفعش كدا.. لو سمحت اخرج وانا هكشف عليها واشوف

اسد بصرااخ.......  عااااايز دكتووووره 

هز الدكتور راسه برهبه ونفذ كلامه واحضر الطبيبه


 الدكتوره بخوف.... احم اسد بيه ممكن خمس دقايق على انفراد لو سمحت 


ها 

الطبيبه بخوف شديد من هدوءه المُخيف..... احم..  اا..  مش عاارفه اقول اي بس ااا


ماااااااتنطقي

اسد بيه انا اكتشفت حاجه محطوطه في المحلول ليها.. على ما اعتقد حد عايز يق*تلها بس مع المحلول اترد بالعكس وهي اتقبلت دا بسهوله كانها مش قادره تقاوم ويأسه من الحياه وبتهرب من واقعها حاجه زي كدا 


اسد ضغط على ايده  بغضب لدرجه عُروقه برزت بشده وعيونه اسودت اوي.... اجمعيلي كل الي دخلوا اوضتها 

بس 

بسرعااااااااا

قاطعه صوت انثوي..... اسد حبيبي انت كويس يا حبيبي انا اول ما نزلت من الطياره وعرفت انك في المستشفى مفكرتش فيا ومن خوفي عليك نسيت تعب السفر وجيلتلك انت كويس يا حبيبي 

اسد بهدوء......  روحي يا سندرا عشان ابنك  .. مش عاايز اعتراض احسنلك 

حاضر يا حبيبي ما تتأخرش عشان بخاف عليك 

اسد ابتسم بسخريه وثواني وسمع صوت الدكتوره انها جمعت كل الي كانوا مسؤولين عن حاله ليله الصحيه..


دخل  بغرور وببرود عكس النار الي جواه واتجه للكنبه الجلد السوداء وجلس عليها ووضع ساق على ساق بغرور بيتابع الي واقفين بعيونه الصقريه بتركيز تام وريأكشنات وشهم.. ساد الصمت ثواني.. انتي 

شاور على شابه في اواخر العشرينات.... انا يباشا 

تابع حركات يدها وتوترها الزايد.. اسمك اي 

سسماح

 اسد بثقه وبهدوء مخيف.... امممم .. قوليلي بقا يا سماح مين الي قالك تحُطي الحقنه في المحلول  

ااا انا انا مش مش عارفه انت بتتكلم عن اي يباشا 

_مش في صالحه خالص الإِنكار يا سماح وبحركه سريعه وقف قدامها وقال بصوت زي فحيح الافعى..... وعزه وجلاله الله لو ماقولتي مين الي وراكي يبنت**** لهتشوفي الي محدش شااافه انتي وعيلتك


ردت بسرعه وخوف.....انا انا هقول على كل حاجه يباشا..  انا والله عبد المؤمور معرفش مين الي هدفه يمو"ت مراتك في واحد باين عليه انه بودي جارد جه وعرض عليا 50الف جنيه ووالفقر وحش ياباشا وانا والله كنت محتاجاهم جامد 

لسا هيتكلم سمع صوت صراخ وعياط جامد وجهه كلامه لرجالته.......  خلوا بالكم منها كويس  متخالوهاش تمشي لحد ما اجي وعايز تسجيلات  كاميرات المراقبه كلها ومشا بسرعه لقا الصوت جاي من غرفه ليله

ليلاا بصراااخ...... ابعدوووو عنيييييي عااايزين منيييي اي اناااااا عاااايزه امشي من هناااااا افهمواااااا سيبونيييييي في حااااليي 

قاطعها اسد بلهفه..... ليله حبيبيتي اهدي

ليلا بخوف وهي بتبعد عنه..... لا ابعد انت وح*ش هتضر*بني  زي ما ضر*بت الدكتووور ابعد عنييي انااااا عاااايزه امشي من هناااااا سيبونيييي في حاااللي بقاا 

اسد بحب وهو بيحاول يقرب منها...... ليلا حبيبتي اهدي اهدي انتي هنا عشان مصلحتك انتي تعبانه 

ليلا بدموع.... انا ليه مش فااكره حاجه طب انت تعرفني.. طب.. تقربلي اي 

اسد بحنان قرب حضنها وشاور للباقي انهم يخرجوا 


وليلا حاسه بالامان اتجاهه وبتتمسح فيه  وبتدخل في حضنه اكتر 

وهو فضل يمسد على شعرها ويهديها..

هديتي 

هزت راسها بدموع.... والنبي مش عايزه اقعد هنا 

حاضر انتي تؤمري يا اميرتي 

ابتسمتله وهي حاسه انها ضايعه مش فاكره حاجه.. بس هيا حاسه بالامان وحنانه عليها مطمنها

بقلمي بسمله بدوي 


في الجهه الاخري 

يااااعني اي اناااا اصلا الي غلطاااانه اني بعتمد عليكم 


ياهانم افهمي.. هيا اه مامتت*ش بس بيقولوا فقدت الذاكره

ابتسمت بخبث..... اامم قولتلي

احم مكسوا البت سماح واعترفت بكل حاجه

اييييه الغبيه بنت ال***** بتفتح علينا نا*ر اسد  اهم حاجه انها مشافتنيش واهو اي حسبته لقيته اقفل اقفل 

ابتسمت بخبث....... حلو اوي الكلام دا.. متبته اوي في الحياه يا ليلا بس حلو اهو نلعب شويه 


عند اسد دفع تكاليف المستشفى  ومضى على خروج ليله من المستشفى وهما الوقتي في العربيه متجهيين للبيت 

اسد بحنان..... مبسوطه خرجتك اهو عشان تعرفي معزتك عندي وانك مش اي حد وطلباتك اوامر 

ليله مبتسمه ليه.... شكرا 

مسك ايدها وقبلها بعشق......  مافيش بينا الكلام دا 

وصلوا ودخلوا لقوا سندرا قاعده بتتفرج على التلفزيون وتميم بيلعب على الارض بِ العابه واول ماشافها جري عليها بحب.... مااااااامااااااا 

ليلا بصت لاسد وعقدت حاجبيها الرقيقين بمعني مين دا 

سندرا بخبث وبسرعه.... ابني ومعتبرك امه من حبه فيكي  ياليلا احم...انا سندرا من الحق 

اسد رفع حاجبه.. عرفتي ازاي انها فقدت الذاكره..

سندرها بتوتر..... من المستشفى مش انا جيتلك النهارده 

اسد بصلها كتير من غير كلام وبص علي ليله وتميم علاقتهم حلوه اوي رغم انه بيضايق او بمعني اصح بيغير بس فرحان ان ليله عوضت تميم عن تصرفات سندرا البارده مع ابنها 


تميم جري على ليله  الي ابتسمت وفتحت  ليه زراعيها بحب.. وحشتيييني اوي اوي اوي عاايزه العب معاكي كتييير 

ههه انا اكتر يا حبيبي

اسد بهدوء.... تميم سيبها ترتاح الاول 

تميم بعبوس طفولي..... بس يا بابا 

تميم 

حاضر 

ليله بحب..... بس هرتاح شويه ووعد بليل نلعب كتير 

بجد يا ليلااااا انا بحبك اوي اوي احسن ام في الدنيا 

اسد مبتسم ومتابعها بعيون عاشقه وهي بتتفادى نظراته بخجل، وسندرا بتابعهم بتوعد شديد وخبث


بليل ليله صحيت واخدت شاور ولبست دريس بسيط ابيض بنص كم وسابت شعرها الطويل الذي تخطى خصرها بكثير واعطاها منظر لطيف وبرئ  ولبست حذاء رياضي مسطح ورشت القليل من عطرها الجميل برائحه الفل والياسمين والمسك ونزلت راحت المطبخ لِ شعورها بالجوع الشديد 


اسد بحب...... ليلتي حضرت ليكي الاكل زمانك جعانه صح

هزت راسها بخجل وهو ابتسم على خجلها اللطيف المحبب لقلبه....  تعالي اقعدي يالا 

كانت تجلس بجانبه وهو بيطعمها بحنان بيده اعترضت في الاول بس استسلمت في الاخر لهذا الشاب الوسيم والحنون. 

ليله بتذمر لطيف.... خلاص والله معتش قادره 

اسد بضحك على تذمرها اللطيف... اخر واحده  خلاص عشان خاطري.... شاطره ياليلتي فونه رن... هروح ارد على الفون واجيلك 


سندرا مستنياه يمشي وراحت بسرعه لِ ليلا..... احم عامله ايه النهارده 

ليله بطيبه.... الحمدلله وانتي 

سندرا بخبث وحزن مصطنع..... مش كويسه خالص يا ليله عشانك 

ردت بستغراب عشاني 

ايوا انا طيبه جدا ومش عايزه اسكت بس بصي ياليلا... اسد مش بيحبك... اسد بيضحك عليكي.... عارفه انتي دخلتي المستشفي ليه وبسبب مين 

مين 

سندرا بخبث...... بسبب اسدد انتي انتحار*تي بسببه بصي كدا على ايدك حتي..  والسبب اسد وانه اغتصب*ك وانتي مقدرتيش تستحملي الصدمه و حاولتي تنت*حري... بالمناسبة هو متجوزك عرفي غصب عنك ودي نسخه اهي 

ليله بصدمه وهي بتبص على ايدها والورق ودموعها مغرقه وشها....



38 و 39

ليله بدموع وغضه مؤلمه...  انتِ بتكذبي اكيد صح..  لا لا يمكن يكون عمل فيا كدا

سندرا بخبث....  عاايزه تصدقي انتي حرا مش عاايزه تصدقي برضو انتي حرا بس ثواني ممكن اثبتلك صحه كلامي ولا.. 

ليله هزت راسها بسرعه والدموع مغرقه وشها.... ايوا.. ايوا 


تمم تعالي ورايا..  ودخلوا مكتب اسد الي كان قاعد على الكرسي وباين عليه الحزن والهم 

سندرا بخبث.... اسد 

اسد ببرود..... مش فاضي الوقتي يا سندرا..  مش عايز اتكلم 


سندرا بخبث....  اسد انت ليه بتعمل كدا ها ليه حرام عليك.. انا عرفت كل حاجه وبعدين مش انت مش اخدت الي انت عايزه منها خلاص بقَ سيبها في حالها 

اسد  بهدوء.....  لسا شويه 

سندرا بحزن مصطنع..... اسد انت بتحبهااااا صح 

اسد بكذب.....  لا ﯾ حبيبتي  احب   .. لا بتهزري انت اكتر واحده عارفه اني انسان عملي جدا ماليش في الحب والكلام الفارغ دا وبعدين يوم ما احب احب الطفله دي لا مستحيل 

سندرا بفرحه وهي بتلف ايدها على رقبته بدلال....  بجد يا اسد 

اسد بابتسامه لم تصل لعيناه.... طبعا يا حبيبتي

سندرا بتقرب تقبله.. اسد بعد بسرعه....

سندرا بحزن مصطنع.... اسد في اي 

اسد بهدوء ونفس الابتسامه.....  بليل..يالا بقا عشان عندي شغل كتير وبليل افضالك وغمز 

سندرا بدلع..... اوك.. مستنيااك على نا*ر 


ليله واقفه على الباب ودموعها مغرقه وشها وجريت على اوضتها لمت هدومها ونزلت بسرعه بتتلفت حوالين منها بتشوف في حد واقف وشايفها ولا ولكن لم ترى سندرا التي كانت تقف وابتسامه شماته مرسومه على وشها.... باي باي هو دا اخر الي يقف في وش سندرا.. وقعدت تضحك 

قاطعها اسد وهو طالع من مكتتبه جريت عليه بسرعه عشان تمنعه من رؤيه ليله... اسد.. في اي.. مش قولت انك مشغول مش فاضي في اي 

اسد بستغراب من توترها وفهم ان فيه حاجه مش عايزه يشوفها.... خلصت ورايح اشوف ليلا 

سندرا بغ*ل..... والله وبتقولها في وشي عادي يا اسد.. اعترف انك بتضحك عليا يا اسد 


اسد لسا هيرد سمع صوت تحت جري لقا ليلا عن باب القصر وواقعه على الارض ماسكه رجليها بألم وفازه جنبها مكس*وره وبرق بصدمه اما شاف شنطه الهدوم جري عليها بلهفه ونسى كل مخطتاته اهم حاجه ليلته.. 

_ليلا مالك في اي 

ليلا بشراسه.....  ابعد عنييي ياااحيوا"ن

اسد بصدمه.... الكلام دا ليا... انا اسدك 

_بطل كذب بقا يا اخي انت مش بتزهق اناا سمعت كل حاجه خلاص وكمان سندرا قالتي على حقيقتك البش*عه ابعد عنييييي سيبني في حاااااالي 

اسد بص على سندرا بش*ر.. 

سندرا بخوف... اا وبعدين مش دي الحقيقه ولا اي ولا انت بتكذب عليا 

اسد  مسح على وشه بعصبيه قاطعته ليلا بدموع..... حرام عليك عملت ليك ايه عشان تأذ*يني كدا ولا وكمان اغتص*بتني 

اسد بغضب جحيمي..... مين قالك كدا 

ليلا بانهيار وبتشاور على سندرا 

سندرا برعب.... انا.. انا اا

اسد قرب من ليله عشان يساعدها تقوم بس هي بتبعده عنها 

اسد بنفاذ صبر..... بللاااش شغل الاطفااال دا يا ليلاااا

ليلا بدموع.... سيبني حرام عليك بقَ انا عملتلك اي بس لكل دا

سندرا بصوت عالي..... اسد في اي مالك سيبها تغووور (كل دا وهي فاكره ان معامله اسد الحلوه دي بسبب السح*ر)  

بص يا اسد من الاخر كداا يا انا يا هي في البيت داااا

اسد ببرود..... مستستعجليش اوي كدا على خروجك من البيت بس مش هيبقى من البيت بس لا دا من حياتنا كلها  

سندرا بخوف.... ء ء..  تتقصد..  اي 

بقلمي بسمله بدوي

قاطعهم رعد وقاسم وهما داخلين وراجل كمان بس كبير نسبياً.

اسد ببرود وهو بيشاور على الراجل....

سندرا بتهور.......  خديوي (الي كان عامل لها العمل.. الس*حر) 

اسد بضحك.... ههههه اللهم صلي هو بعينه

سندرا برعب من الي قادم.... اااا لا والله العظيم ما اعرفه 

اسد بصلها نظره ارعبتها.......  ما تذكوريشش اسمه ربنا على لساااانكم ******** بكذب 

رعد وهو ماسك الراجل من لجلبيه من ورا...... انطق اخلصص 

_يا باشا انا ماليش دعوااا انا عبد المؤمور الست دي وبيشاور على سندرا  جيتلي واديتلي فلوس كتير عشان اعملك س*حر عشان تبقي زي الخاتم في صُباعها وكمان يكر*ه مراتك فيك

اسد بحركه. سريعه واتخلى عند بروده ومسك سندرا من شعرها وايده التانيه ضرب*ها بالالم...... انتي اي ياااا شيخه شيطاااانه ااااااي كل الش*ر الي جواااااكي داااا...  وبعدين حتيي تقااارير علاجك كانت كذب وانتي سلميه مفيكييش حاااااجه 

سندرا برعب..... ااانا اسفه انا معرفش عملت كدا ازاي انا انا اسفه بجد..  سامحني اانا مشيت ورا شيطاني ومش عرفت عملت كدا ازاي بجد... انا اسفه... بس انا عملت كل دا عشان ابقى معاك انت وابني 

اسد بسخريه..... والله  ... ابنك اااه قولتيلي... ابنك الي سيبتيه في اللفه وسافرتي عشان شغلك... ابنك الي كان بعيط كل يوم بسببك ويسألني فين ماما... زماايلي كلهم عندهم ماما وانا  لا... وبص على ليله بهيام......  وهي الي عوضته عنك.. رعد اعمل شغلك 

رعد طلع الكلبشات ورايح بتجاه سندرا..... 

سندرا برعب..... اسد انت مستحيل تعمل كدا صح.... ااسد انا ام ابنك مستحيل تعمل كدا في ام ابنك صح...

اسد ببرود....... رعد اخلص

سندرا بصرااخ...... والله لنتقم منكم كلكم وووانتي بذااااات كل دااااا بسبببك هقتل*ك انتييي لو مكنتيييش موجووده 

قاطعه اسد بصفعه على وشها...... غوووي من وشي 

رعد اخد سندرا وخديوي وقاسم مشا معاهم مفضلش غير اسد وليله. 

اسد بنظرات عاشقه....  ليله 

ليلا بتبصله بتوهان... انا مش فاهمه حاجه خالص... يعني الي قالته ليا كذب.... اااه دماغي بيوجعني اوي

اسد قرب منها....... ا ا اطلب الدكتور..  اخدتي علاجك 

هزت راسها بلا وبتمسك راسها بوجع...... اااه اه الحقني... لا مش اخدت العلاج 

اسد بلهفه اشتالها وطلع بيها...  نيمها على السرير.. ادويتك فين 

ليله بارهاق..... على الكيمودين دا 

اسد..... بسم الله الشافي المعافي يالا افتحي بوءك 

اخدتهم ونامت واسد دخل الحمام واخد شاور واستقى بجانبها


اسد صحا واول ما شاف ليلا جنبه ابتسم ومد ايده يداعب شعرها بحب وقرب منها بلا وعي قبلها ودفن وشه في عنقها 

ليلا صحيت على لمساته الحنونه اتكسفت اوي منه 

ااا لو لو سمحت 

اسد بعشق وهو يطبق قبلات متفرقه على وشها برقه......  تعرفي انك وحشاني اوي...  اوي 

ليلا بضعف من لمساته الخبيره ومستسلمه لحنانه البالغ وكلمات التي لمست قلبها 

اسد قرب منها بلا وعي  وايده بتعبث في كنزتها ثواني وازاحها ورجع قبلها وهي بادلته ببراءه....


بعد شويه 

اسد بصدمه..... اي داااا ازاااااي ازاااااي...

39

اسد بصدمه.... اا ازااي ازاااي 

ليله بتعيط وبتحاول تبعد وبتلف الشرشف باحكام على جسدها

اسد بلهفه وفرحه شديده..... بتعيطي ليه بس... مسك ايدها وقبلها برقه متناهيه..

ليلا بكسوف..... ااا ء غمض عينك 

اسد بضحك شديد ومشاكسه......  انا جوزك يا ليلا ههه تعالي بس كدا متخافيش  .. ومره واحده اشتالها.. شهقت بخجل.... لاااا نزلي... نزلنيي.. وبتحرك رجليها بعشوائيه 

اسد بضحك على تصرفاتها الطفوليه..... ههه يا مجنونه.... خلاص هنزلك ههه 

اول ما نزلها جريت بسرعه من قدامه

اسد بضحك......  اما تطلعيلي  بس..  انتي يعني هتفضلي على طول جوا 

ليله بمشاكسه... ايوا  وقفلت الباب بسرعه اول ما شافت اسد بجري بتجاهها..

بقلمي بسمله بدوي 


في الجهه الاخرى في القسم  

رعد وقاسم قاعدين على الكراسي بيتبادلوا النظرات بخبث شديد وبرود

رعد ببرود وبيوجه كلامه لِ سندرا الي واقفه قدامه وبِتحاول تستطعفهم بكلمات كاذبه ودموع مخاد*عه.....  والله انا عارفه اني غلطت وغلط كتير اوي بس كل دا عشان اسد وابني

 رعد بسخريه وهو بيوجهه كلامه لقاسم..... ابنها ..  

قاسم بتفاجأه ... ابنها.. يعني سمعت صح في الاول 

سندرا بغيظ.... ايوا ابني تميم ابني و

قاسم بسخريه لازعه....  ابنك اممم ابنك الي سيبتيه وهو في اللفه عشان اي هاا عشان تسافري  لشغلك انتي نا*نيه يا سندرا.. وكمان مش دي ليله الي الي اقنعت اسد انه يرجعك عشان ابنك هاااا انتي رديتيلها معروووفها ازاااااي هاااا..  لا ورووحتي عملتلهم سح*ر  كفر*تييي وخرجتي عن المله ومااااااكتفتيش  بِ كدا لا  ورووحتي اتفاااقتي مع رحييييم  احمد ربك ان ليله محصلهاش حااجه ولا  كام زمانك هتشوفِ جح"يم اسد الداخليه 

يااااااااا شااااااوييييش.. 

امرك يا بيه 

غووووري معاااه ياسندرا لما نشوف اسد هعمل اي اخلصي 


سندرا بخبث.......  حاضر و بحركه سريعه اخدت المسدس الي في حزام الشاويش ووجهته في وش رعد وبترجع بضهرها  للباب وفتحته ..  كل دا وهي مصوبه المسد*س باتجاههم.... هههه باي باي 

رعد بيمشي بتجهاهها.... سندرا افقي مكانك... الي بتعمليه دا بيزود الحساب عليكي ومش هيفيدك ابدا استسلمي 

هههه ضحكتني يااارعد ابعد ها هااذ*يك  ابعد 

رعد مستمر بيمشي بتجاهها..  سندرا بتهديد ضرب*ت طلقه في السقف.... هاااا المره الجايه فيك ابعد وخليهم يبعدوا ويسيبوني 

رعد ما اهتمش وماشي بتجاهها... قاسم مسكه.. وهي استغلت الفرصه وهربت بسرعه

رعد بعصبيه.... ايييييه الي انت عاااااملته دااا يا قااااسم 

قاسم بغضب اكبر...... اوووماااال عاااايزني اتفرج علييك واسيبها تقت*لك  وجريوا يحاولوا يمسكوها... 


عند ليث في المستشفى 

قاعده على الكرسي  المقابل للسرير ونايمه عليه بارهاق ..  

ليث صحا اول ما لمحها ابتسم بحب ومد ايده يبعد خصلاتها التي تحجب رؤيتها المحببه لقلبه.. صحيت على لمساته... ليث... اا.. انت كويس 

ايوا... عايزك في خدمه ضروري  يالين

لين بلهفه..... قول 

وديني لاخويا اسد

بس.. اانت لسا تعبان ووبعدين هو هو 

متخافيش عليا..  بس وديني ليه 

جابت الكرسي العجل وساعدته يقعد عليه..

ليث بحب..... بحبك.. انتِ عوضي يالينا

رد بكسوف.... وانا كمان 


عند ليلا  بتجهز الاكل وبترصه على السفره... حاسه من الصبح بارهاق ودوران شديد.. بس مش مهتمه  

اسد بعشق وهو بيلف بيحاوط خصرها ودفن وشه في شعرها من وراها ياخد اكبر قدر من رائحتها المسكره لحواسهُ....  بتتعبي نفسك ليه بس 

ردت بخجل.... ولا تعب ولا حاجه وبعدين  تعبك راحه 

طبع قُبله رقيقه على جبينها.. بس سمعوا صوت دوشه برا 

ليلا باستغراب... اي الصوت دا

اسد وهو بيمسك ايدها بحنان.. 

خرجوا.. 

اسد بعصبيه شديده....  سندرااااااا 

سندرا ببرود....  وحشتني وبصراحه جايه ارد معرف ليلا ورفعت الم*سدس.....  هح*رق قلبك طول العمر عليها يا اسد  .. 

تميم بسرعه.... مااااامااااا 

اسد زق سندرا.. قامت ضاغطه على الزناد والطلقه جت فِ تميم و...




طفلتي البريئه

بقلم بسمله بدوي 

الاخييييير 🥺♥...(40)


تميم بسرعه.... مااااامااااا 

اسد زق سندرا.. قامت ضاغطه على الزناد والطلقه جت فِ تميم 

ليله بصراخ....... تميييييييييييييييييييييييييم 

اسد بفزع..... تميييم 

ليله من الصدمه اغمى عليها.. وسندرا واقفه مكانها مصدومه والمسد*س وقع منها بخوف ولسا راحه تجري على برا تهرب.. لقيت رعد وقاسم واقفين وريأكشن وشهم مش مبشر للخير بتاتاً

رعد بغضب جحيمي..... انتِ نووووعك اي جنسك ايييي ابقا غلطان لو قولت حيوا*نه هبقَا بظلمه*م على الاقل يبحسوااا... وبعدين بتجري على برا بدل ما تجري على ابنك تشوفيه مااااله... انما انتِ.. مش لاقي حاجه اوصِفك فيها.. قداااااااامي 

قاسم بشمأزاز منها.... انتِ حلال فيكِ الاعد"اااام 


بقلمي بسمله بدوي

اسد بصوت عالي مُخيف..... بسرعاااااااه جهزوا العربيه ابنييييي هيرووووووووح مني

الداده مني وهي بتحاول تصحي ليله بالبيرفيوم الي معاها.... ليلا... ليلا حبيبتي انتِ كويسه 

ليله بتبكي جامد وقالت بخوف شديد..... تميم تميم فين 

اسد استني هاجي معاك بسرعه

اسد هز راسه وجري على العربيه وليلا بتحاول تلحقه و دموعها مغرقه وشها 

ورعد اخد سندرا وقاسم لسا هيركب عربيته عشان يلحقهم.. قاطعه صوت انثوي رقيق..... ابيه قاسم 

قاسم لف بلهفه وقلبه بيدق جامد بشوق....ساره 

ساره بدموع.... ابيه قاسم.. ابيه اسد كويس معرفتش الحقه... في حاجه مش كويسه حصلت ارجوك طمني 

لسا هيرد 

الخدامه بخوف.... البيه الصغير ياهانم... والله قط*ع قلبي 

ساره بلهفه.... ماله 

الخدامه بسرعه.... اخد طلق*ه من الحيربوزه الي اسمها سندرا والله انا ما عارفه دي امه ازاي دِ 

قاطعها قاسم بغضب شديد...... على شغلك اخلصيييي 

فرت الخدامه بخوف من صوته الغاضب 

ساره بدموع وخضه..... تميمم تميم مااااله هاااا كويس صح قوووول يا ابيه والنبي انه كويس ارجووووك ووقعت على الارض وانهارده في البُكا.. قاسم غمض عيونه بغضب من الخدامه عشان قالتلها ودي واحده جايه من سفر وتعبانه.. ومفروض تعرف بهدوء وواحده واحده مش مره واحده كدَ..  احم ساره مافيش رد شهقاتها بتزداد 

قاسم مقدرش يتحمل ونزل لمستواها ومره واحده اخدها في حضنه بحنان وهي اتشبتت بيه اكتر.... ا ابي.. ابيه تميم كويس صح 

قاسم وهو بيمسد على شعرها بحب.... ان شاءلله الله.. اهدي بقَ مينفعش كدَ لازم تبقي قويه صح 

مسحت دموعها بسرعه.... ايوه انا قويه... احنا لازم نروح لهم الوقتي لازم نبقى معاهم في الوقت ده

قاسم بيتأملها بشوق وحب مش مصدق انها قدامه الوقتي ومن غير سابق انذار... انا بحبك يا ساره 

ساره بصدمه وبرقت... هاا 

ب ح ب ك 

ساره بدموع...... ااي ايه انت انت قولت اي  ... بتحني هاا بتحبني اخيراااا قولتهااا اخيراا

قاسم بفرحه..... افهم من كده.. انك 

ساره بحب... ب ح ب ك

حضنها وهي بتشدد من احتضانه اكتر(والله مش وقتوا خالص!😂 ) 

عند اسد بغضب جحيمي..... بسوووووورعاااااااا ابني هيمووووووووو*ت مني 

ليلا بلهفه وخوف.... بعيد الشر ياااا اسد ان شاءلله خير وهيفوق 

 

الدكتور بخوف......  بسررعه ترووولي بسرعه الحاله خطييره العمليااااات بسرعه

اسد قعد بحزن والخوف سكن قلبه.. ليله قعدت جنبه ومسكت ايده بحب بمعنى انا معاك وكل شئ بخير  وحضنته واسد بادلها وهي فِضلت تقوله كلام يواسيه ويشجعه.. ويطمنه 

مره واحده مسكت راسها بألم واغمي عليها تاني اسد لحقها بسرعه وخوف قبل ما تقع على الارض وقال بصوت عالي..... دكتووووره بسرعه. 

ها يدكتوره

احم توتر عصبي وضغطها عالي اوي.. عايزه راحه تامه وتبعد عن اي انفعال...  ومشيت 

في الجهه الاخري عند رعد رجع بيته يغير هدوم الشغل ويروح يطمن على تميم في المستشفى 

رجع واتخض من الصوت العالي.. 

رعد بغضب... في اي هنا بالظبط 

رنا ببكا مصطنع..... رعد.. حبيبي الحرا*ميه دي سرقت مني اسوارتي وانا شوفتها وهي كمان مش راضيه تعترف ولاتعطيهالي.. 

رعد بغضب.... رنااااااااااا هو دا السبب الي مخليكي بتصرخي وتعلي صوووتك بالشكل دا 

رنا بخوف من صوته.... حبيبي انا مقصدش بس 

قاطعها بصوت عالي.... مااافيش بس... انا هعرف لو انك صادقه او لا 

رنا بخوف..... تقصد اي 

رعد بنفاذ صبر وغضب شديد...... هتعرفي دلوقتي ومشا ورجع بِ لاب توب 

رنا بتوتر ملحوظ.... ااااي اي ددده. 

دي كاميرت اوضه المكتب الي مش انتي بتحُطي مجوهرات هناك.. 

رنا  بسرعه.... ب بس 

حور واقفه بتعيط بس مش بتتكلم.. رعد بصلها قلبه فضل ينبض بقوه ودموعها وجعت قلبه

رعد بغضب جحيمي وهو بيمسك رنا من شعرها  بقوه....... يااااكذااابه ياااابنت****** عايزه تلبسيها لها وهي ملهاش ذنب وانتي الي حاطه الاسوره في دولابها يابنت ******

رنا بقوه وكر*ه..... ايوااااا انا عملت كده عشان.. مش اما الي تتجوز عليا مش انا  الي تفضل عليا دي 

رعد بغضب.... انا ازاي كنت مخدوع فيكي كد... انتي طماااعه وج*شعه....  انتِ طااالق طااااالق.... طااااااالق... لمي هدموووومك مش عااايز اشوووف وشك تااااني...غوووووري 

رنا لسا هتتكلم... قاطعها بغضب... برااااااااا

حور جريت على اوضتها ولسا راحه تقفل الباب بالمفتاح... دخل رعد وقفله 

حور بخووف ودموعها مغرقه وشها...... ف في حاجه انا انا والله ما عملت حاجه 

رعد بحب..... خايفه مني... ما تخافيش مني... انا عمري ما هأذ*يكي عشان الي بيحب بجد عمره ما يأذي الي بيحبه 

ايوا .. انت بحبك

حور بصدمه وفرحه شديده.. مش بترد 

رعد بقلق من سكوتها.....انتي مش بتردي عليا ليه انتي مش بتحبيني...بتحبي حد غيري..

ردت بصدمه... انت بتحبني بجد.... انا انا مش عارفه اقول اي... غير وانا كمان بحبك

رعد بفرحه.... بجد 

ايوا من اول ما اشتغلت هنا وعيني جت في عينك...وانا وانا...

رفع وشها برقه وانتِ اي قولي 

ردت بخجل .... وانا بحبك ودفنت وشها في صدره بكسوف 

رعد بضحك... هههه ماقولتيش من الاول ليه

حور وهي لسا في حضنه.. عشان رنا قالتها بحزن ظهر في نبره صوتها

رعد بهدوء وحب.... رنا خلاص معدش في رنا انا عديت ليها حاجات واخطاء*ها كترت واديتلها بدل الفرصه الف وهي كل مره تثبت لي انها متنفعش ليا... انما انتِ ﯾ جميل الي تنفعلي

حور بخجل.... رعد 

عيون رعد.. قلب رعد.. عُمر رعد 

الفون رن.. تافف بضجر..... اوووف بقَ ابقي فكريني اقطع اسلاك التليفونات عشان خلاص جبت اخري

حور بضحك..... رد شوف مين 

الو... اييييه ثواني وجاي 

حور بخوف.... في اي 

ابن صاحبي في المستشفى  .. ضروري اروح انا مش عارف انا حصلي اي اما ابقَ معاك بنسى كل حاجه 

حور بكسوف.... طب اجي معاك.. اكيد مرات صاحبك محتاجه بنت معاها وكده فاهمني

رعد هز راسه.... الي انتِ عيزاه بس البسي بسرعه

.الدكتور بصراخ..... بسرعه عايز ذمره دم o نااادر جدا الذمره دي 

اسد بسرعه.... انا 

بعد شويه خرج وراح اوضه ليلا يطمن عليها.. بس مكانتش في مكانها.. خاف ونادى بصوت عالي...... ليلاااااااا.. ليلااااااا

فجأه حس بحد بيحضنه من ورا لف بسرعه اول ماشافها حضنها واشتالها وهي بتتعلق في رقبته اكتر..... كده يا ليلا تخُضيني عليكِ بالشكل دا 

ليلا بعشق...... هووووش.. بعشقك يا اسدي

اسد بصلها كتير مش مصدق.. انا بحلم ولا اي ههه

ليلا وهي بتقبل اذنه بحنان.....  تؤ حقيقه... انا رجعتلي الذاكره 

اسد بفرحه.... بجد.. اخيراااا... بعشقك ياليلا من اول يوم شوفتك فيه خطفتي*ني بلحظه... فاكره ياليله ههه... بقَ في حد عاقل يطلع بسرعه قدام العربيه بالشكل دا

ليلا ببراءه..... اومال اسيب القطه يعني تمو*ت عشان تستريح

اسد بعشق ومال عليها وقبل وجنتيها وجبينها 

ليلا بخجل..... اسد نزلني ممكن حد يدخل علينا ويشوفنا كدا

اسد ببرود.... مراتي وانا حُر 

ليلا بحزن..... اسد يالا نخرج عشان نشوف تميم.. اوعدني انه هيكون بخير 

اسد وهو بيمسد على شعرها بحب.... هيكون بخير ان شآء الله  .. وكمان الدكتور طمني انه عدى مرحله الخ*طر.. اطمني 

ليلا وهي بتحضنه..... طول ما انا معاك اكيد ببقا مطمنه يا اسدي

قاطعهم صوت خبط على الباب 

الممرضه.... احم اسد بيه ابن سعادتك خرج من اوضه العمليات وهو بخير الوقتي الحمدلله 

ليله بفرحه..... بجد الحمدلله الحمدلله يارب اشكرك واحمد فضلك.. يالا يا اسد تعالى نروحله زمانه فاق.. 

اسد ابتسم بحب على اهتمامها وخوفها على ابنه وفي سره بيشكر ربنا على نعمه الزوجه رغم صُغر سنه الا انه بتأثبت ليه انه مش بالسن 

ليلا بحب..... حمدلله على السلامه يا حبيبي

تميم بحب.... ماما. انت.ي كويس. ه.. انا خو. فت عل. يكي او. ي منها 

اسد ببعض الغيره وضحك.....وانا ماليش حاجه... بابي حبيبك... انا ولا ليلا يا تميم 

تميم بضحك وبراءه..... ههه طبعا مامي ليلا ههه خلاص انتوا الاتنين بحبكوا ههه 

ليلا بطفوله...... تعالو نحضن بعض كلنا ونتصور 

اسد بضحك وهو بيشير الي تميم.... وبالنسبه للي خارج من اوضه العمليات مكملش خمس ساعات اي النظام هههه

قعدوا يضحكوا كلهم 

سمعوا خبط على الباب 

اسد... اُدخل... دخل حور ورعد.. وبعدها بدقيقه دخل ساره وقاسم 

رعد..... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  ... 

الكل... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته  . 

قاسم بمرح  وهو بيوجهه كلامه لتميم .... البطل بتاعنا ايه الاخبار مع اني عارف انك قوي ميأثرش فيك حاجه زي ابوك هههه

تميم بطفوله.... ايواا. انا قوي قوي اوي اوي زي سوبر مان وبابا صح ياليلتي

ليلا بتاكيد.... طبعا واقوى كمان 

اسد في نفسه...... اي يا اسد ها تغير من ابنك ولا اي ههه.. حبها جننك ولا اي  وقعد يتأملها وهي بتضحك معاهم وبتأكل تميم

ليلا بحب.... يالا اخر معلقه وخلص الكاسه كلها يالا يا حبيبي 

تميم بطفوله.... حاضر عشان ابقى قوي وعندي عضلات كتير زي بابا صح

ليلا بضحك..... صح هههه

قاطعهم خبط على الباب ودخل ليث ومعاه شابه جميله باين عليها الطيبه(لينا).. 

اسد بغضب جحيمي.... انت ايه الي جابك اتفضل اخرج برا احسنلك... بدل ما ازعلك مني برا 

ليله بطيبه وحزن وقربت من اسد ..... اسد..  ماينفعش كده ايه الي بتعمله دا دا مهما كان اخوك

اسد بصلها نظره اسكتتها ووجه كلامه لِ ليث.... ايه الي جابك وبيحاول يداري حزنه وخوفه عليه وهو شايفه قاعد على الكرسي متحرك... 

ليث بابتسامه حزينه...... ممكن بس اكلمك على انفراد 

اسد بص على ليله الي بتبصله برجاء يروح معاه... هز راسك  وراح معاه

.  

. بقلمي بسمله بدوي

اسد ببرود.. ها قول الي عندك 

ليث بدموع وحزن.... سامحني ارجوك يا اسد... كل الي حصل دا غصب عني... انت متعرفش حاجه... عزت السبب.. 

اسد ببرود.... عارف كل حاجه 

ليث بحزن..... انا عارف اني غلطت واوي بس غصب عني.. واضاف بفرحه.... انا اخدت حقي وحقكم بايديا يا اسد... نا*ري بردت يا اسد.... سامحني وحتي لو ما سامحتنيش من حقك.. انا عاذرك يا اسد 

اسد واقف بيبصله ببرود وجمود... ليث مسح دموعه وابتسم بحزن ولسا رايح يمشي.. اسد حط ايده على كتفه ونزل لمستواه وحضنه 

ليث بفرحه وقعد يعيط...... سامحتني يا اسد بجد... انا فرحان اوي.. انا انا 

اسد بحب اخوي شديد....... هنبدأ صفحه جديد خلاص.. وهتروح تعمل عمليه وهترجع احسن من الاول كمان 

رجع الاوضه هو وليث... كله فرحوا بتصالحهم 

قاسم بفرحه..... بالمناسبه السعيده دي انا طالب القرب منكم يا ليث انت واسد....  طالب ايد ساره 

اسد بص على ساره بمعني موافقه وهي  هزت رأسها  بخجل 

ليث بحب... وانا كمان حاابب اطلب ايدك يا لينا قدامهم كلهم موافقه  وطلع خاتم من جيبه

لينا بفرحه ودموع...... موافقه طبعا 

قاطعهم  دخول راجل كبير وما كان الا مهران ووراه راجل وامرأه

اسد اتعصب ولسا هيتكلم قاطعه ليث... اسد.. ارجوك اسمع للاخر... جدي مهران اه غلط بس وهو الي كان بيساعدني وعلطول معايا ولولاه ماكنتش انا عايش الحد الوقتي 

ليلا بدموع....بابا...ماما 

سامر بدموع....ليلا حبيبتي وجري حضنها وهي بتشدد من احتضانه وامال اخدتها في حضنها بلهفه وبتبوس في كل وشها بلهفه وحب اموي صادق ....  وحشتني يانور عيني... سامحينا يابنتي والله على عينا بُعدنا عنك بس دا كان لمصلحتك  .. عشان عزت ما يشكش في حاجه 

ليلا بفرحه.... مش مهم المهم انكوا معايا الوقتي انا فرحانه اوي 

مهران راح عند اسد ورتب على كتفه.... انا فخور بيك اوي يا بني واتمني تسامحنا.. وانا عملت كل الي عليا عشان اكف*ر عن اخطاءي 

اسد حضنه..... مسامحك يا جدي مسامحك 

.

بعد مرور 5سنوات  

كلهم متجمعين حوالين طفلين توائم وبيغنولهم  ... 

واسد حاضن ليله بحب..... مش عارف اعبر عن احساسي الوقتي وانا شايف اولادي منك قدام عيني كدا....بحبك اوي ياليلتي بعشقك وكل ما اكبر عشقي ليكي كمان بيكبر... 

ليله بعشق مماثل .... بعشقك يااسدي 

الكل بيتابعهم  بفرحه.... وبيدعيلهم بالسعاده الابديه♡.. 


تمت بحمدلله 🥺♥.

 

"وما الحُب الا للحبِيب الصَادقُ فِي حُبه ووعِده♥. "


بجد زعلانه اوي انها خلصت الروايه دي من رواياتي المقربه لقلبي اوي كُنت بكتب وانا بتخيل وبعيش الاحداث معاهم بالظبط.. بجد هتوحشوني اوي وشكرا لكلامكم الجميل♥. 

رأيكوا في الروايه   ♥....


رواية طفلتي البريئه كامله

تعليقات

التنقل السريع